PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
http://forum.avsim.net/to.../page__hl__pmdg%20manuals
638 pagina's incl tabs enz
Meer info PM
[ Voor 37% gewijzigd door Remco Tr op 28-07-2011 15:22 ]
Met de stick kun je niet de rudder bedienen, die as zit niet op de stick namelijk. Dus je bent wel echt aangewezen op de pedalen. Force Feedback in z'n geheel uitschakelen wil je niet lijkt me, gezien de stick dan niet centreert. Maar volgens mij zijn wel alle effecten uit te zetten en die centre spring kun je afzonderlijk configureren.Help!!!! schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:33:
Ben van plan om evt een Logitecht G940 aan te schaffen.
Weet 1 van jullie wellicht antwoord op het volgende:Sorry dat ik hier een beetje inbreek maar het leek me dat ik hier de grootste kans maak.
- Kun je met de stick ook de rudder bedienen, zodat je evt. de pedalen niet hoeft te gebruiken. (Je kan dan de stick niet alleen van voor naar achter en links naar rechts bewegen maar ook "draaien" op de lengteas.
- Is het ook mogelijk de force feedback geheel uit te schakelen?
tx!
Zie ook dit plaatje (willekeurig van internet, erg brak Nederlands trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Maxow op 28-07-2011 15:45 ]
Fijn dank je wel!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

[ Voor 141% gewijzigd door FSXnoob op 29-07-2011 20:36 ]
Check de PDF Guide, waarbij hyperlinks zitten naar het video cursus materaal.
Bovengenoemde is gratis, waarbij ze ook video cursussen verzorgen voor o.a. PMDG MD-11 en de PMDG 737NGX (zeer binnenkort)
En zeker die filmpjes van Angle of Flight zijn goed, maar zijn er mensen die gebruik maken van head-tracking of andere manier om snel (en eventueel vloeiend) van camera positie te veranderen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Jazeker! Ik gebruik TrackIR (daarmee kan je gewoon om je heen kijken en ook alle kanten op buigen etc. etc.: ik zou niet zonder TrackIR kunnen vliegen) en EZCA (voor het heel makkelijk aanmaken van verschillende views (en het smooth switchen tussen die views). Beiden zijn onmisbaar voor mij...IStealYourGun schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:53:
Vandaag nog eens begonnen met FSX.
En zeker die filmpjes van Angle of Flight zijn goed, maar zijn er mensen die gebruik maken van head-tracking of andere manier om snel (en eventueel vloeiend) van camera positie te veranderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:00 ]
Moet je bij zo'n TrackIR nog iets op je hoofd zetten als referentie. Of weet de TrackIR dat automatisch?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:58:
[...]
Jazeker! Ik gebruik TrackIR (daarmee kan je gewoon om je heen kijken en ook alle kanten op buigen etc. etc.: ik zou niet zonder TrackIR kunnen vliegen) en EZCA (voor het heel makkelijk aanmaken van verschillende views (en het smooth switchen tussen die views). Beiden zijn onmisbaar voor mij...
Hij wordt het meest verkocht als bundel met de TrackClip Pro, een plastic clip met 3 infrarood ledjes die je aan je headset vast kunt maken. Daarnaast zit er bij het 'basis' pakket een metalen clip met 3 reflectoren die je op de klep van een pet vast kan klemmen.Yihaaa schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:17:
[...]
Moet je bij zo'n TrackIR nog iets op je hoofd zetten als referentie. Of weet de TrackIR dat automatisch?
http://a2asimulations.com...iewtopic.php?f=37&t=25364
Ja ik vind de producten van A2A geweldig en vooral die met accusim daarbij... Ik speelde fs al toen er nog geen fatsoenlijk kleurenpalet was voor deze game. Punt is , dat na al die jaren ik van mening ben dat als je deze uitgever nog niet kent het zeker de moeite waard is eens een keer te bekijken op youtube o.i.d.
Goed, nu weer terug naar de NGX, waar hadden we het ook al wee over....:P
Ik geniet nog wel het meest van de B-17 met Accusim.
In al deze filmpjes maken ze vooral gebruik van FSX en niet FS2004. Stel dat ik de PMDG MD-11 koop, is dit dan ook te gebruiken voor FS2004?knights16 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:57:
Ik ben nog maar net - serieus - met FSX begonnen. Bezig met de lessons uit FSX zelf.. Ik kwam ook nog een video guide tegen van AOA waarbij ze ook een Guide hebben geschreven.
Check de PDF Guide, waarbij hyperlinks zitten naar het video cursus materaal.
Bovengenoemde is gratis, waarbij ze ook video cursussen verzorgen voor o.a. PMDG MD-11 en de PMDG 737NGX (zeer binnenkort)
Is al gewoon te koop in de shop hoorTuzla schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:09:
Binnen 24 uur is de pmdg uit ahhh, allemaal wakker blijven dus vannacht
http://www.precisionmanua...dproduct=83&idcategory=13
Hij is nu aan het downloaden nog ff geduldthys schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:12:
[...]
Is al gewoon te koop in de shop hoor![]()
http://www.precisionmanua...dproduct=83&idcategory=13
Ik dacht ze maken een fsx-sim, maar blijkbaar verkopen ze een echte Boeing
Bij een standaard toestel?Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:00:
hoe kan ik draaien bij pushback
http://uk.answers.yahoo.c...qid=20080519192935AAcCC8L
Bij de andere moet je de handleiding lezen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
http://www.precisionmanuals.com/pages/product/ngx.html
Op de een of andere manier is de site en het forum offline gehaald dus kopen lukt niet.... ff wachten dus...
Ik had geluk, server kreeg even wat adem kon hem kopen en downloaden en twee minuten later lag de server weer plat.....
Even snel gekeken voordat ik naar m'n werk ging, zag er zeer goed uit wel iets minder FPS maar voor m'n gevoel was bewegen in de VC wel soepeler dan in de MD11.
Wat een mazzel heb jij!!! Geen idee hoelang dit gaat duren maar geduld raakt op..Ajaxno1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:24:
Tjah ze hebben een DDoS op hun site.. Was vanochtend extreem vroeg wakker, en zag dat ie te koop was. Omdat ik toch niet meer kon slapen heb ik een poging gewaagd om hem te kopen en te dowloaden.. DDoS was toen al flink bezig....
Ik had geluk, server kreeg even wat adem kon hem kopen en downloaden en twee minuten later lag de server weer plat.....
Even snel gekeken voordat ik naar m'n werk ging, zag er zeer goed uit wel iets minder FPS maar voor m'n gevoel was bewegen in de VC wel soepeler dan in de MD11.
Dan heb ik wss exact op hetzelfde moment als jij gekocht, ik had precies hetzelfde. VOlgens mij hadden ze de servers echt net herstart ofzo.DutchHammer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:24:
Tjah ze hebben een DDoS op hun site.. Was vanochtend extreem vroeg wakker, en zag dat ie te koop was. Omdat ik toch niet meer kon slapen heb ik een poging gewaagd om hem te kopen en te dowloaden.. DDoS was toen al flink bezig....
Ook ik heb even snel een rondje EHRD gedaan en ik was zeer, zeer onder de indruk van vooral het vliegen op het handje. Natuurlijk ziet het er allemaal prachtig uit, maar dat wisten we al van alle AoA filmpjes en screenshots. Hopelijk zijn de servers weer snel up and running.
Verwijderd
Ik twijfel alleen omdat dit toch echt wel DE beste simulatie OOIT lijkt te zijn... Maar ik weet ook van mezelf (uit ervaring) dat zodra ik een airliner een beetje onder de knie heb, dat ik dan weer snel korte GA vluchten ga maken om van de scenery te genieten: dan is het opstarten van zo'n airliner weer een saaie routine geworden... In ongeveer alle airliners die ik heb gehad (in FSX alleen de MD-11 en de Airbus X, maar vroeger heb ik er ook diverse gehad) heb ik eigenlijk de meeste tijd besteeds in de VC op de grond met de manual op m'n schoot... Dat was op zich leuk, maar ook een beetje nutteloos...
Twijfel, twijfel, twijfel...
aha, als ik bij pushback wilde sturen (met bijvoorbeeld de default 737), stopte ik de Shift+P pushback en gooide ik de motoren in reverse thrust en stuurde ik met rudderIStealYourGun schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:17:
[...]
Bij een standaard toestel?
http://uk.answers.yahoo.c...qid=20080519192935AAcCC8L
Bij de andere moet je de handleiding lezen.
Ik vlieg meestal ook korte GA vluchtjes met de fantastische DA Katana van 30-50 min. Maar met de NGX kan dat ook! Korte vluchtjes EHRD-EGLL ofzo, of EHAM-CDG. Gewoon 1x vluchtplan aanmaken, saven als company route en je bent klaar. De NGX hoef je niet cold&dark te starten dus alleen ff vluchtplan laden en klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:39:
Ai ai ai... ik ben HEEL erg aan het twijfelen over de NGX... Ik spendeer tegenwoordig veel minder tijd achter de computer en heb eigenlijk helemaal geen trek om uren en uren te steken in het leren omgaan met alle systemen van de NGX... Het idee alleen al dat taxiën op een groot vliegveld vaak meer tijd kost dan een van m'n reguliere korte GA vluchtjes doet me erg twijfelen of ik hier wel aan moet beginnen.
Ik twijfel alleen omdat dit toch echt wel DE beste simulatie OOIT lijkt te zijn... Maar ik weet ook van mezelf (uit ervaring) dat zodra ik een airliner een beetje onder de knie heb, dat ik dan weer snel korte GA vluchten ga maken om van de scenery te genieten: dan is het opstarten van zo'n airliner weer een saaie routine geworden... In ongeveer alle airliners die ik heb gehad (in FSX alleen de MD-11 en de Airbus X, maar vroeger heb ik er ook diverse gehad) heb ik eigenlijk de meeste tijd besteeds in de VC op de grond met de manual op m'n schoot... Dat was op zich leuk, maar ook een beetje nutteloos...
Twijfel, twijfel, twijfel...
Bovendien vliegen met het handje voelt echt te gek aan, lekker circuitjes vliegen kan dus ook.
Voor wat het waard is: kopen dus!
Verwijderd
Hehehe, ja, dat kan natuurlijk ook...Spitfire123 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:38:
[...]
Ik vlieg meestal ook korte GA vluchtjes met de fantastische DA Katana van 30-50 min. Maar met de NGX kan dat ook! Korte vluchtjes EHRD-EGLL ofzo, of EHAM-CDG. Gewoon 1x vluchtplan aanmaken, saven als company route en je bent klaar. De NGX hoef je niet cold&dark te starten dus alleen ff vluchtplan laden en klaar.
Bovendien vliegen met het handje voelt echt te gek aan, lekker circuitjes vliegen kan dus ook.
Voor wat het waard is: kopen dus!
BTW Ik vlieg ook in de Katana: het is momenteel zelfs de enige addon plane die ik geinstalleerd heb. Ik denk dat je aan de Katana en de 737NGX genoeg hebt: die twee maken alle andere overbodig...
Hm, tsja, mss moet ik de NGX toch maar gaan kopen dan...
Verwijderd
Op z'n vroegst volgend jaar. Ik zou er niet op wachten, als ik jou was, want dat kon nog wel eens een frustrerende bezigheid worden...Yihaaa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:10:
iemand een idee wanneer MS Flight eigenlijk te koop zal zijn?
Vroeg je dit met een bepaalde reden?
Ik wacht er ook niet opVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:28:
[...]
Op z'n vroegst volgend jaar. Ik zou er niet op wachten, als ik jou was, want dat kon nog wel eens een frustrerende bezigheid worden...
Vroeg je dit met een bepaalde reden?
Was gewoon nieuwsgierig omdat ik gewoon MS Flight wil. Waarom?
Omdat het kan
Dito hier, momenteel alleen de Katana, A2A Spitfire (+accusim) en de NGX. Sim heaven! Niets anders meer nodig idd. (nou ja, ik zou nog wel een C172 a la DA Katana willen hebben)Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:44:
[...]
BTW Ik vlieg ook in de Katana: het is momenteel zelfs de enige addon plane die ik geinstalleerd heb. Ik denk dat je aan de Katana en de 737NGX genoeg hebt: die twee maken alle andere overbodig...
http://www.flyaoamedia.com/aoa/nicks-737ngx-takeoff/
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor die nog twijfelt over de NGX, hij is best al goed. De cockpit is een genot om mee te werken. Ext. model vind ik wat tegenvallen. Misschien komt dat door de repaints. iFly ext. model vind ik een stuk beter.Tourniquet schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:22:
Er is ook weer een nieuw NGX-filmpje van AoA:
Cockpit is erg mooi en werkt super. Ook FPS zijn goed.
Hij is nog wel wat buggy maar dat zal tzt wel verholpen worden.
Die is er alweer een tijdjeTourniquet schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:22:
Er is ook weer een nieuw NGX-filmpje van AoA:
Ifly beter? dat ben ik niet met je eens.rdluca schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:33:
[...]
Voor die nog twijfelt over de NGX, hij is best al goed. De cockpit is een genot om mee te werken. Ext. model vind ik wat tegenvallen. Misschien komt dat door de repaints. iFly ext. model vind ik een stuk beter.
Cockpit is erg mooi en werkt super. Ook FPS zijn goed.
Hij is nog wel wat buggy maar dat zal tzt wel verholpen worden.
Klap je flaps en spoilers maar is open
En bij de ngx werkt je out flow valve en je air duct.
Engine vind ik mooier..
Maarja ieder zn eigen mening
Had 'm hier nog niet langs zien komen.
Verwijderd
Heeft die gear handle in de VC nu wel een "off" stand?
Of alleen maar in de 2D cockpit?
(Aangezien je de gear handle op "Up" hebt staan in de meeste screenshots, ipv "off".
Dit is de PMDG NGX. Gear handle heeft wel degelijk een off stand. Tis gewoon dat ik die altijd vergeetVerwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:54:
Neem aan de NGX? Ziet er lekker uit.
Heeft die gear handle in de VC nu wel een "off" stand?
Of alleen maar in de 2D cockpit?
(Aangezien je de gear handle op "Up" hebt staan in de meeste screenshots, ipv "off".
Ben nu net weer klaar met het vanaf de grond af opbouwen van FSX en alle add-ons
Verwijderd
Wat is er mis met een joystick en vliegen...?Trin1ty schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:01:
Die NGX ziet er zo goed uit dat ik weer over zit te denken om hem aan te schaffen en weer aan de slag te gaan met FSX. heb alleen nog steeds een joystick ipv een stuurtje en dat maakt het op de hand vliegen van de NGX waarschijnlijk weer wat minder
niets natuurlijk (airbusVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:39:
[...]
Wat is er mis met een joystick en vliegen...?
Laatst trouwens wat raars, had er net een potje Dirt 3 op zitten, maak m'n G25 los van m'n bureau, maar laat hem aangesloten zitten, leg het stuur en schakelunit naast me neer. En ik slinger FSX aan, ben met een Cesna Caravan wat aan het rondvliegen, had onderweg wat last van turbulentie (real world weather ingeschakeld) en begint m'n stuur ineens te draaien, als in, reactie op de turbulentie

Toch wil ik binnenkort eens gaan kijken naar een degelijke, niet al te dure joystick. Met minimaal 2 gas hendeltjes, love the 737 (de default, ik vlieg te weinig om die meesterlijk mooi uitgewerkte NGX aan te schaffen)
[ Voor 84% gewijzigd door FastFred op 08-08-2011 14:14 ]
Kijk eens naar pricewatch: Saitek Cyborg X , ben er erg tevreden over en heeft twee gashendelsFastFred schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:10:
Toch wil ik binnenkort eens gaan kijken naar een degelijke, niet al te dure joystick. Met minimaal 2 gas hendeltjes, love the 737 (de default, ik vlieg te weinig om die meesterlijk mooi uitgewerkte NGX aan te schaffen)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=C02jeV-zVG8&feature=channel_video_title]
Settings op dat moment:
Throttle hold op 190kts
Flaps op 5
Speedbrake/spoiler: armed
Autobrake setting: 2
Mocht landen op 19R, vanuit het zuiden is dat praktisch straight in
Ik vloog op 5000ft, heading 010, toen ik eens wilde zien of het beter werd als ik de flaps en spoilers terug zette (dus in nul stand), en toen kreeg ik een stall waar ik niet meer uit kon komen

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 08-08-2011 22:48 ]
Ik moet me eerst denk ik ff inlezen in het vliegen van die 747 denk ik. Die heeft trouwens wel heel weinig bruikbare knopjes, op het overhead panel kan ik er maar 11 gebruiken, waardeloze simulatie van de 747 vind ik
Vliegen met de NGX gaat me na een paar vluchten steeds beter af, vooral problemen om het ding op de juiste approach snelheid te krijgen.. Gelukkig ben ik daar niet de enige in als ik op het PMDG forum kijk.
Als ik hem beter onder de knie heb wil ik ook eens landingen op het handje gaan leren ipv altijd autoland
En toch kan ik het niet laten om even te spieken bij PMDG, de goedkoopste passenger 747 die ze hebben is $ 24,99
Dat is een euro of 20?
[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 09-08-2011 08:47 ]
Daar moet je wel de 747-400X voor hebben en die is weer $54,99FastFred schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:38:
Omdat die dingen geld kosten, en ik ook weer niet zo'n die-hard simmer ben
En toch kan ik het niet laten om even te spieken bij PMDG, de goedkoopste passenger 747 die ze hebben is $ 24,99
Dat is een euro of 20?
Ja dus, hoop geld
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 09-08-2011 10:52 ]
Verwijderd
"PMDG 747-8i/F Model Extension for 747-400X"
Alleen de buiten kant is geloof ik anders. Verders niets.
Kortom, je hebt dus hoe dan ook die duurdere nodig wil je die 747-8i/F gebruiken.
Gebruik je landing gear eerder om af te remmen. Op diverse fora's lees ik dat dit in het echt veel wordt gedaan "irl' omdat zo'n speedbrake niet tot nauwelijks zin heeft onder de 10k ft. Ergens klinkt het logisch omdat de landing gear het minst aerodynamische onderdeel is van het toestel. Je moet wel naar je Vmax kijken betreft je landing gear .. heheDutchHammer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:35:
Waarom de default 747 gebruiken als PMDG er een heeft?.
Vliegen met de NGX gaat me na een paar vluchten steeds beter af, vooral problemen om het ding op de juiste approach snelheid te krijgen.. Gelukkig ben ik daar niet de enige in als ik op het PMDG forum kijk.
Als ik hem beter onder de knie heb wil ik ook eens landingen op het handje gaan leren ipv altijd autoland
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Via google al de nodige oplossingen geprobeerd m.b.t. bepaalde DLL's aan te passen of te verwijderen, maar het helpt niet

[ Voor 8% gewijzigd door Southern Sun op 09-08-2011 15:01 ]
Als je de motoren in reverse thrust zet levert dat ook behoorlijke aerodynamische problemen op hoorfynrd1 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:53:
[...]
Gebruik je landing gear eerder om af te remmen. Op diverse fora's lees ik dat dit in het echt veel wordt gedaan "irl' omdat zo'n speedbrake niet tot nauwelijks zin heeft onder de 10k ft. Ergens klinkt het logisch omdat de landing gear het minst aerodynamische onderdeel is van het toestel. Je moet wel naar je Vmax kijken betreft je landing gear .. hehe
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 09-08-2011 15:14 ]
Gisteren had ik een nette landing op EGLL, misschien wel iets te lang over gedaan maar nu veel eerder begonnen met afremmen. Staat ook een filmpje op het PMDG forum nu, gemaakt door een echte piloot met de ngxfynrd1 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:53:
[...]
Gebruik je landing gear eerder om af te remmen. Op diverse fora's lees ik dat dit in het echt veel wordt gedaan "irl' omdat zo'n speedbrake niet tot nauwelijks zin heeft onder de 10k ft. Ergens klinkt het logisch omdat de landing gear het minst aerodynamische onderdeel is van het toestel. Je moet wel naar je Vmax kijken betreft je landing gear .. hehe
Jep, maar als je online vliegt en je doet een approach op een drukke airport is het wel degelijk belangrijk dat je veel controle hebt over je snelheid. Je flaps eerder retracten kan ook, maar wat ik op school heb geleerd is dat een bepaald aerodynamisch profiel + ideale snelheid voor het zweefvliegen roet in het eten kan gooien. ff uit de losse pols, 240IAS met de flaps op 1 motoren idle kan bijvoorbeeld het ideale profiel zijn waarin de minste weerstand, maximale lift en minimale drag zit bij een x gewicht. Tot hoever dat in fsx zit weet ik alleen nietDutchHammer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Gisteren had ik een nette landing op EGLL, misschien wel iets te lang over gedaan maar nu veel eerder begonnen met afremmen. Staat ook een filmpje op het PMDG forum nu, gemaakt door een echte piloot met de ngx
Realistisch zal het wel niet zijn inderdaadVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:19:
't is maar net hoe realistisch je wil simmen.
Vraagje aan jullie, na mijn crash van gisteren, ben ik het nu opnieuw aan het proberen, heb IFR gevlogen volgens instructies van ATC. Met de default 737-800 van Schiphol naar Heathrow, nu ben ik bezig met dalen, krijg ik de volgende melding:
"Boeing 37W, you are 53 miles east. Turn right heading 295, descend and maintain 8,000. Expect vectors ILS runway 27R approach."
Die aanwijzingen kan ik nog opvolgen, maar wat bedoelen ze nu met "expect vectors ILS runway 27R approach"
Dat is me net ff iets te technisch....
Zostraks lekker weer eens een vluchtje in de PMDG Jetstream 41 gedaan. Met FS2Crew Voice Edition erbij wordt het echt leuk. Ik heb nooit veel lol gehad met de grotere airliners omdat je altijd maar in je uppie bezig bent om alles in goede banen te leiden. Dit strookt niet met het multi crew concept en zorgt er altijd voor dat je veel langer bezig bent en het doet gewoon afbreuk aan een stuk inleving en realisme.
Nu zit ik in de linker stoel, doe m'n flow checks, stel het FMS in en vraag om een checklist. Als de first officer z'n flow checks nog niet heeft gedaan doet hij die eerst waarna hij de checklist af loopt en ik reageer. Na take-off en bij positive rate, simpelweg het commando geven en de first officer doet je gear up, flaps up en loopt de after take-off checklist na. Nog een commando later staat IAS mode erop en is de autopilot aan gezet. Heerlijk, zo is het vliegen in multi-pilot kisten weer leuk voor mij in ieder geval
[ Voor 58% gewijzigd door Propane op 09-08-2011 19:02 ]
Verwijderd
Wat ik doe? Ik doe alleen korte vluchten.chronoz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:41:
Wat doen jullie meestal tijdens een vliegreis van 4 uur naar Istanbul? Het lijkt me namelijk wel redelijk saai worden dan. Je doet neem ik aan niet aan versnelling, wel veel aan auto-piloot?
Ik heb gisteren trouwens de 737NGX gekocht! De tutorial gedaan en alles ging perfect! Sublieme tutorial: elk detail klopte met wat ik op m'n scherm zag en dat is echt wel eens anders... Ik ga nu weer de tutorial doen en mijn eigen 'checklist' eruit 'distilleren' en dan morgen een vlucht naar keuze maken.
Ik heb al wel door dat de PMDG 737NGX alle andere airliners compleet overbodig maakt, voor mij dan. Ik was best tevreden over de Airbus X, wel lol mee gehad, maar nu ik dit zie denk ik 'Tjonge, wat was dat een simpel instappertje...'
Ik moest dus landen op 27R, ik kom dus met de aanwijzingen (cleared ILS 27R kreeg ik na een tijdje) links van 27L uit, buiten het vliegveld dus zelfs. Toen autopilot en de hele meuk maar uit gezet, scherpe bocht naar rechts, vervolgens met een flauw bochtje naar links op 27R kunnen landen, waarvoor ik eerst nog een cleared to land gekregen had. Beetje verneukte landing, maar dat komt omdat ik dit keer geen mijlenver van het vliegveld al in de goede baan zat, dus kwam een beetje hoog en beetje snel aanvliegen (met 180kts gelandPropane schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:54:
Dat je aanwijzingen van ATC krijgt om op de ILS voor 27R te komen. Zij zullen je dus headings doorgeven tot je op een goede afstand van het veld bent en op een ca. 30 graden intercept koers van de localizer (verlengde centerline van de baan dus). Vanaf daar krijg je dan waarschijnlijk een cleared approach en mag je lekker de ILS gaan vliegen.
Nja, al doende leer(d/t) men
Nu staat ie aan de gate, vandaag trouwens ook ontdekt, dat niet alleen zo'n pushback karretje wat kan, maar die hele fucking slurf kun je tegen je kist aan laten zetten
En FSX kan blijkbaar niet tegen vaak Alt+tabben, nu kapt ie d'r mee
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 09-08-2011 19:30 ]
Idd, ik vond de MD11 al pittig, maar dit is wel een stuk leuker! Fouten worden meteen afgestraftVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
Wat ik doe? Ik doe alleen korte vluchten.Ben d'r een beetje gek om 4 uur naar een scherm te staren (of om de computer 4 uur aan te laten terwijl ik wat anders doe). Een vlucht van all in een uurtje vind ik al lang zat.
Ik heb gisteren trouwens de 737NGX gekocht! De tutorial gedaan en alles ging perfect! Sublieme tutorial: elk detail klopte met wat ik op m'n scherm zag en dat is echt wel eens anders... Ik ga nu weer de tutorial doen en mijn eigen 'checklist' eruit 'distilleren' en dan morgen een vlucht naar keuze maken.
Ik heb al wel door dat de PMDG 737NGX alle andere airliners compleet overbodig maakt, voor mij dan. Ik was best tevreden over de Airbus X, wel lol mee gehad, maar nu ik dit zie denk ik 'Tjonge, wat was dat een simpel instappertje...'
Ik doe zelf meestal korte vluchten van 1 tot max 2 uur. Gister nog een vlucht Amsterdam - Stuttgart gedaan met een 737-800W. Deed er iets meer dan een 1 uurtje over en na je opgestegen bent heb je mischien 15 a 20 min de tijd om ff wat te drinken en dan kan je voorbereiden op de approach en landing. Heerlijk!chronoz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:41:
Wat doen jullie meestal tijdens een vliegreis van 4 uur naar Istanbul? Het lijkt me namelijk wel redelijk saai worden dan. Je doet neem ik aan niet aan versnelling, wel veel aan auto-piloot?
Er zijn die-hard simmers die vluchten van 10, 12, 15 of meer uren doen...maar die laten het spel dan 's nachts doorlopen en de volgende ochtend als ze opstaan gaan ze de approach en landing doen...
Verwijderd
Ja, zulke korte vluchten vind ik ook heerlijk!Dionisio schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
Ik doe zelf meestal korte vluchten van 1 tot max 2 uur. Gister nog een vlucht Amsterdam - Stuttgart gedaan met een 737-800W. Deed er iets meer dan een 1 uurtje over en na je opgestegen bent heb je mischien 15 a 20 min de tijd om ff wat te drinken en dan kan je voorbereiden op de approach en landing. Heerlijk!![]()
Er zijn die-hard simmers die vluchten van 10, 12, 15 of meer uren doen...maar die laten het spel dan 's nachts doorlopen en de volgende ochtend als ze opstaan gaan ze de approach en landing doen...
En 's nachts de boel laten doorlopen... ik snap nog steeds niet de lol daarvan.
Met een Caravan Amphibian van Schiphol naar het topje van Engeland, vandaar uit naar de Faroeore nogwattes eilanden, toen naar ijsland, Groenland, en met nog wat tussenstops voor brandstof uit eindelijk op JFK, New York geland
Ik kon 2 a 3 vluchten per dag doen, tussen door het spel afgesloten en volgende dag weer starten op het vliegveld waar ik gebleven was. Geweldig
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 10-08-2011 10:05 ]
Heb je een link naar die post, zoek me een ongelukDutchHammer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Gisteren had ik een nette landing op EGLL, misschien wel iets te lang over gedaan maar nu veel eerder begonnen met afremmen. Staat ook een filmpje op het PMDG forum nu, gemaakt door een echte piloot met de ngx
FastFred schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:04:
Ik heb in FS2004 ook al eens meerdere dagen gewijd aan een lange vlucht.
Met een Caravan Amphibian van Schiphol naar het topje van Engeland, vandaar uit naar de Faroeore nogwattes eilanden, toen naar ijsland, Groenland, en met nog wat tussenstops voor brandstof uit eindelijk op JFK, New York geland
Ik kon 2 a 3 vluchten per dag doen, tussen door het spel afgesloten en volgende dag weer starten op het vliegveld waar ik gebleven was. Geweldig
Verwijderd
Wat ik overigens wel spijtig vind is dat wanneer je middenin een vlucht saved, er een heel aantal parameters niet mee opgeslagen worden. Eigenlijk zou dat toch wel mogen, zeker als je met van die payware airliners zit te vliegen.
http://forum.avsim.net/to...ing-drag-during-approach/Trin1ty schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:33:
[...]
Heb je een link naar die post, zoek me een ongeluk
ik heb een (wellicht raar) vraagje:
ik ben de Angle of Attack video's ah kijken, daar vliegen ze met een Cessna 152.
Als je nu uit de cockpit naar het begin van de vleugel kijkt, zowel links als rechts, dan steekt daar nog een stuk ronde pijp uit.
Ik kan t niet goed zien of er ah einde daarvan ook nog een soort van metertje zit.
Maar waarom is dat? Moet toch een functie hebben, anders hadden ze t net zo goed weg kunnen zagen.....
Heb er geen plaatje van bij de hand, maar ik neem aan dat het om een pitotbuis gaat. Deze is 2maal aanwezig omdat de linker en rechter piloot hun eigen instrumenten hebben. Mocht het een ander onderdeel zijn wat jij bedoelt dan heb ik niks gezegd:)Joppnl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:24:
Goeden,
ik heb een (wellicht raar) vraagje:
ik ben de Angle of Attack video's ah kijken, daar vliegen ze met een Cessna 152.
Als je nu uit de cockpit naar het begin van de vleugel kijkt, zowel links als rechts, dan steekt daar nog een stuk ronde pijp uit.
Ik kan t niet goed zien of er ah einde daarvan ook nog een soort van metertje zit.
Maar waarom is dat? Moet toch een functie hebben, anders hadden ze t net zo goed weg kunnen zagen.....
Ik gok dat het de ontluchting en/of overloop(?) pijpjes zijn voor de brandstoftanks, Cessna 152 heeft maar 1 pitotbuis.fynrd1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:34:
[...]
Heb er geen plaatje van bij de hand, maar ik neem aan dat het om een pitotbuis gaat. Deze is 2maal aanwezig omdat de linker en rechter piloot hun eigen instrumenten hebben. Mocht het een ander onderdeel zijn wat jij bedoelt dan heb ik niks gezegd:)

Ik kan niet zien of de voorruit nou binnen of buiten die pijpjes zit...
Op deze screenshot zie je alleen de li kant, rechts t zelfde.....
[ Voor 10% gewijzigd door Joppnl op 10-08-2011 15:47 ]
Oooo die haha!Joppnl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:47:
mmm, pitot buisjes zijn t denk ik niet, die ontluchting zou kunnen maar hierbij een fotootje:
[afbeelding]
Ik kan niet zien of de voorruit nou binnen of buiten die pijpjes zit...
Op deze screenshot zie je alleen de li kant, rechts t zelfde.....
Dat zijn buitentemperatuur meters en daarnaast een soort airco
(en ze zitten dus aan de binnenkant
[ Voor 3% gewijzigd door PunisherADF op 10-08-2011 15:53 ]
Ahaa!Oooo die haha!
Dat zijn buitentemperatuur meters en daarnaast een soort airco
Dat rechthoekje, is dat de aflezing vd buitentemp en dat rondje, daar rechts van, dat is de airco?
En dat zit rechts ook zo?
[ Voor 13% gewijzigd door Joppnl op 10-08-2011 15:55 ]
Net andersom, uit het rechthoekje blaast lucht. Je kan het geheel naar boven of beneden draaien.Joppnl schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Ahaa!
Dat rechthoekje, is dat de aflezing vd buitentemp en dat rondje, daar rechts van, dat is de airco?
En dat zit rechts ook zo?
Het 'rondje' daar wil volgens mij nog wel eens een temperatuur meter zitten aan één van beide kanten.
In etappes inderdaad, de eerste dag was ik s'ochtends al redelijk vroeg begonnen op Schiphol, einde van de dag stond ik in Reykjavik, Ijsland. Spel afgesloten, onthouden bij welk vliegveld ik gebleven was, en de volgende dag begin ik daar weer. De dag (in real life) daarna doorgevlogen tot Noord-Amerika, New Foundland en Nova Scotia, die buurt. Dat is lastiger, een boel kleine vliegveldjes, sommigen zelfs zonder refuel spot. Dus eerst overvliegen, kijken of er een mogelijkheid is om te tanken, zo niet, verder vliegenDionisio schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:34:
[...]
Holy crap! Hoe doe je dat dan? Saven en dan de volgende dag weer door met de volgende etappe? Ik vlieg zelf ook weleens met een Caravan of Cessna maar dan vlieg ik hooguit naar Belgie, Luxemburg of Duitsland. In de alpen vliegen is ook erg leuk, maar ik hou toch mijn voorkeur op de passagierstoestellen zoals mijn favorieten de 777-200ER of de 737-800. Genot om mee te vliegen.
En zo in etappe's op JFK uit gekomen. Heb ooit nog eens het plan gehad om van New York naar Los Angeles te vliegen, maar dat is met een Caravan heul saai vond ik. Zelfs met een 737 was dat niet te halen
Vroeger met FS2002 ook wel eens van Sydney naar Nieuw Zeeland gevlogen, dat haalde je echt net, de tanks ver in de reserve, brandende waarschuwings lampjes enzo.
Ook al eens zo'n etappe reis van Schiphol naar Zuid-Amerika gedaan volgens mij. Dus Parijs, Spanje, Marokko, Tenerife, en toen vanaf de Cape Verde eilanden de oversteek gemaakt naar Brazillie
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 10-08-2011 16:20 ]
dank jullie voor je reacties....dit zijn van die kleine dingen maar iedere keer als ik een video van AoA bekijk luister ik maar half naar t verhaal en vraag me continue af waar die pijp voor is......PunisherADF schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:05:
[...]
Net andersom, uit het rechthoekje blaast lucht. Je kan het geheel naar boven of beneden draaien.
Het 'rondje' daar wil volgens mij nog wel eens een temperatuur meter zitten aan één van beide kanten.
Problem solved, thnx!
Ik zie dat er wat vragen zijn over hoe je het beste je descent kan plannen, hierbij een uitleg:
Allereerst moet je je top of descent (T/D) berekenen voor een 3 graden glijpad:
In de praktijk gebruik je voor het bepalen van je T/D het FMS waar de verwachte route, de approach en de snelheden voor descent en approach in staan. Controleer bij het programmeren van de approach of de hoogtes, snelheden en eventuele hoogte of snelheid beperkingen in de STAR of approach overeen komen met wat je wilt. Bijvoorbeeld een descent speed van 250, final approach intercept op 6NM, 2000 ft hoogte met 180 kts.
Eventueel kan je op de descent forecast page het volgende invullen voor een nauwkeurig VNAV PATH:
Descent winds (pak bijvoorbeeld FL200, 150 en 100)
ISA deviation en QNH
Eventueel de hoogte waarop je thermal anti ice aan/uit verwacht te gaan zetten.
Als alles geprogrammeerd is komt het FMS met een T/D voor je huidige cruise hoogte. Voor het FMS is het ‘shit goes in, shit comes out’ dus een goede crosscheck om te kijken of het T/D uit het FMS klopt kan met de volgende berekening:
Δ Flight Level / 3 = Nautical Miles
Voorbeeld:
Van FL360 naar zeeniveau: ΔFL = 360 / 3 = 120 NM.
Deze 120NM is niet hemelsbreed vanaf de luchthaven maar via de route die je gaat of verwacht te vliegen (LNAV PATH). Je kunt vanuit de LEGS page de runway kopiëren naar de FIX page, zet dan /.1 op de eerste vrije regel en je krijgt een distance to go (DTG) via je LNAV PATH naar de runway. (de bovenste afstand is hemelsbreed).
Om het jezelf makkelijk te maken vlieg je in het begin het best in LNAV/VNAV met de autothrottle en autopilot engaged. Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat je meteen mag zakken naar 2000ft dus dat zet je minimaal 5 mijl voor je T/D op het MCP. Op T/D krijg je op je Navigation Display een indicatie hoe je zit ten opzichte van je VNAV PATH.
In VNAV begint de AP nu vanzelf te zakken met idle thrust, volgt de LNAV route naar de approach, vertraagt automatisch naar up speed bij het deceleration point en vertraagt verder zodra je flaps selecteert. Makkelijk!
Nu de werkelijkheid, het komt voor dat je pas na je T/D mag zakken, dat je een intermediate level off krijgt, een lagere of hogere snelheid moet houden dan in het FMS, een minimale rate of descent of kortere dan wel langere vectors krijgt. Hiermee wijk je af van je VNAV PATH, dat was immers berekend via een bepaalde route, met een bepaalde snelheid op een bepaalde hoogte en met idle thrust.
Uiteraard kan je alle wijzigingen in het FMS zetten. Het FMS programmeren kan soms echter meer tijd kosten dan overschakelen op de ‘basic modes’ te weten LVL CHG, HDG SEL en V/S en het FMS programmeren kan werkdruk verhogend zijn, niet ideaal op lage hoogte of in gebieden met veel verkeer of slecht weer.
Het is daarom belangrijk om gedurende de daling te blijven rekenen en tijdig in te grijpen indien nodig.
Een aantal vuistregels:
Potentiële Energie (EP) + Kinetische Energie (EK) = Nautical Miles nodig
EP is Δ Flight Level / 3
EK is ΔV
10 KTS IAS te snel = 1 NM in level flight extra nodig
10 KTS tailwind extra = 1 NM extra nodig
Voorbeeld:
Je bent aan het dalen, Hoogte is 26000 ft met 280 Kts en je wilt naar het begin van de approach op 2000ft met 180 Kts.
EP = (260 - 20) / 3 = 80 NM
EK = 280 – 180 = 10 NM
Distance required = 90 NM (zoals gezegd, zie fix page voor afstand naar runway of anders de descent page voor afstand naar de center fix)
Nu je hebt bepaald hoeveel afstand je nodig hebt en hoeveel je nog hebt kan je bepalen of je te hoog of te laag zit (gebruik vooral ook de PATH indicatie op het ND, mits je route en snelheden kloppen)
Zit je te laag:
V/S -1000 ft tot je terug bent op je pad, daarna weer met idle thrust (VNAV of LVL CHG) zakken
Als je te hoog zit kan je een aantal dingen doen:
Snelheid verhogen. Hiermee introduceer je meer weerstand en kan je harder zakken. Vergeet niet dat als je met een hogere snelheid gaat zakken je weer inloopt op je VNAV PATH maar je moet die extra snelheid ook weer kwijt raken waardoor je tijdens afremmen weer minder hard zakt dan je VNAV PATH. Tevens is harder vliegen op lage hoogte niet altijd wenselijk (door vogels) of toegestaan (door ATC)
Speedbrakes. Ook extra weerstand, speedbrakes op de NG zijn alleen effectief bij hogere snelheden.
Gear down. Veel weerstand en remt hard af maar dit moet je niet te snel doen i.v.m. extra brandstof verbruik als je te vroeg was met de gear. Gebruik dit bijvoorbeeld als je idle thrust met flaps 5 wilt zakken op een lange approach maar de snelheid loopt op.
Landing configuration. Gear down, level off, afremmen, flaps eruit tot 30 of 40 en weer doorzakken!
Extra track miles.
Nog wat voorbeelden als je te hoog zit en wat je toe kan passen als oplossing:
Te hoog op 26.000 ft met speed 250: snelheid omhoog naar bv 280.
Te hoog op 15.000 ft met speed 280: snelheid op 280 houden en speedbrakes erbij
Te hoog op 4000 ft met speed 250: eventueel gear down als je niet inloopt op je path of extra track miles vliegen
Te hoog en hard op short final is go around en nog een keer proberen.
Veel plezier en succes!
Super!Klassenoudste schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:28:
[...]
Ik zie dat er wat vragen zijn over hoe je het beste je descent kan plannen, hierbij een uitleg:
Enne... welkom op GoT!
Verwijderd
FSX is wel mooier.. Maar je pc moet het ook wel aankunnen en FSX heeft inmiddels ook veel addons!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:26:
ik heb vanochtend (na een 10 uur echte vlucht waar ik toch weer enthousiast van ben geworden) maar weer eens FS9 geinstalleerd. nu zag ik dat FSX nog maar 25-30 euro kost (de gold editie) en ik vroeg me af, is fsx echt beter dan fs9, want ik zie toch dat veel addons ook voor fs9 zijn.
Het hangt af van de pc die je hebt. Heb je een recente pc, zeg 1 jaar oud tot heden, dan zou je kunnen overwegen om FSX te draaien, maar verwacht niet dat je de fsp van 40 of 50 haalt dat we van een getweakte FS9 + veel add-ons gewend zijn. Meeste mensen met een recente gaming pc halen amper 30 a 40 fps in een getweakte FSX + add-ons tijdens het vliegen. Als je op drukke vliegvelden met veel AI dan zal je vaak amper 20 fps halen. Om deze redenen draai ik zelf nog FS9 ipv FSX gold, die ik zelf wel heb liggen. Ik ben van plan om FSX pas op een volgende gaming systeem te gaan draaien. Mijn ervaring is dat een goed getweakte FS9 + veel add-ons heel erg dicht bij een getweakte FSX + add-ons zit. It's your choice!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:26:
ik heb vanochtend (na een 10 uur echte vlucht waar ik toch weer enthousiast van ben geworden) maar weer eens FS9 geinstalleerd. nu zag ik dat FSX nog maar 25-30 euro kost (de gold editie) en ik vroeg me af, is fsx echt beter dan fs9, want ik zie toch dat veel addons ook voor fs9 zijn.
Jouw cpu kan opzich wel een tandje harder toch?Dionisio schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:50:
[...]
Het hangt af van de pc die je hebt. Heb je een recente pc, zeg 1 jaar oud tot heden, dan zou je kunnen overwegen om FSX te draaien, maar verwacht niet dat je de fsp van 40 of 50 haalt dat we van een getweakte FS9 + veel add-ons gewend zijn. Meeste mensen met een recente gaming pc halen amper 30 a 40 fps in een getweakte FSX + add-ons tijdens het vliegen. Als je op drukke vliegvelden met veel AI dan zal je vaak amper 20 fps halen. Om deze redenen draai ik zelf nog FS9 ipv FSX gold, die ik zelf wel heb liggen. Ik ben van plan om FSX pas op een volgende gaming systeem te gaan draaien. Mijn ervaring is dat een goed getweakte FS9 + veel add-ons heel erg dicht bij een getweakte FSX + add-ons zit. It's your choice!
Die karretjes die rond crossen op grotere vliegvelden heb ik trouwens op laag staan, scheelt in FPS en in ergernissen. "<insert call sign> hold position, caution other traffic" argh
Sterker nog, ik heb FSX op lage settings ook prima kunnen draaien met een Core 2 Duo E6750 en een 9800GT
[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 11-08-2011 08:24 ]
Hij kan harder idd. Ik zou er 4Ghz mee moeten kunnen halen, maar ik vind 3,4ghz voorlopig wel een goede overclock. Ook omdat de fsb 1:1 met het geheugen draait.fynrd1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:54:
[...]
Jouw cpu kan opzich wel een tandje harder toch?
Tuurlijk kan je een kale FSX met de laagste instellingen op een ouder systeem draaien, alleen is het de vraag of het wel wilt? Het haalt namelijk een hoop realisme en pracht weg die FSX juist onderscheidt van FS9. Ik heb het over een getweakte FSX + veel add-ons zoals FS Global 2010, GEX, REX, AES, WOAI, vliegvelden en dergelijke. Ik, en ik denk de meeste van de simmers hier, wil vaak het maximale aan realisme en pracht van FS hebben bij een steady FPS van rond de 25. Wil je dat bij FSX kunnen realiseren, dan zul toch echt een behoorlijk krachtig systeem moeten hebben. Maar dat is mijn mening. Niet voor niets zeg ik dan ook "It's your choice!"FastFred schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:07:
Wat een bullshit. Ik draai zelfs nog een wat trager systeem als dat van Dionisio en kan FSX prima draaien. Draai zonder add-ons of wat dan ook. Helemaal clean. Hoogste settings, op drukke vliegvelden niet altijd even vloeiend, maar prima te spelen
Die karretjes die rond crossen op grotere vliegvelden heb ik trouwens op laag staan, scheelt in FPS en in ergernissen. "<insert call sign> hold position, caution other traffic" argh
Sterker nog, ik heb FSX op lage settings ook prima kunnen draaien met een Core 2 Duo E6750 en een 9800GT
Verwijderd
Ik ben echt toe aan een nieuw systeem
1: AMD Athlon XP 3200+ / 3GB DDR / Radeon HD4670 1GB (fs9 / linux bak)
2: Intel Centrino 1.6Ghz / 2GB DDR / Radeon 9700 128MB (fs9 laptop, maar quasi een wrak)
3: AMD Neo X2 1.6Ghz / 4GB DDR2 / Radeon HD3410 512MB (dev/zakelijke laptop)
Op die eerste draait FSX nog met wat tweaks zonder addons zoals REX/GEX/UTX
Op die tweede is FS9 eigenlijk best zalig
Dat geeft een héél andere ervaring bij het simmen. Ik heb de visibility zo ingesteld dat het aan de horizon vrij foggy is en dus merk je niet eens dat de textures ginders niet altijd even snel ingeladen worden. In de directe omgeving ziet het er mooi uit. Alleen de FPS zou beter kunnen, maar dat is denk ik wel het uiterste van wat die laptop aankan, met een fps lock op 10fps ^^
Maar goed, het is speelbaar en ik ben tevreden van het resultaat. Da's hetgeen dat telt zeker?

Wow, die ground texture zien er bij jou goed uit! Wat zijn jou fs9.cfg terrain instellingen? Ben zelf de laatste tijd met die terrain instellingen aan het rommelen om scherpe ground textures te krijgen namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:55:
Oei oei oei
Ik ben echt toe aan een nieuw systeem
[...]
Maar goed, het is speelbaar en ik ben tevreden van het resultaat. Da's hetgeen dat telt zeker?
[afbeelding]
[afbeelding]
Visueel gezien wellicht wel maar ik vind dat de flight dynamics in FSX beter zijn dan in FS9. Tevens zijn door de komst van SimConnect in FSX, veel diepere systeem integraties mogelijk. Kijk maar eens naar de VRS F/A 18F, Digital Aviation Katana, A2A Accusim kisten en natuurlijk de PMDG NGX. Wat betreft systemen zijn deze echt vele malen beter dan wat mogelijk is in FS9. Alleen daarom zou ik persoonlijk al niet meer terug willen naar FS9.Dionisio schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:50:
[...]
H...... Mijn ervaring is dat een goed getweakte FS9 + veel add-ons heel erg dicht bij een getweakte FSX + add-ons zit. It's your choice!
Dit topic is gesloten.