Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met dank aan brandstichtend tuig van:

Naar:

Ik wilde eigenlijk weer een Yaris, of in ieder geval een Toyota, maar toen ik niet kon vinden wat ik zocht ben ik maar eens verder gaan kijken. Eisen had ik genoeg: Japans, vijfdeurs, airco, geen electrische stuurbekrachtiging, onder de 1000kg en niet langzamer dan een stock 1.3 Yaris. Nouja, dat heb ik zo ongeveer gevonden in een Swift. Ik geloof dat 'ie wel electrische stuurbekrachtiging heeft maar de rest voldoet 'ie aan.

Het is oorspronkelijk een Duitse wagen met een aardige kilometerstand en al een aantal jaar in Nederland. Ik heb 'm particulier gekocht voor een aardige prijs en de eerste indrukken zijn wel positief. Hij is trager dan mijn oude Yaris, maar niet zo gek veel, de stoelen zijn beduidend slechter maar je merkt wel dat het een maatje grotere auto is en ook veel nieuwer.

Grote plannen heb ik er (nog) niet mee. Er zitten nu 14" OZ-tjes onder en da's echt veel te klein. Gelukkig is de steek ook 4x100 dus ik trek wel een setje velgen uit mijn voorraad. Ik heb nog een een mooi setje antracietgrijze Momo's liggen en anders maak ik een setje wit. Een uitlaatsierstukje zit er nu ook niet op en dat rietje aan de achterkant ziet er nogal stom uit, dus daar wil ik ook wat aan doen. En, als ik ooit tegen een dakspoilertje aanloop zou ik dat ook graag nog hebben.

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:19

Metro2002

Mind explorer

Balen van je Yaris maar een mooie swift ervoor terug is ook geen straf denk ik zo. Mooi bakkie!

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:50
Zo die Yaris ziet er afgetakeld uit, knap triest. :/
Maar mooie Swift heb je ervoor terug, heel veel plezier en veilige km's hiermee!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:10

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

De vitara rijdt super foto's volgen deze week ergens :) iets met tijd en het wordt ook nog vroeger donker :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Peenutzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:38
Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe/tweedehands auto's :)
Ik modder lekker verder met mijn 20 jaar oude Swift, binnenkort is de versnellingsbak aan de beurt, daar komen geluiden uit die niet echt standaard zijn :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• SpoekGTi

SpoekGTi

Een sfeer impressie, het was aardig weer vandaag en herfst dus leuke plaatjes geworden.

Shot1

Shot2

Shot3

Pretletter1

Interieur foto's volgen nog:

Alles bevalt prima, weglegging is goed. Verbruik is ongeveer 1/16. Kinderen slapen er lekker in :) en vinden het open dak helemaal geweldig.

Blijft wel apart dat Adaptive Cruise Control, en de collision warning staat nu op far, maar das al dichtbij genoeg dus als je hem op near zet is hij denk ik te laat :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Joopieboy
Mooie wagen zeg! En 1 op 16 is netjes gezien het gewicht. :) Ik de zelf 1 op 15 met een 2012 Swift Sport en dat is ook erg netjes.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een ruime 500 kilometer een eerste oordeel van mijn Swiftje Mk6. Als eerste, waar blijft in vredesnaam het koppel? Ik weet dat mijn oude Yaris veel meer en vooral ook vroeger koppel had, maar bij mijn Swift moet je toch wel behoorlijk defensiever rijden omdat 100 kg meer gewicht en (in dit geval) 20 nM minder koppel best invloed hebben op de prestaties. En daarbij is het verbruik ook nog niet echt ideaal, maar ik rol al op winterbandjes dus dat helpt niet mee. :) O ja, en ik mis de VVTI kick. Je merkt er echt niks van bij de Swift. :P

Qua praktische bruikbaarheid zijn de vijf deuren wel prettig en het aflegvak centraal in het dashboard ook. Maar, mijn Yaris had een verrijdbare achterbank en daardoor kon ik òf mensen meenemen of een fatsoenlijke hoeveelheid bagage. Nu heb ik geen zitruimte achterin èn een kleine kofferbak, dat is niet ideaal. :P En dat het hoedenplankje niet vasthangt aan het kofferdeksel is een gemiste kans. Daarbij had mijn Yaris drie dashboardkastjes en grote deurvakken, dat mis ik wel in de Swift.

En als laatste, wat een beroerde stoelen zitten er in zo'n standaard Swift! Vlak, weinig steun, slecht instelbaar. Mijn Yaris deed dat echt beter en een Swift Sport is ook beduidend fijner qua zitcomfort. Even een paar uurtjes gaan rijden zit er met deze auto niet echt in denk ik. :/ Zit er sterk aan te denken om Yaris T-Sport stoelen erin te schroeven of anders op jacht te gaan naar Swift Sport zetels.

Positieve punten, zijn die er ook? Jazeker! En die wegen ook zeker op tegen de nadelen. De kleur, om te beginnen. O+ Heb 'm gisteren eens goed gepoetst nadat 'ie zeven jaar mishandeld is in de wasstraat en dat heeft de auto goed gedaan. Het was maar een simpele wash & wax maar hij glanst weer. :) De standaard Swift remmen zijn oneindig veel beter dan standaard Yaris P1 remmen, ook van een Yaris XP6 zijn ze slechter dan deze. De bak is ook een stuk prettiger, al moet hier hoognodig nieuwe bakolie in. Het onderstel is veel beter dan van een standaard Yaris P1. Veel steviger zonder stuiterig te zijn en de bodyroll blijft ook best aardig onder controle. :)

De teller unit, prima ding. Goed regelbare verlichting en lekker duidelijk. Dat de instelling voor de dimming bij het aanzetten van de koplampen onthouden blijft is ook een duimpje waard, dat is zeven jaar een kleine ergenis geweest in mijn Yaris. En daarbij, prima geluid uit de standaard speakers, maar op termijn moet de standaard radio er wel uit ben ik bang. Geen BT en USB is toch wel een groot gemis als je dat jaren wel hebt gehad.

Al met al vermaak ik me er wel mee, al moet er echt nog wat aan gebeuren voor het 'mijn auto' wordt. Te beginnen met een mooi setje velgen ,dus binnenkort eens snuffelen welke set uit mijn voorraad er leuk onder staat. :)

AtleX wijzigde deze reactie 08-11-2015 20:53 (8%)

• Joopieboy
Je vergelijkt een Yaris T Sport met een standaard Swift? :+ Goed daar gaat idd wat mis ja. :P
Ook een reden dat ik een Swift Sport heb. :P Maar dat met de hoedenplank is wel irritant ja, daar erger ik mij ook wel eens aan, en vergeet hem ook nogal eens.

Qua zithouding edg vind ik de Sport stoelen echt super, standaard dingen heb je echt een houten kont na een uurtje. Dat is nu niet meer zo. :P

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

quote:
Joopieboy schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:39:
Je vergelijkt een Yaris T Sport met een standaard Swift?
Nee, ik vergelijk een '00 Yaris 1.3 met een '08 Swift 1.3. ;) Qua motor zat de mijne op 135 nM op de bank, vandaar de "in dit geval", maar een standaard 2NZ heeft ook al 124 nM tov 116 nM bij de M13. :)
quote:
Qua zithouding edg vind ik de Sport stoelen echt super,
Jup, ik heb heel wat uurtjes op Swift Sport stoelen gezeten en die waren echt dikke prima.
quote:
standaard dingen heb je echt een houten kont na een uurtje.
Dat valt wel mee, heb er al een paar keer langer dan een uur in gezeten en dat gaat prima. Maar, even non-stop naar de Ring kachelen zit hier niet in denk ik.

AtleX wijzigde deze reactie 08-11-2015 20:46 (9%)

• Joopieboy
Mja jij hebt het probleem niet wat ik heb, ik ben 1.97m en nogal een niet al te beste rug, geen ideale combo. :P

Maar ik dacht dat jij een T Sport had. :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nope, gewoon een 1.3. 2NZ met 1NZ filterhuis zonder restrictor, 2ZZ injectors, portmatched kop en nog wat dingetjes. :)

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:58

2 Soesjes bijelkaar.
De linker is van de vrouw, een Alto 1.0 automaat.
En rechts mijn Baleno sedan 1.6 16v handbak

Enige minpunten zijn bij de Alto de automaat ;) en het vreten van relais
Minpunt van de Baleno is de gierende bak in 2 en 5

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De versnellingsbak van mijn Alto IV begint ook te gieren in meerdere versnellingen (en te ratelen in 1 :p ). 160.000 km, ik hoop dat er nog wat bij kunnen want ik wilde er nog een jaartje of twee mee doorrijden (220.000 zal het dan ongeveer zijn als hij dat redt, zijn tenzij mijn baan veranderd). Op snelheid en bij een warme motortemperatuur is het niet echt meer storend.

Heb er net een nieuwe uitlaat (achterstuk) en voorbanden op laten zetten en een beurtje laten doen. De eerder genoemde trillingen lijken helaas niet weg met de nieuwe uitlaat, maar dat laat ik ook maar zo. Sowieso heb ik daar in de wintermaanden geen last van en zowel garages (ben al bij verschillende geweest en heb steeds ook die klacht er bij vermeld) als keuringsstations voor de jaarlijkse keuring denken steeds dat de auto 'goed' is, dus het zal wel veilig zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Joopieboy
Dikke kans dat het een hitteschildje is. :) Kan best irritant zijn. En met de bak, al geprobeerd dor er nieuwe olie in te doen? Hoewel echt ratelen vaak wel echt stuk is zeg maar. :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hitteschildje is ook al vast gezet, dat was een metalen rammel. Volgens mij is het nu nog iets van rubber. 160.000 km over Belgische wegen, kan vanalles zijn wat losgetrilt is ;) Het is begonnen bij een keer goed hard remmen op slecht wegdek waar de auto een beetje begon te stuiteren en in de abs schoot.

Ik kan er inderdaad nieuwe olie in laten gooien, maar ik denk dat er ergens een veertje uit is ofzo.

/▌

• Peenutzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:38
Of er is een lager aan het wegslijten, dan kan het ineens afgelopen zijn. Ik heb mijn bak afgelopen weekend vervangen en nu besef ik pas hoeveel herrie de oude bak maakte :P de Alto van jouw generatie heeft dezelfde bak (andere verhoudingen, dat wel) en die hebben een vrij gevoelig lager aan de koppelingskant van de ingaande as :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een nieuwe bak is 1000 euro? Als het een veertje is zal het nog wel even meegaan. Mijn vorige Suzuki had ook een bak die geluid maakte en zelfs veel speling had en die is uiteindelijk overleden door een kapotte waterpomp (dus niet aan die bak :p)

/▌

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:19

Metro2002

Mind explorer

De bak in mijn alto voelt nog steeds als een mes door boter moet ik zeggen, suzuki bakken zijn wel vaker problematisch maar ik heb een goed exemplaar geloof ik. Schakelt fijn en met redelijk korte slagen.

Staat intussen ook alweer 151.000km op de teller. (nouja, 51.000 want het is een tonnenteller :+ )

Ik twijfel nog steeds of ik het ding op ga rijden of niet. Roest begint wel steeds meer te ontstaan helaas en er zit een klein gaatje in de uitlaat maar motorisch is het ding nog top.

Nouja ik rij er in elk geval nog tot volgend jaar juni of juli mee denk ik en dan zie ik wel weer.
Laag Verbruik en extreem lage vaste kosten zijn ook wel fijn :)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:56

-tom-562

Oliesjeik

Suzuki topic! M'n vriendin heeft sinds 1,5 maand een Swift 1.5 automaat (bewust voor de 1.5 gekozen, want de 1.3 heeft een gerobotiseerde handbak :X), en ik moet zeggen dat het helemala niet verkeerd rijdt :D Het ding draait voor zo'n kleine auto en klein motortje belachelijk weinig toeren, ik geloof net geen 3000 toeren bij 120 km/h.
Vind het ding ook erg fijn sturen, de stuurbekrachtiging is IMO niet zo heel erg aanwezig. Kan alleen niet wennen aan de zit (je zit best hoog en rechtop). Verder vind ik de stoelen dan wel weer prettig zitten (ok, ik ben wel heel erg verwend met de stoelen uit mijn S80, maar het zit zeker niet verkeerd, wel wat hard).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• SpoekGTi

SpoekGTi

Hier de nieuwe Vitara rijder weer :)

Misschien kan iemand die dezelfde rijdt hetzelfde ervaren.

Sinds we deze auto hebben met LED-Dimlicht, hebben we regelmatig dat tegenliggers gaan seinen omdat ze denken dat we met groot licht rijden (wat niet zo is)

We hebben het al gemeld bij de dealer en die heeft nog wat kunnen stellen maar het is niet veel wat er kon en alles staat netjes volgens de eisen.

Ligt het aan dat het een crossover / SUV is en de lampen dus al wat hoger staan?
Of ligt het aan de wat oudere nachtblinde tegenliggers die ik tegenkom :P

Het valt ons ook op dat de LED's echt heel fel zijn kan echt mega ver kijken maar als ik normaal op vlak wegdek rij dan komt de echte lichtbundel niet bijzonder veel verder dan de normale lampen van onze vorige auto.

• EektheMan
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-11 18:32
In mijn oude stijl Vitara kun je de lampen hoger of lager laten schijnen. Misschien is dat een optie? Ik kom die van jou regelmatig tegen, maar heb geen last van te fel tegenlicht. Maar misschien komt dat doordat hier in Oekraine veel meer SUV's rondrijden dan in NL en iedereen er aan gewend is?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• SpoekGTi

SpoekGTi

quote:
EektheMan schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:10:
In mijn oude stijl Vitara kun je de lampen hoger of lager laten schijnen. Misschien is dat een optie? Ik kom die van jou regelmatig tegen, maar heb geen last van te fel tegenlicht. Maar misschien komt dat doordat hier in Oekraine veel meer SUV's rondrijden dan in NL en iedereen er aan gewend is?
Jah met zon knopje in het dash, maar dat heeft hij niet.....dus moet in de units gebeuren en dat heeft de dealer gedaan alles staat ok :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
SpoekGTi schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:38:
Sinds we deze auto hebben met LED-Dimlicht, hebben we regelmatig dat tegenliggers gaan seinen omdat ze denken dat we met groot licht rijden (wat niet zo is)
Ik denk dat je Xenon lampen hebt en die stellen zichzelf bij als de auto wat naar voren of naar achteren overhelt en die led-lampen zijn volgens mij alleen voor overdag en zijn denk ik niet echt ergens op gericht. Het zal er meer in zitten dat de lampen van een Vitara hoger zitten. Heel irritant kan dat inderdaad zijn (ik zit zelf vrij laag in mijn Altootje ;) ) en soms wil ik daar ook naar seinen maar dan bedenk ik me dat die lampen gewoon zo horen te zijn.

Marzman wijzigde deze reactie 19-11-2015 12:23 (145%)
Reden: Verhaal over te felle remlichten weggehaald, gaat te veel offtopic hier ;)

/▌

• SpoekGTi

SpoekGTi

quote:
Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je Xenon lampen hebt en die stellen zichzelf bij als de auto wat naar voren of naar achteren overhelt en die led-lampen zijn volgens mij alleen voor overdag en zijn denk ik niet echt ergens op gericht. Het zal er meer in zitten dat de lampen van een Vitara hoger zitten. Heel irritant kan dat inderdaad zijn (ik zit zelf vrij laag in mijn Altootje ;) ) en soms wil ik daar ook naar seinen maar dan bedenk ik me dat die lampen gewoon zo horen te zijn.
Nee die led lampen heb ik ook, die zitten naast de breedstralers en die branden inderdaad alleen overdag. Ik heb geen xenon lampen, maar echt led en mijn groot licht is weer gewoon halvegeen veel te veel watt :)

Ik hou het denk gewoon op mensen die het dus niet gewend zijn of die inderdaad lager zitten

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kick!
Iemand ervaring met het inbouwen van een carkit o.i.d. in een Swift MK6?
En dan gaat het mij niet specifiek om een bepaalde carkit, maar het inbouwen van de microfoon, deze moet vaak ergens op de A-stijl.
Heeft er iemand ervaring met het demonteren van de A-stijl en het trekken van de microondraad door de A-stijl richting de autoradio? Is dit moeilijk? Ik zag dat er achter het 'SRS Airbag' logo een 10mm schroef zit. Is het daarna een kwestie van met enigszins gepast geweld de A-stijl lostrekken? :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Joopieboy
Kap zit gewoon geklikt, niet veel spannends, draad kun je mooi erachter wegleggen en daar naar beneden door je dashboard laten hangen om dan onder je dashboard weg te geleiden. Prima te doen. :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, zoiets dacht ik ook. Gaat uiteindelijk een Parrot worden (zat eerst te kijken voor een Yatour module i.c.m. Bluetooth).

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

Christiano007

Ich bin der champion

Kunnen de Ignis bezitters eens een review schrijven over dit type?

Ruimte
Comfort
Rijgedrag
Geluid
Verbruik

Heb zelf nu een Yaris uit 2000, en het klinkt misschien raar, maar je hebt voorin té veel ruimte als bestuurder. Je kunt je rechterbeen nergens tegenaan leunen waardoor ik altijd een zeer been/knie heb als ik er langer als een uur in moet rijden. De Ignis is lekker licht maar oogt van buiten iig ruim.

Kortom, ik ben benieuwd :P

Tevens wat de kwalen zijn van de Ignis? Welk model is aan te raden?

Christiano007 wijzigde deze reactie 28-12-2015 17:29 (7%)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:13

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Kans zit erin dat vriendin en ik ook een 'AtleXje' ( :+ ) gaan doen, onze '01 Yaris verkopen en een
Swift (2004-2010, dat is MK6 ?) er voor terug kopen.

Ik heb in de Yaris echter een cruisecontrol setje gebouwd die de gaskabel aantrekt, wat heerlijk werkt (deze, aanrader voor het geld!). Omdat een Swift met CC vrij slecht te vinden is zou ik daar ook weer een setje in willen bouwen. Maar heeft die generatie Swift een gaskabel, of elektrisch gaspedaal?.

Een elektrisch gaspedaal zou gelijk een CC-setje van 400 euro (John Gold o.i.d.?) betekenen :/ Als het ook gaskabel is dan kan ik m'n huidige setje gewoon overzetten.

ThinkPad wijzigde deze reactie 20-01-2016 10:35 (9%)

★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Afaik een electronisch gaspedaal. Originele cruise control in (laten) bouwen is ook niet meer dan de knoppen op het stuur toevoegen, een sensor bij de pedalen en de boel activeren in de computer. Dealerprijzen die ik daarvoor heb gevonden waren niet eens hartaanvalveroorzakend duur, zo'n 600 euro voor alles.

• Ma®tin
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:21
Mijn swift 1.3 van 2008 heeft een gaskabel, hierin heb ik een universele John Gold cc (GC30) ingebouwd.
Voor €282,- inclusief stuurkolomhendeltje (model cm3) was ik klaar.

Edit: foto's toegevoegd

Ma®tin wijzigde deze reactie 22-01-2016 21:21 (37%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik heb ook een Soez!

GSXR-600 SRAD uit 97

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Joopieboy
Mooi speelgoed! :)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik hoor nu ook bij de Suzuki club

Vroegah een Swiftje gehad 1.0 uit 93 oid.

Nu weer een Swift, maar nu uit 2008 1.3 shogun versie

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:31

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Ik mag er sinds oktober ook bij. Ik wilde graag een wintervervoermiddel voor als ik echt niet meer op de brommer naar m'n werk kon. En ik ben altijd erg tevreden geweest over de degelijkheid van Suzuki, ons mam heeft altijd Suzuki's gereden, eerst een Alto en de afgelopen 15 jaar alleen maar WagonR+'s.
Maar in plaats van een ruim gebakje zoals de WagonR+ heb ik dit krappe boterkuipje van een Jimny gehaald:

Hier had ik 'm net in de wasbox gezet. Vlak na aankoop. Maar sinds ik ben gaan greenlanen zit er eigenlijk constant een laag modder aan alle kanten op (bescherming tegen de pekel :+ ).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leuk, mijn moeder heeft nog ooit een Samurai gehad met softtop (maar ik reed er altijd in ;) ). Briljant autootje was dat. Alleen bochten nemen dat kon hij niet zo goed, wilde altijd rechtdoor als je maar iets te hard ging.

/▌

• FFW
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:07

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

quote:
Marzman schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:41:
Leuk, mijn moeder heeft nog ooit een Samurai gehad met softtop (maar ik reed er altijd in ;) ). Briljant autootje was dat. Alleen bochten nemen dat kon hij niet zo goed, wilde altijd rechtdoor als je maar iets te hard ging.
Achterwielaandrijving he ;) (plus de wegligging van een dronken boterkuipje). Kunst is om te remmen op de koppeling in de bochten. En een beetje goed naar het wegdek te kijken. Als het een beetje slecht wegdek is, heeft ie de neiging om te gaan stuiteren, en als je dan een bocht aan het maken bent, breekt gegarandeerd de kont uit.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Joopieboy
Uitbrekende kont heeft de Ignis Sport ook giga last van. :P YP6 ligt een stuk beter op de weg wat dat betreft. :)

Maar leuke auto's beiden, zal jullie straks even toevoegen!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Iemand ervaring met het verbruik van een Swift 2007 met 1.5 motor en handbak? Het gemiddelde verbruik wat ik op Spritmonitor zie doet mij wel een beetje schrikken, omgerekend 1 op 13,6 :X vind ik wel erg veel voor zo'n klein wagentje.

De 1.3 doet het dan een stuk beter met 1 op 15,1 gemiddeld. De Toyota Yaris '01 (met 1.3) die we nu hebben doet gemiddeld zo'n 1 op 15,6 over alle 51 ritten die ik in Spritmonitor heb bijgehouden.

We zijn rustige rijders, maar rijden voornamelijk in de stad. Ik zie 1 op 13,6 dan niet zo zitten :X We gaan morgen bij eentje kijken, maar wellicht dat er hier ook ervaringen zijn qua verbruik van de 1.5 motorisering.

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-02-2016 10:56 (17%)

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:12

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

quote:
ThinkPad schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:52:
Iemand ervaring met het verbruik van een Swift 2007 met 1.5 motor? Het verbruik wat ik op Spritmonitor zie doet mij wel een beetje schrikken, omgerekend 1 op 13,6 :X vind ik wel erg veel voor zo'n klein wagentje.

De 1.3 doet het dan een stuk beter met 1 op 15,1 gemiddeld. De Yaris '01 (met 1.3) die we nu hebben doet gemiddeld zo'n 1 op 15,5 over alle ritten gezien.

Zeker omdat het grootste gedeelte stadsverkeer is wat we ermee rijden zie ik 1 op 13,6 niet zo zitten :X
Yes, ik rij toevallig zelf deze auto.
Hij rijd heerlijk maar is zoals je zelf al aangeeft absoluut niet zuinig. Wij zijn zelf ook aan het kijken naar een andere auto voor woon-werkverkeer. Er word bij ons gemiddeld 1500-2000 km per maand mee gereden. Gemiddeld verbruik ligt zo op de 1 op 12. Toegegeven dat ik pittig optrek met de auto (of dit uitmaakt voor verbruikt lijkt nog niet iedereen het over eens te zijn)

R5 2600x / Vega 56

• ThinkPad

ThinkPad

L460

quote:
Ghanghis schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Yes, ik rij toevallig zelf deze auto.
Hij rijd heerlijk maar is zoals je zelf al aangeeft absoluut niet zuinig. Wij zijn zelf ook aan het kijken naar een andere auto voor woon-werkverkeer. Er word bij ons gemiddeld 1500-2000 km per maand mee gereden. Gemiddeld verbruik ligt zo op de 1 op 12. Toegegeven dat ik pittig optrek met de auto (of dit uitmaakt voor verbruikt lijkt nog niet iedereen het over eens te zijn)
1 op 12 is al helemaal extreem, dat zou ik zelf echt onacceptabel vinden. En jij blijkbaar ook, gezien je naar een andere auto aan het kijken bent.

Net met http://berekenbrandstofkosten.nl/ even zitten rekenen, op jaarbasis zou ik 150-170 euro extra kwijt zijn aan benzine, t.o.v. onze Yaris nu. Maarja verzekering en wegenbelasting is ook duurder, alles bij elkaar toch bijna 25 euro per maand duurder uit. Vind ik best veel, omdat de Swift niet veel groter is dan een Yaris.

Misschien toch beter verder kijken naar een 1.3 Swift, dan blijven we qua benzinekosten bijna gelijk (1 op 15,1 van Swift, 1 op 15,6 van Yaris).

• Joopieboy
Mijn Swift Sport YP6 zit ook tussen de 1 op 14 en 1 op 15 met voornamelijk snelwegverkeer, en dan heb je de betere stoelen en alles...

• daaan_1992
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-11 22:02
Ik wil de komende weken gaan kijken naar een Suzuki Swift. Ik heb een budget van circa 5000 euro en nog een inruil van een paar honderd euro. Het bouwjaar waar ik naar kijk is ongeveer 2007-2009(benzine). Verder heb ik niet veel eisen,behalve dat ik de rode niet zo mooi vind en ik graag een airco wil.

Hebben mensen nog tips waar ik specifiek naar moet kijken? Het valt me op dat het aanbod redelijk groot is dus dat lijkt me gunstig.

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Mijn Jimny uit '99 (die inmiddels al omgedoopt is naar 'Elsa' vanwege de kleur en de vele Frozen-merchandise in- en aan de auto ;) ) heeft een bekend Jimny-kwaaltje opgelopen :'( .
De nokkenas-sensor denkt te snel dat het te warm is, en dan wil de motor nog wel eens op de meest onfortuinlijke momenten (zoals vlak voor een stoplicht, of in een file) plotseling spurtend en pruttelend de geest geven om niet meer direct fatsoenlijk te willen starten.
Ik heb het onderdeel reeds bestelt, maar tot die tijd moet ik af en toe snel mijn auto uitspringen, de kap opentrekken, en een halve fles water leegkieperen over de sensor, om dan snel weer de kap dicht te smijten, terug in de auto te springen en de motor te starten, het liefst voor het licht op groen springt, of de file weer in beweging komt. ;(

En komend weekend heb ik net een stedentripje gepland.

• bas-r
  • Laatst online: 16-11 09:28
quote:
unclero schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:17:
Ik heb het onderdeel reeds besteld, maar tot die tijd moet ik af en toe snel mijn auto uitspringen, de kap opentrekken, en een halve fles water leegkieperen over de sensor, om dan snel weer de kap dicht te smijten, terug in de auto te springen en de motor te starten, het liefst voor het licht op groen springt, of de file weer in beweging komt. ;(

Hilarisch! Pics!!

• Joopieboy
quote:
unclero schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:17:
Mijn Jimny uit '99 (die inmiddels al omgedoopt is naar 'Elsa' vanwege de kleur en de vele Frozen-merchandise in- en aan de auto ;) ) heeft een bekend Jimny-kwaaltje opgelopen :'( .
De nokkenas-sensor denkt te snel dat het te warm is, en dan wil de motor nog wel eens op de meest onfortuinlijke momenten (zoals vlak voor een stoplicht, of in een file) plotseling spurtend en pruttelend de geest geven om niet meer direct fatsoenlijk te willen starten.
Ik heb het onderdeel reeds bestelt, maar tot die tijd moet ik af en toe snel mijn auto uitspringen, de kap opentrekken, en een halve fles water leegkieperen over de sensor, om dan snel weer de kap dicht te smijten, terug in de auto te springen en de motor te starten, het liefst voor het licht op groen springt, of de file weer in beweging komt. ;(

Busje stikstof in de auto leggen, werkt beter en geeft minder zooi en kans op storingen. :P

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

quote:
Joopieboy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:24:
[...]

Busje stikstof in de auto leggen, werkt beter en geeft minder zooi en kans op storingen. :P
Als ik aan zulke permanente oplossingen ga denken, wil ik die stikstof met een knopje op het dashboard kunnen bedienen. Die dan gelijk een tft-scherm bij de achterruit omhoog doet bewegen waar een "Excuses voor het ongemak, even geduld svp" bericht op verschijnt. :P

• Joopieboy
_O_ :+

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Van het weekend ging het helemaal goed. Op één keer na, net bij het rode licht op een druk kruispunt. Dus ik doe snel mijn ding, staat er zo'n lollige automobilist achter me: "Ja, dat heb je met een Lada Niva, oh wacht, het is een Suzuki :+ " ;(

Volgende week komt de nieuwe sensor binnen.

• daaan_1992
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-11 22:02
Vanaf gisteren ook de trotse eigenaar van een Suzuki Swift uit 2008, bandit edition. :)

Ik wil graag een parrot MK9100 inbouwen, heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens dit filmpje kan je de radio unit redelijk eenvoudig verwijderen: YouTube: Remove Suzuki Swift head unit

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
Heren ik kom toevallig dit topic tegen.
Ik rijd op dit moment een Sx4 Sedan en kom van een Splash :P 6 jaar geleden .
( daarvoor nog een Alto ).
Omdat de Sedan op leeftijd komt en ik nog een goede inruil waarde krijg ben ik aan het kijken tussen een nieuwe S-Cross exclusive ( met parkeersensoren extra ) en een Vitara exclusive.

Na een heel weekend de boekjes naast elkaar te hebben gehad vind ik de keuze moeilijk. Misschien zijn hier tweakers die mij hun ervaring kunnen delen als ze één van deze auto's bezitten, en misschien de voor en tegens uitlichten.
Met een beetje geluk ga ik deze week wel de testrits maken.

Update:
Ik heb mijn keuze al gemaakt en goede feedback gekregen van andere Suzuki fora's die wel reageren.

ErwinJ wijzigde deze reactie 27-03-2016 08:19 (8%)

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:16

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Vandaag heeft mijn vriendin een nieuwe Vitara 1.6 Style gekocht voor een superprijs !

Nu wachten op het kenteken.

https://brickset.com/sets/ownedby-Roger_R

• Joopieboy
quote:
daaan_1992 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:03:
Vanaf gisteren ook de trotse eigenaar van een Suzuki Swift uit 2008, bandit edition. :)
[afbeelding]

Ik wil graag een parrot MK9100 inbouwen, heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens dit filmpje kan je de radio unit redelijk eenvoudig verwijderen: YouTube: Remove Suzuki Swift head unit
Kijk gefeliciteerd! *O*

Volgens mij moet er een verloopkabel tussen van Suzuki naar ISO en terug, daar klik je de Parrot zo tussen.
quote:
ErwinJ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:52:
Heren ik kom toevallig dit topic tegen.
Ik rijd op dit moment een Sx4 Sedan en kom van een Splash :P 6 jaar geleden .
( daarvoor nog een Alto ).
Omdat de Sedan op leeftijd komt en ik nog een goede inruil waarde krijg ben ik aan het kijken tussen een nieuwe S-Cross exclusive ( met parkeersensoren extra ) en een Vitara exclusive.

Na een heel weekend de boekjes naast elkaar te hebben gehad vind ik de keuze moeilijk. Misschien zijn hier tweakers die mij hun ervaring kunnen delen als ze één van deze auto's bezitten, en misschien de voor en tegens uitlichten.
Met een beetje geluk ga ik deze week wel de testrits maken.

Update:
Ik heb mijn keuze al gemaakt en goede feedback gekregen van andere Suzuki fora's die wel reageren.
Gefeliciteerd iig! Welke heb je gekozen en waarom uiteindelijk?
Dit topic is helaas niet zo heel erg actief waar ik zelf ook schuldig aan ben. Bij mij ontbreekt gewoon veel vrije tijd. :P
quote:
WiLLoW_TieN schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:21:
Vandaag heeft mijn vriendin een nieuwe Vitara 1.6 Style gekocht voor een superprijs !

[afbeelding]

Ook jullie van harte. :) Ze hebben idd erg leuke aanbiedingen de laatste tijd. Succes met wachten nog. ;)

• ErwinJ
quote:
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:41:
Gefeliciteerd iig! Welke heb je gekozen en waarom uiteindelijk?
Dit topic is helaas niet zo heel erg actief waar ik zelf ook schuldig aan ben. Bij mij ontbreekt gewoon veel vrije tijd. :P
Bedankt voor je reactie,

Het is de S-Cross High Executive geworden.

• Joopieboy
Vanwege het model of de ruimte? Ben bij de SX4 wezen kijken en dat viel best tegen, ik zit zelf beter in de nieuwe Swift. S Cross is gewoon een erg mooi en sportief model. :)

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
WiLLoW_TieN schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:21:

[afbeelding]

Mooie wagen!

Zit zo nu en dan met een schuin oog naar de Grand Vitara te kijken want redelijk betaalbaar maar sjongejonge wat een zuipschuiten zijn dat, je kunt dan beter nog een Ranger Rover Evogue kopen _/-\o_

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Mooie wagen!

Zit zo nu en dan met een schuin oog naar de Grand Vitara te kijken want redelijk betaalbaar maar sjongejonge wat een zuipschuiten zijn dat, je kunt dan beter nog een Ranger Rover Evogue kopen _/-\o_
Thank you. De huidige 1.6 Vitara weegt maar 1050 Kg en rijdt makkelijk 1 op 15/16 ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ

Dit is die van mij geworden :)

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Ik weet precies zo een* groene S-Cross 1.6 Urban nieuw te staan nog zonder kenteken bij

een Suzuki dealer in die kleur en die mag weg voor € 17.990,-- !!

( incl. alle bijkomende kosten zoals ; Leges, kenteken, Rijklaar maken, Verwijderingsbijdrage, Waxoil, etc ).

Dit dus* ; http://www.handelsprijzen...-cross/5136971/fotos.html

Specs ; http://www.autoweek.nl/auto/78270/suzuki-s-cross-16-urban dus Airco, Radio/CD,

4x elektr. ramen, CC, Verwarmde voorstoelen, 16" Alum. wielen.

Met als extra armsteun voorin, reservewiel ( thuiskomer ), mattenset, verplaatsbare kofferbak bodem.

Ik krijg dan € 5K inruil voor mijn gele Peugoet 107 Active uit 9-2012 met 74Dkm erop....

Alleen die kleur...er moet dus € 13K bij.

WiLLoW_TieN wijzigde deze reactie 02-04-2016 22:04 (224%)

• Joopieboy
Dat groen is echt een gave kleur hoor. :) Of de inruil redelijk is, geen idee...

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Op 9 April de hagelnieuwe Vitara "Style" van mijn vriendin opgehaald.
Morgen mijn hagelnieuwe zilveren Celerio "Exclusive" met afneembare trekhaak* ophalen.
Pics volgen ;)

* = tbv kleine lichte aanhanger ( max. 400 KG ) en fietsenrek.

• ErwinJ
quote:
Joopieboy schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:03:
Vanwege het model of de ruimte? Ben bij de SX4 wezen kijken en dat viel best tegen, ik zit zelf beter in de nieuwe Swift. S Cross is gewoon een erg mooi en sportief model. :)
Late reactie...:P
Oa vanwege de ruimte die met 2 kinderen meer was dan bij de Vitara ;). ( ik geloof 10 cm meer ruimte achter de stoelen )
De S-Cross was in ons geval veel completer en sportiever.

Vitara was verder een mooie auto echter geen standaard armleuningen voor en achter ook niet in de High Executive en de plek waar het klokje en de 2 "blazers" zitten vind ik niet uitzien :P.
De Vitara had wel een betere achteruit rij camera met belijning die heb ik nu niet op de S-Cross (camera zonder belijning ) maar wel weer Garmin navigatie wat de Vitara weer niet had :P.
Het is maar wat je belangrijk vind, mijn schoonouders hebben gelijk de Vitara gekocht vanwege de hoge instap dat word misschien bij mij ook nog wel eens belangrijk :P hahaha

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Mijn hagelnieuwe woon- & werkverkeer auto ( Celerio Exclusive ).

http://www.autoweek.nl/au...zuki-celerio-10-exclusive

WiLLoW_TieN wijzigde deze reactie 02-07-2016 11:08 (18%)

• SpoekGTi

SpoekGTi

Hier den Vitara rijdert

We hebben een uitdaging :)

De headunit in onze nieuwe Vitara doet vanaf het begin een beetje vaag.

Af en toe reboot de hele unit. Maar dat is alleen als de telefoon er aanzit OF via BT is gekoppeld.

De parts:
Vitara High Executive 2015 met geintegreerde carplay/nav/radio
2x een iPhone 5S 32GB met iOS 9.3.1

Symptoom:

Reboot van de middenconsole/carnav/radio/etc. Lijkt ook een warme reboot te zijn want als het gebeurt en je bent aan het navigeren dan pikt hij wel verder de route op om verder te navigeren nadat hij weer is gestart. Het gebeurt ook als je alleen maar radio luistert. Dus je hoeft met de telefoon niets te doen.

Wat hebben we getest:

Ik heb een keer met het rebooten bijgehouden hoe en wat. En toen rebootte hij elke 10 minuten een keertje terwijl de radio aanstond, telefoon gekoppeld met BT.

Telefoon ontkoppelt, voila geen probleem meer.

Wat hebben we al ondernomen:

De dealer heeft de headunit geüpdatet met de laatste software, geen oplossing.
De dealer heeft de headunit al vervangen door eentje vanuit een nieuw model Vitara S, geen oplossing.

Ik heb nog geen andere telefoons kunnen testen, gezien ik die niet heb.

Iemand hier nog een idee?

• ErwinJ
quote:
SpoekGTi schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:29:
Hier den Vitara rijdert

We hebben een uitdaging :)

De headunit in onze nieuwe Vitara doet vanaf het begin een beetje vaag.

Af en toe reboot de hele unit. Maar dat is alleen als de telefoon er aanzit OF via BT is gekoppeld.

De parts:
Vitara High Executive 2015 met geintegreerde carplay/nav/radio
2x een iPhone 5S 32GB met iOS 9.3.1

Symptoom:

Reboot van de middenconsole/carnav/radio/etc. Lijkt ook een warme reboot te zijn want als het gebeurt en je bent aan het navigeren dan pikt hij wel verder de route op om verder te navigeren nadat hij weer is gestart. Het gebeurt ook als je alleen maar radio luistert. Dus je hoeft met de telefoon niets te doen.

Wat hebben we getest:

Ik heb een keer met het rebooten bijgehouden hoe en wat. En toen rebootte hij elke 10 minuten een keertje terwijl de radio aanstond, telefoon gekoppeld met BT.

Telefoon ontkoppelt, voila geen probleem meer.

Wat hebben we al ondernomen:

De dealer heeft de headunit geüpdatet met de laatste software, geen oplossing.
De dealer heeft de headunit al vervangen door eentje vanuit een nieuw model Vitara S, geen oplossing.

Ik heb nog geen andere telefoons kunnen testen, gezien ik die niet heb.

Iemand hier nog een idee?
eerder geen problemen gehad ?
Dan is het een probleem dat waarschijnlijk is ontstaan na de laatste IOS update. Ik weet niet of je dit nog kan terug draaien maar ik ben voor 99% zeker dat het dit is.
Dit zijn ook de enige niet constante factors in dit probleem door de update's.

test een andere telefoon ( geen IOS ) of wacht de nieuwe update af ;).

• SpoekGTi

SpoekGTi

quote:
ErwinJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:01:
[...]

eerder geen problemen gehad ?
Dan is het een probleem dat waarschijnlijk is ontstaan na de laatste IOS update. Ik weet niet of je dit nog kan terug draaien maar ik ben voor 99% zeker dat het dit is.
Dit zijn ook de enige niet constante factors in dit probleem door de update's.

test een andere telefoon ( geen IOS ) of wacht de nieuwe update af ;).
Nou de auto is geleverd in nov en toen hadden we al ios9 vanaf het begin doet hij dit, maar het is heel willekeurig. Het kan zo zijn dat we weken het niet hebben en dan opeens 3x per dag.

• ErwinJ
quote:
SpoekGTi schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:05:
[...]

Nou de auto is geleverd in nov en toen hadden we al ios9 vanaf het begin doet hij dit, maar het is heel willekeurig. Het kan zo zijn dat we weken het niet hebben en dan opeens 3x per dag.
Toch denk ik dat dit aan IOS ligt.
Kenissen van mij hebben ook een vitara met dezelfde inbouw unit en daar werken hun Windows telefoons perfect op.

Probeer eens andere telefoons om zeker te zijn ;).

• SpoekGTi

SpoekGTi

quote:
ErwinJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:09:
[...]

Toch denk ik dat dit aan IOS ligt.
Kenissen van mij hebben ook een vitara met dezelfde inbouw unit en daar werken hun Windows telefoons perfect op.

Probeer eens andere telefoons om zeker te zijn ;).
Hmm kan eens kijken of het met een iPhone 4 werkt, mijn ouders hebben die nog met iOS 7....maar jah moet wel dan langdurig testen in gezien het met volledige willekeur is.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Er is een raar kuchje in de versnellingsbak/differentieel gelopen. Ik denk dat het duur gaat worden. Maar ik vrees dat ik afscheid van Elsa zal moeten nemen. Ik rij er sowieso niet zo vaak in (de vorige keer was begin maart ergens), en mijn baas wil graag dat ik in een representatieve electrische auto naar kantoor kom.

En het is al weer een tijdje geleden dat ze een wasbox van binnen heeft gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Vandaag dit wagentje opgepikt :)
Swift 1.3 Shogun uit 2006 met 68k op de teller, 1 eigenaar hiervoor.

Steam - BFV - PUBG

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
unclero schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:39:
Er is een raar kuchje in de versnellingsbak/differentieel gelopen. Ik denk dat het duur gaat worden. Maar ik vrees dat ik afscheid van Elsa zal moeten nemen. Ik rij er sowieso niet zo vaak in (de vorige keer was begin maart ergens), en mijn baas wil graag dat ik in een representatieve electrische auto naar kantoor kom.

En het is al weer een tijdje geleden dat ze een wasbox van binnen heeft gezien.
[afbeelding]
Mijn Alto ziet er ongeveer uit als dat onderste plaatje met verder een flinke grijze waas over de gehele auto. Gaat een keer per jaar door de wasstraat (om de 35000 km ;) ). Ben al een beetje rond aan het kijken naar een vervanger. Die zal toch ietsje groter worden. Maatje van een Swift of Skoda Fabia.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een Suzuki Swift 1.3 Shogun uit 2008 en het verbruik is echt dramatisch.

Vandaag van Enschede naar Emmen, tank had 1 streepje verbruik bij vertrek en toen ik thuis kwam stond hij op de helft van de tank. Het is +- 200 km qua reis en ik heb zowat een halve tank leeg. En dan ging ik nog voornamelijk over 100 km wegen.

Bandenspanning heb ik nog niet gechecked, maar dit zijn toch dramatische cijfers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 14:56
Vraagje aan Alto eigenaars. Wij hebben een Alto Exclusive uit 2010 gekocht. Leuk autootje alleen de radio-ontvangst is dramatisch. Is dat een bekend probleem van deze auto of moet ik aansluitingen na gaan kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Nog een vraagje aan Alto rijders. Een thuiskomertje ( wiel ) van het laatste model Alto past dat op

een Celerio ( steekmaat 4x100 ) ?

Ik denk van wel ? En wil dus een thuiskomertje van een Alto ( na 2009 ) in de kofferbak

van mijn Celerio legen.

http://www.steekmaat.nl/a...Alto%20(2009%20-%20).html

https://www.steekmaat.nl/...erio%20(2015%20-%20).html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
Christiano007 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:38:
Ik heb een Suzuki Swift 1.3 Shogun uit 2008 en het verbruik is echt dramatisch.

Vandaag van Enschede naar Emmen, tank had 1 streepje verbruik bij vertrek en toen ik thuis kwam stond hij op de helft van de tank. Het is +- 200 km qua reis en ik heb zowat een halve tank leeg. En dan ging ik nog voornamelijk over 100 km wegen.

Bandenspanning heb ik nog niet gechecked, maar dit zijn toch dramatische cijfers?
spritmonitor.de

Verder check eens of er niet een of meerdere remmen aanlopen.

Rijd 20km over de snelweg en stop op een parkeerplaats zonder de rem aan te raken (met 80 de uitvoegstrook op en gelijk flink terug schakelen, laatste paar km/uur doe je met de koppeling in en langzaam de handrem er op, wel doen als het droog is). Dan moeten je remschijven vrijwel koud zijn (de bokken slepen altijd wel iets maar dat is marginaal normaal gesproken).

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sinds een maand of 8 rijd ik een Swift Mk6 uit 2008. Op zich een prima ding, anders had ik 'm al niet meer gehad, maar met één klein nadeel. Of nouja, met dit weer een groot nadeel. Zodra er een spatje regen valt beslaan alle ramen. Niet een beetje maar echt gewoon niets meer door de voorruit kunnen zien. De oplossing, het enige wat werkt, is de temperatuur op de hoogste stand, ventilator op standje orkaan en de airco aan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet heel comfortabel rijden.

Voor zover ik kan zien is de auto niet lek. Het tapijt is droog en zodra het stopt met regenen heb je binnen een paar minuten weer gewoon normaal zicht. Met een lekke auto zou je na een week flink wat regen zoals nu nog lang last er van moeten houden. Dan zou op een mooie zonnige dag de hele auto muf moeten ruiken en klam moeten zijn maar dat is niet het geval.

Met dit weer rijd ik met 10 van die grote herbruikbare vochtvreters in de auto, maar dat helpt niet. Het interieurfilter is nog vrij nieuw, schoon en droog dus daar ligt het ook niet aan. Is de ventilatie nu zo slecht van deze wagens of moet ik het ergens anders gaan zoeken?

• EektheMan
quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:33:
[...]
Mooie wagen!

Ik heb nooit echt op mijn verbruik (Grand Vitara) gelet, maar ik denk dat ik de verbruiksmeter vooral op 9l/100km zie staan. +1/-1 afhankelijk van de snelheid en het terrein.

Heb ook naar de nieuwe Grand Vitara gekeken, maar denk dat het hem niet gaat worden. De motor is nog EURO 5, straks mag ik de binnensteden niet meer in. Hoorde van de verkoper dat deze auto nog tot iig eind December van de productielijnen zal rollen.

EektheMan wijzigde deze reactie 14-06-2016 16:44 (6%)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-11 23:56
quote:
AtleX schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:58:
Sinds een maand of 8 rijd ik een Swift Mk6 uit 2008. Op zich een prima ding, anders had ik 'm al niet meer gehad, maar met één klein nadeel. Of nouja, met dit weer een groot nadeel. Zodra er een spatje regen valt beslaan alle ramen. Niet een beetje maar echt gewoon niets meer door de voorruit kunnen zien. De oplossing, het enige wat werkt, is de temperatuur op de hoogste stand, ventilator op standje orkaan en de airco aan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet heel comfortabel rijden.

Voor zover ik kan zien is de auto niet lek. Het tapijt is droog en zodra het stopt met regenen heb je binnen een paar minuten weer gewoon normaal zicht. Met een lekke auto zou je na een week flink wat regen zoals nu nog lang last er van moeten houden. Dan zou op een mooie zonnige dag de hele auto muf moeten ruiken en klam moeten zijn maar dat is niet het geval.

Met dit weer rijd ik met 10 van die grote herbruikbare vochtvreters in de auto, maar dat helpt niet. Het interieurfilter is nog vrij nieuw, schoon en droog dus daar ligt het ook niet aan. Is de ventilatie nu zo slecht van deze wagens of moet ik het ergens anders gaan zoeken?
Staat de luchtstroom niet op her-circuleren? Dat hij dus geen lucht van buiten neemt, maar de binnen lucht recycled? Mijn vrouw heeft dit ooit in haar oude Alto per ongeluk aangezet en dan krijg je precies wat jij beschrijft..

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, die staat gewoon op buitenlucht en niet op recirculatie. En met recirculatie zou het met een volle auto op een warme dag al snel niet meer uit te houden zijn, dat is niet het geval. :)

• EektheMan
quote:
AtleX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:21:
Nee, die staat gewoon op buitenlucht en niet op recirculatie. En met recirculatie zou het met een volle auto op een warme dag al snel niet meer uit te houden zijn, dat is niet het geval. :)
Ik had ook last van te snel beslaan van de ramen. Ook mijn navigatiezuignap wilde niet meer aan het raam plakken. Probleem is opgelost nu ik de binnenkant van het raam heb schoongemaakt. Doen ze blijkbaar nooit standaard in de autowas.

• Joopieboy
Mja mijn Swift (2012 Sport) beslaat ook heel snel, automatische airco moet je dan handmatig op de ruit zetten dan gaat het nog. Maar ook zorgen dat de blowers goed op vooral de vooruit staat en zorgen idd dat je ruiten goed vetvrij zijn. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05:35
Sinds kort in het bezit van een Suzuki Alto (2012).
Prima autootje tot nu toe alleen waar ik me nu aan erger is de slechte geluidskwaliteit van de standaard speakers in het dashboard. In de deuren zit geen speaker maar er is wel ruimte voor.
Misschien dat het al een hoop scheelt als ik de dashboard speakers vervang. Het zijn maar 10cm speakers.
Heeft er iemand wel eens een speaker update gedaan bij een Alto & wat zijn de aandacht puntjes?

(Ik zag dat er op het suzuki alto club forum er een post over bestaat maar dit forum is helaas niet meer bereikbaar.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Mja mijn Ignis Sport had ook 10cm speakers in het dashboard, dat kan je we verbeteren met iets betere speakers maar je krijgt het nooit echt goed. Veel te klein voor een beetje geluid. Head unit schiet natuurlijk ook flink te kort. Beste is een setje speakers met een hoge gevoeligheid, helaas kom je dan al wel snel uit bij de iets duurdere speakers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zit in de 2012 Alto nog een hoedenplank? Dan kun je daar ook speakers inzetten, deurspeakers klinken ook altijd goed. Bij mijn Alto is het nog erger geworden omdat 1 speaker altijd pas begint te werken nadat ik over een drempeltje ben gereden :p Ik heb tegenwoordig vaak een bluetoothspeaker op het dashboard staan omdat ik dan podcasts van mijn telefoon af kan spelen. Bij de volgende auto maar meteen een bluetoothradio er in.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05:35
quote:
Marzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:37:
Zit in de 2012 Alto nog een hoedenplank?
Is zo zonde om daar gaten in te gaan zagen. :-)
Ik heb ook al zitten denken aan een soort van woofer in de kofferbak in combi met de dashboard speakers.
Om het geluid wat meer body te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:57
quote:
B___MAN schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:11:
Sinds kort in het bezit van een Suzuki Alto (2012).
Prima autootje tot nu toe alleen waar ik me nu aan erger is de slechte geluidskwaliteit van de standaard speakers in het dashboard. In de deuren zit geen speaker maar er is wel ruimte voor.
Misschien dat het al een hoop scheelt als ik de dashboard speakers vervang. Het zijn maar 10cm speakers.
Heeft er iemand wel eens een speaker update gedaan bij een Alto & wat zijn de aandacht puntjes?

(Ik zag dat er op het suzuki alto club forum er een post over bestaat maar dit forum is helaas niet meer bereikbaar.)
In mijn eerste 2010 alto MKV heb ik ook als eerste de standaard breedband 10cm speakers vervangen door een coaxiaal setje. Je krijgt wat meer detail in het geluid, maar verder is het de moeite niet waard. Het is trouwens relatief plug en play.
Al snel heb ik de deuren voorzien van speakerdraden, wat overigens een klote klus is, omdat je de doorvoer thules onder het dashboard los moet snijden(bijna geen ruimte) vervolgens moet je de stekkers tussen de auto en de deuren los zien te krijgen en doorboren om daar de kabels doorheen te voeren.(nog minder ruimte)
Het volgende probleem is dan de inbouwdiepte van de deuren, welke volgens mij iets van 45mm is. Dus je bent behoorlijk beperkt kwa speakersetjes.
Maar een low profile compo setje met een hoge gevoeligheid is al een veel betere optie dan de 10-cm speakertjes onder het raam. (midbassen in de deuren en de tweeters op de standaard plaats onder het raam)
Ik heb er uiteindelijk, na een flink aantal modificaties(stalen ringen op de deuren en aanpassingen aan het deurpaneel) een Polk MOMO MM6 setje in weten te krijgen. Welke met een versterkertje, goede demping van de deuren en een kleine sub in de koffer, heel behoorlijk klonk.

Mijn huidige 2010 MK5 heeft nog de standaard speakers, maar omdat ik de radio zelden tot nooit aan heb, en omdat het caraudio virus al een paar jaar op een laag pitje brand, heb ik nog geen zin gehad om ook deze Alto aan te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
kendo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:15:
[...]

In mijn eerste alto MKV heb ik ook als eerste de standaard breedband 10cm speakers vervangen door een coaxiaal setje. Je krijgt wat meer detail in het geluid, maar verder is het de moeite niet waard. Het is trouwens relatief plug en play.
Al snel heb ik de deuren voorzien van speakerdraden, wat overigens een klote klus is, omdat je de doorvoer thules onder het dashboard los moet snijden(bijna geen ruimte) vervolgens moet je de stekkers tussen de auto en de deuren los zien te krijgen en doorboren om daar de kabels doorheen te voeren.(nog minder ruimte)
Het volgende probleem is dan de inbouwdiepte van de deuren, welke volgens mij iets van 45mm is. Dus je bent behoorlijk beperkt kwa speakersetjes.
Maar een low profile compo setje met een hoge gevoeligheid is al een veel betere optie dan de 10-cm speakertjes onder het raam. (midbassen in de deuren en de tweeters op de standaard plaats onder het raam)
Dat het een smal autootje is lijkt me ook een nadeel. Volgens mij blokkeer je zelf (of je passagier) al snel het geluid.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
quote:
Marzman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:14:
[...]
Dat het een smal autootje is lijkt me ook een nadeel. Volgens mij blokkeer je zelf (of je passagier) al snel het geluid.
Dat zou je denken maar door middel van goede speaker plaatsing, demping, filtering en DSP kun je toch wel een mooi geluidsbeeld creëren. Het is maar net hoe ver je daarin wilt gaan. (Ik ging daar vrij ver in :$ )

"Out of the box" is het gewoon een waardeloze auto voor audio :9

kendo wijzigde deze reactie 26-06-2016 18:23 (7%)

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

Elsa is niet door de APK gekomen :'(

Er zit een kuchje in de versnellingsbak en er is speling in een voorwiel. Prijzig, volgens de garagist.
Dus nu staat ze te koop.

En als troost heeft mijn directrice (ze was toch wel gehecht geraakt aan meezingen met Elsa, Olaf, Anna en Kristoff) me maar een volledig electrische lease-auto aangeboden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is de versnellingsbak een keuringspunt?

/▌

• kendo
quote:
Marzman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:18:
Is de versnellingsbak een keuringspunt?
Nee, althans niet naar mijn weten. En speling op een voorwiel is een kwestie van een wiellager of stuur/fusee kogel vervangen.

• Joopieboy
quote:
unclero schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:26:
Elsa is niet door de APK gekomen :'(

Er zit een kuchje in de versnellingsbak en er is speling in een voorwiel. Prijzig, volgens de garagist.
Dus nu staat ze te koop.

En als troost heeft mijn directrice (ze was toch wel gehecht geraakt aan meezingen met Elsa, Olaf, Anna en Kristoff) me maar een volledig electrische lease-auto aangeboden.
Die advertentie _O_

Versnellingsbak maakt echt herrie of kan een keer olie verversen ook een oplossing bieden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Net een Stema 550 opgehaald 2de hands. Binnenmaat 154*108cm. Eigen gewicht 90 kg.
Ideaal voor achter de Celerio die maar 400 kg mag trekken.

http://www.obi.de/decom/p...iebstahlsicherung/7287055

• unclero

unclero

Ioniq EV ftw \o/

quote:
Marktplaats vraagt 25 eurie voor het plaatsen van een auto-advertentie. Dus zette ik haar maar tussen de Frozen-merchandise ;). (helaas trapten ze daar niet in)
quote:
Versnellingsbak maakt echt herrie of kan een keer olie verversen ook een oplossing bieden?
Bij het te laat opschakelen hoor je een *kgrrr* geluid.
(te laat alsin: niet naar de 3 gaan bij 40km/u etc)

De garagist (een man die voor zijn komst naar Nederland, bij AzG in Afrika werkte als automonteur aan al die mishandelde Landrovers en Toyotas) schatte het op meer dan 1000 eurie, voornamelijk omdat de voorwielen onderdeel zijn van de drivetrain.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:37
Goed, goedenmorgen dames en heren! :D

Ook ik kom mij even melden op het Suzuki gedeelte met mijn Altootje uit 2000 met een automaatje.

We kregen de auto met 46k op de teller en we zitten nu net iets over de 65k kilometers!

Zoals je ziet, ons gebakkie is nog vrij maagdelijk :)

2 jaar terug is er bij ons in de auto ingebroken, autoradio eruit gejat (supergaar kenwood ding van de vorige eigenaar).
Frontje zat er nog op |:( Ze hebben met redelijk wat geweld zichzelf toegang tot de auto verleend, wat nu dus de passagiersdeur een flinke deuk heeft opgeleverd.

Goed, dus sinds de inbraak is de deur weer redelijk netjes op zn plek, de deuk zit er nog wel in, naja, so be it :P

Dus nieuwe headunit gekocht, Pioneer DEH-4700BT en die op de oude standaaard speakers.
Dat ging, redelijk. Je kon de radio niet hard genoeg zetten om lekker boven de 120 van je muziek te genieten. Dus daar moest wat aan gedaan worden, en daar ben ik nu dus mee bezig :D

Ik heb afgelopen week een setje speakers gekocht van Pioneer (wil wel een beetje merk bij merk houden,)
Een setje Pioneer TS-G1733i

En setje dat door Pioneerstore.nl netjes aanbevolen werd (qua formaat) voor in de deuren van de Alto.

Ze hadden t niet verkeerd, ze passen BIJNA!

Stock

Afdekring laat zien dat het moet passen

Oude speaker eruit, en jakkes wat is dat ding smerig!

Oude speaker met oude bracket eruit, so far so good!

And we hit our first obstacle! Hij komt NET niet diep genoeg om mooi aan te sluiten (gat speaker is IETS te klein)

Daardoor komen de schroeven nu ook niet mooi uit, dus ik ben vanaf dit punt niet meer verder gegaan.

Wat is een betere oplossing, Speakerringen ertussen (google heb ik er nog 0 gevonden voor een alto uit dit bouwjaar :( ) of gat groter maken en zorgen dat alles netjes flush past?

Iemand wat meer ervaring hiermee? Alle hulp/tips zijn welkom! d:)b

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Kan je raam nog wel helemaal open? Als de speaker nu al met z'n spoel/magneet tegen de binnenkant van je deur aan komt dan wil dit ook nog wel eens problemen geven, het raam komt er dan tegenaan bij openen en kan dus niet helemaal naar beneden.

Als dat geen probleem is dan zou ik kijken of je het gat iets groter kunt maken / obstakels wegzagen/slijpen. Een verhogingsring op het deurpaneel zou ook kunnen, maar vind ik zelf minder mooi. Wel makkelijk te maken met wat stukjes MDF.

De schroeven zou ik trouwens gewoon in het deurpaneel schroeven i.p.v. de originele schroefgaten te gebruiken. Zoals je die schroef nu helemaal schuin hebt zit het niet echt lekker vast. Beter gewoon zelftappers ofzo gebruiken en daarmee de speakers vastzetten. Vaak zitten er bij nieuwe speakers ook wel schroefjes met van die metalen plaatjes waar de schroef zich in kan 'bijten'. Dit spul ('speed clips'). Maar daar moet je wel eerst een gaatje voor boren door het metaal van je deur heen. Uitkijken dat je niet een te lange boor gebruikt en dwars door je deur heen gaat :X

Ik verbaas mij er trouwens wel over dat je vorige speaker zoveel vocht/roestsporen heeft. Heb ik niet eerder gezien. Is je raamrubber aan de onderkant van het raam (daar waar hij in je deur verdwijnt) nog wel in orde?

ThinkPad wijzigde deze reactie 11-07-2016 10:49 (63%)

• Speeddragon
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Er zijn ook gewoon ringen te krijgen die bij deze maat speakers passen in plaats van auto specifiek.
Ik gebruik zelf vaak gewoon de originele gaten met de juiste schroef wat in jouw geval waarschijnlijk ook prima zal gaan. Anders is het idee van Thinkpad een goed alternatief als niet alles lekker zit.

http://www.mbcaraudio.nl/570-speakerringen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:37

Dit is als het raaam volledig open staat.

En het bruikbaar-open-standje

Dit word idd ringen halen...FUUUU!!!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 14-07-2016 19:47 (91%)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True