Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
mmmm ;) Zie net op all4games dat de pmdg MD-11 daar 37,80 kost. Nogal een verschil met wat je bij pmdg of andere moet betalen, gemiddeld 60 euro.

Iemand ervaring met hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38
Vreemde prijs... Snap ook niet echt hoe dat kan. Maarja wel goede shopreview http://tweakers.net/shopreview/8228/all4games.html

PS de NGX is wide beta.. http://forum.avsim.net/topic/339241-some-pics-to-muse-over/

[ Voor 25% gewijzigd door Remco Tr op 11-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als vliegeniers onder elkaar kunnen we misschien volgend filmpje wel waarderen: http://v.youku.com/v_show/id_XMTAxNzM3NTg0.html Is volgens mij Japans maar correct me if i am wrong. Wel eerst het reclamefilmpje laten laden (ongeveer een seconde of 10), daarna begint het bedoelde filmpje..... Alvast sorry voor de off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
volgens google is het chinees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

om even door te gaan op enkele posts van begin juni... voor mij is het op dit moment zeer actueel :)

ik ben druk aan het uitzoeken hoe of wat met multi monitor support in FSX... wat jaren terug riep ik nog dat ik een DualHead2Go van Matrox moest hebben, nu zit ik met een paar andere technologieën waar ik uit moet kiezen.
ATI met de Eyefinity en Nvidia met de Surround...
Omdat je bij Nvidia een SLI config moet bouwen en bij ATI niet, kom je uiteindelijk wel tot de onmogelijke klus te staan dat je moet gaan kiezen wat je gaat doen... Voor FSX heb ik altijd Nvidia gehad, omdat dat altijd beter werkte (cloudrendering e.d. was met ATI altijd redelijk ruk en ook de drivers werkten nooit lekker samen met FSX) Sinds enige tijd schijnt dat onderscheid er niet meer zo te bestaan dus nu zit ik me sterk af te vragen wat ik nu moet gaan doen...
Mijn budget is beperkt (wat heet, ongeveer 350-400 euro max), ik heb nog nooit eerder een SLI config in elkaar gedraaid, maar iets nieuws proberen heeft ook wel wat.... ik wil alleen wel van te voren weten dat het gaat werken en daar kom ik door te zoeken op internet niet zo goed achter, temeer er nogal wat tegenstrijdige berichten rondzwerven....

FSX zou geen SLI ondersteunen.... ?? Wel toch? Het biedt geen hogere performance of fps, maar je kunt via Surround FSX toch gewoon in hoge resolutie draaien (spread over 2/3 schermen dus?)?)
Als je ATI Eyefinity gebruikt, ziet FSX dit dan als 1 heel breed scherm ? (Idem met Surround?)

Ik zou het fijn vinden als mensen mij hier een beetje bij kunnen helpen :)

Mijn eigen idee tot dusver was: een ASUS EAH6950 of 6970... of een MSI N460GTX TwinFrozrII in SLI (2x)
De eerste optie, ATI, gaat me dan iets meer dan 300 kosten, en de NVidia optie rond de 350... Ik speel niet veel andere games, en wat ik speel draait op mijn huidige N260GTX TwinFrozr ook al prima, dus over de performance van 1 losse kaart maak ik me geen zorgen...

(de rest van mijn FSX bak: GA-EX58-UD5, een i7-920 @ 3,8GHz op lucht (Noctua-ding) 10GB RAM, 300GB WD VRaptor voor OS, 60GB OCZ Vertex 2 voor FSX en nog wat TB's voor overige storage, een N260GTX dus als primaire graka en een 8600GTS als 2e (2 monitoren en 1 TV aangesloten) OS = W7 x64 Ultimate)

Alvast ontzettend bedankt voor de support van jullie kant :)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:55
Gulf_5 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:46:
om even door te gaan op enkele posts van begin juni... voor mij is het op dit moment zeer actueel :)

ik ben druk aan het uitzoeken hoe of wat met multi monitor support in FSX... wat jaren terug riep ik nog dat ik een DualHead2Go van Matrox moest hebben, nu zit ik met een paar andere technologieën waar ik uit moet kiezen.
ATI met de Eyefinity en Nvidia met de Surround...
Omdat je bij Nvidia een SLI config moet bouwen en bij ATI niet, kom je uiteindelijk wel tot de onmogelijke klus te staan dat je moet gaan kiezen wat je gaat doen... Voor FSX heb ik altijd Nvidia gehad, omdat dat altijd beter werkte (cloudrendering e.d. was met ATI altijd redelijk ruk en ook de drivers werkten nooit lekker samen met FSX) Sinds enige tijd schijnt dat onderscheid er niet meer zo te bestaan dus nu zit ik me sterk af te vragen wat ik nu moet gaan doen...
Mijn budget is beperkt (wat heet, ongeveer 350-400 euro max), ik heb nog nooit eerder een SLI config in elkaar gedraaid, maar iets nieuws proberen heeft ook wel wat.... ik wil alleen wel van te voren weten dat het gaat werken en daar kom ik door te zoeken op internet niet zo goed achter, temeer er nogal wat tegenstrijdige berichten rondzwerven....

FSX zou geen SLI ondersteunen.... ?? Wel toch? Het biedt geen hogere performance of fps, maar je kunt via Surround FSX toch gewoon in hoge resolutie draaien (spread over 2/3 schermen dus?)?)
Als je ATI Eyefinity gebruikt, ziet FSX dit dan als 1 heel breed scherm ? (Idem met Surround?)

Ik zou het fijn vinden als mensen mij hier een beetje bij kunnen helpen :)

Mijn eigen idee tot dusver was: een ASUS EAH6950 of 6970... of een MSI N460GTX TwinFrozrII in SLI (2x)
De eerste optie, ATI, gaat me dan iets meer dan 300 kosten, en de NVidia optie rond de 350... Ik speel niet veel andere games, en wat ik speel draait op mijn huidige N260GTX TwinFrozr ook al prima, dus over de performance van 1 losse kaart maak ik me geen zorgen...

(de rest van mijn FSX bak: GA-EX58-UD5, een i7-920 @ 3,8GHz op lucht (Noctua-ding) 10GB RAM, 300GB WD VRaptor voor OS, 60GB OCZ Vertex 2 voor FSX en nog wat TB's voor overige storage, een N260GTX dus als primaire graka en een 8600GTS als 2e (2 monitoren en 1 TV aangesloten) OS = W7 x64 Ultimate)

Alvast ontzettend bedankt voor de support van jullie kant :)
Ik ben ook bezig om (langzaam aan) een multi screen setup neer te zetten. Er zijn weinig gebruikers die ik heb gesproken (Youtube, Nvidia forums) waarbij zij mij iets zinnigs konden zeggen over de performance van 6000x1200 met FSX.

Ik weet dat FSX geen SLI zou ondersteunen, tenminste de performance zou niet omhoog gaan. Nu weet ik niet in hoeverre de drivers wanneer in Surround modus toch zorgen voor een performance stijging of in ieder geval een behoudt. Maar er zijn genoeg filmpjes waarbij het vloeiend loopt.

Wanneer je de surround modus aanzit, kun je de resolutie van je drie schermen gewoon selecteren in FSX en andere games. Bijvoorbeeld 5760x1200....

Heb je wel drie identieke schermen (resolutie + polarity + refreshrate) , anders gaat het met Nvidia niet werken. Daarnaast moet je wel een 750 watt voeding hebben voor een 460 in SLI schat ik zo in. Dus als je dit nog niet hebt, zou je aanvullend nog kosten maken. Overigens zou je ook kunnen kiezen voor een Nvidia 560GTX .. die heb je ook rond de 170 euro en zijn zuiniger en gaan nog net wat harder :)

Als je je setup compleet hebt, hoor ik heel graag je bevindingen! SUcces

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Ik heb reeds een Corsair 750Watt voeding dus dat mag geen probleem heten :)

filmpjes/vloeiend vertrouw ik nooit heel erg op... bedoel vloeiend is relatief... als je al je traffic bijvoorbeeld uitzet draait ie bij mij ook vloeiend, maar dan is de lol er ook meteen vanaf... (voor mij)
ik verbaas me er soms wel over hoe FSX er bij sommigen uitziet, vergeleken met mijn FSX, terwijl hun specs soms veel minder zijn... zit hem dan toch in hoe sommige hardware met elkaar samenwerkt of hoe je de boel getweakt hebt... want aan de hardware an sich mag het in mijn geval (denk ik) allang niet meer liggen...

Ik ga komende week een knoop doorhakken, neig wel sterk naar (gewoon weer) een Nvidia oplossing. Ik zal na de aanpassing ook wat screens posten. (Kan wel even duren, want gok dat ik maar weer eens een volledige herinrichting moet gaan doen van mijn systeem.... komt nl ook een nieuwe SSD bij, waar FSX op moet gaan draaien... iemand nog tips voor een goeie 120GB'ert ? :P

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corsair GT 120GB. :9
Heb je wel weer een SATA-600 controller voor nodig op je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Gulf_5 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:18:
Ik heb reeds een Corsair 750Watt voeding dus dat mag geen probleem heten :)

filmpjes/vloeiend vertrouw ik nooit heel erg op... bedoel vloeiend is relatief... als je al je traffic bijvoorbeeld uitzet draait ie bij mij ook vloeiend, maar dan is de lol er ook meteen vanaf... (voor mij)
ik verbaas me er soms wel over hoe FSX er bij sommigen uitziet, vergeleken met mijn FSX, terwijl hun specs soms veel minder zijn... zit hem dan toch in hoe sommige hardware met elkaar samenwerkt of hoe je de boel getweakt hebt... want aan de hardware an sich mag het in mijn geval (denk ik) allang niet meer liggen...

Ik ga komende week een knoop doorhakken, neig wel sterk naar (gewoon weer) een Nvidia oplossing. Ik zal na de aanpassing ook wat screens posten. (Kan wel even duren, want gok dat ik maar weer eens een volledige herinrichting moet gaan doen van mijn systeem.... komt nl ook een nieuwe SSD bij, waar FSX op moet gaan draaien... iemand nog tips voor een goeie 120GB'ert ? :P
Ik vind een SSD voor FSX persoonlijk overkill, het zal het laden zeker ten goede komen, maar de in game-performance niet. Ik zou zelf ook voor Nvidia gaan. Heb je deze FSX tweak wel eens geprobeerd ?
http://www.venetubo.com/fsx.html . Er wordt ook een backup van je oude FSX.CFG gemaakt.. deze tweaksite heeft mijn performance verbetert, gevoelsmatig in ieder geval.

Hier lees je meer over de instellingen die o.a. op die website worden gebruikt en geeft het je meer insight over wat er onder de moterkap gebeurt.

[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 15-07-2011 12:15 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

nou... als ik ERGENS een performance winst heb waargenomen, was het wel de switch van de Vraptor naar de SSD... dus ik weet niet waar jij de term overkill vandaan haalt ? (nofi uiteraard)
t enige waar ik tegenaan loop is dat mijn 60GB SSD keihard vol zit... mijn FSX installatie is te groot :'(

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Gulf_5 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:26:
nou... als ik ERGENS een performance winst heb waargenomen, was het wel de switch van de Vraptor naar de SSD... dus ik weet niet waar jij de term overkill vandaan haalt ? (nofi uiteraard)
t enige waar ik tegenaan loop is dat mijn 60GB SSD keihard vol zit... mijn FSX installatie is te groot :'(
No offence taken.

Ik heb begrepen van diverse mensen op fora's, die een SSD aanschaften en geen performance gain merkten, dus daar komt mijn mening gedeeltelijk vandaan. Ik bedoel met performance gain dat je dus een hogere FPS haalt tijdens het vliegen zegmaar. In de (alle) meeste gevallen is het toch echt de CPU die de bottleneck is voor FSX, wat zou een SSD daar aan toevoegen ?

De laadtijden van het laden van een vlucht is wel een stukje sneller, dat heb ik zelf gemerkt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:42:
[...]

No offence taken.

Ik heb begrepen van diverse mensen op fora's, die een SSD aanschaften en geen performance gain merkten, dus daar komt mijn mening gedeeltelijk vandaan. Ik bedoel met performance gain dat je dus een hogere FPS haalt tijdens het vliegen zegmaar. In de (alle) meeste gevallen is het toch echt de CPU die de bottleneck is voor FSX, wat zou een SSD daar aan toevoegen ?

De laadtijden van het laden van een vlucht is wel een stukje sneller, dat heb ik zelf gemerkt.
Ik heb iets anders gemerkt: Dat laden vanop een SSD icm een E8500 (dualcore @ 3.16GHz) trager gaat dan laden vanop een HDD icm een Ci7 2600 (quadcore @ 3.4/3.8 GHz). Maw: het laden is ook erg CPU-intensief, zet je task manager maar eens open tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

als je CPU bottleneck is... en ook daadwerkelijk bottleneck blijkt, heeft een SSD weinig meerwaarde, omdat je fps reeds gelimiteerd is door de top-load van je CPU.
Als je bijvoorbeeld nog 20% over hebt op je CPU load, en je 7k2rpm HD bottleneck is, zul je merken dat die SSD de ruimte geeft, om je CPU verder naar 100% te belasten. (je CPU hoeft immers niet harder te lopen dan je HD aan te verwerken data kan aanvoeren)
Met name als je veel add-on scenery gebruikt (UTX, GEX, Orbx) zul je snellere schijfinteractie gaan merken, omdat steeds nieuwe scenery wordt ingeladen.

Sidenote: ik heb destijds bij aanschaf van de SSD diverse artikelen gelezen waarin wordt aangegeven dat het goed functioneren van een SSD in sterke mate afhankelijk is van de (driver van de) S-ATA/RAID controller (op je moederbord) waar de SSD op is aangesloten. ik heb speciaal een aparte S-ATA controller gekocht voor mijn SSD, en het werkt echt als een trein :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft binnenkort ook een SSD (Vertex 2 120GB) als SSD voor FSX.
Heb een Corsair GT 120GB besteld als OS disk.
Voorheen stond FSX op een Raptor, zal m'n bevindingen dan ook wel hier posten. :)

Kan niet wachten tot ie binnen is, al 2 mnd zonder FSX sinds m'n raptor dood ging. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:53:
[...]
Ik heb iets anders gemerkt: Dat laden vanop een SSD icm een E8500 (dualcore @ 3.16GHz) trager gaat dan laden vanop een HDD icm een Ci7 2600 (quadcore @ 3.4/3.8 GHz). Maw: het laden is ook erg CPU-intensief, zet je task manager maar eens open tijdens het laden.
Je hebt volkomen gelijk dat het laden CPU intensief is, bepaalde 'delen van het het laden' zijn erg CPU intensief en worden meerdere cores gebruikt, en sommige delen max 25% (1 core)
Maar je vergelijkt nu wel Appels met Peren vergelijken (voor het laden van een vlucht).
Een SSD met een E8500 vergelijken met een HD+Ci7 2600?

"als je CPU bottleneck is... en ook daadwerkelijk bottleneck blijkt, heeft een SSD weinig meerwaarde, omdat je fps reeds gelimiteerd is door de top-load van je CPU."

Inderdaad, en wat ik met mijn post wilde onderstrepen was dat tijdens het vliegen in FSX voor (bijna) iedereen de CPU de bottleneck is! Ik geloof niet dat een 7200RPM schijf de bottleneckis met FSX (in flight), ook niet met een aantal addons. Misschien schijven van >5 jaar oud .. maar performance gain in FSX is CPU , daar zijn we het toch allen wel over eens ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

knights16 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:16:
[...]

maar performance gain in FSX is CPU , daar zijn we het toch allen wel over eens ?
ceteris paribus.... ja :Y

zonder gekheid: over het algemeen ja... helaas spelen er bij FSX zo ontzettend veel factoren een rol... heb je issue 1 het hoofd geboden, komt issue 2 om de hoek kijken en issue 3, en 4... en uiteindelijk is je CPU gewoon wéér aan vervanging toe :+
zoals met alle hobby's, je blijft lekker bezig :P

Als ik mijn CPU niet overclock draait FSX voor geen meter. Hij draait 100x sneller als ik m naar 3,8 GHz clock, maar heb vervolgens geen idee of daarmee de bottleneck nog in de CPU zit, of ergens anders... en dat maakt het moeilijk...
Mijn CPU load is onder FSX bijvoorbeeld niet boven de 30% te krijgen... maar waar de bottleneck dan wel zit... :?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:27:
[...]
Als ik mijn CPU niet overclock draait FSX voor geen meter. Hij draait 100x sneller als ik m naar 3,8 GHz clock, maar heb vervolgens geen idee of daarmee de bottleneck nog in de CPU zit, of ergens anders... en dat maakt het moeilijk... Mijn CPU load is onder FSX bijvoorbeeld niet boven de 30% te krijgen... maar waar de bottleneck dan wel zit... :?
Gebruik in de achtergrond eens GPU-Z en kijk of je videokaart aan de limiet zit (vink onderaan 'continue refreshing' aan). Zet alle parameter op 'highest reading'. In onderstaand voorbeeld is de GPU de bottleneck:

Afbeeldingslocatie: http://kettya.com/backnumber/2010/geforce_230m_gpuz2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:27:
[...]
Mijn CPU load is onder FSX bijvoorbeeld niet boven de 30% te krijgen... maar waar de bottleneck dan wel zit... :?
Dat is wel vreemd.
Bij mij wilde FSX over 7 van de 8 threads prima naar de 100% gaan, heb ook een Corei7
Moest daarvoor wel iets in de FSX.cfg rommelen (zie een paar pagina's terug).
Geen garanatie natuurlijk dat die settings ook bij jou werken, maar wellicht worth a shot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:22:
[...]

Dat is wel vreemd.
Bij mij wilde FSX over 7 van de 8 threads prima naar de 100% gaan, heb ook een Corei7
Moest daarvoor wel iets in de FSX.cfg rommelen (zie een paar pagina's terug).
Geen garanatie natuurlijk dat die settings ook bij jou werken, maar wellicht worth a shot?
Waar staat die info over fsx.cfg? Ik heb gezocht in al jouw replies tot oktober en niets gevonden. Bij mij doet FSX wel 4 cores, maar niet alle threads.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om FSX in de tweede core te laten beginnen, omdat er altijd toch meerdere programma's tegeljk draaien is de arrogante dominantie van FSX ook voorbij.
Ik heb mijn config aangepast met:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=252

Er zijn wat meer mogelijkheden:
255 - all 8 in use

254 - 7 in use with the first remaining free

252 - 6 in use with the first entire CORE remaining free

127 - 7 in use with the last remaining free

63 - 6 in use with the last entire CORE remaining free

Zet in ieder geval de framerate op maximaal en laat je config tweaken door http://www.venetubo.com/fsx.html .

Van een SSD ben ik ook nog niet geheel overtuigd, voor alle toestanden van FSX heb ik een aparte schijf in mijn machine hangen en ik draai ook wel dank de 2600K (overgeklokt tot 4,43) overal boven 30fps met alle sliders open. Mijn normale FPS ligt tussen 70 en 160.
Veel googlelen en forums bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Hier wat screenshots van Central rocky mountains van ORBX genomen bij de Colombia river. Het ziet er weer fantastisch uit.

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/706capture_16072011_17504_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/510capture_16072011_17512_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/223capture_16072011_17574_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/507capture_16072011_18025_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/854capture_16072011_18033_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/130capture_16072011_18044_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/304capture_16072011_18164_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/214capture_16072011_18190_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/416capture_16072011_18193_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/635capture_16072011_18221_tn.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Kimo op 16-07-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Whow er is zelfs een Flight Simulator topic hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
MiliaanR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:08:
Whow er is zelfs een Flight Simulator topic hier :D
Dit is nummer 84 alweer dus hij bestaat al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ssd helpt eigenlijk alleen bij het laden van de scenery, het zal niet voor meer fps zorgen nee. CPU is en blijft helaas de bottelneck in Fsx. Je zou bijna een 8ghz octocore moeten hebben om Fsx super te laten lopen ;)
Heb zelf een 120gb ssd en alleen het laden/opbouwen van de scenery gaat vlotter.

8e cores oftewel hyperthreading blijkt niet te werken cq zelfs wat slechtere performance te geven omdat Fsx die 4virtuele cores niet 'lekker' kan gebruiken. Nick Neaderham heeft daar ook wat over geschreven.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kimo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:06:
Hier wat screenshots van Central rocky mountains van ORBX genomen bij de Colombia river. Het ziet er weer fantastisch uit.
Ik ben een grote Orbx-fan, maar ik heb CRM niet gekocht: ik vond grote gedeeltes van NRM al niet om aan te zien en CRM is nog erger: ligt niet zozeer aan Orbx maar gewoon aan de natuur daar: ik ben allergisch voor al die kale bruine vlakken... jakkes. Dodelijk saai. Ik blijf liever vliegen in PNW. Ik heb NRM nog wel geinstalleerd maar vlieg daar nauwelijks of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Ja het is een wat droger klimaat dus minder groen maar er zijn nog genoeg groene gebieden in CRM en NRM. Even goed plannen en je zit toch in het groen.
PFJ heeft wel weer mooie natuur maar weer niet zoveel vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:00:
[...]
Gebruik in de achtergrond eens GPU-Z en kijk of je videokaart aan de limiet zit (vink onderaan 'continue refreshing' aan). Zet alle parameter op 'highest reading'. In onderstaand voorbeeld is de GPU de bottleneck:

[afbeelding]
inmiddels je tooltje even gedraaid en geconcludeerd dat mn GPU load niet boven de 44% uitkomt.
Ik draai een apart tooltje die cores toewijst aan FSX en zo komt het dat ik zie dat core 0 niet wordt gebruikt door FSX zelf, maar door Radar Contact en Active Sky. Core 1,2 en 3 worden tot 80-90% opgestuwd. (dat verklaart mijn gemiddelde load in taskmgr van tussen de 25 en 30%) (want alle HT cores zijn idle...)
Op dit moment lijkt mijn CPU dus nog steeds de bottleneck niet te zijn... want ik heb nog iets over ?
Mijn GPU ook niet... wat dan wel ? Volgens taskmgr is 3GB van de (momenteel) 6GB in gebruik aan RAM dus dat is het ook niet...
Mid air fps resultaat: 25-30
Op EDDL 's nachts, beetje prutweer, en wat traffic: 11 fps... imo te laag....

Oja, nog een dingetje, gok dat t ergens met mn besturing te maken heeft.... maar dat stomme ding springt vanuit de VC at random momenten naar de spot plane view, zonder dat ik ook maar iets aanraak... druk dan SHIFT S om weer terug te gaan, gaat prima maar effe later op een random moment flikt ie t weer... iemand ?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk tooltje is dat dan?
Wellicht dat die 'roet' in het eten gooit?
Ik gebruik zo'n tool niet en alle HT cores (m.u.v. 1) staan op 100% te blazen tijdens een FSX sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

ah
net effe die fsx.cfg tweaks van jouw historische post gecheckt.... en 2 dingetjes aangepast, die ik (kennelijk) nog niet gedaan had... nu heb ik alle cores in gebruik en idd net als bij jou, behalve de eerste. :)
toch moet ik er bij zeggen dat hoewel de fps wat hoger is nu... het beeld wel eens "soepeler" is geweest...
nog effe verder tweaken dus...

(als iemand nog iets weet voor die ongewenste spotview.... houd ik me aanbevolen want ik heb geen idee en het is wel heel irritant !) :P

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopje dat onbewust toch ergens hangt?

Wat betreft beeld, hoe heb je je Nvidia driver profiel voor FSX ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:25:

(als iemand nog iets weet voor die ongewenste spotview.... houd ik me aanbevolen want ik heb geen idee en het is wel heel irritant !) :P
Mijn zwager had er ook ontzettend veel last van, zijn Saitek yoke zou de veroorzaker kunnen zijn, echter sinds hij een nieuwe pc heeft i7 9xx heeft hij er geen last meer van.

Mijn PC 2600K + GTX460 + GTX570 + 2x HDD van 1Tb in Raid(0) en een HDD van 1Tb (geen extra snelle) en 8Gb Ram draait zonder problemen tussen 80 en 150 Fps.
Hier was mijn "oude" PC ook niet vooruit te branden.

Maar het is wel een grote ergernis voor je daar weet ik alles van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Zijn hier ook mensen die IL2 Sturmovik spelen? Dat is de enige flightsim die me boeit. Het is echt geweldig om op Xfire lucht gevechten mee te maken van 64 man. :P

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Ik heb ook een Saitek yoke... misschien toch maar mn FSUIPC settings file wegflikkeren.... dikke kans dat t daar in zit... iets anders zou ik niet weten... (en me niet kunnen voorstellen...)
als ik zo je specs hoor... zou het met mijn setup toch niet bar veel slechter moeten gaan...
maar mag ik vragen welke kisten je vliegt, welke scenery je draait en heb je veel traffic draaien ?

misschien maar weer es een gevalletje systeem opnieuw inrichten... draait toch al weer bijna een jaar en da's eigenlijk veel te lang voor een Tweaker :+

en ff heel flauw:
schopje naar een vorige post: Gulf_5 in "Flight Simulator - Deel 84"
of er nog mensen input hebben mbt die videokaarten...
ik kom er maar niet uit... neig nu toch naar een dikke ATI kaart... omdat ik dan lekker met 1 kaart klaar ben met wat ik wil... anders weer gerommel met SLI enzo waarvan ik nog maar moet zien of t werkt... :N

edit: ik heb 2 monitoren (2 24"Samsungs) en nu meen ik te lezen op de site van AMD/ATI dat je minimaal 3 schermen moet hebben om Eyefinity te gebruiken ?? Weet iemand of dit klopt of dat je ook met 2 monitoren uit de voeten kunt....? 3e monitor is geen optie namelijk...

[ Voor 38% gewijzigd door Gulf_5 op 17-07-2011 22:27 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Op mijn (inmiddels oude) 5850 kon ik eyefinity gebruiken met een 22" 1680x1050 en mijn 24'' 1920x1080.

Dus ja, dat kan prima op 2 schermen, zelfs als ze verschillende resoluties zijn. De 24 was aangesloten via DVI, de 22 via VGA (met VGA-DVI) converter.

Al vind ik zelf 2 schermen wel vervelend. Het midden is dan de bezel tussen je 2 schermen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Nog wat screenshots gemaakt bij Jackson hole.

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/145capture_15072011_18171_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/115capture_15072011_18200_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/632capture_15072011_18114_tn.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Kimo op 18-07-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Mijn zwager had er ook ontzettend veel last van, zijn Saitek yoke zou de veroorzaker kunnen zijn, echter sinds hij een nieuwe pc heeft i7 9xx heeft hij er geen last meer van.
Dit komt door een bekend probleem in de Saitek yoke, die zijn stroom van de USB-poort haalt.

Als je hem op een te zwaar belaste USB-poort aansluit gaat ie ongevraagd button-presses lopen sturen, onder andere dus Button 2 (Select Previous View) wat je elke keer een spot-view oplevert. ;)

Oplossing: Hem aansluiten op een eigen USB-hub met adapter. De adapter-aansluiting IN de yoke heeft geen effect, die is alleen bedoeld voor de USB-hub die in de yoke zelf zit ingebouwd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

zeg ik heb een vraagje, ik heb filght simulator X, maar telkens als ik Accelleration pakket installeer dan krijg ik de error dat msxml2 niet goed geinstalleerd is of zelfs niet. weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
SupremeRick schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:39:
zeg ik heb een vraagje, ik heb filght simulator X, maar telkens als ik Accelleration pakket installeer dan krijg ik de error dat msxml2 niet goed geinstalleerd is of zelfs niet. weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
msxml opnieuw installeren?

http://www.microsoft.com/...8b-4ce1-9dab-3e9827b70604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

doet ie niet.. geeft ie nog steeds dezelfde error

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
dat komt omdat je een te nieuwe versie hebt van msxml.manifest die FSX accel. niet herkent.
Zoek ff naar een oudere versie. Die zet je dan in de FSX root. (meen ik me te herinneren)

Mocht dat niet lukken dan kan ik het bestand wel even uploaden. (heb hetzelfde probleem ook gehad nmlk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Stoney3K schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Dit komt door een bekend probleem in de Saitek yoke, die zijn stroom van de USB-poort haalt.

Als je hem op een te zwaar belaste USB-poort aansluit gaat ie ongevraagd button-presses lopen sturen, onder andere dus Button 2 (Select Previous View) wat je elke keer een spot-view oplevert. ;)

Oplossing: Hem aansluiten op een eigen USB-hub met adapter. De adapter-aansluiting IN de yoke heeft geen effect, die is alleen bedoeld voor de USB-hub die in de yoke zelf zit ingebouwd.
that makes sense !! Dat ga ik uitproberen ! Thanks :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

Spitfire123 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:46:
dat komt omdat je een te nieuwe versie hebt van msxml.manifest die FSX accel. niet herkent.
Zoek ff naar een oudere versie. Die zet je dan in de FSX root. (meen ik me te herinneren)

Mocht dat niet lukken dan kan ik het bestand wel even uploaden. (heb hetzelfde probleem ook gehad nmlk)
zou je het bestand a.u.b meteen kunnen uploaden. ik heb er vroeger veel naar gezocht maar nooit gevonden :D
dankje :P

en nu heb ik de fix wel gevonden. toch bedankt voor de suggestie

[ Voor 6% gewijzigd door SupremeRick op 18-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

nu de volgende afweging:
een HD6970 ondersteunt tot 4 beeldschermen op 1 kaart, via Eyefinity.
Op dit moment heb ik 2 schermen, maar dikke kans dat ik op niet heel lange termijn een nummer 3 er aan kan hangen. Als ik voor Surround van Nvidia 2 kaarten in SLI moet hangen voor 2 monitoren, betekent dat dan dat ik een 3e graka moet kopen voor die SLI config voor monitor nummer 3 ?
Als dat het geval is, wordt de keuze nu namelijk wel heel erg makkelijk... want bijvoorbeeld over een jaar een 3e graka er bij moeten kopen is echt way zonde van het geld... dan beter nu een knappe ATI kopen en hopen dat het goed gaat met FSX :Y
Iemand die hier meer van weet ?

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC

heb nu mijn oog hierop laten vallen...
hoewel ik ook ergens gelezen heb dat je 3 monitoren op 2 graka's in SLI voor Nvidia kunt aansluiten, heb ik toch zo'n donkerbruin vermoeden dat je met Nvidia voor Surround toch een aanzienlijk gebruikersonvriendelijker systeem binnenhaalt...
Uit de diverse gebruikerservaringen die ik her en der heb gelezen over de "recente" ATI's i.c.m. FSX maak ik op dat het verschil met Nvidia steeds kleiner wordt / te verwaarlozen is...
Met deze kaart heb ik ten aller tijden de vrijheid om uit te breiden naar 4 monitoren op 1 kaart en dat is ook wel een prettig vooruitzicht :) 2GB DDR5 geheugen geeft me ook voldoende ruimte voor Eyefinity in eventuele andere games.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die mijn idee onderuit willen schoppen ? ;) (het mag ! grijp je kans :+ nuttige input for the sake of FSX is altijd welkom)

edit: excuus voor de dubbelpost... dat zag ik te laat :$

[ Voor 3% gewijzigd door Gulf_5 op 18-07-2011 21:06 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Gulf_5 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:04:
pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC

heb nu mijn oog hierop laten vallen...
hoewel ik ook ergens gelezen heb dat je 3 monitoren op 2 graka's in SLI voor Nvidia kunt aansluiten, heb ik toch zo'n donkerbruin vermoeden dat je met Nvidia voor Surround toch een aanzienlijk gebruikersonvriendelijker systeem binnenhaalt...
Uit de diverse gebruikerservaringen die ik her en der heb gelezen over de "recente" ATI's i.c.m. FSX maak ik op dat het verschil met Nvidia steeds kleiner wordt / te verwaarlozen is...
Met deze kaart heb ik ten aller tijden de vrijheid om uit te breiden naar 4 monitoren op 1 kaart en dat is ook wel een prettig vooruitzicht :) 2GB DDR5 geheugen geeft me ook voldoende ruimte voor Eyefinity in eventuele andere games.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die mijn idee onderuit willen schoppen ? ;) (het mag ! grijp je kans :+ nuttige input for the sake of FSX is altijd welkom)

edit: excuus voor de dubbelpost... dat zag ik te laat :$
Kan je kan ook gewoon de pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC nemen. Deze kaart heeft veel betere benchmarks. Dit is btw meer iets voor in het [BBG aanschaf] Videokaarten topic. ;)

Maar dan heb je maar aansluiting voor 3 schermen in plaats van 4. ;) Je kan ook voor pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 gaan. Dan kan je er 6 schermen aan hangen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

HaX0r schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:13:
[...]

Kan je kan ook gewoon de pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC nemen. Deze kaart heeft veel betere benchmarks. Dit is btw meer iets voor in het [BBG aanschaf] Videokaarten topic. ;)
re Topic-keuze ben ik wel met je eens, al gaat het hier natuurlijk wel specifiek om FSX ondersteuning... is voor beiden wat te zeggen ? :)
Jouw voorstel, GTX570, ondersteunt in z'n eentje geen surround als ik het goed heb begrepen... :N dat doet alleen de GTX590 in z'n eentje maar die is soort van duur wel.... :P
Maar dan heb je maar aansluiting voor 3 schermen in plaats van 4. ;) Je kan ook voor pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 gaan. Dan kan je er 6 schermen aan hangen! :P
Ik ben best fanatiek, en wie weet dat ik ooit nog wel wat ga uitbreiden qua beeld, maar dan zit ik eerder in de richting van beamers/projectors te denken en niet richting 6 monitoren :X (tandjes das echt veel :D)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Gulf_5 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:21:
[...]

re Topic-keuze ben ik wel met je eens, al gaat het hier natuurlijk wel specifiek om FSX ondersteuning... is voor beiden wat te zeggen ? :)
Jouw voorstel, GTX570, ondersteunt in z'n eentje geen surround als ik het goed heb begrepen... :N dat doet alleen de GTX590 in z'n eentje maar die is soort van duur wel.... :P

[...]

Ik ben best fanatiek, en wie weet dat ik ooit nog wel wat ga uitbreiden qua beeld, maar dan zit ik eerder in de richting van beamers/projectors te denken en niet richting 6 monitoren :X (tandjes das echt veel :D)
http://www.overclock.net/...-sli-vs-590-surround.html

Hier stelt iemand dezelfde vraag. :)

Monitors>Beamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

knoop is door....
het is geworden de GTX560Ti Hawk x2 in SLI :9
uiteindelijk besloten om iets dieper in de buidel te tasten voor toch wat meer power en voor Nvidia (waar ik toch ook meer fan van ben O-) ) Bedankt voor de feedback allemaal, en ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.... oja, daarnaast ook nog 2x SSD 120GB besteld (Corsair GT) ter vervanging van de VRaptor en de 60GB Vertex 2.... :P
en nu is het geld op... :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Veel plezier met je nieuwe set-up!

We wachten op mooie screens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:37:
Veel plezier met je nieuwe set-up!

We wachten op mooie screens. :)
Die screens zullen er hetzelfde uitzien, alleen de performance zal beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar, met snellere hardware kun je er ook voor kiezen om bijv. een aantal settings wat hoger te gooien. De FPS kun je dan eventueel gelijk houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:04:
Niet helemaal waar, met snellere hardware kun je er ook voor kiezen om bijv. een aantal settings wat hoger te gooien. De FPS kun je dan eventueel gelijk houden. :)
Welja, je kan de scenery en traffic verhogen, maar de texturekwaliteit zal hetzelfde blijven (kan ook op een ouder systeem op maximum staan, want videokaartafhankelijk), tenzijj je er ineens ook add-ons aan toevoegt die er heel wat beter uitzien en die voordien te veel performance vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral dat laatste. :Y :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

maar daarmee bereik je dan weer hetzelfde als met je sliders maxen... namelijk dat het er beter uit gaat zien...
enerzijds wil je een goeie fps, anderzijds mag het er best een beetje :~ uitzien...
daarentegen, imho, "mooi" is niet per se realistisch... en : hoe realistischer hoe beter... als je in schurftweer vliegt, moet het er ook als schurftweer uit zien :+
vlieg je met een Air France bak, moet ie ook ranzig zijn :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:27:
... als je in schurftweer vliegt, moet het er ook als schurftweer uit zien :+
vlieg je met een Air France bak, moet ie ook ranzig zijn :Y
Zalige reactie :D
Daar had ik het enkele dagen geleden nog over me een collega :')
Trouwens, die Cathay Pacific bare metal bak ziet er imho ook echt ranzig uit. Je zou zelfs schrik krijgen om te boarden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:13:
[...]

Trouwens, die Cathay Pacific bare metal bak ziet er imho ook echt ranzig uit. Je zou zelfs schrik krijgen om te boarden xD
Daarom is de silver bullit ook alleen voor cargo, die klagen nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:13:
[...]

Zalige reactie :D
Daar had ik het enkele dagen geleden nog over me een collega :')
Cargo indeed
en ranzig... check :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/edit_small/IMG_9410.jpg

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
[s]quote]Gulf_5 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:22:
nu de volgende afweging:
een HD6970 ondersteunt tot 4 beeldschermen op 1 kaart, via Eyefinity.
Op dit moment heb ik 2 schermen, maar dikke kans dat ik op niet heel lange termijn een nummer 3 er aan kan hangen. Als ik voor Surround van Nvidia 2 kaarten in SLI moet hangen voor 2 monitoren, betekent dat dan dat ik een 3e graka moet kopen voor die SLI config voor monitor nummer 3 ?
Als dat het geval is, wordt de keuze nu namelijk wel heel erg makkelijk... want bijvoorbeeld over een jaar een 3e graka er bij moeten kopen is echt way zonde van het geld... dan beter nu een knappe ATI kopen en hopen dat het goed gaat met FSX :Y
Iemand die hier meer van weet ?
]

op het moment dat je drie schermen hebt, dan zie ik graag je ervaringen terug zien in het forum, zelf twijfel ik nog over de aanschaf mijn mijn 2e 560 gtx icm met drie schermen .. met name voor FSX.

[ Voor 6% gewijzigd door knights16 op 20-07-2011 13:08 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het toch gezellig over meerdere beeldschermen hebben loop ik tegen het volgende probleem op:
In mijn PC heb ik 2 kaarten zitten GTX 460 en een GTX 570, ik heb er 4 beeldschermen aanhangen:
1 * Medion 25 1/2" 1920x1200
2 * Samsung 24" 1920x1080
1 * Samsung 19" 1280x1024

De drie schermen gebruik in FSX naast elkaar in plaats van de TrakIr die ik ook heb, drie schermen is net wat echter. Het 19" scherm gebruik ik voor FSC 9.0 of Plan-G, beide navigatieprogramma's

In de displaysetting van FSX kan je "fullscreen resolutie" per scherm opgeven, maar nu komt het vreemde, bij de FSX 570 kan ik de twee verschillende resoluties opgeven maar in de Asus ENGTX460 DirectCU/2DI/1GD5
kom ik niet verder als 1280x1024.

de fsx.cfg heb ik al gewijzigd in:

[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 570.0]
Anisotropic=1
Mode=1920x1200x32
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 570.1]
Mode=1920x1080x32
Anisotropic=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.0]
Mode=1920x1080x32
Anisotropic=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.1]
Mode=1280x1024x32
Anisotropic=1

Maar het "probleem"blijft
GTX 460.0 1280x1024

Ik heb geen idee waar ik dit buiten het config bestandje kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

kan die monitor wel hoger aan dan 1280x1024 ??
/me leest niet goed
als ik t goed begrijp wil je 2 verschillende resolutie aan kunnen geven... ligt dat probleem niet in de modus waarin je draait (clone/dual screen) oid ? driver issue misschien ?

en terzijde: je zegt 3 schermen ipv de TrackIr ... waarom ipv ? je kunt toch ook beiden gebruiken ? (ook vanwege de "zoom" functie van t ding ?)

[ Voor 36% gewijzigd door Gulf_5 op 21-07-2011 22:52 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulf_5 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:50:
kan die monitor wel hoger aan dan 1280x1024 ??
/me leest niet goed
als ik t goed begrijp wil je 2 verschillende resolutie aan kunnen geven... ligt dat probleem niet in de modus waarin je draait (clone/dual screen) oid ? driver issue misschien ?

en terzijde: je zegt 3 schermen ipv de TrackIr ... waarom ipv ? je kunt toch ook beiden gebruiken ? (ook vanwege de "zoom" functie van t ding ?)
Sorry voor mijn onduidelijkheid:
In de display setting van FSX zie ik drie devices:
1 – NIVIDIA Geforce GTX 460.0
Hierin staat een beeldscherm gedefinieerd met een resolutie van 1280x1024x32 dat komt overeen met de 19” Samsung beeldscherm. Dit scherm gebruik ik overigens alleen voor de navigatieprogramma's Plan-G en Fligthsim Commander
2 – NIVIDIA Geforce GTX 570.2
Hierin staat een beeldscherm gedefinieerd met een resolutie van 1920x1200x32 dat komt overeen met de 25,5” Medion beeldscherm. Dit scherm gebruik ik overigens alleen als hoofdscherm (VC)
3- NIVIDIA Geforce GTX 570.1
Hierin staat een beeldscherm gedefinieerd met een resolutie van 1920x1080x32 dat komt overeen met de 24” Samsung beeldscherm. Dit scherm gebruik ik overigens alleen om naar rechts te kijken.

Zoals gezegd heb ik 4 schermen en ik mis in de Display Settings het tweede 24” scherm (Samsung 1920x1080x32) bv in NIVIDIA Geforce GTX 460.x, dit scherm gebruik ik om naar links te kijken.

Het werkt allemaal goed alleen ben ik heel nieuwsgierig waarom er in Display Settings slecht drie devices staan vermeld en geen vier.

Waarom drie schermen in ipv TrackIr en niet TrackIr er naast gebruiken.
Als het heel zonnig is dan kan de Ir tracker nog wel eens last hebben van “verstrooid” infrarood licht en dan kan aardig verstoord beeld geven.
Hoewel het beeld goed gecentreerd kan worden bv. Met een druk op een knop van mijn yoke heeft het beeld toch de neiging om te verlopen en moest ik constant de centreerknop indrukken.

Mijn tot nu toe korte ervaring is dat het met 3 schermen vliegen veel rustgevender is en het “zicht” naar links en recht 200% beter is, maar smaak is heel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over monitors etc. hebben... ;) Heeft iemand hier 3D Vision? Ik zit eraan te denken dat aan te schaffen bij m'n nieuwe systeem (waarschijnlijk iets vn i5 2500K en GTX580 en een (24") 120 Mhz scherm, natuurlijk). Maar ik kan niet echt achterhalen hoe het nou zit met de fps van FSX en 3D Vision... Wordt de fps gehalveerd of valt dat wel mee? Ik koop ook een nieuw systeem om FSX perfect te kunnen draaien, maar als 3D Vision de performance weer terugbrengt tot waar ik het nu heb, zou dat een beetje jammer zijn...

Ben daarnaast sowieso benieuwd naar ervaringen met FSX en 3D! Surround (3 schermen) lijkt me ook wel wat, maar dat wordt nogal veel op m'n bureau... en ik heb een hekel aan die bezels die je dan 'middenin' het beeld ziet. Voordeel van 3D Vision is dat je ook 3D films kan kijken... ;)

Ik heb trouwens TrackIR: dat kan toch wel gewoon samen met 3D Vision?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

wat ik uit mijn onderzoek naar Surround opmaakte is dat 3D/3D Surround/Surround door Nvidia bijna steeds in 1 adem worden genoemd...
als het gaat om specs voor videokaarten, die zijn vergelijkbaar -> dus je moet gaan denken aan een SLI set-up als je 3D of 3D surround wilt gaan weergeven. Dit heeft er met name mee te maken dat je minimaal 2 kaarten (cores) nodig hebt omdat hij alles 2x moet berekenen en weergeven. (als ik het goed heb begrepen... ik heb me niet echt verdiept in het hoe en waarom, meer in wat is er voor nodig aan hardware ;))
Voor je monitoren geldt volgens mij wel dat je monitoren exact dezelfde specs moeten hebben, iets wat bij Surround slechts gedeeltelijk opgaat... (namelijk alleen resolutie)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit MOET je gezien hebben... Ik was, als low and slow GA pilot, helemaal niet zo geinteresseerd in de nieuwe PMDG, maar nu ik dit gezien heb (en nu ik zeer waarschijnlijk een nieuw systeem krijg binnenkort) begin zelfs ik te watertanden...

Nick's 737NGX Cockpit Thoughts

Be prepared: de film duurt ongeveer een uur... Maar als je echt geinteresseerd bent in de 737NGX is dat uut ZO voorbij, denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:16:
Dit MOET je gezien hebben... Ik was, als low and slow GA pilot, helemaal niet zo geinteresseerd in de nieuwe PMDG, maar nu ik dit gezien heb (en nu ik zeer waarschijnlijk een nieuw systeem krijg binnenkort) begin zelfs ik te watertanden...

Be prepared: de film duurt ongeveer een uur... Maar als je echt geinteresseerd bent in de 737NGX is dat uut ZO voorbij, denk ik. ;)
Oei, oei, oei, PMDG levert wel iets grandioos mooi af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

^^ met hem...
simpelweg _O_ :~

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:26:
[...]

Oei, oei, oei, PMDG levert wel iets grandioos mooi af :P
dat valt toch niet älleen" te vliegen, maar wel smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wat voor config/cpu gaan we hier voor nodig hebben dan,prachtig filmpje.
http://www.flyaoamedia.co...-737ngx-cockpit-thoughts/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Vergeet deze ook niet: http://www.flyaoamedia.com/737/nicks-737ngx-walk-around/ dat is een walk around om de NGX.

Let wel op: voor beide films geldt dat het tijdens het maken ervan nog een early beta van de NGX was. Een aantal zaken zijn sindsdien al opgelost/veranderd/gefixed.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Die cockpit video is eigenlijk regelrechte flightsim 'pr0n' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:16:

:9~ :9~ :9~

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Zo net even een laatste vlucht gemaakt met mijn Captain Sim 757 op KORD, even 2 circuitjes gevlogen.
Alle sliders staan bij mij op max, met uitzondering van het water en de traffic (op 60%) en op KORD kom ik niet boven de 7 fps uit....
straks in de nieuwe config met de SLI kaarten en de snellere SSD, snellere OS etc gaat de boel opnieuw, en dan moet er toch maar eens wat van te maken zijn vind ik...
en daarna natuurlijk de PMDG 73 :9 :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Gulf_5 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:24:
Zo net even een laatste vlucht gemaakt met mijn Captain Sim 757 op KORD, even 2 circuitjes gevlogen.
Alle sliders staan bij mij op max, met uitzondering van het water en de traffic (op 60%) en op KORD kom ik niet boven de 7 fps uit....
straks in de nieuwe config met de SLI kaarten en de snellere SSD, snellere OS etc gaat de boel opnieuw, en dan moet er toch maar eens wat van te maken zijn vind ik...
en daarna natuurlijk de PMDG 73 :9 :Y
sli gaat je geen performance boost geven.. Denk dat je nog even flink moet aankloten met de cfg file:)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ssd's geven ook geen enkele fps meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ben benieuwd of het vliegtuig nog ooit afkomt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante uitspraak. :)
we anticipate releasing the PMDG 737NGX on or before 04AUG11

Zou leuk zijn.
Maar eerst zien, dan geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Interessante uitspraak. :)
we anticipate releasing the PMDG 737NGX on or before 04AUG11

Zou leuk zijn.
Maar eerst zien, dan geloven. :+
Op de voorpagina van PMDG :D :

"PMDG 737NGX Simulation expected to release in 7 - 10 days"
http://www.precisionmanuals.com/pages/notams.html

[ Voor 47% gewijzigd door Leroykok op 25-07-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hoe hebben jullie je 2D afgesteld in FSX?

Ik draaide altijd op zoom 0.75 heb dat nu gewijzigd naar wide=true in de cfg. Maar dat lijkt weer zo wijd.

Weet niet wat een realitische LOD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Remco Tr schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:34:
Hoe hebben jullie je 2D afgesteld in FSX?

Ik draaide altijd op zoom 0.75 heb dat nu gewijzigd naar wide=true in de cfg. Maar dat lijkt weer zo wijd.

Weet niet wat een realitische LOD is?
Ik heb het zelf rond de 0.40, maar of het een echte realitische LOD is...het is in ieder geval beter dan de standaard 1.00 en realistischer. Weet iemand trouwens hoe de zoom in the panel.cfg vastgelegd kan worden. Moet het namelijk iedere keer handmatig afstellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dionisio schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Ik heb het zelf rond de 0.40, maar of het een echte realitische LOD is...het is in ieder geval beter dan de standaard 1.00 en realistischer. Weet iemand trouwens hoe de zoom in the panel.cfg vastgelegd kan worden. Moet het namelijk iedere keer handmatig afstellen :/
Maar heb je wide op true in je cfg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoom heeft niet echt iets te maken met wide=true of false. Zoom is zoom en wide is bedoeld voor als je een widescreen gebruikt. Je krijgt dan een ander soort perspectief, maar voornaamste is dat ze default zoom anders wordt: een zoom van 0,70 ziet er met true heel anders uit dan met false. (Dus wat dat betreft heeft het wel weer met zoom te maken...) De zoom kan je vastleggen in je default flight: maak een vlucht zoals je 'm wilt (het beste met een default plane btw) en laadt 'm: als je op het asfalt (of gras...) staat, stel je alles in zoals je het graag wilt zien, dus ook de zoom, en dan bewaar je de vlucht met de optie 'Save as default' aangevinkt.

Ik zelf gebruik trouwens EZCA waarmee je ingame de zoom en views kunt veranderen en bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
737NGX800 in vliegmodus: http://www.flyaoamedia.co...gx-afdsegpws-impressions/

"Exceptional Performance" .. gaaf filmpje.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
knights16 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:55:
737NGX800 in vliegmodus: http://www.flyaoamedia.co...gx-afdsegpws-impressions/

"Exceptional Performance" .. gaaf filmpje.
:9~ :9~ :9~ pfff, ik zit hier te kwijlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hier heb je doekje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Er is weer een nieuw filmpje op AOA: http://www.flyaoamedia.co...gx-systems-depth-preview/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Mijn bek valt elke keer weer open bij het zien van de 737NGX filmpjes.... :9~
Dit vliegtuig ga ik zeker halen! Echt top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ondertussen een antwoord weet over mijn vraag hoeveel fps nVidia's 3D Vision kost met FSX...? Ik ga een mega systeem kopen maar wil niet 3D Vision erbij nemen als dat m'n fps naar het huidige niveau brengt...

Trouwens, die 737 lijkt me echt SUPER in 3D...!!! :9~

En o ja, nu ik toch bezig ben met aankopen: heeft iemand hier ervaring met Logitech's G940...? Het wordt toch eens tijd voor rudders etc. en vraag me af wat ik nou het beste kan kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:26:
...
En o ja, nu ik toch bezig ben met aankopen: heeft iemand hier ervaring met Logitech's G940...? Het wordt toch eens tijd voor rudders etc. en vraag me af wat ik nou het beste kan kopen.
Ik heb zelf geen ervaring met de Logitech G940, maar ben van plan om binnenkort de Saitek Pro Flight Yoke System te halen + extra throttle.

http://www.aviationmegast...o&parent_id=287&art=73647

Misschien ook iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

@ hier Saitek Proflight Rudders, Yoke en Throttle Quadrant (x2 voor 4 engines mogelijkheid) en ben er super tevreden mee. Wel rekening mee houden dat je een geregistreerde versie van FSUIPC nodig hebt om de boel fatsoenlijk toe te wijzen aan je controls!

Overigens: pricing en livery availabilty van PMDG bekend ! (bron: avsim forums) USD 69.99 voor het base pack... 60 eutjes die zeer binnenkort van mijn creditcard gaan verdwijnen dus ! :P

edit: de wisselkoers is gunstiger :D 48 eppo's :9 voor zo'n magnifiek stukje programmatuur :~

[ Voor 14% gewijzigd door Gulf_5 op 27-07-2011 18:47 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ook goed om te zien dat ze switchen naar een makkelijke Livery Manager, de lijst met uninstallers in m'n configuratiescherm is niet mis met 747/MD11/JS4100 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Schitterend!

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 27-07-2011 20:45 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Gulf_5 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:45:
@ hier Saitek Proflight Rudders, Yoke en Throttle Quadrant (x2 voor 4 engines mogelijkheid) en ben er super tevreden mee. Wel rekening mee houden dat je een geregistreerde versie van FSUIPC nodig hebt om de boel fatsoenlijk toe te wijzen aan je controls!

Overigens: pricing en livery availabilty van PMDG bekend ! (bron: avsim forums) USD 69.99 voor het base pack... 60 eutjes die zeer binnenkort van mijn creditcard gaan verdwijnen dus ! :P

edit: de wisselkoers is gunstiger :D 48 eppo's :9 voor zo'n magnifiek stukje programmatuur :~
48+16 eppo's voor de 600/700 pack =64 eppo's is niet veel voor iets waar ze 3 jaar over doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:42
Nog (maximaal) een weekje wachten en dan is het _eindelijk_ zo ver, aan de filmpjes te zien gelukkig wel het wachten waard :)

En met een prijs van $70 goed te doen zeker met de huidige wisselkoers. Ook erg leuk dat ze er zelf al een KLM en Transavia livery bij doen! Nu maar hopen dat het niet te zwaar is op framerate gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
thys schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:52:
Nog (maximaal) een weekje wachten en dan is het _eindelijk_ zo ver, aan de filmpjes te zien gelukkig wel het wachten waard :)

En met een prijs van $70 goed te doen zeker met de huidige wisselkoers. Ook erg leuk dat ze er zelf al een KLM en Transavia livery bij doen! Nu maar hopen dat het niet te zwaar is op framerate gebied...
Qua fps zal het wel mee vallen vergelijk hem met de md11.
In die video van angle of attack zie je hem draaien op een i5 2500k met fraps aan en je ziet geen enkele stutters of textures laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
in addition tot mijn voorganger hierboven;

Processor: i5 2500K @ 4.4GHz
Video Card: GTX 480
RAM: 8GB Corsair 8-8-8-24
HDD: 300GB WD Velociraptor
PSU: Corsair HX850W

tijd om mijn Core i7 bloomfield boven de 3.8Ghz te krijgen :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Jullie zijn hier die-hard simmers, iemand nog ervaringen met IFLY 737NG FSX ?

Op hun eigen site kan je geen fsx versie kopen, op simmarket kan je er wel de boxed/fsx versie kopen, beetje krom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:45:

Op hun eigen site kan je geen fsx versie kopen, op simmarket kan je er wel de boxed/fsx versie kopen, beetje krom..
Euh... je gaat toch niet die iFly kopen terwijl de 737 van PMDG zowat uitkomt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Tuzla schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:45:

Ik heb ervaring met Ifly en zeg gelijk als je van diepe simulatie houd moet je die niet kopen.

Je kan hem kopen op Flight1 maar ik zou een week wachten dan heb je NGX!
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.