Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kitman schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:24:
Propane, sinds wanneer ben je klaar met de opleiding dan? :o
Al ergens een leuke baan geregeld?
Ik ben zelf sinds juli klaar bij de DFA.
Ook juli, en ja ;). Ik binnenkort een mooie turboprop vliegen als first officer. Multi-pilot en weinig automatisering, dus lekker ervaring op doen.
Remco Tr schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:42:
[...]

Ziet er lekker uit.

Kan je kleine opsomming geven van je hardware en je settings?
Het is niet veel bijzonders;

E8400 @ 4GHz, 4GB DDR2, HD4850 1GB en dat dan op een X48 Rampage Formula.

Settings zijn eigenlijk simpelweg alle sliders naar rechts, op autogen, weather en AI traffic na. Autogen op de één na hoogste setting, weather op 60 miles ivm visibility settings in Active Sky en AI traffic ergens rond de 40-50 voor commercial en GA. Trouwens ook AC self shadow en ground scenery shadows uit.

Tweaks door die Venetubo tweaker, LOD radius 6,5 en bloom van standaard FSX en ENB. En dat alles levert framerates van tussen de 10 en 30 (locked) op afhankelijk van de situatie. Over het algemeen goed te doen voor die oude hardware en mijn FSX gebruik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Voor de mensen die Active Sky Evolution hebben kan je dit weekend upgraden tegen 40% van de nieuwprijs. Volgende week gaat de korting al terug van 40% naar 20%

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Hier een happy AS2012 gebruiker. Voorheen altijd REX icm ASE maar met AS2012 voor het eerst daadwerkelijk het gevoel door de wolken te vliegen. Verder nog weinig getest qua performance maar eerste indrukken zijn goed!

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ben nu eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in REX Essential:

http://www.realenvironmen...__pid__101161#entry101161

Daar hebben ze tenminste fatsoen om een update gratis te maken :P. Zo'n hekel aan developers die voor elke nieuwe versie weer geld willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind de prijs voor AS2012 lichtelijk belachelijk... Dat ga ik dus ECHT niet betalen, helemaal omdat ik REX en ASE al heb... REX Essential lijkt me trouwens wel een vlot in elkaar gedraaide reactie op AS2012... Ik vraag me af of ik 'm wel ga downloaden, ook al is 'ie gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:43:
Ja, ik vind de prijs voor AS2012 lichtelijk belachelijk... Dat ga ik dus ECHT niet betalen, helemaal omdat ik REX en ASE al heb... REX Essential lijkt me trouwens wel een vlot in elkaar gedraaide reactie op AS2012... Ik vraag me af of ik 'm wel ga downloaden, ook al is 'ie gratis.
Als je bij ASE 2012 donker wolken neit meer door de lichtere wolken heen ziet dan is het toch wel het geld waard.. Vind ook de rwy textures mooier, vooral die besneeuwd en of bevroren zijn. Maar ik weet niet of de icing door de wx gedaan wordt of dat het gewoon std textures zijn van zon runway

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:52:
[...]

Als je bij ASE 2012 donker wolken neit meer door de lichtere wolken heen ziet dan is het toch wel het geld waard.. Vind ook de rwy textures mooier, vooral die besneeuwd en of bevroren zijn. Maar ik weet niet of de icing door de wx gedaan wordt of dat het gewoon std textures zijn van zon runway
Ik trek mijn woorden per direct terug, op mijn laptop zag het er wel allemaal leuk uit. Maar op mijn pc bah. Kan ook slechte marketing zijn en ziet het er ingame wel goed uit? Qua plaatjes en filmpjes zijn we weer terug in 2008 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op zondag 18 december 2011 @ 03:30:
[...]

Ik trek mijn woorden per direct terug, op mijn laptop zag het er wel allemaal leuk uit. Maar op mijn pc bah. Kan ook slechte marketing zijn en ziet het er ingame wel goed uit? Qua plaatjes en filmpjes zijn we weer terug in 2008 :F
moet ik weer mijn woorden terug nemen 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v226/Dr...Watson/AS2012/2011-12-17_17-40-1-909.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Make up your mind! Ik zie btw weinig bijzonders in dat plaatje :P. Low visibility krijg ik ook wel met REX WASys of ASE ;).

By the way, FTX New Zealand South Island is awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb NZ ook gekocht. Was eerst niet zo tevreden, vooral vanwege die hedges met keiharde, zwarte ingebakken schaduwen en een erg blokkerig uiterlijk, en ook vanwege een nogal kaal vliegveld, maar toen ik in de bergen belande, werd ik positiever. De nieuwe bomen doen het goed op de nieuwe ondergrond: de dichtheid is echt een stuk hoger (zonder dat het fps kost) en het vloeit beter in elkaar over op een of andere manier. Het landschap is ook best divers! En dat kale vliegveld blijkt een bug te zijn (er zijn nogal wat foute vliegvelden: ze hebben NZ iets te gehaast afgeleverd, denk ik). Die hedges blijven lelijk, maar voor de rest: ja, toch wel mooi! Voorlopig blijf ik daar, zelfs al heb ik twee vliegvelden voor PNW gepre-paid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Livery in elkaar geflanst voor de Airbus X, de All Black livery voor de vluchten tussen Australië en New Zealand South Island:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6536050453_6e526e0932_z.jpg

Wat een een pain in the ass om alles te alignen met die Airbus X paintkit, helemaal als er niet een mooie high-res sideshot is te vinden van de betreffende kist waar je de livery zo vanaf kunt plukken. Heb nu alle varenbladeren zelf zo goed mogelijk nagemaakt en opgelijnd. Waar een nachtje niet kunnen slapen al niet goed voor is :P.

En voor de liefhebber, als je binnenkort ook in Nieuw Zeeland wil gaan vliegen met de PMDG J41, daar had ik een tijdje terug al een leuke livery voor gemaakt;

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5205/5199705778_018b82d64b_z.jpg

Mocht iemand één van beiden willen hebben, DM maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:29:
Ik heb NZ ook gekocht. Was eerst niet zo tevreden, vooral vanwege die hedges met keiharde, zwarte ingebakken schaduwen en een erg blokkerig uiterlijk
Die heggen zijn daar trouwens in de praktijk ook erg 'blokkerig'. Ze knippen daar hele bomenrijen rechthoekig in de vorm van een heg, dat viel me ook al op toen ik jaren geleden op het zuid eiland rond reed :) Dus dat kan wel kloppen. Alleen dat van die schaduwen klinkt wel lelijk.

Dit lijkt me trouwens ook wel een hele mooie scenery, het is het mooiste land waar ik ooit geweest ben (en dan met name het zuiden). Lijkt me cool om dat in FS te zien (en dan niet met de lelijke standaard scenery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die heggen bestaan echt, maar ik vind de ingebakken schaduwen nogal over de top. Is ook niet echt mooi op een bewolkte dag... Als is het volgens ASE over het algemeen redelijk stralend weer daar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
De DA-20-100 Katana 4x is trouwens te koop met 25% korting voor e20.96, mochten er mensen nog interesse hebben!

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks stefie2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Zou dat een beetje te behappen zijn met een toetsenbord? Ben momenteel werkzoekende, als het geld eenmaal binnen komt stromen (:P) dan ben ik van plan sowiezo een yoke en pedal set te kopen

Lijkt me erg leuk om eens te vliegen met een kist waar wel ieder knopje aanwezig is/werkt

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 19-12-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh gaaf! NZ Scenery!
Ben benieuwd hoe ze Fox Glacier en de diverse Sounds hebben gemaakt.
Nelson lijkt me ook wel gaaf om te zien, daar heb ik nog 2 uur staan spotten.

Idd een enorm mooi land. Als het kon zou ik er zo weer heen gaan!
Ben er begin dit jaar geweest.
Ik hoop dat ze het noord eiland ook eens gaan maken, kijken of ze dit ook zo kunnen overbrengen:
http://www.airliners.net/...Air/Cessna-206/1895464/L/
Wat er nu voor in de plaats zit in FSX haalt het er niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23
FastFred schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:23:
Zou dat een beetje te behappen zijn met een toetsenbord? Ben momenteel werkzoekende, als het geld eenmaal binnen komt stromen (:P) dan ben ik van plan sowiezo een yoke en pedal set te kopen

Lijkt me erg leuk om eens te vliegen met een kist waar wel ieder knopje aanwezig is/werkt
Haha, vlieg je serieus met toetsenbord? Respect :9 Lijkt me eigenlijk zeer ellendig. Je kan ook je muis nog als joke gebruiken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn muis gebruik ik om rond te kijken in VC. En ideaal is het inderdaad niet, maar het is te doen, met een 747 is het nagenoeg onmogelijk maar een 737 gaat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:45:
De DA-20-100 Katana 4x is trouwens te koop met 25% korting voor e20.96, mochten er mensen nog interesse hebben!
Kopen, mensen! Beste GA ever imho.
FastFred schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:23:
Koop toch gewoon een joystick...! Ik heb de Logitech Extreme 3D Pro. Werkt prima en kost iets van 35 euro.

Yoke en pedals zijn leuk maar peperduur... en bovendien is een yoke 8 van de 10 keer niet echt realistisch (omdat het vliegtuig met een compleet andere controller werkt: een yoke in een Airbus oogt vreemd en bij de Katana past een joystick perfect).
Pedals zijn wel altijd okay, maar persoonlijk zit ik niet op het extra werk te wachten... ;) Alhoewel het voor vliegen met wind wel handig is, natuurlijk. (En vandaar dat ik nooit met wind vlieg...)
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:42:
Ik hoop dat ze het noord eiland ook eens gaan maken
Natuurlijk gaan ze dat doen. De planning is dat het noord eiland rond mei verschijnt, maar goed, planningen en FSX addons... tsja. Maar er wordt in ieder geval wel al aan gewerkt!

Ik moet nog wel wennen aan NZ, moet ik zeggen... Er zijn wel HEEL veel kale landschappen daar... Allemaal van die zanderige bergen of zo en heel veel vlak groen met veel te opvallend autogen... Ik denk dat ik PNW toch nog steeds de beste addon van Orbx blijf vinden: heel afwisselend maar vooral lekker 'vol'. NZ oogt voor een groot gedeelte nogal saai vergeleken met PNW.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:10:
Natuurlijk gaan ze dat doen. De planning is dat het noord eiland rond mei verschijnt, maar goed, planningen en FSX addons... tsja. Maar er wordt in ieder geval wel al aan gewerkt!
En ze gaan ook met de UK beginnen! ETA Dec 2012. De UK als opstap naar andere Europese landen :9
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een kort vraagje. ik probeer Active Sky Evolution te starten, maar ik krijg 1 of andere (fout)melding en daarna blijft het startscherm maar laden maar er gebeurt niks. iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:10:
Pedals zijn wel altijd okay, maar persoonlijk zit ik niet op het extra werk te wachten... ;) Alhoewel het voor vliegen met wind wel handig is, natuurlijk. (En vandaar dat ik nooit met wind vlieg...)
Pfff... het meest realistische GA vliegtuigje ophemelen en dan bekennen dat je niet eens tegen een beetje wind in de sim kan ;). Amateur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zelfs ik vlieg met wind (real world weather), en ik heb een toetsenbord :) Prutsert :P

spoiler:
auto rudder ingeschakeld

En ja, dan doet ie ook crosswind landings :) sort off....

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 20-12-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:40:
[...]
Pfff... het meest realistische GA vliegtuigje ophemelen en dan bekennen dat je niet eens tegen een beetje wind in de sim kan ;). Amateur :P.
8) :P
FastFred schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:49:
Zelfs ik vlieg met wind (real world weather), en ik heb een toetsenbord :) Prutsert :P

spoiler:
auto rudder ingeschakeld

En ja, dan doet ie ook crosswind landings :) sort off....
Ja, maar da's voornamelijk om de bochten gecontroleerd te kunnen maken, niet om met zijwind te vliegen: dat doet 'ie echt niet automatisch!

Wie heeft er hier een rudder, vraag ik me af? Ben wel benieuwd hoeveel lui dikke hardware hebben voor FSX...

BTW Wat betreft de Katana 4x: het is imho de beste GA addon, maar ik ben ondertussen wel afgestapt van het zelf onderhouden... Daar werd ik toch wel een beetje moe van. Ik vind 'm gewoon heerlijk vliegen, zo zonder AP, het zicht vanuit de VC is subliem en hij ziet er goed uit. Op dit moment kan het realisme wat onderhoud betreft me gestolen worden... Maar dat betekent niet dat ik het niet alsnog het beste en meest realistische GA-vliegtuig mag vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

jos_zwa schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:30:
Even een kort vraagje. ik probeer Active Sky Evolution te starten, maar ik krijg 1 of andere (fout)melding en daarna blijft het startscherm maar laden maar er gebeurt niks. iemand?
SP3 geïnstalleerd?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:27:
Ja, maar da's voornamelijk om de bochten gecontroleerd te kunnen maken, niet om met zijwind te vliegen: dat doet 'ie echt niet automatisch!

Wie heeft er hier een rudder, vraag ik me af? Ben wel benieuwd hoeveel lui dikke hardware hebben voor FSX...
Heb hier Saitek rudders staan, gebruik ze alleen niet zo vaak. Rol altijd weg met mn bureaustoel als ik ze gebruik :P Moet ik nog even wat op vinden :+ Gebruik meestal mijn x52-pro joystick rudder (met de pols).
Heb dat ding al een aantal jaar en werkt nog steeds erg goed! Zou alleen toch wel graag een yoke willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
We hebben m'n vader vorig jaar een yoke en throttle quadrant cadeau gegeven en die kan ik dan natuurlijk ook gebruiken. Maar zolang het geen force feedback heeft en een trimwiel is het weinig beter dan m'n Thrustmaster T-Flight Hotas dinges of m'n Xbox 360 controller (triggers als rudder is ideaal, beter dan twist stick).

Gisteravond en vandaag weer even een leuke vlucht in de Airbus X gedaan, van Brisbane naar Auckland in m'n home made All Blacks livery. Blijft toch een leuke kist die Airbus X, ben benieuwd naar de Extended versie.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7023/6541212053_e0663ee48d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6544457851_3b40da4a5f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7159/6544458551_a7f2f501cf_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:27:
Ben wel benieuwd hoeveel lui dikke hardware hebben voor FSX...
Hij hier:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=irEtGyaQtN4]

8)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 20-12-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Morgen weer een alles voor 9.99 sale bij captainsim! :)

[ Voor 9% gewijzigd door thys op 21-12-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
thys schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:41:
Morgen weer een alles voor 9.99 sale bij captainsim! :)
Ok, ik ben redelijk nieuw met FSX, wat zijn de musthaves van Captain Sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:58:
[...]

Wat mij betreft niets, eigenlijk... 8) Maar goed, ik ben dan ook geen 'addonverzamelaar'. :+ Ik vlieg alleen in de Katana 4x en de PMDG 737NGX. Ik heb verder niets nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:17:
[...]

Wat mij betreft niets, eigenlijk... 8) Maar goed, ik ben dan ook geen 'addonverzamelaar'. :+ Ik vlieg alleen in de Katana 4x en de PMDG 737NGX. Ik heb verder niets nodig.
Same here ;) en dan heb ik nog de RealAir Turbine Duke.

Als ik hun site nu zo zit te bekijken ben ik eigenlijk alleen geinteresseerd in hun Hercules mits die ontzettend goed is. Ik ga eens even wat reviews zoeken.

Edit: De Hercules is nu e40, was e90.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefie2010 op 21-12-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:41
Stefie2010 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:58:
[...]

Vindt zelf de 707 een mooie kist om in te vliegen, B52 is ook leuk. De C-130 kan ik ook aanraden ;) Heb geen ervaring met de 757/767.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Sinds kort gebruik ik Enbseries.ini met de bijbehorende d3d9.dll. Dit werkt prima.
Nu heb ik ook de FPS limiter die werkt via de d3d9.dll dll gedownload. Deze heb ik gerenamed naar antilag.dll
samen met zijn cfg die nu antilag.cfg heet.

In mijn Enbseries staat nu het volgende:

[PROXY]
EnableProxyLibrary=1
InitProxyFunctions=1
ProxyLibrary=antilag.dll

Dit zou toch moeten werken? Echter merk ik nog steeds schieters over de 30..

Antilag.cfg is als volgt:

[config]
RenderAheadLimit=2
FPSlimit=30

Iemand ervaring? :)

PS ik speel geen directx preview :+

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkm0nk op 21-12-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
misschien een domme vraag, maar waarom niet de limiter in flight sim zelf gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
SgtPoen schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:21:
misschien een domme vraag, maar waarom niet de limiter in flight sim zelf gebruiken?
Unlimited frames / External Frame locking It might sound 'confusing' to ask you to set FSX to unlimited frames and at the same time ask you to LIMIT them externally. The reason, is because FSX is 'optimized' to process terrain loading on your aditional CPU's but ONLY when frames are set to unlimited. Unfortunately, running frames to unlimited also stresses FSX unnecesarily, so to counter this you need a very simple app that limits your FPS so CPU/GPU usage within FSX is kept constant to reduce stuttering due to CPU spikes.

Iets met daarom :P

[ Voor 15% gewijzigd door m0nkm0nk op 21-12-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
ok dan, ik gebruik namelijk ook die enb series. Iets wat ook mooie plaatjes opleverd zijn de mogwaisoft shadows: http://secure.simmarket.com/mogwaisoft-shade.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:48

Wie heeft er hier een rudder, vraag ik me af?
Ik gebruik de (rem- en gas-)pedalen van een oud race stuurtje, werkt perfect.
Vnmlk tijdens taxiën (ok, niet realistisch in een 737) en het rechttrappen van de kist tijdens een cross-wind landing. En oh, ik handig met de take-off run van een warbird. (A2A Spitfire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
ik heb de combat pedals van saitek, bevallen erg goed! Ook leuk om dan een beetje met de differential brakes te spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door SgtPoen op 21-12-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De korting is er inmiddels af, maar ik zit nog altijd te denken de Katana te kopen.

Heb de handleiding al gedownload, erg uitgebreid, preflight checks en onderhoud wordt allemaal behandeld.

• SgtPoen
Zit te wachten op de nieuwe kist van A2A: de P40. Voor degene die de C130 van captain sim willen, de complete pack is ook afgeprijsd naar 9,99. http://www.captainsim.com/store/pp/c131_index.html

• InvisibleSky
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik heb een hardware vraagje, ik wil een pc gaan samenstellen om FSX op ultra te kunnen draaien.
Doordat mijn auto plots onder het mes moet is het budget aangepast en hierdoor is het niet meer haalbaar alles nieuw te kopen, om die reden ben ik aan het kijken naar de haalbaarheid met tweedehands spul.

Dit heb ik als basis op het oog, ultra zal wellicht moeilijk worden maar is het in ieder geval mogelijk om hiermee op high te gaan zitten?

P7P55D moederbord met een I7 860 processor icm met een MSI N460GTX Hawk Talon attack.

• InvisibleSky
Laat maar weer, die spullen waren al verkocht..

• SgtPoen
Jammer, maar de standaard FSX op ultra is geen goed doel, ik heb met REX, en alle addons meer fps dan een standaard FSX. Terwijl het er veel beter uitziet, die mogwaisoft shadows geven ook weer een fps boost.

• InvisibleSky
Geloof ik op je woord, helaas kan je door andere addons weer een fps inzinking krijgen, het is een hele studie om het allemaal een beetje op elkaar af te stemmen. Ik wil gewoon zeker zijn van succes en dat is vrij lastig en een hoop leeswerk.

• SgtPoen
Je ziet trouwens wel heel goed dat de addons van nu minder fps eten dan eerdere addons, kijk bijv. naar een PMDG 737 die vindt ik echt super draaien.

• m0nkm0nk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Het feit dat jullie het ook zien zou dit toch juist direct ontkrachten? :9
Heb er alleen last van met fsx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

drentm0nk schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:58:
[...]

Het feit dat jullie het ook zien zou dit toch juist direct ontkrachten? :9
Heb er alleen last van met fsx.
Ik zie het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Staat misschien preview directx 10 aan? Volgens mij zorgt deze modus wel is voor rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet... Alledrie die screenshots lijken hetzelfe en in orde wat kleur betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
mmmm... 2e screenshot, rechtsboven door het raam. Redelijk paars hier. Paar vrienden van me zien het ook (Op een ander beeldscherm) :P

DX10 staat niet aan.

[ Voor 19% gewijzigd door m0nkm0nk op 23-12-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, daar...! Ja, dat is paarsig. Sorry, ik zat op de runways te letten (moet beter lezen).

Ehm, geen idee wat dat is... Ik denk eigenlijk dat die textures gewoon paars zijn... Niets aan te doen, dus! In FSX wordt de nacht niet gesimuleerd door 'echte' verlichting (zoals in de nieuwe XPlane) maar worden er simpelweg nachttextures geladen. Ik neem dus aan dat de maker van die textures paars wel mooi vond voor z'n nachtgrondtextures... ;) Alsof er bepaald licht op schijnt of zo... ik zeg maar wat. Maar omdat de rest ok is en het dus niet aan je scherm/computer ligt, moet dit het wel zijn, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:13:
O, daar...! Ja, dat is paarsig. Sorry, ik zat op de runways te letten (moet beter lezen).

Ehm, geen idee wat dat is... Ik denk eigenlijk dat die textures gewoon paars zijn... Niets aan te doen, dus! In FSX wordt de nacht niet gesimuleerd door 'echte' verlichting (zoals in de nieuwe XPlane) maar worden er simpelweg nachttextures geladen. Ik neem dus aan dat de maker van die textures paars wel mooi vond voor z'n nachtgrondtextures... ;) Alsof er bepaald licht op schijnt of zo... ik zeg maar wat. Maar omdat de rest ok is en het dus niet aan je scherm/computer ligt, moet dit het wel zijn, lijkt mij.
Ik dacht al dat ik kleurenblind was samen met mn vrienden :+
Maar gebruik UTX en GEX.. mmmm mmm nog maar is even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drentm0nk schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:28:
[...]

Ik dacht al dat ik kleurenblind was samen met mn vrienden :+
Maar gebruik UTX en GEX.. mmmm mmm nog maar is even googlen.
Is dat paarse vliegeld een default airport? Zo ja, dan kan ik (of wie dan ook) even kijken hoe dat er uit ziet en of het echt gewoon paars is. Volgens mij doen UTX en GEX niets met airport textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanmorgen omdat het de laatste schooldag van het jaar was een 'LAN party' gehad op school. Uiteraard m'n eigen pc mee gesleept. Mijn favoriete leraar was X-plane 9 aan het showen (hij heeft 10 gister binnen gekregen). Hij heeft een heel mooi setje. Thrustmaster throttle, joystick en rudderpedals. Met mijn eigen pc van Istanbul naar Rome gevlogen, en met zijn config ben ik met een 777 opgestegen vanaf Schiphol en weer een poging gedaan te landen, maar dat is toch wel flink wat lastiger :P

Vliegt totaal anders, default ATC is vele malen beter dan FSX, wolken zijn veel realistischer. Alleen de 2D en 3D cockpits en de ground textures zien er niet uit maar dat schijnt met 10 allemaal verholpen te zijn. Was een hele leuke ervaring om eens met een joystick en pedals enzo te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

drentm0nk schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:44:
mmmm... 2e screenshot, rechtsboven door het raam. Redelijk paars hier. Paar vrienden van me zien het ook (Op een ander beeldscherm) :P

DX10 staat niet aan.
Ja zie het ook op die 2e, heb je toevallig een amd kaart?
Ohja zie het in je signature, heb sinds gister een hd5970 en had ook ineens paarse ground textures.
Maar moet nog een een clean install doen, denk dat het met amd te maken heeft want met een nvidia was dit absoluut niet het geval..

[ Voor 26% gewijzigd door fynrd1 op 23-12-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:04:
Vanmorgen omdat het de laatste schooldag van het jaar was een 'LAN party' gehad op school. Uiteraard m'n eigen pc mee gesleept. Mijn favoriete leraar was X-plane 9 aan het showen (hij heeft 10 gister binnen gekregen). Hij heeft een heel mooi setje. Thrustmaster throttle, joystick en rudderpedals. Met mijn eigen pc van Istanbul naar Rome gevlogen, en met zijn config ben ik met een 777 opgestegen vanaf Schiphol en weer een poging gedaan te landen, maar dat is toch wel flink wat lastiger :P

Vliegt totaal anders, default ATC is vele malen beter dan FSX, wolken zijn veel realistischer. Alleen de 2D en 3D cockpits en de ground textures zien er niet uit maar dat schijnt met 10 allemaal verholpen te zijn. Was een hele leuke ervaring om eens met een joystick en pedals enzo te vliegen :)
Je moet is in een echte sim vliegen. Dan ben je na een uurtje op het handje ook echt helemaal kapot :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik heb is een keer ong 15 min in een f16 sim in belgie gevlogen, maar zon force sensing stick is nog een hele workout:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
fynrd1 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:15:
[...]

Je moet is in een echte sim vliegen. Dan ben je na een uurtje op het handje ook echt helemaal kapot :*)
Dan is je conditie niet helemaal in orde, sessies van 4 uur zijn geen uitzondering :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Propane schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:
[...]
Dan is je conditie niet helemaal in orde, sessies van 4 uur zijn geen uitzondering :P.
Slecht geslapen door de spanning :P was een typerating bij de epst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:22:
[...]

Is dat paarse vliegeld een default airport? Zo ja, dan kan ik (of wie dan ook) even kijken hoe dat er uit ziet en of het echt gewoon paars is. Volgens mij doen UTX en GEX niets met airport textures.
Het is niet alleen bij dat vliegveld.. Weet het niet zeker hoor maar de default airports gebruiken toch de 'reguliere' ground textures.. Ik bedoel er zijn toch niet speciale textures voor de grond bij vliegveld?
Ga zo even de gras texture van REX downloaden, kijken wat dat gaat doen.

Even iets anders voor de mensen met een PMDG 737NGX 800/900.
Als eerste er is een nieuwe patch uit: SP1B. Staat wel op de main website.

Ten tweede, wil je alle liveries en wil je ze niet stuk voor stuk aanklikken?
Gebruik dan onderstaande lijst met een download manager zoals Free Download Manager.

- Pak het ZIP bestandje uit > www.swe-gaming.com/pmdgngx800900liverys.rar
- Start je download manager (omschrijving hier is voor Free Download Manager, Google)
- Via File > Import > Import List of Downloads selecteer je het uitgepakte pmdgngx800900liverys.txt bestandje
- Volg de wizard en het programma gaat alle links in het tekst bestandje downloaden.

Vervolgens ga je naar de download directory en selecteer je alle ZIP bestandje en pak je ze tegelijk uit.
Nu kun je alles in één keer inladen via de PMDG Livery manager die te vinden is in je FSX folder (PMDG\Livery Manager).

:)

[ Voor 3% gewijzigd door m0nkm0nk op 24-12-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

drentm0nk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 01:30:
[...]

Het is niet alleen bij dat vliegveld.. Weet het niet zeker hoor maar de default airports gebruiken toch de 'reguliere' ground textures.. Ik bedoel er zijn toch niet speciale textures voor de grond bij vliegveld?
Ga zo even de gras texture van REX downloaden, kijken wat dat gaat doen.

Even iets anders voor de mensen met een PMDG 737NGX 800/900.
Als eerste er is een nieuwe patch uit: SP1B. Staat wel op de main website.

Ten tweede, wil je alle liveries en wil je ze niet stuk voor stuk aanklikken?
Gebruik dan onderstaande lijst met een download manager zoals Free Download Manager.

- Pak het ZIP bestandje uit > www.swe-gaming.com/pmdgngx800900liverys.rar
- Start je download manager (omschrijving hier is voor Free Download Manager, Google)
- Via File > Import > Import List of Downloads selecteer je het uitgepakte pmdgngx800900liverys.txt bestandje
- Volg de wizard en het programma gaat alle links in het tekst bestandje downloaden.

Vervolgens ga je naar de download directory en selecteer je alle ZIP bestandje en pak je ze tegelijk uit.
Nu kun je alles in één keer inladen via de PMDG Livery manager die te vinden is in je FSX folder (PMDG\Livery Manager).

:)
Komt denk ik door ATI, ben zelf ook aan het kloten met fsx nu.. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
fynrd1 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:55:
[...]

Komt denk ik door ATI, ben zelf ook aan het kloten met fsx nu.. pff
Mmm, vriend van me heeft het ook met GEX, UTX, REX en heeft Nvidia :P Toch blijf ik van mening dat mijn volgende video kaart weer Nvidia is.

[ Voor 24% gewijzigd door m0nkm0nk op 24-12-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

drentm0nk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:56:
[...]

Mmm, vriend van me heeft het ook met GEX, UTX, REX en heeft Nvidia :P Toch blijv ik van mening dat mijn volgende video kaart weer Nvidia is.
Ik heb dat ook allemaal, maar bij werdt alles pas paars nadat ik van kaart had geswitched. Of misschien is het me niet eerder opgevallen.. Ik heb niet zo'n voorkeur betreft fabrikant, op dit moment heb ik een betere kaart van amd dan ik voorheen had van nvidia. Merk wel dat Nvidia veel stabielere drivers heeft, tenminste het werkt zoals je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nieuwste speeltje in de hangar sinds gisteravond:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6565112997_c836f54e32_z.jpg

Leuk kistje, mooi groot snelheidsbereik (vliegt prima van 80-300kts) en een mooie cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Misschien een domme vraag, want heb er al heeel lang niks meer mee gedaan. Hoe kun je zie welke SP je geinstalleerd hebt? Ik heb wel FSX - acceleration pack geïnstalleerd. Heb hier op het moment geen geinstalleerde FSX.

[ Voor 6% gewijzigd door jos_zwa op 25-12-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb zojuist de bronco en katana gekocht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:15:
[...]

Misschien een domme vraag, want heb er al heeel lang niks meer mee gedaan. Hoe kun je zie welke SP je geinstalleerd hebt? Ik heb wel FSX - acceleration pack geïnstalleerd. Heb hier op het moment geen geinstalleerde FSX.
Hij bedoelt of je van ASE wel sp3 geinstalleerd heb dit kan je in het programma zelf zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een nieuw speeltje: de RV-7 (en RV-7a) van Bay Tower (zonder a is een taildragger, met een a is een tricycle). Ter vervanging van m'n Katana. Ja, die is nog steeds top, maar ik had iets snellers nodig en een AP vond ik ook wel handig. De RV-7 heeft dan niet alle extra's die de Katana heeft, maar man, wat een heeeeeeeeeeeeerlijk vliegtuigje is dit! Net als de Katana een schitterend uitzicht en hij vliegt super: het is een pittig ding en je moet 'm echt zelf vliegen. Eindeloze stukken rechtuit vliegen zonder de joystick aan te raken is er niet bij. Tenzij je de (overigens aparte en unieke) AP gebruikt. Je kan zelfs doodsimpel een cold and dark cockpit bewaren, wat bij veel GA addons helemaal niet zo makkelijk kan.

Hier een link naar een screenshot omdat ik geen thumbnail heb:

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/5721.jpg

Hier een screenshot van de VC die ik had liggen, maar ik moet eigenlijk ff een goede foto van de VC maken: EDIT Bij deze drie screenshots van de VC. De reflectie in de gauges is trouwens echt TOP!

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/4761_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/3902_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/4463_tn.jpg

Het toestel is nog in beta fase (gisteravond is beta 4 uitgebracht) maar je kan 'm dus wel al kopen, alleen via het forum (http://www.baytower.ca/phpBB2/): als je registreert krijg je toegang tot het beta forum, waar je de installer kan downloaden. Het is een officiele Flight1 installer, dus kopen gaat via die exe. Support is SUBLIEM. Ik had eergisteren wat gezegd over de key en fuel selector positie die niet bewaard bleven in m'n cold and dark cockpit, en tot mijn verbazing waren beiden dingen gefixed in de nieuwe beta die gisteravond (christmas eve...!) uitkwam!!! _/-\o_

Momenteel is dit mijn default plane! Het is geen Katana (nog steeds de nummer 1) maar dit is een dikke, vette nummer 2! Hij is helemaal top!!! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:50:
Ik heb ook een nieuw speeltje: de RV-7 (en RV-7a) van Bay Tower (zonder a is een taildragger, met een a is een tricycle). Ter vervanging van m'n Katana. Ja, die is nog steeds top, maar ik had iets snellers nodig en een AP vond ik ook wel handig. De RV-7 heeft dan niet alle extra's die de Katana heeft, maar man, wat een heeeeeeeeeeeeerlijk vliegtuigje is dit! Net als de Katana een schitterend uitzicht en hij vliegt super: het is een pittig ding en je moet 'm echt zelf vliegen. Eindeloze stukken rechtuit vliegen zonder de joystick aan te raken is er niet bij. Tenzij je de (overigens aparte en unieke) AP gebruikt. Je kan zelfs doodsimpel een cold and dark cockpit bewaren, wat bij veel GA addons helemaal niet zo makkelijk kan.

Hier een link naar een screenshot omdat ik geen thumbnail heb:

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/5721.jpg

Hier een screenshot van de VC die ik had liggen, maar ik moet eigenlijk ff een goede foto van de VC maken: EDIT Bij deze drie screenshots van de VC. De reflectie in de gauges is trouwens echt TOP!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het toestel is nog in beta fase (gisteravond is beta 4 uitgebracht) maar je kan 'm dus wel al kopen, alleen via het forum (http://www.baytower.ca/phpBB2/): als je registreert krijg je toegang tot het beta forum, waar je de installer kan downloaden. Het is een officiele Flight1 installer, dus kopen gaat via die exe. Support is SUBLIEM. Ik had eergisteren wat gezegd over de key en fuel selector positie die niet bewaard bleven in m'n cold and dark cockpit, en tot mijn verbazing waren beiden dingen gefixed in de nieuwe beta die gisteravond (christmas eve...!) uitkwam!!! _/-\o_

Momenteel is dit mijn default plane! Het is geen Katana (nog steeds de nummer 1) maar dit is een dikke, vette nummer 2! Hij is helemaal top!!! :)
Indrukwekkende VC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:05:
[...]

Hij bedoelt of je van ASE wel sp3 geinstalleerd heb dit kan je in het programma zelf zien
Nee dat heb ik niet. Geen enkele SP geinstalleerd :( maar zonder SP moet het toch wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een Service Pack bestaat uit een aantal updates. Dus ja, zonder SP's kan het ook werken, maar de kans dat er ergens iets fout gaat is groter als je niet alle updates installeert

Lijkt me handig dat je dus eerst de SP's even installeert ;) ?

Momenteel met KLM PH-BXB van Schiphol op weg naar Helsinki, er schijnt een dikke storm (overblijfsel van orkaan Dagmar) te zijn daar :P Zonet met een Beechcraft een rondje om Helsinki gevlogen, waait lekker :)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 26-12-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

jos_zwa schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:15:
[...]

Ik bedoel inderdaad SP3 van ASE. Zonder SP3 kun je niet meer connecten met de ASE servers, is o.a. een anti-piracy maatregel van HiFi.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Nog een paar dagen wachten :)
http://a2asimulations.com...iewtopic.php?f=23&t=27655

[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 26-12-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanmiddag vanaf Schiphol vertrokken, moest van 17:00 tot 23:00 werken, dus na m'n werk nog even de vlucht af gemaakt en geland op het vliegveld van Helsinki (EFHK). Stond een stevige wind, vanaf dat ik onder de 4000ft kwam werd ik alle kanten op gegooid, zeer hobbelige approach, touchdown was redelijk gezien de omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Help me even alles te herinneren. :p

Voor het eerst in maanden weer FSX geinstalleerd en gespeeld. Acceleration is ook geinstalleerd;
Ik heb alleen nog nieuwe textures en AI nodig.

Was SKai 2010 niet de recenste/beste/FPS liefste programma?
En REX voor de rest? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dont ask me, I don't do add-ons :) juah, een freeware KLM repaint voor de default 737 :P

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 27-12-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Zomaar wat plaatjes van de PMDG 737-800 cloudsurfing :)

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/KLM4Scl.png

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/KLM3Scl.png

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/KLM2Scl.png

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/KLM1Scl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

effe een tech vraagje :)

Ik heb zo'n mooie MS Sidewinder Force Feedback 2.
Uit een grijs verleden, voordat ik met de yoke vloog, kan ik me herinneren dat er config bestanden waren waarin je de mate van force feedback kon instellen. Dat moet ook wel, want in andere spellen had je bijvoorbeeld gewoon standaard behoorlijk veel kracht nodig om het ding van z'n plek te krijgen, wat in sommige gevallen heel lekker speelt :Y

Vorige week heb ik in de echte A320 sim van FSC op SPL Oost gezeten en gevoeld hoe de echte 150.000 euro joystick aanvoelt en daarna de FF2 weer in je handen hebben is echt een drama... :'( :F
Ik wil dus links of rechtsom gaan proberen om de Sidewinder zo in te stellen dat de weerstand zo groot wordt dat het wat realistischer wordt om een bus mee te vliegen.

FSX op performance instellen gaat me redelijk af, maar wat ik nu wil is volgens mij lastig zat... iemand die weet waar je moet beginnen?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Stefie2010 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:38:
Zomaar wat plaatjes van de PMDG 737-800 cloudsurfing :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geweldig is dat :)

Is deze hier al voorbij gekomen? Volgens mij had ik 'm al eens gepost

O+

Geweldig kanaal trouwens van deze gozer. Is piloot op een 747 (200 of 400) freigther :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 27-12-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Gulf_5 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:58:
effe een tech vraagje :)

Ik heb zo'n mooie MS Sidewinder Force Feedback 2.
Uit een grijs verleden, voordat ik met de yoke vloog, kan ik me herinneren dat er config bestanden waren waarin je de mate van force feedback kon instellen. Dat moet ook wel, want in andere spellen had je bijvoorbeeld gewoon standaard behoorlijk veel kracht nodig om het ding van z'n plek te krijgen, wat in sommige gevallen heel lekker speelt :Y

Vorige week heb ik in de echte A320 sim van FSC op SPL Oost gezeten en gevoeld hoe de echte 150.000 euro joystick aanvoelt en daarna de FF2 weer in je handen hebben is echt een drama... :'( :F
Ik wil dus links of rechtsom gaan proberen om de Sidewinder zo in te stellen dat de weerstand zo groot wordt dat het wat realistischer wordt om een bus mee te vliegen.

FSX op performance instellen gaat me redelijk af, maar wat ik nu wil is volgens mij lastig zat... iemand die weet waar je moet beginnen?
Hoe voelde dat? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Mja... hoe omschrijf je dat es... :P O-)
[18+ vergelijking] Mijn Sidewinder voelt als een slappe lul vergeleken met die van de echte Airbus ??? :/ 8) :+[/18+ vergelijking]
(sorry, zieke geest... was t eerste wat in me opkwam :P)
Die van de Airbus veert stevig terug, m'n Sidewinder ook wel maar heel zwak, bij de Airbus wordt je echt teruggeduwd naar 't 0-punt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gulf_5 op 27-12-2011 23:38 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Gulf_5 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:37:
[...]

Mja... hoe omschrijf je dat es... :P O-)
[18+ vergelijking] Mijn Sidewinder voelt als een slappe lul vergeleken met die van de echte Airbus ??? :/ 8) :+[/18+ vergelijking]
(sorry, zieke geest... was t eerste wat in me opkwam :P)
Die van de Airbus veert stevig terug, m'n Sidewinder ook wel maar heel zwak, bij de Airbus wordt je echt teruggeduwd naar 't 0-punt.
Volgens mij heeft de g940 ook een hele sterke feedback. Je kunt daar sowieso de centreer veer van instellen tot max 150%. Anders misschien modden met sterkere motortjes?

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb het nog niet gelezen maar mischien heb je er wat aan.

http://flightsim.com/main/howto/swff.htm

Ik probeerde na een echte sim ervaring in 737/767 ook mn saitek yoke aan te passen. Ipv die veren heb ik elastieken erin zitten. Is wel iets beter.

(die 767 staat nu trouwens bij FSC)

• FastFred
Ik heb me een hele tijd geleden al eens ingeschreven voor de closed beta van MS Flight, heb er nog niks van gehoord daarna? Iemand anders toevallig wel?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

valt ook wel weer mee:P is misschien 2 weken geleden. Niet zo ongeduldig jij

• FastFred
Hmm, ja ik overdrijf graag :P Maar had wel verwacht dat het wat sneller zou gaan...

En ik wil ook dat het wat sneller gaat |:(

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 29-12-2011 14:42 ]

• m0nkm0nk
FastFred schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:42:
Hmm, ja ik overdrijf graag :P Maar had wel verwacht dat het wat sneller zou gaan...

En ik wil ook dat het wat sneller gaat |:(
Mwha liever dat ze er wat langer over doen en dat het werkt :)

Nog een paar screens :P
http://www.swe-gaming.com...11-12-25_15-24-10-444.jpg
http://www.swe-gaming.com...011-12-27_14-48-3-433.jpg
http://www.swe-gaming.com...011-12-23_13-29-7-242.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar eens anders gaan vliegen (even geen Orbx meer voor mij) en ben terecht gekomen in Noorwergen, een schitterend land waar ik in mijn jeugd zo'n 13 keer ben geweest! Ik heb wat freeware addons gevonden (airports, landclass, coastlines, mesh) en het ziet er niet onaardig uit! Als iemand wat must-have payware voor Noorwegen kent, laat het me weten!!!

Hier wat shots van m'n vlucht van Bomoen naar Anda in de (aanrader!) RV-7a van Bay Tower. (Ik ben de links naar de thumbnails kwijt, dus ff gewoon links...

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/1761.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/1052.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7363.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7424.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/4135.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/9536.jpg

http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7107.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Net me ouwe trouwe 260 gtx scc de deur uitgedaan. Hij is vervangen door een hd5970 maar in fsx wil het allemaal nog niet zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb 2 weken terug voor een prikkie een 4870x2 overgenomen van een medetweaker, draait prima met FSX :) Niet echt een verbetering tov mijn 2 maand oude GTX560, maar het draait prima.

en voordat iemand mij weer DM's gaat sturen, nee, de GTX560 wordt niet verkocht. Ik ben de 4870x2 aan het testen, als ik er over een tijdje zeker van ben dat ie 100% in orde is en blijft, gaat ie weer weg, hopelijk met wat winst

Nieuwste drivers? Oude Nvidia drivers er eerst afgemikt en daarna alle Nvidia restanten uit het register gesloopt met DriverSweeper?

Ik volg sinds deze week de serie Ice Pilots NWT, en ben daarin tot de ontdekking gekomen dat mijn wereldreis een stuk gemakkelijker kan. Dus ik heb het eens geprobeerd met de 737. Het eerste stuk van bijna 1600nm van Schiphol naar Santa Maria in de Azores (net wat verder dan Funchal, Portugal). En van daar uit bijna 1400nm naar St. John's International Airport in Newfoundland.

Ik sta momenteel op Santa Maria, morgen de 1300 en een beetje nm naar St. John's, vlucht van een uur of 3 (ruwe schatting afgaande op de vorige vlucht, 3,5 a 4 uur)

@ drentm0nk: you bastard, ik dacht bij die eerste pic even dat dat een default MS Flight kist was :P De eerste screenshot van een airliner in Flight die ik gezien heb. Damn :(

@ J van E, ziet er super uit! Noorwegen is een prachtig land, ben er zelf met ons eind-zomerkamp van Scouting geweest (trektocht van Oslo > Bergen en terug in 2 weken + diverse 'scenic routes') en wil nog altijd een keer terug :D . Welke add-ons heb je daar nu bij elkaar?

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 31-12-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
FastFred schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:01:
@ drentm0nk: you bastard, ik dacht bij die eerste pic even dat dat een default MS Flight kist was :P De eerste screenshot van een airliner in Flight die ik gezien heb. Damn :(
Haha :D Sorry, het zou wel donders mooi zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ja nieuwste drivers (12.1) al het oude is eraf. Ik heb alles ook opnieuw geinstalleerd en hij blijft maar crashen en crashen na pak weg 5 a 10 sec. De boel freezed dan gewoon vast.
Ik heb nu wel net ontdekt dat hij het in dx10 preview mode wel doet.. nogal irritant dit ppfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

pfff.. ik krijg het echt niet aan de gang. Hele systeem freezed dus gewoon met dx9 fullscreen. Windowed niet en in dx10prev ook niet. Eerst wordt je een beetje gewaarschuwd door een happerend geluid en dan bam:) Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen ben al dagen bezig om dit aan de gang te krijgen. In andere games werkt het overigens allemaal perfect. Elke bench/stress/blabla is ook stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, freeware Noorwegen was leuk gisteren, maar toch... niets kan tippen aan PNW...

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/9281_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/3672_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/2623_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is dat ook noorwegen? Ziet er goed uit, je wolken zien er ook beter uit dan bij mij. Ik vind de VC van dat vliegtuig alleen niet zo geweldig, die blauwe waas die over het instrumenten paneel lijkt te hange vind ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Fairchild Intl naar Jefferson Co Intl. (PNW)

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7152012_1_1_20_10_48_810__tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/1042012_1_1_20_14_21_574__tn.jpg

Langs Diamond Point (payware addon)

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7952012_1_1_20_18_10_902__tn.jpg

Even langs Jefferson vliegen voordat ik land.

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7692012_1_1_20_19_50_674__tn.jpg

Op een of andere manier vind ik die weg daar rechts echt top...

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/1592012_1_1_20_22_9_334_c_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/3402012_1_1_20_24_31_341__tn.jpg
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.