[Vista x86] Startmenu, All Programs in 1x leeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Ik snap er niks meer van. Net een versie installatie van Vista Ultimate x86 gedaan en van het ene op het andere moment ben ik alle Windows programma's (links) uit het startmenu kwijt. Ze staan nog wel op de computer maar zijn gewoon verdwenen uit het startmenu:

Even voor de duidelijkheid dan maar: NA de installatie waren de programma's er gewoon (zie eerste plaatje) maar 10/15 minuten later waren ze dus spontaan verdwenen (2e plaatje)

Screendump van de programma's die weg zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/9amlx2.jpg

En dit is er nog van over:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2m27s06.jpg

1e afbeelding is overigens van een andere PC maar daar zijn de programma's die nu ontbreken tenminste zichtbaar.

System Restore verhelpt het probleem niet.
Heb ook al een extra user aangemaakt om te kijken of de programma's daar wel weer tevoorschijn komen, maar ook dat levert niks meer op.
'k heb geen rare dingen gedaan of programma's geinstalleerd.

Iemand enig idee of dit een instelling is die ik per ongeluk heb aangepast? Ik kom er namelijk niet meer uit :(

Alvast bedankt voor de tips ;)

[ Voor 18% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Zelfde setup gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Je hebt Vista opnieuw geinstalleerd en je bent verbaasd dat je programma's weg zijn?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Moshe85 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:29:
Je hebt Vista opnieuw geinstalleerd en je bent verbaasd dat je programma's weg zijn?
Edit: never mind...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 170251 op 27-02-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ja, precies hetzelfde. Ze waren er na de installatie namelijk wel (zoals bovenste plaatje) maar (volgens mij) na een reboot van chipset driver (vanaf de CD-rom geleverd bij mobo) waren ze weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Onderstaand bericht is geschreven toen ik nog niet wist dat ze er na de re-install wel stonden :+

Uiteraard zijn je programma's dan weg. Het feit dat ze op je harde schijf staan houdt niet in dat ze ook in het Start Menu staan. Je zult nu handmatig allemaal nieuwe linkjes moeten maken en die in het Start Menu zetten. Daarnaast heb je niet de garantie dat alle software werkt, omdat bepaalde register-entries of andere bestanden wellicht verloren zijn gegaan bij de installatie.

* ben niet meer zo thuis in windows met zijn libraries/register, maar ik meen me te herinneren dat je niet zonder meer een programma kan gebruiken mits je het niet 'officieel' geinstalleerd hebt

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32251 op 27-02-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Anoniem: 32251 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:38:
Onderstaand bericht is geschreven toen ik nog niet wist dat ze er na de re-install wel stonden :+
Allemaal linkjes gaan maken voel ik ook weinig voor dus 'k denk dat ik maar weer overnieuw begin :S en Vista d'r weer opnieuw op knal. Dan maar effe een half uurtje koffie drinken, maar ondanks dat ben ik toch wel erg benieuwd of iemand weet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Voor hetzelfde geld gebeurd het me zo weer :S

Je zou haast zeggen (aangezien het allemaal windows components zijn) dat er ergens een vinkje uit staat dat al deze programs in het startmenu weergeeft, maar dan mag iemand me vertellen waar ik dat vinkje kan vinden |:(
Mijn idee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
je kan alvast een andere gebruiker aanmalken en kijken of die hetzelfde probleem heeft.
Ik zou ook eens zoeken of de icoontjes nog ergens op je disk staan (wellicht is er iets fout gegaan): je zou ze dan "gewoon" kunnne terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

the_stickie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:48:
je kan alvast een andere gebruiker aanmalken en kijken of die hetzelfde probleem heeft.
Ik zou ook eens zoeken of de icoontjes nog ergens op je disk staan (wellicht is er iets fout gegaan): je zou ze dan "gewoon" kunnne terug zetten
Extra user heeft hij al aangemaakt, en hielp ook niet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
the_stickie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:48:
Zie startpost, extra gebruiker heb ik dus al aangemaakt, dat lost het dus niet op want bij die extra gebruiker zijn de programma's ook niet meer zichtbaar.

** EDIT **

Inmiddels nieuwe install gedaan en ze staan er allemaal weer. Toch hoor ik het graag als iemand dit probleem ook heeft gehad en de oplossing er voor weet!!

[ Voor 14% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Zo dan :) Van dit soort dingen kan ik dus hardstikke gek worden. Op onderzoek gegaan en tig keer system recovery uitgevoerd. Iedere keer een stapje verder terug, en wat denk je?

Een update van PowerDVD is de boosdoener om de 1 of andere vage reden!!

Die er weer afgegooid en alles ziet er weer als vanouds uit. Maar eens een mail sturen wat ze met die update gedaan hebben ;)

Problem solved, mag slotje op.
Pagina: 1