Het grote Suzuki topic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Dat is toevallig! Ik heb gisteren nieuwe speakers in mijn Swift uit 2000 gezet!

Deze mega-knallers van 10cm per stuk :+
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11aajpg.jpg

Ging verbazend makkelijk. Ook de geluidskwaliteit is enorm verbeterd, het volume valt echter nog een beetje tegen. Zodra hij teveel vraagt lijkt de radio even in te houden (halve seconde even stil oid...).

Ik heb ze nog niet op de snelweg uitgeprobeerd (zaterdag waarschijnlijk), maar misschien moet er nog even verder geknutseld worden... overigens allemaal i.c.m. een Pioneer MVH-X360BT radio.

Update: het bleek dat de accu gaar was. Na het klussen aan licht + radio was de spanning dermate laag dat de radio het op lage volumes nog wel deed, maar op hoge ging 'stotteren'. Na het vervangen van de 6 jaar oude accu waren alle problemen over, en doet de radio het prima!

[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 02-08-2016 14:06 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:21
Hier zitten ze er ook in hoor, EINDELIJK!

Het oude eruit:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14125623_1102868483141303_7562763876028029310_o.jpg

En de nieuwe jongens erin!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14114762_1102868489807969_5853960026527739790_o.jpg

(ja, ik weet het ik moet de ring nog een keer een slag draaien)

Ik, als echte klusser zijnde (ahum) geen boormachine :D
Maat van me wel :D Dus daar wezen BBQen en gelijk gevraagd of ie even wat gaatjes wilde boren in de deur :D
Speaker erin geknald en gaan!

Ik ben nog een beetje aan het spelen met de settings, maar die dingen gaan een partij HARD! _/-\o_

Mooi helder en ook diepe bassen, zelfs onder laag volume. En hoe harder ze gezet worden, des te beter gaat t klinken! *O*

Ik blij, de vrouw blij! *O* *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Lampuhkap op 30-08-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 15:28

Jasperlamers

Carpe Diem!

Afgelopen maand de Ignis sport de deur uit gedaan. Teveel last van de onderrug van pap(van wie de auto was) Hij staat nu te koop bij perfect cars Wijchen. http://www.perfectautos.nl/occasions/suzuki-ignis/

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Leuk bakkie!
(Gave stoelen!)

Jammer dat je m de deur uit moet doen :( Komt er weer Suzuki voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Er is al een soort van suzuki voor terug gekomen alleen dan zonder het suzuki logo erop. Een Opel agila van 2008/07

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lampuhkap schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:29:
Goed, goedenmorgen dames en heren! :D

Ook ik kom mij even melden op het Suzuki gedeelte met mijn Altootje uit 2000 met een automaatje.
[afbeelding]

We kregen de auto met 46k op de teller en we zitten nu net iets over de 65k kilometers!
[afbeelding]

Zoals je ziet, ons gebakkie is nog vrij maagdelijk :)

2 jaar terug is er bij ons in de auto ingebroken, autoradio eruit gejat (supergaar kenwood ding van de vorige eigenaar).
Frontje zat er nog op |:( Ze hebben met redelijk wat geweld zichzelf toegang tot de auto verleend, wat nu dus de passagiersdeur een flinke deuk heeft opgeleverd.

Goed, dus sinds de inbraak is de deur weer redelijk netjes op zn plek, de deuk zit er nog wel in, naja, so be it :P

Dus nieuwe headunit gekocht, Pioneer DEH-4700BT en die op de oude standaaard speakers.
Dat ging, redelijk. Je kon de radio niet hard genoeg zetten om lekker boven de 120 van je muziek te genieten. Dus daar moest wat aan gedaan worden, en daar ben ik nu dus mee bezig :D

Ik heb afgelopen week een setje speakers gekocht van Pioneer (wil wel een beetje merk bij merk houden,)
Een setje Pioneer TS-G1733i
[afbeelding]

En setje dat door Pioneerstore.nl netjes aanbevolen werd (qua formaat) voor in de deuren van de Alto.

Ze hadden t niet verkeerd, ze passen BIJNA!

[afbeelding]
Stock

[afbeelding]
Afdekring laat zien dat het moet passen

[afbeelding]
Oude speaker eruit, en jakkes wat is dat ding smerig!

[afbeelding]
Oude speaker met oude bracket eruit, so far so good!

[afbeelding]
And we hit our first obstacle! Hij komt NET niet diep genoeg om mooi aan te sluiten (gat speaker is IETS te klein)

[afbeelding]
Daardoor komen de schroeven nu ook niet mooi uit, dus ik ben vanaf dit punt niet meer verder gegaan.

Wat is een betere oplossing, Speakerringen ertussen (google heb ik er nog 0 gevonden voor een alto uit dit bouwjaar :( ) of gat groter maken en zorgen dat alles netjes flush past?

Iemand wat meer ervaring hiermee? Alle hulp/tips zijn welkom! d:)b
Welkom, leuk bakkie en al lekker aan het sleutelen! :)
Jasperlamers schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:36:
Afgelopen maand de Ignis sport de deur uit gedaan. Teveel last van de onderrug van pap(van wie de auto was) Hij staat nu te koop bij perfect cars Wijchen. http://www.perfectautos.nl/occasions/suzuki-ignis/
Toch vind ik de stoelen van de Ignis veel beter dan die van een Swift Sport. Alleen veel te kort en vrij smal... Maar de prijzen van de Ignis Sports zijn aardig gezakt dan. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Joopieboy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:59:
[...]

Welkom, leuk bakkie en al lekker aan het sleutelen! :)
Ja, proberen bij kleine redelijk smaakvolle upgrades te houden om het wagentje zo comfortabel mogelijk te maken :)

Na de inbraak in de auto, zoals je gezien hebt, nieuwe headunit met carkit functies erin en daarna de speakers een goede upgrade. Pas al de vloermatten vervangen voor nieuwe, zwarte dikke exemplaren.

Volgende stap misschien de stoelen nog? :D Vind die van de post hierboven wel erg tof, alleen dat geel vloekt bij ons in het interieur denk ik zo :P

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@Joopie Dat klopt of ze waren eerst gewoon veel te duur want in engeland worden ze voor 1000 pond aangeboden voor een nette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

Over radio's gesproken....Bij mijn Suzuki was een of ander ringetje van de uitlaat doorgeroest. Garage gaf aan het zelf niet te kunnen lassen??? of als ze het deden, dan was ging de prijs richting absurd. Dus naar de lasgarage (wist niet dat dat bestond). Boel gelast daar. Altijd leuk om te zien die vonkjes.

Suzuki Grand Vitara Lassen

Er zal vast iets met aarden geweest zijn, want de radio was helemaal ontregeld....nadat ik er na veel irritatie over het rotgeluid ging denken. Alleen de rechter boxen gaven geluid en de bass stond laag. Zo, heel verhaal, voor gewoon een leuke pic ;-)

Nog vraagje over motorolie. De mijne begint ineens veel te drinken. Elke 5000km zo'n 2 a 2 1/2 liter. Nu wil mijn garage er per se Shell Helix in gooien. Elk grote beurt gaat er nieuwe olie in ondanks dat ik er net nieuwe (geen Helix) in heb gegooid of net een lange rit gereden heb waardoor de olie naar ik dacht in orde moet zijn. Zijn ze naar hun zeggen verplicht te doen volgens de Suzuki voorschriften (garantie verhaal?).

Mijn boekje geeft aan dat ik het best 5W-30 kan gebruiken. Nu heb ik er laatst gewoon Castrol oid ingegoten, maar nu wil ik graag een litertje in mijn achterbak wil leggen voor het geval dat. Ik ben er eens dieper in gedoken.....met het gevolg dat ik er niets meer van begrijp :'(

5W-30 is de aanduiding op de fles, maar daarna komen er nog een partij cijfertjes die blijkbaar ook wat betekenen. Sommige flessen melden dat hun 5W30 speciaal voor Renault is of Japanse auto's.

Is elke 5W30 OK voor de Suzuki of is dat geneuzel achter de komma toch stiekem wel belangrijk en moet ik zien te achterhalen welke Shell Helix (vol synthetisch) specifiek voor de mijne geschikt is?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Met lassen moet de accu eigenlijk ook helemaal los. :)
Jasperlamers schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:10:
@Joopie Dat klopt of ze waren eerst gewoon veel te duur want in engeland worden ze voor 1000 pond aangeboden voor een nette
Engeland zijn de prijzen sowieso heel erg anders als hier. :)

Die Shell Helix is een Light Duty olie, en volgens mij Long Life, dus niet gek dat ie olie gaat verbruiken. Onderhoudsinterval is 15dkm toch? Dan moet je gewone olie hebben (A3/B4), en liefst half syntheet aangezien je motor daarop ook op is ingereden.

http://www.tribolex.nl/acea.html

Je zal nu wel 1 of 2 hebben met die olie.

Ik persoonlijk zou zeggen neem ook olie wat een slag dikker is, 5 is wel heel dun in mijn ogen. Leuk voor koud weer oid. Dus neem dan:
https://www.deolieconcurr...-B4-5Liter-(benzine).html

Bijvoorbeeld... Castrol Magnatec heb ik zelf hele goeie ervaringen mee. :) Dan een slag dikker, 10W40, en normale A3/B4 olie. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 02-09-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07
In het boekje van onze vorige Toyota Yaris (2001) stond een tabelletje: https://tweakers.net/ext/f/h6MuHZHcPevGiERh8aGjf5w9/full.jpg

Toen ik dat even liet bezinken kwam ik tot de conclusie dat er ook prima 10W40 in kon ipv de duurdere 5W30 omdat het toch nooit extreem koud is in NL. Heb ruim 25.000km met 10W40 gereden en geen centje pijn.

Kijk dus even wat er in jouw boekje staat. Of beter nog, zoek eens rond op internet wat jouw motorcode voor olie moet hebben. Ik heb er overigens Eurol ingegooid, beviel prima. Castrol en Shell vind ik nogal duur en voor een 'simpele' auto zonder dikke turbo o.i.d. niet echt nodig.

Het cijfer voor de 'W' staat overigens voor de viscositeit (stroperigheid) van de olie wanneer de olie koud is, het cijfer na de 'W' staat voor de viscositeit als de olie op bedrijfstemperatuur is. Een dunnere olie kan een zuiniger brandstofverbruik opleveren, maar bij een auto met al aardig wat km's historie kan het blok olie gaan verbruiken als je altijd 10W40 hebt gebruikt en er dan 5W30 in gooit.

De ACEA specificaties heeft Joopieboy al uitgelegd. Maar ook dat zit opzich wel snor, voor een 'simpele' auto als een Vitara voldoet waarschijnlijk zelfs olie van de Action al aan de door Suzuki gestelde eisen.

Zie ook Het 'kleine' Motorolie topic.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Action Olie haal de goedkeuren niet en gaat onder hitte zijn smering verliezen, dat wil je dus niet hebben. Plus de reinigende werking/bijeffecten van olie zijn beduidend slechter. Moet je niet willen. Voor een paar euro meer haal je de door mij al aangehaalde Castrol olie, veel betere keuze. :)

Als je te dunne olie hebt ga je ook je kleppen horen tikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Shell Helix kan je ook gewoon bij de action halen, voor een eurootje meer dan het huismerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Weet er iemand een beetje OEM stoelen die 1:1 passen in een Altootje? :D Zit te denken om die vanwege het gebrek aan vorm, te vervangen zodra het budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Joopieboy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:01:
Met lassen....

Die Shell Helix is een Light Duty olie, en volgens mij Long Life, dus niet gek dat ie olie gaat verbruiken. Onderhoudsinterval is 15dkm toch? Dan moet je gewone olie hebben (A3/B4), en liefst half syntheet aangezien je motor daarop ook op is ingereden.

http://www.tribolex.nl/acea.html
Met lassen accu los! Ouch... Die zal dus ook een kleine klap hebben gekregen. Is hopelijk niet ernstig...

Top uitleg beiden! Handig die ACEA site, staat het goed uitgelegd.

Joopieboy, 15dkm idd. Waarom half synthetisch? Dat is toch vooral voor echt oude auto's(<2003).
ThinkPadd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:24:
In het boekje van onze vorige Toyota Yaris (2001) stond een tabelletje: https://tweakers.net/ext/f/h6MuHZHcPevGiERh8aGjf5w9/full.jpg

Castrol en Shell vind ik nogal duur en voor een 'simpele' auto zonder dikke turbo o.i.d. niet echt nodig.

Een dunnere olie kan een zuiniger brandstofverbruik opleveren, maar bij een auto met al aardig wat km's historie kan het blok olie gaan verbruiken als je altijd 10W40 hebt gebruikt en er dan 5W30 in gooit.

Zie ook Het 'kleine' Motorolie topic.
Ik heb dat tabelletje opgezocht. Net zoals bij jou wordt er 5W30 aanbevolen. Ik woon in Oekraïne en zal die ook maar gebruiken. -20C is toch redelijk normaal.
Qua kosten maakt het niet zo veel uit. Castrol, Shell, Mobil, Elf zitten zo rond de 6€/l. Wat vage merken zijn duurder, maar zoals je zegt, de GV is nou niet echt een racert, dus dat lijkt me onnodig duur. Action tankstations kennen ze hier niet.

Dat motorolie topic is...typisch een tweakers draadje :) . Het begint allemaal heel logisch totdat er zich dissidenten melden en de boel verwarren.

Als ik het goed begrijp van de ACEA tabel van Joopie en uit het motorolie topic, dan is het risico redelijk redelijk laag. Je kunt veilig alle 5W30 oliën erin gooien in zo'n laag technische motor (EURO 4). Ik ga gewoon voor een 5W30 A3/B4 olie. En dan toch voor een synthetische :-)

Al begrijp ik nog steeds niet waarom een motor plots olie gaat drinken. Wat is er veranderd dat die olie plots verbruikt wordt itt tot zijn jongere periode? Teller staat nu op 120k.

Nogmaals dank beiden! Ik zal eens gaan luisteren naar de motor of ie anders gaat klinken na de nieuwe olie. Staat nu op minimum peil.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 17:07
EektheMan schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:55:

[...]
Al begrijp ik nog steeds niet waarom een motor plots olie gaat drinken. Wat is er veranderd dat die olie plots verbruikt wordt itt tot zijn jongere periode? Teller staat nu op 120k.
[...]
Slijtage misschien? ;) In een motorblok bewegen metalen onderdelen met hoge snelheid langs elkaar, dat slijt langzaam maar zeker. Niet heel veel, maar daardoor worden de toleranties wel anders en zal er bijv. een iets dikkere oliefilm in de cilinders achterblijven omdat de zuigerveren door slijtage minder strak in de cilinder zitten en daardoor minder olie weer mee terug kunnen schrapen. Daardoor gaat een auto met veel km's vaak wat olie verbruiken.

Als je pech hebt kan dat heel extreem worden zoals bijv. bij Hoog olieverbruik Mazda 6 1.8 Sportbreak 2006 (elke 1200km een liter olie moeten bijvullen :X).

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Waah! Die Mazda....ik zou zenuwachtig worden na een paar honderd km gereden te hebben. Niets voor mij.

Slijtage begrijp ik, maar dan nog kan die olie toch nergens naartoe ontsnappen? Als het niet teruggeschraapt wordt, zal de olie na uitschakeling van de motor alsnog terug naar beneden lopen. Of zorgt de toegenomen wrijving voor extra verdamping? Ik vind het gewoon verbazend dat er auto's zijn die 20k doen en anderen, zoald die Mazda nog geen 1000km.

Ik heb vanmiddag voor 5,50 Euro een liter fles Shell Helix HX8 5W30 A3/B4 ingegooid. Daarmee is het olie pijl net OK. Als het fijn loopt koop ik er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 17:01
Je motor kan olie ook gewoon verbruiken, deed m'n 306 ook. Lekkere blauwe walm als je 'm startte :+ Is overigens wel slecht voor je katalysator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
EektheMan schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:27:
Waah! Die Mazda....ik zou zenuwachtig worden na een paar honderd km gereden te hebben. Niets voor mij.

Slijtage begrijp ik, maar dan nog kan die olie toch nergens naartoe ontsnappen? Als het niet teruggeschraapt wordt, zal de olie na uitschakeling van de motor alsnog terug naar beneden lopen. Of zorgt de toegenomen wrijving voor extra verdamping? Ik vind het gewoon verbazend dat er auto's zijn die 20k doen en anderen, zoald die Mazda nog geen 1000km.

Ik heb vanmiddag voor 5,50 Euro een liter fles Shell Helix HX8 5W30 A3/B4 ingegooid. Daarmee is het olie pijl net OK. Als het fijn loopt koop ik er nog bij.
Ik had een Nissan met een gesneuvelde zuigerveer. 1L olie per 400Km. Bereik op 1x tanken 700Km. Dat was echt olie tanken en benzine bijvullen. 8)7

M'n huidige Mazda zit onder de 0,8L / 20.000 Km. Met 170K op de klok. Ik peil wel regelmatig (iedere 5k) ivm distributie ketting die het prettig vind om ruim in de olie te zitten.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gesneuvelde zuigerveer = auw! :D

Wel leuk om te zien dat het topic weer een beetje opleeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

martijn_tje schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:20:
[...]

Ik had een Nissan met een gesneuvelde zuigerveer. 1L olie per 400Km. Bereik op 1x tanken 700Km. Dat was echt olie tanken en benzine bijvullen. 8)7

M'n huidige Mazda zit onder de 0,8L / 20.000 Km. Met 170K op de klok. Ik peil wel regelmatig (iedere 5k) ivm distributie ketting die het prettig vind om ruim in de olie te zitten.
Ik heb mijn Alto van 40.000 naar 190.000 gereden en nog nooit een druppel olie bij hoeven vullen. Er komen wel steeds meer rare geluiden uit en ik twijfel of ik dat nog laat maken. Een Alto met die KM's is niet zo veel meer waard, zeker niet als die bijgeluiden produceerd en van rood veranderd is in roze.

Ik kwam trouwens deze week op een parkeerplaats een man tegen die mijn auto begon te poetsen omdat hij een of ander spul wilde verkopen om uit te smeren over de lak. Ik heb het niet gekocht omdat ik hem niks gevraagd had en niks koop op parkeerplaatsen van mensen die ik verder niet ken. Maar heeft iemand enig idee wat dit was? Het zorgt ervoor dat het rood weer wat dieper wordt en zou een keer per maand er op gesmeerd moeten worden, ik denk dat het een olielaagje op de vernis legt ofzo.

En wat is een normale prijs? Hij had 40 euro op zijn flessen staan, verkocht ze voor 30 en als ik er twee nam voor 50. Maar ik had geen idee wat het was en wat een normale prijs is en het daarom niet gekocht. Op zich werkt het wel iets, het stukje dat hij een paar dagen geleden heeft behandeld is nog steeds iets roder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

En rode auto weer rood maken doe je normaal toch door middel van de clearcoat op te polijsten? Daarnaast laat een beetje wax het oude rood vaak ook al goed zien ;) Potje wax kost 15-20 euro als je niet al te gek doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
EektheMan schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:27:

die olie komt dan in de verbrandingskamer van de cilinder terecht en zal samen met de brandstof verbrand richting de uitlaat gaan.
je wil nog wel eens auto's zien rijden met een blauwe walm uit de uitlaat... dat is dan olie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jasperlamers schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:28:
En rode auto weer rood maken doe je normaal toch door middel van de clearcoat op te polijsten? Daarnaast laat een beetje wax het oude rood vaak ook al goed zien ;) Potje wax kost 15-20 euro als je niet al te gek doet
Wat die man had was geen wax, het was iets vloeibaars en je smeert het zo uit. Het is niet perfect maar het stukje wat hij ingesmeerd heeft is wel een stuk roder geworden. Volgens hem moest ik het dan maandelijks herhalen. Het ding helemaal polijsten lijkt me iets te veel werk :p Ik heb zelf Turtle Wax voor rode auto's maar dat doet niet heel veel (ja het polijst iets (maar niet genoeg), er zit rode kleurstof in (maar niet genoeg) en het beschermt (maar daarvoor is het te laat :p ).

Maar ik ga ook geen 30 euro betalen aan een vreemde man op een parkeerplaats met een verhaal als ik niet weet wat voor spul het is en wat een normale prijs is :p (misschien had hij het wel net in de Action daar gehaald ;) ) Ik liet hem zijn gang gaan uit verbazing, stond met mijn handen vol boodschappen en wist niet waar hij heen wilde met zijn verhaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Marzman schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:49:
[...]

Ik heb mijn Alto van 40.000 naar 190.000 gereden en nog nooit een druppel olie bij hoeven vullen.
Dat zijn wel een goede portie kilometers! :D Zijn er dingen qua onderhoud geweest in die periode waarvan je zegt, hmm, komt wat vaker terug dan normaal/aandachtspuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lampuhkap schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:25:
[...]

Dat zijn wel een goede portie kilometers! :D Zijn er dingen qua onderhoud geweest in die periode waarvan je zegt, hmm, komt wat vaker terug dan normaal/aandachtspuntje?
Ja het is behoorlijk voor zo'n autootje, en dat in slechts 4 jaar tijd :p Marzman in "Het grote Suzuki topic"

Ik heb geen gekke kosten gehad. Gewoon normaal onderhoud, accu, olie, filters, remmen, de uitlaat een keertje. (oja, en een keer een nieuwe voorruit door een steentje dat was gaan springen op de snelweg). Maar nu zou de koppeling vervangen moeten worden, en de distriebutieriem (voor de 2e keer) en er zit een raar geluid in het onderstel (maar dat laatste komt ook door de Belgische wegen denk ik) en ik denk dat dit niet zo veel zin meer heeft. Ik rijdt er nog even mee door (net nieuwe remmen, olie en en filters dan gaat hij denk ik weg). En mijn vrouw leert nu autorijden, in Belgie mag dat gewoon in je eigen auto zonder rijschool maar dan is het op zich ook wel fijn als ze nog in deze kan oefenen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 05-09-2016 19:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tot dusver, hier ook regulier onderhoud gehad. Keer wiellager voorzijde gehad, homonikneet gehad. Verder tot nu toe *klopt af* allemaal standaard onderhoud.
Voorruit heb ik afgelopen week vervangen vanwege tak erop. Barst erin, 150 euro incl montage voor nieuwe, best netjes dacht ik zo,

Automaat hier, dus koppeling zal ik geen last van hebben :D

Wel fijn te horen dat t kleine karretje het zo lang en goed volhoud :D

• EektheMan

EektheMan

DPC

Heb nu 120k op de teller staan en in principe qua onderhoud niets vervelends gehad. Tenminste niet iets wat ik niet zelf heb vernaggeld (vering moeten vervangen bv door rijgedrag etc).

Iets dat ik toch wel meeneem bij een beslissing voor een volgende auto.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:08
Lampuhkap schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:55:
Tot dusver, hier ook regulier onderhoud gehad. Keer wiellager voorzijde gehad, homonikneet gehad. Verder tot nu toe *klopt af* allemaal standaard onderhoud.
Voorruit heb ik afgelopen week vervangen vanwege tak erop. Barst erin, 150 euro incl montage voor nieuwe, best netjes dacht ik zo,

Automaat hier, dus koppeling zal ik geen last van hebben :D

Wel fijn te horen dat t kleine karretje het zo lang en goed volhoud :D
Tevreden over de automaat of had je liever een schakel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mijn vrouw rijd automaat, ik was destijds toen t nog kon (in de tussentijd epilepsie erbij gekregen) ook aan het lessen in een automaat.
Why? Ik ben een vent met Asperger en rijden met een handbak gaf me net teveel prikkels om me overal op de weg dan ook nog eens op te kunnen focussen.
Dus ik ben toen overgestapt naar automaat.
En als we dan toch een auto zouden kopen, zou het een automaatje worden, dus is mijn vrouw destijds ook gewoon automaat gaan lessen :)

Ja, de handbak had zuiniger geweest (heel veel zelfs) maar dit is ook wel lekker zo. Zeker tijdens file en eigenlijk ook wel op de lange afstanden :)

De automaat doet t *klopt af* zover iig prima. Had wel een versnelling meer in gemogen, maar verder, prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou ook liever een automaat hebben (veel fijner in files). Maar de volgende auto wordt toch een schakel, in Belgie mag je oefenen en examen rijden in je eigen auto en het lijkt me handiger als mijn vrouw een rijbewijs haalt waarmee ze in alle auto's mag rijden (ze kan nu schakelen). Het geeft wat meer keuze in auto's en ook als je een keer een busje huurt ofzo dan is dat nooit een automaat.

Schakels houden het nog lang vol eigenlijk als je kijkt hoe auto's verder ge-automatiseerd worden en hoe lang ze al met automaten rondrijden als default in Amerika. Het voelt toch een beetje als iets uit het verleden, het is net niet meer dat we nog moeten double-clutchen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:16
Een vraag voor Celerio bezitters over de stoelen.

Ik heb vanuit mijn werk deze auto (huur/voorloop auto) gekregen, en ik rij er nu een week in.
Sinds een paar dagen heb ik nu ook last van mijn rug en nek, en het word erger als ik in deze auto zit. Ik heb het idee dat het komt door de hoofdsteunen die in mijn ogen niet echt een geweldige zithouding promoten.
Nu ben ik van mijn eigen auto wel wat luxe gewend wat natuurlijk niet helpt bij een onbevooroordeeld beeld (sportstoelen) maar ik snap het hele idee erachter niet. De steunen staan in mijn ogen nogal onnatuurlijk naar binnen gebogen waardoor ik het gevoel heb in een houding te moeten gaan zitten waarin ik niet recht kan zitten.

Is het mogelijk de hoek van deze steunen aan te passen?
Het is niet zo een probleem voor een paar minuten, maar ik zit ongeveer 1.5 uur per dag in de auto.

Tevens zit er geen CC op, dus ik moet continue op het gas pedaal blijven drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:06
Weet iemand hoe ik aan de kleurencode van mijn auto kom? Suzuki Swift 2005.

Ik heb (helaas vandalisme) een nieuwe motorkap nodig, maar verder dan fel blauw kom ik niet qua beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Afgelopen weekend 6 Billy boekenkasten met opzetstukken, deurtjes en nog een ander kastje bij de Ikea gehaald. Hoe krijg je dat in een Suzuki Swift...?

Zo:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28cezo6.jpg

Voorheen had ik een grote station, maar gebruikte die ruimte maar zelden. Nu was het handig geweest, maar de swift trekt het ook gewoon! Kosten voor de aanhanger; 15 euro (ikea). Verschil in wegenbelasting vorige auto (€ 78,-) en deze (€ 20) : 58 euro per maand :P

Okee, op de snelweg heb ik voornamelijk in de 4e versnelling gereden... in zijn 5 hield hij hem net op de 90, maar bergop zakte hij weg :+

Geinig weekendje met de Swift! En nu nog de Billy's in elkaar zetten :P

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• EektheMan

EektheMan

DPC

Marzman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:39:
Maar de volgende auto wordt toch een schakel, in Belgie mag je oefenen en examen rijden in je eigen auto en het lijkt me handiger als mijn vrouw een rijbewijs haalt waarmee ze in alle auto's mag rijden (ze kan nu schakelen).
Het is al even terug voor mij, maar ze kan toch ook gewoon een lesauto nemen? 30 lessen x 35 Euro oid? Zie het ook als verzekering dat je de eigen auto niets vervelends aandoet. Kun je daarna wel fijn met een automaat rijden.
Ik weet het niet zeker, maar die handeling met de versnelling moet je onbewust toch afleiden? Dan liever veiliger met een automaat.

Wat ik mis buiten de automaat in mijn Suzuki is een Hill Hold functie. Voorkomt dat je op een heuvel voor bv een stoplicht achteruit rolt zodra je het rempedaal loslaat. Ik gebruik de handrem weinig tot niet op heuvels. Nu stond ik laatst een uur in een slakkengang rijdende file op een bergje en kreeg ik op het laatst spierpijn....of beter gezegd, zo'n moment waarbij je been gaat trillen/te zwak wordt om gedoseerd het pedaal in te drukken. Best eng eigenlijk. En dan zo'n irritant bestelwagentje achter me, die net zoals OV bussen, praktisch tegen je aan parkeren :X

• kendo
  • Niet online
bas-r schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:16:
Weet iemand hoe ik aan de kleurencode van mijn auto kom? Suzuki Swift 2005.

Ik heb (helaas vandalisme) een nieuwe motorkap nodig, maar verder dan fel blauw kom ik niet qua beschrijving.
Meestal zijn deze op een typeplaatje, onder de motorkap(schutbord) of in de deurpost te vinden.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:52
@marzman: off topic, maar wel belangrijk; hou er rekening mee dat in België overschakelen van een automaatrijbewijs naar manueel inhoudt dat je alles (incl theorie) terug moet doen. Niet evident dus

• Marzman
  • Niet online

Marzman

manzonderdas schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:22:
@marzman: off topic, maar wel belangrijk; hou er rekening mee dat in België overschakelen van een automaatrijbewijs naar manueel inhoudt dat je alles (incl theorie) terug moet doen. Niet evident dus
Daarom blijf ik gewoon schakelen tot ze haar rijbewijs heeft ;)
EektheMan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:37:
[...]
Het is al even terug voor mij, maar ze kan toch ook gewoon een lesauto nemen? 30 lessen x 35 Euro oid? Zie het ook als verzekering dat je de eigen auto niets vervelends aandoet. Kun je daarna wel fijn met een automaat rijden.
Ik weet het niet zeker, maar die handeling met de versnelling moet je onbewust toch afleiden? Dan liever veiliger met een automaat.
Het is natuurlijk wat moeilijker om aan te leren omdat je meer moet doen, maar schakelen, koppelen ontkoppelen kan ze nu al en mijn vader heeft een rijschool (in Nederland, dus dat telt helaas niet voor Belgie) waar ze af en toe wat professionele tips krijgt. Ze moet vooral nog wat meer oefenen.

[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 21-09-2016 22:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn Suzuki gaat weg, ik heb een Nissan Micra gekocht dus straks ook niks meer te zoeken in dit topic.

Dan heb ik wel goedkoop gereden met deze auto, in 5 jaar van 40.000 naar 216.000 km (217/218.000 gaat hij misschien nog halen de komende twee weken). De aanschafprijs was 4000 euro en ik krijg nu 1000 euro inruilpremie er voor. De koppeling (en drukgroep) en distributieriem (en waterpomp en spanrollen) zijn wel toe aan vervanging en ik denk ook de homokineten. En de uitlaat zou vastgezet moeten worden (of gedeeltelijk vervangen). En dan blijft het een Alto in 50 shades of red met meer dan 200.000 km op de teller, dus dat leek me niet meer de moeite.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Marzman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:50:
Mijn Suzuki gaat weg, ik heb een Nissan Micra gekocht dus straks ook niks meer te zoeken in dit topic.

Dan heb ik wel goedkoop gereden met deze auto, in 5 jaar van 40.000 naar 216.000 km (217/218.000 gaat hij misschien nog halen de komende twee weken). De aanschafprijs was 4000 euro en ik krijg nu 1000 euro inruilpremie er voor.
Jammer, maar ben zelf ook (nog) niet merkvast. Ben wel ontzettend te spreken over de kosten van de Suzuki. Tot nog toe geen grote kosten gehad (die ik niet mezelf heb aangedaan) en de jaarlijkse grote beurten zijn ivm de Mercedes van mijn vader spotgoedkoop(500+). Nog geen 1 maal boven de 200 Euro dacht ik.

3000 Euro voor zoveel KM is een lachertje. Weinig tot geen slechte verhalen over Suzuki in dit topic. Toch wel een prestatie. Maarre, kom gerust buurten in dit topic hoor, we zullen je missen. En mocht er wat leedvermaak zijn over je verraad wissel naar de Micra..... >:)

Heb zelf net een nieuwe Grand Vitara gekocht. Ding is blijkbaar nog wel in productie voor landen als Australie, Zuid-Afrika, Oekraiene, Rusland.....daar waar deze auto excelleert eigenlijk. Heb een 2016 (augustus) model genomen ipv de 2017, scheelde 4000 Euro plus dat het 2017 model op de velgen na, exact gelijk is. Het is een JLX-EL. Meest uitgebreide versie. Komt ook meteen met bescherming van de bodem (4 platen) voor off-road rijden wat wel iets veiliger voelt.
Het is een automaat wat vooral op de langere afstanden een verademing is. Heb er nog weinig in kunnen rijden, maar heb afgelopen week wel 2k kilometer gedaan op een klein uitstapje. De motor is nu een 2.4 ipv van mijn oude 2.0. Echt een merkbaar verschil. Vooral bij het inhalen erg fijn, al schrok mijn passagier wel steeds van de extra kick in power bij het schakelen naar een hogere versnelling op zo'n moment. Heeft maar 4 versnellingen wat je volgens mij tegenwoordig niet veel meer ziet. Als je rap van 100 naar 130 wil gaan dan wordt je wel even in de stoel gedrukt bij veranderen van versnelling.
Heb nu ook nog mijn oude GV staan, maar mis in de stad al heel snel de automaat. Ik ben bekeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door EektheMan op 20-04-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat vraagt wel om foto's! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

;-)

Ik heb nog maar 1 foto genomen. Auto is al vies door een zandregenbui en het licht is vaag met zon aan de ene kant en donkere wolken aan de andere. Maarts weer. Later een betere foto.

Suzuki Grand Vitara JLX-EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Onder de 200 euro voor een Vitara is best netjes, maar ik denk dat dit in Belgie ook niet gaat lukken bij een Suzuki dealer, zelfs kleine autootjes zitten al tussen de 200 en de 300 euro voor een beurt.
Jij zat in Rusland toch? Mooie foto trouwens van dat kerkje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Marzman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:39:
Onder de 200 euro voor een Vitara is best netjes, maar ik denk dat dit in Belgie ook niet gaat lukken bij een Suzuki dealer, zelfs kleine autootjes zitten al tussen de 200 en de 300 euro voor een beurt.
Jij zat in Rusland toch? Mooie foto trouwens van dat kerkje.
Hmmm, dat is jammer. Vind het wel een lekkere prijs :)

Zat in Rusland, maar inmiddels Oekraine. Maar de auto is geimporteerd uit Griekenland...aangekomen in de haven van Odessa, vervolgens op de trein naar Kharkiv en via een oplegger naar Kyiv. Resultaat, 6km op de teller ;-)

Na aankoop een paar kilometer naar mijn huis om een maand te wachten op de papieren :'(

Volgens het serviceboekje is het aan te raden(maar niet verplicht voor de garantie) om na 1000km terug te gaan voor een beurt/quick check. Nog anderen die dat in hun serviceboekje hebben en dat advies opgevolgd hebben? Heb er niet echt de tijd voor, maar het voelt slecht om het niet te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door EektheMan op 20-04-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is gewoon nodig, zit inloop olie in en zeker na de eerste kilometers moet dat gewoon even gewisseld worden. Niet veel spannends maar wel even nodig. Verder lopen ze wat zaken na en controleren wat dingen of er niks is losgelopen of iets anders. :)

Maar leuk model is dat, heb er meer mee dan de nieuwe. :) Laatst met een V6 op pad geweest op de eilanden hier, met spoilertje en bull bars rondom. Tof ding en sleurt lekker door. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik doe zelfs een dubbele snelle oliewissel bij tweedehands auto's. :X :P Kopen, olie erin, twee weekjes rijden en dan weer olie wisselen. Een proefrit is toch een momentopname qua conditie van de motor, en als 'ie in die twee weken teveel verbruikt naar mijn zin of de olie is niet fris meer (stukjes!) dan weet ik genoeg. Tot nu toe heb ik al mijn auto's anderhalf jaar of langer, dus die vijf of zes tientjes extra voor een aanvullende oliewissel vallen dan wel weg in de jaarlijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij een nieuwe auto doe je dat bij de dealer en dan is het wel meer dan 5 tientjes helaas. Maar ik zou het wel doen inderdaad.

Met mijn Alto deed ik 30.000 km met de olie en dan wisselde ik die. Maar die was niet nieuw, had al 40.000 km toen ik hem kocht. Nu verbruikt hij nog steeds geen olie, terwijl de dealer-onderhouden Aygo van mijn vader bij 150.000 km al olie ging verbruiken. Die kerel van Castrol had 350.000 km gereden met een auto en nooit de olie verwisseld. Dan kun je zeggen ja dan zal die motor wel ver versleten zijn, vast, maar 350.000 km :p

http://www.gva.be/cnt/aid711957/motorolie-verversen-is-onzin

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 21-04-2017 13:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat verhaal over nooit olie verversen is al zovaak gedebunked, daar zou ik geen waarde aan hechten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:35
Na het wagentje veel gebruikt te hebben gaat onze Alto de deur uit, deze is vervangen door een wat modernere Up.

Een link naar de advertentie omdat het kan. :) Dus niet

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 30-07-2017 19:53 ]

YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 04-06 13:07
Hoi allen,

Dit topic lijkt niet heel levendig maar toch even voorstellen :)

Ik heb onlangs een Suzuki Kizashi aangeschaft, waar ik een LPG installatie in ga laten bouwen.

De auto:

-Bouwjaar: 2011
-KM stand 80450
-Motor: 2.4L 4 Cyl.
-Transmissie: CVT, (schakelen met flippers aan stuur mogelijk)
-In/uit te schakelen 4wd.
-3 cm verlaagd.
-Daadwerkelijke verbruik op benzine tot nu toe: 7.8L/100KM

Erg mooie auto, interessante techniek. Wel vrij hard door de verlaging, heb de originele veren er bij, denk erover om die te laten monteren.
Heb flink gezocht en er zijn wel wat suzuki clubs in nederland, helaas geen Kizashi club. Er zijn er dan ook maar 160 van verkocht in nederland. Wel lijkt het me leuk om toch af en toe naar een Suzuki of Jap meeting te gaan.

Foto's zijn niet al te best maar voor nu moeten jullie het hiermee doen :)

Auto
Auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OkMvmuS3BHOdEEkz1h3WNhz1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/asty4VgroDV1OQq0EjjjMn35/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HBTidusVy5yFVy1fBYwafuCz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MpUt0FiXVEUNfvWewd9Mom8u/thumb.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heel gaaf! Altijd een super mooie auto gevonden :) Wist niet dat deze motoren goed op LPG konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 07-06 23:13
Hele nette wagen Shao.

Wij zijn in 2015 in een iets benzinevriendelijkere gestapt. Nu inmiddels bijna 3 jaar verder en 42000KM op de klok nog steeds heel veel plezier aan de Vitara.

Haal net aan met ons verkeer hier ongeveer een 1 op 16 nu. ongeveer 750KM op een tankje, Vorig jaar in Frankrijk zelfs soms de 800 gehaald. Mag niet klagen.

Weinig onderhoud, inmiddels zijn de achterbanden aan vervanging toe.

Hoop er nog wel wat jaren plezier van te hebben, maar dat zal vast wel goedkomen met het betrouwbaarste automerk volgens de consumentenbond :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Joopieboy schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:34:
Heel gaaf! Altijd een super mooie auto gevonden :) Wist niet dat deze motoren goed op LPG konden.
Het kan. Men adviseerd wel een klepsmeersysteem maar dat laat ik nog even want:

1) door de cvt draai ik zelden meer dan 2000 rpm, dus heel veel hitte krijgen de kleppen niet te verduren.
2) over een jaar meet ik de klepspeling en dan kijken we of die afwijkt van de huidige klepspeling. dan kan ik alsnog een smeersysteem inbouwen.
SpoekGTi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:19:
Hele nette wagen Shao.

Wij zijn in 2015 in een iets benzinevriendelijkere gestapt. Nu inmiddels bijna 3 jaar verder en 42000KM op de klok nog steeds heel veel plezier aan de Vitara.

Haal net aan met ons verkeer hier ongeveer een 1 op 16 nu. ongeveer 750KM op een tankje, Vorig jaar in Frankrijk zelfs soms de 800 gehaald. Mag niet klagen.

Weinig onderhoud, inmiddels zijn de achterbanden aan vervanging toe.

Hoop er nog wel wat jaren plezier van te hebben, maar dat zal vast wel goedkomen met het betrouwbaarste automerk volgens de consumentenbond :)
Thanks. Momenteel rijd ik volgens de boordcomputer 1 op 12.5 wat echt wel zuinig is, al is dat wel vrijwel volledig woon-werk met max 105 kmh.

Heb grote hoop op de betrouwbaarheid. Hij is wel in Japan zelf gebouwd ( in tegenstelling tot engeland of Brazilie) dus dat zijn de beste, zegt men :)

Binnenkort eens kijken naar Suziki meetings in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaat niet om de toerentallen maar de algemene verbranding die veel heter is, je beperkt het risico nu wel iets maar dat je na een aantal jaar je kleppen kunt gaan vervangen is dan wel zeker als deze onvoldoende of niet gehard zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Klopt, maar gemiddeld 1500 toeren betekend minder temperatuurontwikkeling dan bij gemiddeld 2500 toeren, dus beperktere impact.
Wat ik me ook afvraag, over hoeveel meer graden celcius hebben we het eigenlijk? weet iemand dat?

Zoals gezegd, over een jaar zie ik wel hoe de speling is en dan kan ik alsnog beslissen het systeem in te bouwen. Ook vind ik weinig bewijs over de daadwerkelijk impact/ onzin van klepsmeersysteem behalve dat iedereen roept "dat je het echt wel moet doen".
Ik weet dat er drama combinaties te vinden zijn zoals bv de Mazda2 Bifuel die daar absoluut niet voor geschikt was, maar dat is wel echt een uiterste.

Ik blijf het lastig vinden om te achterhalen wat nu wel en niet zin heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SpoekGTi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:19:

Netjes hoor, zoals je weet heb ik de GV, het oudere broertje. In de stad doe ik 1:8.7 en daarbuiten op veel snelweg 1:12, maar gemiddeld 1:10. Toch aardige vooruitgang.

Mijn GV 2006-7 en de GV 2017 hebben beiden geen onverwacht hoge onderhoudskosten gehad. Ga het nog lastig vinden om ooit over te schakelen naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb een vraag over een Swift uit 2005, volgens mij een 1.3? Is van mij vorige buurvrouw, en heeft de airco pomp kapot. Maakt nu een klote geluid. Is het mogelijk om tijdelijk een kortere riem erop te leggen, en zo de pomp te omzeilen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Hier ook een trotse Suzuki rijder :) Ik rij een in Thailand geproduceerde Celerio Comfort, de opvolger van de Alto/Splash. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen: het beste van beide. De Splash was vooral een ruime stadauto, en de Alto een kleine stadauto. Hij heeft dus een beetje van beide overgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lc8x1w.jpg

Want zowel de Alto en de Splash hebben gewoon geen opvolger gekregen, in plaats daarvoor de Celerio gekomen. En hij maakt zijn beloftes bijna helemaal waar. Hij is ruim en zuinig en eigenlijk binnen de bebouwde kom best wel pittig voor een stadsauto :Y

Ik trek er eerlijk gezegd best snel mee weg bij het stoplicht ( nee ik rij echt niet weg met slippende bandjes ) en voordat ik het weet zit ik al in de vier.

Ook op de autosnelweg gewoon een comfortabele auto, dat was ook erg belangrijk voor mij persoonlijk. Want ik maak redelijk wat snelweg km's en dan wil ik toch wat comfort hebben. Al waren de stoelen in het begin wel echt wennen. Maar nu dat ik de auto zo'n drie maanden in bezit heb ben ik er volledig aangewend B)

Belangrijkste argument om juist voor de Celerio te gaan en niet bijvoorbeeld een Peugeot 108, was omdat het gewoon de zuinigste en ruimste auto in zijn segment is.

Ik wilde gewoon niet zo'n klein stadautootje, waar je met moeite twee kratjes bier in kwijt krijgt. Nee ik wilde vooral een praktische en betrouwbare auto: waar ik zonder zorgen in rond kan rijden en hij hopelijk weinig in onderhoud kost. Maar de tijd zal het vertellen ;)

Al staat Suzuki wel bekend als het betrouwbaarste automerk: dus ik heb er wel vertrouwen in. Overigens rij ik momenteel gemiddeld 1op27 met de auto _/-\o_ Dus dat scheelt flink in brandstof 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Gisteren een ritje gemaakt in de nieuwe Swift Sport :)

Ik vind helemaal mooi, toch maar weer eens wat extra zwart geld apart gaan zetten :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leuke auto die Celerio, niet heel veel groter dan een Alto maar toch een veel meer volwassen uitstraling. Betrouwbaarheid zit wel goed bij Suzuki, ik heb zelf een Alto helemaal opgereden zonder dat die me ooit heeft laten staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

@Anoniem: 1068241 WTF, 1 op 27!!! #Jaloers
Zit er verschil tussen een Thais en een EU model? Andere motor bv, EURO4/5/6, dat soort grappen?

Ik heb mijn Suzuki GV 2017 weer eens geëxporteerd (pfff, 3e maal in minder dan 1 jaar tijd) en laten keuren. Onderweg moest ik toevallig de ruitenvloeistof (als dat het goede woord is) bijvullen. Zie ik dat ze vergeten zijn de motorkap terug te plaatsen :( Ze wilden waarschijnlijk wat zaken checken, al staat die informatie duidelijk op de motor aangegeven op een plek buiten de motorkap. Bah, hebben ze die auto 2 weken daar in de garage staan met een rondslingerende Suzuki motorkap en niemand die 1+1 doet.

Ben nu even behoorlijk ontstemd, maar hopelijk is zo'n ding niet al te duur en is het snel te leveren. Intussen rij ik liever met de nieuwe GV dan de oude (vanwege Automaat en een 2.4L ipv 2.0L). Kan toch geen kwaad? Die motorkap is toch enkel om de boel een beetje schoon te houden?.

[ Voor 8% gewijzigd door EektheMan op 15-06-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Stroomlijn, voetgangersveiligheid, geluid, etc. Een motorkap heb je gewoon nodig hoor. Denk dat oom agent niet blij ervan wordt als je zonder rond gaat rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EektheMan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:20:
Zit er verschil tussen een Thais en een EU model? Andere motor bv, EURO4/5/6, dat soort grappen?
Het EU model komt uit Thailand. Daar staat de fabriek. Mijn Alto kwam ook uit India, maar had gewoon twee werken koplampen enzo in tegenstelling tot locale modellen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

@Marzman Oh wauw, en de auto is al zo redelijk geprijst en dan nog verdienen met die transportkosten. Had ik niet verwacht. Dacht dat ze in Hongarije auto's maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
AtleX schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:13:
Stroomlijn, voetgangersveiligheid, geluid, etc. Een motorkap heb je gewoon nodig hoor. Denk dat oom agent niet blij ervan wordt als je zonder rond gaat rijden.
Ik denk dat hij de beschermkap op het motorblok zelf bedoelt en niet de hele motorkap.
Tenminste, die kap "vergeet" je niet te monteren lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

EektheMan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:20:
Zover ik weet word de Suzuki Celerio voor de Europese markt in Thailand geproduceerd, maar in Duitsland word de Celerio standaard met de K10B motor geleverd welke ook in de Suzuki Alto te vinden is. Die laatste is dus minder zuinig dan de K10C, welke voorzien is van Dualjet technologie waardoor de auto extreem zuinig kan rijden. En de in India geproduceerde Celerio komt ook met een K10B motor en heeft ook geen Stop-Start technologie etc.

De reden dat in Nederland de Celerio standaard met wat ze in Duitsland pas bij het ''ECO+-Paket'' geleverd word, is omdat de BPM gebaseerd is op de CO2 uitstoot. En zodoende is de Suzuki Celerio met ECO Motor ( K10C ) in Nederland dus goedkoper. En ik heb begrepen dat de productiekwaliteit in Thailand stukken beter zou zijn dan in India :)

Is trouwens ook een beetje een sport voor mij persoonlijk, om zo zuinig mogelijk te rijden. En de Celerio is daar de perfecte auto voor. En de laatste tijd zie ik steeds vaker Celerio's rond rijden, dus ik denk dat de auto aan populariteit wint nu de benzineprijs flink gestegen is >:)
Marzman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Het EU model komt uit Thailand. Daar staat de fabriek. Mijn Alto kwam ook uit India, maar had gewoon twee werken koplampen enzo in tegenstelling tot locale modellen ;)
Ja wetgeving bij ons is gewoon strenger, dus zodoende is de Celerio in India niet gelijk aan de Celerio die in Nederland rond rijdt. Ik krijg in juli trouwens cruisecontrol in mijn Suzuki Celerio, dat bleek een originele optie bij de auto te zijn: welke ook achteraf door de dealer ingebouwd kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 23-06-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Het is al weer even geleden, maar de Vitara is vandaag 3 jaar oud, tijd voor een wasfeestje :P

Maar even zonder gekkigheid, ik zoek voor woon werk verkeer binnenkort een andere gebakje erbij.

Nu heb ik een Swiftje gezien uit 1999 volgens mij de MK3 met 186K (kan ook 286K) zijn op de teller. Deze staat te koop bij een autobedrijf met de mededeling dat met 180K de distri is vervangen. Kortom, op wat kleine kosten na de eerste 2 jaar denk weinig onderhoud.

Nu weet ik uit ervaring dat het handig is om meteen dan ook de waterpomp te vervangen, immers je ligt er dan toch onder, dus daar kan ik nog naar vragen. Op de foto's ziet het er prima uit voor een auto van 19 jaar oud her en der wat lak schade maar zijn er nog andere punten waarop ik moet checken behalve de vaste punten, dorpel/bodem, wielkasten? Het blokje mag een beetje zweten maar moet natuurlijk niet in de olie leggen.

APK loopt nog tot juli 2019, voor de rest net dingetje, airco,stuurbekrachtiging etc lekker compleet.

Hij gaat gebruikt worden voor +/- 200km per week woon werkverkeer. Qua verbruik schat ik dan 2x per maand te moeten tanken (1 op 13 ofzo).

Motortechnisch verwacht ik weinig problemen heb jaren een Swift GTi gereden en technisch halen ze de 5 ton wel.

Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn Swiftje is destijds inderdaad economisch overleden door de warmtepomp. Zwakke punten zijn denk ik de zijramen en de versnellingsbak.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:07
Waterpomp van een Swift is zo vervangen, hoeft de distributie ook niet voor losgehaald te worden. Kans bestaat dat de pomp niet vervangen is. Kost je wat tientjes en een uurtje werk, als je het zelf doet.

De voorste zijramen zijn inderdaad een zwak puntje. Er zit een rail in de deur die na verloop van tijd open gaat staan en ervoor zorgt dat het mechanisme scheefzakt. Eenvoudig te repareren met een bankschroef.

Goed kijken naar roestige dorpels, de bodem ter hoogte van de achterste ophangpunten van de voorste draagarmen wil weleens rot zijn en het gedeelte rondom de voorste ophangpunten van de draagarmen is ook gevoelig. Proefrit maken en even fors optrekken in zijn twee en dan het gas weer loslaten. Als de auto bij optrekken naar één kant trekt en bij gas los weer naar de andere, dan kan dat duiden op versleten draagarmrubbers voor, of op zoveel roest rondom de eerder genoemde ophangpunten dat je beter verder kunt gaan kijken of er nog meer te koop is.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Peenutzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 00:21:
Waterpomp van een Swift is zo vervangen, hoeft de distributie ook voor losgehaald te worden. Kans bestaat dat de pomp niet vervangen is. Kost je wat tientjes en een uurtje werk, als je het zelf doet.

De voorste zijramen zijn inderdaad een zwak puntje. Er zit een rail in de deur die na verloop van tijd open gaat staan en ervoor zorgt dat het mechanisme scheefzakt. Eenvoudig te repareren met een bankschroef.

Goed kijken naar roestige dorpels, de bodem ter hoogte van de achterste ophangpunten van de voorste draagarmen wil weleens rot zijn en het gedeelte rondom de voorste ophangpunten van de draagarmen is ook gevoelig. Proefrit maken en even fors optrekken in zijn twee en dan het gas weer loslaten. Als de auto bij optrekken naar één kant trekt en bij gas los weer naar de andere, dan kan dat duiden op versleten draagarmrubbers voor, of op zoveel roest rondom de eerder genoemde ophangpunten dat je beter verder kunt gaan kijken of er nog meer te koop is.
Ah ok thanks, hij staat sowieso bij een autobedrijf, dus ik vraag sowieso wel even of ze hem op de brug zetten dat ik even kan kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Hmmz het wagentje wat ik op het oog had was inmiddels al pleite helaas.

Maar goed ik heb er nog een gezien en gehaald. Bodem/dorpels etc zijn in prima staat. Deze is uit 2000 met de hele electrische Rambam er nog op: ABS, Spiegels, airco, stuurbekrachtiging en elektrische ramen, helaas met het bekende kwaaltje, dus daar gaan we nog eens naar kijken.

Motorisch loopt hij prima, schakelt goed, volgens mij is de einddemper wel lek (niet veel of groot gat) Trekt niet scheef. Distributieriem is 10K geleden vervangen, zitten net nieuwe banden onder. Hier zat zelfs nog een JVC headunit in met USB :D volgens de verkopert 143K gelopen....ik twijfel maar goed.

APK nog tot 11 okt 2019 en dan zien we wel verder.

Swiftje1

swiftje2

Ik zeg voor 800 euro's ik gaat eens kijken hoelang hij het volhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n oudere Suzuki lijkt mij ook erg leuk: met name de Suzuki Alto van voor 1992 vind ik een erg leuk wagentje om te zien, dus eigenlijk zou ik er wel in willen rijden of wellicht zelfs voor erbij.

Zo'n Suzuki Swift echter van voor de Mini copy facelift, dus zoals de bovenstaande vind ik minder charme hebben. Lijkt mij echter wel een heel degelijk wagen om mee te rijden, zag er gisteren ook eentje te koop staan voor € 675 en goed onderhouden althans de advertentie.

Maja ik heb al een Suzuki Celerio, dus buiten het eens een keer proef rijden lijkt het mij verder niet zo verstandig om een oude Suzuki er naast te hebben voor erbij.

Al lijkt mij juist zo'n oude Suzuki Swift ideaal om mee te roadtrippen, iets wat ik graag doe. Maar met de Celerio durf ik niet ermee naar Groot Brittannië, bang dat ik schade rij aan de auto. Het wegdek zit ja vol met gaten :+

Oh die oude Suzuki's hebben wel veelal nog een teller die maar tot 99.999 telt, dus hij kan al een paar keer het klokje rond zijn. En dat zou je aan het interieur kunnen zien, dan zit er meestal een erg versleten stuur in ( al kan je die vervangen door een netter exemplaar 8)7 )

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-11-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Dat van die teller weet ik, vandaar dat ik ook twijfel over de 143K, denk eerder aan 243K maar goed, dit ding is er voor erbij, de Vitara doen we de rest wel in.

En ik ben het met je eens dat deze iets minder charme heeft dan de modellen van 89-92 maar die apparaten uit die tijd die rotten haast onder je weg als je rijdt. Motorisch wil het allemaal wel, maar de rest erom heen niet zo :)

• SpoekGTi
Vandaag maar eens wat dingen onder handen genomen aan de vers aangewonnen swift :) alle verlichting eens nagelopen en waar nodig vervangen. Autoradio maar eens fatsoenlijk vast gezet.

Aankomende dinsdag gooien we hem even af bij de dealer voor een Suzuki Wintercheck en vandaar kijken we maar weer verder. Ben er wel achter dat de einddemper lek is helaas.

Anoniem: 1138893

Hallo ik heb vraagje mijn Swift word niet warm en er knipperd een auto op display van mijn verwarmings display Swift is van 2009

• SpoekGTi
Anoniem: 1138893 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:41:
Hallo ik heb vraagje mijn Swift word niet warm en er knipperd een auto op display van mijn verwarmings display Swift is van 2009
Staat hij hier tussen? https://www.pakwheels.com...-owner-should-know/259042

Je vraagstelling is met wat gepuzzel wel duidelijk? Wat wordt er niet warm, de temperatuurmeter blijft laag staan of wordt de auto van binnen niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36
Ik heb afgelopen weekend de winterbanden onder mijn 2014 Swift geplaatst (complete velg met band).

In deze wielen zit geen TPMS sensor.

Is het mogelijk de melding van de bandenspanning welke nu op het display komt uit te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@SpoekGTi

Erg mooie Swift om te zien, houd wel van die oudere auto's zonder te veel poespas,
De kleur met de zwarte wielen staat em ook goed,

Kijk wel uit voor roest, heb zelf ook een Swift gehad uit 1998, motorisch perfect nog maar de koets was belabberd, Misschien door er nu voor te zorgen dat die nog jaren mee kan,

Ben wel benieuwd hoe dit door de winter check gekomen is, laat je dat ons weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noppesnada schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:58:
Is het mogelijk de melding van de bandenspanning welke nu op het display komt uit te schakelen ?
Ja de TPMS resetknop langer ingedrukt houden: bij mij ging het lampje ook aan, vlak nadat ik de banden geroteerd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
wjvdweg schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:56:
@SpoekGTi

Erg mooie Swift om te zien, houd wel van die oudere auto's zonder te veel poespas,
De kleur met de zwarte wielen staat em ook goed,

Kijk wel uit voor roest, heb zelf ook een Swift gehad uit 1998, motorisch perfect nog maar de koets was belabberd, Misschien door er nu voor te zorgen dat die nog jaren mee kan,

Ben wel benieuwd hoe dit door de winter check gekomen is, laat je dat ons weten? :)
Tromgeroffel

Hier is de Winter Check uitslag van de inmiddels 18 jarige swift :P

De puntjes die ik al een beetje wist zitten er bij:

- Linker zijruit (en ook de rechter) trekt scheef met omhoog gaan (fixable punt voor mijzelf)
- Wat steenslag op de voorruit, geen APK punt maar zou mooi zijn als het gefixt kan worden (zwager zit bij autotaalglas dus gaan we fixen)
- Koplampen zijn iets te laag ondanks dat ze op stand 0 staan
- de einddemper zit verborgen onder een laag gungum, GOH wist ik al dus die zal tzt met de keuring worden vervangen.
- Achter beginnen de remleidingen het laatste stukje een beetje te corroderen, dus die zullen ook tzt vervangen moeten worden
- Linksvoor loopt de ABS ring ergens tegen aan, merk er met rijden niets van
- Rechtsvoor binnenste homokineethoes lekt iets omdat er een universele opzit met een tiewrap :P
- ruitenwissers voor zijn een beetje aan vervanging toe.

Al met al zei de monteur dat hij het erger had verwacht toen hij instapte :P

De dorpels zijn eigenlijk nog in beste staat. Zit een gaatje in de bodem net naast de dorpel, rechts voor, dus daar gaan we wat inlassen. De remleidingen (laatste stukje) beginnen achter wel wat te corroderen maar tot aan de keuring is dat geen probleem.

Al met al beste uitgave geweest die 800 euro :P en volgend jaar sleep ik hem denk ook nog wel door de keuring heen voor weinig.

Ik heb een idee voor het dak, daar zitten wat lelijke plekken aan de dakrand, die ga ik bijwerken en dan ga ik op het dak de Japanse Marine Oorlogs vlag maken :) kijk als een Mini cooper een Union Jack mag, dan mag de Jap een echte oorlog vlag :)

Heb nog wat pica's van de wagen en de gaatjes :P en de laag gungum

GUngum!!!!

Gaatje

Kappieopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@SpoekGTi

Dat valt denk ik allemaal best mee, ok zijn wel een aantal dingetjes, maar niks waarvoor de ingangs deuren van een sloperij voor zouden open moeten gaan,

Onder de motorkap ziet het er ook best netjes uit, lekker gevuld ook, is de uitvoering trouwens een GLS?

Iets laswerk en een (nieuwe) eind demper plus iets doen aan bepaalde leidingen en je kunt weer prima kilometers maken voor lekker weinig geld, kost bijna niks in de verzekering/wegenbelasting .

Veel plezier ermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
wjvdweg schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:02:
@SpoekGTi

Dat valt denk ik allemaal best mee, ok zijn wel een aantal dingetjes, maar niks waarvoor de ingangs deuren van een sloperij voor zouden open moeten gaan,

Onder de motorkap ziet het er ook best netjes uit, lekker gevuld ook, is de uitvoering trouwens een GLS?

Iets laswerk en een (nieuwe) eind demper plus iets doen aan bepaalde leidingen en je kunt weer prima kilometers maken voor lekker weinig geld, kost bijna niks in de verzekering/wegenbelasting .

Veel plezier ermee :D
Nee inderdaad lijkt me niet onoverkomelijke problemen dit, dus deze ga ik zsm aanpakken om een langere levensduur eruit te halen.

Het is inderdaad een GLS. Ik zocht iets qua auto ivm werk wat ik over een maand heb aangenomen hiervoor moet ik wat verder weg zijn en dit ding kost qua aanschaf, wegenbelasting en verzekering inderdaad geen mega bedrag :) kom er met mijn reiskostenvergoeding nog in de plus vanaf notabene. Ik bedoel kan er weinig nog aan afschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Zaterdag de eerste grote rit gemaakt met het gebakje :P

Arnhem heen en terug en er viel me iets op, tijdens snelwegritten blijft de temperatuur meter laag staan (komt wel iets omhoog maar niet veel) auto wordt wel gewoon warm qua verwarming.

Tijdens stilstand/langzaamrijden komt de temperatuur meter wel gewoon in het midden uit en blijft stabiel, maar zodra ik dus meer rijwind krijgt zakt hij dus.

Kort gegoogle levert op dat het de thermostaat kan zijn die stuk is en dat die dus open blijft staan. Nu dus de hamvragen:

1. kan dit kwaad?
2. Thermostaat vervangen is geen hogere wiskunde, maar moet ik de 82graden variant bestellen of de 88 graden variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kan dit kwaad, ja je motor komt niet goed op temperatuur. En dan zou je even moeten vragen bij je automaterialenzaak welke de 'normale' is voor het klimaat hier. Vervangen stelt niks voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Joopieboy schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:13:
Kan dit kwaad, ja je motor komt niet goed op temperatuur. En dan zou je even moeten vragen bij je automaterialenzaak welke de 'normale' is voor het klimaat hier. Vervangen stelt niks voor. :)
Oki thanks ik ga Eens even bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Het is de 88 graden variant :)

Vandaag maar eens bestellen en ergens deze week maar eens kijken of we wat kunnen vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Wahey, afgelopen zaterdag op een droog moment maar eens de thermostaat vervangen.

Ging goed, alles werkt nu naar behoren, nu even kijken of het verbruik ook nog een beetje zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 01-06 16:34
Hebben er al mensen ervaring met de Ignis ?
Wij zijn voor mijn vrouw op zoek naar een andere (waarschijnlijk private lease) auto.

Hij lijkt mij volwassener dan een up! En Aygo en zal moeten concurreren met een picanto.

Hoe is het rijcomfort op de snelweg ? Hoe is het brandstof verbruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wist niet dat er een nieuwe Ignis was, ik dacht dat ze daar mee gestopt waren. Best een leuke auto, maar op het oog (en op de prijs) denk ik dat die meer met de Yaris concurreert dan met de Aygo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de Ignis vooral een rare eend in de bijt: het is een wannabe SUV in het formaat van een stadsauto. Kwa verbruik is het in iedere geval niet de zuinigste uit de Suzuki stadsauto familie :+

Het is meer een auto met een gewaagd design aan de buitenkant, maar van de binnenkant nogal standaard zonder fratsen Suzuki style _/-\o_ Lijkt mij een auto die je moet liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

De 4x4 Ignis vorige week nog een Audi Quattro voorbij zien racen op een ijzige berg. Erg grappig. Mooi autotje en mooie kleurtjes. Prijs lijkt me wat hoog als ik het vergelijk met andere auto's. Maar jaarlijks onderhoud zal net zoals bij andere Suzuki's laag zijn.

Ben zelf verlekkerd aan het kijken naar de nieuwe Suzuki Jimny. Wellicht ga ik er mijn oude Grand Vitara voor inruilen als het mag. Tussen de 12 en 16k nieuw. Niet slecht. Is in BE/NL waarschijnlijk meer een kekke stadsauto, dan een offroader.

Design is imho briljant. Wordt veel vergeleken met de Mercedes G-Class, maar volgens mij is het een verzameling van typische Jimny elementen. En was de Jimny er niet eerder?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/57mNKubg5bI/hqdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.forcegt.com/wp-content/uploads/2018/07/2019-Suzuki-Jimny-Rear-614x409.jpeg

Filmpje met de Jimny in offroad actie. De motor is wel gedowngrade naar 600cc. Blijkbaar nodig om tot de Kei categorie te behoren. Lijjkt me leuk om in de duinen oid te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wel leuk om te zien dat ondanks hij er zo leuk uitziet hij ook gewoon trouw is gebleven aan zijn roots, itt de Vitara. Leuk om te zien hoe die presteert. :)
Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:25:
Ik vind de Ignis vooral een rare eend in de bijt: het is een wannabe SUV in het formaat van een stadsauto. Kwa verbruik is het in iedere geval niet de zuinigste uit de Suzuki stadsauto familie :+

Het is meer een auto met een gewaagd design aan de buitenkant, maar van de binnenkant nogal standaard zonder fratsen Suzuki style _/-\o_ Lijkt mij een auto die je moet liggen ;)
Redelijk hoog en van bepaalde hoeken lelijk smal, beetje jammer. :) Als ze nu de nieuwe Japanse Alto deze kant ophalen, dan hebben ze er weer een verkooptopper bij. De Ignis doet het hem niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Nu ja, de Vitara is toch eigenlijk gewoon een nieuwe serie? Is niet de opvolger van de Grand Vitara, die hopelijk toch ook ooit eens komt.

De Ignis vind ik in het metallic donkerblauw erg leuk. Design elementen zijn vaag, maar met de historie in gedachten goed geslaagd. Dat ie hoog zit vind ik ook een voordeel. Heb je mooi overzicht. Smal is ook handig bij parkeren.

Zie nu dat de Jimny in lengte (3645mm inclusief reserve achterwiel) bijna even lang is als de Ignis (3700mm). Dan had ik het wel geweten :-)

• SpoekGTi
Ik heb een dag een nieuwe ignis gereden, maar vond het vooral maar een spartaans dingetje, wel pittig maar vond hem vrij karig qua uitrusting, kan ook het modelletje zijn geweest hoor.

Vond ook dat hij eeg blikkerig klonk met de deur dicht gooien. Net een ouwe swift :)

Ik vond hem leuk maar niet om er zelf er 1 te kopen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SpoekGTi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:19:
Ik heb een dag een nieuwe ignis gereden, maar vond het vooral maar een spartaans dingetje, wel pittig maar vond hem vrij karig qua uitrusting, kan ook het modelletje zijn geweest hoor.

Vond ook dat hij eeg blikkerig klonk met de deur dicht gooien. Net een ouwe swift :)

Ik vond hem leuk maar niet om er zelf er 1 te kopen.
Dat is wel een Suzuki dingetje, het is allemaal licht uitgevoerd en dat merk je vooral bij het dichtgooien van de deuren. Toch blijft het allemaal wel heel, dus het is puur een gevoel.

/▌

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:18:
[...]

Dat is wel een Suzuki dingetje, het is allemaal licht uitgevoerd en dat merk je vooral bij het dichtgooien van de deuren. Toch blijft het allemaal wel heel, dus het is puur een gevoel.
Mooiste is, koop je een dik aangeklede Volkswagen Passat, 50 mille, deur gaat dicht als een soort bankkluis, tot je net zoals een kennis van mij terugkomt van de schadehersteller en de dempingsmat in je deur niet teruggeplaatst is. Beetje Lada klinkt beter. :+

• SpoekGTi
Marzman schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:18:
[...]

Ja dat klopt, maar wel bij de kleinere modellen, ik vind namelijk van de deuren van de Vitara dat ze wel vrij degelijk dichtvallen. Granted het is nog steeds geen Duitser, maar toch een stuk solider dan de deuren van de laatste Ignis :)

En blik weegt ook niets, dus das wel weer een voordeel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Merk wel bij de Grand Vitara dat de deur iets zwaarder is. Ga je inderdaad naar een kleine lichte auto en sluit je de deur, dan schrik je wel even. Krijg je het gevoel dat je de gehele auto per ongeluk weggegooid hebt.

Bij een Duitser heb ik eerder de vrees dat het breekt. Ik zie de rekening reeds voor me :-). Bij de Japanner voelt een reparative meer als fooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zich lijkt het me een probleem dat simpel is op te lossen door wat schuim in de deuren te spuiten. Dan weegt het nog steeds niks maar zal het beter klinken.

Ik weet nog met mijn eerste Swiftje dat ik op de eerste dag dat ik iemand ophaalde met een mindere motoriek meteen terug kon naar de garage. Die persoon was taxi's gewend met zware deuren en gooide de deur zo hard dicht dat de raam er half uit lag. Ik had dat autootje nog geen uur :) De ramen waren een zwak punt van die Swiftjes, op snelheid durfde ik ze nooit te openen omdat ze dan gingen flapperen in de wind, maar afgezien van dat incident zijn ze er nooit meer uitgevallen en ik heb die auto nog een jaar of 10 gereden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Joopieboy schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:58:
[...]

Mooiste is, koop je een dik aangeklede Volkswagen Passat, 50 mille, deur gaat dicht als een soort bankkluis, tot je net zoals een kennis van mij terugkomt van de schadehersteller en de dempingsmat in je deur niet teruggeplaatst is. Beetje Lada klinkt beter. :+
En dan is je Passat nog niet eens uitgerust met dingen die een Japanner al voor half geld standaard heeft :P

Nee doe mij dan maar een deur die klinkt als een deksel van een koekblik :D

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste