Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Jaja deel 2 alweer! :)
Naar deel 1...

Hier zal ik info plaatsen over Media Portal en over hoe ik dit heb ingesteld.
Mijn HTPC speelt werkelijk alles van Blu-Ray, Digitale TV, MP3 tot RSS feeds en internet streams d.m.v. Media Portal.

Dit topic is algemene speciefieke setup info voor Media Portal.
Algemene info over het programma kun je vinden op de site.
Hier mijn setup.

Hoofdstukken: (work in progess... :+ )
1 Wat is het en installatie (hieronder)
2 Films
3 Muziek
4 Foto's
5 Televisie
6 EPG voor analoge TV (thx REDFISH)
7 TV-series
8 Uitzending Gemist
9 (buiten MediaPortal) DVD's (maximale kwaliteit inclusief extra's en menu's) rippen voor Media Portal
10 (buiten MediaPortal) DVD's rippen (redelijke kwaliteit zonder extra's of menu) voor Media Portal
11 Oldschool games (Snes, Megadrive, Playstation, Arcade, etc.)
12 HD-DVD & Blu-Ray disks (de schijfjes dus, niet de bestanden) afspelen in Media Portal
13 (buiten MediaPortal) Muziek CD's rippen voor Media Portal
14 World Map (Google maps en Microsoft Virtual Earth) op Media Portal
15 Online video's (You Tube, Apple Trailers, Yahoo Video, etc.)
16 DVD's en CD's rippen binnen Media Portal

OVERIG
- Codecs: aangezien er veel problemen zijn qua setup start ik een codec gedeelte:
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA
- Hoe bouw je een HTPC: Hier een geweldige guide!

(heb je een aanvulling? Stuur mij een PM!)

1: Wat is het en installatie

Wat is Media Portal?
Media Portal is een Open Scource programma waarmee je je PC in een geavanceerde Media Center veranderd.
Muziek, internet, radio, films, DVD's, RSS, weerberichten, TV-series, en nog veel meer is mogelijk.

De voordelen van Media Portal:
Gratis.
Zeer veel plugins.
Constand in ontwikkeling.
Alles is vrij aan te passen.
Zeer actieve en behulpzame community.

Hoe ziet het er uit? (bij mij altans... :) )
Start menu:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/basichome.jpg
Films:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/movingpics_filmstrip.jpg
TV Series:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/tvseries_series_poster_list.jpg

De menu's scrollen mooi in elkaar over en alles is (met wat werk en onderzoek) naar eigen wens in te delen.
Bij mijn skin (AEON WIDE) wisselen zelf de achtergronden afhankelijk van in welk menu je zit!

Ik gebruik bijv. mijn HTPC niet voor muziek CD's (heb alles geript) en dus heb ik het menu 'Speel muziek CD' niet ingeschakeld.

Hoe installer ik Media Portal?
WIKI hier.

Hieronder zal ik mijn installatie beschrijven inclusief de codecs en specifieke instellingen die ik heb.
Dit kan dus ook op andere manieren maar voor mij werkt deze setup zeer goed.
Dit is dus mijn setup en alles is voor eigen risico! Ook heb ik geen behoefte in discussie over betere andere codec's, deze setup werkt voor mij.
Met de setup hieronder kun je Films, TV-series en Online Muziek video's bekijken en luisteren naar muziek (met Last.FM) en Internet radio.

Mijn installatie volgorde.
1 Update Windows XP/Vista.

2 Update alle drivers (videokaart, geluidskaart, DirectX, etc.)

3 Download en installeer Deamon Tools. (voor het afspelen van DVD bestanden)

4 Codec's: hier geef ik 2 opties:
- Voor meer controle over codec's en een duidelijke codec setting:
Download en installeer FFDShow Tryouts (goede verzameling codecs, ik gebruik de Beta versie maar de stable versie kan natuurlijk ook)
- (Dank aan n1ck) Voor een kant een klaar codecpack waarmee alles werkt (nadeel is dat je veel verschillende codec's krijgt en je dus het overzicht kwijt bent, maar is wel erg makkelijk):
Download en installeer K-Lite Codec Pack Full of Standard...

EDIT: Voor een zeer goede en uitgebreide codec uitleg met FFDShow download deze gids (met dank aan Goose van het MP forum)
Een zeer uitgebreide uitleg hier.

5 Download en installeer Media Portal 1.0.2. Start de configuratie nog niet.

6 Download MP-TVSeries plugin en plaats dit bestand op een plek waar je het kan vinden.
Pak het bestand uit en open de map knip of kopieer de MP-TVSeries.dll en doe deze in \Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\Windows\
Handleiding van TV series hier

7 Nu is moet je kiezen voor een skin (kies gerust meerdere je kan later gemakkelijk veranderen van skin)
Veel skins zijn hier en hier te vinden
Ten eerste bepaalt je scherm/TV veel.

Voor breedbeeld (wat ik heb) zijn goede opties:
StreamedMP
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/basichome.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/movingpics_filmstrip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/tvseries_series_poster_list.jpg

Monochrome
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Home.jpg?t=1197285056
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Films1.jpg?t=1197285879
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeries1.jpg?t=1197286267

4:3 versies zijn er minder, maar mooi vind ik
aMPed.

Bij elke skin staat hoe te installeren in een readme..

8 Start nu de Media Portal configuratie.

Voor mensen met een MCE Remote/Keyboard:
- Ik moest met XP de MS Rollup 2 installeren om de MCE keyboard en remote aan de praat te krijgen.
- Gebruik MPTray om de groene start knop te gebruiken (ook voor Vista).
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
EDIT:
(dank aan LiquidT_NL) Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen (2e manier):
start -> uitvoeren -> gpedit.msc
bij zowel computerconfiguratie als gebruikersconfiguratie:
administratieve templates -> windows componenten -> Media Centre
Daar staat 1 GPO in: die moet je inschakelen.
- Als je niet (na het drukken op de groene knop) MP als actief hebt staan, gebruik dan MP Focus....

Aandachtspunten van derden:
- (dank I_am_akira) Voor Vista gebruikers, schakel windows vista premium 32bit aero skin uit.
- (dank aan alvi) Vink dat MP bij minimaliseren naar de tray gaat, neemt 6-7 Mb in of zo en zo heb je instant MP on als je erop klikt.
- (dank aan Operations) vage problemen worden veroorzaakt door lettergroottes groter dan de standard 96 DPI, Houdt deze dus als standaard in windows.

[ Voor 117% gewijzigd door ThaClown op 09-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om af te trappen; respect voor de hoeveelheid werk die je erin hebt gestopt... _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

[zeikmodus]
Ik mis alleen de 2e startpost. Stond ook een hoop nuttige info in..
[/zeikmodus]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien is het makkelijk alle linkjes naar diverse posts in vorige topic gewoon allemaal te verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 16:35
Vind dat met die linkjes wel OK werken hoor. Je moet gewoon even goed kijken, maar dan lukt het wel. Hij kan het nu al niet allemaal meer onder elkaar zetten door de nieuwe replies :p

Iemand veel ervaring met de Logitech Harmony remotes? Is het mogelijk om meteen met een knop naar the TvSeries plugin te gaan, daar het met bijna alle andere items wel kan (TV, Video, DVD, etc.) Ik snap wel dat TvSeries een plugin is, maar ik vroeg het me toch af.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2024
Lijkt mij handig voor de overzichtelijkheid dat al die linkjes van vorig topic gequote worden in de ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marlibica schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:52:
[zeikmodus]
[/zeikmodus]
Mocht dat niet meer in de eerste post passen, kan dat eventueel in de mijne...

Is er eigenlijk een maximum aantal woorden voor een post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
???? je kunt toch nog alle links gebruiken?
2e startpost was films toch (staat in de hoofdstukken)?

[ Voor 19% gewijzigd door ThaClown op 11-03-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Marlibica schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:52:
[zeikmodus]
[/zeikmodus]
Welke startpost is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 18:45

m0nk

16-09-2003 15.15

offtopic:
tis goed zo joh, anders moet je elke extra post met uitleg hier weer gaan posten en de links aanpassen etc, wordt het alleen maar onoverzichtelijker van. Nu kan je die info gewoon op de originele plaats terug vinden door de linkjes te volgen en kan hier lekker verder gepraat worden over Media Portal! :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mooi dan is het goed zo... praat lekker verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zou echt heel graag proberen om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb het meeste gelezen maar wordt toch nog een beetje afgeschrikt door alle installaties en plugins. Zijn er mensen die deze howto's gevolgt hebben en er zonder problemen doorkwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Joehoe, deel 2, fijn!

Ik volg al een tijd het eerste; rustig (verspreid over een hoop middagpauzes deel 1 gelezen :)

Gisteravond aan de slag met m'n werkloze desktop; nog niet 100% wat ik wil als HTPC, maar wel al in staat om Windows te draaien en beeld te geven :+

Na de installatie van Windows en hardware drivers de software van MP gedownload en geïnstalleerd.
Was een beetje lui, heb de installatie vrij "next-next-next" uitgevoerd. Ging goed.
Blijkt uiteindelijk ook weinig te kunnen misgaan.

Configuratie: enkel bij Music en Videos verwezen naar de mappen van de betreffende bestanden (1 partitie met MP3 en 1 partitie voor avi, dvd-back-ups, ... bedoeld).
Verder gespeeld met de scherminstellingen (breedbeeld), de interface verkennen, ... werkt allemaal erg prettig en intuïtief.

Hoedje af voor de maker(s) _/-\o_ !

De tests...

MP3: speelde fijn af.

Op de één of andere manier werden alle mappen en bestanden in de filmstrip-weergave getoond. Zag ze liever in "list" (eens je dat voor een map koos, blijft 'ie dat overigens onhouden, dus geen erg).

Video: M'n voorlopig enigste avi bestand (een geduldig binnengehengelde divx) speelde niet af.
Na installatie van een divx-codec en Media Player Classic kon ik de avi nog niet afgespeeld krijgen.
Volgens Gspot zit er in het bestand "ergens" een "bad length".
Exacte versie van de codec en de foutmelding heb ik niet opgeschreven; ik check vanavond nog effe voor de geïnteresseerden.

Ik gok er op dat m'n avi corrupt is.
Een andere heb ik niet, dus even geduld :)

Met het back-uppen van m'n DVD's begin ik vanavond; ik gok er op dat dat zal lukken.
En dat MP ze ook goed gaat afspelen.

Wat staat er nu nog op m'n todo-boek:
- DVD's back-uppen
- uitzoeken hoe ik op m'n machine de covers, ... krijg (zag dit al her en der uitgelegd, wordt dus studiewerk)
- de HTPC (nu "gewone" PC kast en schreeuwerige voeding) in een elegant HTPC-dedicated-kastje monteren en het toetsenbord-en-muis-met-draadje door "iets" draadloos vervangen

HD DVD, Blue ray en andere nieuwigheden spreken me voor het ogenblik niet aan, daar wacht ik nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43

iop

SaURoN schreef:
Ah nu je het zegt ja klopt Nouja geen zin in skin wisselen, Vind monochrome wel fijn werken al moet ik zegggen xface is ook mooi

Zeker blij dat ik nu ook een ir afstandsbediening werkend heb gekregen , werkt toch wat lekkerder als een toetsenbord/muis
Hier de link met het adres van de skin Monochrome Mod 1.4.686.rar

^van getagrip^ Monochrome looks met mijn tv-series layout dus (die had ik op mijn screenshot staan..)

//edit voor de duidelijkheid voor/van andere lezers, mijn eerdere post:

Ook heb ik de my series import anders opgelost als thaclown, ik zal later nog eens posten hoe precies, maar zijn manier werkte iig niet voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205171257_2_FT4396_sss_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205171257_2_FT4396_ss_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205171257_2_FT4396_names_.jpg

Klik voor groter ^^
Het resulteert in:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205168788_2_FT4396_img_2164_.jpg
Anoniem: 244923 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:34:
Ik heb mijn MediaPortal geherinstalleerd, maar hoe krijg ik die TV-series weer onder elkaar met tekst ernaast? Ik krijg nu zo'n 9 banners te zien in rijen van 3, maar wil dat graag onder elkaar (zoals op foto's hierboven).
ThaClown in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."
-* voor de duidelijheid *-
Banners niet in groepen van 3 bij 3; Het kan dus wel met monochrome, maar dan de mod versie die ik hierboven heb genoemd, van getagrip.

[ Voor 55% gewijzigd door iop op 11-03-2008 18:11 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244923

Oke bedankt man, ga het gelijk zo testen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

BM

Moderator Spielerij
Met het risico een enorm domme vraag te stellen, maar ik kan het in dit (en vorig ;)) topic niet vinden.

Is het mogelijk dat op het moment dat ik een liedje start, direct naar het 'now playing' scherm gesprongen word? Als ik nu bij de artist overview op play druk, gaat ie netjes afspelen, maar kom ik in playlist view terecht, daar zou ik dus naar 'Now playing' willen springen. Heb ook al gezocht op het forum van mediaportal, maar daar heb ik ook niks gevonden.

Prachtig stukje software verder, maar dit is wel ff irritant :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31
ben al een poos bezig met mediaportal, en gaat 'soms' erg goed en 'soms' ook niet.

Af en toe heb ik in de plugins en andere selectie vlakken dat het selectie vlak onder het woord staat zeg maar.. beetje vreemd, gebruik monochrome als skin.. als ik classic skin doe heb ik er geen last van.

Verder heb ik een CRT scherm, nu heb ik monochrome skin en die is eigenlijk bedoeld voor een hdtv tv (voglens mijiets van een 720p reso). Dit houdt in dat m'n lettertype erg klein is en dus slecht / bibbert op m'n crt (reeds aangesloten via een rgb scart kabel). Nu heb ik wat zitten edditen in fonts.xml in de skin directory maar dat heeft niet echt soelaars geboden... kan je niet gewoon ergens de standaard font met punt 4 verhogen? .. overigens werkt het hoger instellen van de dpi ook niet... zelfs op 120 blijven deletters klein.

Verder heb ik ook last dat het soms even duurt voordat hij overschakeld naar TV, dan gaat mediaportal even op de achtergrond en komt dan later weer teurg, is niet echt heel erg, maar wel jammer.. dan zie je toch dat windows gewoon draait :)

Weet iemand iets met deze dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer net mijn HD 3450 weer in te bouwen, en alles is echt super donker nu... heb mijn probleem al op een ander subforum gepost, maar als iemand het antwoord weet.. please !
Anoniem: 244923 in "Ati x1250 versus Ati HD 3450"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Volgens mij had Moondust dit probleem ook en opgelost, check deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Heb een beetje vaag probleem,
Als ik Discovery HD kijk (casema) is het beeld helemaal super, maar wanneer ik National GeoHD of film1HD kijk schokt het beeld behoorlijk. Zowel met de powerDVD- als met FFDshow codec. Nu weet ik dat discovery mpeg-2 is en de anderen H264 maar weet even niet meer wat voor codec ik moet gebruiken nu :?
Iemand suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Stomme vraag misschien maar kan je ook een DVD disc afspelen/of media bestanden op een DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lt. Marx schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:51:
Stomme vraag misschien maar kan je ook een DVD disc afspelen/of media bestanden op een DVD?
Ja.
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:32:
Nu weet ik dat discovery mpeg-2 is en de anderen H264 maar weet even niet meer wat voor codec ik moet gebruiken nu :?
Iemand suggesties
CoreAVC?

[ Voor 29% gewijzigd door -Leon- op 12-03-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eigen vraag uit de vorige topic ook maar effe kopieren:

'k ben na een paar dagen toch echt wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de FloppyDTV & RTL 7. Dan met name hoe bij jullie de scrollbar onderin eruit ziet. Is die strak, is die wazig, is die goed te lezen? 'k vind hem hier namelijk behoorlijk wazig en slecht te lezen gezien het kwaliteitsverschil met mijn Samsung HD-Decoder (DCB-H360RS)

Daarnaast hoor ik graag van de MP gebruikers welke codec jullie hebben ingesteld in MP Configuratie (television) bij de MPEG-2 Video decoder. Staat deze nog op de standaard MPV Decoder Filter of gebruiken jullie daar ffdshow / PowerDVD voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12:08
MPV Decoder geeft wel vol beeld bij de TV opnames!

Maar mijn TV logos werken toch nog steeds niet, iemand een idee waarom die niet werken?

Staan toch echt in:

Thumbs/TV/Logos

En hebben ook toch echt dezelfde naam als de zenders in media portal.

Edit: Opgelost met behulp van ThaClown, Als je vista gebruikt moeten de logo's in:

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Thumbs\TV\Logos

[ Voor 134% gewijzigd door Operations op 12-03-2008 14:02 ]

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241234

Ik ben nu bezig met de Indigo skin (andere kleur voor monochorme), nu heb ik het gewone standaard hoofdmenu dus niet "Basic Home". Nu wil ik graag een menu item hebben met extra of overig waar ik de plugins in kan verwerken die ik niet vaak gebruik.

Nu heb ik wel gezien dat Indigo en monochrome beschikken over een extra menu maar ik weet niet hoe ik daar de plugins in kan krijgen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241234

Anoniem: 241234 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:10:
Ik ben nu bezig met de Indigo skin (andere kleur voor monochorme), nu heb ik het gewone standaard hoofdmenu dus niet "Basic Home". Nu wil ik graag een menu item hebben met extra of overig waar ik de plugins in kan verwerken die ik niet vaak gebruik.

Nu heb ik wel gezien dat Indigo en monochrome beschikken over een extra menu maar ik weet niet hoe ik daar de plugins in kan krijgen.

Iemand een idee?
Laat maar ik heb het al. de plugin minisweeper.dll zat te zieken daardoor zag ik sommige items niet. vet raar. maar ja is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb bij Media Portal mijn tv ingesteld op Netherlands, Arnhem @ UPC.

Alleen me zenders zijn erg voorzien van ruis

Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Er is weer een nieuwe versie van Monochrome en Indigo...
Monochrome 1.6
Indigo 1.6

2 goeie fixes:
Een Tv series bug is opgelost (omschrijving verscheen pas na 2e keer selecteren)
Keuze uit 8 of 12 regels in de TV Gids

[ Voor 71% gewijzigd door ThaClown op 12-03-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Thanks, Indigo vanavond maar eens updaten! Leuke naam ook voor Monochrome MCE. Woon op Indigoblauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blackburst schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:57:
Volgens mij had Moondust dit probleem ook en opgelost, check deel 1.
Kon het niet vinden in deel 1, dus als Moondust dit zelf leest, misschien dat je me kan helpen met die contract/blacklevel issues !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Moderators:

Ik wil nu wat dingen aanpassen aan de hoofdposts in dit topic maar omdat die geloten is kan dat niet... wat doe ik hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

De desbetreffende post hierheen kopieeren (eventueel in je TS) en dan de links updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
grrr dat is wat omslachtig,.....
Misschien moet ik maar een website maken met alles onder elkaar en dan hier de discussies/links houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThaClown schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:48:
grrr dat is wat omslachtig,.....
Misschien moet ik maar een website maken met alles onder elkaar en dan hier de discussies/links houden...
Zou wel bijzonder overzichtelijk zijn, klik je bijvoorbeeld op TV. En dan stukje over Analoog, Digitaal en de logo's ( ;) ) bijvoorbeeld.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ok dan, ik wil toch wat meer gaan oefenen met Dreamweaver...
En hier (en op het MP forum) zal ik vast hulp kunnen vinden, dit weekeind ga ik starten met de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Of je gooit iets cms achtigs online en vullen die dan met alle info. Wil je wel helpen hoor, geef maar een gil via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Is niet helemaal mijn ding, maar CMS vullen moet wel lukken. Dus wil ook wel helpen, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
(met dan aan Operations)
Voor de TV logo's, stop ze hier:

Vista:
C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Thumbs\TV\Logos

XP:
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\Thumbs\TV\Logos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

1/ Hoeveel harde schijven zitten in je HTPC en waarom? Hoe groot zijn ze telkens?
2/ Hoe zijn die harde schijven exact gepartitioneerd, hoe groot zijn de partities en waarom zijn ze zo gepartitioneerd.
3/ Welk OS heb je draaien en waarom?
4/ Naast MP welke programma's heb je nog allemaal geïnstalleerd en waarom? (bv virusscanner, registry cleaner, email...)
FF de resultaten van deze mini enquête posten; De meesten hebben dus slechts 1 harde schijf in hun HTPC die weinig of niet gepartitioneerd is. De meesten draaien windows XP PRO. Qua software installeren de meesten enkel MP + benodigde codecs + evt een virusscanner.

Feel free om je PC config te posten.

Waar staat jullie muziek/films en series? Op netwerkshare of op HTPC zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 12-03-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:31:
Mijn eigen vraag uit de vorige topic ook maar effe kopieren:

'k ben na een paar dagen toch echt wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de FloppyDTV & RTL 7. Dan met name hoe bij jullie de scrollbar onderin eruit ziet. Is die strak, is die wazig, is die goed te lezen? 'k vind hem hier namelijk behoorlijk wazig en slecht te lezen gezien het kwaliteitsverschil met mijn Samsung HD-Decoder (DCB-H360RS)

Daarnaast hoor ik graag van de MP gebruikers welke codec jullie hebben ingesteld in MP Configuratie (television) bij de MPEG-2 Video decoder. Staat deze nog op de standaard MPV Decoder Filter of gebruiken jullie daar ffdshow / PowerDVD voor?
Wat voor tv heb je? Kijk even naar het aantal Hz wat je videokaart uit stuurt, als dit 30 of 60Hz is probeer dan eens 25 of 50Hz. 25 is voor interlaced (1080i) en 50 voor progressive (1080p)

Ik gebruik voor de MPEG-2 decoder power dvd, ziet er goed uit en de processor wordt minder belast, de standaart MPV decoder is overigens ook erg mooi.
Heb wel dat bij sommige beelden het scherm net niet helemaal gevuld is, vooral links een cm of 3 (37")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Wat voor tv heb je? Kijk even naar het aantal Hz wat je videokaart uit stuurt, als dit 30 of 60Hz is probeer dan eens 25 of 50Hz. 25 is voor interlaced (1080i) en 50 voor progressive (1080p)

Ik gebruik voor de MPEG-2 decoder power dvd, ziet er goed uit en de processor wordt minder belast, de standaart MPV decoder is overigens ook erg mooi.
Heb wel dat bij sommige beelden het scherm net niet helemaal gevuld is, vooral links een cm of 3 (37")
Nee en dat beeld niet helemaal gevuld vond ik bijzonder storend dus heb ik maar gekozen om toch die MPV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:44:
[...]

FF de resultaten van deze mini enquête posten; De meesten hebben dus slechts 1 harde schijf in hun HTPC die weinig of niet gepartitioneerd is. De meesten draaien windows XP PRO. Qua software installeren de meesten enkel MP + benodigde codecs + evt een virusscanner.

Feel free om je PC config te posten.

Waar staat jullie muziek/films en series? Op netwerkshare of op HTPC zelf?
Neem direct op naar de Server, op deze manier kan ik op beide HTPC de opnames bekijken. Films en series worden ook bekeken vanaf de server.

Config 1:

E6600
P5B Deluxe wifi AP
2048 Mb HyperX
6500 Nvidia
Hauppage MCE500

Config 2:

E8400
P5k Pro
2048MB HyperX
Club3d Theatron Agrippa
2600XT
FloppyDTV 2x

Gebruik op beide Vista Ultimate x64, en verder geen onnodige software alleen:

CoreAVC
Ffdshow
Daemon Tools (lager dan 4.10, dus zonder dat gare menu)
PowerDVD
VSFilter
AC3Filter
Symantec Client Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem hiero; ik heb een CRT TV met enkel SCART. AMD 780G heeft VGA out; ik heb dus een VGA naar SCART kabel nodig. Heeft iemand zo'n kabel en een werkend schema + tutorial?

Welke skin raden jullie trouwens aan voor een 4:3 CRT TV ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 12-03-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er eigenlijk een groot verschil tussen MP op XP PRO of op VISTA? Qua drivers etc.. Ik zou wel VISTA verkiezen om dat hybrid crossfire enkel ondersteund wordt onder VISTA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:38:
Probleem hiero; ik heb een CRT TV met enkel SCART. AMD 780G heeft VGA out; ik heb dus een VGA naar SCART kabel nodig. Heeft iemand zo'n kabel en een werkend schema + tutorial?

Waarschijnlijk heb je al gezocht enzo, maar RGB-scart met een HTPC <--- hier staat wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Ik heb een 42" HD-Ready Plasma Tv met (helaas) een resolutie van 1024x768. De Refresh Rate van het scherm staat op 60 Hertz. Ik kan alleen kiezen tussen 60, 70, 72, 75 of 85 Hertz :S

'k moet die PowerDVD codec toch nog maar eens een keer proberen dan misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:38:

Qua skin gebruik ik zelf Project Mayhem, een erg mooie schil voor 4:3 (althans dat vind ik....)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33

Falcon10

Hit it i would !

Misschien rare vraag, maar kan Media Portal ook series/films afspelen die niet op de server PC draaien, maar bv op een NAS staan opgeslagen ?
Dus dat hij zijn media streamt vanop een netwerkschijf.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Falcon10 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:22:
Misschien rare vraag, maar kan Media Portal ook series/films afspelen die niet op de server PC draaien, maar bv op een NAS staan opgeslagen ?
Ja dat kan.

Zit ik nog wel met een vreemd iets, als ik iets opneem van TV dan neemt hij ook af en toe 10 minuten van het proggie daarna op. Iemand een idee hoe dat kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Ik krijg het niet met die grabber voor elkaar dat hij bij sommige zenders vanaf 20:00 - 0:00 de beschrijvingen download.

Heb de guide gevolgd van die analoge tvgids via tvgids.nl , maar kom er niet uit. Op 1 of andere manier doet hij geen beschrijvingen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Ik blijf dubben met Deamon Tools, krijg hem niet in automount, in de prefs staat het wel aangevinkt.
Binnen MP krijg ik melding 'Loading Video - Please wait', Deamon word daarna keurig geopend, maar verder niets.
Het is ergens een instelling in Deamon, iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:26:
Ik blijf dubben met Deamon Tools, krijg hem niet in automount, in de prefs staat het wel aangevinkt.
Binnen MP krijg ik melding 'Loading Video - Please wait', Deamon word daarna keurig geopend, maar verder niets.
Dan heb je een nieuwe Deamon Tools gebruikt, ik had die zelfde onzin. Maar met een oudere versie 408/409 heb je dat probleem niet en voor het mounten van de films maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Laatst online: 13-04-2021
Falcon10 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:22:
Ik gebruik de NetGear SC101 (rechtstreeks op m'n media-PC, niet via een server) om MP3 bestanden en DVD-rips te spelen.
Gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Operations schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:33:
[...]

Dan heb je een nieuwe Deamon Tools gebruikt, ik had die zelfde onzin. Maar met een oudere versie 408/409 heb je dat probleem niet en voor het mounten van de films maakt het niks uit.
Wil een paar muziek DVD's erop zetten, die ik regelmatig kijk.
Ik gebruik 4.10, dus op zoek naar een oude.
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ok dit is de volgende gadet op mijn verlanglijstje!
Omaura TT, echt te cool concept, een staande/hangende HTPC _/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/omaura-tt.jpg?t=1205418401

[ Voor 43% gewijzigd door ThaClown op 13-03-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 23:31
Ik ben er eindelijk bijna in geslaag MediaPortal te configgen zoals ik wil >:)
Ik heb enkel nog een probleem met volgende zaken:
  • voor sommige films neemt hij een compleet verkeerde cover tijdens het scannen (en soms de verkeerde film)
    Is er een manier (ev filename) die beter is dan naamvanfilm-cd1.avi :?
  • de music... mijn muziek staat door elkaar in verschillende mappen. soms volledige albums, soms per muzieksoort. Bijna alle id3 tags zijn goed ingevuld.
    Toch slaag ik er niet in om de nummers defig voor te stellen. De cover werkt bijna nooit en als gevolg is enkel de lijstweergave werkbaar.
    Is er een of andere manier om dit zo mooi te krijgen als in de startpost? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Operations schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:33:
[...]

TOPPIE, gebruik nu 4.09 en helemaal perfect, na ISO geselecteerd te hebben, word meteen gemount en KM player start.
THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Promy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:52:
Ik ben er eindelijk bijna in geslaag MediaPortal te configgen zoals ik wil >:)
Ik heb enkel nog een probleem met volgende zaken:
  • voor sommige films neemt hij een compleet verkeerde cover tijdens het scannen (en soms de verkeerde film)
    Is er een manier (ev filename) die beter is dan naamvanfilm-cd1.avi :?
Heb ik ook vaak maar na even wachten in het IMDB scherm van de film (in MP dus) verschijnen er vanzelf meerdere cover opties.
Hier dus bij Image 13 keuzes:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Films2.jpg?t=1205420718
  • de music... mijn muziek staat door elkaar in verschillende mappen. soms volledige albums, soms per muzieksoort. Bijna alle id3 tags zijn goed ingevuld.
    Toch slaag ik er niet in om de nummers defig voor te stellen. De cover werkt bijna nooit en als gevolg is enkel de lijstweergave werkbaar.
    Is er een of andere manier om dit zo mooi te krijgen als in de startpost? >:)
Hoe heb je de covers? folder.jpg of per MP3 geembed?
Dit kun je in de config instellen welke gebruikt wordt.

Als je muziek niet 'netjes' is ingedeeld dan is het wel lastig...
Ik heb alles per album in mappen en in elke map een folder.jpg.

Voor jou is het denk ik beter om de albumart te embedden in de MP3's met bij MP3tag.
Is wel veel werk als je veel muziek hebt.
Ik ben zover gegaan dat ik bijna al mijn muziek heb weggegooid en netjes opnieuw geript/download per album

[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 13-03-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216916

ellow!
even het volgende.... Is er een mogelijkheid in bijvoorbeeld de ffdshowconfig iets zo in te stellen dat de films via mediacenter op fullscreen worden uitgezonden? bijna elke dvdfilm bevat die irritante zwarte balken! uiteraard kan je met STRETCH al een gedeelte stretchen maar niet genoeg! de zoom functie levert een belabbert resultaat op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@garth_tinuz:
nou denk van niet... wat voor TV heb je?
en veel DVD films zijn nou eenmaal 1.85:1 of zelfs 2.35:1!

kijk een hier voor een shock:
http://www.thedigitalbits...tios/widescreenorama.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:26:
Rechtermuisknop op Daemon Tools in je systray --> Options
Dan het vinkje weghalen bij Secure Mode (Beveiligingsmodus)

Werkt hier prima met versie 4.12

** EDIT **

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moe van aan het worden ben op dit moment :@
Krijg toch regelmatig problemen met TV.
Als ik van de ene naar de andere zender zap, krijg ik soms (bij willekeurige zenders) te zien: Timeshifting not possible, channel is scrambled. Vervolgens een paar keer heen en weer zappen en het werkt weer wel :S

Zou dat aan mijn FloppyDTV kunnen liggen? Of de smartcard?

[ Voor 27% gewijzigd door -Leon- op 13-03-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moe van aan het worden ben op dit moment :@
Krijg toch regelmatig problemen met TV.
Als ik van de ene naar de andere zender zap, krijg ik soms (bij willekeurige zenders) te zien: Timeshifting not possible, channel is scrambled. Vervolgens een paar keer heen en weer zappen en het werkt weer wel :S

Zou dat aan mijn FloppyDTV kunnen liggen? Of de smartcard?
Probeer eens een andere build, ga ik vanavond denk ik ook weer eens doen, vanmiddag stopt de epg van casema er spontaan mee :?
Tja de tv server builds zijn nog niet vlekkeloos, de een werkt beter als de ander. 'T blijven beta's he, goede nieuws is dat ze er erg hard aan werken een stabiele versie neer te zetten.

Nog even over je scherm, heb je alle frequenties geprobeerd? Ik had ook last van haperende tekstbalken e.d. maar door het aan te passen is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:39:
[...]
Waarschijnlijk heb je al gezocht enzo, maar RGB-scart met een HTPC <--- hier staat wat je wilt.
thx, ga morgenmiddag die kabel eens testen op een radeon 9250. Zou wel ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:42:
Is er eigenlijk een groot verschil tussen MP op XP PRO of op VISTA? Qua drivers etc.. Ik zou wel VISTA verkiezen om dat hybrid crossfire enkel ondersteund wordt onder VISTA..
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136766 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:13:
[...]

Probeer eens een andere build, ga ik vanavond denk ik ook weer eens doen, vanmiddag stopt de epg van casema er spontaan mee :?
Tja de tv server builds zijn nog niet vlekkeloos, de een werkt beter als de ander. 'T blijven beta's he, goede nieuws is dat ze er erg hard aan werken een stabiele versie neer te zetten.

Nog even over je scherm, heb je alle frequenties geprobeerd? Ik had ook last van haperende tekstbalken e.d. maar door het aan te passen is het opgelost.
'k heb hem al een keer helemaal opnieuw installed. 'k heb ook last van wegvallende info bij TV kijken in de tv gids maar dat was na herinstallatie van TV-Server weer opgelost, probleem is er nu weer :(

Met frequenties bedoel je de refresh rates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

BM

Moderator Spielerij
Even doorgaan op een vraag die ik hier eerder stelde.

Weet iemand hoe je direct naar 'Now Playing' springt als je ergens in My Music op play duwt, en dus een playback start?
Ik ben er ondertussen achter dat het waarschijnlijk moet doormiddel van het wijzingen van de remote mapping (heb een MCE remote), maar om eerlijk te zijn.... ik vind het maar een vreemd stukje software :)

Iemand hier meer ervaring mee?:)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Met frequenties bedoel je de refresh rates?
Ja, ff proberen kan geen kwaad. Als je tenminste de modi die de tv niet ondersteund hebt verborgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Heb even een vraagje, heb de X-Face skin en moet zeggen dat deze visueel er geweldig uitziet.

Echter het geluid is verschrikkelijk als ik op een button drukm, soortvan krakend geluidje. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 23:31
als ik me niet vergis staat er in de configuratie, bij algemeen (bovenste ding links) de optie op geluiden te gebruiken bij de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SaURoN schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:01:
Ik krijg het niet met die grabber voor elkaar dat hij bij sommige zenders vanaf 20:00 - 0:00 de beschrijvingen download.

Heb de guide gevolgd van die analoge tvgids via tvgids.nl , maar kom er niet uit. Op 1 of andere manier doet hij geen beschrijvingen meenemen.
Iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuuuuu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 01:16
SaURoN schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:54:
[...]

Iemand hier nog een idee over?
Wellicht kan je deze beschrijving eens proberen, werkt erg goed bij mij.

Laat weten of het werkt, misschien is het dan ook de moeite waard om het toe te voegen aan het overzicht door ThaClown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
tomhuuuuu schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Wellicht kan je deze beschrijving eens proberen, werkt erg goed bij mij.

Laat weten of het werkt, misschien is het dan ook de moeite waard om het toe te voegen aan het overzicht door ThaClown.
Thanks ga ik vanavond even proberen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 16:56
ik heb mediaportal geprobeerd op vista..
maar had problemen met full screen afspelen .. (geen beeld wel geluid in fullscreen)
zodra die op maximized window stond.. geen probleem ..

had ook wazige crashes.. nu met xp bezig.. ..
taakbalk die verdween in een blackhole.. en meer van die wazige dingen ..
alleen blijk ik een afstandsbediening te hebben die het alleen op vista doet.. zat bij een hauppage kaart en heb de kaart los doorverkocht , dus maar eens een andere ab gaan regelen voor ik verder pruts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor MS (media player).
MCE werkt prima, tot je 'te veel' media krijgt.

Wij hebben al onze cd's (tegen de 1000 cd's, door fysieke ruimte gebrek in de kast als 320kbit mp3s omgezet) tegenwoordig op een NAS staan, en zodra je boven een bepaald aantal komt, is MCE (of media player) niet meer vooruit te branden en ziet ie ook niet meer alle subfolders (lees cd's).
Als ik winamp pak, gaat het wel goed, en kan ik normaal zoeken (response in 2 seconde ofzo) waar MCE ineens tot 5 minuten over kan doen en dan nog niet eens alles vindt omdat ie niet alles lijkt te hebben.

Heeft Media Portal hier ook last van? Dit zou voor mij de rede zijn om over te stappen zodat ik weer alles uit 1 GUI kan doen in de woonkamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Gebruiken jullie Quality Controle op de hauppage kaarten binnen MP?

Hebben jullie ook als je vooruit spoelt dat je alleen bij 2x dan nog echt het beeld ziet spoelen en bij 4 of meer je alleen af en toe een beeldje ziet verspringen? Vind ik best irritant kan niet zien waar de film/opname zich bevind dan.

[ Voor 67% gewijzigd door Operations op 14-03-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
badnews.nl schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:53:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor MS (media player).
MCE werkt prima, tot je 'te veel' media krijgt.

Wij hebben al onze cd's (tegen de 1000 cd's, door fysieke ruimte gebrek in de kast als 320kbit mp3s omgezet) tegenwoordig op een NAS staan, en zodra je boven een bepaald aantal komt, is MCE (of media player) niet meer vooruit te branden en ziet ie ook niet meer alle subfolders (lees cd's).
Als ik winamp pak, gaat het wel goed, en kan ik normaal zoeken (response in 2 seconde ofzo) waar MCE ineens tot 5 minuten over kan doen en dan nog niet eens alles vindt omdat ie niet alles lijkt te hebben.

Heeft Media Portal hier ook last van? Dit zou voor mij de rede zijn om over te stappen zodat ik weer alles uit 1 GUI kan doen in de woonkamer....
Mijn MP3 staan ook op een NAS, maar echt snel is MP niet. Wel sneller dan bij MCE, maar niet veel. Een nadeel vind ik ook dat je niet snel kan zoeken in je collectie en eenvoudig nummers aan je playlist kan toevoegen. Of is er een mooie oplossing hiervoor???

Ik heb nog wel een vraagje voor de experts hier. Ik heb alle covers in de MP3 zelf staan (embed in ID3TAG). Echter bij enkele albums geeft die de covers niet weer. Terwijl bij de rest het wel goed gaat.
EDIT: Zodra je het album, waarbij geen hoes wordt weergegeven, opent zie ik bij de individuele tracks wel de coverart.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkFly op 14-03-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Laatst online: 13-04 21:44

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

DarkFly schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:51:
[...]

Ik heb nog wel een vraagje voor de experts hier. Ik heb alle covers in de MP3 zelf staan (embed in ID3TAG). Echter bij enkele albums geeft die de covers niet weer. Terwijl bij de rest het wel goed gaat.
EDIT: Zodra je het album, waarbij geen hoes wordt weergegeven, opent zie ik bij de individuele tracks wel de coverart.
Dat probleem los je alleen structureel op door in je map ook een folder.jpg aan te maken van de desbetreffende cover in je tag, ik gebruik hiervoor MP3tag>extract cover.

Wanneer je alle opties aanzet om je thumbnails op te bouwen in MP, moet het goed gaan.
Andere tip is wanneer je b.v. artist met een dubbel cd aangemaakt hebt, krijg je de volgende tumbs:

Album CD1.jpg - Album CD1L .jpg - Album CD2.jpg - Album CD2L.jpg, copieer de eerste thumb als een copy en hernoem deze dan naar Album.jpg - dan zou de thumb correct moeten worden weergeven.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om p2p tv te integreren in media portal. (programma's zoals sopcast en pplive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
GetaGrip schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:35:
[...]

Dat probleem los je alleen structureel op door in je map ook een folder.jpg aan te maken van de desbetreffende cover in je tag, ik gebruik hiervoor MP3tag>extract cover.

Wanneer je alle opties aanzet om je thumbnails op te bouwen in MP, moet het goed gaan.
Andere tip is wanneer je b.v. artist met een dubbel cd aangemaakt hebt, krijg je de volgende tumbs:

Album CD1.jpg - Album CD1L .jpg - Album CD2.jpg - Album CD2L.jpg, copieer de eerste thumb als een copy en hernoem deze dan naar Album.jpg - dan zou de thumb correct moeten worden weergeven.
Maar waarom zit de optie 'cover art embedded in ID3-Tags' dan in het instellingen menu? En waarom werkt het bij zo goed als alle albums wel, maar op echt een paar na niet??? Vragen, vragen, vragen...

Maar bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou er iemand meer kunnen vertellen over het huwelijk tsn MP en Windows Vista? Wie heeft er die config draaien? Waarom (niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136766 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:55:
[...]

Ja, ff proberen kan geen kwaad. Als je tenminste de modi die de tv niet ondersteund hebt verborgen ;)
Het 1 en ander geprobeerd, maar zie geen wezenlijk verschil.

'k begin me wel steeds meer te ergeren aan TV kijken want dat gaat alleen maar slechter en slechter volgens mij :S

- Beeld geeft soms artifacts en blijft soms hangen (geluid gaat dan soms wel door)
- Soms bij het zappen: "Couldn't start timeshift, channel is scrambled" en dan hangt ie ook vrolijk
- EPG geeft geen info meer weer, herinstallatie van TV-Server loste het probleem op, maar dat is nu dus ook weer terug.

Iemand een idee waar bovenstaande problemen aan kunnen liggen, want anders moet er maar eens een schone install van MP op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

DarkFly schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Maar waarom zit de optie 'cover art embedded in ID3-Tags' dan in het instellingen menu? En waarom werkt het bij zo goed als alle albums wel, maar op echt een paar na niet??? Vragen, vragen, vragen...

Maar bedankt iig!
Antwoorden, antwoorden, antwoorden.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mooie skin voor 4:3 scherm
FooTwo4:3

[ Voor 63% gewijzigd door ThaClown op 15-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn films allemaal in een aparte map staan met de ondertiteling erbij.

Is het mogelijk om de map als gezien te taggen? Hij doet het nu alleen met de file zelf, maar dan kan je in je lijst nog niet zien welke je wel of niet bekeken hebt, tenzij ik de map open, de file is dan blauw van kleur

Iemand een idee of dat kan?

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 15-03-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:09:
[...]

...want anders moet er maar eens een schone install van MP op.
Dat doe ik 3x per week :P
10 minuten werk inmiddels 8)

Loopt in principe allemaal wel maar probeer steeds een nieuwe build, de een is beter als de ander.

Ik verd*m het om media center te gebruiken, dat doe ik pas als ik echt wanhopig wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Promy schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:
[...]

als ik me niet vergis staat er in de configuratie, bij algemeen (bovenste ding links) de optie op geluiden te gebruiken bij de interface
Dank je maar helaas zie ik bij Skins alleen maar language instellingen staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Anoniem: 182096 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 06:25:
[...]

Dank je maar helaas zie ik bij Skins alleen maar language instellingen staan :?
Hier onder de tab General, staat de optie om "Enable GUI sound effects" te activeren/deactiveren.

en hier de main page van het Wiki team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136766 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:18:
[...]

Dat doe ik 3x per week :P
10 minuten werk inmiddels 8)

Loopt in principe allemaal wel maar probeer steeds een nieuwe build, de een is beter als de ander.

Ik verd*m het om media center te gebruiken, dat doe ik pas als ik echt wanhopig wordt :+
Sjezus.... 'k krijg iedere keer weer hoop van die replies van je :)
'k ben dus niet de enige die ongelooflijk loopt te kloten met het spul.

Het werkt allemaal wel, maar als je van een HD-Decoder afkomt die 100% werkt en strak beeld gaf, dan valt het allemaal een beetje tegen, en dat had ik nou net niet verwacht :'(

10 minuten voor een volledig schone install? da's wel erg snel, reken je dan ook alle plugins mee?
en m$ SQL server etc? Daar red ik het namelijk niet in :)

Gewoon een nieuwe build er overheen installeren is inderdaad wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je MP update, zijn dan al je settings enz verloren?

Waarom zou je alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 23:47

Priet

To boldly do what no one has..

Even een heeeeel domme vraag: waar slaat MP je opgenomen tv programma's op? :o

De opname ging goed: kan 'm vanuit MP ook prima afkijken. Maar verder werkt de TV nog lang niet vlekkeloos: of ik kan niet zappen (krijg direct een zwart scherm en de tv houdt ermee op) of na 5 minuten valt het beeld uit 'geen signaal'... 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priet schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:01:
Even een heeeeel domme vraag: waar slaat MP je opgenomen tv programma's op? :o

De opname ging goed: kan 'm vanuit MP ook prima afkijken. Maar verder werkt de TV nog lang niet vlekkeloos: of ik kan niet zappen (krijg direct een zwart scherm en de tv houdt ermee op) of na 5 minuten valt het beeld uit 'geen signaal'... 8)7
In dezelfde map als waar je tv server geinstalleerd staat, bij je tv server config kan je dat zelf wijzigen.

@Leon

Ik uninstall mediaportal, tv server en tv plugin, meer niet. Ik laat de instellingen staan, niet aanvinken dus met de uninstal. De SQL server doe ik zowiezo niks mee, is niet nodig en zo blijft je channel list intact zonder de boel opnieuw te hoeven scannen.
En ja ik loop ook nog behoorlijk te klooten, denk de meesten 8)
Momenteel is het zo dat wanneer ik een bepaalde funtie aan vink de tv soepel loopt en mijn films niet en andersom :? kom er niet uit en wordt er gestoord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 23:47

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb geen TV server... :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 17-04 08:41
Ik gebruik mediaportal enkel voor films en series bekijken, en enkele plugins om youtube en uitzendinggemist te kunnen streamen, nu de config klopt heb ik er ook helemaal geen werk meer aan, zelfs de vrouw kan er met m'n logitech harmony goed mee spelen 8)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 136766 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:17:
[...]
De SQL server doe ik zowiezo niks mee, is niet nodig en zo blijft je channel list intact zonder de boel opnieuw te hoeven scannen.
Dat heb ik ook een keer gedaan, maar toen kreeg ik volgens mij problemen met de SQL server :S
Volgens mij kon die geen verbinding meer maken ofzo.

Daarnaast is het scannen heel weinig werk als je een code transponderlijst hebt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 16-03-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandermark schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:48:
Ik gebruik mediaportal enkel voor films en series bekijken, en enkele plugins om youtube en uitzendinggemist te kunnen streamen, nu de config klopt heb ik er ook helemaal geen werk meer aan, zelfs de vrouw kan er met m'n logitech harmony goed mee spelen 8)
Zo ga ik 'm ook gebruiken; wat doe je als er een update uitkomt van MP? Kan je die dan gewoon over de oude versie installeren en je settings behouden?
Welk OS heb je?
Wat is die uitzendinggemist? Heb je daarvoor kabel nodig of enkel i-net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:56:
[...]

Daarnaast is het scannen heel weinig werk als je een code transponderlijst hebt ;)
Met twee kaarten en 157 kanalen duurt het wel ffies, heb ook 2 verschillende kaarten van casema dus het mappen kost dan weer veel tijd anders begrijpt mediaportal er weing van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 2 vragen:

1.Ik heb zeg maar mijn Blu-Rays en HD-DVD in het mapje mijn movies geplaatst. Nu wil ik graag bij elke film een keuze hebben om de trailer te bekijken bij bijbehorende film? b.v. 1080p trailers van de Apple site!

Is dit mogelijk om te doen?

2.Nu wil ik in Media Portal graag de interne speler gebruiken i.p.v. MPC,

"The internal player integrates the best because it’s internal. This has the advantage of being able to use the preview window in the GUI (see a small preview during browsing through the GUI). You can also use the OSD (On-Screen Dispay) to control the player during play."

Alles werkt perfect behalve dat de ondertitelingen vaak niet werken bij MKV bestanden?

Weet iemand wellicht hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 17-03-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253842

Van het weekend ook MediaPortal geinstalleerd op mijn splinternieuwe HTPC:

WOW! Echt super allemaal.

Ik heb de meeste zaken nu voor elkaar, met dank aan dit topic (ThaClown) _/-\o_

De beeldkwaliteit op mijn Philips Full HD (37PFL9732D voor wie het weten wil) icm @Home Digitaal en
de aanbevolen codecs uit dit topic zijn werkelijk super! Op MCE 2005 was het allemaal ietsies minder, ook met balken aan de zijkanten op sommige kanalen (RTL...). Hier niets van dat al. Niks dan lof dus.

Ik heb de hele setup uit de beginpost geinstalleerd en heb nu nog een paar kleine issues/vragen:
  1. Nederland 1 is een van de kanalen die niet scrambled is. 2 en 3 enzoverder allemaal wel.
    Als ik nu wil zappen vanaf Nederland 1 naar Nederland 2, krijg ik een melding dat de kaart niet in gebruik is oid. Dit gebeurt dus alleen bij Nederland 1, of beter gezegd van een unscrambled naar een scrambled kanaal. Wat ik ook doe, ik krijg altijd die melding en het zappen lukt dus niet. Bij andere kanalen geen problemen. Weet iemand wat hier het probleem is?
    Heb trouwens floppydtv dvb-c icm Alphacrypt Smartcard, software is up to date.
  2. De plugin van Online Videos werkt nog niet. Ik krijg wel alle bronnen te zien, maar daaronder staat
    alleen #desc of iets dergelijks. Als ik vervolgens YouTube selecteer dan laad deze wel de verschillende categorieen maar ik zie geen videos. Als ik er een selecteer dan krijg ik wel een voortgangsicoon te zien, maar daar blijft het dan bij. Hetzelfde bij alle andere bronnen (Google etc).
  3. Ben nog op zoek naar een integratie met iTunes. Hoewel de huidige muziekplugin fraai is, is het qua functionaliteit niet helemaal wat ik zoek. Los van albums, wil ik eigenlijk ook een overzicht van playlists hebben en een mogelijkheid om te zoeken en om te scrollen. Kan dit al en zie ik iets over het hoofd? Of wil ik nog even teveel.
    Ik zie nu alleen een overzicht van mijn albums namelijk.
  4. Iemand al verder met de MyEmulators-plugin? Ben ermee aan het stoeien, maar er is nog niks gelukt. Heb alles ingedeeld zoals beschreven maar zelfs de plaatjes worden nog niet correct getoond.
Verder nog wel wat issues, maar daar moet ik eerst zelf nog maar eens verder naar kijken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 17-04 08:41
Anoniem: 211380 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Zo ga ik 'm ook gebruiken; wat doe je als er een update uitkomt van MP? Kan je die dan gewoon over de oude versie installeren en je settings behouden?
Welk OS heb je?
Wat is die uitzendinggemist? Heb je daarvoor kabel nodig of enkel i-net?
1. updates; als het goed werkt update ik niets
2. zie vorig antwoord
3. windows xp prof. ik heb ook vista ultimate geprobeerd, kon ik niet echt lekker mee werken
4. is plugin, zie topcis daarover op team-mediaportal.com, heb je enkel internet voor nodig

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 17:43

iop

blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:01:
[...]

TOPPIE, gebruik nu 4.09 en helemaal perfect, na ISO geselecteerd te hebben, word meteen gemount en KM player start.
THX.
1 Waar selecteer je die iso dan (ik ga er van uit dat dat binnen MP moet kunnen)
2 Ook vraag ik me nog af of het mogelijk is ZOWEL de album titel als de art tegelijk te zijn, dit ivm touchscreen en dus gebrek aan hover-mogelijkheden met de 'muis'

Ik heb inmiddels hdtv MKV's ook goed aan de praat gekregen, powerdvd-codec maakt een boel verschil!

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.