• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gebruiken jullie ook MediaPortal met een grote share op een andere computer?

Het duurt hier namelijk heel erg lang om een flinke mp3-map te laden in mediaportal...

En de overzichtelijkheid zou ook beter kunnen...

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:03:
[...]

1 Waar selecteer je die iso dan (ik ga er van uit dat dat binnen MP moet kunnen)
2 Ook vraag ik me nog af of het mogelijk is ZOWEL de album titel als de art tegelijk te zijn, dit ivm touchscreen en dus gebrek aan hover-mogelijkheden met de 'muis'

Ik heb inmiddels hdtv MKV's ook goed aan de praat gekregen, powerdvd-codec maakt een boel verschil!
Binnen MP kun je gewoon een map maken, ( Film-1 ofzo ) en daar je ISO's in zetten, ik heb er tijdelijk 2 inzitten, heb alleen probleem met de hoesjes.

[Voor 6% gewijzigd door blackburst op 17-03-2008 19:41]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:28:

Het duurt hier namelijk heel erg lang om een flinke mp3-map te laden in mediaportal...

En de overzichtelijkheid zou ook beter kunnen...
Ik had ook last van langzame netwerkshares. Geen oplossing voor gevonden, dus maar hd-ruimte in mediacenter vergroot. Maar als iemand een oplossing weet voor langzame netwerkshares?
In mijn geval vooral film.

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14
ik heb een map met alleen iso's; ik snap alleen niet hoe ik deze moet benaderen in MP (zodat ik meerdere iso's zie en kan kiezen welke te mounten..

Ik snap ook niet wat ''films'' onder ''watch'' menu doet, ik heb echt geen idee hoe deze aan de praat of weg te krijgen... (ik zou het liefst daar mn iso's onder brengen maar denk niet dat dat gaat)
Als dat niet kan zou ik graag weten wat er wel mee kan :?

Ook zou ik graag ''My DVD'' onder basic home brengen (als bovenstaande niet gaat) want dat scroll menu is niks voor mij..

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Anoniem: 182096 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:34:
2.Nu wil ik in Media Portal graag de interne speler gebruiken i.p.v. MPC,

"The internal player integrates the best because it’s internal. This has the advantage of being able to use the preview window in the GUI (see a small preview during browsing through the GUI). You can also use the OSD (On-Screen Dispay) to control the player during play."

Alles werkt perfect behalve dat de ondertitelingen vaak niet werken bij MKV bestanden?

Weet iemand wellicht hoe ik dit kan oplossen?
ffdshow gebruiken. Hoe je dat insteld is terug te lezen in de codec guide van Goose op bladzijde 5
iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:08:
ik heb een map met alleen iso's; ik snap alleen niet hoe ik deze moet benaderen in MP (zodat ik meerdere iso's zie en kan kiezen welke te mounten..
MediaPortal instellen dat hij Daemon Tools gebruikt om al je ISO's te mounten

http://www.projecthtpc.co.uk/Pictures/Daemon%20Tools.jpg

Zorg wel dat je Secure Mode van Daemon Tools uit hebt staan (vinkje dus ervoor weg).
Rechtermuisknop op je Daemon Tools in je systray --> Options

Vervolgens je ISO gewoon de naam van de film geven, de directory in Media Portal configuratie aangeven en klaar ben je. ;)
never mind... :*)

[Voor 93% gewijzigd door -Leon- op 17-03-2008 20:52]

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:48

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:08:
Ik snap ook niet wat ''films'' onder ''watch'' menu doet, ik heb echt geen idee hoe deze aan de praat of weg te krijgen... (ik zou het liefst daar mn iso's onder brengen maar denk niet dat dat gaat)
Als dat niet kan zou ik graag weten wat er wel mee kan :?

Ook zou ik graag ''My DVD'' onder basic home brengen (als bovenstaande niet gaat) want dat scroll menu is niks voor mij..
Om de functie te veranderen, heb ik hier een uitleg geschreven voor een aantal gebruikers - Let wel op!!! Backup eerst het XML bestand voor je d'r aan gaat werken!

Verder heb je ook deze informatie nodig - succes!

[Voor 7% gewijzigd door GetaGrip op 17-03-2008 22:00]

GetaGrip is net een mens.......

• iop
GetaGrip schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:56:
[...]

Om de functie te veranderen, heb ik hier een uitleg geschreven voor een aantal gebruikers - Let wel op!!! Backup eerst het XML bestand voor je d'r aan gaat werken!

Verder heb je ook deze informatie nodig - succes!
Ok thx voor de info, zal van de week eens kijken of ik er wijs uit kan.

één ding weet ik nou nog steeds niet: wat hoort (my)Films te doen in feite?
Btw getagrip voeg me ff toe aan msn anders?

[Voor 3% gewijzigd door iop op 18-03-2008 00:02]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 253842 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:26:
Van het weekend ook MediaPortal geinstalleerd op mijn splinternieuwe HTPC:

WOW! Echt super allemaal.

Ik heb de meeste zaken nu voor elkaar, met dank aan dit topic (ThaClown) _/-\o_

De beeldkwaliteit op mijn Philips Full HD (37PFL9732D voor wie het weten wil) icm @Home Digitaal en
de aanbevolen codecs uit dit topic zijn werkelijk super! Op MCE 2005 was het allemaal ietsies minder, ook met balken aan de zijkanten op sommige kanalen (RTL...). Hier niets van dat al. Niks dan lof dus.

Ik heb de hele setup uit de beginpost geinstalleerd en heb nu nog een paar kleine issues/vragen:
  1. Nederland 1 is een van de kanalen die niet scrambled is. 2 en 3 enzoverder allemaal wel.
    Als ik nu wil zappen vanaf Nederland 1 naar Nederland 2, krijg ik een melding dat de kaart niet in gebruik is oid. Dit gebeurt dus alleen bij Nederland 1, of beter gezegd van een unscrambled naar een scrambled kanaal. Wat ik ook doe, ik krijg altijd die melding en het zappen lukt dus niet. Bij andere kanalen geen problemen. Weet iemand wat hier het probleem is?
    Heb trouwens floppydtv dvb-c icm Alphacrypt Smartcard, software is up to date.
  2. De plugin van Online Videos werkt nog niet. Ik krijg wel alle bronnen te zien, maar daaronder staat
    alleen #desc of iets dergelijks. Als ik vervolgens YouTube selecteer dan laad deze wel de verschillende categorieen maar ik zie geen videos. Als ik er een selecteer dan krijg ik wel een voortgangsicoon te zien, maar daar blijft het dan bij. Hetzelfde bij alle andere bronnen (Google etc).
  3. Ben nog op zoek naar een integratie met iTunes. Hoewel de huidige muziekplugin fraai is, is het qua functionaliteit niet helemaal wat ik zoek. Los van albums, wil ik eigenlijk ook een overzicht van playlists hebben en een mogelijkheid om te zoeken en om te scrollen. Kan dit al en zie ik iets over het hoofd? Of wil ik nog even teveel.
    Ik zie nu alleen een overzicht van mijn albums namelijk.
  4. Iemand al verder met de MyEmulators-plugin? Ben ermee aan het stoeien, maar er is nog niks gelukt. Heb alles ingedeeld zoals beschreven maar zelfs de plaatjes worden nog niet correct getoond.
Verder nog wel wat issues, maar daar moet ik eerst zelf nog maar eens verder naar kijken. 8)7
post je specs eens van je HTPC

Anoniem: 182096

-Leon- schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:46:
[...]

ffdshow gebruiken. Hoe je dat insteld is terug te lezen in de codec guide van Goose op bladzijde 5
Bedankt Leon :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik draai mediaportal op vista business dat gaat goed, je moet in vista wel wat services uitzetten anders is het tergend traag met kopieren van/naar netwerkschijven etc.

Ja, ik heb de shared mp3 map onderverdeeld submappen.
a-b-c-d-e
f-g-h-i-j-k
(iets van die aard, beetje gelijkmatig verdeeld)
en daarin dan mapjes met artiesten en daarin hun albums.
meer dan 100 dirs wordt mij te traag (ongeveer)

Ik mik alles in mappen, en doe niet aan coverart etc..

[Voor 44% gewijzigd door bouwfraude op 18-03-2008 04:36]

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

iop tha man schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:01:
[...]

Ok thx voor de info, zal van de week eens kijken of ik er wijs uit kan.

één ding weet ik nou nog steeds niet: wat hoort (my)Films te doen in feite?
http://wiki.team-mediaportal.com/Extensions-Plugins/MyFilms
Btw getagrip voeg me ff toe aan msn anders?
Sorry heb geen msn en staat in de top tien van programma's die als eerste uit XP gedonderd worden. ;)

bouwfraude schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 04:27:
[...]
je moet in vista wel wat services uitzetten anders is het tergend traag met kopieren van/naar netwerkschijven etc.
[...]
Zoals wat dan? Ik merk namelijk dat ik met mijn wired LAN met kopieren niet boven de 10 MB/s uitkom :( terwijl in beide PC's een gbit LAN onboard zit.

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

-Leon- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:03:
[...]

Zoals wat dan? Ik merk namelijk dat ik met mijn wired LAN met kopieren niet boven de 10 MB/s uitkom :( terwijl in beide PC's een gbit LAN onboard zit.
Ik denk dat bouwfraude dit bedoelt, wat overigens waarschijnlijk wordt opgelost met sp1 vista.

Mocht je nog even willen kijken of dit toch echt wel van toepassing is op jouw situatie, google is your best friend !

Cheers, GetaGrip

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bouwfraude schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 04:27:

[...]

Ja, ik heb de shared mp3 map onderverdeeld submappen.
a-b-c-d-e
f-g-h-i-j-k
(iets van die aard, beetje gelijkmatig verdeeld)
en daarin dan mapjes met artiesten en daarin hun albums.
meer dan 100 dirs wordt mij te traag (ongeveer)

Ik mik alles in mappen, en doe niet aan coverart etc..
Mjah, dat lijkt me verre van ideaal...
Is het sowieso al niet, met een mediacenter... Het afspelen van een grote hoeveelheid muziek is iets waar ik iig nog geen oplossing voor heb gevonden... Een winamp-systeem voor afspelen lijkt me ideaal icm een MCE-toetsenbord...

Anoniem: 253842

Lt. Marx schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:34:
[...]

post je specs eens van je HTPC
Heb de specs gepost op Tweakers, zie mijn homepage.

Kortweg:
FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt Classic icm @Home Digitale TV
Drivers en firmware up to date.

Offtopic: Hoe zet ik de link naar mijn specs in mijn signature? Als link wel te verstaan.

Anoniem: 245780

Anoniem: 253842 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Heb de specs gepost op Tweakers, zie mijn homepage.

Kortweg:
FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt Classic icm @Home Digitale TV
Drivers en firmware up to date.

Offtopic: Hoe zet ik de link naar mijn specs in mijn signature? Als link wel te verstaan.
Het eerste probleem wat je post had ik ook , even je kabel-levernacier bellen en vragen of ze kaartje willen reseten alsof het een nieuwe kaart is

Anoniem: 19429

Volg het topic ook al een tijdje met plezier. Veel nuttige info uitgehaald, maar zit ook nog met een paar vragen :-)
GetaGrip schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:19:
[...]

http://wiki.team-mediaportal.com/Extensions-Plugins/MyFilms

[...]

Sorry heb geen msn en staat in de top tien van programma's die als eerste uit XP gedonderd worden. ;)
- Wat is het grote voordeel van (My)Films tegenover de standaard Video/film ondersteuning van MP?

- Zijn er al mensen die een mobo gebruiken met de AMD 780G chipset en de onboard 3200 gpu?
Ben heel benieuwd naar de resultaten met h264 en x264 bestanden (mkv) en hoe dit werkt in MP.
Je ziet in de tests alleen dat ze bluray en hddvd (.ts bestanden) testen en niet wat de resultaten zijn met mkv bestanden. Bovendien wordt hier Powerdvd 7.3 voor gebruikt ipv van MP.

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Anoniem: 19429 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:37:
Volg het topic ook al een tijdje met plezier. Veel nuttige info uitgehaald, maar zit ook nog met een paar vragen :-)
- Wat is het grote voordeel van (My)Films tegenover de standaard Video/film ondersteuning van MP?
Goeie vraag, ik zelf gebruik MP alleen voor mijn muziek en wat geripte dvd's voor de kids.
BR/HD DVD speel ik af via PWdvd - want dan gebruik de hardware acceleratie van mijn 3870.
Binnenkort ga ik deze plugin dan maar ook eens lekker verwijderen, want ik kijk graag een filmpje, maar hoef niet perse te weten wie de derde acteur van links was en hoe deze meneer/mevrouw heet.
- Zijn er al mensen die een mobo gebruiken met de AMD 780G chipset en de onboard 3200 gpu?
Ben heel benieuwd naar de resultaten met h264 en x264 bestanden (mkv) en hoe dit werkt in MP.
Je ziet in de tests alleen dat ze bluray en hddvd (.ts bestanden) testen en niet wat de resultaten zijn met mkv bestanden. Bovendien wordt hier Powerdvd 7.3 voor gebruikt ipv van MP.
Deze test neem ik aan? - Ik denk dat ze PWdvd gebruiken omdat dat dus de HW acc. gebruikt van de onboard 3200 gpu met UVD 2.0. Ik denk dat het "lekker" verwerken van de h264 en x264 containers, gewoon aankomt welke cpu en memory je d'r instopt. - maar kan het ook mis hebben, heb de review niet helemaal door gespit, als je het niet erg vindt :)

• bouwfraude
  • Niet online
-Leon- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:03:
[...]
Ik heb een tijdje zitten vogelen en diverse dingen uitgezet:
- UAC uit
- windows defender uit en alle meldingen van het beveiligingscentrum
- indexering uit
- file search uit
- wmpnetworksrv uit (dat is een huftertje)
- wmpnscfg.exe uit

- beste prestaties kiezen (net als in xp maar beter verstopt)

Met realvnc heb ik verbinding met mijn htpc en kopier dingen met xplorer2 er naar toe
dat gaat vlotter dan naar de shared disk van de htpc kopieren.

ik haal nu wel 8Mbyte/s (100mbit netwerk) harde schijven zijn niet veel sneller als het
filesystem te weinig cached. De nadenk fase voordat die gaat kopieren duurt wel korter, maar
ik zie nog steeds diepe dalen in de netwerkgebruik grafiek...

sp1 is nog niet beschikbaar via windows update.

[Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 18-03-2008 18:10]

Anoniem: 58225

Werkelijk idd een heerlijk programma. Kan niet wachten totdat al mijn onderdelen binnen zijn en ik echt kan gaan beginnen :D
Ik begin met Vista te merken dat mijn TV-beeld soms hangt omdat de harde schijven lopen te kloten. Uiteraard is dit een Vista bekend ding, maar is hier wat aan te doen qua instellingen? Je hoort ze gewoon aanslaan, en dan blijft het beeld dus een paar seconde hangen :(

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:18
Leon een beetje offtopic maar ik kan je helaas geen DM sturen. Hoe bevalt jouw S16T eigenlijk? Geen problemen met de remote?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:57:
[...]

Leon een beetje offtopic maar ik kan je helaas geen DM sturen. Hoe bevalt jouw S16T eigenlijk? Geen problemen met de remote?
Eigenlijk nog hetzelfde als de rest.

- Blijft (maar met de Harmony heeeeel soms) soms hangen en dan scrolled ie maar door.
- Systeem in/uit standby, maar 'k laat hem nu gewoon 24/7 draaien :)

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:04
Erg goede vervanging voor MCE moet ik zeggen!
Ik heb wel een aanmerking, klopt het dat er geen search fuctie inzit voor muziek?
Dit was namelijk bij MCE wel, toch vrij irritant dat je je muziek niet kan zoeken.

Ben niet blind, valt wel mee..... 8)7 |:( }:O

Hm...zie net waarom ik de functie net over het hoofd zag, blijkbaar kan je alleen maar zoeken als je eerst je weergave verandert naar nummers of artiesten. Klopt dit wel? Ik vind het nogal een vreemde manier om door je muziek te zoeken.

[Voor 41% gewijzigd door XNightmare op 19-03-2008 00:14. Reden: 2x scheef gekeken :P]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:53

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vooraf: De handleidingen hier gegeven, met name door ThaClown zijn fantastisch. _o_
Daarvoor dank. :)

Ben begonnen me wat serieuzer in MediaPortal te verdiepen. Paar maanden terug ook aan begonnen, maar toen heb ik het geinstalleerd op m'n laptop, waar helemaal geen content op staat. Dat test lastig. :Y)
Nu op m'n 'gewone' PC geinstalleerd, waar ik ook muziek op luister en films mee bekijk. Dat wil ik proberen via MediaPortal.

Bij de films gaat het mis. Via het configuratieprogramma ga ik naar Movies > Movie Database.

Vraag 1) Daar heb ik per ongeluk teveel databases toegevoegd, waardoor het scannen onnodig lang duurt. Alleen IMDB en MovieMeter zou genoeg moeten zijn. Hoe krijg ik de andere 3 entries weg? Ik zie nergens een verwijder knop? :)

Vraag 2) Door een foutieve scan, staan er allemaal vreemde films in de database. Eigenlijk wil ik de helft van die films in een keer weggooien. Ik zie alleen de optie om alles te verwijderen of om item voor item uit een dropbox te selecteren en daarna te verwijderen. Is er geen 'list' mogelijkheid ergens, waar ik gewoon X films kan selecteren en op delete drukken?

Alvast bedankt.

Dividend for Starters

• iop
2) In MP via rechtermuis-->delete movie en erna zorgen dat alle films ineens correct worden herscanned (ik had op een gegeven moment 5 filmhoezen op een rij staan van maar een film..
deze oplossing hielp voor mij iig.

mijn eigen vraag nog eens: my films remappen naar mydvd ziet er ingewikkeld uit, kan ik m niet gewoon weghalen, het is tenslotten een plugin, ik wil dat ding helemaal niet in mijn menu zien in feite.
gemounte dvd's komen dus gewoon in movies menu begrijp ik? (kan wel spelen via my dvd in dat ruk-scroll menu nu maar nog steeds niet kiezen welke disk (zou graag avi/divx apart willen houden van isio's)

//edit voor de duidelijkheid een piccie van menu wat ik bedoel

http://www.macloud.org/e107_files/public/1205927505_2_FT4396_watchmenu_small_.jpg
de 2e en 3e button hebben voor zover ik begrijp precies dezelfde functionaliteit, alleen is de 3e dus inactive, ik wil m WEG en het liefst play dvd er voor in de plaats (zou ook veeel logischer zijn, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hier aan ergert.)

[Voor 89% gewijzigd door iop op 19-03-2008 12:52]

Anoniem: 245780

Mischien al wel eerder langs gekomen maar kan het me niet herrinneren, maar een vraagje. Ik gebruik nu media portal met een fire DTV in 1 client , maar ik zou graag mijn Tv kaart onderbrengen in mijn server, is het echter mogelijk om naast de Floppy DVB (met alphacrypt icm @ home ) ook nog een een Aneloge kaart erbij te zetten voor het opnemen en of voor een eventuele 2 de client...

iemand ervaring hiermee ? een de floppy DTV met alphacrypt vi nd ik een nogal prijzig alternatief namelijk terwijl ik nog een hauppage PVR 150 heb liggen

Anoniem: 245780 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:32:
Mischien al wel eerder langs gekomen maar kan het me niet herrinneren, maar een vraagje. Ik gebruik nu media portal met een fire DTV in 1 client , maar ik zou graag mijn Tv kaart onderbrengen in mijn server, is het echter mogelijk om naast de Floppy DVB (met alphacrypt icm @ home ) ook nog een een Aneloge kaart erbij te zetten voor het opnemen en of voor een eventuele 2 de client...

iemand ervaring hiermee ? een de floppy DTV met alphacrypt vi nd ik een nogal prijzig alternatief namelijk terwijl ik nog een hauppage PVR 150 heb liggen
Volgens mij zou je met TV-server en 1 TV-kaart ook in staat moeten zijn om 1 kanaal te kijken en een ander tegelijkertijd op te nemen. Dat had ik iig begrepen. Was voor mij een van de redenen om over te stappen. Zeker weten doe ik dit niet.

Anoniem: 136766

Anoniem: 253842 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:26:
[...]

Volgens mij zou je met TV-server en 1 TV-kaart ook in staat moeten zijn om 1 kanaal te kijken en een ander tegelijkertijd op te nemen. Dat had ik iig begrepen. Was voor mij een van de redenen om over te stappen. Zeker weten doe ik dit niet.
Dat gaat helaas niet lukken, de tuner kan maar op 1 kanaal tegelijk afstemmen, wil je opnemen en kijken dan heb je er 2 nodig.
Het is mogelijk om een floppy dtv en een analoge kaart naast elkaar te laten draaien

Heb momenteel zelf het probleem dat mijn kabel kaart er na ongeveer een uur mee ophoud, channel scrambled krijg ik dan op alle kanalen. Als ik de kaart dan in de samsung 360 stop zie ik dat ik geen abonnement heb voor het kanaal, na 20 seconden echter is alles weer goed. Eenmaal terug in de cam herhaalt het zich na een uur weer. Lijkt erop dat de sleutels niet gelezen of geschreven kunnen worden via de floppy. Is juist de kaart met alle kanalen :(
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag ;(

• boomr
  • Laatst online: 19-03 16:07
Vraagje,

Ik heb Mediaportal thuis nu ook draaien en ik heb digitale TV van UPC (%$^&*^@#). Is het mogelijk om deze aan te sluiten op mijn pc of iets dergelijks? Ik heb overal gelezen dat dit kan met een floppydtv maar kan dit niet zonder? Ik zou het leuk vinden om tv te kunnen kijken via de computer maar als me dit 200 euro moet kosten dan laat maar:)

Iemand enig idee?

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22

tomic

Smexylittlebabe!

lj_tree schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:15:
Vraagje,

Ik heb Mediaportal thuis nu ook draaien en ik heb digitale TV van UPC (%$^&*^@#). Is het mogelijk om deze aan te sluiten op mijn pc of iets dergelijks? Ik heb overal gelezen dat dit kan met een floppydtv maar kan dit niet zonder? Ik zou het leuk vinden om tv te kunnen kijken via de computer maar als me dit 200 euro moet kosten dan laat maar:)

Iemand enig idee?

Thanks.
Ik heb zelf digitenne van KPN en heb een tulp stekker van de decoder in mn Pinnacle USB analog PCTV kaart gestoken, waarbij ik in de software van Pinnacle wel degelijk beeld krijg. Ik moet dan gewoon met de afstandsbediening blijven zappen. Dat kan jij ook doen natuurlijk.

Maar weet iemand waarom Media portal aangeeft: unable to render graph?
Ik heb in de configuration één kanaal aangemaakt en in het tabblad external de goede ingang gekozen. Het lijkt wel of media portal toch op de coax ingang van de TV kaart zoekt.

Iemand enig hoe dit vast te zetten op de composite ingang? :)

Toch maar een weblog?

Anoniem: 245780 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:27:
[...]

Het eerste probleem wat je post had ik ook , even je kabel-levernacier bellen en vragen of ze kaartje willen reseten alsof het een nieuwe kaart is
Heb ik gedaan, ze hebben de kaart gereset en alles maar nada ;(
De melding die ik krijg is:

Unable to start timeshifting.
No free card available.

Voor de duidelijkheid: dit krijg ik dus alleen bij het zappen van Nederland 1 (unscrambled) naar Nederland 2 (scrambled) of een ander scrambled kanaal.
Op met MP-forum weten ze het ook niet.
Iemand nog suggesties?

tomic schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:25:
[...]

Ik heb zelf digitenne van KPN en heb een tulp stekker van de decoder in mn Pinnacle USB analog PCTV kaart gestoken, waarbij ik in de software van Pinnacle wel degelijk beeld krijg. Ik moet dan gewoon met de afstandsbediening blijven zappen. Dat kan jij ook doen natuurlijk.

Maar weet iemand waarom Media portal aangeeft: unable to render graph?
Ik heb in de configuration één kanaal aangemaakt en in het tabblad external de goede ingang gekozen. Het lijkt wel of media portal toch op de coax ingang van de TV kaart zoekt.

Iemand enig hoe dit vast te zetten op de composite ingang? :)
Heb ik toendertijd ook wel aan gedacht, maar het leek me dat je dan niet meer de beschikking had over de tv-guide en al zijn functionaliteit. Klopt dat?

Nog een vraagje:

Ik ben nu bezig al mijn muziek te taggen en onder te brengen in My Music.
Beetje monnikenwerk dus ik wil het nu wel goed doen.
Nu zit ik me dus een aantal dingen af te vragen:

1. Wat is de handigste filestructuur? Alle albums gewoon in de root van de share (bv g:\Album 1, g:\Album 2. Of per arties (nadeel is dat het navigeren in MP dan minder mooi is).
2. Hoe noemen jullie de mp3 zelf? Ik heb nu Artist - Track.mp3 maar denk dat Track - Artist.mp3 wellicht handiger en overzichtelijker is.
3. Wat doe ik met alle 'losse' mp3-s? De eendagsvliegen enzo. Zetten jullie die in 1 map?
4. Bij het updaten van de tag via bv Amazon.com wordt het jaartal bijgwerkt aan de hand van het verschijnen van het album en niet van de individuele nummers. Met Greatest Hits-albums is dat een beetje vervelend omdat navigeren op tijdperk (bv de 80') hierdoor minder goed werkt.
5. Navigeren gaat heel aardig in MP maar de search-button is altijd uitgegrijsd. Hoe werkt dat? Kan ik niet zoeken op een (deel van de) titel of artiest?
6. Kan ik ergens al mijn playlists onderbrengen en daar ook in navigeren via MP? Nog niet gevonden hoe dat werkt.
6. Hoe voeg ik nummers toe aan een playlist als ik aan het navigeren ben?

Een hoop vragen, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie eea geregeld hebben.

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08-2022
Nu had ik ergens in Deel 1 8) gelezen:

Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.

Is dat ook nodig voor XP of is er ergens een tool te vinden om Microsoft Media Center van mij pc te "deleten?

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Anoniem: 253842 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:55:
Nog een vraagje:

Ik ben nu bezig al mijn muziek te taggen en onder te brengen in My Music.
Beetje monnikenwerk dus ik wil het nu wel goed doen.
Nu zit ik me dus een aantal dingen af te vragen:

1. Wat is de handigste filestructuur? Alle albums gewoon in de root van de share (bv g:\Album 1, g:\Album 2. Of per arties (nadeel is dat het navigeren in MP dan minder mooi is).
Ik gebruik de volgende structuur:

D:/CD Library
D:/CD Library/CD Artist
D:/CD Library/CD Artist/Album1, Album2
etc.

Filmmuziek staat dus bij mij onder CD Moviescore, Verzamel Albums onder CD Various Artists.
2. Hoe noemen jullie de mp3 zelf? Ik heb nu Artist - Track.mp3 maar denk dat Track - Artist.mp3 wellicht handiger en overzichtelijker is.
Ik gebruik MP3tag en breng eerst alle tags op orde en de coverarts, vervolgens extract ik deze weer in de directory als folder.jpg - anders is het niet te zien in MP in de hoofdmap.
Vervolgens rename ik de mp3 files d.m.v. tag-filename als volgt :

%artist% - %album% - $num(%track%,2) - %title%
3. Wat doe ik met alle 'losse' mp3-s? De eendagsvliegen enzo. Zetten jullie die in 1 map?
Deze probeer ik te vermijden, maar als ik zou moeten doen is eerst de Artistname en tracktitle samenvoegen, daarna Artist benoemen naar b.v. Top40 en Album naar Maand 02-2008, zoiets...
En inderdaad onder CD Top40 met een subdir Feb2008.
4. Bij het updaten van de tag via bv Amazon.com wordt het jaartal bijgwerkt aan de hand van het verschijnen van het album en niet van de individuele nummers. Met Greatest Hits-albums is dat een beetje vervelend omdat navigeren op tijdperk (bv de 80') hierdoor minder goed werkt.
Tsja... een beetje schipperen moet je soms wel, als het jaren 80 is, hernoem ik gewoon alles naar jaren 80, als er een paar tussen zitten die 92 zijn, jammer dan.
5. Navigeren gaat heel aardig in MP maar de search-button is altijd uitgegrijsd. Hoe werkt dat? Kan ik niet zoeken op een (deel van de) titel of artiest?
Kan ik je geen antwoord op geven, heb even voor je gekeken en weet ook gelijk weer waarom ik de zoekfunctie in MP niet gebruik, ik navigeer op Shares, view Artiesten.
Dus een cd van Blue Note, vindt ik onder de B samen met andere artiesten, wat soms resulteerd dat ik totaal iets anders opzet, want dan blijft het toch een beetje "bladeren" door je bibliotheek, vrienden/kennisen vinden het ook leuk, want ze komen dan artiesten tegen die ze nog niet kennen.
6. Kan ik ergens al mijn playlists onderbrengen en daar ook in navigeren via MP? Nog niet gevonden hoe dat werkt.
Als je een playlist opslaat, komt deze te staan onder My Document>My Playlists>*****.m3u
6. Hoe voeg ik nummers toe aan een playlist als ik aan het navigeren ben?
Rechtermuisknop wanneer je op een cd/track staat en dan krijg een menu met o.a. add to playlist, add all to playlist en in de playlist kan je b.v. weer shuffelen en saven.
Een hoop vragen, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie eea geregeld hebben.
Zeg dat wel :+

Cheers, GetaGrip

[Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 22-03-2008 08:31. Reden: typoooooo's]

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Zijn er meer mensen die problemen hebben met schokkende weergave van avi/xvid onder MP in Win Vista??? Ik kon met de search niets vinden.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Anoniem: 81643

'k heb regelmatig dat de afstandbediening van m'n hauppauge 250 niet meer werkt. Normaal is het dan na opnieuw opstarten geen probleem meer, maar nu al een week geen oplossing gevonden.

Ik installeer de drivers m.b.v. de Hauppauge TV applicatie. Dat schijnt de beste methode te zijn.

remote.exe starten maakt niets uit. Als ik de afstanbediening gebruik kan ik de ontvanger van de tv zien knipperen, dus daar zit m'n probleem niet.

Iemand enig idee?
Anoniem: 253842 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:33:
[...]
Unable to start timeshifting.
No free card available.

Voor de duidelijkheid: dit krijg ik dus alleen bij het zappen van Nederland 1 (unscrambled) naar Nederland 2 (scrambled) of een ander scrambled kanaal.
Ik heb een volledig schone install (Vista + MP) gedaan en ik loop daar nu ook tegenaan. Voorheen had ik dat probleem niet. Workaround: TV-gids openen, op stop drukken (dat tv stopt), dan naar volgende zender zappen en dan werkt het hier weer. Is natuurlijk niet de beste manier, maar aangezien ik het net allemaal installed heb weet ik niet of ik er vaker tegenaan ga lopen.

'k zit nog steeds met het probleem dat ik op Discovery Civilisation, Discovery Science & Animal Planet geen geluid heb :(

Degene die de gouden tip heeft ben ik (en vooral het meiske) eeuwig dankbaar!

Daarnaast vind ik wel alle kanalen & radiozenders tijdens het scannen, maar op de 1 of andere manier krijg ik in MP onder Radio nu helemaal geen zenders te zien terwijl ik netjes groups heb aangemaakt (voor zowel TV als Radio) en dat het bij TV prima werkt allemaal.

Iemand die dit ook heeft (gehad) en de oplossing weet? Re-scan hielp niet :(

-Leon- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Ik heb een volledig schone install (Vista + MP) gedaan en ik loop daar nu ook tegenaan. Voorheen had ik dat probleem niet. Workaround: TV-gids openen, op stop drukken (dat tv stopt), dan naar volgende zender zappen en dan werkt het hier weer. Is natuurlijk niet de beste manier, maar aangezien ik het net allemaal installed heb weet ik niet of ik er vaker tegenaan ga lopen.

'k zit nog steeds met het probleem dat ik op Discovery Civilisation, Discovery Science & Animal Planet geen geluid heb :(

Daarnaast vind ik wel alle kanalen & radiozenders tijdens het scannen, maar op de 1 of andere manier krijg ik in MP onder Radio nu helemaal geen zenders te zien terwijl ik netjes groups heb aangemaakt (voor zowel TV als Radio) en dat het bij TV prima werkt allemaal.

De workaround ken ik ja ;) . Soms werkt het ook wel als ik terugga naar de guide en dan op die manier verder zap. Eigenaardig dat je het eerst niet had...
Voel er weinig voor om alles weer opnieuw te installeren.

Ik heb overigens geen groups aangemaakt, gewoon de zenders die ik niet wil uitgevinkt. Werkt net zo goed.

• daanmsvl
daanmsvl schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:35:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met schokkende weergave van avi/xvid onder MP in Win Vista??? Ik kon met de search niets vinden.
Laat maar al opgelost andere decoder gekozen :D

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

GetaGrip schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:20:
[...]

Ik gebruik de volgende structuur:

D:/CD Library
D:/CD Library/CD Artist
D:/CD Library/CD Artist/Album1, Album2
etc.

Filmmuziek staat dus bij mij onder CD Moviescore, Verzamel Albums onder CD Various Artists.
Allereerst bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ben zelf inmiddels een stuk verder met het monnikenwerk. Ben al redelijk tevreden. Scrollen door alle albums getoond als Filmstrip is echt een genot om te zien :9~ .
Ben wel even bezig geweest om ook mooie folder.jpg-jes te krijgen maar dan heb je ook wat. Navigeren zelf is me al een stuk duidelijker geworden.
Heb zelf toch gekozen voor alle albums in 1 map, anders kan MP er met die filmstrip er niet mee overweg. Bovendien kan ik jouw structuur ook makkelijk krijgen als ik een andere view kies.
[...]

Ik gebruik MP3tag en breng eerst alle tags op orde en de coverarts, vervolgens extract ik deze weer in de directory als folder.jpg - anders is het niet te zien in MP in de hoofdmap.
Vervolgens rename ik de mp3 files d.m.v. tag-filename als volgt :

%artist% - %album% - $num(%track%,2) - %title%
Dat doe ik ook inderdaad. Renamen toch naar title-artist. Maakt verder weinig uit. In MP werkt ie zo te zien toch niet met de bestandsnaam. Dat dacht ik eerst maar blijkt niet zo te zijn. Als je naar een specifiek nummer zoekt, leek het me handiger als je eerst de titel zag. Maar dit blijkt een instelling in de config te zijn en heeft zo te zien niks te maken met de filenaam.
[...]

Deze probeer ik te vermijden, maar als ik zou moeten doen is eerst de Artistname en tracktitle samenvoegen, daarna Artist benoemen naar b.v. Top40 en Album naar Maand 02-2008, zoiets...
En inderdaad onder CD Top40 met een subdir Feb2008.
:*) Tja, dat zijn vaak de leukste nummertjes.
Ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen. Voorlopig gekozen voor 1 map voor alle 80's, 90's etc.
Daarna wellicht opdelen in albums en gewoon willekeurige verzamelhoesjes gebruiken (geen hond die weet dat de inhoud niet klopt toch). En misschien gewoon wel alles in 1 album. Dit zou eigenlijk toch met playlists moeten. Maar dat moet ik nog uitzoeken.
[...]

Tsja... een beetje schipperen moet je soms wel, als het jaren 80 is, hernoem ik gewoon alles naar jaren 80, als er een paar tussen zitten die 92 zijn, jammer dan.
Heb ik ook maar gedaan.
[...]

Kan ik je geen antwoord op geven, heb even voor je gekeken en weet ook gelijk weer waarom ik de zoekfunctie in MP niet gebruik, ik navigeer op Shares, view Artiesten.
Dus een cd van Blue Note, vindt ik onder de B samen met andere artiesten, wat soms resulteerd dat ik totaal iets anders opzet, want dan blijft het toch een beetje "bladeren" door je bibliotheek, vrienden/kennisen vinden het ook leuk, want ze komen dan artiesten tegen die ze nog niet kennen.
Ok, ik zoek verder.
[...]

Als je een playlist opslaat, komt deze te staan onder My Document>My Playlists>*****.m3u

[...]

Rechtermuisknop wanneer je op een cd/track staat en dan krijg een menu met o.a. add to playlist, add all to playlist en in de playlist kan je b.v. weer shuffelen en saven.
Ok, bedankt! Dat wist ik allemaal nog niet.
[...]

Zeg dat wel :+

Cheers, GetaGrip
_/-\o_
Anoniem: 253842 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:20:
[...]
Ik heb overigens geen groups aangemaakt, gewoon de zenders die ik niet wil uitgevinkt. Werkt net zo goed.
Klopt, maar ik zit met @Home Digitaal Extra... Dus 147 tv-zenders + 100 radiozenders, dan zijn groepen wel makkelijk :) Met name een groep Favoriet waar de meest bekeken tv-zenders in staan.

Op de 1 of andere manier (terwijl ik echt alles precies hetzelfde heb geinstalleerd) is de beeldkwaliteit ook verbeterd :)

Nu alleen die radio-zenders weer erin zien te krijgen, want dat werkt nu dus niet meer :(

** EDIT **

Welke codecinstellingen gebruiken jullie trouwens voor DVD? 'k heb PowerDVD installed, maar daar zijn dus meerdere codecs te selecteren bij DVD :S

[Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 22-03-2008 19:29]

• Frixel
Nu heb ik toch aan de hand van de start topic van ThaClown (Complimenten hoor) de installatie van MP en alle bijbehoorende progjes gevolgd maar ik krijg geen film aan de gang.
Zowel de bestanden die in de map Video_TS staan als .iso bestanden worden niet geladen.
Wel krijg ik netjes de hoesjes te zien van de films maar het laden gaat niet.
Ik heb powerDVD geinstalleerd evenzo als Deamon Tools en ffdshow.

Ik mis alleen instellingen die eventueel voor deamon tools moet doen, dat kan ik niet vinden :? Ik heb nu deamon tools geinstald, standaard en verder niks aan aangepast.

Ook kom ik in de PMconfiguratie er niet uit of ik daar nou bij dvdPlayer een extene (powerdvd?) moet aangeven?
Zoals ook bij de codecs settings heb ik powerdvd settings als ook ffdshow settings geprobeerd.

Wat doe ik fout O+ O+

-Leon- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Klopt, maar ik zit met @Home Digitaal Extra... Dus 147 tv-zenders + 100 radiozenders, dan zijn groepen wel makkelijk :) Met name een groep Favoriet waar de meest bekeken tv-zenders in staan.
Opschepper ;) .
Maar eh..dat heb ik ook. Miss is het wel handig ja, heb het nog niet geprobeerd.
Overweeg je ook om dat HD-pakket te nemen? Schijnt in de praktijk tegen te vallen, maar alleen voor Film 1 is het al het overwegen waard vind ik.
Op de 1 of andere manier (terwijl ik echt alles precies hetzelfde heb geinstalleerd) is de beeldkwaliteit ook verbeterd :)

Nu alleen die radio-zenders weer erin zien te krijgen, want dat werkt nu dus niet meer :(

** EDIT **

Welke codecinstellingen gebruiken jullie trouwens voor DVD? 'k heb PowerDVD installed, maar daar zijn dus meerdere codecs te selecteren bij DVD :S
Ik heb nu precies het tegenovergestelde. Het lijkt alsof de beeldkwaliteit ietsies minder is als in het begin. Ik heb geen codecs veranderd.

Ik heb de codecsguide van goose gevolgd (zie 1e post van ThaClown). Was veel mooier dan powerdvd vond ik. Maar ben er nog niet mee klaar vrees ik.
Een aantal zenders (Eurosport) hebben geen geluid en ik kan Playboytv ook niet zien, loopt ie vast.
Of zou dat de parental control zijn ?! 8)7

Verder heb ik nu dat de audio bij bepaalde series niet gelijk loopt. Loopt ietsies voor. Iemand daar een idee over?

Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:57:
[...]

Dat gaat helaas niet lukken, de tuner kan maar op 1 kanaal tegelijk afstemmen, wil je opnemen en kijken dan heb je er 2 nodig.
Het is mogelijk om een floppy dtv en een analoge kaart naast elkaar te laten draaien
Toch nog eens gezocht en het kan (deels) wel. Kijk hier maar eens:
http://forum.team-mediapo...annels-floppydtv-c-22439/

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:12
Ik gebruikte mediaportal al voor mp3tjes en films.
Nu heb ik een Pinnacle usb tv-kaart maar die is niet zo goed en werkt niet onder mediaportal.
Ik bij een webshop een PVR-150 mce kit besteld.
Krijg ik vandaag het pakketje binnen zit er een PVR-150 low profile in :(
Nu heb ik hem met het slotplaatje wat erbij zat gewoon profile gemaakt en in me pc gestop drivers geinstalleerd en mediaportal vond gelijk alle zenders en het werkt uitstekend _/-\o_
Is de PVR-150 low profile minder als de gewone?
Als die kwa hardware het zelfde is vraag ik gewoon of ze de extra kosten van een kit terug storten en laat ik hem lekker zitten.
Koop ik wel een mooi mediacenter toetsenbord van logitech of microsoft.

Anoniem: 253842 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Toch nog eens gezocht en het kan (deels) wel. Kijk hier maar eens:
http://forum.team-mediapo...annels-floppydtv-c-22439/
Tja, je hebt gelijk, maar vind het toch wel erg beperkt.
Hoe dan ook, ik heb twee van die dingen, eens kijken hoeveel ik er tegelijk op kan nemen :+
Anoniem: 253842 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:16:
Overweeg je ook om dat HD-pakket te nemen? Schijnt in de praktijk tegen te vallen, maar alleen voor Film 1 is het al het overwegen waard vind ik.
Nee, eigenlijk niet aangezien ik met name films / series kijk die ik wel ergens anders vandaan haal in 1080p kwaliteit.

Ik heb nu precies het tegenovergestelde. Het lijkt alsof de beeldkwaliteit ietsies minder is als in het begin. Ik heb geen codecs veranderd.
Een aantal zenders (Eurosport) hebben geen geluid en ik kan Playboytv ook niet zien, loopt ie vast.
Of zou dat de parental control zijn ?! 8)7

Verder heb ik nu dat de audio bij bepaalde series niet gelijk loopt. Loopt ietsies voor. Iemand daar een idee over?
Geen audio bij verschillende zenders dus ook mijn probleem en dat stoort me het meest. Het zou gewoon allemaal netjes moeten werken, signaalsterkte volgens MP is gewoon 100%. Daarnaast krijg ik mijn radiozenders er niet meer in :S Wel tijdens het scannen, maar ze verschijnen niet meer in MP.

• blackburst
Frixel schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:12:
Nu heb ik toch aan de hand van de start topic van ThaClown (Complimenten hoor) de installatie van MP en alle bijbehoorende progjes gevolgd maar ik krijg geen film aan de gang.
Zowel de bestanden die in de map Video_TS staan als .iso bestanden worden niet geladen.
Wel krijg ik netjes de hoesjes te zien van de films maar het laden gaat niet.
Ik heb powerDVD geinstalleerd evenzo als Deamon Tools en ffdshow.

Ik mis alleen instellingen die eventueel voor deamon tools moet doen, dat kan ik niet vinden :? Ik heb nu deamon tools geinstald, standaard en verder niks aan aangepast.

Ook kom ik in de PMconfiguratie er niet uit of ik daar nou bij dvdPlayer een extene (powerdvd?) moet aangeven?
Zoals ook bij de codecs settings heb ik powerdvd settings als ook ffdshow settings geprobeerd.

Wat doe ik fout O+ O+

Heb zelf dit probleem gehad en is opgelost.Je moet versie 8 of 9 van Deamon gebruiken, latere versies schijnen niet te werken.
@ThaClown Misschien iets om in de startpost te melden.
http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/blackburst/deamon.jpg

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 15:35
heb hier ook gelezen dat slechts het uitvinken van de save mode bij options ook helpt. heb het zelf nog niet kunnen uitzoeken .. maar tis het proberen waard... dan kan iedereen ook gewoon gebruik maken van de nieuwste updates...

• daanmsvl
Toch maar weer even het probleem heropenen: Mediaportal speelt prima films (avi, xvid, divx) af maar, regelmatig "hapert" het beeld even. Het lijkt alsof het frame heel even blijft staan of zelfs 2 frames teruggaat, en dan gaat hij weer verder waar hij gebleven is. Heel vervelend, en dit had ik nooit in MCE/Meedio of gewoon VLC Mediaplayer of zelfs Winamp ofzo.

Iemand die dit herkent? Ik heb al gezocht maar vond weinig bruikbaars op het MP Forum. Ook het veranderen van de video codecs voor decoden lijkt wel een beetje zin te hebben (interval tussen het schokken wijzigt iets) maar niet heel veel.

Sa1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:27:
[...]
heb hier ook gelezen dat slechts het uitvinken van de save mode bij options ook helpt.
Inderdaad, rechtermuisknop op Daemon Tools in je systray --> Options --> Secure Mode
en daar het vinkje weghalen en dan werkt
daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:52:
Toch maar weer even het probleem heropenen: Mediaportal speelt prima films (avi, xvid, divx) af maar, regelmatig "hapert" het beeld even. Het lijkt alsof het frame heel even blijft staan of zelfs 2 frames teruggaat, en dan gaat hij weer verder waar hij gebleven is. Heel vervelend, en dit had ik nooit in MCE/Meedio of gewoon VLC Mediaplayer of zelfs Winamp ofzo.
Ik had hier ook wel eens last van. Gisteren een volledig schone install (met nieuwe SVN's) gedaan en nu is het probleem over. Elke dag komen er weer updates, dus het kan geen kwaad dat als het niet goed draait je MP te updaten met de nieuwe SVN's. Misschien werkt het dan beter.

[Voor 53% gewijzigd door -Leon- op 23-03-2008 20:43]

• daanmsvl
daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:52:

Iemand die dit herkent? Ik heb al gezocht maar vond weinig bruikbaars op het MP Forum. Ook het veranderen van de video codecs voor decoden lijkt wel een beetje zin te hebben (interval tussen het schokken wijzigt iets) maar niet heel veel.
Even een stukje nieuwe informatie: Het probleem is verholpen als ik GEEN subtitles gebruik. Ik heb alleen .srt files heb nog niet met andere subs geprobeerd. Maar ZONDER subs loopt het beeld vloeiend.

En schone install is wellicht een optie, ik ga dat wel proberen. Wat is, overigens, een SVN?

• bouwfraude
  • Niet online
daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:02:
[...]
En schone install is wellicht een optie, ik ga dat wel proberen. Wat is, overigens, een SVN?
subversion, van mediaportal is ook een onstabiele versie beschikbaar met dagelijkse updates.
Over vista, daar loopt wel heel veel troep mee in de achtergrond die dingen kunnen vertragen.

Vraagje in het algemeen, ik heb wat x264 bestanden de 1,1 GB en 4,xGB spelen gewoon af
maar de 8GB versies doen het niet in mediaportal, wel in zoomplayer.
Het enige verschil dat ik kan ontdekken is de grootte en dat de 8GB dingen ondertitels hebben die je aan/uit kan zetten :?

• daanmsvl
Paar posts geleden meldde ik schokkend beeld onder Media Portal.

Even mijn eigen probleem opgelost maar ik wil jullie toch niet onthouden van de oplossing. Vista's DEP (waarmee ik verder 0 ervaring heb) gaf een foutmelding op DirectVobSub ben ik uiteindelijk achtergekomen. De fout zat dus in DirectVobSub en NIET MP. Een update naar de nieuwste release heeft het probleem opgelost.

Dat is dus wél het nadeel als je gebruik maakt van een codec pak dat niet goed wordt geupdate. Wat dat betreft ben ik dus ook meer een voorstander van zelf downloaden....

daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:02:
[...]

Even een stukje nieuwe informatie: Het probleem is verholpen als ik GEEN subtitles gebruik. Ik heb alleen .srt files heb nog niet met andere subs geprobeerd. Maar ZONDER subs loopt het beeld vloeiend.

Aangezien ik er wel meer over lees, zou ik me ook kunnen voorstellen dat je HTPC niet krachtig genoeg is. Zeker als het weglaten van ondertitels het probleem verhelpt. In de topics over HTPC's lees je vaker dat het beeld hapert.

Wat is een interessante afstandbediening om samen met MP te gebruiken. Degene van m'n happauge kaart werkt meer niet dan wel. En met de muis is niet echt super.

Ik heb een toetsenbord van Trust gezien waar ook een 'mousepad' op zit. Ook de logitech Air ziet er cool uit.

Wat is een echte aanrader,...?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 81643 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:29:
Wat is een interessante afstandbediening om samen met MP te gebruiken. Degene van m'n happauge kaart werkt meer niet dan wel. En met de muis is niet echt super.

Ik heb een toetsenbord van Trust gezien waar ook een 'mousepad' op zit. Ook de logitech Air ziet er cool uit.

Een logitech harmony :)

Heb je met 1 remote alle apparaten in beheer en je kan elke knop configureren, echt als je het 1 keer goed instelt wil je niet meer zonder, werk echt fantastisch :9~

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

Een van de logitech harmonys?
En de mce remote schijnt ook wel ok te zijn.

Heb zelf de Harmony One, bevalt goed.

• vanvlietsander
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag heb ik ook eens media portal geinstalleerd, nu wil ik graag dat media portal opstart op mijn tv ipv op mijn monitor. Bij de configuratie zie ik wel een optie staan alleen is deze grijs:

Hoe kan dit en hoe kan ik het veranderen?

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:17
vanvlietsander schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:23:
Vandaag heb ik ook eens media portal geinstalleerd, nu wil ik graag dat media portal opstart op mijn tv ipv op mijn monitor. Bij de configuratie zie ik wel een optie staan alleen is deze grijs:

[afbeelding]

Hoe kan dit en hoe kan ik het veranderen?
Heb je wel via de driver aangegeven dat je een dualscreen opstelling hebt?
Je moet eerst dual screen aanzetten, en daarna kan je via de config menu het "TV beeldscherm" kiezen.

• bouwfraude
  • Niet online
Vlak erboven staat use screenselector to choose in which screen MP should start, die aanvinken

• vanvlietsander
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Je moet eerst dual screen aanzetten, en daarna kan je via de config menu het "TV beeldscherm" kiezen.
Mijn alles staat nu ook gewoon aan. Mijn monitor is primair en mijn tv is secundair. Ik heb de nieuste ATI drivers geinstalleerd staan.

vandermark schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:05:
[...]
Een logitech harmony :)

Heb je met 1 remote alle apparaten in beheer en je kan elke knop configureren, echt als je het 1 keer goed instelt wil je niet meer zonder, werk echt fantastisch :9~
Klinkt goed.

Die maakt dan gebruik van de Hauppauge ir-aansluiting,..toch?

Daar heb ik juist iedere keer problemen mee. Of is dat dan tegelijkertijd verholpen?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58
He ik gebruik TVxb volgend de TS zeg maar, alleen de gids wil niet meer. Heeft tvgids.nl iets veranderd ofzo?

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• vanvlietsander
  • Niet online
bouwfraude schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:47:
Vlak erboven staat use screenselector to choose in which screen MP should start, die aanvinken
_/-\o_
Thanks, heb nu steeds meer dingen aan de praat gekregen in MP. Zelfs mijn gamepad kan ik nu gebruiken als afstandsbedingen 8).

• daanmsvl

Ik heb zelf een MCE remote maar ik kwam er vandaag achter dat MP ook ondersteuning heeft USB UIRT. Daarmee zou je in pinpiepe elke AB die je nu hebt en die IR werkt kunnen gebruiken voor media portal. Mijn philips tv is geleverd met een philips 1000-in-1 AB en ik heb nu onder het kopje CABLE heel MP geconfigureerd... Weer een AB minder... USB UIRT is overigens ook retehandig omdat die mijn DBV-C box aanstuurt. Aanrader!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@ -Leon- & MisterGhost:

Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.

Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.

[Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 25-03-2008 08:56]

ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:54:
@ -Leon- & MisterGhost:

Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.

Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.
Dat zal ik dan ook doen.
Het zal wel iets met codecs te maken hebben. Ik had dezelfde problemen ook onder XP MCE 2005. Heb toen de K-lite codec geinstalleerd en toen had ik minder problemen geloof ik. Ben er verder nog niet aan toe gekomen, maar ik houd jullie op de hoogte.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ja is zeker een codec probleem, als ik de huidige codec setup verabder doen sommige andere zenders het weer niet....

Het wordt ben ik bang gewoon een hoop proberen...
Veronica en Discovery moet ik wel hebben namelijk...

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 23:19

Greyfox

MSX rulez

Ik ben ook aan de slag gegaan met MP, mooi project en het werkte direct met films en dergelijke.
Voor wat betreft TV heb ik nog wat vraagjes.

Ik heb zo'n standaard Samsung DCB-9401R kastje voor digitale TV van Multikabel.
Hoe sluit ik dat nu aan?

Ik heb in mijn PC een ASUS A9200/SE met:
1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
1 x S-video output
1 x composite video output - RCA ( with adapter )
1 x DVI-D - 24 pin digital DVI

Wordt het dan bijvoorbeeld SCART naar VGA en dan DVI naar TV?
Ik ben niet goed thuis in "videoland" dus ik hoop op wat hulp.

MSX 2 rulez more

• Priet
  • Laatst online: 20:43

Priet

To boldly do what no one has..

Die Samsung decoder kun je alleen 'analoog' aansluiten. Dus beter dan direct op de tv via SCART aansluiten wordt het niet... :'(

[Voor 6% gewijzigd door Priet op 25-03-2008 12:00]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Greyfox:

Helaas zo'n box aansluiten op de PC kan dus niet...
Hiervoor heb je bijv de FireDTV-C nodig + nog een CAM.

Dure aankoop (ongeveer 255 euro voor kabel setup), dus je zult zelf moeten kiezen of TV via MP je dat waard is... (mij wel, maar da's persoonlijk)

[Voor 37% gewijzigd door ThaClown op 25-03-2008 12:17]

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Priet schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:00:
Die Samsung decoder kun je alleen 'analoog' aansluiten. Dus beter dan direct op de tv via SCART aansluiten wordt het niet... :'(
ow, das jammer maar wel duidelijk.

Wat is het beste alternatief? (ook qua prijs/kwaliteit, ik ben geen videofiel zoals wel duidelijk is)
Zo'n decoder kaart in de PC of een andere decoder?

net te laat :-)

Ik heb ook nog een Hauppauge HVR-1300 liggen, dat wordt dan dus niet digitaal maar kan ik die wel met MP gebruiken? (for the time being)

[Voor 14% gewijzigd door Greyfox op 25-03-2008 12:25]

MSX 2 rulez more

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Enkele opties:

HDTV Decoder (bijv. samsung DCB-H360R) +- 200 euro

Digitale TV via de PC opnemen (in MP bijv.):
FireDTV met CAM +- 255 euro.

Analoge TV op PC met jou HVR-1300 kan natuurlijk best.
Is alleen wel een lage kwaliteit.

Ik zou analoog proberen via MP en kijken hoe dat bevalt. (die kaart heb je toch al)
Dan is het persoonlijk, wil je via de PC kijken of niet?

[Voor 19% gewijzigd door ThaClown op 25-03-2008 12:28]

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:25:
Enkele opties:

HDTV Decoder (bijv. samsung DCB-H360R) +- 200 euro

Digitale TV via de PC opnemen (in MP bijv.):
FireDTV met CAM +- 255 euro.

Analoge TV op PC met jou HVR-1300 kan natuurlijk best.
Is alleen wel een lage kwaliteit.

Ik zou analoog proberen via MP en kijken hoe dat bevalt. (die kaart heb je toch al)
Dan is het persoonlijk, wil je via de PC kijken of niet?
Ik denk dat ik die aanpak maar volg, eerst analoog en even wennen aan MP en dan eventueel verder.
Er komt binnenkort voor het eerst een plasma of LCD scherm in huis, dus dan weet je wel hoe vooruitstrevend ik ben. :+
Bedankt!

MSX 2 rulez more

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Greyfox schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:17:
Ik heb ook nog een Hauppauge HVR-1300 liggen, dat wordt dan dus niet digitaal maar kan ik die wel met MP gebruiken? (for the time being)
Die HVR-1300 kan je natuurlijk gewoon aansluiten op je (Samsung) decoder via composiet.

Zie hier voor meer info hoe je dit moet aansluiten:
[UPC mediabox] Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?
vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Greyfox schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:32:
Ik denk dat ik die aanpak maar volg, eerst analoog en even wennen aan MP en dan eventueel verder.
Er komt binnenkort voor het eerst een plasma of LCD scherm in huis, dus dan weet je wel hoe vooruitstrevend ik ben. :+
Bedankt!
Dan zou ik zeker even wachten, je wilt vast ooit wel naar HDTV toe dus dan kan je beter investeren in iets wat later ook goed is...

• blackburst
Probleem met hoesjes, draai MP met X-Face.
Heb voor mijn DVD's diverse hoofdmappen, Cabaret, Music video's, Film, met daarin speciale folder jpegs.
Alleen krijg ik die te zien in Shares - List en niet in Icon en of Filmstrip.

Iemand een suggestie?

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

The_Doman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:33:
[...]
Die HVR-1300 kan je natuurlijk gewoon aansluiten op je (Samsung) decoder via composiet.

Zie hier voor meer info hoe je dit moet aansluiten:
[UPC mediabox] Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?
vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV
Goed punt, dat ga ik ook zeker nog even proberen.

MSX 2 rulez more

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Ik probeer het TV gedeelte van MP nu eerst met de analoge Hauppauge HVR-1300 aan de praat te krijgen maar het lukt niet erg.
Misschien dat iemand mij even in de goede richting kan duwen.

Ik heb in de Setup een "capture card" toegevoegd en vervolgens 'Auto tune' geselecteerd met als bron Cable (maar ook met Antenna geprobeerd) en een scan uitgevoerd.
Dan vindt hij een flinke hand vol zenders en die vervolgens aan mijn card gemapped.
Mooi, dacht ik.
Maar als ik nu MP opstart, dan krijg ik helemaal geen beeld als ik een zender opzoek.

Wat kan er aan de hand zijn?

MSX 2 rulez more

-Leon- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Ik had dit probleem ook gepost op het MP-forum en daar kreeg ik vandaag een reactie op:
http://forum.team-mediapo...blocked-32188/index2.html

Klinkt als de oplossing, maar ik ben nu op mijn werk en heb dus nog niet kunnen checken.
Ik ga er echter vanuit dat dit de oplossing is.
Zal het ook wel laten weten als het inderdaad werkt.
Nog nieuws van het codec-front?

• Frixel
stimpyrulez schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Is dual screen hetzelfde als je beeldscherm "klonen"?
Maakt het nog uit of je tv de Primaire of de secundaire beeldsherm is met de kwaliteit?
Kan je dan twe resoluties aangeven, één voor je monitor en één voor je TV (1920x1080)

• Djaro
  • Laatst online: 10-03 15:26
clowntje.. betreffende je geluidsprobleem ..

dscaler audio codex gebruiken .. en problem solved :+

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Djaro:

Ga het vanavond proberen!

• Djaro
ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:10:
@Djaro:

Ga het vanavond proberen!
jij mag me limpwhizkid noemen O-)

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
aha weer wat duidelijker... Vroeg me al af door dat clowntje....

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:17
Frixel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Is dual screen hetzelfde als je beeldscherm "klonen"?
Nee niet helemaal, dual screen is een uitbreiding van je computer scherm, dus een extra bureau blad op je TV scherm.
Gebruik je een kloon, dan hoef je dat namelijk ook niet aan te passen in MP, aangezien je MP dan op je beeldscherm start en bestuurd, en je het tegelijker tijd op je TV ziet.

Om de optie in config MP te kunnen kiezen, moet je dual screen kiezen.
Maakt het nog uit of je tv de Primaire of de secundaire beeldsherm is met de kwaliteit?
Nee, je kiest in MP gewoon het scherm waar jij MP op wil zien draaien. Voor kwaliteit boeit het niet
Kan je dan twe resoluties aangeven, één voor je monitor en één voor je TV (1920x1080)
Jeps, dat kan dus met dual screen! ;)

Voorbeeld:
Mijn beeldscherm (Primair, 1280x1024) en mijn tv (secundair, 1280x720) (dus dual screen).
MP kies ik dan het scherm met de resolutie 1280x720.
Als ik MP start, zie ik op mijn beeldscherm alleen onder in de taakbalk dat MP draait, en op mijn tv zie ik full screen MP draaien.

Nadeel is wel, aangzien ik de opties aan heb gezet dat MP altijd focus moet hebben, dat je op je PC bijna niet meer kan werken.
Opzich vind ik dat niet erg, want zo gauw ik dan iets zou aan klikken op mijn bureau blad, dan kan ik MP niet meer besturen via mijn afstandsbediening

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Djaro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:04:
clowntje.. betreffende je geluidsprobleem ..

dscaler audio codex gebruiken .. en problem solved :+
THX limpwhizkid! het werkt! (heb het even snel getest tijdens de lunchpauze...) _/-\o_

Het enige is nog Veronica en Playboy TV...
Beide geven: "Unable to create graph"
Toch vreemd verder werken alle zenders, zouden die dan op een heel andere manier gecodeerd zijn ofzo?

[Voor 23% gewijzigd door ThaClown op 26-03-2008 14:59]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58
Begrijp er niks van mijn gids geeft netjes RTL4 weer, maar als ik er op klik opent hij SBS6. Als ik dus iets wil opnemen van RTL4 kan dat niet want hij neemt SBS6 op.

Als ik gewoon normaal de kanalen af ga en ik kom bij 4 krijg ik wel netjes RTL4.

Frequentie van RTL4 lijkt mij dus goed, staat op 720,00 (Almere - UPC)

Tvxb.ini bestand:

[rtl4.gids.nl]
name=RTL 4
url=http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=&station=4&genre=&interval=[relseq=0,1,2,3,4,5,6]&timeslot=0
htmlstart=[day=w dd Mmm]
start=1
stop=1,-
title=3
special=fulldescriptions
descriptionhtmlstart=<table id="progDetail"
descriptionhtmlend=<p class="meerLinks">
descriptionhours=1800-0030

In dit bestand gaat het op de url dat is station=4 en dat klopt ook is het op Tvgids ook. SBS6 is nummer 36 en die werkt ook gewoon netjes in mijn gids.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Djaro
ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:34:
[...]

THX limpwhizkid! het werkt! (heb het even snel getest tijdens de lunchpauze...) _/-\o_

Het enige is nog Veronica en Playboy TV...
Beide geven: "Unable to create graph"
Toch vreemd verder werken alle zenders, zouden die dan op een heel andere manier gecodeerd zijn ofzo?
mooi dat het werkt ;)

in navolging van mijn manual om TVServer te installeren op XP SP2 ..
http://forum.team-mediapo...tandalone-tvserver-37147/
ben ik bezig met een zelfde manual .. maar dan voor de client.. waarbij ik ook uitvoerig inga op de codecs.. als je die zou volgen... zou alles moeten werken ..
zoals je meld in je topic.. gebruik je kazaa lite codec crap ;) ... en dat is probably de oorzaak...
manual zal ook gaan over FFDShow.. try out versies.. die zijn open source.. en kunnen alles aan ..
met xsharpen kan je zelf alle divxjes van 350 mb nog zo mooi maken alsof het HD lijkt..
(mits je beetje cpu hebt die het aan kan)
Dat zal allemaal aan bod komen in de manual ..

ow.. schiet me te binnen .. welke cam firmware heb je op je alphacrypt staan ?
(daar moet 3.14 op)..

kazaa lite is eigenlijk illegaal omdat er alleen al Core avc inzit.. gratis.. die moet je normaal kopen..
en zo zit er nog meer rommel in waar ik verder niet op inga..

[Voor 3% gewijzigd door Djaro op 26-03-2008 15:39]

Djaro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:35:
[...]
ow.. schiet me te binnen .. welke cam firmware heb je op je alphacrypt staan ?
(daar moet 3.14 op)..

kazaa lite is eigenlijk illegaal omdat er alleen al Core avc inzit.. gratis.. die moet je normaal kopen..
en zo zit er nog meer rommel in waar ik verder niet op inga..
Klinkt goed, ga het zeker volgen.
Over die Alphacrypt, ik heb 3.12 en wil graag updaten naar 3.14.
Maar... hoe doe ik dat in godsnaam?
Als ik die CI-tool start, en ik probeer te updaten met de nieuwste firmware mislukt dat. Wat voor bestandje moet ik hebben daarvoor?

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Update is hier (is wel in het duits), ga ik vanavond ook proberen! heb goede hoop...
http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html

ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:04:
Update is hier (is wel in het duits), ga ik vanavond ook proberen! heb goede hoop...
http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html
Richtig.
Deutsch... niet mijn goeiste vak.
De software had ik wel gevonden, alleen het updaten lukte niet.
Begrijp ik het nou goed dat de smartcard er wel uit moet? Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Straks inderdaad meteen proberen.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Volgens mij lees ik dat je de oude driver eerst moet deinstalleren... maar geeft geen garatie voor mijn duits!

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:21:
[...]

Richtig.
Deutsch... niet mijn goeiste vak.
De software had ik wel gevonden, alleen het updaten lukte niet.
Begrijp ik het nou goed dat de smartcard er wel uit moet? Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Straks inderdaad meteen proberen.
whohoo.. stop stop stop ..

Je hebt een LAPTOP nodig met PMCIA aansluiting (daar moet de CAM in) om de update te kunnen uitvoeren!!!

En je moet de CLASSIC update kiezen .. daar zitten drivers bij voor win98/2000/xp ... om dat uit te kunnen voeren!!
En dan moet je idd wel de smartcard eruit halen :+

deze moet je hebben
http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_14_Classic.zip

ook worden de updates per satteliet verspreid.. PID 0546... maar dan moet je al iemand kennen met een schotel .. waar je even je CAM in kan stoppen ..

3.12 heeft inderdaad wat nieuwe bugs geintroduceerd.. dat zou playboy en veronica kunnen verklaren.. maar voor playboy kan je ook zelf geluid erbij maken .. (veel leuker) :D

en anders kom je maar even bij mij langs.. doe ik het wel :o (het updaten dan he.. niet de geluiden)

[Voor 30% gewijzigd door Djaro op 26-03-2008 16:54]

Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee