Het grote Suzuki topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat ligt heel erg aan je dealer... Ik heb zelf echt serieus 0 klachten over de dealer en onderdelen vind ik ook echt prima geprijsd. Ja het kost geld, maar in verhouding tot de Volvo die ik gehad heb, of de Volkswagen Touran die we thuis hebben gehad of laat staan de Mercedes van een vriend is Suzuki heilig. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03
Thanks, ik ga morgen mijn dealers bellen om te vragen of ze dat kunnen leveren (lijkt mij wel) ik had altijd zeer goede ervaringen met een dealer maar na de verhuizing met de nieuwe gewoon minder goed gevoel..

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 09:18

PKN

Powered by cosmic energy

Ik heb mijn S-cross hier al eens gepost, maar ik heb een tijdje geleden een 'chrome delete' uit laten voeren. al het zilver en chrome aan de neus, en zijkanten van de auto, en de achterkant is nu dus zwart. Inclusief alle logos en text

Voor de chrome delete

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTZKEGfIXCpm5GvkMtZZdC6j/medium.jpg

Na de chrome delete:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RBkmoDFtJX0RUNwh8iS72y04/medium.jpg

*De andere nummer plaat is omdat 1 tijdelijk was voor de uitgave van de uiteindelijke nummerplaat (Eerste foto was van January toen de auto net van de dealer kwam)

Dost thou even hoist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PKN schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 04:53:
Ik heb mijn S-cross hier al eens gepost, maar ik heb een tijdje geleden een 'chrome delete' uit laten voeren. al het zilver en chrome aan de neus, en zijkanten van de auto, en de achterkant is nu dus zwart. Inclusief alle logos en text

Voor de chrome delete

[Afbeelding]

Na de chrome delete:

[Afbeelding]

*De andere nummer plaat is omdat 1 tijdelijk was voor de uitgave van de uiteindelijke nummerplaat (Eerste foto was van January toen de auto net van de dealer kwam)
Met die zwarte ramen is dat wel mooi, voor Europa kan dat niet en dan vind ik dat Chrome mooier denk ik (al is het waarschijnlijk plastic met een laagje verf).

Welk land is dat PKN?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 09:18

PKN

Powered by cosmic energy

Marzman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:26:
[...]

Met die zwarte ramen is dat wel mooi, voor Europa kan dat niet en dan vind ik dat Chrome mooier denk ik (al is het waarschijnlijk plastic met een laagje verf).

Welk land is dat PKN?
Indonesië.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 20:04
Ik heb ff een vraag voor degene met een Baleno:
Ik heb zaterdag m'n Baleno (high executive 1.2) opgehaald. Horen er in de achterportieren ook speakers te zitten? Volgens de Suzuki site zitten er 2 tweeters en 4 speakers in, echter hoor ik alleen maar voorin de auto geluid uit de speakers komen. Achterin niet.
Als ik de waarde van de Fader in de software verander, wordt het alleen maar stil als ik het geluid naar achter verplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De basisuitvoering heeft ze alleen in de voordeuren zitten, de duurdere heeft ook achter speakers. Dus ik denk dat dat niet gaat kloppen. Heb je toevallig de brochure nog liggen?

Ik zou idd even langsrijden en vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 20:04
Ik heb de dure uitvoering. De brochure heb ik nooit gehad, alles staat op internet :P
Maar op de site van Suzuki staat dat zelfs de goedkope versie 6 speakers heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 15:56
Onze SX4 sedan heeft geen geblindeerde ramen, dus zijn mijn vriendin en ik op zoek gegaan naar een alternatief, toen kwamen we al snel bij Sonniboy uit. Reviews waren eigenlijk allemaal positief dus hebben we maar besloten ook een set te bestellen.

Een paar weken terug heb ik ze dan ook geplaatst, wat er vervolgens van buiten zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8wQbxTOFbBGerrt7eNGFskI0/medium.jpg

Plaatsen was maar 5 minuten werk en het zit muurvast met klemmetjes (geen plakkertjes). Het effect is eigenlijk nagenoeg hetzelfde als geblindeerde ramen, veel minder schittering van buiten, het wordt minder warm in de auto, licht van achteropkomende auto's is minder storend, al met al en gewoon heel positief :)

Dus voor diegenen die ook iets dergelijks zoeken, ik raad het zeker aan om naar Sonniboy te kijken :)

Ik heb laatst ook al velgen gekocht van een eerste generatie Suzuki Swift Sport, die komen er binnenkort ook onder, dan kunnen deze senioren-velgen ook weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

UTwizard schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:40:
Onze SX4 sedan heeft geen geblindeerde ramen,
Ik heb ook achter geblindeerde ramen. Nu parkeer ik altijd met die ramen naar de zon 😁. Werkt perfect.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Om er maar weer eens leven in te blazen:

Ik heb de laatste paar weken de audio geüpdatet in de Swift Cabrio en dat bevalt een stuk beter dan 4x 10cm 2 weg. ;)

Daarbij was ik op zoek naar wat parts en kwam ik deze websites tegen

https://www.ilcats.ru/suzuki/?function=g...anguage=en

Kon hier alle part nummers vinden van mogelijk alle Suzukis waaronder mijn SF413-2 E01.

Je kan dan op de onderstaande Japanse site de partnummers inkloppen en bestellen. http://www.amayama.com/

Prijzen zijn ongeveer gelijk aan of net iets goedkoper dan elders, weet alleen niet hoe het met import heffingen zit etc.

Dan een andere vraag, volgens een hoop verzekeringen kan ik mijn auto als oldtimer verzekeren, dit heeft als voordeel dat ik hem:

WA of WA+ of zelfs casco kan verzekeren, WA+ zou al mooi zijn want dan is bijvoorbeeld schade aan dag of ramen al meeverzekerd.

Alleen bijna alle verzekeringen gaan er dan vanuit dat er minder dan 7500KM op jaar mee gereden gaat worden en dat redt ik niet helaas, eerder 11K op jaar.

Iemand die een kent verzekering die dit niet als harde vereiste heeft?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vaak zijn ze zelfs nog moeilijker, mijn broertje moest met zijn Corolla hem zelfs in de wintermaanden van de weg afhalen (want niet uitgebreid verzekerd) en hij mocht er ook een x aantal maanden niet mee rijden. Best jammer in het voorjaar als het dan eindelijk echt lekker weer wordt, dat je hem dan moet laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Mjah precies, net of een ‘oldtimer’ niet meer als daily driver gebruikt kan worden en dat het een hobby ding moet wezen....

Jammer dit, heb wel via suzuki financial services, de lease maatschappij wel mogelijkheid om hem wa+ of casco te verzekeren maar goed dat vliegt dan meteen even naar minimaal 80€ in de maand waar ik nu 28€ aftik.....

En nee de Swift Cabrio is NIET gefinancierd op wat voor manier dan ook

[ Voor 9% gewijzigd door SpoekGTi op 01-09-2019 19:03 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

SpoekGTi schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:02:
Mjah precies, net of een ‘oldtimer’ niet meer als daily driver gebruikt kan worden en dat het een hobby ding moet wezen....
Dat kan wel, maar dan dien je de auto ook gewoon op een normale manier te verzekeren. En dan kun je net zo goed een jonge Suzuki rijden, aangezien die net zo duur of zelfs goedkoper in de verzekering zijn :+

Waarom denk je dat er bij mij geen Suzuki koekblik bij komt, omdat die in de maandelijkse kosten relatief gezien best duur zijn. Alleen ze hebben natuurlijk geen afschrijving. Maar de vaste lasten zouden zelfs hoger kunnen zijn. En dan zwijg ik over het hoger brandstofverbruik, want ik rij zo'n beetje in de zuinigste benzineauto op de markt momenteel 8)

Heeft jou Suzuki dan vrijstelling van mrb? Of is hij nog niet zo oud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Vrijstelling voor MRB is nog niet dat is in 2013 gewijzigd naar 40!! Jaar oud. En van die 21€ per maand zal het me boeien eigenlijk.

Maar je punt snap ik qua verzekering. Maar goed dan moeten maatschappijen ook niet gaan lopen adverteren met een oldtimer verzekering vanaf 25 Jaar oud maar dan een hele riedel aan randvoorwaarden. En nee ik ben ook niet te beroerd om per maand dan meer premie te betalen maar een factor 3-4 is wel wat gortig.

En inderdaad afschrijving is 0 zo goed als, maandelijkse kosten meh, er is aan een oud bakje vrij veel zelf te doen.

Verbruik valt me alles nog mee, een nette 1 op 14/15 haalt hij wel. Tuurlijk het kan altijd zuiniger maar dan nog, voor 25 jaar oud is het geen gek verbruik

Wat rij je nu zelf dan als daily?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Een Suzuki Celerio: zou voor mij totaal niet logisch zijn, om er naast nog een tweede auto te hebben. Ik rij echt dagelijks in deze auto en heb er in 1.5 jaar al ruim 32000km gereden, sinds ik deze auto in eigendom heb.

Ik heb natuurlijk weleens naar andere Suzuki's gekeken: Alto's en Swift's uit de jaren 80/90 zien er erg leuk uit, maar dat zou dubbele kosten betekenen. En ik rij gemiddeld 25.6KM/L met de Celerio, dus dat is erg zuinig en logisch om er dan alle ritten mee te doen.

Heel soms huur ik gewoon een auto, wanneer ik vind dat het rijden met auto te ver is en teveel tijd in beslag neemt. Zoals toen ik naar het Lake District in Engeland ging, toen heb ik in een Skoda Rapid gereden voor ongeveer drie dagen. En met Ryanair naar Manchester gevlogen :X

Maandelijks kosten voor een Celerio zijn net zoveel als een Alto of Swift uit de jaren 90. Vandaar dat ik het dubbele kosten noem.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 01-09-2019 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ah op die fiets, de celerio is inderdaad een puik beestje, wij hebben een 2de auto ivm baanwissel van mij, en dan is natuurlijke de optie om een leasebak van kantoor te gaan rijden a veel geld b of zelf een oud bakkie kopen en reiskostenvergoeding beuren ;) mijn hele verbruik/verzekering en mrb zit in Mijn reiskosten per maand nu dus effectief is het een auto van de zaak ;) alleen wat onderhoud dus

Als dat niet het geval zou zijn dan zou ik ook iets anders rijden hoor

Heb hiervoor in 2007 een swift GTi mk3 de deur uit gedaan omdat ik op loopafstand ging werken.

Voor het gezin hebben we een Vitara uit 2015 zijn inmiddels toch met zijn 4en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De Suzuki Celerio had een lek in de Condensator airconditioning , gelukkig onder garantie gemeld, vond toen niet nodig om te reparen, duur grapje(had 4 maanden geleden bij gevuld, was helemaal leeg-voor niks gedaan):
https://www.motor-doctor....co/suzuki/celerio/celerio
In 6 maanden tijd 13000 km gereden, ga zaterdag 7-9-19 via Berlijn naar Karnin(5 dagen-zaterdag14-9-19 terug) bij Stralsund(vanaf Berlijn-Velten binnen door naar Karnin, eind juni-32gr. naar Dresden geweest, wat was het hot, op het dasboard info display stond 35gr. op de autobahn naar huis toe.
Mijn zwarte achterruit+zij ruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MyOvEnpnXY20Xzs1h3qobbXw/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hA9Iv5LSrljq87sRQbbW0l9v/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7hLVIXCcYEo2OOKoWE6X7k95/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mcc6tNfB5cQY6VR2pAZuO8TQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nFjvldgGDLwlS6JQ06dygr7v/thumb.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door brommer1 op 06-09-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Voorste ramen mag je hier toch niet blinderen, of minimaal? Ziet er wel heel netjes uit.
Ik leg meestal in de zomer op het werk een soort isolerende mat (alufolie rol) onder de voorruit, diezelfde die ik in de winter op de ruit leg. Dat scheelt ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Is dat een plakplaatje of wordt het later ingebrand? Indien plak, waarom dan het gehele raam eruit?

Ik heb een aantal dagen terug afscheid genomen van mijn Grand Vitara 2006 (maar heb er gelukkig nog 1). Doorgegeven aan mijn schoonouders. Zo betrouwbaar dat 2e hands een ander kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag een onnodig risico is. Wel jammer dat ik eerst 2500km naar ze moest rijden en 3 dagen aan keuringen en papierhandel.

In ruil staat er nu een Prado (2009 productiedatum) voor de deur. Leuk om de Grand Vitara tegenover dit andere beest te zetten. Moet helaas tot begin volgend jaar wachten voor de Toyota off-road challenges. Lijkt me leuk om te doen met beide auto's.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb het door mijn garage laten doen, anders kunnen ze niet de hele ruit doen, blijft altijd een klein stukje in de deur, als je de ruit uit haald kan je de ruit helemaal doen en is gemakkelijker op te brengen, drogen.

[ Voor 54% gewijzigd door brommer1 op 06-09-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brommer1 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:01:
Ik heb het door mijn garage laten doen, het is beter om het raam uit te halen, dan kunnen ze beter vast plakken, kijken of het goed is gedaan, geen bubbels onder zitten.
Wat heeft je dat gekost als ik mag vragen? Ik persoonlijk persoonlijk zo weinig mogelijk aan de Celerio aan te geven, omdat het veelal verloren geld is. Enige wat ik wel gedaan heb is aftermarket LED koplampen in de auto gezet, die heb ik via AliExpress gekocht.

Voor de rest laat ik het voor wat het is: want een paar weken geleden had ik plotseling schade aan de bumper, daar is een fietser of brommer tegen gekomen. Ik heb toen online gekeken wat herstelling zou kosten, maar met € 400 vond ik dat toch pittig.

Helaas geen briefje achter gelaten, dus ik kon dus schade niet op de veroorzaker verhalen. Overigens vroeg ik mij vorige week af, of de Celerio nou een distributieriem had of ketting. Maar het lijkt erop dat de Celerio een ketting heeft en dat scheelt flink in onderhoud :)

De cruisecontrol heb ik natuurlijk wel laten inbouwen voor € 500 vlak na aanschaf in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb van alles tegelijk laten doen aan de auto, de ruiten, trekhaak, thuiskommer.
De ruiten was ca. € 350,-, de cruiscontrole van John Gold zit er ook nu in, dat koste € 600,- grrr de cruiscontrole is niet makkelijk, ze hebben het samen gevoeg met een ander pakket en zit in een modul, je moet goed opletten dat je goed doet en de beschrijving klopt niet, als het verkeerd doet, kom je in de Speedlimiter, je moet 1x klikken kort van je af en dan hoor je 2x lage toon, ik ga terug naar een andere inbouwer vragen of ze dat kunnen uitschakelen, die het ingebouwd heeft, had geen software kabel om uit te schakelen, zei, dat stelt John Gold in.
https://webshop.johngold.nl/cruisecontrolspeedlimiter.html

Heerlijk de donkere ruit je kan nu niet meer naar binnen kijken + de trekhaak, nu houden ze meer afstand als het niet vlug genoeg gaat, bv op 80 km wegen.

[ Voor 13% gewijzigd door brommer1 op 06-09-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:30
We hebben binnenkort een tweede autootje nodig voor korte termijn tegen minimale kosten. Het autootje zal doorgaans 3x per week gebruikt worden voor een ritje van huis, naar kinderopvang (=4km), door naar het werk (=5km) en in de middag vice versa. Gezien de omstandigheden mag het nu even niet teveel kosten en aangezien de maximumsnelheid op voornoemde trajecten niet boven de 60 km/h komt, lijkt een oud stuiterbakkie me prima.

Zo kom ik 2 afzonderlijke Suzuki Alto's tegen:
1e is uit 2003 met 135k op de teller; € 500,- (particuliere verkoper)
2e is uit 2002 met 226k op de teller; € 550,- (algemene garage die ook een beetje handelt)

Beiden voorzien van APK tot komend voorjaar. Prijsrange is prima en ik ga uit van lage wegenbelasting en verzekering, wat ook gewenst is. Komend voorjaar willen we -mits alles loopt zoals voorspeld- het autootje vervangen door een wat serieuzer exemplaar.

Ik heb alleen nog nooit een Suzuki gehad, laat staan van die oudjes. Iemand tips voor waar op te letten? Ik verwacht natuurlijk geen perfecte auto, maar wil natuurlijk niet met een klein kind langs de weg stil staan - ook al is het maar een paar kilometer lopen naar huis.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:32

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Goh dat ik dit topic niet eerder ontedkt heb.

Ik show u hier mijn 2019 Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a3dFCLLwI7KGw7XL8IIUQmeb/full.jpg?nohitcount=1

Two tone
Automaat
138 PK
17" alu wielen
Automaat
4.2 " scherm met Android of Apple
Sensoren voor en achter
Achteruitrij camera

Man wat een beest, ik rij regelmatig in de bergen hier, maar niks geen moeite!
We hebben hem nu 7 maanden, en ja het vebruik is niet wat ze zeggen in de folder, maar wat wil je als je bijna elke dag twee uur in de file staat inclusief bergje op en af.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is dat niet in Nederland he @Mildpower ;) Maar wat een bak van een beest is die Vitara _/-\o_ Jammer dat ik zo'n soort auto nooit zal kunnen veroorloven, al dan niet elektrische. Want het brandstofverbruik van dit soort bakbeesten, is natuurlijk niet om mee te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:32

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:17:
Volgens mij is dat niet in Nederland he @Mildpower ;) Maar wat een bak van een beest is die Vitara _/-\o_ Jammer dat ik zo'n soort auto nooit zal kunnen veroorloven, al dan niet elektrische. Want het brandstofverbruik van dit soort bakbeesten, is natuurlijk niet om mee te pronken.
Dat is inderdaad niet in NL, maar in Mexico. ( ik moet zeggen dat hij meer van de bank is dan van ons)

Verbruik is hier in de stad rond de 1.13.5 en als we op de snelweg zijn lange stukken halen we 1.15.5

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dan ben jezelf wel zo zuinig op je auto: maar dan knalt een jong jochie er vol in bij het keren op de weg, met het excuus hij had mijn auto niet gezien :( En hij had ook nog de plek van het ongeval verlaten, maar gelukkig waren er getuige die de auto gezien hadden.

Schade Suzuki Celerio

Het vooral gebeurde zondagavond rondom 23 uur en daarna heb ik direct de politie gebeld, met de hoop dat ze hem nog konden vinden. Gelukkig is hij later nog teruggekeerd en heeft een briefje met contactgegevens achtergelaten, waardoor ik mijn schade nu alsnog op de tegenpartij kan verhalen.

Want het is geen kleine schades: de achterbumper is door de klap helemaal gescheurd, dus die komt vervangen te worden. Ook mijn rechter achterlicht is stuk en ik heb nog wat krassen hier en daar aangetroffen, die ervoor geen niet waren. Hij moet er best hard tegen aangekomen zijn en tikte naar eigen zeggen, toen zelfs nog eens het gas in.

Wat ik trouwens een beetje aan stoorde tijdens het samen invullen van het schadeformulier, dat meneer leuk het vertellen was dat hij zijn auto een paar dagen kwijt was. Terwijl ik juist het slachtoffer ben en waarschijnlijk wel een paar weken mijn auto niet kan gebruiken, want de verzekeringsexpert zal er ook nog naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:12:

Wat ik trouwens een beetje aan stoorde tijdens het samen invullen van het schadeformulier, dat meneer leuk het vertellen was dat hij zijn auto een paar dagen kwijt was. Terwijl ik juist het slachtoffer ben en waarschijnlijk wel een paar weken mijn auto niet kan gebruiken, want de verzekeringsexpert zal er ook nog naar moeten kijken.
Balen, er storen me wel meer dingen in dat verhaal aan die figuur; Hoe lomp ben je aan het keren als je in het gras komt? (over die stoep?) en wegrijden. Hij zal wel onder invloed zijn geweest van het een of ander ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Balen, er storen me wel meer dingen in dat verhaal aan die figuur; Hoe lomp ben je aan het keren als je in het gras komt? (over die stoep?) en wegrijden. Hij zal wel onder invloed zijn geweest van het een of ander ofzo.
Ja mij stoort dat dus ook: kan mij echt niet voorstellen hoe je een geparkeerde auto over het hoofd kunt zien. Grote kans inderdaad dat die alcohol of dergelijke op had, maar dat is iets wat niet te bewijzen is omdat hij de plaats van het ongeval verlaten had.

Ben nu bij de Suzuki dealer en de schade zou meer dan € 2000 zijn, dus nu is het wachten op de schade expert. En dan heb ik waarschijnlijk twee weken mijn auto niet. Mijn verzekering kon wel vervangend vervoer op de tegenpartij verhalen, maar dat is dan maar tot 75% en dan word ik nog steeds op extra kosten gejaagd.

Dus het wordt helaas fietsen naar werk: ik kan mij de extra kosten gewoon niet veroorloven, aangezien ik eind december naar Hongkong vlieg. Loopt ja aardig op als je twee weken een leenauto hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:58
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat was al een tijdje bekend: ik had het al op Facebook zien voorbij komen. Maar ik vind dat persoonlijk echt jammer en snap de keuze van Suzuki niet echt. Want het is juist een automerk dat sterk is in de super mini's en daarbij, de zuinigste benzine auto op de markt gezet hebben.

Wat mij wel echt vaak opgevallen is: Suzuki zet vol in op de Swift, terwijl de Celerio toch echt de ruimere auto is. Ik heb dat eens met elkaar vergeleken en als je de achterbank, van de Celerio inklapt heeft die toch echt een ruimer kofferbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iRjnrjng0tpcptMVvtbLy2F2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lCQSMrfyzWkun8hSHlDjQhdE/full.jpg

Ik heb sinds maandag gelukkig weer mijn Celerio terug en heb een compleet nieuwe bumper, waar ik eigenlijk wel blij mee ben. Want daarmee zijn ook al die kleine lakschades aan de bumper weg _/-\o_

PS de Celerio werd in Thailand gemaakt, wellicht is dat ook een reden dat hij weg gaat van de Europese markt? Want de Swift word bijvoorbeeld gewoon ergens in oost Europa gemaakt en dat is dus eigenlijk geen echte Aziatische auto meer :+ Ja in Japan word hij ook gemaakt, maar de modellen die in Nederland verkocht worden komen uit oost Europa zover ik weet.

Het was trouwens niet echt een verkoop topper de Celerio, maar ik zie ze toch redelijk veel rondrijden. Maar er zal wel geen geld aan A-segmenters te verdienen. En er moet natuurlijk plaats gemaakt worden, voor als straks elektrische auto's komen.

Echter volgens mij is een Celerio beter voor het milieu, dan al die zware electrische auto's die ze momenteel maken. Maja dat is niet cool hè in een ruime A-segmenter rijden, zonder een ingebouwde tablet voor lekkere afleiding tijdens het rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het probleem is denk ik dat een b-segmenter niet heel veel meer kost en dan heb je een auto waar vijf personen in passen en je ook langere stukken 130 mee kunt rijden en je niet langzamer door bochten hoeft (merk het vooral op snelweg op en afritten) vanwege de smalle bandjes.

Ik ben van een Alto naar een Nissan Micra gegaan en dan heb je gewoon veel meer auto. En hij heeft me niet meer gekost dan een a-segmenter (hij was nieuw, maar oude voorraad, nieuw model kwam er aan).

In de VS krijg je zelfs een B segment auto niet verkocht. Ik heb enkele, wat wij c segment noemen, auto's zien rondrijden en dat waren daar de kleine auto's (denk formaat Opel Astra). Het meeste is groter.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:49:
Het probleem is denk ik dat een b-segmenter niet heel veel meer kost en dan heb je een auto waar vijf personen in passen en je ook langere stukken 130 mee kunt rijden en je niet langzamer door bochten hoeft (merk het vooral op snelweg op en afritten) vanwege de smalle bandjes.
Dat klopt wel wat je zegt, wat betreft de prijs: een Suzuki Celerio Comfort heeft een nieuwprijs van € 12144 en de Swift € 15986 totaal, al is dat wel een vanaf prijs... de Suzuki website werkt niet fatsoenlijk op een mobiel, dus heb de cijfers van Autoweek.

Maar ik vind bijna € 4000 verschil in prijs tussen de Celerio en de Swift veel geld hoor: ik kon mij geen Swift veroorloven, zelfs tweedehands waren die beduidend duurder dan een Celerio. En in de Celerio passen met gemak vijf personen en het is ook geen probleem, om er langere stukken mee te rijden.

( Ik heb mijn Celerio ook tweedehands gekocht, maar hij heeft nooit een facelift gekregen in Nederland. Dus als ik hem nieuw gekocht had, dan had ik precies dezelfde auto gehad. Behalve 3 jaar jonger en 34500km's minder op de teller. )

In oktober heb ik meer dan 3000km gereden met mijn Celerio: van Kerkrade NL naar St Davids in Zuid-Wales en weer terug. Natuurlijk heb ik ook veel andere plekken bezocht, maar het is voor de beeldvorming: totaal had ik in vijf dagen tijd meer dan 2000km gereden. Op de laatste dag zelfs bijna 650KM en dat was allemaal geen probleem.

Ja het is geen sportieve auto, dus ik durf echt niet hard door de bochten te gaan bij zo'n klaverblad: maar de advies snelheid is nooit een probleem. En 130KM/u kan ie ook rijden, alleen dat komt het gebruik niet ten goede en in België mag je sowieso maar 120KM/u en dat heb ik lekker op de cruisecontrol gedaan 8)
Ik ben van een Alto naar een Nissan Micra gegaan en dan heb je gewoon veel meer auto. En hij heeft me niet meer gekost dan een a-segmenter (hij was nieuw, maar oude voorraad, nieuw model kwam er aan).
De Alto was ook best een kleine auto: vele zeggen wel, de Celerio was de opvolger van de Alto. Maar eigenlijk heeft Suzuki als ware de beste eigenschappen van de Alto genomen en van de Splash, waarmee de Celerio geboren was.

Ze zijn vooral opvallend succesvol met de Celerio in India: daar is de auto echt enorm populair, wellicht zelfs populairder dan de Swift. Alleen in India gelden niet zo'n strenge emissie en veiligheid eisen, dus hebben niet standaard een Stop-Start systeem etc aanhoord.
In de VS krijg je zelfs een B segment auto niet verkocht. Ik heb enkele, wat wij c segment noemen, auto's zien rondrijden en dat waren daar de kleine auto's (denk formaat Opel Astra). Het meeste is groter.
In de VS kost benzine ook een fractie van wat het hier kost: dus dan is het ook niet zo erg, dat je bak van een auto nog meer zuipt dan een alcoholist :X

Trouwens in Duitsland zie je ook veel minder A-segmenters rond rijden: eigenlijk zijn A-segmenters vooral in Nederland populair. Omdat wij ons blauw betalen aan wegenbelasting. In Duitsland betaal je € 20 per jaar aan wegenbelasting, voor een Suzuki Celerio en Nederland € 20 per maand 8)7

Ik kom redelijk veel in Duitsland en soms lijkt het wel, alsof zelfs de slechts betaalden arbeiders in een BMW rijden: want auto's kosten relatief gezien een stuk minder in Duitsland, dan in Nederland. Ookal zeggen Duitsers altijd tegen mij, dat ook autorijden in Duitsland duur is }:|

Suzuki heeft trouwens nog steeds geen elektrische auto gepresenteerd, dus ik ben benieuwd wat ze op dat gebied gaan doen. Want de Chinezen zijn daar al veel verder mee, alleen hebben ze nog steeds de Europese markt niet betreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 13-11-2019 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Toen ik de Alto reedt zag ik de Celerio ook als goede opvolger :) Gevormd als een grotere auto en is ook iets groter, maar ik kwam toen toevallig een aanbieding tegen die te goed was voor een Nissan Micra. 9000 euro voor een nieuwe van het vorig model, het was 2,5 jaar geleden toen moesten ze plaats maken voor de nieuwe Micra, met inruil van de Alto die echt helemaal op was (ze gaven er 1000 euro voor, ik zei zelfs nog dat ik betwijfelde of die 1000 euro waard was en na de auto achter gezet te hebben concludeerde die verkoper ook wel dat die Alto echt op was. Ik heb daar 45.000 km per jaar mee gereden met minilaal onderhoud (af en toe nieuwe olie, en nog minder vaak de filters).

De Micra voelt in alles degelijker aan en is ook luxer, maar ik merk ook aan dingen dat de Alto hoewel van lichter materiaal toch soms degelijker in elkaar zat. Ik denk dat als je de Alto en de Micra beiden door India laat rijden met minimaal onderhoud dat de Alto veel langer doorrijdt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-11-2019 08:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
We hebben onlangs een proefrit gemaakt in een Swift uit 2007. Ik vond de koppeling wel erg hoog aangrijpen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor een Swift of dat dit op een probleem kan duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eriksk schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:35:
We hebben onlangs een proefrit gemaakt in een Swift uit 2007. Ik vond de koppeling wel erg hoog aangrijpen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor een Swift of dat dit op een probleem kan duiden?
Kan duiden op een koppeling die aan het einde van zijn levensduur is? Ik had dat met mijn vorige auto ook, dat is heerlijk om mee te rijden: koppeling licht intikken en hup je kunt schakelen...

Maar gaandeweg kwam ik tot de conclusie dat de koppeling ver op was, aangezien de auto ook niet meer fatsoenlijk deed accelereren. Voor een auto van die leeftijd zou ik dat niet zo heel vreemd vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
Suzuki's staan zowel bij motoren als bij auto's wel bekend / berucht om hun koppelingen die relatief snel vervangen moeten worden vergeleken met andere merken. Afhankelijk van de kilometerstand kan dat dus zeker wel een aandachtspuntje zijn.

Ook naar mijn ervaring hebben Swifts geen koppeling die buitengewoon hoog aangrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik wilde een flesje motorolie kopen voor lange ritten om als het moet bij te kunnen vullen. Nu staat in de manual enkel 5W-30 (full synthetic). Maar verder geen specificities. Bij bepaalde merken worden specifieke olien aangeraden en geven ze ook nummers als vw 507 00 voor de Skoda Superb bv.

Betekend dit dat elke 5W30 een goede keuze is voor een Suzuki? Is Suzuki minder kieskeurig?

Sorry, ben kort van geheugen blijkbaar. HHad al eens dezelfde vraag gesteld voor mijn andere Suzuki. Joopieboy en Thinkpad hadden er al een mooi antwoord op gegeven. Conclusie, kan er in gooien wat ik wil.

Joopieboy in "Het grote Suzuki topic"
ThinkPadd in "Het grote Suzuki topic"

Trouwens de Shell Olie checker ingevuld. Dan krijg ik dit voorgeschoteld:

Helix Ultra Professional AS-L 0W-20

0W-20...….speciaal voor high performance motoren. Heb een 2.4L motor 4x4 uit 2016. Shell geeft zoals zo vele anderen een iets ouder model aan dan ik heb. De mijne is een van de laatste die van de band gerold is bedoeld voor Zuid-Afrika, Australie, Oekraiene en Rusland. De 4x4 landen waar betrouwbaarheid belangrijk is. Maar High Performace? Daar herken ik Suzuki niet in.

https://www.shell.com/mot...2piNDI0X2lpX0Zhd0VjV2wwSw

[ Voor 64% gewijzigd door EektheMan op 20-12-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn Celerio zit ook gewoon 5w30, maar normaalgesproken staat zoiets ook in het boekje van de auto. Er zijn verschillende soorten olie die je in de auto kunt doen. Anders even navragen bij de Suzuki dealer?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 20-12-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:10:
In mijn Celerio zit ook gewoon 5w30, maar normaalgesproken staat zoiets ook in het boekje van de auto. Er zijn verschillende soorten olie die je in de auto kunt doen. Anders even navragen bij de Suzuki dealer?
De manual meld enkel 10W40 en 5W-30. Geen ACEA of welke andere info dan ook. Suzuki dealer....zit nu in Kosovo. Daar wisten ze niet eens wat mijn auto was. Een derde monteur beweerde van wel, maar was duidelijk dat hij de auto nog nooit had gezien. Vertrouwen: 0.

rant:
Heb wel eens eerder een Suzuki garage via de email benaderd (BE/NL), maar als je geen klant bent, dan antwoorden ze niet :-(. De enige die wel antwoorde, vertelde mij dat mijn auto niet bestond in hun systeem en dat ik volgens hem toch echt een New Vitara had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

EektheMan schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:23:
[...]

De manual meld enkel 10W40 en 5W-30. Geen ACEA of welke andere info dan ook. Suzuki dealer....zit nu in Kosovo. Daar wisten ze niet eens wat mijn auto was. Een derde monteur beweerde van wel, maar was duidelijk dat hij de auto nog nooit had gezien. Vertrouwen: 0.

rant:
Heb wel eens eerder een Suzuki garage via de email benaderd (BE/NL), maar als je geen klant bent, dan antwoorden ze niet :-(. De enige die wel antwoorde, vertelde mij dat mijn auto niet bestond in hun systeem en dat ik volgens hem toch echt een New Vitara had.
Dus 10W40 of 5W30 heeft je auto nodig, waarbij 5W30 eigenlijk net wat beter is. Dat van ACEA is niet echt belangrijk, dat zal wel kloppen als je van Shell ofzo 5W30 koopt.

Dat van die Suzuki dealers in Nederland.... stja die ervaring heb ik ook. Maar dat begrijp ik ook wel enigszins, die hebben daar ja vaak helemaal geen tijd voor. Al vind ik dat zelf een beetje jammer: bij het minste geringste, willen ze al geld rekenen zonder even mee te kijken bij de auto of luisteren.

In dat opzicht ben ik dus niet zo tevreden over Suzuki, maar ik ben natuurlijk pas bij twee Suzuki dealers geweest. Ergens in Brabant heb ik mijn Celerio bij een Suzuki dealer gekocht en in Limburg, is hij in onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Er is geen 'betere' olie alleen uitgaande van de dikte. Is afhankelijk van de temperatuur en dikte van de olie die dan nodig is. Verder heeft dat nergens invloed op. Kwaliteit is van veel andere zaken afhankelijk. Acea is de nieuwe indeling voor olie. Voortaan even beter inlezen voordat je dit soort uitspraken doet en onwaarheden de wereld in slingert.

In onderhoud bij Mengelers toevallig? Zelf ook zeer tevreden over. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 20-12-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Toch een lasting verhaal die olie. Zo op YouTube zie ik bijvoorbeeld veel Castrol voorbijkomen, maar dan zijn er reviews die weer zeggen dat Shell Helix je motor schoner houden dan anderen en langer zijn viscositeit behoudt. Lastig vergelijken als er zoveel factoren meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Joopieboy schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:04:
Er is geen 'betere' olie alleen uitgaande van de dikte. Is afhankelijk van de temperatuur en dikte van de olie die dan nodig is. Verder heeft dat nergens invloed op. Kwaliteit is van veel andere zaken afhankelijk. Acea is de nieuwe indeling voor olie. Voortaan even beter inlezen voordat je dit soort uitspraken doet en onwaarheden de wereld in slingert.

In onderhoud bij Mengelers toevallig? Zelf ook zeer tevreden over. :)
Naja zover ik weet is 5W30 wel beter in de winter, de W staat ja voor winter. Dus zover ik ik weet is het beter om 5W30 als olie te hebben, dan 10W40. Voor de rest zal ik het niet weten en ik wilde ook zeker geen onwaarheden in de wereld slingeren.

Bij mijn oude auto koos ik altijd voor 10W40, maar meer omdat het maar € 30 kostte voor een oliewissel :X Er zit ook gewoon duidelijk prijsverschil tussen de verschillende motorolie's.

https://autooilandfluid.c...w40-0w30/#ftoc-heading-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Die winter aanduiding (de W) is denk ik vooral belangrijk buiten nederland. Bij (YouTube) Egineering Explained, wordt verteld dat je in het algemeen bij de W 35 kunt aftrekken. Dan krijg je bij 10W-35=-25. Betekend dat de olie nog goed werkt bij -25C. Dat gebeurd in NL denk eens in de heel veel tijd. Dus kun je net zo goed met een iets goedkopere olie af. Tenzij….je veel kleine ritjes maakt. Dan kun je weer beter olie hebben die snel de boel smeerd. Zo ff in het kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zou zeggen doe niet teveel aannames met de olie alsjeblieft en vraag een monteur of garage om advies en ga niet met deze 'kennis' aan de slag.

5W30 als voorbeeld, 5 is de koude start dus dunner dan 10, 30 is bij 100 graden, dus ook weer dunner dan de 40. Waarom 2 soorten diktes? Afhankelijk van de omgeving waar het gebruikt wordt, daarom zie je ook een tabel in je boekje staat met een bereik in gradens van de omgeving. En met ons klimaat kan beiden wel, met de kans bij dunnere olie tot iets van olieverbruik in de zomer omdat de olie te dun wordt. Even uit mijn hoofd is 5W vanaf -30 geschikt, 10W vanaf -20. Zelfde voor het laatste getal, 30 is tot 40 graden geschikt, 40 tot 50 graden.

Dus als je hier naar kijkt zie je dat 10W40 beter in ons klimaat past. Voor de winter en koude start zijn de allebei gewoon hetzelfde. Maar in de zomer wil je niet te dun hebben. 30 kan problemen geven. En daarom ook de prijs van 10W40, die is gebruikelijker...

Dan als laatste, merk, prijs en kwaliteit. Prijs moet je vergeten even dom gezegd, anders hadden we thuis alle verlichting halogeen want goedkoop en had niemand led. Waar het om gaat is het volgende, is het minerale of synthetische olie? Oudere motoren die op minerale olie gebouwd zijn en gereden hebben kunnen half syntheet soms niet eens aan, sommige met geharde kleppen weer wel. Vol syntheet lopen ze kapot. Andersom, een Honda VTEC motor die is ontwikkeld op hoge temperaturen, hoge toerentallen en daardoor synthetische olie. Onze Suzuki's draaien prima op half sysntheet.

Dan, waar de grootste verschillen inzitten, welke keuren en goedkeuren zitten erop? Zitten er toevoegingen voor diesel in? Diesel bij olie gaat bv niet goed, Castrol heeft een lijn met een speciale toevoeging die dit beperkt kan voorkomen. Voor bepaalde benzine motoren kunnen er ook toevoegingen aan zitten zoals extra lood of gekke dingen om als inloopolie gemaakt te worden.

Daarnaast, en dat is degene waardoor de prijs helemaal de lucht in gaat, de merkspecifieke keuren op olie. Bv de Castrol olie die ik hierboven noemde heeft de hoogste keuren van Mercedes tot Volvo. En er is zelfs een speciale lijn van Audi en VW. Overdreven? Misschien, maar veel fabrikanten stellen erg hoge eisen en zeker met de steeds modernere motoren met steeds minder marge en schralere benzine (ethanol trekt de oliefilm van de zuiger wanden schraal bv) waardoor de smering steeds belangrijker wordt.

Doe met deze info je ding, maar stop alsjeblieft met die onzin. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 21-12-2019 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Succesvol overgestapt naar een andere Suzuki dealer _/-\o_ Ik plan heel autistische het onderhoud en probeer bij te houden, wat er volgens het onderhoudsboekje moet gebeuren. Dus zodoende werd het tijd om te gaan plannen, aangezien de Celerio over 5000KM weer zijn onderhoud nodig heeft. Op aanraden van @Joopieboy heb ik gekozen voor Suzuki Mengelers in Sittard :)

Over de vorige dealer was ik gewoon niet tevreden: ze deden gewoon werkzaamheden uitvoeren, waar niet om gevraagd was. Dan ga je bij het ophalen van de auto natuurlijk in discussie met het receptie personeel en als je poot stijf houdt, zullen ze vast wel die interieurfilter uit je auto halen..... alleen omdat het maar om € 30 gaat kies je toch eieren voor je geld.

Maar dat is eigenlijk niet het enige: het was juist de schadeafhandeling, waarbij ik in vertrouwen de auto naar Welling Suzuki bracht en vervolgens word het gewoon uitbesteed en dat word mij dan niet verteld. Want ik heb toen twee weken door wind en regen gefietst en dat terwijl het schadeherstelbedrijf, waar de auto naar toe gegaan is: normaal gesproken wel een leenauto beschikbaar stelt |:(

( Als mij verteld was, dat ze het uitbesteden: dan had ik zelf een schadeherstelbedrijf uitgekozen )

Het is dus meer een opstapeling van minder goede ervaringen, waarom ik besloten heb van dealer te veranderen. Bij Welling Suzuki denken ze gewoon niet mee met de klant en volgens mij zijn ze nogal arrogant, omdat de oudjes toch wel komen....

Ik heb letterlijk 15 minuten met Mengelers Suzuki gebeld en had echt het gevoel dat ze meedenken, ook toen ik aangaf dat ik niet graag doe telefoneren. Toen stelde ze gewoon voor om de afspraak alvast te plannen en als het onderhoud toch eerder nodig was, hoefde ik enkel te bellen. Heb ook direct aangegeven dat ik interieur en luchtfilters zelf doe vervangen en daar maakte ze, dan voor de zekerheid een notitie van. Dus het voelt in iedere geval al vertrouwd aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klinkt goed, ook fijn dat de eerste ervaring ook zo positief bevalt. :) Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb vandaag precies twee jaar de Suzuki Celerio in bezit en ben er nog steeds tevreden over, ook vorige week een hele mooie roadtrip met de Celerio ondernomen en de grenzen van de auto opgezocht: want in de bergen rijden, kan hij wel degelijk _/-\o_ Echter met hele steile stijgingen heeft de auto wel soms moeite mee.

AliExpress Meuk: Suzuki Celerio - Twee jaar in bezit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vanaf dit weekend ben ik in bezit van een Swift 1.2 uit '11 :) Op het to-do lijstje: 2-din radio installeren, speaker voor vervangen en actieve subwoofer plaatsen. De radio en de sub had ik al in mijn vorige auto, dus die gaan over.

Eerste indrukken van de Swift zijn erg positief :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
Ik heb nu bijna een jaar de SX4 in bezit, een van de dingen waar ik me altijd aan stoorde waren de te kleine velgen (standaard 15 inch onder de sedan) en de banden die er op zaten (Apollo Alnac 4G en Michelin Energy Saver). Door de enorme wang voelde het net alsof je met een boot onderweg was, dus het was tijd om daar wat aan te laten doen.

Vorig jaar heb ik al een set velgen gekocht van een eerste generatie Swift Sport en daar heb ik vorige week een set Continental AllSeasonContact banden op laten zetten. 's Avonds meteen op de auto gezet en de auto bevalt nu echt veel beter, zowel optisch als qua rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv6-FYu1jg4kiK6D6fRH43AuMzg=/800x/f/image/Pr6L1nNsYNoF1X1lKSbyOrJV.png?f=fotoalbum_large

Deze maat velgen en banden is officieel in Europa nooit voor de SX4 sedan verkrijgbaar geweest, maar in andere landen is de SX4 sedan veel populairder geweest. Daar is de auto ook af-fabriek met exact deze velgen- en bandenmaat geleverd, dus alles past probleemloos :)

Edit voor de volledigheid, ik ben dus nu van 195/65/15 naar 205/50/17 overgestapt.

[ Voor 4% gewijzigd door UTwizard op 10-03-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Aangezien we door de Corona-Crisis wat meer tijd hebben om aan de auto te knutselen, ben ik afgelopen weekenden flink bezig geweest aan mijn Swift.

Vorige week geplaatst:
Sony XAV-AX1005db head unit met carplay (had ik al in vorige auto), met dank aan de Connect2 inbouwkit met behoud van stuurbediening. Installatie was met behulp van die adapter easy, werkelijk plug and play. Daarnaast ook de Kenwood KSC-SW11 underseat subwoofer geplaatst, welke ik ook al had liggen van mijn vorige auto. Voeding komt vanaf de accu, dus ik ben wat tijd kwijt geweest om de kabel door de firewall te prikken.

Afgelopen weekend geplaatst;
Stock speakers voor vervangen door Morel Maximus 602 component set in combinatie met de Pioneer GM-1004d versterker (4x45w rms). Daarnaast ook ontdreuningsmatten geplaatst op de deuren.

Bij de Morel's zaten alleen geen geschikte mounts bij voor de tweeters... ik heb wel dit gevonden op internet, en hoop dat de nieuwe tweeters daar netjes in passen, in dat geval bestel ik die nog even. Toevallig iemand ervaring mee?

Nog te doen: Achterspeakers vervangen, waarschijnlijk door de Sony speakers die ik nog heb liggen van mijn vorige auto, en meteen ontdreuningsmatten plaatsen op de portieren als ik toch bezig ben.

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 30-03-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Zo het was een mooi paas weekend om eens wat onder handen te nemen aan de Swift.

Inmiddels is hij vorige maand gekeurd en op roest op de remleidingen achter geen grote gebreken.

Even op jacht geweest naar een gasstelschroefje, die was weg wat er voor zorgde dat het pedaal af en toe over de 0 bleef plakken. Ook een nieuw veertje moeten fixxen voor de motorkap ontgrendeling die vond het na 26 jaar ook wel zat en zei knap :)

Nieuwe deur sensors voor de interieur verlichting, die werkte namelijk niet meer.

Nieuwe ruitenwissersproeiers, oude zaten verstopt.

Nieuw luchtfilter besteld oude is op aan het raken.

Uitvallende dimlichten probleem opgelost. Massa kabel in de connector was aan het wegschroeien, nieuwe massa getrokken naar het massa puntje linksvoor.

Vorige week al even lekker met het dak open gereden prima te doen.

Deze zomer het dakje vervangen door een stoffen variant. Heb een webshopje van iemand doorgekregen waar je een setje hebt voor 495€ das nog wel te doen.

Hopen dat het nog even mooi weer blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Dit weekend eens aan het hobbyen geweest met dashboard verlichting.

Heb nu mooie blauwe leds er in zitten. Er waren al 2 lampjes stuk.

Ben een projectje aan het bedenken ook op er een Raspberry Pi in te bouwen met een 7 inch touch screen.

Tijd om deze auto eens naar de 21ste eeuw te tillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

heeft iemand ervaring met aansluiten van verklikker voor koplampen op basis van lampje (geen geluid, slechthorend hier)

Moet je er speciaal verklikker voor hebben of is de kabeltje LED lampje voldoende?

En waarop aansluiten, dashboard verlichting?

Ik 'vergeet' weleens de lampen uitzetten in zomerse zonnige dagen met alle gevolgen van dien: lege accu bij terugkomst.

(met vergeet bedoel ik dat ik bijna niets zie op dashboard of ze wel of niet aan staat)

Uit 2009 Alto met mooie grijsblauw kleur

[ Voor 11% gewijzigd door Zandhaas op 14-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Zandhaas schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:28:
heeft iemand ervaring met aansluiten van verklikker voor koplampen op basis van lampje (geen geluid, slechthorend hier)

Moet je er speciaal verklikker voor hebben of is de kabeltje LED lampje voldoende?

En waarop aansluiten, dashboard verlichting?

Ik 'vergeet' weleens de lampen uitzetten in zomerse zonnige dagen met alle gevolgen van dien: lege accu bij terugkomst.

(met vergeet bedoel ik dat ik bijna niets zie op dashboard of ze wel of niet aan staat)

Uit 2009 Alto met mooie grijsblauw kleur
Relais tussen maken. Motor loopt lampen aan motor uit lampen uit.
Led werkt ook wel die kun je aftakken bij de zekering en dan een zweefzekering tussen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Na al mijn vorige inbouw in mijn Swift, afgelopen maand nog de achterspeakers vervangen voor Morel Maximo Ultra 602. Dus aan de audio ga ik voorlopig niets meer doen.

De laatst geplaatste headunit wil ik vervangen door een iets groter model (6.95" ipv de 6,2") met een strakker uiterlijk (knoppen aan de onderkant ipv zijkant).

Daarnaast heb ik mijn benzineverbruik in de gaten gehouden, ik las veelal (ook in dit topic) dat de Swiftjes het niet al te best deden, maar dat valt me erg mee met een verbruik van 1:17,3 gemiddeld. Dit bestaat dan uit 95% N-weg en snelweg, A/C aan, en 2 of 3 personen in de auto. Ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
En wat vinden we hier van :)

https://www.suzuki.nl/nieuwe-across/

Ik ben wel benieuwd misschien een opvolger voor de Vitara ooit. Hij lijkt wel een slag groter te zijn :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpoekGTi
Zo in de vakantie lekker kunnen rommelen hoor :P

De planning was om deze zomer het dak te vervangen, dit is helaas nog niet gelukt. Dit zal ik samen met een vriend ergens in oktober kunnen doen denk ik. Ik ben er niet meer voor weer afhankelijk dit kunnen we lekker binnen doen. Het dak heb ik al wel liggen dankzij een adresje.

Voor zover ik kan zien en weet zijn de raamrubbers nu wel water dicht door het afstellen van de raam mechanismes. Voor de rest staat hij netjes als het regent onder een hoes.

Er waren wat kleine dingen die op de rol stonden om gedaan te worden zoals de speakers (4x hele echte 10 cm's papier maché speakertjes. Ik had al in het dashboard achter de radio gezien dat het een fikse bende was helaas. Dus daar moest wat aan gedaan worden. De linkerzijspiegel deed het niet, bleek achteraf gewoon de stekker van afgeknipt te zijn :( Kortom hier mijn verslag van mijn bevindingen en oplossingen :P

Ik heb de achter speakers hetzelfde aangepakt als CabrioRob, dus een plankje gemaakt met wat fatsoenlijke speakers erin. Helaas was mijn amp iets breder dan wat daar nog tussen moest dus die zit op een plank die weer is vastgeschroefd op de speaker plank. Onhandig met een lekke band, i know, maar goed hoe vaak heb je die nou :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRfIewfw6rRl_lcf0Bkxa_CeejA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKR3KedX2HhfepnvuSHaf0BI.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik had een aardig versleten luchtfilter wat normaal op een 2,5 liter V6 moest ofzo dat ding was echt mega. Deze heb ik vervangen door een nieuwe K&N voor de swift GTi. De buis om hem echt koele lucht te laten aanzuigen heb ik nog even achterwege gelaten. Ik zou daar echt voor moeten gaan zagen/gaten boren in plaat delen. Misschien in de toekomst.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzPqe8WpxhS4FMoORlxw3AEmeJA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3nAF1Vb9AfW6P9XPYIvRGHq.jpg?f=fotoalbum_medium

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQfptC3zcKVBlFoTayf2Bmztfko=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhMulojVQBeeX5sHXUZR9So2.jpg?f=fotoalbum_medium

Van het voorjaar een nieuwe amp gekocht, met bluetooth, scheelt weer signaalkabels trekken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eivU807hbBGFhFXsNRCiiYhb-Jk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4hTCLT0UhtU1CZGmHzmqWit.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik had wat kapotte dashboard lampjes, deze vervangen door wat ledjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydBm51LYBOeKrnDcUEML7lQFPrQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkHk6cY5sTyIlXsH0qBpXW86.jpg?f=fotoalbum_medium

Nieuwe deurtepels :P doet mijn binnenverlichting het tenminste ook weer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMTEqa0fSWXwr8bx1dmPzazM5bw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZBi6EOYZGpuWz10YQBsguKg.jpg?f=fotoalbum_medium

Op marktplaats nog een Kluwer boek kunnen scoren voor weinig :P altijd handig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s2DKc8pOA3PZWVT82cZKP3ibpQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAS893iFiQ0AoXiRbGjC17jP.jpg?f=fotoalbum_medium

Gezien de audio nu van achteren kwam had ik het idee om ook maar eens in de deuren wat te maken. Kortom custom wat multiplex op maat gezaagd en maar eens kijken wat dat wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AO2Wtyvcudq6ttbfj5yE8lhEl5s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8DiLSgexvFtSi2nIhreyg4B.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3f_zCFOn4pKxWYUeZpQE6f0xwA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M70UZByu2JhKZsxjKT9m2s5m.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sNwaN5qG13ncyMTRfcGaw3DouM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waYtlts45Vm0uDAzpCIsAUv4.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN0bsVTA4gB1UbVGD_9_xtr02-0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FT0BdOZOokmCdUSxZCxiZKvt.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPlW0YfN0Zhn-t_3EOaT_0n23Cc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Inpjrc0uAqIPliQLCt7vmFs.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarnaast heb ik eens gekeken met mijn IT achtergrond, hoe kunnen we dit oude beestje nou eens naar de 21ste eeuw helpen :P

Supervet, we gaan een Raspberry Pi inbouwen: zo gezegd zo gedaan:

Hotzee heel de bende uit het dashboard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_rfe45qKIri4KKUUqq1Dxx8F4s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RDMY52VKuG30hArn9XMTTGe.jpg?f=fotoalbum_medium

Meteen alle bekabeling geruimd die niet meer nodig was en waar nodig kabels vervangen, koppelingen verbeterd/vervangen.

De testopstelling:

Bestaande uit: Raspberry Pi 4, een raspberry pi touchscreen, een StromPi3 en een accu board, dit om de stroomuitval bij starten op te vangen :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owbLyPgKkkSZywMVTmaA8Pa3_Lk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDWOyJRhLhG5RRcx37jXuuj2.jpg?f=fotoalbum_medium

Gezien de oplossing, iPhone ->> BT naar de Raspberry -->> BT naar de amp helaas niet werkte ook nog maar een RCA board gekocht toch maar goed dat ik de RCA kabels nog niet had weggehaald :P

Ook had de Pi het vrij snel warm in de test setup, dus ook maar even een 12V actieve fan erbij geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyZtz4ih-UHLlRL2Mm-EaG4QaeM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TOflMDY0agOD4bPfSt6DjKp.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRLMZTA7NX3pLsdVwwl6PfNDnkE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZp0uaX5fuIzQfLcFjir0IPm.jpg?f=fotoalbum_medium

Na wat zaagwerk in het middenconsole plastic hieronder het resultaat :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1gs4grJnlwQijCBb6_LM7MAeMs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ce73XHmgzKhlXNrsTkm5XfTZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jO8Hvq4Lv5yLQPY58BeeQ23GiM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjZzb9VNLl7gNRg8V2y9Qryr.jpg?f=fotoalbum_medium

7 port USB hub erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb9SqMHhmFhC7pxruaBWPFRMM8c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ2LGlgusNajyFnnrKlbnk1b.jpg?f=fotoalbum_medium

en werkend hoor :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_TD2psh4IHxWj4PN3P5UGjJLzE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2KmgywnZuGmbqfoBTd8OIDS.jpg?f=fotoalbum_medium

Enige nadeeltje nog: via de hotspot spotify connect starten vond hij niet tof.

Dus nog een USB powered access point gevonden :P De Swift heeft nu zijn eigen WiFi :D

Voor iedereen die het zich afvraagt. De hele bende is aangesloten en afgezekerd met 7,5A zekering op de accessoire stand. Het booten van de Pi kost ongeveer 45 seconden. De AP heeft ongeveer 24 seconden nodig.

Indien de spanning nu wegvalt op de accessoire (kortom contact uit) dan gaat de Pi over op de accu en geeft hij na 60 seconden een net shutdown commando waardoor hij netjes afsluiten. Zodra de spanning op de accessoire weer terugkomt gaat hij weer booten.

Het is nu mogelijk om vanaf apparaten te streamen qua audio naar de Pi, ook kunnen we films en series vanuit thuis streamen via Plex en met eventuele extra modules zouden we hem aan de OBD kunnen hangen om ook nog de auto verder te kunnen uitlezen. Ook navigatie kan hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooie update! Leuk dat je aan de slag bent gegaan met een Raspberry. Ik heb dat ook ooit nog eens overwogen, maar als ik zie hoeveel werk het kost, ben ik blij dat ik voor een kant en klare oplossing ben gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
The Inquisitor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:58:
Mooie update! Leuk dat je aan de slag bent gegaan met een Raspberry. Ik heb dat ook ooit nog eens overwogen, maar als ik zie hoeveel werk het kost, ben ik blij dat ik voor een kant en klare oplossing ben gegaan :p
Mwah in totaal ben ik nu denk met alles 4 dagen zoet geweest valt me alles nog mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

SpoekGTi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Mwah in totaal ben ik nu denk met alles 4 dagen zoet geweest valt me alles nog mee ;)
Ja maar ik ben vermoedelijk iets minder handig, dus voor mij wordt het 7 dagen, veel gescheld, en een product dat niet helemaal werkt zoals het zou moeten :P

Ik heb ondertussen mijn Sony XAV-AX3005db ingebouwd, ziet er strakker uit dan de vorige en een groter scherm is altijd fijn.

Ik heb ook nog naar een K&N open luchtfilter gekeken voor mijn Swift, maar ik vraag me af of het iets toevoegt aan de 1.2 motor. Daarnaast vind ik het geen mooi gezicht als de OEM luchtfilterbox is verwijderd. Ik zou denk ik liever voor een CAI gaan, op de OEM luchtfilterbox en dan een K&N inlegfilter plaatsen, maar ik kan nergens een CAI vinden die aan de originele box kan (wel over gelezen op diverse fora...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
The Inquisitor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:18:
Ik heb ook nog naar een K&N open luchtfilter gekeken voor mijn Swift, maar ik vraag me af of het iets toevoegt aan de 1.2 motor. Daarnaast vind ik het geen mooi gezicht als de OEM luchtfilterbox is verwijderd. Ik zou denk ik liever voor een CAI gaan, op de OEM luchtfilterbox en dan een K&N inlegfilter plaatsen, maar ik kan nergens een CAI vinden die aan de originele box kan (wel over gelezen op diverse fora...).
Niet lullig bedoeld, maar ik weet wel zeker dat een open luchtfilter aan die motor niks toevoegt. Sterker nog, in 95% van de gevallen -kost- een open luchtfilter een aantal PK en NM. Het voegt enkel wat toe als je een serieus ver gemodificeerde auto hebt en je dus gaat spelen met je AFR en op zoek bent naar die laatste paar (tienden van) procenten.

Een CAI zou je naar beneden moeten leggen zodat ie koude lucht van onder de auto aanzuigt. Dat heeft als bijkomend risico dat je ook vocht of water gaat aanzuigen met een hydrolock als gevolg. Kun je doen als je een auto hebt die je alleen maar met mooi weer gebruikt of bijvoorbeeld op het circuit, maar voor een daily zou ik zowel een open luchtfilter als een CAI nooit aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

UTwizard schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar ik weet wel zeker dat een open luchtfilter aan die motor niks toevoegt. Sterker nog, in 95% van de gevallen -kost- een open luchtfilter een aantal PK en NM. Het voegt enkel wat toe als je een serieus ver gemodificeerde auto hebt en je dus gaat spelen met je AFR en op zoek bent naar die laatste paar (tienden van) procenten.

Een CAI zou je naar beneden moeten leggen zodat ie koude lucht van onder de auto aanzuigt. Dat heeft als bijkomend risico dat je ook vocht of water gaat aanzuigen met een hydrolock als gevolg. Kun je doen als je een auto hebt die je alleen maar met mooi weer gebruikt of bijvoorbeeld op het circuit, maar voor een daily zou ik zowel een open luchtfilter als een CAI nooit aanraden.
Dank voor je toevoeging, dat vermoedde ik eigenlijk al. Het enige dat je dan mist het het leukere geluid van een openluchtfilter, maar dat is voor mij het geld niet waard, dat kan ik weer gebruiken voor andere modificaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
The Inquisitor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Dank voor je toevoeging, dat vermoedde ik eigenlijk al. Het enige dat je dan mist het het leukere geluid van een openluchtfilter, maar dat is voor mij het geld niet waard, dat kan ik weer gebruiken voor andere modificaties :)
Het klopt inderdaad dat een ander luchtfilter wel voor een iets ander geluid kan zorgen. Als het je vooral om geluid gaat kun je eventueel nog naar een paneelfilter kijken van bijvoorbeeld K&N. Mijn hobby- / circuitauto heeft ook een K&N paneelfilter en daarmee is de turbo wel subtiel hoorbaar geworden in de cabine. Het verschilt een beetje per auto in hoeverre je verschil hoort, maar voor een paar tientjes kun je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Inderdaad luchtfilter maakt weinig verschil behalve wat meer sound.

Zit te dubben om de auto nog uit te rusten met een stage 1 chippie, dan komt hij op het vermogen van een Japanse gti ongeveer op 115 PK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpoekGTi
Holy crap, hoorde vandaag de prijs van de A-cross, ik denk dat die een redelijke categorie zoals de Kizashi wordt. Kortom weinig verkoop aantallen

A: hij wordt alleen op bestelling geleverd. Vanuit Japan.

B: de importeur en de dealers nemen geen demo model

C: de prijs wordt vanaf 67.000€ zie hier de reden voor a en b

Jammer als hij nu rond de 40-45k had gezeten ala maar dit is gewoon heel duur

[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 09-09-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SpoekGTi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:49:
En wat vinden we hier van :)

https://www.suzuki.nl/nieuwe-across/

Ik ben wel benieuwd misschien een opvolger voor de Vitara ooit. Hij lijkt wel een slag groter te zijn :)
Dank, die is geruisloos gelanceerd zeg. Waarschijnlijk de vervanger voor de Grand Vitara. Ik heb denk ik de laatst geproduceerde GV voor Europa (2016). Weinig tot geen vervangers op de markt oor deze auto. Misschien de Duster, maar anderen zijn of veel duurder of GEEN robuuste 4X4 zoals de GV.

Dit is blijkbaar de eerste hybride gemaakt ism Toyota. Op de Grille na hetzelfde als de RAV 2021. Geen slechte auto, maar toch een teleurstelling voor mij. Toch ga ik erover nadenken. Ik ga waarschijnlijk minder de bush bush in dus dan is een zuinigere auto zoals deze toch interessant. Maar mijn vrouw wordt wagenziekte in veel auto's dus of ik houd dezelfde of misschien een Skoda Kodiaq waar mijn vrouw graag in gereden wordt. Die is ook een stuk goedkoper waarschijnlijk. De A-cross komt, naar ik gelezen heb, enkel in een volledige uitrusting.

edit: Zie op de Suzuki site nog een aankondiging voor nieuwe hybride: de Swace

Afbeeldingslocatie: https://www.suzuki.be/sites/default/files/styles/teaser_xl/public/images/2020-10/301%20%283%29.jpg?itok=_WZxlnhZ

Gisteren mijn accu vervangen. Wat een gezeur zeg. Japanse model is blijkbaar afwijkend. Slanker en hoger. Maar ook met 78Ah en 660A niet standaard. Nu woon ik in de Balkan waar veel Chinese nepartikelen aangeboden worden. In Thessaloniki een dealer gevonden die in originele onderdelen handeld, maar na afrekenen zie ik een stapel met accu's van vele merken. Zegt de monteur vrolijk dat dat de nepperds uit Turkije en China zijn. Helft van de prijs.
Opgezocht hoe ik een echte VARTA batterij kan herkennen. Blijkbaar enkel door de datum cirkel op de onderkant. Bah, moet ik de batterij eruit gaan halen. Zo hou ik er alsnog een vervelend gevoel over. Temeer omdat de batterij nu 74Ah is. Geen idee hoeveel korter zijn leven zal zijn dan normaal. In mijn andere auto doet de batterij na 7 jaar het nog perfect. Deze is nu na 3 jaar al op. Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 01-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Die swace had ik inderdaad een mailtje van gezien. Klinkt als een kruising tussen een swift en een Hi-ace ;)

Ben nooit een stationwagen/sedan man geweest dus op voorhand heeft dit model al minpunten bij mij. De neus lijkt net op een Kia cee’D zijn neus of een nieuwe Scirocco neus.

Ik weet niet van de week nog bij de dealer geweest voor een flat tire ;) met de swift, schroefje erin gereden schijnbaar, gooit zo je planning in de war smorgens vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Ik zou graag willen weten welke versie een Swift is? Base, Comfort, Shogun etc...Gaat om een model uit 2009. Ik heb het kenteken en chassisnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
baronruud schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:31:
Ik zou graag willen weten welke versie een Swift is? Base, Comfort, Shogun etc...Gaat om een model uit 2009. Ik heb het kenteken en chassisnummer.
Ovi.rdw.nl

Of ga naar een suzuki dealer die kan het zien als het goed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SpoekGTi schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:21:
Ben nooit een stationwagen/sedan man geweest dus op voorhand heeft dit model al minpunten bij mij. De neus lijkt net op een Kia cee’D zijn neus of een nieuwe Scirocco neus.

Ik weet niet van de week nog bij de dealer geweest voor een flat tire ;) met de swift, schroefje erin gereden schijnbaar, gooit zo je planning in de war smorgens vroeg.
Een echte station hou ik ook niet zo van. Gewoon niet mooi. Sedan...rijd gewoon niet fijn en blik op de weg is niet zo goed als in een hogere auto. Ik houd het voorlopig bij GV types.

Schroefjes. Yep, zelfde gehad. Irritant. Zie hier op de parkeerplaats bij mij voor weleens werklui spul inelkaar flansen die vervolgens al hun troep inclusief zeeën aan schroefjes en spijkers achterlaten. Kan ik ze tussen het grind eruit gaan vissen. Kost maanden voordat je ze allemaal denkt te hebben.

Goede nieuws is dat mijn band ondanks het gat gewoon nog goed functioned.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Suzuki rijder meldt :w

Ik zag meerdere motoren hier staan, dus bij deze :D

Sinds mei dit jaar in het bezit van een SV650x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHzBGNoG4A5oKZQAFuBgD0oo0ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJKnwNGJ8SvXuRcOm8GTbZ3u.jpg?f=user_large

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Hmmz, ik kom dus net achter het feit dat de Swace een samenwerking is met Toyota. Sterker nog ik denk dat zowel de A-cross en de swace gewoon rebadges zijn van de RAV4 en de Toyota Corolla.

Het lijkt wel heul erg op elkaar. Zou dit betekenen dat Suzuki zelf niets ziet in stations en de echte suvs?

En dus het klein en middensegment blijft bedienen.

Ze hebben wel vaker een rebadge gedaan met de Splash maar vind het wel jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:07
Het zijn beide rebadges van Toyota inderdaad, met een gewijzigd ontwerp van de bumpers, in het geval van de Swace.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar de Suzuki modellen zijn, naar verluid, duurder dan de Toyota equivalenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:35
SpoekGTi schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:01:
Hmmz, ik kom dus net achter het feit dat de Swace een samenwerking is met Toyota. Sterker nog ik denk dat zowel de A-cross en de swace gewoon rebadges zijn van de RAV4 en de Toyota Corolla.

Het lijkt wel heul erg op elkaar. Zou dit betekenen dat Suzuki zelf niets ziet in stations en de echte suvs?

En dus het klein en middensegment blijft bedienen.

Ze hebben wel vaker een rebadge gedaan met de Splash maar vind het wel jammer
Klopt, dat zijn het ook, ontkennen ze ook niet :)

Doen ze omdat ze anders in de knoop komen met EU regelgeving vanaf 2021. Over het hele modellen gamma moeten ze onder een bepaald niveau co2 uitstoot zitten, door er snel nog even 2 hybrides aan toe te voegen zitten ze daar aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Afgelopen Maart is het weer gelukt.

De 26 jaar oude Swift is weer gekeurd :) Wel wat moeten lassen bij de linkerdraagarm, maar dat mag de pret niet drukken.

Voor de rest weinig aan de zeis.

Aankomend weekend is het zover dan ga ik het dak vervangen, wish me luck :)

Dan in de zomer groot onderhoud, koppeling, distributieriem etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Top update.

Gisteren is alles gelukt met het dakkie :) Goed weer gehad, lekker buiten kunnen rommelen bij een goede kennis met een fietsenzaak :) altijd handig als je net even wat nodig hebt.

De pics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6gCdaSmPioGGvLEOI_0-cixryk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDaKSnxVhAuQgMj5Kxoc6iKy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/243Ozl6ky-Jyp8LeSzeWRifA0aQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXthXYEnZY2zHnLdp92QvKgF.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTZwFBShYPdN9Yt44fzQ0WSIINc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rhog6MwPW7oMTEqZHb85Kgsl.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oy1DFbHsXfFC95vckTNJ-hIicU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHStK2d9ImfAvCcFAZJ4kC6J.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqC_-jEzcn85-9p88IdqOjxdsC4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icia9QAmIh9ZyWSPj7RpHeJM.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTiPH-KTDUd-IEtdHrWgn7mBbH4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlZpOnzxfJIOIQCqgMSVfyja.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI3D369HC8f9wGNTcPI30_KCbYs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEKDB1sXvCPC9Kkf2IiCVDXt.jpg?f=fotoalbum_medium

Alle 40ish boutjes/schroeven meteen vervangen door RVS inbusboutjes en met wat vet erin gedraaid.

De roestige punten meteen even netjes gemaakt en in de lak gezet, was grotendeels oppervlakkig. 1 van de spankabels had de geest gegeven dus hier een nieuwe voor gemaakt met een handrem kabel.

Op den duur voor het gemak de kofferklep er maar afgehaald.

Nu even 2 weken met de kap dichtrijden om de stof te laten oprekken, staat nu echt snaar strak :P

En dan eens kijken hoe de waterdichtheid bij de sluitpunten zich heeft opgeofferd of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 18-04-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik heb sinds een jaar (paar jaar geleden ook) een Alto uit 87. Welke prima start maar hij loopt alles behalve goed. Ik denk dat er al jaren niets gedaan is.. Neem me niet kwalijk als ik domme dingen zeg, ik heb nog nooit gesleuteld aan een auto..

Dus ik heb een aantal onderdelen ook besteld, even los van de hoop dat het daarna weer goed is, om gewoon te sleutelen en het te snappen.

Ik heb 3 bougies besteld, de bijbehorende kabels, de verdeelkap, de rotor daarvoor en een bobine. So far so good. 2 van de 3 bougies krijg ik niet los, als ik de vervangen bougie bekijk leek me dit geen overbodige luxe. Nog geen idee hoe ik de andere 2 los krijg, maar dan komt vast.

Mijn grootste issue zit bij de bobine. De huidige heeft een min, een plus en een B aansluiting. Alle bobines op het internet hebben alleen een min en een plus.. Ik heb nog geen uren gezocht, maar kan niet vinden waar die B voor is. De nieuwe bobine er in, min en plus aansluiten en de auto start, maar hij slaat direct af.

Heb ik een verkeerde bobine? Moet ik het anders aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auwvA-CXpBcgb8cyoWSdyndz94U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uB8CVg0FO5WzEmmvSgJChreK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii7IfZ3aaL0i9HQzCZtLlLVF174=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDt7621gDDG3Mq8fws7zcgty.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UMip5jIRcC6snYq4AU5PN6-zLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0iEIfQDuJ6sdQQ8pGsCN4eic.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
@rscheper gebruik je de juiste bougiesleutel? Dan met kruipolie oid een nachtje laten inweken. Waarschijnlijk vastgerot. Een tik met een hamer op je bougiesleutel wil ook wel eens helpen, al heb je dan de (kleine) kans dat de bougie afbreekt en dan ben je verder van huis.

Hoe liep de auto voor het vervangen van de bobine?

Zou die B voor breaker (immobilizer) kunnen staan? Mijn russisch (??) is niet zo goed..https://car-diagrams.jimdofree.com/suzuki/swift/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
FitTiv schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:50:
@rscheper gebruik je de juiste bougiesleutel? Dan met kruipolie oid een nachtje laten inweken. Waarschijnlijk vastgerot. Een tik met een hamer op je bougiesleutel wil ook wel eens helpen, al heb je dan de (kleine) kans dat de bougie afbreekt en dan ben je verder van huis.

Hoe liep de auto voor het vervangen van de bobine?

Zou die B voor breaker (immobilizer) kunnen staan? Mijn russisch (??) is niet zo goed..https://car-diagrams.jimdofree.com/suzuki/swift/
Het is me gelukt, inderdaad iets beter gereedschap, wat kruipolie, in laten werken en toen gingen ze alle 3 los. De bobine heb ik nog niet vervangen, kan er ook weinig over vinden op het internet. Dus ga ik nog even langs de lokale Suzuki dealer. Bedankt!

Ik heb echter vorige week een Swift cabrio aangeschaft die nu wat voorrang krijgt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
rscheper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb echter vorige week een Swift cabrio aangeschaft die nu wat voorrang krijgt :-)
Ja hee, pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:52

Mr Pingu

Professioneel Prutser

He mensen hier!

Hier toevallig iemand met een swift uit 2005?
Vandaag eentje gekocht en las op internet dat je aux kabel kan kopen voor de radio zodat ik gewoon spotify kan gebruiken maar ik ben een beetje onzeker welke kabel juist is. Als ik Google op de aux krijg ik zo’n 8-pin maar die ziet er anders uit dan wat ik op de achterkant in de radio-unit heb

Achterkant van de radio unit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLFlPOgo8x7dS561k-S-HSzYbHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gREYcOiyLxDeTK3wvEYOrPWT.jpg?f=fotoalbum_large

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 23:58

Rick-Jan

always connected

Mr Pingu schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:06:
He mensen hier!

Hier toevallig iemand met een swift uit 2005?
Vandaag eentje gekocht en las op internet dat je aux kabel kan kopen voor de radio zodat ik gewoon spotify kan gebruiken maar ik ben een beetje onzeker welke kabel juist is. Als ik Google op de aux krijg ik zo’n 8-pin maar die ziet er anders uit dan wat ik op de achterkant in de radio-unit heb

Achterkant van de radio unit:

[Afbeelding]
Je kan ze op AliExpress kopen, heb ik voor mijn 2013 Swift ook gedaan maar helaas werkte het bij mij niet (radio wilde niet op aux ingang)

https://m.nl.aliexpress.c....jpg_640x640Q90.jpg_.webp

EDIT: zie net dat jouw aansluiting net iets anders is...

https://www.amazon.nl/Blu...en-BTA-SUZ2/dp/B07DC64LZ4

Dat lijkt er meer op.

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 14-07-2021 12:10 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Rick-Jan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Je kan ze op AliExpress kopen, heb ik voor mijn 2013 Swift ook gedaan maar helaas werkte het bij mij niet (radio wilde niet op aux ingang)

Dat lijkt er meer op.
Uit mijn hoofd: AUX ingang bestaat ook niet, het wordt gezien als een CD-wisselaar. Volgens mij moet je CD-knop lang ingedrukt houden... zoiets was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 23:58

Rick-Jan

always connected

The Inquisitor schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Uit mijn hoofd: AUX ingang bestaat ook niet, het wordt gezien als een CD-wisselaar. Volgens mij moet je CD-knop lang ingedrukt houden... zoiets was het
Dat was het ja, kreeg die optie alleen niet, ook bij inhouden van de knop.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:52

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Rick-Jan Ja ik zag dat die van mij ook net anders was dus twijfelde. Ik zie ook dat die setjes waar jij naar verwijst op aliexpress voor zo'n 55 USD te krijgen zijn. Ga even nadenken of ik voor dat bedrag deze weg ga of dat ik niet gewoon de hele unit vervang. 50 Euries vind ik het teveel van het goede voor 'een aux-kabeltje' en met flaky garantie dat het werkt als ik jouw ervaring hoor.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mr Pingu schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:15:
@Rick-Jan Ja ik zag dat die van mij ook net anders was dus twijfelde. Ik zie ook dat die setjes waar jij naar verwijst op aliexpress voor zo'n 55 USD te krijgen zijn. Ga even nadenken of ik voor dat bedrag deze weg ga of dat ik niet gewoon de hele unit vervang. 50 Euries vind ik het teveel van het goede voor 'een aux-kabeltje' en met flaky garantie dat het werkt als ik jouw ervaring hoor.
Voor goede kwaliteit kun je er eentje kopen van Connects2 (een UK bedrijf). In Nederland zijn al die onderdelen behoorlijk prijzig, maar op Ebay kun je ze kopen uit het VK. Jammer dat ze niet meer bij de EU horen nu.

Met deze set kun je zelfs bluetooth krijgen op je oorspronkelijke radio, en de adapter lijkt overeen te komen:
https://connects2.com/Product/ProductItem/CTASZBT001

Alhoewel ik nu zie dat ze op ebay ook behoorlijk aan de prijs zijn. Dat merk moet ook een AUX interface kabel hebben, maar die pagina is nu kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Zijn er hier mensen met een Vitara of andere Suzuki uitgerust met Radar Brake Support? Ik heb sinds kort een Vitara met dit systeem, maar regelmatig schiet dit systeem tijdelijk in storing; dan werkt de RBS en ook de (adaptive) cruise control een paar minuten niet meer en komt er een kerstboom aan waarschuwingen langs.
Heel sporadisch waarschuwt het systeem ook ineens voor een aanrijding terwijl er geen auto voor me rijdt..

Die storing komt sowieso altijd als ik een paar tunnels hier in de buurt in rijdt. Dealer claimt dat die tunnels inderdaad berucht zijn dit soort storingen te veroorzaken omdat ze klein zijn en vol antennes zitten. Ze gaan nog wel de auto even nakijken.

Andere mensen met ervaring met dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Radiant schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:24:
Zijn er hier mensen met een Vitara of andere Suzuki uitgerust met Radar Brake Support? Ik heb sinds kort een Vitara met dit systeem, maar regelmatig schiet dit systeem tijdelijk in storing; dan werkt de RBS en ook de (adaptive) cruise control een paar minuten niet meer en komt er een kerstboom aan waarschuwingen langs.
Heel sporadisch waarschuwt het systeem ook ineens voor een aanrijding terwijl er geen auto voor me rijdt..

Die storing komt sowieso altijd als ik een paar tunnels hier in de buurt in rijdt. Dealer claimt dat die tunnels inderdaad berucht zijn dit soort storingen te veroorzaken omdat ze klein zijn en vol antennes zitten. Ze gaan nog wel de auto even nakijken.

Ja ik heb ook een Vitara en in tunnels en Den Haag helemaal de tunnels op de N14 gebeurt dit vaak.
Te veel weerkaatsing denk ik

Spannend he...even rijden zonder je hulpjes :)

Ben er toen ook voor gewaarschuwd speciaal Den Haag

[ Voor 3% gewijzigd door Sassem op 03-09-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sassem schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:15:
[...]

Ja ik heb ook een Vitara en in tunnels en Den Haag helemaal in de Forester tunnel gebeurt dit vaak.
Te veel weerkaatsing denk ik

Spannend he...even rijden zonder je hulpjes :)
Och, ik vond het spannender dat mijn auto misschien een defect had :P
Dank voor je reactie, dan zal het allemaal wel meevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 03-09-2021 15:29 ]

• SpoekGTi
rscheper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Het is me gelukt, inderdaad iets beter gereedschap, wat kruipolie, in laten werken en toen gingen ze alle 3 los. De bobine heb ik nog niet vervangen, kan er ook weinig over vinden op het internet. Dus ga ik nog even langs de lokale Suzuki dealer. Bedankt!

Oeh een maatje pics graag van de Cabrio :)

• SpoekGTi
Radiant schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:24:

Meldt zich: Vitara 2015, ik moet zeggen het komt niet meer zo veel voor als in het begin.

Ik kan het wel triggeren door de auto al te laten rollen en dan pas te starten dan schiet hij al in paniekmodus voor ik weg rij :) iets met sensors die niet kunnen kalibreren want de auto rijdt al.

Tijdens het rijden hebben wij het af en toe met laagstaande zon of als je net een verkeerd afgesteld koplamp tegenligger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik heb een Swift cabrio (1994), sinds een paar maanden. Thuis nog druk bezig met bouwen van een nieuwe blokhut waarna de oude schuren weg kunnen. Daar wil ik vervolgens een carport maken.. Echter, het slechte weer is er al en ik heb nu natuurlijk nog geen carport, dus wil ik op zoek naar een bijpassende hoes voor in de wintermaanden (al gebruik ik de auto af en toe nog wel).

Ik zit alleen een beetje met de maten, volgens mij is de Swift 360cm lang, maar de gemiddelde hoes begint tussen de 370-400 centimeter. Ook is het natuurlijk een relatief lage auto. Heeft iemand van jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
rscheper schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:36:
Ik heb een Swift cabrio (1994), sinds een paar maanden. Thuis nog druk bezig met bouwen van een nieuwe blokhut waarna de oude schuren weg kunnen. Daar wil ik vervolgens een carport maken.. Echter, het slechte weer is er al en ik heb nu natuurlijk nog geen carport, dus wil ik op zoek naar een bijpassende hoes voor in de wintermaanden (al gebruik ik de auto af en toe nog wel).

Ik zit alleen een beetje met de maten, volgens mij is de Swift 360cm lang, maar de gemiddelde hoes begint tussen de 370-400 centimeter. Ook is het natuurlijk een relatief lage auto. Heeft iemand van jullie ervaringen hiermee?
Op dit moment heb ik alleen een topcover erop liggen met slecht weer. Te weten deze: https://www.autohoezenonline.nl/dakhoes-buiten Hiermee hou ik in ieder geval het water uit de afvoer van het dak de carrosserie in.

Voor die paar tientjes houd hij het al bijna 3 jaar vol. Ik ga zelf wel op zoek binnenkort naar een volledige hoes.

Hoe is de staat van je dak en raamrubbers?

Ik gebruik de auto al daily driver en dat houdt hem in ieder geval elke dag warm en droog gereden, momenteel geen plaats voor een carport/garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Zo das een tijd gezien dat we ons geleden hebben.

Even een update van het afgelopen jaar.

Jawel, we hebben de keuring weer overleefd, jaargang 28 gaan we in dit jaar jongens. We gaan voor de 35.

Als vervolg op de knalpijp. Diverse uitwegen getracht waarvan hier de goedkoopste:

Ik heb de auto laten herkeuren: resultaat, met een imitatie kat alles in orde gevonden bij de RDW en nu is dus de motorswap ook officieel :) 74KW netjes op kenteken. En omdat er voor het jaartal van het blok nog geen officieel Db limiet was, mag ik nu het wettelijk maximum produceren a 95 Db (en daar zitten we onder)

De headunit heb ik even uit de wagen liggen, hiervoor wordt een nieuw inbouwframe gemaakt/3D geprint, de bevestiging was niet helemaal 100%

Met de laatste keuring meteen broodnodige onderhoud laten uitvoeren.

Grote beurt
Nieuwe koppeling (ouch) was echt nodig, slipte de laatste weken in elke versnelling wel
Nieuwe distributie set (ouch)
Nieuwe radiateur en wat ander klein prul

Kortom een arm, nier en een 3tal ribben lichter, maar we kunnen weer en realistisch gezien ga ik deze koppeling niet meer slijten. En de riem gaat weer 6 jaar mee. Koppeling en distri had ik al ingecalculeerd dat dat er aan zat te komen.

Plannen voor dit jaar, headunit in orde maken. Alle lampen veranderen van normale lampjes naar LED.

Nieuw setje velgen en rubber voor de zomer, de huidige velgen gaan er met de winter weer op.

Waarschijnlijk ga ik haar ook nog laten chippen.

Al met al leuke update en leuke dingen in het verschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 11:35
Even een trapje, ik heb al wat zitten zoeken en kan nou niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Sinds een maand ben ik eigenaar van een Suzuki S-Cross SX4. Rijdt lekker en ben over het algemeen dik tevreden met de auto.

Echter snap ik niet helemaal hoe de parkeersensoren op mijn auto werken.
Ik heb parkeersensoren voor, zonder een interface op het informatiedisplay. Wanneer ik de auto start, wanneer deze met de neus tegen een muur/auto/watdanook staat, wordt ik begroet door een constante danwel niet constante pieptoon. Bij het achteruit rijden blijft de piep aanwezig tot er voldoende ruimte tussen de auto en het object is... echter bij het vooruit inparkeren geeft de auto geen kik. 8)7
Ik zie links van het stuur ook geen knop om de parkeersensoren aan/uit te zetten.

Afgezien van de kennis dat ik weet dat er iets voor mij staat (evt een kind of iets dergelijks) heb ik het idee dat deze sensoren eigenlijk niet heel veel toe voegen.
Ben ik hiermee de enige? :X

(dealer gaat nog een belletje krijgen met dezelfde vraag, ik doe graag wat huiswerk vooraf O-) )

• SpoekGTi
Laat eens iemand voorlangs de auto lopen, dan zouden de sensoren voor ook al iets moeten registreren, dat doen ze bij de Vitara van mijn vriendin namelijk wel

Ik heb een auto gehad, i kid you not, waarbij de front sensors alleen gingen werken als ik een keer de achteruit sensors ingeschakeld had gehad door naar de R de schakelen........Was overigens geen Suuz, maar toch is het testen waard

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 18-09-2024 17:33 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste