ik herken dit wel degelijk. Dit is exact de reden dat ik overgestapt ben naar Kodi. Ik had veel 'vage' dingen. Was gewoonweg een te grote belemmering voor m'n vriendin. Had al nachtelijke herstarts ingebouwd, maar toch, vaak gewoon gekke dingen.psy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:37:
Dit is niet bedoeld als een rant, maar dit moet me even van het hart.
Ik gebruik nu alweer een behoorlijke tijd MP op diverse systemen, maar geen van allen is echt 100% stabiel. Nu valt het bij de meeste machines wel mee, een incidentele herstart is meestal voldoende om weer goed met MP te kunnen werken. De belangrijkste htpc in de woonkamer krijg ik helaas niet goed. Zeer vaak krijg ik MP niet gestart na het ontwaken, na een kill in Taakbeheer gaat het meestal goed. Nu is voor de derde keer MP helemaal niet meer te gebruiken vanwege (vermoed ik) een corrupte database aangezien de logs bomvol sql fouten staan. Ik word er zo langzamerhand zo moe van...telkens weer zoeken naar wat het dit keer weer is. Terwijl, als het eenmaal werkt vind ik het geweldige software met zo ontzettend veel mogelijkheden, dat wil ik helemaal niet kwijt. Grrrrrrr
Nu dus Kodi, om nou te zeggen dat het zaligmakend is, nee. Zeker niet. MePo is met name in zijn 'tv kijken' veel verder. En ook met Kodi heb je gewoon vage dingen. Soms herstart hij zomaar even als je door de gids aan het bladeren bent, soms is hij even de connectie naar de film database kwijt en moet je even een reboot doen. Tegelijkertijd is het nu wel werkbaar en is de vrouw er gematigd enthousiast over. Ik kijk het nog even aan, en misschien als ik er weer klaar mee ben, dan switch ik weer terug naar Windows met MePo.