Het grote Suzuki topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zat je ook maar te pesten veel succes met de igg alsnog :D
Joopieboy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:27:
Hier staat ie iig goed, maar dit was bij mijn moeder. :( En dan parkeer ik hem nog in de hoek en uit de loop maar helaas. Duidelijk een bewuste actie dit. :(

Maar ik ben behoorlijk gematst door de garage en ik heb vandaag de Ignis weer terug. *O*
Wat was ik die Hyundai i30 zat, miste gewoon gevoel. :P

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ghehe dat kan ook. :P Maar thnx dat komt goed, moest daarnet al boodschappen gaan zoeken, rotondes blijven leuk. 8) Nu geld sparen voor onderstel mods...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Joopieboy: Auw! Heb het zelf ook gehad dat een of andere onverlaat de achterdeur van onze (toen 2 jaar oude) i30 bekraste. Heb het laten zitten, maar het doet nog elke keer pijn als ik er naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Vraagje ?.
Ik wil ledjes halen voor de dag rij verlichting weet jij nog goeie ?
Joopieboy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:38:
Ghehe dat kan ook. :P Maar thnx dat komt goed, moest daarnet al boodschappen gaan zoeken, rotondes blijven leuk. 8) Nu geld sparen voor onderstel mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daarom wou ik het ook opgelost hebben fredkroket. :+ Kost even wat geld maar dan is het wel weer opgelost. Maar je snapt idd niet wat mensen bezielen soms. 8)7

@Jasperlamers, voor stadslicht maar dan feller? Dan moet je even op ebay kijken naar T10 Cree Leds, maar ook gewone led strips (dagrijverlichting) verkopen ze daar veel. Moet je even zoeken. :)

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Bedankt Joopie! O-) Nu maar eens m'n rijdbewijs gaan halen.
Joopieboy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:39:
Daarom wou ik het ook opgelost hebben fredkroket. :+ Kost even wat geld maar dan is het wel weer opgelost. Maar je snapt idd niet wat mensen bezielen soms. 8)7

@Jasperlamers, voor stadslicht maar dan feller? Dan moet je even op ebay kijken naar T10 Cree Leds, maar ook gewone led strips (dagrijverlichting) verkopen ze daar veel. Moet je even zoeken. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Och die heb je nog niet. :P Das wel handig ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
Morgen aan de gang met de koppeling van de Swift, sinds afgelopen maandag klopt er iets niet. Mooi moment om er een lichter vliegwiel in te hangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Peenutzz op 14-02-2014 12:02 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Succes! ;)
Peenutzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:01:
Morgen aan de gang met de koppeling van de Swift, sinds afgelopen maandag klopt er iets niet. Mooi moment om er een lichter vliegwiel in te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Bedankt :)

En het was in 3,5 uur geregeld. Best netjes zonder brug. Het helpt ook dat we vorige week geoefend hebben met de Swift van een vriend van me, die had een koppelingsplaat waaruit een veertje was ontsnapt :P Bij mij was het de diafragmaveer die kapotgetrild was omdat het vliegwiel enkele harde plekken op het loopvlak had. Bij aangrijpen wilde het nog weleens schudden en daar houdt zo'n veer niet van. Nu trapt de koppeling belachelijk licht en trilt niet meer. De gasreactie is erop vooruitgegaan met een 1,5 kilo lichter vliegwiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb 2 weken geleden een Suzuki Swift 1.3 GX AUT 1996 Blauw online gezet, maar iedereen die een bod heeft gedaan trekt zich terug. Het is een auto in goede staat met lage onderhoudskosten en wegenbelasting, maar zelfs voor €500 krijg ik hem niet verkocht. Enige tips voor de verkoop? Ik ga binnenkort emigreren en moet er echt vanaf.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3Ajxv0l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uz5efZQl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7RJU9rul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

chronoz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:54:
Ik heb 2 weken geleden een Suzuki Swift 1.3 GX AUT 1996 Blauw online gezet, maar iedereen die een bod heeft gedaan trekt zich terug. Het is een auto in goede staat met lage onderhoudskosten en wegenbelasting, maar zelfs voor €500 krijg ik hem niet verkocht. Enige tips voor de verkoop? Ik ga binnenkort emigreren en moet er echt vanaf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar woon je? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Dat is net de minst populaire uitvoering, vijfdeurs automaat. Je zou het via de Anwb kunnen proberen, die garanderen dat je auto binnen 3 dagen verkocht is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 21-02-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zit er nog APK op? Dat is het belangrijkste denk ik bij oudere auto's dat mensen weten dat ze er waarschijnlijk een jaar mee vooruit kunnen.

De 3-deurs ziet er vlotter uit, maar dat vlotte is er nu na alle jaren ook wel af. Een vijfdeurs automaat lijkt me nu eigenlijk ideaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Omgeving Rotterdam, lijkt me best een drukke omgeving. Bij de ANWB betaal ik €30,25 en krijg ik er waarschijnlijk maar €250 voor.

Hij is APK-goedgekeurd tot mei 2014 inderdaad, altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chronoz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:47:
Hij is APK-goedgekeurd tot mei 2014 inderdaad, altijd zonder problemen.
Ik denk dat dit het probleem is. Als je vrij zeker bent dat hij goedgekeurd wordt kun je hem geloof ik tot drie maanden van te voren laten keuren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Twee maanden, met behoud van oorspronkelijke keuringsdatum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Yep, dat kan dus niet voor 22 maart 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja dan laat je hem keuren tot februari 2015, maakt voor de verkoop verder weinig uit. Maar 3 maanden vinden mensen een beetje weinig denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hoe zit het met roest edg? Beetje netjes verder nog en onderhoud goed? Geen spannende dingen die eraan komen? :P Broertje is bezig met rijlessen en misschien een leuk ding voor hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als eerste auto een automaat rijden?

Ik zou echt willen zeggen: doe 'm het niet aan, dan duurt het tot je 2e auto voor je knap leert schakelen en ben je het weer helemaal vergeten als je pech hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hij is goed qua onderhoud en altijd direct door de APK-keuring gekomen. Op Marktplaats heb ik een 5 verschillende boden gehad variërend van €500 tot €600 met vraagprijs van €750, maar als ik een e-mail terug stuur, krijg ik geen reactie meer. Vandaag bij de dealer langs geweest, die had er €500 voor over. Indien ik er niet meer voor kan krijgen, lever ik hem waarschijnlijk komende zaterdag daar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Toen deed hij het niet meer :(Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14lnf4h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Oei enne? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Blijkt accu te zijn komt snel een nieuwe in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Grrr met carnaval had iemand een hengst tegen m'n spiegel aangegeven. Kap lag er gelukkig nog wel naast. Kon hem er zo weer opklikken, alles nog heel! Kwaliteitje hoor :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heb je nog geluk.. Keer bij mijn 440 hobby hok gehad, stond een straat opzij waar ik toen nog bij mijn ouders woonden. Die konden niet meer inklappen (oud en vastgeroest oid) maar dat hele mechanisme was lam naderhand. :X

Voortaan klap ik ze toch meestal wel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zo tripje met ignis gepland we hebben er weer zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zo die zijn er ook maandag er in stoppen Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/k95l1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ha bekende leds, ik heb ook rondom nu led verlichting. Wel erg mooi. :)
http://www.joopiesplace.nl/28-03-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik ben de afgelopen tijd ook wat aan het hobbyen geweest. Eind september, een week voordat we met de Swift op vakantie gingen, besloot de koppakking te gaan lekken. Stoom uit de uitlaat bij het starten, tijd voor een nieuwe dus. Meteen de kop laten schoonmaken en een halve millimeter laten vlakken, zaakje weer in elkaar gezet en rijden maar. Avond voordat we op vakantie gingen hield de brandstofpomp er mee op. Blijkt dat er achterop het gasklephuis een massadraad slecht contact maakte, omdat ik met iets te vette vingers aan het werk ben geweest. Schoongemaakt, opgeschuurd en klaar. Proefrit naar Zuid-Frankrijk verliep geheel probleemloos, behalve dat ik merkte dat de startmotor wat moeizaam rond ging. Toen we weer thuis waren de accu doorgemeten, was niet echt geweldig meer maar na vervangen was het eigenlijk niet heel veel beter. Wat blijkt? Oude accu gesloopt door een zwaar lopende startmotor. Startmotor vervangen, opgelost. Drie maanden lang niks aan de hand en onderweg naar Eindhoven valt ineens de speling in het koppelingspedaal weg en werd de bediening zwaarder. Drukveer stuk, sjonge. Koppeling vervangen, meteen een 1,5 kilo lichter vliegwiel erin gezet en weer verder rijden. Vorige week kwam ik erachter dat er een gat in mijn einddemper zit, vandaag proberen te lassen, maar zelfs met het lasapparaat op de lichtste stand vallen de gaten erin, zo roestig is hij. Morgen komt de nieuwe uitlaat binnen. Vandaag ook nog de originele nokkenas en de katalysator gemonteerd, want anders komt hij niet door de apk komende maandag. Volgende week alles weer terugbouwen en na een jaar eindelijk ook weer een stabilisator eronder. Leuk, beetje sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je hebt dat hele ding compleet gereviseerd inmiddels haha. :D

Als eerste eens het interieur goed gereinigd en alle trims en panelen gevoed met Autoglym Vinyl en Rubber care, ruikt weer lekker fris en een lelijke sticker eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-13-18.50.43-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-13-18.51.09-Custom.jpg
En hij begon al steeds meer herrie te maken, en nu weet ik waarom. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-14-16.34.32-2-Custom.jpg
Snel ding op de brug en een nieuwe pot eronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-16-14.16.09-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-16-14.34.41-1-Small.jpg
Weer lekker sjonnie af nu. 8)

En mijn Suzuki's samen:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-09.51.49-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Die staan er netjes bij :)

Reviseren heb ik vier jaar geleden al gedaan, zo erg was het nu gelukkig allemaal niet :P De drukveer van de koppeling was kapotgetrild omdat het vliegwiel harde plekjes had op het loopvlak, dus de koppeling trilde weleens flink bij aangrijpen. De koppakking is stukgegaan omdat er 1 kopbout iets losser zat dan de andere 7, wat daar de oorzaak van is geweest heb ik verder geen idee van, alles was op moment vastgedraaid :?

De apk is hij netjes doorgekomen, ze hebben alleen een wiellager hoeven vervangen. Normaal gesproken doe ik alles zelf, maar ik heb geen pers thuis, dus toe maar. Van de week weer al het 'snelle' spul terugzetten dus, want dat langzame geluidloze gepruttel ben ik nu al weer een beetje zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Witte ledjes zitten op de hoeken alleen niet zo goed zichtbaar door al het licht. wel snel andere lichten voor norm lampen halen is me nu toch een beetje te geel... Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2u9oif4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol die witte leds zijn eigenlijk alleen leuk met xenon (ik heb nog een set liggen :+ ), anders kun je beter Blu Vision en Osram Night Breakers halen. :)

@Peenutzz: Thnx en dat is wel raar dan... Wel balen hoop werk dan weer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Het is best wat werk, maar mooi om te doen. Ook fijn dat ik de kop weer eens van binnen heb gezien, 70000km na de revisie is alles nog dik in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Word aan gewerkt Joopie :) heb besteld kan alleen nog wel even duren voordat het er is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha dat probleem herken ik, heb al een maand of wat een bestelling bij Co Ord uitstaan voor wat pret stuff voor mijn Iggy. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Hoop dat alles er is voor 9 juni want dan is er autoweek live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@joopieboy Beste Joopie, Heb zat op joopiesplace en zag je nieuwe knipperlichten acher hebt zitten leken me aardig scheef te zitten dat probleem heb ik dus ook want hij past niet helemaal op de fitting en zit nu scheef ma doet het wel gewoon alleen niet allebeide punten. Gr Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Knipperlicht lampje zit recht in de fitting, alleen de fitting op de unit gaat er schuin in, niet recht zoals bv het achteruitrijlicht. Maar dat klopt idd, ik stoor mij er alleen niet zo aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Beste Suzuki rijders; ik waas daarstraks een onderdeel voro de Pug aan het zoeken en ineens ook een dashboard met (hopelijk) can interface en daar kwam ik de futuristische Liana tegen, heeft leuk display maar geen CAN dus nu is mijn vraag: heeft er soms iemand een bedradings schema of gewoon een lijst met veel gebruikte kabel kleur codes, voor mij.

Ik kan volgens mij al heel veel tracen (richting de lampjes enzo), maar sommige vind ik echt niet.

Met vriendelijke groeten Damic

Trouwens ik wou ook voor een A4 gaan maar daar krijgen we de 2 vijzen van de teller unit niet los met een gewone schroeven draaier (wth), eens langs gaan met hamer en slagschroevendraaier >:)

>> Ondertussen gevonden op MediaFire

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 20-07-2014 11:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

Ik heb na 8-9 of 10 maanden mijn Grand Vitara in bezit te hebben deze week mijn eerste ritjes zelf gereden. Wintersloffen zitten er nog op ;-(
Wat mij opviel was dat de koppeling best stroef gaat. Is dat normaal, of wordt dat met de tijd iets soepeler?
Ik ben gewend dat ik de koppeling bij wijze van spreken met de pink kan bedienen, maar bij de GV moet ik echt bijna sjorren aan het ding.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Van plan dit voor de ignis te halen midde stuk kan uit oude sleutel nieuwe sleutel laten slijpen en klaar
http://www.autosleutels.i...bouwen-van-de-suz103.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

De Grand Vitara heeft een grote beurt gehad. Alleen standaard zaken zoals olie bijgevuld, maar ook iets waarvan ik niet begrijp wat het is: bus of kussen stabilisator(code 401, SER11) (hoop dat ik dit goed vertaald heb vanuit het Oekraïens).

Dit is toch geen vering? Of slechts een onderdeel ervan? Zitten in een 4x4 nog meer soorten stabilisatoren? Wat kost een vering gemiddeld?

Ik had de auto namelijk een tijdje terug bij een andere garage laten bekijken en die vond geen problemen. Deze garage gaf dan wel aan dat er vooralsnog geen groot probleem was, maar dat het beter was om het alvast te vervangen om veilig de winter door te komen.
Vind het altijd lastig met die extra zaken op de rekening bij een beurt. Als leek zo moeilijk te controleren of ze de waarheid spreken.

Zit te twijfelen of ik deze garage als vaste garage moet behouden of niet. Vandaar de kosten vraag.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Klinkt als een stabilisatorrubber, kwestie van enkele tientjes, als het goed is.

Ik heb een iets groter probleem :( Ergens in de motor heeft iets besloten stuk te gaan, ik weet nog niet wat, (ik gok op een zuiger), maar het gevolg is dat er een gigantische overdruk in het carter ontstaat en een hoop olie via de catch-tank de inlaat in wordt geblazen. Je had de rookwolk moeten zien, driebaans snelweg helemaal blauw :o :/ Had ik die zuigers maar vervangen denk ik nu :P

Gek genoeg loopt hij verder prima zodra er een halve liter olie uit is, en ik kan hem dan met geen mogelijkheid meer aan het roken krijgen. Ook als ik rustig rijd is er niks aan de hand. Hij gaat in ieder geval niet mee op vakantie en over een week of twee gaan we eens kijken wat er aan de hand is. Ik denk dat het uitdraait op een revisie van het onderblok. Leuk, hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Peenutzz schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:51:
Klinkt als een stabilisatorrubber, kwestie van enkele tientjes, als het goed is.

Je had de rookwolk moeten zien, driebaans snelweg helemaal blauw :o :/ Had ik die zuigers maar vervangen denk ik nu :P

Leuk, hobbyen :)
Ah, dat is een aardige verklaring. Prijs is misschien niet te vergelijken met NL, maar op de rekening zie ik dat het 10 Euro kostte en 6 Euro aan werk loon. Valt allemaal wel mee, maar ik heb een flinke achterdocht wbt garages.

Rookwolk? Auto in camouflage kleuren painten en je kunt aan een militaire parade meedoen.
Wel vervelend zoiets. Met een beetje pech wordt je in de stad aan de kant gezet.
Leuk hobbyen
_O- Dit probleem valt bij mij niet onder de noemer 'leuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik moet het topic verlaten. Mijn Swift was einde contract en heb hem weer ingeleverd. Wat een heerlijke auto was dat. 75.000km in drie jaar en het enige dat stuk is gegaan was een of ander klein ventilatortje in het interieur, die ratelde wat. (Zei de dealer bij een beurt, ik hoorde het amper :D )

Flawless little car!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Helaas... wel nog een tevrede suzuki rijder ;). En ga je nog een suzuki halen of word het iets anders ?
EvaluationCopy schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:31:
Ik moet het topic verlaten. Mijn Swift was einde contract en heb hem weer ingeleverd. Wat een heerlijke auto was dat. 75.000km in drie jaar en het enige dat stuk is gegaan was een of ander klein ventilatortje in het interieur, die ratelde wat. (Zei de dealer bij een beurt, ik hoorde het amper :D )

Flawless little car!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Het kan nog alle kanten op. Nieuw leasecontract, 2e hands etc. Een Suzuki zal het niet worden. Ik wil graag wat anders af en toe en behalve de Swift spreken ze me niet aan. Absoluut een tevreden rijder ja! Veel plezier mee gehad. Rijdt een halve klasse hoger, stuurt een halve klasse hoger, mooi tijdloos design, zeer degelijk in elkaar gezet etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Een verlater :/

De nieuwe Grand Vitara is in Parijs op 2 Okt gepresenteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.suzukiblog.nl/wp-content/uploads/2014/10/suzuki-vitara-2015.jpg

Niet heel origineel, maar wel een enorm grote verandering voor de Grand Vitara lijn die al zeer lang (15 jaar?) vrijwel hetzelfde design meekreeg: Afbeeldingslocatie: http://ts1.mm.bing.net/th?&id=HN.608014116402563112&w=300&h=300&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0

Benieuwd of deze in BeNL voet aan de grond krijgt en of ze qua rijprestaties meer de comfort kant zijn uitgegaan net zoals de Toyota Rav of dat het off road nog steeds zijn mannetje staat.

Ik ga mijn Vitara denk ik pas over 2 jaar vervangen, maar als er mooie inruilacties komen dan kijk ik zeker weer naar een Grand Vitara. Bevalt enorm. Zelfs beter dan verwacht.

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Moet je je gaan afvragen of je niet een nieuwe s-cross wilt zijn ongeveer even groot als elkaar.
EektheMan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:50:
Een verlater :/

De nieuwe Grand Vitara is in Parijs op 2 Okt gepresenteerd:

[afbeelding]

Niet heel origineel, maar wel een enorm grote verandering voor de Grand Vitara lijn die al zeer lang (15 jaar?) vrijwel hetzelfde design meekreeg: [afbeelding]

Benieuwd of deze in BeNL voet aan de grond krijgt en of ze qua rijprestaties meer de comfort kant zijn uitgegaan net zoals de Toyota Rav of dat het off road nog steeds zijn mannetje staat.

Ik ga mijn Vitara denk ik pas over 2 jaar vervangen, maar als er mooie inruilacties komen dan kijk ik zeker weer naar een Grand Vitara. Bevalt enorm. Zelfs beter dan verwacht.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik rijd nog steeds met mijn Suzuki, inmiddels 85000 kilometer verder (2 keer per week tanken, als ik dat vooraf geweten had had ik een kleine diesel gezocht ;) ). Geen rare onkosten gehad, ook vrij weinig onderhoudskosten, 3 keer de olie ververst en filters vervangen, twee keer de remmen een keer met schijven en een keer nieuwe banden en een nieuwe voorruit :) Nu komen er wel wat dingetjes (uitlaat en een stabilisatiestang rammelt bij warm weer en hij moet een keer flink gepoetst worden om het rood weer wat op te pimpen).

/▌

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Wij rijden ook nog vrolijk rond inmiddels 95.000 Km op de teller en alleen een accu hoeven vervangen. en een knipperlicht achter _/-\o_
Marzman schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:29:
[...]

Ik rijd nog steeds met mijn Suzuki, inmiddels 85000 kilometer verder (2 keer per week tanken, als ik dat vooraf geweten had had ik een kleine diesel gezocht ;) ). Geen rare onkosten gehad, ook vrij weinig onderhoudskosten, 3 keer de olie ververst en filters vervangen, twee keer de remmen een keer met schijven en een keer nieuwe banden en een nieuwe voorruit :) Nu komen er wel wat dingetjes (uitlaat en een stabilisatiestang rammelt bij warm weer en hij moet een keer flink gepoetst worden om het rood weer wat op te pimpen).

• EektheMan

EektheMan

DPC

Naast een grote beurt ook nog geen onverwachte kosten gehad. Maar die gaan misschien wel komen. :'( Vannochtend weer eens zelf gereden, maar startte met rijden op de automatische pilot en zat een paar zaken te overdenken. Helaas moet ik vaststellen dat mijn automatische pilot een defect heeft. Op een of andere manier vergeten de handrem eraf te halen. Onbewust registreerde ik wel vreemde geluidjes, maar ik reed over wat sneeuwhopen heen en heb waarschijnlijk gedacht dat het wat geluidjes van de vering waren ofzo. Anyways, op de snelweg zie ik plots het break lampje branden |:(
Reed eigenlijk best soepel........ ik neem aan dat de handrem mechanisch is en vraag me dus af waarom het zo soepel reed. Of is dat gewoon met brute kracht je remsysteem om zeep helpen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat laatste :-)

/▌

• EektheMan

EektheMan

DPC

Oww pijnlijk....had ook zonder smiley op het einde van de zin gekunt Marzman ;)

Het is een straf denk ik. Ik zag afgelopen zondag wat mooie sneeuwbergjes liggen op een parkeerplaats. Dat nodigt dan uit om met de 4x4 overheen te rijden }) . Nu de sneeuw iets gesmolten is zag ik dat het lage plantenbakken waren.......waren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zal wel meevallen, alleen je remblokjes moeten misschien wat eerder vervangen worden als verwacht was. Lol door plantenbakken heenrijden zal vast wel gewaardeerd worden door de omwonenden.

/▌

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ah OK, ik dacht dat de handrem seperaat stond van de voetrem. Tandwieltjes bij het handrem mechaniek die ik dolgedraaid heb ofzo. Dan valt het me mee. Kan ik dus zelf beoordelen of de remmen nog in order zijn of niet.

Ik gooi die flater van die gipsen/zandstenen plantenbakken geheel op de concierge van het gebouw (was natuurlijk helemaal geen domme actie van Eek O-) ) Die concierges gooien al die sneeuw op hopen zonder te denken aan de autorijders die het leuk vinden om daar doorheen te ploeteren. Wie kan dat nu niet weerstaan?
Zal wel een donatie doen bij de personen die ik daar bezocht. Nog even een goede smoes voor de vreemde donatie bedenken. Ik houd van bloemetjes?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jasperlamers schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:43:
Wij rijden ook nog vrolijk rond inmiddels 95.000 Km op de teller en alleen een accu hoeven vervangen. en een knipperlicht achter _/-\o_
[...]
Bij mij 125k nu, had hem gekocht op 40. Oja, de accu heb ik ook vervangen. Dat was ik al weer vergeten. Het enige gekke wat geen normale slijtage is dat was de voorruit. Dat was best schrikken, steentje op de E19 dat ook nog een diepe kras (technisch gezien een deuk :p ) in mijn motorkap heeft gemaakt en ik denk niet dat het heel veel gescheeld had of hij was als een kogel door die ruit heengegaan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bQLOfi67p2cxaFCAsPbdIPg4/full.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 11-12-2014 15:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Meningen over de nieuwe Suzuki Celerio ?
Afbeeldingslocatie: http://login.autocreator.eu/LIVE/users/cm0236/images/13073_NL_suzuki-celerio-263360-800.jpg
Vind hem wel erg op de opel Karl lijken zou er weer een samenwerking zijn ?
Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/2/0/6/1/1/1/Karl-Co-Die-Opel-der-Zukunft-1200x800-f4ba45c2f271fb07.jpg

*Edit Lees net dat Suzuki en Opel niet meer samen werken aangezien Volkswagen een groot aandeel in Suzuki heeft. Toch lijken ze op elkaar :O

[ Voor 17% gewijzigd door Jasperlamers op 15-12-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Als ik eerlijk moet zijn vind ik die Opel een stuk mooier. De Celerio is gewoon een auto zonder karakter. Terwijl de Opel mooie koplampen en belijningen heeft. Lijkt ook een stukje groter te zijn.
Marketing van de opel lijkt me ook een stukje sterker. Persoon is goed te zien en richt zich duidelijk op de extra auto/dames strategie. Kleur is ook niet conservatief.......nu, zo kan ik nog wel even doorgaan. Enkel op de prijs kan de Celerio het winnen. Geen idee of daar een groot verschil in zit.

Las dat de release van de nieuwe Grand Vitara in Nederland geschrapt is :-(. Waarschijnlijk belastingtechnisch een te lastige auto voor de NL markt.
Marzman schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:14:
[...]
Dat was best schrikken, steentje op de E19 dat ook nog een diepe kras (technisch gezien een deuk :p ) in mijn motorkap heeft gemaakt en ik denk niet dat het heel veel gescheeld had of hij was als een kogel door die ruit heengegaan.
Verschrikkelijk verhaal van die man die door een baksteen vanaf een brug om het leven is gekomen. Toch even een periode waarbij ik fietsers/loopbruggen even minder vertrouw als ik iemand zie staan.

Laat je die deuk/kras repareren? Ik heb nu vijf butsen zitten. Suzuki garage raadde het me af om te repareren. Kans op kleurverschil na spuitwerk en volgens de mannen is de kans groot dat je snel weer een buts hebt. Weggegooid geld. Wel boden ze me een Suzuki verf spuitbus aan waarmee ik de kleine beschadigingen kon overspuiten. Alleen begrijp ik dan niet helemaal goed of je dan niet ook kleurverschil kan krijgen en of het überhaupt een oplossing is.

[ Voor 43% gewijzigd door EektheMan op 15-12-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Rij-impressie: Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Hoe kom je daarbij? Zou denken dat de nieuwe vitara wel de kunstjes in huis zou hebben om door het belasting stelsel heen te wurmen.
EektheMan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:14:
Als ik eerlijk moet zijn vind ik die Opel een stuk mooier. De Celerio is gewoon een auto zonder karakter. Terwijl de Opel mooie koplampen en belijningen heeft. Lijkt ook een stukje groter te zijn.
Marketing van de opel lijkt me ook een stukje sterker. Persoon is goed te zien en richt zich duidelijk op de extra auto/dames strategie. Kleur is ook niet conservatief.......nu, zo kan ik nog wel even doorgaan. Enkel op de prijs kan de Celerio het winnen. Geen idee of daar een groot verschil in zit.

Las dat de release van de nieuwe Grand Vitara in Nederland geschrapt is :-(. Waarschijnlijk belastingtechnisch een te lastige auto voor de NL markt.

[...]

Verschrikkelijk verhaal van die man die door een baksteen vanaf een brug om het leven is gekomen. Toch even een periode waarbij ik fietsers/loopbruggen even minder vertrouw als ik iemand zie staan.

Laat je die deuk/kras repareren? Ik heb nu vijf butsen zitten. Suzuki garage raadde het me af om te repareren. Kans op kleurverschil na spuitwerk en volgens de mannen is de kans groot dat je snel weer een buts hebt. Weggegooid geld. Wel boden ze me een Suzuki verf spuitbus aan waarmee ik de kleine beschadigingen kon overspuiten. Alleen begrijp ik dan niet helemaal goed of je dan niet ook kleurverschil kan krijgen en of het überhaupt een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hmm, ik zie de GV idd wel op de NL site staan. Maar hier:

http://www.telegraaf.nl/a...n_Grand_Vitara_uit__.html

"Suzuki Nederland is niet de enige die met de levering van de Kizashi en Grand Vitara is gestopt. Ook de fabrikant! De productie van beide types is per direct beëindigd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind die Opel ook mooier, die Suzuki heeft net te kleine wielen enzo (zoals veel Suzukis hebben). Hij zal het van de prijs moeten hebben denk ik inderdaad)
EektheMan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:14:

Dat is een verschrikkelijk verhaal ja. Ik houd ook niet van fietsers op bruggen, helaas kom ik die elke dag wel tegen maar die staan dan gewoon te kijken naar het verkeer onder hun. In Nederland zijn veel bruggen al aangepast omdat er ook zo'n periode is geweest dat kinderen (of jong volwassenen) stenen gingen gooien op autoos.

Ik heb het laten zitten en met een soort lippenstift die ik bij een poetsmiddel had voor krasjes bewerkt. Maar dat is meer oranje ipv rood wat het zou moeten zijn (en ik denk ook meer voor kleinere krasjes). Eigenlijk moet er verf in (ook tegen roesten), ik denk dat je dan meer hebt aan een klein kwastje dan aan een spiuitbus als je toch geen hele vlakken gaat overspuiten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Volgens mij gaat het over het oude model aangezien er gepraat word over het stoppen van de productie en het huidige model.
Wie daarnaast nog op zoek is naar de huidige Grand Vitara, kan zich nog wel melden bij Suzuki. Zij moet er dan alleen eentje via Duitsland halen. De exemplaren voor Nederland zijn al vergeven.
EektheMan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:31:
Hmm, ik zie de GV idd wel op de NL site staan. Maar hier:

http://www.telegraaf.nl/a...n_Grand_Vitara_uit__.html

"Suzuki Nederland is niet de enige die met de levering van de Kizashi en Grand Vitara is gestopt. Ook de fabrikant! De productie van beide types is per direct beëindigd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Marzman schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:32:
Ik heb het laten zitten en met een soort lippenstift die ik bij een poetsmiddel had voor krasjes bewerkt. Maar dat is meer oranje ipv rood wat het zou moeten zijn (en ik denk ook meer voor kleinere krasjes). Eigenlijk moet er verf in (ook tegen roesten), ik denk dat je dan meer hebt aan een klein kwastje dan aan een spiuitbus als je toch geen hele vlakken gaat overspuiten.
Ah, thanks. Ga ik naar vragen bij de garage.
Jasperlamers schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:36:
Volgens mij gaat het over het oude model aangezien er gepraat word over het stoppen van de productie en het huidige model.
Dat vind ik wel vaag. Tuurlijk wordt er gestopt met de productie van een oud model als er een nieuwe aankomt. Dat is bij elk merk zo. Ik zou daar geen nieuwsartikel aan besteden.

Maar de Suzuki website geeft je gelijk :)
Ik heb bij de Suzuki dealer nog gevraagd of ik mijn GV kon inruilen voor een nieuwe. Deden ze niet aan |:(

[ Voor 35% gewijzigd door EektheMan op 15-12-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

http://vitara.suzuki.nl/ er staat dat hij leverbaar is vanaf eind maart 2015 dus zou je niet zo druk maken ;)
EektheMan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:39:
[...]

Ah, thanks. Ga ik naar vragen bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Niet zo druk om maken, niet zo druk om maken!!!! :X :X :X
Wel dus ;)

Ik koop ook auto's voor het werk. En irritant genoeg komen we altijd bij dezelfde merken uit omdat veel merken gewoon de details niet op de rails hebben om voor bedrijven te kunnen leveren. Deze maand de zoveelste VW New Passat en Volvo S60 binnengekregen omdat bv VAG geen Skoda Superb kan leveren.

We hebben Land Rovers ipv Suzuki's (en anderen) omdat Suzuki niet wil leveren voordat de totaalprijs is voldaan. Daarnaast is de productiecapaciteit of methode of levermethode bij Suzuki ook niet op orde. Bij Volvo, BMW, Mercedes, Audi, VW, LR, Toyota, Honda....en nog enkelen, kun je gewoon je auto/busjes binnen 6 weken voor je deur verwachten.

Hmmmz, niet echt on topic allemaal. Maar ik houd dit soort nieuwsberichten wel in de gaten om te kijken of bepaalde merken een optie zijn of niet. Vindt het vooral persoonlijk jammer dat enkele merken buiten de boot vallen. Voor de prijs lijkt het lagere aanbod niet uit te maken.
Door die nieuwsberichten lijkt Suzuki gewoon een onbetrouwbare partner. Dat is waar ik me druk om maak. Zo wordt het nooit een merk wat aantrekkelijk voor ons wordt om zaken mee te doen.
Ach ja, niemand die zich hier druk om maakt behalve ik. Zo, dat is ook weer uit mijn systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Oh excuses. Dacht dat je opzoekwas naar een vitara prive |:( Levertijden worden dan inderdaad een probleem. Suzuki mag idd wel een sneller gaan leveren dan hebben ze een stuk meer klanten ;)
EektheMan schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:01:
[...]

Niet zo druk om maken, niet zo druk om maken!!!! :X :X :X
Wel dus ;)

Ik koop ook auto's voor het werk. En irritant genoeg komen we altijd bij dezelfde merken uit omdat veel merken gewoon de details niet op de rails hebben om voor bedrijven te kunnen leveren. Deze maand de zoveelste VW New Passat en Volvo S60 binnengekregen omdat bv VAG geen Skoda Superb kan leveren.

We hebben Land Rovers ipv Suzuki's (en anderen) omdat Suzuki niet wil leveren voordat de totaalprijs is voldaan. Daarnaast is de productiecapaciteit of methode of levermethode bij Suzuki ook niet op orde. Bij Volvo, BMW, Mercedes, Audi, VW, LR, Toyota, Honda....en nog enkelen, kun je gewoon je auto/busjes binnen 6 weken voor je deur verwachten.

Hmmmz, niet echt on topic allemaal. Maar ik houd dit soort nieuwsberichten wel in de gaten om te kijken of bepaalde merken een optie zijn of niet. Vindt het vooral persoonlijk jammer dat enkele merken buiten de boot vallen. Voor de prijs lijkt het lagere aanbod niet uit te maken.
Door die nieuwsberichten lijkt Suzuki gewoon een onbetrouwbare partner. Dat is waar ik me druk om maak. Zo wordt het nooit een merk wat aantrekkelijk voor ons wordt om zaken mee te doen.
Ach ja, niemand die zich hier druk om maakt behalve ik. Zo, dat is ook weer uit mijn systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@Joopie, Weet jij hoe je de kenteken plaat verlichting vervang van de Ignis ben al aan het googlen geweest zonder resultaat. De reden. Juist een van de twee is kapot :(

[ Voor 0% gewijzigd door Jasperlamers op 21-01-2015 10:33 . Reden: Tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat bolvormige kapje draai je een kwartslag (voel je loskomen dan) en dan wip je hem er zo uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Ja zover was ik ook al gekomen alleen krijg het kapje niet tussen de richel uit om het lampje te vervangen
Joopieboy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:41:
Dat bolvormige kapje draai je een kwartslag (voel je loskomen dan) en dan wip je hem er zo uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik rijd voor lampjes tegenwoordig naar de garage. Vind het zo'n gepruts, kentekenverlichting heb ik ook pas laten vervangen (waren allebei kapot, een al een paar jaar maar de keuring werd er nooit wat van gezegd ;) )

Op zich had ik er al wat handigheid in kunnen hebben als ik het steeds zelf deed, met Youtube moet je een eind komen en ik denk dat ik 20.000 kilometer per jaar in het donker rij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jasperlamers schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:57:
Ja zover was ik ook al gekomen alleen krijg het kapje niet tussen de richel uit om het lampje te vervangen
[...]
Dat is ook krap idd, je kan heel voorzichtig iets aan de hendek trekken dat ie ver genoeg buigt om hem er tussenuit te krijgen. Is een hoop gepriegel en leds passen ook echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Welke lampjes gaan er dan in neem aan een T10 fitting ? heb er een paar met een hele platte kop
Joopieboy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:18:
[...]

Dat is ook krap idd, je kan heel voorzichtig iets aan de hendek trekken dat ie ver genoeg buigt om hem er tussenuit te krijgen. Is een hoop gepriegel en leds passen ook echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lichtbeeld gaat naar voren toe dus dan heb je 0,0 lichtbeeld, de gewone korte smd ledjes daar krijg je het kapje niet overheen. Dus ik heb een setje BlueVision T10 steeklampjes gepakt, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Weer ff een noob vraag :$ . Vanochtend was het -22C en komende nacht iets van -18C. Nu heb ik een normale benzinemotor waar denk ik iets van Euro 92, 95 of Shell V-Power (Euro 98?) in gegooid wordt. Bij Dieselmotoren wordt altijd aangeraden om met een voldoende warme motor te gaan rijden. Bij benzine motoren is dat dacht ik niet nodig?

'Probleem' wat ik heb is dat de koppeling ontzettend stroef loopt. Vooral de 1e versnelling is lastig om te pakken en de achteruit is een ramp. Nu rijdt ik vaak maar max. 5-10km, dus zowel de koppeling als de motor krijgt denk ik niet de kans om warm te worden.

De vragen: Moet ik toch mijn motor warm laten lopen in dit weer (maakt zo'n fijn luchtje in de garage)? Of heb ik gewoon een probleem met mijn koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb zo een vermoeden dat je gewoon oude en vervuilde olie in de bak hebt zitten? Een keer wisselen kan vaak geen kwaad. Probleem is dat je motor de olie niet deelt met de bak zoals vroeger wel eens wat, dus de bak wordt niet warm van binnen door warm draaien van de motor. Hiervoor moet je echt even rijden. Maar normaal gesproken moet dit snel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt me niet heel vreemd dat met -20 dingen wat stroever aanvoelen, hier in Belgie voelt het al stroever aan en dat is met temperarturen rond het vriespunt. Ook het schakelen zelf gaat wat stroever de eerste kilometers.

Misschien dat ze in Rusland speciale (dunnere) olie voorschrijven voor de winter, dat zou nog wel kunnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Joopieboy schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:50:
Probleem is dat je motor de olie niet deelt met de bak zoals vroeger wel eens wat, dus de bak wordt niet warm van binnen door warm draaien van de motor. Hiervoor moet je echt even rijden. Maar normaal gesproken moet dit snel opgelost zijn.
Dus als ik het goed begrijp wordt zo'n bak enkel warm door schakelen en warmte opgenomen uit zijn omgeving?

Op korte afstanden dus helaas vette pech. Achteruit parkeren is zo irritant als je zit te worstelen met de pook. Vooral als er een ander met slecht ochtendhumeur 8 secondjes extra moet wachten op mij voordat ik hem in zijn achteruit heb gekregen :-(. Stress gedoe om niets hou ik niet van.
Marzman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:44:
Misschien dat ze in Rusland speciale (dunnere) olie voorschrijven voor de winter, dat zou nog wel kunnen.
Ik heb even de Belgische site vergelijken met die van Oekraïne. Er zit blijkbaar inderdaad een verschil in gebruikte olie. Ik ga eens opzoeken wat voor olie ze er bij de grote beurt in hebben gegooid.

Bij onderstaande vergelijking is de eerste voor Shell een Premium olie en de tweede een standaard. Interessant dat de Premium in Oekraine dezelfde olie voor BE standaard is.

Shell UA:
Spirax S4 G 75W-90 of Spirax S5 ATE 75W-90
Shell BE:
Spirax S4 AT 75W-90 of Spirax S4 G 75W-90

Anyways, de conclusie is dat ik dus even moet wachten tot het iets minder koud is en als het dan nog steeds niet loopt heb ik vast vervuilde olie. Vervuilde olie hoop ik niet, want ik dacht dat ze dat bij de grote beurt verwisseld hadden. Tenminste, de koppeling leek toen soepeler te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Een stroef lopende koppeling heeft niks te maken met de olie in de bak, ik zou het eerder in de bediening zoeken. Stroeve kabel, of in het geval van een hydraulische bediening, één van de twee cilinders.

• EektheMan

EektheMan

DPC

In dat geval zou de weerssituatie er niets mee te maken hebben. Bij zowel olie als mechanisch zal ik dus best even op warmer weer moeten wachten om alles uit te sluiten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of zet hem een dagje in een garage waar het wat warmer is dan weet je het ook. -20 is echt wel zwaar koud. Dan loop ik ook wat stroever :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij toeval heb ik dit leuke Suzuki forum ontdekt terwijl ik al lang op gathering tweakers kom.
Daarom ook maar even mijn beide Suzuki's

Afbeeldingslocatie: http://lh4.googleusercontent.com/-FLhydBLC5_Y/UcXmVidoIxI/AAAAAAAAIk0/riSiMpWL0Tg/s2048-no/PGPhoto
Mijn Suzuki Vs1400 Intruder. California import en bouwjaar 1987.

Onze huidige Suzuki Swift Dynamic 1.2 met zeer zuinige dualjet motor. Geleverd in jan. 2015 en deze heeft onze suzuki swift 1.3 shogun vervangen die we sinds 2009 reden.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-RpH6SM7tlv8/VKkShfV-3kI/AAAAAAAANa0/9Z69_BwUT9E/s2048-no/P1070316.JPG
Onze eerdere swift 1.3 shogun naast de nieuwe swift dynamic 1.2 dualjet.

Nieuwe swift dynamic dualjet 1.2
Afbeeldingslocatie: http://lh4.googleusercontent.com/-jcQ8nw5kauM/VMFA4oswdZI/AAAAAAAANeY/UgwzCHh2BXw/s2048-no/P1070363.JPG

En nog een keer de nieuwe ;)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.googleusercontent.com/-FPNzWEHUg_o/VL_llO86-cI/AAAAAAAANcs/fB7I48qFG-o/s2048-no/P1070325.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Thei op 24-02-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welkom! Toch wel grappig dat je motor een grotere inhoud heeft dan je auto. :P Maar leuk spul! Zal je morgen eens toevoegen. :)

Edit: en je staat erbij! Heeft even geduurd, sorry. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 23-02-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Joopieboy schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:33:
Welkom! Toch wel grappig dat je motor een grotere inhoud heeft dan je auto. :P Maar leuk spul! Zal je morgen eens toevoegen. :)

Edit: en je staat erbij! Heeft even geduurd, sorry. :X
Thanks voor de toevoeging.
De motorfiets heeft inderdaad iets meer inhoud, hij gaat als een speer en is veel krachtiger en sneller.

Toch vind ik ook deze nieuwe swift heerlijk om mee te rijden en toch ook pittig genoeg. Redelijk fel zelfs als je hem in de toeren jaagt. Doordat de versnellingsbak en eindoverbrenging zijn aangepast en getrimd op zuinigheid bij deze swift dynamic met dualjet motor, is hij zelfs zuiniger dan mijn motorfiets .
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Flinke koplampen op die Swift. Zeker vanaf de zijkant bezien. Vind het denk ik wel wat hebben.
Zuiniger dan je motor? Da's een flinke prestatie.

Shogun vind ik wel wat cooler klinken dan Swift (Eek gaat Shogun 2 weer eens uit het archief trekken).

De koppeling in mijn Grand Vitara gaat inmiddels een stukje soepeler. De komende week is het tussen de -2C en 11C. Hoop dat ie dan heel soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@EektheMan Hoop het voor je,

@Thei Mooie Suzuki's hoeveel toeren rijd zo'n 1.2 swift @130kph ? Neem aan dat je maar 5 versnellingen hebt

@offtopic Morgen Theorie examen in nijmegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik zeg het niet graag, maar je Swift mag echt een maatje grotere velgen hebben, zeker met die plastic wielkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Succes Jasperlamers morgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Succes JasperLamers.......met je theorie....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Jasperlamers schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:30:
@EektheMan Hoop het voor je,

@Thei Mooie Suzuki's hoeveel toeren rijd zo'n 1.2 swift @130kph ? Neem aan dat je maar 5 versnellingen hebt

@offtopic Morgen Theorie examen in nijmegen ;(
Deze 1.2 swift dynamic met dualjet techniek en 90 pk en 120Nm bij 4400 toeren, wijkt in toerental volgens de tests die ik zag door een aangepaste versnellingsbak en eindoverbrenging iets af tov de ,,gewone ,, 1.2 swift met zijn 94 pk en 118 Nm bij 4800 toeren.
Beide uitvoeringen hebben 5 versnellingen en bij 130 is het toerental ongeveer 36 a 3700 toeren/min.
Dat was overigens bij mijn eerdere Swift shogun 1.3 ook ongeveer het zelfde.

Bij veel snelweg km boven de 120 neemt het verbruik natuurlijk toe en is de een op 20 niet meer haalbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
EvaluationCopy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:41:
Ik zeg het niet graag, maar je Swift mag echt een maatje grotere velgen hebben, zeker met die plastic wielkappen.
Het kan altijd mooier en beter maar ik laat de velgen zo als ze zijn en ben er heel blij mee.
Ik waardeer echter je oprechte mening en ieder heeft recht op een eigen smaak.

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

@Iedereen Bedankt geslaagd 1 fout in het verkeers inzicht 4 foutjes in gevaarinzicht. O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Jasperlamers op 26-02-2015 20:39 . Reden: Een fout teveel ingevuld bij gevaar herkenning niet goed op het blaadje gekeken ;) ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

Feli, maar wat voor examen is dat dan? Gewoon rijexamen?

Gevaarinzicht, nooit van gehoord. Moet je dan foto's beoordelen op mogelijke gevaren?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee de theoretische kennis voordat je je praktijk examen op de weg mag afleggen.
Gevaarinzicht is idd een foto waaruit je een oordeel moet trekken (vaak de meest stompzinnige foto's dat je je echt afvraagt van juist...).

Jij komt niet uit Nederland krijg ik het idee, wel? :P

• Thei
Jasperlamers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:39:
@Iedereen Bedankt geslaagd 1 fout in het verkeers inzicht 5 foutjes in gevaarinzicht. O-)
Gefeliciteerd !

Tevens een vraagje, kan men ook ergens instellen om een mailtje te krijgen nadat hier weergeven nieuw antwoord is geplaatst in dit forum?

• EektheMan

EektheMan

DPC

Joopieboy schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:34:
Nee de theoretische kennis voordat je je praktijk examen op de weg mag afleggen.
Gevaarinzicht is idd een foto waaruit je een oordeel moet trekken (vaak de meest stompzinnige foto's dat je je echt afvraagt van juist...).

Jij komt niet uit Nederland krijg ik het idee, wel? :P
Ah! Thanks.

Heb mijn theorie in Brussel gedaan en ik kan me niet echt herinneren of specifieke onderdelen een naam hadden. Maar ben wel zeker dat er geen vragen inzaten waar je een gevaar moest aanwijzen.

Maar moet eerlijk bekennen dat ik 2 uur voor het examen rijbewijsonline.be heb doorgenomen en het zo gehaald. Eek rijdt in landen waar men het niet heel nauw neemt met de regeltjes ;-)

Praktijkexamen in Belgie is ook niet de meest moeilijke. Ik heb bijvoorbeeld bepaalde parkeervormen nooit in de les gehad, omdat die niet in het examen voorkomt. Op een nauwe parkeerplaats met rechte parkeervlakken inparkeren bv. Nooit gedaan.

Nu ga ik misschien in de EU rijden, dus zal mijn kennis maar snel bijschaven. Verder zit ik zelf te weinig achter het stuur. Een echte zondagsrijder dus. Met de dashcam kijk ik wel naar mijn rijgedrag. Niet altijd even netjes :$
Heb trouwens nog nooit een bekeuring gehad :)B :)F *O*

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste