Dank voor je toevoeging, dat vermoedde ik eigenlijk al. Het enige dat je dan mist het het leukere geluid van een openluchtfilter, maar dat is voor mij het geld niet waard, dat kan ik weer gebruiken voor andere modificatiesUTwizard schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:38:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar ik weet wel zeker dat een open luchtfilter aan die motor niks toevoegt. Sterker nog, in 95% van de gevallen -kost- een open luchtfilter een aantal PK en NM. Het voegt enkel wat toe als je een serieus ver gemodificeerde auto hebt en je dus gaat spelen met je AFR en op zoek bent naar die laatste paar (tienden van) procenten.
Een CAI zou je naar beneden moeten leggen zodat ie koude lucht van onder de auto aanzuigt. Dat heeft als bijkomend risico dat je ook vocht of water gaat aanzuigen met een hydrolock als gevolg. Kun je doen als je een auto hebt die je alleen maar met mooi weer gebruikt of bijvoorbeeld op het circuit, maar voor een daily zou ik zowel een open luchtfilter als een CAI nooit aanraden.
Het klopt inderdaad dat een ander luchtfilter wel voor een iets ander geluid kan zorgen. Als het je vooral om geluid gaat kun je eventueel nog naar een paneelfilter kijken van bijvoorbeeld K&N. Mijn hobby- / circuitauto heeft ook een K&N paneelfilter en daarmee is de turbo wel subtiel hoorbaar geworden in de cabine. Het verschilt een beetje per auto in hoeverre je verschil hoort, maar voor een paar tientjes kun je het proberen.The Inquisitor schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Dank voor je toevoeging, dat vermoedde ik eigenlijk al. Het enige dat je dan mist het het leukere geluid van een openluchtfilter, maar dat is voor mij het geld niet waard, dat kan ik weer gebruiken voor andere modificaties
Inderdaad luchtfilter maakt weinig verschil behalve wat meer sound.
Zit te dubben om de auto nog uit te rusten met een stage 1 chippie, dan komt hij op het vermogen van een Japanse gti ongeveer op 115 PK
Zit te dubben om de auto nog uit te rusten met een stage 1 chippie, dan komt hij op het vermogen van een Japanse gti ongeveer op 115 PK
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Holy crap, hoorde vandaag de prijs van de A-cross, ik denk dat die een redelijke categorie zoals de Kizashi wordt. Kortom weinig verkoop aantallen
A: hij wordt alleen op bestelling geleverd. Vanuit Japan.
B: de importeur en de dealers nemen geen demo model
C: de prijs wordt vanaf 67.000€ zie hier de reden voor a en b
Jammer als hij nu rond de 40-45k had gezeten ala maar dit is gewoon heel duur
A: hij wordt alleen op bestelling geleverd. Vanuit Japan.
B: de importeur en de dealers nemen geen demo model
C: de prijs wordt vanaf 67.000€ zie hier de reden voor a en b
Jammer als hij nu rond de 40-45k had gezeten ala maar dit is gewoon heel duur
[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 09-09-2020 23:30 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dank, die is geruisloos gelanceerd zeg. Waarschijnlijk de vervanger voor de Grand Vitara. Ik heb denk ik de laatst geproduceerde GV voor Europa (2016). Weinig tot geen vervangers op de markt oor deze auto. Misschien de Duster, maar anderen zijn of veel duurder of GEEN robuuste 4X4 zoals de GV.SpoekGTi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:49:
En wat vinden we hier van![]()
https://www.suzuki.nl/nieuwe-across/
Ik ben wel benieuwd misschien een opvolger voor de Vitara ooit. Hij lijkt wel een slag groter te zijn
Dit is blijkbaar de eerste hybride gemaakt ism Toyota. Op de Grille na hetzelfde als de RAV 2021. Geen slechte auto, maar toch een teleurstelling voor mij. Toch ga ik erover nadenken. Ik ga waarschijnlijk minder de bush bush in dus dan is een zuinigere auto zoals deze toch interessant. Maar mijn vrouw wordt wagenziekte in veel auto's dus of ik houd dezelfde of misschien een Skoda Kodiaq waar mijn vrouw graag in gereden wordt. Die is ook een stuk goedkoper waarschijnlijk. De A-cross komt, naar ik gelezen heb, enkel in een volledige uitrusting.
edit: Zie op de Suzuki site nog een aankondiging voor nieuwe hybride: de Swace

Gisteren mijn accu vervangen. Wat een gezeur zeg. Japanse model is blijkbaar afwijkend. Slanker en hoger. Maar ook met 78Ah en 660A niet standaard. Nu woon ik in de Balkan waar veel Chinese nepartikelen aangeboden worden. In Thessaloniki een dealer gevonden die in originele onderdelen handeld, maar na afrekenen zie ik een stapel met accu's van vele merken. Zegt de monteur vrolijk dat dat de nepperds uit Turkije en China zijn. Helft van de prijs.
Opgezocht hoe ik een echte VARTA batterij kan herkennen. Blijkbaar enkel door de datum cirkel op de onderkant. Bah, moet ik de batterij eruit gaan halen. Zo hou ik er alsnog een vervelend gevoel over. Temeer omdat de batterij nu 74Ah is. Geen idee hoeveel korter zijn leven zal zijn dan normaal. In mijn andere auto doet de batterij na 7 jaar het nog perfect. Deze is nu na 3 jaar al op. Jammer.
[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 01-11-2020 11:51 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Die swace had ik inderdaad een mailtje van gezien. Klinkt als een kruising tussen een swift en een Hi-ace 
Ben nooit een stationwagen/sedan man geweest dus op voorhand heeft dit model al minpunten bij mij. De neus lijkt net op een Kia cee’D zijn neus of een nieuwe Scirocco neus.
Ik weet niet van de week nog bij de dealer geweest voor een flat tire
met de swift, schroefje erin gereden schijnbaar, gooit zo je planning in de war smorgens vroeg.
Ben nooit een stationwagen/sedan man geweest dus op voorhand heeft dit model al minpunten bij mij. De neus lijkt net op een Kia cee’D zijn neus of een nieuwe Scirocco neus.
Ik weet niet van de week nog bij de dealer geweest voor een flat tire
Ik zou graag willen weten welke versie een Swift is? Base, Comfort, Shogun etc...Gaat om een model uit 2009. Ik heb het kenteken en chassisnummer.
Ovi.rdw.nlbaronruud schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:31:
Ik zou graag willen weten welke versie een Swift is? Base, Comfort, Shogun etc...Gaat om een model uit 2009. Ik heb het kenteken en chassisnummer.
Of ga naar een suzuki dealer die kan het zien als het goed is
Een echte station hou ik ook niet zo van. Gewoon niet mooi. Sedan...rijd gewoon niet fijn en blik op de weg is niet zo goed als in een hogere auto. Ik houd het voorlopig bij GV types.SpoekGTi schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:21:
Ik weet niet van de week nog bij de dealer geweest voor een flat tiremet de swift, schroefje erin gereden schijnbaar, gooit zo je planning in de war smorgens vroeg.
Schroefjes. Yep, zelfde gehad. Irritant. Zie hier op de parkeerplaats bij mij voor weleens werklui spul inelkaar flansen die vervolgens al hun troep inclusief zeeën aan schroefjes en spijkers achterlaten. Kan ik ze tussen het grind eruit gaan vissen. Kost maanden voordat je ze allemaal denkt te hebben.
Goede nieuws is dat mijn band ondanks het gat gewoon nog goed functioned.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Suzuki rijder meldt 
Ik zag meerdere motoren hier staan, dus bij deze
Sinds mei dit jaar in het bezit van een SV650x

Ik zag meerdere motoren hier staan, dus bij deze
Sinds mei dit jaar in het bezit van een SV650x
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJKnwNGJ8SvXuRcOm8GTbZ3u.jpg?f=user_large)
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Hmmz, ik kom dus net achter het feit dat de Swace een samenwerking is met Toyota. Sterker nog ik denk dat zowel de A-cross en de swace gewoon rebadges zijn van de RAV4 en de Toyota Corolla.
Het lijkt wel heul erg op elkaar. Zou dit betekenen dat Suzuki zelf niets ziet in stations en de echte suvs?
En dus het klein en middensegment blijft bedienen.
Ze hebben wel vaker een rebadge gedaan met de Splash maar vind het wel jammer
Het lijkt wel heul erg op elkaar. Zou dit betekenen dat Suzuki zelf niets ziet in stations en de echte suvs?
Het zijn beide rebadges van Toyota inderdaad, met een gewijzigd ontwerp van de bumpers, in het geval van de Swace.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Maar de Suzuki modellen zijn, naar verluid, duurder dan de Toyota equivalenten?
Klopt, dat zijn het ook, ontkennen ze ook nietSpoekGTi schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:01:
Hmmz, ik kom dus net achter het feit dat de Swace een samenwerking is met Toyota. Sterker nog ik denk dat zowel de A-cross en de swace gewoon rebadges zijn van de RAV4 en de Toyota Corolla.
Doen ze omdat ze anders in de knoop komen met EU regelgeving vanaf 2021. Over het hele modellen gamma moeten ze onder een bepaald niveau co2 uitstoot zitten, door er snel nog even 2 hybrides aan toe te voegen zitten ze daar aan..
Afgelopen Maart is het weer gelukt.
De 26 jaar oude Swift is weer gekeurd
Wel wat moeten lassen bij de linkerdraagarm, maar dat mag de pret niet drukken.
Voor de rest weinig aan de zeis.
Aankomend weekend is het zover dan ga ik het dak vervangen, wish me luck
Dan in de zomer groot onderhoud, koppeling, distributieriem etc.
De 26 jaar oude Swift is weer gekeurd
Voor de rest weinig aan de zeis.
Aankomend weekend is het zover dan ga ik het dak vervangen, wish me luck
Dan in de zomer groot onderhoud, koppeling, distributieriem etc.
Top update.
Gisteren is alles gelukt met het dakkie
Goed weer gehad, lekker buiten kunnen rommelen bij een goede kennis met een fietsenzaak
altijd handig als je net even wat nodig hebt.
De pics.
:strip_exif()/f/image/hDaKSnxVhAuQgMj5Kxoc6iKy.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/GXthXYEnZY2zHnLdp92QvKgF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Rhog6MwPW7oMTEqZHb85Kgsl.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/QHStK2d9ImfAvCcFAZJ4kC6J.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/icia9QAmIh9ZyWSPj7RpHeJM.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/nlZpOnzxfJIOIQCqgMSVfyja.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/QEKDB1sXvCPC9Kkf2IiCVDXt.jpg?f=fotoalbum_medium)
Alle 40ish boutjes/schroeven meteen vervangen door RVS inbusboutjes en met wat vet erin gedraaid.
De roestige punten meteen even netjes gemaakt en in de lak gezet, was grotendeels oppervlakkig. 1 van de spankabels had de geest gegeven dus hier een nieuwe voor gemaakt met een handrem kabel.
Op den duur voor het gemak de kofferklep er maar afgehaald.
Nu even 2 weken met de kap dichtrijden om de stof te laten oprekken, staat nu echt snaar strak
En dan eens kijken hoe de waterdichtheid bij de sluitpunten zich heeft opgeofferd of niet.
Gisteren is alles gelukt met het dakkie
De pics.
:strip_exif()/f/image/hDaKSnxVhAuQgMj5Kxoc6iKy.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/GXthXYEnZY2zHnLdp92QvKgF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Rhog6MwPW7oMTEqZHb85Kgsl.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/QHStK2d9ImfAvCcFAZJ4kC6J.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/icia9QAmIh9ZyWSPj7RpHeJM.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/nlZpOnzxfJIOIQCqgMSVfyja.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/QEKDB1sXvCPC9Kkf2IiCVDXt.jpg?f=fotoalbum_medium)
Alle 40ish boutjes/schroeven meteen vervangen door RVS inbusboutjes en met wat vet erin gedraaid.
De roestige punten meteen even netjes gemaakt en in de lak gezet, was grotendeels oppervlakkig. 1 van de spankabels had de geest gegeven dus hier een nieuwe voor gemaakt met een handrem kabel.
Op den duur voor het gemak de kofferklep er maar afgehaald.
Nu even 2 weken met de kap dichtrijden om de stof te laten oprekken, staat nu echt snaar strak
En dan eens kijken hoe de waterdichtheid bij de sluitpunten zich heeft opgeofferd of niet.
[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 18-04-2021 12:42 ]
Ik heb sinds een jaar (paar jaar geleden ook) een Alto uit 87. Welke prima start maar hij loopt alles behalve goed. Ik denk dat er al jaren niets gedaan is.. Neem me niet kwalijk als ik domme dingen zeg, ik heb nog nooit gesleuteld aan een auto..
Dus ik heb een aantal onderdelen ook besteld, even los van de hoop dat het daarna weer goed is, om gewoon te sleutelen en het te snappen.
Ik heb 3 bougies besteld, de bijbehorende kabels, de verdeelkap, de rotor daarvoor en een bobine. So far so good. 2 van de 3 bougies krijg ik niet los, als ik de vervangen bougie bekijk leek me dit geen overbodige luxe. Nog geen idee hoe ik de andere 2 los krijg, maar dan komt vast.
Mijn grootste issue zit bij de bobine. De huidige heeft een min, een plus en een B aansluiting. Alle bobines op het internet hebben alleen een min en een plus.. Ik heb nog geen uren gezocht, maar kan niet vinden waar die B voor is. De nieuwe bobine er in, min en plus aansluiten en de auto start, maar hij slaat direct af.
Heb ik een verkeerde bobine? Moet ik het anders aansluiten?
Dus ik heb een aantal onderdelen ook besteld, even los van de hoop dat het daarna weer goed is, om gewoon te sleutelen en het te snappen.
Ik heb 3 bougies besteld, de bijbehorende kabels, de verdeelkap, de rotor daarvoor en een bobine. So far so good. 2 van de 3 bougies krijg ik niet los, als ik de vervangen bougie bekijk leek me dit geen overbodige luxe. Nog geen idee hoe ik de andere 2 los krijg, maar dan komt vast.
Mijn grootste issue zit bij de bobine. De huidige heeft een min, een plus en een B aansluiting. Alle bobines op het internet hebben alleen een min en een plus.. Ik heb nog geen uren gezocht, maar kan niet vinden waar die B voor is. De nieuwe bobine er in, min en plus aansluiten en de auto start, maar hij slaat direct af.
Heb ik een verkeerde bobine? Moet ik het anders aansluiten?
![]() | ![]() | ![]() |
@rscheper gebruik je de juiste bougiesleutel? Dan met kruipolie oid een nachtje laten inweken. Waarschijnlijk vastgerot. Een tik met een hamer op je bougiesleutel wil ook wel eens helpen, al heb je dan de (kleine) kans dat de bougie afbreekt en dan ben je verder van huis.
Hoe liep de auto voor het vervangen van de bobine?
Zou die B voor breaker (immobilizer) kunnen staan? Mijn russisch (??) is niet zo goed..https://car-diagrams.jimdofree.com/suzuki/swift/
Zou die B voor breaker (immobilizer) kunnen staan? Mijn russisch (??) is niet zo goed..https://car-diagrams.jimdofree.com/suzuki/swift/
Het is me gelukt, inderdaad iets beter gereedschap, wat kruipolie, in laten werken en toen gingen ze alle 3 los. De bobine heb ik nog niet vervangen, kan er ook weinig over vinden op het internet. Dus ga ik nog even langs de lokale Suzuki dealer. Bedankt!FitTiv schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:50:
@rscheper gebruik je de juiste bougiesleutel? Dan met kruipolie oid een nachtje laten inweken. Waarschijnlijk vastgerot. Een tik met een hamer op je bougiesleutel wil ook wel eens helpen, al heb je dan de (kleine) kans dat de bougie afbreekt en dan ben je verder van huis.
Ik heb echter vorige week een Swift cabrio aangeschaft die nu wat voorrang krijgt :-)
Ja hee, pics!rscheper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Ik heb echter vorige week een Swift cabrio aangeschaft die nu wat voorrang krijgt :-)
He mensen hier!
Hier toevallig iemand met een swift uit 2005?
Vandaag eentje gekocht en las op internet dat je aux kabel kan kopen voor de radio zodat ik gewoon spotify kan gebruiken maar ik ben een beetje onzeker welke kabel juist is. Als ik Google op de aux krijg ik zo’n 8-pin maar die ziet er anders uit dan wat ik op de achterkant in de radio-unit heb
Achterkant van de radio unit:
Vandaag eentje gekocht en las op internet dat je aux kabel kan kopen voor de radio zodat ik gewoon spotify kan gebruiken maar ik ben een beetje onzeker welke kabel juist is. Als ik Google op de aux krijg ik zo’n 8-pin maar die ziet er anders uit dan wat ik op de achterkant in de radio-unit heb
:strip_exif()/f/image/gREYcOiyLxDeTK3wvEYOrPWT.jpg?f=fotoalbum_large)
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Je kan ze op AliExpress kopen, heb ik voor mijn 2013 Swift ook gedaan maar helaas werkte het bij mij niet (radio wilde niet op aux ingang)Mr Pingu schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:06:
He mensen hier!
[Afbeelding]
https://m.nl.aliexpress.c....jpg_640x640Q90.jpg_.webp
EDIT: zie net dat jouw aansluiting net iets anders is...
https://www.amazon.nl/Blu...en-BTA-SUZ2/dp/B07DC64LZ4
Dat lijkt er meer op.
[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 14-07-2021 12:10 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Uit mijn hoofd: AUX ingang bestaat ook niet, het wordt gezien als een CD-wisselaar. Volgens mij moet je CD-knop lang ingedrukt houden... zoiets was hetRick-Jan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Je kan ze op AliExpress kopen, heb ik voor mijn 2013 Swift ook gedaan maar helaas werkte het bij mij niet (radio wilde niet op aux ingang)
Dat lijkt er meer op.
Dat was het ja, kreeg die optie alleen niet, ook bij inhouden van de knop.The Inquisitor schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Uit mijn hoofd: AUX ingang bestaat ook niet, het wordt gezien als een CD-wisselaar. Volgens mij moet je CD-knop lang ingedrukt houden... zoiets was het
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
@Rick-Jan Ja ik zag dat die van mij ook net anders was dus twijfelde. Ik zie ook dat die setjes waar jij naar verwijst op aliexpress voor zo'n 55 USD te krijgen zijn. Ga even nadenken of ik voor dat bedrag deze weg ga of dat ik niet gewoon de hele unit vervang. 50 Euries vind ik het teveel van het goede voor 'een aux-kabeltje' en met flaky garantie dat het werkt als ik jouw ervaring hoor.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Voor goede kwaliteit kun je er eentje kopen van Connects2 (een UK bedrijf). In Nederland zijn al die onderdelen behoorlijk prijzig, maar op Ebay kun je ze kopen uit het VK. Jammer dat ze niet meer bij de EU horen nu.Mr Pingu schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:15:
@Rick-Jan Ja ik zag dat die van mij ook net anders was dus twijfelde. Ik zie ook dat die setjes waar jij naar verwijst op aliexpress voor zo'n 55 USD te krijgen zijn. Ga even nadenken of ik voor dat bedrag deze weg ga of dat ik niet gewoon de hele unit vervang. 50 Euries vind ik het teveel van het goede voor 'een aux-kabeltje' en met flaky garantie dat het werkt als ik jouw ervaring hoor.
Met deze set kun je zelfs bluetooth krijgen op je oorspronkelijke radio, en de adapter lijkt overeen te komen:
https://connects2.com/Product/ProductItem/CTASZBT001
Alhoewel ik nu zie dat ze op ebay ook behoorlijk aan de prijs zijn. Dat merk moet ook een AUX interface kabel hebben, maar die pagina is nu kapot.
Zijn er hier mensen met een Vitara of andere Suzuki uitgerust met Radar Brake Support? Ik heb sinds kort een Vitara met dit systeem, maar regelmatig schiet dit systeem tijdelijk in storing; dan werkt de RBS en ook de (adaptive) cruise control een paar minuten niet meer en komt er een kerstboom aan waarschuwingen langs.
Heel sporadisch waarschuwt het systeem ook ineens voor een aanrijding terwijl er geen auto voor me rijdt..
Die storing komt sowieso altijd als ik een paar tunnels hier in de buurt in rijdt. Dealer claimt dat die tunnels inderdaad berucht zijn dit soort storingen te veroorzaken omdat ze klein zijn en vol antennes zitten. Ze gaan nog wel de auto even nakijken.
Andere mensen met ervaring met dit systeem?
Heel sporadisch waarschuwt het systeem ook ineens voor een aanrijding terwijl er geen auto voor me rijdt..
Die storing komt sowieso altijd als ik een paar tunnels hier in de buurt in rijdt. Dealer claimt dat die tunnels inderdaad berucht zijn dit soort storingen te veroorzaken omdat ze klein zijn en vol antennes zitten. Ze gaan nog wel de auto even nakijken.
Ja ik heb ook een Vitara en in tunnels en Den Haag helemaal de tunnels op de N14 gebeurt dit vaak.Radiant schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:24:
Zijn er hier mensen met een Vitara of andere Suzuki uitgerust met Radar Brake Support? Ik heb sinds kort een Vitara met dit systeem, maar regelmatig schiet dit systeem tijdelijk in storing; dan werkt de RBS en ook de (adaptive) cruise control een paar minuten niet meer en komt er een kerstboom aan waarschuwingen langs.
Te veel weerkaatsing denk ik
Spannend he...even rijden zonder je hulpjes
Ben er toen ook voor gewaarschuwd speciaal Den Haag
[ Voor 3% gewijzigd door Sassem op 03-09-2021 15:24 ]
Och, ik vond het spannender dat mijn auto misschien een defect hadSassem schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:15:
[...]
Ja ik heb ook een Vitara en in tunnels en Den Haag helemaal in de Forester tunnel gebeurt dit vaak.
Te veel weerkaatsing denk ik
Spannend he...even rijden zonder je hulpjes
Dank voor je reactie, dan zal het allemaal wel meevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 03-09-2021 15:29 ]
Oeh een maatje pics graag van de Cabriorscheper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Het is me gelukt, inderdaad iets beter gereedschap, wat kruipolie, in laten werken en toen gingen ze alle 3 los. De bobine heb ik nog niet vervangen, kan er ook weinig over vinden op het internet. Dus ga ik nog even langs de lokale Suzuki dealer. Bedankt!
Meldt zich: Vitara 2015, ik moet zeggen het komt niet meer zo veel voor als in het begin.Radiant schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:24:
Ik kan het wel triggeren door de auto al te laten rollen en dan pas te starten dan schiet hij al in paniekmodus voor ik weg rij
Tijdens het rijden hebben wij het af en toe met laagstaande zon of als je net een verkeerd afgesteld koplamp tegenligger hebt.
Ik heb een Swift cabrio (1994), sinds een paar maanden. Thuis nog druk bezig met bouwen van een nieuwe blokhut waarna de oude schuren weg kunnen. Daar wil ik vervolgens een carport maken.. Echter, het slechte weer is er al en ik heb nu natuurlijk nog geen carport, dus wil ik op zoek naar een bijpassende hoes voor in de wintermaanden (al gebruik ik de auto af en toe nog wel).
Ik zit alleen een beetje met de maten, volgens mij is de Swift 360cm lang, maar de gemiddelde hoes begint tussen de 370-400 centimeter. Ook is het natuurlijk een relatief lage auto. Heeft iemand van jullie ervaringen hiermee?
Ik zit alleen een beetje met de maten, volgens mij is de Swift 360cm lang, maar de gemiddelde hoes begint tussen de 370-400 centimeter. Ook is het natuurlijk een relatief lage auto. Heeft iemand van jullie ervaringen hiermee?
Op dit moment heb ik alleen een topcover erop liggen met slecht weer. Te weten deze: https://www.autohoezenonline.nl/dakhoes-buiten Hiermee hou ik in ieder geval het water uit de afvoer van het dak de carrosserie in.rscheper schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:36:
Ik heb een Swift cabrio (1994), sinds een paar maanden. Thuis nog druk bezig met bouwen van een nieuwe blokhut waarna de oude schuren weg kunnen. Daar wil ik vervolgens een carport maken.. Echter, het slechte weer is er al en ik heb nu natuurlijk nog geen carport, dus wil ik op zoek naar een bijpassende hoes voor in de wintermaanden (al gebruik ik de auto af en toe nog wel).
Voor die paar tientjes houd hij het al bijna 3 jaar vol. Ik ga zelf wel op zoek binnenkort naar een volledige hoes.
Hoe is de staat van je dak en raamrubbers?
Ik gebruik de auto al daily driver en dat houdt hem in ieder geval elke dag warm en droog gereden, momenteel geen plaats voor een carport/garage.
Zo das een tijd gezien dat we ons geleden hebben.
Even een update van het afgelopen jaar.
Jawel, we hebben de keuring weer overleefd, jaargang 28 gaan we in dit jaar jongens. We gaan voor de 35.
Als vervolg op de knalpijp. Diverse uitwegen getracht waarvan hier de goedkoopste:
Ik heb de auto laten herkeuren: resultaat, met een imitatie kat alles in orde gevonden bij de RDW en nu is dus de motorswap ook officieel
74KW netjes op kenteken. En omdat er voor het jaartal van het blok nog geen officieel Db limiet was, mag ik nu het wettelijk maximum produceren a 95 Db (en daar zitten we onder)
De headunit heb ik even uit de wagen liggen, hiervoor wordt een nieuw inbouwframe gemaakt/3D geprint, de bevestiging was niet helemaal 100%
Met de laatste keuring meteen broodnodige onderhoud laten uitvoeren.
Grote beurt
Nieuwe koppeling (ouch) was echt nodig, slipte de laatste weken in elke versnelling wel
Nieuwe distributie set (ouch)
Nieuwe radiateur en wat ander klein prul
Kortom een arm, nier en een 3tal ribben lichter, maar we kunnen weer en realistisch gezien ga ik deze koppeling niet meer slijten. En de riem gaat weer 6 jaar mee. Koppeling en distri had ik al ingecalculeerd dat dat er aan zat te komen.
Plannen voor dit jaar, headunit in orde maken. Alle lampen veranderen van normale lampjes naar LED.
Nieuw setje velgen en rubber voor de zomer, de huidige velgen gaan er met de winter weer op.
Waarschijnlijk ga ik haar ook nog laten chippen.
Al met al leuke update en leuke dingen in het verschiet.
Even een update van het afgelopen jaar.
Jawel, we hebben de keuring weer overleefd, jaargang 28 gaan we in dit jaar jongens. We gaan voor de 35.
Als vervolg op de knalpijp. Diverse uitwegen getracht waarvan hier de goedkoopste:
Ik heb de auto laten herkeuren: resultaat, met een imitatie kat alles in orde gevonden bij de RDW en nu is dus de motorswap ook officieel
De headunit heb ik even uit de wagen liggen, hiervoor wordt een nieuw inbouwframe gemaakt/3D geprint, de bevestiging was niet helemaal 100%
Met de laatste keuring meteen broodnodige onderhoud laten uitvoeren.
Grote beurt
Nieuwe koppeling (ouch) was echt nodig, slipte de laatste weken in elke versnelling wel
Nieuwe distributie set (ouch)
Nieuwe radiateur en wat ander klein prul
Kortom een arm, nier en een 3tal ribben lichter, maar we kunnen weer en realistisch gezien ga ik deze koppeling niet meer slijten. En de riem gaat weer 6 jaar mee. Koppeling en distri had ik al ingecalculeerd dat dat er aan zat te komen.
Plannen voor dit jaar, headunit in orde maken. Alle lampen veranderen van normale lampjes naar LED.
Nieuw setje velgen en rubber voor de zomer, de huidige velgen gaan er met de winter weer op.
Waarschijnlijk ga ik haar ook nog laten chippen.
Al met al leuke update en leuke dingen in het verschiet.
Even een trapje, ik heb al wat zitten zoeken en kan nou niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Sinds een maand ben ik eigenaar van een Suzuki S-Cross SX4. Rijdt lekker en ben over het algemeen dik tevreden met de auto.
Echter snap ik niet helemaal hoe de parkeersensoren op mijn auto werken.
Ik heb parkeersensoren voor, zonder een interface op het informatiedisplay. Wanneer ik de auto start, wanneer deze met de neus tegen een muur/auto/watdanook staat, wordt ik begroet door een constante danwel niet constante pieptoon. Bij het achteruit rijden blijft de piep aanwezig tot er voldoende ruimte tussen de auto en het object is... echter bij het vooruit inparkeren geeft de auto geen kik.
Ik zie links van het stuur ook geen knop om de parkeersensoren aan/uit te zetten.
Afgezien van de kennis dat ik weet dat er iets voor mij staat (evt een kind of iets dergelijks) heb ik het idee dat deze sensoren eigenlijk niet heel veel toe voegen.
Ben ik hiermee de enige?
(dealer gaat nog een belletje krijgen met dezelfde vraag, ik doe graag wat huiswerk vooraf
)
Sinds een maand ben ik eigenaar van een Suzuki S-Cross SX4. Rijdt lekker en ben over het algemeen dik tevreden met de auto.
Echter snap ik niet helemaal hoe de parkeersensoren op mijn auto werken.
Ik heb parkeersensoren voor, zonder een interface op het informatiedisplay. Wanneer ik de auto start, wanneer deze met de neus tegen een muur/auto/watdanook staat, wordt ik begroet door een constante danwel niet constante pieptoon. Bij het achteruit rijden blijft de piep aanwezig tot er voldoende ruimte tussen de auto en het object is... echter bij het vooruit inparkeren geeft de auto geen kik.

Ik zie links van het stuur ook geen knop om de parkeersensoren aan/uit te zetten.
Afgezien van de kennis dat ik weet dat er iets voor mij staat (evt een kind of iets dergelijks) heb ik het idee dat deze sensoren eigenlijk niet heel veel toe voegen.
Ben ik hiermee de enige?

(dealer gaat nog een belletje krijgen met dezelfde vraag, ik doe graag wat huiswerk vooraf

Laat eens iemand voorlangs de auto lopen, dan zouden de sensoren voor ook al iets moeten registreren, dat doen ze bij de Vitara van mijn vriendin namelijk wel
Ik heb een auto gehad, i kid you not, waarbij de front sensors alleen gingen werken als ik een keer de achteruit sensors ingeschakeld had gehad door naar de R de schakelen........Was overigens geen Suuz, maar toch is het testen waard
Ik heb een auto gehad, i kid you not, waarbij de front sensors alleen gingen werken als ik een keer de achteruit sensors ingeschakeld had gehad door naar de R de schakelen........Was overigens geen Suuz, maar toch is het testen waard
[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 18-09-2024 17:33 ]