Toon posts:

Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 261.697 views sinds 30-01-2008

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
ik dacht dat mediaportal 1 stabiel was.
het is een mooi programma maar op 2 systemen vista 16 en xp home bij mij
nog iedere keer vast lopers.
is er al bekend wanneer er een stabiele 1 versie komt

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 14:42
'k zal wel gek zijn maar nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat ie zo goed als alle zenders vind, staat 90% van die zenders rood weergegeven en kan ik ze niet bekijken omdat ze scrambled zijn :S

'k ben nu echt kwijt wat ik verkeerd doe.
als je de AlphaCrypt met het blauw/oranje logo naar boven legt, dan moet die smartcard er toch in met de chip naar beneden?? :S

Alleen Ned. 1, Zenderoverzicht + Nickelodeon zijn groen bij de search.

Anoniem: 136766

-Leon- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:06:
'k zal wel gek zijn maar nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat ie zo goed als alle zenders vind, staat 90% van die zenders rood weergegeven en kan ik ze niet bekijken omdat ze scrambled zijn :S

'k ben nu echt kwijt wat ik verkeerd doe.
als je de AlphaCrypt met het blauw/oranje logo naar boven legt, dan moet die smartcard er toch in met de chip naar beneden?? :S

Alleen Ned. 1, Zenderoverzicht + Nickelodeon zijn groen bij de search.
Bij mij staan ze ook rood maar zie ze gewoon in mediaportal, dat ze rood zijn is ook logisch want de kanalen zijn ook scrambled, je kaart doet de rest ;)

• -Leon-
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Bij mij staan ze ook rood maar zie ze gewoon in mediaportal, dat ze rood zijn is ook logisch want de kanalen zijn ook scrambled, je kaart doet de rest ;)
Maar zodra ik dus naar MP toe ga en naar TV ga dan krijg ik dus geen 1 zender te zien. Als ik op TV Gids klik krijg ik alleen een lijst te zien waarin staat: Geen kanalen. Geen informatie voor de TV-gids. :(

'k snap nie waarom het niet werkt :(

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
meijerg schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:41:
ik dacht dat mediaportal 1 stabiel was.
het is een mooi programma maar op 2 systemen vista 16 en xp home bij mij
nog iedere keer vast lopers.
is er al bekend wanneer er een stabiele 1 versie komt
Ik wist niet eens dat Media Portal vast kon lopen :P
(En ook nooit van gehoord, maar misschien heeft iemand anders andere ervaringen?)

Waarom loopt-ie vast?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 17:12
Erg mooi en goed systeem, MP. Maar toch ieder half jaar, als ik hem weer eens uitcheck hoe ver het staat met de ontwikkeling zitten er zoveel scherpe kantjes aan dat ik voor mezelf twijfel om dit te gebruiken. Tekst wat half weergegeven wordt, benamingen die gewoon vreemd zijn (heb je een lijst met albums, staat er "30 objects". Nee, het zijn albums geen objecten! Zo kan ik een hoop voorbeelden noemen. Zo had ik bijvoorbeeld een share toegevoegd in MP. Maar ik was wat aan het experimenteren met mijn netwerk hier, dus hij kon de share even niet vinden. Loopt gelijk het hele systeem (MP) vast.
Het jammere is niet dat die ruwe kantjes erin zitten, dat is met elk softwarepakket. Maar ik krijg nu niet het idee dat deze kantjes herkent worden door de developers, en dat er verandering in zit. Een paar dingen die ik de vorige keer heb genoteerd bij MP zitten er nu nog net zo hard in.

TweakBlog

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
-Leon- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:54:
Maar zodra ik dus naar MP toe ga en naar TV ga dan krijg ik dus geen 1 zender te zien. Als ik op TV Gids klik krijg ik alleen een lijst te zien waarin staat: Geen kanalen. Geen informatie voor de TV-gids. :(
Heb je de nieuwste TV Server en TV server plugin gebruikt? die moeten overeenkomen.
Ook is het het beste om ook MP met dezelfde SVN (als de TV Server) te updaten...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ruudjah schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:13:
Erg mooi en goed systeem, MP. Maar toch ieder half jaar, als ik hem weer eens uitcheck hoe ver het staat met de ontwikkeling zitten er zoveel scherpe kantjes aan dat ik voor mezelf twijfel om dit te gebruiken. Tekst wat half weergegeven wordt, benamingen die gewoon vreemd zijn (heb je een lijst met albums, staat er "30 objects". Nee, het zijn albums geen objecten! Zo kan ik een hoop voorbeelden noemen. Zo had ik bijvoorbeeld een share toegevoegd in MP. Maar ik was wat aan het experimenteren met mijn netwerk hier, dus hij kon de share even niet vinden. Loopt gelijk het hele systeem (MP) vast.
Het jammere is niet dat die ruwe kantjes erin zitten, dat is met elk softwarepakket. Maar ik krijg nu niet het idee dat deze kantjes herkent worden door de developers, en dat er verandering in zit. Een paar dingen die ik de vorige keer heb genoteerd bij MP zitten er nu nog net zo hard in.
ik draai er nu bijna een jaar mee zonder noemenswaardige problemen .. ik vind het alleen wat traag reageren ..

Mijn server heeft 1TB aan data geshared staan (muziek en wat films) die ik via de MP machine kan benaderen (DUH)

Ik denk dat je eigen netwerk en inrichting niet echt glad is .. en dat dit je veel problemen oplevert (onnodig)

Het kost wat tijd om je MP in te richten en dat kan wel eens wat irritant zijn maar voor de rest is het een top produkt..
Ik ken geen ander produkt wat je pc uit slaapstand haalt om op te nemen

Tja vanalles

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ruudjah schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 01:13:
Sorry maar ik vind je argumenten niet erg sterk... je kunt werkelijk alles zelf aanpassen
Dus zeker het woord Objecten in Albums! (en wat boeit dat nou?? 8)7 )
En met een netwerk waarin systemen actief draaien is het nooit handig om te experimenteren...
Bin mij loopt het al een half jaar als een zonnetje!
De devs van MP doen het werk vrijwillig (nogmaals het is GRATIS!!) en ik heb nog nooit ergens een freeware programma gezien met zoveel actief support! Erg onterrechte opmerking naar mijn mening!

Daarbij komt MP V2 eraan! dus er gebeurt wel degelijk veel!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vso schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:29:
Ik ken geen ander produkt wat je pc uit slaapstand haalt om op te nemen
Dat kan met Windows Media Center ook zeer gemakkelijk dankzij MediaCenter Standby Tool!

Anoniem: 245780

Maar ja Media center is nu niet echt bepaald freeware

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Anoniem: 245780 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:42:
Maar ja Media center is nu niet echt bepaald freeware
Draai jij MP op Unix? Zo ja, dan heb ik niks gezegd :+

sensei_d.fpv channel

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 23:56
Heb zelf nu ook op een HTPC MP draaien en ben er erg tevreden over... vooral de diverse plugins voor series/movies is echt geweldig!

Ik heb echter wel enorm probleem met 'banding'... heb verschillende tips/codecs gebruikt die hier genoemd worden, maar bij allen heb ik enorme 'banding' bij het afspelen van diverse content (divx/xvid e.d.).Draai het af op een Samsung full-HD TV op 1920*1080..

Het rare is echter, wanneer ik het 'gewoon' afspeel met MPClassic ik totaal geen banding heb... Komt dit doordat er wel/niet gebruikt maakt van overlay o.i.d.??

Heb alles al geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar 8)7

Iemand tips?

• -Leon-
ThaClown schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:59:
[...]

Heb je de nieuwste TV Server en TV server plugin gebruikt? die moeten overeenkomen.
Ook is het het beste om ook MP met dezelfde SVN (als de TV Server) te updaten...
Ja, 'k zag dat jij dat probleem ook al gehad had (op hun forum) maar 'k heb toch echt van beide downloads dezelfde Rev te pakken :S.

zojuist maar effe snel een versie install van Vista erop geknald en effe overnieuw alles erop :) Als het dan nog niet lukt, dan trek ik wel aan de bel bij je.

** EDIT **

BAH BAH BAH :( Kan ik weer overnieuw beginnen, want 'k loop nu tegen een vaag probleem aan.

[Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2008 16:29]

Anoniem: 245780

Sensei_D schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:38:
[...]

Draai jij MP op Unix? Zo ja, dan heb ik niks gezegd :+
Nope geoon op een XP bak, maar voor zover ik weet is is Xp nog altijd een stuk goedkoper dan MCE of win Ultimate, en de licentie zit vaak al bij een pc erbij :)

• Sensei_D
Anoniem: 245780 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:21:
[...]

Nope geoon op een XP bak, maar voor zover ik weet is is Xp nog altijd een stuk goedkoper dan MCE of win Ultimate, en de licentie zit vaak al bij een pc erbij :)
Win Vista Home Premium heeft ook MCE en zit vaak bij PC's tegenwoordig, maar laten we dit staken, zat maar een beetje te stangen.

Ik vind het slechte punt van MCE niet dat het duurder is, maar dat de functionaliteit veel beperkter is. Hij speelt echter veel beter alle audio/video formaten imho. (Door ervaring is deze mening gevormd)

sensei_d.fpv channel

Gisteravond eindelijk mediaportal goed draaiend, liep als een zonnetje, ook na diverse reboots alles ok.
Maar toen dit:

Vanmorgen de boel opgestart en via de tv gids naar rtl4, niets aan de hand, kanalen omlaag tot ned1, niets aan de hand. Toen omhoog en bij rtl5 leek het of de boel vastliep, even gewacht en kreeg toen de volgende melding:

Unable to start timeshifting
Unable to start graph

Terug gegaan naar een werkend kanaal en weer naar rtl5, kreeg toen de melding:

No video/audio detected

Als ik dan nog iets probeer loopt de boel vast. Ik heb vervolgens ook nergens meer geluid bij, niet bij andere kanalen en ook niet bij films en het mediaportal menu.
Deze meldingen krijg ik bij meerdere zenders maar niet alle, die eerste melding krijg ik maar 1 keer.
Hoop dat iemand me kan helpen ;(

Vista
floppyDTV-C 2x

• -Leon-
Hoe belangrijk is trouwens de installatie van .NET Framework voor MP?? Daar had ik gisteren dus helemaal overheen gelezen bij de installatieinstructie van MediaPortal SVN-Snapshot.

Toch maar effe 3.5 erop gooien.

** EDIT **

Man, wat een werk zeg al die TV en radiozenders :( 'k krijg er toch een behoorlijk aantal dat ie als Unknown laat zien en daar zitten dus wel dingen bij die ik wil zien. Zit ik dan op de verkeerde frequentie te scannen? 'k heb de frequenties hier vandaan gehaald.

[Voor 78% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2008 20:49]

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 19:51
ThaClown schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:53:
[...]

Ja hoor ik gebruik de Harmony 525 en heb ook INFO als IMDB en Exit als BACK ingesteld...

Bij mij is alles los per knop in te stellen.
Je moet niet MS Media Center Remote kiezen voor de Harmony maar het instellen als PC remote (ik dacht dat Media Portal zelfs in de Harmony presets stond...)
Je kan met de harmony software elke knop los instellen naar eigen wens, dus werkelijk iedere knop een 'eigen' functie geven.
Gewoon met de Harmony Remote software advanced settings stoeien.
Helaas werkt het voor mij niet. Mediaportal staat wel tussen de presets van de harmony remote maar het probleem ligt bij de IR ontvanger en de imon software. Ik geloof dat alleen de MS mediacenter remote erop werkt. In de imon software settings kan ik ook alleen kiezen uit mce remote.
Kheb ergens mbv een tutorial de play, pause, stop knoppen aan de praat gekregen door hem in te stellen als MCE remote.

Dus is er iemand met een harmony en een ir ontvanger die imon software gebruikt die deze knoppen wel aan de praat heeft gekregen ? Anders moet ik maar een andere ir ontvanger kopen.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 04:14
ThaClown schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:17:
Codec setup voor MP:
Vanwege de vele discussies hier wat meer uitleg over codecs.
Graag hoor ik extra info die ik kan toevoegen aangezien ik niet alles zelf kan testen.
Voor mij werk in elk geval de volgende codec setup:

Mijn Codec setup:
FFDShow
Haali Media Splitter
AC3
Quicktime
PowerDVD (moet je even kopen)

Codec guides:
CoreAVC en KMPlayer: Hier een mooie codec guide voor Vista. (thx to -Leon-)

FFDShow Goede codec guide van Goose (gebruik ik zelf).

Haali Media Splitter is nodig voor HD .mkv bestanden.
Alleen installeren en klaar.

AC3 filter gebruik ik om geluid via de SPDIF (optical-out) te sturen.
Kies in de setup voor SPDIF... alleen dus voor mensen die de optical-out gebruiken!

Codec info:
Werkelijk alles over FFDShow.

Meer info dan je ooit wilt weten over codecs op:
Doom9.org forum
AVS forum
Ik heb diezelfde guide voor fddshow gebruikt nu, maar wat ik even niet begrijp is als je H.264 ook door fddshow laat doen waar jij dan nog powerdvd voor gebruikt. Kan je dat toelichten?

Voor de gene die ook een hauppage mce-500 gebruiken, hebben jullie het aantal opneem KBPS al is veranderd? En levert dat een beter beeld op?

[Voor 3% gewijzigd door Operations op 27-02-2008 22:24]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Operations
Wat gebruiken jullie nou als MPEG2 decoder bij de movies:

- CoreAVC
- fddshow
- PowerDVD

of toch iets heel anders?

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• m0nk
  • Laatst online: 20:36

m0nk

16-09-2003 15.15

ThaClown gebruikt die powerdvd codec voor H.264, zodat zijn 2400pro encode. Ik heb hem zelf ook zo ingesteld.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Haha wat mOnk zegt....
PowerDVD is alleen voor HD files, Ik heb FFDShow niet ingeschgakeld voor:
.mkv
.ts

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Operations:
Ik gebruik FFDShow voor alles behalve HD en Quicktime bestanden...

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:01:
Gisteravond eindelijk mediaportal goed draaiend, liep als een zonnetje, ook na diverse reboots alles ok.
Maar toen dit:

Vanmorgen de boel opgestart en via de tv gids naar rtl4, niets aan de hand, kanalen omlaag tot ned1, niets aan de hand. Toen omhoog en bij rtl5 leek het of de boel vastliep, even gewacht en kreeg toen de volgende melding:

Unable to start graph

Terug gegaan naar een werkend kanaal en weer naar rtl5, kreeg toen de melding:

No video/audio detected

Als ik dan nog iets probeer loopt de boel vast. Ik heb vervolgens ook nergens meer geluid bij, niet bij andere kanalen en ook niet bij films en het mediaportal menu.
Deze meldingen krijg ik bij meerdere zenders maar niet alle, die eerste melding krijg ik maar 1 keer.
Hoop dat iemand me kan helpen ;(

Vista
floppyDTV-C 2x
Ik heb dit ook een tijd gehad:
- Welke filmware en BDA versie heb je? (van de digital-everywhere.com site)
- Welke SVN versies van MP en TV Server gebruik je?
- Heb je een Single-seat setup? (dus FloppyDTV-C in dezelfde PC waar je TV kijkt) of Muli-seat? (Floppy-DTV in een sever ofzo en kijken via een client, dit gebuik ik)
- Graag ook je provider en check even of je CAM goed zit (probeer preview van de zenders in de TV Server Config...)
- Welke codec settings gebruik je voor TV?

Stap 1 is denk ik kijken of de TV wel werkt buiten MP (in de config van TV Server dus).
Als dat werkt kan het aan de codec settings liggen of aan de SVN versie.
Maak eventueel log-bestanden aan van het TV gedeelte en post die op het Media Portal forum de experts kunnen je daar echt heel goed helpen.

[Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 28-02-2008 09:01]

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Pred87 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:47:
[...]

Helaas werkt het voor mij niet. Mediaportal staat wel tussen de presets van de harmony remote maar het probleem ligt bij de IR ontvanger en de imon software. Ik geloof dat alleen de MS mediacenter remote erop werkt. In de imon software settings kan ik ook alleen kiezen uit mce remote.
Kheb ergens mbv een tutorial de play, pause, stop knoppen aan de praat gekregen door hem in te stellen als MCE remote.

Dus is er iemand met een harmony en een ir ontvanger die imon software gebruikt die deze knoppen wel aan de praat heeft gekregen ? Anders moet ik maar een andere ir ontvanger kopen.
Deze links helpen jou denk ik...
Link
Link 2
Link 3

[Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 28-02-2008 09:08]

• Operations
Is er iemand die zijn tv opnames direct op laat nemen op een netwerkschijf? Gaat die allemaal zonder problemen?

Wat ik nog steeds heb en vreemd vind, is dat ik bij mijn tv opnames steeds weer dingen terug zijn als:

Shark-RTL4-20_30-21_250404040 met een tijdsduur van 0. Die naam klopt wel dat is hoe ik het instel maar de tijdsduur is 0, en weet ook niet waar het vandaan komt.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:43
Operations schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:21:
Is er iemand die zijn tv opnames direct op laat nemen op een netwerkschijf? Gaat die allemaal zonder problemen?

Wat ik nog steeds heb en vreemd vind, is dat ik bij mijn tv opnames steeds weer dingen terug zijn als:

Shark-RTL4-20_30-21_250404040 met een tijdsduur van 0. Die naam klopt wel dat is hoe ik het instel maar de tijdsduur is 0, en weet ook niet waar het vandaan komt.
ik denk dat je toch iets in mediaportal log en/of tvserver log moet gaan zoeken en eventueel faq/forum van mediaportal zelf proberen.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mischien handig voor degene die blu-ray files willen afspelen vanaf HD. Ik heb gisteren lopen klooien met een br film die ik op mijn pc heb staan (Via de HD Starter) plugin. Dit werkte niet helemaal lekker dus probeerde hem buiten MP op te starten via Powerdvd (inclusief de laatste updates). Ik kreeg toen alleen geluid maar geen beeld.

Het schijnt dus dat je geen files meer kan afspelen vanaf HD met de laatste powerdvd updates (vanaf 3119f), tot versie 3119a schijnt het nog wel te werken.

Andere oplossing is een ISO file maken en die mounten denk ik. Ga vanavond even verder testen..

edit: soms werkt die 3119a ook niet, bij een aantal mensen werkt 3104a wel.. :P

Net een MCE versie van de Monochrome skin uitgekomen!
http://forum.team-mediapo...-50/monochrome-mce-35886/
Ziet er goed uit!

[Voor 16% gewijzigd door m0nk op 28-02-2008 10:22]

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Whow nice mOnk, ga ik erbij zetten!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 00:17

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:40:
[...]

Al wat nieuws / WIP Getagrip?
Ben erg benieuwd, wil m graag testen _/-\o_ (mail/reply me maar)

Is het niet ook tijd voor een nieuwe topicstart (zou erg mooi zijn alles op één rij in de SP)
Zeker gezien ik deze week mn eigen htpc ga instellen en finetunen =] [/egomode]
Sorry voor de delay.... allemaal computerproblemen, moest dus helemaal opnieuw beginnen met letterlijk het resetten van het bios, geheugen testen etc. en een verse installatie van Vista en andere software..... maar het goede nieuws is: het beestje doet weer wat het moet doen. O-)

Ik doe het maar ff via deze weg, want ik kan je dus niet mailen etc. en zo kunnen andere tweakers het ook proberen als ze zin hebben.

Hier de link met het adres van de skin Monochrome Mod 1.4.686.rar

De skin is bedoeld voor mensen met een touchscreen en de aanpassingen zitten in de pics en de grootte van de bediening knoppen en eigenschappen van de topbar. Ik draai op een resolutie van 1200x800@60hz en daar heb ik deze skin dan ook op gemaakt, zou niet weten hoe het er uit ziet op een LCD 40", waarschijnlijk niet beeldvullend want de background is 1366x768.

Volg de installatie instructies in het txt bestand, alleen de shoutcast plugin is meegeleverd, maar daar is de .dll al in de map plugins\windows geplaatst, dus gewoon copy/paste en zou moeten werken.(dus voor alle duidelijkheid, mensen je kan het .zip bestand ongemoeid laten)

Het is de bedoeling in de toekomst de andere plugins ook te modificeren en de rechtermuisknop functie onder een button te plaatsen, maar nu ff niet, ben gewoon ff computermoe en GetaGrip gaat nu gewoon is ff een filmpje kijken :*)

Voor opmerkingen, mailadres in mijn profiel en veel plezier d'r mee! Sheers - GetaGrip

Screener:
http://i262.photobucket.com/albums/ii117/arnolips/BasicHome-small.jpg

en hier meer pics: http://picasaweb.google.com/arnolips/MediaPortalSkin

[Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 28-02-2008 15:09. Reden: pffft...the typos man!]

GetaGrip is net een mens.......

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 23:18
ok dan, ik ga vanavond uitproberen, zal je zeker van feedback voorzien in de as. week =]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 17:12
Ik denk dat je eigen netwerk en inrichting niet echt glad is
Nee, dat was het ook even niet. Maar dan hoeft MP niet direct te crashen... Een melding met "Gedeelde netwerkmap niet gevonden" oid zou volstaan hebben. Maar ik kreeg alleen een frozen scherm. En moest ik MP herstarten (handmatig, MCE heeft nog een watcher process lopen, die MCE automagisch herstart).
Sorry maar ik vind je argumenten niet erg sterk... je kunt werkelijk alles zelf aanpassen
Dus zeker het woord Objecten in Albums! (en wat boeit dat nou?? )
En met een netwerk waarin systemen actief draaien is het nooit handig om te experimenteren...
Bin mij loopt het al een half jaar als een zonnetje!
Ik heb geen argumenten, ik deel alleen een constatering met voorbeelden. En het woord objecten ipv albums is ook slechts een voorbeeld. Als ik bijvoorbeeld mijn ouders een scherm laat zien met "56 objecten" dan begrijpen ze er echt niets van. Ik begrijp het heel goed wat er bedoeld wordt, maar het is gewoon niet netjes. Je zegt toch ook geen "Goedendagdeel", omdat ochtend, middag en avond dagdelen zijn? Je zegt Goedemorgen omdat het morgen is. Dus wil ik graag "albums" zien en geen "objecten".
Bovendien is mijn punt niet dat er fouten in zitten, dat zit in elk pakket. Mijn punt is dat de fouten die erin zitten erin blijven te lijken zitten. Ook na een jaar.
Hoe wil je het anders doen? Wel een netwerk hebben, maar geen systemen erin? Net zoiets als een computer hebben, maar alleen experimenteren _zonder_ software.... ;)

TweakBlog

• -Leon-
'k probeer het hier maar even.

'k heb zelf een transponderlijst gemaakt op basis van de frequenties uit deze lijst maar nu mis ik van Transportstream 15 & 27 een aantal TV & Radiozenders die ik toch echt graag erbij wil (zoals SlamFM).

Is er toevallig iemand die een 100% goede transponderlijst voor MP heeft voor @Home Twente??

ThaClown schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:59:
[...]

Ik heb dit ook een tijd gehad:
- Welke filmware en BDA versie heb je? (van de digital-everywhere.com site)
- Welke SVN versies van MP en TV Server gebruik je?
- Heb je een Single-seat setup? (dus FloppyDTV-C in dezelfde PC waar je TV kijkt) of Muli-seat? (Floppy-DTV in een sever ofzo en kijken via een client, dit gebuik ik)
- Graag ook je provider en check even of je CAM goed zit (probeer preview van de zenders in de TV Server Config...)
- Welke codec settings gebruik je voor TV?

Stap 1 is denk ik kijken of de TV wel werkt buiten MP (in de config van TV Server dus).
Als dat werkt kan het aan de codec settings liggen of aan de SVN versie.
Maak eventueel log-bestanden aan van het TV gedeelte en post die op het Media Portal forum de experts kunnen je daar echt heel goed helpen.
Bedankt voor je reply, heb gisteravond laat een svn en tv server van een maand oud erop gezet en deze bleef wel goed werken, nu weer een ander probleem :'(

Had al die tijd mijn tweede kaart nog niet in de cam zitten, vanmiddag gedaan en even geprobeerd....hele boel liep vast en kreeg er geen beeld meer uit. Heb nu de boel er weer opnieuw opgezet (wordt ik erg handig in inmiddels dus gaat razendsnel ;) ) en heb even de floppy's getest. Als ik de coax afzonderlijk op de floppy's zet doen ze het allebei prima, maar als ik de kaart uit de cam haal waar de coax op zit dan ziet ie niks meer. Ik hoor dan toch gewoon een signaal te krijgen via die andere doorgelusde kaart, ook als daar niet de coax op zit?

• -Leon-
Anoniem: 136766 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:15:
[...]
(wordt ik erg handig in inmiddels dus gaat razendsnel ;) )
Dat ken ik!! 'k ken die handleiding inmiddels ook bijna uit mijn hoofd gezien het feit dat het al ZEKER 5x opnieuw geinstalleerd is allemaal :S
Anoniem: 136766 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:15:
[...]
Ik hoor dan toch gewoon een signaal te krijgen via die andere doorgelusde kaart, ook als daar niet de coax op zit?
Moet je dan in TV Server config de kanalen van de eerste kaart niet eerst "mappen" met die 2e kaart?

[Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 28-02-2008 19:28]

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

grmbl, moest zoeken :P

[Voor 86% gewijzigd door m0nk op 28-02-2008 19:39]

Anoniem: 253819

ThaClown schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:55:
@vandermark en Tim812:
Hebben een (redelijk) nieuwe SVN?
En worden alle andere series wel gevonden?

Het zou een tijdelijke communicatie fout kunnen zijn met TVDB...
Hela,

heb ook zoiets wat niet lukt.. heb mijn tv-series in folders staan, met als indeling
bv. I:\Series\Lost\Season 4

Nu heb ik een aantal verschillende best.indelingen :

24 - 03 - E01.avi
24.S04.E01.avi
Coupling.S01.E01.Flushed.avi
Everest.Beyond.The Limit.S02.E01.avi
Heroes.S01.E01.Genesis.avi
Jackass.S01.E01.mpg
Lost.S01.E01.avi
Lost S03.E10-Tricia Tanaka Is Dead.avi
lost.s04.e04.mkv
Terminator.The.Sarah.Connor.Chronicles.S01E07.720p.mkv

maar heb er ook een aantal ge-bulk-renamed naar het in dit forum opgegeven parsing formaten.. zoals met en zonder hoofdletters,helaas.
Ik blijf zitten met een parsing-test-list zo groot als morgen de hele dag !
Dus maar handmatig toevoegen, gaat goed tot op zekere hoogte.. bv. bij lost.s04.e04.mkv kan ik die regelmatig opnieuw toevoegen want hij verwisseld elke keer plaats met afl. 3 en dan weer met afl. 2 enz.enz als ik in MP zelf zit.

Parsing Expresions :

http://srv.fotopages.com/4/17521292.jpg

Iemand dit al tegengekomen ??

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@TheDobster:
Het probleem zit em in de . tussen jou series naam....
Zodra MP een . ziet is het volgende een seizoen...

Nooit:
Everest.Beyond.The.Limit
doen maar:
Everest Beyond The Limit
zonder . of - dus.
Deze tekens ook nooit gebruiken in het benoemen.
Ik noem Startrek DS-9 dus ook Startrek DS 9 bijvoorbeeld, anders ziet MP de 9 als een seizoen.

Waarom gebruik je zoveel verschillende soorten van benoemen?
Geen wonder dat het niet klopt...
Hernoem alles (en dus ook echt alles) in bijvoorbeeld:

Lost-04-01
Heroes-01-01
Everest Beyond the Limit-04-01

(let op spaties en dubbelle cijfers!)

En voeg dan als ENIGE actieve Parsing Expresion (dus alleen deze enabled):

<series>-<season>-<episode>.<ext>

Handig programma hiervoor is Bulk Rename Utility

[Voor 46% gewijzigd door ThaClown op 29-02-2008 08:55]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
ThaClown schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:04:
@TheDobster:

Nooit:
Everest.Beyond.The.Limit
doen maar:
Everest Beyond The Limit
zonder . of - dus.
Ik noem Startrek DS-9 dus ook Startrek DS 9 bijvoorbeeld, anders ziet MP de 9 als een seizoen.

Lost-04-01
Heroes-01-01

jeps bij werkt het ook prima.

gebruik bijv.
lost - 4x01 - titel.mkv

dit werkt gewoon perfect.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Terugkomend op PowerDVD en BR playback van harde schijf. Ik heb gisteren PowerDVD inclusief patch 3104a geinstalleerd en het werkt als een zonnetje! Nu alleen nog de juiste instellingen voor mijn HTPC vinden zodat een 1080p BR niet schokt.. :P

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Ik ben nog op zoek naar een goede . dvbc lijst van Multikabel voor mijn MediaPortal server. Ik heb laatst alle frequenties afgezocht (van 234000 tm 1000000) en toen werden op onderstaande frequenties de kanalen gevondden ... Wat ik echter niet begrijp is dat RTL4 er niet bijstaat. Als ik de hele lijst laat scannen (increments per 1000) dan duurt dat een dag en dan heb ik RTL4 wél. Ikke nie snap.

Voor de Multikabel klanten;

Onderstaande regels in een Multikabel-nieuw.dvbc bestand opslaan en plaatsen in de map:

C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\Tuningparameters

234000,64QAM,6875000
235000,64QAM,6875000
273000,64QAM,6875000
274000,64QAM,6875000
275000,64QAM,6875000
281000,64QAM,6875000
282000,64QAM,6875000
283000,64QAM,6875000
289000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000
291000,64QAM,6875000
433000,64QAM,6875000
434000,64QAM,6875000
435000,64QAM,6875000
441000,64QAM,6875000
442000,64QAM,6875000
443000,64QAM,6875000
449000,64QAM,6875000
450000,64QAM,6875000
451000,64QAM,6875000
457000,64QAM,6875000
458000,64QAM,6875000
459000,64QAM,6875000
465000,64QAM,6875000
466000,64QAM,6875000
467000,64QAM,6875000
473000,64QAM,6875000
474000,64QAM,6875000
475000,64QAM,6875000
513000,64QAM,6875000
514000,64QAM,6875000
515000,64QAM,6875000
546000,64QAM,6875000
547000,64QAM,6875000
577000,64QAM,6875000
578000,64QAM,6875000
579000,64QAM,6875000
585000,64QAM,6875000
586000,64QAM,6875000
587000,64QAM,6875000
625000,64QAM,6875000
626000,64QAM,6875000
627000,64QAM,6875000
633000,64QAM,6875000
634000,64QAM,6875000
635000,64QAM,6875000
641000,64QAM,6875000
642000,64QAM,6875000
643000,64QAM,6875000
649000,64QAM,6875000
650000,64QAM,6875000
651000,64QAM,6875000
665000,64QAM,6875000
666000,64QAM,6875000
667000,64QAM,6875000
682000,64QAM,6875000
683000,64QAM,6875000
706000,64QAM,6875000
707000,64QAM,6875000
713000,64QAM,6875000
714000,64QAM,6875000
715000,64QAM,6875000
721000,64QAM,6875000
722000,64QAM,6875000
723000,64QAM,6875000
762000,64QAM,6875000
763000,64QAM,6875000
794000,64QAM,6875000
795000,64QAM,6875000
826000,64QAM,6875000
827000,64QAM,6875000

ThaClown schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:04:
@TheDobster:

Nooit:
Everest.Beyond.The.Limit
doen maar:
Everest Beyond The Limit
zonder . of - dus.

Lost-04-01
Heroes-01-01

Ok Thnx.. Ga ff rigoreus herbulken ! en uh.. al die verschillende namen komen door jaren lang gewoon downloaden en dan opslaan, voordat er een programma was zoals MP ;)

T werkt.. thnx guy's !

ps. iemand zin om 1,5 TB gb aan series en ondertiteling mee te hernoemen ?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 12:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 253819 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:42:
T werkt.. thnx guy's !

ps. iemand zin om 1,5 TB gb aan series en ondertiteling mee te hernoemen ?
Ja verschillende stukjes software hebben altijd wel zijn om mee te helpen. ;)

-Andere hobby- -

• iop
Ok 1e ervaringen met 12" touch screen:
Werkt erg lekker (met 2nd home, optie die ik eerder nog niet was tegen gekomen)
Ik mis nog slideshow click = exit (met touchsceen zit je nu vast in my pics slideshow)
Ik moet alle plugins nog eens installeren en dinegn uitproberen, tot nu toe is het de fijnste skin voor een touchscreen die ik gehad heb!
http://www.macloud.org/e107_files/public/1204316855_2_FT4396_img_2143_.jpg
die muis moet natuurlijk ver weg in de toekomst...

[Voor 4% gewijzigd door iop op 29-02-2008 23:14]

Anoniem: 211380

wat zijn de specs van dat touchscreen? USB interface?

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 00:17

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:14:
[...]

Ok 1e ervaringen met 12" touch screen:
Werkt erg lekker (met 2nd home, optie die ik eerder nog niet was tegen gekomen)
Ik mis nog slideshow click = exit (met touchsceen zit je nu vast in my pics slideshow)
Ik moet alle plugins nog eens installeren en dinegn uitproberen, tot nu toe is het de fijnste skin voor een touchscreen die ik gehad heb!
.....
die muis moet natuurlijk ver weg in de toekomst...
Leuk om te horen dat het je bevalt :)

Volgende week ga ik wat plugins installeren en kijken wat het doet zover.
Wat betreft de slideshow, volgens mij kan je via topscreen, en dan de back button terug naar waar je vandaan kwam - maar inderdaad, volgende week ga ik de puntjes op de i zetten bij verschillende onderdelen qua inerface.

B.v als je nu Artist info gebruikt, kan je de back/home button zonder problemen gebruiken, maar Album info leverd dat weer problemen op als je Home aantikt, een van de ID's blijft staan, waardoor de tekst en Home.xml door elkaar lopen.

Andere uitdaging gaat worden: de rechtermuisknop onder een button in sidemenu te plaatsen, kan daar totaal geen info op de MP forums over vinden en mensen die d'r meer van zouden moeten weten, reageren tot nu toe niet....

Maar dat is voor volgende week...
Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 02:46:
Van mijn case wel, gewoon geleverd door de fabrikant, de skin werkt ook gewoon als "normale" skin, alleen graphics en natuurlijk de positionering/afmetingen van buttons zijn aangepast

[Voor 4% gewijzigd door GetaGrip op 01-03-2008 09:32. Reden: aanvullende info en typos]

GetaGrip is net een mens.......

• iop
Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 02:46:
mijne is serieel, kastje eromheen zelf gemaakt. Het is zo'n apparaat bedoeld voor inbouw, zoals je bij makelaars en banken weleens ziet.
voor 100€ op de kop kunnen tikken ooit :) das nog eens een mooie, grote functionele fotolijst hé ;)

Wanneer ik ga scannen met twee dezelfde kaarten (casema) dan zou hij toch op allebei dezelfde kanalen moeten vinden. Als ik bij combinations kijk en bv rtl4 aanklik dan staat die er rechts niet bij :?
In de rechterkolom staat hooguit 1/3 van het totale aantal kanalen.

Hoe krijg ik de kanalen helemaal uit het systeem zodat ik schoon kan beginnen? Als ik ze verwijder en een nieuwe install doe staan ze er gewoon weer in, alle mappen heb ik na de uninstall ook verwijderd en een registry cleanup gedaan

iop tha man schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:53:
[...]

mijne is serieel, kastje eromheen zelf gemaakt. Het is zo'n apparaat bedoeld voor inbouw, zoals je bij makelaars en banken weleens ziet.
voor 100€ op de kop kunnen tikken ooit :) das nog eens een mooie, grote functionele fotolijst hé ;)
serieel.. DB9 dus.. en wordt het ondersteund door MP, of hoe wordt dat aangestuurd? Heb je een driver ervoor? Werkt het al samen met MP? Wel knap gedaan!!

• Pred87
Ok tnx.
Inmiddels alles werkend gekregen. Wel op een andere manier dan bij deze links beschreven staat.
Exit knop kon ik gewoon instellen in de IMON manager. In plaats van bij program management bij windows management ESC als back instellen.
De info knop werkt ook. Die heb ik zelf toegevoegt bij program management (IMON manager) door de shortcut F3 in te stellen.

Nou heb ik alle knoppen die ik wil op de gekleurde na die ik als My videos, My music, My tv en My tv series wil instellen. Zijn hier keyboard shortcuts van ? Of is er een manier om een eigen keyboard shortcut aan te maken in mediaportal ? Zolang er een keyboard shortcut voor is kan ik het instellen voor mn remote.

• iop
Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:43:
[...]
serieel.. DB9 dus.. en wordt het ondersteund door MP, of hoe wordt dat aangestuurd? Heb je een driver ervoor? Werkt het al samen met MP? Wel knap gedaan!!
Werkt idd in xp, en vista, met een driver. (dus ook in MP, ik had eerser vista met ultimate met media, maar daar ontbreken toch de instelmogelijkheden en ondersteuning voor wat oudere kaartjes)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Heb alles nu goed op de rit maar ik heb dringend hulp nodig met 1 ding waar ik totaal niet uitkom.

Ik heb 2 floppydtv-c kaarten, tv server ziet ze allebei, ik kan met beide de transponder scannen en vind met beide alle kanalen. Het probleem is, tv server leest maar 1 kaart. Als ik de werkende kaart eruit haal en ik doe een preview dan krijg ik channel scrambled, hij pakt dan die andere kaart niet. Het moet iets simpels zijn maar ik kom er niet uit :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
Wie kan mij in het kort vertellen hoe die zijn Logitech Harmony werkend heeft gekregen i.c.m. MediaPortal?

'k heb via de Harmony software een Media Center-pc toegevoegd, en als fabrikant vervolgens MediaPortal gekozen.

Is dat de juiste manier? Ik heb namelijk het gevoel dat heel veel knoppen het niet doen, tenzij die handmatig ingesteld moeten worden...

[Voor 90% gewijzigd door -Leon- op 02-03-2008 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 20:11
-Leon- schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:31:
Wie kan mij in het kort vertellen hoe die zijn Logitech Harmony werkend heeft gekregen i.c.m. MediaPortal?

'k heb via de Harmony software een Media Center-pc toegevoegd, en als fabrikant vervolgens MediaPortal gekozen.

Is dat de juiste manier? Ik heb namelijk het gevoel dat heel veel knoppen het niet doen, tenzij die handmatig ingesteld moeten worden...
Ik heb de logitech ingesteld als 'MCE remote' dan worden dus de knoppen van microsoft MCE remote overgenomen, vervolgens in mediaportal aangevink dat ik een MCE remote gebruik, werkt echt perfect, kan alles bedienen binnen mediaportal.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 254107

Hallo allemaal, geweldig forum hier .
Ik heb me onlangs ook htpc in elkaar geduwd en mediaportal geinstalleerd. Nu vele problemen heb ik kunnen oplossen met wat ik hier gelezen heb.
Ik heb nog volgende problemen:

1. Als mijn htpc opstart start eerst windows op (bureaublad) en dan start mediaportal automatisch op. Ik kan nooit iets doen in mediaportal 1ste keer. Ik moet ff wachten tot scherm zwart word (screensaver) en als ik het dan terug wakker schud kan ik pas bewegen in mediaportal (zowel met toetsenbord als ab) ofwel moet ik ctrl alt delete doen en mediaportal handmatig opstarten en dan kan ik het ook bedienen.
Ik heb MPFocus al geinstalleerd maar werkt niet (of ik doe het fout)

2. Als ik een wmv. file wil afspelen (720p of 1080p) heb ik wel beeld maar nooit geluid. Ik heb geen surround installatie meer staan dus geluid gaat enkel via plasmatoestel die verbonden is met htpc via hdmi. Bij alle andere files heb ik wel geluid. x264 gaat via coreavc

3. Voor gewone films heb ik de standaard mediaportal player staan maar soms vind ik het beeld niet echt wat het moet zijn, is dit beter met ffdshow of iets anders graag wat inlichtingen.

4. ik heb een harmony remote en heb deze ook ingesteld als mce remote (ook in mediaportal) opstarten en bedienen gaat maar de knoppen myfilms en my music enzo moet je die manueel instellen of neemt die automatisch films en muziek van mediaportal? Bij mij werken deze niet dus daarmee dat ik het vraag aan andere harmony bezitters

Iedereen die me kan helpen al enorm bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 254107 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:39:
Hallo allemaal, geweldig forum hier .
Ik heb me onlangs ook htpc in elkaar geduwd en mediaportal geinstalleerd. Nu vele problemen heb ik kunnen oplossen met wat ik hier gelezen heb.
Ik heb nog volgende problemen:

1. Als mijn htpc opstart start eerst windows op (bureaublad) en dan start mediaportal automatisch op. Ik kan nooit iets doen in mediaportal 1ste keer. Ik moet ff wachten tot scherm zwart word (screensaver) en als ik het dan terug wakker schud kan ik pas bewegen in mediaportal (zowel met toetsenbord als ab) ofwel moet ik ctrl alt delete doen en mediaportal handmatig opstarten en dan kan ik het ook bedienen.
Ik heb MPFocus al geinstalleerd maar werkt niet (of ik doe het fout)

2. Als ik een wmv. file wil afspelen (720p of 1080p) heb ik wel beeld maar nooit geluid. Ik heb geen surround installatie meer staan dus geluid gaat enkel via plasmatoestel die verbonden is met htpc via hdmi. Bij alle andere files heb ik wel geluid. x264 gaat via coreavc

3. Voor gewone films heb ik de standaard mediaportal player staan maar soms vind ik het beeld niet echt wat het moet zijn, is dit beter met ffdshow of iets anders graag wat inlichtingen.

4. ik heb een harmony remote en heb deze ook ingesteld als mce remote (ook in mediaportal) opstarten en bedienen gaat maar de knoppen myfilms en my music enzo moet je die manueel instellen of neemt die automatisch films en muziek van mediaportal? Bij mij werken deze niet dus daarmee dat ik het vraag aan andere harmony bezitters

Iedereen die me kan helpen al enorm bedankt
1. Je moet zowel Mptray als MPFocus draaien, dan zou het moeten werken (maar dat is met name voor de Groene (MC) Knop. Daarnaast kan je in de configuratie van MP een vinkje zetten bij "MediaPortal lways op top".

2. In MP configuratie, menu "Movies", en dan "Movie Player" kan je een vinkje zetten bij "Use 5.1 audio playback for WMV movie files". Misschien dat dat help.

3. Kijk voor een goede handleiding over installatie ffdshow codec i.c.m. Media Portal eens hier.

4. Ik heb in de Harmony software nu een apparaat toegevoegd "Media Center-pc". Vervolgens bij fabrikant zoek je "Media Portal" en dat vul je ook in bij model. Dan heb je alle basisfuncties van Media Portal in je Harmony zitten. Specifieke functies moet je wel zelf nog toevoegen.

Misschien heb je d'r wat aan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
vandermark schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:05:
[...]
Ik heb de logitech ingesteld als 'MCE remote' dan worden dus de knoppen van microsoft MCE remote overgenomen, vervolgens in mediaportal aangevink dat ik een MCE remote gebruik, werkt echt perfect, kan alles bedienen binnen mediaportal.
Hoe heb je die functie erin gekregen dan? 'k ben wel benieuwd of dat beter werkt dan die hierboven beschreven mogelijkheid die ik zelf gebruikt heb, dus wil het wel effe testen :)

** EDIT **

'k zit zelf nog wel met een vraagje. 'k heb mijn HTPC nu aangesloten op een HD-Ready Plasma tv. Dan zou de optimale resolutie toch 1280 x 720 zijn? Op de 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar. HTPC = aangesloten op reciever (via HDMI) en de receiver is aangesloten op de TV (ook via HDMI) en dan geeft de PC een optimale resolutie aan van 1024 x 768. Alleen daarmee heb ik strak beeld op het bureaublad.

[Voor 28% gewijzigd door -Leon- op 02-03-2008 20:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandermark
-Leon- schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:26:
[...]

Hoe heb je die functie erin gekregen dan? 'k ben wel benieuwd of dat beter werkt dan die hierboven beschreven mogelijkheid die ik zelf gebruikt heb, dus wil het wel effe testen :)

** EDIT **

'k zit zelf nog wel met een vraagje. 'k heb mijn HTPC nu aangesloten op een HD-Ready Plasma tv. Dan zou de optimale resolutie toch 1280 x 720 zijn? Op de 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar. HTPC = aangesloten op reciever (via HDMI) en de receiver is aangesloten op de TV (ook via HDMI) en dan geeft de PC een optimale resolutie aan van 1024 x 768. Alleen daarmee heb ik strak beeld op het bureaublad.
Gewoon in harmony software de mce remote toegevoegd, werkt simpel.

Ik heb ook een HD readys scherm met resolutie van
1366x768. Omdat dit geen native HDMI resolutie is ben ik van mening dat je een HD readys het beste via VGA kan aansturen, op die manier kun je 1op1 pixelmapping krijgen waarbij elke pixel van je tv rechtstreeks aangestuurd wordt dor je HTPC. Via HDMI moet je tv altijd scalen en met name bij stilstaande beelden zie je dat goed....

Ik heb een moederbord met native HDMI uitgang en heb beide geprobeerd, qua kleuren en helderheid maakt het bij mijn tv niks uit maar VGA is echt mooier in mijn geval. Je tv moet uiteraard wel 1360x768 via VGA kunnen accepteren (sommige gaan maar tot 1024x768, met name philips toestellen staan bekend om de belabberder VGA specificaties :( )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
vandermark schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:00:
[...]
Je tv moet uiteraard wel 1360x768 via VGA kunnen accepteren (sommige gaan maar tot 1024x768, met name philips toestellen staan bekend om de belabberder VGA specificaties :( )
En aangezien de mijne van LG is zal dat wel het geval zijn. Daarnaast is mijn tv aangesloten op mijn receiver, dus dat word ook moeilijk.

Anoniem: 216916

ellow allemaal!

ik zit met een beetje raar probleem. Ik heb hier een HTPC staan met vista ultimate erop, ook draai ik MP als ik films wil afspelen die unpacked zijn dus direct uit de VIDEO_TS dir zie ik een zwart scherm! als ik videos afspeel die ingepakt zijn (.iso, .img etc.) doet ie het wel! en ook mkv files zonder probleem.... ik sta voor een raadsel..... vologensmij ligt het niet aan de codecs ook gewoon buiten MP speelt ie met bijv. powerdvd gewoon de video_ts dirs af......

• stimpyrulez
Anoniem: 216916 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:31:
ellow allemaal!

ik zit met een beetje raar probleem. Ik heb hier een HTPC staan met vista ultimate erop, ook draai ik MP als ik films wil afspelen die unpacked zijn dus direct uit de VIDEO_TS dir zie ik een zwart scherm! als ik videos afspeel die ingepakt zijn (.iso, .img etc.) doet ie het wel! en ook mkv files zonder probleem.... ik sta voor een raadsel..... vologensmij ligt het niet aan de codecs ook gewoon buiten MP speelt ie met bijv. powerdvd gewoon de video_ts dirs af......
Anders bij de codec van DVD de powerdvd filter kiezen. Misschien dat het helpt?
Heb er zelf gewoon FDDShow staan, en werkt perfect.

• Sensei_D
Anoniem: 216916 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:31:
ellow allemaal!

Share de map eens waar alle DVD's in staan...

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
vandermark schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:00:
[...]

Ik heb ook een HD readys scherm met resolutie van
1366x768. Omdat dit geen native HDMI resolutie is ben ik van mening dat je een HD readys het beste via VGA kan aansturen, op die manier kun je 1op1 pixelmapping krijgen waarbij elke pixel van je tv rechtstreeks aangestuurd wordt dor je HTPC. Via HDMI moet je tv altijd scalen en met name bij stilstaande beelden zie je dat goed....)
Ik ben dit zeer met je eens, maar hoe ga je dan om met eventuele HDCP sources?? Ik wilde namelijk eigenlijk over op HDMI puur vanwege HDCP.

sensei_d.fpv channel

• vandermark
Sensei_D schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:24:
[...]
Ik ben dit zeer met je eens, maar hoe ga je dan om met eventuele HDCP sources?? Ik wilde namelijk eigenlijk over op HDMI puur vanwege HDCP.
Die gebruik ik nog niet, enkel mkv's via usenet :D

• stimpyrulez
-Leon- schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:26:
[...]

** EDIT **

Klopt, alleen de meeste plasma's (dat heb ik dus ook), hebben een resolutie van 1024x768. Dus als je dat uitstuurt naar je TV, hoeft hij de boel niet te scalen.

Zelf heb ik via HDMI ook wel 1280x720 aanstaan. Dit gaf ook niet helemaal perfect beeld, maar via de drivers (nvidia) kon ik het beeldinstellen op mijn plasma. Dus heb nu een resolutie van bijv. 1280x736 of zo. En dit werkt perfect

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2020
Je tv moet uiteraard wel 1360x768 via VGA kunnen accepteren (sommige gaan maar tot 1024x768, met name philips toestellen staan bekend om de belabberder VGA specificaties )
Ik heb dit dus ook "the hard way" ondervonden. Ik heb een 42" philips Full HD tv en mijn pc is dvi -> hdmi verbonden met mijn tv.

En het enigste waarbij mijn bureaublad mooi wordt weergegeven is 1024x768...
(achteraf bekeken staat dit inderdaad ook zo maar in de specs, nuja ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat een full hd tv 1920x1080 ging weergeven op pc maar ja... te overhaast gekocht...)

Heb al zitten klooien in catalyst, tevergeefs...

Nu ja, bij films zie je dit niet echt... (ik kijk nl divx en .iso dvd rips).
.mkv's is nog "te onbereikbaar" hier in belgie met onze prehistorische datavolume's van teleslet... (grrmmmblh €65 voor 35gig à 25mbps per maand :@ )

• -Leon-
deandb schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:49:
[...]
.mkv's is nog "te onbereikbaar" hier in belgie met onze prehistorische datavolume's van teleslet... (grrmmmblh €65 voor 35gig à 25mbps per maand :@ )
Gisteravond mijn eerste .mkv bekeken en ik kan je zeggen dat dat er ook spetterend uitziet op de 1024x768 instelling :)

'k moet daar toch nog eens induiken aangezien ik alles via mijn receiver heb lopen en ik die als schakelcentrum instel (Receiver kan upscalen tot 1080p) dus misschien is er nog wat meer uit te halen.

Vraag:

Ik heb de MP TV Server ingesteld dat hij het systeem in standby gooit na 30 minuten idle te zijn. Nu merkte ik dat de Power Settings van Windows het beeldscherm uitschakelt na 20 minuten. Deze instelling heb ik nu op "NEVER" gezet, dus beeldscherm nooit uit. Dat betekend automatisch dat hij het systeem via de Windows Power Settings ook NOOIT in slaapstand gooit. Word dit wel overruled door MP TV Server? Zo niet, dan ben ik namelijk wel erg benieuwd hoe jullie dat ingesteld hebben.

[Voor 29% gewijzigd door -Leon- op 03-03-2008 15:05]

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:30
[...]

Ik heb dit dus ook "the hard way" ondervonden. Ik heb een 42" philips Full HD tv en mijn pc is dvi -> hdmi verbonden met mijn tv.

Vaag, ik heb een 32" Philips HD-Ready en hij ziet er bij mij het beste op 1360x768 uit.

Even een vraagje voor Antec Fusion gebruikers die met Cybr Plugin werken.
Is het mogelijk om de display via IMON te gebruiken als MediaPortal uitstaat? Ik vond de RSS/mail functie wel erg handig, maar wil ook in MediaPortal de complete display kunnen gebruiken. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Of display blijft continu branden (ook als pc uit is) of hij gaat uit bij het verlaten van MP.

Uw advertentie hier?

Ik hoor dikwijls dat je je harmony remote moet instellen als mce remote in de logitech software
Ik heb dit gedaan: Bij apparaat toevoegen: media center pc , dan fabrikant : windows en dan komt er windows media center te staan in de software.
Dus ik veronderstel dat het tot hiertoe goed is.
Ik start mijn htpc (antec fusion kast) op met mijn harmony dat is geen probleem, in mediaportal zelf kan ik de ok knop indrukken (enter) en ook de pijltjes rond de ok knop kan ik bedienen , dus voor door een menu te lopen of terwijl media aan het spelen is voor verder te skippen(stond standaard zo) .
Nu is mijn vraag hoe kunnen jullie alle andere knoppen werkend krijgen? bvb de guide , exit,info knop enz...
Ik heb geprobeerd van in mediaportal , mce remote , mapping te nemen maar hier staat dus effectief op de pauze knop(mce remote) de aktie pauze .
Ik denk dat er toch iets mis moet zijn want ik kan dus enkel een paar knoppen gebruiken en de andere kan ik niet echt instellen

Bedankt voor de hulp alvast, heb ondertussen weeral paar kleine probleemjes door jullie hulp kunnen oplossen.

• -Leon-
CyPh schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:08:
[...]
Vaag, ik heb een 32" Philips HD-Ready en hij ziet er bij mij het beste op 1360x768 uit.
Jij hebt waarschijnlijk een LCD tv? Wij (Ik in ieder geval) een plasma ;)
Anoniem: 254107 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:26:
Nu is mijn vraag hoe kunnen jullie alle andere knoppen werkend krijgen? bvb de guide , exit,info knop enz...
Ik heb geprobeerd van in mediaportal , mce remote , mapping te nemen maar hier staat dus effectief op de pauze knop(mce remote) de aktie pauze .
Ik denk dat er toch iets mis moet zijn want ik kan dus enkel een paar knoppen gebruiken en de andere kan ik niet echt instellen

Bedankt voor de hulp alvast, heb ondertussen weeral paar kleine probleemjes door jullie hulp kunnen oplossen.
Je begint goed :) maar bij fabrikant maak je de verkeerde keus! Selecteer daar gewoon MediaPortal (heb ik ook gedaan) en dan werken alle knoppen zoals Guide, Back, Prev (compacte guide), etc. allemaal goed en de laatste loodjes zijn zelf in te vullen.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is om de computer uit de slaapstand te krijgen met de afstandbediening. Zodra ik 's ochtends alles aanzet (activiteit aangemaakt in de Harmony) dan blijft de tv op "geen signaal" staan aangezien de PC niet ontwaakt uit de slaapstand.

Iemand een idee hoe dat in te stellen is? Met de MC afstandbediening die bij de kast zat (Origen S16T) lukt me dit overigens ook niet :(

[Voor 75% gewijzigd door -Leon- op 03-03-2008 19:26]

-Leon- schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:58:
[...]

Iemand een idee hoe dat in te stellen is? Met de MC afstandbediening die bij de kast zat (Origen S16T) lukt me dit overigens ook niet :(
Dat gaat je ook niet lukken met de remote in de standaard situatie, zodra de pc in de slaapstand komt heb je 5V nodig op de usb poorten, die is er ook maar de spanning van de poort waar de ontvanger op zit wordt door de origen onderbroken in de slaapstand. Het is te omzeilen door een externe ontvanger op een andere usb poort te zetten.
Heb het ergens gelezen, vraag me niet waar, heb hetzelfde probleem. Laat dat ding nu gewoon 24/24 aan staan ;)

• -Leon-
Anoniem: 136766 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:34:
[...]

Heb het ergens gelezen, vraag me niet waar, heb hetzelfde probleem. Laat dat ding nu gewoon 24/24 aan staan ;)
TNX! Dan hoef ik me niet weer een ongeluk te zoeken naar een oplossing daarvoor. Wel erg jammer want dat scheelt wel behoorlijk wat stroom volgens mij :$

Bedankt leon voor de hulp maar bij mij werkt dit niet.
Als ik mediaportal als fabrikant instel komt er in de harmony software onmiddellijk op : softwaretoepassing die niet bediend kan worden
Ik heb het toch geprobeerd maar mediaportal reageert er niet op.

Ik zit met een antec fusion v2 case en heb al ergens gelezen dat enkel mce remotes met de receiver die in de display zit werken (dus feitelijk ook een harmony ingesteld als remote)
Nu ik kan mijn harmony doen werken als ik ze instel als mce remote maar dan ook maar heel beperkt, zie mijn vorige post (enkel de ok knop en de pijltjes errond werken).
Ik zou toch minimum pauze en info (imdb info als dat kan) en een esc (terug) knop binden want nu kan ik wel wat scrollen door de films en eentje selecteren maar voor de rest moet ik toetsenbord nemen.

Indien er mij iemand kan helpen die zijn harmony op een antec fusion heeft kunnen doen werken met een beetje info of een kleine how to :*)

Alvast bedankt

foute post, sorry

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 03-03-2008 21:03]

[...]

(achteraf bekeken staat dit inderdaad ook zo maar in de specs, nuja ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat een full hd tv 1920x1080 ging weergeven op pc maar ja... te overhaast gekocht...)

Heb al zitten klooien in catalyst, tevergeefs...

Nu ja, bij films zie je dit niet echt... (ik kijk nl divx en .iso dvd rips).
Wat bedoel je, krijg je geen full HD resolutie op een plasma TV? Dit zou toch moeten lukken via DVI1 of DVI2 ? Raar..

Ja die datalimieten hier... 't is een ramp.. Hebben al die Hollanders geen datalimieten misschien of hoe zit dat?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:23

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 211380 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:03:
[...]

Wat bedoel je, krijg je geen full HD resolutie op een plasma TV? Dit zou toch moeten lukken via DVI1 of DVI2 ? Raar..

Ja die datalimieten hier... 't is een ramp.. Hebben al die Hollanders geen datalimieten misschien of hoe zit dat?
Neen, de meeste (zo niet allemaal) hebben een Fair Use Policy. Dit betekent dat ze in de praktijk met gemak een paar honderd gigabytes mogen downloaden per maand voor 20 - 30 euro.

.

• iop
Is het niet tijd voor een nieuw vers topic? 1078 posts al..
Zou wel mooi zijn alle info van TS op één rij te hebben =]

/ontopic: ik krijg geen beeld bij de online video plugin, moet daar nog iets speciaals voor geinstaleerd worden?
Ik heb nu eindelijk de belangrijkste dingetjes een beetje draaiend, alleen nog dikke problemen met spdif out op mn fortisimmo III (optisch naar harman 5.1 reciever), zodra ik ac3 plugin aanzet geen geluid of missende voices (alleen achtergrond geluiden)
Ga me er nog eens in verdiepen van de week...

[Voor 3% gewijzigd door iop op 03-03-2008 21:29]

• JJFS
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met Mediaplayer in mediaportal die alleen achtergrond geluid te horen krijgt bij het afspelen van wmvhd terwijl er wel goed geluid is als ik het bestand met PowerDVD afspeel?

Ik gebruik dus spdif naar m'n versterker en heb AC3Filter geinstalleerd maar ik gebruik liever de geintergreerde wmp in media portal en dat moet toch ook kunnen werken lijkt me.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
iop tha man schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:29:

/ontopic: ik krijg geen beeld bij de online video plugin, moet daar nog iets speciaals voor geinstaleerd worden?
Ik heb nu eindelijk de belangrijkste dingetjes een beetje draaiend, alleen nog dikke problemen met spdif out op mn fortisimmo III (optisch naar harman 5.1 reciever), zodra ik ac3 plugin aanzet geen geluid of missende voices (alleen achtergrond geluiden)
Ga me er nog eens in verdiepen van de week...
Zal eenskijken....
AC3 settings zijn niet helmaal ok lijkt mij..

• Loewe
  • Laatst online: 27-05 22:31
Ik lees dit forum aandachtig en vindt het zeer leerzaam. Het lijkt mij het beste als het gewoon in een post blijft. Dan is alles beter terug te zoeken. Hier geeft Tweakers soms toestemming voor.

Hoe dan ook petje af Tha Clown ! Ik heb de hardware op het oog en ga binnenkort bestellen en dan horen jullie zeker van me.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Gisteravond ben ik ook voor het eerst aan de slag gegaan met Media Portal (na smiddags voor het eerst dit topic gezien te hebben). En ik moet zeggen, perfect pakket! Zeker met de uitleg van Tha Clown er bij is alles super goed te doen. Nu alleen nog even een mooie behuizing kopen en een digitale tv kaart en dan kan hij direct bij de TV.

Strava

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Goed om te horen dat het bevalt, pas op MP werkt verslavend en voor je het weet ben je de hele tijd bezig met mooie HTPC kasten en plugins!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Iemand enig idee? Ik heb van het weekend mijn MCE keyboard aangesloten. Werkt op zich goed, behalve dat mijn mediacenter knoppen niet werken. Pause/Play etc reageren niet. Keyboard zelf (querty gedeelte) werkt wel. Heb nog even zitten kijken naar die IR server plugin maar had geen resultaat helaas..

• Sensei_D
Trouwens, het is een beetje vreemd, want ik heb nog nooit iemand hierover gehoord, maar ik zit met het volgende:
Als ik de BASS engine gebruik voor MP3 dan hoor ik een "high pitched noise" op de achtergrond. Dit heb ik met die andere optie (ben naam kwijt) niet. Ik kan hiermee leven, maar vind het erg jammer van de crossfader die ik nu moet missen.

Iemand ideeen?

sensei_d.fpv channel

• Operations
iop tha man schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:29:
Lijkt mij ook handig, dingen als welke video codec het mooiste beeld geeft. Die handige guide voor Ffdshow van Goose. De instellingen voor AC3Filter, en dat je bijvoorbeeld VSFilter moet installeren voor je subs. Dat soort handige dingen.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Je bedoelt de startpost? Die wordt keurig bijgehouden hoor!
ThaClown in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

• Operations
O ja had ik niet eens gezien, heb mijn bericht max niet op 999 staan. Dat werkt niet goed in mozilla, dus vandaar dat ik nooit meer na de correcte installatie bij de TS kwam.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Ik heb laatst een plug-in gedownload waarmee ik via me PDA en via het WiFi netwerk mijn media portal kan bedienen, helemaal geniaal(hoef ik niet meer van de bank af/heb geen remote).
Echt een aanrader ;)
Link
moet wel een gui change krijgen maar ja, heb nog geen zin gehad me daar in te verdiepen. ;)

[Voor 13% gewijzigd door Lordsauron op 04-03-2008 12:53]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lordsauron schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:52:
Ik heb laatst een plug-in gedownload waarmee ik via me PDA en via het WiFi netwerk mijn media portal kan bedienen, helemaal geniaal(hoef ik niet meer van de bank af/heb geen remote).
Echt een aanrader ;)
Link
moet wel een gui change krijgen maar ja, heb nog geen zin gehad me daar in te verdiepen. ;)
Werkt dat ook met de laatste versie van Media Portal?? zie namelijk dat hij voor 0.2.2.0 versie is?

Zou wel mooi zijn, scheelt me weer een remote te kopen :D

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
SaURoN schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Werkt dat ook met de laatste versie van Media Portal?? zie namelijk dat hij voor 0.2.2.0 versie is?

Zou wel mooi zijn, scheelt me weer een remote te kopen :D
Ik heb voor zover ik weet gewoon de nieuwste versie van MP. de plugin maakt gewoon gebruik van de IR commando XML ding
dus zie niet in waarom niet, tenzij die in eens onwijs veranderd is:|

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Kun je ook Album art zien en muziek kiezen met deze plugin?
(Kan ik dus mijn TV uitlaten, en toch muziek kiezen?)

• -Leon-
Anoniem: 254107 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:
Als ik mediaportal als fabrikant instel komt er in de harmony software onmiddellijk op : softwaretoepassing die niet bediend kan worden
Ik kreeg ook de melding dat het om software ging, en niet om hardware. Zelf ook gewoon doorgegaan en hier werkt het prima.

Heb je op je Harmony wel op Device --> Media Portal gedrukt voordat je wat ging proberen?
Dat vergat ik de eerst paar keren ook zodat het niet werkte 8)7

Mocht dit verder niet helpen, dan weet ik het ook effe niet meer :(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
RobinE schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:59:
Bij mij werk uitzending gemist ook niet meer behalve "moet je zien" daar laat ie nog wel 3 programma's zien.

In iedergeval een erg mooi programma media portal, ik heb nog wel een onopgelost probleem met coverart.
Mijn cd's(albums) staan in mappen, hier maakt mp niet automatisch een coverart aan, wel krijgen de individuele nummers een afbeelding toegewezen. Ik wil graag per album een afbeelding zodat je bij het selecteren van de muziek het bijbehorende cd hoesje ziet. Ik kan wel handmatig een bestandje folder.jpg in de betreffende map plaatsen, maar kost veel tijd om ze op te zoeken in de juiste folder te plaatsen.
Iemand een oplossing?
ThaClown schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:52:
[...]

Bij de Muziek config kun je kiezen voor 'Coverart embedded in ID3 tag'.
Ook kun je met de Last.FM Plugin Scannen voor coverart (in de config onder plugins, rechtermuisknop...)
Hoe zit dit bij films, als je bijv. een DivX film hebt in de vorm van een map met twee avi's?

/lama is al

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Pred87
Anoniem: 254107 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:

Ik zit met een antec fusion v2 case en heb al ergens gelezen dat enkel mce remotes met de receiver die in de display zit werken (dus feitelijk ook een harmony ingesteld als remote)
Nu ik kan mijn harmony doen werken als ik ze instel als mce remote maar dan ook maar heel beperkt, zie mijn vorige post (enkel de ok knop en de pijltjes errond werken).
Ik zou toch minimum pauze en info (imdb info als dat kan) en een esc (terug) knop binden want nu kan ik wel wat scrollen door de films en eentje selecteren maar voor de rest moet ik toetsenbord nemen.

Indien er mij iemand kan helpen die zijn harmony op een antec fusion heeft kunnen doen werken met een beetje info of een kleine how to :*)

Alvast bedankt
Mij is het gelukt met Fusion V2 alle knoppen werkend te krijgen. Je moet iig zorgen dat je de nieuwste versie van de IMON software hebt. Daar kun je zelf knoppen en acties toevoegen. Er staat op het mediaportalforum een tutorial. Kzal zo even kijken.

EDIT
Link kan ik niet meer vinden maar het is niet zo heel erg moeilijk. Stel de harmony in als MCE remote. Zorg dat je versie 7 beta download en installeerd (wel eerst antec software verwijderen). Nu volg je de laatste stap van deze guide.

" ) In iMon manager choose MCE remote in settings tab and configure key map like the one you configured in input plugin under program command (add a new program called MP and import the mp.imo attached file). Beware, the following remote keys must be configured under windows command : the 4 arrows, back space button and Enter button. Under iMon Utilities/Front view, do not forget to choose "never". "

De mediaportal.imo file kun je vinden in de link hierboven. Wanneer je dit gedaan hebt werken als het goed is de play, pause, stop knoppen. De exit knop moet je zelf even veranderen bij windows command. In plaats van backspace moet het esc zijn.

Overige knoppen moet je zelf toevoegen in de IMON manager. Dit kun je doen door keyboardshortcuts van mediaportal te gebruiken. Ga naar program commands > mediaportal en click add function. Geef een naam op en in het volgende scherm de keyboard shortcut (voor imdb info F3). Bij RC functie geef je de knop op de remote aan (more van mce remote is info op de harmony remote).

Zo werkt het in ieder geval voor mij. Op deze manier kun je in ieder keyboardshortcuts aan knoppen op je harmony remote linken. Wat mij alleen nog niet lukt is de kleuren knoppen te gebruiken als shortcut naar bv my videos en my tv series (hier is geen keyboard shortcut voor ?)
Er is misschien wel een makkelijkere manier maar ik heb intussen zoveel op fora gelezen en zoveel uitgeprobeerd dat ik nu allang blij ben dat ik de belangrijkste functies werkend heb gekregen.

[Voor 108% gewijzigd door Pred87 op 04-03-2008 18:45]

Na een hoop vallen en opstaan mediaportal nu helemaal naar wens ingesteld met veel dank aan dit topic d:)b , wat ik alleen nog niet voor elkaar heb is om een knop op de microsoft remote te configureren zodat ik vanuit een submenu direct in het hoofdmenu terechtkom. De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus

• -Leon-
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus
Hoe heb je dit geinstalleerd dan? Hier werkt het namelijk perfect.

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:37:
Na een hoop vallen en opstaan mediaportal nu helemaal naar wens ingesteld met veel dank aan dit topic d:)b , wat ik alleen nog niet voor elkaar heb is om een knop op de microsoft remote te configureren zodat ik vanuit een submenu direct in het hoofdmenu terechtkom. De green button krijg ik ook niet voor elkaar ondanks MPtray en MPfocus
Probeer het eens zonder die programma's? :P

Hier werkt de groene knop prima om in het hoofdmenu te komen (of te switchen tussen de 2 soorten hoofdmenu's).

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lordsauron schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb voor zover ik weet gewoon de nieuwste versie van MP. de plugin maakt gewoon gebruik van de IR commando XML ding
dus zie niet in waarom niet, tenzij die in eens onwijs veranderd is:|
Hmm ok, werkt inderdaad ja :) Net even getest :)

Thanks
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee