. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Blok is iig wel van de YarisMarzman schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:14:
Leuke auto die Iggy. In welke klasse valt dat? Yarris enzo?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Derde remlicht ga ik er ook maar in laten zetten. Gister nog met een taxi een noodstop meegemaakt doordat de chauffeur niet in de gaten had dat er geremd werd door de voorligger.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Nu nog een parkeerplaats vinden voor de bolide. Woon in het centrum, dus dat zal niet gemakkelijk worden. Mmmmm, ga ik nu maar doen. Toch best belangrijk....
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 12-11-2013 11:27 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@Marzman, hehe, zullen ze wel leuk vinden. Maar krijg je niet betere service bij je eigen merkdealer? Zij kennen naar ik hoop de ins en outs van de auto. En vervangende onderdelen zullen geen generieke onderdelen zijn, maar bijpassende. Hoeft niet altijd beter te zijn, maar gevoelsmatig heb ik er meer vertrouwen in.
Offtopic, marzman, ik heb jouw sig ature gekopieerd en de naam bob vervangen door Mr. Groen. Zie deze sig nu langzaam opgepikt worden. Het leuke mannetje zal er vast aan bijdragen. Thx!
Lol haha dan is het goedJasperlamers schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:09:
Wou ook een orgineel setje gaan zoeken :x
Ik dacht dat je in Belgie woonde, maar dan zat ik er ook een 2000 km naast. Met 2000 km dan zit je niet eens meer in EuropaEektheMan schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:46:
Lol Jasper, dat ligt denk ik op een kleine 2000km van mij vandaan
Ik heb hem al jaren, maar hij heeft nog altijd niet de wereld veroverd. Kwam hem ooit ergens tegen en in die tjid had je hier altijd een vrijdagmiddagtopic over Bob.Offtopic, marzman, ik heb jouw sig ature gekopieerd en de naam bob vervangen door Mr. Groen. Zie deze sig nu langzaam opgepikt worden. Het leuke mannetje zal er vast aan bijdragen. Thx!
[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 12-11-2013 19:28 ]
/▌
Woonde ik ook, maar dat is inmiddels al weer 2 landjes terugMarzman schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:26:
[...]
Ik dacht dat je in Belgie woonde, maar dan zat ik er ook een 2000 km naast. Met 2000 km dan zit je niet eens meer in Europa

Oekraine is trouwens welzeker een europees land
De wereld veroveren zal niet zo snel gaan nee. Iedereen wil graag uniek zijn. In de begindagen gelukte het nog wel om jouw bedenksel als standaard binnen een kantoor te krijgen, maar dat is nu over. Ik denk dat de meesten het nu zelfs irritant vinden of gewoonweg blocken. Maar hier in de Oekraine zit men nog in de begindagen van het groen denken dus er is nog hoop voor BobIk heb hem al jaren, maar hij heeft nog altijd niet de wereld veroverd. Kwam hem ooit ergens tegen en in die tjid had je hier altijd een vrijdagmiddagtopic over Bob.

[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 12-11-2013 20:07 ]
Uitlijnen is alleen de eerste keer, maar als je het in de garage laat doen zullen ze het daar wel weten.Jasperlamers schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:47:
Heb afgesproken voor volgende week. mijn vader had het over uitlijning van de banden hoe zit dat ? De banden zitten al op orginele igg sport velgen en hebben er al eerder onder gezeten volgens mij .
/▌
@Joopie zijn velgen waar de auto ooit de fabriek op is uitgerold
De vraag is, kan de auto nog gemakkelijk een maand in de winter zonder gebruik overleven? Of moet ik de autodokter vast contacteren?
/▌
Anyways, een nieuwe accu zal dus geen probleem geven. Dan kan ik dus met gerust hart uitkijken naar mijn eerste rit met het beestje.
/▌
/▌
Voor mijn flat {en mijn garage die ik blijkbaar heb, zoektocht voorbij

EektheMan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 07:07:
In de Ardennen wil het nog wel eens onverwacht gaan ijzelen, hagelen of sneeuwen met flinke ongevallen tot gevolg. Zeker op heuvels lijkt het me dan wel belangrijk om voorbereid te zijn. Dat beetje extra slijtage in de iets warmere periode is dan overkombaar.
Voor mijn flat {en mijn garage die ik blijkbaar heb, zoektocht voorbij![]()
) ligt een heuveltje van een 15 meter hoog. Klein, maar wel flink stijl. In de ochtend en avond ligt er enkele uurtjes wat ijzel. Dan zie je dat bepaalde bakken behoorlijk last hebben om boven te geraken. Maakt het wel ietske rustiger in de straat 's ochtends
hehe, heb me voorgenomen om deze week de auto eens op te gaan zoeken. Heb vandaag tijd....maar het is zoooo koudJasperlamers schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:45:
Op zoon moment ben je toch blij dat je een Grand Vitara rijd![]()
[...]
If it works, tweak it
If it works, tweak it
Ik mag mij ook weer melden na 2,5 haar Volvo te hebben gereden en daarom voor sommigen waarschijnlijk een rare keuze, van een luxe Volvo naar zo iets, velen zullen de overstap dan ook moeilijk begrijpen. Maar voor mij is dit het stuk rijplezier wat ik miste, het is een stuk primitiever en spartaans, maar het gevoel is moeilijk te omschrijven. Mede ook door goeie ervaring met eenzelfde auto van een hele goeie vriend van mij en de dingen die we meegemaakt hebben, is dit een auto die mij toch altijd wel bijgebleven is.
Gisteren eerst bij een Suzuki Swift Sport wezen kijken, en die viel tegen. Qua rijden dan niet zozeer, maar toch een heel stuk beschaafder en daarin lijkt het ook niet dat je hard gaat. Maar technisch was die minder, rare slijtage op de achterbanden (wss voor en achter gewisseld gezien de stoeprandschade), remschijven op, distri.riem moest gedaan worden, etc. Achterbumper had een andere kleur. Maar ook miste ik toch wel 'het gevoel'.
Daarna toch besloten om door te rijden richting Nijmegen, en tsja ik was eigenlijk direct verkocht:

Weliswaar het 2004 model, maar echt in absolute nieuwstaat. Motortje nog lekker vies dus niet overdreven gepoetst, aan de originele Enkei's kon je wel zien dat hij wat ouder was (afbladderende lak, kwaaltje, gaan gecoat worden tzt) en hij had 1 klein parkeerdeukje die er nog uit gehaald gaat worden, maar verder echt heel netjes. Verder nog voorzien van een originele Sportuitlaat maar buiten dat heerlijk origineel.
Maar hij is dus uit 2004, net geen 52dkm oud, nieuw gekocht bij de vorige eigenaar van de dealer door een oudere dame (ja echt, afleverfoto's gezien) die er jaarlijks niet echt heel veel mee reed maar wel heel zuinig op was. Jaarlijks zijn beurten netjes gehad bij dealer, alles keurig netjes in orde, echt super.

Ik kan niet zeggen hoe blij ik hiermee ben! Vrijdag ophalen en dan genieten.
/▌
En de 5 deurs is een totaal andere carrosserie. En ook niet als sport, heel ander blok ook de 1500 die daarin ligt.

Als je die grote Volv bak niet nodig hebt en goed af kan met deze vind ik de keus niet zo gek. Zal vast ook gunstiger uitvallen met belasting en verzekering.
Ben deze maand nog in India geweest. 4 op de 10 auto's leek wel een Suzuki Maruti Swift. Leuk om te zien, maar kwam de rijstijl van de indiers niet ten goede. Hij nodigt uit om op zijn start getrapt te worden.
In 1 maand tijd slechts 1 Vitara gezien
En qua vaste lasten scheelt het een 130~140 euro de maand, en verbruik is op 80 wegen toch wel hetzelfde, 1 op 15. Diesel kan op lange stukken 1 op 21 rijden maar dat doe ik een heel stuk minder nu. Ik heb nu in 2,5 jaar een 80dkm weggereden, ondanks het laatste half jaar dat ik vlak bij mijn werk woonde.
Ik wist niet dat de Swift door Maruti gemaakt werd. Ik dacht dat ze alleen het vorig model Alto maakten.EektheMan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:58:
Ben deze maand nog in India geweest. 4 op de 10 auto's leek wel een Suzuki Maruti Swift. Leuk om te zien, maar kwam de rijstijl van de indiers niet ten goede. Hij nodigt uit om op zijn start getrapt te worden.
In 1 maand tijd slechts 1 Vitara gezien
/▌
Joopieboy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:59:
Dat scheelt dan al idd.
Ik mag mij ook weer melden na 2,5 haar Volvo te hebben gereden en daarom voor sommigen waarschijnlijk een rare keuze, van een luxe Volvo naar zo iets, velen zullen de overstap dan ook moeilijk begrijpen. Maar voor mij is dit het stuk rijplezier wat ik miste, het is een stuk primitiever en spartaans, maar het gevoel is moeilijk te omschrijven. Mede ook door goeie ervaring met eenzelfde auto van een hele goeie vriend van mij en de dingen die we meegemaakt hebben, is dit een auto die mij toch altijd wel bijgebleven is.
Gisteren eerst bij een Suzuki Swift Sport wezen kijken, en die viel tegen. Qua rijden dan niet zozeer, maar toch een heel stuk beschaafder en daarin lijkt het ook niet dat je hard gaat. Maar technisch was die minder, rare slijtage op de achterbanden (wss voor en achter gewisseld gezien de stoeprandschade), remschijven op, distri.riem moest gedaan worden, etc. Achterbumper had een andere kleur. Maar ook miste ik toch wel 'het gevoel'.
Daarna toch besloten om door te rijden richting Nijmegen, en tsja ik was eigenlijk direct verkocht:
[afbeelding]
Weliswaar het 2004 model, maar echt in absolute nieuwstaat. Motortje nog lekker vies dus niet overdreven gepoetst, aan de originele Enkei's kon je wel zien dat hij wat ouder was (afbladderende lak, kwaaltje, gaan gecoat worden tzt) en hij had 1 klein parkeerdeukje die er nog uit gehaald gaat worden, maar verder echt heel netjes. Verder nog voorzien van een originele Sportuitlaat maar buiten dat heerlijk origineel.
Maar hij is dus uit 2004, net geen 52dkm oud, nieuw gekocht bij de vorige eigenaar van de dealer door een oudere dame (ja echt, afleverfoto's gezien) die er jaarlijks niet echt heel veel mee reed maar wel heel zuinig op was. Jaarlijks zijn beurten netjes gehad bij dealer, alles keurig netjes in orde, echt super.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan niet zeggen hoe blij ik hiermee ben! Vrijdag ophalen en dan genieten.

En qua winter klopt het ja, heb nu de winterbanden behoorlijk lopen verslijten voor niks eigenlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 19-01-2014 16:47 ]

* btw That feeling of a full tank

Maar nette Ignis! Kan niet wachten op de mijne.
Kun je bij jou als je hem hebt ook even kijken bij ons mist het rechter achter mist licht
Ik heb het idee dat ik begrijp wat je bedoeltJoopieboy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:59:
Dat scheelt dan al idd.
Ik mag mij ook weer melden na 2,5 haar Volvo te hebben gereden en daarom voor sommigen waarschijnlijk een rare keuze, van een luxe Volvo naar zo iets, velen zullen de overstap dan ook moeilijk begrijpen. Maar voor mij is dit het stuk rijplezier wat ik miste, het is een stuk primitiever en spartaans, maar het gevoel is moeilijk te omschrijven.
Mijn Swift heb ik uitgezocht op gebrek aan luxe
Het mistlicht rechtsachter mist? Zit er niet sowieso standaard alleen linksachter een mistlicht, zoals bij 99% van alle auto's?Jasperlamers schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:58:
Nog maar twee nachtjes
Kun je bij jou als je hem hebt ook even kijken bij ons mist het rechter achter mist licht
Ik vind het trouwens erg storend als een auto twee mistlampen achter heeft. Als die aan staan lijkt het alsof diegene constant remt

Tankiej schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:06:
[...]
Het mistlicht rechtsachter mist? Zit er niet sowieso standaard alleen linksachter een mistlicht, zoals bij 99% van alle auto's?
Ik vind het trouwens erg storend als een auto twee mistlampen achter heeft. Als die aan staan lijkt het alsof diegene constant remt
Mijn Volvo heeft ook een dubbele, ideaal, al is het alleen voor de Cree LED's dat je goed rondom achter je kan kijken.
@Peenutzz: gaaf dat zijn de leukere stuiterbakkies!
Ik zal je morgen toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 23-01-2014 23:11 ]
Oh, ik dacht dat dat een reflector oid was, die gewoon net iets andere kleur hadJasperlamers schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:09:
Kijk onderaan de achterbumper op de laatstetweede foto wel plek maar er zit niks
[...]
Mijn Swift had er twee, ook twee achteruitrijlichten volgens mij. Vond het wel mooi (symetrisch) en het geeft lekker veel licht. Ik vind de lichtpartij van een prius veel storender, als je daar te dicht achter staat bij het stoplicht dan zie je als die Prius al lang weer weg is nog paarse vlekken.Jasperlamers schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:09:
Kijk onderaan de achterbumper op de laatstetweede foto wel plek maar er zit niks
[...]
Bij mijn Alto ook. Ik moet elke 3/4 dagen tanken, had wel een grotere tank in gemogenJoopieboy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:53:
Helaas is dat vrij snel voorbij, in mijn geval dan haha.
Maar nette Ignis! Kan niet wachten op de mijne.
[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 24-01-2014 14:45 ]
/▌
Zijn dat nog ruime auto's van binnen?Jasperlamers schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:44:
@joopieboy Hier nog wat fotos van de igg wel van de zomer gemaakt nog. is nu vies![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* btw That feeling of a full tank
Ter land, ter zee en in de kroeg
Christiano007 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:55:
[...]
Zijn dat nog ruime auto's van binnen?
En ik ben ook maar alleen dus dat scheelt.
Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:24:
Ik ben 1.97m, en de stoel had mss net iets meer naar achteren gemogen voor mijn gevoel (misschien ook wennen omdat ik uit een Volvo station kom), maar de hoogte naar het dak is echt ideaal. Achter mij kan een klein kind ook nog wel zitten, en kofferbak is niet mega groot maar ruim zat voor wat boodschappen.
En ik ben ook maar alleen dus dat scheelt.
Mja op papier zijn de opgavens 8,9 geloof ik, maar offiiciele specs (en metingen van jan en allemaal) geven toch aan dat dat vrij voorzichtig gemeten is. 8,5 is wat ze standaard al doen. Enige nadeel is grip met wegkomen, moet een beetje met beleid, eenmaal rollende is het net een kogel.
Dankjewel allemaal!
Afgelopen vrijdag was het dan zover, de laatste keer de V poetsen voordat ie weg ging:

Aangekomen bij de dealer en naast de Ignis:

Blijhoofd foto

En de eerste km's:

Wat een heerlijk gevoel, ik ben verslaafd. Nu weet ik weer wat ik de laatste jaren heb gemist.
Vandaag de voorruit eens aangepakt, gekleid en voorzien van Rain-X:

Xenon dit weekend ophalen (kameraad bouwt zijn koplampen om naar projectors waardoor zijn xenon set die ik ooit eens besteld heb voor hem weer terugkomt). Dat is wel echt iets wat ik enorm mis, ook zijn de wissers beduidend slechter als de AeroTwins, dus die komen tzt ook. Witte knipperlichten heb ik iig al besteld. En dan sparen voor wat grotere updates.

[ Voor 26% gewijzigd door Jasperlamers op 27-01-2014 23:06 . Reden: Verkeerde foto erbij ]
Nog een giga overstap dus ja.
Relaxed! Hopelijk is de mijne ook groot genoeg om dat te kunnen doen. Lijkt me heerlijk om van de zomer een flink stuk te rijden en dan naast een meertje oid te overnachten.Jasperlamers schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:09:
Mis de bus wel hoor ruimte verschill merk je wel we gooide regelmatig 2 luchtbedden achterin en dan gingen we oppad xD
Joopieboy, ik lees dat je er Xenon lampen in laat zetten. Mijn garage vroeg me ook of ik die wilde. Maar ik herinnerde me een onderzoek van ik geloof TNO waarin de conclusie was dat Xenon slechts in enkele situaties beter is, maar gemiddeld genomen onveiliger.
Hier in Oekraine sneeuwt het een aantal maanden per jaar. Is Xenon verlichting wel fijn als het op wit straalt?
Is het meer een persoonlijke voorkeur Xenon of zie je ook echt voordelen?
Gisteren de voorruit gekleid en voorzien van Rain-X, dat miste ik toch wel enorm.

Vanavond nog even wat met leds zitten spelen. Heb een aardig voorraadje liggen en bij mijn vorige wel goed. Daar had ik een setje rode leds als gewone verlichting, leds voor de kentekenplaat, cree leds (power leds) voor achteruitrij verlichting, etc.
Net even bij de Ignis geprobeerd, maar de duplo rode lampjes voor de achterverlichting gaven al snel de geest de lampjes voor de kentekenplaatverlichting waren net te hoog (kreeg het kapje niet meer terug) maar daar zitten nu Philips BlueVisions in:

Ow en de achteruitrij verlichting is dubbel.

Helaas geen grote aansluiting dus een set 5W T10 cree leds erin gestoken:

Maar daar heb ik ook een ander setje voor besteld, een 7W setje.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2014 19:53 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Peenutzz op 29-01-2014 14:20 ]
En hoewel ik die LEDs best leuk vindt bij het nummerbord heb ik toch liever dat de flits foto moeilijker te lezen is ;-).
Voorlopig kan ik niet van de auto gaan genieten
Klopt, nu een setje vinden die heel blijven.
Dat kan wel eens heel goed.Peenutzz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:19:
Ik zie dat Joopieboy uit brabant komt én ik zag net een hele mooie schone zwarte Ignis rijden in Oss, met dezelfde beginletter op het kenteken, is dat toeval?
Ah, ik dacht vanwege de Ignis. Ik kreeg beelden van een lopend vuurtje rond gaan.Joopieboy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:42:
(donker rood voor gewoon licht achterin)
Zal net na 1 uur vanmiddag geweest zijn. Misschien rijdt er nog een liefhebber rond hierJoopieboy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:21:
Ik zie net pas dat je het over net hebt, dat kan dus niet zeg maar.Maar wel grappig dat er zo een zelfde rond rijd.
Maar een kameraad heeft mij al wel gespot, terwijl dat met mijn Volvo helemaal niet gebeurde.
Hoe bedoel je dat?EektheMan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:01:
[...]
Ah, ik dacht vanwege de Ignis. Ik kreeg beelden van een lopend vuurtje rond gaan.
Ignis betekend toch vuur? Kreeg dus beelden voor mijn ogen van een Ignis vol met rode lampjes in de avond langsrijdend gelijkend op een rond(rijdend)lopend vuurtje.
Vaag, ik weet het. Sorry, heb al maanden niet langer dan 3 a 4 uurtjes per dag geslapen. Ik zou eigenlijk een forumverbod moeten krijgen

Haha lol ik snap hem nu pas.
Maar ik heb weer wat updates binnen.

Licht en zicht.

Net nog even bezig geweest met de witte knippers, even chromen lampjes erin gezet (hekel aan het oranje doorschijnen):

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 02-02-2014 13:20 ]

Daarna begonnen met het netjes inbouwen van de hele kabelkluwen voor de xenon set. Heeft wat tijd gekost om het echt netjes te krijgen, en het zit nu allemaal vast met industriële ty-raps:

En een foto samen met de Alto van mijn moeder:

Goeie foto doe ik dadelijk wel even maken als de zon er niet zo opstaat.
Enige wat ik nog moet doen zijn de stadslichtjes vervangen.

Heel fijn... ik doe nooit iemand kwaad, nooit ruzie, geen gekke dingen gedaan, niet lopen racen door de wijk of mensen bijna aangereden, ik val anderen niet lastig en dan gebeurd mij dit.
Enige wat ik mij kan verzinnen is omdat ik de hele zondagochtend heb lopen sleutelen daar met inbouwen van xenon en rommel, maar verder ook echt niet.
Schadebedrag zit wss rond de 1000 euro dus dat is ook heel mooi, waarborgfonds keert niet uit en verzekering ook niet. Of het kost mij jaren met no claim, heel fijn van Centraal Beheer, denk je goed verzekerd te zijn...
/▌
Duur grapje trouwens 1000 Euro. Zou even over de grens kijken wat het kost of op vakantie. Hier bij mij is zoiets niet duurder dan 100 Euro. En dat is echt een flinke bovengrens.

Joopieboy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:45:
Nou ik heb er niet lang van kunnen genieten, zondagnacht heeft er een onverlaat besloten om mijn auto te voorzien van een handtekening...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel fijn... ik doe nooit iemand kwaad, nooit ruzie, geen gekke dingen gedaan, niet lopen racen door de wijk of mensen bijna aangereden, ik val anderen niet lastig en dan gebeurd mij dit.
Wat gebeurt er als je de kras nat maakt (met spuug)? 'Verdwijnt' hij dan? Als dat zo is, is de reparatie eventueel nog zelf te doen, want blanke lak spuiten is niet zo heel moeilijk. Ik hoop het voor je.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Joopieboy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:45:
Nou ik heb er niet lang van kunnen genieten, zondagnacht heeft er een onverlaat besloten om mijn auto te voorzien van een handtekening...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik ben behoorlijk gematst door de garage en ik heb vandaag de Ignis weer terug.

Wat was ik die Hyundai i30 zat, miste gewoon gevoel.