• kip001
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik heb Mediaportal geïnstalleerd Onder Windows 10. De meeste zenders komen prima naar voren, alleen een aantal HD zenders (o.a. RTL, SBS), extra pakket zenders (Nick JR) ziet Mediaportal als versleuteld. Enig idee hoe dit te fixen? Het gaat om Ziggo - Zwolle.
Wat gebruik je om TV te kunnen kijken binnen MediaPortal en hoe (waarmee) schakel jij de versleutelde zenders nu vrij? Je geeft wel erg weinig informatie om het e.e.a. eventueel op te kunnen lossen.

Testing, one, two ...

• kip001
Mmmm, daar heb je een puntje. Ik heb TV Tuners van Digital Device: Interne DualTuner Digital Devices DuoFlex CT (V3) inclusief Common Interface Module naar PCI Express (mét PCIe aansluiting !). Mediaportal 2. Drivers voor de Tuner zijn versie 2.5.3.92 (16-04-2014) Windows 64-Bit.

Het probleem had ik ook al met Windows 8. Ik had gehoopt dat een clean installatie het probleem zou oplossen. Boven een Humax staan. Daar heb ik de zenders wel.
En je gebruikt daarbij een AlphaCrypt of gelijkwaardige CAM met active Ziggo Smartcard(SC)? Of kijk je nu naar de zenders binnen het FTA(C) pakket welke zonder CAM en SC te zien zijn?

V.w.b. MediaPortal 2, ik haak dan verder af, heb de overstap nog niet gemaakt en zal dat voorlopig ook nog niet doen gezien de huidige status van MP2.

Testing, one, two ...

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
kip001 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:49:
Mmmm, daar heb je een puntje. Ik heb TV Tuners van Digital Device: Interne DualTuner Digital Devices DuoFlex CT (V3) inclusief Common Interface Module naar PCI Express (mét PCIe aansluiting !). Mediaportal 2. Drivers voor de Tuner zijn versie 2.5.3.92 (16-04-2014) Windows 64-Bit.

Het probleem had ik ook al met Windows 8. Ik had gehoopt dat een clean installatie het probleem zou oplossen. Boven een Humax staan. Daar heb ik de zenders wel.
Moet je ze niet gewoon even Free to air aanvinken in de tv-server configuratie? Dat was bij mijn Anysee N7 ook.

• kip001
Helaas, Free to air aanvinken lost niets op. Heb ik uitgeprobeerd met RTL 4 HD. Ook met Mediaportal 1 heb ik hetzelfde probleem. Het verschil is wel dat RTL 4 HD nu een groen icoontje heeft (was rood). De melding die hij geeft bij preview is "Preview failed:NoPmtFound".
Ik maak gebruik van een AlphaCrypt cam met een Ziggo kaart. Voor de zekerheid nog even de kaart uit Humax geplaatst in de cammodule, ook geen succes.

• 4-systeembeheer
Ik heb helaas geen ervaring met Alphacrypt, aangezien mijn Anysee N7 een module aan boord heeft en het ongecodeerd doorstuurt via MPEG2 naar mijn TV-server.

• kip001
Probleem is opgelost. Cam-Module heeft een nieuwe firmware gekregen via mediacenterworld. Alle zenders zijn nu weer zichtbaar.
Ik ging er automatisch van uit dat er al een geschikte firmware op de Alphacrypt zou staan, niet dus. Maar dbDesign heeft dat voor je in orde gemaakt, duidelijk. Weet je overigens ook welke firmware er nu op de CAM staat?

Testing, one, two ...

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

ik zit (opeens) met het volgende probleem. Ik krijg bij mijn dts een 'stuttery/aqua' sound. Dolby 5.1 speelt hij wel gewoon goed af. Heb zitten puzzelen in LAV audio en codecs binnen mediaportal config. Maar kan het niet vinden. Ik had eerst geen geluid (dus heb wat lopen rommelen). Maar volgens mij heb ik nu alles terug gezet, zoals het eerst stond (en het wel werkte).

Iemand suggesties waar ik het moet zoeken?

Basement Bios ---- Exo-S

• 4-systeembeheer
Wist je trouwens dat je nu ook je Fritz "zonder omwegen" in MePo kan gebruiken?
Alleen moet je handmatig de channels toevoegen.

http://forum.team-mediapo...30730/page-5#post-1164964
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:01:
[...]
Wist je trouwens dat je nu ook je Fritz "zonder omwegen" in MePo kan gebruiken?
Alleen moet je handmatig de channels toevoegen.

http://forum.team-mediapo...30730/page-5#post-1164964
Dat had ik inderdaad al gelezen ja, maar het gaat me veel te omslachtig eerlijk gezegd. Ik kies voor nu voor het gemak van een HDHomerun en gebruik de Fritz tot nu enkel als Beta firmware test-apparaat (al zit daar verrekte weinig vaart in mag ik wel opmerken).
Mystikal schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:30:
ik zit (opeens) met het volgende probleem. Ik krijg bij mijn dts een 'stuttery/aqua' sound. Dolby 5.1 speelt hij wel gewoon goed af. Heb zitten puzzelen in LAV audio en codecs binnen mediaportal config. Maar kan het niet vinden. Ik had eerst geen geluid (dus heb wat lopen rommelen). Maar volgens mij heb ik nu alles terug gezet, zoals het eerst stond (en het wel werkte).

Iemand suggesties waar ik het moet zoeken?
Misschien de LAV filters eens volledig verwijderen en daarna opnieuw installeren?

[Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2015 13:36]

Testing, one, two ...

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:32:
[...]

Dat had ik inderdaad al gelezen ja, maar het gaat me veel te omslachtig eerlijk gezegd. Ik kies voor nu voor het gemak van een HDHomerun en gebruik de Fritz tot nu enkel als Beta firmware test-apparaat (al zit daar verrekte weinig vaart in mag ik wel opmerken).

[...]

Misschien de LAV filters eens volledig verwijderen en daarna opnieuw installeren?
LAV filters verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Exact hetzelfde. Ik gebruik een tosslink naar een HK AVR145 versterker. Is er nog iets in Windows wat ik kan checken? Nogmaals 5.1 werkt wel gewoon.

Basement Bios ---- Exo-S

Je kunt in ieder geval beginnen met het kijken naar de "ondersteunde indelingen" van je geluidskaart (via het luidspreker icoontje rechtsonder in de taakbalk > rechtermuis toets > afspeelapparaten), controleren of DTS in het rijtje staat. Dat moet er in ieder geval staan.

Testing, one, two ...

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:10:
Je kunt in ieder geval beginnen met het kijken naar de "ondersteunde indelingen" van je geluidskaart (via het luidspreker icoontje rechtsonder in de taakbalk > rechtermuis toets > afspeelapparaten), controleren of DTS in het rijtje staat. Dat moet er in ieder geval staan.
Er staat DTS tussen en met het afspelen van de testtoon in windows hoor ik elk kanaal ook werken.

En opgelost... In mediaportal zelf, naar settings/video/ vinkje bij auto decoder selection. Deze stond uit...
Geen idee wat het betekend, maar het werkt weer! 8)

[Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 10-12-2015 15:28]

Basement Bios ---- Exo-S

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 00:59
Weet iemand hoe het met de laatste ziggo transponders zit?
Ik zit (zat?) in regio 555 West (nootdorp), maar op DTV monitor kan ik die niet meer terug vinden. Alles regio's die er verder wel staan komen niet overeen met de kanalen die hier nu goed werken. Is er ergens een werkende transponderlijst te vinden?
Voor Ziggo geldt tegenwoordig toch algemeen;

474000 kHz
Symboolrate 6875
QAM64
Netwerk-ID 5555

Geen idee wat je waarmee probeert in te stellen dus een transponderlijst waarvoor?

Testing, one, two ...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo eens een test setupje gemaakt met media portal V2 .. htpc draait nog steeds op een 1.x build op W7
test bakje krijgt een W10 onderstel met 2.x build,

omdat ik toch wel benieuwd ben na de data sync functies.. moet me er nog even helemaal in verdiepen..
maar ik hoop dat het te doen is om de welke file gespeeld is data ook gewoon naar de NAS te schrijven is.. en dat de HTPC gewoon uit kan.. en dat de 2de dan ook gewoon kan zien welke file gespeeld is en welke niet ;-)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

SMSfreakie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:26:
zo eens een test setupje gemaakt met media portal V2 .. htpc draait nog steeds op een 1.x build op W7
test bakje krijgt een W10 onderstel met 2.x build,

omdat ik toch wel benieuwd ben na de data sync functies.. moet me er nog even helemaal in verdiepen..
maar ik hoop dat het te doen is om de welke file gespeeld is data ook gewoon naar de NAS te schrijven is.. en dat de HTPC gewoon uit kan.. en dat de 2de dan ook gewoon kan zien welke file gespeeld is en welke niet ;-)
Moest even goed lezen wat je bedoelde maar je hebt je zinnen gezet op een shared database, correct? Dat je MP clients daar gebruik van maken?

Het is een publiek geheim dat dit met versie 1.xx ook al simpel te realiseren is, en het is na enige discussie (met mij als voorstander), of die quick en dirty methode wel betrouwbaar zou zijn, ook in de wiki van MePo 1 terecht gekomen. http://wiki.team-mediapor...atabases/Central_Database

Heb er jaren gebruik van gemaakt, zonder problemen. Wel elke nacht een auto backup laten maken van de databases maar corruptie door het sharen heb ik nooit gehad. Er hebben op een gegeven moment zelfs maximaal 5 cliënts tegelijk gebruik van gemaakt. Op dit moment is dit niet meer het geval.

Testing, one, two ...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:14:
[...]

Moest even goed lezen wat je bedoelde maar je hebt je zinnen gezet op een shared database, correct? Dat je MP clients daar gebruik van maken?

Het is een publiek geheim dat dit met versie 1.xx ook al simpel te realiseren is, en het is na enige discussie (met mij als voorstander), of die quick en dirty methode wel betrouwbaar zou zijn, ook in de wiki van MePo 1 terecht gekomen. http://wiki.team-mediapor...atabases/Central_Database

Heb er jaren gebruik van gemaakt, zonder problemen. Wel elke nacht een auto backup laten maken van de databases maar corruptie door het sharen heb ik nooit gehad. Er hebben op een gegeven moment zelfs maximaal 5 cliënts tegelijk gebruik van gemaakt. Op dit moment is dit niet meer het geval.
jup.. ik wil op 2 HTPCs die beide hun "media" vanaf de zelfde NAS data halen kunnen zien welke files er al wel gespeeld zijn en welke niet.. ;)

maar onder 1.x zou ook makkelijk zijn.. dan hoef ik niet persee naar 2.x te upgraden :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Topic lijkt wel overleden? ;)

Afijn, er is nieuws; http://www.team-mediaport...portal-1-15-0-pre-release

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb sinds enkele weken problemen met sommige series. In mediaplayer classic (icm LAV) speelt deze prima af. Echter in Mediaportal heb ik stutter. Heb een Geforce 960GTX, i5 en draai WIndows 10.

Volgens mij moet ik (nu ik geen ATI kaart meer heb) de setting niet meer op 'Copyback' zetten maar op DXVA native. Maar hoe kan ik dit in Mediaportal voor elkaar krijgen? Of gaat dat ook gewoon via het video LAV codec programma?

Dit topic ook een beetje in leven houden

[Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 07-06-2016 11:08]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27
Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb sinds enkele weken problemen met sommige series. In mediaplayer classic (icm LAV) speelt deze prima af. Echter in Mediaportal heb ik stutter. Heb een Geforce 960GTX, i5 en draai WIndows 10.

Volgens mij moet ik (nu ik geen ATI kaart meer heb) de setting niet meer op 'Copyback' zetten maar op DXVA native. Maar hoe kan ik dit in Mediaportal voor elkaar krijgen? Of gaat dat ook gewoon via het video LAV codec programma?

Dit topic ook een beetje in leven houden
Via de codecs toch?
Even van de wiki gekopieerd:

Bij Hardware accelaration moet toch ook een andere optie zitten. Ik heb daar bijvoorbeeld Intel Quicksync staan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Ik heb sinds enkele weken problemen met sommige series. In mediaplayer classic (icm LAV) speelt deze prima af. Echter in Mediaportal heb ik stutter. Heb een Geforce 960GTX, i5 en draai Windows 10.

Het maakt bij LAV niet uit via welke route je het wijzigt, rechtstreeks via LAV video configuration of vanuit de MediaPortal configuration interface. Via beiden kom je in hetzelfde venster terecht en de gekozen instelling geldt dan ook voor LAV algemeen. Je kunt experimenteren met DXVA en Cuvid, kijken wat voor jouw systeem het lekkerste draait. De laatste tijd wordt er ook actief met madVR geëxperimenteerd, misschien vind je het ook wel leuk om daar eens in te duiken?

http://forum.team-mediapo...vr-support-in-mp1.133972/

Testing, one, two ...

• psy
Tja jongens ik heb Kodi dan toch ook geprobeerd. Ik heb een haat/liefde verhouding met Mediaportal. Mijn grootste bezwaar is de stabiliteit, je moet gewoon te vaak "even het MP process killen". En het opstarten duurt echt veel te lang.

Dus toen ik een nieuwe NUC heb gekocht ter vervanging van mijn tweede htpc (nog een core2duo, maar kan geen 4k afspelen) ben ik Kodi gaan proberen. Het duurde niet lang en ik waardeer Mediaportal nu toch méér.

- De PVR functie in Kodi is en blijft gewoon ruk.
- Een waardeloze feedback als je REC klikt. Timer gestart? Wat nou timer? Is de opname nu gestart...?
- Er worden meteen meerdere programma's opgenomen.
- Zoeken naar "komende" afleveringen werkt niet.
- Het weggooien van een opname kan niet met de MCE remote omdat Info ook echt alleen Info geeft, maar geen contextmenu waarin je bijvoorbeeld kan verwijderen.

- Als ik de MCE remote addon installeer dan werkt de remote niet meer in Mediaporta. Schijnt een bug te zijn in de addon van Kodi

- Geen DFS support in Kodi. Ik kan dus alleen maar rechtstreekse shares opgeven

Dat laatste was een showstopper voor mij. Mediaportal kan dit gewoon wel en dit is echt niets bijzonders in een Windows omgeving.

De manier van configureren in Mediaportal staat me ook meer aan. Dat alles in Kodi in de GUI moet lijkt handig maar is het niet.

Wat ik wel ZEER waardeer in Kodi was de snelheid. Man man man wat start dat snel. Ook het zappen werkte fijner.

Maar ik ben snel maar weer MP gaan configureren op de NUC _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

psy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:41:
Tja jongens ik heb Kodi dan toch ook geprobeerd. Ik heb een haat/liefde verhouding met Mediaportal. Mijn grootste bezwaar is de stabiliteit, je moet gewoon te vaak "even het MP process killen". En het opstarten duurt echt veel te lang.

[knip]
Ik had je zijsprong opgemerkt in het Kodi topic maar bewust geen reactie geplaatst daar ;)

Ik zet nog steeds niet mijn geld op één paard, ik blijf lekker aan het spelen met alles wat maar wil draaien. Of het nu MediaPortal, Kodi, WMC of wat dan ook is. Als hoofd Media Center ben ik echter nooit van MediaPortal afgestapt. Hoofd Media Center als zijnde wat aan de huiskamer TV hangt (letterlijk hangt). Dat wat tragere starten (op een vlotte SSD valt het wel mee vind ik), neem ik dan wel voor lief :)

Testing, one, two ...

• psy
Ja ik zou ook kodi ernaast willen blijven proberen, maar dat is wel heel moeilijk vol te houden als de remote het niet doet.
Ook wil ik mogelijk mijn oude htpc bij mijn ouders plaatsen en daar leek kodi geschikter voor. Maar die pvr issues maken die keuze weer moelijk. Wellicht zou ik een andere tv server moeten proberen, maarja waar eindigt het he.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59
Ik zag dit topic net in de tracker voorbij komen en er schoot iets door mijn hoofd over "IPTV op mijn HTPC".
Ik ben zelf een fervent Kodi gebruiker, maar alleen icm met series en Films.
deze stuur ik volledig aan met een Logitech Harmony Companion.
toch denk ik dat ik hier iets kan bijdragen. niet om je toch maar over te halen om Kodi te gebuiken, maar..
je kunt werkelijk alle knoppen op je remote toewijzen aan alle commando's, zelfs afhankelijk van het scherm waar je je in bevind.
je kunt de keys remappen met deze addon
Het kost wat tijd om alles goed in te stellen, mar je hoeft alleen maar de functionaliteit toe te voegen die er nu niet is op je MCE remote.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 22:39
Wat gebruiken jullie tegenwoordig voor EPG oplossing? Ik gebruik al een paar jaar de XMLTV plugin i.c.m. mc2xml (donate versie), maar sinds een paar dagen geen EPG data meer. Schijnt dat de MS weer zit te klooien.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief, want dit geintje heeft MS eerder it jaar al een keer geflikt en toen zat ik een paar weken zonder EPG.

Iemand nog een goed alternatief?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4-systeembeheer
1-EPG uit DVB-C
2-en XMLTV op basis van WebGrab++ waar geen EPG in de stream zelf wordt meegegeven.
WebGrab++ is even een uitzoekwerkje, maar ook weer niet zo ingewikkeld als je de tutorial volgt. Ik heb het idee dat dit de meest toekomstproof oplossing is momenteel. Support is super.

• AmonTobin
Thanks! Ben voor optie 2 gegaan. Ik had webgrab ook al gezien, maar was eigenlijk al redelijk snel afgeknapt op het hobbygehalte. Heb mijn PVR setup al een paar jaar prima draaien -na een hoop gepuzzel bij het opzetten ervan- en had geen zin me er weer helemaal in te verdiepen. Maar valt zo te zien reuze mee.

Heb nu door hoe ik mijn tvguide.xml kan genereren. Is nu nog slechts een kwestie van alleen de gewenste kanalen instellen en dan de mappings in de Mediaportal XMLTV config opnieuw toe te wijzen.

Ben blij dat ik dan niet meer van die MS ellende afhankelijk ben zeg!

Edit: Heb het nu up-n-running. Werkt top!

Heb meteen een beknopte howto voor mezelf geschreven. Mocht iemand hier interesse in hebben, laat maar weten.

[Voor 16% gewijzigd door AmonTobin op 20-07-2016 20:20]

• 4-systeembeheer
AmonTobin schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:32:
Thanks! Ben voor optie 2 gegaan. Ik had webgrab ook al gezien, maar was eigenlijk al redelijk snel afgeknapt op het hobbygehalte. Heb mijn PVR setup al een paar jaar prima draaien -na een hoop gepuzzel bij het opzetten ervan- en had geen zin me er weer helemaal in te verdiepen. Maar valt zo te zien reuze mee.

Heb nu door hoe ik mijn tvguide.xml kan genereren. Is nu nog slechts een kwestie van alleen de gewenste kanalen instellen en dan de mappings in de Mediaportal XMLTV config opnieuw toe te wijzen.

Heb meteen een beknopte howto voor mezelf geschreven. Mocht iemand hier interesse in hebben, laat maar weten.
Mooi... het is alleen best onderhouds gevoelig heb ik gemerkt.. Sommige sites gaan down.. is vooral lastig als je een zooi poolse en russische zenders enzo hebt. Voor gewoon Nederland en Engeland werkt het prima.

• AmonTobin
4-systeembeheer schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Mooi... het is alleen best onderhouds gevoelig heb ik gemerkt.. Sommige sites gaan down.. is vooral lastig als je een zooi poolse en russische zenders enzo hebt. Voor gewoon Nederland en Engeland werkt het prima.
Ik heb gelukkig alleen NL en EN zenders. Merk nu wel al dat ik er wss af en toe nog wat aan moet sleutelen (tvgids.nl bijv. heeft wat gewijzigd, dus krijg je een '?' ipv de beschrijving in de titel), maar dat is niet zo heel erg. Met mc2xml was ik echt afhankelijk van MS, nu kan ik zelf met wat aanpassingen eventueel nog wat fixen.

• 4-systeembeheer
AmonTobin schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Ik heb gelukkig alleen NL en EN zenders. Merk nu wel al dat ik er wss af en toe nog wat aan moet sleutelen (tvgids.nl bijv. heeft wat gewijzigd, dus krijg je een '?' ipv de beschrijving in de titel), maar dat is niet zo heel erg. Met mc2xml was ik echt afhankelijk van MS, nu kan ik zelf met wat aanpassingen eventueel nog wat fixen.
Ik gebruik de horizontv.nl voor deze zenders. Die heeft al een tijdje geen problemen gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
Hmm. Ga ik die eens proberen. Thanks weer!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:07
Even een vraagje over MP: is het mogelijk dat je 1 tv server hebt en dan nog een aparte nas met daarop al je films ed. en dat je op beide MP server software installeert. Vervolgens wil ik met een client zowel TV kunnen kijken als al mijn ander media. Kan dit via MP?
dus; 1 tv server en 1 repro voor je films e.d... uiteraard is dat mogelijk. Je geeft toch niet ergens één locatie op voor alles? je kunt verschillende bronnen voor films e.d. opgeven. Voor de TV server geef je ook een adres op. Of je moet iets anders bedoelen?

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:07
Nee. Dat is precies wat ik bedoel. Bedankt voor de reactie

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:47
AmonTobin schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:32:

Ik heb wel interesse.

• 4-systeembeheer
Iemand de Ares skin voor MP1 al getest? Ik ben er erg tevreden over als Titan gebruiker en denk dat dit mijn nieuwe standaard skin wordt.
http://forum.team-mediapo...new-mp1-skin-test.135293/

• F0nz0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 18:26
Gebruikt iemand van jullie nog MediaPortal in combinatie met de Anysee E30TC en Ziggo?

Gebruik MePo al een aantal jaren en zit nu op 1.15. Met de "MDAPI i.c.m. SPLUG.DLL"-methode kon ik voorheen alle zenders in HD bekijken via deze methode: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/39468119

Echter krijg ik dit niet meer voor elkaar in W10 64-bit (voorheen W10 32-bit), "unable to create graph" met alle TV-zenders. Voordat ik verder ga troubleshooten: is de "DVBSource i.c.m. SPLUG.DLL"-methode (nog steeds) een werkende oplossing? Alvast bedankt.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 14:12
Sinds een paar dagen kan ik geen opnames meer afspelen binnen Mediaportal. Ik gebruik versie 1.15, OS Windows 10 64bit. Ik kan MP gewoon starten, de gids bekijken, opnames programmeren, en deze nemen ook daadwerkelijk op. Deze opnames kan ik buiten MP via de explorer gewoon afspelen in een andere mediaspeler, maar zo gauw ik ze in MP start krijg ik na een paar seconden de melding "Mediaportal has stopped working", waarop MP afsluit. Ik vermoed dat de problemen zijn ontstaan na installatie van de laatste Windows patch, maar om de één of andere vage reden stond mijn system restore uit, dus ik kan dit niet verifiëren. Iemand anders soortgelijke problemen?

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 14:12
Blijkbaar weinig fanatieke MP gebruikers hier ;)
Het probleem is ondertussen opgelost; patch KB4015438 bood uitkomst. Het probleem bleek in een crashende MPEG2 decoder te zitten.
Tinuz___ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:27:
Hier wel maar dit bericht niet gezien.
Hier had ik het gelezen; http://www.dvbviewer.com/...=Windows%2010%20KB3216755
Tinuz___ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:27:
[knip]
Yep, het is net als bij Windows Mobile, enkel wat fanatieke Die Hards die er aan vasthouden ;)

Testing, one, two ...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tja, op een gegeven moment moet je keuzes maken : Of gewoon Kodi gebruiken en zonder gezeik alles kijken of blijven knoeien met MediaPortal waarvan je nooit zeker weet of elke file goed zal afspelen en welke setting je straks weer moet veranderen, zodat het wel werkt...

Combineer dat met de TV Server die nooit deed wat ik wilde net als de benodigde hardware in Windows en je snapt mijn keuze wel denk ik :)
Dan maar een aparte DVB-S2 ontvanger naast de HTPC gebruiken : De Logitech Harmony lust ze allemaal rauw! :P

Wat ik wel altijd beter heb gevonden aan MediaPortal is het opstarten ervan via de MCE Green Button.
Kodi heeft daar nog steeds niks voor en de oplossing die ik had gevonden wordt niet meer onderhouden en kent alleen het oude XBMC :|

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

nero355 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:49:
Wat ik wel altijd beter heb gevonden aan MediaPortal is het opstarten ervan via de MCE Green Button.
Kodi heeft daar nog steeds niks voor en de oplossing die ik had gevonden wordt niet meer onderhouden en kent alleen het oude XBMC :|
Al naar EventGhost gekeken? Daar moet het mee kunnen, zo doe ik het ook.

Hier ook al een tijd geleden overgestapt naar Kodi. De voornaamste reden is dat plugins voor Kodi gewoon werken, er een hele goede mobiele app is en web interface. Wat ik wel mis aan MediaPortal is de goede TV integratie, de ambilight plugin en de OnlineVideos plugin.. Voor de rest is Kodi gelijkwaardig of beter. TV in Kodi wordt ook steeds beter, dus dat is ook positief. OnlineVideos zit eigenlijk al ingebakken, maar voelt iets minder als één geheel in Kodi.

[Voor 35% gewijzigd door HaTe op 23-03-2017 16:05]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

nero355 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:49:
Tja, op een gegeven moment moet je keuzes maken : Of gewoon Kodi gebruiken en zonder gezeik alles kijken of blijven knoeien met MediaPortal waarvan je nooit zeker weet of elke file goed zal afspelen en welke setting je straks weer moet veranderen, zodat het wel werkt...

Combineer dat met de TV Server die nooit deed wat ik wilde net als de benodigde hardware in Windows en je snapt mijn keuze wel denk ik :)
Dan maar een aparte DVB-S2 ontvanger naast de HTPC gebruiken : De Logitech Harmony lust ze allemaal rauw! :P

Op het Windows platform hoef je helemaal geen keuzes te maken, ze werken prima naast elkaar als je dat zou willen. En als de ene je beter bevalt dan de andere, dan ga je diegene als standaard gebruiken, tot er bij de andere mogelijk wat meer te halen valt? O.a. Netflix gebruiken, dat kan MePo nog steeds wel, en Kodi nog steeds niet (fatsoenlijk bedoel ik dan).

Enne.., ik start Kodi op via de welbekende groene toets hoor, gewoon even goed nadenken en dan is de oplossing daarvoor heel erg simpel. Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan? ;)

[Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2017 16:10]

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

HaTe schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:00:
Al naar EventGhost gekeken? Daar moet het mee kunnen, zo doe ik het ook.
Teveel gedoe. Het moet gewoon bij het programma zitten of in ieder geval simpel 1 ding doen : Kodi starten en indien de focus weg is naar voren halen als je de knop nog een keer indrukt.

Dat is wat de simpele oplossing die ik had gevonden deed door wat MCE gerelateerde files te vervangen :)

Maar misschien dat ik een keer Windows helemaal skip en OpenELEC of zo ga gebruiken. De Linux kennis heb ik toch al en Kodi start dan gelijk op!

[Voor 36% gewijzigd door nero355 op 23-03-2017 16:09]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Hier ook overgestapt naar Kodi, op mijn main HTPC, maar ik vind juist de tv server van MediaPortal beter en het TV gedeelte binnen MP zeker! Ook de remote button mapping ietsjes maar dat was simpel te fixen op Kodi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F0nz0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 18:26

• 4-systeembeheer
Al getest? Ik zit nog steeds op 1.15 al zit ik er over te denken Kodi als front-end te gaan gebruiken icm MePo 1 tv server.

Acties:
  • +1Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:58:
[...]

Al getest? Ik zit nog steeds op 1.15 al zit ik er over te denken Kodi als front-end te gaan gebruiken icm MePo 1 tv server.
Houd er dan rekening mee dat je de zender volgorde handmatig goed moet zetten... standaard neemt hij de LCN's over dus die moet je editen. Voor de rest werkt het zeer prima. Ik test elke MP versie =).
Deze fout hebben ze er nog altijd in de Kodi backend addon niet uitgehaald... hoewel PVR ontwikkeling in Kodi snel gaat is dat absoluut niet het geval met de backend addons.

• 4-systeembeheer
Heb inmiddels ook een update gedaan naar 1.16 en zie geen verschil met 1.15.
Nog steeds prima dus.

• rene2002
Kan iemand de PMT's van Filmnet posten, ik krijg 122Mhz niet gescand "no signal"
Ga ik proberen ze handmatig in te voeren, denk niet dat het werkt maar toch.
rene2002 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:48:
Kan iemand de PMT's van Filmnet posten, ik krijg 122Mhz niet gescand "no signal"
Ga ik proberen ze handmatig in te voeren, denk niet dat het werkt maar toch.
Wow Filmnet, nostalgie ;)

Het zal wel Film1 moeten zijn misschien? Zo ja, kan je iets met de info uit het onderstaande topic?

Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Testing, one, two ...

• rene2002
Oeps.. ..Film 1 uiteraard.
Kan daar alles vinden behalve de PMT, wil ook niet teveel spammen met mijn MP vragen daar.
MP gebruikers kunnen het ook zo zien bij de kanalen info in TVserver

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Onlangs maar weer 's een poging gedaan met Kodi maar daar was ik snel klaar mee.
IR afstandbediening: nope.
DTS/AC3 passthrough in videos: nope.

Laat maar. Snel weer terug naar Mediaportal. Wat me aan Kodi vooral aantrekt is de lekkere vlotte interface maar als de core-business (zich out-of-the-box gedragen als een consumenten mediadevice die alles afspeelt) niet werkt zonder een hoop getweak dan ga ik liever verder met MediaPortal waar ik ook wel in moet tweaken maar dan heb ik wel echt controle over alles.
synthdood schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:44:
Onlangs maar weer 's een poging gedaan met Kodi maar daar was ik snel klaar mee.

Laat maar. Snel weer terug naar Mediaportal. Wat me aan Kodi vooral aantrekt is de lekkere vlotte interface maar als de core-business (zich out-of-the-box gedragen als een consumenten mediadevice die alles afspeelt) niet werkt zonder een hoop getweak dan ga ik liever verder met MediaPortal waar ik ook wel in moet tweaken maar dan heb ik wel echt controle over alles.
Ik ga hier geen lans breken voor Kodi (Windows versie), maar die dingen die je aanhaalt werken eigenlijk vrijwel standaard, als het binnen MediaPortal ook goed werkt. Wel even de instellingen nalopen en goedzetten. Een standaard MCE afstandsbediening werkt out of the box.

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

synthdood schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:44:
MCE Remote werkt gewoon, enige wat ik wel beter vond aan MediaPortal de laatste keer dat ik het gebruikte was een eigen stukje software om de Green Button te gebruiken als opstart commando/shortcut en daarmee moest ik bij XBMC/Kodi effe rommelen, omdat ze zoiets niet hebben helaas.

Verder werkt DTS en AC3 gewoon i.c.m. een versterker prima via Optical of HDMI :)

Maar goed... whatever works hé!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
Jongens ik heb de laatste tijd weer meer gedonder. Ik ben nu ook meer bezig met de verbouwing van mijn huis, en heb eigenlijk geen zin en tijd om er weer in te duiken. Een vreselijk traag reagerende tuner, zenders die verdwenen en niet meer terug te vinden waren, PMT errors, echt irritant.
Toch twee dagen nu even een paar uurtjes bezig geweest. Uiteindelijk de hele windows 10 omgeving maar weer opnieuw opgebouwd om met een schone lei te beginnen.

Ik zit nu nog steeds met één groot probleem wat de nieuwe installatie niet heeft verholpen.

Mediaportal TV server heeft steeds meer moeite om een zinnige kanaallijst te destilleren voor mijn Ziggo abo. Af en toe wijzigt Ziggo wel eens wat zenders (u allen welbekend) waarna ik meestal na een week ofzo Archie vraag om een nieuwe kanaallijst. Hierna edit ik mijn XML en probeer deze opnieuw in te lezen in Mediaportal. Maar dit is zeker geen garantie voor een juiste kanaallijst. Soms moet ik alsnog een bepaalde frequentie laten scannen waarna HOPELIJK Mediaportal de juiste zenders vindt. Soms moet dit wel twee, drie keer. Soms werkt het in zijn geheel niet.
En dan nog.... de laatste tijd verschijnen steeds meer gewijzigde zenders nadat ze correct zijn gevonden, met kanaalnummer 10000 in de lijst. Allemaal dus. Dan moet ik al die kanalen weer omnummeren naar de juiste nummers. Dit is echt horror als je dit elke paar maanden weer moet doen.

Dus ik eens gaan kijken naar DVBLink.
Deze is in staat om, met de transponder 472.000 (zo uit het hoofde geloof ik), de gehele Ziggo lijst in te scannen. Alle zenders die Mediaportal nu niet had gevonden, vond DVBLink in één keer.
Waarom kan Mediaportal dit niet?

En wat moet ik in hemelsnaam met allemaal channels 10000?

Dit is echt een groot probleem aan het worden. Heeft iemand een oplossing?

• rene2002
Hoe krijg ik Madvr OSD statistics tevoorschijn? Krijg het niet voor elkaar. Zal wel iets over het hoofd zien

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 21:25
Hoi,

Binnenkort krijg ik iptv (KPN) en valt mn analog/dvb-c signaal weg, dus ik verwacht toch wel het eea aan knustelwerk om het hele circus (aparte tvserver, en een stuk of 3 clients) aan de gang te krijgen.

Ter voorbereiding al het eea gelezen/gezocht maar ik heb toch nog wat vraagjes/discussiepunten:

Iemand ervaring met KPN IP tv in combinatie met Mediaportal?

Eigenlijk wordt de tv server redelijk overbodig (technisch gezien), want de clients zelf zijn in theorie natuurlijk heel goed in staat om die streams zelf af te spelen. (Geen idee of dit ook goed gaat met pauzeren/terug skippen etc).
Enige voordeel van de tvserver zou dan nog zijn om de gids meteen paraat te hebben en het eventuele opnemen (wil ik de clients zelf niet mee vermoeien, de server staat toch 24/7 aan).
Maar volgens mij als ik het goed begrijp stuurt de tvserver zelf de streams weer door naar de clients (en dan alleen nog maar als het inderdaad MPEG-2 streams zijn)

En als laatste: Iemand interesse in een Digital devices Duoflex? :)

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• psy
Nog actieve gebruikers hier?

Ik heb geprobeerd Mediaportal 2 te installeren.
Ziet er erg mooi uit, maar zoals te verwachten weer issues.

- De Series map wordt niet volledig gescand. Ik mis een hoop series
- De Irtrans afstandsbediening werkt niet
- Ik kan niet meer switchen met de X knop tussen het menu en fullscreen
- Als ik twee tuners actief heb en een derde kanaal wil selecteren gebeurt er helemaal niets (lijkt me een bug)
- De filteroptie in "Films" lijkt op het eerste gezicht handig maar bevat teveel bugs

De Mediacenter GUI ziet er fantastisch uit, en ik zie een hoop verbeteringen. Maar ik krijg nu wel het gevoel dat dit nogal beta nog is.

Al jaren beta en een aantal bekende issues. Was een groot mediaportal liefhebber maar Kodi met een goede backend, in mijn geval dvbviewer, geeft een veel betere gebruikerservaring. Jammer maar ze krijgen het al jaren niet op orde. Vrees dat het een aflopende zaak is.
Ik moet bekennen dat ik het ook al even geleden terzijde heb geschoven, V1 en V2 🤔 De reden hiervoor is door vorige schrijver al aangehaald 😏

Testing, one, two ...

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:36
Ik ben met pijn in het hart ook overgestapt op Kodi. MediaPortal blijft op configuratievlak toch heer en meester in mediacenter-land. Alleen gewoon te veel last van instabiliteit en traagheid. Alleen het opstarten al!

Kodi werkt een stuk sneller en stabieler, maar heeft geen mooie skins zoals de StreamMP-skin van MP. Ook de library werkt wat minder goed. Van sommige series heb ik de afleveringen in verschillende kwaliteiten. Als je een aflevering hebt gekeken wordt enkel die file als 'watched' gemarkeerd en dus niet de duplicaten van die aflevering. Dat deed MP wel, is toch ook veel logischer...?

SRK35ZS-W

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Ik draai nog steeds MP1. Eigenlijk al sinds 2007, zonder al te veel veranderingen. Onder het mom, als het werkt, dan werkt het... Ik gebruik het alleen als catalogus voor films en series. Doe niets met tv en muziek.

Basement Bios ---- Exo-S

• psy
Ik heb ook tot nu altijd MP1 in gebruik gehad, met de TV functionaliteit erbij. Ik heb het altijd erg fijn gevonden dat alles zo fijn te configureren was met een aparte GUI.

Maar de nadelen blijven bestaan. Het start te langzaam op, de TV tuners reageren soms te traag of helemaal niet, en het ergste van alles ..... na een aantal maanden ZAL er gewoon een niet op te lossen probleem komen, waarna ik alles opnieuw moet gaan installeren. Ik heb voor mezelf al jaren een document in gebruik waarin ik alles beschrijf wat ik niet moet vergeten om alles weer goed te krijgen. Als je dat van een afstandje bekijkt, is dat toch eigenlijk gekkenwerk.

Kodi heb ik wel; eens geprobeerd. Supersnel, en nu ook een redelijke intergratie met TV tuners. Ik ga deze nu weer opnieuw proberen.

Inmiddels heb ik bij MP2 alles series compleet na een rescan. Maar dat bevalt me al niet. Dat moet meteen compleet zijn na de eerste scan.
En er gaat veel te veel onder water. Bij de Series plugin en de Movies plugin had je bij MP1 een aparte GUI om alles goed in te laden. Nu is het alleen maar hopen dat alles werkt.

De remote werkt nog steeds niet. Ik moet voor mijn Origen case (IRtrans) de aparte IRSS software gebruiken, maar dit staat nergens beschreven hoe je dat moet instellen en draait nog steeds niet.

Ik moet zeggen, de WMC skin van MP2 is fantastisch. Het is alsof je good old Windows Media Center weer gebruikt. Maar dan moet ik de rest wel kunnen oplossen.

Wat voor remote gebruiken jullie (bij MP of Kodi). De normale MCE remote of iets anders?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
Ik was ooit ook Mediaportal gebruiker maar ik ben op een gegeven moment ook overgestapt naar Kodi. In mijn herinnering had ik net als jullie problemen met de library waardoor ik Kodi een kans ben gaan geven. De skins van Mediaportal heb ik inderdaad altijd mooier gevonden

Ik sluit overigens niet uit dat ik Kodi nog een keer inruil voor de front-end van Emby. Dat draait al bij de server en het is natuurlijk zo dat je steeds meer op verschillende apparaten bij je films (of muziek) wilt kunnen komen.
psy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:06:
Wat voor remote gebruiken jullie (bij MP of Kodi). De normale MCE remote of iets anders?
Ik heb een Harmony en ik gebruik (in Kodi dus) momenteel het ingebouwde IR-oog van mijn NUC. Daarmee werken overigens niet alle knoppen maar ik heb er met autohotkey een aantal aangepast naar toetsen die Kodi standaard herkent. Mijn oude getrouwe MCE ontvanger doet het overigens wel 100% goed maar dit scheelt weer een extra doosje.

• psy
@D-e-n Emby ken ik niet. Is dat een compleet pakket of een addon voor Kodi? Even opzoeken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
psy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:33:
@D-e-n Emby ken ik niet. Is dat een compleet pakket of een addon voor Kodi? Even opzoeken.
Emby is een concurrent van Plex, een mediaserver dus met clients voor diverse systemen. Er is een add-on voor Kodi, niet voor Mediaportal zover ik weet

• nero355

nero355

D-e-n schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:28:
Ik heb een Harmony en ik gebruik (in Kodi dus) momenteel het ingebouwde IR-oog van mijn NUC.
Mijn oude getrouwe MCE ontvanger doet het overigens wel 100% goed maar dit scheelt weer een extra doosje.
+1 :)

Een Intel Atom/Celeron NUCje met CIR poort werkt echt heerlijk i.c.m. een Logitech Harmony Remote die als MCE Remote is ingesteld! _O_
Daarmee werken overigens niet alle knoppen maar ik heb er met autohotkey een aantal aangepast naar toetsen die Kodi standaard herkent.
Je kan ook de juiste XML file aanpassen binnen Kodi dan heb je AutoHotKey niet nodig ;)

Zelf ben ik naast de MP -> Kodi overstap ook nog eens van plan om Windows zoveel mogelijk te verbannen thuis dus dan wordt MP helemaal geen optie meer, want geen Linux variant van voor zover ik weer ?

Op het moment heb ik een nVidia Shield TV gekocht i.p.v. een nieuwe NUC, want Intel en CPU prijzen en zo, maar als die gekkigheid voorbij is dan wordt het zoiets i.c.m. OSMC of LibreELEC :
pricewatch: Intel NUC Kit NUC7PJYH

Naast mijn grote HTPC waarin gewoon een nVidia GT 1030 zit die alles kan verwerken :)

• psy
Ik heb ook één "grote" htpc inclusief digitale tuners (maar met een onhandige IRtrans IR ontvanger waar MCE remotes niet op werken) en één NUC. Die NUC is echt erg fijn. Ik heb dat ding achter mijn TV gemonteerd en bedien hem voornamelijk met hdmi-CEC. Dat werkt echt heel goed.

Mediaportal is inderdaad Windows only.

Dat van die Harmony's vind ik wel interessant. Want MCE remotes vind ik meestal maar lelijk, en ze zijn niet meer echt goed te krijgen.

• nero355

nero355

psy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:02:
Dat van die Harmony's vind ik wel interessant. Want MCE remotes vind ik meestal maar lelijk, en ze zijn niet meer echt goed te krijgen.
eBay FTW!!! wat dat betreft tegenwoordig :
- https://www.ebay.com/itm/...s-7-NUC-Kodi/302142753404

- https://www.ebay.com/itm/...dows-VISTA-7/173662253245

Die twee heb ik ooit heeel lang geleden voor mijn grote HTPC gekocht :)

De ideale oplossing zou een losse CIR ontvanger zijn, want het moederbord dat ik gebruik heeft daar onboard een poortje voor, maar die kan ik maar niet vinden...
Dan zou ik namelijk ook de grote HTPC aan/uit kunnen doen via infrarood net als de NUC :*)

@psy, ze waren er in allerlei soorten en maten, ook hele fancy one.

@nero355, wat voor uiterlijk heeft die CIR aansluiting?

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:01:
Ehh... USB maar dan anders :D

Kijk maar in de Manual van de AsRock Z87 Extreme4 :
http://asrock.pc.cdn.bitg...Manual/Z87%20Extreme4.pdf @ Pagina 28

Maar deze variant bestaat ook bij de X79 Extreme11 :
http://asrock.pc.cdn.bitg...anual/X79%20Extreme11.pdf @ Pagina 45 en 46

:)

hardware-lover schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:01:
@psy, ze waren er in allerlei soorten en maten, ook hele fancy one.

CIR was populair in de sandy/ivy bridge tijd, leek wat op USB. Werkte overigens super goed en zelfs aan/uit zetten per remote. Helaas net zoals de HTPC header is het verdwenen.

Ik heb nog altijd het liefste de MCE remotes, de witte Philips Picasso is naar mijn mening de beste. Trek ik ook steeds van eBay. Werkt beter dan een Harmony! Wil je alles in een keer aanzetten? Pulse Eight CEC module. Goedkoper en werkt fijner, al zeg ik het zelf. Bij de meeste moderne apparatuur werkt het top. vroeger werkte soms heat maar deels. Ook Mediaportal kan dat prima.
@nero355, ik vroeg het omdat ik hier nog van die complete setjes heb liggen. 1x MCE afstandsbediening (Philips model), met daarbij een 3½" geheugenkaartlezer voorzien van een IR oog. Maar deze is voorzien van een standaard USB moederbord aansluiting.

Met het remote aanzetten heb ik overigens nooit een probleem. Mijn gebruikte media systeem gaat al sinds jaar en dag in de slaapstand (met alle lichtjes uit), en een modern systeem gebruikt dan nauwelijks meer stroom dan in de z.g. uit-stand (wat natuurlijk ook een standby stand is).

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

Donderstraaltje schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:02:
CIR was populair in de sandy/ivy bridge tijd, leek wat op USB. Werkte overigens super goed en zelfs aan/uit zetten per remote. Helaas net zoals de HTPC header is het verdwenen.
Helaas inderdaad! :'(
Ik heb nog altijd het liefste de MCE remotes, de witte Philips Picasso is naar mijn mening de beste. Trek ik ook steeds van eBay.
Ik gebruik hem alleen als "Reference Remote" om af en toe wat te testen.
De knoppen zelf vind ik eigenlijk helemaal niet zo fijn : Te "spongy" zeg maar...
Werkt beter dan een Harmony!
Lijkt me sterk! :+
Wil je alles in een keer aanzetten?
Koop dan een Harmony! >:) :+
Pulse Eight CEC module. Goedkoper en werkt fijner, al zeg ik het zelf. Bij de meeste moderne apparatuur werkt het top. vroeger werkte soms heat maar deels. Ook Mediaportal kan dat prima.
HDMI CEC was een leuk idee dat uiteindelijk een draak is geworden wat mij betreft...

Is echt het eerste dat ik uitschakel op nieuwe apparatuur!
hardware-lover schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:10:
@nero355, ik vroeg het omdat ik hier nog van die complete setjes heb liggen. 1x MCE afstandsbediening (Philips model), met daarbij een 3½" geheugenkaartlezer voorzien van een IR oog. Maar deze is voorzien van een standaard USB moederbord aansluiting.
CIR is uiteindelijk niks anders dan USB, maar dan een beetje anders dus het ligt er maar net aan hoe dat ding zelf is gemaakt...
Met het remote aanzetten heb ik overigens nooit een probleem. Mijn gebruikte media systeem gaat al sinds jaar en dag in de slaapstand (met alle lichtjes uit), en een modern systeem gebruikt dan nauwelijks meer stroom dan in de z.g. uit-stand (wat natuurlijk ook een standby stand is).
Doet mijn NUC ook :)

nero355 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:56:
[...]

Ik gebruik hem alleen als "Reference Remote" om af en toe wat te testen.
De knoppen zelf vind ik eigenlijk helemaal niet zo fijn : Te "spongy" zeg maar...

[...]

Lijkt me sterk! :+

[...]

Koop dan een Harmony! >:) :+
Je mag het bij mij zien, niet te spongy naar snap je wel. Ik zoek nog naar een goede vervanger maar dat is moeilijk. Inmiddels gebruik ik een Flirc met MVE profiel met licht aangepaste button mapping in Kodi. Kan wat mij betreft niks tegenop.

Juist de Harmonies vind ik (ik zeg ik) Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik kan sneller zappen en door menu’s dan met andere setups. Zou haast bijna zeggen kom kijken! Sta je versteldt wat mogelijk is met de MCE remote. En CEC want dat werkt hier wel perfect. Het kan allemaal wel...

• rene2002
Nog maar eens een poging wagen.
Ziggo ligt weer overhoop en ik heb geen idee waarop ik moet scannen.
474000, 6875, 64 werkt niet

• nero355

nero355

rene2002 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:07:
Nog maar eens een poging wagen.
Ziggo ligt weer overhoop en ik heb geen idee waarop ik moet scannen.
474000, 6875, 64 werkt niet
Deze had je al gevonden neem ik aan : [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

En zo niet : Vraag daar eens rond :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:01:
[...]

Deze had je al gevonden neem ik aan : [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

En zo niet : Vraag daar eens rond :)
Mis compleet verkeerd topic, het is een flink onderhoud Ziggo in deze regio;
Donderstraaltje in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wordt Media Portal en Media Portal 2 nog wel verder otwikkeld? Ik was aan het kijken hoe Blu Ray en DVD playback ondersteund zou worden tegenwoordig, dus ook vanaf het fysieke schijfje, maar ik vind de for a maar doods heel veel vrij oude reactes en eigenlijk weinig duidelijke uitleg meer of stekr achterhaald.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

@_Dune_, dat lijkt wel het geval te zijn, maar de community zal het onderspit hebben gedolven t.o.v. het Kodi platform. Al lijkt laatste v.w.b. actieve Forum deelnemers ook tamelijk te zijn afgeslankt.

Afijn, er verschijnt nog regelmatig wat aan updates;

Saturday, 13 April 2019 MediaPortal 2.2.1 Release
Friday, 29 March 2019 MediaPortal 1.22 Pre Release

Toen ik mij nog actief bezig hield met MP speelde ik de fysieke schijfjes (en ISO's) af m.b.v. een externe speler. Dat werkte via de Must Have plugin Moving Pictures (en een media speler vanzelfsprekend), meer dan uitstekend.

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

_Dune_ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:52:
Wordt Media Portal en Media Portal 2 nog wel verder otwikkeld?
Ik zou denken van wel als ik gewoon op de website kijk :
- https://www.team-mediapor...mediaportal-2-2-1-release
- https://www.team-mediapor...iaportal-1-22-pre-release

Echter als je kijkt naar de periode tussen de releases in dan zit daar best wel wat tijd tussen, maar dat is bij Kodi ook zo te zien :
- https://kodi.tv/article/kodi-v176-final-very-last
- https://kodi.tv/article/kodi-180

En de uiteindelijke release van 18.1 staat er niet eens bij : Alleen de RC1 versie!
https://kodi.tv/article/kodi-v181-leia-rc1

Dus ik zou zeggen spreek de developers eens aan via de beschikbare kanalen :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ha dgewoon gehoopt dat het inmiddels wat volwasener zou zijn geworden helemaal met versie 2.0 en dat DVD en Blu Ray playback eens goed geïntergreerd zouden zijn, maar ik lees nogsteedsissues met menu's en ondertiteling.

Ik ben feitelijk opzoek naar iets dat DVD en Blu ray playback doet van zowel ISO's/images en fysieke schijfjes gebaseerd op Windows (10), want dat drait mijn mediacenter al ook voor andere toepassingen.Daarnaast het liefst ook direct intergratie met Netflix. Dat laatste doet media portal ook, maar je mag eerst mega ver de menu structuur in. Ik zit nu ook naarPlex te kijken... ik weet het nog niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• nero355

nero355

_Dune_ schreef op zondag 21 april 2019 @ 05:10:
Ik ha dgewoon gehoopt dat het inmiddels wat volwasener zou zijn geworden helemaal met versie 2.0 en dat DVD en Blu Ray playback eens goed geïntergreerd zouden zijn, maar ik lees nogsteedsissues met menu's en ondertiteling.

Ik ben feitelijk opzoek naar iets dat DVD en Blu ray playback doet van zowel ISO's/images en fysieke schijfjes gebaseerd op Windows (10), want dat drait mijn mediacenter al ook voor andere toepassingen.Daarnaast het liefst ook direct intergratie met Netflix. Dat laatste doet media portal ook, maar je mag eerst mega ver de menu structuur in. Ik zit nu ook naarPlex te kijken... ik weet het nog niet.
Tja, dat kan Kodi in principe allemaal ondertussen :)

Zie ook dit : https://kodi.tv/article/presenting-koditv-multipass

1 April grap blijkbaar... :$

En als je Plex achtige functionaliteit echt nodig hebt dan zou ik eerder naar Emby kijken!

[Voor 6% gewijzigd door nero355 op 21-04-2019 21:29]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
hardware-lover schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:38:
@_Dune_, dat lijkt wel het geval te zijn, maar de community zal het onderspit hebben gedolven t.o.v. het Kodi platform. Al lijkt laatste v.w.b. actieve Forum deelnemers ook tamelijk te zijn afgeslankt.

Afijn, er verschijnt nog regelmatig wat aan updates;

Saturday, 13 April 2019 MediaPortal 2.2.1 Release
Friday, 29 March 2019 MediaPortal 1.22 Pre Release

Toen ik mij nog actief bezig hield met MP speelde ik de fysieke schijfjes (en ISO's) af m.b.v. een externe speler. Dat werkte via de Must Have plugin Moving Pictures (en een media speler vanzelfsprekend), meer dan uitstekend.
Het ging totaal verkeerd toen ze twee versie bleven updaten. De vaste developers krijgen onenigheid, waarna 1 groep verder ging met mediaportal 2 en de andere helft bleef doorontwikkelen aan mediaportal 1. Dat was de doodsteek voor mediaportal. Xbmc ontwikkelde op dat moment flink door, waardoor je eigenlijk weinig meerwaarde had aan mediaportal. Daarnaast waren de ontwikkelaars eigenwijs en luisterde ze niet goed naar community. Alle kritiek werd vermeden en topics werden snel gesloten. Dom, want dit is de groep die hun groot maakte.

Pas daarna zijn ze begonnen met geplande releases, maar de inhoud daarvan werden steeds minder.
Je weet dat dit een 1 april grap was hè?
Maar het is wel waar dat Kodi dit al een tijdje kan.
Zelf al een aantal jaar overgestapt en zie niet meer in waarom ik nog maar MP zou moeten terugkeren.

• nero355

nero355

Donderstraaltje schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:
Je weet dat dit een 1 april grap was hè?
Maar het is wel waar dat Kodi dit al een tijdje kan.
Zelf al een aantal jaar overgestapt en zie niet meer in waarom ik nog maar MP zou moeten terugkeren.
Crap... zie het nu pas... LOL! :F :X Wel een mooie sneer richting Plex nu ik erover nadenk! }) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een beetje met Kodi zitten spelen ziet er goed uit en afspelen van discs zit er standaard in... todat… je er één insteekt (Blu Ray) en deze niet afgespeeld wordt vanwege een beveiliging. Ik was er even een poosje uit, maar dit gemier blijft maar doorgaan. Dan toch maar weer op de 'illegale' kopien over. :+ Het zou ook eens makkelijk kunnen...

[Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2019 19:06]

_Dune_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:05:
Een beetje met Kodi zitten spelen ziet er goed uit en afspelen van discs zit er standaard in... todat… je er één insteekt (Blu Ray) en deze niet afgespeeld wordt vanwege een beveiliging. Ik was er even een poosje uit, maar dit gemier blijft maar doorgaan. Dan toch maar weer op de 'illegale' kopien over. :+ Het zou ook eens makkelijk kunnen...
https://vlc-bluray.whoknowsmy.name

ken je deze?
Gebruik ik al jaren en werkt goed =)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

VLC opzich ken ik wel, valt dit dan ook in te stellen als speler in kodi? Ik ben wel opzoek naar een mediacenter idee, zodat alles vanuit één interface af te spelen is en in principe de interface met een afstandbediening (Logitech) te bedienen is.

_Dune_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:22:
[...]

VLC opzich ken ik wel, valt dit dan ook in te stellen als speler in kodi? Ik ben wel opzoek naar een mediacenter idee, zodat alles vanuit één interface af te spelen is en in principe de interface met een afstandbediening (Logitech) te bedienen is.
Dit is een file met decrypt keys welke Kodi als database gebruikt.
Je kunt het ook met VLC gebruiken, dan moet je de tweede file (plugin) nog gebruiken, maar voor Kodi slechts de eerste.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Donderstraaltje schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:24:
[...]
Dit is een file met decrypt keys welke Kodi als database gebruikt.
Je kunt het ook met VLC gebruiken, dan moet je de tweede file (plugin) nog gebruiken, maar voor Kodi slechts de eerste.
De folder C:\ProgramData\aacs\ moet je dan blijkbaar nog zelf aanmaken? Of kun je het bestand in een folder van Kodi neerzetten? De folder C:\ProgramData\aacs\ bestaat bij mij in ieder geval nog niet.

_Dune_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:34:
[...]

De folder C:\ProgramData\aacs\ moet je dan blijkbaar nog zelf aanmaken? Of kun je het bestand in een folder van Kodi neerzetten? De folder C:\ProgramData\aacs\ bestaat bij mij in ieder geval nog niet.
Moet je aanmaken, maar daarna werkt het =)

Enige wat ik niet kan vinden is dit, wellicht weet iemand hier daar een alternatief voor;
https://github.com/sneakypete81/lento_dvd

Kun je de playback limiten op 1-2x, en dan heb je een hele fijne stille cd/dvd/blu-ray speler.
Vroeger had ik dit werkend alleen alle software werkt niet lekker met win10

Acties:
  • +1Henk 'm!
Éh mennekes, we hebben al een specifiek Kodi topic 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fredco
  • Laatst online: 05-04 23:43
Ik ben een gebruiker van Mediaportal van het eerste uur en hoewel het er inderdaad naar uitziet dat de ziel er een beetje uit is, moet ik toch zeggen dat ik een supervloeiende, TOP werkende Mediaportal 1 setup heb draaien.
Ik gebruik als plugins Moving Pictures, MP TV-series en IMDb+. Als skin Purevision HD 1080. De hele interface ziet er GELIKT uit en werkt razendsnel. Als remote heb ik een Harmony Companion (RF) gecombineerd met Flirc.
Ik heb zo'n 1.200 films en 100 TV series in Bluray of 4K kwaliteit. Totaal bijna 100 TB aan data op meerdere servers. En deze zijn al jaren toegankelijk via een supersexy interface en startklaar met één druk op de remote knop. Het heeft me jaren van tweaken gekost om zover te komen, maar dan heb je ook wat...
Kortom: hoewel ik de zorgen deel over de huidige ontwikkeling van MP, kun je met de current version ALLES krijgen zoals je het hebben wilt. Kodi is gewoon minder mooi.
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee