FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:42:
Ok, naar mijn ideen de start procedure voor de default 737-800 in FSX
1. Accu ingeschakeld (overhead instrument panel)
2. Check accu power (27.0 Ampere, 24.0 Volt) (schermpje naast de Accu schakelaar, je moet vanuit 2D cockpit het overhead panel aanklikken om het schermpje te kunnen gebruiken
3. APU inschakelen (onderaan overhead instrument panel, net boven het analoge kompas) (als schakelaar niet beweegt, eerst de APU generator inschakelen, zie hieronder)
Lijkt me handig 1 van de fuelpumps van de vleugels aan te zetten zodat de APU brandstof krijgt

4. APU generator inschakelen (overhead instrument panel, vlak boven de APU start switch)
Je bedoelt het koppelen van de APU generator aan de bus (zowel links als rechts)
5. Check APU power (0.0 Ampere, 29.9 Volt) (te vinden in het zelfde scherm als waar de accu power gechecked kan worden)
6. Accu uitschakelen (note: hier ben ik niet zeker van, lijkt me logischer dat je in flight de accu als backup hebt, mochten de motor 1 en 2 generatoren uitvallen, iemand ideen?)
Accu laat je gewoon aan. En je bedoelt ipv de accu gewoon de BAT
7. Motor 2 fuel cut lever naar 'open' (onder de Throttle levers)
Nee, eerst de APU BLEED dus aan, de PACKS OFF en de ISOLATION VALVE ON (zoals Sleepie al aangaf)
Daarna fuelpumps aan, rechtermotor starten door de IGN switch op GRD te zetten. Wachten op 20-25% N1 en dán pas de fuel valve open van ENG #2 (meestal start je nl in de volgorde #2 en dan #1 (soms wil ground (degene die een pushback doet) het andersom, maar voor zover ik weet is het meestal 2 en dan pas 1)
8. Motor 2 fuel pump ingeschakeld (overhead instrument panel, links naast het generator panel)
9. Start motor 2 (overhead instrument panel, rechts van de APU starter switch, zet witte knop op FLT om de motor te starten)
(note: volgens mij hoort het officieel zo niet, FLT is alleen voor een in-flight restart van de motoren. Je kunt de schakelaar op GRD laten staan en de vergeelde switch naar links (voor motor 1) of naar rechts (voor motor 2) slepen met je muis, maar dat gaat niet soepel)10. Als motor gestart is en stabiel draait, knop weer terug zetten op GRD
Nope, terugzetten naar AUTO. Zie ook mijn opmerking bij punt #7
11. Herhalen voor motor 1
12. Generatoren motor 1 en 2 inschakelen (overhead instrument panel, generator panel)
Het koppelen van de engine generator aan de bus bedoel je.
13. Check generatoren motor 1 en 2 (27.0 Ampere, 30V) (note: als generator motor 2 ingeschakeld is wordt de load verdeeld, dus geven beide generatoren 13.5 Ampere aan)
14. APU generator uitschakelen
Eerst APU bleed uit, PACKS aan, ISOLATION VALVE op AUTO en dán pas de APU uit.
15. APU uitschakelen

Helaas is het inderdaad zo dat de default kist in FSX gewoon bagger is op het vlak van nauwkeurigheid. Dat is uiteraard bewust gedaan om het niveau laag te houden van mensen die toch willen vliegen en aan wat knopjes willen zitten zonder overal in te moeten duiken hoe het nu in werkelijkheid gaat (no offense)
De items die ik heb getyped zullen naw niet allemaal werken op de default 737.
Als je écht wil weten hoe het in het echt gaat, schaf dan een payware kist aan voor FSX van de 737 zoals de Ariane of de iFly. PMDG is nog bezig met de 737NGX...dat zou tzt ook een optie zijn.
Ik weet uit eigen ervaring van je mbv een payware kist zo in een 737 sim kan stappen en de kist gestart krijgt.