Dat zegt weinig over de kwaliteit van het rijden dan dat je geen bekeuringen heb gehad.
Maar manier van rijbewijs halen zegt wel weer genoeg over belgen. 
/belgafzeikmodus
/belgafzeikmodus
Ik bega waarschijnlijk bepaalde strafbare overtredingen niet. Zeker niet degenen waar de politie op let zoals snelheidsovertredingen. Kleinere overtredingen of gevaarlijk weggedrag zou wel kunnen. Vandaar dat ik mijn dashcam filmpjes zo nu en dan ook check. Kijken of ik iets kan verbeteren.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:53:
Dat zegt weinig over de kwaliteit van het rijden dan dat je geen bekeuringen heb gehad.![]()
Maar manier van rijbewijs halen zegt wel weer genoeg over belgen.
/belgafzeikmodus
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Niks balanceren is al voor je in de fabriek gedaan.Peenutzz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:39:
Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik de krukas kan laten balanceren, aangezien het vliegwiel en de krukaspoulie nog in/aan de huidige motor zitten, die erin moet blijven omdat ik anders geen vervoer heb.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
20 jaar geleden ja, in massaproduktie. Nu zit er een ander vliegwiel en een andere poulie op, veel ruimte voor verbetering dus en voor die paar tientjes ga ik het zeker niet laten. Zuigers en drijfstangen ga ik zelf uitwegen, beetje vijlen hier en daar, tot ze allemaal even zwaar zijn. Dat ding gaat me een partijtje soepel lopen, dat wil je niet wetenSupertip schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:23:
[...]
Niks balanceren is al voor je in de fabriek gedaan.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Na me eens echt te verdiepen in de toerentallen bij bepaalde snelheden , hier een wat exacter antwoord:Thei schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:35:
[...]
Deze 1.2 swift dynamic met dualjet techniek en 90 pk en 120Nm bij 4400 toeren, wijkt in toerental volgens de tests die ik zag door een aangepaste versnellingsbak en eindoverbrenging iets af tov de ,,gewone ,, 1.2 swift met zijn 94 pk en 118 Nm bij 4800 toeren.
Beide uitvoeringen hebben 5 versnellingen en bij 130 is het toerental ongeveer 36 a 3700 toeren/min.
Dat was overigens bij mijn eerdere Swift shogun 1.3 ook ongeveer het zelfde.
Bij veel snelweg km boven de 120 neemt het verbruik natuurlijk toe en is de een op 20 niet meer haalbaar denk ik.
Mailtje dacht ik niet.....je kunt wel je MyReact checken (Forum=>MyReact Tab)Thei schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:40:
[...]
Tevens een vraagje, kan men ook ergens instellen om een mailtje te krijgen nadat hier weergeven nieuw antwoord is geplaatst in dit forum?
Strookt dit dan met je aanname aangaande het verbruik van de drie motoren? De Shogun draait de laagste toeren, dus de meest zuinige van de drie? Daarna de Dualjet maar dan we met een 1.2.Thei schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:55:
[...]
Na me eens echt te verdiepen in de toerentallen bij bepaalde snelheden , hier een wat exacter antwoord:
Swift 1.3 shogun 2009. Swift 1.2 na eind 2010. Swift 1.2 dualjet v.a. 06-2014
130 km/u. 3572 rpm. 3764 rpm. 3705 rpm
120 km/u. 3297 rpm. 3475 rpm. 3420 rpm
100 km/u. 2748 rpm. 2895 rpm. 2850 rpm
90 km/u. 2473 rpm. 2606 rpm. 2565 rpm
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 21:27 ]
De swift shogun uit 2009 met de lagere toerentallen gebruikte ruim meer vergeleken met de nieuwste swift. Tussen 6,7 en 7 liter gemiddeld . Ook daarbij gebruikmakend van het nieuwe rijden.EektheMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:26:
[...]
Mailtje dacht ik niet.....je kunt wel je MyReact checken (Forum=>MyReact Tab)
[...]
Strookt dit dan met je aanname aangaande het verbruik van de drie motoren? De Shogun draait de laagste toeren, dus de meest zuinige van de drie? Daarna de Dualjet maar dan we met een 1.2.
Ik zelf schakel nog altijd te laag/laat. Mijn Toyota kwam in Brussel vrijwel nooit boven de 3 en meestal slechts in zijn 2. Die paar keer op de snelweg dat je een kilometertje kon doortrekken heeft weinig automatisme opgeleverd.
Mijn verbruik zal dus vast een stukje beter kunnen. De Suzuki remt ook veel harder af op de motor dan de Toyota, dus ik druk nu bij het langzaam afremmen/uitrijden de koppeling in. Zuiniger of kan ik me toch beter het afremmen op de koppeling aanleren? Is natuurijk wel handiger als het stoplicht voortijdig op groen gaat. (voor Eek zou er eigenlijk een Zondagsrijders topic geopend moeten worden....)
Zolang je een constante snelheid aanhoudt, prima, maar zodra je weer moet versnellen is het toch verstandig een versnelling of twee terug te gaan. Waarschijnlijk geeft de auto dat dan ook aan via de schakelindicator.Thei schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:20:
[...]
Bij het laten uitlopen met ingedrukte koppeling blijft de motor benzine verbruiken. Afremmen op de motor in de hoogste versnelling zonder te ontkoppelen is het zuinigste en daarbij wordt de benzine toevoer afgesloten .
Het nieuwe rijden is bewezen niet schadelijk voor de moderne motoren. Met 45 a 50 kan met deze nieuwe swift in de 5 worden gereden en dat geeft ook de nu aanwezige schakel indicator op het dashboard aan.
Klopt helemaal, of je moet heel rustig willen versnellen met een klein beetje extra gas geven. Wil je echter even stevig doortrekken dan heb je gelijk en moet er worden terug geschakeld en moeten er wat extra toeren worden gemaakt.Peenutzz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:16:
[...]
Zolang je een constante snelheid aanhoudt, prima, maar zodra je weer moet versnellen is het toch verstandig een versnelling of twee terug te gaan. Waarschijnlijk geeft de auto dat dan ook aan via de schakelindicator.
Die verhouding vind ik bij de Vitara te groot. Als ik niemand achter me heb probeer ik zo nu en dan even op de motor af te remmen, maar de rem vind ik zelf te groot. Dan moet ik dus echt aan de test om te kijken bij welke snelheid ik op de koppeling kan gaan afremmen, maar dan ben ik teveel met de auto bezig ipv de omgeving. De motor hoor ik helaas niet in de auto tenzij de toeren over de 3000 gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23:
Op de motor/met de koppeling afremmen scheelt remblokken en kun je harder remmen idd. Ligt een beetje aan de verhouding tussen de versnellingen hoe heftig het is.
Maar zuinig rijden is een, te laag in toeren rijden is ook niet goed voor je blok en met name je lagerschalen. Hence het brommen van de motor. Optimaal is zeg tussen de 2000 en 3500 toeren. Daarboven gaan de kleppen iets anders staan en ga je automatisch meer verbruiken.
Maar let op zaken zoals bandenspanning als je zuinig wilt rijden, maar niet op 'het nieuwe rijden', of je moet dure reparaties willen.
En af en toe lekker doortrekken kan die even schoonblazen.
Hoe weet jij dan het echte verbruik? Ga je met een meetstaaf je benzinepijl checken?Thei schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:20:
[...]
Het betreft het zelf berekende echte verbruik en niet het verbruik volgens de boordcomputer weergave hetgeen ongeveer 0,4 liter minder aan geeft.
Met 45 a 50 kan met deze nieuwe swift in de 5 worden gereden en dat geeft ook de nu aanwezige schakel indicator op het dashboard aan.
Door na een leeg gereden tank de daarna getankte liters te delen op de met vorige tank verreden kilometers rekent men zelf het verbruik uit.[b]EektheMan schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:01:[/b
Hoe weet jij dan het echte verbruik? Ga je met een meetstaaf je benzinepijl checken?
45 a 50 in zijn 5? Oef, daar denk ik pas bij 70 of 80 aan.
Omdat er inderdaad verschillen bestaan tussen het afslaan van de pomp bij de verschillende pompen, tank ik altijd bij dezelfde pomp. Ik gooi de tank helemaal vol,tot aan de rand en moet daarna nog 20 km naar huis rijden. Thuis aangekomen is het tankpeil dan ver genoeg gezakt .EektheMan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 01:18:
Voordeel is wel dat ik bij mijn laatste tankbeurt slechts iets van 60 Eurocent de liter aftikte
enneh, dat revmatching, hoe doe je dat?
@Thei, was meer een vraag dan dat ik het opperde. Maar klinkt logisch. Geen idee of er verschillen zitten tussen tankstations. Gooien ze de rest ruimte allemaal even vol?
Ik ga het ook eens proberen. Ben wel benieuwd naar het verbruik. Ik meen gelezen te hebben dat een Vitara 1 op 8 tot 11 gebruikt. Hopelijk doe ik beter. En anders moet ik eens gaan kijken naar mijn rijstijl. Jullie tips ter hande nemen, al lijkt er wat onenigheid te bestaan over de voordelen van heeft nieuwe rijden.
Haha, dan is dat ding gewoon zuiniger dan onze Swift diesel (2008, 1.3 DDiS). Die haalt ongeveer 1:18 gemiddeldThei schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:20:
[...]
De swift shogun uit 2009 met de lagere toerentallen gebruikte ruim meer vergeleken met de nieuwste swift. Tussen 6,7 en 7 liter gemiddeld . Ook daarbij gebruikmakend van het nieuwe rijden.
De huidige swift met dualjet zit momenteel op een gemiddelde verbruik van 5.1 liter. Het betreft het zelf berekende echte verbruik en niet het verbruik volgens de boordcomputer weergave hetgeen ongeveer 0,4 liter minder aan geeft.
Ik had hiervoor een 2009 model 1.3 op benzine en dat model was gelijk aan jullie diesel swift van 2008.Knul schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:28:
[...]
Haha, dan is dat ding gewoon zuiniger dan onze Swift diesel (2008, 1.3 DDiS). Die haalt ongeveer 1:18 gemiddeld. Verder best een leuk karretje, kan er alleen niet fatsoenlijk in zitten. Ze rijden wel ontzettend leuk.
Sorry Thei, GoT geeft geen warning tenzij je dit in quote tags zet.Thei schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:26:
@EektheMan,
Welk type en bouwjaar vitara heb je en hoeveel pk ?
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
/▌

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 13-05-2015 21:30 ]
/▌
/▌
Metro2002 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:02:
. Moest goedkoop zijn, weinig per maand kosten en betrouwbaar zijn dus dan kom je al snel weer bij suzuki uit dus ik heb vorig jaar voor 900 euro (mijn laptop was duurder ) een gele alto 1.0 uit 2000 gekocht:
toettoett
Zo die heb ik laatst gereden als demo, mijn eigen vitara stond bij de dealer voor een paar nieuwe lampen. mooi ding ! ga je veel plezier van hebben , rijd als n zonnetjeRMX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:29:
Half juli krijg ik een Suzuki Vitara 2015 2WD High Executive 6 Automaat..
Woohooo![]()
Jammer dat er nog zo weinig over de auto te vinden is,maarja het is ook een gloednieuw model!
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Ik was ook aardig verrast! Half juli is het zover! Qua technische mogelijkheden is het echt een mooie wagen plus een panorama dak!Cybersijp schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:15:
[...]
Zo die heb ik laatst gereden als demo, mijn eigen vitara stond bij de dealer voor een paar nieuwe lampen. mooi ding ! ga je veel plezier van hebben , rijd als n zonnetje
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Lekker bezig geweest dus maarre, waarom niet gewoon gelijk een 1.3 blok erin gehangen en daarmee gaan tunen? Of beter nog: een 1.3 GTI blok erin?Peenutzz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:35:
Ik heb dit eerst in het 'diy klussen en vragen' topic gepost, maar hier hoort het natuurlijk ook thuis, dus even schaamteloos geknipt en geplakt:
Een 1liter Swift is een 3cilinder en volgens mij mag je niet zo maar een andere motor met meer cilinders er in hangen.Metro2002 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:28:
[...]
Lekker bezig geweest dus maarre, waarom niet gewoon gelijk een 1.3 blok erin gehangen en daarmee gaan tunen? Of beter nog: een 1.3 GTI blok erin?
/▌
Dit en een driecilinder loopt naar mijn mening veel mooier, lekker rauw én getunede GTi's (en andere viercilinders) zijn er al genoeg, terwijl ik amper getunede driepitters tegenkom. Het lagere vermogen neem ik op de koop toeMarzman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Een 1liter Swift is een 3cilinder en volgens mij mag je niet zo maar een andere motor met meer cilinders er in hangen.
Is het niet je uitlaat ofzo die ergens tegenaan rammelt? Vooral omdat je het pas hoort als de boel warm is zou ik niet direct denken aan stabilisatorstangen of andere onderstel gerelateerde zaken. Dat hoor je namelijk áltijd.Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Een 1liter Swift is een 3cilinder en volgens mij mag je niet zo maar een andere motor met meer cilinders er in hangen.
Mijn Alto staat inmiddels op 150.000 km, vandaag worden de remmen vervangen. Ik hoop zonder verdere schade, want ik ben eigenlijk iets te lang doorgereden. Verder heb ik een rammel ergens bij de voorwielen terwijl ze in twee garages al gezegd hebben dat alles aan de onderkant er goed uit ziet (hij is ook gewoon door de keuring gekomen). Het is ook lastig te traceren omdat hij vooral opkomt bij warm weer en snelheden boven de 100 km per uur als ik al een flink stuk gereden heb (enkele reis is 65 km, en na 50 km begint het als het wat warmer weer is). Het voelt als iets dat aan de onderkant tegen de auto klappert en het klinkt als rubber. Kan dat de stabilisatiestang zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 19-08-2015 12:28 ]
/▌
Bij mijn alto rammelt er van binnen zoveel dat het niet eens op zou vallen als het onderstel rammeldePeenutzz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:55:
Remklauwen willen ook nog weleens gaan rammelen bij wat oudere auto's, je zou de mijne moeten horen als ik over kinderkopjes rijd. Verder denk ik aan één of meerdere uitlaatrubbers die niet lekker meer zijn
/▌
/▌
Proefrit gemaakt en uiteraard beviel hijSpoekGTi schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:15:
Wij zijn gisteren eens bij de dealert geweest om een oriënterend gesprek te hebben.
Proefrit staat op de rol, de demo stond in de steigers wegens nieuwe velgen en spoilert maar binnen nu en 2 weken gaan we eens een middagje proberen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
dit zorgt voor veel problemen met RDW. De auto zal geheel gekeurd moeten worden, ze kunnen ook vragen of je kunt aantonen hoe je aan het blok bent gekomen.Metro2002 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:28:
[...]
waarom niet gewoon gelijk een 1.3 blok erin gehangen en daarmee gaan tunen? Of beter nog: een 1.3 GTI blok erin?
ICT & Reizen
Feli SpoekGTi.SpoekGTi schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:20:
Dus het is een Galactic Grey Vitara 1.6 High Executive geworden met nog wat kleine toevoegen.
22 oktober binnen bij de dealer, 30/31ste is hij klaar en kunnen we rijden.
afgesproken met de dealer als we de Getz al een maand van te voren kunnen slijten dat we van hem een tijdelijk autootje krijgen om toch te kunnen blijven rijden van en naar het werk voor de vriendin.![]()
Viva Suzuki
Ehm, nou we vonden deze allebei (uniek) mooi en het is niet echt meer een nieuwe Grand Vitara he, het is een S-Cross op hogere pootjesEektheMan schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:13:
[...]
Feli SpoekGTi.
Mag ik vragen waarom je voor de New Grand Vitara hebt gekozen en niet de oude? Ikzelf ben een maandje terug tijdens de grote beurt even in de showroom gaan rondneuzen en aangezien ik een reparatie van 1000 Euro en 107.000 KM op de teller heb zat ik even te rekenen of het niet gewoon voordeliger is om meteen een nieuwe te kopen. (kreeg van de dealer A4's vol met schema's van de onderdelen die vervangen moeten worden, interessant, nooit eerder gezien)
Wat me opviel is dat het 2015 model echt een flink stuk lager zit en staat ivm de 2014. Ik heb net in de vakantie 15.000 km gereden en daarvan was denk ik 2000km niet/slecht te doen geweest zonder wat grotere wielen en een hoge ophanging. Daarom twijfel ik nogal. Heeft de nieuwe echt zoveel extra comfort en toch nog wat 4x4 kracht dat deze nog interessant voor mij zou kunnen zijn?
Netjes van die dealer zeg om een leen auto aan te bieden.
Lange levertijd al. Auto staat ook lang bij de dealer. Waarom is dat?
-------------
Eek heeft ook (werk)vakantie gehad in een soort van duingebied. Diep, los geel zand dus. Echt een uitdaging om bij je hotel te komen 60km verderop. Vanuit het panorama balkon kon je de gehele dag door zien hoe mensen vast kwamen te zitten. Leuk![]()
Zelf helaas ook 1 keer vast komen te zitten. Te lang getwijfeld en daardoor te veel het gas afgenomen. Helemaal vergeten de 4WD instelling te veranderen (er was nog maar een paar minuten licht, dus haastige spoed...) en daardoor kort de motor oververhit. Vanuit de motorkap kwam twee weken lang een ranzige verbrand rubber achtige geur. Koppeling ging wel een stuk soepeler erna....of dat goed is.
Verwijderd
Ah, een cross over. Dan heb ik dat echt helemaal verkeerd begrepen. Dan is het missschien niets voor mij.SpoekGTi schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:36:
[...]
Ehm, nou we vonden deze allebei (uniek) mooi en het is niet echt meer een nieuwe Grand Vitara he, het is een S-Cross op hogere pootjes
Ik zou zelf voor 1K reparatie en 'maar' 107K op de teller nog geen nieuwe gaan halen, minimaal moet een auto voor mij wil hij weg moeten meer dan 140 tot 160 K hebben gelopen, afhankelijk van de kosten die we tussendoor al hebben gehad natuurlijk. Wij hebben tot nu nagenoeg geen kosten gehad aan de Getz, maar dingen die er nu aanzitten te komen binnen 20-30K kosten voor ons gewoon in verhouding te veel.
Levertijd van de gehele grijze was oktober inderdaad, we wilden eigenlijk een 2 kleurige, grijs met zwart dak, maar dat zou dan pas eind januari 2016 worden....ik heb geen idee waarom de levertijd zo lang is, ik had gehoopt op een coolblue levering.
Die vrees had ik, maar ik blijf relaxed in de ontkenningsfase zitten totdat ik de rekening zieHeb jij niet met je korte vastzit perikelen je koppeling een beetje aan barrels gedraaid
Dat is een handig lijstje! Thanks! Ik zag op de reperatie lijst een tweetal riemen staan. Op het schema zien ze er uit alsof het metalen onderdelen zijn. Benieuwd of dat zo'n Multiriem is. Maar 30 Euro zijn de kosten niet. Sowwieso vallen mij al die onderhoudskosten erg mee bij Suzuki. Zeker als ik de prijzen van de grote beurt en vervangingsonderdelen bij mijn vader's Mercedes zie.Qua onderhoud/slijtage denk ik wel dat het snor zit als ik dit lijstje mag geloven:
http://bestanden.n11.nl/s...VOS-Download-Vitara-2.pdf
Hoop het wel, toen wij alles gingen regelen was er op dat moment nog voorraad voor de galactic grey en dat is nu ruim 2 weken geleden. En anders wachten we nog wat langerRMX schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:22:
Sinds drie weken trots bezitter van een Galactic Grey High Executive Automaat.
Enige extra optie is een middenarmsteun.
De auto rijd super en automaat icm adaptieve cruise control is echt top!
Hoop dat ze Oktober halen, alle modellen zijn met vijf weken vertraagd.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Congrats, wel grappig die achterraampjes met zwarte omlijstingkendo schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:33:
Vanaf volgende week ben ik weer een Suzuki Alto rijder.
Ik heb in mei 2010 een nieuwe Alto 5 comfort aangeschaft en daar zo'n 70.000km mee gereden. Maar omdat ik de airco toch wel miste bij vochtig weer en hitte, heb ik deze, maart vorig jaar, ingeruild tegen een BMW E46 328i met alles erop en eraan. Dit rijdt echt fantastisch.... MAAR! de wegenbelasting, het brandstofverbruik en de onderhoudskosten lijken helemaal nergens op. Dus vandaag toch maar de verstandige beslissing genomen om weer kleiner te gaan rijden. Op jaarbasis gaat het me zo'n €2500 schelen.
Ik heb nu wel een Alto met airco. Hij is van september 2010 en heeft 17.650km gereden en ziet er uit als nieuw en rijdt ook als nieuw.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
/▌
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 20-09-2015 13:50 ]
/▌
Nee juist niet. Zo'n keicar moet met een klein geblazen blokjePeenutzz schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:21:
Best een leuk ding jaben benieuwd of ze ook naar de rest van de wereld komen. Ik verwacht wel dat er dan wat anders in komt te liggen dan een 650 cc geblazen driepittertje.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwacht ik ook. Perfect als 2e auto of voor mensen die alleen korte afstanden rijden en dat allemaal ook nog met lage kosten.Peenutzz schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:01:
Helemaal mee eens, maar ik ben bang dat dat hier niet zo goed zal verkopen
/▌
Marzman schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:35:
Zit eens te kijken wat het nieuwe model Alto kost maar misschien kan ik de mijne ook beter inruilen als ik dat zo zie. Voor een paar duizend euro heb ik het nieuwe model met airco en 100.000 km minder.
Heb wat gezocht over de Celerio en de Alto, schijnbaar wordt de volgende Alto wat groter en een soort SUV. Er zijn geen plaatjes van, als je zoekt naar 2016 Alto vind je dit:
[afbeelding]
Ook leuk
Toffe wagentjes! En idd de kosten 2e hands zijn het niet bij deze, en qua vaste lasten en onderhoud ben je ook weinig kwijt. Erg goedkoop rijden. Mijn moeder heeft ook al 2 jaar die van haar met inmiddels 30dkm op de klok.kendo schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:33:
Vanaf volgende week ben ik weer een Suzuki Alto rijder.
Ik heb in mei 2010 een nieuwe Alto 5 comfort aangeschaft en daar zo'n 70.000km mee gereden. Maar omdat ik de airco toch wel miste bij vochtig weer en hitte, heb ik deze, maart vorig jaar, ingeruild tegen een BMW E46 328i met alles erop en eraan. Dit rijdt echt fantastisch.... MAAR! de wegenbelasting, het brandstofverbruik en de onderhoudskosten lijken helemaal nergens op. Dus vandaag toch maar de verstandige beslissing genomen om weer kleiner te gaan rijden. Op jaarbasis gaat het me zo'n €2500 schelen.
Ik heb nu wel een Alto met airco. Hij is van september 2010 en heeft 17.650km gereden en ziet er uit als nieuw en rijdt ook als nieuw.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien komt het spoilertje later nog. Mijn vorige had wel een GT spoiler maar dan zwart, dat vind ik dan weer mooier staan bij de andere zwarte accenten.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:53:
[...]
Toffe wagentjes! En idd de kosten 2e hands zijn het niet bij deze, en qua vaste lasten en onderhoud ben je ook weinig kwijt. Erg goedkoop rijden. Mijn moeder heeft ook al 2 jaar die van haar met inmiddels 30dkm op de klok.![]()
Hij mist alleen een ding die van jouw, een spoilertje in kleur.
Doet ik, iets langer dan een weekje gelukkig wordt het leed van volgende week verzacht door halo 5 en assassins creed en de verjaardag van mijn zoontjeCybersijp schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:39:
Weekje nog Spoek ! Doe je een foto posten als je hem hebt ? ben erg benieuwd, op google nog veel stockfoto's te vinden en weinig real life
Ik rij nu in een alto uit 2000 dus bijna alles zal stiller zijnVerwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:09:
Als je echt zuinig wilt moet je het laatste model nemen met de 1.2.
Stoelen zijn op langere afstanden niet om over naar huis te schrijven, maar verder wel prima. Geen Duitse harde planken iig.Stil, dat is net wat je gewend bent. Ivm mijn Ignis Sport best wel, motor hoor je amper, beetje windgeruis op de snelweg maar ook dat is prima te doen.
Ik rij heel veel snelweg en daar is zo'n koekblik niet echt thuis. Tot de 110km/u gaat het allemaal wel maar daarboven gaan de deuren klapperen, zet de motor een keel op etc. Je komt echt doodmoe aan. Qua vermogen heb ik met 54pk echt niks over op de snelweg.Maar wat voor kilometers maak jij, veel al snelweg en buitenwegen of alleen maar stad? De 1.3 en 1.5 schelen qua gemiddeld verbruik bijna niks, maar de 1.5 is in voordeel met meer snelweg kilometers. Je hebt meer vermogen ter beschikking en hoeft minder te trappen om vooruit te komen of om snelheid te maken. Dat resulteert dus in een heel wat beter verbruik dan een 1.3.Sowieso rijdt de 1.5 een stuk beter mijn inziens...
Ik heb een Suzuki Swift 1.3 uit 2007 gehad. Gekocht met 35.000 op de teller en weggedaan met 80.000(had er graag nog langer in rond gereden. Maar kreeg een aardige inruilprijs wat mij over de streep heeft getrokken) Rijd nu rond in een Swift uit 2014.Metro2002 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:29:
Mensen die in een swift rijden van rond 2005, hoe rijdt deze auto, is het een beetje een stille auto, wat is het verbruik in de praktijk, is de vering soepel of spijkerhard en hoe zijn de stoelen?
Gaat me om de 1.3 en niet de 1.5 variant.

[ Voor 15% gewijzigd door SpoekGTi op 28-10-2015 07:25 ]
Had hem al gezien in real life, de dealer zelf rijdt een grijze met een zwart dak. Die wilde wij eigenlijk ook, maar dan moesten we wachten tot Feb 2016..... dus niet echt een optie.EektheMan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:04:
Sjiek kleurtje grijs hoor. Die licht grijze achteraan is meteen onverkoopbaar.
Had je deze kleur al eerder in real life al gezien of gekozen vanaf een staaltje? Altijd zo lastig.
[ Voor 21% gewijzigd door SpoekGTi op 29-10-2015 21:59 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq