Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:
Bedankt leon voor de hulp maar bij mij werkt dit niet.
Als ik mediaportal als fabrikant instel komt er in de harmony software onmiddellijk op : softwaretoepassing die niet bediend kan worden
Ik heb het toch geprobeerd maar mediaportal reageert er niet op.
Ik zit met een antec fusion v2 case en heb al ergens gelezen dat enkel mce remotes met de receiver die in de display zit werken (dus feitelijk ook een harmony ingesteld als remote)
Nu ik kan mijn harmony doen werken als ik ze instel als mce remote maar dan ook maar heel beperkt, zie mijn vorige post (enkel de ok knop en de pijltjes errond werken).
Ik zou toch minimum pauze en info (imdb info als dat kan) en een esc (terug) knop binden want nu kan ik wel wat scrollen door de films en eentje selecteren maar voor de rest moet ik toetsenbord nemen.
Indien er mij iemand kan helpen die zijn harmony op een antec fusion heeft kunnen doen werken met een beetje info of een kleine how to
Alvast bedankt
Mij is het gelukt met Fusion V2 alle knoppen werkend te krijgen. Je moet iig zorgen dat je de nieuwste versie van de IMON software hebt. Daar kun je zelf knoppen en acties toevoegen. Er staat op het mediaportalforum een tutorial. Kzal zo even kijken.
EDIT
Link kan ik niet meer vinden maar het is niet zo heel erg moeilijk. Stel de harmony in als MCE remote. Zorg dat je versie 7 beta download en installeerd (wel eerst antec software verwijderen). Nu volg je de laatste stap van
deze guide.
" ) In iMon manager choose MCE remote in settings tab and configure key map like the one you configured in input plugin under program command (add a new program called MP and import the mp.imo attached file). Beware, the following remote keys must be configured under windows command : the 4 arrows, back space button and Enter button. Under iMon Utilities/Front view, do not forget to choose "never". "
De mediaportal.imo file kun je vinden in de link hierboven. Wanneer je dit gedaan hebt werken als het goed is de play, pause, stop knoppen. De exit knop moet je zelf even veranderen bij windows command. In plaats van backspace moet het esc zijn.
Overige knoppen moet je zelf toevoegen in de IMON manager. Dit kun je doen door keyboardshortcuts van mediaportal te gebruiken. Ga naar program commands > mediaportal en click add function. Geef een naam op en in het volgende scherm de keyboard shortcut (voor imdb info F3). Bij RC functie geef je de knop op de remote aan (more van mce remote is info op de harmony remote).
Zo werkt het in ieder geval voor mij. Op deze manier kun je in ieder keyboardshortcuts aan knoppen op je harmony remote linken. Wat mij alleen nog niet lukt is de kleuren knoppen te gebruiken als shortcut naar bv my videos en my tv series (hier is geen keyboard shortcut voor ?)
Er is misschien wel een makkelijkere manier maar ik heb intussen zoveel op fora gelezen en zoveel uitgeprobeerd dat ik nu allang blij ben dat ik de belangrijkste functies werkend heb gekregen.
[
Voor 108% gewijzigd door
Pred87 op 04-03-2008 18:45
]