Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Suzuki topic

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:25

Hierbij eindelijk een topic voor alle Suzuki eigenaren van GoT. Auto's of motoren, alles is welkom!

Opmerkingen, tips, fouten, etc, laat het weten via een dm. http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Veel plezier in dit topic!

Groeten,
Joopieboy

http://tweakers.net/ext/f/VtE1CRvvY9eVPYQziVU2gtAa/full.png
Toen Michio Suzuki zijn bedrijf 90 jaar geleden oprichtte, maakte het weefgetouwen voor de textielindustrie. In 1937 ontstonden er plannen voor een compacte auto. Deze plannen werden door het uitbreken van de tweede wereldoorlog uitgesteld. Het idee om een andere markt te betreden bleef op de plank liggen totdat in 1951 de katoenmarkt ineenstortte. Echter nu begon suzuki met het verkopen van gemotoriseerde fietsen. In 1955 onthulde ze een compacte auto, de Suzulight.

In 1968 kocht Suzuki de productierechten voor de Hopestar ON360. Met het streven om een goede auto nog beter te maken, gebruikte Suzuki de ON360 als basis voor hun Jimny 360, ookwel bekend onder de naam LJ10 of Brute IV. Het vervangen van de motor door een van eigen ontwerp was slechts een van de wijzigingen. Tevens werd het uiterlijk van de auto gewijzigd, maar het bleef een in het oog springend wagentje. De afmetingen moesten binnen de Japanse Kei-car maten blijven. Daarom kon het reservewiel niet achterop worden gemonteerd, maar werd het naast de achterbank geplaatst om de totale lengte onder de drie meter te houden. Hierdoor werd de LJ10 een driezitter. In 1970, na twee jaar ontwikkeling, werd de LJ10 de eerste massa-geproduceerde 4x4 in de Japanse Kei-car klasse.

De hoofdmoot voor Suzuki bleef kleine auto's. Suzuki had een reputatie opgebouwd in Japan als een topproducent van kleine auto's. toen Suzuki begon met de export van auto's naar andere landen.

In de jaren 1990 werd de Suzuki Wagon R werd Japan's topverkoper van 1997 tot 2000, met verkopen van bijna 250,000 stuks per jaar. Daarmee was de Suzuki Motor Corporation de 12e autofabrikant geworden van de wereld in grootte.

Bron: De Autogids.nl
http://tweakers.net/ext/f/fxdIwChuW1SGJqzlB6BcTzvC/full.png
Dit zijn de personenauto's die Suzuki maakt op dit moment:

Alto
Splash
Swift
Swift Sport
SX4
SX4 Sedan
Jimny
Grand Vitara
Kizashi

http://tweakers.net/ext/f/mfw05aYs0CwUzhYyLXDi3CD1/full.png

Suzuki Nederland
Suzuki Swift Club
Suzuki Tuning Club
Suzuki Alto Club
Suzuki 4WD Club
Suzukisport.nl
Nengun
Suzuki-shop.co.uk
Cappuccinosport
Cusco

Mocht u een tip hebben voor een link, laat het weten! http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Joopieboy wijzigde deze reactie 15-07-2011 14:40 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
http://tweakers.net/ext/f/IKqYUcJg5mC8YwRVcsJx8OGn/full.png

Auto's

Eigenaar: Marzman
Model: Alto
Motor: 1.1 16v 63 pk/85 Nm
Bouwjaar: 2005

Eigenaar: Mikey!
Model: Swift 1.3 DDiS Exclusive
Motor: 1.3 16v 75 pk/190 Nm
Bouwjaar: 2009

Eigenaar: Vrouw van Mikey!
Model: Swift 1.5 Exclusive
Motor: 1.5 16v 102 pk/133 Nm
Bouwjaar: 2006

Eigenaar: Vrouw van 911GT2
Model: Swift 1.3 Shogun
Motor: 1.3 16v 92 pk/116 Nm
Bouwjaar: 2008

Eigenaar: kendo
Model: Alto
Motor: 1.0 12v 68 pk/90 Nm
Bouwjaar: 2010

Eigenaar: Cybersijp
Model: Grand Vitara Exclusive
Vermogen: 2.0 140 pk/183 Nm

Eigenaar: Elm0
Model: Alto GLX
Vermogen: 0.8 39 pk/59 Nm
Bouwjaar: 1990
Je hebt geen foto! Heb je een leuke foto voor in de topicstart, dan kan je mij een DM sturen: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Eigenaar: Jasperlamers
Model: Ignis Sport
Vermogen: 1.5 109 pk/140 Nm
Bouwjaar: 2004

Eigenaar: Joopieboy
Model: Ignis Sport
Vermogen: 1.5 109 pk/140 Nm
Bouwjaar: 2004

Eigenaar: Thei
Model: Swift 1.2 Dynamic
Vermogen: 90 pk/120 Nm
Bouwjaar: 2015

Eigenaar: Christiano007
Model: Swift 1.3 Shogun
Vermogen: 1.3 16v 92 pk/116 Nm

Eigenaar: unclero
Model: Jimny
Vermogen: 1.3 80 pk/104 Nm
Bouwjaar: ? :?

Motoren

Eigenaar: Matis
Model: Suzuki Bandit 600N
Vermogen: 25 kW
Bouwjaar: 1996

Eigenaar: PilatuS
Model: SV1000S
Vermogen: 120 pk/102 Nm
Bouwjaar: 2003

Eigenaar: -tom-562
Model: GSX400X Impulse
Vermogen: 59 pk
Bouwjaar: 1989

Eigenaar: M3rcury
Model: GSX-R 600
Vermogen: 125 pk
Bouwjaar: 2007

Eigenaar: jagana
Model: Bandit 1200S
Vermogen: 98 pk/104 Nm

Eigenaar: Ghostrider
Model: GSX-R 1100W
Vermogen: 156 pk/115 Nm
Bouwjaar: 1997

Eigenaar: shaggy8675
Model: TL1000R
Vermogen: 130+ pk/105 Nm
Bouwjaar: 1999

Eigenaar: iMars
Model: SV1000N
Je hebt geen foto! Heb je een leuke foto voor in de topicstart, dan kan je mij een DM sturen: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Eigenaar: naaitsab
Model: GSX650F
Vermogen: 85 pk
Bouwjaar: 2010

Eigenaar: Ma®tin
Model: DR-Z400SM
Vermogen: 38 pk

Eigenaar: Tankiej
Model: SV650S
Vermogen: 64 pk
Bouwjaar: 2001

Eigenaar: Joopieboy
Model: GSX 650 F
Vermogen: 85 pk
Extra's: 1250 zadel, 6000k xenon en led stadslicht, Suzuki tankpad, rode rimstriping, Mivv Oval demper, smoked LED achterlicht

Eigenaar: Thei
Model: 1400 Intruder
Vermogen: 72 pk
Bouwjaar: 1987

Eigenaar: Catch22
Model: GSXR-600 SRAD
Vermogen: 109 pk

Wil je in de ledenlijst erbij? Stuur een dm! http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Joopieboy wijzigde deze reactie 13-02-2016 15:23 (248%)
Reden: Users toegevoegd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:22

Matis

Rubber Rocket

* Matis meldt :)

Ik heb een Suzuki Bandit 600N uit 1996. Zelf heb ik er geen foto's van, maar deze uitvoering is het :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
Joopieboy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:58:
Een Swift C? Je bedoelt zeker een MK3? :P
Maar een 97er is al een Mk4. ;)

Post eens een foto als je wilt, voeg ik je toe. :)

En idd windgeruis is vrij erg bij dit model maar ach.
4 al? Op wikipedia noemen ze een swift uit '99 een Swift c (aka 3th gen) en die zag er hetzelfde uit, vandaar mijn conclusie ;)
http://tweakers.net/ext/f/1Lf13wnrgSc6rrreFE7IzLlv/thumb.jpg
Niet de meest elegante foto, maar dan hoef ik niks weg te fotoshoppen ;)

Marzman wijzigde deze reactie 30-05-2010 14:08 (12%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Leuk! Een Suzuki topic, goed idee Johan http://www.suzukiswiftclub.nl/Uploads/Files/idea.gif

Sinds een paar weken hebben we twee Mk6-jes voor de deur staan http://www.suzukiswiftclub.nl/Uploads/Files/%5E%5E.gif Een voor mij en een voor het vrouwtje. Voor haar is het d'r eerste Suzuki, de blauwe Swift is ondertussen al m'n tweede blauwe Mk6 :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mikey!
quote:
Joopieboy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:08:
Met dit soort klachten zou ik zeker terug gaan naar de garage, het is immers een nieuwe auto met garantie.
Bij de nieuwe alto zijn sowieso tijdens de productie wel missers geweest waardoor veel mensen terug naar de dealer moesten. :)

Sterkte en succes iig!

[...]

Leuk leuk. :)
Ook 2 erg mooie swiftjes heb je daar! Je vrouwtje mag blij zijn met jouw. :P
Ook de Swiftjes hebben wat terugroepacties gehad én problemen met de versnellingsbak (vooral de achteruit was problematisch bij de eerste Mk6-jes). Teruggaan naar de dealer voor advies is natuurlijk nooit een verkeerde actie :)

We zijn ook erg blij met het tweede Swiftje :D We hebben d'r nog plannen mee in de zin van andere koplampen, achterlichten en knipperlichten, dus dat gaat nog wel goed komen! Ook Xenon (+ Xenon mistlichten! ) staan in de planning :D Eerst weer even sparen :+

Een leuke, doch erg goedkope, aanpassing was het bewerken van het Suzuki logo op de kofferbak. Dat is nu d'r naam op het forum van de Suzuki Swift Club :D

Ik heb iig gewoon 'geluk gehad' met het feit dat ze Swiftjes ook hele leuke auto's vind, de keuze voor een vervanger voor d'r Ford Ka was dus niet heel moeilijk ;) Staat sowieso leuk voor de deur :P

Mikey! wijzigde deze reactie 30-05-2010 17:23 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-11 16:56

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Joopieboy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:08:
Leuk leuk. :)

Op 25kw of vol vermogen?

En maak een foto dan zet ik je erbij. :)

@Marzzman: foto doet het niet. :)

En MK1 was de vierkante, de MK2, was het model wat t/m de MK5 er is geweest. De MK2 had de blokjes achterlichten. De MK3 (t/m 95) had rechte achterlichten. De MK4 en MK5 hadden een hele andere neus, en andere achterlichten. Het verschil tussen de MK4 en de MK5 is, dat de MK4 een rechtere bumper heeft (zoals de mijne), en de MK5 (2001-2001) heeft een rondere voorbumper.

Ik weet dat er veel discussie over is, maar ik ga uit van dit. Zie:
http://www.suzukituningclub.nl/forum/showthread.php?tid=4259
Dit is toch een Mk1 (ook wel SA310 geheten):

Heeft mijn moeder nog gehad als GS. En daarna een GS uit 1990. Ikzelf heb als tweede autootje een GS uit 1989 gehad. Probleemloos ding!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Mijn Suzuki ook maar even posten dan.

Het is een Suzuki SV1000S.

Een paar specs:

1000cc V-twin.
120PK bij 9000 toeren.
102Nm bij 7200 toeren.
Gewicht zonder vloeistoffen: 189 kilo.

Edit: Afmeting van foto veranderd.

PilatuS wijzigde deze reactie 30-05-2010 19:53 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2018

Mods:
- 25 kW
- Rode rimstriping
- Led knipperlichten
- Led achterlicht
- Taartschep eraf
- Toeterverborgen
- Zwarte stepjes (voor en achter)
- Windscherm eraf
- Topkoffermontage eraf
- Scotoiler
- Superbikestuur

Oh en hij is uit 95! O+

Mud wijzigde deze reactie 30-05-2010 20:28 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb ook een suzuki *O*

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-11 13:09
Whoo, eindelijk een Suzuki topic :P

Na 2x swift te hebben gereden:

MK3 1.0, MK4 1.0, was het toch eindelijk tijd voor iets snellers. Swift 1994 MK3 GTi geworden. Na deze paar weken geleden aangeschaft te hebben, bleek hij in toch niet zo'n goede staat te zijn als de verkoper beweerde. Op zich niet zo erg, maar toch. Gisteren een orginele Suzuki Sport kit weten te vinden :D (op de foto is deze rood, en was alleen om te passen). Deze GTi wil ik graag weer in nette orginele staat hebben, en en en de motor ietsje meer power geven. Op dit moment zitten er alleen andere nokkenassen in.

Don3k wijzigde deze reactie 30-05-2010 23:26 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:49

911GT2

en bouwen maar!

Niet van mij... maar van mijn vrouw (thank god). Hoewel ik wel zelf de stickers heb ontworpen en laten plakken voor haar verjaardag kan ik me er met goed fatsoen niet meer in vertonen :P

Ach ik heb nog andere vervoersmiddelen 8)

Anyway foto:

Het is een Swift Shogun 1.3 5 deurs uit 2008 en de velgen zijn 16" OZ 35th aniversary.
op de stickers en de velgen na is hij verder orgineel (owja ipod connecter en chromen uitlaattip)

911GT2 wijzigde deze reactie 01-06-2010 10:27 (23%)

• Mikey!
quote:
gabberjoost schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:41:
Zojuist de Alto weer opgehaald, de cruise control zit erin!
Werkte prima, het enige nadeel vind ik de berijkbaarheid van de bedieningshendel. Hij zit achter die van de verlichting en je kan er dus niet bij als je je handen op het stuur hebt. Je moet je hand dus op je linker knie leggen of zoiets om hem te bedienen.
Kiezen voor een lokatie kon niet, want hij moest vast aan de stuurkolom, of zoiets...

Claxon doet het ook weer, bleek een stekkertje niet goed te zitten.
Was de Cruise Control met stuurbediening dan geen betere optie geweest? Indien je natuurlijk rechts de ruimte hebt op je stuur :)

Voorbeeldje uit een Swift:

• Don3k

Ik heb een andere achterklep, zat een spoiler op. Hoe krijg ik die lijm (lijkt op dubbelzijdige tape) het makkelijkst weg? Tevens zie je een aantal gaten, waar verkopen ze hier rubbere afdichters voor? Bij de bouwmarkt zag ik ze niet (of keek niet goed genoeg).

• Soggy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:27

Soggy

vroemmmm

Ik heb ook een Suzuki!!

VS1400:

Modificaties:
Zadel
Sidemount (nummerplaat aan de zijkant)
uitlaten (wreed geluid, om de lieve vrede te bewaren voorzien van dempers...)
knipperlichten verwijderd
achtervering (VT1100 C2)
Gefreesde aluminium balhoofdplaten, breed en 6 graden onderuit
Stuur (1 meter) & risers
Forward controls
RVS remleidingen

To do:
Andere velgen
Achterspatbord + zadel (ombouw naar eenzitter)

Soggy wijzigde deze reactie 03-06-2010 12:36 (3%)

If it works, tweak it

• Don3k
quote:
WhizzCat schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:09:
[...]
Eventueel met een warmte pistool (verf afkrab ding) de boel verwarmen (niet verhitten!!!) en dan met wat glassex of willekeurig ander poetsmiddel wat niet bijtend is de boel er af halen.

Ik had op mijn voorruit aan de binnenkant van die belachelijke autobanh toll stickers zitten. Na een halve dag in +/- 25 graden volle zon kon ik zelfs die er zo af trekken. Zoek dus een mooie warme dag uit, dat scheelt vast al wel ;)
Ik zal het proberen :) Op de achterklep zaten ook aantal stickers, na het eraf krabben bleven nog lelijke lijmresten over. Deze heb ik met Dasty schoon kunnen maken. Zal binnenkort proberen of het ook daar werkt. Auto staat nu bij de garage voor een verse APK :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik vind dat ik mijn verhaal ook hier mag crossposten :+

Even verslagje van Zandvoort (27e)

Samen met mijn broertje een dagje geboekt met de zomeraanbiedingen van MSL, lekker goedkoop, dus dat kon er wel af. We hebben samen een Opel Vivaro gehuurd, zodat we lekker in de auto richting Zandvoort konden, en eindelijk een keer stoelen mee konden nemen!

Op CPZ aangekomen, snel de motoren uit de bus halen, en door naar de keuring. Want daarna kon ik lekker nog een uurtje van de zon genieten!

Toen maar opstellen voor de eerste sessie, in mijn hoofd de gedachte, rijd gewoon lekker je eigen rondjes en zie maar wat er gebeurt. Zo gezegd zo gedaan. Lekker mijn rondjes gereden, en tot een nette 2.19 gekomen. Wat ik ook in de 2e sessie met dezelfde gedachte haalde.

Hugenholz uit

Even naar de cameraman kijken. Gewoon omdat het kan :+

Voor de 3e sessie even mijn ingaande demping aan laten passen, want ik had een abnormale slijtage op mijn band. Opstellen, en mooi als eerste de baan op om een keer zonder verkeer rondjes te rijden. Na het eerste rondje had ik blijkbaar een man of 6 achter me aanrijden, dus heb ik het gas er maar op gegooid. 1.5 rondje later zaten ze nog steeds achter me, maar kwamen we wat verkeer tegen, die ik eigenlijk vrijwel meteen voorbij kon, samen met een andere rijder van de de groep, die me 2 bochten later ook nog eens voorbij kwam. De rest van de groep heb ik niet meer gezien, dus blijkbaar waren ze mij aan het volgen *D Sessie afgerond met een hele nette 2.14.

Bandenslijtage was wel minder, maar nog steeds kut. Ik kreeg van een groep 4 poppetje naast me het advies op de druk nog iets lager te gooien, dus ik heb 0.2 bar uit de band laten lopen.

Weer hugenholz

Gelach

4e sessie weer opgesteld, en met de gedachte van de slijtage van mijn achterband toch een stuk rustiger aan gedaan. Weer lekker (en vooral met zelfvertrouwen) mijn rondjes gemaakt, wat alsnog een leuke tijd was, een 2.16.

5e sessie maar geskipped, voelde me moe, en vertrouwde mijn achterband niet echt meer, want die heb ik nu wel aan gort gereden ;(

No signature required.

• Don3k
Mijn auto gestript van binnen op zoek naar roest. Dat viel reuze mee, gezien de leeftijd. Alles was nog hard, en grootste gedeelte roestvrij. Alleen een klein gaatje ten grote van 1cm onder de pedaal. Maar goed. Ben bezig alles te bewerken.

• M14
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:45
:+

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:29

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hej een suzuki topic, ik heb er inmiddels ook 1:

Model: GSX-R 1100w
Vermogen: 156 pk 115nm

Mijn ma heeft inmiddels een nieuwe Alto Comfort gekocht, zit toch wel een verschil in power in.... :+

Asus Zenbook i7 256gb

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:40
ook maar even een paar plaatjes van mijn rode bolide.

Ik heb inmiddels al een paar dingetjes veranderd:

* Heldere knipperlichten.
* Sierlijst op de voorbumper.
* Gaas achter de voorbumper(zo goed als onzichtbaar) Enkel ter bescherming van de radiateur.
* Middenarmsteun(voertuig specifiek)
* Zijwind schermen.
* 4300K xenon verlichting.
* koplamp sproeiers.
* Trekhaak(fietsdrager)
* Lichtmetaal

kendo wijzigde deze reactie 18-10-2010 09:35 (60%)

• kendo
quote:
Joopieboy schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:23:
[...]

Jammer maar dat zijn ook erg toffe motoren. :)

[...]

Leuk ding! Ik voeg je toe. :)

[...]

Kek autootje, en al lekker mee bezig. :)
Heb je ook een foto in 640px breed? Dan voeg ik je zo toe. :)
kun je hier wat mee?

• Mud
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2018
quote:
PilatuS schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:05:
[...]

Mijn eerste motor was een Hornet. Zijn heerlijke dingen om mee te rijden. Die motor gaat je vast niet tegenvallen :)
:Y

Wat een verschil kwa PK's, degelijkheid, remkracht en geluid van de demper :D Mijn bandit lijkt nu net een opgevoerde brommer, maar wat wil je ook met een motor uit '95 op 25kW 8)7

Hornet is van 2007 met slechts 4500KM op de teller _/-\o_

• Don3k
Over 2 weken ga ik mijn distributie vervangen, kon niet eerder door tijdgebrek, maar laatst trok ik de distributiekap een beetje open en zag ik dat op een plek de zijkant beetje gerafeld is. Ik weet het, geen goed teken. Geen scheuren te zien in ieder geval. Een riem breekt toch niet zomaar?

• Cybersijp
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-11 15:24
Meld!

Nou ja eigenlijk al sind begin September 2009, maar had nog geen fatsoenlijke foto's gemaakt. Nu net het auto detailen wat opgepakt en wat leuke platen geschoten :

De lak is als een spiegeltje weer :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wi nou niet???

• Cybersijp
Je kan het weer veranderen! Nieuwe wagen is in aantocht! 2006, 63.000 kiolometers, zwart metallic , 2.0 litr exclusive Eh Grand Vitara weer :

http://tweakers.net/ext/f/lXMs9x6L1Bf7fOt3BfWs1w9P/thumb.jpg

ff snel met de mobiele maar geloof me, er komen er meer ! :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wi nou niet???

• Cybersijp
Nou vooruit! Heb na die zout en sneeuw periode de wagen maar weer eens knap aangepakt, morgen nog de ramen in de proviosion zetten en de wagen van binnen aanpakken. maar qua bling bling moet hij op een wasje / onderhoudswax/sealantlaag tussendoor het nu wel uithouden tot ergens voorjaar 2011 wanneer het warm genoeg is om buiten de wagen compleet met de dap aan te pakken:

• Don3k
In november een aanrijding gehad. Vandaag een brief van de rechtsbijstand dat de tegenpartij het schadeformulier nog steeds niet opgestuurd heeft. |:(

• Joopieboy
Waar je een pak shag in de rand kunt leggen zeker haha. :+

Ben eens benieuwd!

Ik heb trouwens laatst mijn Suzuki voorzien van nieuwe audio, en de Parrot netter gemonteerd. Ik ben vrij lang (1.97m) en ik kon niet altijd mijn display zien die ik naast de klok had gemonteerd.

Voor voorin heb ik een set Blaupunkt GTx 402 Mk II gekocht, en achterin een setje Blaupunkt GTx 462 SC, 1,5mm² kabels getrokken door het dashboard en naar achteren. Schiet me maar af dat ik scotchblocks heb gebruikt, maar dit zijn wel de originele van 3M, die krijg je met een zijkniptang nog niet door. :+ Dubbel aangeknepen en zit als een huis.

De speakers (130W en 160W ftl, 30W en 35W rms, wat mijn Pioneer dus gemakkelijk aankan):

Verder heb ik nog een 2e ISO stekker gehaald om de originele bekabeling in orde te houden:

Wat bekabeling:

Isolatiemat waarmee ik het dashboard heb gedempt:

Standaard bekabeling (vissnoer) vs 1.5mm²:

Kabels naar achteren getrokken:

Kabels monteren op de ISO kabel die weer op mijn Parrot bekabeling zit ingeplugd:

Zo zat de Parrot eerst:

En over bekabeling gesproken: :P

Dashboard open voor bij de Parrot te komen:

Parrot zelf zit nu onder de stuurkolom, daar zit flink wat ruimte:

Nog meer kappen losmaken en kabel onder een dummy knop doorgetrokken en aangesloten op het display van de Parrot:

En die zit nu zo:

Perfect plek, kan hem in 1 oogopslag zien, en erg gemakkelijk bedienen vanaf het stuur. Vooral omdat ik veel snelweg km's maak is dit zo ideaal. :)

De standaard kartonnen speakers:

Vervangen door de Blaupunkts met een hele rits aan isolatie erachter (merk je enorm in het geluid, meer kickbass, minder meetrillen van het dashboard, behalve boven een volume van 30):

Dan de speakers achterin, aangezien de hoedenplank steunen enorm smal zijn, en alleen op de kopse kanten 2 montage punten zijn, heb ik 4 stuks hoekjes omgebogen tot een soort van lipjes om de speakers vast te kunnen klemmen:

Speakers onder de hoedenplanksteunen gemonteerd:

Kabels voorzien van stekkers en aangesloten:

En dat klinkt goed nu! _/-\o_ d:)b

• Joopieboy
De volgende mod is ook alweer gedaan, ik heb de achterruit wisser plat gelegd en aangezien het 3e remlicht enorm lelijk is en nu ook voor de achterruit wisser zat, heb ik hem er maar uit gehaald.

Zo ziet het er standaard uit:

Kofferklep open gemaakt, mechanisme eruit gehaald, boel omgewisseld en aangepast, en weer terug gemonteerd:

Dit is nu het eindresultaat:

Dit ziet er toch een flink stuk beter uit vind ik dan toch.
Ook heb ik een set flat blades besteld voor de voorruit en achterruit, deze komen hopelijk volgende week binnen. :)

• Shaggy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:13

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, heb dan wel geen auto, maar wel een suzuki brommert :+

Suzuki TL1000R, bj 1999
996cc V-Twin
197kilo
130+ achterwiel pk
105nm koppel op het achterwiel.

• Don3k
Vandaag reed ik, en merkte op dat lampje steeds ging branden in de bochten. Maar was steeds weg als ik er naar keek XD. Blijk dus dat oliepijl aardig is gezakt tot onder de min. Vreemd, maar even in de gaten houden. Hopelijk geen schade hierdoor... Toch maar even gewassen vandaag :D

• Elm0
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ook een suzuki (h)!

Het is echter niet zo'n heel jong beestje meer:

Suzuki Alto GLX 0.8! Uit 1990 ^^. Het rijdt gelukkig nog steeds goed, al heb ik wel last van een lekke koppaking gehad :(.

"Opties":
2 boomboxen achterin :*)
vloerbedekking tegen het plafond!

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-11 18:18

Naboo

#WINNING!! DUH!

De nieuwe Suzuki Kizashi is toch wel een erg mooie auto

Koos Signatureloos

• kendo
Ik heb inmiddels weer het nodige gedaan aan de Alto.

Even een lijstje:

* toerenteller ingebouwd
* mistlichten ingebouwd
* chrome trim om de mistlampen
* stootlijsten op de deuren
* B-stijl folie (mat zwart)
* achterklepfolie (mat zwart)
* achterbumper beschermplaat
* spatlappen voor + achter
* GT- achterklep spoiler

Nog even afwachten wat het weer de komende week gaat doen, en dan staan de zomervelgen voor volgende week zaterdag in de planning.

• iMars
  • Laatst online: 10:16
En nog een brommertje erbij :P

Eigenaar: iMars
Model: SV1000N
Bouwjaar: 2006 (dacht ik)
Gekocht in 2009 en eerste eigenaar.

• Blasterxp
  • Niet online
Suzuki nieuws:
Autonieuws | Suzuki Swift S-Concept is nieuwe Sport

De komst van de nieuwe Swift betekende het einde van de Sport. Maar gelukkig was het een tijdelijk afscheid, want de auto komt terug. En beter dan ooit, blijkt bij het zien van de S-Concept, die de voorbode is van het nieuwe topmodel.
Ten opzichte van de gewone Swift is de S-Concept verlaagd en 60 millimeter breder. Een grote achterspoiler en 18-inch lichtmetaal zorgen er voor dat er geen twijfels bestaan over de intenties van de hete hatch. De koplampen en de achterlichten hebben een high-tech design voor een extra heftig uiterlijk. Aan de buitenkant valt natuurlijk vooral de gele lak op, Suzuki combineert deze met zwarte en donkergrijze stijlelementen voor in- en exterieur.
De Suzuki Swift S-Concept is 3,89 meter lang, 1,76 meter breed en 1,48 meter hoog. De wielbasis is 2,43 meter. Suzuki meldt dat de auto een 1,6-liter benzinemotor herbergt, maar welke dat precies is, zegt het merk niet. De vorige Swift Sport had ook een 1,6-liter benzinemotor onder de kap, maar het is ook goed mogelijk dat het Japanse merk kiest voor een nieuw exemplaar. Schakelen gaat met de hand via een nieuwe zesbak. De oude Sport had nog een vijfbak.
De S-Concept staat momenteel op de Suzuki-stand op de Autosalon van Genève. Later dit jaar presenteert het merk de productieversie. Die komt nog voor de jaarwisseling op de markt.

Mijn idee:
Helaas geen Turbo motor, de vorige 1.6 benzine was fijn - maar 1:12 - en heel veel toeren noodzakelijk voor een beetje power. Ben benieuwd wat het nu is!

• Don3k
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:43:
[...]

Dik uiterlijk wel, alleen even die taartschep aan de achterkant eraf halen!
Mijn slechte fotosoep skills. Ik zeg doen!

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:29

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Speciaal voor joopieboy, nu met led knippers voor

Asus Zenbook i7 256gb

• naaitsab
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:05

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Op verzoek van Joopieboy mezelf hier ook maar eens melden :+

Sinds 2010 in heb bezit van deze brommer:

Gsx-650F ABS '10
650CC 86PK

Vorige fiets was een Suzuki GSR-600, zag er bruut uit en dat geluid :9~ Maar helaas was ik te groot voor de fiets en een naked bike voor mij toch een beetje teveel van het goede dus met pijn in het hart de GSR ingeruild voor een Gsx.

if (!coffee) {
Work = false; }
Computer spullekes | BMW 335i E92 | BMW R nineT Urban G/S

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Deze helm besteld! Een shoei X-Spirit II Elias Replica. Officieel niet leverbaar in nl, dus ik ben hopelijk de enige.

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Suzuki bij de Eiffeltoren :D

En ik had hem laatst ff netjes gepoetst :)

No signature required.

• Joopieboy

Zwarte kabel met ronde (soort coax) plug is je antenne kabel. En ander kabeltje heb ik even geen idee van, post anders eens een foto?

• Ma®tin
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14:20
Hé, een suzuki topic, zo'n ding heb ik ook nog in de schuur staan.

Suzuki DR-Z400SM
Vermogen: Met alle modificaties een denderende 38pk aan het achterwiel. :X :Y

@Sneeziaz
Multimeter van de gamma á €6,95 kopen, contact aanzetten en meten op de stekker of je ergens 12volt op krijgt?
Zo ja, dat is dus de geschakelde 12 volt.

Datzelfde nog een keer met het contact uit.
Zo ja, dat is dus permanente 12 volt.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:59

-tom-562

Oliesjeik

quote:
M3rcury schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:03:
Suzuki bij de Eiffeltoren :D

[afbeelding]

En ik had hem laatst ff netjes gepoetst :)

[afbeelding]
:o Was jij 3 weken geleden ook op de toerrit van Jan van Dam/v.d. Top in Elst?

Zet de mijne trouwens ook maar in de TS

Suzuki GSX400X Impulse

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Joopieboy
Ik meld mij af voor dit topic aangezien ik net een Volvo heb gekocht:

:)

De TS blijf ik uiteraard wel onderhouden. ;)

• 911GT2
  • Laatst online: 14:49

911GT2

en bouwen maar!

Vannacht is onze Suzuki Swift vanaf onze oprit gestolen.

Kenteken 61-ZH-LD

De striping is een sticker dus die kan er eventueel afgehaal zijn. Velgen zijn OZ 30th aniversary velgen. Heb je hem gezien bel de politie SVP!

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:53
quote:
Ja ben er echt geweldig blij mee! Ding rijdt voortreffelijk voor z'n formaat. Ik heb geen ervaring met de vorige Swift dus ik kan het niet vergelijken. Maar ik heb echt het gevoel in een duurdere auto te zitten, hoe het ding stuurt, het interieur, de opties (Exclusive met metallic lak en middenarmsteun)... Het rijdt als een middenklasser, en dat voor relatief weinig geld. Heerlijk karretje! Dit is hem trouwens:

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Don3k
Wow, mooie auto! Daar kun je leuke dingen mee doen :D Misschien dat ik ooit overstap naar de sport versie... maar tot nu toe bevalt mn 17 jaar oude swift nog prima :D

@Joopieboy

Je mag mn auto pic ook vervangen met:

Zit nu 17inch onder :P

Lichter dan mijn oude 15, stuurt ook stuk heerlijker! O+
En ook mijn voorzijruiten getint, met 70% lichtdoorlatend :)

Don3k wijzigde deze reactie 07-09-2011 22:07 (59%)

• Don3k
quote:
Joopieboy schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:12:
Ziet er prachtig uit Don3K, velgen staan hem ook wel goed het is alleen echt way te groot. :P

Ik zal de foto vervangen. :)
Haha, thanks! Breder in 17 zou wel mooier staan :p Nu winter mode, op 15 en winterbandjes :P

• Don3k
quote:
Joopieboy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:25:
Ik meen te herinneren dat ze het hadden over een schroefset van een Corsa die ze pasmaakten.
Maar het is idd erg karig wat er leverbaar is voor de Swift. :P
Inderdaad. Begint wel langzaam te jeuken om gewoon deze custom te laten maken, voor een bedrag hoger dan wat de auto waard is 8)7

Hij moet gewoon zo! :D
quote:
Peenutzz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:46:
Goed nieuws! :) De auto is terecht, geen schade of iets dergelijks. Het verhaal is nog niet helemaal afgelopen, maar op dit moment zijn we blij dat er niks mee is. Binnenkort meer :)
Gelukkig maar! Enig idee wat de reden was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn Swift rijdt helaas niet meer (was het ook door andere omstandigheden niet meer waard om er geld in te steken). Ik hoop dat mijn nieuwe Suzuki net zo betrouwbaar blijkt want afgezien van een kapotte waterpomp heeft hij me nooit onderweg laten staan terwijl ik er niet echt vriendelijk voor was (2000 km/maand, nauwelijks onderhoud). Er zijn wel wat dingen mee geweest (rotte tank, rotte dorpel), maar die kwamen bij de garage aan het licht en nooit onderweg en zijn eigenlijk het gevolg van gebruikersfouten :p )

Het topic is wel een beetje dood en rommelig met motoren en auto's door elkaar. Suzuki auto's zijn ook niet zo populair volgens mij. In Belgie kom je deze Alto al bijna helemaal nergens tegen (terwijl je wel zat Twingo's en Citroen C1's ziet).

Hij rijdt een stuk fijner als de Swift, de motor is moderner en stiller, hij heeft minder windgeruis, rijdt beter over slechte wegen en er zitten totaal geen rammeltjes op kraakjes in. En de elektrische ramen werken veel sneller, dat vond ik eigenlijk nog het zwakste punt van de Swift. Hij is ook 8 jaar jonger :p

/▌

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-10 05:03
Ik heb inmiddels al meer dan een half jaar een deuk aan de linkerkant van mijn auto. Dat ging mis met inparkeren, maar ik wil het nu graag fixen.

Ik weet dat op Tweakers het normaal nodig is om dingen uit te zoeken en zelf kennis te vergaren, maar ik heb echt weinig verstand van auto's en hoop dat hier een uitzondering gemaakt kan worden.

Ik ben in Rotterdam al langs geweest bij 2 garagebedrijven. De eerste zou laten het doen voor €300. Het andere garagebedrijf had ook een partner, die €250 per auto-"gedeelte" vroeg om het te laten fixen.

Wat zouden jullie iemand aanraden met weinig verstand van auto's? Is een bedrag van 250-300 te hoog? Ik heb er namelijk maar rond de €150 voor over. Bij het garagebedrijf raadde al iemand aan om via de sloop een vervangende achterdeur te regelen, maar ik ben niet bepaald een greasemonkey.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Hallo :W

Ik heb ook een Suzuki, dus ik dacht ik ga me hier eens melden :+

Suzuki SV650S uit 2001 O+

• chronoz
De staat van mijn Suzuki Swift is inmiddels weinig verbeterd.

• Joopieboy
Topic maar eens kicken. :)

Sinds vandaag weer in het bezit van een Suzuki, een heuze GSX650F uit 2009. *O*

• Jasperlamers
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-11 14:47

Jasperlamers

Carpe Diem!

Vanaf volgende week maandag ;)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone SE  iPhone 7  AirPods

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-11 16:33
Ik kom even onbeschaamd advies vragen.

Ik kreeg het volgende aangeboden:

SUZUKI GRAND VITARA 2.0 4 x4

Eerste eigenaar
Alle servicebeurten op schema voltooid
2007
96.000 km
CD player
Winter banden
Stoel verwarming
Spiegel verwarming
Boord computer (wat dat ook moge betekenen :? )
Air condition

Vraagprijs: 6000 Euro

(foto is een plaatje van het web. Is hetzelfde type alleen een ander kleurtje)

De auto is dus zo'n 6 a 7 jaar oud. Volgens mij een beetje op het punt aangekomen dat de eerste gebreken verwacht mogen worden. Ik vindt het een mooi ding en 4x4 is ook wel aardig (maar echt nodig heb ik het niet). Nu kan ik voor 13.000 Euro ook een nieuwe Skoda Yeti aanschaffen welke als het goed is de eerstkomende 3 jaar zonder gebreken zal rijden.

Koopje? Of toch liever 7000 Euro meer uitgeven aan een nieuwe enigzins vergelijkbare auto?

EektheMan wijzigde deze reactie 21-10-2013 15:21 (12%)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Nog een foto van de ig :D

• Joopieboy
Dat scheelt dan al idd.

Ik mag mij ook weer melden na 2,5 haar Volvo te hebben gereden en daarom voor sommigen waarschijnlijk een rare keuze, van een luxe Volvo naar zo iets, velen zullen de overstap dan ook moeilijk begrijpen. Maar voor mij is dit het stuk rijplezier wat ik miste, het is een stuk primitiever en spartaans, maar het gevoel is moeilijk te omschrijven. Mede ook door goeie ervaring met eenzelfde auto van een hele goeie vriend van mij en de dingen die we meegemaakt hebben, is dit een auto die mij toch altijd wel bijgebleven is.

Gisteren eerst bij een Suzuki Swift Sport wezen kijken, en die viel tegen. Qua rijden dan niet zozeer, maar toch een heel stuk beschaafder en daarin lijkt het ook niet dat je hard gaat. Maar technisch was die minder, rare slijtage op de achterbanden (wss voor en achter gewisseld gezien de stoeprandschade), remschijven op, distri.riem moest gedaan worden, etc. Achterbumper had een andere kleur. Maar ook miste ik toch wel 'het gevoel'.

Daarna toch besloten om door te rijden richting Nijmegen, en tsja ik was eigenlijk direct verkocht:

Weliswaar het 2004 model, maar echt in absolute nieuwstaat. Motortje nog lekker vies dus niet overdreven gepoetst, aan de originele Enkei's kon je wel zien dat hij wat ouder was (afbladderende lak, kwaaltje, gaan gecoat worden tzt) en hij had 1 klein parkeerdeukje die er nog uit gehaald gaat worden, maar verder echt heel netjes. Verder nog voorzien van een originele Sportuitlaat maar buiten dat heerlijk origineel.

Maar hij is dus uit 2004, net geen 52dkm oud, nieuw gekocht bij de vorige eigenaar van de dealer door een oudere dame (ja echt, afleverfoto's gezien) die er jaarlijks niet echt heel veel mee reed maar wel heel zuinig op was. Jaarlijks zijn beurten netjes gehad bij dealer, alles keurig netjes in orde, echt super.

Ik kan niet zeggen hoe blij ik hiermee ben! Vrijdag ophalen en dan genieten. _/-\o_

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@joopieboy Hier nog wat fotos van de igg wel van de zomer gemaakt nog. is nu vies :'(

* btw That feeling of a full tank <3

• Joopieboy
Kolere ik ben echt verslaafd. :D Wat heb ik dit gemist. _O_

Mja op papier zijn de opgavens 8,9 geloof ik, maar offiiciele specs (en metingen van jan en allemaal) geven toch aan dat dat vrij voorzichtig gemeten is. 8,5 is wat ze standaard al doen. Enige nadeel is grip met wegkomen, moet een beetje met beleid, eenmaal rollende is het net een kogel.

Dankjewel allemaal!

Afgelopen vrijdag was het dan zover, de laatste keer de V poetsen voordat ie weg ging:

Aangekomen bij de dealer en naast de Ignis:

Blijhoofd foto :D

En de eerste km's:

Wat een heerlijk gevoel, ik ben verslaafd. Nu weet ik weer wat ik de laatste jaren heb gemist. :P

Vandaag de voorruit eens aangepakt, gekleid en voorzien van Rain-X:

Xenon dit weekend ophalen (kameraad bouwt zijn koplampen om naar projectors waardoor zijn xenon set die ik ooit eens besteld heb voor hem weer terugkomt). Dat is wel echt iets wat ik enorm mis, ook zijn de wissers beduidend slechter als de AeroTwins, dus die komen tzt ook. Witte knipperlichten heb ik iig al besteld. En dan sparen voor wat grotere updates. :P

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zoiets uit 2005 Nieuw gekocht maar 71dkm in gereden werd te duur in wegenbelasting, Vooral lekker snelweg banjeren was geen straf :*)

Jasperlamers wijzigde deze reactie 27-01-2014 23:06 (26%)
Reden: Verkeerde foto erbij

• Joopieboy
Haha ja dat ging in mijn station ook goed, ook een tweetal verhuizingen in korte tijd mee gedaan.

Gisteren de voorruit gekleid en voorzien van Rain-X, dat miste ik toch wel enorm. :P

Vanavond nog even wat met leds zitten spelen. Heb een aardig voorraadje liggen en bij mijn vorige wel goed. Daar had ik een setje rode leds als gewone verlichting, leds voor de kentekenplaat, cree leds (power leds) voor achteruitrij verlichting, etc.

Net even bij de Ignis geprobeerd, maar de duplo rode lampjes voor de achterverlichting gaven al snel de geest de lampjes voor de kentekenplaatverlichting waren net te hoog (kreeg het kapje niet meer terug) maar daar zitten nu Philips BlueVisions in:

Ow en de achteruitrij verlichting is dubbel. ;)

Helaas geen grote aansluiting dus een set 5W T10 cree leds erin gestoken:

Maar daar heb ik ook een ander setje voor besteld, een 7W setje. 8)

Joopieboy wijzigde deze reactie 28-01-2014 19:53 (8%)

• Joopieboy
:D

Haha lol ik snap hem nu pas. :+

Maar ik heb weer wat updates binnen. *O*

Licht en zicht. :P

Net nog even bezig geweest met de witte knippers, even chromen lampjes erin gezet (hekel aan het oranje doorschijnen):

8)

Joopieboy wijzigde deze reactie 02-02-2014 13:20 (51%)

• Joopieboy
Het was net mooi weer dus even naar buiten gegaan om alles te monteren. Allereerst begonnen met de dealerplaathouder te vervangen voor een zonder rand, steekt een heel stuk minder uit nu en ziet er een stuk beter uit. Witte knipperlichten gemonteerd en alle knipperlichtlampjes vervangen door chromen:

Daarna begonnen met het netjes inbouwen van de hele kabelkluwen voor de xenon set. Heeft wat tijd gekost om het echt netjes te krijgen, en het zit nu allemaal vast met industriële ty-raps:

En een foto samen met de Alto van mijn moeder:

Goeie foto doe ik dadelijk wel even maken als de zon er niet zo opstaat. :P Koplampen hebben een blauwe gloed erin dus de xenon lijkt ook iets blauwig in de koplamp maar is echt spierwit. :)

Enige wat ik nog moet doen zijn de stadslichtjes vervangen. :$

• Joopieboy
Nou ik heb er niet lang van kunnen genieten, zondagnacht heeft er een onverlaat besloten om mijn auto te voorzien van een handtekening...

Heel fijn... ik doe nooit iemand kwaad, nooit ruzie, geen gekke dingen gedaan, niet lopen racen door de wijk of mensen bijna aangereden, ik val anderen niet lastig en dan gebeurd mij dit. :(

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@joopie De oplossing!
quote:
Joopieboy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:45:
Nou ik heb er niet lang van kunnen genieten, zondagnacht heeft er een onverlaat besloten om mijn auto te voorzien van een handtekening...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel fijn... ik doe nooit iemand kwaad, nooit ruzie, geen gekke dingen gedaan, niet lopen racen door de wijk of mensen bijna aangereden, ik val anderen niet lastig en dan gebeurd mij dit. :(

• chronoz
Ik heb 2 weken geleden een Suzuki Swift 1.3 GX AUT 1996 Blauw online gezet, maar iedereen die een bod heeft gedaan trekt zich terug. Het is een auto in goede staat met lage onderhoudskosten en wegenbelasting, maar zelfs voor €500 krijg ik hem niet verkocht. Enige tips voor de verkoop? Ik ga binnenkort emigreren en moet er echt vanaf.

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Toen deed hij het niet meer :(

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zo die zijn er ook maandag er in stoppen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Je hebt dat hele ding compleet gereviseerd inmiddels haha. :D

Als eerste eens het interieur goed gereinigd en alle trims en panelen gevoed met Autoglym Vinyl en Rubber care, ruikt weer lekker fris en een lelijke sticker eruit:

En hij begon al steeds meer herrie te maken, en nu weet ik waarom. :P

Snel ding op de brug en een nieuwe pot eronder:

Weer lekker sjonnie af nu. 8)

En mijn Suzuki's samen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Witte ledjes zitten op de hoeken alleen niet zo goed zichtbaar door al het licht. wel snel andere lichten voor norm lampen halen is me nu toch een beetje te geel...

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-11 16:33
Een verlater :/

De nieuwe Grand Vitara is in Parijs op 2 Okt gepresenteerd:

Niet heel origineel, maar wel een enorm grote verandering voor de Grand Vitara lijn die al zeer lang (15 jaar?) vrijwel hetzelfde design meekreeg:

Benieuwd of deze in BeNL voet aan de grond krijgt en of ze qua rijprestaties meer de comfort kant zijn uitgegaan net zoals de Toyota Rav of dat het off road nog steeds zijn mannetje staat.

Ik ga mijn Vitara denk ik pas over 2 jaar vervangen, maar als er mooie inruilacties komen dan kijk ik zeker weer naar een Grand Vitara. Bevalt enorm. Zelfs beter dan verwacht.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Jasperlamers schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:43:
Wij rijden ook nog vrolijk rond inmiddels 95.000 Km op de teller en alleen een accu hoeven vervangen. en een knipperlicht achter _/-\o_
[...]
Bij mij 125k nu, had hem gekocht op 40. Oja, de accu heb ik ook vervangen. Dat was ik al weer vergeten. Het enige gekke wat geen normale slijtage is dat was de voorruit. Dat was best schrikken, steentje op de E19 dat ook nog een diepe kras (technisch gezien een deuk :p ) in mijn motorkap heeft gemaakt en ik denk niet dat het heel veel gescheeld had of hij was als een kogel door die ruit heengegaan.

Marzman wijzigde deze reactie 11-12-2014 15:23 (42%)

/▌

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Meningen over de nieuwe Suzuki Celerio ?

Vind hem wel erg op de opel Karl lijken zou er weer een samenwerking zijn ?

*Edit Lees net dat Suzuki en Opel niet meer samen werken aangezien Volkswagen een groot aandeel in Suzuki heeft. Toch lijken ze op elkaar :O

Jasperlamers wijzigde deze reactie 15-12-2014 09:22 (17%)

• Thei
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:02
Bij toeval heb ik dit leuke Suzuki forum ontdekt terwijl ik al lang op gathering tweakers kom.
Daarom ook maar even mijn beide Suzuki's

Mijn Suzuki Vs1400 Intruder. California import en bouwjaar 1987.

Onze huidige Suzuki Swift Dynamic 1.2 met zeer zuinige dualjet motor. Geleverd in jan. 2015 en deze heeft onze suzuki swift 1.3 shogun vervangen die we sinds 2009 reden.

Onze eerdere swift 1.3 shogun naast de nieuwe swift dynamic 1.2 dualjet.

Nieuwe swift dynamic dualjet 1.2

En nog een keer de nieuwe ;)

Thei wijzigde deze reactie 24-02-2015 22:21 (5%)

• Joopieboy
Heel veel succes dan iig. :P

Even een update over mijn 2e Suuz:

8)

En dat is met DB Killer :P

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:41

Metro2002

Mind explorer

Hee een suzuki topic, helemaal gemist.

Mijn eerste auto was een suzuki alto, model koekblik uit 1990 met carbs, choke en een achteruitwisser als luxe. Nadat ik dat ding een keer achterstevoren had geparkeerd op de snelweg weggedaan omdat ik me er niet meer erg veilig in voelde.

Dit model dus:

Na een paar auto's tussendoor een grote gok genomen door een auto suzuki swift uit 1993 ongezien te kopen voor 450 euro via een kennis. Ding was niet in heel beste staat. Wiellager was stuk, distributieriem was ... geen idee wanneer voor het laatst gedaan en de hele auto bestond uit 6 swifts geloof ik :+
Aangezien die bijna geen apk meer had eerst zelf wat dingen aan versleuteld zoals de remmerij vernieuwd , wat plaatwerk delen vervangen (andere deur erin bv) en daarna nog voor dik 800 euro weer apk klaar laten maken, nieuwe distributieriem erin en een beurt gegeven, stuurwiel vervangen (zat een houten stuur in :r ) en sideskirts eronder gezet. Daarna ruim een jaar probleemloos in gereden en zelfs mee op kampeervakantie geweest naar zuid frankrijk.

Dat was dit hok:

Daarna ook nog een rode gehad, die was zeer netjes maar door geldgebrek moest die helaas vrij vlot weer weg:

Daarna een paar keer vreemdgegaan met een andere japanner (Mitsubishi) en na een jaar of 2 autoloos te zijn geweest heb ik uiteindelijk weer een autootje gekocht. Moest goedkoop zijn, weinig per maand kosten en betrouwbaar zijn dus dan kom je al snel weer bij suzuki uit dus ik heb vorig jaar voor 900 euro (mijn laptop was duurder ) een gele alto 1.0 uit 2000 gekocht:

Bijna een jaar en 7.000km verder en nog geen enkel probleem mee gehad op een aandrijfas na die ik waarschijnlijk zelf aan bonken heb gereden op een drempel.

Verder wat klemmetjes vastgezet, radio erin gezet met USB en aux in, missende schroefjes weer teruggedraaid, een keer goed in de was gezet en gepoetst en wat roestplekjes op de lak bijgewerkt maar geen rare dingen mee gehad. Moet alleen de achterbandjes verwisselen want die vertonen een hoop droogtescheurtjes.

Het is een GA versie (staat denk ik voor Geen Accessoires ) en een sydney uitvoering. De enige luxe die erop zit is een zoemer voor het licht en wieldoppen dus dat zal wel door de speciale uitvoering komen :+

Verder rammelt er van alles, is het comfort om te janken, wil ie het liefst rechtuit in bochten, helt ie zo ver over dat de spiegels bij rotondes over het asfalt schrapen en kan je vlot inhalen wel vergeten en zitten er helaas wat deukjes en putjes in en een vette kras van 1 van de buurtkinderen hier (stomme stepjes :( )

Merk ook dat de motor was losser is geworden door hem vooral langere stukken te laten rijden (pak de auto zelden voor ritten korter dan 20 km) en hem een paar keer met warme motor eens flink door te trekken. :) Hij was duidelijk erg 'lui' bereden.

maar het verbruik is erg goed met tot nu toe een overall gemiddelde van dik 1 op 19 (record was 1 op 24)
,je zit droog en warm, het kost per maand echt bijna niks en is het ding tot nu toe goed betrouwbaar en hij laat je niet staan. Je waardeert hem ook om die eigenschappen. Wat ik ook erg prettig vind is dat de voorste stoelen helemaal plat kunnen zodat je toch langere voorwerpen kan vervoeren. Heb er intussen al een complete woonkamer inrichting mee vervoerd, puin, divers afval etc :o Er kan in de alto meer dan in de peugeot 206 van mijn wederhelft :o terwijl die toch echt groter is.

De alto is net een grote hond die af en toe je kleed onderkwijlt, je drinken omgooit met zijn staart en stiekem op bed slaapt waardoor je bed onder de haren zit maar zodra die puppy oogjes je aankijken ben je dat allemaal weer vergeten O+

Zit intussen ook al met een schuin ook te kijken naar een swift , modelletje vanaf 2005 of ignis sport maar voorlopig denk ik dat deze alto nog wel 1 of 2 jaartjes rij , puur omdat je niet goedkoper kan rijden en ik toch niet elke dag rij en hij gewoon prima voldoet waar ik hem voor gekocht heb :)

Metro2002 wijzigde deze reactie 13-05-2015 21:30 (7%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• kendo
Vanaf volgende week ben ik weer een Suzuki Alto rijder oOo .

Ik heb in mei 2010 een nieuwe Alto 5 comfort aangeschaft en daar zo'n 70.000km mee gereden. Maar omdat ik de airco toch wel miste bij vochtig weer en hitte, heb ik deze, maart vorig jaar, ingeruild tegen een BMW E46 328i met alles erop en eraan. Dit rijdt echt fantastisch.... MAAR! de wegenbelasting, het brandstofverbruik en de onderhoudskosten lijken helemaal nergens op. Dus vandaag toch maar de verstandige beslissing genomen om weer kleiner te gaan rijden. Op jaarbasis gaat het me zo'n €2500 schelen.

Ik heb nu wel een Alto met airco. Hij is van september 2010 en heeft 17.650km gereden en ziet er uit als nieuw en rijdt ook als nieuw. 8)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zit eens te kijken wat het nieuwe model Alto kost maar misschien kan ik de mijne ook beter inruilen als ik dat zo zie. Voor een paar duizend euro heb ik het nieuwe model met airco en 100.000 km minder.

Heb wat gezocht over de Celerio en de Alto, schijnbaar wordt de volgende Alto wat groter en een soort SUV. Er zijn geen plaatjes van, als je zoekt naar 2016 Alto vind je dit:

Ook leuk ;)

Marzman wijzigde deze reactie 20-09-2015 13:50 (46%)

/▌

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-11 19:19

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Fototje van de dealert ontvangen vanavond meteen even een status update gevraagd.

Kenteken moet nog aangevraagd worden, dealert mikt op zaterdag

SpoekGTi wijzigde deze reactie 28-10-2015 07:25 (15%)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met dank aan brandstichtend tuig van:

Naar:

Ik wilde eigenlijk weer een Yaris, of in ieder geval een Toyota, maar toen ik niet kon vinden wat ik zocht ben ik maar eens verder gaan kijken. Eisen had ik genoeg: Japans, vijfdeurs, airco, geen electrische stuurbekrachtiging, onder de 1000kg en niet langzamer dan een stock 1.3 Yaris. Nouja, dat heb ik zo ongeveer gevonden in een Swift. Ik geloof dat 'ie wel electrische stuurbekrachtiging heeft maar de rest voldoet 'ie aan.

Het is oorspronkelijk een Duitse wagen met een aardige kilometerstand en al een aantal jaar in Nederland. Ik heb 'm particulier gekocht voor een aardige prijs en de eerste indrukken zijn wel positief. Hij is trager dan mijn oude Yaris, maar niet zo gek veel, de stoelen zijn beduidend slechter maar je merkt wel dat het een maatje grotere auto is en ook veel nieuwer.

Grote plannen heb ik er (nog) niet mee. Er zitten nu 14" OZ-tjes onder en da's echt veel te klein. Gelukkig is de steek ook 4x100 dus ik trek wel een setje velgen uit mijn voorraad. Ik heb nog een een mooi setje antracietgrijze Momo's liggen en anders maak ik een setje wit. Een uitlaatsierstukje zit er nu ook niet op en dat rietje aan de achterkant ziet er nogal stom uit, dus daar wil ik ook wat aan doen. En, als ik ooit tegen een dakspoilertje aanloop zou ik dat ook graag nog hebben.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-11 19:19

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Een sfeer impressie, het was aardig weer vandaag en herfst dus leuke plaatjes geworden.

Shot1

Shot2

Shot3

Pretletter1

Interieur foto's volgen nog:

Alles bevalt prima, weglegging is goed. Verbruik is ongeveer 1/16. Kinderen slapen er lekker in :) en vinden het open dak helemaal geweldig.

Blijft wel apart dat Adaptive Cruise Control, en de collision warning staat nu op far, maar das al dichtbij genoeg dus als je hem op near zet is hij denk ik te laat :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:39

2 Soesjes bijelkaar.
De linker is van de vrouw, een Alto 1.0 automaat.
En rechts mijn Baleno sedan 1.6 16v handbak

Enige minpunten zijn bij de Alto de automaat ;) en het vreten van relais
Minpunt van de Baleno is de gierende bak in 2 en 5

• Ma®tin
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14:20
Mijn swift 1.3 van 2008 heeft een gaskabel, hierin heb ik een universele John Gold cc (GC30) ingebouwd.
Voor €282,- inclusief stuurkolomhendeltje (model cm3) was ik klaar.

Edit: foto's toegevoegd

Ma®tin wijzigde deze reactie 22-01-2016 21:21 (37%)

• Catch22
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ook een Soez!

GSXR-600 SRAD uit 97

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:30

Christiano007

Ich bin der champion

Ik hoor nu ook bij de Suzuki club

Vroegah een Swiftje gehad 1.0 uit 93 oid.

Nu weer een Swift, maar nu uit 2008 1.3 shogun versie

Ter land, ter zee en in de kroeg

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Ik mag er sinds oktober ook bij. Ik wilde graag een wintervervoermiddel voor als ik echt niet meer op de brommer naar m'n werk kon. En ik ben altijd erg tevreden geweest over de degelijkheid van Suzuki, ons mam heeft altijd Suzuki's gereden, eerst een Alto en de afgelopen 15 jaar alleen maar WagonR+'s.
Maar in plaats van een ruim gebakje zoals de WagonR+ heb ik dit krappe boterkuipje van een Jimny gehaald:

Hier had ik 'm net in de wasbox gezet. Vlak na aankoop. Maar sinds ik ben gaan greenlanen zit er eigenlijk constant een laag modder aan alle kanten op (bescherming tegen de pekel :+ ).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• FFW
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-11 08:27

• daaan_1992
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-11 21:44
Vanaf gisteren ook de trotse eigenaar van een Suzuki Swift uit 2008, bandit edition. :)

Ik wil graag een parrot MK9100 inbouwen, heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens dit filmpje kan je de radio unit redelijk eenvoudig verwijderen: YouTube: Remove Suzuki Swift head unit

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Vandaag heeft mijn vriendin een nieuwe Vitara 1.6 Style gekocht voor een superprijs !

Nu wachten op het kenteken.

https://brickset.com/sets/ownedby-Roger_R

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:41

Dit is die van mij geworden :)

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• WiLLoW_TieN
  • Nu online

WiLLoW_TieN

Mijn hagelnieuwe woon- & werkverkeer auto ( Celerio Exclusive ).

http://www.autoweek.nl/au...zuki-celerio-10-exclusive

WiLLoW_TieN wijzigde deze reactie 02-07-2016 11:08 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Er is een raar kuchje in de versnellingsbak/differentieel gelopen. Ik denk dat het duur gaat worden. Maar ik vrees dat ik afscheid van Elsa zal moeten nemen. Ik rij er sowieso niet zo vaak in (de vorige keer was begin maart ergens), en mijn baas wil graag dat ik in een representatieve electrische auto naar kantoor kom.

En het is al weer een tijdje geleden dat ze een wasbox van binnen heeft gezien.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
Vandaag dit wagentje opgepikt :)
Swift 1.3 Shogun uit 2006 met 68k op de teller, 1 eigenaar hiervoor.

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online

WiLLoW_TieN

Net een Stema 550 opgehaald 2de hands. Binnenmaat 154*108cm. Eigen gewicht 90 kg.
Ideaal voor achter de Celerio die maar 400 kg mag trekken.

http://www.obi.de/decom/p...iebstahlsicherung/7287055

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
Goed, goedenmorgen dames en heren! :D

Ook ik kom mij even melden op het Suzuki gedeelte met mijn Altootje uit 2000 met een automaatje.

We kregen de auto met 46k op de teller en we zitten nu net iets over de 65k kilometers!

Zoals je ziet, ons gebakkie is nog vrij maagdelijk :)

2 jaar terug is er bij ons in de auto ingebroken, autoradio eruit gejat (supergaar kenwood ding van de vorige eigenaar).
Frontje zat er nog op |:( Ze hebben met redelijk wat geweld zichzelf toegang tot de auto verleend, wat nu dus de passagiersdeur een flinke deuk heeft opgeleverd.

Goed, dus sinds de inbraak is de deur weer redelijk netjes op zn plek, de deuk zit er nog wel in, naja, so be it :P

Dus nieuwe headunit gekocht, Pioneer DEH-4700BT en die op de oude standaaard speakers.
Dat ging, redelijk. Je kon de radio niet hard genoeg zetten om lekker boven de 120 van je muziek te genieten. Dus daar moest wat aan gedaan worden, en daar ben ik nu dus mee bezig :D

Ik heb afgelopen week een setje speakers gekocht van Pioneer (wil wel een beetje merk bij merk houden,)
Een setje Pioneer TS-G1733i

En setje dat door Pioneerstore.nl netjes aanbevolen werd (qua formaat) voor in de deuren van de Alto.

Ze hadden t niet verkeerd, ze passen BIJNA!

Stock

Afdekring laat zien dat het moet passen

Oude speaker eruit, en jakkes wat is dat ding smerig!

Oude speaker met oude bracket eruit, so far so good!

And we hit our first obstacle! Hij komt NET niet diep genoeg om mooi aan te sluiten (gat speaker is IETS te klein)

Daardoor komen de schroeven nu ook niet mooi uit, dus ik ben vanaf dit punt niet meer verder gegaan.

Wat is een betere oplossing, Speakerringen ertussen (google heb ik er nog 0 gevonden voor een alto uit dit bouwjaar :( ) of gat groter maken en zorgen dat alles netjes flush past?

Iemand wat meer ervaring hiermee? Alle hulp/tips zijn welkom! d:)b

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008

Dit is als het raaam volledig open staat.

En het bruikbaar-open-standje

Dit word idd ringen halen...FUUUU!!!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 14-07-2016 19:47 (91%)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Dat is toevallig! Ik heb gisteren nieuwe speakers in mijn Swift uit 2000 gezet!

Deze mega-knallers van 10cm per stuk :+

Ging verbazend makkelijk. Ook de geluidskwaliteit is enorm verbeterd, het volume valt echter nog een beetje tegen. Zodra hij teveel vraagt lijkt de radio even in te houden (halve seconde even stil oid...).

Ik heb ze nog niet op de snelweg uitgeprobeerd (zaterdag waarschijnlijk), maar misschien moet er nog even verder geknutseld worden... overigens allemaal i.c.m. een Pioneer MVH-X360BT radio.

Update: het bleek dat de accu gaar was. Na het klussen aan licht + radio was de spanning dermate laag dat de radio het op lage volumes nog wel deed, maar op hoge ging 'stotteren'. Na het vervangen van de 6 jaar oude accu waren alle problemen over, en doet de radio het prima!

EMP wijzigde deze reactie 02-08-2016 14:06 (17%)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?
Huisje in Den Bosch met mancave en meer Tweaker-waardige mods kopen? 🡒 Funda 🡐

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True