Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lukt, zenders zijn gewist en nieuwe kanalen zijn opgevist. Maar bij tv-kijken zegt ie "Geen vrije kaart beschikbaar". Nog nooit gehad die melding, weet iemand waar dit op slaat? Er zit een werkende Terratec kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat moet je effe op het MP forum opzoeken. Ik kan me die melding herinneren en dat die veel voorkwam, maar ik weet de reden niet meer dus ik kan je niet helpen helaas...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Als je meerdere TV kaarten hebt, dan heb je misschien op 1 kaart naar zenders gezocht, maar deze nog niet aan de andere kaarten gekoppeld. Dit kan bij de instellingen bij TV Channels > TV Mapping.

Maar dan nog zou je met de ene kaart wel TV kunnen kijken, maar kijk in ieder geval daar eens.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:28
Voor de liefhebbers van de Titan skin voor MediaPortal, ik heb een MOD geschreven; TITANIUS:

http://forum.team-mediapo...-1-0-4-19-01-2014.123990/

EDIT: En voor mensen die gebruik maken van MPDisplay++ op een tweede beeldscherm:

http://forum.team-mediapo...al-0-1-23-01-2014.124196/

[ Voor 33% gewijzigd door powermarcel10 op 23-01-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
powermarcel10 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:13:
Voor de liefhebbers van de Titan skin voor MediaPortal, ik heb een MOD geschreven; TITANIUS:

http://forum.team-mediapo...-1-0-4-19-01-2014.123990/

EDIT: En voor mensen die gebruik maken van MPDisplay++ op een tweede beeldscherm:

http://forum.team-mediapo...al-0-1-23-01-2014.124196/
Wow Marcel, gaaf! deze ga ik zeker even bekijken. ziet er erg knap uit. bedankt voor deze mooie update van Titan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Vendrom schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:55:
[...]

Wow Marcel, gaaf! deze ga ik zeker even bekijken. ziet er erg knap uit. bedankt voor deze mooie update van Titan. ;)
Cool! Graag gedaan. Een nieuwe versie volgt spoedig! Team Titan is zelf vrij traag met het uitbrengen van updates, en ze weigeren anderen toegang tot het team. Dus dan maar op deze manier.. ;)

Ik ben wel in contact met Nico, de hoofd developer van Titan, en hij heeft aangegeven dat er binnenkort (wat heet) een nieuwe versie van de basichome editor verschijnt. Deze zou ook goed moeten werken met 3th party themes zoals de mijne.. Versie 2.0 van mijn MOD zal dan ook compatibel zijn met deze editor is de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Cool! Graag gedaan. Een nieuwe versie volgt spoedig! Team Titan is zelf vrij traag met het uitbrengen van updates, en ze weigeren anderen toegang tot het team. Dus dan maar op deze manier.. ;)

Ik ben wel in contact met Nico, de hoofd developer van Titan, en hij heeft aangegeven dat er binnenkort (wat heet) een nieuwe versie van de basichome editor verschijnt. Deze zou ook goed moeten werken met 3th party themes zoals de mijne.. Versie 2.0 van mijn MOD zal dan ook compatibel zijn met deze editor is de bedoeling..
Vind dat je theme er goed uit ziet! Netjes! Zelf ben ik over op Aqua8, als je het voor elkaar zou krijgen om 8 tildes te doen ipv 6, dan zou ik direct overstappen! Zo niet, dan nog, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:37:
[...]
Vind dat je theme er goed uit ziet! Netjes! Zelf ben ik over op Aqua8, als je het voor elkaar zou krijgen om 8 tildes te doen ipv 6, dan zou ik direct overstappen! Zo niet, dan nog, erg mooi!
Thanks! :)

Persoonlijk vind ik 2 pagina's met 8 iconen wat teveel van het goede.. Als de nieuwe versie van de Titan Home editor uitkomt ben ik van plan 2 themes uit te brengen. één die vergelijkbaar is met de huidige versie met in totaal dus 2 x 6 iconen, en één met slechts 1 pagina met 10 iconen. (2 rijen van 5) en hiervoor de buttons van Titan extended te gebruiken.

Omdat er dan ook bij elk item een submenu gecreëerd kan worden vind ik 10/12 iconen in totaal voldoende.

Welke plugins wil je allemaal per se terugzien op het homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:47:
[...]
Ziet er erg fraai uit en zou deze graag willen installeren, maar moest toch aan tightanus denken. Sorry. En ik ben heteroseksueel. Misschien is TITANIUM een beter naam voor je MOD?
En zolang de naam niet wordt aangepast installeer jij deze ook niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Thanks! :)

Persoonlijk vind ik 2 pagina's met 8 iconen wat teveel van het goede.. Als de nieuwe versie van de Titan Home editor uitkomt ben ik van plan 2 themes uit te brengen. één die vergelijkbaar is met de huidige versie met in totaal dus 2 x 6 iconen, en één met slechts 1 pagina met 10 iconen. (2 rijen van 5) en hiervoor de buttons van Titan extended te gebruiken.

Omdat er dan ook bij elk item een submenu gecreëerd kan worden vind ik 10/12 iconen in totaal voldoende.

Welke plugins wil je allemaal per se terugzien op het homescreen?
Tja, per se.. per se... vind het gewoon strakker ogen. Heb nu TV, Series, Moving Pictures, Online Vidos, Muziek, Radio, Afbeedlingen en Trakt staan. Meer gebruik ik ook niet moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Ziet er erg fraai uit en zou deze graag willen installeren, maar moest toch aan tightanus denken. Sorry. ;) En ik ben heteroseksueel. Misschien is TITANIUM een beter naam voor je MOD?
Hahahahahaha,

Zo had ik er nog niet naar gekeken! En ook ik ben hetero seksueel! :p

Een klein beetje achtergrond informatie dan..

"Titanius is een Latijnse jongensnaam.

De betekenis van de naam is `titaan`."

Maar als dat de enige kritiek is, dan toch bedankt! :p

Er komt zeer binnenkort weer een nieuwe versie uit.. Ik zal hier op het forum wel even melding doen als dit het geval is! Voor de verdere liefhebbers, ik heb onlangs een stukje geschreven op de website, weet niet of ik hiervan al melding heb gedaan, maar zoniet:

http://wiki.team-mediapor...s_livingroom_(singleseat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looks nice die Titan skin. Wat is op het moment eigenlijk dé skin bij uitstek?

Ben +/- een jaar weg geweest en hang nog in MediaPortal 1.2.0 (+TV-server) met StreamedMP skin. Ik zag op de site van MediaPortal dat ze inmiddels al bij MP 1.6 zijn, ook diverse nieuwe skins. Versie 1.2.0 was toenertijd een hele grote sprong voorwaarts t.o.v. de voorgangers (met name de TV-Server was vanaf dat moment stabiel) en StreamedMP was toen de betere skin. Versie 1.6 oogt wel erg fraai maar zijn er nog er nog essentiële technische verschillen met een goed jaar terug of zijn er al die tijd alleen maar schoonheidsfoutjes opgelost?

Ik zag in de changelogs weinig opvallends namelijk en een hele herinstall voor wat extra bling bling vind ik wat overdreven eigenlijk... of is het wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik blijf die gecombineerde horizontale/verticale navigatie eigenlijk helemaal niks (zoals Titan dat heeft), geef mij maar verticale navigatie zoals diverse andere skins dat wel doen vind ik toch een stuk duidelijker. Altijd alleen maar naar boven of beneden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:51
Ik ga vanavond denk ik die Titanus maar eens uitproberen.

Ben sinds MP1.5 op zoek naar een goede vervanger voor Maya die, zoals het er naar uitziet, jammer genoeg abandoned is. Erg jammer want Maya is in mijn ogen nog steeds veruit superieur, mooi vormgegeven en overzichtelijk. Ik wordt in de meeste skins eerlijk gezegd een beetje moe van al die backdrops, vooral in het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb zojuist een nieuwe versie van TITANIUS uitgebracht; versie 1.1.0.0. Het is nu een losse skin, dus geen theme meer dat in combinatie met Titan gebruikt hoeft te worden.

Ook is de skin nu te installeren als MPE1 installer, dus geen geklooi meer met .zip bestanden.. ;) Binnenkort zal de skin ook verschijnen in de MediaPortal skin repo waarmee deze ook is te installeren via de MediaPortal Extensions Manager.

Verder bevat deze versie een hoop optimalisaties, dus ik zou zo zeggen, laat weten wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
synthdood schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:03:
Ik ga vanavond denk ik die Titanus maar eens uitproberen.

Ben sinds MP1.5 op zoek naar een goede vervanger voor Maya die, zoals het er naar uitziet, jammer genoeg abandoned is. Erg jammer want Maya is in mijn ogen nog steeds veruit superieur, mooi vormgegeven en overzichtelijk. Ik wordt in de meeste skins eerlijk gezegd een beetje moe van al die backdrops, vooral in het hoofdmenu.
In mijn skin kunnen backdrops worden gedimd, of volledig worden uitgeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoeveel werk gaat daar nou inzetten, in zo'n skin? Heel veel neem ik aan? Ben wel benieuwd eigenlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:32:
Je kan vanuit 1.2 gewoon upgraden naar 1.6 met behoud van je settings.
Ehm, waar zit de 'updateknop'? Of moet je gewoon de nieuwe MP1.6 downloaden en ruikt die vanzelf welke versie van MP + TV-Server er reeds geïnstalleerd is? Dat vertelt de site van MP niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
psy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:05:
Hoeveel werk gaat daar nou inzetten, in zo'n skin? Heel veel neem ik aan? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Belachelijk veel werk om eerlijk te zijn!! :P :P

Maar de meeste tijd zit hem toch wel in het uitvogelen van dingen en de skin-code-taal van MediaPortal leren begrijpen.. Er is ZOOOOOO veel mogelijk dat het even duurt voor je weet hoe alles werkt. Als je dat eenmaal hebt begrepen is het vrij makkelijk, alleen kost het gewoon erg veel tijd.. Ongeveer 5000 kb aan tekst schrijven zo moet je het zien, al scheelt het dat het een hoop kopiëren en plakken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:24:
Dat lukt, zenders zijn gewist en nieuwe kanalen zijn opgevist. Maar bij tv-kijken zegt ie "Geen vrije kaart beschikbaar". Nog nooit gehad die melding, weet iemand waar dit op slaat? Er zit een werkende Terratec kaart in.
Weet niet of het al opgelost is voor jou, maar destijds had ik ook zo'n probleem en is opgelost door het volgende te doen:

http://wiki.team-mediapor...rvers#Edit_Tuner_Settings

Beetje onhandige optie die je makkelijk over het hoofd ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 27-01-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grote_oever - Het is al opgelost ik zat te slapen en had gewoon de channels niet gemapt

@F0nz0 - Thanks, werkt goed. Updaten naar 1.6 was sowieso nodig zag ik want diverse extensions konden niet meer worden geupdate vanwege de verouderde versie van MP. Ik moet zeggen dat ik geen snelheidsverschil merk met de TV-server want die ging in 1.2 bij mij al als een tierelier :) Maar dat ligt er waarschijnlijk aan dat ik niet meer bij Ziggo ben (en geen NewCS etc. hoef te runnen, geen scramled channels)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Powermarcel10, ik zie dat je heel mooie plaatjes aan 't maken bent voor MePo tv server. Nu gebruik ik ArgusTV en behoud gewoon m'n 'eigen' afbeeldingen, zijn er mogelijkhden om die te conformeren aan jouw style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook wel cool zou zijn is als de saaie splash screens van Titan(us) gewijzigd kunnen worden, maar da's een andere discussie. In streamedMP kon dat wel, maar die is niet 100% MP1.6.0 compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
splash screen is toch anders?

Wat bedoel je met wijzigen, dat je zelf een image kunt kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:39:
Wat ook wel cool zou zijn is als de saaie splash screens van Titan(us) gewijzigd kunnen worden, maar da's een andere discussie. In streamedMP kon dat wel, maar die is niet 100% MP1.6.0 compatible.
http://forum.team-mediapo...ports-mp-1-6-only.124305/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, hoe toevallig hardware-lover!

Weet dan iemand misschien nog hoe je incompatible plugins uit MP-config kunt verwijderen? Als je ze deïnstalleert via extension manager staan ze er nog steeds. Heb zo ook steeds gelazer met het weer (worldweather/worldweatherlite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:39:
[...]
StreamedMP heeft sinds vandaag een 1.6 compatible versie. N.v.t.
[...]
Wat als je in de Configuration --> Plugins deze plugins op Disable zet?
Incompatibel plugins worden automatisch op inactief gezet door MP als het goed is. Hun aanwezigheid kan wel het opstarten van MP aardig vertragen, dus is het beter dat plugins, die niet werken of niet worden gebruikt, volledig te verwijderen. Ik denk dat verwijderen via de installer niet altijd goed gaat omdat diverse plugins via een skin worden meegeïnstalleerd en daardoor niet netjes verwijderd (of helemaal niet) worden via de Extension Installer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, daarom zoek ik handmatige manier om ze er definitief uit te kegelen.

Edit: andersom komt ook voor, dat je extensions/plugins installeert en enabled, maar deze nergens te zien zijn in MP.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Op dit moment is men achter de schermen bezig om alle standaard MP plugins te vervangen voor plugins die volledig uitgeschakeld kunnen worden wat de opstarttijd van MediaPortal ten goedeze zal komen.. Vraag me niet naar de details, maar er zal op dit gebied in ieder geval iets gaan veranderen. Vermoedelijk al vanaf MP 1.7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:20:
Op dit moment is men achter de schermen bezig om alle standaard MP plugins te vervangen voor plugins die volledig uitgeschakeld kunnen worden wat de opstarttijd van MediaPortal ten goedeze zal komen.. Vraag me niet naar de details, maar er zal op dit gebied in ieder geval iets gaan veranderen. Vermoedelijk al vanaf MP 1.7.0.
Ik ben dit weekeinde voor het eerst eens met een Intel Haswell Core i5 configuratie aan de slag gegaan i.c.m. een lekker vlotte SSD en Windows 8.1.. Ik kan nu niet anders zeggen dat het allemaal wel heel erg lekker draait. TV kijken doe ik niet via MP maar verder heb ik ook weinig tot geen issues gehad. Opgestart binnen een kleine 10 seconden met StreamedMP als standaard skin.
De RealD 3D setup (via Moving Pictures en TMT 5), draait ook al zonder problemen. De video weergave is wel heel erg soepel mag ik wel zeggen, het lijkt erop dat Intel met zijn nieuwe generatie HD Graphics toch weer een stap vooruit heeft gemaakt t.o.v. de vorige generatie. Eens even wat spelen met je nieuwe skin, daar had ik nog geen tijd voor gehad :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er mensen die de muziek scraper aan de praat hebben. Normaal gesproken heb fanart van de artiest bij Now Playing. Echter ik krijg het niet voor elkaar... MP 1.6 en Streamed MP. Ik heb de laatste fanart plugin geinstalleerd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:39:
Zijn er mensen die de muziek scraper aan de praat hebben. Normaal gesproken heb fanart van de artiest bij Now Playing. Echter ik krijg het niet voor elkaar... MP 1.6 en Streamed MP. Ik heb de laatste fanart plugin geinstalleerd.
Klopt, de officiele is nog niet bijgewerkt naar versie 1.6.

Er is wel een niet-officiele dll die wel werkt.

http://forum.team-mediapo...7478/page-11#post-1045818

Hier kan je die downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 01-02-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:36:
[...]

Ik ben dit weekeinde voor het eerst eens met een Intel Haswell Core i5 configuratie aan de slag gegaan i.c.m. een lekker vlotte SSD en Windows 8.1.. Ik kan nu niet anders zeggen dat het allemaal wel heel erg lekker draait. TV kijken doe ik niet via MP maar verder heb ik ook weinig tot geen issues gehad. Opgestart binnen een kleine 10 seconden met StreamedMP als standaard skin.
De RealD 3D setup (via Moving Pictures en TMT 5), draait ook al zonder problemen. De video weergave is wel heel erg soepel mag ik wel zeggen, het lijkt erop dat Intel met zijn nieuwe generatie HD Graphics toch weer een stap vooruit heeft gemaakt t.o.v. de vorige generatie. Eens even wat spelen met je nieuwe skin, daar had ik nog geen tijd voor gehad :)
Cool! Ben benieuwd wat je ervan vindt.. De skin is 'stable' maar er zit nog wel een grote update aan te komen binnen nu en 2 week verwacht ik. Ben nu met de laatste zaken bezig en wat aan het optimaliseren, en dan wil ik zelf eerst even een weekje testen, dus houd dat even in de gaten.. Ik zal hier ook even een update geven wanneer hij online staat! Zeker de moeite waard om even te proberen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sa1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:54:
[...]
Klopt, de officiele is nog niet bijgewerkt naar versie 1.6.

Er is wel een niet-officiele dll die wel werkt.

http://forum.team-mediapo...7478/page-11#post-1045818

Hier kan je die downloaden.
Bedankt, ben de hele avond bezig geweest en snapte niet waarom ik het niet aan de praat kreeg.

Ik heb die DLL in mijn post processing map gezet, maar biedt helaas geen soelaas. Ik mis verder het stukje IT kennis om er echt in te duiken. Dus dan wacht ik maar op de release....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:08:
[...]
Cool! Ben benieuwd wat je ervan vindt.. De skin is 'stable' maar er zit nog wel een grote update aan te komen binnen nu en 2 week verwacht ik. Ben nu met de laatste zaken bezig en wat aan het optimaliseren, en dan wil ik zelf eerst even een weekje testen, dus houd dat even in de gaten.. Ik zal hier ook even een update geven wanneer hij online staat! Zeker de moeite waard om even te proberen! ;)
Het is een hele vooruitgang t.o.v. de standaard uitvoering, zonder twijfel, toch gaat deze versie het voor mij niet halen t.o.v. StreamedMP, maar ik zie met plezier de grote update tegemoet. Daarna laat ik de "gebruikers" een keuze maken waar zij hun voorkeur aan gaan geven. Laat maar komen dus... :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Ik heb er ook mee zitten prutsen en "opeens", zoals ik vaak heb met MePo, werkte het. Je moet in ieder geval je huidige via de Extension manager gedownloade versie van de plugin verwijderen en deze vervangen door versie v3.0.9.000 in de eerste post van dat topic. Daarna de .dll vervangen en rebooten. Zie ook de laatste post in het topic:

"Seems the version on the extension installer is not the latest that is on the google code page from the first post. Used that to install and replaced with the new dll and all is fine. Thanks."
Ik ga het nog een keer proberen dan! Thanks. Ik had sowieso al de versie van de site gehaald, maar wellicht is die weer nieuwer dan de v3.0.9.000. En die reboot had ik wellicht ook niet gedaan??

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Zag dit topic nu pas..zal de reacties eens lezen.. voor degenen die het wel stabiel hebben draaien met een Anysee N7 de volgende quote uit mijn reactie in het grote Anysee DVB topic:
4-systeembeheer schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:01:
Ben ook flink bezig met m'n htpc
AMD FX8300, 8GB, EVGA GT760, 2TB SSHD

Tuner is een Anysee N7 DVB-T (netwerktuner)
Mediaportal 1.6 + Tv-server + MPextended + Webmediaportal
om ook vanuit het buitenland te kunnen kijken / opnemen.

Het probleem dat ik heb, is dat ik mediaportal tv-server niet stabiel kan krijgen. Ik moet na het zappen zo vaak de server herstarten. Ik vermoed dat dit komt door het 'claimen' van de tuner, die de channels gewoon via een IPTV. m3u file aanbiedt, waardoor er soms geen tuner meer vrij is voor het nieuwe kanaal, maar ik moet nog even verder zoeken in logs wat de werkelijke oorzaak van de crashes is.

Het zappen gaat altijd goed als ik eerst 'channel off' doe in de interface, maar ik kan niet vinden waar ik dit automatisch kan doen. Weet iemand dit toevallig?

Dit kleine probleempje heeft me wel aardig wat interessante alternatieven en mogelijkheden geleerd, omdat ik nogal wat workaroundjes heb gezocht:
-Dvblink als tussenlaag werkt niet, omdat de meegeleverde dvblink for anysee niet herkend wordt als normale dvbt-channels in Mediaportal. Scannen lukt niet.Nog geen illegale versie geprobeerd van Dvblink connect etc...
-Archus TV als backend werkt niet om de zelfde reden.
-Een htpc gebaseerd op vlc (wat wel lekker werkt met de ingebouwde webafstandsbediening van vlc, openbroadcaster software en wowza of justin.tv als streamprovider naar buiten) heeft geen pvr of epg opties.
-Windows mediacenter kan ik denk ik wel stabiel aan de praat krijgen en dan naar buiten streamen met OBS en wowza, maar dan moet ik nog uitzoeken hoe ik dat op afstand ga bedienen (nee geen couchpotato, want live tv)
-Via VODSERVER (java) de streams hercoderen naar MPEG2 streams en dan de VODSERVER de channelclaiming af laten handelen, maar nog niet goed aan de praat gekregen. Internetstreams werken wel middels de voorbeelden, maar de anysee streams niet om nog onduidelijke reden.
-XBMC is ook nog iets wat ik wel uit zou kunnen zoeken, wel eens uitgezocht voor ik mijn anysee had, maar geen idee of ik dan ook mijn live tv naar buiten kan streamen.

Het liefst zou ik na al deze omwegen MediaPortal Tv-Server 1.6 gewoon goed stabiel aan de praat krijgen. Iemand wat snelle tips in de goede richting? Misschien iets in de 'zap instellingen? timeouts?)
Ik zal de komende tijd dus de logs van MP uit gaan pluizen en mijn bevindingen hier posten, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nu echt de enige in htpc land ben die een N7 (of andere netwerktuner) heeft icm MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb sinds een clean update naar 1.6 het probleem dat ik slechts één keer kan skippen met de UP toets. Daarna werken de cursortoetsen niet meer en moet ik als ik nog wil skippen het afspelen stoppen en weer starten. De skip naar rechts/links werkt wel gewoon. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piros
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-02-2022
k wordt wanhopig...

Ben al 2 weken bezig om MP werkend te krijgen. Vele forums afgezocht. van alles geprobeerd.
zonder resultaat.

Ben hier 2 jaar geleden ook mee bezig geweest, nu poging 2.

Alles weer er weer vanaf gehaald en opnieuw begonnen.

Stap 1: Driver Anysee geïnstalleerd (-drivers-anyseeDriver_Setup_CNO_20120309).

Stap 2: Mediaportal 1.6.0 Geïnstalleerd.
TV Server gekoppeld aan Anysee card.
Kanalen gezocht (Ziggo 5555) en gevonden.

FTA kanaal is af te spelen (nederland 1).

Hoe krijg ik nu de rest ongecodeerd (in de Anysee zit een werkende smartcard van Ziggo)?

Of kan ik beter gebruik maken van Argus-tv?
Is daar een installatiehandleiding van (icm Ziggo pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Piros schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:13:
k wordt wanhopig...

Hoe krijg ik nu de rest ongecodeerd (in de Anysee zit een werkende smartcard van Ziggo)?

Of kan ik beter gebruik maken van Argus-tv?
Is daar een installatiehandleiding van (icm Ziggo pakket)
Is beetje verneukeratief, maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
In je channel manager even al je kanalen dubbelklikken en op 'free to air zetten' middels vinkje...

Ik had soms ook dat er dubbele channel id's gekozen werden, waardoor sommige kanalen het niet deden. Was echt een bug, want na het handmatig aanpassen naar een uniek nummer, door er bijvoorbeel 100 voor te zetten werkte het wel weer.

Jouw probleem klinkt echt als het free to air vinkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piros
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-02-2022
Bedankt voor je reactie.
Heb het met enkele kanalen geprobeerd, maar geen resultaat.

Moet er nog iets met MDAPI gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zie daar dit staan :
Zorg ervoor dat CNO applicatie niet automatisch opstart : start -> msconfig -> opstarten -> vinkje bij Anysee CNO uitzetten.
Dit moet je IMHO echt NIET doen !! Er zijn programma's die detecteren dat je met msconfig bezig bent geweest en gaan dan zeuren/errors geven/niet opstarten !!

Gebruik gewoon RegEdit om dit soort dingen aan te passen, zoals het hoort :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:32:
1.7.0 Pre-release is uit:
http://www.team-mediaport...-7-0-pre-release-released

Edit: LiveTV gaat nogal stroperig en lijkt framedrops te hebben.
Hier geen problemen op nieuw ingerichte HTPC (FX6300 8GB, HD5450, ANYSEE N7 netwerktuner).

Ook eindelijk het lek boven wat betreft m'n tv server (zie recente posts). Flink lopen spelen met de Channel test en eindelijk de instellingen ok gekregen. Nog maar heel weinig errors bij het zappen en het opnieuw kiezen van het kanaal verhelpt het. De client loopt in ieder geval niet meer vast.

Zal mijn instellingen wel posten zodra ik weer op mijn htpc kan. Gister laat geworden en vergeten powermanagement uit te zetten waardoor ik nu niet op m'n htpc kom vanaf de zaak.
:9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mensen,

Ik heb gister een nieuwe versie van TITANIUS uitgebracht. Hij is hier te downloaden!

Ook is de skin nu te installeren/updaten via de MediaPortal extensions installer en behoort de skin nu tot de populaire skin sectie in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@4-systeembeheer Ik ben wel benieuwd naar je instellingen... Zou je je instellingen will posten, ik zit op 1.6 en merk toch wel dat live tv vaak vastloopt of uit standby alleen maar zwart beeld geeft en geluid...

Daarnaast update the guide niet voor NED 1, NED 2, NED 3, SBS 6, Veronica en NET 5, krijg het met geen mogelijkheid aan de praat... Iemand die dit probleem kent?

[ Voor 27% gewijzigd door juggle op 23-02-2014 16:04 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
Hallo mensen,

Ik heb gister een nieuwe versie van TITANIUS uitgebracht. Hij is hier te downloaden!

Ook is de skin nu te installeren/updaten via de MediaPortal extensions installer en behoort de skin nu tot de populaire skin sectie in het forum.
Ik ga er opnieuw mee aan de slag :) Ik kwam deze trouwens al eerder tegen in de Extension Installer? Stond je vorige versie daar ook al niet in?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik eenvoudig een uPNP bron toe kan voegen aan MePo? Ik heb al met de upnp aanvulling gestoeid maar dan komt er weinig aan upnp bronnen tevoorschijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
juggle schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:02:
@4-systeembeheer Ik ben wel benieuwd naar je instellingen... Zou je je instellingen will posten, ik zit op 1.6 en merk toch wel dat live tv vaak vastloopt of uit standby alleen maar zwart beeld geeft en geluid...

Daarnaast update the guide niet voor NED 1, NED 2, NED 3, SBS 6, Veronica en NET 5, krijg het met geen mogelijkheid aan de praat... Iemand die dit probleem kent?
TV Servers - Cards - DvbIP
Cam = Yes
Cam Limit 1

General - Scan:
Tune 20 secs
PAT 5 secs
CAT 5 sec
PMT 2 secs
SDT/VCT 20 secs
Analog 20 secs

Ik gebruik voor EPG XMLTV plugin en dan gewoon via remote downloaden van
http://www.click2record.nl/xmltv/xmltv.xml
Eerst werden programma's niet geimporteerd maar channels wel.. toen gewoon via tab Mappigs een nieuw .lst bestand aangemaakt en deze in dezelfde map als xmltv.xml gezet.

Nog een handige tip:
In de Mediaportal Configuration zit onder GUI-On Screen Display een Zap timeout van 2 seconden..
deze vertraging kun je gewoon naar 0 zetten en je zapt weer 2 seconden sneller!
Raar dat dit niet onder tv-server instellingen staat!

[ Voor 12% gewijzigd door 4-systeembeheer op 24-02-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:23:
[...]

Nog een handige tip:
In de Mediaportal Configuration zit onder GUI-On Screen Display een Zap timeout van 2 seconden..
deze vertraging kun je gewoon naar 0 zetten en je zapt weer 2 seconden sneller!
Raar dat dit niet onder tv-server instellingen staat!
Komt omdat dit ook geldt voor andere tv servers. Ik gebruik ArgusTV en zet deze ook altijd naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Sa1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:46:
[...]
Komt omdat dit ook geldt voor andere tv servers. Ik gebruik ArgusTV en zet deze ook altijd naar 0.
Helaas kan ik met mijn Anysee N7 netwerktuner geen gebruik maken van Argus TV.
Iemand die dit op een of andere manier wel aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of fanart for MP 1.6 al werkt voor de muziek fanart? Die dll heb ik nooit aan de praat gekregen namelijk...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:41

Sherlock

No Shit

Is het mogelijk om BluRay iso's af te spelen vanuit Moving Pictures? Hij herkent ze wel, maar bij het mounten gaat het fout. Ik vermoed dan ook dat daar het probleem ligt en niet bij het afspelen, want dat zou moeten kunnen lees ik overal.

Ik heb .iso toegevoegd aan de lijst met videoformaten in video extensions, sindsdien wordt de iso herkend in MovingPictures.

Daarnaast heb ik VirtualCloneDrive geinstalleerd, en bij "Virtual Drive" het pad naar Daemon.exe aangegeven. Virtual Drive "J:", Drive Number "0" en Drive Type "vcd".

Virtual Clone Drive staat op schijfletter J: ingesteld.

Bij het afspelen van de disc wordt er geprobeerd te mounten, maar dat lukt niet binnen 10 seconden. Dan de vraag of je langer wil wachten, welke ik met ja beantwoord. Vervolgens lang wachten en dan kom je terug in het vorige menu. Dit gebeurt zowel in Moving Pictures als in de gewone video-sectie van mediaPortal.

Getest met een iso van een dvd, en dat werkt zowel in MovingPictures als in de gewone video-sectie van MediaPortal.

Waar kan dit nog aan liggen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou kunnen liggen aan het automatisch afspelen van Windows. Schakel dat eens uit voor het type video wat jij af wilt spelen (actie bij plaatsen BR schijf). Ik speel de BR iso's af via een externe speler, het mounten gaat daarbij iig zonder problemen. Ik heb gekozen voor de externe speler omdat ik ook 3D BR schijven af wil kunnen spelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het nog eens met Daemon Tools Lite geprobeerd, en dat werkte meteen... Vreemd dat het bij VCD niet werkte, maar ik ben met deze oplossing ook blij :)

Bedankt voor het meedenken hl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-systeembeheer schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:24:
[...]

Helaas kan ik met mijn Anysee N7 netwerktuner geen gebruik maken van Argus TV.
Iemand die dit op een of andere manier wel aan de praat heeft?
k ken 't apparaat niet natuurlijk, maar wat werkt er niet? Heb een anysee e30tc, de techniek zal anders zijn, maar wellicht de ontsleuteling niet. Wat krijg je binnen, waar vindt de ontsleuteling plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de iso extensie toevoegt, dan hoef je toch eigenlijk niet te mounten heb ik net getest. Dan speelt de video binnen MePo af (Mepo 1.7 pre release).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2014 22:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:32:
Weet iemand of fanart for MP 1.6 al werkt voor de muziek fanart? Die dll heb ik nooit aan de praat gekregen namelijk...
wat bedoel je met 'die' dll? Er is een custom DLL voor versie 1.6 die ook werkt voor 1.7. De officiele ontwikkelaar heeft op het moment geen tijd ?! om de plugin bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:49:
Ik heb het nog eens met Daemon Tools Lite geprobeerd, en dat werkte meteen... Vreemd dat het bij VCD niet werkte, maar ik ben met deze oplossing ook blij :)

Bedankt voor het meedenken hl!
welke instellingen heb je precies? daemon.exe is toch geen .exe van virtual clone drive? Bij mij werkt het namelijk wel zonder problemen. .ISO zou ook niet bij video extensies moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hetzelfde als Mystikal, ook al vervang ik de dll (meer is het niet), door de custom dll, dan nog werkt het niet. Er volgt vrijwel direct een foutmelding als de plugin config wordt gestart.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:10:
Ik heb hetzelfde als Mystikal, ook al vervang ik de dll (meer is het niet), door de custom dll, dan nog werkt het niet. Er volgt vrijwel direct een foutmelding als de plugin config wordt gestart.
en als je in de logs kijkt? Bij mij werkt hij namelijk zonder problemen. Heb gewoon de versie uit de extension manager geinstalleerd, daarna de dll vervangen door de custom dll. 't schijnt dat he tnog wel is wil werken als je de DB verwijdert.

Voor de volledigheid: http://forum.team-mediapo...7478/page-11#post-1048359

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 24-02-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sa1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:09:
[...]
welke instellingen heb je precies? daemon.exe is toch geen .exe van virtual clone drive? Bij mij werkt het namelijk wel zonder problemen. .ISO zou ook niet bij video extensies moeten staan.
Daemon.exe stond wel degelijk in de installatiemap van virtual clone drive, en ik zag hem ook in de wiki voorbijkomen dacht ik. In diezelfde wiki stond ook dat je de .iso moest toevoegen, ik zal eens nazoeken waar dat precies was.

Handmatig mounten was overigens inderdaad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:11:
[...]
en als je in de logs kijkt? Bij mij werkt hij namelijk zonder problemen. Heb gewoon de versie uit de extension manager geinstalleerd, daarna de dll vervangen door de custom dll. 't schijnt dat he tnog wel is wil werken als je de DB verwijdert.

Voor de volledigheid: http://forum.team-mediapo...7478/page-11#post-1048359
Edit: de oplossing (voor mij) staat dus hier beschreven;

http://forum.team-mediapo...7478/page-13#post-1063918

Naast de aangepaste dll dien ik ook de bestaande database te vervangen door de opgeschoonde database versie uit de tweede link, en dan werkt FAH :)
Dus het steeds maar verwijderen van de database bracht niets, maar het vervangen wel. Scraping as we speak

[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2014 00:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh, kijk, das mooi om te horen!

krijg je nu tenminste weer mooie plaatjes :), vind het persoonlijk altijd wel belangrijk.

@Sherlock

Je hebt gelijk, daemon.exe is inderdaad de juiste.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/q5slouc8c9ou10x/vcd.jpg

Bij mij werkt het!

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 25-02-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik had na een verse install ook problemen met daemon tools, de oplossing bleek om scsi drives te gebruiken ipv de DT variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:16:
[...]

Edit: de oplossing (voor mij) staat dus hier beschreven;

http://forum.team-mediapo...7478/page-13#post-1063918

Naast de aangepaste dll dien ik ook de bestaande database te vervangen door de opgeschoonde database versie uit de tweede link, en dan werkt FAH :)
Dus het steeds maar verwijderen van de database bracht niets, maar het vervangen wel. Scraping as we speak
Ga het een dezer dagen ook proberen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pianoman schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:25:
Ik had na een verse install ook problemen met daemon tools, de oplossing bleek om scsi drives te gebruiken ipv de DT variant.
punt was dat met VCD problemen waren en dat deamon tools in één keer werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:37
Ben voor een nieuwe mediaportal htpc voor een vriend op zoek naar een usb RC6 ir ontvanger voor de logitech remote. Die dingen zijn hier onvindbaar. Ik heb zelf destijds een imitatie philips in China besteld en ontvangen Hij heeft nu ook twee maal in China besteld maar krijgt niets toegestuurd. Zijn er andere alternatieven beschikbaar hier in het westen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rene2002 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:40:
Ben voor een nieuwe mediaportal htpc voor een vriend op zoek naar een usb RC6 ir ontvanger voor de logitech remote. Die dingen zijn hier onvindbaar. Ik heb zelf destijds een imitatie philips in China besteld en ontvangen Hij heeft nu ook twee maal in China besteld maar krijgt niets toegestuurd. Zijn er andere alternatieven beschikbaar hier in het westen?
Kijk anders naar één van deze als alternatief :

http://flirc.tv/
Tekoop @ http://www.kiwi-electronics.nl/flirc-usb-xbmc-ir-receiver
GoT topic : Ervaringen met flirc

&

http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Over de Pulse-eight HDMI-CEC adapter kan je info vinden in het XBMC topic.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik ben nu sinds een maandje of 2 over op Media Portal en ik moet eerlijk bekennen dat ik het tot nu niet echt een verbetering vind ten op zichte van Windows Media Center. Vooral Live TV loopt regelmatig vast, start niet op of duurt tergend lang met zappen (lees 10 seconden of meer) Ik heb al van alles geprobeerd, andere codecs, instellingen gewijzigd maar het blijft een beetje gekunsteld aanvoelen allemaal.

Mijn vriendin vraagt inmiddels al om het "oude" mediacenter (Windows Media Center) en ik ben bijna zover om dat weer terug te zetten. Ik vind alleen de integratie zoals automatisch ondertitels vinden etc wel erg handig en de integratie met IMDB en diverse scrapers ook erg mooi. Maar goed dat had ik ook met MyMovies zei het wat minder uitgebreid. Daarnaast wordt Windows Media Center niet meer ondersteund.

IK vraag mij toch af of ik de enige ben die dit soort problemen ondervindt, of dat het er gewoon bijhoort. In het geval van het laatste, dan stap ik zeker over en was dit een leuk avontuurtje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik draai op windows 8.1, Media Portal 1.6, Tv kaart is een Anysee E30TCPlus Single-Seat. Hier volledige specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P5KPL-AM EPU€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EADS, 2TB€ 0,-€ 0,-
2WD Green WDBAAY0010HNC, 1TB€ 105,21€ 210,42
1Silverstone Grandia GD01B-MXR€ 172,80€ 172,80
1Anysee E30TCPlus€ 0,-€ 0,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 27,04€ 27,04
2A-DATA Premier A-Data 2048 MB DDR2/800 PC6400 Bulk€ 0,-€ 0,-
1LG 47LA6208 Zwart€ 569,-€ 569,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 51,-€ 51,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,21

Ik hoor je ook zeggen dat hij af en toe vast loopt? Windows Media Center liep bij mij nooit vast... Daarnaast Krijg ik ook bij verschillende zenders geen updates door in de Guide... Hij doet het even na een fresh install waarna hij na 2 weken geen updates meer laat zien voor NED 1, 2, 3, NET 5, RTL 8 en Veronica.

Anyway, ik waardeer mogelijke oplossingen hoor maar snap ook wel dat het vrij configuratie afhankelijk is. Ik vraag mij af of ik mijn Media Portal avontuur maar moet afsluiten omdat ik nu 2 maanden aan het tweaken geweest ben en eigenlijk steeds tegen iets aanloop wat gewoon niet helemaal lekker werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door juggle op 17-03-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
@juggle...
kijk even of mijn instellingen bij jou goed werken (zie mijn vorige post een paar posts terug in dit topic). Ik gebruik daarnaast geen EPG van mijn Anysee N7 (netwerktuner), omdat deze de kaart kan kapen, maar ik gebruik gewoon XMLTV.

Ook kan ik je het Forum van Mediaportal zelf aanraden voor advies... zorg ervoor dat je weet waar je logs staan en post deze daar als je ze niet zelf kan interpreteren.

Specs kan het niet aan liggen volgens mij.

Edit:
Het grote voordeel van Mediaportal t.o.v. Windows Mediacenter voor mij was de mogelijkheid om met MPExtended en Webmediaportal overal ter wereld live tv te kunnen kijken.
Ook Onlinevideo's is een leuke toevoeging.

[ Voor 19% gewijzigd door 4-systeembeheer op 17-03-2014 20:39 . Reden: tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@4-systeembeheer Klopt jouw instellingen heb ik je nog om gevraagd en die heb ik 1 op 1 overgenomen. Heb jij dan helemaal geen vastlopers? Of bijvoorbeeld dat TV openen heel lang duurt als je uit standby komt?

Ik vraag mij gewoon af of het uberhaupt stabiel te krijgen is, ik lees namelijk erg veel mensen die volgens mij vastlopers op de koop toe nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
juggle schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:30:
@4-systeembeheer Klopt jouw instellingen heb ik je nog om gevraagd en die heb ik 1 op 1 overgenomen. Heb jij dan helemaal geen vastlopers? Of bijvoorbeeld dat TV openen heel lang duurt als je uit standby komt?

Ik vraag mij gewoon af of het uberhaupt stabiel te krijgen is, ik lees namelijk erg veel mensen die volgens mij vastlopers op de koop toe nemen...
Ik vermoed wel dat het verschil maakt of je een interne (usb-) tuner hebt of een netwerktuner. In principe laad ik gewoon een http://stream in als ik zap en doe verder niets. Dit zou je kunnen emuleren met jouw tuner door gebruik te maken van dvblink software en dan de iptv source hiervan te gebruiken.

Ik heb wel eens dat de tuner de stream nog niet klaar heeft en mediaportal dan niet kan zappen.Krijg dan na 5 seconden een timeout melding. Enige wat ik dan hoef te doen is nog een keer op dat kanaal afstemmen en dan doet hij het wel. Het duurt gewoon even voor die netwerktuner om de stream te bufferen etc, dus ik zou ook nog wel wat aan mijn instellingen kunnen tunen, maar ik ben tevreden met hoe het nu werkt. Nog geen problemen gehad met de pvr functie hierdoor. Heb 1 bepaald programma dat ik altijd opneem en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Weet niet goed hoe snel jouw tuner beschikbaar is na een standby, maar mijn netwerktuner is in principe always on.

Je zou versie 1.7 nog kunnen proberen, want daar heb ik mijn instellingen mee uitgevogeld, maar ik raad je echt aan je logs eens te posten op het mediaportal forum.

[ Voor 0% gewijzigd door 4-systeembeheer op 03-04-2014 18:19 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:54:
[...]

Ga het een dezer dagen ook proberen!
Maandje later even de moeite genomen en het werkt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

iceme schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:21:
Ik heb een vraagje, vinden jullie het hele muziek verhaal ook langzaam? ik draai de laatste officiele versie van MP met streammp, als ik naar muziek ga ik wil folders toevoegen aan de playlist dan duurt dat erg lang, nu staan erin de folders bijv. 350 mp3's maar dat hoeft geen 30 tot 40 seconden te duren, dat duurt met met winamp ook niet.

Heeft iemand een ideetje? En weet iemand hoe ik meerdere folders kan selecteren om deze toe te voegen aan de playlist?
Een zeer oude quote, maar ik heb hier ook nog steeds last van. Het duurt echt 30-40 seconden voordat mijn 350 albums zijn ingeladen. Vervolgens, nummers inladen van de folder/album duurt ook weer relatief lang. Ik dacht eerst dat het aan de snelheid van mijn Nas lag (DS410j), maar heb nu een DS412+ en ervaar hetzelde probleem. Iemand suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Haha sorrie jongens, ik ben er klaar mee ;-) Mediaportal is een fantastisch programma als je van sleutelen houdt, maar voor een Mediacenter wat in de woonkamer staat en vrouw proof moet zijn heb je er maar veel gedoe van. Ik ben zoveel issues tegen gekomen dat ik heb besloten weer lekker terug te gaan naar Windows Mediacenter 8.1 en ik moet eerlijk bekennen dat ik dit programma gelijk een stuk meer waardeer.

Om toch even aan te geven waar voor mij de bottlenecks hebben gezeten:

- Live tv traag, loopt regelmatig vast of werkt gewoon niet
- Guide update niet, of soms alleen een paar zenders
- Na upgrade werken sommige plugins niet meer, bijvoorbeeld de FanArt handler die steeds blijft laden door een verkeerde dll en daardoor het syteem rete traag maakt.
- Als je een flinke muziekcollectie hebt mis ik de overzichtelijke weergave van mediacenter albums, ook duurt het lang voordat je je muziek hebt gevonden. Daarnaast wast het steevast na het afspelen van muziek er ook geen film of live tv kon worden afgespeeld zodat je Mediaportal moest herstarten.
- Mediaportal start traaaaaag, zelfs op een SSD. Na een hybrid sleep werkt live tv dan weer niet waardoor je alsnog moet opstarten grrrrr...

Al met al ontpopte zich steeds weer een issue waardoor ik of mijn vrouw geen tv of film kijken zonder eerst te herstarten of 10 minuten te klooien met instellingen.

Dus, een leuk avontuur, en ik hou van tweaken, maar dat doe ik vanaf nu wel op mijn eigen pc. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, ik herken dit onwijs. De individuele problemen niet zo zeer, want over het algemeen werkt het keurig. Maar het gevoel van 'er is altijd wel wat', dat herken ik echt.

Afgelopen weekend lekker een mannen weekend, belt m'n vriendin op dat de TV niet meer werkt. Blijkt één of andere database corrupt te zijn geraakt. Uiteindelijk heb ik het zondagnacht kunnen oplossen door een backup te restoren, maar dat is niet uit te leggen op een vrijdag avond met een paar borrels op.

Zelf kan ik eigenlijk niet meer zonder MePo omdat ik gebruik maak van een aantal plugins waar ik erg blij van word. Zoals bijv subtitle downloader. Daarnaast vond ik MediaBrowser niet zo lekker werken als MovingPictures en TVseries, ook Trailers is enorm handig!

Ik blijf dus voor MePo in de hoop dat het beter wordt. Ben echter bang dat wanneer er weer een nieuwe TV komt, ik toch voor de CI+ ga en m'n Anysee's de deur uit doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Sa1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:44:
Tjah, ik herken dit onwijs. De individuele problemen niet zo zeer, want over het algemeen werkt het keurig. Maar het gevoel van 'er is altijd wel wat', dat herken ik echt...
Tja er is een ander topic speciaal voor Windows Mediacenter, maar ik kan je echt MyMovies 4 aanraden. Werkt heerlijk en als je de moeite neemt om 50 euro op een accountje te storten bij hun heb je absoluut een film en serie manager die niet onderdoet voor movingpictures.

Wat ik jammer vind is dat ik onlinemovies moet missen. Daarvoor is toch echt geen vervanging op Mediacenter. Het subtitle download verhaal mis ik inderdaad ook maar ik ben nu bezig met filebot en die kan automatisch movies renamen en de juiste ondertitels erbij downloaden en dit werkt echt fantastsich. Je sleept je films in een folder en dit kleine programaatje doe de rest. Mischien niet zo mooi geintegreerd als in MePo maar get's the job done.

De telefoontjes op de meest ongelukkige moment herken ik als geen ander en dat is voor mij toch echt de reden om MePo naar het virtuele kerkof te verbannen. Ik ga niet meer prutsen met corrupte databases, corrupte dll's of corrupte .xmls. Ik heb sinds 1,5 maand weer rust en een blije vrouw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hebben jullie slechts één OS dan op de SSD?
Ik heb altijd een reserve partitie waarop ik terug kan vallen. Daarvan weet ik gewoon dat ie zal werken, wat er ook fout gaat met de "productie"partitie.

Ik vind MP helaas ook verre van stabiel. Had laatst totaal geen TV meer. Moest zelfs Win7 backup terugzetten en weer opnieuw beginnen. En nu met een verse instalatie toch behoorlijk regelmatig dat ik een vastloper in MP heb, en weer moet herstarten. Soms zeer zeer vermoeiend.

Maar net als Sa1, er zitten opties in MP die wel heel handig zijn zoals de subtitle downloader, maar ook de auto-refresrate. Dat is gewoon niet goed werkend te krijgen in Mediacenter. Ook mijn vrouw vindt het toch een vooruitgang met name door de prima Series plugin en klaagt eigenlijk niet.

Overigens heb ik in het weekend Windows 8.1 geprobeerd. Wat een ramp! Vooral het zappen duurde opeens een eeuwigheid, en ik had ook diverse niet op te lossen problemen met name met de afstandsbediening. Na 24 uur dus weer snel terug naar Windows 7....heerlijk.....en eerlijk gezegd het boot vrijwel even snel _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door psy op 14-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Alhoewel ook ik wel eens een corrupte seriedatabase heb gehad heb ik het nooit zo dramatisch ervaren als jullie. Wat ik wel een probleem vond op den duur is het niet altijd goed afspelen van normale DVD's. En gezien de collectie van mijn vriendin werd dat dus echt een probleem.

Opvallend dat jullie dan switchen naar WMC en niet naar XBMC. Dat doe ik dan namelijk. Daar zitten ook veel plugins bij en tegenwoordig ook tv. Alleen doet daar de remote het niet out of the box. Er blijft altijd wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:10:
Opvallend dat jullie dan switchen naar WMC en niet naar XBMC. Dat doe ik dan namelijk. Daar zitten ook veel plugins bij en tegenwoordig ook tv.
Als je geen TV kijkt dan is XBMC wel een oplossing : Voor TV ben je namelijk altijd van een andere back-end afhankelijk en dat kan onder andere die van Media Portal zijn :D
Alleen doet daar de remote het niet out of the box. Er blijft altijd wat :)
Vond ik ook erg slecht, maar was gauw gefixt gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de berichten hierboven zo lees, dan lijkt de ontevredenheid vooral met/door de TV kijk mogelijkheid te ontstaan? Ik heb MePo namelijk nog nooit voor TV kijken gebruikt en ik kan me dan ook niet zo vinden in de instabiliteit van MePo. Met de final releases weinig tot geen klagen, met de pré-releases misschien wat meer maar dat wordt grotendeels veroorzaakt door niet up to date zijnde plugin's. Onze gedeelde database draait al jaren vanaf een NAS en daar wordt iedere nacht keurig een backup van gemaakt. Tot op heden eigenlijk ten overvloede maar waarom zouden we niet. Het starten van MePo gaat inderdaad niet flitsend en als er al een niet goed werkende plugin aanwezig is, dan duurt dit alleen maar langer. XBMC is wat dat betreft stukken sneller. Maar als het om het scrapen gaat van films en tv-series, dan legt XBMC dat weer dik af t.o.v. MePo. De ondertitel plugin is ook stukken beter dan die van XBMC en ook nog eens veel en veel sneller. Het mooiste zou zijn als het beste uit beiden gecombineerd zou gaan worden maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
Ik draai tegenwoordig met W8.1 en omdat we dus geen TV kijken via MePo herken ik me ook niet in de problemen die hierboven worden aangehaald bij dat OS. Ik ben bewust overgestapt i.v.m. de aanwezigheid van een Lightpack opstelling, want die werkt dan weer niet lekker onder W7 met Aero actief en MePo heeft een beroerde video-weergave bij Aero uit, dus.......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:49
Het opstarten van MePo is het enige waar ik mezelf aan erger. Maar door mediaportal.exe the whitelisten in microsoft security essential start hij binnen 5 a 10 seconden op met een SSD en daar kan ik wel mee leven.
En als hij eenmaal loopt gaat alles smooth. XBMC geprobeert maar toch weer terug gegaan naar MePo. Gebruik niet de TV dat gaat via ci+ in de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ediel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:50:
Het opstarten van MePo is het enige waar ik mezelf aan erger. Maar door mediaportal.exe the whitelisten in microsoft security essential start hij binnen 5 a 10 seconden op met een SSD en daar kan ik wel mee leven.
En als hij eenmaal loopt gaat alles smooth. XBMC geprobeert maar toch weer terug gegaan naar MePo. Gebruik niet de TV dat gaat via ci+ in de tv zelf.
Bedankt voor de tip! Dat scheelt inderdaad best veel!

Hier ook geen problemen met MediaPortal. Het klopt dat er af en toe wel eens iets fout is, maar dat is niet zo vaak als jullie beschrijven. Maak wel elke week een complete systeembackup (met Macrium Reflect wat geniaal werkt door de backups als partitie te mounten) met een geschiedenis van 2, dus mocht er wat mis gaat kan ik heel makkelijk bestanden vergelijken en te kijken wat er is veranderd. Zo ben ik er ook eens achter gekomen dat de TV Series database corrupt is geraakt.

Verder werkt TV erg stabiel met TV Server en Argus als frontend. Er draait een installatie bij mijn ouders en dat gaat zonder mij in huis al bijna een jaar goed. Als je problemen hebt kijk dan ook het Windows logboek na. Ik heb het voor elkaar dat er geen fouten meer in voorkomen, wat ook in stabiliteit te merken is. Vroeger was dit anders.

[ Voor 44% gewijzigd door HaTe op 15-04-2014 16:59 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Mediaportal 1.7.0!

http://www.team-mediaport...rtal-1-7-0-final-released

Ik ga er van uit dat die stabiel is, want 1.7.0 pre-release draait hier ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:58:
Nou ik heb net een topic gevonden, het lijkt inderdaad om een bug te gaan (sinds 1.4) ; men vermoedt dat de TV service niet stopt, of niet het signaal geeft dat ie gestopt is. Afwachten dus :)

http://forum.team-mediapo...down-reboot.120453/page-3
http://issues.team-mediaportal.com/browse/MP1-4209
En wat lees ik in de releasenotes 1.7:
[MP1-3172] - TVService ignores shutdown

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

4-systeembeheer schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:37:
@juggle...
kijk even of mijn instellingen bij jou goed werken (zie mijn vorige post een paar posts terug in dit topic). Ik gebruik daarnaast geen EPG van mijn Anysee N7 (netwerktuner), omdat deze de kaart kan kapen, maar ik gebruik gewoon XMLTV.

Ook kan ik je het Forum van Mediaportal zelf aanraden voor advies... zorg ervoor dat je weet waar je logs staan en post deze daar als je ze niet zelf kan interpreteren.

Specs kan het niet aan liggen volgens mij.

Edit:
Het grote voordeel van Mediaportal t.o.v. Windows Mediacenter voor mij was de mogelijkheid om met MPExtended en Webmediaportal overal ter wereld live tv te kunnen kijken.
Ook Onlinevideo's is een leuke toevoeging.
Leuk, dat MPExtended en Webmediaportal.
Was eenvoudig te installeren. Kan nu binnen mijn LAN vrijwel alles bedienen en afspelen via een browser. Zometeen eens via internet proberen.

Mis alleen een IOS app. Via de browser op IOS werkt niet echt geweldig. Ik zou ook echt wel de nodige euro's overhebben voor een app waarmee dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
psy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:56:
[...]

En wat lees ik in de releasenotes 1.7:
[MP1-3172] - TVService ignores shutdown

_/-\o_
EINDELIJK! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Iemand al ervaringen met mediaportal 2? Gezien vandaag de pre-beta is uitgekomen. Ben echt benieuwd wat de voor- en nadelen zijn met betrekking tot mediaportal 1. De dingen die ik gezien heb zagen er wel heel mooi uit.
Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste