Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

FastFred schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:30:
Ok, die joystick ga ik dus even over nadenken, die Logitech vind ik er prima uit zien + het is Logitech, dus kwaliteit gegarandeerd meestal :) En de reviews zijn goed, ik vraag me alleen af hoe dat gashendeltje werkt, bij vliegtuigen zonder thrust reverse draait de motor idle als dat gashendeltje helemaal dicht staat, maar een vliegtuig met thrust reverse zal dat hendeltje op 50% moeten staan om de motoren idle te laten draaien, en 0 tot 50% is thrust reverse
Ik ram zelf gewoon een paar keer op F2 voor reverse thrust. :P Maar volgens mij kun je daar op de meeste joysticks ook wel een knopje voor programmeren.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Heb ik gedaan, maar dat levert alleen maar topics op over hoe je 2 schermen ingesteld krijgt binnen Windows of hoe je bijvoorbeeld op het ene scherm de VC ziet en de verschillende panelen (throttle quadrant, radio stack, gps) op je andere scherm, maar dat lukt me zelf ook nog wel.

Ik zoek specifiek dit: YouTube: ‪Flight Simulator X Dual Monitors (Dual View)‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Just Flight heeft de Comet Jetliner gereleased.

Deze ga ik zeker kopen. Speciale voordeelprijs is nog geldig tot 3 juni.

Paar screens gejat van Avsim forum.
http://i78.photobucket.com/albums/j105/AlanBradbury/1-24.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j105/AlanBradbury/7-9.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j105/AlanBradbury/9-7.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door gtrNL op 31-05-2011 22:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:19:
[...]

Heb ik gedaan, maar dat levert alleen maar topics op over hoe je 2 schermen ingesteld krijgt binnen Windows of hoe je bijvoorbeeld op het ene scherm de VC ziet en de verschillende panelen (throttle quadrant, radio stack, gps) op je andere scherm, maar dat lukt me zelf ook nog wel.

Ik zoek specifiek dit: YouTube: ‪Flight Simulator X Dual Monitors (Dual View)‬‏
gewoon eyefinity, of de matorx dualhead

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:05:
[...]
Na veel problemen met twee Saiteks X52 (en velen hier met mij), zit ik aan deze stick te denken:
pricewatch: Saitek Cyborg X

Hoe zijn de ervaringen daarmee? Vertoont deze dezelfde problemen als de X52?
Ik had de cyborg x een jaartje in gebruik, toen kwam het gezeik ja. de rudder ging alle kanten op als je het los liet ipv centraal te komen. Na poosje heb ik het gewoon van de bureau gegooid en hotas-x gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
fynrd1 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 02:28:
[...]

gewoon eyefinity, of de matorx dualhead
Is daar geen Nvidia oplossing voor zonder dure oplossingen? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 01-06-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik heb de pricewatch: Saitek Cyborg X al een tijdje en hij bevalt me goed. Vind het wel jammer dat ik het niet voor elkaar krijg om het schuifje voor de motor niet los van elkaar krijg. Dat je dus zowel de linker als de rechter motoren los kan besturen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Waarom zou je dat willen dan? Snap wel dat dat leuker is natuurlijk, maar lijkt mij alleen maar lastig, ongemerkt de linker motor harder laten draaien dan de rechter en dan een half uur aant zoeken zijn waarom je kist schuin trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:55
FastFred schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Is daar geen Nvidia oplossing voor zonder dure oplossingen? ;(
Nvidia Surround is de tegenhanger van Nvidia, je moet hiervoor alleen wel een SLI opstelling hebben (i.t.t. AMD/ATI) en drie monitoren met exact dezelfde resolutie, refresh rate en sync polarity (wat dat ook mag zijn). Dus drie dezelfde schermen heeft zo de voorkeur :)

Draait er hier iemand toevallig aan Surround opstelling, ben erg benieuwd naar de FPS. Ik twijfel over een surround setting.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cestlavie2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11-2013
er is altijd gezegd dat dualgpu voor fsx nadelig werkt....ik heb zelf twee matrox triplehead met elk 3 schermen. Werk prima! (wel op 2 verschillende pc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
knights16 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:58:
[...]

Nvidia Surround is de tegenhanger van Nvidia, je moet hiervoor alleen wel een SLI opstelling hebben (i.t.t. AMD/ATI) en drie monitoren met exact dezelfde resolutie, refresh rate en sync polarity (wat dat ook mag zijn). Dus drie dezelfde schermen heeft zo de voorkeur :)

Draait er hier iemand toevallig aan Surround opstelling, ben erg benieuwd naar de FPS. Ik twijfel over een surround setting.
Maar dat kan dus niet met 2 monitoren met een Nvidia kaart? Balen zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Tremmie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:53:
[...]

Na vijf jaar moet je het niet meer met FSX zelf vergelijken, maar met wat nu op dit moment mogelijk is. Er zijn voor FSX hele mooie addons, maar ook op dit gebied kan er inmiddels weer veel verbeterd worden. Wat daarbij helpt zijn bijvoorbeeld verbeterde SDK's en een meer open architectuur voor ontwikkelaars. Door meer gebruik te maken van de GPU, met DirectX11, multicore, SLI support, moet echt meer mogelijk zijn dan met FSX + addons. Maar de screenshots laten daar tot nu toe nog niet veel van zien, op wat rendering engine verbeteringen na.
Ik zie zelf alleen een berg mooie plaatjes van de buitenkant en van het terrein, en geen enkele hint naar hoe het 'onder de motorkap' eraan toe gaat of hoe het uit gaat zien in de situatie waarin ik 9 van de 10 vlieguren doorbreng - vanuit de cockpit.

FSX is qua rendering van terrein al lang en breed zelfs de professionele simulatoren voorbij, dus daar hoeven ze niet meer aan te sleutelen. Wat juist wel nog werk nodig heeft is het programmeren van een efficiëntere engine, betere simulatie van alles wat er IN het vliegtuig gebeurt en betere vliegdynamica. Maar ik heb het idee dat Microsoft daar voorlopig zijn vingers niet aan wil branden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En sommige van de standaard vliegtuigen beter afwerken, d'r is er eentje waar wel de optie zit om de motoren te stoppen, gewoon fuel cut off schakelaars. Maar vervolgens nergens een schakelaar zit om de motoren weer te starten, dat moet dan weer met CTRL+E, zijn voor mij toch kleine puntjes die ik mis soms...

Ja sorry hoor :P Ben nogal een pietje precies

Lolwut, t.net was ff plat :o

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 06-06-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 12:11

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Misschien kennen jullie em allang, maar ik kwam vandaag een errug leuk appje voor je Android tegen: FsMovMap. Met een klein serverprogje (nog geen 1mb), te vinden op www.rahsim.com maak je verbinding met de app op je telefoon en kun je op google maps (al dan niet met satellite view) zien waar je bent. Real time.

Vooral erg handig met taxiën op onbekende luchthavens! Ook met snelle jets (military) kan de app het prima bijhouden; refresh rate op 0,5sec en hij laat mij mooi zien tussen EHLW en EHAM, gaat top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

gyedema schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:14:
Misschien kennen jullie em allang, maar ik kwam vandaag een errug leuk appje voor je Android tegen: FsMovMap. Met een klein serverprogje (nog geen 1mb), te vinden op www.rahsim.com maak je verbinding met de app op je telefoon en kun je op google maps (al dan niet met satellite view) zien waar je bent. Real time.

Vooral erg handig met taxiën op onbekende luchthavens! Ook met snelle jets (military) kan de app het prima bijhouden; refresh rate op 0,5sec en hij laat mij mooi zien tussen EHLW en EHAM, gaat top!
ja heb je ook voor de iphone, vind het scherm toch te klein als ik eerlijk ben. Wel heel leuk op een tablet trouwens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
gyedema schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:14:
Misschien kennen jullie em allang, maar ik kwam vandaag een errug leuk appje voor je Android tegen: FsMovMap..........
Ken je toevallig ook zoiets voor Windows Phone 7? :) Dit vind ik namelijk wel vet :P

* Klaagbaak: PMDG schiet aub op met je 737 jeetje 8)7 *

Edit: Na wat googlen kwam ik wel uit op iets anders vets
http://www.flyingdevelopmentstudio.com/FlyingDevelopmentStudio/blog/

:o

Edit 2:

Gevonden: http://www.freewarepocketpc.net/wp7/download-fsx-viewer.html _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door m0nkm0nk op 07-06-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
fynrd1 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:40:
[...]

ja heb je ook voor de iphone, vind het scherm toch te klein als ik eerlijk ben. Wel heel leuk op een tablet trouwens:)
En hoe heet dat dan voor de iPhone? kan FsMovMap niet vinden..

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteren voor het eerst met de standaard 737-800 van FSX gevlogen, mooi kistje, stukje Schiphol - Heathrow gedaan.

Ik zou het alleen wel leuk vinden als ik in een vliegtuig kan starten met alles uitgeschakeld, maar kan het nergens vinden, is daar een mod voor of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

En 'Progressive Taxi' werkt niet meer bij mij, vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles een keer uitzetten en dan die vlucht opslaan.
Kun je een volgende keer die vlucht laden.

Al zou ik niet weten hoe ik die standaard FSX 737 aan de praat krijg, anders dan met CRTL-E. ;)
Doe mij maar de PMDG. Hopelijk komt die binnenkort nou eens uit. :)

Progressive Taxi, heb je DX-10 preview aan of uit staan?
Bij mij doet die het niet als DX-10 preview aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
FastFred schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:26:
Gisteren voor het eerst met de standaard 737-800 van FSX gevlogen, mooi kistje, stukje Schiphol - Heathrow gedaan.

Ik zou het alleen wel leuk vinden als ik in een vliegtuig kan starten met alles uitgeschakeld, maar kan het nergens vinden, is daar een mod voor of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

En 'Progressive Taxi' werkt niet meer bij mij, vervelend!
Ik weet het niet 100% zeker.. maar volgens mij was het niet mogelijk om met de default 737 te starten zonder op een moment Ctrl + E te gebruiken...

Om 'koud' te starten moet je even inladen met een Cessna, alles uitschakelen > saven en NIET vergeten het hokje voor "Make this the default flight" aan te vinken :) Laad hierna je flight met een bijv. de default 737 en hij staat als het goed uit.

Probeer anders een 737 addon van PMDG/Ariane Design/etc :)

Edit: Sorry had niet gezien dat Derice ook al het één en ander had gepost :P

[ Voor 19% gewijzigd door m0nkm0nk op 08-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

tj.willems schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:19:
[...]

En hoe heet dat dan voor de iPhone? kan FsMovMap niet vinden..
Ik heb hem niet meer erop staan. Gebruik Fsx als zoekopdracht in de appstore, hij heet geloof ik fsxfollow? Het is in iedergeval ontwikkelt door een Nederlander van een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:37:
Alles een keer uitzetten en dan die vlucht opslaan.
Kun je een volgende keer die vlucht laden.

Al zou ik niet weten hoe ik die standaard FSX 737 aan de praat krijg, anders dan met CRTL-E. ;)
Doe mij maar de PMDG. Hopelijk komt die binnenkort nou eens uit. :)

De default 737 is te starten vanuit de VC, zonder Ctrl+E ;) Fuel cutoff hendels zitten onder de throttle levers en de starter en generator switch zitten op het 'plafondpaneel' ah, dat heet overheadpanel dus :P

Ik heb alleen naast de start switch 2 draaiknoppen zitten, waarmee ik motor 1 en 2 in GND en FLT stand kan zetten. Geen idee waar dat goed voor is, als ik beide schakelaars op FLT zet, verschijnt er op het schermpje met motor info de melding 'START VALVE OPEN' voor beide motoren, iemand enig idee waar dit voor dient? Los van die melding veranderd er niets aan het motor toerental of temperaturen oid
drentm0nk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:27:
Om 'koud' te starten moet je even inladen met een Cessna, alles uitschakelen > saven en NIET vergeten het hokje voor "Make this the default flight" aan te vinken :) Laad hierna je flight met een bijv. de default 737 en hij staat als het goed uit.
Bedankt, vanavond ff proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59
FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:09:
Ik heb alleen naast de start switch 2 draaiknoppen zitten, waarmee ik motor 1 en 2 in GND en FLT stand kan zetten. Geen idee waar dat goed voor is, als ik beide schakelaars op FLT zet, verschijnt er op het schermpje met motor info de melding 'START VALVE OPEN' voor beide motoren, iemand enig idee waar dit voor dient? Los van die melding veranderd er niets aan het motor toerental of temperaturen oid
GND selecteer je bij een normale engine start op de grond. FLT is voor een in-flight restart van je engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah in orde, dus tijdens vliegen moeten ze gewoon op GND staan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Het zijn je ignition switches, die staan normaal gesproken tijdens je vlucht gewoon op OFF aangezien de verbranding in een jet engine zichzelf in stand houd.
Maar de modeling van de systems in de default MS kisten is gewoon bagger, dus geen idee hoe dat allemaal geimplementeerd is.
Voor wat meer info, zie hier (engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die switches kunnen alleen ingesteld worden op GND en FLT, andere mogelijkheid is er niet, hij mist dus 1 stand?

Voor de mensen die niet wisten hoe je de stock 737 handmatig start, tussen die 2 GND/FLT switches, zit 1 switch die naar links en naar rechts bewogen kan worden. Links voor motor 1 en rechts voor motor 2.

Ik zal vanavond even proberen te beschrijven hoe ik de 737 start ;)

Jammer dat ik nogal nieuw ben met FSX en in dit topic, maar dat ik wel de meeste knopjes weet te vinden die jullie niet weten. Ik heb dinsdag voor het eerst met de FSX 737 gevlogen, maar ik heb eerst een 20 minuten in VC rond gekeken en alle knopjes door genomen die ik bedienen kon, voordat ik überhaupt ben gaan rijden :P

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Je mist twee standen dan, er behoort ook nog een CONT(inuous) stand te zijn :)

De meesten hier weten die knopjes wel te vinden, maar dan in payware kisten van PMDG, iFly, LevelD en dergelijke. In die kisten zijn de systemen gewoon tig keer beter geimplementeerd.
Zodra je die kisten kent (en de meesten hier kennen die al jaren) laat je de default MS kisten heel snel heel ver heel erg links liggen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Sleepie op 09-06-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die heb ik nog niet gevonden inderdaad

Gister trouwens met een Cessna 172 over de Grand Canyon gevlogen, en daarna handmatig richting LA gevlogen en daar geland, alleen Progressive Taxi werkt nog altijd niet, dus wist begod niet waar ik heen moest, hoe doen ze dat in het echt? Na wat zoeken en rondjes taxiën heb ik wel de juiste taxi baan gevonden waar ik moest wezen, maar ik kreeg alleen maar dat m'n parking spot ergens op taxi baan C zat, maar dan kom je van taxibaan D af, en heb je geen flauw idee of je nou links of rechts af moet op C :S

En m'n fps is van het een op 't andere moment waardeloos geworden :(

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Heel simpel : kaartjes :-)
Google eens op Jeppesen of of kijk hier eens wat rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Heb jij dit werkend gekregen? Ik zie wel mijn flight op de telefoon staan, maar als ik die aanklik dan komt er groot Connection Problem in beeld te staan...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Sleepie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:42:
Heel simpel : kaartjes :-)
Google eens op Jeppesen of of kijk hier eens wat rond.
Geen TomTom daarvoor? Pffff, ik lande op LA Intl. op baan 6L en werd naar GA parking gestuurd via ... D Q C (waren er 4, maar de eerste weet ik niet meer) En door op de bordjes te letten kon ik Q vinden, heel eind rechtdoor langs de achterkant van een paar hangars en toen kwam ik bij C, maar daar kon ik links of rechts, en wist dus niet waar ik heen moest :P

Vervelende is dat als ik niet weet waar ik moet staan, de ATC zich niet 'reset' en ik dus niet de optie krijg om weer te mogen taxiën om op te kunnen stijgen 8)7 Vervelend :P

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:02:
Geen TomTom daarvoor? Pffff, ik lande op LA Intl. op baan 6L en werd naar GA parking gestuurd via ... D Q C (waren er 4, maar de eerste weet ik niet meer) En door op de bordjes te letten kon ik Q vinden, heel eind rechtdoor langs de achterkant van een paar hangars en toen kwam ik bij C, maar daar kon ik links of rechts, en wist dus niet waar ik heen moest :P

Vervelende is dat als ik niet weet waar ik moet staan, de ATC zich niet 'reset' en ik dus niet de optie krijg om weer te mogen taxiën om op te kunnen stijgen 8)7 Vervelend :P
Net als de systemen van de vliegtuigen in FS, is ook ATC leuk maar zeker geen fatsoenlijke implementatie van de werkelijkheid. De wat meer ervaren FS piloten zullen dus ook de default ATC heel ver links laten liggen ;)
Je zou eens naar RadarContact kunnen kijken voor een betere ATC in FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ha, kaartje gevonden, maar komt niet overeen met het vliegveld in FSX, route die ik moest volgen was W E Q C. Alleen baan Q loopt in FSX langs de achterkant van een paar terminals/gates (ook te zien op de kaart), alleen op de kaart staat die baan er niet op :P Wel baan Q, maar die loopt op de kaart niet achter terminals/gates langs....

Kaart: http://204.108.4.16/d-tpp/1106/00237AD.PDF

Aan het kaartje te zien had ik rechts gemoeten, want naar links op C heb je alleen maar gates. Naar rechts is er een 'hangar area'

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
c70070540 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:56:
[...]

Heb jij dit werkend gekregen? Ik zie wel mijn flight op de telefoon staan, maar als ik die aanklik dan komt er groot Connection Problem in beeld te staan...
Gestest met één van de missies, werkte prima.. Je moet wel fsx tracer erbij gebruiken :9
Maar dat had je vast al wel gezien :P

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkm0nk op 09-06-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

drentm0nk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:53:
[...]

Gestest met één van de missies, werkte prima.. Je moet wel fsx tracer erbij gebruiken :9
Maar dat had je vast al wel gezien :P
Inderdaad, dat had ik al gezien ja. En gestart ;) . De telefoon ziet ook wel de flight dan die ik daarin aangemaakt heb, maar als ik die selecteer krijg ik die connection problem...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:13:
Ha, kaartje gevonden, maar komt niet overeen met het vliegveld in FSX, route die ik moest volgen was W E Q C. Alleen baan Q loopt in FSX langs de achterkant van een paar terminals/gates (ook te zien op de kaart), alleen op de kaart staat die baan er niet op :P Wel baan Q, maar die loopt op de kaart niet achter terminals/gates langs....

Kaart: http://204.108.4.16/d-tpp/1106/00237AD.PDF

Aan het kaartje te zien had ik rechts gemoeten, want naar links op C heb je alleen maar gates. Naar rechts is er een 'hangar area'
In de atc heb je een optie om de route naar de gate te projecteren. In een computerspel is het sowieso moeilijk om een oriëntatie punt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
fynrd1 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:32:
[...]

In de atc heb je een optie om de route naar de gate te projecteren. In een computerspel is het sowieso moeilijk om een oriëntatie punt te vinden.
Progressive Taxi heet dat, weet ik, dat is het leuke ook, die werkt niet meer XD
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:37:
Die stond inderdaad aangevinkt, nu uitgevinkt zien of het geholpen heeft :)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ok, naar mijn ideen de start procedure voor de default 737-800 in FSX

1. Accu ingeschakeld (overhead instrument panel)

2. Check accu power (27.0 Ampere, 24.0 Volt) (schermpje naast de Accu schakelaar, je moet vanuit 2D cockpit het overhead panel aanklikken om het schermpje te kunnen gebruiken

3. APU inschakelen (onderaan overhead instrument panel, net boven het analoge kompas) (als schakelaar niet beweegt, eerst de APU generator inschakelen, zie hieronder)

4. APU generator inschakelen (overhead instrument panel, vlak boven de APU start switch)

5. Check APU power (0.0 Ampere, 29.9 Volt) (te vinden in het zelfde scherm als waar de accu power gechecked kan worden)

6. Accu uitschakelen (note: hier ben ik niet zeker van, lijkt me logischer dat je in flight de accu als backup hebt, mochten de motor 1 en 2 generatoren uitvallen, iemand ideen?)

7. Motor 1 fuel cut lever naar 'open' (onder de Throttle levers)

8. Motor 1 fuel pump ingeschakeld (overhead instrument panel, links naast het generator panel)

9. Start motor 1 (overhead instrument panel, rechts van de APU starter switch, zet witte knop op FLT om de motor te starten) (note: volgens mij hoort het officieel zo niet, FLT is alleen voor een in-flight restart van de motoren. Je kunt de schakelaar op GRD laten staan en de vergeelde switch naar links (voor motor 1) of naar rechts (voor motor 2) slepen met je muis, maar dat gaat niet soepel)

10. Als motor gestart is en stabiel draait, knop weer terug zetten op GRD

11. Herhalen voor motor 2

12. Generatoren motor 1 en 2 inschakelen (overhead instrument panel, generator panel)

13. Check generatoren motor 1 en 2 (27.0 Ampere, 30V) (note: als generator motor 2 ingeschakeld is wordt de load verdeeld, dus geven beide generatoren 13.5 Ampere aan)

14. APU generator uitschakelen

15. APU uitschakelen

:)

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Jouw methode zou volgens mij moeten resulteren in twee 'hot-starts' :)

Normaal zet je eerst de APU bleed aan, PACKS off, ISOLATION switch ON (geen idee of de default kist daar knoppen voor heeft) zodat er bleed air beschikbaar is voor je engines.
Dan je starter knop naar GND, monitor N2 rotation, bij ong. 20% N2 pas de fuel cut-off switch openen.
Repeat voor de tweede engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat met N1 en N2 lees ik vaker, geen idee ook wat het inhoud, waar vind ik dat terug, op het schermpje met motor statistics zeker?

Vraagje: ik heb alle knoppen in de default 737 zo'n beetje gezien maar wat bedoel je met APU bleed, PACKS en ISOLATION? Volgens mij heeft de default kist dat namelijk niet? :P Anders moet je zelf even kijken

Nog iets vets dat ik ontdek, normaal begin ik altijd vanaf de parking, ik ben nu eens begonnen bij een gate, en als je dan dus Shift+P doet, komt er serieus zo'n pushback wagentje dat je achteruit duwt :D Gaaf

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 09-06-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:29:
Dat met N1 en N2 lees ik vaker, geen idee ook wat het inhoud, waar vind ik dat terug, op het schermpje met motor statistics zeker?

Vraagje: ik heb alle knoppen in de default 737 zo'n beetje gezien maar wat bedoel je met APU bleed, PACKS en ISOLATION? Volgens mij heeft de default kist dat namelijk niet? :P Anders moet je zelf even kijken

Nog iets vets dat ik ontdek, normaal begin ik altijd vanaf de parking, ik ben nu eens begonnen bij een gate, en als je dan dus Shift+P doet, komt er serieus zo'n pushback wagentje dat je achteruit duwt :D Gaaf
N2 rotation zou je inderdaad bij de motor instrumenten (EICAS scherm) moeten kunnen zien. In de payware versies van de 737 is het geloof ik wel het lower EICAS scherm, geen idee of dat zichtbaar te maken is in die default kist.
De andere genoemde knoppen/systemen ben ik vrij zeker van dat die niet in de default kisten zitten eigenlijk.
Na een upgrade van mijn PC heb ik FSX nog niet terug geinstalleerd, dus ik kan het niet zelf checken.

Als het je allemaal goed bevalt en je wil FS echt als een simulator ipv een game 'spelen' raad ik je toch aan eens naar payware kisten te gaan kijken.

Binnenkort Ooit komt de PMDG 737NGX uit waarin alle systemen wel netjes zijn gemodelleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 10-06-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hah, EICAS heette dat inderdaad, wist dat er een andere naam voor was (wist ik uit de FS2004 747-400). Beide EICAS schermen zijn bij mij trouwens hetzelfde

default 737-800 cockpit: http://flyawaysimulation....es1/images/B737_800_2.jpg beetje lastig te zien omdat de throttle levers in de weg zitten bij het onderste scherm

Oja, met DX10 preview uitgeschakeld werkt Progressive Taxi ook weer + ik zit weer op een speelbaar fps met verder dezelfde settings en als ik nu met de cursor over de knoppen en schakelaars ga krijg ik weer zo'n tekstvlakje waarop staat waar hij voor dient. Zodoende ben ik er ook achter gekomen wat die 3 rode hendels zijn onder de throttle quadrant: fire supression systemen voor motor 1, APU en motor 2 :)

[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 10-06-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Sleepie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:49:
[...]
Binnenkort Ooit komt de PMDG 737NGX uit waarin alle systemen wel netjes zijn gemodelleerd.
:D :D :D :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:59
Je N1 as, is de Fan van de motor, de N2 de Low-pressure compressor. Ook moet je ten alle tijden de accu aan laten staan. Mochten allebei de motoren uitvallen, heb je altijd nog je standby power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb laatst van Aerosoft Schiphol X voor FSX geinstaleerd, maar zoals meerdere in dit topic, komt de standaard fsx scenery er doorheen, heb dit topic een beetje doorgelezen, maar niet echt een oplossing kunnen vinden.
Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

McGreenNL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:13:
Ik heb laatst van Aerosoft Schiphol X voor FSX geinstaleerd, maar zoals meerdere in dit topic, komt de standaard fsx scenery er doorheen, heb dit topic een beetje doorgelezen, maar niet echt een oplossing kunnen vinden.
Is er een oplossing voor?
Je moet de scenery priority veranderen en die van aerosoft moet dan dus bovenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
thomskipsp schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:20:
Je N1 as, is de Fan van de motor, de N2 de Low-pressure compressor. Ook moet je ten alle tijden de accu aan laten staan. Mochten allebei de motoren uitvallen, heb je altijd nog je standby power.
N2 is high pressure turbine en compressor. N1 is low pressure gedeelte inclusief fan deze geeft een indicatie van hoeveelheid thrust.

[ Voor 11% gewijzigd door Kimo op 13-06-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Je moet de scenery priority veranderen en die van aerosoft moet dan dus bovenaan...
Schiphol staat al op nummer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Mensen, I need your help. Heb gister Aerosoft Amsterdam X aangeschaft en geinstalleerd ter vervanging van de NL2000v3SE Amsterdam. Daarna heb ik een hoop Woai traffic geinstalleerd aangezien ik nog geen traffic had omdat het een schone installatie betreft van FS9. Maar nu ging vliegen zag ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img857.imageshack.us/img857/8236/fs9.jpg

De AI zit niet op gelijke hoogte met de grond. Nu heb ik alternative AFCAD geprobeert zonder resultaat. Hoe kan ik dit oplossen? Heb de volgende addons geinstalleerd:

- FS9
- FS Global 2010
- Ground Environment Pro
- Ultimate Terrain Europa / USA / Canada
- REX
- NL-2000v3SE
- En hoop vliegvelden waaronder Amsterdam X
- WOAI

Edit: Opgelost! Bleek de NAVAIDS optie te zijn in de NL-2000 panel. Deze moest ik uitschakelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dionisio op 14-06-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cestlavie2010
He Guys,

Heeft iemand van jullie al eens de FSXMark11 benchmark gedaan ?
http://forum.avsim.net/topic/329116-fsxmark11/

Hier staat het programma en de spreadsheet met de (geldige) resultaten to dusver.

Ik ondervind wat problemen dat ik van3.5 ghz naar 5.0 ghz maar 5 fps meer krijg...

Let op: als je de benchmark wilt doen moet je een lege FSX hebben.....reinstall dus....anders valt e.e.a. niet te vergelijken. Lees ook vooral de handleiding bij FSXMark11

Ben benieuwd wat jullie fps zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

cestlavie2010 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:05:
He Guys,

Hier staat het programma en de spreadsheet met de (geldige) resultaten to dusver.

Ik ondervind wat problemen dat ik van3.5 ghz naar 5.0 ghz maar 5 fps meer krijg...

Let op: als je de benchmark wilt doen moet je een lege FSX hebben.....reinstall dus....anders valt e.e.a. niet te vergelijken. Lees ook vooral de handleiding bij FSXMark11

Hmm wat is de rest van je systeem? en hoeveel frames haal je? misschien hebje vsync aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op: als je de benchmark wilt doen moet je een lege FSX hebben.....reinstall dus....anders valt e.e.a. niet te vergelijken.
Nou, in dat geval skip ik. ;) Ik ga niet m'n hele FSX reinstallen voor een benchmark waar ik eigenlijk ook niet in geinteresseerd ben... Bij mij loopt alles prima, dus waarom zou ik benchmarken om vervolgens uren en uren bezig te zijn met het herinstalleren van FSX plus alle addons...? Het interesseert mij totaal niet hoeveel fps iemand anders haalt, vooral ook omdat fps bar weinig zegt in FSX... Het gaat bij FSX om de algehele performance, hoe het 'voelt' en niet om fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
He Guys,

Je moet even aangeven wat je systeem is en welke settings je al hebt gedaan (bijv. gebruik je FSX SP2, heb je bojote's tweaks site al gebruikt, NickN tweaking guide gevolgd etc).

Ik heb onlangs na zeer lang geen FSX meer gebruikt te hebben een nieuw systeem aangeschaft: 2600K met 8 GB geheugen en een GTX570. Draai FSX nu op 4,6 ghz en alles draait perfect. Heb alle tweaks getest (sommigen werken wel, sommigen niet) maar kan met dit systeem nagenoeg alle sliders op max zetten in FSX en dan heb ik nog met de Ifly 737 NG met Ultimate traffic 2 100 % AI vliegtuigen op EGLL extreme v2 minimaal >20 FPS in FSX. Zal binnenkort wat plaatjes / filmpjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Even iets anders:

Op de site van FSdreamteam kun je scenery's bestellen en krijg je een discount korting als je meer dan 9 exemplaren van de zelfde scenery bestelt. Zijn er wellicht geïnteresseerden om bijvoorbeeld KJFK of KDFW te bestellen. Op deze wijze kunnen we een groep maken van mensen die de zelfde scenery willen en kan 1 iemand de scenery bestellen voor de anderen en de korting ontvangen. Bij meer dan 9 copies is de scenery slechts € 8.

Wie is er geinteresseerd? Ik weet nog niet hoe we het gaan opzetten maar daar komen we wel uit als we met genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cestlavie2010
de fsxmark11 benchmark heeft een zeer uitgebreide handleiding welke stappen je moet volgen. O.a. de site van bojote waar je de fsx.cfg doorheen trekt. Er staat EXACT bij wat aan mag en wat niet...puur zodat er eerlijk vergeleken kan worden tussen verschillende hardware componenten. Vsync staat hierin standaard bv uit.

Jammer, hoopte dat een van jullie hem toevallig ook gedraaid had. vond het verschil tussen 3,8ghz en 5.0 ghz erg weinig gezien mijn specs...2600k op 5 ghz dus en gtx580.

[ Voor 11% gewijzigd door cestlavie2010 op 25-06-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
Ik vind die benchmark eigenlijk helemaal niet interessant. We weten nu eenmaal dat FSX een draak is van een programma dat alleen maar beter wordt van bepaalde tweaks. Ik heb juist een nieuwe computer gekocht om in FSX te kunnen VLIEGEN niet om zo hoog mogelijke fps te halen. De FPS in FSX is niet eens zo heel erg belangrijk: het belangrijkste is om in FSX een ervaring te krijgen die er mooi uit ziet maar ook "smooth" verloopt, zonder stutters en microstutters zodat de ervaring optimaal is.

Van mijn systeem (2600k) kan ik zeggen dat er echt wel bepaalde tweaks nodig zijn om deze ervaring te halen. Het is echt een aantal avonden echt uitproberen en "fine tunen". Ieder systeem is weer anders en standaard fsx installeren brengt die ervaring in ieder geval zeker niet en ook bojote tweaks zijn niet altijd bij ieder systeem relevant. Maar met de juiste instellingen en een aantal tweaks heb ik nu de ervaring en beeldkwaliteit die ik altijd al zocht in FSX en doen waar het programma voor bedoeld is: het simuleren van vliegen. Simple as that.

[ Voor 5% gewijzigd door paoloA op 26-06-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:42:
Ok, naar mijn ideen de start procedure voor de default 737-800 in FSX

1. Accu ingeschakeld (overhead instrument panel)

2. Check accu power (27.0 Ampere, 24.0 Volt) (schermpje naast de Accu schakelaar, je moet vanuit 2D cockpit het overhead panel aanklikken om het schermpje te kunnen gebruiken

3. APU inschakelen (onderaan overhead instrument panel, net boven het analoge kompas) (als schakelaar niet beweegt, eerst de APU generator inschakelen, zie hieronder)
Lijkt me handig 1 van de fuelpumps van de vleugels aan te zetten zodat de APU brandstof krijgt :)
4. APU generator inschakelen (overhead instrument panel, vlak boven de APU start switch)
Je bedoelt het koppelen van de APU generator aan de bus (zowel links als rechts)
5. Check APU power (0.0 Ampere, 29.9 Volt) (te vinden in het zelfde scherm als waar de accu power gechecked kan worden)

6. Accu uitschakelen (note: hier ben ik niet zeker van, lijkt me logischer dat je in flight de accu als backup hebt, mochten de motor 1 en 2 generatoren uitvallen, iemand ideen?)
Accu laat je gewoon aan. En je bedoelt ipv de accu gewoon de BAT
7. Motor 2 fuel cut lever naar 'open' (onder de Throttle levers)
Nee, eerst de APU BLEED dus aan, de PACKS OFF en de ISOLATION VALVE ON (zoals Sleepie al aangaf)
Daarna fuelpumps aan, rechtermotor starten door de IGN switch op GRD te zetten. Wachten op 20-25% N1 en dán pas de fuel valve open van ENG #2 (meestal start je nl in de volgorde #2 en dan #1 (soms wil ground (degene die een pushback doet) het andersom, maar voor zover ik weet is het meestal 2 en dan pas 1)

8. Motor 2 fuel pump ingeschakeld (overhead instrument panel, links naast het generator panel)

9. Start motor 2 (overhead instrument panel, rechts van de APU starter switch, zet witte knop op FLT om de motor te starten) (note: volgens mij hoort het officieel zo niet, FLT is alleen voor een in-flight restart van de motoren. Je kunt de schakelaar op GRD laten staan en de vergeelde switch naar links (voor motor 1) of naar rechts (voor motor 2) slepen met je muis, maar dat gaat niet soepel)
10. Als motor gestart is en stabiel draait, knop weer terug zetten op GRD
Nope, terugzetten naar AUTO. Zie ook mijn opmerking bij punt #7
11. Herhalen voor motor 1

12. Generatoren motor 1 en 2 inschakelen (overhead instrument panel, generator panel)
Het koppelen van de engine generator aan de bus bedoel je.
13. Check generatoren motor 1 en 2 (27.0 Ampere, 30V) (note: als generator motor 2 ingeschakeld is wordt de load verdeeld, dus geven beide generatoren 13.5 Ampere aan)

14. APU generator uitschakelen
Eerst APU bleed uit, PACKS aan, ISOLATION VALVE op AUTO en dán pas de APU uit.
15. APU uitschakelen

:)
Helaas is het inderdaad zo dat de default kist in FSX gewoon bagger is op het vlak van nauwkeurigheid. Dat is uiteraard bewust gedaan om het niveau laag te houden van mensen die toch willen vliegen en aan wat knopjes willen zitten zonder overal in te moeten duiken hoe het nu in werkelijkheid gaat (no offense)
De items die ik heb getyped zullen naw niet allemaal werken op de default 737.

Als je écht wil weten hoe het in het echt gaat, schaf dan een payware kist aan voor FSX van de 737 zoals de Ariane of de iFly. PMDG is nog bezig met de 737NGX...dat zou tzt ook een optie zijn.
Ik weet uit eigen ervaring van je mbv een payware kist zo in een 737 sim kan stappen en de kist gestart krijgt.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het zal wel niet helemaal kloppen, maar heul erg veel van de dingen die je daar opnoemt heeft de default kist niet eens ;)

APU BLEED, PACKS, ISOLATION VALVE en dergelijke bijvoorbeeld, sowiezo geen flauw idee wat je daar mee bedoelt, maar dat heeft ie niet, want heb alle knopjes in de default 737 ondertussen wel gehad :)

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 27-06-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:42:APU BLEED, PACKS, ISOLATION VALVE en dergelijke bijvoorbeeld, sowiezo geen flauw idee wat je daar mee bedoelt, maar dat heeft ie niet, want heb alle knopjes in de default 737 ondertussen wel gehad :)
Dat lijkt verdacht veel op m'n Wilco Airbus A320 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
FastFred schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:42:
Het zal wel niet helemaal kloppen, maar heul erg veel van de dingen die je daar opnoemt heeft de default kist niet eens ;)

APU BLEED, PACKS, ISOLATION VALVE en dergelijke bijvoorbeeld, sowiezo geen flauw idee wat je daar mee bedoelt, maar dat heeft ie niet, want heb alle knopjes in de default 737 ondertussen wel gehad :)
Dat zei ik ook ;) de default kist is té beperkt. Wil je echter wel een kist waarbij alles werkt, koop dan een payware kist. Dan kan je je ook verdiepen in de FMC om de boordcomputer te programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Weet iemand hoe/en of je de verlichting in het vliegtuig, de passagiersgedeelte dus aan en uit kan zetten bij pmdg 747/md-11?

Ik google en zoek me suf maar zie nergens de knop voor dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kensei schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Lijkt me handig 1 van de fuelpumps van de vleugels aan te zetten zodat de APU brandstof krijgt :)

[...]

Je bedoelt het koppelen van de APU generator aan de bus (zowel links als rechts)

[...]

Accu laat je gewoon aan. En je bedoelt ipv de accu gewoon de BAT

[...]
Nee, eerst de APU BLEED dus aan, de PACKS OFF en de ISOLATION VALVE ON (zoals Sleepie al aangaf)
Daarna fuelpumps aan, rechtermotor starten door de IGN switch op GRD te zetten. Wachten op 20-25% N1 en dán pas de fuel valve open van ENG #2 (meestal start je nl in de volgorde #2 en dan #1 (soms wil ground (degene die een pushback doet) het andersom, maar voor zover ik weet is het meestal 2 en dan pas 1)

8. Motor 2 fuel pump ingeschakeld (overhead instrument panel, links naast het generator panel)

9. Start motor 2 (overhead instrument panel, rechts van de APU starter switch, zet witte knop op FLT om de motor te starten) (note: volgens mij hoort het officieel zo niet, FLT is alleen voor een in-flight restart van de motoren. Je kunt de schakelaar op GRD laten staan en de vergeelde switch naar links (voor motor 1) of naar rechts (voor motor 2) slepen met je muis, maar dat gaat niet soepel)

[...]

Nope, terugzetten naar AUTO. Zie ook mijn opmerking bij punt #7

[...]

Het koppelen van de engine generator aan de bus bedoel je.

[...]

Eerst APU bleed uit, PACKS aan, ISOLATION VALVE op AUTO en dán pas de APU uit.

[...]

Helaas is het inderdaad zo dat de default kist in FSX gewoon bagger is op het vlak van nauwkeurigheid. Dat is uiteraard bewust gedaan om het niveau laag te houden van mensen die toch willen vliegen en aan wat knopjes willen zitten zonder overal in te moeten duiken hoe het nu in werkelijkheid gaat (no offense)
De items die ik heb getyped zullen naw niet allemaal werken op de default 737.

Als je écht wil weten hoe het in het echt gaat, schaf dan een payware kist aan voor FSX van de 737 zoals de Ariane of de iFly. PMDG is nog bezig met de 737NGX...dat zou tzt ook een optie zijn.
Ik weet uit eigen ervaring van je mbv een payware kist zo in een 737 sim kan stappen en de kist gestart krijgt.
Als je zo een echte 737 start denk ik dat de captain je toch wel even vreemd aan gaat kijken. Allereerst, als je een 737 dark cockpit achterlaat zul je nooit zo gek zijn om (bewust) alle fuel pumps uit te zetten en de generatoren van de bus te gooien, sinds die dingen toch al geen spanning krijgen als de motoren uit staan zal er gewoon netjes een lampje gaan branden "Hee, ik heb geen stroom!" tot er op die bus spanning wordt gezet.

Hetzelfde geldt voor de APU-generator en bus-tie schakelaars. Gewoon alles op AUTO laten staan, de FMC regelt de rest wel.

Belangrijkste is meer: Battery ON, Fuel pump 2 aan, en de APU aanslingeren. Sinds de APU bleed standaard toch al dicht staat kun je dan de Packs OFF zetten, APU bleed OPEN en motor #2 starten.

Als motor nummer 2 draait kun je in principe gaan taxiën, dat is ook wat op Schiphol vaak gebeurt om herrie en brandstof te besparen. APU bleed kan dicht, cross-bleed valve staat als het goed is op AUTO, dus als je motor nummer 1 op GRD (start) zet, pakt die zijn lucht gewoon van motor nummer 2.

Vergeet tijdens takeoff ook niet dat de APU moet blijven draaien (vziw tot FL060) om de hydraulica te laten draaien in geval van een dubbele motorstoring. Ignition/start switches staan tijdens takeoff daarom ook op CONT(inuous), als er dan iets mis gaat met de motor zal ie gelijk weer ontsteken.

Once airborne, gear up, packs ON (ram air doors openen vanzelf). And enjoy the view. ;)
FastFred schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:09:
[...]
Ik heb alleen naast de start switch 2 draaiknoppen zitten, waarmee ik motor 1 en 2 in GND en FLT stand kan zetten. Geen idee waar dat goed voor is, als ik beide schakelaars op FLT zet, verschijnt er op het schermpje met motor info de melding 'START VALVE OPEN' voor beide motoren, iemand enig idee waar dit voor dient? Los van die melding veranderd er niets aan het motor toerental of temperaturen oid.
FLT stand is dus voor het continu 'aan blijven slingeren' van je motoren, voor het geval dat je NIET wil dat je motoren falen. Om even een voorbeeld te geven: tijdens takeoff en landing ;)

Op de GRD (grond) stand gebeurt hetzelfde, alleen schakelt die automatisch uit bij >25% N2.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 28-06-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 01:20:
[...]

Als je zo een echte 737 start denk ik dat de captain je toch wel even vreemd aan gaat kijken. Allereerst, als je een 737 dark cockpit achterlaat zul je nooit zo gek zijn om (bewust) alle fuel pumps uit te zetten en de generatoren van de bus te gooien, sinds die dingen toch al geen spanning krijgen als de motoren uit staan zal er gewoon netjes een lampje gaan branden "Hee, ik heb geen stroom!" tot er op die bus spanning wordt gezet.
Volgens een aantal 737 pilots die ik heb gesproken zetten ze toch écht alle schakelaars op OFF als ze cold & dark maken. Vergeet ook niet dat je bijv altijd de center tank met fuel hebt. Bij korte vluchten doen ze dat niet.
Hetzelfde geldt voor de APU-generator en bus-tie schakelaars. Gewoon alles op AUTO laten staan, de FMC regelt de rest wel.
FMC heeft niks te maken met de APU of het overhead panel. Als jij alles op AUTO laat krijg jij geen 737 gestart. Ik heb al diverse keren in een 737 full motion sim gevlogen en weet echt wel hoe het werkt.
Als motor nummer 2 draait kun je in principe gaan taxiën, dat is ook wat op Schiphol vaak gebeurt om herrie en brandstof te besparen. APU bleed kan dicht, cross-bleed valve staat als het goed is op AUTO, dus als je motor nummer 1 op GRD (start) zet, pakt die zijn lucht gewoon van motor nummer 2.
Na landing eventueel wel ja, niet als ze vertrekken.
Vergeet tijdens takeoff ook niet dat de APU moet blijven draaien (vziw tot FL060) om de hydraulica te laten draaien in geval van een dubbele motorstoring. Ignition/start switches staan tijdens takeoff daarom ook op CONT(inuous), als er dan iets mis gaat met de motor zal ie gelijk weer ontsteken.
APU wel/niet aan hangt van company af; de ene doet het wel, de andere niet.
Once airborne, gear up, packs ON (ram air doors openen vanzelf). And enjoy the view. ;)
Packs ON of niet hangt ook af van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb sinds kort een X4 955 systeem, er ontbreekt echter nog een videokaart. Welke Ati kaart raden jullie aan, tot een prijs van EUR150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Kensei schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:41:
[...]

Volgens een aantal 737 pilots die ik heb gesproken zetten ze toch écht alle schakelaars op OFF als ze cold & dark maken. Vergeet ook niet dat niet bijv niet altijd de center tank met fuel hebt. Bij korte vluchten doen ze dat niet.
Sorry, "vergeet ook niet (x1) dat niet (x2) bijv niet (x3) altijd de center tank met fuel. Bij korte vluchten doen ze dat niet (x4)"?? Verklaar u nader.. I've lost it! :F
[...]

FMC heeft niks te maken met de APU of het overhead panel. Als jij alles op AUTO laat krijg jij geen 737 gestart. Ik heb al diverse keren in een 737 full motion sim gevlogen en weet echt wel hoe het werkt.
Heb jij al diverse keren in een echte 737 full motion sim gevlogen? Echt waar? Mag ik jou aanraken.. Nee, serieus je verheft je hiermee tot een autoriteit dat gelijk staat aan een echte verkeersvlieger. Grappig, een dergelijke uitspraak van iemand die wel eens in een simulator gezeten heeft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben supercool omdat ik les heb gehad van instructeurs die actief vliegen op bijna de hele Boeing reeks en veel Airbus toestellen, en aangezien ik die toestellen ook in een sim vlieg en met die instructeurs spreek weet ik echt wel waar ik het over heb.... ;)

[Als je internet sarcasme detector niet afging bij het lezen van de bovenstaande tekst kan ik je aanraden om die te vervangen]

Dan even serieus; tenzij iemand hier actief is op een 737 en/of de meest recente 737NG series POH als referentie heeft denk ik niet dat er de les moet worden gelezen op basis van flightsim ervaring (payware/simsensation of niet). Er zijn zoveel verschillende factoren en verschillen tussen operators. En dat is nog los van de flow checks die niet overeen komen met volgordes die jullie hier noemen, en het feit dat je in de echte kist een tweede piloot hebt. Ik maakte trouwens geen grapje over m'n instructeurs, ze komen van alle types en allerlei operators en dan hoor je ze regelmatig nog even zeggen "wij doen het zo, hoe gaat dat bij jullie" en daar rollen nog wel eens aardige verschillen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Iets over "de beste stuurlui..." ;)

Ik zie hier regelmatig zaken langskomen, waar geen zak van klopt :D Maar aannames maken leer je gauw genoeg af als je zelf bij een airline werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Propane schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:35:
Dan even serieus; tenzij iemand hier actief is op een 737 en/of de meest recente 737NG series POH als referentie heeft denk ik niet dat er de les moet worden gelezen op basis van flightsim ervaring (payware/simsensation of niet). Er zijn zoveel verschillende factoren en verschillen tussen operators. En dat is nog los van de flow checks die niet overeen komen met volgordes die jullie hier noemen, en het feit dat je in de echte kist een tweede piloot hebt. Ik maakte trouwens geen grapje over m'n instructeurs, ze komen van alle types en allerlei operators en dan hoor je ze regelmatig nog even zeggen "wij doen het zo, hoe gaat dat bij jullie" en daar rollen nog wel eens aardige verschillen uit.
Dat gaf ik toch ook aan, dat maatschappijen andere methodes hanteren.Van de
737 piloten bij oa Simsensation hoor ik hoe zij het iRL doen. Dat is niet de les lezen, dat is doorgeven wat ik van hun hoor.
En voor de rest .. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Trent900 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:53:
Ik heb sinds kort een X4 955 systeem, er ontbreekt echter nog een videokaart. Welke Ati kaart raden jullie aan, tot een prijs van EUR150?
Dit 'stuurlui'' >:) figuur zou kiezen voor nvidia, omdat nog steeds die beter uit de bus komt icm met FS. Dat wil echter niet zeggen dat dat voor andere games geldt. Bijna elke kaart van tegenwoordig zou wel voldoen; het merendeel van het werk wordt gedaan door de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trent900 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:53:
Heb je voornamelijk FS9/X op het oog dan zou ik voor een nvidia-kaart gaan. Met minder gedoe heb je strak beeld in FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Ok, dat is dus in al die jaren nog nooit veranderd. nVidia it is! :)

Nog een bepaald chipset-advies? Het hoeft geen top of the bill te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik draai FSX nu op het hoogst met een i5 750 (P55 chipset) @ stock, een GTX460 1GB van Gigabyte (stock OC versie) en 4GB ram, enigste dat ik uit heb staan is DX10 preview, maar die is bugged en voegt grafisch weinig toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Trent900 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:50:

Chipset wordt niet echt benoemd, maar men gaat tegenwoordig voor een 2600K processor, mede omdat die goed te OC'en is (indien gewenst), of anders de kleinere broertjes ervan (2400 of 2500). Let ook erop dat je genoeg RAM erin kan doen als je dat wil (mogelijkheid >4GB). Eventueel ook SSD voor FS. Heb zelf FSX ook op een 120GB SSD staan en start en laadt toch wel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trent900 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:50:

Chipset van videokaart bedoel je? Ik heb een GTX560i 1GB en FSX draait erg lekker (met een 2600K). Ik vlieg eigenlijk alleen nog LVLD767 en iFly737NGX.

Als het budget minder is zou ik voor een GTX460 1GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
rdluca schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:27:
[...]

Chipset van videokaart bedoel je? Ik heb een GTX560i 1GB en FSX draait erg lekker (met een 2600K). Ik vlieg eigenlijk alleen nog LVLD767 en iFly737NGX.

Als het budget minder is zou ik voor een GTX460 1GB gaan.
Van de videokaart uiteraard, ik draai een AMD systeem (X4@4,1Ghz) :)

Dank, dan weet ik in elk geval in welke hoek ik moet gaan zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Volgens een aantal 737 pilots die ik heb gesproken zetten ze toch écht alle schakelaars op OFF als ze cold & dark maken. Vergeet ook niet dat je bijv altijd de center tank met fuel hebt. Bij korte vluchten doen ze dat niet.

(...)

Dan hebben ze daar blijkbaar met de PDMG 737 (FS2004) wat steekjes laten vallen. Daar liet ik toch echt op het pneumatics panel alles op AUTO staan, het enige wat ik met de hand deed waren de packs uit gooien en de APU bleed open. Crossflow valve ging (IIRC) automatisch open als engine #2 liep en ik de engine start switch van #1 op GRD zette.

En nee, strikt genomen wordt een AUTO cross-bleed en het af/inschakelen van de generators en TRU's niet afgehandeld door de FMC maar door een los regelsysteem. Maar for the sake of explanation had ik geen zin om de lezers te verwarren en er nóg meer hulpsystemen bij te halen. ;)

Dat veel piloten de cockpit bewust cold-and-dark gooien door na afloop ALLES handmatig af te schakelen wist ik dus weer niet. Lijkt me ook een behoorlijk nutteloze actie, gezien de volgende bestuurder dan alles weer in omgekeerde volgorde zal moeten doen. Essentiële dingen zoals de accu's en fuel pumps zijn natuurlijk wel een ander verhaal, maar geef me een goeie reden waarom je bewust alle (AUX) hydraulic pumps op zwart zou willen gooien. :Y)

Air conditioning hangt inderdaad ook deels af van de omstandigheden. Ik heb wel eens in een 738 van KLM meegevlogen in de zomer, en dan merk je het gauw genoeg als ze op de grond al de packs open gooien. Je zweet je namelijk compleet hopeloos als de deuren nog open staan en het 35 graden is in de cabine as de A/C nog uit staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Daarvoor heb je dus checklist's. Tenminste ik zal nooit van me leven in een vliegtuig stappen, waar de huidige en vorige piloten te lui waren om het toestel netjes van en naar cold & dark en vice versa te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

fynrd1 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 04:04:
Daarvoor heb je dus checklist's. Tenminste ik zal nooit van me leven in een vliegtuig stappen, waar de huidige en vorige piloten te lui waren om het toestel netjes van en naar cold & dark en vice versa te zetten.
Maar staan alle systemen expliciet op de checklist voor C&D shutdown? Want 9 van de 10 systemen draaien van de AC bussen, en die staan toch al uit als de APU, batterijen en TRU's/inverters uitgeschakeld zijn.

Als je uit je auto stapt zet je ook niet nog eens de radio, aanjager, stuurbekrachtiger, richtingaanwijzers, remdrukverdeler, motormanagement en ventilator achteraf uit. Dat heeft toch al geen stroom meer als het niet op contact staat. ;)

Bij de EMB145 is het in ieder geval simpel, bij shutdown alles nakijken op AUTO en BATT 1 uitzetten. Als de batterijen weer worden aangezet gaan de kritieke systemen (FADECs, EICAS, fuel pumps) vanzelf hun werk doen, en de rest (FMC, PFD/ND met bijbehorende symbol generators, air conditioning, hydraulics) komt wel online als er stroom op de AC bus wordt gezet (dus via de APU of motorgeneratoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Screenshots van Microsoft Flight. link: http://www.microsoft.com/games/flight/

Afbeeldingslocatie: http://www.fstube.org/wp-content/uploads/2011/06/Flight_May_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fstube.org/wp-content/uploads/2011/06/Flight_May_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fstube.org/wp-content/uploads/2011/06/Flight_May_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fstube.org/wp-content/uploads/2011/06/Flight_May_004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fstube.org/wp-content/uploads/2011/06/Flight_May_005.jpg

ik vind het er 'nog' niet geweldig uitzien. Mijn FSX met REX en alle andere tweaks addons ziet er beter uit. Maja als ze de engine enzo verbeterd hebben, dan is dat mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik kijk af en toe even op het Avsim PMDG forum of er nog wat nieuws is over de NGX en zag dat een kleine twee weekjes terug een hele mooie VC screenshot is gepost. Ik had nog eentje van ruw weg dezelfde hoek van de iFly, en ik dacht ik leg ze even naast elkaar. Moet je wel even door de belichtingsverschillen heen kunnen kijken uiteraard.

Klikbaar voor origineel formaat van beide uiteraard.

De iFly:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5067/5760516372_52489c83a1_z.jpg

De PMDG:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5236/5895601262_2a0809815b_z.jpg

Wat mij in ieder geval opvalt is het feit dat de PMDG cockpit er een stuk 'bewoonder' uitziet. Dingen als stof op displays, vingerafdrukken en meer wear & tear enzo. Dat draagt toch behoorlijk bij aan de sfeer als ik dit alleen al zo zie. Neemt niet weg dat de iFly er al heel behoorlijk uitziet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Stoney3K schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:40:
[...]

Maar staan alle systemen expliciet op de checklist voor C&D shutdown? Want 9 van de 10 systemen draaien van de AC bussen, en die staan toch al uit als de APU, batterijen en TRU's/inverters uitgeschakeld zijn.

Als je uit je auto stapt zet je ook niet nog eens de radio, aanjager, stuurbekrachtiger, richtingaanwijzers, remdrukverdeler, motormanagement en ventilator achteraf uit. Dat heeft toch al geen stroom meer als het niet op contact staat. ;)

Bij de EMB145 is het in ieder geval simpel, bij shutdown alles nakijken op AUTO en BATT 1 uitzetten. Als de batterijen weer worden aangezet gaan de kritieke systemen (FADECs, EICAS, fuel pumps) vanzelf hun werk doen, en de rest (FMC, PFD/ND met bijbehorende symbol generators, air conditioning, hydraulics) komt wel online als er stroom op de AC bus wordt gezet (dus via de APU of motorgeneratoren).
ten eerste, een auto kan je niet vergelijken met een vliegtuig, als chauffeur speel je niet met circa 180levens. Met een defecte auto kan je nog rijden met een defect vliegtuig.. tjah die staan asap aan de grond. Alle systemen die je inschakelt en volgt door middel van een checklist is niet alleen om ja toestel vlieg klaar te maken, maar ook om mogelijke faillures te ontdekken. Daarnaast zijn er vast genoeg maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid..'

ten tweede, een pc game al is het een simulator kan je nooit met het echte werk vergelijken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar denk jij met flightsim ervaring een zelfde type vliegtuig irl aan de grond te zetten? Laat maar zeggen met crosswind en een beetje regen etc.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
fynrd1 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:52:
[...]
ten eerste, een auto kan je niet vergelijken met een vliegtuig, als chauffeur speel je niet met circa 180levens. Met een defecte auto kan je nog rijden met een defect vliegtuig.. tjah die staan asap aan de grond.
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Er zijn defecten (koelwater loopt weg) waarbij je met een auto ook gewoon onmiddelijk dient te stoppen. En net zo goed zijn er (minor) defecten aan een vliegtuig die gewoon in het log worden opgeschreven voor latere reparatie, maar waarmee gewoon gevlogen kan worden.
Alle systemen die je inschakelt en volgt door middel van een checklist is niet alleen om ja toestel vlieg klaar te maken, maar ook om mogelijke faillures te ontdekken. Daarnaast zijn er vast genoeg maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid..'
Je schakelt niks in door middel van een checklist. Je schakelt dingen in volgens (company) procedures en controleert alles door middel van een checklist (nuance verschil misschien, maar toch).
ten tweede, een pc game al is het een simulator kan je nooit met het echte werk vergelijken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar denk jij met flightsim ervaring een zelfde type vliegtuig irl aan de grond te zetten? Laat maar zeggen met crosswind en een beetje regen etc.:)
ILS CAT III landing zou eigenlijk wel moeten lukken ;)

Over het cold-and-dark verhaal: Het is volgens mij niet zo dat een kist na elke landing altijd helemaal cold-and-dark gemaakt wordt. Zeker bij short-turnarounds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik krijg net een promo mailtje van Captain Sim over een nieuwe 24-uurs-alles-voor-9,99-actie :D. Er staan dit keer geen uitzonderingen bij zo te zien, dus ook de nieuwere 707 zou voor een tientje te koop moeten zijn.
We are pleased to announce that exclusively at Captain Sim online store, from 00:00 to 23:59 05JUL2011 (UTC) everything is Euro 9.99! Visit us at: http://www.captainsim.com
Important: 24 hours only. At 23:59 05JUL2011(UTC) all prices are back to regular. All sales made during the sale event are equal to regular sales. If traffic exceeds our expectations some of our servers slowdown/outage is possible during the sale event.
Leuk voor de mensen die de basepacks nog niet hebben! De addons zijn normaal toch al een tientje dus daar win je niets :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Propane schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:51:
Wat mij in ieder geval opvalt is het feit dat de PMDG cockpit er een stuk 'bewoonder' uitziet. Dingen als stof op displays, vingerafdrukken en meer wear & tear enzo. Dat draagt toch behoorlijk bij aan de sfeer als ik dit alleen al zo zie. Neemt niet weg dat de iFly er al heel behoorlijk uitziet trouwens.
De iFly heeft voor mij een stuk realistischer VC. De belichting van de iFly is een heel stuk mooier dan die van de PMDG: Op de iFly zie je bijvoorbeeld ook schaduw op de displays waar die bij de PMDG bijna overal volle helderheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:42:
[...]

De iFly heeft voor mij een stuk realistischer VC. De belichting van de iFly is een heel stuk mooier dan die van de PMDG: Op de iFly zie je bijvoorbeeld ook schaduw op de displays waar die bij de PMDG bijna overal volle helderheid zijn.
Hou er wel rekening mee dat de iFly mijn eigen screenshot is met waarschijnlijk ander weer (minder zon in de cockpit) en ik draai de ENB HDR plugin, wat voor die donkere schaduwen zorgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de iFly NGX een topproduct en het maakt mij niet meer uit of PMDG haar NGX nog eens een keer uitbrengt of cancelt. Ik vlieg nu al een goede 737 NGX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
rdluca schreef op maandag 04 juli 2011 @ 07:58:
Ik vind de iFly NGX een topproduct en het maakt mij niet meer uit of PMDG haar NGX nog eens een keer uitbrengt of cancelt. Ik vlieg nu al een goede 737 NGX.
ik las op avsim dat er nogal wat problemen waren met de framerate, die (erg) laag zou zijn. Ook de mouse-pointer bug was voor sommigen nogal lastig. Is er inmiddels een fix(es) voor die dit corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Net gevlogen met Fsx en en ipad2 voor de fmc. Gebruik AirDisplay daarvoor. Op de PC dan de Windows versie/server gedeelte ervan. Kan dan fmc slepen naar iPad en daar bedienen. Prima te doen! Maar het werkt wel iets vlotter als je net een paar pixels van de fmc op je primaire display houdt.
Gebruik zelf een wireless-N netwerk wat de iPad ook aankan, maar zonder die truc van de pixels wordt het dan toch net te laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:07:
[...]

ik las op avsim dat er nogal wat problemen waren met de framerate, die (erg) laag zou zijn. Ook de mouse-pointer bug was voor sommigen nogal lastig. Is er inmiddels een fix(es) voor die dit corrigeren?
Framerates zijn bij mij goed. Loopt soepel.

mouse-pointer bug? Geen idee wat dat is want ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik denk dat bedoeld wordt dat je in de VC soms misklikt op een control op de overhead b.v., omhoog inplaats van omlaag en viceversa. Bij de fs9 is dat idd zo. Bij fsx weet ik niet. Maar dan nog is de iFly een geweldige addon.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:04:
Ik denk dat bedoeld wordt dat je in de VC soms misklikt op een control op de overhead b.v., omhoog inplaats van omlaag en viceversa. Bij de fs9 is dat idd zo. Bij fsx weet ik niet. Maar dan nog is de iFly een geweldige addon.
Aha, het misklikken heb ik in het begin ook in FSX gehad. Als dat als een bug wordt ervaren dan is dat in FSX denk ik hetzelfde. Was bij mij een kwestie van wennen en overkomt me nu nog slechts heel af en toe als ik te snel ga. Er zijn genoeg verschillende VC views waar je razendsnel doorheen kan gaan en dan is het helemaal geen probleem.

in de komende patch wordt daar nog wel wat aan gedaan heb ik begrepen.

De iFly bevalt prima en ben ook aan het painten geslagen. Heb tot nu 3 paints uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-07/042024_lda40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-07/042025_neo120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-07/042026_bmi20.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rdluca op 04-07-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
rdluca schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Aha, het misklikken heb ik in het begin ook in FSX gehad. Als dat als een bug wordt ervaren dan is dat in FSX denk ik hetzelfde.
Nouja, op de ene knop klikken en dan vrolijk een andere knop activeren is niet misklikken maar gewoon clickspots die niet zijn geoptimaliseerd. Ik heb hem zelf ook getest en als je op de grond een motor wilt starten, je klikt op de goede knop maar de APU clickspot zit in de weg, dan is dat vrij funest voor de lekkere sim ervaring.

De vergelijkingsscreenshots waren btw niet om een kant te kiezen, ik sta er lekker neutraal tussen. Ik heb de iFly getest en die is het voor mij nog net niet en zo ga ik ook kritisch naar de PMDG kijken wanneer die uitkomt :). Ik vind het echter wel knap hoe PMDG een VC kan laten aanvoelen alsof hij ook echt in gebruik is. Stof op de schermen en slijtage plekjes en dergelijke, het ziet er meer uit als de 737 cockpits waar ik in heb gezeten dan de iFly. Dat hebben ze vanuit de J41 mooi meegenomen naar de NGX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 20-09 11:55
Behalve de screenshots voor de nieuwe Flight Simulator staan er ook een aantal filmpjes op de website;
http://www.microsoft.com/games/flight/# en dan VIDEO.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

knights16 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:06:
Behalve de screenshots voor de nieuwe Flight Simulator staan er ook een aantal filmpjes op de website;
http://www.microsoft.com/games/flight/# en dan VIDEO.
Hee, dit begint eindelijk op een afgewerkte versie van een vliegsimulator te lijken. Voor de eerste keer kijken we naar een échte 3D cockpit in MSFS! (Zonder third-party add-ons dan. ;))

De scenery zit duidelijk wel lekker tjokvol en zo te zien een keer niet met willekeurige autogen -- dat zal de nodige gigabytes aan data zijn. Tijd om die Sandy Bridge met SSD maar eens te gaan bouwen :Y)

Nu nog tijd voor wat goeie screenshots van een paar airliners en eventueel een verdwaald 2D paneltje, als ze daar nog iets aan willen doen. Als we mazzel hebben kunnen we op het FSweekend van dit jaar zelf weer achter de yoke stappen. :+

Overigens wordt FSX nog actief ontwikkeld hoor. Het is alleen een stukje meer volwassen geworden. (Microsoft ESP, compatible met FSX addons en REX is dan bijvoorbeeld ook een populaire addon voor Prepar3D!)

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 09-07-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Stoney3K schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:06:
[...]

Hee, dit begint eindelijk op een afgewerkte versie van een vliegsimulator te lijken. Voor de eerste keer kijken we naar een échte 3D cockpit in MSFS! (Zonder third-party add-ons dan. ;))

De scenery zit duidelijk wel lekker tjokvol en zo te zien een keer niet met willekeurige autogen -- dat zal de nodige gigabytes aan data zijn. Tijd om die Sandy Bridge met SSD maar eens te gaan bouwen :Y)

Nu nog tijd voor wat goeie screenshots van een paar airliners en eventueel een verdwaald 2D paneltje, als ze daar nog iets aan willen doen. Als we mazzel hebben kunnen we op het FSweekend van dit jaar zelf weer achter de yoke stappen. :+

Overigens wordt FSX nog actief ontwikkeld hoor. Het is alleen een stukje meer volwassen geworden. (Microsoft ESP, compatible met FSX addons en REX is dan bijvoorbeeld ook een populaire addon voor Prepar3D!)
van dat prepar3d had ik nog nooit gehoord, waar wordt het voor toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Het is, als ik het zo lees, eerder een add-on die gebruik maakt van FSX. De ontwikkeling van FSX, welke gedaan werd door ACES studio van MS, staat zelf nl wel stil, nadat MS de stekker eruit trok.

Kortom...er wordt van alles en nog wat om FSX heen gebouwd (wat prima is uiteraard ;) ), maar FSX zelf staat stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kensei schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:15:
Het is, als ik het zo lees, eerder een add-on die gebruik maakt van FSX. De ontwikkeling van FSX, welke gedaan werd door ACES studio van MS, staat zelf nl wel stil, nadat MS de stekker eruit trok.

Kortom...er wordt van alles en nog wat om FSX heen gebouwd (wat prima is uiteraard ;) ), maar FSX zelf staat stil.
Héél strikt genomen andersom: Lockheed Prepar3D maakt gebruik van Microsoft ESP (ontwikkeld door ACES), wat een grote en meer flexibele versie is van de FSX engine. Ze hebben daarna de rechten en broncode van ESP opgekocht en zijn het door gaan ontwikkelen.

Microsoft Train Simulator 2 draaide ook op de ESP engine, net als FSX.

Als je het goed wil stellen, is Lockheed Prepar3D gewoon een volwassen versie van FSX met meer professionele mogelijkheden. Versie 1.1 is zelfs FAA certified ;)

De prijs is er trouwens wel naar (499 dollar in plaats van 99 dollar), maar de ontwikkelaars-licentie van 9,95 dollar per maand is voor de hobby-simmer denk ik wel een goeie keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Stoney3K schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:57:
[...]

Héél strikt genomen andersom: Lockheed Prepar3D maakt gebruik van Microsoft ESP (ontwikkeld door ACES), wat een grote en meer flexibele versie is van de FSX engine. Ze hebben daarna de rechten en broncode van ESP opgekocht en zijn het door gaan ontwikkelen.

Microsoft Train Simulator 2 draaide ook op de ESP engine, net als FSX.

Als je het goed wil stellen, is Lockheed Prepar3D gewoon een volwassen versie van FSX met meer professionele mogelijkheden. Versie 1.1 is zelfs FAA certified ;)

De prijs is er trouwens wel naar (499 dollar in plaats van 99 dollar), maar de ontwikkelaars-licentie van 9,95 dollar per maand is voor de hobby-simmer denk ik wel een goeie keus.
cool cool cool, en hoe zit het met addons? zouden fsx payware planes het hier in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:28:
[...]

cool cool cool, en hoe zit het met addons? zouden fsx payware planes het hier in doen?
Van de homepage van Prepar3D:

"The Lockheed Martin Prepar3D® team has continued to improve the core ESP™ product while maintaining compatibility with Microsoft Flight Simulator X (FSX) allowing the many thousands of addons to be used within Prepar3D®."

En als je naar de pagina met images gaat:

"Some images show Lockheed Martin Prepar3D with OrbX PNW scenery and REX2 environmental addons"

En die screenshots laten vervolgens ALLEEN maar zien wat Orbx en REX kunnen... nogal misleidend.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:20:
[...]

En die screenshots laten vervolgens ALLEEN maar zien wat Orbx en REX kunnen... nogal misleidend.
Wat OrbX en REX kunnen is ook redelijk duidelijk (namelijk mooie plaatjes toveren uit de ESP/FSX engine). Om te zien wat Prepar3D kan tegenover FSX zelf moet je wat meer in de materie duiken -- het grootste verschil zit bijvoorbeeld onder de motorkap.

Prepar3D kun je volledig scripten en je hebt toegang tot alle interne simulatie-variabelen (afgezien van de simulatie die je er zelf nog eens bij stopt). Daarom is het ook een stuk universeler dan FSX. Bovendien kun je Prepar3D compleet over een netwerk gooien, iets waar we in de hobbygemeenschap altijd mee hebben moeten knoeien via FSUIPC, WideFS, WidevieW en SimConnect.

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.