Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:46:
Van Fairchild Intl naar Jefferson Co Intl. (PNW)

[afbeelding]
Mooie plaatjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

fastfred, welke drivers gebruik jij van amd? speel je in dx9 of dx10?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:04:
Ik ben maar eens anders gaan vliegen (even geen Orbx meer voor mij)
Tot zo ver? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
fynrd1 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:28:
Speel hier DX9 met de laatste ATI drivers op mijn 5870. Niks geen problemen.
Probeer anders is een d3d9.dll erin te gooien samen met een nieuwe UIautomationcore.dll

http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2012-01/021010_d3d9.rar
^^ deze 2 gebruik ik. (uitpakken in je FSX mapje)

Geen idee of het helpt maar wie weet :P

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkm0nk op 02-01-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
fynrd1 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:28:
Driver Package version 8.92-......................
Catalyst 11.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

nja ik wacht wel af.. op de nieuwe release. de 12.1 preview drivers bevallen mij goed. hoop dst de volgende ook eyefinity 2.0 heeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Voor de mensen die Ice Pilots NWT kijken (variant op Flying Wild Alaska, maar dan met WWII vliegtuigen). Heb vandaag een DC-3 vlucht van Yellowknife naar Hay River gedaan :) Op het handje, met het toetsenbord :P

Ben de 737 nu even zat, ik ga me nu voorlopig denk ik focussen op de DC-3. Misschien ooit nog een keer de wereldreis met de Grumman voortzetten, maar weinig zin meer in eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik krijg net bericht dat McPhat een freeware livery heeft gepost voor de NGX. Het is een oude American Airline livery. Vergeet niet je max textures op 4096 te zetten :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tallguy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:55:
Ik krijg net bericht dat McPhat een freeware livery heeft gepost voor de NGX. Het is een oude American Airline livery. Vergeet niet je max textures op 4096 te zetten :)
Ja ik zag het kan hem alleen nog niet uitproberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen hier die benieuwd zijn naar MS Flight...? Morgen komt er eindelijk wat meer nieuws!

http://forum.avsim.net/to...ght-news-coming-tomorrow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:39:
Nog meer mensen hier die benieuwd zijn naar MS Flight...? Morgen komt er eindelijk wat meer nieuws!

http://forum.avsim.net/to...ght-news-coming-tomorrow/
Title: Microsoft Flight

Availability: Spring 2012 Worldwide

Developer: Microsoft Studios

Format: Digital download

Pricing: The starter pack is free to play and includes the Icon A5 and the Big Island of Hawaii. Pricing for game add-ons will vary.

Product Overview: Microsoft Flight is an entirely new PC game that lets players jump into the challenge, fun, and freedom of flight with no special hardware or past experience. Whether players want to fly freely or choose to master real instruments and controls, Microsoft Flight is easy for a beginner while challenging for the most accomplished PC pilots. The game immerses players in the flying experience with realistic graphics and accurate physics, and will continually evolve with new terrain, aircraft and challenges that can be downloaded via expansion packs.

Features: Top features include the following:

You’re at the Controls.
Microsoft Flight offers hours of exciting gameplay for free with the initial download. Set the pace by choosing to turn on flight aids or use the cockpit controls to perform authentic piloting procedures. Choose how to play, whether it’s completing missions, finishing challenges, exploring the sky or finding aerocaches. Players looking to deepen their experience can download additional packs that add new aircraft, regions and customization options. As a player’s experience grows, so too does Microsoft Flight, with frequently released new content like daily aerocache challenges and regular mission updates designed to keep the experience fresh.

If You Can Use a Mouse, You Can Fly.
With Microsoft Flight, players can jump into the challenge and fun of flying with no special hardware or past experience. At the push of a button players can see all available missions, be transported to specific locations, view the airplanes in their hangar, or track and share accomplishments. After a brief tutorial, they’ll be soaring past the lush, breathtaking cliffs of the historic Waipio Valley or witnessing the vast crevices of the Hawaii Volcanoes National Park with a view from above.

Stunning Realism.
Microsoft Flight features a visually stunning and realistic representation of the region-specific weather patterns, foliage and terrain, landmarks and flight physics. Players can explore in highly rendered, accurate cockpits of airplanes, or fly with a view of the airplane from the outside.

Product Specifications:
Microsoft Flight is optimized for the average PC user, with no special hardware required.

Minimum:

Dual Core Processor 2.0 GHz
256MB graphics card, DirectX 9.0c compliant
10GB hard drive space
WinXP SP3 or newer
2GB RAM
Recommended

Dual Core Processor 3.0 GHz
1024MB graphics card: ATI Radeon HD 5670 or nVidia GeForce 9800T or equivalent
30 GB hard drive space
Windows 7 SP1 64-bit
6GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oeh Hawaii alleen? :o

Hopen dat er geen framedrops meer in voorkomen, dat DX11 standaard geimplementeerd is en dat de FSX extensies naadloos ermee werken. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SalimRMAF schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:26:
Oeh Hawaii alleen? :o

Hopen dat er geen framedrops meer in voorkomen, dat DX11 standaard geimplementeerd is en dat de FSX extensies naadloos ermee werken. :p
denk dat we al blij moeten zijn als er dx10 inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dus met de gratis versie heb je alleen Hawai en 2 kisten en de rest moet je er maar bij kopen? Hoeveel kost de versie dan wel niet als je de hele wereld wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:52:
Dus met de gratis versie heb je alleen Hawai en 2 kisten en de rest moet je er maar bij kopen? Hoeveel kost de versie dan wel niet als je de hele wereld wilt?
Misschien dat X-Plane 10 dan een goedkopere optie zal zijn in dat geval ;-)

Stel dat ze 5,00 EUR per land vragen...
196 x 5,00 EUR = 980,00 EUR voor de wereld (eilanden en oceanen gratis?) + 10,00 EUR per n00b kist ofzo XD

Kassa kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hmmm, dat hoop ik toch niet :P Dan blijf ik voorlopig nog ff bij FSX, heeft me 20 euro gekost (Deluxe Edition), heb de hele wereld, en een heel scala aan vliegtuigen :)

EDIT: vlucht van Santa Maria (LPAZ) naar St. John's (CYYZ). Totale afstand 1370nm. ETE: 55 minuten met nog 380nm te gaan. Wingtanks zijn bijna leeg, center tank heeft op 20.000lbs aan brandstof :)

Ik denk trouwens niet dat ze het dan per land zouden doen. Maar eerder 30 euro per continent ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 04-01-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is dan een gevalletje jammer dan. ;)
MS Flight komt er bij mij dan niet in, alleen te spelen met de muis?!
En dat noemen ze realisme... :w

Vraag me ook af wat de kwaliteit van de toestellen is, die meuk die er tot nu toe standaard bij zit, haalt het gewoon niet bij PMDG/LevelD/etc.

Grafisch ziet het er wel leuk uit, specs zijn ook niet echt verassend, wel jammer dat er geen DX10/11 gebruikt wordt maar nog steeds DX9.
Wellicht dat iemand ooit nog eens MS Flight en FSX kan samen voegen qua looks. :)

Nu loop ik echt totaal niet warm voor MS Flight. Sorry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik denk dat iemand als Fastfred veel meer plezier heeft aan flight dan fsx, lekker installeren en spelen. Zoals ik het plaatje zie hebben ze alleen de fsx engine geoptimaliseerd, en shader 3.0 toegevoegd. Imo is dat voor mij het enigste wat het interessant maakt. Alleen wereld delen erbij voor een paar tientjes en de meest interessante add-ons uit fsx zouden mij al gelukkig maken.. Maarja we zien wel.. Ik loop er nog niet echt warm voor, maar fsx is out of the box gewoon een drama opzich.. Dus wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa, dat valt zwaar tegen. Ik zal NATUURLIJK alsnog de gratis versie downloaden en uitproberen! Maar alleen Hawai en twee vliegtuigen waar ik niet in geinteresseerd ben... Zware tegenvaller, eigenlijk. Voordeel is dan wel weer dat al het geld dat ik dit jaar in FSX heb geinvesteerd niet voor niets is uitgegeven: daar ga ik nog heeeeeeeeel lang plezier van hebben.

Ben heel benieuwd hoe snel ze nieuwe regio's uitbrengen en wat de prijs zal zijn...

Ik denk trouwens NIET dat er ook maar 1 addon uit FSX in Flight bruikbaar zal zijn... En over het vliegen met de muis: dat KAN, maar hoeft natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:41:
Tjsa, dat valt zwaar tegen. Ik zal NATUURLIJK alsnog de gratis versie downloaden en uitproberen! Maar alleen Hawai en twee vliegtuigen waar ik niet in geinteresseerd ben... Zware tegenvaller, eigenlijk. Voordeel is dan wel weer dat al het geld dat ik dit jaar in FSX heb geinvesteerd niet voor niets is uitgegeven: daar ga ik nog heeeeeeeeel lang plezier van hebben.

Ben heel benieuwd hoe snel ze nieuwe regio's uitbrengen en wat de prijs zal zijn...

Ik denk trouwens NIET dat er ook maar 1 addon uit FSX in Flight bruikbaar zal zijn... En over het vliegen met de muis: dat KAN, maar hoeft natuurlijk niet.
Elke FS serie kan met de muis gevlogen worden, denk alleen dat de besturing nu iets meer te verfijnen is. En addons kunnen denk ik met de tijd wel makkelijk omgezet worden hoor, denk dat er onder de motorkap niks revolutionairs is toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Het kan me eigenlijk allemaal niet zoveel schelen. Zolang de performance issues maar opgelost zijn + multiplayer bugs gefixt. :)

Edit: & een beetje backend support (pmdg737ngx) of een tool wat het makkelijk maakt het om te zetten zou niet verkeerd zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door m0nkm0nk op 04-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

drentm0nk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:46:
Het kan me eigenlijk allemaal niet zoveel schelen. Zolang de performance issues maar opgelost zijn + multiplayer bugs gefixt. :)

Edit: & een beetje backend support (pmdg737ngx) of een tool wat het makkelijk maakt het om te zetten zou niet verkeerd zijn.
multiplayer op vatsim werkt als een zonnetje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:48:
[...]

multiplayer op vatsim werkt als een zonnetje :*)
Mja, dat is dan weer middels 'addon' gedoe. Gewoon out of the box moet het werken.
Gamespy is een drama, lichten / skins / etc werken worden niet gesynced.
En het flight model mag ook wel wat beter. Vaak zie je planes gewoon totaal wegzakken in de runway bij een landing.

Iets wat in mijn opzicht toch niet zo heel moeilijk kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:36:
Nou dat is dan een gevalletje jammer dan. ;)
Even wat beter lezen, want dat staat er toch echt niet ;)
fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:40:
Ik denk dat iemand als Fastfred veel meer plezier heeft aan flight dan fsx, lekker installeren en spelen.
:'( Ik denk eigenlijk van niet. Afhankelijk van hoeveel er betaald moet worden voor extra stukken van de wereld en andere vliegtuigen (en hoe realistisch die zijn, als dat hetzelfde afwerkingsniveau is als in FSX betaal ik er geen cent voor) zal ik het waarschijnlijk wel even proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 04-01-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:18:
[...]

Even wat beter lezen, want dat staat er toch echt niet ;)

[...]

:'( Ik denk eigenlijk van niet. Afhankelijk van hoeveel er betaald moet worden voor extra stukken van de wereld en andere vliegtuigen (en hoe realistisch die zijn, als dat hetzelfde afwerkingsniveau is als in FSX betaal ik er geen cent voor) zal ik het waarschijnlijk wel even proberen.
Ik denk dat het flink mee gaat vallen hoor qua prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

en ik denk dat ik het niks vind ;)
doe mij maar gewoon FSX met PMDG en alle andere talloze hele puike add-ons... en dan maar een iets lagere fps met een 99% realisme-ratio, dan een ding waar m'n neefje mee kan spelen terwijl die tegelijkertijd nog op z'n speen zit te sabbelen....

kort door de bocht misschien... maar dat is mijn eerste idee... :P

(en laten we eerlijk zijn: hoe zagen de eerste screenies eruit voordat FS2000/2/4/FSX uitkwam? Ook gelikt... en als puntje bij paaltje kwam, bleek dat het allemaal high-end, incl de vetste addons betrof... en dat het nog wel even kon duren, voordat het er bij jou zelf ook zo uitzag....)

[ Voor 29% gewijzigd door Gulf_5 op 04-01-2012 18:39 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Gulf_5 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:37:
en ik denk dat ik het niks vind ;)
doe mij maar gewoon FSX met PMDG en alle andere talloze hele puike add-ons... en dan maar een iets lagere fps met een 99% realisme-ratio, dan een ding waar m'n neefje mee kan spelen terwijl die tegelijkertijd nog op z'n speen zit te sabbelen....

kort door de bocht misschien... maar dat is mijn eerste idee... :P

(en laten we eerlijk zijn: hoe zagen de eerste screenies eruit voordat FS2000/2/4/FSX uitkwam? Ook gelikt... en als puntje bij paaltje kwam, bleek dat het allemaal high-end, incl de vetste addons betrof... en dat het nog wel even kon duren, voordat het er bij jou zelf ook zo uitzag....)
Het is gewoon iets toegankelijkst in het genre, voor ons boeien alleen de geavanceerde mogelijkheden en moet alles zo moeilijk en realistisch mogelijk zijn. Hiermee verkleinen ze zeg maar net de afstand. Leuk voor op een zondag avond zonder dat je 5uur verder bent en 1000 fora's door gespit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze eigenlijk ook wel de moeite :o
ATC is nu volledig door voice actors ingesproken en er zitten ook AI planes tussen... Nu is het nog niet zoals we bij FSX gewoon zijn dat er honderden tegelijk bezig zijn, maar hier is het beperkt tot 20, aangezien er net dezelfde simulatie wordt gedraait voor die AI planes. Dus als ze crashen stormweer, mag je gerust zijn dat het je ook niet zal lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik denk dat Flight meer iets zal worden voor de *kuch* jonge generatie mensen die alleen willen vliegen in een stijl die zij kennen ( de online games die je 15minuten boeit en langer niet).....no offence intended btw.

De huidige simmers zijn, wat de naam al aangeeft, simmers, waarbij het dus gaat om de simulatie, niet om een game. Het moet voor ons realistisch zijn. FSX biedt dat platform ( ongeacht al haar problemen), maar die basis was goed genoeg voor al onze payware addons. En gaan we die in 1x overboord gooien met Flight? Ik niet en met mij velen niet.

Flight in de opzet die MS wil, is voor ons simmers niet toereikend, laat staan voor al die full blown simulators die je overl ter wereld aantreft, zoals Simsensation etc. Ook die zullen niet overstappen.
Wat biedt Flight je nu meer dan wij nu al kunnen in fsx dankzij de addons? Het is in 1e instantie erg beperkt qua locatie en vliegtuigen. Wil je meer? Dan betaal je meer. Wel in de geest van de huidige marktwerking, maar nogmaals...wat schieten wij ermee op?

Dan heb ik liever dat prepar3d de fsx engine herschrijft cq optimaliseert zonder dat de paywares eronder lijden.

Xplane10 is een stap in de juiste richting maar mist nog veel van wat we nu al hebben in fsx (wederom dankzij de addons). Zodra echter een PMDG een kist maakt voor xplane zal xplane pas écht van de grond komen. Ik zie er zelf nl wel de potentie erin, maar de ontwikeling mbt de mogelijkheden loopt nog een jaar of 2 achter.

Kortom: er is geen goed alternatief voor de huidige opzet waar ik mee sim nl FSX met PMDG kisten en de nodige andere addons.

My 2cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tallguy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:24:
Ik denk dat Flight meer iets zal worden voor de *kuch* jonge generatie mensen die alleen willen vliegen in een stijl die zij kennen ( de online games die je 15minuten boeit en langer niet).....no offence intended btw.

De huidige simmers zijn, wat de naam al aangeeft, simmers, waarbij het dus gaat om de simulatie, niet om een game. Het moet voor ons realistisch zijn. FSX biedt dat platform ( ongeacht al haar problemen), maar die basis was goed genoeg voor al onze payware addons. En gaan we die in 1x overboord gooien met Flight? Ik niet en met mij velen niet.

Flight in de opzet die MS wil, is voor ons simmers niet toereikend, laat staan voor al die full blown simulators die je overl ter wereld aantreft, zoals Simsensation etc. Ook die zullen niet overstappen.
Wat biedt Flight je nu meer dan wij nu al kunnen in fsx dankzij de addons? Het is in 1e instantie erg beperkt qua locatie en vliegtuigen. Wil je meer? Dan betaal je meer. Wel in de geest van de huidige marktwerking, maar nogmaals...wat schieten wij ermee op?

Dan heb ik liever dat prepar3d de fsx engine herschrijft cq optimaliseert zonder dat de paywares eronder lijden.

Xplane10 is een stap in de juiste richting maar mist nog veel van wat we nu al hebben in fsx (wederom dankzij de addons). Zodra echter een PMDG een kist maakt voor xplane zal xplane pas écht van de grond komen. Ik zie er zelf nl wel de potentie erin, maar de ontwikeling mbt de mogelijkheden loopt nog een jaar of 2 achter.

Kortom: er is geen goed alternatief voor de huidige opzet waar ik mee sim nl FSX met PMDG kisten en de nodige andere addons.

My 2cents :)
Naar wat ik begrepen heb is prepar 3d een grote grap. Ze beloven je veel maar op het moment is een FSX met al zijn addons vele malen boeiender. Niet zo erg natuurlijk, maar je zit wel elke maand te dokken dan houd ik dat geld toch liever in mijn zak voor leuke addons en betere hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:24:
Ik ben 16 (van de jonge generatie dus) en ik vlieg ook vluchten van 3 uur in een boeing 747 in fsx, ik vind het hele snelle, looping stuntgebeuren in dat Flight filmpje maar niks, geef mij maar een goeie simulator waar ik nog wel even mee bezig ben om alles uit te vogelen hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:55:
[...]

Ik ben 16 (van de jonge generatie dus) en ik vlieg ook vluchten van 3 uur in een boeing 747 in fsx, ik vind het hele snelle, looping stuntgebeuren in dat Flight filmpje maar niks, geef mij maar een goeie simulator waar ik nog wel even mee bezig ben om alles uit te vogelen hoe alles werkt.
De Boeing 747 uit fsx is ook niet alles en komt qua realisme overeen met die van flight. De addons die voor FSX zijn uitgebracht maken het spel juist zo realistisch. De "standaard" FSX was gewoon totaal niet toegankeleijk, je bent uren en misschien wel dagen bezig om alles goed afgesteld te hebben en dan pas kon je gaan spelen. De standaard MP functie was ook bagger. Daarnaast, je wilt ff een paar uurtjes gaan kloten in de lucht, is het dan nodig dat de hele wereld beschikbaar is?
Als je interesse hebt in realisme, kijk dan even naar de toestellen van pmdg;)

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 04-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:06:
[...]

De Boeing 747 uit fsx is ook niet alles en komt qua realisme overeen met die van flight. De addons die voor FSX zijn uitgebracht maken het spel juist zo realistisch. De "standaard" FSX was gewoon totaal niet toegankeleijk, je bent uren en misschien wel dagen bezig om alles goed afgesteld te hebben en dan pas kon je gaan spelen. De standaard MP functie was ook bagger. Daarnaast, je wilt ff een paar uurtjes gaan kloten in de lucht, is het dan nodig dat de hele wereld beschikbaar is?
Als je interesse hebt in realisme, kijk dan even naar de toestellen van pmdg;)
Ik heb het dan ook over de 747 van pmdg :) En ik vindt het best goed dat je maar een klein deel van de wereld krijgt, maar dan moet Flight niet 60 euro kosten voor alleen Hawaii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Ik heb het dan ook over de 747 van pmdg :) En ik vindt het best goed dat je maar een klein deel van de wereld krijgt, maar dan moet Flight niet 60 euro kosten voor alleen Hawaii...
Flight is gratis, en ik denk dat je voor een paar tientjes wel klaar bent om de hele wereld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Flight is gratis, en ik denk dat je voor een paar tientjes wel klaar bent om de hele wereld te hebben.
oja 8)7 :F net gelezen in het artikel op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:36:
kan worden gespeeld met enkel een muis* :)
ook joystick en gamepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik heb het gevoel dat Flight eerder bedoeld is als VFR speelgoed dan om lange vluchten uitte voeren. Wat best jammer is. Keek er wel wat naar uit.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De default 747 in FSX is ook serieus een drama. Wat een draak van een ding, ik snap niet dat MS de 737 nog redelijk netjes uitgewerkt heeft en hier gewoon een potje van heeft gemaakt. Maar de 747 is gewoon dramatisch, dat had nooit door een quality check mogen komen. De VC is gewoon absoluut ruk, het enigste dat je in de VC kunt is Throttle, Flaps, Speedbrakes, Radio/Nav paneel half bedienen en autopilot bedienen (waarbij de Autopilot Master switch niet eens werkt in VC). Overhead panel is helemaal dramatisch, niet eens een battery of APU switch. Alleen heel beperkt wat schakelaars voor het starten van de motoren en het in/uit schakelen van de exterieur verlichting....

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 04-01-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
FastFred schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:16:
De default 747 in FSX is ook serieus een drama. Wat een draak van een ding, ik snap niet dat MS de 737 nog redelijk netjes uitgewerkt heeft en hier gewoon een potje van heeft gemaakt. Maar de 747 is gewoon dramatisch, dat had nooit door een quality check mogen komen. De VC is gewoon absoluut ruk, het enigste dat je in de VC kunt is Throttle, Flaps, Speedbrakes, Radio/Nav paneel half bedienen en autopilot bedienen (waarbij de Autopilot Master switch niet eens werkt in VC). Overhead panel is helemaal dramatisch, niet eens een battery of APU switch. Alleen heel beperkt wat schakelaars voor het starten van de motoren en het in/uit schakelen van de exterieur verlichting....
Nou ik had vanavond even voor de lol de pmdg 747X geinstalleerd.

Maar ik had bijna het idee dat ik in de default zat wat een gare 2d en vc!!

Of ben ik verwent met de NGX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

een NGX verwent in ieder geval heel erg... dat is zeker...
welke kist ik nu ook pak, anders dan de NGX is per definitie inferieur :+
Ik heb nu ook de 600/700 erbij gekocht en daarmee is het plaatje toch wel lekker volledig leuk en realistisch... keuze genoeg in liveries en kisten met en zonder winglets en voordat je die allemaal goed onder de knie hebt, met alle bijbehorende (nood)procedures e.d. (in je vrije tijd als hobbyist) ben je bejaard ;) en dat is prima :Y want dan heb je alle tijd om lekker van hot naar her te vliegen, als gepensioneerde type-rated hobby piloot ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gulf_5 op 04-01-2012 22:44 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, die NGX zit erg lekker in elkaar!
Als ik in de PMDG 747 vlieg erger ik me ook al aan het feit dat ik draaiknoppen niet met 't muiswiel kan bedienen 'moet ik weer klikken... *lui*'. In de 737NGX zitten zoveel meer handigheidjes.
Dát mogen ze van mij nog wel eens via een service update in de 747X implementeren.
Of toch maar dan een 747-8X waarin het kan? ;)
Of een 787-X?
Ergens hoop ik dat ze gewoon de hele Boeing vloot bij PMDG eens in elkaar frutselen voor in FSX.
Mis nog een goeie 777 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:06:
True, die NGX zit erg lekker in elkaar!
Als ik in de PMDG 747 vlieg erger ik me ook al aan het feit dat ik draaiknoppen niet met 't muiswiel kan bedienen 'moet ik weer klikken... *lui*'. In de 737NGX zitten zoveel meer handigheidjes.
Dát mogen ze van mij nog wel eens via een service update in de 747X implementeren.
Of toch maar dan een 747-8X waarin het kan? ;)
Of een 787-X?
Ergens hoop ik dat ze gewoon de hele Boeing vloot bij PMDG eens in elkaar frutselen voor in FSX.
Mis nog een goeie 777 bijv.
ja, een mooie 777 zou geweldig zijn. Ik zou ook nog graag een Airbus A32x zien die de kwaliteit en mogelijkheden van een PMDG kist heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

@tallguy, is het niet eens tijd voor een nieuw deeltje? Ik bedoel er is aardig wat verandert het afgelopen jaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:28:
[...]

ja, een mooie 777 zou geweldig zijn. Ik zou ook nog graag een Airbus A32x zien die de kwaliteit en mogelijkheden van een PMDG kist heeft.
PMDG is al begonnen aan een 777. Is echter nog niets van bekend - anders dan dat een 777 het huidige project is - dus zal nog wel minstens een jaar op zich laten wachten. Het voordeel is wel dat veel van de 737NGX 'logic' ook in de 777 gebruikt kan worden, wat programmeerwerk scheelt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tourniquet schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:52:
[...]

PMDG is al begonnen aan een 777. Is echter nog niets van bekend - anders dan dat een 777 het huidige project is - dus zal nog wel minstens een jaar op zich laten wachten. Het voordeel is wel dat veel van de 737NGX 'logic' ook in de 777 gebruikt kan worden, wat programmeerwerk scheelt.
Nja ok maar onder de motorkap is het wel hele andere koek, de 777 gebruikt fly-by-wire waarvan ik me eigenlijk afvraag of dat makkelijker te implementeren is in fsx dan een hydraulisch systeem. Dus ik denk dat het een aardig from scratch projectje wordt:( maar we zullen zien.. over een jaar of 3.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag eens begonnen aan FMC. Ik heb wat tutorials bekeken op internet, maar ik kom er niet echt uit... Ik weet wel hoe autopilot werkt enzo, maar als ik de destination invoer krijg ik altijd heel omslachtige rare routes. Weet iemand een goeie tutorial of video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:44:
Ik ben vandaag eens begonnen aan FMC. Ik heb wat tutorials bekeken op internet, maar ik kom er niet echt uit... Ik weet wel hoe autopilot werkt enzo, maar als ik de destination invoer krijg ik altijd heel omslachtige rare routes. Weet iemand een goeie tutorial of video?
www.smartcockpit.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik mag niets zeggen over de beta :(. Maar tot dusver ... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:16:
Ik mag niets zeggen over de beta :(. Maar tot dusver ... :).
Is de beta al bezig dan...? Ik dacht dat die nog moest beginnen! Je kan je er nog steeds voor inschrijven...

Ik lees overal kommer en kwel en boze berichten over Flight, maar eerlijk gezegd zie ik er wel naar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:36:
[...]

Is de beta al bezig dan...? Ik dacht dat die nog moest beginnen! Je kan je er nog steeds voor inschrijven...

Ik lees overal kommer en kwel en boze berichten over Flight, maar eerlijk gezegd zie ik er wel naar uit...
Zoals ik al zei mag je er volgens de terms of use niet over praten buiten de officiële Flight kanalen :(.

Maar FPS staat voor First Person Shooter en die term is GOED (die term loopt zelfs lekker op mijn 3 jaar oude overclockte.... ehm.... tong....met maximale settings).
Het detail in het hedendaagse shooter-landschap is een goede verbetering, maar niet wereldschokkend.

Beetje flauw zo, maar simpel gezegd, tot dusver positief, ook voor de echte simmers ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:00:
[...]
Zoals ik al zei mag je er volgens de terms of use niet over praten buiten de officiële Flight kanalen :(.

Maar FPS staat voor First Person Shooter en die term is GOED (die term loopt zelfs lekker op mijn 3 jaar oude overclockte.... ehm.... tong....met maximale settings).
Het detail in het hedendaagse shooter-landschap is een goede verbetering, maar niet wereldschokkend.

Beetje flauw zo, maar simpel gezegd, tot dusver positief, ook voor de echte simmers ;) :P.
LOL Ik vroeg alléén maar of de beta al bezig was, niet wat je ervan vond. ;) Of mag je zelfs niet zeggen dat je aan de beta deelneemt...? Maar dank voor je beschrijving van de first person shooter. 8)

Hm, als de beta al bezig is, dan heb ik me gisteren dus voor niets ingeschreven... Maar goed, maakt niet uit, ik zie nu nog meer uit naar de lente!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
fynrd1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:32:
@tallguy, is het niet eens tijd voor een nieuw deeltje? Ik bedoel er is aardig wat verandert het afgelopen jaar:)
Hoeft nog niet direct. Vorig jaar toen ik de OP maakte had ik al contact met de mods en die gaven al aan dat, in tegenstelling tot vroeger, topics zoals "het grote..." aardig door mogen groeien qua posts. Kijk maar op GoT..sommige topics zijn >6000 postings groot.

Wel zal er een keer een update van de OP moeten gebeuren, dat ben ik met je eens ;)

Wat betreft Prepar3d: een aantal grote add-on jongens zoals oa Orbx (zelfs fs2crew gaat die kant op) zijn bezig hun software om te bouwen zodat het daar op zal draaien. Het zal me niks verbazen als de FS wereld, qua simmers, die ontwikkelingen in de gaten zal houden en misschien wel tzt een overstap gaan maken. Prepar3d engine 2 gaat nl op de GPU draaien ipv op de CPU (zoals ik het althans begrijp). Oftewel: meer de oude code van MS herschrijven naar de moderne hardware en diens mogelijkheden.

En MS Flight...tsja...we zullen het wel zien hoe erop gereageerd wordt. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die er happy mee zijn. Prima dat er überhaupt progressie is in deze tak van simmen toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Tallguy op 05-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Als propane het zegt.. :) En is deze nieuwe shooter nou gebasseerd op de vorige delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tallguy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Hoeft nog niet direct. Vorig jaar toen ik de OP maakte had ik al contact met de mods en die gaven al aan dat, in tegenstelling tot vroeger, topics zoals "het grote..." aardig door mogen groeien qua posts. Kijk maar op GoT..sommige topics zijn >6000 postings groot.

Wel zal er een keer een update van de OP moeten gebeuren, dat ben ik met je eens ;)

Wat betreft Prepar3d: een aantal grote add-on jongens zoals oa Orbx (zelfs fs2crew gaat die kant op) zijn bezig hun software om te bouwen zodat het daar op zal draaien. Het zal me niks verbazen als de FS wereld, qua simmers, die ontwikkelingen in de gaten zal houden en misschien wel tzt een overstap gaan maken. Prepar3d engine 2 gaat nl op de GPU draaien ipv op de CPU (zoals ik het althans begrijp). Oftewel: meer de oude code van MS herschrijven naar de moderne hardware en diens mogelijkheden.

En MS Flight...tsja...we zullen het wel zien hoe erop gereageerd wordt. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die er happy mee zijn. Prima dat er überhaupt progressie is in deze tak van simmen toch?
Ok ik ben benieuwd dan betreft engine2. Had gister even een demo gedownload van xplane10 maar het raakte bij mij kant noch wal. Dus ja.. hier moeten we het maar meedoen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prepar3D ... Ik vind het toch een duur 'spel' hoor ^^" $ 499,00 per licentie. Misschien niet als je dat dagelijks gedurende 5 jaar gaat gebruiken, maar in mijn geval zou dat onverantwoord zijn, want ik speel enkel FS als ik er weer eens zin in heb... Dus dat is soms 2 weken elke avond en dan weer 3 maanden niks :-/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VfYmY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mldBx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xVCG6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D7yto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hEYZj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eD2uA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
je kan een developer license van $10 per maand afnemen voor Prepar3d las ik. Die mag je schijnbaar ook als simmer gebruiken zonder dat je een echte dev bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
fynrd1 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:55:
Als propane het zegt.. :) En is deze nieuwe shooter nou gebasseerd op de vorige delen?
Ja, afgaande op de commands in de cfg file. Mijn eerdere opmerking over dat het ook voor 'echte simmers' is, is trouwens gebaseerd op vlieggedrag van de kisten, en eigenlijk nergens anders op.

Ik denk dat dit prima naast FSX te draaien is naar ieders smaak. Het loopt retesoepel, ziet er prima uit en vliegt lekker. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zeg eens eerlijk, is dit niet gewoon SP3+eventueel4 die afgemaakt is:) En betreft addons hoeven ze niet te concurreren met third party devs, je moet namelijk de standaard mesh kopen. Nou als het zo simpel is (hoop ik) dan kijk ik wel uit naar de release. Zelfde engine zelfde addons even kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

fynrd1 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:16:
[...]

Nja ok maar onder de motorkap is het wel hele andere koek, de 777 gebruikt fly-by-wire waarvan ik me eigenlijk afvraag of dat makkelijker te implementeren is in fsx dan een hydraulisch systeem. Dus ik denk dat het een aardig from scratch projectje wordt:( maar we zullen zien.. over een jaar of 3.. haha
Ik meen het op het PMDG-forum gelezen te hebben, een developer gaf aan dat ze voor de 737NG alles van scratch hebben moeten programmeren en dat ze voor de 777 veel kunnen hergebruiken. Kan dat topic nu helaas niet meer vinden. ;(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Tourniquet schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:39:
[...]

Ik meen het op het PMDG-forum gelezen te hebben, een developer gaf aan dat ze voor de 737NG alles van scratch hebben moeten programmeren en dat ze voor de 777 veel kunnen hergebruiken. Kan dat topic nu helaas niet meer vinden. ;(
Dat klopt ik heb dat ook gezien. Tuurlijk is er nog veel werk te doen maar ze gaan in de zelfde style verder.

- het is ook kist met 2 motoren.
- terrain radar kan je zo overnemen
- alle tweaks die ze hebben moeten uitvinden om het allemaal binnen fsx mogelijk te maken hebben ze al op de plank liggen.
- FMC user menu's zijn al klaar.

En zou zijn er vast nog meer dingen.

Meeste werk zit hem in de cijfertjes.

Denk dat fly by wire makelijker is om dat je met weinig rekening hoeft te houden,
Is allemaal software en dat is makelijk te maken.

Het zal nog wel dik een jaar duren..

[ Voor 10% gewijzigd door Remco Tr op 05-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Remco Tr schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Dat klopt ik heb dat ook gezien. Tuurlijk is er nog veel werk te doen maar ze gaan in de zelfde style verder.

- het is ook kist met 2 motoren.
- terrain radar kan je zo overnemen
- alle tweaks die ze hebben moeten uitvinden om het allemaal binnen fsx mogelijk te maken hebben ze al op de plank liggen.
- FMC user menu's zijn al klaar.

En zou zijn er vast nog meer dingen.

Denk dat fly by wire makelijker is om dat je met weinig rekening hoeft te houden,

Ik vermaak me nog wel een jaar op de 73x hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Remco Tr schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:49:

Zat gisteren net een dvd te kijken over de 777, de lower eicas display is veel uitgebreider dan die vd 737. Mss dat ze daar wat van de 747 kunnen overnemen, ik begreep dat het er een beetje op lijkt. Naast een synoptics display vd systemen is er een uitgebreidere maintenance weergave vd systemen (of zit die ook op de 747?). Er is een electronische checklist die met de interne systemen moet communiceren om de actuele status op te vragen.
CHECK :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Een hele interessante post van John Venema, de CEO van Orbx, over MS Flight...

http://www.orbxsystems.co...ge__p__359093#entry359093

Het lijkt erop dat het onmogelijk wordt voor 3rd parties om addons ervoor te ontwikkelen en dus alle content alleen van Microsoft komt en zal komen.

Prepar3D gaat nog heel interessant worden...

[ Voor 34% gewijzigd door Stefie2010 op 05-01-2012 20:06 ]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:34:
Een hele interessante post van John Venema, de CEO van Orbx, over MS Flight...

http://www.orbxsystems.co...ge__p__359093#entry359093

Het lijkt erop dat het onmogelijk wordt voor 3rd parties om addons ervoor te ontwikkelen en dus alle content alleen van Microsoft komt en zal komen.

Prepar3D gaat nog heel interessant worden...
LOL Hij heeft het over FSX blijven ondersteunen in de komende 5 tot 10 jaar. Grapjas. Je hoeft maar ff te kijken hoe snel pc's en games zich ontwikkelen om te kunnen raden dat FSX over 5 jaar er belachelijk verouderd uit zal zien... Zelfs met Orbx scenery... Laat staan over 10 jaar. John en MS liggen elkaar trouwens niet echt, dus opmerkingen over Flight van John moet je altijd met een korreltje zout nemen.

Ben trouwens ook benieuwd of MS zomaar zal toelaten dat P3D door Jan en allemaal gebruikt zal gaan worden..

EDIT
Zojuist drie filmpjes van de beta gezien op YouTube (hoeze NDA...) en eh... dat viel tegen. Vooral de grond textures: die zagen er wel erg low res uit... En tijdens het landen zie je opeens textures laden... Very FSX... Maar goed, het is een beta... dus niet te snel oordelen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Microsoft nog iets te zeggen over Prepar3D aangezien het een product is van Lockheed Martin? Da's hetzelfde als dat Frostbite zou verbieden om Battlefield Bad Company 2 te verkopen, maar wel Medal Of Honour. Het gaat hier om een 3D-engine & sim-engine en niet om de game FSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Yes ik heb iets te vieren! ATI drivers 10.5 van 1,5 jaar geleden zorgen ervoor dat ik weer kan flightsimmen op dx9. Momenteel draait alles super soepel zonder dat ik nog iets heb getweaked. Nu nog een 3e 26inch erbij die ik op het oog heb en dan kan mijn triplefinity aan het werk:P. Ik heb vooralsnog geen performancefhit als ik op 3840x1200 speel dus er kan nog wel wat bij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:27:
[...]

LOL Hij heeft het over FSX blijven ondersteunen in de komende 5 tot 10 jaar. Grapjas. Je hoeft maar ff te kijken hoe snel pc's en games zich ontwikkelen om te kunnen raden dat FSX over 5 jaar er belachelijk verouderd uit zal zien... Zelfs met Orbx scenery... Laat staan over 10 jaar. John en MS liggen elkaar trouwens niet echt, dus opmerkingen over Flight van John moet je altijd met een korreltje zout nemen.

Ben trouwens ook benieuwd of MS zomaar zal toelaten dat P3D door Jan en allemaal gebruikt zal gaan worden..

EDIT
Zojuist drie filmpjes van de beta gezien op YouTube (hoeze NDA...) en eh... dat viel tegen. Vooral de grond textures: die zagen er wel erg low res uit... En tijdens het landen zie je opeens textures laden... Very FSX... Maar goed, het is een beta... dus niet te snel oordelen. ;)
Maar wat FSX de afgelopen 5 jaar heeft gemaakt tot wat het nu is zijn juist de 3rd party addons. De komende 5 jaar zullen de graphics van FSX dus nog verder worden verbeterd door verdere doorontwikkeling en nieuw ontwikkelde addons, PC's zullen dan ook weer een aantal generaties verder zijn en krachtiger zijn, dus waarom niet?

Aan de andere kant blijft het nog wel gewoon FSX met al zijn onhebbelijkheden en verouderde niet geoptimaliseerde engine, welke dus nog verder zal verouderen.... Dus op een gegeven moment zou het kunnen dat de rek eruit is zeker gezien het feit dat MS geen nieuwe Service Packs meer zal uitbrengen.

Daarom ben ik toch wel warm aan het lopen voor Prepar3D van Lockheed Martin. In de basis is dit de FSX engine (welke ze van MS hebben overgenomen) maar deze gaan ze wel verder optimaliseren, denk oa aan DirectX11 ondersteuning en meer GPU afhankelijk. Probleem zal wel zijn dat ze het niet als een consumentenproduct in de markt mogen zetten van MS, maar goed, zolang wij consumenten het gewoon aan kunnen schaffen maakt dit niet zoveel uit.

Dus wat is mijn hoop? Dat LM de FSX engine sterk verbetert met alle ondersteuning van laatste technieken beschikbaar op PC, ze P3D blijven ondersteunen en verbeteren en 3rd parties volledige vrijheid hebben om addons te ontwikkelen (Orbx gaan al al hun producten omzetten naar P3D). En voor die 3rd parties zullen de mogelijkheden dan ook vele malen groter worden met een verbeterde FSX engine en ze hoeven ook niet vanaf scratch te beginnen, simpelweg omzetten en verbeteren.

Alleen die prijs op dit moment..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:08:
[...]dus waarom niet?

Aan de andere kant blijft het nog wel gewoon FSX met al zijn onhebbelijkheden en verouderde niet geoptimaliseerde engine, welke dus nog verder zal verouderen.... Dus op een gegeven moment zou het kunnen dat de rek eruit is zeker gezien het feit dat MS geen nieuwe Service Packs meer zal uitbrengen.
Je geeft zelf inderdaad al het antwoord. ;) Vijf jaar is LANG als het op computers en games aankomt. Tegen die tijd WIL je FSX mss nog geeneens meer spelen...
Stefie2010 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:08:
Alleen die prijs op dit moment..... :X
Ik weet niet of je doelt op de aanschafprijs van 500 dollar of de maandelijkse bijdrage van 10 euro, maar beiden zijn jammer... Elke maand 10 euro is 120 per jaar voor alleen maar de basis, want je moet natuurlijk alsnog ook alle FSX addons in P3D gaan gebruiken, want P3D op ZICH is net zo afgrijselijk lelijk als FSX out of the box. (Ik heb 'm een maand gebruikt maar na twee dagen al verwijderd... Mijn handmatig getweakte FSX liep veel beter en zag er veel beter uit.)

Op zich volg ik P3D zeker: ben benieuwd wat versie 2.0 gaat brengen. Maar tot die tijd hou ik het bij FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:27:
[...]
EDIT
Die kerel speelt wel met de idiot-proof realism settings, en als er textures moeten laden speelt hij blijkbaar op een nog ouder systeem dan die van mij :P. De algemene textures zijn misschien een stapje onder die van FTX, maar bij lange na niet low-res. En de performance is niet te verslaan op dit moment.

Ik denk dat heel veel mensen die nu op alle fora roepen dat Flight een verloren zaak is, bij release het toch stiekem installeren om naast FSX van te genieten, hehe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:31
Ik vroeg me af of de missies in flight simulator x ook goed zijn voor de voorbereiding in een echte simulator. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
jeroentjuhboer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:55:
Ik vroeg me af of de missies in flight simulator x ook goed zijn voor de voorbereiding in een echte simulator. :)
Meh, half. Om wat kennis op te doen wel, maar in een echte sim is het gevoel compleet anders. Dat is tenminste mijn ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Propane schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:00:
[...]
Meh, half. Om wat kennis op te doen wel, maar in een echte sim is het gevoel compleet anders. Dat is tenminste mijn ervaring ermee.
Maar zegmaar het leren van de attributen zoals de throttle, navigeren, enz. is dat wel goed in FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, dat is wel goed te doen. De meeste basis vlieg principes zitten er natuurlijk in, dus dat is geen probleem. Navigeren is nog wel wat rottig vind ik, de standaard textures, wegen, dorpen, steden en rivieren laten VFR navigeren niet echt makkelijk toe.

Voor IFR heb je dat allemaal niet nodig, maar daar loop je mogelijk tegen andere dingen aan. Zoals het aanpassen van de radiaal die je wilt hebben van een VOR. In het echt of in een echte sim draai je aan het knopje en voila. In FSX moet je vaak even je view aanpassen om het goed in beeld te krijgen, dan klikken op dat knopje tot hij goed staat, of je muis wiel gebruiken en je schiet er voorbij. Dat soort ergernissen kom je wel eens tegen.

Maar samengevat, als je wat tijd in FSX hebt doorgebracht ben je 9 van de 10x beter op de hoogte dan iemand die zonder enige voorbereiding in de sim springt. En dat kan ervoor zorgen dat je meer capaciteit over hebt om lekker te genieten van wat je in de sim aan het doen bent :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Propane schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:46:
Ja, dat is wel goed te doen. De meeste basis vlieg principes zitten er natuurlijk in, dus dat is geen probleem. Navigeren is nog wel wat rottig vind ik, de standaard textures, wegen, dorpen, steden en rivieren laten VFR navigeren niet echt makkelijk toe.

Voor IFR heb je dat allemaal niet nodig, maar daar loop je mogelijk tegen andere dingen aan. Zoals het aanpassen van de radiaal die je wilt hebben van een VOR. In het echt of in een echte sim draai je aan het knopje en voila. In FSX moet je vaak even je view aanpassen om het goed in beeld te krijgen, dan klikken op dat knopje tot hij goed staat, of je muis wiel gebruiken en je schiet er voorbij. Dat soort ergernissen kom je wel eens tegen.

Maar samengevat, als je wat tijd in FSX hebt doorgebracht ben je 9 van de 10x beter op de hoogte dan iemand die zonder enige voorbereiding in de sim springt. En dat kan ervoor zorgen dat je meer capaciteit over hebt om lekker te genieten van wat je in de sim aan het doen bent :P.
Hehe, oké dankje wel! Dan ga ik vanmiddag maar is beginnen met de missies van FSX :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:38:
[...]

Je geeft zelf inderdaad al het antwoord. ;) Vijf jaar is LANG als het op computers en games aankomt. Tegen die tijd WIL je FSX mss nog geeneens meer spelen...
Nou, als er geen sterk verbeterd alternatief voor in de plaats komt, dan wel. De keuze tussen een sim met verouderde graphics of helemaal niks is niet zo moeilijk.
Ik weet niet of je doelt op de aanschafprijs van 500 dollar of de maandelijkse bijdrage van 10 euro, maar beiden zijn jammer... Elke maand 10 euro is 120 per jaar voor alleen maar de basis, want je moet natuurlijk alsnog ook alle FSX addons in P3D gaan gebruiken, want P3D op ZICH is net zo afgrijselijk lelijk als FSX out of the box. (Ik heb 'm een maand gebruikt maar na twee dagen al verwijderd... Mijn handmatig getweakte FSX liep veel beter en zag er veel beter uit.)

Op zich volg ik P3D zeker: ben benieuwd wat versie 2.0 gaat brengen. Maar tot die tijd hou ik het bij FSX.
Nee ik zal zeker ook niet over gaan voordat v2.0 wordt gereleased met DX11 support en ik wil ook zien dat de devs die FSX hebben gemaakt tot wat het nu is zich gaan toeleggen op P3D (Orbx, REX, FSUIPC en Aerosoft hebben al dingen ontwikkeld/omgezet en een paar weken geleden is MyTraffic ook gereleased voor P3D).

Maar zoals je zelf ook al zei zal FSX nog verder verouderen en moeten we op een gegeven moment een alternatief hebben. Xplane? Weet niet, teveel een hobbyclubje nog. P3D? Denk ik de meeste potentie, zeker voor de die-hard simmers aangezien ze op de professionele markt mikken en hopelijk ook daar hun geld gaan verdienen en ze niet van ons consumenten afhankelijk zijn.

We shall see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
Heb deze video hier nog gezien, waarschijnlijk gaat deze van youtube van gehaald worden dus kijk hem snel.
YouTube: Microsoft Flight Beta [PRAT 3] CRAZY Arcade or Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
SgtPoen schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:35:
Heb deze video hier nog gezien, waarschijnlijk gaat deze van youtube van gehaald worden dus kijk hem snel.
YouTube: Microsoft Flight Beta [PRAT 3] CRAZY Arcade or Simulator?
Nogmaals, die kerel heeft idiot proof realisme instellingen, dus over het simulator aspect kan hij niet echt oordelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Voortaan maar wat beter kijken voordat ik links ga plaatsen :P

[ Voor 37% gewijzigd door SgtPoen op 06-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Na die filmpjes gezien te hebben loop ik ook niet bepaald warm voor Flight. Die gay soundtrack ook. "Het is een flight sim", wat doet die muziek er onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:14:
Na die filmpjes gezien te hebben loop ik ook niet bepaald warm voor Flight. Die gay soundtrack ook. "Het is een flight sim", wat doet die muziek er onder...
Wat doet die muziek eronder...? Zelfs Orbx doet muziek onder z'n filmpjes... dus dat zegt niets. Het enige wat mij echt tegenvalt is de resolutie van de grond: dat lijkt wel minder dan FSX. Voor de rest blijf ik hopen.... maar goed, ik ben dan ook een pure GA low and slow piloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

jeroentjuhboer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:55:
Ga je die sim in voor een selectie procedure? of gewoon voor de fun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:44:
[...]

Wat doet die muziek eronder...? Zelfs Orbx doet muziek onder z'n filmpjes... dus dat zegt niets. Het enige wat mij echt tegenvalt is de resolutie van de grond: dat lijkt wel minder dan FSX. Voor de rest blijf ik hopen.... maar goed, ik ben dan ook een pure GA low and slow piloot...
Het is geen bekende muziek ofzo, gewoon zo'n neutrale melodie. Dat kan haast niet anders dan dat het bij de sim het spel hoort.

Ik heb m'n nieuwe favoriete default FSX kist gevonden, de Maule Orion. Leuk dingetje, simpel, niet echt snel, maar dat maakt voor VFR vluchtjes niet veel uit en de VC ziet er prima uit.

Heb vanmiddag een rondvluchtje boven NL gedaan. Vanaf Lelystad vertrokken richting Groningen/Friesland (de gebroken dijk even checken :P ) Toen de Waddenzee op, een paar waddeneilanden (geen idee welke...) gevolgd, vervolgens de afsluitdijk gevolgd t/m Noord Holland, bij Den Helder langs de kust naar het zuiden gevlogen en geland op vliegveld Rotterdam. Was best leuk, het waaide alleen verschrikkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 06-01-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:28:
[...]

Het is geen bekende muziek ofzo, gewoon zo'n neutrale melodie. Dat kan haast niet anders dan dat het bij de sim het spel hoort.
Hoort niet bij de sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ok, duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van FSX kan je een soortgelijk filmpje maken, hoor... Dit filmpje zegt niets over wat Flight kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:04:
[...]

Van FSX kan je een soortgelijk filmpje maken, hoor... Dit filmpje zegt niets over wat Flight kan.
De hele interface staat me al niet aan en zo mooi ziet het er ook weer niet uit.
Zie het water bv het lijkt wel fs9.

Mischien instelling maar ik ben nog niet onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
YouTube: A2A Wings of Power 3 P-40: Physics#!

Vandaag komt die uit dus houd de site van A2A in de gaten!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat ze (op de veel te slome Cub na) alleen maar warbirds maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik weet dat ik hier tegen een hele lading FSX fans zit te praten, maar ik zou Flight echt nog niet afschrijven. In de beta is de echte sim basis gewoon aanwezig. Flight dynamics, geluid, wind, detail... allemaal een stap boven FSX, en stabiel met goede performance. En dan is het nog een beta, waarvan ik geen idee heb hoe oud de build is en welke builds ze ondertussen intern al hebben en welke features daar al zijn toegevoegd :).

Aangezien er al aardig wat buiten de NDA om is gepraat op het net, lijkt het me geen probleem om dit even hier te melden. Op z'n minst is het de moeite straks waard om de gratis versie naast FSX te draaien en te zien wat voor content beschikbaar komt :). Ik wordt gek van al die negatievelingen op alle fora waar je niets tegen kunt zeggen zonder de NDA compleet te negeren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb ook een NDA bij een andere developer (product voor FSX) maar wat ik me afvraag... Zou MS echt zo stom zijn om 3rd party developers buiten te sluiten voor Flight? De hele markt draait om 3rd party, dus het lijkt me een enorm domme zet...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:49:
Ik weet dat ik hier tegen een hele lading FSX fans zit te praten, maar ik zou Flight echt nog niet afschrijven. In de beta is de echte sim basis gewoon aanwezig. Flight dynamics, geluid, wind, detail... allemaal een stap boven FSX, en stabiel met goede performance. En dan is het nog een beta, waarvan ik geen idee heb hoe oud de build is en welke builds ze ondertussen intern al hebben en welke features daar al zijn toegevoegd :).

Aangezien er al aardig wat buiten de NDA om is gepraat op het net, lijkt het me geen probleem om dit even hier te melden. Op z'n minst is het de moeite straks waard om de gratis versie naast FSX te draaien en te zien wat voor content beschikbaar komt :). Ik wordt gek van al die negatievelingen op alle fora waar je niets tegen kunt zeggen zonder de NDA compleet te negeren :(.
Nou ja, MS zet het ook nu wel een beetje in de markt als een compleet ander iets dan FSX en voorgaande versies. En dan is 't typerend van het internet dat eerst zaken enorm worden afgezeken voordat er ook maar iets van zelf mee gespeeld is. ;)
Kijk maar eens op social media, hoeveel daar niet wordt gezeken over de meest uiteenlopende dingen.
Zou me er dus dan ook niet teveel van aan trekken, als jij 't leuk vind en anderen niet, hun verlies toch? En je bent niet verplicht om op opmerkingen in te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:46:
Ik heb ook een NDA bij een andere developer (product voor FSX) maar wat ik me afvraag... Zou MS echt zo stom zijn om 3rd party developers buiten te sluiten voor Flight? De hele markt draait om 3rd party, dus het lijkt me een enorm domme zet...
Maar de hele markt is wel een niche markt. Door Flight toegankelijker te maken en via een soort App Store te werken leveren ze niet meer alleen een basis platform waar vervolgens alle addon makers bakken geld mee verdienen, maar houden ze de boel in eigen hand en pakken ze zelf het geld :). Dus meer mensen + geen 3rd party = $$$$ is de redenatie. En eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n probleem mee als de content goed is.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Zou me er dus dan ook niet teveel van aan trekken, als jij 't leuk vind en anderen niet, hun verlies toch? En je bent niet verplicht om op opmerkingen in te gaan. :)
Hehe, ik weet het. Maar het kan wel frustrerend zijn :).

[ Voor 18% gewijzigd door Propane op 07-01-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, MS is niet zo stom en 3rd party devs mogen gerust dingen maken voor Flight. Maar... gaat de verkoop gaat ALLEEN via de MS Flight store en de devs moeten (als ik het goed begrijp) spullen overdragen aan MS en ook iets avn 30% van de opbrengst. De devs mogen dus wel addons maken, maar willen dat niet onder de voorwaarden die MS stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54
interesting... :D
iets te maken met een vluchtsimulator laboratorium voor Luchtbussen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Spitfire123 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:16:
[...]

interesting... :D
iets te maken met een vluchtsimulator laboratorium voor Luchtbussen? O-)
O-)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Nee, MS is niet zo stom en 3rd party devs mogen gerust dingen maken voor Flight. Maar... gaat de verkoop gaat ALLEEN via de MS Flight store en de devs moeten (als ik het goed begrijp) spullen overdragen aan MS en ook iets avn 30% van de opbrengst. De devs mogen dus wel addons maken, maar willen dat niet onder de voorwaarden die MS stelt.
Die 'store' is op zich helemaal geen gek idee. Hoop dat het rendabel is voor 3rd party devs dan. Op zich denk ik wel dat mensen sneller iets kopen als het voor hun neus staat...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Bolk schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:53:
[...]

O-)

[...]

Die 'store' is op zich helemaal geen gek idee. Hoop dat het rendabel is voor 3rd party devs dan. Op zich denk ik wel dat mensen sneller iets kopen als het voor hun neus staat...
En makkelijke betaalmogelijkheden, dan krijg je op zich een heel sterk sim platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Aerosoft maakt zn producten al Prepar3D ready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:43:
Aerosoft maakt zn producten al Prepar3D ready...
En nog gratis ook! Orbx wil dat je betaald per addon om die te gebruiken in P3D. Die zijn alleen maar blij met P3D vanwege de makkelijke dollars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Het eerste rondje met de P-40 zit erop!

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7293/p401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/4206/p402.jpg
Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.