Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter

Op mijn website PCbyMP ben ik druk bezig met een video tutorial serie over hoe je MediaPortal download, installeert en instelt.

UPDATE!
Ik heb een video tutorial gemaakt van 1 uur die laat zien hoe je MediaPortal 1.1.0 download, installeerd en configureerd.

Alle stappen laat ik zien en ik configureer ook de TV Series en MovingPictures plugin.

Neem een kijkje, tutorial video's in HD:
http://www.pcbymp.nl

De video's zijn ook te vinden op:
Vimeo

Het doel van de site is een video tutorial website & blog over MediaPC's, MediaPortal en HTPC nieuws.

Dit topic loopt al even...
Naar deel 1...
Naar deel 2...
Naar deel 3...

Hier zal ik info plaatsen over MediaPortal en over hoe ik dit heb ingesteld.
Met MediaPortal geinstalleerd op je PC (ook wel HTPC of MediaPC genoemd) kun je werkelijk alles afspelen. Van Blu-Ray, Digitale TV, MP3 tot RSS feeds en internet streams. Hieronder uitleg hoe je helemaal gratis een MediaPortal systeem insteld!

Dit topic is algemene speciefieke setup info voor Media Portal.
Algemene info over het programma kun je vinden op de site.
Als je benieuwd bent naar mijn MediaPC dan kun die hier bekijken.

WAT IS HET EN INSTALLATIE
(laatste update 18 mei 2010)
Liever een video tutorial? ga naar: Tutorial video's in HD op PCbyMP

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
STAP 1.1 - Wat is het
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is het en installatie (hieronder)

Wat is MediaPortal?
MediaPortal is een Open Scource programma waarmee je je PC in een geavanceerde Media Center veranderd.
Muziek, internet, radio, films, DVD's, RSS, weerberichten, TV-series, en nog veel meer is mogelijk.

De voordelen van MediaPortal:
Gratis.
Zeer veel plugins.
Constand in ontwikkeling.
Alles is vrij aan te passen.
Zeer actieve en behulpzame community.

Hoe ziet het er uit? (bij mij altans... :) )

Start menu:

Films:

Film detail:

TV Series:

TV Serie aflevering selectie:

Muziek albums:

De menu's scrollen mooi in elkaar over en alles is (met wat werk en onderzoek) naar eigen wens in te delen.
Bij mijn skin (StreamedMP) wisselen zelf de achtergronden afhankelijk van in welk menu je zit!

STAP 1.2 - Installeer Windows
Installeer Windows Vista of Windows 7
(XP kan ook nog, maar weet ik niets of dit nog soepel loopt)

Voeg een standaard installatie uit, installeer nog geen andere video codes of audio codecs!

Natuurlijk kun je onderstaande stappen ook uitvoeren op een PC waarop je al Windows heb geinstaleerd, ik raad dan wel aan op alle codec's en/of codec packs te verwijderen.

Een zeer goede optie zijn de (via o.a. Torrent sites te vinden) 'Lite' versies van Vista of Windows 7.
Deze zijn 'gestript' van vele zaken die je niet nodig hebt voor een HTPC.
Uiteraard is een 'normale' versie van Vista of 7 ook prima.

STAP 1.3 - Update Windows
Update Windows & drivers van je PC.

Zorg dat je Windows Vista of 7 PC volledig geupdate is, dit voorkomt vele problemen...
Ook de laatste driver voor je videokaart is aan te raden...

STAP 1.4 - Installeer MediaPortal
Installeer de laatste versie van MediaPortal:

1. Download MediaPortal Release Candidate 3 V1.1.0 .
2. Volg de installer
Kies de settings die je wilt (o.a. wel/geen HD TV) en installeer Media Portal op de standaard locatie.
3. Start de configuratie nog niet!!!!

STAP 1.5 - Installeer de codecs
Installeer de codecs volgens een van de 2 opties hieronder (zorg dat je computer vrij is van andere codecs, filters of codecpacks!):

OPTIE 1 - SAF: Kant en klare gratis setup d.m.v. een MediaPortal plugin ondersteuning voor subs en DXVA
Voordelen:
- Gemakkelijk;
- Gratis;
- Veel uitleg/ondersteuning.
Nadelen:
- Lastiger te tweaken.
1. volg de uitleg hier: SAF v5.00 experimental (based on FFDShow DXVA decoder)

OPTIE 2 - Losse codec setup: Uitgebreide codec setup met gratis codecs, subs en DXVA
Voordelen:
- Veel controle;
- Gratis;
- Makkelijk onderdelen updaten.
Nadelen:
- Meer werk;

Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.

FFDShow
1. Download en installeer FFDShow Tryout (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup tijdens de installatie)
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec en kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.

4. (optioneel voor upscaling van het beeld) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.
5. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Audio decoder configuration'
6. Onder de tab 'Codecs' kies 'liddts' het 'DTS' format. Vink ook 'Check for DTS in WAV' aan.

7. Ook onder de tab 'Codecs' kies 'All supported' bij het 'Uncompressed' format.

MPC-HC filter
1. Download bij de MPC Home Cinema website het MPC-Standalone Filters.1.3.1249.0.(x64).zip bestand.
(kies voor een 64bit systeem, ook wel x86 genoemd, de MPC-Standalone Filters.1.3.1249.0.(x86).zip)
2. Pak het bestand uit en kopieer het MPCVideoDec.ax filter naar de System32 folder van je MediaPC
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
(Een andere optie is om deze handige Filter Manager te gebruiken.)

VOOR HIGH-END SETUP - (Optioneel)
Heb je een losse versterker die DTS en 5.1 geluid aankan en wilt DTS geluid via je versterker? Volg dan de stappen hieronder

AC3 Filter (Alleen installeren bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS)
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change). vink onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan.
[img][img=600,410]http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/DTSviaSPDIAC3.jpg[/img][/img]

3. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' en 'AC3' aan.

STAP 1.6 - Overige software
Overige software:

1. Deamon Tools Lite (voor het mounten van DVD bestanden als .iso en .bin files)
- Download en installeer Deamon Tools Lite.
- Klik met de rechtermuisknop op het Deamon Tools logo rechtsonder: Options' --> 'Secure Mode' uit
- Klik met de rechtermuisknop op het Deamon Tools logo rechtsonder: Options' --> 'Automount' aan

STAP 1.7 - Configureer MediaPortal
Configureer MediaPortal:

Start de Media Portal configuration.
Laats alles op de standaard settings staan, hieronder laat ik alleen zien wat ik aangepast heb.

Hieronder beschijf ik enkele algemene instellingen voor MediaPortal.
Specifieke instellingen voor Films, TV Series, TV, Radio, Skins en Muziek behandel ik ik de betreffende hoofdstukken.

Tab General - Algemeen:
Stel in zoals hieronder.
- Kies "Start with Basichome" afhankelijk van welk startscherm je wilt.
- Als je wilt dat MediaPortal opstart als je de PC aanzet kies dan ook voor "Autostart MediaPortal on Windows startup"

Tab General - Skin:
- Kies hier de skin die je wilt gebruiken (Later gaan we een andere skin installeren)
- Als taal ga je voor Dutch (tenzij je iets anders wilt natuurlijk..)
- Vink naar wens 'Use string prefixes' uit.

Tab General - Tumbnails:
- Ik heb hier de kwaliteit op hoog staan.

Tab General - Deamon Tools:
- Vink Automount iso/bin files aan.
- Geef het pad op naar de Deamon Tools Lite.exe
- Kies de juiste Virtual drive (check de Deamon Tools config)

[Voor 56% gewijzigd door ThaClown op 20-08-2010 09:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Digitale televisie via MediaPortal: (laatste update 18 mei 2010)

Voor Digitale televisie via MediaPortal zijn er 2 opties Kabel (DTV-C) en Satelliet (DTV-S).
Ikzelf heb DTV-C van Ziggo.

Hier is een erg uitgebereide uitleg te vinden van DTV-C (i.c.m. Ziggo) van The Zep Man (thx!)

[Voor 120% gewijzigd door ThaClown op 18-05-2010 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 12:58
_/-\o_
netjes ,deel 4 alweer en ziet er goed uit ts d:)b
misschien dat ik nog eens dvb-s ga instellen in mp.
heb nog een technotrend budget leggen.
vraag met alleen af hoe dat gaat met decoderen.zit wel een camhouder bij.
maargoed ik ga binnenkort rc3 instaleren(als ik niet lui ben :) )

[Voor 66% gewijzigd door erikdeperik op 18-05-2010 17:49]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

RC3 staat er zo op als je de upgrade mode kunt selecteren tijdens installatie.
erikdeperik schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:45:
_/-\o_
netjes ,deel 4 alweer en ziet er goed uit ts d:)b
misschien dat ik nog eens dvb-s ga instellen in mp.
heb nog een technotrend budget leggen.
vraag met alleen af hoe dat gaat met decoderen.zit wel een camhouder bij.
maargoed ik ga binnenkort rc3 instaleren(als ik niet lui ben :) )

Testing, one, two ...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:41
Ziet er goed uit ga zo door !

Geweldig programma, laat de vraag maar zitten haha gevonden al ;)
Wel een andere vraag wat misschien iemand weet zo heb ik uiteraard me computer aan de TV hangen maar ook aan een normaal scherm wat dus scherm 1is en de TV is scherm 2.

Is er een mogelijkheid om hem automatisch te laten starten op scherm 2.?

[Voor 60% gewijzigd door Mektheb op 19-05-2010 13:15]

Anoniem: 313339

in de media-portal configuration onder het hoofdkopje general staat rechts onderaan een dropdown menu waar je kunt kiezen tussen de verschillende monitors.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 19-05-2010 13:37]

• Mektheb
Anoniem: 313339 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:36:
in de media-portal configuration onder het hoofdkopje general staat rechts onderaan een dropdown menu waar je kunt kiezen tussen de verschillende monitors.
Owh dat wist ik niet ! :Ddank u

• erikdeperik
hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:07:
RC3 staat er zo op als je de upgrade mode kunt selecteren tijdens installatie.

[...]
ja maar ik moet zowiezo 1.1 nog instaleren.
en ik wil eigenlijk met een fresh install van windows beginnen.
heb al een tijd win 7 draaien,en het een ander uitgeprobeert kwa progs .
vandaar. :)

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 14:42
Netjes weer ThaClown ;)
MPC-HC filter
1. Download bij de MPC Home Cinema website het MPC-Standalone Filters.1.3.1249.0.(x64).zip bestand.
(kies voor een 64bit systeem, ook wel x86 genoemd, de MPC-Standalone Filters.1.3.1249.0.(x86).zip)
Daar haal je wel iets door elkaar ;)

En voor de High-end setup zou ik kiezen voor de ffdshow audio decoder (ipv AC3filter) aangezien ffdshow ook HD-audio kan bitstreamen (icm MPC Filters).

En als laatste kan je ook Virtual Clone Drive opnemen als alternatief (zonder reclame en vervelende reboot na install) voor Daemon Tools.

[Voor 33% gewijzigd door -Leon- op 19-05-2010 21:40]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 12:24
gebruikt iemand subtitle downloader 2.0? ik gebruik de buitl-in van MP tv sereis, werkt vlekkeloos.

moet zeggen dat mijn config met MP 1.1 RC3 en StreamedMP al direct behoorlijk compleet is... gebruik alleen nog de SleepControl plugin, omdat sleep/hibernate nog steeds niet 100% lekker werkt...

• -Leon-
B-Force schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:33:
gebruikt iemand subtitle downloader 2.0?
ja, ik gebruik de laatste versie. Je kan gewoon de SubtitleDownloader.dll vervangen in je MediaPortal directory als je wilt upgraden (wel altijd een backup maken van de file die je gaat overschrijven)

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Video 3 in de tutorial serie op PCbyMP te bekijken!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Was zwaar geschokt na installatie van RC3 : Eindelijk normaal DVB-S2 kijken met een TeVii S470 :o Holy cow Batman !!! They did it :P

Moet nog effe het een en ander grondig testen, maar het ziet er al redelijk positief uit :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• erikdeperik
nero355 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:57:
Was zwaar geschokt na installatie van RC3 : Eindelijk normaal DVB-S2 kijken met een TeVii S470 :o Holy cow Batman !!! They did it :P

Moet nog effe het een en ander grondig testen, maar het ziet er al redelijk positief uit :Y)
hoe doe je decoderen van de versteutelde zenders?

• nero355
  • Laatst online: 18:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

erikdeperik schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:11:hoe doe je decoderen van de versteutelde zenders?
NIET :D Schijnt wel te kunnen i.c.m. een USB Smart Card Reader, maar moet ik nog effe naar kijken.
Voor de gezelligheid is ook nog eens mijn motor/rotor raar aan het doen dus die moet ik ook effe fixen eerst !!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 360369

Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met media portal maar moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk vind hoor. Ik heb de tutorials op pcbymp.nl gevolgd en dat ging prima maar nu verlies ik de moed een beetje. Heb het voor elkaar dat media portal een mkv file ziet en zowaar ook na veel gepiel met ondertiteling maar andere dingen lukken nog voor geen meter. Een film in iso formaat krijg ik geen subs onder. Series in een video_ts map krijg ik niet geparsed. Het blijft rood. Een serie in avi formaat ziet ie eerst wel maar met dubbele ondertiteling. Ik heb de ondertiteling in ffdshow uitgezet maar nu ziet ie de hele serie niet eens meer. Heb net de ondertiteling weer aangezet maar nog steeds geen serie te bekennen. Ik weet dat jullie er niks aan hebben maar moest ff mn frustratie kwijt :) Ik kan voorlopig ook geen google meer zien. Misschien is het verstandig als ik op de volgende tutorial wacht. Ik denk dat mn vrouw er hetzelfde over denkt lol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Priet

To boldly do what no one has..

Argh daar gaan we weer :'( 'Unable to create graph' of iets dergelijks :/ Dat wordt weer oorlog :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 360369 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:01:
Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met media portal maar moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk vind hoor. Ik heb de tutorials op pcbymp.nl gevolgd en dat ging prima maar nu verlies ik de moed een beetje. Heb het voor elkaar dat media portal een mkv file ziet en zowaar ook na veel gepiel met ondertiteling maar andere dingen lukken nog voor geen meter. Een film in iso formaat krijg ik geen subs onder. Series in een video_ts map krijg ik niet geparsed. Het blijft rood. Een serie in avi formaat ziet ie eerst wel maar met dubbele ondertiteling. Ik heb de ondertiteling in ffdshow uitgezet maar nu ziet ie de hele serie niet eens meer. Heb net de ondertiteling weer aangezet maar nog steeds geen serie te bekennen. Ik weet dat jullie er niks aan hebben maar moest ff mn frustratie kwijt :) Ik kan voorlopig ook geen google meer zien. Misschien is het verstandig als ik op de volgende tutorial wacht. Ik denk dat mn vrouw er hetzelfde over denkt lol.
Moet zeggen ik juist helemaal me weg heb gevonden dankzij de tutorials, heb extra pluggins zelf toegevoegd me muziek en anime gesorteerd en alles wat ik toevoeg doet hij automatisch updaten ! :D

Echt helemaal geweldig ik ga nu proberen om online dingen zoals youtube erin te versieren maar tot nu toe helemaal top !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Force
Anoniem: 360369 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:01:
heb zojuist in twee uur een clean install gedaan met alles wat ik er bij wilde hebben:

1) windows 7 installeren
2) mediaportal installeren
3) saf codecs installeren (niets gewijzigd)
4) streamedmp skin installeren
5) configureren (juiste paths naar juiste mappen)

weet wel waar ik mee bezig was, dat scheelt :) maar het moet met deze stappen + uitleg in OP wel lukken toch? als je spcifieke vragen hebt, meldt het maar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

B-Force schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:27:
[...]

heb zojuist in twee uur een clean install gedaan met alles wat ik er bij wilde hebben:

1) windows 7 installeren

weet wel waar ik mee bezig was, dat scheelt :) maar het moet met deze stappen + uitleg in OP wel lukken toch? als je spcifieke vragen hebt, meldt het maar...
Eerlijk gezegd heb ik dezelfde stappen gedaan als jij.(weliswaar niet in 2 uur maar ok XD)
Ben al wel zover dat films in mkv formaat met subs draaien.( heb net alice in wonderland met de vrouw gekeken) Qua series heb ik net een docu toegevoegd. Mijn paths kloppen dus wel. Ik zal morgen nog eens met een frisse blik kijken naar het gebeuren. Ik wil het werkende hebben aangezien media portal veel mooier is dan WMC.
Bedankt voor de aangeboden hulp. Ik zal me melden als ik vragen heb.

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:13
RC3 geinstalleerd met streamedMP en loopt als een trein! Geen crashes meer (totnogtoe) bij het stoppen van een film.

• erikdeperik
ja maar die tutorial gaat over dvb-c en niet over dvb-s, volgens mij werkt dat net ff anders.
heb het destijds wel met wmc2005 aan de praat gekregen ,maar dat werkte nooit echt lekker.

nu ff wat anders, ik heb bij codecs en renderer config bij tv codecs "latm aac audio codec" leeg staan.
ik kan daar ook geen codec selecteren.
alles speelt prima verders in rc3(heb geen tv kaart vooralsnog aangesloten)
setup ging vloeiend d:)b

• roytwe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb Media portal nu helemaal geïnstalleerd alles als ik een avi afspeel krijg ik grote gele ondertiteling onder mijn film te zien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uit kan zetten? Of veranderen kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
roytwe schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:05:
Ik heb Media portal nu helemaal geïnstalleerd alles als ik een avi afspeel krijg ik grote gele ondertiteling onder mijn film te zien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit uit kan zetten? Of veranderen kan?
Configuratie > Videos > Subtitle tab > vink autoload eens uit... Misschien is dat het.

En check of de subtitles niet aan staan in FFDshow ofzo..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08

Grvy

Bot

Ik heb een Antec Fusion Remote Black en ik wil graag de bijgeleverde afstandsbediening gebruiken. Maar het lukt mij maar niet om dit werkend te krijgen als ik google op "Antec Fusion Remote + Mediaportal" krijg ik geen goede tips van hoe of wat. Misschien iemand hier een klein pointer?

Dit is een account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• effect10
Heb nu de onlinevideos met streamedMP echter yahoo en youtube filmpjes worden prima afgespeeld, alleen de filmpjes bij tvgemist sbs net5 etc. worden niet afgespeeld. Als ik op de icoontjes van een aflevering klik, gebeurt er niets? Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 00:10
Pietjepot schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:12:
Ik heb een Antec Fusion Remote Black en ik wil graag de bijgeleverde afstandsbediening gebruiken. Maar het lukt mij maar niet om dit werkend te krijgen als ik google op "Antec Fusion Remote + Mediaportal" krijg ik geen goede tips van hoe of wat. Misschien iemand hier een klein pointer?
Ik heb hem zelf werken,
Volg deze link voor een duidelijke handleiding.

http://www.geekzone.co.nz...?forumid=84&topicid=26234

Moet wel zeggen dat ik één knop afgeweken heb omdat de "info" ontbrak. Ik gebruik zelf een Harmony remote. Dus heb later alles nog op de harmony geleerd. Als basis daarvoor heb de Soundgraph Imon gebruikt. Dit is namelijk de fabrikant van de LCD. Deze moet je ook selecteren in MP om je LCD werkend te krijgen (mini display).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Force
hmmmz,

heb net RC3 geinstalleerd en elke keer als ik een serie heb gekeken, gaat het scherm uit :S even een knop indrukken op de AB en hij doet het weer, maar wel irritant :( nog meer mensen hier last van? kan op MP forum niet echt iets vinden hierover.

setup:
- win7
- mp 1.1 rc3
- saf 4.00 unlocked
- mpstandbyhandler

(geen problemen met zelfde setup en rc1/rc2)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 18:52
Iemand enig idee hoe ik de making of van de The Pacific in MPTV series krijg? Wat ik ook probeer met de bestandsnaam, hij ziet hem niet. De aflevering staat wel in The TV Database: http://thetvdb.com/?tab=e...id=41921&id=1888151&lid=7

Ik dacht dus eerst aan, the.pacific.s00.e01.xxxx. Dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bij mij heet deze "Making The Pacific" (bestandsnaam) en hij staat bij TV-series apart in het Pacific overzicht (onder specials).
Je kunt overigens altijd handmatig een aflevering toevoegen als dit nodig mocht zijn. Je zoekt binnen thetvdb naar de juiste serie/aflevering en bewerkt de data van je serie/aflevering onder import > manual episode importer.
Bij het niet goed herkennen van een gehele serie is het vaak al voldoende om de eerste aflevering handmatig toe te voegen, de rest (indien aanwezig) wordt daarna vrijwel altijd automatisch ingelezen.
SaN schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:14:
Iemand enig idee hoe ik de making of, van de The Pacific in MPTV series krijg? Wat ik ook probeer met de bestandsnaam, hij ziet hem niet. De aflevering staat wel in The TV Database: http://thetvdb.com/?tab=e...id=41921&id=1888151&lid=7

Ik dacht dus eerst aan, the.pacific.s00.e01.xxxx. Dat werkt helaas niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Op zich draait media portal nu wel ik heb alleen het probleem dat ik geen ondertiteling bij oa m2ts files en een video_ts map waar geen menu bij zit krijg. Iemand enig idee? Verder kom ik af en toe vreemde problemen tegen. Een serie bv staat in media portal en als ik even later weer kijk is de serie weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien Win7 en Server 2008R2 genetisch redelijk bij elkaar in de buurt komen; kan ik ervanuit gaan dat de stappen die voor MediaPortal gelden op Win7 dan ook maar op Server 2008 moeten worden uitgevoerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• effect10
doet bij andere mensen tvgemist het bij de onlinevideos plugin???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

effect10 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:51:
Ja, net is er nog naar GTST gekeken :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Moet ik met een onboard ATI Radeon™ HD3000 Graphics op een A760G M2+ 1080i HDTV af kunnen spelen? Als ik normale tv afspeel komt mn cpu al op 30-40% (AMD 4200+).

Ik draai MP 1.1 RC3, met SAF 4.00, DXVA aan. Klopt het dat ie 't gewoon niet redt en moet ik er een aparte videokaart in zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

nee dit redt de IGP niet, 760G is net genoeg om 1080p te decoderen maar dan is alles ook gezegd. je kunt het beste voor 35 euro een 5450 kopen hiermee kun je alle beeldverbeterings technieken aanzetten behalve vector adaptive de-interlacing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
effect10 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:51:
Ja hier ook prima,

SAF 5.0 unlocked en Quicktime Alternative geinstalleerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
MAX3400 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:57:
Aangezien Win7 en Server 2008R2 genetisch redelijk bij elkaar in de buurt komen; kan ik ervanuit gaan dat de stappen die voor MediaPortal gelden op Win7 dan ook maar op Server 2008 moeten worden uitgevoerd?
Supported operating systems

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 313339 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:05:
nee dit redt de IGP niet, 760G is net genoeg om 1080p te decoderen maar dan is alles ook gezegd. je kunt het beste voor 35 euro een 5450 kopen hiermee kun je alle beeldverbeterings technieken aanzetten behalve vector adaptive de-interlacing.
Waarom niet vector adaptive de-interlacing? Dat moet ie ook wel aankunnen hoor :) Wij hebben er hier een 4670 inzitten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik heb zelf nog geen HTPC maar ik begin er wel steeds meer over te denken. Hierboven zie ik staan dat het geschikt is voor DVB-C en DVB-S. Betekent dit dat het niet werkt met Digitenne?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:07:
Ik heb zelf nog geen HTPC maar ik begin er wel steeds meer over te denken. Hierboven zie ik staan dat het geschikt is voor DVB-C en DVB-S. Betekent dit dat het niet werkt met Digitenne?
Volgens mij wordt digitenne ook gewoon ondersteund. Moet je natuurlijk wel de juiste tv kaart hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
The_Worst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:07:
MediaPortal ondersteunt ook DVB-T, dus ook Digitenne.

Bij mij werkt MediaPortal 1.1 RC3 onder Windows 7 x64 onstabiel. Heb last van deze bug en bepaalde door de 1.1 RC3 TV Server opgenomen DVB-C opnames kan hij zelf niet afspelen (hoewel 1.1 RC1 met de door 1.1 RC3 gemaakte opnames geen problemen heeft). En nee, het is geen codec probleem, omdat exact dezelfde codecs onder 1.1 RC1 wel hun werk kunnen doen. De meegeleverde core.dll en tsreader bij RC3 zijn gewoon brak.

Afijn, een terugrol naar 1.1 RC1 (TV Server programma+plugins, TV Server configuratie, TV Server database, MediaPortal programma+plugins, MediaPortal configuratie) en binnen 10 minuten weer verder op deze veel stabielere configuratie. :7

Ik sloeg RC2 al over vanwege de installatiebugs, en RC3 wordt er niet stabieler op... Volgens mij maken ze meer bugs dan dat ze oplossen. :'( Het zijn toch "RC's", geen "beta's"? Een RC hoort een serieuze poging te zijn tot een uiteindelijk product (release candidate: een kandidaat voor uitgave, als final). Dat kan ik van RC3 niet echt zeggen.

Iets algemener: was een tijd geleden het hele codec gezeur + M2TS problemen met ondertitels + andere problemen zat in MediaPortal. Oplossing? Met de IR Server Suite een profiel gemaakt voor Media Player Classic Home Cinema, welke vanuit MediaPortal uitgevoerd wordt voor alle videobestanden die geen .TS of DVD zijn. Werkt geweldig! Bij MediaPortal moet nog steeds te veel gesleuteld worden voordat alles lekker werkt. De nieuwste versie van MPC-HC met DXVA en automatisch ondertitels in de juiste taal laden werkt hemels. _/-\o_ Enige dat niet lekker werkt is vooruit en terug spoelen (gaat ietwat langzaam), maar MPC-HC is zodanig in te stellen dat het een eerder afgespeelde film weer verder gaat spelen op het punt waar het gestopt was. Vervolgens in IR Server Suite een macro geprogrammeerd welke de film herstart (de 'stop' en 'home' toets op mijn afstandsbediening keren automatisch weer terug naar MediaPortal) door op de nul-toets te drukken en dit probleem is geen probleem meer.

[Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 25-05-2010 22:04]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vanmiddag een 5450 1 GB gehaald, en er gelijk ingeknalt, en het draait een stuk soepeler dan het deed, maar nog steeds niet lekker. Ik heb alle codecs van SAF al geprobeerd, met DXVA aan uiteraard, maar echt goed werkt t nog niet. Kan iemand me vertellen welke codec het beste werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• effect10
Snap er niets van, bij onlinevideos doet youtube, NOS en discovery het, echter bij tvgemist doet niets het als ik op willekeurige aflevering klik dan gebeurt er niets of geeft ie af en toe aan dat URL niet kan worden gevonden? ik gebruik toch echt onlinevideos 0.2. Iemand een idee?

• Grvy

Grvy

Bot

Driesser schreef op maandag 24 mei 2010 @ 08:38:
[...]

Ik heb hem zelf werken,
Volg deze link voor een duidelijke handleiding.

http://www.geekzone.co.nz...?forumid=84&topicid=26234

Moet wel zeggen dat ik één knop afgeweken heb omdat de "info" ontbrak. Ik gebruik zelf een Harmony remote. Dus heb later alles nog op de harmony geleerd. Als basis daarvoor heb de Soundgraph Imon gebruikt. Dit is namelijk de fabrikant van de LCD. Deze moet je ook selecteren in MP om je LCD werkend te krijgen (mini display).
Bedankt ik had het werkend maar na een reboot van het systeem doen de arrows het niet meer (voor het menu scrollen) ik krijg steevast telkens de muis in beeld wanneer ik links/rechts/beneden/boven doe.

Ik heb trouwens ook het LCD display nu geconfigureerd en als ik mijn systeem nu uitzet blijft dat display aanstaan. Dit is zeer vervelend omdat dat kleine display zowat mijn halve kamer verlicht :p iemand anders ook dit probleem?

Dit is een account.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:29
effect10 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:34:
Snap er niets van, bij onlinevideos doet youtube, NOS en discovery het, echter bij tvgemist doet niets het als ik op willekeurige aflevering klik dan gebeurt er niets of geeft ie af en toe aan dat URL niet kan worden gevonden? ik gebruik toch echt onlinevideos 0.2. Iemand een idee?
Gebruik je SAF? In dat geval kan het helpen om MS-DMO aan te zetten (via Start > SAF > MS DMO)
Dit verbreekt alleen wel DXVA met .wmv bestanden, maarja hoe vaak kom je dat tegen?

Science is stranger than fiction

• Harmani
Pietjepot schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:21:
Bedankt ik had het werkend maar na een reboot van het systeem doen de arrows het niet meer (voor het menu scrollen) ik krijg steevast telkens de muis in beeld wanneer ik links/rechts/beneden/boven doe.

Ik heb trouwens ook het LCD display nu geconfigureerd en als ik mijn systeem nu uitzet blijft dat display aanstaan. Dit is zeer vervelend omdat dat kleine display zowat mijn halve kamer verlicht :p iemand anders ook dit probleem?
Ben je bekend met de toggle-knop op de afstandsbediening? Deze switch tussen pijltjestoetsen en muis-modus. In de settings van de Soundgraph software kun je aanpassen welke modus er als default wordt gebruikt.

Dat het display aan blijft staan heb ik ook wel eens gezien, maar dit loste zichzelf volgens mij op na een paar keer herstarten of de spanning volledig van het systeem afhalen o.i.d., weet het niet meer precies.

• Grvy

Grvy

Bot

@Harmani

Deze knop ben ik bekend mee, een aantal keer op gedrukt maar geen verschil.

Gisteravond na het afsluiten van mn mediacenter inderdaad de spanning er maar geheel afgehaald.
Vanochtend de stekker er weer in gedaan en het LCD scherm sprong gelijk weer aan. :(

Dit is een account.

• Mystikal
  • Laatst online: 21:36

Mystikal

It never hurts to help

B-Force schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:27:
[...]

1) windows 7 installeren

Hmmm, ik ben er al weken tegenaan aan het hikken om precies hetzelfde te doen als jou. Maar ik blijf maar hikken. Ik heb nu al maanden een probleem met de codec dat ik bij (voglens mij VC1 coderingen) een soort van trilling eens in de 4 seconden zie... Ik gebruik coreavc omdat ik SAF nooit werkend heb ik gekregen.

Hoe kan ik mijn tv-series exporteren? Welke files heb ik nodig en waar staan ze? En kan ik mijn movie database ook exporteren? Zo ja, dezelfde vragen..

Basement Bios ---- Exo-S

Waarom vraag je naar het exporteren? Is dit t.b.v. een centrale opslag van de TV-series (delen) of t.b.v. een nieuwe installatie? Binnen de plug-in MP-TVseries kun je de locatie van de database iig wijzigen. Bij mij is deze op een NAS opgeslagen.
Mystikal schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Hmmm, ik ben er al weken tegenaan aan het hikken om precies hetzelfde te doen als jou. Maar ik blijf maar hikken. Ik heb nu al maanden een probleem met de codec dat ik bij (voglens mij VC1 coderingen) een soort van trilling eens in de 4 seconden zie... Ik gebruik coreavc omdat ik SAF nooit werkend heb ik gekregen.

Hoe kan ik mijn tv-series exporteren? Welke files heb ik nodig en waar staan ze? En kan ik mijn movie database ook exporteren? Zo ja, dezelfde vragen..

[Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 26-05-2010 15:37. Reden: typo]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Nee, vanwege de nieuwe installatie..

Basement Bios ---- Exo-S

• B-Force
[...]

binnen TV series kan je

a) de database kopieren, waar deze op de schijf staat, kun je in de plugin vinden (ik heb deze echter opnieuw laten vullen, kost een kwartiertje, maar dan heb je wel weer een nieuwe DB en nieuwe info)
b) watched flags exporteren (ik denk dat dit is wat je zoekt) via een link in het 'general' menu als ik me niet vergis

films kijk ik eigenlijk nooit, dus daar weet ik het zo 1-2-3 niet.

ik gebruik nu saf 4.00 unlocked (dus niet de standaard versie, kijk op MP-forum) en kijk vloeiend 720p series, HD TV en verder alle andere formaten (DivX/Xvid, SD TV...) nog geen haperingen tegen gekomen eigenlijk...
als codec meestal de cyberlink powerdvd 9 geselecteerd.

• Harmani
@ Pietjepot:

Ik ben tegen precies dezelfde problemen aangelopen bij het samenstellen van een HTPC voor iemand anders een tijdje terug.

Het niet werken van de toggle-knop heb ik alleen maar kunnen oplossen door de Soundgraph software compleet te de-installeren, het register opschonen en weer opnieuw te installeren. Welke versie gebruik je hiervan? Als ik het me goed herinner is 7.2 de versie met de minste problemen.

Dat probleem met het display is toen vanzelf verholpen. Misschien helpt Soundgraph opnieuw installeren daar ook wel voor.

Die Antec Fusion is een leuke kast voor weinig geld, maar komt wel met zijn gebreken...

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Harmani schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:11:
Die Antec Fusion is een leuke kast voor weinig geld, maar komt wel met zijn gebreken...
Ik heb zelf de Antec Fusion Remote en heb alles werkend. Maak wel gebruik van een losse MCE IR ontvanger omdat deze lekkerder werkt met mijn Logitech Harmony Remote. Wel wordt de IR sensor van de kast gebruikt om het systeem op afstand in te schakelen. De PowerToggle van de iMon werkt dan als een discrete PowerOn omdat ik Windows niet laat reageren op deze toets. PowerOff (naar standby) wordt gedaan vanuit de MCE ontvanger zelf.

Algemene tip: installeer de nieuwste iMON software en doe zo min mogelijk configuratie in de iMON software zelf. De MiniDisplay-plugin van MediaPortal kan perfect van het LCD scherm gebruik maken. Instellingen: Type: SoundGraph iMON USB VFD/LCD Plugin, Port: USB, TextMode en GraphMode: niets aan veranderen, Turn OFF display on exit: aan, Brightness: 0, Contrast: 36. Vergeet niet om onder Advanced de optie ''Delay driver initialization" in te schakelen, om te voorkomen dat het scherm niet kan opstarten nadat de computer uit standby komt. De rest van de instellingen voor het LCD scherm kan je afstellen naar eigen wens.

Al wil je van de iMON afstandsbediening gebruik maken binnen MediaPortal (of alleen van de IR sensor op het apparaat met behulp van een universele afstandsbediening), adviseer ik om niet in de iMON software te prutten, maar gebruik te maken van de IR Server Suite. Als invoerapparaat wordt iMON direct ondersteund (vergeet niet in IR Server de invoer op 'Keyboard' te zetten voor het gemakkelijkste gebruik) en standaard wordt voor MediaPortal een plugin geïnstalleerd om bediening via de IR Server (en dus via de iMON) mogelijk te maken. Zelfs de volume knop op de voorkant van de kast kan gebruikt worden. Met het standaardprofiel ('Abstract remote') moet je al een eind komen. Voor uitbreiding en bediening van andere programma's kan de met de IR Server Suite meegeleverde Translator gebruikt worden.

De iMON software moet overigens wel gestart zijn om het scherm en de IR sensor te kunnen gebruiken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Grvy

Grvy

Bot

Okey; met de hulp van The Zep Man heb ik nu dan eindelijk de remote en de LCD goed werkend gekregen! :9 _/-\o_

Nu zit ik echter met een ander probleem, ik dacht kom laat ik mijn muziek nu maar is gaan sorteren
En dan krijg ik dit te zien:

Zoals je ziet; naast mijn tijd staan 2 woorden door elkaar heen? :'( 2x Jaar en Nummer naast elkaar en een derde zelfs een beetje faded.

Wie o wie kan mij helpen :( heb echt geen idee wat ik moet googlen. 8)7

Dit is een account.

• Question Mark
  • Laatst online: 13:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine tip verder voor de HDTV kijkers onder ons:

Ik heb sinds een week de beschikking over SBS, Net 5 en veronica in HD (via Ziggo). Ik kon deze met mijn setup niet stutterfree krijgen met RC3. De overige HD zenders (Ned1, 2 en 3 gaven geen problemen). Na lang zoeken en debuggen ben ik erachter gekomen dat de stuttering veroorzaakt werd door het gebruik van DVB subtitles (deze worden door de genoemde zenders los meeverzonden en kunnen naar wens aan- of uitgeschakeld worden).

Het blijkt dat dit sowieso relatief veel cpu-load genereerd, maar dat met de standaard instelling van logging in Release Candidates van Mediaportal (debug mode), dit behoorlijk wat logging veroorzaakt. Juist dit excessive loggen zorgt voor stuttering. Het aanpassen van de logging van "debug" naar "error" heeft bij mij de stuttering compleet opgelost. De optie zit in "Mediaportal Configuration" en dan onder "general".

Zie ook dit topic op het Mediaportal forum waar ik uiteindelijk de oplossing vond.

Door er je voordeel mee :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Harmani
@ Pietjepot:

Waarschijnlijk een foutje in de StreamedMP skin die je gebruikt. Gebruik je hier de nieuwste versie van? Probeer eens een andere taal of andere skin... Of misschien is het al bekend in het StreamedMP forum?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pietjepot schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:40:
Wie o wie kan mij helpen :( heb echt geen idee wat ik moet googlen. 8)7
Welke resolutie gebruik je? Skins zijn vaak gemaakt met een bepaalde resolutie tot doel. Een andere resolutie kan deze problemen veroorzaken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• B-Force
werkt subtitles downloaden bij iemand? afgelopen week lukt het me maar niet om subtitles te downloaden (op tvsubtitles.net, subscen en opensubtitles.org) via MP TV Series... zowel d met StreamedMP geleverde dll (versie 1.6) als apart te downloaden dll (versie 2.0) werken niet...

probeer bierdopje.com eens deze is voor nederlandse subtitles en werkt meestal goed.

• effect10
Bedankt voor de reply, echter heb alles (behalve tvgemist) lekker werkend met de K-Lite codecs niet echt veel zin om SAF te installeren. Is er een andere mogelijkheid om Tv gemist werkende te krijgen?

Groet
Harmani schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Gebruik je SAF? In dat geval kan het helpen om MS-DMO aan te zetten (via Start > SAF > MS DMO)
Dit verbreekt alleen wel DXVA met .wmv bestanden, maarja hoe vaak kom je dat tegen?
[/quote]

effect10 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:34:
Snap er niets van, bij onlinevideos doet youtube, NOS en discovery het, echter bij tvgemist doet niets het als ik op willekeurige aflevering klik dan gebeurt er niets of geeft ie af en toe aan dat URL niet kan worden gevonden? ik gebruik toch echt onlinevideos 0.2. Iemand een idee?[/quote]

[Voor 25% gewijzigd door effect10 op 27-05-2010 13:52]

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:43
Pietjepot schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:40:

[afbeelding]

Zoals je ziet; naast mijn tijd staan 2 woorden door elkaar heen? :'( 2x Jaar en Nummer naast elkaar en een derde zelfs een beetje faded.
Heb/had je large fonts in Windows aan staan tijdens het installeren van StreamedMP?

Metal up your ass

• B-Force
Question Mark schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:44:
Kleine tip verder voor de HDTV kijkers onder ons:

Ik heb sinds een week de beschikking over SBS, Net 5 en veronica in HD (via Ziggo). Ik kon deze met mijn setup niet stutterfree krijgen met RC3. De overige HD zenders (Ned1, 2 en 3 gaven geen problemen). Na lang zoeken en debuggen ben ik erachter gekomen dat de stuttering veroorzaakt werd door het gebruik van DVB subtitles (deze worden door de genoemde zenders los meeverzonden en kunnen naar wens aan- of uitgeschakeld worden).

Het blijkt dat dit sowieso relatief veel cpu-load genereerd, maar dat met de standaard instelling van logging in Release Candidates van Mediaportal (debug mode), dit behoorlijk wat logging veroorzaakt. Juist dit excessive loggen zorgt voor stuttering. Het aanpassen van de logging van "debug" naar "error" heeft bij mij de stuttering compleet opgelost. De optie zit in "Mediaportal Configuration" en dan onder "general".
...
goeie tip, thx. helpt ook bij eurosport HD... zitten die extra hd-zenders (Net5, SBS en Veronica) trouwens standaard in pakket van Ziggo? ik krijg namlijk de melding dat ze scrambled zijn...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, deze zijn onderdeel van het extra HD pakket.

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:15
For The Record 1.5.0.1 is ook uit sinds vandaag!
http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=1217

FTR bevat sinds kort ook een eigen tuner (Argus), waardoor je MediaPortal's eigen TV (Server) Engine niet meer nodig bent. Het voordeel is een hele stabiele config, met een hele goede support!

Mn eigen ervaring is dat is dat met elke SVN/RC/Beta van MediaPortal er altijd te veel bugs bijkomen en je meestal weer een maand moet wachten op een nieuwe build voordat het e.e.a. gefixed is, met RC3 staan er bijvoorbeeld nog genoeg issues open van de TV Engine: http://mantis.team-mediap...map_page.php?project_id=3

In het verleden heb ik ForTheRecord (zonder tuner) ook gebruikt, maar aangezien het destijds nogal een draak was om te installeren (en ik mn HTPC regelmatig opnieuw installeerde) ben ik ooit gestopt het te gebruiken.

Een paar maanden geleden heb ik FTR weer eens geinstalleerd, met name omdat het schedulen van opnames een stuk flexibeler is, bv Wegmisbruikers alleen op zondagavond opnemen op SBS6 (en dan geen last hebben van de herhaling op de dinsdag, of herhaling op een andere zender op een andere dag) en omdat men met een eigen tuner oplossing kwam, in de hoop dat deze wat stabieler zou zijn dan die van MP zelf.

Ik gebruik zelf 2 FloppyDTV DVB-C kaarten met Ziggo en de afgelopen maanden zijn er heel wat Argus (alpha) bugs gefixed door de ontwikkelaars van FTR (waarvoor mijn dank!) waardoor het in mijn ogen een prachtig stukje software is geworden :D

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

[...]

Yes i did it.. Had wat problemen met installatie van W7, maar dat lag meer aan wat dingen die ik over het hoofd had gezien. Nu nog even worstelen met de strings voor de import van de series en mijn dts aan de gang krijgen. Die doet het nog niet. Maar daar kom ik wel uit. Zo niet, zijn jullie de eerste die het weten :-).

Video playback lijkt ook vloeiend te lopen. Ik heb SAF 5 gebruikt met de instellingen standaard en zoals de screenshots aangeven in het topic over saf5 op team mediaportal..

Eindelijk na maanden die glitch uit mijn movies... Geen coreavc meer voor mij.

tnx for the support

Weet iemand hoe je 90210 moet toevoegen? Hij voegt ze wel toe, maar alle afleveringen zijn Season 2 Aflevering 10. Naam die ik heb gebruikt is:
90210\90210 - 01.19

Suggesties met betrekking tot de strings?

[Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 29-05-2010 11:21]

Basement Bios ---- Exo-S

Ik gebruik op dit moment nog steeds CoreAVC i.c.m. Windows 7 (32b) en geen SAF (daar had ik weer slechte ervaringen mee) maar ik heb met mijn setup geen hick-ups/glitch o.i.d.. Het hoeft dus misschien niet werkelijk aan CoreAVC te liggen maar mogelijk meer aan de combinatie met andere codecs/filters?

M.b.t. 90210 bestandsnaam: 90210 S02E10
Mystikal schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:54:
[...]
Yes i did it.. Had wat problemen met installatie van W7, maar dat lag meer aan wat dingen die ik over het hoofd had gezien. Nu nog even worstelen met de strings voor de import van de series en mijn dts aan de gang krijgen. Die doet het nog niet. Maar daar kom ik wel uit. Zo niet, zijn jullie de eerste die het weten :-).

Video playback lijkt ook vloeiend te lopen. Ik heb SAF 5 gebruikt met de instellingen standaard en zoals de screenshots aangeven in het topic over saf5 op team mediaportal..

Eindelijk na maanden die glitch uit mijn movies... Geen coreavc meer voor mij.

tnx for the support

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Alles leuk en aardig, die tutorial van The Zep Man, maar hoe krijg ik m'n FloppyDTV werkend in MediaPortal? Want die tutorial van The Zep Man heeft het over externe smartcard readers e.d.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ThinkPadd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:29:
Alles leuk en aardig, die tutorial van The Zep Man, maar hoe krijg ik m'n FloppyDTV werkend in MediaPortal? Want die tutorial van The Zep Man heeft het over externe smartcard readers e.d.
Gewoon drivers installeren van je FloppyDTV (de nieuwste van de website). Dan moet hij als het goed is werken.

Ik wil wel helpen, dan moet je even een DM sturen :)

[Voor 6% gewijzigd door HaTe op 30-05-2010 19:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

HaTe schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:13:
[...]

Gewoon drivers installeren van je FloppyDTV (de nieuwste van de website). Dan moet hij als het goed is werken.

Ik wil wel helpen, dan moet je even een DM sturen :)
Ja het is inderdaad gelukt, maar nu moet ik de gids nog aan de gang krijgen. Daar staan nu alleen meldingen in dat hij geen info heeft.

Hoe doe ik dat? (De EPG aan de gang krijgen met een FloppyDTV + Ziggo)
Laat maar, had het niet aangevinkt in de config :)

[Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 30-05-2010 20:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Voor het eerst een soepele upgrade, vandaag van RC1 naar RC3 gegaan. Geen enkel gekloot, 1 klik upgraden, mptvseries, moving pictures, onlinevideos en streamedmp bijgewerkt en gaan. Eerste wat opvalt is de fanart bij muziek nu ook, handig met automatische downloader. Verder wat irritante bugjes weggewerkt, geen raar gedrag meer in dvd menus, nog geen enkele "Mediaportal stopped responding", moving pictures scrollt weer soepel, in 1x compleet soepele HD video zonder dat de core.dll en dshowhelper vervangen hoeven te worden en ook youtube HD doet het nu normaal!

Ik ben onder de indruk! Tijd om nog wat mensen te bekeren ;)

setup:
w7 x64
onboard Nvidia 9400
SAF 4.00

[Voor 3% gewijzigd door wagenveld op 30-05-2010 20:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
ThinkPadd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:06:
Hoe doe ik dat? (De EPG aan de gang krijgen met een FloppyDTV + Ziggo)[/s] Laat maar, had het niet aangevinkt in de config :)
Even geduld hebben, of anders TV Server config starten:

en daar even op 'Refresh EPG' klikken, en vervolgens even wachten tot hij gevult word/is.
TV Server Configuration

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Hmm in navolging van mijn gisteren succesvolle install en waarbij bijna alles werkte. Wil nu geen enkele film of serie meer opstarten. Hij blijft in het menu staan van moving pictures/ Tv-series of ook gewoon my video's.
Sterker nog, op het moment dat ik de film bestand wil starten heb ik een volledige freeze van MP. Taakbeheer en MP killen is het enige wat nog werkt.. Reboot haalt ook niets uit...

Schiet mij maar lek :)

Ergg vreemd. Zover ik me kan herinneren heb ik niets meer verandert. Het zal wel weer iets simpels zijn.
En het begon allemaal zo goed... Ik had het kunnen weten :+

[Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 30-05-2010 20:59]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je haalt niet toevallig je gegevens van een externe opslag die op het moment van aanspreken niet beschikbaar was? Daar kan MediaPortal namelijk slecht tegen.
Mystikal schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:58:
Hmm in navolging van mijn gisteren succesvolle install en waarbij bijna alles werkte. Wil nu geen enkele film of serie meer opstarten. Hij blijft in het menu staan van moving pictures/ Tv-series of ook gewoon my video's.
Sterker nog, op het moment dat ik de film bestand wil starten heb ik een volledige freeze van MP. Taakbeheer en MP killen is het enige wat nog werkt.. Reboot haalt ook niets uit...

Schiet mij maar lek :)

Ergg vreemd. Zover ik me kan herinneren heb ik niets meer verandert. Het zal wel weer iets simpels zijn.
En het begon allemaal zo goed... Ik had het kunnen weten :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Nee, de data staat gewoon lokaal op de HD. Ik heb er wel shared mappen tussen zitten, maar die gebruikte ik op dat moment niet. Ik kan ze er weleens tussenuit halen, maar ik kan niet geloven dat het daar dan aan ligt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je die shared mappen hebt toegevoegd als zijnde te controleren data-mappen dan worden ze wel meegenomen door MP. Ik gebruik 2 netwerkschijven voor data_opslag en de ene wil nog wel eens in slaap vallen zonder wakker te willen worden. Dan krijg ik dezelfde problemen als jij beschrijft. Ik wil geen data van die schijf gebruiken maar deze staat wel in de MP-shares en dat is voldoende om MP gek te maken.
Mystikal schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:15:
Nee, de data staat gewoon lokaal op de HD. Ik heb er wel shared mappen tussen zitten, maar die gebruikte ik op dat moment niet. Ik kan ze er weleens tussenuit halen, maar ik kan niet geloven dat het daar dan aan ligt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
Als je die shared mappen hebt toegevoegd als zijnde te controleren data-mappen dan worden ze wel meegenomen door MP. Ik gebruik 2 netwerkschijven voor data_opslag en de ene wil nog wel eens in slaap vallen zonder wakker te willen worden. Dan krijg ik dezelfde problemen als jij beschrijft. Ik wil geen data van die schijf gebruiken maar deze staat wel in de MP-shares en dat is voldoende om MP gek te maken.

[...]
Kijk, dat zijn tips waar ik wat aanheb.
_/-\o_
Ik zal ze er vanavond eens uit gooien, want het zou zo maar kunnen dat ik dat zo ingesteld heb NADAT MP gisteren wel normaal draaide...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 14:46
Mij nog eens bezig gehouden met MediaPortal, moet zeggen tegenover vorig jaar een heuse verbetering.

Dit is het resultaat, wel tevreden van: http://www.youtube.com/watch?v=rBN_r_uxymI

versie: MediaPortal RC3 + TV client
skin: StreamedMP
plugins: fanart handler, moving pictures, MP TV series, my trailers, online videos, my emulators, my lyrics.

Snelheid van het zappen is ook serieus verbeterd, zo goed als instant als ik op dezelfde satelliet blijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

De shared mappen waren niet het probleem.

Ik snap er echt niets van. Even voor de volledigheid een complete beschrijving.

Video's spelen niet af (divx, dvd of mkv). Ik ga via het menu naar de film. Klik erop. Krijg het detail overzicht van de film. Klik op play en er gebeurt niets. Scherm blijft staan bij detail overzicht. Het licht niet aan de films, ik graphstudio spelen ze probleemloos af. Zaterdag werkte het nog wel.

Specs:
W7 (incl alle updates)
MP V1.0.7.0.
Streamed MP
SAF5 codecs

Maar nogmaals zaterdag werkte het nog wel. |:(

Kan ik ergens een log van MP vandaan toveren? Als die al gemaakt wordt?

[Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 31-05-2010 17:22]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
4 juni alweer rc4!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ga daar maar niet van uit ;)
Mystikal schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:20:

Video's spelen niet af (divx, dvd of mkv). Ik ga via het menu naar de film. Klik erop. Krijg het detail overzicht van de film. Klik op play en er gebeurt niets. Scherm blijft staan bij detail overzicht. Het licht niet aan de films, ik graphstudio spelen ze probleemloos af. Zaterdag werkte het nog wel.

Specs:
W7 (incl alle updates)
MP V1.0.7.0.
Streamed MP
SAF5 codecs

Start MP Debug mode en kies de onderste optie :)
Je kan ook gewoon naar de log map gaan in de installatie map

[Voor 3% gewijzigd door HaTe op 31-05-2010 17:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 10:46
Hmm gebruik het nu al een hele tijd naar tevredenheid maar toch 2 irritatie's. Geluid loopt bij mp4/m4v bestanden compleet out of sync. Terwijl bij mkv (gelukkig zijn vrijwel alle films mkv bij mij :) het goed is.

Nederland 1 2 en 3 HD zijn niet vloeiend te krijgen, heb al geprobeert met de SAF pack, de windows DTV driver (Dat ding wat standaard in win 7 zit) en pDVD9 codec. Het loopt opzich vloeiend maar bij wat heftige bewegingen komt er een soort rare stottering doorheen, ( cpu load maximaal 50%). Ik gebruik een nvidia ion setup.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nog 2 problemen hier.
Af en toe stotteringen bij het TV kijken. (had ik met RC1 volgens mij niet). Hebben meer hier last van? Kan het aan de HDD liggen (Samsung F3). Timeshiften gebeurt ook op die schijf op een andere partitie dan de Windows partitie.
24p materiaal loopt niet vloeiend en onze TV ondersteund geen 24Hz.. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Verwijder dan eens al je shares en voeg ze opnieuw toe onder MovingPictures (als je dit al niet geprobeerd hebt).

Specs:
W7 (incl alle updates)
MP V1.0.7.0.
Streamed MP
SAF5 codecs

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
60Hz als standaard RR kiezen? Dat al geprobeerd?
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:06:
Nog 2 problemen hier.
Af en toe stotteringen bij het TV kijken. (had ik met RC1 volgens mij niet). Hebben meer hier last van? Kan het aan de HDD liggen (Samsung F3). Timeshiften gebeurt ook op die schijf op een andere partitie dan de Windows partitie.
24p materiaal loopt niet vloeiend en onze TV ondersteund geen 24Hz.. Wat kan ik hier aan doen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
Wat is het voordeel van dit boven xbmc?

[Voor 39% gewijzigd door lowfi op 31-05-2010 18:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij TVseries pluggin zelf een serie toevoeg ?.

Ik heb bv bij manuel import the Pacific staan, maar die pakt hij dus niet automatisch mee nu wil ik hem dus zelf toevoegen en een cover toewijzen etc.
Maar ik krijg het niet voor elkaar, kan het alleen toevoegen in een bestande database van een serie zoals bv Lost
En dat wil ik natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

hardware-lover schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:23:
60Hz als standaard RR kiezen? Dat al geprobeerd?

[...]
Werkt 24p/Hz beeldmateriaal dan beter op 60Hz?
Ik heb overigens op mijn PC beeldscherm geen last van schokjes bij 24p materiaal..
lowfi schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:
Wat is het voordeel van dit boven xbmc?
De geweldige TV Server :)

[Voor 22% gewijzigd door HaTe op 31-05-2010 18:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Mektheb schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:32:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij TVseries pluggin zelf een serie toevoeg ?.

Ik heb bv bij manuel import the Pacific staan, maar die pakt hij dus niet automatisch mee nu wil ik hem dus zelf toevoegen en een cover toewijzen etc.
Maar ik krijg het niet voor elkaar, kan het alleen toevoegen in een bestande database van een serie zoals bv Lost
En dat wil ik natuurlijk niet ;)
Heb je hier: http://www.therenamer.com/ misschien wat aan? Programmaatje wat je series op internet opzoekt en ze dan renamed naar een formaat waar de meeste programma's wel mee overweg kunnen _/-\o_ Misschien pakt hij je series dan wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:41:
[…]
De geweldige TV Server :)
Ik heb UPC :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op mijn scherm (50" Plasma) draait 24p materiaal het soepelst in;

24Hz; (96Hz op mijn scherm) beeld pant soepel in nauwelijks waarneembare stapjes
60Hz; beeld pant met lichte maar zichtbare stapjes
50Hz; beeld pant met duidelijk zichtbare stappen

Ik heb de auto RR aanstaan onder MediaPortal config en daarmee draait elk type video (24/50/60) op zijn soepelst.
[...]

Ik heb overigens op mijn PC beeldscherm geen last van schokjes bij 24p materiaal..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
C:\Program Data \ Team MediaPortal \ MediaPortal \ log
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:38:
[...]
Ga daar maar wel vanuit (als het niet eerder is) want RC5 staat inmiddels scehuled voor 14-6-2010 :*)
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:06:
Nog 2 problemen hier.
Ligt niet aan je HDD, loopt hier prima en heb dezelfde HDD's ;)

Wat je nog kan doen (als je dat nog niet gedaan had):
- Timeshift / Record folder in je virusscanner 'excluden'
- MediaPortal folder (program files & program data) in je virusscanner 'excluden'
- RR changer setting aanpassen dat hij voor TV NIET op 50Hz gaat, maar gewoon op 25Hz blijft. Ik ga er even vanuit dat je TV ook 25Hz ondersteund als hij 24Hz ook pakt.

Ik moet zeggen dat de TV Server (RC3) voor mijn gevoel dat stabielste is tot nu toe.

[Voor 84% gewijzigd door -Leon- op 31-05-2010 20:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

3dmaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:51:
Nederland 1 2 en 3 HD zijn niet vloeiend te krijgen, heb al geprobeert met de SAF pack, de windows DTV driver (Dat ding wat standaard in win 7 zit) en pDVD9 codec. Het loopt opzich vloeiend maar bij wat heftige bewegingen komt er een soort rare stottering doorheen, ( cpu load maximaal 50%). Ik gebruik een nvidia ion setup.
Als je 50% cpu-load hebt op een dual-core ION, dan loopt één van je cores op 100% te stampen. Kijk dus even goed naar je cpu-load.
[...]

[...]
In theorie krijg je 24P enkel soepel als je refreshrate op meervouden van 24Hz ingesteld staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:38:
[...]

-O- gezien hij al bij de changelog staat duurt het nog een week ( interne tests) en dan wordt hij publiekelijk tenzij er nog erge bugs in de release zitten.

http://mantis.team-mediap...log_page.php?project_id=1

edit:@-Leon-
*O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Pech. Probeer het anders zelf even en neem de tijd om het in te stellen. Als je weet wat je doet ben je in een half uur klaar met alles. MP > StreamedMP > SAF. Dan zit je al bijna aan een perfecte setup.
hardware-lover schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:58:
Op mijn scherm (50" Plasma) draait 24p materiaal het soepelst in;

24Hz; (96Hz op mijn scherm) beeld pant soepel in nauwelijks waarneembare stapjes
60Hz; beeld pant met lichte maar zichtbare stapjes
50Hz; beeld pant met duidelijk zichtbare stappen

Ik heb de auto RR aanstaan onder MediaPortal config en daarmee draait elk type video (24/50/60) op zijn soepelst.

[...]
Oke dus 60 Hz lijkt beter te gaan. Ik heb de RefreshRate changer wel een keer geprobeerd, maar werkte niet goed. Ik zal het binnenkort nog iets beter testen :) Ipv 24Hz moet de TV dan maar op 60Hz draaien.
-Leon- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:05:
Ga daar maar wel vanuit (als het niet eerder is) want RC5 staat inmiddels scehuled voor 14-6-2010 :*)
Klopt, dat stond er vorige week ook al wel allemaal. Ik zie dat ze een boel bugs hebben opgeschoven naar RC5. Kan ook :) Dan zal het wel kloppen ja.
Ligt niet aan je HDD, loopt hier prima en heb dezelfde HDD's ;)
Heb jij er dan ook 1 in je PC zitten en gebruik je die dan ook voor timeshiften en windows tegelijk?
Wat je nog kan doen (als je dat nog niet gedaan had):
- Timeshift / Record folder in je virusscanner 'excluden'
- MediaPortal folder (program files & program data) in je virusscanner 'excluden'
- RR changer setting aanpassen dat hij voor TV NIET op 50Hz gaat, maar gewoon op 25Hz blijft. Ik ga er even vanuit dat je TV ook 25Hz ondersteund als hij 24Hz ook pakt.

Ik moet zeggen dat de TV Server (RC3) voor mijn gevoel dat stabielste is tot nu toe.
Dat van de virusscanner excluden vind ik een goed idee. Ik kan goed begrijpen dat het daardoor wat vertraging kan oplopen :) Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het niet aan de RR ligt, dus die blijft mooi op 50Hz.
Question Mark schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:08:
In theorie krijg je 24P enkel soepel als je refreshrate op meervouden van 24Hz ingesteld staat.
Klopt. Onze TV ondersteund dus geen 24Hz, daarom vraag ik voor een oplossing :). Als 60Hz al beter werkt, dan is het natuurlijk mooi.
Het ding is ook al 3 jaar oud ofzo. Sharp LC-37GE1E. Was topsegment in die tijd.

Ik zal het allemaal even proberen morgen. Nu is moeders TV aan het kijken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Heb jij er dan ook 1 in je PC zitten en gebruik je die dan ook voor timeshiften en windows tegelijk?
Sterker nog, had er 4x 1TB inzitten, waarvan er 1 was opgesplitst in een C & D schijf, C draaide OS op, en op D: de timeshift/record folders.
HaTe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Klopt. Onze TV ondersteund dus geen 24Hz, daarom vraag ik voor een oplossing :). Als 60Hz al beter werkt, dan is het natuurlijk mooi.
Ooh, ik had dus verkeerd gelezen. Hij ondersteund geen native 24Hz, dan kan je het inderdaad het beste op 60Hz proberen: 3:2 pulldown detectie ;)

[Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 01-06-2010 11:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 10:46
Ik neem aan dat er meer mensen een nvidia ion als basis gebruiken? Hoe hebben jullie de codec's en instellingen staan voor de nederlandse HD zenders. Ik heb net even gechecked maar de cpu load komt niet te hoog. beide cores komen bij lange na niet op 100%.

Ik gebruik de Microsoft DTV codec uit win 7. Die loopt nog het best. de PDVD9 is dramatisch. Het zijn niet echt schokjes van een codec die het niet bijhoud maar meer een soort glitches.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Merk je hetzelfde als je een uitzending opneemt. En dan buiten MP deze afspeelt met bijvoorbeeld met MPC-HC?

Als die het wel goed afspeelt, dan weet je dat je opname goed is, en dat het dus niet aan MP TV-server ligt. Speelt die het ook niet goed is, dan weet je dat het of aan MP TV Server ligt of iets systemwide.

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee