Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:29:
Iemand al ervaringen met mediaportal 2? Gezien vandaag de pre-beta is uitgekomen. Ben echt benieuwd wat de voor- en nadelen zijn met betrekking tot mediaportal 1. De dingen die ik gezien heb zagen er wel heel mooi uit.
De reden voor mij om er nog niet echt serieus aan te beginnen;

http://www.team-mediaportal.com/extensions/mp2-skins
http://www.team-mediaportal.com/extensions/mp2-plugins

Dus klooi ik nog ff lekker door met versie 1 ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ik merkte inderdaad al dat er weinig plugins waren. Ik hoorde alwel dat mp2 probleemloos naast mp1 werkte... dus toch keer proberen. Vind het beetje raar dat er zo weinig skin's zijn. Ahoewel apollo one er wel leuk uitziet: http://forum.team-mediaportal.com/threads/apollo-one.121706/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
grote_oever schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:29:
Iemand al ervaringen met mediaportal 2? Gezien vandaag de pre-beta is uitgekomen. Ben echt benieuwd wat de voor- en nadelen zijn met betrekking tot mediaportal 1. De dingen die ik gezien heb zagen er wel heel mooi uit.
Belangrijkste reden voor mij om nog niet over te stappen is inderdaad plug-in ondersteuning..Jammer dat de tv-server backend niet meteen mee ontwikkeld wordt... vind de front-end nou niet het meest boeiende aan mediaportal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Zojuist gepost hier:
IPTV op je HTPC
hier ook van toepassing denk ik:
Ik hou zelf een blogje bij om mijn MediaPortal plannen bij te houden en ik wilde jullie dit ideetje niet onthouden:
Nieuwe uitdaging:

Shitload werkende IPTV kanalen!

Bronnen voor iptv kanalen

1) bestaande lijsten:

http://iptv.blogspot.com/

https://github.com/Nobody...ater/tree/master/src/list

2) scrapen van goede bronnen:

http://www.superusvoxtv.com/

http://www.playonscripts.com/

(playon scripts zijn .lua bestanden met daarin streams, voor openpli apparaten zoals dreambox)

3) converteren van andere bronnen

http://forum.team-mediapo...ms-as-tv-channels.121732/

http://sourceforge.net/pr...r/postdownload?source=dlp

Acestream en Sopcast support / recode

Probleem met deze bronnen is dat gecheckt moet worden of ze 'live' zijn.

Dit kan met RTMPdump

http://serverfault.com/qu...tmp-stream-url-is-working

http://all-streaming-medi...wnloading-application.htm

rtmpdump -r "rtmp://example.fcod.llnwd.net/a1111/e11/test/example/file.flv" -o test.flv

Maar dan moeten ze nog in MediaPortal ingelezen worden.

Ja, dat kan direct in de database

of

Via de normale channel import

of

Via te ontwikkelen plugin / tool

Daarbij is het wel handig als deze lijst online bijgewerkt wordt en een user rating krijgt.

Ja, database opzetten, waaruit het .m3u bestand kan worden gegenereerd. Ook de check zou op de webserver gedaan moeten worden.

en ALS dit dan werkt, meteen doorpakken en ook ACESTREAM/TORRENTSTREAMS van alle werkende streams online zetten!!!

Zie ook draadje hier:

http://forum.team-mediapo...21732/page-5#post-1077740
Zo'n website zou best wel cool zijn volgens mij... geen tv abbo meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Voor degene die TV traag vinden, ik heb zelf erg goede ervaringen met Argus TV server als back-end.

Na jarenlang Mediaportal gebruikt te hebben, heb ik de laatste 2 maanden uit nieuwsgierigheid XBMC een serieuze kans gegeven en alhoewel er een aantal mooie features in XBMC zitten, was het uitendelijk toch niet aan mij besteed, al kwam een van de grootste ergenissen toch wel uit de PVR ondersteuning, die natuurlijk nog relatief nieuw is in XBMC.

Echter wat ik een mooie optie vond in XBMC, was de "streamsilence" option, deze zorgt ervoor dat je Versterker niet continue schakelt. Weet iemand of er ook zoiets voor Mediaportal/Windows is, heb het tot op heden niet gevonden.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"dat je Versterker niet continue schakelt", hoe bedoel je dat? Kun je omschrijven wat je daarmee bedoelt, een voorbeeld misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

hardware-lover schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:03:
"dat je Versterker niet continue schakelt", hoe bedoel je dat? Kun je omschrijven wat je daarmee bedoelt, een voorbeeld misschien?
Op het moment dat er geluid gaat afspelen, dan hoor je een "klik", alsof de versterker inschakelt. Hierna speelt het geluid prima af. Hierdoor mis je wel de eerste seconde van de audio track. Het lijkt alsof de versterker met het audio in een soort van standbye gaat (vrij vlot) en weer inschakelt als er een continue geluid is.

Dit is wat er ip de wiki van XBMC over gezegd wordt:
code:
1
<!-- Forces original AE behaviour where an audio signal is constantly streamed to the audio device, even if silent. If 1 or true, this prevents some receivers from losing the signal/source, and prevents sinks re-opening and possible receiver switching with each new stream after any silence. If 0 or false, enables Eden-style releasing of the audio device so external players, programs and the system can access the audio device, i.e. prevents XBMC from hogging the audio device. -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, dat zal dan wel type receiver afhankelijk zijn, ik merk daar hier eigenlijk niet echt iets van. Er is soms wel even een momentje als er van het ene naar het andere audio formaat wordt overgeschakeld maar dat lijkt me vrij normaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Al iemand die het ziggo gebied 5555 probleem heeft getackeld?
De boel is weer veranderd en ik krijg het niet op de rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:00:
Aha, dat zal dan wel type receiver afhankelijk zijn, ik merk daar hier eigenlijk niet echt iets van. Er is soms wel even een momentje als er van het ene naar het andere audio formaat wordt overgeschakeld maar dat lijkt me vrij normaal?
Had hier met m'n oude logitech z-5500 inderdaad last van, was heel irritant, zeker met geluidjes in de gui. Met m'n Onkyo receiver heb ik hier compleet geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

rene2002 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:21:
Dit topic misschien handig?
http://forum.team-mediapo...er-eens-veranderd.126148/

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Ja das mijn eigen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hmmm ja ik kijk altijd op username topicstarter die leek niet echt hetzelfde :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Sa1 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:07:
[...]
Had hier met m'n oude logitech z-5500 inderdaad last van, was heel irritant, zeker met geluidjes in de gui. Met m'n Onkyo receiver heb ik hier compleet geen last meer van.
Raar, iets aparts ingesteld?
Ik heb namelijk ook een Onkyo TX-609NR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackBurn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Raar, iets aparts ingesteld?
Ik heb namelijk ook een Onkyo TX-609NR
Neu, heb een TX-NR727, maar jij hebt dus wél last van die onderbrekingen? Wellicht inderdaad een instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Sa1 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:28:
[...]
Neu, heb een TX-NR727, maar jij hebt dus wél last van die onderbrekingen? Wellicht inderdaad een instelling...
Ik heb er inderdaad last van, hoor geen menu klikjes en bij het starten van een video/film, dan hoor ik de eerste 2 seconden niks omdat de versterker nog aan het switchen is.

Zou je jouw instellingen willen posten, ik ben best nieuwsgierig, zoek al een tijdje naar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackBurn schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:43:
[...]

Ik heb er inderdaad last van, hoor geen menu klikjes en bij het starten van een video/film, dan hoor ik de eerste 2 seconden niks omdat de versterker nog aan het switchen is.

Zou je jouw instellingen willen posten, ik ben best nieuwsgierig, zoek al een tijdje naar de oplossing.
Welke instellingen, in de onkyo, of mediaportal, of lav audio? heb overigens niets niet standaard. Gebruik mepo audiorender, heb in lav audio alles unchecked, dus alles wordt op PCM doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:34:
[...]
Welke instellingen, in de onkyo, of mediaportal, of lav audio? heb overigens niets niet standaard. Gebruik mepo audiorender, heb in lav audio alles unchecked, dus alles wordt op PCM doorgestuurd.
Als jij alles op PCM naar je receiver doorstuurt dan hoeft deze toch ook niet te schakelen tussen de diverse audio formaten of mis ik iets? Ik bedoel te zeggen, er staat altijd "PCM" in je display (als dit als tekst wordt weergegeven)?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2014 20:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:54:
[...]

Als jij alles op PCM naar je receiver doorstuurt dan hoeft deze toch ook niet te schakelen tussen de diverse audio formaten of mis ik iets? Ik bedoel te zeggen, er staat altijd "PCM" in je display (als dit als tekst wordt weergegeven)?
ja, correct, dan zal dat de reden zijn. MePo audioreder doet voor mij m'n geluid aansturen. Was ook expliciet op een of ander forum aangegeven dat je alles in lav audio uit moet hebben, dat de audiorender het zelf doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Sa1 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:34:
[...]
Dan zit het hem waarschijnlijk in LAV, ik wil juist wel dat alles ge-bit-streamed naar mijn versterker gaat, heb niet voor niks een versteker die al deze formaten ondersteund.

Verklaart in ieder geval waarom je geen "hick-ups" hoort, helaas voor mij geen optie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heel goed. Net even 1.80 geinstalleerd op de htpc, en ik zit nu TV te kijken op de laptop op de default manier (dus niet UNC). Het lijkt nu inderdaad wel goed te gaan, vroeger was dat niet kijkbaar via WiFi.

The default protocol for LiveTV streaming on a multi-seat setup is RTSP. MediaPortal has an option to change this to UNC for those that experience problems with RTSP, but we've had a long long lasting issue with UNC paths, because of a Microsoft problem with the SMB2/3 cache.
After a lot of work on the TsReader filter from our developer Owlsroost, we can now say that this 'known issue' is now solved, and the issues related to UNC paths should be fixed now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin me nu alleen af te vragen hoe dat met de release-nummers zal blijven gaan. Als je ziet dat we nu in een aardig tempo richting 2.x gaan dan ben ik benieuwd hoe dat af gaat lopen. Ik zie 1.x niet zomaar overgaan in 2.x. Zouden ze daar wel stil bij hebben gestaan toen ze aan MePo 2.x begonnen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

HaTe

haat niet

Het is geen komma-getal he. Ze kunnen gewoon van 1.9 naar 1.10 (wat anders is dan 1.1) en 1.11, 1.12 etc

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Sowieso duurt het naar MP2 erg lang mijn inziens. Ik weet dat het allemaal vrijwilligerswerk is. Maar ik zit eigenlijk te wachten op de mogelijkheid van de centrale database. Dat werkt nu ook wel, maar nooit echt lekker en vaak erg langzaam.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:46:
Het is geen komma-getal he. Ze kunnen gewoon van 1.9 naar 1.10 (wat anders is dan 1.1) en 1.11, 1.12 etc
Je hebt gelijk, zo had ik er niet naar gekeken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:11:
Sowieso duurt het naar MP2 erg lang mijn inziens. Ik weet dat het allemaal vrijwilligerswerk is. Maar ik zit eigenlijk te wachten op de mogelijkheid van de centrale database. Dat werkt nu ook wel, maar nooit echt lekker en vaak erg langzaam.
Ik heb het al vaker gezegd, ik draai al jaren met een centrale database en dat werkt eigenlijk prima, ook v.w.b snelheid. Ik mag hopen dat 2.x veel meer te bieden zal hebben dan alleen dat anders blijf ik lekker bij 1.x, in welk versie nummer dan ook 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Ik gebruik sinds kort mediaportal om op mijn computer tv te kunnen kijken, via een floppydtv kaartje.
Dit werkt super goed, prima kwaliteit.
Nu wil ik het eigenlijk ook kunnen streamen (live tv) naar bijv mijn ipad of telefoon. Nu las ik dat ik hiervoor iPiMP voor moet gebruiken, hiermee zou ik vanaf de pc live tv moeten kunnen streamen naar mijn ipad.

De instalatie van iPiMP gaat echter niet goed. Krijg een aantal foutmeldingen. Ik gebruik voor ipimp versie 5.1.0.755. Dan doe ik een singleseat installatie, aangezien mediaportal en tv-server op één dezelfde pc staan, waarop ik tv wil kunnen kijken en ook vanaf wil kunnen streamen (als ik in bed een keer wil tv kijken).
Mediaportal is versie 1.7.1

Eerste foutmelding: "starten van de iPiMP Apache server is mislukt - Reden: -8
Tweede foutmelding: "iPiMPConfigurePlugin werkt niet meer"
Derde foutmelding: "Plug-in configuratie utility mislukt - Gebruik SetupTV om te configureren"

Installatie gaat wel gewoon verder. Maar tvserver crashed als ik die dan wil opstarten. Ik kan via de ipad prima inloggen via safari op dat ipimp gebeuren. Echter zie ik daar dan ook geen live tv etc.

Wat doe ik fout? Kan de oplossing niet vinden. Heb hem eens opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet. Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, maar volgens mij volg ik wel de juiste stappen en doe ik de juiste installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is mpextended icm wifiremote en die webpagia daarvan niet beter? Die draai ik althans, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik dacht dat iPiMP ook helemaal niet meer ondersteund wordt. Alles is overgaan naar MPextended

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Oké top! Heb beide programma's geïnstalleerd, maar kom er niet helemaal uit hoe ik dit nou werkend krijg. Ik bedoel, hoe kijk ik dan nu via de ipad naar live tv (gestreamd vanaf m'n pc)?
Ik kan nergens vinden welk webadres ik nou moet gebruiken om via MPExtended of wifiremote tv te kijken?

Veel uitleg in Engels, is helaas niet mijn sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
rene2002 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:21:
Rene, ergens op het mepo forum is een nieuwe ziggo 5555 xml lijst te vinden, als je die in de juiste map zet en tv server laat scannen, dan vind hij alles weer (bij mij iig), want standaar vond hij niet alles

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
Voor de mensen die problemen hebben met tv kijken; ik heb het zelf ook heel lang structureel gehad.
Mn tv server staat op een w2k8r2 server ik gebruik 3terratec Cinergy C HD kaarten met een smargo reader, newcs (volgens handleiding van zepman).
Lange tijd crashte het om de max 10 dagen.
Nu heb ik een hele tijd zitten prutsen en een aantal updates van windows verwijdert en tot een crash van windows zelf afgelopen weekend had het zonder haperen bijna een jaar gewerkt zonder te crashen. Zelfs mijn vrouw wil er nu tv mee kijken.
Ik durf zelf niet te zeggen welke update(s) het probleem leken te veroorzaken want op een gegegeven moment heb ik niet meer per update verwijderd, herstart en geprobeerd, maar heb ik updates die op een bepaalde dag waren geinstalleerd verwijderd. Er staan er nu 88 klaar die windows zou willen updaten, maar dat doe ik dus niet...
Verder gebruik ik MP 1.3 (client(onder w7) en server).

Mn client gaat wel in slaapstand en draait vanaf een 30GB SSD, na aanzetten duurt het 5 seconden voordat ik mediaportal helemaal kan gebruiken (tv server natuurlijk toch niet uit).

Het heeft wel wat tijd en inspanning gekost om het werkend te krijgen, maar nu draait het toch naar tevredenheid.

Ik ga wel binnenkort eens een keer kijken naar 1.7 en 1.8 als client op mn laptop en asl er wieing opnames in de planner staan ;) ook wel een keer naar de tv server.

Ik dacht ik moet het toch even delen.

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
Nu geupdate naar 1.7.1 en das wel een hele verbetering over wifi op een laptop :), voor de tv iig.

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Wat gebruiken jullie voor de EPG?

Ik gebruikte tot voor dit weekend altijd webepg, maar ik krijg sinds een aantal dagen geen gegevens meer binnen, ik vermoed dat tvgids.nl wat heeft aangepast op de website.

Nu probeer ik XmlTV aan de gang te krijgen, maar ik kan daar geen mapping mee aanleggen, ik krijg altijd de melding: tvguide.lst file not found at path [C:\ProgamData\TeamMediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\tvguide.lst]

Ik kan nergens wat vinden over die tvguide.lst, ik zag ergens dat je die alleen nodig hebt als je meedere tvguide.xml bestanden gebruikt, maar ik heb er maar 1 en heb geen flauw idee waar ik het in moet zoeken.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvb epg :) al jaren naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik gebruik WebGrab++ weliswaar i.c.m. Argus, maar volgens mij kan dit ook prima met MediaPortal TV-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Heb EPG sinds kort draaien via mc2xml
http://mc2xml.hosterbox.net/
Dit tooltje converteert epg van Windows Media Center bronnen (microsoft) naar xmltv.xml.

Vroeger haalde ik gewoon online mijn xml op van http://www.click2record.nl/xmltv/xmltv.xml
maar deze werd niet meer zo vaak geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Thanx voor jullie antwoorden, misschien ga ik MediaPortal maar opnieuw installeren, het is nu onmogelijk om xmltv.xml te importeren.

En de dvb epg update niet lekker genoeg vind ik, als ik hem handmatig start dan blijft hij vaak hangen op zenders en hij update hem wel als ik een zender kijk, maar als je bepaalde zenders dan te lang niet hebt gekeken dan is die leeg.

Dus denk ik maar alle instellingen exporteren hem er helemaal eraf gooien en dan kijken of het na een verse installatie wel goed werkt. Als het bij anderen werkt zou het bij mij ook moeten werken zou ik toch zeggen :D

Edit:
Nou een frisse installatie en ik kan wel de xml bestanden inlezen gelukkig, gebruik nu ook mc2xml en voor de overige buitenlandse zenders webepg, heb nog wel wat nederlandse zenders zoals Fox die ik niet in mc2xml kan vinden, maar daar verdiep ik me later nog maar eens in, heb die nu op dvb epg gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door trion75 op 04-08-2014 16:19 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na vele jaren trouw MediaPortal gebruikt te hebben, ben ik nu over gestapt op XBMC. Of het beter is weet ik nog niet, maar voorlopig blijf ik bij XBMC.

Mijn grootste problemen waren niet zo zeer problemen met MediaPortal zelf, ze waren eerder windows gerelateerd.

Om die reden ben ik dus ook overgestapt op Openelec gebaseerd op Linux. Ben benieuwd hoe het 'in the long run' ook beter is, maar het ziet er voor nu goed uit.

In eerste instantie dacht ik (en hoopte ik) dat het eenvoudiger zou zijn, bij MePo moet je bijv best veel doen om bijv fanart te downloaden (plugin downloaden die opnieuw gecompilieerd is voor nieuwere versies) enz. Bij XBMC gaat dat soort van automatisch. Inmiddels heb ik al heel wat losse instellingen in advancedconfig.xml staan.
Waar ik wel echt enthousiast van word is dat ik nu MySQL als database kan gebruiken. Nu kan ik dus beneden een film opzetten, als ik die om één of andere reden moet stoppen kan ik boven op m'n RaspBerry PI (ook openelec) weer verder kijken waar ik gebleven was.

Afijn, ik blijf MePo wel volgen als project wellicht ooit nog is proberen met versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

MediaPortal 1.9.0 released! http://www.team-mediaport...ediaportal-1-9-0-released
Highlights of this release

UNC Streaming for Live TV

The default protocol for LiveTV streaming on a multi-seat setup is RTSP. MediaPortal has an option to change this to UNC for those that experience problems with RTSP. In the last release, we fixed some long-standing issues with UNC paths. Therefore, this option (which was previously hidden) is now present in configuration.

Thumbnails

Thumbnails are a really important way for you to get feedback about video files, and these have been improved in several ways in this release. Individual plugins can now use their own default thumbs. Issues with large thumbnail creation are fixed.

Content Protection

We found a number of issues with content protection. It wasn't working properly in date view in 'Pictures'. Also, the PIN code was shown unencrypted in the configuration files. This is all now fixed, and the PIN code now supports letters as well as numbers. However, you will need to reset all your PIN codes for this release.

Titan Extended

The Titan team have decide to stop development on Titan Extended. Therefore it has been removed from the installer. If you already have Titan Extended, this won't affect you. For clean installs you will need to download Titan Extended manually from the plugins repository in order to find skin files for plugins. For 1.9.0, plugin developers will need to provide the Titan skin files as part of their own installers.
Titan TNC will be the new skin name of the Titan Extended theme, and this will be released as a stand-alone skin, probably at the same time as the 1.9 Final release.

[ Voor 90% gewijzigd door HaTe op 30-09-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Iemand nieuws over Titan-TNC?

Ik kan alleen een github pagina vinden, maar geen idee of dat al werkend te krijgen is. Probeerde dit weekend versie 1.9 uit op een nieuwe client, maar ben toch maar terug gegaan naar 1.8, omdat ik de Titan Homescreen editor gebruik om overbodige zooi uit mijn standaardmenu te slopen en de mediabrowser plugin weer te geven.
Heel even geprobeerd met de PurevisionHD skin Home editor, maar die heeft ook geen mediabrowser menu-optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:00:
Iemand nieuws over Titan-TNC?

Ik kan alleen een github pagina vinden, maar geen idee of dat al werkend te krijgen is. Probeerde dit weekend versie 1.9 uit op een nieuwe client, maar ben toch maar terug gegaan naar 1.8, omdat ik de Titan Homescreen editor gebruik om overbodige zooi uit mijn standaardmenu te slopen en de mediabrowser plugin weer te geven.
Heel even geprobeerd met de PurevisionHD skin Home editor, maar die heeft ook geen mediabrowser menu-optie.
http://forum.team-mediaportal.com/threads/titan-tnc.127851/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Even geduld nog dus.
Nog even een tip voor mensen die ook graag externe applicaties will runnen vanuit MediaPortal:
Met de extensie Emulators2 kun je bijv. snelkoppelingen uit een map importeren. Echt een gemis dat je geen externe applicaties uit het homescreen kan runnen, maar als je Emulators2 een beetje verbouwt, ziet het er toch wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43
Hallo mensen,

ik heb onlangs versie 1.3.2.0 van TITANIUS uitgebracht. Deze is hier te downloaden! Mocht je al een oudere versie hebben geïnstalleerd dan is de nieuwe versie als update beschikbaar in de MediaPortal Extensions Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:13:
Hallo mensen,

ik heb onlangs versie 1.3.2.0 van TITANIUS uitgebracht. Deze is hier te downloaden! Mocht je al een oudere versie hebben geïnstalleerd dan is de nieuwe versie als update beschikbaar in de MediaPortal Extensions Manager.
Hey goed te zien dat je weer wat hersteld bent. Success met je skin, blijf het de mooiste vinden voor MePo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:16:
[...]
Hey goed te zien dat je weer wat hersteld bent. Success met je skin, blijf het de mooiste vinden voor MePo!
Cool! Bedankt man! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
powermarcel10 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:13:
Hallo mensen,

Wow, bedankt man! _/-\o_
Deze ga ik vanavond meteen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Thuis heb ik in mijn htpc twee TV kaarten waarmee ik door middel tvargus als server en mediaportal als cliënt programma's wil opnemen.

Nadeel is dat de htpc aan moet staan om opnames in te plannen. Is het met mediaportal mogelijk om ongeacht de device opnamens in te plannen? Dat wanneer de opname moet starten de htpc uit slaapstand komt en de opname start?

Of eventueel met argustv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee de Mediaportal TV server moet aan staan om een opname in te plannen, maar dat is ook wel een beetje logisch toch? Nu kan de client altijd uitblijven als een opname loopt anders zou ook de client actief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ha Powermarcel,
Nog geen homescreen editor? Dit is de reden dat ik nog steeds op 1.8 zit. Heb ook de purevizion skin wel eens geprobeerd, maar in die homescreen editor misten een aantal plugins.
Ik mis ook echt nog een functie binnen MP waarmee je shortcuts van je homescreen kan starten. Heb het nu met een getweakte Emulators2 opgelost, maar is niet echt via het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

psy schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:27:
Nee de Mediaportal TV server moet aan staan om een opname in te plannen, maar dat is ook wel een beetje logisch toch? Nu kan de client altijd uitblijven als een opname loopt anders zou ook de client actief moeten zijn.
Er is dus niet zoiets als een webapplicatie, waarin je opnames kan plannen, waarna die applicatie 10 minuten vooraf het opnemen van een programma de htpc aangooit door wake on lan (vooraf router instellen) en vervolgens de opname in de tvserver inlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dark0z schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Er is dus niet zoiets als een webapplicatie, waarin je opnames kan plannen, waarna die applicatie 10 minuten vooraf het opnemen van een programma de htpc aangooit door wake on lan (vooraf router instellen) en vervolgens de opname in de tvserver inlaad?
Dat kan alleen als je een aparte webserver hebt, want als je HTPC ook de webserver moet draaien is deze natuurlijk niet bereikbaar als deze uit staat.

Je kan dan dus op 2 PC's (1 webserver en de andere met de tv kaart) Argus installeren. Andere optie is om Wake On Wan/Lan in te stellen en de pc even aan te zetten als je wat wilt plannen. De pc kan zichzelf aanzetten vlak voor een opname als deze in slaapstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist versie 1.4.0.0 van TITANIUS uitgebracht met de volgende aanpassingen/verbeteringen:

-Seasons covers and disks are now visible in videoOSD both at a new place.
-Comskipmarkers are added to videoOSD.
-Fixed a bug where the progressbar in serveral osd's was not exactly at the right place.
-Added option to enable/disable the moving effects of buttons in basichome.
-Added option to choose between round or square corners of covers. (you will find the option between the clearart options).
-Included a new orange theme (thanks to @red_zebra).
-Fixed a bug in OnlineVIdeos where the date string was too long in thumbview.
-Changed skin version in the skin preview section.
-Fixed bug with overlap when multiple video plugins where enabled in the skin preview section.
-It is possible now to set a default movieplugin even when both MovingPictures AND MyFilms are enabled.
-Added rss ticker for WorldNews in preview window.
-Basichome is now showing the configured MyFilms plugin title when it is configured as default movie plugin .
-Fixed a bug where BrowseTheWeb was not accesable when submenu was enabled.
-Border is now visible in EPG when it's configured by default.
-Added support for mpNZB plugin.
-Added support for ClickFinder plugin.
-Added support for FritzManager plugin.
-Added support for TV wish list.
-Added support for musicinfohandler.
-Added translations back in music nowplaying screen.
-Added 'current playlist' button to music nowplaying screen
-Fixed position of nowplaying preview screen in basichome..
-Updates files for WorldNews plugin.
-Fixed some bugs in skinfiles for Rockstar.
-Fixed some bugs in skinfiles for RadioTime.
-Added some new translations.
-RSS ticker wil fade out when exitmenu is getting focus in basichome, classichome and plugins.
-Fixed missing overlay in playlistview.
-Fixed translation of 'All series'.
-Fixed position of previewscreen in skinsettings.
-Added option to enable/disable slide effect in basichome when video is played.
-Replaced setting buttons for plugin overlay and background to MediaPortal GUI screen.
-Added ClearArt image to MovingPictures Lite view.
-Added volumeoverlay for MediaPortal 1.10.
-Added clearartlogo's for both tvseries and movingpictures to videoOSD.
-Added clearart and clearlogo to videofullscreen.
-Fixed a bug where music clearart was not updated in music nowplaying.
-Fixed Window ID of topbar.xml.
-Fixed a bug in submenu for TVSeries where recently added was not accessible.
-Fixed a bug in tv series where wrong episode number was shown.

Zoals eerder gevraagd is een basichome editor inderdaad nog steeds niet aanwezig. Dit is wel een plan voor later, maar kost ontzettend veel werk. Daarnaast is de skin qua code vrij ingewikkeld wat het bouwen van een editor aanzienlijk moeilijker maakt. Dit is voor skins als default wide bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger.
Hoe dan ook, het plan is er, alleen wil ik voor ik daar aan begin zoveel mogelijk bugs eerst verholpen hebben.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde hem weer eens even proberen op een vrij maagdelijke installatie van MePo 1.90 waarin tot nu toe alleen de standaard-skins geïnstalleerd waren. Als ik de skin via de MePo instellingen onder GUI als standaard zet dan volgt er vrijwel direct na het starten een zwart scherm wat niet meer weggaat, geen foutmelding. Als ik de skin binnen een gestarte MePo selecteer dan volgt de onderstaande vervelende foutmelding. Ik kan probleemloos schakelen tussen Titan en Default Wide, maar zodra ik wat met Titanius probeer gaat het mis. Is dit overigens een Beta versie gezien de melding binnen MediaPortal Extensions Manager?

Ik draai met Windows 8.1 64bit, vrijwel geen plugins behalve MovingPictures en MPTVseries.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Titanius%20error.png

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2014 23:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Wil je de skincache eens proberen te verwijderen? Ik heb het idee dat dit voor proberen zorgt al zou de cache leeg moeten zijn na het uitvoeren van de installatie..

Ik ga er vanavond even induiken en als ik de oplossing gevonden heb zal ik een hotfix versie uitbrengen.

Excuus voor t ongemak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik inmiddels gedaan, hoewel..., heb de cache directory hernoemd naar Titanius.bak.
Daarna binnen de opgestarte MePo opnieuw Titanius als skin gekozen en na even geduldig te zijn volgt er dit keer (zonder foutmelding) een bruikbare skin. Hoewel het de allereerste keer was dat ik je skin probeerde op een maagdelijk MediaPortal systeem, waardoor er geen oude cache aanwezig zou kunnen zijn van je skin, is het opnieuw aanmaken van de cache blijkbaar de oplossing geweest. Deze werkt nu.

Je tip was dus spot on :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar is er weinig animo op onze FP om het als nieuws te melden maar de pré release van MP 1.10.0 is alweer een tijdje beschikbaar; http://www.team-mediaport...portal-1-10-0-pre-release

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:09
hardware-lover schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:22:
Blijkbaar is er weinig animo op onze FP om het als nieuws te melden maar de pré release van MP 1.10.0 is alweer een tijdje beschikbaar; http://www.team-mediaport...portal-1-10-0-pre-release
In het verleden graag gebruik gemaakt van Mediaportal, maar sinds ik op Linux draai is het helaas geen optie meer. Zou toch geweldig zijn als er ook een Linux versie kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ja, dat is ook exact mijn gedachte. Ik ben ook overgestapt naar XBMC vanwege de linux support, hoewel ik nog altijd terug denk aan MP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozz schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:13:
[...]
In het verleden graag gebruik gemaakt van Mediaportal, maar sinds ik op Linux draai is het helaas geen optie meer. Zou toch geweldig zijn als er ook een Linux versie kwam!
Laat MediaPortal zich maar mooi beperken tot het Windows OS. Voor alle mogelijke toeters en bellen op video gebied is het Linux platform nog steeds niet afdoende. En voor wie zich nu afvraagt waar ik nu als voorbeeld op doel dan noem ik o.a. het afspelen van RealD 3D video. Dat lukt volgens mij nog steeds niet buiten een Windows OS, en als dat wel zo zou zijn, enlighten me? :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Er staat weer een nieuwe versie van TITANIUS klaar!

http://www.team-mediaport...sions/widescreen/titanius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank u voor de update, installatie ging dit keer probleemloos en bij het overschakelen (binnen actieve MediaPortal), van StreamedMP naar Titanius ging alles zoals het hoort, keurig.

Het enige wat mij nu wel opvalt is dat je skin een hogere CPU belasting geeft dan bijv. StreamedMP. Ik heb het dan over een skin in rust, dus zonder media af te spelen. Heb je hier een verklaring voor? Wat gebeurd er op de achtergrond bij jouw skin wat er bij StreamedMP niet plaats lijkt te vinden? Het verschil in CPU belasting blijft, ook na het een tijd afgewacht te hebben.

Ik zie het verschil duidelijk op een NUC i3 via het taakbeheer van Windows (8.1).

Edit: ik draai op het betreffende systeem wel met de 1.10.pre release.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2014 14:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:47:
Dank u voor de update, installatie ging dit keer probleemloos en bij het overschakelen (binnen actieve MediaPortal), van StreamedMP naar Titanius ging alles zoals het hoort, keurig.

Het enige wat mij nu wel opvalt is dat je skin een hogere CPU belasting geeft dan bijv. StreamedMP. Ik heb het dan over een skin in rust, dus zonder media af te spelen. Heb je hier een verklaring voor? Wat gebeurd er op de achtergrond bij jouw skin wat er bij StreamedMP niet plaats lijkt te vinden? Het verschil in CPU belasting blijft, ook na het een tijd afgewacht te hebben.

Ik zie het verschil duidelijk op een NUC i3 via het taakbeheer van Windows (8.1).

Edit: ik draai op het betreffende systeem wel met de 1.10.pre release.
Fijn dat de update goed is verlopen. TOP!

Wat betreft het CPU gebruik.. Ik heb het even getest en je hebt gelijk. Het CPU lijkt wat hoger te liggen dan bij de default (wide) skins en Titan.

Nu moet ik ook zeggen dat de code van TITANIUS wat ingewikkelder is dan bij de meeste andere skins.. Om 2 pagina's (basichome) in één xml te krijgen met animatie effecten in beide richtingen moest een hoop extra code worden toegevoegd. Wellicht is dat de reden voor een wat hoger cpu verbruik. De code is wel zo goed mogelijk geoptimaliseerd. Maar ik zal er nog eens naar kijken! Het in of uitschakelen van animatie effecten en/of plugins die in het homescherm worden gebruikt voor bijvoorbeeld het weer en nieuws maakt hier geen verschil.

Bij mij ligt het CPU gebruik met default zo rond de 5% en met TITANIUS rond de 9%. Dit met een core i5 4690K. Dit is trouwens alleen in basichome. In de rest van de skinschermen is het verbruik net zo hoog als bij de andere skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel mij nu gewoon op omdat ik een koelertje een beetje begon te horen die ik anders niet hoorde. Heb de instellingen daarvoor een beetje aangepast en daarmee is het verder ook geen probleem meer. Je skin is zonder twijfel prima geschikt als standaard skin voor MediaPortal. 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:07:
Het viel mij nu gewoon op omdat ik een koelertje een beetje begon te horen die ik anders niet hoorde. Heb de instellingen daarvoor een beetje aangepast en daarmee is het verder ook geen probleem meer. Je skin is zonder twijfel prima geschikt als standaard skin voor MediaPortal. 😉
Thanks! Toch bedankt voor het melden. Ik zal me er eens in verdiepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik denk dat MP nooit naar Linux geport gaat worden omdat het in C# is geschreven en gebruik maakt van directshow filters. Mono kan misschien gebruikt worden als C# library voor Linux maar dan zit je toch met directshow en vaapi/vdpau integratie. Toch wel jammer want het werkte erg goed toen ik nog Windows gebruikte :).

Wat betreft driver support is het al een stuk beter op Linux, alleen nog geen goede 3D ondersteuning inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waarom zou Linux zo veel beter zijn, het enige voordeel van Linux boven windows is de aanschaf prijs van Windows (en laten we wel wezen, dat is links om of rechts om ook wel op te lossen).

Als je Windows puur en alleen inzet voor HTPC taken en er verder gewoon niet aankomt, werkt het toch uitstekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:41:
[knip]

Als je Windows puur en alleen inzet voor HTPC taken en er verder gewoon niet aankomt, werkt het toch uitstekend?
Exact mijn gedachte die ik al jaren koester, en ik doe dan ook niet anders. En buiten de aanschafkosten (als je het legaal zou willen houden), is er werkelijk geen reden te bedenken waarom je het niet zou willen. Het enige wat steeds boven komt drijven is het gebrek aan kennis om het Windows OS dusdanig te configureren dat het zo werkt zoals je zou willen. Een van de eerste zaken die meestal wordt aangehaald is bijvoorbeeld het langere opstarten. Elk systeem wat ik configureer laat binnen enkele seconden het Windows bureaublad zien. Je moet natuurlijk wel gebruik maken van de mogelijkheden die een OS je bied, en Windows bied er legio.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Hah, Windows is prima hoor. Ik ben ook niet overgestapt door een gebrek aan kennis maar ik draai ook nog een web/mail/ftp server op dit apparaat. Voor mij werkt Linux (in mijn geval Ubuntu server) dan net iets fijner/stabieler, dus vandaar. Daarbij denk ik dat de leercurve van *nix OS' wel wat stijler is dan van Windows. Maar goed, laten we er geen discussie over besturingssystemen van maken, ieder systeem heeft zo zijn eigen perikelen en voordelen per toepassingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Discussie over besturingssystemen is vrij relevant wanneer het gaat over het porten van MePo naar een Linux variant. Maar goed, ben het met je eens dat Windows én Linux beide veel te bieden hebben en bij beide voldoende mogelijkheden bestaan om een mooie HTPC te bouwen.
De grote uitdaging van Windows is dat iedereen 'denkt' er verstand van te hebben en kei hard gaat lopen vloeken op Microsoft als iets niet helemaal naar hun zin is. Persoonlijk ben ik van mening dat Windows minimaal net zo complex is als een Linux variant, als je het tenminste goed wilt inzetten.
En qua opstarten, ja, dat is met de komst van SSD's wel een nonargument geworden.

Wat Linux als voordeel heeft boven Windows is dat men vooral bang is om ergens aan te zitten, hierdoor blijft het uiteindelijk stabieler. Heeft weer te maken met dat iedereen 'denkt' verstand en kennis te hebben van Windows.

Imo, MePo, lekker Windows blijven. Linux heb je XBMC, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel naast MePo ook graag met Kodi, en bij gebruik van Windows hoef ik helemaal niet te kiezen voor het één of het andere 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:36:
Ik speel naast MePo ook graag met Kodi, en bij gebruik van Windows hoef ik helemaal niet te kiezen voor het één of het andere 😉
Ohja, tis kodi :) zal nog wel ff duren voordat die er in zit :)

Draai nu al een poos Openelec 4.2.1 op Linux dus. Heb hiervoor gekozen, eigenlijk omdat ik 'klaar' was met zo veel instellingen. Echter nu merk ik dat ik inmiddels al een behoorlijke lijst aan instellingen in de advancedsettings.xml en dat ik er eigenlijk over zit te denken om te switchen naar Ubuntu vanwege de Netflix mogelijkheden. Achteraf had ik net zo goed bij MePo kunnen blijven, maar goed, vrouw is nu weer hier aan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow, Netflix. Jullie wisten natuurlijk al dat je binnen MediaPortal via OnlineVideos ook je Netflix abonnement kunt gebruiken? Natuurlijk is dit allang bekend :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:07:
Ik heb even onderzocht wat de oorzaak is van het relatief hoge CPU verbruik.. Het heeft iets te maken met Fanart handler.. Voor achtergronden heb je 3 mogelijkheden: Geen achtergranden, standaard achtergronden, en FanArt achtergronden.. Alleen wanneer je die laatste optie selecteert in skinsettings gaat het CPU verbruik omhoog.. Ik heb hem nu op standaard achtergronden staan, en het CPU gebruik is nu ongeveer gelijk aan Titan en Default Wide..

Zou je het eens willen proberen? :)

Ik ga kijken wat ik er aan kan doen om het CPU verbruik te verlagen wanneer FanArt actief is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik even gedaan en ook even wat andere skins geselecteerd als vergelijking.

Opgemerkt dat bij StreamedMP FanartHandler nog steeds actief is.

https://dl.dropboxusercon.../Default-wide-cpu-CPU.png
https://dl.dropboxusercon...%20CPU/StreamedMP-CPU.png
https://dl.dropboxusercon.../MePo%20CPU/Titan-CPU.png
https://dl.dropboxusercon...Po%20CPU/Titanius-CPU.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sommige zenders gaven bij mij hakkelend beeld en een "Donald Duck" geluid.
Eerst dacht ik dat het aan mijn FloppyDTV's lag, maar met een DigitalDevices tuner heb ik het ook.
Een recording maken, en daarna dit TS afspelen met VLC leverde vloeiend beeld op en een normaal geluid. Het was dus iets met de codes in Mediaportal. Uiteindelijk gevonden onder Codecs and Renderer, tab TV codecs, deze moest bij MPEG-2 van LAV naar ffdshow ...misschien heeft iemand er nog iets aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WNLanjPXe9hKXYKsqSpsjYxc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
hardware-lover schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:13:
[...]

Laat Mediaportal zich maar mooi beperken tot het Windows OS. Voor alle mogelijke toeters en bellen op video gebied is het Linux platform nog steeds niet afdoende. En voor wie zich nu afvraagt waar ik nu als voorbeeld op doel dan noem ik o.a. het afspelen van RealD 3D video. Dat lukt volgens mij nog steeds niet buiten een Windows OS, en als dat wel zo zou zijn, enlighten me? :)
Het grote voordeel van Linux is dat je een super licht OS kan gebruiken, wat je merkt in performance. Denk hier bijvoorbeeld aan Openelec. Hierdoor kan je draaien op bijvoorbeeld een Raspberry Pi om maar eens wat te noemen.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan 3D video en ik denk dat het percentage 3D gebruikers niet groot is.
Verder kan ik echte geen nadelen bedenken. :)

Zeg ook niet dat ze van Windows weg moeten, maar support voor Linux zou ik verwelkomen.
Met een multi platform bereik je toch veel meer mensen?

[ Voor 7% gewijzigd door Kozz op 22-12-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn excuses, ik begrijp je laatste vraag niet helemaal. Waar doel je op?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
hardware-lover schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:02:
Mijn excuses, ik begrijp je laatste vraag niet helemaal. Waar doel je op?
Sorry, had mijn berichtje inmiddels aangepast.
Neem aan dat het nu wel duidelijk is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Met een multi platform bereik je toch veel meer mensen?"

Deze opmerking begrijp ik inderdaad een stuk beter en daar wil ik eigenlijk alleen maar op zeggen, liever zo goed mogelijk op één platform dan net iets minder indien voor meerdere platformen. Kijk voor de grap eens naar het Kodi forum (of het topic hier op Tweakers), en zie de verscheidenheid aan problemen afhankelijk van het gebruikte platform. Daar komt dan nog eens bovenop dat OE zich min of meer ook heeft afgescheiden van de Kodi website. Dus of het gebruiken van meerdere platformen nu werkelijk zo ideaal is? Maar een ieder mag er natuurlijk van vinden wat ie wil, we hebben allemaal onze gedachten erover en dat zal nooit veranderen verwacht, ook geen probleem.

Ik blijf met veel plezier Kodi (in alle mogelijke versies) en MediaPortal gebruiken en pin me niet vast op het één of het andere. We gebruiken hier in huis Kodi en MediaPortal onder Windows, OE op de systeempjes die daar het best geschikt voor zijn. MediaPortal als baas in zaal 1 (de huiskamer).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02
Kozz schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:47:
[...]
Het grote voordeel van Linux is dat je een super licht OS kan gebruiken, wat je merkt in performance. Denk hier bijvoorbeeld aan Openelec. Hierdoor kan je draaien op bijvoorbeeld een Raspberry Pi om maar eens wat te noemen.
Windows kan net zo goed 'licht'. Zie mijn post The Lord in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)". Op een wat ouder systeem (in 2010) dat van USB boot duurde Windows + MP starten ongeveer 20-23 seconden. De meeste tijd ging in de pre-boot zitten.

Onlangs voor een bedrijf Windows 8 Embedded mini-systeem gemaakt en voor de lol MePo erop gezet. Dat was rond de 5 seconden voor een volledige boot met MePo. Dan is mijn OpenELEC rPi ineens tergend traag op alle vlakken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
The Lord schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:38:
[...]
Windows kan net zo goed 'licht'. Zie mijn post The Lord in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)". Op een wat ouder systeem (in 2010) dat van USB boot duurde Windows + MP starten ongeveer 20-23 seconden. De meeste tijd ging in de pre-boot zitten.

Onlangs voor een bedrijf Windows 8 Embedded mini-systeem gemaakt en voor de lol MePo erop gezet. Dat was rond de 5 seconden voor een volledige boot met MePo. Dan is mijn OpenELEC rPi ineens tergend traag op alle vlakken.
Weet ik, maar dan nog. Je moet dan het hele OS ontmantelen.

Nu word het zo beetje zo'n eindeloze Linux versus Windows discussie en dat was niet mijn bedoeling.
Persoonlijk denk ik dat Mediaportal veel gebruikers is kwijt geraakt door zich puur op Windows te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MePo release 1.10.0 is beschikbaar.

En in deze post een manier van Helios61 om in MePo .dsf/.dff muziekbestanden af te spelen. Niet "native", maar vooralsnog middels conversie naar PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
hardware-lover schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:01:
Ow, Netflix. Jullie wisten natuurlijk al dat je binnen MediaPortal via OnlineVideos ook je Netflix abonnement kunt gebruiken? Natuurlijk is dit allang bekend :)
Nee niet bekend :)

En werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand die mij kan assisteren. Ik heb probeer StreamedMP te installeren, maar op het moment dat ik de editor opstart krijg ik een foutmelding. Ik heb de laatste versie van MP 1.10 en de laatste versie van StreamedMP. Ik heb nog geprobeerd.opnieuw StreamedMP te verwijderen (volledig), maar mag niet baten.

Iemand nog suggesties? Anders moet ik voor een andere skin gaan, maar ik vond deze wel fijn, puur omdat ik ook precies weet wat ik wil aanpassen om mijn gewenste lay-out te krijgen.

Anders iemand met een andere tip, die net zo in te stellen is als deze?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StreamedMP kan in ieder geval probleemloos werken met 1.10, ook de editor. Je hebt niet toevallig de oude binnengehaald?

http://www.team-mediaport...ons/widescreen/streamedmp

Niet op de downloadknop drukken, dan haalt ie een oude binnen, maar de versie nemen waar op die pagina ook naar wordt gelinkt, 3.0.xxxx dus; http://www.team-mediaport...nload&link_id=18&cf_id=64 (StreamedMP-3.0.0.3440)

Na het succesvol in gebruik nemen van die laatste versie kreeg ik bij eerste keer opstarten een update aangeboden naar 3.0.1.3461

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ah dat was het... Opgelost. Nu nog eens Netflix aan de praat krijgen.

Hmm netflix toegevoegd aan online video's. Maar in MP zelf blijft de groep leeg. Kan ook niets selecteren...

[ Voor 44% gewijzigd door Mystikal op 29-12-2014 11:09 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverlight moet geïnstalleerd zijn, mogelijk dien je binnen de instellingen van Silverlight nog even hardware acceleratie aan te zetten. Rechter muis toets op de netflix videolink en dan je gegevens toevoegen voor de inlog. Ik ga er verder vanuit dat je IE ook op je systeem hebt staan. Nu zou het moeten werken, meer is niet nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Even wat ik doe (ik heb het idee dat ik helemaal verkeerd zit namelijk).
  • MP Config
  • MP plugins
  • Onlinevideo's
  • Tabblad Sites
  • 1e icoon, import Global
  • Netflix opzoeken en toevoegen
  • Netflix komt met het icoon in de lijst staan.
  • ????
Dan kan ik helemaal niets meer met dit icoon,behalve toevoegen aan een groep. (heb er momenteel 3, uitzending gemist, trailers en netflix).

Silverlight en IE10 staat er allemaal op....

Ik heb wel mijn splashscreen even aangepast.

MP bios

Nu zie ik in mijn basement bios hetzelfde als waar ik zit. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 29-12-2014 15:06 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is daarna de bedoeling dat je via een actieve MediaPortal OnlineVideos opstart, eventueel de sites bij laat werken, daarna Netflix opzoekt, en vervolgens verder gaat zoals ik beschreven heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ah, gelukt! Super!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
De laatste tijd loop ik tegen het probleem aan dat Ziggo vaak een verandering aanpast in de zenders. Hierdoor moet ik elke keer de zenders opnieuw scannen via de config van mediaportal tv server. Natuurlijk gebeuren die zender verandering altijd net voordat mijn vriendin goede tijden slechte tijden wil kijken. Weet iemand hier of er een manier is om automatisch de zenders te scannen wanneer de tv niet gebruikt wordt?
Mystikal schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:47:
Even wat ik doe (ik heb het idee dat ik helemaal verkeerd zit namelijk).

Ik heb wel mijn splashscreen even aangepast.

[afbeelding]

Nu zie ik in mijn basement bios hetzelfde als waar ik zit. :+
Zeer gaaf! mag je trots op zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door grote_oever op 24-01-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dit is niet bedoeld als een rant, maar dit moet me even van het hart.

Ik gebruik nu alweer een behoorlijke tijd MP op diverse systemen, maar geen van allen is echt 100% stabiel. Nu valt het bij de meeste machines wel mee, een incidentele herstart is meestal voldoende om weer goed met MP te kunnen werken. De belangrijkste htpc in de woonkamer krijg ik helaas niet goed. Zeer vaak krijg ik MP niet gestart na het ontwaken, na een kill in Taakbeheer gaat het meestal goed. Nu is voor de derde keer MP helemaal niet meer te gebruiken vanwege (vermoed ik) een corrupte database aangezien de logs bomvol sql fouten staan. Ik word er zo langzamerhand zo moe van...telkens weer zoeken naar wat het dit keer weer is. Terwijl, als het eenmaal werkt vind ik het geweldige software met zo ontzettend veel mogelijkheden, dat wil ik helemaal niet kwijt. Grrrrrrr :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja? Ik klop het af, vrijwel geen problemen eerlijk gezegd, maar mogelijk is mijn setup minder uitgebreid dan de jouwe. TV kijken doe ik (nog niet) via MePo. Mijn systeem in de huiskamer gaat ook aan vanuit standby maar ik start MePo daarna altijd middels de groene knop, niet automatisch of anders. Mijn databases (het zijn er meer dan één), staat al jaren extern op een NAS. Hoewel ik daar tot nu toe eigenlijk geen probleem mee heb gehad, laat ik de directory met databases wel iedere dag automatisch backup-en, je weet tenslotte maar nooit waar dat goed voor kan zijn. Nee, ik mag niet klagen tot nu toe. Ik gebruik altijd de laatst beschikbare final in de huiskamer. StreamedMP als skin, MPTVseries, MovingPictures, OnlineVideos, veel meer is het niet. Dit alles onder W8.1 64bit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier draai ik het al sinds jaartje 2003 en er nooit echt veel problemen mee gehad, en ik heb relatief exotische systemen gehad (vraag hardware-lover hier boven maar om mijn itx bak). Heb wel eens een corrupte database gehad maar zeer sporadisch, en na het terugplaatsen de tv opnames en het opnieuw scannen van mijn films/muziek wat niet lang duurde was ik weer zo up en running. Standby problemen zijn vervelend maar verwacht niet dat die veel met mediaportal van doen heeft, grappig genoeg heb ik er nu ook een draadje over open hier dus ben er erg actief mee bezig. Volgens mij heb ik hardware-lover ook nog in contact gebracht met MP want hij was destijds een heel erge MCE fan :P
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste