Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Sa1 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:27:
Is er al een oplossing voor het trage zappen met een anysee?

Heb vorige week een installatie gedraaid van mediaportal en moet zeggen dat streamedMP ziet er echt geniaal uit. Moving Pictures en My Series, zo goed!

Maar goed, om nu telkens 12 tot 30 sec te wachten voordat hij afstemt op een zender is gewoon niet acceptabel.

Heb het ook met dvblink geprobeerd, maar persoonlijk vind ik dat een niet zo super oplossing. Allemaal extra programma's weer, meer plaatsen waar iets fout kan gaan. Veel meldingen op diverse fora over EMC pakketjes die niet willen aankomen.

Of heeft dit iets met de splug dll te maken ofzo? waar heeft het uberhaupt mee te maken? Mapifilter?
Ik heb zelf geen Anysee tuner, maar meestal wordt het traag zappen veroorzaakt door codec issues. Probeer hier eens mee te spelen en kijk of je vershcil ziet.

Zelf gebruik ik SAF 4.0 unlocked.
Ook SAF 5.0 zou je kunnen proberen, deze lijkt nu ook erg volwassen te worden, de laatste keer dat ik deze probeerde werd alleen VC-1 nog niet lekker ondersteund.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

BlackBurn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:03:
[...]

Ik heb zelf geen Anysee tuner, maar meestal wordt het traag zappen veroorzaakt door codec issues. Probeer hier eens mee te spelen en kijk of je vershcil ziet.

Zelf gebruik ik SAF 4.0 unlocked.
Ook SAF 5.0 zou je kunnen proberen, deze lijkt nu ook erg volwassen te worden, de laatste keer dat ik deze probeerde werd alleen VC-1 nog niet lekker ondersteund.
En da tis toch wel redelijk essentieel, aangezien er veel VC-1 langskomen heb ik gemerkt..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:25
Zo , ik was gisteren avond aan het zoeken voor een leuk media programma voor de pc en zo op me tv te kunnen gebruiken , uiteindelijk kwam ik in dit topic tegen , en heb gisteren tot laat in de avond alles zitten installeren en via de video lopen configureren. En Jeetje man , wat zie dit er goed uit zeg !

Ik heb bijna alles netjes zoals ik wil aan de praat gekregen , en echt zo mooi dat je alles bijna handmatig kan instellen hoe jij het wilt hebben.

Ik heb meteen vanmiddag een MCE afstandbediening gekocht ,want dat werkt wel zo lekker voor achter de TV :). Ik ga straks ook meteen even via Paypal een donatie doen , want ik geloof best dat er heel wat werk inzit in zo'n mooi programma en dat verdienen deze jongens wel !

Alleen heb ik 1 klein vraagie , ik zie in sommige video's aan de linkerkant van het scherm heel ligt 2 vrouwen ogen.... ? Waar komt dat vandaan ? en hoe kom ik er vanaf ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

welke skin gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:25
Degene die hij in de tuto aangaf , Streamed MP

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

is dat niet iets van aflevering/film al bekeken of niet?
Gebruik de skin zelf ook maar is me nog nooit op gevallen, maar valt waarschijnlijk ook instellingen anders staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Tazzios op 06-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb het eergisteren ook maar eens gedownload maar zit nog met een drietal problemen waar ik maar niet uit kom.

TV gemist werkt maar half. Is het normaal dat het een aantal weken achterloopt?

De tvseries plug in werkt prima. Alleen is er geen optie om aan te geven welke series je al hebt bekeken. Geen zin om zeven seizoenen ncis nogmaals te bekijken.

En het laatste punt is is dat ik mijn svga ingang van mijn antieke hauppauge 878 niet kan benaderen via mportal.

Verder is het wel een prima applicatie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"De tvseries plug in werkt prima. Alleen is er geen optie om aan te geven welke series je al hebt bekeken. Geen zin om zeven seizoenen ncis nogmaals te bekijken."

Je bedoelt dat jij die optie nog niet hebt kunnen ontdekken? Je kunt eenvoudig via de plugin aangeven welk seizoen of welke aflevering je al gezien hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:26:
"De tvseries plug in werkt prima. Alleen is er geen optie om aan te geven welke series je al hebt bekeken. Geen zin om zeven seizoenen ncis nogmaals te bekijken."

Je bedoelt dat jij die optie nog niet hebt kunnen ontdekken? Je kunt eenvoudig via de plugin aangeven welk seizoen of welke aflevering je al gezien hebt.
Damn.
Echt een half uur gezocht. Was waarschijnlijk te moe om de rechtermuisknop in te drukken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
errorx schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:14:
[...]

Ben je er al uit gekomen? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem. Als ik scan krijg ik inderdaad heel veel kanalen dubbel en met zeel rotzooi er tussen. Als ik vervolgens handmatig een frequentie invoer dan zegt ie dat hij geen signaal kan vinden.
Bovendien lijkt het er inderdaad op dat er een heel ander formaat van kanalen/frequenties wordt gebruikt. De scan vind bijvoorbeeld Nederland 1 op kanaal 392 frequentie -282,00 terwijl er bij het UPC zenderoverzicht wordt vermeld kanaal 58+ frequentie 768,00.

Kan iemand mij vertellen hoe ik precies analoge kanalen handmatig kan invoeren?
Ik ben hier eigenlijk ook benieuwd naar! Ik heb hetzelfde probleem met analoge signaal van XMS...
Ik kan een aantal kanalen wel handmatig ingeven, maar niet allemaal....
Is er iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:56
MPTV-series loopt vast als ik een aflevering probeer af te spelen... De popup met de vraag waar ik ondertiteling vandaan wil halen krijg ik nog wel, maar zodra ik op afspelen druk loopt het hele programma vast. control-alt-delete en mediaportal.exe beëindigen is de enige optie.. Iemand hier een oplossing voor, of is 't gewoon database backuppen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie hier ingevuld aan codecs? Ik kom geen steek verder om het soepel te laten lopen

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWAWDFJ4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DK3WHFRF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBC4GL7N.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WDAXIJP4.jpg

Heb een 4xcore HTPC met 3,25GB mem op Win7 32bit en een Terratec PCI C HD tuner en 4550 Sapphire Radeon HD 4550 Graphics Card.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:23
Het beste is om niet teveel verschillende codecpacks tegelijk te installeren.

Ik heb gewoon MediaPlayerClassic geinstalleerd, en dan bij alle codecs (als het kan) de MPC versie gekozen. Volgens mij werkt het meeste dan.

Ik heb trouwens ook een probleem, maar dan van een heel andere aard:
Ik heb 3 Technisat Skystar HD PCI kaarten. Deze werken perfect samen met Mediaportal, en ik vind dan ook alle kanalen op twee satellieten (dus met DiSEqC).

Nu heb ik ook nog een Anysee E30S2 Plus USB tuner, en deze blijkt dus niet samen te gaan met Mediaportal (althans het Diseqc deel, gewone scan werkt wel goed). Ik heb wel wat dingen gevonden, maar het blijkt dus dat Mediaportal geen DiSEqC support heeft voor de Anysee... En het probleem is dat ik een GSO systeem heb (quattro LNB's), waarbij ik dus niet zomaar een coax tussen de LNB en de Anysee kan leggen (en zo bijvoorbeeld één satelliet niet door te geven en dus heel DiSEqC te skippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:28:
Wat hebben jullie hier ingevuld aan codecs? Ik kom geen steek verder om het soepel te laten lopen

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Heb een 4xcore HTPC met 3,25GB mem op Win7 32bit en een Terratec PCI C HD tuner en 4550 Sapphire Radeon HD 4550 Graphics Card.
ik gebruik Windows 7 en heb SAF 4.00 geinstalleerd (wel unlocked). gebruik nu de Win7 codecs (SD) en PowerDVD codecs voor HD --> als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de installatie van Streamed MP gaat zappen tussen kanalen iets langzamer en werkt de helft van de remote niet meer (up, down, back, enz). Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat met de nieuwe StreamedMP 1.4 die net uitgekomen is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb versie 1.3.1.1865, kga 's 1.4 's installeren!

Edit: stom stom van mezelf, RCE remote had ik niet aangevinkt in MP Config. (Blijkbaar doet de remote het dan standaard toch voor meer dan de helft haha ;))

Hebben jullie nog een tip voor een wat chiqere/uitgebreidere remote die feilloos werkt met MP? Mag best wat kosten. Heb nu dit standaard dingetje:

Afbeeldingslocatie: http://static.bol.com/imgbase0/SCECOVER/FC/2/3/4/5/6/2345619_2.gif

Overigens lukt het me in Win7 x86 onder geen beding MP te starten met de groene knop.
Heb al geklooid met MPTray en IR Server Suite. Iemand dit dit wel gelukt is?

Of bestaat er misschien al een remote control met een Media Portal button? :P

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom.... wellicht dat iemand dit ook heeft gehad.

Ik draai MP 1.1.0.0 met SAF 5

Alles werkt helemaal zoals het zou moeten, behalve subtitles bij het afspelen van een VIDEO_TS directory.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd :

- Toch installeren van vobsub, zou me saf 5 niet meer nodig zijn.... in de config de subtile engine op vobsub gezet... geen resultaat
- Geupdate naar de laatste saf 5 svn, geen resultaat
- gedowngrade naar saf 4, geen resultaat

Heeft iemand nog een tip..... als ik van de video_ts folder dvd iso's maak werkt het als een trein.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:42:
Overigens lukt het me in Win7 x86 onder geen beding MP te starten met de groene knop.
Heb al geklooid met MPTray en IR Server Suite. Iemand dit dit wel gelukt is?

Of bestaat er misschien al een remote control met een Media Portal button? :P
Ik heb dezelfde remote (weliswaar vervangen door een Harmony One, maar dat weet MP niet ;))
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kun je in de settings van MP aangeven dat de groene knop MP moet starten ipv WMC.

edit: bij mp configuration en dan additional 3rd party checks dus

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 11-10-2010 20:11 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

iceme schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:06:
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom.... wellicht dat iemand dit ook heeft gehad.

Ik draai MP 1.1.0.0 met SAF 5

Alles werkt helemaal zoals het zou moeten, behalve subtitles bij het afspelen van een VIDEO_TS directory.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd :

- Toch installeren van vobsub, zou me saf 5 niet meer nodig zijn.... in de config de subtile engine op vobsub gezet... geen resultaat
- Geupdate naar de laatste saf 5 svn, geen resultaat
- gedowngrade naar saf 4, geen resultaat

Heeft iemand nog een tip..... als ik van de video_ts folder dvd iso's maak werkt het als een trein.....
Hmm voorheen moest je voor subtitles een DLL los kopiëren ik zie hier echter niks meer over staan in de startpost. Enige wat ik nog met betrekking tot subtitles zie staan is:
+DXVA + subtitles in all DirectShow based players - press CTRL+ALT+S to enable/disable subtitles
Zelf draai ik SAF 4.0 (unlocked) maar heb geen enkel probleem met ondertitles, ik heb geen post-processing plugins in gebruik en verder niks in hoeven te stellen voor ondertitels. Misschien toch een keer de MP configuratie opnieuw opbouwen?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Edit: Toch gevonden ;)

Super programma!

[ Voor 94% gewijzigd door Thomas.be op 11-10-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooooo... na een hoop klikwerk op de laatste pagina uitgekomen :-D

Mijn vraag is vrij eenvoudig, het antwoord zal wat moeilijker zijn vermoed ik zo.

Ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen dus dat doe ik vooralsnog even niet.

Anyway, Mediaportal kan je met behulp van een progje laten reageren op je stem. Je zegt bijvoorbeeld: computer, luister naar rock

Daarop laar Mediaportal al je rockmuziek horen...

In het filmpje staat dat je hetvolgende nodig hebt:

Microsoft speech 5.1 / hd smart home control center / mediaportal

Iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je vanuit deze link niet wat wijzer worden? En mogelijk met deze legale software positieve resultaten behalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 18:10
Mijn afstandsbediening (MCE, via IRTrans) werkt niet als ik MP (1.1.1 Final, draaiend onder Win7 x64) direct laat opstarten met Windows. Ik moet er dan eerst weer uit en dan MP weer opstarten voordat de afstandsbediening het doet.

Hij vertoonde dit gedrag ook al met de RC's van MP 1.1. Het opstarten een paar seconden uitstellen werkt niet. Ik had gehoopt dat het een bug was die eruit gehaald zou worden.

Iemand enig idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Earv schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:48:
Mijn afstandsbediening (MCE, via IRTrans) werkt niet als ik MP (1.1.1 Final, draaiend onder Win7 x64) direct laat opstarten met Windows. Ik moet er dan eerst weer uit en dan MP weer opstarten voordat de afstandsbediening het doet.

Hij vertoonde dit gedrag ook al met de RC's van MP 1.1. Het opstarten een paar seconden uitstellen werkt niet. Ik had gehoopt dat het een bug was die eruit gehaald zou worden.

Iemand enig idee...?
Dat probleem heb ik ook. Na een koude boot werkt de afstandbediening niet. Als je dan naar het IRTrans icoontje kijkt in de systray zie dat er wel degelijk signalen binnenkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door synthdood op 19-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
synthdood schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Na een koude boot werkt de afstandbediening niet. Als je dan naar het IRTrans icoontje kijkt in de systray zie dat er wel degelijk signalen binnenkomen.
Misschien mediaportal met een startup-delay laten starten. Kun je instellen in het MP-configurtiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt toch helemaal geen IR-trans nodig bij een MCE afstandsbediening? Ik gebruik altijd een originele Microsoft uitvoering en deze werkt al tijden probleemloos met MediaPortal vanaf v1.xx.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
Startup delay heb ik geprobeerd, verhelpt het probleem niet.

En ik heb wel degelijk IRTrans nodig; ik heb een OrigenAE-kast met VFD-110 display en branded MCE afstandsbediening, waar als driver voor de IR-ontvanger IRTrans bijgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
hardware-lover schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:11:
Je hebt toch helemaal geen IR-trans nodig bij een MCE afstandsbediening? Ik gebruik altijd een originele Microsoft uitvoering en deze werkt al tijden probleemloos met MediaPortal vanaf v1.xx.
Ja, als je een standaard MCE ontvanger gebruikt is dat inderdaad zo. We hebben het hier echter over een IRtrans ontvanger zolas in Dign en Origen behuizingen zit ingebouwd en die werken heel anders. Een echte MCE ontvanger wordt rechtstreeks door windows (via een API) aangestuurd. Een IRTrans driver communiceert zelf met z'n IR ontvanger (en eventueel VFD display) en een applicatie (zoals Mediaportal) communiceert vervolgens met de IRTrans driver via TCP/IP. Ik vermoed dat er toch iets met de timing niet goed gaat. Waarschijnlijk doet MP een handshake met IRtrans om te checken of de driver aanwezig is bij het opstarten en als IRtrans er nog niet is dan gaat het fout.

We kunnen nog even proberen of het alleen fout gaat als MP automatisch start bij het booten of ook als je MP met de hand start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
synthdood schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:18:
[...]

We kunnen nog even proberen of het alleen fout gaat als MP automatisch start bij het booten of ook als je MP met de hand start.
Als het allemaal wel goed werkt als je MP met de hand start, dan zou dat ook zo moeten zijn met een delay (mits je de delay lang genoeg maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was me natuurlijk niet duidelijk dat het niet om een standaard MCE eHome uitvoering ging.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
Gurneyhck schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Als het allemaal wel goed werkt als je MP met de hand start, dan zou dat ook zo moeten zijn met een delay (mits je de delay lang genoeg maakt)
Hm, dat zou ook nog kunnen, dat een 3s delay te kort is. Ik probeer 't morgen eens met een langere tijd.

Ik ben het met synthdood eens dat het waarschijnlijk een 'handshake-kwestie' is tussen IRTrans en MP. In dat geval zou het ook op te lossen moeten zijn door IRTrans op de een of andere manier eerder te laten laden. Hij staat nu in de Windows Startup-folder; zou het nog helpen om een registersleutel aan te maken in de Windows/Run-folder van het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
Erg vreemd... Ik heb de delay geleidelijk opgevoerd naar naar 15s, en pas dan doet de afstandsbediening het. Terug naar 10s: no go. Weer naar 15s: doet 't.

Het kan toch geen 'handshake' van 15s zijn?!

Overigens doet hij het wel goed als ik hem handmatig opstart direct na het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

Als je hem opstart met cmd direct na het opstarten, misschien helpt dat?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
HaTe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:23:
Als je hem opstart met cmd direct na het opstarten, misschien helpt dat?
Hoe doe ik dat?

(Overigens heb ik het ook via een registersleutel in Windows/Run geprobeerd, maar dan start hij wel op, maar doet de afstandsbedieining het ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Earv schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:48:

Iemand enig idee...?
Volgens mij hoef je geen IRTrans meer te gebruiken in de laatste MP. Ik heb in de laatste editie gewoon bij Mediaportal Configuration > Remote "Use Microsoft MCE remote or keyboard" aangevinkt.
Daarbij heb ik bij Mediaportal Configuration >Additional 3rd part checks de microsoft service disabled/autostart MPTray enabled. (Heb MP niet standaard als startup, maar zou dit toch eens proberen als ik jou was).

EDIT: Lees nu pas je bovenstaande bericht. Had eerst ook een 3rd party remote, heb ik weggedaan en een losse ontvanger + remote gescoord op marktplaats. Werkt veel beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Wizzing op 21-10-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Earv schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:27:
[...]

Hoe doe ik dat?

(Overigens heb ik het ook via een registersleutel in Windows/Run geprobeerd, maar dan start hij wel op, maar doet de afstandsbedieining het ook niet).
Ja het is maar een gek idee.. Omdat aanklikken wel werkt..

Maak een bestandje "start.cmd".
Open het in kladblok
Typ het volledige pad naar het programma
Opslaan
En dan die start.cmd automatisch laten opstarten

Je kan het proberen.. Denk niet dat het werkt

Anders kan je misschien met Eventghost werken? Misschien dat de HID plugin alle knoppen wel ziet of misschien is er wel een plugin voor je AB.

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 21-10-2010 16:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaPortal's website is vernieuwd en ze hebben een leuk introductiefilmpje gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 26-10-2010 18:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen default skin te zien in het filmpje :D Lekker flauw !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:01:
Geen default skin te zien in het filmpje :D Lekker flauw !!
En je krijgt bij een auto-reclame ook altijd het model in beeld met de minste opties? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:42:
En je krijgt bij een auto-reclame ook altijd het model in beeld met de minste opties? ;)
Viel me gewoon op ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaPortal 1.2.0 Alpha vrijgegeven...

Edit: wie niet waagt......, ik heb met deze Alpha 1.2.0 nu 2 systemen bijgewerkt waaronder een ION330 systeempje. Vooralsnog draait alles nog zoals het eerst ook draaide en het eerste wat mij opvalt is het sneller kunnen browsen door mijn film-collectie waarbij de achtergrond (film-poster) ook stukken sneller wordt weergegeven in vergelijking met de laatste 1.1.1 build. StreamedMP lijkt nog prima te werken onder 1.2 Alpha en de andere geïnstalleerde en actieve plug-in's lijken ook nog hun werk te doen.

Ter algemene info: Mijn gehele media-collectie staat op 3 centrale opslag-locaties (waaronder 2 NAS-en) en de totale fanart informatie is ook centraal opgeslagen en wordt tijdens het starten van MP en bij gebruik vanaf een NAS ingelezen.

Ik heb tijdens installatie gekozen voor een update van 1.1.1 naar 1.2.0 en niet voor een schone installatie.

[ Voor 90% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2010 16:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:13:
MediaPortal 1.2.0 Alpha vrijgegeven...

Ter algemene info: Mijn gehele media-collectie staat op 3 centrale opslag-locaties (waaronder 2 NAS-en) en de totale fanart informatie is ook centraal opgeslagen en wordt tijdens het starten van MP en bij gebruik vanaf een NAS ingelezen.
Hoe sla je de fanart centraal op? Ik gebruik ook een NAS en zou die ook wel op de NAS willen opslaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door MediaPortalDirs.xml handmatig aan te passen (niet vergeten opnieuw aan te passen na een MP software update) en de opslaglocatie daarin te wijzigen (met kladblok). Als voorbeeld hieronder...

<!-- The Path for the databases -->
<Dir id = "Database">
<Path>W:\Media\Database\</Path>
</Dir>
<!-- The Path for the Thumbs, like Music Cover Art, TV Logos, etc. -->
<Dir id = "Thumbs">
<Path>W:\Media\Database\thumbs\</Path>
</Dir>

BELANGRIJK: vooraf een kopie van je actuele database op je NAS plaatsen natuurlijk.

Daarna niet vergeten om, waar mogelijk, in de plug-in's ook deze verwijzingen op te nemen.

Het werkt alleen maar lekker als je een netwerk hebt waarbij je een acceptabele doorvoersnelheid snelheid kunt bereiken.

Een backup voor het wijzigen kan zeer waarschijnlijk ook geen kwaad.

Ik gebruik tevens Ember Media Manager voor het scrapen van extra info (posters, fanart) en deze info wordt ook centraal in de database opgeslagen. In de plug-in Moving-pictures kan deze Ember info ook gebruikt worden. Dit is vooral prettig bij minder bekende films waarbij Moving Pictures zelf geen info kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2010 18:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Is de TV server (en TV client) ook sneller geworden?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk, ik maak daar zelf geen gebruik van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

errorx schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:14:
[...]

Ben je er al uit gekomen? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem. Als ik scan krijg ik inderdaad heel veel kanalen dubbel en met zeel rotzooi er tussen. Als ik vervolgens handmatig een frequentie invoer dan zegt ie dat hij geen signaal kan vinden.
Bovendien lijkt het er inderdaad op dat er een heel ander formaat van kanalen/frequenties wordt gebruikt. De scan vind bijvoorbeeld Nederland 1 op kanaal 392 frequentie -282,00 terwijl er bij het UPC zenderoverzicht wordt vermeld kanaal 58+ frequentie 768,00.

Kan iemand mij vertellen hoe ik precies analoge kanalen handmatig kan invoeren?
Zelfde verhaal hier. Bij een scan vond hij +130 zenders en die gaven allemaal storing.. Nu heb ik even Ned 1,2,3 en RTL 4,5 handmatig toegevoegd volgens de site van UPC en het beeld is al een stuk beter (beter, dus niet goed). Wat me opviel is dat de zenders volgens UPC zich bevinden in frequenties tussen de 500 en 700. Bij het automatisch scannen, stopte het scannen bij de 500, en tussen de 0 en de 500 had hij van alles gevonden (al gaf dat wel allemaal storing).

Bij UPC staat trouwens bij kanaal bijvoorbeeld 58+ . Wat houdt die + in? Moet je die ook mee invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Eerder deze week MediaPortal opnieuw geinstalleerd, omdat ik nog een oude versie op Vista draaide en meteen wilde updaten naar Windows7 en de laatste (stable) MP.

SAF codec installer gebruikt, alle instellingen netjes overgenomen van de SAF webpage en verder die video van TheClown voor de zekerheid nog maar eens bekeken voor alle verdere instellingen.
Alle TV Series en Movies geimporteerd, ging allemaal prima....

..tot ik vandaag probeer om films te kijken. Waar alle TV Series het prima doen, doen een aantal van mijn films (die het eerder wel deden in de oude versie) het in MP opeens niet meer.

Alle films die MP niet speelt, zijn .mkv files. Maar er zijn ook mkv files die het prima doen.
De mkv files die MP weigert af te spelen, doen het prima in MPC-HC, ook als ik ze vanuit de Movie Database vanuit de MovingPictures configurator met de preview functie start.

Ik heb dus eigenlijk totaal geen idee waarom MP weigert een aantal van mijn mkv bestanden af te spelen (lijkt alsof MP zijn player probeert te starten, dan springt hij terug naar het info-scherm en de movie staat dan ook op watched) :(

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn, of wat ik nog kan doen om dit op te lossen?

edit:

Het probleem is opgelost door SAF v4.00 te installeren en de MPC codec als H.264 Video Codec te selecteren _/-\o_

Ik ben nog wel nieuwsgierig waarom dit wel werkt en SAF5.00 met de ffdshow DXVA instelling niet. Dus als iemand een idee heeft....

[ Voor 9% gewijzigd door Sleepie op 06-11-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Nou het weekend nog even bezig geweest met Dvblink en Mediaportal..

Opzich heb ik het aardig werkend en zap snelheid is iets trager dan bij WMC ik zit alleen nog steeds te stoeien met Codecs het probleem van deze confguratie is dat Dvblink bij mij al 30% CPU gebruikt.
daar komt media portal dan nog is bij met 50% en dan zit je al snel aan je tax..
het gekke is wel dat onder WMC met dvblink de CPU max 30% is

Ook met die codecs word ik helemaal gek..
je heb ffdshow, DVD -DTV microsoft, Coreavc, fddshow met DXVA en dan komen nog eens je MONOGRAM geen flauw idee waar dit voor dient en AC3filter en FFdshow audio...
Misschien weet iemand een link hoe al die codeds / renders enzo nou eigenlijk allemaal in elkaar zit...

Vele combinaties geprobeerd maar bij de 1 te hogen CPU load en de andere af en toe happerend beeld (FILM HD met DTS) verder goed beeld met alle andere kanalen

Ik ben nu bezig om het onder of DXVA of onder CUDA aan de praat te krijgen aangezien ik een Nvidia 9300 grafische kaart heb...

Ik heb deze link gebruikt en staat best een hoop nutige informatie in

http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/

allen loopt alles bij dus niet goed, ga eerst maar eens even windows 7 opnieuw installeren en mischien dat ik Dvblink maar achterwege laat aangezien je dit gewoon ook in Mediaportal kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Met een clean install van Win7 alleen de standaard MS codecs gebruiken voor TV en HD/DVD, installeer een MKV splitter en blijf verder ver weg van alle andere codecs. Als je HD TV goed wil kijken (1080i) heb je een fatsoenlijke GPU nodig, ik denk dat een 9300 hier niet geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Frank-NL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:13:
Met een clean install van Win7 alleen de standaard MS codecs gebruiken voor TV en HD/DVD, installeer een MKV splitter en blijf verder ver weg van alle andere codecs. Als je HD TV goed wil kijken (1080i) heb je een fatsoenlijke GPU nodig, ik denk dat een 9300 hier niet geschikt voor is.
Jawel de 9300 is hier prima voor teminste niet de beste kaart maar onder WMC draai ik alles prima op deze kaart zowel HD als SD (Film HD 1 met DTS= 30%load) dus die kaart kan het wel aan denk alleen dat mijn codecs op het moment alles in de war gooit onder Mediaportal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
Ik heb een vraag over de volgende configuratie :
  • Zotac HD-ND22 met SU2300 CPU + ION2 chipset
  • Anysee 30C USB
  • Ziggo HD smartcard
Ik las wat problemen hieronder over het werkend krijgen van Ziggo HD op de anysee icm MediaPortal. Is hier inmiddels duidelijkheid over ? m.a.w. gaat de bovenstaande configuratie werken ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sleepie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 01:49:
Eerder deze week MediaPortal opnieuw geinstalleerd, omdat ik nog een oude versie op Vista draaide en meteen wilde updaten naar Windows7 en de laatste (stable) MP.

SAF codec installer gebruikt, alle instellingen netjes overgenomen van de SAF webpage en verder die video van TheClown voor de zekerheid nog maar eens bekeken voor alle verdere instellingen.
Alle TV Series en Movies geimporteerd, ging allemaal prima....

..tot ik vandaag probeer om films te kijken. Waar alle TV Series het prima doen, doen een aantal van mijn films (die het eerder wel deden in de oude versie) het in MP opeens niet meer.

Alle films die MP niet speelt, zijn .mkv files. Maar er zijn ook mkv files die het prima doen.
De mkv files die MP weigert af te spelen, doen het prima in MPC-HC, ook als ik ze vanuit de Movie Database vanuit de MovingPictures configurator met de preview functie start.

Ik heb dus eigenlijk totaal geen idee waarom MP weigert een aantal van mijn mkv bestanden af te spelen (lijkt alsof MP zijn player probeert te starten, dan springt hij terug naar het info-scherm en de movie staat dan ook op watched) :(

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn, of wat ik nog kan doen om dit op te lossen?

edit:

Het probleem is opgelost door SAF v4.00 te installeren en de MPC codec als H.264 Video Codec te selecteren _/-\o_

Ik ben nog wel nieuwsgierig waarom dit wel werkt en SAF5.00 met de ffdshow DXVA instelling niet. Dus als iemand een idee heeft....
Ik gok dat je vc-1 mkv's het niet doen... Daar is helaas nog niets aan te doen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mystikal schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:07:

Ik gok dat je vc-1 mkv's het niet doen... Daar is helaas nog niets aan te doen...
Dat was inderdaad het probleem waar ik vervolgens tegenaan liep.

Ik heb toen eens alles wat er aan codes geinstalleerd stond (eigenlijk alleen SAF) weggegooid en SAF v5.0 nog eens geinstalleerd. Schijnbaar heb ik bij de vorige install toch iets fout gedaan, want SAF v5.0 werkt nu prima.

Enige waar ik nu nog "last" (groot woord) van heb is dat zodra ik met de Info knop van de remote een menu open tijdens afspelen van een HD film (bijvoorbeeld om subtitles te selecteren) het beeld heel traag wordt opgebouwd. Zodra ik echter het menu weer sluit, werkt alles weer prima.

Dan nog een laatste vraagje wat ik een paar pagina's geleden ook al zag staan (maar het antwoord heb ik niet gezien helaas)
Iemand een idee of en vooral hoe het mogelijk is om via de remote (Harmony One in mijn geval) snel naar een bepaalde letter in de lijst met movies te springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sleepie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:35:
[...]

Dat was inderdaad het probleem waar ik vervolgens tegenaan liep.

Ik heb toen eens alles wat er aan codes geinstalleerd stond (eigenlijk alleen SAF) weggegooid en SAF v5.0 nog eens geinstalleerd. Schijnbaar heb ik bij de vorige install toch iets fout gedaan, want SAF v5.0 werkt nu prima.

Enige waar ik nu nog "last" (groot woord) van heb is dat zodra ik met de Info knop van de remote een menu open tijdens afspelen van een HD film (bijvoorbeeld om subtitles te selecteren) het beeld heel traag wordt opgebouwd. Zodra ik echter het menu weer sluit, werkt alles weer prima.

Dan nog een laatste vraagje wat ik een paar pagina's geleden ook al zag staan (maar het antwoord heb ik niet gezien helaas)
Iemand een idee of en vooral hoe het mogelijk is om via de remote (Harmony One in mijn geval) snel naar een bepaalde letter in de lijst met movies te springen?
Als je Moving Pictures gebruikt dan staat standaard de optie aangevinkt dat je op de T9 manier (sms) op titel kunt zoeken met je cijfertoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Tjoekie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:07:
Als je Moving Pictures gebruikt dan staat standaard de optie aangevinkt dat je op de T9 manier (sms) op titel kunt zoeken met je cijfertoetsen.
Ik zal het eens proberen, in mijn vorige installatie heeft dat nooit gewerkt en waarschijnlijk daardoor heb ik het domweg nooit geprobeerd >:)

edit:
Ok, dat werkt nu dus ook perfect. Zelfs na een dik jaar gebruik ga ik MediaPortal elke keer weer meer waarderen!

[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 10-11-2010 16:22 ]

• ozziestroker1
  • Laatst online: 15:27
sinds gister heb ik ook mp op mn nieuwe htpc gezet,maar ik loop tegen een aantal problemen aan.

systeem:
intel core2quad 9450
2gb ocz
asus p5qpl
asus 5550 videokaart
necxus 430watt powersupply
winxp sp3.

ik heb de video gevolgd van ThaClown.
echter als ik nu via plugins bijv: htpc info,wikipedia of webbrowser wil openen(enter druk) gebeurd er niks.
mediaportal reageerd wel,want ik kan wel naar boven en benden scrollen.
probeer ik om via de esc toets een menu terug tegaan gebeurd er ook niks.

verder werkt wel alles,alleen alles wat in de pluginlijst staat niet.
heb al wat gezocht op mp forum maar vind daar geen oplossing(of ik zoek verkeerd,maar er staat ook best veel info)

iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door ozziestroker1 op 11-11-2010 09:19 ]

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik draai sinds kort trouwens op de Maya skin, die erg goed bevalt! Erg clean/overzichtelijk, zekers aan te raden, wat ik hier dan ook even doe (mocht deze nog niet onder de aandacht gebracht zijn :9 )

http://www.team-mediaport...ions/widescreen/maya-skin

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/components/com_mtree/img/listings/m/278.jpg

Edit: zie dat ie al een paar keer eerder aan de orde is gekomen (),
maar wat extra reclame kan natuurlijk helemaal geen kwaad ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door DFKT op 11-11-2010 09:54 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik heb gisteren MP op mijn ion 330 geinstalleerd. Hiervoor de nieuwst versie (MediaPortal 1.2.0 Alpha) gebruikt en voor de codecs OPTIE 1 - SAF. Op de MPC draait windows XP (geen cleane installatie). Voor de installatie wel alle codecs en wat er op leek verwijderd.

Op zich heb ik nog geen films afgespeeld maar ik vind dat het gaan door menu's erg langzaam gaat. Het menu reageert erg langzaam. (denk aan seconden) Het lijkt me niet normaal maar voor ik een nieuwe installatie ga doen wil ik het hier toch even navragen.

Ik zat gisteren foto's te bekijken en soms duurde het echt seconden.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Sleepie
Mijn MediaPortal installatie is ook net nieuw (draait een weekje nu op de nieuwe versie) en ik heb ook de guide(s) uit de startpost gebruikt.
Ik heb even voor je getest en ik heb precies hetzelfde probleem (ik gebruik MP eigenlijk alleen voor series en films dus echt storend is het voor mij niet).

Oplossing heb ik niet voor je, maar je bent in ieder geval niet alleen ;)

Er zijn vast anderen die de guide hebben gebruikt, ik ben benieuwd of dit bij hun wel werkt?
ozziestroker1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:18:
sinds gister heb ik ook mp op mn nieuwe htpc gezet,maar ik loop tegen een aantal problemen aan.

systeem:
intel core2quad 9450
2gb ocz
asus p5qpl
asus 5550 videokaart
necxus 430watt powersupply
winxp sp3.

echter als ik nu via plugins bijv: htpc info,wikipedia of webbrowser wil openen(enter druk) gebeurd er niks.

heb al wat gezocht op mp forum maar vind daar geen oplossing(of ik zoek verkeerd,maar er staat ook best veel info)

iemand een idee?
Je geeft te weinig info om hier een duidelijk antwoord op te kunnen geven.

Denk aan:
- versie MediaPortal
- welke aanvullende plug-in's gebruik je misschien
- standaard skin of....

Testing, one, two ...

• Sleepie
hardware-lover schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:58:
[...]

Je geeft te weinig info om hier een duidelijk antwoord op te kunnen geven.

Denk aan:
- versie MediaPortal
- welke aanvullende plug-in's gebruik je misschien
- standaard skin of....
Laatste versie MP (1.1.1)
SAF v5.00,build 101018
StreamedMP skin (laatste versie, geupdate via MP zelf)

Dat is mijn setup, met exact hetzelde probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 11-11-2010 23:01 ]

• BoardCrusher
  • Laatst online: 12-09 14:04
ozziestroker1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:18:
...

iemand een idee?
klinkt een beetje als een probleem dat ik eerder ook had, alleen kon ik vanuit home (niet basic home) überhaupt niets selecteren (basic home werkt wel). De oplossing van dat probleem staat hier:
http://forum.team-mediapo...ntoutofrange-error-88563/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleepie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:58:
[...]

Laatste versie MP (1.1.1)
SAF v5.00,build 101018
StreamedMP skin (laatste versie, geupdate via MP zelf)

Dat is mijn setup, met exact hetzelde probleem.
Er wordt op andere fora inderdaad geklaagd over het slome gedrag van 1.1.1., zeker i.c.m. StreamedMP.
1.1.0 had daar duidelijk minder last van.

De laatste versie van MP is testversie 1.2.0 Alpha en deze heeft die sloomheid met StreamedMP in ieder geval niet, in tegendeel zoukwillenzeggen, maar daarmee werken sommige plug-in's nog niet lekker en er zijn nog wat andere zaken waaraan gewerkt moet worden.

Sommige plug-in's dienen onder StreamedMP apart geconfigureerd te worden, mogelijk zit daar het probleem van het niet willen werken. Via de StreamedMp BasicHome editor is van alles in- en af te stellen.

V.w.b. SAF, ik ben er geen liefhebber van en heb eerder negatieve dan positieve ervaringen maar dit zal beslist configuratie afhankelijk zijn. Van SAF zou je enkel last kunnen hebben bij het weergeven van Media en niet bij het scrollen en pannen door de Media die via MediaPortal tevoorschijn komt.

Edit: ik heb net even de plug-in Wikipedia actief gemaakt onder MediaPortal Configuration en daarna binnen de BasicHome editor toegevoegd aan het StreamedMP menu en hij werkt feilloos.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2010 00:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:24:
[...]

Er wordt op andere fora inderdaad geklaagd over het slome gedrag van 1.1.1., zeker i.c.m. StreamedMP.

De laatste versie van MP is testversie 1.2.0 Alpha en deze heeft die sloomheid met StreamedMP in ieder geval niet, in tegendeel zoukwillenzeggen, maar daarmee werken sommige plug-in's nog niet lekker en er zijn nog wat andere zaken waaraan gewerkt moet worden.

Sommige plug-in's dienen onder StreamedMP apart geconfigureerd te worden, mogelijk zit daar het probleem van het niet willen werken. Via de StreamedMp BasicHome editor is van alles in- en af te stellen.

V.w.b. SAF, ik ben er geen liefhebber van en heb eerder negatieve dan positieve ervaringen maar dit zal beslist configuratie afhankelijk zijn. Van SAF zou je enkel last kunnen hebben bij het weergeven van Media en niet bij het scrollen en pannen door de Media die via MediaPortal tevoorschijn komt.

Edit: ik heb net even de plug-in Wikipedia actief gemaakt onder MediaPortal Configuration en daarna binnen de BasicHome editor toegevoegd aan het StreamedMP menu en hij werkt feilloos.
jij werkt dus met mp1.2.0? en daar werkt het wel.
kan jij zeggen welke plugins je hebt draaien.
bijv: MP-TVSeries ,OnlineVideos ,StreamedMP ,Fanart Handler ,Htpcinfo

ik draai mp1.1.1
plugins :htpc info,wikipedia en webbrowser(online tv,mp tv series en mp films werken wel)
skin is StreamedMP skin (laatste versie, geupdate via MP zelf)
saf 4.00

zodra ik naar het plugin scherm ga kan ik enter drukken maar zie ik niks.
maar ik kan wel naar rechts drukken en daar (naar mijn idee)in een menu scrollen. echter zie ik daar niks,maar hoor ik wel de klikken van scrollen door een menu.

je zegt dat wiki bij jouw werkt. zet jij hem dan echt in het standaard menu(tussen movies,music enz)of selecteer jij hem onder plugins?
want als ik de plugin activeer in de editor,en in het homescreen(tussen movies,music enz)zet werkt hij wel bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door ozziestroker1 op 12-11-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Zijn er hier toevallig mensen die hun HTPC met SSD hebben draaien

Ik ben van plan om deze opstelling te maken vanwege de opstarttijd, maar zit nog even met het probleem van het schrijven, er word beweerd dat je het beste alleen kan lezen van een SSD, dit zo ook de levensduur vergroten.

Dus windows 7 installeren + media portal en alle opnames enz. naar een andere schijf verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Cyberax schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:02:
Zijn er hier toevallig mensen die hun HTPC met SSD hebben draaien

Ik ben van plan om deze opstelling te maken vanwege de opstarttijd, maar zit nog even met het probleem van het schrijven, er word beweerd dat je het beste alleen kan lezen van een SSD, dit zo ook de levensduur vergroten.

Dus windows 7 installeren + media portal en alle opnames enz. naar een andere schijf verwijzen?
Zo heb ik het inderdaad ook ingesteld. SSD voor de applicaties en Windows en een reguliere schijf voor je mediabestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
hardware-lover schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:24:
[...]

Scrollen in MP 1.1.1 gaat inderdaad traag, dit had ik ook al gemerkt. Op zich vind ik dit niet zo'n probleem, zoveel geduld kan ik nog wel opbrengen :) Vervelender is dat je vast blijft hangen in het Plugins menu, je kunt er vanalles selecteren, maar er gebeurt gewoon niks :( Ook de Back toets op mn Harmony One (of ESC) doet niks. Ik kan er (nog) mee leven omdat ik eigenlijk geen plugins gebruik die niet in mn homescreen staan, maar het zou natuurlijk gewoon moeten werken.
Je hebt de plugin Wikipedia actief gemaakt en toegevoegd aan het BasicHome menu? Dan werkt het bij mij ook. Wat als je Wikipedia als plug-in actief maakt, vervolgens in je BasicHome naar Plugins gaat en dan probeert Wikipedia op te starten?
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik heb zelf nog MP 1.02 maar heb dit topic een tijdje niet gevolgd Qua instellingen, codecs etc.. ben ik best tevreden maar ik heb de laatste tijd regelmatig van "vastlopers" bij TV-opnames (FloppyDTV). Nu overweeg ik een complete re-install maar liefst wel met zo min mogelijk "gedoe". Ik lees dat er veel problemen zijn met 1.1.1. Is 1.1.0 wel stabiel of kan ik dan misschien toch maar beter nog bij 1.0.2 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
Sleepie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
[...]

Je hebt de plugin Wikipedia actief gemaakt en toegevoegd aan het BasicHome menu? Dan werkt het bij mij ook. Wat als je Wikipedia als plug-in actief maakt, vervolgens in je BasicHome naar Plugins gaat en dan probeert Wikipedia op te starten?
ik heb het idd gedaan zoals je zegt. gewoon rechtstreeks selecteren als home menu item.
zodra hij actief is in het plugin gedeelte,dus menu->scroll naar plugin->enter en dan select+enter wiki, gebeurd er niks.(maar je begreep me perfect ;) )
ik heb er ook last van dat mp dan niet meer reageerd op mn draadloze en bedrade toetsenbord. jehoort nog wel audio maar na een aantal keren op div knoppen drukken sluit mp af,en moet ik opnieuw mp opstarten.

denk dat ik vanmiddag maar even 1.2.0 ga downloaden.
fanart,movie en tv series, online video worden ondersteund en ook de skin streamed mp,tenminste als ik goed heb gekeken op het forum.
gelukkig nog weinig op de hdd staan,dus makkelijk en snel opnieuw indexeren.
zodra alles werkt gaat mn hele collectie op de htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
ozziestroker1 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:11:
[...]

ik heb het idd gedaan zoals je zegt. gewoon rechtstreeks selecteren als home menu item.
zodra hij actief is in het plugin gedeelte,dus menu->scroll naar plugin->enter en dan select+enter wiki, gebeurd er niks.(maar je begreep me perfect ;) )
ik heb er ook last van dat mp dan niet meer reageerd op mn draadloze en bedrade toetsenbord. jehoort nog wel audio maar na een aantal keren op div knoppen drukken sluit mp af,en moet ik opnieuw mp opstarten.
Dat probleem heb ik dus ook :)
Mijn reactie was eigenlijk op hardware-lover, die een test had gedaan met de Wikipedia plugin, maar het was me niet helemaal duidelijk of het "feilloos werken" bij hem vanuit BasicHome of vanuit de Plugins was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleepie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
[...]

Scrollen in MP 1.1.1 gaat inderdaad traag, dit had ik ook al gemerkt. Op zich vind ik dit niet zo'n probleem, zoveel geduld kan ik nog wel opbrengen :) Vervelender is dat je vast blijft hangen in het Plugins menu, je kunt er vanalles selecteren, maar er gebeurt gewoon niks :( Ook de Back toets op mn Harmony One (of ESC) doet niks. Ik kan er (nog) mee leven omdat ik eigenlijk geen plugins gebruik die niet in mn homescreen staan, maar het zou natuurlijk gewoon moeten werken.
StreamedMP heeft tegenwoordig de mogelijkheid om vanuit een hoofd-item (dat wat je te zien krijgt als keuze in je openingsscherm van MediaPortal) een sub-menu te openen. Ik voeg "Plug-in's" toe via de BasicHome editor aan mijn StreamedMP hoofd-menu. Dan maak ik een submenu aan voor Plug-in's en zet daar bijvoorbeeld Wikipedia in en sla dit nieuwe menu op. Bij het pannen door het MediaPortal hoofdmenu wordt er bij Plug-in's een pijl naar boven zichtbaar. Een druk op de naar-boven knop laat dan de plug-in's zien die aan dat submenu zijn toegevoegd en van daaruit werkt Wikipedia prima bij mij.

Ik heb tot nu toe (afkloppen) geen enkel probleem gehad met de nieuwe Alpha die uitgekomen is.
Ik maak vrijwel alleen gebruik van externe plug-in's voor video/audio en daarmee waren/zijn maar weinig problemen gemeld. StreamedMP kwam erg snel met updates uit na de release van 1.2 Alpha.
Ik moet wel extra vermelden dat ik geen gebruik maak van TV kijken dus de problemen die daar mogelijk mee zijn kan ik niet bevestigen/ontkennen.

Let wel! Je kunt de 1.2 Alpha niet naast een bestaande versie draaien. Ik heb het risico tot installatie wel genomen en aangezien ik een centrale database gebruik heb ik voor alle zekerheid alle (HT)pc's bijgewerkt naar 1.2 Alpha. Maar zoals al eerder gezegd, geen problemen tot nu toe.

V.w.b. de bediening. Ik gebruik een origineel MCE IR ontvanger en afstandsbediening en daarbij ook het originele MCE toetsenbord. Ook daarmee geen enkel probleem tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2010 12:54 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
hardware-lover schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:44:
[...]

StreamedMP heeft tegenwoordig de mogelijkheid om vanuit een hoofd-item (dat wat je te zien krijgt als keuze in je openingsscherm van MediaPortal) een sub-menu te openen. Ik voeg "Plug-in's" toe via de BasicHome editor aan mijn StreamedMP hoofd-menu. Dan maak ik een submenu aan voor Plug-in's en zet daar bijvoorbeeld Wikipedia in en sla dit nieuwe menu op. Bij het pannen door het MediaPortal hoofdmenu wordt er bij Plug-in's een pijl naar boven zichtbaar. Een druk op de naar-boven knop laat dan de plug-in's zien die aan dat submenu zijn toegevoegd en van daaruit werkt Wikipedia prima bij mij.

Ik heb tot nu toe (afkloppen) geen enkel probleem gehad met de nieuwe Alpha die uitgekomen is.
Ik maak vrijwel alleen gebruik van externe plug-in's voor video/audio en daarmee waren/zijn maar weinig problemen gemeld. StreamedMP kwam erg snel met updates uit na de release van 1.2 Alpha.
Ik moet wel extra vermelden dat ik geen gebruik maak van TV kijken dus de problemen die daar mogelijk mee zijn kan ik niet bevestigen/ontkennen.

Let wel! Je kunt de 1.2 Alpha niet naast een bestaande versie draaien. Ik heb het risico tot installatie wel genomen en aangezien ik een centrale database gebruik heb ik voor alle zekerheid alle (HT)pc's bijgewerkt naar 1.2 Alpha. Maar zoals al eerder gezegd, geen problemen tot nu toe.

V.w.b. de bediening. Ik gebruik een origineel MCE IR ontvanger en afstandsbediening en daarbij ook het originele MCE toetsenbord. Ook daarmee geen enkel probleem tot nu toe.
dat 2de menu maken voor plugins en doorzetten met sub menu en dan wiki ga ik vanmiddag eerst proberen.
als het resultaat hetzelfde blijft,ga ik ook naar mp1.2.0
ik gebruik ook geen tv kijk functie op mp.
gebruik je nog wel andere plugins zoals:MP-TVSeries ,OnlineVideos ,Fanart Handler ?
en als je fanart niet gebruikt,wat gebruik je dan?

verder werkt mn mce afstandsbediening wel oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik gebruik alles wat je noemt aan extra plug-in's.

Voordat men de stap naar 1.2 gaat maken is het misschien beter om vooraf de Alpha pagina te raadplegen voor mogelijk te verwachten problemen?

http://forum.team-mediapo...iaportal-1-2-0-alpha-536/

Ik heb bij de installatie van de Alpha gebruik gemaakt van de "upgrade" optie en niet gekozen voor een schone installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
thanks, ik ga vanmiddag eerst even het forum bekijken.
maar als de plugins werken die ik zei,kan ik zo overstappen.
ik gebruik nog geen andere namelijk.

alvast bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Met een clean install van Win7 alleen de standaard MS codecs gebruiken voor TV en HD/DVD, installeer een MKV splitter en blijf verder ver weg van alle andere codecs.
100% mee eens d:)b
Als je HD TV goed wil kijken (1080i) heb je een fatsoenlijke GPU nodig, ik denk dat een 9300 hier niet geschikt voor is.
Minder mee eens : Als je gewoon 512 MB aan Shared RAM instelt zou alles goed moeten gaan :)
Moet wel nog wat meer testen met kanalen zoals Discovery HD Showcase die veel bandbreedte slurpen, maar de kaart kan aardig wat hebben hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Met een clean install van Win7 alleen de standaard MS codecs gebruiken voor TV en HD/DVD, installeer een MKV splitter en blijf verder ver weg van alle andere codecs.
Ik heb nu SAF v5.00 geinstalleerd, maar deze optie wil ik ook nog wel eens proberen.

Werken subtitles dan ook in alle verschillende vormen (in mkv bestanden, als losse .srt of .sub bestanden en ik-weet-niet-wat-er-nog-allemaal-is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@nero355 Het blijft een IGP van enkele jaren terug, de beste resultaten haal je voor 1080 interlaced toch met een GPU a la HD 4550 of GT220, ik noem maar wat opties :)

@Sleepie Ja, MP gebruikt de subtitle engine van MPC HC. Je hebt dus gewoon de diverse soorten ondertitels en daarbij blijft DXVA mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Frank-NL op 12-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Frank-NL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:51:
@nero355 Het blijft een IGP van enkele jaren terug, de beste resultaten haal je voor 1080 interlaced toch met een GPU a la HD 4550 of GT220, ik noem maar wat opties :)
Er is plek voor zo'n kaart dus mocht het ooit nodig zijn gooi ik er met veel plezier een nVidia kaartje in :)
@Sleepie Ja, MP gebruikt de subtitle engine van MPC HC. Je hebt dus gewoon de diverse soorten ondertitels en daarbij blijft DXVA mogelijk.
Inderdaad en vooral sinds de laatste 1.1 en 1.2 versie werkt het ook echt zoals het hoort. Daarvoor was het een beetje half/half allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Hebben we het dan over Windows 7 64bit of 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Frank-NL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:51:
Nice! >:)
Dan ga ik het zeker nog eens met alleen de Win7 codecs en een mkv-splitter proberen.

Gisteravond zat ik P.O.T.C - At World's End te kijken (oudje alweer) in HD-formaat (Blueray rip, H.264). Daarin zaten toch wel een paar scenes waar mijn HTPC-tje het duildelijk moeilijk mee had (bv. de scene waar de Flying Dutchman uit het water tevoorschijn komt, lijkt me ook wel een zware scene, en de scene waar Calypso 'uiteenspat' bijvoorbeeld).

Iemand een idee of dit gewoon echt te zware scenes zijn voor mijn (al wat ouder) ATI HD3200 gebaseerd systeempje? Moet ik toch eens aan een upgrade gaan denken? Of zou er iets anders mis kunnen zijn?
Drivers zijn de laatste versie van de Catalyst drivers die deze kaart ondersteunen volgens de AMD website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:06:
Hebben we het dan over Windows 7 64bit of 32bit?
Bij mij 64 bit, maar zou niks uit mogen maken denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:39
ik heb onlangs een nieuwe receiver gekocht (pioneer vsx 820) en me pc aangesloten via me receiver naar me tv, nu is het probleem alleen dat elke keer als ik naar een andere input dan me pc switch de receiver de hdmi aansluiten afsluit en dus switched mediaportal zijn standaard opstart scherm weer naar mijn monitor wat ik niet wil, weet iemand een oplossing voor die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
@ hardware-lover:

bedankt!
alles werkt hier nu.
ben gewoon helemaal opnieuw begonnen en heb nu niet de instal video van thaclown gevolgd.
alles handmatig goed gezet en ieder menu doorlopen.

alle plugins werken nu,online video nog niet alles
bijv southparknl kan ik niet seizoen 1episode 101 zien. krijg een url fout melding. en sommige kanalen vinden geen video's of zoals bij tv gemist veronica en dan beat the mol. hij laad wel maar na het laden zie ik direct weer het kies aflevering scherm.

draai nu gewoon mp1.1.1
streamedmp1.4x
en de al in voorgaande berichten vermelde plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Sleepie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:39:
Iemand een idee of dit gewoon echt te zware scenes zijn voor mijn (al wat ouder) ATI HD3200 gebaseerd systeempje? Moet ik toch eens aan een upgrade gaan denken? Of zou er iets anders mis kunnen zijn?
Drivers zijn de laatste versie van de Catalyst drivers die deze kaart ondersteunen volgens de AMD website.
Met een videokaart van minder dan 40 euro moet je toch al wat betere resultaten kunnen halen. Ik weet niet wat voor slots je op je moederbord hebt, volgende week krijg ik deze passief gekoelde HD4550 pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI en momenteel gebruik ik deze (met zinloos veel geheugen) pricewatch: XFX Geforce GT220 1024MB DDR2 HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Frank-NL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:15:
[...]

Met een videokaart van minder dan 40 euro moet je toch al wat betere resultaten kunnen halen. Ik weet niet wat voor slots je op je moederbord hebt, volgende week krijg ik deze passief gekoelde HD4550 pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI en momenteel gebruik ik deze (met zinloos veel geheugen) pricewatch: XFX Geforce GT220 1024MB DDR2 HDMI.
Ok, ik had zelf ook al het idee dat die onboard HD3200 aan vervanging toe was.
Moederboard is een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, dus ik denk dat ik die passief gekoelde HD5450 ook maar eens ga bestellen.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Eventueel een toevoeging van het codecs verhaal in de OP. Ik heb Media Portal uitstekend draaiende op mijn ION 330. Full HD MKV incl. ondertiteling door op de volgende eenvoudige manier de codecs te installeren en in te stellen:
  • Installeer de laatste versie van Shark Codec Pack
  • Start het configuratie programma op
  • In het "H.264" tabblad kun je aanvinken dat hij DXVA moet gebruiken
  • In het "Config" tabblad heb je bij Misc. configurations een knop "FFDShow DXVA", klik hier op
  • Hier kun je subtitles aanvinken
Doodsimpel om uit te voeren. En ik ben nog niks tegengekomen dat hij niet soepel kon afspelen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Weet iemand trouwens ook een Uitzending Gemist plugin? Het enige dat ik heb kunnen vinden is de internet video's plugin. Maar daarin kun je UZG niet doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Sleepie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:08:
[...]
Ok, ik had zelf ook al het idee dat die onboard HD3200 aan vervanging toe was.
Moederboard is een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, dus ik denk dat ik die passief gekoelde HD5450 ook maar eens ga bestellen.
Ehhh...ik heb hetzelfde mobo, en die onboard HD3200 is echt meer dan genoeg hoor. Mijn HTPC draait hier al een hele poos mee en ik heb BluRay én HDDVD (combo drive) gedraaid en tegenwoordig ook rips die ik download AVCHD, MKV's en geen centje pijn. Een zwaardere of nieuwere kaart is echt nergens voor nodig. Zoek het in crappy conversies of slechte afspeelsoftware, maar ik speel alles af zonder schokken op een 41" plasma. No problems.

edit:
ik draai trouwens geen media portal. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind het nog steeds teveel gepruts. XBMC en DVBviewer covert 98% en sommige BR rips kijk ik met Total Media. Misschien MP2...

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 15-11-2010 11:54 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mphilipp schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:52:
[...]

Ehhh...ik heb hetzelfde mobo, en die onboard HD3200 is echt meer dan genoeg hoor. Mijn HTPC draait hier al een hele poos mee en ik heb BluRay én HDDVD (combo drive) gedraaid en tegenwoordig ook rips die ik download AVCHD, MKV's en geen centje pijn. Een zwaardere of nieuwere kaart is echt nergens voor nodig. Zoek het in crappy conversies of slechte afspeelsoftware, maar ik speel alles af zonder schokken op een 41" plasma. No problems.

edit:
ik draai trouwens geen media portal. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind het nog steeds teveel gepruts. XBMC en DVBviewer covert 98% en sommige BR rips kijk ik met Total Media. Misschien MP2...
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit moederbord gebruiken (stond volgens mij ooit eens vermeld in een BBG ofzo?) Ik moet ook eerlijk bekennen dat 99% van wat ik kijk gewoon vloeiend afspeelt. Het was in de bewuste HD rip (P.o.t.C. III, zie boven) bij een paar scene's (waarvan ik me kan voorstellen dat deze een aanslag op de GPU zijn) waar het even mis ging. Afgelopen weekend een paar andere films gekeken en dat was allemaal weer 100% in orde. Mocht het vaker mis gaan hou ik die HD 5450 iig in mn achterhoofd, paar tientjes zijn de kosten nu ook weer niet.

Waar ik wel last van heb ik een enigzins schokkerig TV beeld (Ziggo kabel via een Floppy DTV).
Ik heb het beeld in MP even op de native resolutie gezet, dan lijkt het wel soepel te lopen, maar dat is moeilijk te zeggen aangezien het beeld dan wel erg klein wordt :)
Zou het iets met de upscaling te maken kunnen hebben? Welk onderdeel verzorgt dit eigenlijk, dat zou de TV (46" Sony LCD) toch zelf moeten doen? Heb ik ergens misschien iets verkeerd ingesteld?
Als iemand een tip heeft waar ik eens zou kunnen zoeken om dit probleempje nog op te lossen is mijn nieuwe MP installatie weer helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
@sleepie:

jij speelt de iso's af via automount deamon tools?
zodra ik de robin hood iso afspeel(dvd5) stottert het beeld en ook de audio.
video ts mappen worden zonder problemen afgespeeld.

hoe speel jij AVCHD/bluray iso af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Frank-NL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:15:
[...]

Sterker nog , ik gebruik datzelfde kaartje (sapphire) met een oude PIV 2,8 ghz, 2 GB ram en speelt HD mkv's vloeiend af met ongeveer 15% cpu belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Sleepie schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit moederbord gebruiken (stond volgens mij ooit eens vermeld in een BBG ofzo?) Ik moet ook eerlijk bekennen dat 99% van wat ik kijk gewoon vloeiend afspeelt. Het was in de bewuste HD rip (P.o.t.C. III, zie boven) bij een paar scene's (waarvan ik me kan voorstellen dat deze een aanslag op de GPU zijn) waar het even mis ging. Afgelopen weekend een paar andere films gekeken en dat was allemaal weer 100% in orde. Mocht het vaker mis gaan hou ik die HD 5450 iig in mn achterhoofd, paar tientjes zijn de kosten nu ook weer niet.
Klopt, maar het is in principe niet nodig. Ik kan ook een i7 in mijn mediacenter prikken, en dan speelt ook alles goed af. Maar als een rip slecht afspeelt is dat een probleem met die rip. Niet iedereen is even handig met de tools en er wordt vreselijk veel crap geproduceert. Het is dan geen GPU (volgens mij zit er trouwens gewoon een hardwarematige codec in die kaart, maar goed) probleem, maar een slecht medium. Een originele BluRay heeft natuurlijk een veel hogere bitrate dan een crappy rip. Ik heb blurays met dik 30mb/s en dat gaat een mkv nooit lukken, daar zijn ze iets te klein voor. Ik denk dan ook dat je beter op zoek kan naar een andere oorzaak. Teveel codecs of de verkeerde zijn wat dat betreft de hoofdverdachten. Maar goed, ik weet niet wat je al allemaal geprobeerd hebt wat dat betreft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Naj_Geetsrev schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:48:
Weet iemand trouwens ook een Uitzending Gemist plugin? Het enige dat ik heb kunnen vinden is de internet video's plugin. Maar daarin kun je UZG niet doorzoeken.
MP plugin: Onlinevideos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Die plugin had ik inderdaad al gevonden. Maar ik bedoel een plugin waar je ook kan zoeken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik had een vraag uitstaan bij de ION topic maar wellicht kan ik 'm beter hier stellen :

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 systemen :

AOpen GP7A-HD : 365 incl verzendkosten
  • T3100 CPU (dual core)
  • ION graphics
  • 2GB RAM
  • 320GB hdd
  • slot DVD drive
Zotac ZBOX HD-HD22 : samengesteld + verzendkosten (uit duitsland=moeilijk leverbaar) = 320 euro :
  • SU2300 (dual core)
  • ION graphics
  • 4GB RAM
  • 500 GB hdd.
Welk systeem is meer geschikt voor Win7 + MediaPortal + Anysee DBV-C (ziggo HD CI+)denken jullie ? Ik heb geen idee wat voor een CPU belasting ik op HD encodering moet verwachten in deze. Neemt de anysee iets voor z'n rekening ? In hoeverre is geheugen hier een beperkende factor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Spam schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:25:
Ik had een vraag uitstaan bij de ION topic maar wellicht kan ik 'm beter hier stellen :

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 systemen :

AOpen GP7A-HD : 365 incl verzendkosten
  • T3100 CPU (dual core)
  • ION graphics
  • 2GB RAM
  • 320GB hdd
  • slot DVD drive
Zotac ZBOX HD-HD22 : samengesteld + verzendkosten (uit duitsland=moeilijk leverbaar) = 320 euro :
  • SU2300 (dual core)
  • ION graphics
  • 4GB RAM
  • 500 GB hdd.
Welk systeem is meer geschikt voor Win7 + MediaPortal + Anysee DBV-C (ziggo HD CI+)denken jullie ? Ik heb geen idee wat voor een CPU belasting ik op HD encodering moet verwachten in deze. Neemt de anysee iets voor z'n rekening ? In hoeverre is geheugen hier een beperkende factor ?
De Anysee doet in ieder geval geen decodeer werk. Voor zover ik weet kan de ION via DXVA gewoon de stream decoden, ook in HD. Ikzelf zou voor de AOpen gaan. Al was het alleen maar omdat die niet uit het buitenland hoeft te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:30:
[...]

De Anysee doet in ieder geval geen decodeer werk. Voor zover ik weet kan de ION via DXVA gewoon de stream decoden, ook in HD. Ikzelf zou voor de AOpen gaan. Al was het alleen maar omdat die niet uit het buitenland hoeft te komen.
Ik ben bang dat je mijn vraag verkeerd begrepen hebt : het gaat me om het ENcoden van HD signalen. Dus opnemen van de HD kanalen van ziggo via mediaportal. Waar jij naar refereert is (volgens mij) puur geschikt voor decodering. Dit wordt inderdaad via de ION chipset afgevangen. Dit is ook 1 van de redenen waarom atom chips niet geschikt zijn voor opname met Anysee omdat ze het niet aankunnen.

Voor mij is dus belangrijk in de aanschaf hoe vlot de opname gaat en het live bekijken van beelden binnen mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Spam schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:43:
[...]

Ik ben bang dat je mijn vraag verkeerd begrepen hebt : het gaat met om het ENcoden van HD signalen. Dus opnemen van de HD kanalen van ziggo via mediaportal. Waar jij naar refereert is (volgens mij) puur geschikt voor decodering. Dit wordt inderdaad via de ION chipset afgevangen. Dit is ook 1 van de redenen waarom atom chips niet geschikt zijn voor opname met Anysee omdat ze het niet aankunnen.

Voor mij is dus belangrijk in de aanschaf hoe vlot de opname gaat en het live bekijken van beelden binnen mediaportal.
Ah 8)7. Iets te snel gelezen. Daar kan ik geen antwoord op geven. Ik weet niet eens of Mediaportal überhaupt encodeerd bij het opnemen. Kan mij voorstellen dat het de stream gewoon dumpt in een bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nee, er wordt niks geëncodeerd bij het opnemen.. Wordt direct naar de hardeschijf geschreven in .ts formaat :)

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste