Tja jongens ik heb Kodi dan toch ook geprobeerd. Ik heb een haat/liefde verhouding met Mediaportal. Mijn grootste bezwaar is de stabiliteit, je moet gewoon te vaak "even het MP process killen". En het opstarten duurt echt veel te lang.
Dus toen ik een nieuwe NUC heb gekocht ter vervanging van mijn tweede htpc (nog een core2duo, maar kan geen 4k afspelen) ben ik Kodi gaan proberen. Het duurde niet lang en ik waardeer Mediaportal nu toch méér.
- De PVR functie in Kodi is en blijft gewoon ruk.
- Een waardeloze feedback als je REC klikt. Timer gestart? Wat nou timer? Is de opname nu gestart...?
- Er worden meteen meerdere programma's opgenomen.
- Zoeken naar "komende" afleveringen werkt niet.
- Het weggooien van een opname kan niet met de MCE remote omdat Info ook echt alleen Info geeft, maar geen contextmenu waarin je bijvoorbeeld kan verwijderen.
- Als ik de MCE remote addon installeer dan werkt de remote niet meer in Mediaporta. Schijnt een bug te zijn in de addon van Kodi
- Geen DFS support in Kodi. Ik kan dus alleen maar rechtstreekse shares opgeven
Dat laatste was een showstopper voor mij. Mediaportal kan dit gewoon wel en dit is echt niets bijzonders in een Windows omgeving.
De manier van configureren in Mediaportal staat me ook meer aan. Dat alles in Kodi in de GUI moet lijkt handig maar is het niet.
Wat ik wel ZEER waardeer in Kodi was de snelheid. Man man man wat start dat snel. Ook het zappen werkte fijner.
Maar ik ben snel maar weer MP gaan configureren op de NUC
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)