Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 264.743 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Hier zal ik info plaatsen over Media Portal en over hoe ik dit heb ingesteld.
Mijn HTPC speelt werkelijk alles van BlueRay, Digitale TV, MP3 tot RSS feeds en internet streams d.m.v. Media Portal.

Dit topic is algemene speciefieke setup info voor Media Portal.
Algemene info over het programma kun je vinden op de site.
Hier mijn setup.

Hoofdstukken: (work in progess... :+ )
1 Wat is het en installatie (hieronder)
2 Films
3 Muziek
4 Foto's
5 Televisie
6 EPG voor analoge TV (thx REDFISH)
7 TV-series
8 Uitzending Gemist
9 DVD's (maximale kwaliteit inclusief extra's en menu's) rippen voor Media Portal
10 DVD's rippen (redelijke kwaliteit zonder extra's of menu) voor Media Portal
11 Oldschool games (Snes, Megadrive, Playstation, Arcade, etc.)
12 HD-DVD & Blue-Ray disks (de schijfjes dus, niet de bestanden) afspelen in Media Portal
13 Muziek CD's rippen voor Media Portal
14 World Map (Google maps en Microsoft Virtual Earth) op Media Portal
15 Online video's (You Tube, Apple Trailers, Yahoo Video, etc.)

OVERIG
- Codecs: aangezien er veel problemen zijn qua setup start ik een codec gedeelte:
Codec setup voor MP
- Hoe bouw je een HTPC: Hier een geweldige guide!

(heb je een aanvulling? Stuur mij een PM!)

1: Wat is het en installatie

Wat is Media Portal?
Media Portal is een Open Scource programma waarmee je je PC in een geavanceerde Media Center veranderd.
Muziek, internet, radio, films, DVD's, RSS, weerberichten, TV-series, en nog veel meer is mogelijk.

De voordelen van Media Portal:
Gratis.
Zeer veel plugins.
Constand in ontwikkeling.
Alles is vrij aan te passen.
Zeer actieve en behulpzame community.

Hoe ziet het er uit? (bij mij altans... :) )
Home screen:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Home.jpg?t=1197285056
Film overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Films1.jpg?t=1197285879
TV series overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeries1.jpg?t=1197286267
TV serie info:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeries2.jpg?t=1197288161
Muziek overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Muziek1.jpg?t=1197288181
Muziek speelt nu:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/NowPlaying.jpg?t=1197372644

De menu's scrollen mooi in elkaar over en alles is (met wat werk en onderzoek) naar eigen wens in te delen.
Ik gebruik bijv. mijn HTPC niet voor muziek CD's (heb alles geript) en dus heb ik het menu 'Speel muziek CD' niet ingeschakeld.

Hoe installer ik Media Portal?
WIKI hier.

Hieronder zal ik mijn installatie beschrijven inclusief de codecs en specifieke instellingen die ik heb.
Dit kan dus ook op andere manieren maar voor mij werkt deze setup zeer goed.
Dit is dus mijn setup en alles is voor eigen risico! Ook heb ik geen behoefte in discussie over betere andere codec's, deze setup werkt voor mij.
Met de setup hieronder kun je Films, TV-series en Online Muziek video's bekijken en luisteren naar muziek (met Last.FM) en Internet radio.

Mijn installatie volgorde.
1 Update Windows XP/Vista.

2 Update alle drivers (videokaart, geluidskaart, DirectX, etc.)

3 Download en installeer Deamon Tools. (voor het afspelen van DVD bestanden)

4 Codec's: hier geef ik 2 opties:
- Voor meer controle over codec's en een duidelijke codec setting:
Download en installeer FFDShow Tryouts (goede verzameling codecs, ik gebruik de Beta versie maar de stable versie kan natuurlijk ook)
- (Dank aan n1ck) Voor een kant een klaar codecpack waarmee alles werkt (nadeel is dat je veel verschillende codec's krijgt en je dus het overzicht kwijt bent, maar is wel erg makkelijk):
Download en installeer K-Lite Codec Pack Full of Standard...

EDIT: Voor een zeer goede en uitgebreide codec uitleg met FFDShow download deze gids (met dank aan Goose van het MP forum)
Een zeer uitgebreide uitleg hier.

5 Download en installeer Stable Release V0.2.3.0 . Start de configuratie nog niet.

6 Download en installeer Precompiled Snapshots for V0.2.3.0 . Start de configuratie nog niet.

7 Download MP-TVSeries (MPI) en plaats dit bestand op een plek waar je het kan vinden.

8 Nu is moet je kiezen voor een skin (kies gerust meerdere je kan later gemakkelijk veranderen van skin)
Veel skins zijn hier en hier te vinden
Ten eerste bepaalt je scherm/TV veel.
Voor breedbeeld (wat ik heb) zijn goede opties: Monochrome (gebruik ik, zie boven) en X-face Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Xfase.jpg?t=1197364760
4:3 versies zijn er minder, maar mooi vind ik Foofaraw.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Foofaraw.jpg?t=1197364947
Bij elke skin staat hoe te installeren in een readme..

9 Start nu de Media Portal configuratie.

Voor mensen met een MCE Remote/Keyboard:
- Ik moest met XP de MS Rollup 2 installeren om de MCE keyboard en remote aan de praat te krijgen.
- Gebruik MPTray om de groene start knop te gebruiken (ook voor Vista).
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
EDIT:
(dank aan LiquidT_NL) Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen (2e manier):
start -> uitvoeren -> gpedit.msc
bij zowel computerconfiguratie als gebruikersconfiguratie:
administratieve templates -> windows componenten -> Media Centre
Daar staat 1 GPO in: die moet je inschakelen.
- Als je niet (na het drukken op de groene knop) MP als actief hebt staan, gebruik dan MP Focus....

Aandachtspunten van derden:
- (dank I_am_akira) Voor Vista gebruikers, schakel windows vista premium 32bit aero skin uit.
- (dank aan alvi) Vink dat MP bij minimaliseren naar de tray gaat, neemt 6-7 Mb in of zo en zo heb je instant MP on als je erop klikt.
- (dank aan Operations) vage problemen worden veroorzaakt door lettergroottes groter dan de standard 96 DPI, Houdt deze dus als standaard in windows.

[ Voor 138% gewijzigd door ThaClown op 11-03-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
2: Films

(terug naar startpost)

Media Portal maakt gebruik van een interne database.
Films die op je PC staan kun je toevoegen d.m.v. een IMDB search. (ik gebruikt ook nog Moviemeter.nl voor de Nederlandse titels)

Na de scan plaatst Media Portal de films in een database met alle info (plot, acteurs, jaartal, rating, albumart, etc.)
De info komt van IMDB.
De highres covers van Movie Poster Awards

De WIKI over Media Portal movies is hier te vinden.

Het instellen van het movies gedeelte:

1 in de config ga naar de tab movies.
Hier kun je de folders aangeven waar je films staan. Ik noem ze gewoon Films 1, Films 2, Films 3 en Films 4 (heb 4 HDD's vol films 8) )
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MovieFolders.jpg?t=1197362736

2 Bij Extensions geeft je aan welke bestanden in die mappen MP als films moet zien.
Dit staat standaard vrij goed (ik heb nog .Xvid en .Divx toegevoegd).
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MovieExtensions.jpg?t=1197362867

3 Nu de database:
Hier geef je aan welke (en in welke volgorde) online databases MP moet benaderen voor info van films. Ik heb IMDB bovenaan en daaronder Moviemeter.nl.
Hierdoor krijg ik alles in het Engels en Nederlandse titels die IMDB niet kent in het Nederlands.
Je kunt natuurlijk ook alleen IMDB of Moviemeter gebruiken voor een Engelse of Nederlandse Databse.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MovieDatabase.jpg?t=1197363011

Onder Scan kun je al je mappen in 1x scannen, bij problemen vraagt MP zelf welke film ie moet kiezen.

EDIT: Voor een snellere scan kun je 'download actors' uitzetten, Dit download de hele acteer geschiedenis van de hoofdpersonen vanaf IMDB.
Dit is nogal veel data om te downloaden en ik gebruik die info toch niet.

Onder Editor kun je elke film in je database naar eigen wens aanpassen en zelfs handmatig films toevoegen. Dit is dus ook de plek om coverart te veranderen of zelf een genre toe te voegen.

4 Bij de tab Views kun je bepalen hoe MP de films weergeeft.
Ik gebruik de erg mooie Filmstrip. Als je heel veel films heb kun je ook alles weergeven als list.
Meer uitgebreide indeling is ook mogelijk bijvoorbeeld eerst een lijst van genres of regisseur en daarna grote plaatjes van de Film hoezen.
De look verschilt per gebruikte skin dus bekijk zelf wat je mooi vind.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MovieViews.jpg?t=1197363591

[ Voor 81% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88261

aah mooi een topic hierover!! echt leuk programma dit.
meteen een paar vraagjes waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden

hoe pas je het menu aan zodat hij sommige items niet weer geeft. het weer enzo..
kun je ook handmatig plaatjes instellen. bij mij pakt hij namelijk soms hele andere films... en wanneer je dit dat ververst en de goede film pakt blijft toch het plaatje van de verkeerde film te zien. of hij staat er wel bij , maar niet op de eerste plaats. dus dan heb je 11 plaatjes ofzo.
heb nog nooit met win media edition gewerkt is dat ongeveer hetzelfde?

ben benieuwd of het helemaal is in te stellen hoe ik wil.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 88261 op 11-12-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik heb hem ook nog geinstaleeerd echter krijg ik het volgende niet voor elkaar:

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om mediaportal rechtreeks op te starten (zonder dat je windows XP ziet opstarten). Ik heb in de configuratie de opties aangevinkt zodat hij automatisch moet opstarten. Dit gebeurt utieraard ook wel, alleen zie je tijdens het opstarten nog steeds de startbalk van windows, bureaublad etc. Iemand hier een oplossing voor ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59

ThunderNet

Flits!

om mezelf maar even te quoten uit je vorige topic.
In dat geval... Stel ik koop een mediacenter, vista home premium erbij.
Wat gaat mij overtuigen om Mediaportal te installeren, uit zoeken hoe het werkt etc. ipv start -> mediacenter te doen?
Oftewel, wat voor voordelen etc. bied het? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Possible
Gebruik MP Focus...

[ Voor 75% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 20:49
Anoniem: 88261 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:23:

hoe pas je het menu aan zodat hij sommige items niet weer geeft. het weer enzo..
In de setup kan je naar de sectie plugins gaan. Met een rechtermuisknop op de plugin die je niet wil zien, kan je die disablen. Daarmee zie je de plugins ook niet meer in je menu's.
Possible schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:01:
Ik heb hem ook nog geinstaleeerd echter krijg ik het volgende niet voor elkaar:

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om mediaportal rechtreeks op te starten (zonder dat je windows XP ziet opstarten). Ik heb in de configuratie de opties aangevinkt zodat hij automatisch moet opstarten. Dit gebeurt utieraard ook wel, alleen zie je tijdens het opstarten nog steeds de startbalk van windows, bureaublad etc. Iemand hier een oplossing voor ?
Daarvoor moet je denk ik op zoek naar extra programma's (in de windows-skinning hoek) om je startup scherm aan te passen. Als je je bureaublad leeg maakt en het startmenu op auto-hide insteld, kan je vanaf de mediaportal site allerlei goede skins downloaden. Zie de HTPC customization sectie van hun repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@ThunderNet
Als je er niet van houdt om dingen in te stellen, aan te passen aan jou wensen wat die je dan op Tweakers.net???
Je hoeft dus geen MediaCenter te kopen! dit installeer je op je laptop/werkpc even verbinden met je TV en audioset en klaar ben je!

Voordelen: Kijk hoe het er uit ziet! Veeeeel meer plugins en support, gratis!

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Anoniem: 88261 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:23:

kun je ook handmatig plaatjes instellen. bij mij pakt hij namelijk soms hele andere films... en wanneer je dit dat ververst en de goede film pakt blijft toch het plaatje van de verkeerde film te zien. of hij staat er wel bij , maar niet op de eerste plaats. dus dan heb je 11 plaatjes ofzo.
heb nog nooit met win media edition gewerkt is dat ongeveer hetzelfde?

ben benieuwd of het helemaal is in te stellen hoe ik wil.
Kun je niet gewoon de registry aanpassen, zodat niet explorer, maar mediaportal wordt gestart? (Geen idee, heb heb programma zelf niet, maar werkt vaak wel). HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon, de REG_SZ waarde "Shell"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Kan je ook televisie kijken via een tv kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59

ThunderNet

Flits!

ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:11:
@ThunderNet
Als je er niet van houdt om dingen in te stellen, aan te passen aan jou wensen wat die je dan op Tweakers.net???
Je hoeft dus geen MediaCenter te kopen! dit installeer je op je laptop/werkpc even verbinden met je TV en audioset en klaar ben je!

Voordelen: Kijk hoe het er uit ziet! Veeeeel meer plugins en support, gratis!
Uiterlijk maakt niet uit, want mediacenter ziet er ook prima uit. En zoals ik al zei zit dat standaard meegeleverd met windows.

Wat voor plugins? En hoe is de support beter?

:P En nee, ik hou niet altijd van alles instellen. ;) Soms moet het ook gewoon werken.

Probeer me te overuigen :) Op die manier wordt het misschien duidelijk zijn wat de voordelen zijn. Wat voor echt leuke dingen zit er tussen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
LastFM support: MP leert jou muziek smaak en kan zelf playlists aanmaken aan de hand van jou muziek afspeel geschiedenis.
LastFM radio: Luister live streaming naar muziek die is afgestemd op jou smaak of kies een artiest en luister naar muziek die er op lijkt.
TV-series: ongelooflijk mooie indeling van je bestanden.
Torrents: beheer je downloads intern zonder MP te hoeven afsluiten.
Ebay plugin: houdt je biedingen bij in MP.
Wikipedia plugin: woordenboek in MP.
Films: bepaal zelf waar de data vandaan komt, alles is HiRes.
Lyrics plugin: bij het afspelen van muziek wordt de tekst weergegeven.
Beeldmateriaal van artiest, album, genre: alles wordt via internet opgezocht en weergegeven tijdens het afspelen.
Playlists van muziek: zeer goed aan te passen en tijdens het afspelen nummers invoegen verwijderen.
MusicVideo's: streaming muziekclips van Yahoovideo, je eigen TMF geordend naar land. bekijk dus de hits uit Duitsland, USA of Australie.

Hoezo maakt uiterlijk niet uit??? mijn mediasysteem in de woonkamer op mijn dure FullHD LCD moet er zeker wel zeer goed uitzien!

MP werkt gewoon, het is 1x tweaken en het werkt prima.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 15:44
Het grote voordeel van Media Portal is de mogelijkheid om alles te "tweaken" zoals ik het wil.
En niet zoals Microsoft het wil.

Verder vindt ik Auto resume (bookmarks), CD/DVD speed limiter en standaard ISO ondersteuning een groot gemis bij Microsoft MCE of VMC. Deze onderdelen zitten standaard in Media Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
3: Muziek

(terug naar startpost)

Geweldig aan MediaPortal is de ondersteuning van Last.FM.
Dit is een online muziek database die d.m.v. een plugin bijhoud wat jij speelt.
Hierdoor 'leert' het programma jou muzieksmaak en kan hierop inspelen.
Hoe meer je het gebruikt hoe beter het wordt!
Last.FM is eigenlijk 3 dingen:
- (op de achtergrond) Het houdt wat voor muziek je afspeeld en vergelijkt dit (d.m.v. de ID3tag) met iedereen die ook Last.FM heeft.
- Persoonlijke radio aan de hand van jou smaak (Last.FM Radio)
- Een automatische playlist creator aan de hand van jou smaak (Audio Scrobbler)
Audio Scrobbler kun je aanzetten onder current playlist.
Hiermee vult MP automatisch jou playlist aan met nummers die passen bij songs die je in de playlist hebt.
Meestal zet ik een nummer of 6 waar ik zin in heb in de list, en de rest wordt vanzelf toegevoegd!

WIKI Music

Mijn muziek setup:
1 schrijf je in voor Last.FM(is gratis voor de basis versie en je krijgt geen spam)

2 Download en installeer Last.FM.

3 Start de MP config.

4 Onder Plugins open Audioscrobbler, activeer en configureer deze.

5 Voer je inlog settings in bij de Last.FM plugin (ook in Plugins)
EDIT: Hier kun je ook al je muziek scannen voor plaatjes van Artiesten en CD Hoesjes.
Deze worden gehaald van Last.FM... werkt erg goed.

6 Tab Music geef hier aan hoe je wilt dat MP overgaat tussen verschillende nummers.
ik gebruik 0.5 sec crossfading (dan loop het nummer een beetje over in de volgende.
Een buffer van 5 sec is prima.
Let op dat je BASS engine gebruikt en dat ID3 tags gebruikt worden.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MusicMain.jpg?t=1197368991

7 Tab folders geef de locatie('s) van je muziek bestanden aan.

8 Onder Database aanvinken 'Treat tracks in an individual folder as an album'. (als je albums individueel in een map heb)
Ik heb ook 'Create artist and genre tumb form first file', 'Use coverart embeddet in MP3s for tumbnails' en 'Create missing folder.jpg form album tumb' aangevinkt.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MusicDatabse.jpg?t=1197369281

9 tab views, geef hier aan hoe je door je muziek wilt verkennen.
Ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MuziekInst.jpg?t=1197545010

10 Music Sort: hier geeft je aan welke inormatie je wilt zien in elk bij elke selectie.
Bij album wil ik bijv de artiest, albumtitel en jaartal zien.
Maar als ik de artiest al gekozen heb hoef ik die niet nog een keer te zien, en zie ik alleen tracknummer en titel.
Dit is volledig zelf te bepalen echt erg gaaf. :*)
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MusicSort.jpg?t=1197369449

[ Voor 95% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01
Dat Mediaportal ziet er geweldig uit, maar heb een vraag over iets waar ik met mijn huidige setup tegen aanloop (Vista met Mediacenter --> Xbox360 als extender);

Kan Mediaportal losse tracks fatsoenlijk weergeven? In Mediacenter (en MP11, Winamp Remote) krijg je alleen tracknamen te zien. Dat is geen probleem bij een verzamelalbum van één artiest, maar wordt al lastiger bij een verzamelalbum met verschillende artiesten (je ziet enkel "albumnaam" - "tracknaam" ipv "albumnaam" - "artiest" - "tracknaam"). Nog vervelender is het bij mijn losse tracks die ik nu als album lossetracks heb staan, hier staat nu een lijst van 500 tracknamen en dat is wat lastig te herleiden zonder artiestnaam erbij.

Weet dat je kan selecteren op artiest, maar ik wil gewoon bladeren door de map met losse tracks (TVersity kan dit, maar krijg het niet werkend). Bovendien hanteren verzamelalbums nog wel eens afwijkende namen voor dezelfde artiest (DJ X, X, X vs Y, etc.) en om nu al m'n mp3's te gaan retaggen ... :X

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@[TAG]Speedy:
In de config kun je onder Music aanvinken 'Treat tracks in an individual folder as an album'.
Ik zou dan Losse Tracks als album zien en dan kun je deze openen en door de nummers scrollen.

Voor verzamelalbums is dit ideaal: mijn DJ mix albums staan netjes onder 1 album met alle artist info bewaard.

Voor het snel taggen gebruik ik ID3Tag
Want alle artist namen correct in 1 map is wel beter ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Krijg je dan nog wel zo'n mooie lijst met echte albums en fraaie album afbeelding waaruit je vervolgens verdiept of krijg je ineens 1000+ albums in 1 lijst (50 U2 Albums terwijl het er eigenlijk maar 4 zijn :)). Heb je wellicht een screenshotje?

Zoek dus eigenlijk dit als ik een album/map open:

Album "X"
---- Artiest - Tracknaam1
---- Artiest - Tracknaam2

Ga er maar eens mee stoeien van het weekend in een VPC denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 11-12-2007 11:04 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Album "X"
---- Artiest - Tracknaam1
---- Artiest - Tracknaam2

Dat is precies wat ik ook heb!
En bij album zie ik dus de hoes mooi (view as: Film Strip) maar daaronder gewoon een lijst van tracks (view as: list) gesorteerd op album nummer (maar kan natuurlijk ook op titel).

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MusicViews.jpg?t=1197370277
View: Album
(selection)Album (view as)Films Strip (sort by)Artist
(selection)Track (view as)List (sort by)Track

[ Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Top! Ik zie eindelijk een fatsoenlijk werkend mediacenter voor me :Y)

(gaat mij voornamelijk om de muziek, films gaan toch op DVD)

Maar eens gaan testen, in combinatie met zoiets lijkt me het echt perfect!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
origen ae heeft naar mijn menig de mooiste kasten...
Maar niet bepaald goedkoop.

Ik heb een Silverstone LC11... ook mooi.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/SilverstoneLC11black.jpg?t=1197368499

[ Voor 82% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan ik met mediaportal ook programma's kijken, die door een andere mediaportal zijn opgenomen? Een soort extender functionaliteit dus.

En hoe werkt het met de MCE remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Wolly:
Als extender weet ik niet, maar het kan vrijwel alle bestandsformaten aan (is puur afhankelijk van je codecs en systeem) dus ik denk van wel zoek even op het forum.

Ik gebruikte altijd de MCE Remote, werkt perfect (heb nu een Logitech Harmony 525 en Logitch MX Air)
Wel even onder Remote 'use MCE remote' aanvinken.

[ Voor 17% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nevermind, vraag al beantwoord hierboven :Y)

[ Voor 86% gewijzigd door Speedy op 11-12-2007 11:43 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
hehe ja ben druk bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:30
Geweldig topic dit! Ik was sowieso al van plan om binnenkort een media center te bouwen, maar zat nog te twijfelen tussen MCE, MythTV en Media Portal. De keuze is nu gevallen op Media Portal :P

Vooral al die informatie die je schrijft over hoe je het zodanig moet installeren en configureren is super handig. Bedankt daarvoor, zal ik in de toekomst veel aan hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

KhaZ

Alfa Romeo

Leuke initiatief, zoiets zoek ik al tijden! Nog even een HTPC behuizing halen, inhoud van server erin schroeven en gaan met de banaan, ik blijf dit volgen! d:)b

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Graag gedaan, vond het zelf erg leuk om alles uit te zoeken (ben al bezig met MP vanaf mei 2006) en dacht dat sinds het bij mij nu echt goed werkt en het Open Scource is ik mijn ervaringen maar eens moest delen.
Heb zelf thuis een kleine server (van oude PC onderdelen gemaakt), mij HTPC en een werk PC in een netwerk en op alledrie staat MP en dat werkt echt top.

Lees ook veel na op het forum, daar staat erg veel en mijn setup is natuurlijk niet de enig goede configuratie....

[ Voor 20% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
4: Foto's

(terug naar startpost)

WIKI pictures

Natuurlijk kun je ook je digitale foto's bekijken in MP.
Hieraan is niet veel in te stellen.
1: wederom je mappen aangeven waar de foto's zich bevinden.
ik heb mijn mappen gelijk een naam geven zodat ik ze op soort heb.
Dus: feest, familie, afstuderen, etc.

2: Net als bij films aangeven hoe je de foto's wilt navigeren.
Ik heb mappen als een list en dan de foto's als big icons.
Op langzame PC's kan het beter zijn om geen grote icons te gebruiken.

3: Onder slideshow setting kun je bepalen hoe een diashow vertoond wordt (wel/geen: overgangseffecten, snelheid, shuffle en herhalen)

Zo ziet het selectie menu er uit bij mij... :9
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/fotos.jpg?t=1197371447

[ Voor 110% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212243

Heel interessant topic. Ik gebruik het zelf ook al een aardig tijdje en ben er heel tevreden over. Ook al heb ik Vista Ultimate, Media Center blijft minder dan Media Portal.
In de start meld je dat je ook Blu-ray afspeelt via MP. Bedoel je dan rechtstreeks de folderstructuur vanaf HD? Ik moet deze (en HD-DVD) vooralsnog via PowerDVD afspelen. Geripte BR zijn uiteraard geen probleem.
Als jij dit wel binnen MP voor elkaar hebt, wil ik graag weten hoe je dit gedaan hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@buzzbuzz:
Dit ga ik nog uitgebreid behandelen maar kort door de bocht:

Ik heb een ATI HD2400Pro deze videokaart gebruikt PowerDVD codecs om HD bestanden verwerken zodat de PC het werk niet hoeft te doen.
Ik speel HD bestanden vanaf mijn harde schijf (zowel BlueRay rips als HDDVD rips)
Een Blueray speler staat hoog op de verlanglijst... ;)

Heel kort mijn instellingen:
Haali Media Splitter installeren.
PowerDVD Ultra (met nieuwste HD update) als codec onder video settings.
FFDShow Audio als audio codec.
Ervoor zorgen dat HD bestanden (.ts en .mkv) verwerkt worden met de PowerDVD codec.
(misschien niet nodig) HD bestanden hernoemen naar .mkv

[ Voor 34% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. Ik heb de zelfde kaart :-) en alles is geinstalleerd. Ik heb alleen de video-codec anders staan (ATI). Zal dit eens veranderen en kijken of het werkt. Alvast bedankt en ik blijf dit topic zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk mooi topic!
Ik heb al een tijd MCE2005 maar zoek iets anders (beters).

Wat voor hardware gebruiken jullie nog meer?
En dan ben ik voornamelijk benieuwd naar de HD mogelijkheden.
Ik las in een test bij ome Tom dat de HD ondersteuning voor de HD2400 nog niet optimaal was (t.o.v. de HD2600).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

St@m

@ Your Service

Klinkt interessant, maar het zal wel niet werken met de MCE remote? Dat is dé reden waarom ik MCE gebruik en niet iets anders.
Ik heb niet de behoefte om zelf die AB te gaan programmeren (teveel moeite, uitzoek werk) dus als het out of de box werkt dan heeft Media Portal er binnenkort een nieuwe gebruiker bij.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@St@m
MP heeft een nieuwe gebruiker... :)
MCE remote werkt out of the box. Alleen even in de config onder remote 'use MCE Remote' aanvinken.
Heb er zelf ook 1 werkt perfect. helemaal niet configureren.... :*)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Kijk dit is een leuk topic die ik ff ga volgen :)

Moet nu echt een keertje een mediacenter gaan aanschaffen, er is zoveel mogelijk met zoiets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gutteguttegut en St@m
De ATI 2600 zal inderdaad nog wat beter zijn, maar er waren in eerste instantie beperkingen in de registry gezet. Deze zijn er sinds driver 7.11 als het goed is niet meer. Ik ben in ieder geval tevreden met de 2400Pro, zeker gezien de prijs. Ook blijft deze heerlijk koel, ondanks de passieve koeling. Ik heb zelf een Antec Fusion behuizing, en deze bevalt me ook heel goed. Verder een Asus M2NPV-VM moederbord. Ik gebruik onboard geluid via SPDIF. Processor is een AMD X2 4200+ en ik heb 2 GB geheugen. Verder een Samsung SP2004C HD van 200GB. De rest van de opslag hangt aan het netwerk.
En betreffende de MCE remote: zoals eerder vermeld werkt deze perfect onder MP. Daar hoef je niets aan te doen behalve in MP instellen dat je de MCE remote gebruikt. (ThaClown was me voor, hmm dat MCE keyboard tikt toch niet zo snel vanuit de luie stoel)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 212243 op 11-12-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

qless

...vraag maar...

n1ck schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:50:
Geweldig topic dit! Ik was sowieso al van plan om binnenkort een media center te bouwen, maar zat nog te twijfelen tussen MCE, MythTV en Media Portal. De keuze is nu gevallen op Media Portal :P

Vooral al die informatie die je schrijft over hoe je het zodanig moet installeren en configureren is super handig. Bedankt daarvoor, zal ik in de toekomst veel aan hebben :D
Ga hier eens naar kijken, heb immidels mijn buik vol van MythTV (wil absoluut niet overweg met SPDIF)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
SPDIF werkt prima met MP, ik heb SPDIF out naar mijn versterker en heb dus mooi DTS bij alle bestanden die het ondersteunen.

Met de HD2400 waren eerst idd wat problemen maar sinds de nieuwe driver 7.11 en PowerDVD update werkt elk HD bestand bij mij nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
ik heb het gisteren ook geinstalleerd, alleen de default player wil maar niks afspelen, en de resolutie staat in de configuration op 720p??

kan het nergens aanpassen

ook erg leuk, nu zijn al me codecs door de war pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@ I_am_akira:

De resolutie stel je in bij windows (dus niet in MP...) verder bepaald het bestand en je monitor/TV wat je resolutie zal zijn.

Je codecs door de war door MP lijkt mij sterk, want MP gebruikt de codecs die je al had.
(MP installeerd slechts 2 extra codecs: DScaler decoder en Gabest MPA/MPV decoder en deze zijn erg goed)
Mijn suggestie: haal alle codec eraf en installeer alleen FFDShow, werkt prima bij mij.

Dat de default player niks afspeeld komt natuurlijk doordat je codecs niet kloppen....

[ Voor 12% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
sjah, toch staat mijn htpc netjes op 1080p , maar dat even terwegen.
als ik een externe player pak speelt hij wel af.

1080p is het menu etc wel
als ik met de standaard player wat wil afspelen, gooit hij de resolutie op die 720p zie ik nu

powerdvd mpeg 2 decoder heeft toch wel de voorkeur ism hardeware decoding
coreavc voor de x264

weet iemnad mischien hoe je decoders een voorkeur geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 20:30
Ik heb het gisteren ook even geïnstalleerd maar had enkele problemen om die andere skin erop te krijgen. Is na wat prutsen toch gelukt. Deze week nog wat verder configureren.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ja ik gebruik GSpot voor het toekennen van Merits aan decoders.
En GrapEdit om te zien welke codec/decoder er gebruikt wordt bij bestanden.
(om te zien welke Media Portal gebruikt kies in MP config 'open MP in window' en doe Ctrl-G in GrapEdit tijdens het afspelen van een bestand)

Pas wel op, maak een backup van de merits want verkeerde merits kunnen je systeem verknallen!

[ Voor 59% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed, je hebt me overtuigd :)

Ik ga het weer eens proberen. Ik heb het een tijdje gehad, maar geen succes. Crashes bij TV kijken. De gids kreeg ik niet aan de praat. allemaal zaken die bij MCE wel out of the box werken.

Met een goede handleiding daarvoor wil ik het wel weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Kurios:
Wat voor TV provider en Tv-kaart heb je? dan kan ik je misschien wel even de settings geven voor TV

En het klop dat tot voor kort TV in MP niet echt lekker werkte maar met de nieuwe TVEngine3 werkt bij mij alles erg goed.

Het is nu zelfs mogelijk clients te maken door het huis met maar 1 TV verbinding.
Dus 1 signaal maar toch 2 of 3 tv's aan op verschillende kanalen.
Dit heb ik echter nog niet kunnen testen... 8)7

Maar dit zijn de specs.... _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
5: Televisie

(terug naar startpost)

EDIT:
Even voor de duidelijkheid, ik heb het hiet over digitale televisie.
Analoog kan wel (Een bekende TV kaart is de Hauppage PVR-150), maar daar heb ik geen ervaring mee. Als iemand hiervoor een gids wil schrijven graag!

Mijn setup is: Digitale TV van Casema, Floppy DTV-C met CAM en MediaPortal TV-Server 1 (TVEngine3).
Een Fire- of FloppyDTV is een TV decoder voor in je PC, niet goedkoop maar dan zit je niet vast aan zo'n lelijk grijs kastje die je van Casema of KPN krijgt en het werkt allemaal wat mooier.
Helaas zijn ze wel erg prijzig omdat je ook een CAM nodig heb voor de kaart....

1 sluit de Fire- of FloppyDTV aan op de HTPC.
2 Download en installeer de Floppy- of FireDTV Integrated Driver and Software Setup
3 Download en installeer TVEngine3.
4 Volg deze installatie (is echt te veel om te typen ;) )
5 bij het scannen voor channels moet je de juiste symbolrate kiezen (voor Casema is dat 6875) anders worden geen zenders gevonden.
EDIT: Voor transponder lijsten van NED providers kijk hier.
Mijn provider is Casema de nieuwe 2008 lijst is hier te vinden.
EDIT: Stop de lijst in /Team Media Portal/TV Server/Transponders
6 Alle zenders kun je naar believen indelen in groepen, wissen (ik hoef geen Al Jazeera :X ) , de volgorde aanpassen of zelfs achter een password zetten.
EDIT:
7 Hier zijn vrijwel alle TV logo's.
Stop ze in \mediaportal\thumbs\tv\logos...
De namen zijn de Casema namen dus als je provider anders is en andere namen gebruikt dan moet je de namen van de logo's aanpassen.

De looks:
TV Gids
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVGids.jpg?t=1197380326
Geplande opnames
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVOpgenomen.jpg?t=1197380411
Zender overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVOverzicht.jpg?t=1197380430

[ Voor 171% gewijzigd door ThaClown op 21-02-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik gebruikte telkens XBMC om mijn series af te spelen vanwege de mooie grafische interface en opties om informatie van internet te koppelen. En aangezien HD te zwaar is voor de xbox1, zat ik vaak te switchen tussen de xbox en HTPC.

Ik wist dat dit ook mogelijk was in MediaPortal, maar kon dit niet aan de praat krijgen. Maar na de foto's gezien te hebben van ThaCLown in een andere topic ben ik gisteravond toch maar met MP aan de slag gegaan.

Hoewel het even wat moeite kostte om een goede regexp te maken voor mijn series, heb ik toch alles aan de praat. Djeeeezzz... wat een verdraaid mooi stukje software icm een paar plugins en een goede skin. Ik krijg nu netjes een icoontje van de zender te zien bij de series, een icoontje met welke codec gebruikt is, een HD icoontje bij HD afmetingen, enz.

Ik ga vanavond de player volledig naar mijn wens configureren. Ik heb geen tv-kaart, dus dat scheelt veel werk.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ja werkt mooi he! en alle ikoontjes kun je zelf aanpassen als je dat wilt.
Heb je de Fan Art al ontdekt?
Dan krijgt elke serie een eigen achtergrond...
zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/FanArt.jpg?t=1197382092

De TV serie uitleg volgt later....

[ Voor 53% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik heb het even geprobeerd, en het ziet er wel mooi uit. Ik maak me dan alleen de bedenking (maar dat heb ik met alle gratis software): wie wil daar nu kosteloos tijd insteken? Het lijkt me dat dit een groot en ingewikkeld project is (qua complexiteit van software). Wie wil dat nu ineensteken zonder er een vergoeding voor te zien.

Ik heb dan ook altijd de vrees dat wanneer de enthousiaste opstarters er genoeg van hebben, het project gewoon aan de kant geschoven wordt of betalend wordt.

Goed, vooralsnog blijkbaar gratis en degelijk ontworpen (hoge kwaliteit) dus dat is alleen maar toe te juichen.

Opstarten vanuit XP gaat niet bijster snel. Veel initialiseren van vanalles en nogwat. (niet ogenblikkelijk dus).

Verder heb ik ook dat de standaard skin duidelijk niet ontworpen is voor een 16:10 scherm (standaard pc scherm tegenwoordig) waardoor de buttons niet rond zijn maar platgedrukt. De standaard skin in 'wide' versie is ook niet helemaal hoe het zou moeten. Misschien kan ik nieuwe skins zoeken met rechthoekige buttons, dan valt het minder op.

Ik heb wat video ingeladen en kan er door browsen, echter wanneer ik op een file klik gebeurt er helemaal niets. (ik heb bij de installatie geen codecs geinstalleerd omdat ik al codecs heb geinstalleerd die bij GOMplayer kwamen). Dat moet ik nog even uitzoeken dan.

Ik gebruik dit enkel omdat ik mediacenter functionaliteit wil in XP, niet de beschikking heb over XP MCE en (voorlopig) geen geld wil uitgeven aan vista (omdat ik het niet per se nodig heb). Als ik gewoon vista had dan gebruikte ik simpelweg de standaard vista mediacenter, dat is duidelijk. Gemakkelijk, ingebouwd, goed geïntegreerd, en waarom moeilijk doen als het standaard ook kan. Zeker bij multimedia wil je gewoon achterover zitten en gebruiken, niet tweaken of configgen. Maar goed, dit is zeker 'next best thing' als je niet de beschikking hebt over bovenstaande alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144570

Zo`n zender overzicht werk alleen maar via digitale tv neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:01:
@Kurios:
Wat voor TV provider en Tv-kaart heb je? dan kan ik je misschien wel even de settings geven voor TV
Hauppage PVR500MCE met Casema (Delft).
Net geprobeerd in te stellen, maar alle zenders zijn verkeerd en de gids doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@marinos:
Ik geloof dat je ook de TVgids kan krijgen via internet en deze kan koppelen aan analoge TV, maar eigenlijk is TV via de PC alleen nuttig als het digitaal is lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
Mooi Mooi, jammer dat ik nog steeds geen goede pc heb voor HD materiaal. Volgend jaar, maar ik ga zeker even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Kurios:
Dit zijn de Casema channels waar ja naar moet scannen:
234000,64QAM,6875000
274000,64QAM,6875000
282000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000
442000,64QAM,6875000
450000,64QAM,6875000
458000,64QAM,6875000
466000,64QAM,6875000
474000,64QAM,6875000
514000,64QAM,6875000
546000,64QAM,6875000
578000,64QAM,6875000
586000,64QAM,6875000
626000,64QAM,6875000
634000,64QAM,6875000
642000,64QAM,6875000
658000,64QAM,6875000
666000,64QAM,6875000
682000,64QAM,6875000
706000,64QAM,6875000
714000,64QAM,6875000
722000,64QAM,6875000
762000,64QAM,6875000
zet dit in een .txt en noem het Casema.DVBC.txt

Plaats dit bij de TV Server scan lijsten (weet even niet exact waar dit zit ben niet thuis)
En kies deze voor je gaat scannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Nice topic, waarschijnlijk ga ik dit ook gebruiken op mijn HTPC als die straks komt...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:49:
Ja werkt mooi he! en alle ikoontjes kun je zelf aanpassen als je dat wilt.
Heb je de Fan Art al ontdekt?
Dan krijgt elke serie een eigen achtergrond...
zoals dit:
[afbeelding]

De TV serie uitleg volgt later....
Ik zat al lang er tegen aan te hinken om MP te gebruiken, maar jouw post in het "show the specs en foto's van je home cinema" topic heeft me absoluut overgehaald.

Die fanart ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik heb alleen geen idee hoe je die kan gebruiken. Heb de plaatjes netjes (zonder de filenaam te veranderen) in de fanart map geplaatst, maar ze verschijnen niet. Ook op het MP forum wordt dit niet duidelijk uitgelegd.

Over het MP forum gesproken: hoewel daar erg veel info te vinden is, is de grote zwakte dat deze info niet wordt gebundeld. Als voorbeeld het regexp "proleem" van het mytvseries plugin: een paar voorbeelden met een aantal regexp/simple regels zou veel mensen helpen. Nu moet je je door veel pagina's en topics heenworstelen voor iets wat (achteraf) vrij gemakkelijk is.

Een voorbeeld waar het forum beter werkt is het officiele XBMC forum: daar wordt informatie/kennis gebundeld in de eerste posts van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:57:wie wil daar nu kosteloos tijd insteken? Het lijkt me dat dit een groot en ingewikkeld project is (qua complexiteit van software). Wie wil dat nu ineensteken zonder er een vergoeding voor te zien.
Het is Open Scource dus het is een samenwerkingsverband tussen velen.
Er is niet 1 baas en dus geen 'eigenaar' die er geld voor kan gaan vragen.
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:57:Opstarten vanuit XP gaat niet bijster snel. Veel initialiseren van vanalles en nogwat. (niet ogenblikkelijk dus)..
Doet geen enkel HTPC prgramma en hangt van de PC af mijne is in 2 min opgestart incl MP.
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:57:Verder heb ik ook dat de standaard skin duidelijk niet ontworpen is voor een 16:10 scherm (standaard pc scherm tegenwoordig) waardoor de buttons niet rond zijn maar platgedrukt.
Deze is voor 16:10...
Maar verder is het meeste voor TV bedoelt dus 16:9 het is HTPC dus voor HomeTheatre in de woonkamer... en daar staan breedbeeld TV's 16:9
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:57:Ik heb wat video ingeladen en kan er door browsen, echter wanneer ik op een file klik gebeurt er helemaal niets. (ik heb bij de installatie geen codecs geinstalleerd omdat ik al codecs heb geinstalleerd die bij GOMplayer kwamen). Dat moet ik nog even uitzoeken dan.
Ik ken GOMplayer niet... maar het is duidelijk dat jou codecs niet werken nu... dus probeer FFDShow zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Mr. TBC:
Ja is nog niet echt handig, FanArt is vrij nieuw en dus nog niet standaard actief.
Welke skin gebruik je?
Je moet ik elk geval de nieuwste versie (SVN version) van de TV-series plugin gebruiken en de Fan Art map in de map Mediaportal\thumbs plaatsen (belangrijk dat het ook Fan Art is en niet fan art of FanArt...)

Ben het een met je comment over het forum, maar de Wiki wordt steeds beter...

[ Voor 67% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:39:

Ik ken GOMplayer niet... maar het is duidelijk dat jou codecs niet werken nu... dus probeer FFDShow zou ik zeggen.
Ok, nu werkt het wel. Toch bizar dat andere programma's wel gebruik kunnen maken van de bestaande codecs die al geinstalleerd zijn en deze mediacenter niet. Ofwel installeert GOMPlayer de codecs op zo een manier dat ze enkel te gebruiken zijn door GOMPlayer zelf.

Ik dacht dat codecs ergens op een standaard locatie werden bewaard waardoor elk programma die ze nodig had daar de gewenste codecs kon opvragen?

Heeft iemand eigenlijk een goede link waar een goede tutorial staat over al dat codec gedoe? (hoe dat in windows wordt afgehandeld)

Ik ben student dus ik gebruik deze software gewoon op m'n gewone pc. (heb geen dedictad mediacenter pc). Mijn scherm is dus 16:10, maar een 16:9 skin werkt goed genoeg.
Jammer dat het ontwerp niet meer algemeen opgezet is, zodat een ronde knop een ronde knop blijft, of je nu breedbeeld hebt of niet. De rest moet dan maar dynamisch aanpassen. Vectoriele icoontjes zijn tegenwoordig toch de standaard.

edit: nu nog ergens een goedkope afstandsbediening kopen :)

@ThaClown, thx voor de assistentie

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 11-12-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@alvi:
Meer dan je ooit wilt weten over FFDShow

[ Voor 41% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of je het vermeld hebt, maar het is misschien handig:

Bij music instellingen kan je ergens aanvinken dat de album art uit de ID3 tag moet komen.

Veel mensen gebruiken al lang niet meer een jpeg of iets dergelijks uit de folder waarin de muziek staat. (en vaak zijn deze prentjes bijzonder slechte kwaliteit). Om m'n muziek in iTunes dus netjes in te lezen met cover art (voor coverflow) maak ik dus alleen nog gebruik van covers in de tag. (ook het meest cleane om je muziek in meerdere programma's netjes weer te geven).

Maar in MP staat dit dus standaard af (beetje vreemd, maar goed). Aanzetten dus als uw covers in de tag zitten.

Het programma opstarten vanuit windows duur een seconde of vier (ja, ik weet het, ik ben ongeduldig, valt uiteindelijk nog wel mee dus :+ ) Misschien dat als ik het in de taskbar laat staan, het dan altijd ingeladen blijft en gewoon instant opkomt. (2 Gig ram in XP is toch veel te veel, moet het ergens aan opgebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Klopt alvi goede tip, staat erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door ThaClown op 11-12-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23-04 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb het topic even snel doorgescand en het ziet er allemaal goed uit. Zeker omdat ik ook xp kan blijven gebruiken (als ik het goed begrepen heb).

Ik heb alleen (nog) geen remote (wel de logitech Dinovo Edge) is dat een probleem of kan ik toch beginnen met het hele mediaportal gebeuren? Verder heb ik ook (nog) geen floppydtv. Ik wil mijn mediacenter gebruiken voor afspelen van films/muziek/series. Is dat een probleem of kun je ook zonder dit alles toch een mooie interface hebben voor je multimedia gebeuren?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Mystikal:
XP kan idd (gebruik ik ook)

Dinovo Edge is super mooi! kan prima hoor, ik heb liever een kleine AB maar met toetsenbord op schoot gaat zeker (helemaal als ie zo mooi is als de Dinovo)

TV gebruiken hoeft zeker niet (schakel MyTV gewoon uit in de config).
De interface is volledig te configureren dus zelfs als je alleen muziek wilt zou dat kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:37:
@Mystikal:
XP kan idd (gebruik ik ook)
Ik zou zelfs meer zeggen, nét voor xp is het interessant... Omdat deze geen mediacenter functie heeft (XP MCE is nooit echt doorgebroken) Als je vista had kon je gewoon het ingebouwde mediacenter gebruiken :) (jaja, i know, niet zo tweakable en zo)

Eens zien of ik deze ergens in de buurt kan vinden. Niet duur (ook al is het prut, don't care :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mooi topic! :)

Ben al eerder eens aan de slag gegaan met MP, maar mijn enthousiasme was vaak snel weg na gekke probleempjes. Nu ook weer met het scannen van films. Sowieso doet hij 10 minuten over 50 films, niet echt snel.. maar vervolgens krijg ik een lijst met 50 films die hij niet kan vinden en waarbij ik handmatig op find mag drukken. En het is niet alleen met films als "Filmtitel (jaar) 720p res, releasegroup etc." maar zelfs bij Casablanca.mkv kan hij niet zelf bedenken dat het de film Casablanca is 8)7

Wat doe ik verkeerd?

Overigens lukt het installeren van die TV-episoded plugin niet, krijg 10 regels met een lange foutmelding dat er geen toegang is tot een bepaalde dll. Kan er verder weinig aan veranderen, het is een standaard Vista installatie :P

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 11-12-2007 17:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Ziet er geweldig uit! Maar nog een kleine vraag; in dit topic - en op de MP site - kan ik niks vinden over talenondersteuning. Is het überhaupt mogelijk een Nederlandstalige versie te krijgen? Of zitten mensen die geen Engels begrijpen vast aan Windows Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duroth schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:33:
Ziet er geweldig uit! Maar nog een kleine vraag; in dit topic - en op de MP site - kan ik niks vinden over talenondersteuning. Is het überhaupt mogelijk een Nederlandstalige versie te krijgen? Of zitten mensen die geen Engels begrijpen vast aan Windows Media Center?
1. Hoe kan je nu geen engels begrijpen uit een mediacenter toepassing. Standaard woordjes, weinig tekst.

2. En ja, in de config kan je gewoon Nederlands kiezen als ik het me goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hmmm ben inmiddels begonnen met de installatie. Echter de skin wil bij niet veranderen? Dien ik de cache nog een keer leeg te maken? Of moet ik de andere skins weggooien, zodat hij alleen de monochrome kan pakken?

Laat maar |:(

Andere vraag dan maar. Kun je ook via het netwerk een film streamen met MP? Ik zag alleen een optie voor ftp.

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 11-12-2007 20:01 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dit topic komt precies op tijd, wil al een tijdje een HTPC neerzetten ter vervanging van Xbox + XBMC.

Ziet er zeer gelikt uit, vanavond maar eens even aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb het ook even bekeken, ziet er leuk uit.. niet echt gebruikersvriendelijk.. Het kost wel weer erg veel moeite om alles netjes in te gaan stellen, itt MCE daar heb je met wat simpele settings een net zo effectief programma.
En de MCE afstandbediening werkt dus niet out of de box helaasch.. :P De groene knop werkt niet, dan start MCE op.. kan ik dus alsnog opstaan.
Misschien dat ik het later nog eens ga proberen als ik tijd heb om me er meer in te verdiepen.. voorlopig blijf ik nog even bij MCE

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:26:
Ik heb het ook even bekeken, ziet er leuk uit.. niet echt gebruikersvriendelijk.. Het kost wel weer erg veel moeite om alles netjes in te gaan stellen, itt MCE daar heb je met wat simpele settings een net zo effectief programma.
En de MCE afstandbediening werkt dus niet out of de box helaasch.. :P De groene knop werkt niet, dan start MCE op.. kan ik dus alsnog opstaan.
Misschien dat ik het later nog eens ga proberen als ik tijd heb om me er meer in te verdiepen.. voorlopig blijf ik nog even bij MCE
Dat snap ik dus niet.... Als je iets hebt wat naar jouw gevoel goed en eenvoudig werkt, waarom zou je dan iets anders proberen? Is dit nu zo iets typisch tweakerish/nerdish? Er valt geen eer mee te behalen of zo...

Enige reden dat ik het zal gebruiken is om een goede mediacenter te kunnen gebruiken icm xp en zo vista nog wat uit te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:55:
[...]

Dat snap ik dus niet.... Als je iets hebt wat naar jouw gevoel goed en eenvoudig werkt, waarom zou je dan iets anders proberen? Is dit nu zo iets typisch tweakerish/nerdish? Er valt geen eer mee te behalen of zo...

Enige reden dat ik het zal gebruiken is om een goede mediacenter te kunnen gebruiken icm xp en zo vista nog wat uit te stellen
Tja, Media Center werkt goed, maar een aantal dingen eruit slopen zou ook niet verkeerd zijn.. of wat dingen aanpassen naar mijn eigen smaak.
Je gaat dan kijken naar alternatieven, dit is er een, en waarschijnlijk ook wel een goed alternatief, maar het is me op dit moment teveel gekloot.
Als iets goed en mooi werkt, dan wil het niet altijd zeggen dat er niets beters is natuurlijk.. in potentie denk ik dat Media Portal beter is omdat je veel meer kunt aanpassen.
Op dit moment heeft mijn MCE bijvoorbeeld bedacht dat hij bepaalde folders hoe dan ook in de library moet laten zien, terwijl ik dat helemaal niet wil.. probeer het maar eens uit te zetten.. ben al een half uur het register aan het doorspitten (het moet toch ergens staan he)

Bij een programma als MP zal je zoiets niet gebeuren (denk ik) maar daar ben ik weer bezig met het configureren van andere zaken. Het is gewoon het stukje vrijheid dat je mist bij MCE dat het interessant maakt om naar andere programma's te kijken.. en als dat typisch tweakerish :? is dan ben ik blij om mezelf een tweaker te noemen. Denk iig dat het een goede eigenschap is van iemand om verder te kijken dan zijn neus breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 20:14

slazh

Here To Stay

Ah mooi, Media Portal onder de aandacht! :D

Misschien dat er dan nu iemand tussen zit die weet waarom mijn MCE remote soms niet werkt met Media Portal? Soms kom ik gewoon niet bij de "back" knop waardoor ik vast zit in een venster. Nogal lastig want ik heb weinig zin om een muis aan te sluiten op mijn mediacenter.

Gaat trouwens om een normale MCE remote en Antec Fusion kast met ingebouwde IR. Ik heb ook de IR-ontvanger van de MCE remote geprobeerd maar daar heb ik precies het zelfde probleem.

Verder puik stukje software. Als je eenmaal door hebt hoe alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:22

DesertShooter

Afgekickt

Ik gebruik het ook al enige maanden, en ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden. Ik gebruik het in combinatie met een DVB-s kaart, en ben erop gekomen omdat DVB-s kaarten het bijna nooit doen in MCE. Dit was daarom een mooi alternatief.

Verder gebruik ik de plugin myFilms best vaak, daar staat mijn hele collectie films in, met moviemeter.nl cijfer, acteurs en plot. Jammergenoeg moet het allemaal wel handmatig worden ingevoerd.

Ik ontdek ook nogsteeds nieuwe functies en plugins, en het werkt allemaal mooi samen in een geheel :). Ik zag net ook de series plugin, die mij erg handig lijkt, en die ga ik dus zeker proberen.

Maar er zitten toch nog wel een paar nasty bugs in het programma, waardoor het voor mij een beetje een nasmaak krijgt. Het zou ten onrechte kunnen zijn, omdat ik het misschien verkeerd gebruik, of dat andere factoren voor problemen zorgen.

Maargoed, die bugs zullen ook ooit verdwijnen en ik vind het echt top dat het nogsteeds gratis is! _/-\o_
Eigenlijk gaat het spreekwoord een gegeven paard niet in de bek kijken dan ook wel op :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus zit eigenlijk te wachten op een 4:3 versie van xface

Maar Mediaportal is een prachtig stukje software, het enige nadeel is dat het nog niet voor Linux is :P
Zeker met MyEmulator en Myseries is het (voor mij) een ideale machine! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09

xdc

* xdc volgt dit topic , en gaat nu zijn htpc gelijk installen met media portal

respect _/-\o_ voor TS , voor dit hele boekwerk wat onderhand is getikt!

*EDIT*

Stap 1 volledig doorlopen,

moest echter wel 1 x opnieuw installen omdat ik per ongeluk 1 plugin teveel had verwijderd.

Moet je nu die 2 skins naast elkaar laten draaien ?
ik zag dat jij gebruikt van monochrome en xface , welke gebruik je wanneer ?
(of komt dit later aan de orde in de volgende stappen) na een uurtje klussen ben ik er wel klaar mee voor vandaag. morgen stap2

[ Voor 54% gewijzigd door xdc op 11-12-2007 22:57 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Wat ik wel merk. Als ik bijv van TV of film kijken terugschakel met back toets op remote, dat hij dan eerst terugschakeld naar desktop om vervolgens het hoofdmenu te tonen. Oogt erg vervelend. Is daar iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Waar kan ik ergens instellen dat als ik een film afspeel een srt bestand automatisch met de zelfde naam erbij moet pakken?! Plus die fanart is moeilijk te vinden. Elke keer Warning: mysql_connect()

[ Voor 23% gewijzigd door Deef_K op 11-12-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

Ik vind het jammer dat ik het niet heb, want heb nu zo`n mooie tv en kan er nu alleen op xboxen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
ben er uit waarom hij steeds 720p player ging als scherm 1080p staat
kwam door windows vista premium 32bit aero skin
die moet uitstaan

nu ziet die netjes 1080p en speelt de defaut player ook correct

mss ene tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:51

Lulukai

God's gift to women

Neefdave schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:06:
Waar kan ik ergens instellen dat als ik een film afspeel een srt bestand automatisch met de zelfde naam erbij moet pakken?! Plus die fanart is moeilijk te vinden
Ik heb alle standaardinstellingen en bij mij neemt hij de ondertitels zonder problemen als ze dezelfde naam hebben.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:51

Lulukai

God's gift to women

Als je bij Movies het tabblad Subtitles kiest en dan het vakje Show subtitles aanvinkt zou het moeten werken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:18
Wauw, dit ziet er werkelijk netjes uit zeg! Complimenten aan de TS voor het typen van dit verhaal en de kennis te delen met anderen!

Persoonlijk woon ik nog thuis, maar zodra ik op mezelf ga wonen is dit zéker een optie voor de HTPC in de woonkamer.

Dus, nu nog even onnodig maar zeker handig voor de toekomst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vaag, bij mij werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
nog een vraagje ik kan het zelf niet goed terug vinden

quicktime movie trailers van apple kan je die nu ook streamen?

kan de plugg in nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Heeft er iemand info over de instellingen voor Radio? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ben al een beetje aan het rommelen geweest, maar het lukt me nog niet.
Ik heb een asx bestandje gedownload en deze in de MP config naar deze map gewezen. Toch speelt MP het niet af.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:41
Hoe lang ben je hier mee bezig geweest om alles goed draaiend te krijgen?
Het ziet er zeer gelukt uit.
Misschien dat ik over een jaartje ook zoiets ga bouwen voor onze nieuwe huis.
Is het ook mogelijk satelliet tv ermee te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat daarnet nog even naar de vista MC te kijken, en dat is qua visuele feel en gebruiksgemak toch beter geordend als je het mij vraagt. MP komt vaak nog iets te veel over als een rommeltje, ondanks de extra functies. Misschien moet je wel een keuze maken en hoort een mce gewoon niet zoveel features te hebben. Alles voor de éénvoud.

Vooral de cross bar interface vind ik wel beter eigenlijk. (hoofdscrollbalk verticaal, met horizontaal daarop extra opties). Een beetje zoals de playstation interface maar dan andersom.

Nu, elk programma heeft z'n eigen stijl, daar is ook niets mis mee natuurlijk. En zo heeft elk stukje software wel voordelen boven het andere. Hier vooral de prijs dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

Geckoo

Good news, everyone!

@ThaClown gooit je DM eens aan...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Nee, voor mensen die echt heel gemakkelijk, out of the box, een mediacenter willen hebben, die zijn inderdaad beter af met MCE of Vista.

Maar als je redelijk wat series hebt, dan zou je écht moeten overstappen op MP. Puur tv kijken, films kijken, muziek luisteren, plaatjes kijken en wat plugins installeren werkt idd goed (genoeg) op de MCE/Vista. Maar de tvseries plugin is zó fantastisch. Wanneer je die eenmaal ziet draaien, dan ben je verkocht en zal je met veel plezier ook de film-library gebruiken van MP (die trouwens imdb gebruikt om informatie te koppelen aan je films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eén standaar manier om skins te gebruiken zou ook wel aangewezen zijn.

Ik heb al .msi paketten gezien, dingen die gewoon in de skin folder moeten gesleept worden, andere die dan weer meerdere handelingen en mapwijzingen vereisen...

edit: als je in de instellingen aangeeft dat het programma naar de tray moet bij minimaliseren (als de pc zoals in mijn geval ook nog voor andere dingen gebruikt wordt, en niet exclusief een htpc is) neemt het programma nauwelijks geheugen in.

Met nog wat muziek die aan het afspelen was, 12-15 Mb ram of zo... Ik heb 2 GB in een xp pc (massaal te veel eigenlijk) dus ik laat mediaportal gewoon lekker in de tray staan. In dat geval kan je wel spreken over 'instant on'

Ik had graag nog iets meer skins gezien, maar er zitten er best wel goede tussen...

Fijn programma in elk geval (maar zonder remote is er niet veel aan, de echte kracht zit hem in de remote. Dus maar eens zo snel mogelijk een remote kopen)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 12-12-2007 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

mr. TCB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:14:
[...]

Nee, voor mensen die echt heel gemakkelijk, out of the box, een mediacenter willen hebben, die zijn inderdaad beter af met MCE of Vista.

Maar als je redelijk wat series hebt, dan zou je écht moeten overstappen op MP. Puur tv kijken, films kijken, muziek luisteren, plaatjes kijken en wat plugins installeren werkt idd goed (genoeg) op de MCE/Vista. Maar de tvseries plugin is zó fantastisch. Wanneer je die eenmaal ziet draaien, dan ben je verkocht en zal je met veel plezier ook de film-library gebruiken van MP (die trouwens imdb gebruikt om informatie te koppelen aan je films).
Eens.. ik volg op dit moment volgens mij 8 series, heb ze in principe goed geordend.. maar als ik zie hoe je het kan inregelen bij MP dan is dat toch echt wel een meerwaarde (voor mij).
Films heb ik niet zo heel veel (op dit moment) maar daarvoor zijn ook leuke features.
MP kun je heel mooi maken (naar wat ik heb gezien) maar om gewoon even snel een media center in te richten is het niet echt geschikt.
Ach, ik vind het altijd leuk om te knutselen, dus ik ga er zeker nog eens mee bezig, maar ik ben op dit moment (redelijk) tevreden met mijn MCE (Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:16:Nu ook weer met het scannen van films. Sowieso doet hij 10 minuten over 50 films, niet echt snel.. maar vervolgens krijg ik een lijst met 50 films die hij niet kan vinden en waarbij ik handmatig op find mag drukken. En het is niet alleen met films als "Filmtitel (jaar) 720p res, releasegroup etc." maar zelfs bij Casablanca.mkv kan hij niet zelf bedenken dat het de film Casablanca is 8)7
Het duurt lang omdat ook alle info van acteurs wordt gedownload (to al gauw 20 per film) je kan dit ook uitzetten (heb ik ook) onder config: Movie > Movie Database.

Automatisch kiezen hoort wel te kunnen, ga ik even naar kijken...
Gizz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:16:Overigens lukt het installeren van die TV-episoded plugin niet, krijg 10 regels met een lange foutmelding dat er geen toegang is tot een bepaalde dll. Kan er verder weinig aan veranderen, het is een standaard Vista installatie :P
Dit zal ik uitgebreid uitleggen binnenkort, nog even gedult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mystikal schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:59:
hmmm ben inmiddels begonnen met de installatie. Echter de skin wil bij niet veranderen? Dien ik de cache nog een keer leeg te maken? Of moet ik de andere skins weggooien, zodat hij alleen de monochrome kan pakken?

Laat maar |:(

Andere vraag dan maar. Kun je ook via het netwerk een film streamen met MP? Ik zag alleen een optie voor ftp.
Ja kan zeker, werkt prima.
Gewoon op beide PC's MP installeren en de films in een gedeelde map plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
En de MCE afstandbediening werkt dus niet out of de box helaasch.. :P De groene knop werkt niet, dan start MCE op..
Gebruik MPTray werkt perfect (ook voor Vista).

Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
slazh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:37:
Misschien dat er dan nu iemand tussen zit die weet waarom mijn MCE remote soms niet werkt met Media Portal? Soms kom ik gewoon niet bij de "back" knop waardoor ik vast zit in een venster. Nogal lastig want ik heb weinig zin om een muis aan te sluiten op mijn mediacenter.
Heb je onder config > Remote wel use MCE remote aagevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ThaClown schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:02:
[...]

Ja kan zeker, werkt prima.
Gewoon op beide PC's MP installeren en de films in een gedeelde map plaatsen...
Waarom is er noodzaak om op beide pc's MP te installeren?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mooi topic
Gelijk gebookmarked..

Graag zou ik ook een HTPC willen hebben maar aangezien ik nog steeds op een 'oude' tv zit, zie ik geen voordelen op dit moment (28" JVC buis van 7 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:36:
[...]

Waarom is er noodzaak om op beide pc's MP te installeren?
omdat je op beide pc's via MP films wilt kijken...
Zie MP als een soort gateway voor je bestanden.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.