Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Suzuki topic

Pagina: 1
Acties:

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:04

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Een sfeer impressie, het was aardig weer vandaag en herfst dus leuke plaatjes geworden.

Shot1

Shot2

Shot3

Pretletter1

Interieur foto's volgen nog:

Alles bevalt prima, weglegging is goed. Verbruik is ongeveer 1/16. Kinderen slapen er lekker in :) en vinden het open dak helemaal geweldig.

Blijft wel apart dat Adaptive Cruise Control, en de collision warning staat nu op far, maar das al dichtbij genoeg dus als je hem op near zet is hij denk ik te laat :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een ruime 500 kilometer een eerste oordeel van mijn Swiftje Mk6. Als eerste, waar blijft in vredesnaam het koppel? Ik weet dat mijn oude Yaris veel meer en vooral ook vroeger koppel had, maar bij mijn Swift moet je toch wel behoorlijk defensiever rijden omdat 100 kg meer gewicht en (in dit geval) 20 nM minder koppel best invloed hebben op de prestaties. En daarbij is het verbruik ook nog niet echt ideaal, maar ik rol al op winterbandjes dus dat helpt niet mee. :) O ja, en ik mis de VVTI kick. Je merkt er echt niks van bij de Swift. :P

Qua praktische bruikbaarheid zijn de vijf deuren wel prettig en het aflegvak centraal in het dashboard ook. Maar, mijn Yaris had een verrijdbare achterbank en daardoor kon ik òf mensen meenemen of een fatsoenlijke hoeveelheid bagage. Nu heb ik geen zitruimte achterin èn een kleine kofferbak, dat is niet ideaal. :P En dat het hoedenplankje niet vasthangt aan het kofferdeksel is een gemiste kans. Daarbij had mijn Yaris drie dashboardkastjes en grote deurvakken, dat mis ik wel in de Swift.

En als laatste, wat een beroerde stoelen zitten er in zo'n standaard Swift! Vlak, weinig steun, slecht instelbaar. Mijn Yaris deed dat echt beter en een Swift Sport is ook beduidend fijner qua zitcomfort. Even een paar uurtjes gaan rijden zit er met deze auto niet echt in denk ik. :/ Zit er sterk aan te denken om Yaris T-Sport stoelen erin te schroeven of anders op jacht te gaan naar Swift Sport zetels.

Positieve punten, zijn die er ook? Jazeker! En die wegen ook zeker op tegen de nadelen. De kleur, om te beginnen. O+ Heb 'm gisteren eens goed gepoetst nadat 'ie zeven jaar mishandeld is in de wasstraat en dat heeft de auto goed gedaan. Het was maar een simpele wash & wax maar hij glanst weer. :) De standaard Swift remmen zijn oneindig veel beter dan standaard Yaris P1 remmen, ook van een Yaris XP6 zijn ze slechter dan deze. De bak is ook een stuk prettiger, al moet hier hoognodig nieuwe bakolie in. Het onderstel is veel beter dan van een standaard Yaris P1. Veel steviger zonder stuiterig te zijn en de bodyroll blijft ook best aardig onder controle. :)

De teller unit, prima ding. Goed regelbare verlichting en lekker duidelijk. Dat de instelling voor de dimming bij het aanzetten van de koplampen onthouden blijft is ook een duimpje waard, dat is zeven jaar een kleine ergenis geweest in mijn Yaris. En daarbij, prima geluid uit de standaard speakers, maar op termijn moet de standaard radio er wel uit ben ik bang. Geen BT en USB is toch wel een groot gemis als je dat jaren wel hebt gehad.

Al met al vermaak ik me er wel mee, al moet er echt nog wat aan gebeuren voor het 'mijn auto' wordt. Te beginnen met een mooi setje velgen ,dus binnenkort eens snuffelen welke set uit mijn voorraad er leuk onder staat. :)

AtleX wijzigde deze reactie 08-11-2015 20:53 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-10 05:12

Dit is die van mij geworden :)

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:18

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Er is een raar kuchje in de versnellingsbak/differentieel gelopen. Ik denk dat het duur gaat worden. Maar ik vrees dat ik afscheid van Elsa zal moeten nemen. Ik rij er sowieso niet zo vaak in (de vorige keer was begin maart ergens), en mijn baas wil graag dat ik in een representatieve electrische auto naar kantoor kom.

En het is al weer een tijdje geleden dat ze een wasbox van binnen heeft gezien.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:50
Mja mijn Ignis Sport had ook 10cm speakers in het dashboard, dat kan je we verbeteren met iets betere speakers maar je krijgt het nooit echt goed. Veel te klein voor een beetje geluid. Head unit schiet natuurlijk ook flink te kort. Beste is een setje speakers met een hoge gevoeligheid, helaas kom je dan al wel snel uit bij de iets duurdere speakers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zit in de 2012 Alto nog een hoedenplank? Dan kun je daar ook speakers inzetten, deurspeakers klinken ook altijd goed. Bij mijn Alto is het nog erger geworden omdat 1 speaker altijd pas begint te werken nadat ik over een drempeltje ben gereden :p Ik heb tegenwoordig vaak een bluetoothspeaker op het dashboard staan omdat ik dan podcasts van mijn telefoon af kan spelen. Bij de volgende auto maar meteen een bluetoothradio er in.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-10 06:50
quote:
Marzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:37:
Zit in de 2012 Alto nog een hoedenplank?
Is zo zonde om daar gaten in te gaan zagen. :-)
Ik heb ook al zitten denken aan een soort van woofer in de kofferbak in combi met de dashboard speakers.
Om het geluid wat meer body te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:24
quote:
B___MAN schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:11:
Sinds kort in het bezit van een Suzuki Alto (2012).
Prima autootje tot nu toe alleen waar ik me nu aan erger is de slechte geluidskwaliteit van de standaard speakers in het dashboard. In de deuren zit geen speaker maar er is wel ruimte voor.
Misschien dat het al een hoop scheelt als ik de dashboard speakers vervang. Het zijn maar 10cm speakers.
Heeft er iemand wel eens een speaker update gedaan bij een Alto & wat zijn de aandacht puntjes?

(Ik zag dat er op het suzuki alto club forum er een post over bestaat maar dit forum is helaas niet meer bereikbaar.)
In mijn eerste 2010 alto MKV heb ik ook als eerste de standaard breedband 10cm speakers vervangen door een coaxiaal setje. Je krijgt wat meer detail in het geluid, maar verder is het de moeite niet waard. Het is trouwens relatief plug en play.
Al snel heb ik de deuren voorzien van speakerdraden, wat overigens een klote klus is, omdat je de doorvoer thules onder het dashboard los moet snijden(bijna geen ruimte) vervolgens moet je de stekkers tussen de auto en de deuren los zien te krijgen en doorboren om daar de kabels doorheen te voeren.(nog minder ruimte)
Het volgende probleem is dan de inbouwdiepte van de deuren, welke volgens mij iets van 45mm is. Dus je bent behoorlijk beperkt kwa speakersetjes.
Maar een low profile compo setje met een hoge gevoeligheid is al een veel betere optie dan de 10-cm speakertjes onder het raam. (midbassen in de deuren en de tweeters op de standaard plaats onder het raam)
Ik heb er uiteindelijk, na een flink aantal modificaties(stalen ringen op de deuren en aanpassingen aan het deurpaneel) een Polk MOMO MM6 setje in weten te krijgen. Welke met een versterkertje, goede demping van de deuren en een kleine sub in de koffer, heel behoorlijk klonk.

Mijn huidige 2010 MK5 heeft nog de standaard speakers, maar omdat ik de radio zelden tot nooit aan heb, en omdat het caraudio virus al een paar jaar op een laag pitje brand, heb ik nog geen zin gehad om ook deze Alto aan te passen.

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:18

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Elsa is niet door de APK gekomen :'(

Er zit een kuchje in de versnellingsbak en er is speling in een voorwiel. Prijzig, volgens de garagist.
Dus nu staat ze te koop.

En als troost heeft mijn directrice (ze was toch wel gehecht geraakt aan meezingen met Elsa, Olaf, Anna en Kristoff) me maar een volledig electrische lease-auto aangeboden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-10 15:09

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Net een Stema 550 opgehaald 2de hands. Binnenmaat 154*108cm. Eigen gewicht 90 kg.
Ideaal voor achter de Celerio die maar 400 kg mag trekken.

http://www.obi.de/decom/p...iebstahlsicherung/7287055

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:26
quote:
Joopieboy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:59:
[...]

Welkom, leuk bakkie en al lekker aan het sleutelen! :)
Ja, proberen bij kleine redelijk smaakvolle upgrades te houden om het wagentje zo comfortabel mogelijk te maken :)

Na de inbraak in de auto, zoals je gezien hebt, nieuwe headunit met carkit functies erin en daarna de speakers een goede upgrade. Pas al de vloermatten vervangen voor nieuwe, zwarte dikke exemplaren.

Volgende stap misschien de stoelen nog? :D Vind die van de post hierboven wel erg tof, alleen dat geel vloekt bij ons in het interieur denk ik zo :P

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:22

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

In het boekje van onze vorige Toyota Yaris (2001) stond een tabelletje: https://tweakers.net/ext/f/h6MuHZHcPevGiERh8aGjf5w9/full.jpg

Toen ik dat even liet bezinken kwam ik tot de conclusie dat er ook prima 10W40 in kon ipv de duurdere 5W30 omdat het toch nooit extreem koud is in NL. Heb ruim 25.000km met 10W40 gereden en geen centje pijn.

Kijk dus even wat er in jouw boekje staat. Of beter nog, zoek eens rond op internet wat jouw motorcode voor olie moet hebben. Ik heb er overigens Eurol ingegooid, beviel prima. Castrol en Shell vind ik nogal duur en voor een 'simpele' auto zonder dikke turbo o.i.d. niet echt nodig.

Het cijfer voor de 'W' staat overigens voor de viscositeit (stroperigheid) van de olie wanneer de olie koud is, het cijfer na de 'W' staat voor de viscositeit als de olie op bedrijfstemperatuur is. Een dunnere olie kan een zuiniger brandstofverbruik opleveren, maar bij een auto met al aardig wat km's historie kan het blok olie gaan verbruiken als je altijd 10W40 hebt gebruikt en er dan 5W30 in gooit.

De ACEA specificaties heeft Joopieboy al uitgelegd. Maar ook dat zit opzich wel snor, voor een 'simpele' auto als een Vitara voldoet waarschijnlijk zelfs olie van de Action al aan de door Suzuki gestelde eisen.

Zie ook Het 'kleine' Motorolie topic.

ThinkPad wijzigde deze reactie 02-09-2016 21:32 (57%)

★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
EektheMan schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:27:

Slijtage begrijp ik, maar dan nog kan die olie toch nergens naartoe ontsnappen? Als het niet teruggeschraapt wordt, zal de olie na uitschakeling van de motor alsnog terug naar beneden lopen. Of zorgt de toegenomen wrijving voor extra verdamping? Ik vind het gewoon verbazend dat er auto's zijn die 20k doen en anderen, zoald die Mazda nog geen 1000km.
die olie komt dan in de verbrandingskamer van de cilinder terecht en zal samen met de brandstof verbrand richting de uitlaat gaan.
je wil nog wel eens auto's zien rijden met een blauwe walm uit de uitlaat... dat is dan olie ;)

• manzonderdas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:05
@marzman: off topic, maar wel belangrijk; hou er rekening mee dat in België overschakelen van een automaatrijbewijs naar manueel inhoudt dat je alles (incl theorie) terug moet doen. Niet evident dus

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:20
quote:
;-)

Ik heb nog maar 1 foto genomen. Auto is al vies door een zandregenbui en het licht is vaag met zon aan de ene kant en donkere wolken aan de andere. Maarts weer. Later een betere foto.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 13:17
Hoi allen,

Dit topic lijkt niet heel levendig maar toch even voorstellen :)

Ik heb onlangs een Suzuki Kizashi aangeschaft, waar ik een LPG installatie in ga laten bouwen.

De auto:

-Bouwjaar: 2011
-KM stand 80450
-Motor: 2.4L 4 Cyl.
-Transmissie: CVT, (schakelen met flippers aan stuur mogelijk)
-In/uit te schakelen 4wd.
-3 cm verlaagd.
-Daadwerkelijke verbruik op benzine tot nu toe: 7.8L/100KM

Erg mooie auto, interessante techniek. Wel vrij hard door de verlaging, heb de originele veren er bij, denk erover om die te laten monteren.
Heb flink gezocht en er zijn wel wat suzuki clubs in nederland, helaas geen Kizashi club. Er zijn er dan ook maar 160 van verkocht in nederland. Wel lijkt het me leuk om toch af en toe naar een Suzuki of Jap meeting te gaan.

Foto's zijn niet al te best maar voor nu moeten jullie het hiermee doen :)

Auto
Auto
https://tweakers.net/ext/f/OkMvmuS3BHOdEEkz1h3WNhz1/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/asty4VgroDV1OQq0EjjjMn35/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/HBTidusVy5yFVy1fBYwafuCz/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/MpUt0FiXVEUNfvWewd9Mom8u/thumb.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 13:17
Klopt, maar gemiddeld 1500 toeren betekend minder temperatuurontwikkeling dan bij gemiddeld 2500 toeren, dus beperktere impact.
Wat ik me ook afvraag, over hoeveel meer graden celcius hebben we het eigenlijk? weet iemand dat?

Zoals gezegd, over een jaar zie ik wel hoe de speling is en dan kan ik alsnog beslissen het systeem in te bouwen. Ook vind ik weinig bewijs over de daadwerkelijk impact/ onzin van klepsmeersysteem behalve dat iedereen roept "dat je het echt wel moet doen".
Ik weet dat er drama combinaties te vinden zijn zoals bv de Mazda2 Bifuel die daar absoluut niet voor geschikt was, maar dat is wel echt een uiterste.

Ik blijf het lastig vinden om te achterhalen wat nu wel en niet zin heeft.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:20
quote:
SpoekGTi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:19:
Haal net aan met ons verkeer hier ongeveer een 1 op 16 nu. ongeveer 750KM op een tankje, Vorig jaar in Frankrijk zelfs soms de 800 gehaald. Mag niet klagen.

Hoop er nog wel wat jaren plezier van te hebben, maar dat zal vast wel goedkomen met het betrouwbaarste automerk volgens de consumentenbond :)
Netjes hoor, zoals je weet heb ik de GV, het oudere broertje. In de stad doe ik 1:8.7 en daarbuiten op veel snelweg 1:12, maar gemiddeld 1:10. Toch aardige vooruitgang.

Mijn GV 2006-7 en de GV 2017 hebben beiden geen onverwacht hoge onderhoudskosten gehad. Ga het nog lastig vinden om ooit over te schakelen naar een ander merk.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:58
Hier ook een trotse Suzuki rijder :) Ik rij een in Thailand geproduceerde Celerio Comfort, de opvolger van de Alto/Splash. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen: het beste van beide. De Splash was vooral een ruime stadauto, en de Alto een kleine stadauto. Hij heeft dus een beetje van beide overgenomen.

http://i66.tinypic.com/2lc8x1w.jpg

Want zowel de Alto en de Splash hebben gewoon geen opvolger gekregen, in plaats daarvoor de Celerio gekomen. En hij maakt zijn beloftes bijna helemaal waar. Hij is ruim en zuinig en eigenlijk binnen de bebouwde kom best wel pittig voor een stadsauto :Y

Ik trek er eerlijk gezegd best snel mee weg bij het stoplicht ( nee ik rij echt niet weg met slippende bandjes ) en voordat ik het weet zit ik al in de vier.

Ook op de autosnelweg gewoon een comfortabele auto, dat was ook erg belangrijk voor mij persoonlijk. Want ik maak redelijk wat snelweg km's en dan wil ik toch wat comfort hebben. Al waren de stoelen in het begin wel echt wennen. Maar nu dat ik de auto zo'n drie maanden in bezit heb ben ik er volledig aangewend B)

Belangrijkste argument om juist voor de Celerio te gaan en niet bijvoorbeeld een Peugeot 108, was omdat het gewoon de zuinigste en ruimste auto in zijn segment is.

Ik wilde gewoon niet zo'n klein stadautootje, waar je met moeite twee kratjes bier in kwijt krijgt. Nee ik wilde vooral een praktische en betrouwbare auto: waar ik zonder zorgen in rond kan rijden en hij hopelijk weinig in onderhoud kost. Maar de tijd zal het vertellen ;)

Al staat Suzuki wel bekend als het betrouwbaarste automerk: dus ik heb er wel vertrouwen in. Overigens rij ik momenteel gemiddeld 1op27 met de auto _/-\o_ Dus dat scheelt flink in brandstof 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
EektheMan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:20:
@XiaomiGlobal WTF, 1 op 27!!! #Jaloers
Zit er verschil tussen een Thais en een EU model? Andere motor bv, EURO4/5/6, dat soort grappen?
Het EU model komt uit Thailand. Daar staat de fabriek. Mijn Alto kwam ook uit India, maar had gewoon twee werken koplampen enzo in tegenstelling tot locale modellen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
quote:
EektheMan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:20:
@XiaomiGlobal WTF, 1 op 27!!! #Jaloers
Zit er verschil tussen een Thais en een EU model? Andere motor bv, EURO4/5/6, dat soort grappen?
Zover ik weet word de Suzuki Celerio voor de Europese markt in Thailand geproduceerd, maar in Duitsland word de Celerio standaard met de K10B motor geleverd welke ook in de Suzuki Alto te vinden is. Die laatste is dus minder zuinig dan de K10C, welke voorzien is van Dualjet technologie waardoor de auto extreem zuinig kan rijden. En de in India geproduceerde Celerio komt ook met een K10B motor en heeft ook geen Stop-Start technologie etc.

De reden dat in Nederland de Celerio standaard met wat ze in Duitsland pas bij het ''ECO+-Paket'' geleverd word, is omdat de BPM gebaseerd is op de CO2 uitstoot. En zodoende is de Suzuki Celerio met ECO Motor ( K10C ) in Nederland dus goedkoper. En ik heb begrepen dat de productiekwaliteit in Thailand stukken beter zou zijn dan in India :)

Is trouwens ook een beetje een sport voor mij persoonlijk, om zo zuinig mogelijk te rijden. En de Celerio is daar de perfecte auto voor. En de laatste tijd zie ik steeds vaker Celerio's rond rijden, dus ik denk dat de auto aan populariteit wint nu de benzineprijs flink gestegen is >:)
quote:
Marzman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Het EU model komt uit Thailand. Daar staat de fabriek. Mijn Alto kwam ook uit India, maar had gewoon twee werken koplampen enzo in tegenstelling tot locale modellen ;)
Ja wetgeving bij ons is gewoon strenger, dus zodoende is de Celerio in India niet gelijk aan de Celerio die in Nederland rond rijdt. Ik krijg in juli trouwens cruisecontrol in mijn Suzuki Celerio, dat bleek een originele optie bij de auto te zijn: welke ook achteraf door de dealer ingebouwd kan worden.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 23-06-2018 21:32 (18%)

• SpoekGTi

SpoekGTi

Hmmz het wagentje wat ik op het oog had was inmiddels al pleite helaas.

Maar goed ik heb er nog een gezien en gehaald. Bodem/dorpels etc zijn in prima staat. Deze is uit 2000 met de hele electrische Rambam er nog op: ABS, Spiegels, airco, stuurbekrachtiging en elektrische ramen, helaas met het bekende kwaaltje, dus daar gaan we nog eens naar kijken.

Motorisch loopt hij prima, schakelt goed, volgens mij is de einddemper wel lek (niet veel of groot gat) Trekt niet scheef. Distributieriem is 10K geleden vervangen, zitten net nieuwe banden onder. Hier zat zelfs nog een JVC headunit in met USB :D volgens de verkopert 143K gelopen....ik twijfel maar goed.

APK nog tot 11 okt 2019 en dan zien we wel verder.

Swiftje1

swiftje2

Ik zeg voor 800 euro's ik gaat eens kijken hoelang hij het volhoud :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SpoekGTi

SpoekGTi

wjvdweg schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:56:
@SpoekGTi

Erg mooie Swift om te zien, houd wel van die oudere auto's zonder te veel poespas,
De kleur met de zwarte wielen staat em ook goed,

Kijk wel uit voor roest, heb zelf ook een Swift gehad uit 1998, motorisch perfect nog maar de koets was belabberd, Misschien door er nu voor te zorgen dat die nog jaren mee kan,

Ben wel benieuwd hoe dit door de winter check gekomen is, laat je dat ons weten? :)
Tromgeroffel

Hier is de Winter Check uitslag van de inmiddels 18 jarige swift :P

De puntjes die ik al een beetje wist zitten er bij:

- Linker zijruit (en ook de rechter) trekt scheef met omhoog gaan (fixable punt voor mijzelf)
- Wat steenslag op de voorruit, geen APK punt maar zou mooi zijn als het gefixt kan worden (zwager zit bij autotaalglas dus gaan we fixen)
- Koplampen zijn iets te laag ondanks dat ze op stand 0 staan
- de einddemper zit verborgen onder een laag gungum, GOH wist ik al dus die zal tzt met de keuring worden vervangen.
- Achter beginnen de remleidingen het laatste stukje een beetje te corroderen, dus die zullen ook tzt vervangen moeten worden
- Linksvoor loopt de ABS ring ergens tegen aan, merk er met rijden niets van
- Rechtsvoor binnenste homokineethoes lekt iets omdat er een universele opzit met een tiewrap :P
- ruitenwissers voor zijn een beetje aan vervanging toe.

Al met al zei de monteur dat hij het erger had verwacht toen hij instapte :P

De dorpels zijn eigenlijk nog in beste staat. Zit een gaatje in de bodem net naast de dorpel, rechts voor, dus daar gaan we wat inlassen. De remleidingen (laatste stukje) beginnen achter wel wat te corroderen maar tot aan de keuring is dat geen probleem.

Al met al beste uitgave geweest die 800 euro :P en volgend jaar sleep ik hem denk ook nog wel door de keuring heen voor weinig.

Ik heb een idee voor het dak, daar zitten wat lelijke plekken aan de dakrand, die ga ik bijwerken en dan ga ik op het dak de Japanse Marine Oorlogs vlag maken :) kijk als een Mini cooper een Union Jack mag, dan mag de Jap een echte oorlog vlag :)

Heb nog wat pica's van de wagen en de gaatjes :P en de laag gungum

GUngum!!!!

Gaatje

Kappieopen

• wjvdweg
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10
@SpoekGTi

Dat valt denk ik allemaal best mee, ok zijn wel een aantal dingetjes, maar niks waarvoor de ingangs deuren van een sloperij voor zouden open moeten gaan,

Onder de motorkap ziet het er ook best netjes uit, lekker gevuld ook, is de uitvoering trouwens een GLS?

Iets laswerk en een (nieuwe) eind demper plus iets doen aan bepaalde leidingen en je kunt weer prima kilometers maken voor lekker weinig geld, kost bijna niks in de verzekering/wegenbelasting .

Veel plezier ermee :D

• Joopieboy
Kan dit kwaad, ja je motor komt niet goed op temperatuur. En dan zou je even moeten vragen bij je automaterialenzaak welke de 'normale' is voor het klimaat hier. Vervangen stelt niks voor. :)

• SpoekGTi

SpoekGTi

Het is de 88 graden variant :)

Vandaag maar eens bestellen en ergens deze week maar eens kijken of we wat kunnen vervangen :)

• Joopieboy
Wel leuk om te zien dat ondanks hij er zo leuk uitziet hij ook gewoon trouw is gebleven aan zijn roots, itt de Vitara. Leuk om te zien hoe die presteert. :)
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:25:
Ik vind de Ignis vooral een rare eend in de bijt: het is een wannabe SUV in het formaat van een stadsauto. Kwa verbruik is het in iedere geval niet de zuinigste uit de Suzuki stadsauto familie :+

Het is meer een auto met een gewaagd design aan de buitenkant, maar van de binnenkant nogal standaard zonder fratsen Suzuki style _/-\o_ Lijkt mij een auto die je moet liggen ;)
Redelijk hoog en van bepaalde hoeken lelijk smal, beetje jammer. :) Als ze nu de nieuwe Japanse Alto deze kant ophalen, dan hebben ze er weer een verkooptopper bij. De Ignis doet het hem niet voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:22
Ik zal me hier ook maar even melden als Suzuki rijder. Vorige week heb ik als daily namelijk een Suzuki SX4 sedan '10 opgehaald:

De SX4 hatchback hadden we al vaker bekeken, maar juist bij het aspect waar het ons om ging (praktische ruimte) hadden wat we twijfels bij de hatchback. Toen deze sedan uitvoering (met enorme kofferbak) gezien bij een autozaak, testrit gemaakt en eigenlijk meteen overtuigd :)

Mijn vriendin rijdt een Suzuki Swift Sport '12 en die bevalt ook erg goed:

Haar Swift Sport wordt niet als daily gebruikt maar meer voor de "leuke" ritjes op een mooie zondagmiddag of als we allebei een auto nodig hebben. Ondanks dat de Swift verbazingwekkend comfortabel en zuinig is voor een kleine hothatch, gebruiken we hem dus niet als kilometervreter.

En mijn funcar is van een ander merk dus die hoort niet in dit topic thuis :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Ik rij sinds afgelopen 3 maart alweer 1 jaar in de Suzuki Celerio en het leuke is: het is best goedkoop rijden, afgezien van de aanschafkosten. In auto-reviews van gerenommeerde organisaties, zoals de ANWB en ook Autoweek.

Word vaak voorbij gegaan aan de positieve kanten van de auto: ze prijzen liever een auto als de Peugeot 108 in de lucht, ookal kun je daar niet eens comfortabel met 4 personen inzitten! Dat vind ik dan toch echt wel een groter nadeel, dan een uiterlijk dat misschien niet helemaal van de tijd is.

Het is gewoon een enorm praktische hatchback en het is echt niet enkel een stadsauto: ja als mijn ouders achterin zitten, dan moet ik iets langer doortrekken. Maar wat maakt dat nou uit? Ze zitten tenminste wel comfortabel achterin: en beste aan deze hele Suzuki is eigenlijk, dat het een enorm zuinige auto is.

Snap nooit echt goed waarom daar door de autojournalisten volledig aan voorbij gegaan wordt: vooral in een tijd, waar wij ons zorgen maken over het klimaat. Al moet ik zeggen: Suzuki legt er fabriekaf Bridgestone Eco Zomerbanden onder, dat is wel een slimme zet.

Want nu met de 4-seizoensbanden rij ik iets minder dan voorheen met de zomerbanden, alleen dat verschil bekostigd natuurlijk nooit een tweede set velgen en banden. Binnenkort in mei, mag de auto voor zijn onderhoud naar de Suzuki dealer. Bewust toch voor de dealer gekozen, nadat gepruts van de lokale Bosch garage. ( Dan maar niet de lokale economie steunen, als het prutsers zijn. )

AliExpress Meuk: Suzuki Celerio - Een onderwaardeerde stadsauto!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:02
Suzuki Celerio gekocht van 9-2015, raad iedereen aan die lange bovenbenen/onderbenen/maat 46/47-brede schoen heeft(net als ik) de voetensteun(groot blok piepschuim) te verwijderen en de stoelslede 5 cm naar achter te plaatsen(dan krijg je de zelfde afstand als de Suzuki Alto), voor mij was 3 cm genoeg geweest.
Tijdens de proefrit merkte ik het al, als ik mijn mijn voet wilde op tillen van een van de 3 pedalen kwam ik tegen het stuur aan met mijn bovenbeen, moest mijn bovenbeen helemaal links/rechts buigen, kwam met mijn maat schoen klem te zitten tussen de pedalen en de voetsteun, kon mijn linker voet niet kwijt(de voetsteun zat in de weg), kon met moeite onder de pedaal kwijt, moest opletten als ik mijn linker voet onder het pedaal haalde dat ik niet tegen het stuur aan kwam, de garage waar ik de auto gekocht heb, zag het ook dat het niet ging, heeft alles netjes aangepast, alles gaat nu perfect.

Het bovenkant dashbord is slap, als ik rij over een matige weg zie ik de hele bovenkant trillen, er ligt een Sandbag voor mijn Garmin boven op, die trilt of naar links of naar rechts, denk ik; hier blijven, vorige auto had een stevig dashbord, daar had ik nergens last van, op de ruit plakken hou ik niet van.

Het gemiddeld verbruik korte stukjes(supermarkt usw) 1 op 21.5, groteweg+binnenwegen 1 op 24.5.
Ben zeer te vreden over, komt met gemak mee op de grote weg, blijf heerlijk rustig rijden op de rechterbaan met 100, volgens Garmin is het 92.
Rij ook graag in Duitsland, alleen duurt het even voor ik er ben(1u.40m).

Heb ook proef gereden met een Suzuki Alto, daar had ik de problemen niet, maar was te laag om uit te stappen, zat niet lekker.

Het zelfde euvel heb ik ook met snorscooter kopen, moet altijd een met een lage instap/zit kopen of waar het stuur hoger staat, anders kom ik met mijn knieen tegen het stuur aan, kan ik de bocht niet om.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
brommer1 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:36:
Ik heb ook een Suzuki Celerio gekocht(9-2015), raad iedereen aan die lange bovenbenen/onderbenen/maat 46/47-brede schoen heeft(net als ik) de voetensteun(groot blok piepschuim) te verwijderen en de stoelslede 5 cm naar achter te plaatsen(dan krijg je de zelfde afstand als de Suzuki Alto), voor mij was 3 cm genoeg geweest.
Tijdens de proefrit merkte ik het al, als ik mijn mijn voet wilde op tillen van een van de 3 pedalen kwam ik tegen het stuur aan met mijn bovenbeen, moest mijn bovenbeen helemaal links/rechts buigen, kwam met mijn maat schoen klem te zitten tussen de pedalen en de voetsteun, kon mijn linker voet niet kwijt(de voetsteun zat in de weg), kon met moeite onder de pedaal kwijt, moest opletten als ik mijn linker voet onder het pedaal haalde dat ik niet tegen het stuur aan kwam, de garage waar ik de auto gekocht heb, zag het ook dat het niet ging, heeft alles netjes aangepast, alles gaat nu perfect.
Ik wist niet dat je de voetsteun weg kunt halen: maar zelf ben ik 185cm groot en heb ook schoenmaat 45 en ik heb het ook weleens gehad, dat ik met mijn linkervoet kort de voetsteun aantikte bij het gebruiken van de koppeling. Daarom draag ik bij voorkeur in de auto sneakers en eigenlijk het liefste van die Converse All-Stars, dat zijn niet van die brede schoenen en dan is de bediening van de pedalen totaal geen probleem.

Het klopt natuurlijk wel dat de ruimte bij de pedalen redelijk beperkt is: word ook in de video recensie van de Consumentenbond genoemd. Maar voor mij is dat eigenlijk nooit echt een probleem geweest: alleen als ik lompe wandelschoenen, of werkschoenen aan heb. Al kan ik daar sowieso niet lekker mee autorijden, omdat ik dan het gevoel met de pedalen enigszins mis. Overigens de bestuurderstoel is in hoogte verstelbaar: ik heb de mijne volledig naar onder gepompt, omdat ik anders te hoog zat. En het stuur heb ik in hoogte versteld, tot ik een optimale zit en stuurpositie had te pakken.
Het bovenkant dashbord is slap, als ik rij over een matige weg zie ik de hele bovenkant trillen, er ligt een Sandbag voor mijn Garmin boven op, die trilt of naar links of naar rechts, denk ik; hier blijven, vorige auto had een stevig dashbord, daar had ik nergens last van, op de ruit plakken hou ik niet van.
Ik heb eerlijk gezegd niks bovenop het dashboard gelegd: maar waar ik wel de trilling in het interieur in terug zie, is de binnenspiegel. Dacht in begin dat er een schroefje van de binnenspiegel wellicht los zat, maar dit is simpelweg een producteigenschap :+
Het gemiddeld verbruik korte stukjes(supermarkt usw) 1 op 21.5, groteweg+binnenwegen 1 op 24.5.
Ben zeer te vreden over, komt met gemak mee op de grote weg, blijf heerlijk rustig rijden op de rechterbaan met 100, volgens Garmin is het 92.
Rij ook graag in Duitsland, alleen duurt het even voor ik er ben(1u.40m).
Zelf denk ik dat het verbruik nog zuiniger zal zijn als het straks weer lekker warm is, want dan is de Celerio op zijn zuinigste 8) Maar het is inderdaad heerlijk rijden op de autoweg/autosnelweg: dat is de reden waarom ik in mijn Celerio een Cruisecontrol heb laten inbouwen, dat is enorm comfortverhogend _/-\o_
Heb ook proef gereden met een Suzuki Alto, daar had ik de problemen niet, maar was te laag om uit te stappen, zat niet lekker.
Ik heb ook eens in een Suzuki Alto gereden: maar dat was al een oldtimer en dat vond ik maar een vreselijke wagen! Wat betreft de laatste Suzuki Alto, daar zou ik persoonlijk geen redenen voor zien waarom je die zou kopen. Die kosten wellicht € 1000 a € 2000 minder in vergelijking met een gebruikte Celerio, maar je hebt wel minder ruimte en het verbruik is hoger.

De Suzuki Celerio is eigenlijk gewoon een hele praktische auto: je hebt ook mensen die het niet wenselijk vinden dat hun auto uitgerust is met allemaal afleidende entertainment opties. Daarom vind ik de ingebouwde Radio CD Speler/Handsfree systeem best wel fijn, want ouderwetse technologie werkt soms gewoon beter dan het moeten gebruiken van een touchscreen.

PS gefeliciteerd met je aanwinst :)

• brommer1
IK heb gebruik nu ook smalle instap gympjes zonder veter, dat klopt met grote werk/wandelschoenen voel je de pedalen niet, je moet de voetsteun weg halen dan heb je zee van ruimte, heerlijk, Cruisecontrol wou de garage waar ik de auto gekocht heb, niet inbouwen, vond dat er teveel storingen mee zijn(ouderwetse dorps garage), ga naar een garage om de hoek, 10 minuten wandelen, waar ik gekocht heb is 35 minuten rijden, bij ons in het westen staat alles vast tussen 7.u en 9.30u en s'avonds.
De auto die gekocht heb komt van een bejaarde man, kan ik goed merken op de deuren zitten krassen putjes usw(vind ik niet erg, behalve de vooruit daar zie ik ook krasjes van een ijskrabber als de zon op schijnt), de prijs was ernaar, het dashbord is kras gevoelig, recht op het dashbord klep zitten krassen op, dan kan je zien, rondom het stuurslot zit vol met krassen of hij het contact slot niet kon vinden.
De vorige auto was een Opel Agila 1.2 8-2013 te zwaar en duur in wegenbelasting/verzekering, brandsof verbruik viel mee ca 1.18, zwaar in gebruik, zware/stugge kopeling, met de Celerio 720 km gereden op een dag, scheelde 10 tot 11 liter met de Agila, reed wel heerlijk de Agila, was stevig(965 kg).

• brommer1
Vind het fijn dat rondom rubbere stoot strips er op zitten, vind het mooi staan, vooral boven de achterbumper, gaat vaak iemand met een rolator mee, deze gaat er plat in, woon in flat met veel parkeer vakken, zijn de krasjes op mijn auto een voordeel, kan ik me niet ergeren, dat er weer in op zit.
Vorige auto was wit, dat was veel beter, daar zag je niks op, maar een witte was niet te vinden in mijn omgeving met rubbere stoot op dorpels usw met 34.585 km, 9-2015.

brommer1 wijzigde deze reactie 27-03-2019 14:54 (8%)

• SpoekGTi

SpoekGTi

Ik ga vandaag kijken naar een Suzuki Swift Cabrio uit 1994, het is bedoelt als voor erbij, en als vervanger voor de witte swift die ik nu een half jaartje rij.

Volgens de beste man is het een auto geweest van een oud monteur van de lokale Suzuki dealer. Zoals ik op de fotos kon zien staat hij er echt heel netjes bij. Heb al een lijstje waarbij ik op moet letten. Ga niet over 1 nacht ijs maar deze lijkt me echt een pareltje. En er was ruimte in de prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpoekGTi

SpoekGTi

Update:

Dus ik ben wezen kijken bij een Swiftje Cabrio. En ja ik heb hem gekocht :) Kon dit niet laten liggen.

Dit is hem geworden.

Even de specs en hier ga je van smullen:

Het is een 1994 Suzuki swift Cabrio die van zijn leven nog niet buiten heeft geslapen :)

Het is een auto geweest van de inmiddels gepensioneerde Suzuki dealert vanuit de buurt in Doorn

En het leuke is het is een GTi :) kortom

1300 Twincammetje erin :) en rondom schijfremmen.

Rondom GTi spoilers en side skirts, stukkie verlaagd, 15" 195/45 banden.

Ik zeg wat vinden we er van ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpoekGTi

SpoekGTi

XiaomiGlobal schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:36:
Leuke auto: zou er zelf ook zo eentje kopen, ware het niet dat ook Suzuki's op leeftijd niet vrij van gebreken zijn. Ik moet wel eerlijk zeggen: oudere Suzuki's zijn niet zo leuk om te zien, als zeg maar een Peugeot 205 uit dezelfde generatie.

Maar als Suzuki eigenaar vind ik het toch leuk om oudere Suzuki auto's tegen te komen: al is het ook om te zien, hoeveel beter een moderne Suzuki tegenwoordig is.

Zo'n Suzuki Alto was een klein hok, terwijl de Suzuki Celerio lekker ruim is. Een wereld van verschil: oudere Suzuki Swift's zien trouwens ook wel leuk uit, helemaal als het een betere uitvoering is.
Klopt helemaal, uiteraard zijn er wat gebreken, maar goed welke 80-90'er jaren had dat niet. Enige verschil nu is dat het over het algemeen toen te fixen was met een hamer en een sleutel maatje 12 en een schroevendraaier :P

Al met al ben ik niet bang voor vage klachten of niet overkombare problemen. Maar goed het blijft 2de hands en dus een gok.

En dit wordt mijn a --> b transport voor het werk, dus als hij buiten een af en toe toertje maken max 12000km op jaar gaat rijden wordt het veel.

• PKN
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-10 03:09

PKN