flirc? |
Zelf heb al een tijdje een Antec MicroFusion Remote 350 die ik in combinatie met een Logitech Harmony One remote bedien. Als software gebruik ik Ubuntu 10.04 of 11.04 en XBMC. In Ubuntu 11.04 (kernel 2.26.38) wordt echter de imon receiver die in de Antec kast verwerkt zit niet meer ondersteund zoals ik gewend was. Om een lang verhaal kort te maken: Ik was op zoek naar een ir receiver die het probleemloos onder Linux zou doen. Na wat rondzoeken merkte ik dat ir receivers voor een lage prijs (~20Euro) bijna niet te krijgen zijn, of dat ze met Lirc lastig te programmeren zouden zijn. Op Ebay is genoeg te vinden, echter dan had ik zaken moeten doen met iemand uit Hong-Kong en had ik weer een 'domme' receiver. Tijdens mijn zoektocht kwam ik flirc tegen. Het leek me de ideale oplossing voor mijn probleem. Flirc is een USB ir ontvanger die geprogammeerd kan worden om met een willekeurige remote control te kunnen 'praten'. Op www.flirc.tv kun je meer informatie vinden. Omdat dit een nieuw product is, dat nog maar net te verkrijgen is, heb ik dit topic gestart. Ik heb op 18 juni 2011 een flirc besteld, dat nu onderweg is. Zodra ik hem binnen heb, zal ik mijn ervaringen delen op dit forum. |
Wat is flirc dan? |
Flirc is een usb stick met infrarood ontvanger functionaliteit. Op de stick zit een chip die te programmeren is. De bijbehorende software is beschikbaar voor Windows, Mac en Linux. Na het programmeren gedraagt flirc zich als een usb-keyboard. Dus je kunt flirc in elk apparaat steken dat een usb-keyboard ondersteund. Volgende video toont hoe het programmeren in z'n werk gaat: |
Achtergrond: |
Flirc is bedacht, ontworpen en geprogrammeerd door Jason Kotzin, een Amerikaan die dit naast zijn werk doet. Op dit moment bevind flirc zich in de beta-fase. Hij verkoopt zijn device nu al om feedback te kunnen krijgen. Op zijn blog is een coupon te vinden voor 20% korting. Zijn doel is naast het opzetten van een business, ook het fundraisen voor onderzoek naar kanker. |
Links: |
http://www.flirc.tv Site van flirc fundraising Uitleg over fundraisen voor onderzoek naar kanker Blog Blog waarin de ontwikkelaar zijn progress beschrijft. forum van XBMC waar flirc besproken wordt. |
[Voor 1% gewijzigd door chmistry op 19-06-2011 21:22. Reden: Kast beschrijving verbeterd]