Voor de mensen die problemen hebben met tv kijken; ik heb het zelf ook heel lang structureel gehad.
Mn tv server staat op een w2k8r2 server ik gebruik 3terratec Cinergy C HD kaarten met een smargo reader, newcs (volgens handleiding van zepman).
Lange tijd crashte het om de max 10 dagen.
Nu heb ik een hele tijd zitten prutsen en een aantal updates van windows verwijdert en tot een crash van windows zelf afgelopen weekend had het zonder haperen bijna een jaar gewerkt zonder te crashen. Zelfs mijn vrouw wil er nu tv mee kijken.
Ik durf zelf niet te zeggen welke update(s) het probleem leken te veroorzaken want op een gegegeven moment heb ik niet meer per update verwijderd, herstart en geprobeerd, maar heb ik updates die op een bepaalde dag waren geinstalleerd verwijderd. Er staan er nu 88 klaar die windows zou willen updaten, maar dat doe ik dus niet...
Verder gebruik ik MP 1.3 (client(onder w7) en server).
Mn client gaat wel in slaapstand en draait vanaf een 30GB SSD, na aanzetten duurt het 5 seconden voordat ik mediaportal helemaal kan gebruiken (tv server natuurlijk toch niet uit).
Het heeft wel wat tijd en inspanning gekost om het werkend te krijgen, maar nu draait het toch naar tevredenheid.
Ik ga wel binnenkort eens een keer kijken naar 1.7 en 1.8 als client op mn laptop en asl er wieing opnames in de planner staan

ook wel een keer naar de tv server.
Ik dacht ik moet het toch even delen.