Volgens mij is daar hier geen topic over. Maar als er geen topic over is, kun je er natuurlijk eentje aan maken
Interessant stukje een aantal posts terug....over Lopik.
Woon daar in de buurt dus erg leuk
Ga me er eens goed in verdiepen en lekker FSX-en
Woon daar in de buurt dus erg leuk
Ga me er eens goed in verdiepen en lekker FSX-en
Verwijderd
Laatst zo nog eens iemand die in Arnhem woont, en zich al jaren afvroeg waarom toch altijd die vliegtuigen zo hoog over de stad heen vlogen het licht doen zien. 
Charts erbij en vervolgens in FSX een rondje laten zien hoe dat dan in het 'echt' gaat.
Een 500mm+ lens ging er alleen niet komen (of een DSLR uberhaupt), dus geen skyhigh plaatjes vanuit Arnhem voor in het foto topic.
Charts erbij en vervolgens in FSX een rondje laten zien hoe dat dan in het 'echt' gaat.
Een 500mm+ lens ging er alleen niet komen (of een DSLR uberhaupt), dus geen skyhigh plaatjes vanuit Arnhem voor in het foto topic.
Hmmm, wel genieten hoor, die NGX
. Hopen dat er snel een FS2Crew versie voor komt, dat maakt het alleen nog maar beter!
hehe ik vermaakte me altijd prima met de wilco aribus a320, maar nu definitief overgestapt op de NGX:) Al 2 avonden vol gevlogen op vatsim hehePropane schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:27:
Hmmm, wel genieten hoor, die NGX. Hopen dat er snel een FS2Crew versie voor komt, dat maakt het alleen nog maar beter!
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Ja, hij is mooi!
Iets anders: ik heb FSX geinstalleerd op m'n nieuwe pc: i5 2500 @ 4.5 Ghz, GTX580, 8 Mb Corsair Vengenace 1600 CL8 ram. Nou, dat zal wel lekker lopen, denk je dan...
Wat een brak programma is dat FSX toch... Ik tweak the hell out of de pc en nog kan ik niet met alle opties aan overal rondvliegen zonder gestutter. Trouwens, zelfs als ik wél ergens smooth rondvlieg, heb ik constant van die irritante microstutters... Heeft te maken met vsync (wat ik aan heb staan, maar zonder vsync is het echt niet om aan te zien). Belabberd... Valt me (weer) zwaar tegen. Ik had begin 2009 hetzelfde met m'n vorige pc: daar verwachte ik ook heel veel van. Maar nu nog meer, uiteraard. Momenteel draai ik zelfs lagere settings om het maar een beetje vloeiend te houden... Baggerzooi.
Iets anders: ik heb FSX geinstalleerd op m'n nieuwe pc: i5 2500 @ 4.5 Ghz, GTX580, 8 Mb Corsair Vengenace 1600 CL8 ram. Nou, dat zal wel lekker lopen, denk je dan...

Wat een brak programma is dat FSX toch... Ik tweak the hell out of de pc en nog kan ik niet met alle opties aan overal rondvliegen zonder gestutter. Trouwens, zelfs als ik wél ergens smooth rondvlieg, heb ik constant van die irritante microstutters... Heeft te maken met vsync (wat ik aan heb staan, maar zonder vsync is het echt niet om aan te zien). Belabberd... Valt me (weer) zwaar tegen. Ik had begin 2009 hetzelfde met m'n vorige pc: daar verwachte ik ook heel veel van. Maar nu nog meer, uiteraard. Momenteel draai ik zelfs lagere settings om het maar een beetje vloeiend te houden... Baggerzooi.
Zucht, wil ik vanaf Rotterdam vertrekken, cold en dark de NGX netjes opgestart, plan ingevoerd en klaar voor pushback. Pushback start, 0 meter rechtuit, 90 graden neus naar rechts vanaf stand D1. Crash.... Maakt dat ding de bocht zo wijd dat ik ergens in de E stands op een AI 737 wordt gepushed...
Dan maar crash detectie weer uit...
Ik heb Vsync niet via driversettings aan staan maar via mijn FSX.cfg. Dat scheelde bij mij enorm.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:23:
Ja, hij is mooi!
Iets anders: ik heb FSX geinstalleerd op m'n nieuwe pc: i5 2500 @ 4.5 Ghz, GTX580, 8 Mb Corsair Vengenace 1600 CL8 ram. Nou, dat zal wel lekker lopen, denk je dan...![]()
![]()
![]()
Tevens gebruik ik bufferpools=0 MAAAR met mijn water settings op 2.0 high omdat ik anders last van spikes/texture flashes had.
Je krijgt hier echt goede resultaten mee geloof me.. Ik draai met een i7 860 4ghz en loopt als een trein.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:23:
Ja, hij is mooi!
Iets anders: ik heb FSX geinstalleerd op m'n nieuwe pc: i5 2500 @ 4.5 Ghz, GTX580, 8 Mb Corsair Vengenace 1600 CL8 ram. Nou, dat zal wel lekker lopen, denk je dan...![]()
![]()
![]()
http://www.venetubo.com/fsx.html
http://forum.avsim.net/to...anations-of-all-settings/
[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 22-08-2011 14:43 ]
Verwijderd
Hehehe, bedankt voor de tips, maar Venetubo heb ik al geprobeerd. En ook die PMDG settings. Vsync via driver of cfg maakt bij mij niet echt uit, heb ik het idee. Wel een goeie tip van water op high: ik heb 'm nu op medium vanwege de overall performance, maar veel performance verlies ik niet op high en heb ik nu veel spikes en flashes (door bufferpools=0 die ik al jaren gebruik): ik zet water dus maar weer op high! Zoals op m'n oude pc... Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik al dat geld voor niets heb uitgegeven. Tenminste wat FSX betreft...
Anyway, ik heb alle mogelijke tweaks en tips geprobeerd en het valt gewoon superzwaar tegen... Nog erger dan ik had gedacht. Ik heb het idee dat ik er nauwelijks op vooruitgegaan ben. Ik kwam van een i7 920 @ 3.3, GTX285 en 4 Gb CL9 ram...!
Anyway, ik heb alle mogelijke tweaks en tips geprobeerd en het valt gewoon superzwaar tegen... Nog erger dan ik had gedacht. Ik heb het idee dat ik er nauwelijks op vooruitgegaan ben. Ik kwam van een i7 920 @ 3.3, GTX285 en 4 Gb CL9 ram...!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 15:04 ]
Dr moet ergens iets mis gaan ik heb een mindere setup en draait beter dus het is wel mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:00:
Hehehe, bedankt voor de tips, maar Venetubo heb ik al geprobeerd. En ook die PMDG settings. Vsync via driver of cfg maakt bij mij niet echt uit, heb ik het idee. Wel een goeie tip van water op high: ik heb 'm nu op medium vanwege de overall performance, maar veel performance verlies ik niet op high en heb ik nu veel spikes en flashes (door bufferpools=0 die ik al jaren gebruik): ik zet water dus maar weer op high! Zoals op m'n oude pc... Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik al dat geld voor niets heb uitgegeven. Tenminste wat FSX betreft...
Ik zit ook te twijfelen of ik naar een i7 2600k moet upgraden, maar ik twijfel nog aangezien mijn bak dit kan produceren zonder te haperen:
YouTube: [HD] Royal Air Maroc: Boeing 787 2011 Dreamliner Testflight - YouTube
Gulfstream G650
Je peertje van de staartverlichting zit een beetje losSalimRMAF schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:04:
Ik zit ook te twijfelen of ik naar een i7 2600k moet upgraden, maar ik twijfel nog aangezien mijn bak dit kan produceren zonder te haperen:
[video]
Vincere Per Belli
Haha, ja vre-se-lijk irritant.. denk dat het aan de textures ligt ofzo. Maar een 2600K komt er soweiso, ik doe veel aan videobewerking, vandaar. Maar zoals ik hierboven lees, zijn velen er teleurgesteld over?
Welke stap was beter?
Van E8400 naar de i7 920 of
Van i7920 naar de i7 2600K?
Videootje had ik trouwens binnen een uurtje af. De FPS werd door fraps wel 3x minder.
Welke stap was beter?
Videootje had ik trouwens binnen een uurtje af. De FPS werd door fraps wel 3x minder.
Gulfstream G650
kwestie van goed tweaken.. en ook niet te veel tweaken.SalimRMAF schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:30:
Haha, ja vre-se-lijk irritant.. denk dat het aan de textures ligt ofzo. Maar een 2600K komt er soweiso, ik doe veel aan videobewerking, vandaar. Maar zoals ik hierboven lees, zijn velen er teleurgesteld over?
Welke stap was beter?
2600k is de cpu voor FSX als je HT nodig hebt.
Geen HT nodig dan is 2500K goed genoeg.
Als ik eerlijk ben, heb ik met watersettings 2.0 MAX evengoede prestatis als 1.0 HIGH.Spitfire123 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:35:
[...]
Ik heb Vsync niet via driversettings aan staan maar via mijn FSX.cfg. Dat scheelde bij mij enorm.
Tevens gebruik ik bufferpools=0 MAAAR met mijn water settings op 2.0 high omdat ik anders last van spikes/texture flashes had.
Qua addons, REX 2.0 overdrive, GEX, UTX, FSinn en de PMDG 737NGX
Alles staat op max, alleen shadows uit, bloom uit, en beide scenery opties op normal.
AI planes staan uit omdatik online vlieg, boten, auto's etc op 11% en airport traffic op minimal
In me tweaks,
*de affintymask dat ik alleen 3core's gebruik
*highmemfix
*shader3.0
*Texture resolutie op 4096
*Texture bandwidth inplaats van 80 200.
Minimaal 18fps in de ngx VC.
Moet voor jou PC een peulenschil zijn hehe
Verwijderd
Ach, het is natuurlijk ook maar net hoe je alles ingame instelt, want bijvoorbeeld dit:...Remco Tr schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:06:
[...]
Dr moet ergens iets mis gaan ik heb een mindere setup en draait beter dus het is wel mogelijk.
...zou er bij mij nooit inkomen! De opsomming is top en indrukwekkend maar... 'beide scenery opties op normal...'... over mijn lijk! Ja, met die twee op normal vliegt bij mij ook alles als een mes door de boter!fynrd1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:18:
[...]
Als ik eerlijk ben, heb ik met watersettings 2.0 MAX evengoede prestatis als 1.0 HIGH.
Qua addons, REX 2.0 overdrive, GEX, UTX, FSinn en de PMDG 737NGX
Alles staat op max, alleen shadows uit, bloom uit, en beide scenery opties op normal.
AI planes staan uit omdatik online vlieg, boten, auto's etc op 11% en airport traffic op minimal
In me tweaks,
*de affintymask dat ik alleen 3core's gebruik
*highmemfix
*shader3.0
*Texture resolutie op 4096
*Texture bandwidth inplaats van 80 200.
Minimaal 18fps in de ngx VC.
Moet voor jou PC een peulenschil zijn hehe
Het is dus erg lastig om opmerking als 'bij mij loopt alles perfect' of 'bij mij is het knudde' goed in te schatten zonder kennis van ELKE ingame setting...
In ieder geval... na een weekend lang tweaken (met behulp van lui op andere fora) had ik instellingen gevonden die redelijk werkten, maar, zoals ik al zei, waren die minder dan wat ik had. Dus... vanavond heb ik alles weer lekker voluit gezet en weet je wat: het valt eigenlijk best wel mee... Probleem met een nieuwe computer is dat je ALLES tot in detail gaat bekijken...! Je wilt alles dan 100% smooth en zo! Dus je gaat testen op 'zware plekken' want die wil je zonder stutter kunnen vliegen... Maar nu ik alles weer lekker voluit heb staan, is het misschien niet overal super smooth, maar op heel veel plekken wel... En waar het niet super smooth is, daar vlieg ik gewoon maar niet. Stomme is dat twee van mijn vier testvluchten op plaatsen waren waar ik normaal niet vlieg... maar ik wilde gewoon dat het daar ook lekker liep... Soms wil je teveel.
Ik merk dat je na een tijdje gewoon weer gaat vliegen en al die details en stutters verdwijnen dan vanzelf naar de achtergrond...
Wat ik ermee wou zeggen dat je grafisch nauwelijks wat hoeft in te leveren. Ja de shadows zorgen bij mij voor stutters niet zo zeer verlies van fps. Maar dat moet bij jou ook geen probleem zijn, payware airports zijn vaak een grote boosdoener. Die van flytampa trek ik wel maar die van aerosoft geven mij het idee dat ik de boel op me laptop heb geïnstalleerd. Maargoed zolang dit nog werkt dan ben ik niet van plan om te upgraden, over een jaartje misschien hehe
Ik heb alles redelijk vol uit staan.
Linker rijtje bij scenery alles max.
Rechter rijtje autogen dense, rest max en geen shadows
Onder weather alles max cloud draw op min.
Linker rijtje bij scenery alles max.
Rechter rijtje autogen dense, rest max en geen shadows
Onder weather alles max cloud draw op min.
Misschien een stomme vraag maar hoe kun je in FSX inzoomen op een vliegtuig en een een andere dan de standaard hoek kiezen?
Hah, bijna net zo irritant als mijn situatie gisteren... NGX helemaal opgestart en geconfigureerd, netjes uitgemeten voor de pushback bij KLAX (mijn thuisbasis), ineens midden in de pushback.. crash.. Blijkt dat een of andere gek in een vliegveld-voertuig zich in m'n linker motor had geboord. Had toch een beetje verwacht dat het standaard verkeer bij vliegvelden beter was dan dat. Toch maar de crash detectie uitgezet.Propane schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:50:
Zucht, wil ik vanaf Rotterdam vertrekken, cold en dark de NGX netjes opgestart, plan ingevoerd en klaar voor pushback. Pushback start, 0 meter rechtuit, 90 graden neus naar rechts vanaf stand D1. Crash.... Maakt dat ding de bocht zo wijd dat ik ergens in de E stands op een AI 737 wordt gepushed...
Welke PMDG settings doel je op ?Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:00:
Verwijderd
PMDG settings!
Ik gebruik op dit moment die settings (8xS version) maar dan met Transparency Sypersampling uit (dus niet op 4x Supersampling), Multi-display op Single, Triple Buffering On en Vertical Sync forced on. Hmmm... ik heb dus zowat de helft anders...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:58 ]
Wat gebeurd er dan als je tegen de grond smakt? (heb me dat altijd afgevraagd)Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:46:
Ik heb crash detectie in FSX al uit staan sinds 2006...!![]()
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Dan stuiter je weer vrolijk de lucht in.IStealYourGun schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Wat gebeurd er dan als je tegen de grond smakt? (heb me dat altijd afgevraagd)
Ja, het is niet realistisch, maar die crash detectie werkt vaak slecht, vooral met addon airports etc. omdat de crash detection boxes vaak verkeerd staan of te groot zijn: dan lijkt het alsof je makkelijk ergens langs kan taxieën en dan BAM... crash... Ik vind crash detectie in FSX knudde en gewoon overbodig: failures heb je meer aan, om het zo maar te zeggen.
Die ATC in FSX is echt bagger. Vlieg je naar Dusseldorf en op een afstand van ongeveer 50nm komt ATC eindelijk met het verzoek om te dalen (ik zit dan op FL310). Uiteraard ben je dan al veel te laat als je de gewone daalsnelheid in acht houdt. Iemand tips om dit te verbeteren?
RadarContactnuker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:40:
Die ATC in FSX is echt bagger. Vlieg je naar Dusseldorf en op een afstand van ongeveer 50nm komt ATC eindelijk met het verzoek om te dalen (ik zit dan op FL310). Uiteraard ben je dan al veel te laat als je de gewone daalsnelheid in acht houdt. Iemand tips om dit te verbeteren?
Ook niet perfect, maar al een stuk beter dan de FS ATC
EZdoknuker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:34:
Misschien een stomme vraag maar hoe kun je in FSX inzoomen op een vliegtuig en een een andere dan de standaard hoek kiezen?

Helemaal mee eens... wat ook niet ideaal is maar wat wel heel leuk is qua realisme als je airliners vliegt is FS Passenger. Dit programma houdt vrij goed bij wat je G-krachten zijn tijdens de vlucht (ivm comfort van je pax) maar houdt ook bij wat je daalsnelheid is bij de landing. Te hoge verticalspeed in short finals zorgt voor landing gear problemen of klapbanden.... Dus je kijkt wel uit dat je hem te hard neer gaat zettenVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Dan stuiter je weer vrolijk de lucht in.![]()
Ja, het is niet realistisch, maar die crash detectie werkt vaak slecht, vooral met addon airports etc. omdat de crash detection boxes vaak verkeerd staan of te groot zijn: dan lijkt het alsof je makkelijk ergens langs kan taxieën en dan BAM... crash... Ik vind crash detectie in FSX knudde en gewoon overbodig: failures heb je meer aan, om het zo maar te zeggen.

Je kunt tijdens je vlucht ook je pax water en brood geven, en een filmpje draaien
En met Sleepie
Radar Contact heb ik goede ervaringen mee... enige nadeel, maar dat kan aan mij liggen, is dat dat alleen goed werkt als je je flightplan vooraf goed invoert, en daar niet van afwijkt... zo met je kist het ruime luchtsop kiezen doet ie niks mee... heeft eventueel ook voice ondersteuning i.c.m. met MultiCrewExperience (en misschien ook FS2Crew?)
[ Voor 74% gewijzigd door Gulf_5 op 23-08-2011 17:41 ]
iets met foto's...
Als ik het goed begrijp geeft deze niet de hoogte en headings door als je een vluchtplan maakt in FSX zelf toch?Sleepie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:34:
[...]
RadarContact
En ik word ff aangevallen door Star Alliance op youtube, die zeuren nu dat het gebruik maken van hun vliegtuigen / repaints / logo in strijd is met het merkenrecht
Dus ik krijg nu dagelijks dreigmails dat ik video's moet verwijderen waar het logo te zien is en crap, dus ik mailen naar z'n gast er over die het namens star alliance - legal department verstuurt en die het samen met youtube weg wilt hebben, maar hij heeft ook geen echt antwoord ofzo.. het is merkenrecht inbreuk en ehh.. ja het moet weg.. dus ja that's it.. humor
Straks mag je dus ook geen vliegtuigen meer spotten en filmen en uploaden die van hun zijn, nou dacht het dus niet, dus ben nu een filmpje aan het maken om ze ff belachelijk te maken want dit slaat ales

Dus ik krijg nu dagelijks dreigmails dat ik video's moet verwijderen waar het logo te zien is en crap, dus ik mailen naar z'n gast er over die het namens star alliance - legal department verstuurt en die het samen met youtube weg wilt hebben, maar hij heeft ook geen echt antwoord ofzo.. het is merkenrecht inbreuk en ehh.. ja het moet weg.. dus ja that's it.. humor
Straks mag je dus ook geen vliegtuigen meer spotten en filmen en uploaden die van hun zijn, nou dacht het dus niet, dus ben nu een filmpje aan het maken om ze ff belachelijk te maken want dit slaat ales

[ Voor 15% gewijzigd door FSXnoob op 24-08-2011 16:31 ]
What the ****...Tuzla schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:55:
En ik word ff aangevallen door Star Alliance op youtube, die zeuren nu dat het gebruik maken van hun vliegtuigen / repaints / logo in strijd is met het merkenrecht![]()
Dus ik krijg nu dagelijks dreigmails dat ik video's moet verwijderen waar het logo te zien is en crap, dus ik mailen naar z'n gast er over gaat maar die wilt ze weg hebben maar weet ook niet helemaal hoe en waarom.. heel vaag

Ik heb net de trial van VoxATC geïnstalleerd. Erg indrukwekkend! Eindelijk support voor SID/STAR en je hoeft niet eens een aparte flight plan aan te maken. VoxATC kan zelfs dynamisch je een SID/STAR geven, gebaseerd op de laatste AIRAC cycle.Sleepie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:34:
[...]
RadarContact
Hmm al een paar vluchten wil de ngx niet in full land mode.
Beide nav radio's ingesteld.
Koers ingesteld voor CPT en FO.
App armed
Beide APs aan.
ILS was cat III
Vergeet ik nog iets?
App armed
Beide APs aan.
ILS was cat III
Vergeet ik nog iets?
[ Voor 5% gewijzigd door DutchHammer op 25-08-2011 10:07 ]
Hoe lukt het niet, krijg je beide AP's niet tegelijk aan? Ben je al LOC en G/S established als je het probeert en nog boven 1300ft AGL?DutchHammer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:17:
Hmm al een paar vluchten wil de ngx niet in full land mode.
App armed
Beide APs aan.
ILS was cat III
Vergeet ik nog iets?
GS en LOC established, beide AP aan. PFD geeft "Single Channel" aan, echter vliegt deze na de zelf test weer naar CMD ivp "LAND 3".
Landing gear/flaps etc.. waren ook in orde.
Hey,
Ik heb zojuist de PDMG 737NGX gekocht & geinstalleerd.
Nu heb ik alleen het volgende probleem (tenminste ik denk dat het een probleem is).
Normaal als je op ALT drukt krijg je alle menu opties (ingame) including de optie PMDG.
PMDG staat er tussen maar als subcategorie staat er alleen 'About' ....
Is dit normaal? Aangezien bij alle andere PMDG planes veel mee subcats zijn.
Help
Nu heb ik alleen het volgende probleem (tenminste ik denk dat het een probleem is).
Normaal als je op ALT drukt krijg je alle menu opties (ingame) including de optie PMDG.
Help
In de NGX worden al die opties zo'n beetje via de CDU geregeld. Als je op je CDU op "Menu" klikt krijg je als het goed is het hoofscherm met keuze tussen FMC, PMDG en FSX opties.drentm0nk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:10:
Hey,
Help
LAND 3 zie je volgens mij sowieso alleen met de Fail-Op optie aan.DutchHammer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:19:
GS en LOC established, beide AP aan. PFD geeft "Single Channel" aan, echter vliegt deze na de zelf test weer naar CMD ivp "LAND 3".
Ik zou even beginnen met de "Introduction" handleiding door te nemen, daar staat dat allemaal in.drentm0nk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:10:
Hey,
Help
[ Voor 46% gewijzigd door Tourniquet op 25-08-2011 21:54 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Bedankt bedankt 
Heb het inmiddels gevonden
Heb het inmiddels gevonden
Gisteren idd gelezen @ PMDG forum, was de NG voor FS9 gewend waar dat altijd stond zover ik weetTourniquet schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:52:
LAND 3 zie je volgens mij sowieso alleen met de Fail-Op optie aan.
He JvanE, we hebben elkaar ook getroffen in het AVSIM forum over deze kwestie. Wist niet dat je uit NL kwam. Ik heb onlangs iets geprobeerd wat de microstutters aanzienlijk heeft doen verminderen. Ik vlieg nu in windowed mode (met taakbalk in windows7 verborgen) en met vsync enabled geeft dit een smooth vlucht. Het nadeel is wel dat door de buffering de FPS verlaagd wordt van 60 fps (wat ik nagenoeg nooit haal in payware kisten) naar 30 fps of in zware gevallen naar 20fps. Maar door verandering van de settings kan ik wel in de meeste situaties een fps van 30 handhaven en dan is de ervaring zeer vloeiend voor mij. Een tip om het eens te checken!Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:23:
Ja, hij is mooi!
![]()
![]()
Vandaag met een Cessna 172 van Innsbruck naar Schiphol gevlogen, realtime, geen simulation rate versnelling, en real world weather, man wat een kut weer boven Gelderland (zowel in FSX als in 't echt, heb 2 keer m'n vlucht moeten opslaan, pc uit, en later weer verder.
Me door de ATC naar 18L laten begeleiden, man wat een drukte, AI dus een stapje lager de volgende keer, heb 2 1 keer een go-around moeten doen, en ik was niet de enige. Maar was een leuk vluchtje, lekker cruisen op 11000ft krijg je ook nog wat van de scenery mee. In dit geval de default scenery's, maar dat is ook best mooi van een afstandje
Me door de ATC naar 18L laten begeleiden, man wat een drukte, AI dus een stapje lager de volgende keer, heb 2 1 keer een go-around moeten doen, en ik was niet de enige. Maar was een leuk vluchtje, lekker cruisen op 11000ft krijg je ook nog wat van de scenery mee. In dit geval de default scenery's, maar dat is ook best mooi van een afstandje
Hoe heb je dat begeleiden door ATC gedaan? De standaard ATC bij mij vergeet me steeds op een of andere manier.
Na het opstijgen kiezen voor 'Create or Open IFR Flight Plan'
Dan kies ik departure vliegveld en arrival vliegveld, meestal kies ik voor Direct Route via GPS ofzo iets. Ik laat het vliegtuig vervolgens gewoon z'n werk doen, in de 172 schakel je in VC dus van NAV over naar GPS (bovenaan het panel), en onderaan de Radiostack zet je Autopilot en NAV aan, Altitude Hold naar keuze, doe ik wel altijd.
Zodra ik een goede 80nm van aankomst verwijderd ben kies ik in het ATC window voor Request IFR Clearance, en ATC geeft mij dan netjes Headings en Altitudes door. Zodra ATC mij Headings door gaat geven schakel ik onderaan de Radiostack trouwens van NAV naar HDG, en gebruik de Heading Bug Adjust knob ofzoiets om de Headings in te stellen
Als ik het idee heb dat ie mij vergeten is vraag ik een andere runway aan, en switch daarna weer terug, dan pikt ie me weer op
Hij was me dus na de go around vergeten, ik vloog op Short Final (heel erg Short, hing nog 20ft boven de baan) voor 18L (180 graden), ATC gaf me een go around, een hoogte van 2000ft en een koers van 030 graden. En vervolgens kwam er niks meer. Heb dus 18R aangevraagd, ATC pikte me weer op, en heb daarna 18L weer aangevraagd
Dan kies ik departure vliegveld en arrival vliegveld, meestal kies ik voor Direct Route via GPS ofzo iets. Ik laat het vliegtuig vervolgens gewoon z'n werk doen, in de 172 schakel je in VC dus van NAV over naar GPS (bovenaan het panel), en onderaan de Radiostack zet je Autopilot en NAV aan, Altitude Hold naar keuze, doe ik wel altijd.
Zodra ik een goede 80nm van aankomst verwijderd ben kies ik in het ATC window voor Request IFR Clearance, en ATC geeft mij dan netjes Headings en Altitudes door. Zodra ATC mij Headings door gaat geven schakel ik onderaan de Radiostack trouwens van NAV naar HDG, en gebruik de Heading Bug Adjust knob ofzoiets om de Headings in te stellen
Als ik het idee heb dat ie mij vergeten is vraag ik een andere runway aan, en switch daarna weer terug, dan pikt ie me weer op
Hij was me dus na de go around vergeten, ik vloog op Short Final (heel erg Short, hing nog 20ft boven de baan) voor 18L (180 graden), ATC gaf me een go around, een hoogte van 2000ft en een koers van 030 graden. En vervolgens kwam er niks meer. Heb dus 18R aangevraagd, ATC pikte me weer op, en heb daarna 18L weer aangevraagd
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 26-08-2011 15:31 ]
Dat werkt beter inderdaad.
Weet iemand toevallig hoe je met de Airbus X een ILS approach kunt uitvoeren? Met de Beechcraft lukt het me nu wel.
edit: Is al gelukt. Nu nog uitzoeken hoe ik automatisch de hoogte kan laten bepalen bij ILS approach.
edit 2: Weet iemand hoe je bij de Airbus X de approach knop (APPR) kunt activeren? Als ik erop klik gebeurd er niks.
Hetzelfde geldt voor de AP2 knop. Ik kan niet de AP1 & AP2 tegelijk aanzetten wat wel zo handig is bij een ILS landing. Iemand een idee?
Weet iemand toevallig hoe je met de Airbus X een ILS approach kunt uitvoeren? Met de Beechcraft lukt het me nu wel.
edit: Is al gelukt. Nu nog uitzoeken hoe ik automatisch de hoogte kan laten bepalen bij ILS approach.
edit 2: Weet iemand hoe je bij de Airbus X de approach knop (APPR) kunt activeren? Als ik erop klik gebeurd er niks.
[ Voor 60% gewijzigd door nuker op 26-08-2011 20:57 ]
De donderdagmiddag-vlucht van Transavia gevlogen van Rotterdam naar het eiland Kos (Griekenland). Vluchtnummer HV915, Boeing 737-800 (PH-HZM), gepland vertrek 16:00.
screenshots zijn klikbaar voor grotere versie
Vluchtplan:
EHRD WOODY UN872 NIK UM624 REMBA UL607 PELIX UZ210 KRH UM150 LAMGO UZ210 TGO UQ303 NEMEK UM867 DISOR UL608 FSK UG18 MES UL609 LARKI LGKO
Loadsheet met brandstofberekening gemaakt in TOPCAT, Zero Fuel Weight is 56800 kg (160 passagiers, 2700 kg vracht). We zitten niet ver van het maximum take-off gewicht.

Wind is bij vertrek 220/08, dus vertrekken we van baan 24 met een WOODY1B SID.

Take-off berekeningen ook gemaakt in TOPCAT. Door het gewicht en beschikbare baanlengte moeten we een full-power take-off doen, met zelfs de packs (airco) uitgeschakeld:

Passagiers stappen in

Motoren worden gestart

Taxien naar de baan, flaps 5

Op taxibaan Victor

Ready for take-off

En daar gaan we

Positive rate, gear up

In de klim een linkerbocht, daarna over het NDB-baken ROT

6 minuten onderweg en inmiddels al boven FL100, bijna bij waypoint EH162 en dan nog een klein stukje tot WOODY alwaar we airway UN872 opgaan

Net voorbij Brussel

Na 26 minuten vliegen op kruishoogte FL370 aangekomen, inmiddels boven Duitsland

De eerste bergen

Over de Oostenrijkse Alpen

Lekker in het zonnetje

Ben wel tevreden over de haze-instellingen van Active Sky Evolution. Wel aardig realistisch zo toch?

Bij Griekenland aangekomen, het begint nu te schemeren

De middelste van de drie 'vingers'

Bijna bij het 'Top of Descent', hoogste tijd om een lagere hoogte in te stellen

De lucht kleurt behoorlijk rood, een beetje te overdreven zelfs. Hierna maar even een andere REX-sunset set instellen.

Wie herkent dit eiland?

LARKI 2L arrival. Te zien is de 12 NM DME-arc rond het KOS VOR-baken. De groene circel is ter referentie en kun je instellen op de FIX-pagina op de CDU. De 12 NM arc volgen we tot MORIX, daarna approach naar baan 32.

De bijbehorende kaarten

Op final, natuurlijk vliegt er weer zo'n stomme AI plane. Nouja, gewoon negeren maar

We zijn er bijna

Exit Bravo, we mogen parkeren op stand 3.

De marshaller loodst ons binnen. Hey, leuk dat kerkje daar.

Welkom op Kos!

De gevlogen arrival, over het eiland Nisyros

De hele gevlogen route
screenshots zijn klikbaar voor grotere versie

Vluchtplan:
EHRD WOODY UN872 NIK UM624 REMBA UL607 PELIX UZ210 KRH UM150 LAMGO UZ210 TGO UQ303 NEMEK UM867 DISOR UL608 FSK UG18 MES UL609 LARKI LGKO
Loadsheet met brandstofberekening gemaakt in TOPCAT, Zero Fuel Weight is 56800 kg (160 passagiers, 2700 kg vracht). We zitten niet ver van het maximum take-off gewicht.

Wind is bij vertrek 220/08, dus vertrekken we van baan 24 met een WOODY1B SID.

Take-off berekeningen ook gemaakt in TOPCAT. Door het gewicht en beschikbare baanlengte moeten we een full-power take-off doen, met zelfs de packs (airco) uitgeschakeld:

Passagiers stappen in

Motoren worden gestart

Taxien naar de baan, flaps 5

Op taxibaan Victor

Ready for take-off

En daar gaan we

Positive rate, gear up

In de klim een linkerbocht, daarna over het NDB-baken ROT

6 minuten onderweg en inmiddels al boven FL100, bijna bij waypoint EH162 en dan nog een klein stukje tot WOODY alwaar we airway UN872 opgaan

Net voorbij Brussel

Na 26 minuten vliegen op kruishoogte FL370 aangekomen, inmiddels boven Duitsland

De eerste bergen

Over de Oostenrijkse Alpen

Lekker in het zonnetje

Ben wel tevreden over de haze-instellingen van Active Sky Evolution. Wel aardig realistisch zo toch?

Bij Griekenland aangekomen, het begint nu te schemeren

De middelste van de drie 'vingers'

Bijna bij het 'Top of Descent', hoogste tijd om een lagere hoogte in te stellen

De lucht kleurt behoorlijk rood, een beetje te overdreven zelfs. Hierna maar even een andere REX-sunset set instellen.

Wie herkent dit eiland?

LARKI 2L arrival. Te zien is de 12 NM DME-arc rond het KOS VOR-baken. De groene circel is ter referentie en kun je instellen op de FIX-pagina op de CDU. De 12 NM arc volgen we tot MORIX, daarna approach naar baan 32.

Op final, natuurlijk vliegt er weer zo'n stomme AI plane. Nouja, gewoon negeren maar

We zijn er bijna

Exit Bravo, we mogen parkeren op stand 3.

De marshaller loodst ons binnen. Hey, leuk dat kerkje daar.

Welkom op Kos!

De gevlogen arrival, over het eiland Nisyros

De hele gevlogen route
Wat voor themes gebruik je bij rex? Dat rood is wel heel tof
Dit is dusk-theme "Newfoundland". Vind het zelf een beetje té eigenlijk.Tuzla schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:47:
Wat voor themes gebruik je bij rex? Dat rood is wel heel tof
Ja, denk het ook!Laudor schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:01:
Eiland is volgens mij Lipsi.
[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 27-08-2011 18:05 ]
Als je motoren in de fik staan mag je zo toch niet eens meer gebruiken. Die zouden dus uit staan, fuel cut off. Autobrake op MAX en met een zo laag mogelijke snelheid aankomen?
Foei
Foei
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 27-08-2011 19:36 ]
Klopt, maaaaaaaar dan kan je het filmpje weer niet maken, zonder vlammen is er geen vuur en dan ook geen filmpje
Gaat er nog iemand in New York rond vliegen vandaag? 18:00 uur NL tijd komt Irene daar aan 
Heb er 2 dagen terug ook even een rondje gedaan in een Cesna 172, wat een kut weer zeg.... ik zag toen al geen hand voor ogen.
Heb er 2 dagen terug ook even een rondje gedaan in een Cesna 172, wat een kut weer zeg.... ik zag toen al geen hand voor ogen.
KJFK 281004Z 2810/2912 11035G45KT 4SM -RA BR OVC020FastFred schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:49:
Gaat er nog iemand in New York rond vliegen vandaag? 18:00 uur NL tijd komt Irene daar aan
TEMPO 2810/2811 2SM RA BR
FM281100 09040G50KT 1SM +RA BR OVC009
FM281400 05050G60KT 2SM RA BR OVC009
FM281700 31045G55KT 4SM -RA BR SCT007 OVC015
FM282000 28028G38KT P6SM SCT015 OVC025
FM290100 30018G28KT P6SM SKC
FM290600 28013G18KT P6SM SKC=
Om 14:00Z wordt het leuk. Met 50 knopen heb je nauwelijks nog voorwaarte bewegin tijdens de landing
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Heb zojuist in de Cesna 172 van Kennedy Intl naar La Guardia gevlogen. Veel wind, weinig zicht, en regen 
Ik zag runway 13 van La Guardia echt op het laatste moment pas, had ik nog een go around gemoeten ook.
Boven 1200ft zie je eigenlijk de grond al amper en is het een behoorlijke challenge om de runway te zien dus. Vanaf 2000ft zie je de grond bijna niet meer en heb je tussen de grijze wolken een beetje blauwe lucht
Ik zag runway 13 van La Guardia echt op het laatste moment pas, had ik nog een go around gemoeten ook.
Boven 1200ft zie je eigenlijk de grond al amper en is het een behoorlijke challenge om de runway te zien dus. Vanaf 2000ft zie je de grond bijna niet meer en heb je tussen de grijze wolken een beetje blauwe lucht
[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 28-08-2011 13:54 ]
Niet mijn video, maar wel cool:FastFred schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:49:
dat je rond moest op de 18l verbaast me niet, als het Schiphol betreft... Daarna dacht ATC vast "zo iemand moeten weer niet hier, snel de CTR uitsturen..."FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:25:
Die ngx lijkt er wel makkelijk doorheen te komen zeg:PTourniquet schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:48:
[...]
Niet mijn video, maar wel cool:
[video]
Ja schei uit man. Met een 737 kom ik er er ook wel door heen. Probeer het maar eens met een Cesna, en met niet zoveel verstand van technische leid-mij-naar-de-runway snufjes, als een Cesna dat al heeft
Verschrikkelijk irritant geluid trouwens van de ruitenwissers, het regende niet eens
Verschrikkelijk irritant geluid trouwens van de ruitenwissers, het regende niet eens
Een cesna is ook niet echt gebouwd voor zulke omstandigheden:PFastFred schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:13:
Ja schei uit man. Met een 737 kom ik er er ook wel door heen. Probeer het maar eens met een Cesna, en met niet zoveel verstand van technische leid-mij-naar-de-runway snufjes, als een Cesna dat al heeft
Praten jullie nou over naar NYC vliegen met FSX, of met ECHTE vliegtuigen?!
Gulfstream G650
Uhh aangezien dit het "Flight Simulator" topic is... >>>> met FSX dus?SalimRMAF schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:04:
Praten jullie nou over naar NYC vliegen met FSX, of met ECHTE vliegtuigen?!
Flying Wild Alaska nog niet gezien, heb het hele 1e seizoen gezien, heel tof programma @ Discovery Channelfynrd1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:32:
[...]
Een cesna is ook niet echt gebouwd voor zulke omstandigheden:P
Het ging wel, alleen wat stevige rukwinden, vooral bij landen irritant, nog een paar ft tot touchdown en dan krijg je weer een flaag wind onder je vleugels.
Dat moet je dan weer opvangen door de neus naar beneden te drukken, maar ook weer niet te enthiousast, want dan land je op het neuswiel....
@ Salim, nee, we vliegen met een Cessna van Nederland naar New York, maar het maakt ons niks uit dat we halverwege op een kwart van de reis in het water flikkeren

EDIT:
zit er over te denken om het volgende aan te schaffen:
pricewatch: Saitek Pro Flight Yoke System
pricewatch: Saitek Pro Flight Rudder Pedals
alleen aan die 2e twijfel ik, das een hoop geld voor 2 pedalen, zou ik ook gewoon de pedalen set van m'n oude race stuurtje kunnen gebruiken? Dat is een Microsoft Sidewinder Precision Racing Wheel, en anders m'n G25, maar die heeft 3 pedalen, geen 2
Naast GA vliegtuigjes vlieg ik eigenlijk alleen maar de 737, dus bij 1 motorige kisten is het: Throttle, Mixture (of Emergency Throttle, zoals de Caravan Amphibian in FS2002 en 2004 had), en Flaps en voor de 737, is het 2x Throttle en 1x Flaps
[ Voor 69% gewijzigd door FastFred op 29-08-2011 09:35 ]
Captain sim komt ook in september met hun 737-100 & 200 external model, voor 9,99 (L)

ja, pedalen kun je gewoon gebruiken. Heb ik ook gedaan. Alleen je hebt dan geen toe brakes. Je zou echter dat 3e pedaal kunnen configureren als brakes.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:14:
[...]
zit er over te denken om het volgende aan te schaffen:
pricewatch: Saitek Pro Flight Yoke System
pricewatch: Saitek Pro Flight Rudder Pedals
alleen aan die 2e twijfel ik, das een hoop geld voor 2 pedalen, zou ik ook gewoon de pedalen set van m'n oude race stuurtje kunnen gebruiken? Dat is een Microsoft Sidewinder Precision Racing Wheel, en anders m'n G25, maar die heeft 3 pedalen, geen 2
Naast GA vliegtuigjes vlieg ik eigenlijk alleen maar de 737, dus bij 1 motorige kisten is het: Throttle, Mixture (of Emergency Throttle, zoals de Caravan Amphibian in FS2002 en 2004 had), en Flaps en voor de 737, is het 2x Throttle en 1x Flaps
Das niet veel geld, valt 100% mee, zal ook wel niet zo extreem ingewikkeld zijn als de NGX vermoed ikTuzla schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:34:
Captain sim komt ook in september met hun 737-100 & 200 external model, voor 9,99 (L)
[afbeelding]
@ hierboven, kan ik voor toe brakes niet gewoon een knopje op 't stuur kunnen gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 29-08-2011 12:08 ]
Ehm... Even voor de duidelijkheid, dat is dus alleen het uiterlijk van de kist, geen virtual cockpit of soundset. Het complete pakket komt later pas, en als je eerder dit external model koopt krijg je een tientje korting op het complete pakket ofzo.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:08:
[...]
Das niet veel geld, valt 100% mee, zal ook wel niet zo extreem ingewikkeld zijn als de NGX vermoed ik
Voordat het zover is gaan er echter wel wat maanden overheen gok ik, het externe model van de B777 is al 4+ maanden te koop en er is nog geen compleet pakket...
ah, jammer, dat had ik er nog niet van begrepen, maar als je deze zou aanschaffen e installeert 'm, dan krijg je gewoon alleen het exterieur te zien?
Ik zou NOOIT losse onderdelen kopen. En als ik dat zou willen heb ik liever alles behalve de ext model.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:21:
ah, jammer, dat had ik er nog niet van begrepen, maar als je deze zou aanschaffen e installeert 'm, dan krijg je gewoon alleen het exterieur te zien?
En is daar een bepaalde reden voor, waarom jij dat niet zou doen?
Maakt ook weinig uit, als je deze voor € 10,- koopt krijg je later € 10,- korting bij het volledige model. Maar als je het ext. model niet koopt, maar later wel het volledige model, ben je even duur uit
Wat een marketing
Maakt ook weinig uit, als je deze voor € 10,- koopt krijg je later € 10,- korting bij het volledige model. Maar als je het ext. model niet koopt, maar later wel het volledige model, ben je even duur uit
Wat een marketing
Je moet altijd de rest erbij zoeken. in dit geval een cockpit, geluid en flightdynamics. En moet je het zelf allemaal werkend maken. Plus als de toko ermee kapt op wat voor reden dan ook heb je alleen een ext. model.FastFred schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:18:
En is daar een bepaalde reden voor, waarom jij dat niet zou doen?
Wat een marketing
En voor ext models die kan je ook bij POSKY( project open sky) dat kost namelijk niks
Je kan Ezdok toch ook gewoon gebruiken voor alleen het shake-effect? Ik heb al een TrackIR 4 en wil die ook gewoon blijven gebruiken, maar dan in combinatie met Ezdok voor het heen en weer geschud
Als het goed is wel, maar je moet wel met de instellingen spelen..:) zag op het pmdg forum een config speciaal voor de ngx.Tallguy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:14:
Je kan Ezdok toch ook gewoon gebruiken voor alleen het shake-effect? Ik heb al een TrackIR 4 en wil die ook gewoon blijven gebruiken, maar dan in combinatie met Ezdok voor het heen en weer geschud
Verwijderd
Ik heb ook TrackIR en EZCA (zo heet die addon, niet EZdok!), Ik kocht EZCA ook voornamelijk voor de effecten omdat ik niet van het gebruik van andere views houd en het liefst alles met de TrackIR doe. Maar toen ik EZCA eenmaal had, ben ik de view opties meteen gaan gebruiken! Als het al niet is om doodsimpel meerdere views te maken, dan wel voor het 'personaliseren' van de pilot view! Want die is zelden zoals ik 'm wil. Als je eenmaal weet hoe het werkt, heb je binnen seconden een nieuwe view. In de 737NGX zijn extra views wel handig en binnen no time had ik views voor de pilot, pedestal, CDU en overhead. En het mooie is dat de views compleet smooth in elkaar overgaan dus niet dat irritante 'instant switchen' dat je hebt met Shift-A. En TrackIR werkt er gewoon mee samen!
TrackIR en EZCA vullen elkaar gewoon perfect aan en zijn zeker niet (zoals sommigen denken) tegenhangers van elkaar. Ik kan niet meer zonder een van de twee.
TrackIR en EZCA vullen elkaar gewoon perfect aan en zijn zeker niet (zoals sommigen denken) tegenhangers van elkaar. Ik kan niet meer zonder een van de twee.
Hmmm, gisteravond nog met de Cessna 172 (leuk vliegtuigje voor korte vluchtjes
) van Gardermoen, Oslo, naar Flesland, Bergen gevlogen.
Halverwege per ongeluk de Windows-toets ingedrukt, dus kwam ik op het bureaublad, en vervolgens draaide het spel niet fatsoenlijk meer. VC werkte niet fatsoenlijk meer, kon dwars door de deuren heen kijken, en eenmaal geland op de eindbestemming had ik geen pijltjes meer op mij naar de Parking te begeleiden, textures van vliegtuigen laden niet meer, zag alleen nog knipperende lampjes. Even ESC ingedrukt, even gewacht, dan Continue Flight geklikt, vliegtuigen waren er weer, maar toen werden de textures van de Terminal niet meer geladen, zag alleen nog een paar slurfen naar vliegtuigen die verder nergens aan verbonden waren....
En meer van dat soort dingen, heel vreemd. FSX heeft dus wat problemen met het switchen naar desktop en weer terug....
Vanavond ga ik nog eens lekker touren boven Noorwegen
Gisteravond niet zo heel veel gezien, was al donker
Halverwege per ongeluk de Windows-toets ingedrukt, dus kwam ik op het bureaublad, en vervolgens draaide het spel niet fatsoenlijk meer. VC werkte niet fatsoenlijk meer, kon dwars door de deuren heen kijken, en eenmaal geland op de eindbestemming had ik geen pijltjes meer op mij naar de Parking te begeleiden, textures van vliegtuigen laden niet meer, zag alleen nog knipperende lampjes. Even ESC ingedrukt, even gewacht, dan Continue Flight geklikt, vliegtuigen waren er weer, maar toen werden de textures van de Terminal niet meer geladen, zag alleen nog een paar slurfen naar vliegtuigen die verder nergens aan verbonden waren....
En meer van dat soort dingen, heel vreemd. FSX heeft dus wat problemen met het switchen naar desktop en weer terug....
Vanavond ga ik nog eens lekker touren boven Noorwegen
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 02-09-2011 15:27 ]
Raar probleem.. Highmemfix al gebruikt?FastFred schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:20:
Hmmm, gisteravond nog met de Cessna 172 (leuk vliegtuigje voor korte vluchtjes) van Gardermoen, Oslo, naar Flesland, Bergen gevlogen.
Vanavond ga ik nog eens lekker touren boven NoorwegenGisteravond niet zo heel veel gezien, was al donker
Als ik op m'n pc ga zoeken naar fsx.cfg dan kom ik op README_FSLTextureFix.txt uit en daar in staat:
Ah, dat txt'tje hoort bij een progsel die de fix automatisch uitvoert. Tijdje terug gedownload, kats vergeten
EDIT: lijkt te werken
Nu heb ik geen enkele add-on geinstalleerd, maar het is wel hetzelfde als wat ik heb... Gaan we dus maar ff proberenSeveral customers and FSX users have found that when using 'demanding' add-ons
in their simulator, they would experience 'disappearing' aircraft and scenery
textures which, over time would render their simulator useless.
Ah, dat txt'tje hoort bij een progsel die de fix automatisch uitvoert. Tijdje terug gedownload, kats vergeten
EDIT: lijkt te werken
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 02-09-2011 20:13 ]
Verwijderd
Wees maar blij dat het donker was, want default Norway ziet er niet uit in FSX. Ik hoop al jaren op een goede (Orbx-achtige) addon voor Noorwegen... (Er is wel wat te downloaden hier en daar, maar niet realistisch genoeg imho.)FastFred schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:20:
Vanavond ga ik nog eens lekker touren boven NoorwegenGisteravond niet zo heel veel gezien, was al donker
Sommige delen zien er anders prima uit, maar je hebt gelijk, het is niet super gedetailleerd.
Met de default 737 van Kennedy Intl. New York, naar Logan Intl. Boston gevlogen. Wat ik dan altijd doe is de huidige lokale tijd opzoeken van het vertrekpunt, even Googlen. En vervolgens Real World Weather aanvinken.
Alles ging prima, alles volgens het boekje. Maar man man man, wat een kut weer in Boston. Een en al mist, heb weer eens een go around moeten doen omdat ik veel te laat een visual van de baan had en nog op 2000ft zat....
Verder alles prima, performance is op airports niet om over naar huis te schrijven, maar het is werkbaar
Alles ging prima, alles volgens het boekje. Maar man man man, wat een kut weer in Boston. Een en al mist, heb weer eens een go around moeten doen omdat ik veel te laat een visual van de baan had en nog op 2000ft zat....
Verder alles prima, performance is op airports niet om over naar huis te schrijven, maar het is werkbaar
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 04-09-2011 22:25 ]
Angle of Attack heeft een demofilmpje van hun 737NGX trainingsvideo's op Youtube gezet (een stukje over de verlichting). Prachtig gedaan, maar die training is wel duur en ik betwijfel het of ik er heel veel van zal opsteken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GjlFIuJXUrI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GjlFIuJXUrI]
Ik zou gewoon zelf checklists gaan doornemen en procedures. Zelf de schakelaartjes en knopjes zoeken die je nodig hebt
Lijkt mij toch een stuk leuker dan dat je alles voorgekauwd krijgt
Zou ergens een FCOM van het internet trekken en daaruit gaan leren
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ja, maar die filmpjes bekijken is toch wel een stuk prettiger dan een taaie FCOM van 1000+ pagina's doornemen. En ze claimen ook dingen te behandelen die niet in de manuals staan. Het zal me benieuwen. 
Leuk Youtube-kanaal om in de gaten te houden: YouTube: Kanaal van skysurfer007 - YouTube
Is van een Duitse 737 TUI-piloot die NGX-filmpjes aan het maken is. Hij is nu ook begonnen met Engels commentaar (rondje Funchal/Madeira):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NnGR-4CvEE]
Leuk Youtube-kanaal om in de gaten te houden: YouTube: Kanaal van skysurfer007 - YouTube
Is van een Duitse 737 TUI-piloot die NGX-filmpjes aan het maken is. Hij is nu ook begonnen met Engels commentaar (rondje Funchal/Madeira):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NnGR-4CvEE]
Altijd leuk gratis cadeautjes van captain sim
Bij deze mag je van mij de marketing afdeling bij captainsim leidenTuzla schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:28:
Altijd leuk gratis cadeautjes van captain sim![]()
[video]
Ik zal het deze week kopen als me salaris er is, dan krijg je een filmpje met de NGX details =]
Er is hoop tuzla:)
Verwijderd
Leuk, maar het is me VEEL te traag... De introductie alleen al... Schiet eens op, man.Tourniquet schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:37:
Angle of Attack heeft een demofilmpje van hun 737NGX trainingsvideo's op Youtube gezet (een stukje over de verlichting). Prachtig gedaan, maar die training is wel duur en ik betwijfel het of ik er heel veel van zal opsteken.
[video]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 20:18 ]
FCOM -> Normal Procedures. Doen wat er staat en je komt een heel eind, zonder achtergrondkennis. Maakt het wel zo leuk en je hoeft niet zo heel veel te lezen. Gewoon doen wat er staatTourniquet schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:17:
Ja, maar die filmpjes bekijken is toch wel een stuk prettiger dan een taaie FCOM van 1000+ pagina's doornemen. En ze claimen ook dingen te behandelen die niet in de manuals staan. Het zal me benieuwen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Goedendag Flightsim gebruikers..
ik ben benieuwd naar de reacties op het volgende..
Ik heb een I7 930 op 4MHZ overclocked
6 GB intern
2 x ssd 128 GB in RAID 1
1 X 300 GB 10.000 rpm
1 x GTX 285 Nvidia 1GB
1 x Matrox Tripplehead2go digital.
nu heb ik de matrox verkocht omdat ik met 3 schermen 1580 x 1080 niet veel FPS heb met NL2000 v4 en PMDG MD11 ongeveer 10 fps heb al de FSX.CFG ingesteld op 8 core en widescreen.
nu zit ik te denken om er een HD 6950 2GB of HD6970 2 GB eyefinity erbij te doen .
op de ATI HD 6950/6970 2 GB wil ik 3 schermen zetten (3d Cockpit view) (3 x 1680 x 1050)
en op de GTX285 1 GB een 17" 1280x1024 (voor navigatie)
heeft iemand ervaring met eyefinity 6950/6970 FPS
en welke raden jullie aan.. zit wat prijsverschil in ..
6 GB intern
2 x ssd 128 GB in RAID 1
1 X 300 GB 10.000 rpm
1 x GTX 285 Nvidia 1GB
nu heb ik de matrox verkocht omdat ik met 3 schermen 1580 x 1080 niet veel FPS heb met NL2000 v4 en PMDG MD11 ongeveer 10 fps heb al de FSX.CFG ingesteld op 8 core en widescreen.
nu zit ik te denken om er een HD 6950 2GB of HD6970 2 GB eyefinity erbij te doen .
op de ATI HD 6950/6970 2 GB wil ik 3 schermen zetten (3d Cockpit view) (3 x 1680 x 1050)
De 6950 is vaak te flashen tot een 6970, is een aardig hot topic over hier op got. Qua fps ga je het verschil tussenbeide niet zien in fsx. Je gebruikte resolutie fascineert mij, typo? zo niet dan had je net zo goed de triplehead kunnen houden..Sennamph1938 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:05:
6 GB intern
2 x ssd 128 GB in RAID 1
1 X 300 GB 10.000 rpm
1 x GTX 285 Nvidia 1GB
Ik denk dat je teveel verwacht van de pc die je hebt, wat zijn je instellingen? En heb je de tweaks guides gevolgd? En welke tweaks heb je toegepast buiten de 8-core om?
[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 06-09-2011 17:18 ]
Ik hoop echt voor je dat het meer dan 4 MHZ isSennamph1938 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:05:
6 GB intern
2 x ssd 128 GB in RAID 1
1 X 300 GB 10.000 rpm
1 x GTX 285 Nvidia 1GB
Ik heb net geupgrade naar I7 2600K en heb mijn FSX installatie op mijn 'oude' Intel SSD geplaatst. Loopt nu als een trein, erm plane !
By the way, ik gebruik ook een GTX 285 momenteel en ik ben niet van plan om dat te veranderen. FSX vreet CPU maar GPU hoef je niet de alle snelste te hebben.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik bedoel 3 schermen van 1680*1050
ik verdenk de tripplehead ervan erg veel FPS op te slokken..
en denk dat de Eyefinity er beter in is..
ik heb de tweaks van http://www.venetubo.com/fsx.html en van NickN http://www.simforums.com/...o-tune-it_topic29041.html
@ Badtothebone: er zit een beetje typo in zag ik moet natuurlijk 4GHZ zijn.. en gebruik jij ook 3 schermen dan..de Nvidia GTX 285 is goed voor 1 a 2 schermen...
ik heb de tweaks van http://www.venetubo.com/fsx.html en van NickN http://www.simforums.com/...o-tune-it_topic29041.html
@ Badtothebone: er zit een beetje typo in zag ik moet natuurlijk 4GHZ zijn.. en gebruik jij ook 3 schermen dan..de Nvidia GTX 285 is goed voor 1 a 2 schermen...
fynrd1 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:15:
[...]
De 6950 is vaak te flashen tot een 6970, is een aardig hot topic over hier op got. Qua fps ga je het verschil tussenbeide niet zien in fsx. Je gebruikte resolutie fascineert mij, typo? zo niet dan had je net zo goed de triplehead kunnen houden..
Ik denk dat je teveel verwacht van de pc die je hebt, wat zijn je instellingen? En heb je de tweaks guides gevolgd? En welke tweaks heb je toegepast buiten de 8-core om?
Zijn je framerates er ook op vooruitgegaan? Daarmee doel ik dus op de overgang van triplehead naar een enkel scherm? Je videokaart kan met gemak tekort schieten..Sennamph1938 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:12:
Ik bedoel 3 schermen van 1680*1050
[...]
als ik inderdaad de kaart alleen gebruik met gesolutie 1680 * 1050 heb ik wel goed FPS..
maar met de resolutie van 3 x 1680*1050 is dit aanzienlijk minder...
maar met de resolutie van 3 x 1680*1050 is dit aanzienlijk minder...
fynrd1 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:12:
[...]
Zijn je framerates er ook op vooruitgegaan? Daarmee doel ik dus op de overgang van triplehead naar een enkel scherm? Je videokaart kan met gemak tekort schieten..
Dit topic is gesloten.