psy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:37:
Dit is niet bedoeld als een rant, maar dit moet me even van het hart.

Ik gebruik nu alweer een behoorlijke tijd MP op diverse systemen, maar geen van allen is echt 100% stabiel. Nu valt het bij de meeste machines wel mee, een incidentele herstart is meestal voldoende om weer goed met MP te kunnen werken. De belangrijkste htpc in de woonkamer krijg ik helaas niet goed. Zeer vaak krijg ik MP niet gestart na het ontwaken, na een kill in Taakbeheer gaat het meestal goed. Nu is voor de derde keer MP helemaal niet meer te gebruiken vanwege (vermoed ik) een corrupte database aangezien de logs bomvol sql fouten staan. Ik word er zo langzamerhand zo moe van...telkens weer zoeken naar wat het dit keer weer is. Terwijl, als het eenmaal werkt vind ik het geweldige software met zo ontzettend veel mogelijkheden, dat wil ik helemaal niet kwijt. Grrrrrrr :X
ik herken dit wel degelijk. Dit is exact de reden dat ik overgestapt ben naar Kodi. Ik had veel 'vage' dingen. Was gewoonweg een te grote belemmering voor m'n vriendin. Had al nachtelijke herstarts ingebouwd, maar toch, vaak gewoon gekke dingen.
Nu dus Kodi, om nou te zeggen dat het zaligmakend is, nee. Zeker niet. MePo is met name in zijn 'tv kijken' veel verder. En ook met Kodi heb je gewoon vage dingen. Soms herstart hij zomaar even als je door de gids aan het bladeren bent, soms is hij even de connectie naar de film database kwijt en moet je even een reboot doen. Tegelijkertijd is het nu wel werkbaar en is de vrouw er gematigd enthousiast over. Ik kijk het nog even aan, en misschien als ik er weer klaar mee ben, dan switch ik weer terug naar Windows met MePo.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
Nachtelijk herstarts heb ik nog niet ingebouwd. Het gaat hier vaak fout als hij standby is geweest en ik hem weer aanzet, en met de groene knop (ook ja) MP wil starten. Dan gaat toch wel heel vaak MP "hangen". Het is echt onmogelijk om de normale toetsenbord-AB (dinovo mini) echt weg te leggen, ik heb dat ding diverse keren per week nodig om bv Taakbeheer op te roepen.

De verscheidenheid aan hardwareplatformen zullen zeker van invloed zijn, en geen enkele oplossing is echt veel beter. Mediacenter is weliswaar vele malen stabieler maar tegelijk ook stukken beperkter en wil ik eigenlijk niet meer naar terug, en dan heb je inderdaad Kodi wat ik best zou willen proberen al dan niet in combinatie met MP TV server (waar ik eigenlijk geen problemen mee heb). Maar liever geen experimenteer met nieuwe software, dat gaat uren kosten en dan moet ik ook zeker weten dat het beter wordt en die garantie heb je nooit natuurlijk :)

Ik heb het net weer kunnen oplossen; Na het nalopen van de dumps kon het niet anders zijn als de TV series database, deze heb ik maar weer weggegooid en opnieuw aangemaakt. Dat is het werk niet inderdaad, en nu doet hij het weer gewoon. Toch voelt het ongemakkelijk. Voor hoe lang kan ik het nu weer normaal gebruiken?

Een paar weken terug opperde ik aan mijn pa om misschien een htpc te gaan gebruiken. MP zou geschikt zijn, maar als het daar zoveel problemen zou geven durf ik er niet aan te beginnen. Het moet gewoon goed zonder enig probleem kunnen draaien. Als ik van een bepaalde hardwareconfiguratie zou weten, ja dát draait stabiel, dan durfde ik dat wel aan.

edit - nu start MP wel, maar de TV functionaliteit werkt niet, hij kan de tv server (die lokaal draait notabene) niet meer vinden.

Weer de logs in :|

edit2 - wel, het bleek dat opeens mijn gentle* file leeg was, een snelle Google search leerde mij dat er dan elders op mijn pc een nog gevulde gentle file zou staan, welke ik dan als nieuwe gentle file moest gaan gebruiken. Wel, dat werkte inderdaad, nu kan ik weer tv kijken.

[Voor 11% gewijzigd door psy op 15-02-2015 22:48]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Er bestaat een relatief eenvoudige mogelijkheid om een corrupte database te repareren, verwijderen en opnieuw alles scrapen zou me veel te veel werk zijn met de collectie die ik inmiddels heb opgebouwd. De reden waarom ik op een gegeven moment zo (stront) eigenwijs ben geweest voor één centrale database-locatie voor alle MP clients via een quick and dirty methode. Nu zijn er inmiddels niet zo veel MP clients meer in huis, op de meesten lichtere systeempjes draait Kodi of OE, maar ik laat de databases toch maar op de NAS staan.

Testing, one, two ...

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 20:32
Na dit forum weer gelezen te hebben begon het toch weer te kriebelen om weer MediaPortal te gaan gebruiken nadat ik dat vroeger met veel plezier te hebben gebruikt. Ben toen overgestapt op XBMC/Kodi en dat bevalt me prima maar zoals gezegd begon het weer te kriebelen.

Woensdag avond de boel gedownload (MediaPortal 1.10, en laatste versie van StreamedMP) en geinstalleerd.
Donderdag de boel beetje geconfigureerd en mijn series toegevoegd.

Zojuist wilde ik een serie (12 Monkeys) gaan kijken en het beeld begon te stotteren.....ik wist van vroeger dat dit door de codecs komt (waarom heeft Kodi dit niet???) en deze op automatisch gezet en de boel speelde normaal......ik zoeken en proberen voor een ondertiteling aan te zetten maar kon dit niet vinden en bleek ook niet in die aflevering te zitten......andere serie geprobeerd waar dit wel in zit......L gedrukt en ondertiteling stond aan......beeld stil.........BSOD.
mwah......nog nooit gehad met XBMC/Kodi......daarna maar in de config series verwijderd die ik eerder vandaag al had verwijderd van mijn HDD's en de config crashte ook.

Ik ben bang dat voor nu ik maar weer even wacht met MediaPortal.
helaas....

Dit alles overigens met een Windows 7 x64 versie waar ik verder 0,0 problemen mee heb.
Als ik bovenstaand zo verhaal lees dan zou je denken dat de LAV codecs, of niet zijn meegeïnstalleerd, of niet volledig zijn geconfigureerd. Buiten het vermelden van het Windows OS is het nu voor mij (ons) nog steeds koffiedik kijken waar de rest van je configuratie uit bestaat? Overigens heeft Kodi zijn codecs min of meer mee ingepakt maar ook daar heeft het niet of niet goed instellen van de instellingen van audio en video soms ook vervelende gevolgen.

Ik ben bang dat je toch ergens iets niet helemaal lekker hebt zitten. Je mag best de een of andere foutmelding krijgen maar een BSOD is werkelijk niet normaal, zelfs niet bij een slecht of niet volledig geïnstalleerde MediaPortal, de oorzaak daarvoor moet je toch echt binnen je Windows OS zoeken of binnen een of ander stuurprogramma/slecht geconfigureerde hardware. BSOD...., moet me werkelijk achter de oren krabben wanneer ik dat nog gehad heb, op wat voor systeem (van mezelf), dan ook.

Testing, one, two ...

• psy
versie 1.10 zal wel een schrijffout zijn?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Nee, 1.10.0 is de laatste final.

Testing, one, two ...

• Buzzie
hardware-lover schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:58:
Als ik bovenstaand zo verhaal lees dan zou je denken dat de LAV codecs, of niet zijn meegeïnstalleerd, of niet volledig zijn geconfigureerd. Buiten het vermelden van het Windows OS is het nu voor mij (ons) nog steeds koffiedik kijken waar de rest van je configuratie uit bestaat? Overigens heeft Kodi zijn codecs min of meer mee ingepakt maar ook daar heeft het niet of niet goed instellen van de instellingen van audio en video soms ook vervelende gevolgen.

Ik ben bang dat je toch ergens iets niet helemaal lekker hebt zitten. Je mag best de een of andere foutmelding krijgen maar een BSOD is werkelijk niet normaal, zelfs niet bij een slecht of niet volledig geïnstalleerde MediaPortal, de oorzaak daarvoor moet je toch echt binnen je Windows OS zoeken of binnen een of ander stuurprogramma/slecht geconfigureerde hardware. BSOD...., moet me werkelijk achter de oren krabben wanneer ik dat nog gehad heb, op wat voor systeem (van mezelf), dan ook.
Ik heb bij de installatie van MP verders niets geconfigureerd wat de LAV codecs betreft.....deze staan verder nog precies hetzelfde als bij de installatie van MP. Enige wat ik heb geconfigureerd is een paar instellingen binnen MP en natuurlijk MP-TVSeries. Ik heb dus NIETS uitgevinkt en ze staan wel geinstalleerd maar als default.

Ik heb zelfs de LAV codecs uitgeschakeld en gekozen voor automatic decoder selection omdat het beeld anders flink ging schrokken en niet aan te zien was.....na het aanzetten van automatic decoder selection was het beeld vloeiend.
Als ik de LAV codecs nog moet configureren dan hoor ik graag wat de beste instellingen zijn zodat ik die weer kan aanzetten.

Voor de overige configuratie van mijn systeem :
Windows 7 Enterprise op 64 bit. gewoon alle updates geinstalleerd
AMD E-350 processor op 1,6 GHz
8 GB Ram
AMD Radeon 6300 videokaart

dat een BSOD niet perse door MP hoeft te komen ben ik geheel met je eens.....maar het systeem draait al een jaar vlekkeloos zonder problemen......ik installeer MP en start een filmpje en boem BSOD.....kan toeval zijn maar toch :)

Ik ben dan ook zeker benieuwd naar tips van jullie kant....eventueel ook wat betreft het configureren van de LAV codecs want die staan op default maar dan loopt het beeld zeer traag terwijl geluid doorloopt.
Kijk. Een E-350 systeempje. Daar heb ik er nog diverse van staan. Ik denk nu te weten waar je BSOD vandaan gekomen is, overbelasting van je E-350 cpu omdat de hardware versnelling op de GPU niet is geactiveerd. Je moet toch echt de LAV filters configureren en minimaal de versnelling voor AMD activeren.

Testing, one, two ...

• Buzzie
hardware-lover schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:33:
Kijk. Een E-350 systeempje. Daar heb ik er nog diverse van staan. Ik denk nu te weten waar je BSOD vandaan gekomen is, overbelasting van je E-350 cpu omdat de hardware versnelling op de GPU niet is geactiveerd. Je moet toch echt de LAV filters configureren en minimaal de versnelling voor AMD activeren.
Heb net inderdaad ook ff de wiki bekeken van MP en dan met name voor de LAV filters.

Heb bij video de hardware versnelling op dxva2 (copy back) gezet. dat zou goed moeten zijn toch?
Bij audio heb ik bij bitstreaming alles aangezet aangezien mijn pc via HDMI is verbonden.

straks als ik tijd heb ff testen :)

Moet ik daarna ook nog ff verder kijken voor een ondertitel downloader (subcentral ??) en mijn Harmony inrichten :)

EDIT: Kon het niet laten om meteen te testen. DXVA2 (copy back) werd hem niet.....geluid was prima maar had geen beeld.
Deze maar gezet op DXVA2 (native) en ff gauw een serie gestart die ik gebruikte om te testen en beeld gaat nu vloeiend _/-\o_

nu de harmony aanpassen :)

[Voor 14% gewijzigd door Buzzie op 21-02-2015 10:50]

Subcentral ja. En niet vergeten in te stellen welke taal je als voorkeur zou willen hebben en of deze automatisch weergegeven moeten worden (lijkt me bijna van wel).

Testing, one, two ...

• Buzzie
Ja zeker weten.

Nog meer toppers van plugins naast moving pictures en de al in gebruik zijnde mp-tvseries?
Onlinevideos?

En IMDb+ misschien gezien het gebruik van MovingPictures?

[Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2015 15:08]

Testing, one, two ...

• Buzzie
hardware-lover schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:15:
Onlinevideos?

En IMDb+ misschien gezien het gebruik van MovingPictures?
Ik heb ze erbij gezet thanks....

OnlineVideos twijfel ik nog aan.
Heb wel Subcentral, Trakt, Trailers, en Radiotime toegevoegd

• F0nz0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 18:26

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Buzzie schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:17:
Ja zeker weten.

Nog meer toppers van plugins naast moving pictures en de al in gebruik zijnde mp-tvseries?
Emulators2..voor het aftrappen van externe programma's. Wel een beetje verbouwen via de config.
MPsteam
MyWebRadio (1000en radiokanalen)
Sleepcontrol (voor de slaapkamer)

En de Titan Editor voor het aanpassen van Homescreen.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 12:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Okay guys.... i'm lost here.
Sinds mijn pc upgrade, heb ik problemen met Mediaportal.
Tijdens het kijken van films clipt mijn geluid bij lage tonen.
Maar dit doet zich alleen voor als ik via HDMI op mijn tv kijk.

Via pc lokaal stereo afspelen, geen probleem.
HDMI afpselen met Windows Media player, geen probleem.
Kodi afspelen, geen probleem.

Ik heb ook al nieuwe codecs geprobeerd, en daar mee gespeeld. Maar ik snap het even niet meer.
Ook Mp herinstalleren helpt niet.
:(
Misschien zou het voor ons duidelijker worden als je opgeeft over wat voor configuratie het hier gaat? Nu wordt het wel heel erg veel giswerk, en als je het hebt over "nieuwe" codecs dan gaat dat over.......?

Testing, one, two ...

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

hardware-lover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:46:
Misschien zou het voor ons duidelijker worden als je opgeeft over wat voor configuratie het hier gaat? Nu wordt het wel heel erg veel giswerk, en als je het hebt over "nieuwe" codecs dan gaat dat over.......?
Het gaat om een Windows 7 X64 systeem.
Moederbord AMD MSI A78M-E45
VGA Club3D Radeon R9 270 '14 Series
Met de laatste stable van Mp (MediaPortal 1 V1.10.0)

TV aangesloten via HDMI op de videokaart. Audio gaat ook via deze HDMI.
Er zit verder geen versterker tussen de tv en de computer
De pc monitor is lokaal aangesloten via DVI en audio gaat naar luidsprekertjes via het moederbord, stereo out.

Mijn eerste installatie was Mp zonder codecs (LAV Filters).
Omdat ik dacht dat dat het probleem zou kunnen zijn, heb ik Mp geherinstalleerd maar nu wel inclusief de codes.
Deze staan ook geselecteerd in de configuratie van Mp (Codecs & rendering).

Verder kan ik niet veel aan het verhaal toevoegen dat ik al eerder heb gegeven.

• Buzzie
Probeer even te spelen met de instellingen bij codecs and Renderer en dan bij video codecs even wat meerdere tests doen met de mogelijkheden van de Audio Renderer.

Dit luistert net als bij Kodi heel erg nauw.
De verkeerde keuze en je hebt geen of vreemd geluid.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Buzzie schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:27:
Probeer even te spelen met de instellingen bij codecs and Renderer en dan bij video codecs even wat meerdere tests doen met de mogelijkheden van de Audio Renderer.

Dit luistert net als bij Kodi heel erg nauw.
De verkeerde keuze en je hebt geen of vreemd geluid.
Ik heb eigenlijk alle opties al geprobeerd. Ook heb ik ffdshow geinstaleerd om te kijken of dat het probleem wel oplost. Ook de debuggers van de codes al aangehad om te kijken of de desbetreffende codec wel actief was. En ook of ik bij de juist format zat te kijken.

Het bijzondere is dat het via mijn stereo out wel goed gaat. Dus je zou dan verwachten dat het niet aan de Codec ligt.

• Buzzie
Armageddon_2k schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Ik heb eigenlijk alle opties al geprobeerd. Ook heb ik ffdshow geinstaleerd om te kijken of dat het probleem wel oplost. Ook de debuggers van de codes al aangehad om te kijken of de desbetreffende codec wel actief was. En ook of ik bij de juist format zat te kijken.

Het bijzondere is dat het via mijn stereo out wel goed gaat. Dus je zou dan verwachten dat het niet aan de Codec ligt.
De kans dat het daar in zit is juist wel groot omdat MP die instellingen gebruikt en nogmaals dat luistert heel nauw.

Heb je alle 6 (volgens mij) al geprobeerd?

config openen....aanpassing doen....config sluiten.....mp starten....testen....werkt niet?? dan zelfde van voor af aan.
Armageddon_2k schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Via de audio-instellingen voor LAV zie ik zoveel mogelijkheden, waaronder "clipping protection", daar heb jij ook al mee gespeeld, met al die afzonderlijke LAV instellingen?

[Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2015 14:49]

Testing, one, two ...

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik zal even een lijstje maken van alle instellingen waar ik al mee gespeeld heb.
Ik kan nu niet bij de bewuste pc.
Maar ik heb MP ingesteld dat hij de LAV filters gebruikt, en daarna heb ik gespeeld met de instellingen van LAV filter via de config's van LAV.

Eerst heb ik met LAV gedebugged welke codec en welk formaat er gebruikt werd. Daarna heb ik me geconcentreerd op de instellingen van LAV voor het debetreffende onderdeel.

Maar met ffdshow heb ik hetzelfde probleem. Dus vandaar dat ik even vies in de war ben.
codecs wisselen helpt niet. En lokaal afspelen via eenzelfde code heeft geen last van clipping.
hardware-lover schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Via de audio-instellingen voor LAV zie ik zoveel mogelijkheden, waaronder "clipping protection", daar heb jij ook al mee gespeeld, met al die afzonderlijke LAV instellingen?
Yup ook al mee gespeeld. Maar ik zal vanavond met meer info komen.

[Voor 22% gewijzigd door Armageddon_2k op 04-03-2015 15:15]

• Buzzie
Gisteren wilde ik even wat trailers gaan bekijken maar geen enkele trailer wilde afspelen.....kreeg de melding dat de URL niet gevonden/geopend kon worden.
Daarna binnen OnlineVideos wat sites bekeken en die konden ook niet afspelen.
het opnieuw installeren van de plugin nadeze eerst verwijderd te hebben heeft het probleem niet opgelost.
Het testen bij de bestanden in de config geeft ook een foutmelding.
Ik maak gebruik van de laatste versie van OnlineVideos en van MediaPortal.
Series spelen wel gewoon prima af.

Iemand een idee waar ik het in moet zoeken??
Moet ik nog iets configureren?

EDIT: Probleem inmiddels opgelost door installeren van MediaPortal URL Source Splitter

[Voor 6% gewijzigd door Buzzie op 13-03-2015 12:15. Reden: Probleem inmiddels opgelost door installeren van MediaPortal URL Source Splitter]

• F0nz0
Ik heb sinds vandaag het probleem dat ik geen Ziggo HD zenders meer kan bekijken in MePo 1.11 i.c.m. de Anysee E30TC, m.u.v. NPO 1 HD, NPO 2 HD en NPO 3 HD. Ik krijg de melding "Unable to start timeshifting". De Ziggo migratie is al weer een maand geleden en alles werkte tot nu toe. Ik heb alle zenders opnieuw gescand, zonder resultaat. Hebben meer mensen dit probleem?

Om gescrambelde zenders te bekijken gebruik ik al jaren de "MDAPI i.c.m. SPLUG.DLL" oplossing van eXisTa: eXisTa's BLOG. Ik wil deze methode opnieuw gebruiken, maar kan de bestanden "MDAPI Filter 2009 Fall v3 2009" en "SPlug 1.1.1.4" nergens meer vinden, anders dan op dode fora. Heeft iemand deze bestanden nog?

[Voor 33% gewijzigd door F0nz0 op 24-03-2015 22:56]

Het schijnt dat Ziggo het open HD aanbod inmiddels weer dicht heeft gegooid, zou het daar wat mee te maken kunnen hebben?

Testing, one, two ...

• F0nz0
Dat is het eerste wat ik vermoedde, ja. Maar dan zal ik toch vast niet de enige zijn die dit probleem heeft? Ben ook deze methode aan het bekijken: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing.

-edit: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,8565.0.html gaat over hetzelfde. Heractiveren (wat ik niet kan) of de Acamd methode. Dit wordt weer avonden prutsen, terwijl het al jaren werkte... :)

[Voor 26% gewijzigd door F0nz0 op 24-03-2015 23:25]

Zoek je o.a. dit?: MDAPI_Plus version 0.9.0.1589, released Nov 22 2012

Testing, one, two ...

• F0nz0
Thanks, maar de Plus versie van MDAPI heeft bij mij nooit gewerkt. Wel de "MDAPI i.c.m. SPLUG.DLL" en de AcamD methodes. Onder het motto "If it ain't broke, don't try to fix it" ga ik eerst m'n smartcard opnieuw activeren.

• psy
De laatste tijd met de nieuwe zender-frequenties wil Mediaportal wel eens een zender niet vinden. Dat is vervelend (een herscan lost dit meestal wel op), maar wat mij heel erg stoort is dat Mediaportal heel lang lijkt te hangen, voordat je een melding krijgt dat de zender niet is gevonden. Wat mij betreft mag dat wel een heel stuk sneller, is dat ergens in te stellen?

Anoniem: 668320

Ik heb glasvezel (onsbrabantnet) en een DVB-C kaart, HTPC heeft altijd prima gewerkt
Maar sinds enkele dagen werkt het hele TV-gebeuren in Mediaportal niet meer.
In de TV-Server configuratie kan ik ook geen kanalen meer testen en scannen.

Melding is "tuner is locked". Weet iemand wat dit inhoud en hoe dit ongedaan gemaakt kan worden?

De inhoud op internet over deze melding is schaars.
Tuner is locked houdt in dat de tuner die je wilt gebruiken om het kanaal te bekijken in gebruik is. Heb je toevallig andere systemen die ook gebruik maken van de tuner? een service die draait of iets anders?

nee en ik weet ook niet hoe ik hem weer gebruiksklaar moet maken :(

heb de TV haart ook al verwijderd en weer aangesloten, ook in een ander slot, maar dat mocht niet baten

heel het TV-gebeuren in MP is ook dood bij mij
bij TV Server Configuration staat de TV-kaart op idle
MediaPortal IPTV Source Filter en RadioWebStream Card (builtin) staan op disabled
bij testen van channels komt er bij elke channel N/A te staan

[Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 668320 op 18-04-2015 18:35]

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:03
Hier met MP 1.10 krijg ik het niet voor elkaar om na het switchen van playback device van hdmi naar spdif het volume aan te passen. Op dit moment heb ik 2 snelkoppelingen in mijn MP staan die de playback device op hdmi of spdif zet. Helaas kan ik na deze switch het volume niet aanpassen. De plugin ARC - Audio Renderer Changer zou dit moeten oplossen door ook de GUI van MP opnieuw te laden maar nog steeds krijg ik wel het geluid over de nieuwe output maar werkt mijn volume knop niet meer.
Is iemand hier ook tegen aan gelopen?

• F0nz0
MediaPortal 1.12.0 Pre Release is uitgebracht.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Misschien een stomme vraag. Ik heb MediaPortal en 2x Anysee DVB C en 2x smartcard. Opzicht werkt het wel. Ik heb ze beide op 4 streams ingesteld in totaal dus acht. Nu wilde ik het testen door 6 zenders tegelijk te gaan opnemen. Echter lukt het me om 3 zender tegelijk te gaan opnemen en niet 6. 1 Anysee doet het dus.
Mijn vraag is, moeten beide Anysee's op de tv kabel aangesloten worden om 6x tegelijk te kunnen opnemen of is het genoeg als 1 Anysee aangesloten is met een kabel vooro tv signaal.

Ik weet niet of dit het geschikte topic is, dus ik kruispost hem even ook in het Anyseetopic.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Ik krijg het gevoel dat deze 1.12 Pre Release wat vlotter draait op de wat lichtere apparaten, heeft iemand die deze versie ook heeft geïnstalleerd hetzelfde gevoel? Ik heb hem over 1.11 Final gezet op één systeem en daarbij viel het me direct op, het bladeren door Films en Series gaat heel erg soepel. Misschien vergis ik me en zie ik het te rooskleurig ;)

Testing, one, two ...

• psy
IndoBoy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:13:
Misschien een stomme vraag. Ik heb MediaPortal en 2x Anysee DVB C en 2x smartcard. Opzicht werkt het wel. Ik heb ze beide op 4 streams ingesteld in totaal dus acht. Nu wilde ik het testen door 6 zenders tegelijk te gaan opnemen. Echter lukt het me om 3 zender tegelijk te gaan opnemen en niet 6. 1 Anysee doet het dus.
Mijn vraag is, moeten beide Anysee's op de tv kabel aangesloten worden om 6x tegelijk te kunnen opnemen of is het genoeg als 1 Anysee aangesloten is met een kabel vooro tv signaal.

Ik weet niet of dit het geschikte topic is, dus ik kruispost hem even ook in het Anyseetopic.
Ik ken de Anysee's niet echt, maar bij de FloppyDTV moet ik iedere tuner apart aansluiten, is ook wel logisch. Bij de DigitalDevices hoeft dit niet, dit is een dubbeltuner maar deze heeft ook maar één coax aansluiting.

• IndoBoy

IndoBoy

psy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Ik ken de Anysee's niet echt, maar bij de FloppyDTV moet ik iedere tuner apart aansluiten, is ook wel logisch. Bij de DigitalDevices hoeft dit niet, dit is een dubbeltuner maar deze heeft ook maar één coax aansluiting.
Ja, inderdaad wel logisch, maar ik dacht dat die gewoon het signaal over namvan die andere. Heb jij daarvoor een standaard spiltter gebruikt of een versterker?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• psy
IndoBoy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:21:
[...]
Ja, inderdaad wel logisch, maar ik dacht dat die gewoon het signaal over namvan die andere. Heb jij daarvoor een standaard spiltter gebruikt of een versterker?
Ik heb zoiets gebruikt:

Moet je dus zelf even aan de slag met F-connectors maar het werkt prima.

• IndoBoy

IndoBoy

Ah, ok. Ik heb al een versterker bij mijn hoofdaansluiting en zo'n spitter weggehaald. In huiskamer kan ik dan die splitter gebruiken, maar ik heb ook nog een extra versterker, misschien ga ik het eerst daarmee proberen.
Bedankt voor je antwoord

• psy
Ik zou geen extra versterker gaan gebruiken, eerst een splitter toepassen is beter. Versterkers zo min mogelijk gebruiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

psy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:27:
Ik zou geen extra versterker gaan gebruiken, eerst een splitter toepassen is beter. Versterkers zo min mogelijk gebruiken :)
Het werkt! Helemaal perfect! Die tweede versterker maakte ook niet uit. Wel moest ik letten op welke antenne kabel ik gebruikte. Bij 1 kabel, een monster kabel nog wel, kwam het signaal niet goed door.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

O, mocht iemand nog interesse hebben hoe ik tv kijk binnen MP zonder gekochte software laat het me maar weten.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

Mystikal

It never hurts to help

Ik vraag me af of deze handleiding wel klopt voor een shared database.

Link

[code]
How to set up Centralized Database
First, you need to setup a share that all clients can connect to.
Within that share, create 3 folders :- Database , Thumbs , Config
on your MediaPortal PC, browse to the installation folder (usually C:\Program File\Team MediaPortal\MediaPortal) and find the file called MediaPortalDirs.xml and copy this to the Folder called Config created in step 2.
on your MediaPortal PC, browse to the installation folder (usually C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal) and find the folder called Database. Select all the contents of this and copy to the newly created Database folder created in step 2.
on your MediaPortal PC, browse to the installation folder (usually C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal) and find the folder called Thumbs. Select all the contents of this and copy to the newly created Thumbs folder created in step 2.
Now that you have all the files in a central location, next is to modify the MediaPortalDirs.xml file in the Config folder on the Share drive.Open this file using NotePad or simliar text editor. You will need to scroll down the page until you find these lines:
[\code]

Moet dit niet zijn op je lokale pc? Hoe weet mediaportal anders dat die database file op de server staat ipv lokaal?

Basement Bios ---- Exo-S

Inderdaad, lokaal aanpassen, dat is wat ik ook altijd doe mocht er een update van mediaportal geïnstalleerd zijn. Daardoor wordt mediaporteldirs.xml namelijk overschreven en moet dat weer even gecorrigeerd worden. Ik heb altijd een extra copy (bak) achter de hand die ik na de update even hernoem. Dat gaat een stuk sneller dan opnieuw te moeten editen.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Tnx HW-L! Altijd een snel antwoord van jou in dit topic! Ik ga het proberen.

Basement Bios ---- Exo-S

Ze verklaarden me jaren geleden voor gek op het MePo forum dat ik via de quick and dirty methode gebruik maakte van een centrale database. Ik heb er zeggen en schrijven in al die jaren nooit problemen mee gehad, toch wordt er uit voorzorg iedere nacht een backup van de centrale gegevens gemaakt, mocht er toch eens wat misgaan, dan is de handel snel hersteld. Het opzetten van een nieuwe cliënt (gebeurd hier nogal eens gezien het hobby gebeuren), met Mediaportal, is ook een fluitje van een cent. De media-database ie tenslotte direct beschikbaar als eenmaal het xml bestand is aangepast. Geen uren scrapen en correcties toepassen na een nieuwe installatie, een edit (of copy/paste) van het xml bestand, en de cliënt is klaar om te gaan.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ja precies. Ik heb het eerder gedaan, maar ik kreeg het nooit echt lekker werkend (3 mediaportal pc's hier..). Maar mede omdat er dus ook een fout zat in de uitleg op die site. Nu een nieuwe poging!

Basement Bios ---- Exo-S

• Buzzie
Misschien dat iemand hier mij antwoordt op kan geven.

Ik meen me te herrineren dat vroeger met eerdere versies van MP dat als er een nieuwe aflevering van een serie was, dat MP dit automatisch zag en in de database en dergelijke verwerkte waardoor het alleen een kwestie was van MP starten en meteen kijken.

Na jaren XBMC/Kodi gebruikt te hebben maak ik nu weer prettig gebruik van MP maar deze moet toch eerst een paar minuten zoeken en scannen en toevoegen voordat ik pas kan kijken.

Enig idee waar ik het moet zoeken??

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

Gebruik je de MP-TVSeries plugin?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Buzzie
HaTe schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:42:
Gebruik je de MP-TVSeries plugin?
Ja uiteraard.....had ik ook wel ff kunnen vermelden maar neem aan dat iedereen die gebruikt :)

• HaTe

HaTe

haat niet

Misschien dat je ergens een tijd in kan stellen vanaf wanneer naar het opstarten hij gaat scannen.
Scannen is altijd zo geweest. Dat gaat hier nog steeds automatisch en zie vrijwel direct na het opstarten de nieuwe afleveringen in de plugin staan

[Voor 3% gewijzigd door HaTe op 13-06-2015 15:52]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Buzzie
HaTe schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:52:
Misschien dat je ergens een tijd in kan stellen vanaf wanneer naar het opstarten hij gaat scannen.
Scannen is altijd zo geweest. Dat gaat hier nog steeds automatisch en zie vrijwel direct na het opstarten de nieuwe afleveringen in de plugin staan
Ja zo had ik dat vroeger ook inderdaad......zal er nog eens een langer blik op werpen

Testing, one, two ...

• Buzzie
Die opties heb ik allemaal aan staan.

Net als de optie : "Watch my import folders for changes automatically."

heb hem daar op 5 min staan

• HaTe

HaTe

haat niet

Die "Enable local/online scan when starting MediaPortal", waar staat die op? 30 seconden lijkt mij een mooie tijd.

• Buzzie
HaTe schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:06:
Die "Enable local/online scan when starting MediaPortal", waar staat die op? 30 seconden lijkt mij een mooie tijd.
Ja staat bij mij ook op 30 seconden.
is default volgens mij
Klopt, dat is de standaardtijd.

Edit: inderdaad blijft de import-indicator vrij lang in beeld zie ik nu, terwijl er vrijwel niets nieuws bij mij aan het aanbod is toegevoegd aan series en afleveringen, het is nogal slow met het aanbod op dit moment.
Mogelijk is de verbinding naar de externe bronnen wat trager op dit moment?

Je kunt natuurlijk altijd even binnen MPTVseries configuration een scan uitvoeren om te controleren of er niet wat aan de hand is?

[Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2015 16:19]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Weet iemand toevallig ook waarom er bij sommige films 5.1 geluid staat (in de icon, binnen mediaportal), terwijl er toch echt een DTS spoor in zit? Is er een reden waarom hij het verkeerde icoon laat zien?

Basement Bios ---- Exo-S

Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien wat je bedoelt? Ik zie bij het diverse media een DTS geluidsspoor staan en het 5.1 symbool, maar beiden is dan ook correct, 5.1 DTS geluid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Pound of Flesh (2015) 1080p BluRay DTS & DD5.1

Taken 3 (2014) 5.1 DTS HD

[Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 14-06-2015 00:34]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er zou bij het onderste media (volgens jouw opgave), een DTS-HD symbool zichtbaar moeten zijn, dat is waar je op doelt? Ik heb even een film opgezocht waarin zo'n audiospoor aanwezig is en bij mij laat hij dan ook het DTS-HD icoon in beeld zien. Nu maak ik gebruik van StreamedMP als skin en daar overheen nog een StreamedMP MOD: http://forum.team-mediapo...s-tvseries-layouts.86305/ mogelijk heb ik daardoor het juiste Audio format icoon in beeld staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buzzie
Net ook even gekeken voor je.

heb zelf niet de MOD waar HL het over heeft maar ik zie bij mijn films gewoon het icoontje van DTS-HD staan.

je zou de film is door mediainfo kunnen halen om na te gaan of het wel echt DTS-HD betreft?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Okay bedankt. Ik zal eens kijken. Hoe kan ik de film door 'mediainfo' halen? Dat zegt me zo 123 niets namelijk.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Tnx!

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Is dit nu een DTS spoor?

Dit is de Taken 3 film.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
General
Unique ID                                : 244553184366217485767479903326484413268 (0xB7FB3AE64D114A7AB231E262D85DBB54)
Complete name                            : \\mystikal_nas\D4_Movies\Movies\Taken 3 (2014) 5.1 DTS HD\Taken 3 (2014) 5.1 DTS HD.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 2
File size                                : 11.5 GiB
Duration                                 : 1h 55mn
Overall bit rate                         : 14.2 Mbps
Movie name                               : TAKEN_3.Title10
Encoded date                             : UTC 2015-05-24 21:02:06
Writing application                      : DVDFab 9.1.5.2
Writing library                          : libebml v0.7.8 + libmatroska v0.8.1

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 2 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate                                 : 13.5 Mbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 800 pixels
Display aspect ratio                     : 2.40:1
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 24.000 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.367
Stream size                              : 10.9 GiB (95%)
Writing library                          : x264 core
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color range                              : Limited
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Mode extension                           : CM (complete main)
Format settings, Endianness              : Big
Codec ID                                 : A_AC3
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 448 Kbps
Channel(s)                               : 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                            : 48.0 KHz
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 369 MiB (3%)
Language                                 : English
Default                                  : Yes

Text #1
ID                                       : 18
Format                                   : PGS
Codec ID                                 : S_HDMV/PGS
Codec ID/Info                            : Picture based subtitle format used on BDs/HD-DVDs
Language                                 : Dutch
Default                                  : No

Text #2
ID                                       : 19
Format                                   : PGS
Codec ID                                 : S_HDMV/PGS
Codec ID/Info                            : Picture based subtitle format used on BDs/HD-DVDs
Language                                 : French
Default                                  : No

Menu
00:00:00.000                             : en:(01)00:00:00:000
00:10:19.041                             : en:(02)00:10:19:041
00:18:31.083                             : en:(03)00:18:31:083
00:29:17.375                             : en:(04)00:29:17:375
00:38:43.833                             : en:(05)00:38:43:833
00:50:24.958                             : en:(06)00:50:24:958
00:59:10.583                             : en:(07)00:59:10:583
01:07:16.666                             : en:(08)01:07:16:666
01:18:12.333                             : en:(09)01:18:12:333
01:29:56.250                             : en:(10)01:29:56:250
01:39:42.375                             : en:(11)01:39:42:375
01:49:42.083                             : en:(12)01:49:42:083
01:55:15.083                             : en:(13)01:55:15:083

[Voor 94% gewijzigd door Mystikal op 15-06-2015 20:47]

Basement Bios ---- Exo-S

Het ziet er naar uit dat er een standaard AC3 (DD) audiospoor aanwezig is in dat bestand. Bij de aanwezigheid van DTS-HD staat er bij mij DTS MA Core bij de audio informatie.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Okay, dan stond het verkeerd in de info en is het dts spoor niet geripped.

Basement Bios ---- Exo-S

Voor wie het mogelijk gemist heeft...

http://www.team-mediaport...tal-1-12-0-final-released

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Bedankt weer voor de headsup!

Basement Bios ---- Exo-S

Voor wie eens met een andere (nieuwe) skin in de weer wil?

http://forum.team-mediapo...for-mediaportal-1.130802/

[YouTube: https://youtu.be/t418UwPKZps]

En voor de avonturiers onder ons;

http://www.team-mediaport...ortal-2-summer-15-release

[Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2015 22:03]

Testing, one, two ...

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:16
Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe versie van TITANIUS uitgebracht voor MediaPortal met versienummer 1.7.0.0.

Deze heeft o.a. een nieuwe smoel gekregen en keuze uit een aantal verschillende thema's.

Hier een video:

Vette shit hor, erg mooie skin heb je daar gemaakt. Zou bijna weer Windows installeren op m'n HTPC :)

• HaTe

HaTe

haat niet

Mooi werk powermarcel! Ik vind alleen die achtergrond met die golf niet mooi en heb hem veranderd naar de standaard Titan achtergrond.

• powermarcel10
HaTe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:35:
Mooi werk powermarcel! Ik vind alleen die achtergrond met die golf niet mooi en heb hem veranderd naar de standaard Titan achtergrond.
Thanks. Je weet dat er een aantal thema's zijn inbegrepen? Zat daar ook niks voor je tussen?

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb er nog eens goed naar gekeken, en wat ik niet mooi vind is dat de achtergrond doorschijnt over de fanart heen. Er blijkt dus een optie te zijn om dit uit te schakelen "Achtergrond dimmen" (niet helemaal de juiste benaming ervoor, denk dat ik het daarom niet zag. Ik ben er nu helemaal blij mee!
Dit bedoel ik dus wat ik niet mooi vind, je ziet 2 afbeeldingen over elkaar heen.

Wat ik nu ook zie, met de normale Titan zag je altijd van welke film de fanart is die op dat moment getoond wordt bij bovenstaande scherm. Ik vond het altijd wel handig om te weten waar die fanart van is! Kan je dat misschien weer terug plaatsen?

Hoe kan ik deze lege plekken voorkomen?

Nog een bug:
Als je naar Instellingen > GUI > Films en dan naar rechts gaat naar film details weergave etc, kom je niet meer terug (uit dit menu) zonder je muis te gebruiken

En ik dacht dat het aan de cache lag, maar na het verwijderen hiervan zie ik nog steeds geen Muziek home knop:

De plugin staat wel aan en ik kan er ook wel op drukken, Enkel de afbeelding laadt niet. Enig idee hoe dit kan? Ik heb geen fout kunnen ontdekken in de logs

[Voor 50% gewijzigd door HaTe op 24-07-2015 13:15]

• powermarcel10
Hoi HaTe,

De achtergrond wordt wel degelijk enigszins gedimd door de half doorzichtige afbeelding die ervoor ligt.. Zie het verschil maar eens tussen het in en uitschakelen. Wanneer de optie is ingeschakeld blijft de achtergrond letterlijk wat meer op de achtergrond en komen de menu items wat meer naar voren. Maar hoe dan ook, het is een optie, dus als jij hem liever uitgeschakeld laat is dat prima! :)

Over de naam van de fanart afbeelding in bovenstaande scherm, ik kan het me zo niet herrineren maar zal er eens naar kijken! Waar werd de naam precies getoond? Links bovenin ofzo?

De lege plekken kun je opvullen door het installeren van de volgende plugins; Worldnews/Infoservice en BrowseTheWeb.

Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat de muziek button afbeelding niet wordt geladen. Heb je geprobeerd om de cache te verwijderen en MP dan even opnieuw op te starten? Of desnoods je pc even opnieuw op te starten? Anders even het volgende bestand proberen te verwijderen uit de skin map: SkinSettings.xml.bak

Bedankt voor het melden van de bug in GUI -> Settings -> Films. Heb het inmiddels gefixt! Dus dat is verholpen bij de volgende versie. Ben je ook actief op het MediaPortal forum? Ik breng binnenkort een nieuwe test versie uit voor het test team. Als je wilt kan ik je uitnodigen.

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:35:De achtergrond wordt wel degelijk enigszins gedimd door de half doorzichtige afbeelding die ervoor ligt.. Zie het verschil maar eens tussen het in en uitschakelen. Wanneer de optie is ingeschakeld blijft de achtergrond letterlijk wat meer op de achtergrond en komen de menu items wat meer naar voren. Maar hoe dan ook, het is een optie, dus als jij hem liever uitgeschakeld laat is dat prima! :)
Dimmen vind ik meer dat het donkerder wordt, niet doorzichtig. Natuurlijk werkt dat wel als de achtergrond zwart zou zijn, maar dat is hier niet het geval (namelijk die aarde).
Over de naam van de fanart afbeelding in bovenstaande scherm, ik kan het me zo niet herrineren maar zal er eens naar kijken! Waar werd de naam precies getoond? Links bovenin ofzo?
Links onderin, ik zie nu dat het bij de gemodde bestanden van movingpictures hoort.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<!-- CUSTOM START: show fanart movie title -->
    <control>
        <type>label</type>
        <id>16</id>
        <posX>20</posX>
        <posY>1040</posY>
        <width>600</width>
        <font>font11</font>
        <label>#MovingPictures.Settings.BackdropMovieTitle</label>
        <!--textcolor>ffa9d0f7</textcolor-->
        <textcolor>70FFFFFF</textcolor>
        <visible>Control.IsVisible(51)</visible>
        <shadowAngle>45</shadowAngle>
        <shadowDistance>2</shadowDistance>
        <shadowColor>70000000</shadowColor>
    </control>
<!-- CUSTOM END: show fanart movie title -->

Dit moet in de movingpictures.xml skin bestand.
De lege plekken kun je opvullen door het installeren van de volgende plugins; Worldnews/Infoservice en BrowseTheWeb.
Dan zal ik dit wel zelf even in de basichome aanpassen, deze plugins wil ik niet :)
Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat de muziek button afbeelding niet wordt geladen. Heb je geprobeerd om de cache te verwijderen en MP dan even opnieuw op te starten? Of desnoods je pc even opnieuw op te starten? Anders even het volgende bestand proberen te verwijderen uit de skin map: SkinSettings.xml.bak
Ik ben er ook nog niet uit, ik heb dit allemaal geprobeerd en de skin opnieuw geïnstalleerd maar het heeft allemaal niet geholpen. :( :?
Bedankt voor het melden van de bug in GUI -> Settings -> Films. Heb het inmiddels gefixt! Dus dat is verholpen bij de volgende versie. Ben je ook actief op het MediaPortal forum? Ik breng binnenkort een nieuwe test versie uit voor het test team. Als je wilt kan ik je uitnodigen.
Ik zit ook al bij de Power Users, ik ben Dragy. Testen zou ik wel willen.

• powermarcel10
Aaaaah Dragy, op die manier!

Ik zal nog eens nadenken over het dimmen... In mijn beleving is het wat het doet, maar misschien schiet me een betere benaming te binnen..

Ik heb de code toegevoegd! Thanks!

Toch vreemd dat je de muziek button niet kunt zien.. Kun je nog eens proberen te skin te verwijderen via MPEM, en dan ook nog eens de folder volledig verwijderen uit de skinfolder en hem dan opnieuw installeren.. Verder even kijken of de afbeelding; basichome_button_music.png present is.

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb de fout gevonden! In het SkinSettings bestand stond #skin.enable.submenu.Music op False. Lijkt me dat het niet juist is dat dan de hele knop verdwijnt maar enkel het submenu. Heb het op True gezet en hij is er weer :)

• powermarcel10
HaTe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:50:
Ik heb de fout gevonden! In het SkinSettings bestand stond #skin.enable.submenu.Music op False. Lijkt me dat het niet juist is dat dan de hele knop verdwijnt maar enkel het submenu. Heb het op True gezet en hij is er weer :)
Nice! Dat is inderdaad een optie die ik bij de laatste versie heb verwijderd, omdat submenu's nu niet meer hoeven te worden in of uitgeschakeld. Je hebt nu beide omdat enter rechtstreeks naar de plugin gaat en de menu knop naar het submenu.

In ieder geval goed om te weten! Zal ervoor zorgen dat bij een volgende installatie de skin file verwijderd wordt.

Wat ik nu heb bij opstarten van MP 1.12 is dat de TV-Service niet altijd opstart, ook regelmatig melding "Verbinding met de TV-Service is verloren". Ik kan het niet verklaren.

Weet iemand hoe je in de weather plugin in NL een andere plaats kunt instellen dan Eindhoven?

Ben ook nog aan het sodemieteren met Online Video's, speelt ontdanks SAF en Quicktime Alternative meer dan de helft niet af (no URL melding).

Zojuist ook de Titanium skin geinstalleerd, complimenten. Na de installatie kon ik in TV-gids niet meer omhoog scrollen maar na een reboot doet hij het prima. Bij mij is de muziek home wel zichtbaar :) Trailers echter niet. Filmweergave wordt niet onthouden (doet Titan ook niet, StreamedMP wel dacht ik, voor mij niet echt belangrijk). Bij gebruik webbrowser klapt ie eruit maar dat ligt volgens mij aan de Browse My Web plugin.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 668320 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:08:
Wat ik nu heb bij opstarten van MP 1.12 is dat de TV-Service niet altijd opstart, ook regelmatig melding "Verbinding met de TV-Service is verloren". Ik kan het niet verklaren.

Weet iemand hoe je in de weather plugin in NL een andere plaats kunt instellen dan Eindhoven?
Probeer eens een paar addons uit te zetten. Vaak is het een plug-in wat niet lekker werkt.
[knip]

Ben ook nog aan het sodemieteren met Online Video's, speelt ondanks SAF en Quicktime Alternative meer dan de helft niet af (no URL melding).

[knip]
http://forum.team-mediapo...-1-3-0-and-higher.102775/ << alles te vinden daar als je gebruik maakt van deze weer plugin.

http://forum.team-mediapo...worldweather-lite.115486/ << mocht het deze zijn of worden?

SAF gebruiken we niet meer natuurlijk anno 2015, alles via; http://forum.doom9.org/showthread.php?t=156191

"No Url" melding komt bij diverse online videobronnen nu eenmaal wel voor maar een groot gedeelte wordt toch prima afgespeeld.

Al met volgende splitter aan het spelen geweest?; http://forum.team-mediapo...itter-iptv-filter.121165/

En volgende addon is ook wel een welkome aanvulling op het geheel; http://forum.team-mediapo...he-web-webbrowser.107285/

Testing, one, two ...

• powermarcel10

Ben ook nog aan het sodemieteren met Online Video's, speelt ontdanks SAF en Quicktime Alternative meer dan de helft niet af (no URL melding).

Zojuist ook de Titanium skin geinstalleerd, complimenten. Na de installatie kon ik in TV-gids niet meer omhoog scrollen maar na een reboot doet hij het prima. Bij mij is de muziek home wel zichtbaar :) Trailers echter niet. Filmweergave wordt niet onthouden (doet Titan ook niet, StreamedMP wel dacht ik, voor mij niet echt belangrijk). Bij gebruik webbrowser klapt ie eruit maar dat ligt volgens mij aan de Browse My Web plugin.
Voor wat betreft verbinding met de tv serivce verloren melding... Ik heb er ook een lange tijd last van gehad, maar ik heb het simpel kunnen oplossen;

Open services, ga naar tvservice, rechtermuisknop, eigenschappen, systeemherstel, en zet bij 1e, 2e en 3e fout alles op service opnieuw starten en beide onderste opties op 0. Zie de screenshot hieronder. Sindsdien heb ik deze melding niet meer..

Je moet deze stap wel iedere keer herhalen als je een nieuwe versie van MediaPortal installeerd.

Verder heb ik de laatste problemen rondom tv kijken met MP kunnen oplossen door een zogenaamde loopbackadapter te installeren om via daar de communicatie tussen tv server en mysql te laten verlopen. Klik hier voor meer informatie

Voor het weer moet je gewon WorldWeather openen in MP configuratie en een andere locatie invoeren...?

Voor OV moet je zorgen dat je de MediaPortal IPTV filter and url source splitter hebt geinstaleerd. Deze kun je vinden in de MP extensions installer.

Bedankt voor de complpimenten voor m'n skin! Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan een nieuwe versie die binnen nu en enkele weken wordt uitgebracht. Trailers support is er overgins gewoon hoor! Dus kun je uitleggen wat je bedoelt? Heb je wel de trailers plugin geïnstalleerd?

Voor de weergave in MovingPictures, dit heeft niks met de skin te maken. Je kun in de configuratie van MovingPictures instellen welke weergave hij moet laten zien. Ik heb dit bijvoorbeeld standaard ingesteld op coverflow. Doe dit ook onder het kopje "Define Movie Categories" Elk item aan de linker kant kun je instellen.

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
powermarcel10 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Voor wat betreft verbinding met de tv serivce verloren melding... Ik heb er ook een lange tijd last van gehad, maar ik heb het simpel kunnen oplossen;

Open services, ga naar tvservice, rechtermuisknop, eigenschappen, systeemherstel, en zet bij 1e, 2e en 3e fout alles op service opnieuw starten en beide onderste opties op 0. Zie de screenshot hieronder. Sindsdien heb ik deze melding niet meer..

[afbeelding]

Je moet deze stap wel iedere keer herhalen als je een nieuwe versie van MediaPortal installeerd.

Verder heb ik de laatste problemen rondom tv kijken met MP kunnen oplossen door een zogenaamde loopbackadapter te installeren om via daar de communicatie tussen tv server en mysql te laten verlopen. Klik hier voor meer informatie
Had hier vroeger ook wel eens last van maar sinds ik de streaming port gewijzigd heb naar een andere dan 554 geen last meer. Die tip had ik ergens van het MePo forum.

Bedankt, LAV 0.65.0 en MediaPortal IPTV filter and url source splitter geinstalleerd, OV nu afspeelbaar.

Het truukje met TV-Service werkt helaas niet bij mij. De service start veelal niet automatisch, waardoor ik uit MP moet en het dan in Windows moet starten. Ik zal me eens verdiepen in de MSLoopback Device.

Wat ik bedoel met Trailers (geldt ook voor Radio trouwens) is dat ze niet in home zichtbaar zijn, plugins zijn wel geinstalleerd via extensions. Als ik ze via MP Config -> Plugins -> enable zie ik ze niet in MP. Radio is alleen zichtbaar onder "meer plugins" als ik hem daar expliciet in zet via MPconfig, maar in home listed zijn beiden niet zichtbaar te maken in MP.
EDIT: Bij Titan gaat dit ook niet helemaal lekker.

In de WorldWeather plugin is zo te zien in NL alleen Eindhoven te selecteren, maar dat is idd meer een discussie voor op het World Weather MP forum...

EDIT2: Trailer plugin is een uitbreiding van Online Videos ontdek ik nu

EDIT3: Wat ik ook invul bij Moving Picture Config -> GUI -> Define Movie Categories, het wordt niet onthouden/uitgevoerd. Ik denk een bug van Moving Pictures 2.0.0.0

[Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 668320 op 19-08-2015 18:48]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ligt het aan mij of werkt de online video's (uitzending gemist) op dit moment niet (meer). Is het wachten op een update?

Basement Bios ---- Exo-S

Mystikal schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:43:
Ligt het aan mij of werkt de online video's (uitzending gemist) op dit moment niet (meer). Is het wachten op een update?
Net getest, en bij mij werkt ie.

Edit: maar niet op alles wat in het overzicht staat, sommigen links geven de "url niet gevonden" fout.

[Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2015 22:35]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Net getest, en bij mij werkt ie.

Edit: maar niet op alles wat in het overzicht staat, sommigen links geven de "url niet gevonden" fout.
Okay, dan moet ik toch nog eens een keer kijken. Bedankt voor de verificatie!

Basement Bios ---- Exo-S

• powermarcel10
Mystikal schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:43:
Bij mij werkt het half. De meeste categorieën werken niet, maar laatste dag, laatste week, etc wel.. Sowieso is het wachten op een update van Online Videos omdat momenteel veel sites die gebruik maken van het HTTPS protocol nu niet werken. Dit probleem hebben de makers al opgelost, maar moet nog in een nieuwe versie worden verwerkt

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

powermarcel10 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Bij mij werkt het half. De meeste categorieën werken niet, maar laatste dag, laatste week, etc wel.. Sowieso is het wachten op een update van Online Videos omdat momenteel veel sites die gebruik maken van het HTTPS protocol nu niet werken. Dit probleem hebben de makers al opgelost, maar moet nog in een nieuwe versie worden verwerkt
Ah, daar is het dan waarschijnlijk fout bij mij gegaan. Moet ik het even anders zoeken. Wordt de update automatisch gepushed of moet ik die checked via de extension manager (volgens mij heet het zo).

Basement Bios ---- Exo-S

Binnen de Extension Manager kunnen de instellingen dusdanig worden aangepast dat deze om de x-dagen zoekt naar updates, en indien er updates worden gevonden, deze ook automatisch worden geïnstalleerd (indien zo ingesteld).

Bij het opstarten van MediaPortal volgt er dan een melding indien dit het geval is en dan kan er gekozen worden om de updates te installeren. Het gaat daarbij natuurlijk alleen om updates van extensies die daadwerkelijk zijn geïnstalleerd, maar dat lijkt mij logisch.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:05:
Het ziet er naar uit dat er een standaard AC3 (DD) audiospoor aanwezig is in dat bestand. Bij de aanwezigheid van DTS-HD staat er bij mij DTS MA Core bij de audio informatie.
In navolging van mijn eerdere verhaal. Nu heb ik in principe hetzelfde...

Echter hier geeft hij wel aan dat er DTS op zit (2e spoor).

Mediaportal komt met Dolby Digital 5.1.

Komt dat omdat DTS het 2e audio spoor is? Is er een mogelijkheid om MP te laten kiezen voor het beste audio spoor?

Basement Bios ---- Exo-S

Mystikal schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:23:
[...]
In navolging van mijn eerdere verhaal. Nu heb ik in principe hetzelfde...

Echter hier geeft hij wel aan dat er DTS op zit (2e spoor).

[knip]

Mediaportal komt met Dolby Digital 5.1.

Komt dat omdat DTS het 2e audio spoor is? Is er een mogelijkheid om MP te laten kiezen voor het beste audio spoor?
Het lijkt er inderdaad op dat MP het eerst beschikbare audio-spoor kiest, en dat is in dit geval inderdaad AC3. Ik heb al wat gezocht, maar nog niet gevonden, of er een instelling is waarbij je aangeeft dat er voor de hoogste (audio) bitrate gekozen moet worden. Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen of dat wel mogelijk gaat zijn. Via de "i" toets is natuurlijk simpel het audio-spoor te wijzigen, maar een auto-selectie zou mogelijk wat prettiger kunnen zijn. Ik duik er eens wat dieper in.

Edit: als lapmiddel kan je middels MKVToolNix het standaard audio-spoor wijzigen zodat het DTS spoor als default komt te staan. Getest, en dat is inderdaad een werkend lapmiddel.

Edit 2: bij gebruik van de LAV codecs (en waarom zou je dat niet willen?), zou een DTS audiospoor eigenlijk standaard gekozen moeten worden over een eventueel aanwezig AC3 spoor, mits de DTS stream van een hogere "kwaliteit" is, en wanneer is dit niet het geval? Er zit namelijk een instelling binnen de LAV splitter waarbij dat mogelijk zou moeten zijn. Het geval doet zich echter voor dat die instelling bij mij al goed stond maar toch werd bij bovenstaande film gestart met het AC3 audio-spoor. Nu nog uitzoeken waarom dat het geval is en waarom niet gestart wordt met het DTS spoor.

https://github.com/Nevcairiel/LAVFilters

[Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2015 15:00]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Bedankt voor de bevestiging! Dat ik op A moet drukken om het andere geluidsspoor te kiezen vind ik geen probleem. Meer dat het in de database verkeerd wordt weer gegeven. Dan begin ik te twijfelen of ik destijds wel de goede versie heb gedownload.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb inderdaad eens geprobeerd of MKVToolNix werkt, en dat werkt inderdaad :). Overigens zie ik me dat niet voor elke film doen waarbij het DTS spoor als 2e spoor staat i.p.v. het eerste. Hopelijk komt er in MP nog een keer een update zodat deze automatisch de beste kwaliteit geluidsspoor in de database inlaadt.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee