Toon posts:

[UPC mediabox] Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 08:40
Hoi,

Ik heb zo'n mooie UPC mediabox aangeschaft, alleen nu wil ik deze graag (tijdelijk) via de laptop gebruiken. Nu heb ik voor m'n laptop een externe TV-Tuner, de Pinnacle PCTV USB2. Ik heb alles keurig aangesloten met COAX kabels, alleen nu ontvang ik volgens mij alleen het analoge signaal, en ik krijg nooit het activatie scherm van UPC!

Nou is er bar weinig informatie te vinden op het internet, maar uit de informatie die wel beschikbaar is begrijp ik dat ik een speciaal A/V kanaal moet selecteren(??). Echter in de video keuzes van Pinnacle heb ik alleen TV-Tuner, Composite en S-Video. En op geen van allen krijg ik dus de mediabox te zien.

Iemand nog ideeën? (behalve UPC bellen, a weet ik hoeveel euro per minuut)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49
^Mo^ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:20:
Iemand nog ideeën? (behalve UPC bellen, a weet ik hoeveel euro per minuut)
Via coax aansluiten schiet je niets mee op zoals je merkt.

Gebruik een SCART naar TULP/Composite kabelverbinding.
Daarmee kun je het signaal van de UPC-Mediabox bekijken via de Composite A/V ingang van de Pinnacle box.

SCART naar Tulp/RCA/Composite.
http://elektronica-online.nl/productimages/2770.jpg

• ^Mo^
Ik heb bij MyCom een SCART -> Composite converter gehaald (neem aan dat dat goed genoeg is??) Maar als ik het video signaal in de applicatie op composite zet, krijg ik gewoon een zwart beeld :(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact welke SCART -> Composite converter heb je gehaald? SCART is bidirectioneel, dus er is verschil tussen SCART -> Composite en Composite -> SCART. Mogelijk heb je een adapter dat een Composite *in* en SCART *out* heeft...

Controleer als je het niet zeker weet wat je adapter bij willekeurige andere apparaat (DVD speler ofzo) doet :z

Soittakaa Paranoid!

• ^Mo^
dion_b schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:32:
Exact welke SCART -> Composite converter heb je gehaald? SCART is bidirectioneel, dus er is verschil tussen SCART -> Composite en Composite -> SCART. Mogelijk heb je een adapter dat een Composite *in* en SCART *out* heeft...

Controleer als je het niet zeker weet wat je adapter bij willekeurige andere apparaat (DVD speler ofzo) doet :z
Uhm... staat het volgende op het doosje:
Audio video cable
Composite 5m
3.5mm & RCA Male - Scart Male

Connect your analogue video device to your TV
Gokje: Verkeerde gekocht dan? :>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt het wel op :P

Soms hebben die dingen schakelaars om de richting waarin ze werken te veranderen (ik gebruik er ook eentje voor hetzelfde en die heeft zo'n schakelaar), maar soms ook niet.

Soittakaa Paranoid!

• ^Mo^
dion_b schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:09:
Lijkt het wel op :P

Soms hebben die dingen schakelaars om de richting waarin ze werken te veranderen (ik gebruik er ook eentje voor hetzelfde en die heeft zo'n schakelaar), maar soms ook niet.
Ik ga wel op zoek naar eentje met schakelaar, weet ik zeker dat ik de goeie heb :D. Beetje jammer alleen dat ze bij MyCom met deze zijn gekomen, die gasten weten het zelf dus ook niet :/ Geen idee of ik het nog kan ruilen, kijk ik van de week wel weer.

Bedankt voor de hulp, als het niet werkt met de nieuwe converter, dan komt het vanzelf wel weer in dit topic ;)

• ^Mo^
Ik had de mazzel dat de winkels open waren vandaag, en ik heb een heel mooi extra setje kabels nu, en TV :D Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee