Anoniem: 253842

Djaro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:33:
[...]

whohoo.. stop stop stop ..

Je hebt een LAPTOP nodig met PMCIA aansluiting (daar moet de CAM in) om de update te kunnen uitvoeren!!!

En je moet de CLASSIC update kiezen .. daar zitten drivers bij voor win98/2000/xp ... om dat uit te kunnen voeren!!
En dan moet je idd wel de smartcard eruit halen :+

deze moet je hebben
http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_14_Classic.zip

ook worden de updates per satteliet verspreid.. PID 0546... maar dan moet je al iemand kennen met een schotel .. waar je even je CAM in kan stoppen ..

3.12 heeft inderdaad wat nieuwe bugs geintroduceerd.. dat zou playboy en veronica kunnen verklaren.. maar voor playboy kan je ook zelf geluid erbij maken .. (veel leuker) :D

en anders kom je maar even bij mij langs.. doe ik het wel :o (het updaten dan he.. niet de geluiden)
R U kidding me? 8)7

Guess not, maar dit is wel erg archaisch.
Gelukkig HEB ik een laptop met PMCIA aansluiting.

Hoe gaat dat verder in zijn werking dan? Wordt de kaart gewoon herkend en kan ik dan die update uitvoeren of moet ik ook die CI-tool enzo installeren?

Ik ga er maar even vanuit dat alleen die update draaien voldoende zal zijn.

Ik kan er nog steeds niet over uit |:(

Wist dat het nog in de kinderschoenen stond, maar tis dat ik een beetje rommelen aan het systeem wel leuk vind maar anders... tssss.

Wie heeft het hier trouwens over geluiden? Krijg juist geen beeld. Dat het de playmate vd maand is kan ik zelf ook wel zien :P .
En anders vraag ik het wel aan die veronica waar je het de hele tijd over hebt. :+

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-03 15:26
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:38:
[...]

R U kidding me? 8)7

Guess not, maar dit is wel erg archaisch.
Gelukkig HEB ik een laptop met PMCIA aansluiting.

Hoe gaat dat verder in zijn werking dan? Wordt de kaart gewoon herkend en kan ik dan die update uitvoeren of moet ik ook die CI-tool enzo installeren?

Ik ga er maar even vanuit dat alleen die update draaien voldoende zal zijn.

Ik kan er nog steeds niet over uit |:(

Wist dat het nog in de kinderschoenen stond, maar tis dat ik een beetje rommelen aan het systeem wel leuk vind maar anders... tssss.

Wie heeft het hier trouwens over geluiden? Krijg juist geen beeld. Dat het de playmate vd maand is kan ik zelf ook wel zien :P .
En anders vraag ik het wel aan die veronica waar je het de hele tijd over hebt. :+
nope.. not kidding.. :)
probeer jij casema/upc/@homo maar eens te overtuigen om die updates door te sturen over de kabel .. dont think so ;)

Pakketje downloaden .. uitpakken
cam in PMCIA proppen .. (ZONDER SMARTCARD)
new hardware found verwijzen naar 2000/xp folder met de inf...
als die herkend is.. cam updaten (i.e. executable runnen)..
thats it..

Ok, hij herkent um niet.
XP heeft het over een PCMIA MTD-0002 device. De inf pakt ie niet en zelf vind ie ook niks...

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08-2022
stimpyrulez schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:42:
[...]
Nee niet helemaal, dual screen is een uitbreiding van je computer scherm, dus een extra bureau blad op je TV scherm.
Ik kan dat Dual screen nergens vinden om aan te vinken,
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H Mobo met daarin een Ati HD3200 en heb dan ook de Ati Catalyst control Panel geinstalleerd,
Nu ben ik daar al veel met de instellingen bezig geweest om primair mijn tft monitor en secundair mijn LCD tv op aan te sluiten.(of andersom, maakt volgens mij niet uit)

Als ik het dan voor elkaar heb dat mijn twee schermen afzonderlijk beeld geven en ik de resolutie van beide kan instellen (da`s wat ik wil) dan heeft steeds één scherm een bureaublad zonder pictogrammen en ook geen taakbalk.Daar kan ik dan toch niks mee?

Anoniem: 256899

Hallo,

Goed forum is dit om kennis te delen. Ik heb zo'n beetje alle pagina's gelezen en aardig
wat kennis opgedaan over codecs.
Zelf gebruik ik voor het afspelen van muziek nog een codec die ik hier nog niet ben tegengekomen,
namelijk de PureAudio plugin van Symphie. Dit is een perfecte plugin voor het gapless afspelen
van flac bestanden etc.

Zelf heb ik nog een irritant probleem met het viewen van fotos (jpegs). Ik gebruik hier de built-in
viewer van MediaPortal voor. Het irritante is dat er automatisch een bestand folder.jpg wordt
aangemaakt in iedere directory waar ik foto's heb staan die ik wil zien. Dit bestand folder.jpg
wil ik niet hebben. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Of gebruikt er iemand nog een
andere plug-in om fotos te bekijken?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 15:35
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:39:
Ok, hij herkent um niet.
XP heeft het over een PCMIA MTD-0002 device. De inf pakt ie niet en zelf vind ie ook niks...
dat is mooi kut, dan mag je op zoek gaan naar een andere laptop, hoe ouder hoe beter. Ik heb toevallig via m'n werk m'n handen kunnen krijgen op een antieke toshiba sattelite pro 4600 ding, die herkend hem anders en installeerd ook keurig de juiste drivers. M'n eigen laptop (2 jaar oude HP NC6120) herkend hij hem ook als die MTD en kan ik hem met geen mogelijkheid installeren.

Maar misschien is dit niet het juiste topic om deze discussie voort te zetten, er is een apart topic over DVB-C systemen, daar valt de alphacrypt ook onder. link: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

[Voor 15% gewijzigd door Sa1 op 26-03-2008 22:32]

You are right.
Ik heb het nu ook even opgegeven.
Niks werkte.

Ook goed nieuws, het andere probleem wat ik (en ook Leon) had (niet kunnen zappen van nederland 1 naar 2) is opgelost met de hier genoemde oplossing:

http://forum.team-mediapo...blocked-32188/index2.html

• GetaGrip
  • Laatst online: 06:48

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Frixel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H Mobo met daarin een Ati HD3200 en heb dan ook de Ati Catalyst control Panel geinstalleerd,
Nu ben ik daar al veel met de instellingen bezig geweest om primair mijn tft monitor en secundair mijn LCD tv op aan te sluiten.(of andersom, maakt volgens mij niet uit)
Ik draai de opstelling die jij probeert te bereiken... en heb de volgende logica gebruikt:

1 - mijn tft, welke dus ook touchscreen is - daar draait MP op en mijn desktop is dan extended naar mijn lcd scherm, daar heb ik Powerdvd continu openstaan, dus als ik een film wil kijken hoef ik niets meer te doen, alleen mijn tv aanzetten - het start vanzelf.

2 - Op mijn extended desktop heb ik ook een programma draaien - rocketdock, daar heb ik dan (b.v.) shortcuts naar van IE/Firefox staan en kan ik met een klik deze startpagina oproepen, waar ik dus al mijn links kan plaatsen als ik online tv wil kijken, mail wil checken etc.

Dat is dus één mogelijkheid, wanneer ik dus een slideshow wil bekijken via MP - dan moet ik dus de instellingen gaan veranderen, want MP is niet op mijn lcd en gelukkig kan je dus profielen maken in de Ati Catylist software.
Dus dan druk ik een toetscombinatie in en dan veranderd de desktop naar clonemode met een resolutie die het beste is om foto's te bekijken.

Ik gebruik nu de volgende modes:

1-Extended desktop [resolutie 720p] met toetscombinatie Alt-1 voor HD materiaal
2-Extended desktop [resolutie 1080i] met toetscombinatie Alt-2 voor online tv/internet materiaal
3-Cloned desktop [resolutie 1200x800] met toetscombinatie Alt-3 voor slideshows
4-Diseabled secondary display met toetscombinatie Alt-0, omdat het soms handig is dit te kunnen doen.
Als ik het dan voor elkaar heb dat mijn twee schermen afzonderlijk beeld geven en ik de resolutie van beide kan instellen (da`s wat ik wil) dan heeft steeds één scherm een bureaublad zonder pictogrammen en ook geen taakbalk.Daar kan ik dan toch niks mee?
Nee daar kan je dus niets meer, behalve programma parkeren die je dus telkens nodig hebt.
Dus Powerdvd en vensters met internet, op het moment dat je dus de interne player gaat gebruiken dan heb je een probleem, want in MP kan je dus niet schakelen met vensters.

Hier zijn alle verschillende posts over geweest op de MP forums, maar is tot nu toe afgedaan als een luxe probleem door ontwikkelaars - naar mijn mening een gemiste kans.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, het is meer bepalen wat je wel wilt doen met MP en wat niet qua functionaliteit.

Cheers, GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Anoniem: 256899 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:58:

Zelf heb ik nog een irritant probleem met het viewen van fotos (jpegs). Ik gebruik hier de built-in
viewer van MediaPortal voor. Het irritante is dat er automatisch een bestand folder.jpg wordt
aangemaakt in iedere directory waar ik foto's heb staan die ik wil zien. Dit bestand folder.jpg
wil ik niet hebben. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Of gebruikt er iemand nog een
andere plug-in om fotos te bekijken?
Er zijn eigenlijk 2 folder.jpg's - één in je directory [folder.jpg] en één in je MP cache.
Wat je kunt doen is de folder.jpg zwart maken en vervangen, dan krijg je in het begin één zwart scherm en dan begint de slideshow, het nadeel is dan wel dat thumb in het cache ook zwart wordt en je dus geen icoontje krijgt bij de mappen waar je dus de slideshow selecteerd, deze moet dan ook weer bewerken.

Ik doe dit zo even uit mijn hoofd, maar volgens mij is het iets in die strekking ;)

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:17
[...]

Ik heb zelf een Nvidia kaart, dus weet zo even niet hoe het bij ATI driver gaat.

Maar zorg bij de ati drivers dat je daar ergens dual screen/extended desktop kan aanvinken/ selecteren.

Als je dit hebt gedaan, zou je volgens mij de resoluties van de schermen onafhankelijk van elkaar kunnen regelen.

Denk dat je effe ergens vandaan moet halen hoe je via je driver hem op al screen/extended desktop zet.

• Frixel
GetaGrip schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:02:
[...]

Ik draai de opstelling die jij probeert te bereiken... en heb de volgende logica gebruikt:

2 - Op mijn extended desktop heb ik ook een programma draaien - rocketdock, daar heb ik dan (b.v.) shortcuts naar van IE/Firefox staan en kan ik met een klik deze startpagina oproepen, waar ik dus al mijn links kan plaatsen als ik online tv wil kijken, mail wil checken etc.

Dat is dus één mogelijkheid, wanneer ik dus een slideshow wil bekijken via MP - dan moet ik dus de instellingen gaan veranderen, want MP is niet op mijn lcd en gelukkig kan je dus profielen maken in de Ati Catylist software.
Dus dan druk ik een toetscombinatie in en dan veranderd de desktop naar clonemode met een resolutie die het beste is om foto's te bekijken.
[...]
Cheers, GetaGrip
@GetaGrip
Bedankt voor je uitleg, zoals ik het begrijp hebben we ongeveer dezelfde situatie.

Eén HTPC en twee schermen, waarbij ik de situatie heb dat bij mij de HTPC én de tft monitor boven (op de computerkamer) staan.
De LCD Televisie staat beneden en daar kan ik MP bedienen met de Microsoft Media Center Afstandbediening.(met die groene knop)
Een toetsenbord en muis heb ik dus beneden niet en zal alles met de AB moeten bedienen, dus iets van een menubalk zoals jij hebt met rocketdock zal bij mij niet lukken
omdat ik geen koppelingen kan aanklikken met de AB.
Trouwens de optie dual screen heb ik nog niet kunnen vinden!

• Djaro
Ok, hij herkent um niet.
bij de new hardware wizard niet kiezen voor automatic.. maar voor " specific location" en dan naar de inf browsen (worked for me)..

edit had niet hele topic gelezen... ik heb ook een oude laptop p3 1000 mhz .. is eigenlijk voor in me auto .. (tuning) staat normaal alleen command.com van win98 en een tuningsprogje op..

toch vindt ik dat deze discussie wel in dit topic mag.. dat verwijzen naar andere topics wordt je moe van .. hoe moet je die in godsnaam vinden als je niet weet waar je op zoeken moet, mediaportal wordt door vele gebruikt die ook dvb-c hebben .. dus valt het onder setup van mediaportal , zeker omdat de problemen met de firmware van de cam gerelateerd zijn aan het wel of niet horen hijgen op playboy channel 8)7

[Voor 45% gewijzigd door Djaro op 27-03-2008 09:15]

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Frixel schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:41:
[...]

@GetaGrip
Bedankt voor je uitleg, zoals ik het begrijp hebben we ongeveer dezelfde situatie.
[...]

Trouwens de optie dual screen heb ik nog niet kunnen vinden!
Die optie bestaat ook niet zoals stimpyrulez beschreef, althans niet als een aanvink optie.
In een eerder post melde je dat de schermen twee verschillende resoluties hadden - in dat geval draai je dus dual screen mode.

Misschien heb je hier wat aan, een guide van de ATI Catalyst Driver Software - kan je lezen wat er nog meer mogelijk is.

Cheers, GetaGrip

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58
Operations schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:00:
Begrijp er niks van mijn gids geeft netjes RTL4 weer, maar als ik er op klik opent hij SBS6. Als ik dus iets wil opnemen van RTL4 kan dat niet want hij neemt SBS6 op.

Als ik gewoon normaal de kanalen af ga en ik kom bij 4 krijg ik wel netjes RTL4.

Frequentie van RTL4 lijkt mij dus goed, staat op 720,00 (Almere - UPC)

Tvxb.ini bestand:

[rtl4.gids.nl]
name=RTL 4
url=http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=&station=4&genre=&interval=[relseq=0,1,2,3,4,5,6]&timeslot=0
htmlstart=[day=w dd Mmm]
start=1
stop=1,-
title=3
special=fulldescriptions
descriptionhtmlstart=<table id="progDetail"
descriptionhtmlend=<p class="meerLinks">
descriptionhours=1800-0030

In dit bestand gaat het op de url dat is station=4 en dat klopt ook is het op Tvgids ook. SBS6 is nummer 36 en die werkt ook gewoon netjes in mijn gids.
Verhaal wordt nog vreemder, heb gisteravond nog even op de gids geklikt en Bones proberen op te nemen en dan neemt die iets op van Net5. Terwijl op het moment van dat ik GTST opneem die iets op van SBS6. niemand die een idee heeft hoe dit komt?

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit zelf ook te denken om een HTPC in te richten met media portal.

Nu zag ik dat er ook een DVB-S reciever is, die ondersteund zou worden door mediaportal, de FloppyDTV. (http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1187859689)

Heeft iemand ervaring met deze kaart binnen media portal?

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:43:
You are right.
Ik heb het nu ook even opgegeven.
Niks werkte.

Ook goed nieuws, het andere probleem wat ik (en ook Leon) had (niet kunnen zappen van nederland 1 naar 2) is opgelost met de hier genoemde oplossing:

heb het al gevonden :)

http://devel.mascom.de:80...ungen/xp_pcmcia_patch.zip

patch voor pmcia gebeuren .. wel goed de duitse handleiding lezen :+

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@RonnieB82:
Ik gebruik de FloppyDTV-C maar weet dat de DTV-S ook prima werkt met Media Portal.

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

RonnieB82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:36:
Ik zit zelf ook te denken om een HTPC in te richten met media portal.

Nu zag ik dat er ook een DVB-S reciever is, die ondersteund zou worden door mediaportal, de FloppyDTV. (http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1187859689)

Heeft iemand ervaring met deze kaart binnen media portal?
Ik persoonlijk heb er geen ervaring mee, ben nu in het bezit van een goede sateliet PVR met HD en kan met software zo alles d'r vanaf trekken, mocht ik het willen bewaren.
Heb ooit wel een review bewaard voor als ooit nog moet gebeuren, om wat voor reden dan ook - misschien heb je het al gelezen, misschien ook niet.

http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/1

en dan ga ik maar gemakshalve d'r vanuit als MC geen probleem is, dan MP zeker niet ;)

p.s. zo te zien in de reacties van het artikel, zie veel mensen die oplossingen hebben voor "kleine" problemen

[Voor 6% gewijzigd door GetaGrip op 27-03-2008 10:00]

• Djaro
Ok, hij herkent um niet.
herkansing..

kies bij new hardware found voor
"install from a list or specific location" klik NEXT
Dan heel belangrijk (waarom het fout gaat bij jouw)..
kies voor DONT SEARCH. I will choose the driver to install..
dan kies je voor browse naar die INF files.. en dan werkt het .. :+

Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:32:
[...]

herkansing..

kies bij new hardware found voor
"install from a list or specific location" klik NEXT
Dan heel belangrijk (waarom het fout gaat bij jouw)..
kies voor DONT SEARCH. I will choose the driver to install..
dan kies je voor browse naar die INF files.. en dan werkt het .. :+
:)
Helaas. Dit is precies wat ik deed, maar XP kon niks met de infs. Via een ander forum ook weer een patch van Mascom gehaald (blijkt een bekend probleem te zijn) maar ook die mocht niet baten.
Gek genoeg doet eigenlijk alles het nu (geluid bij Eurosport en zelfs het onvermijdelijke Playboy TV doet het (weliswaar haperend, maar toch).
En dat dus sinds ik die setting van het aantal channels heb veranderd.
Noodzaak om te upgraden lijkt dus een beetje weg, maar ik blijf wel verder zoeken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_

Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:41:
[...]

heb het al gevonden :)

http://devel.mascom.de:80...ungen/xp_pcmcia_patch.zip

patch voor pmcia gebeuren .. wel goed de duitse handleiding lezen :+
Precies, deze patch had ik ook gevonden. Mocht ook niet baten.
Had de sys in de drivers-folder geplaatst enzo, veranderde niks.
Op andere fora hebben ze het ook over een andere versie (met hoger versienummer).
Heb zelf een Dell Latitude D800 maar ook Compaqs etc schijnen er last van te hebben.
De dell-site was echt waardeloos. Hoop posts over dit probleem, geen enkel antwoord.

Om te janken ;(

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:35:
[...]

:)
Helaas. Dit is precies wat ik deed, maar XP kon niks met de infs. Via een ander forum ook weer een patch van Mascom gehaald (blijkt een bekend probleem te zijn) maar ook die mocht niet baten.
Gek genoeg doet eigenlijk alles het nu (geluid bij Eurosport en zelfs het onvermijdelijke Playboy TV doet het (weliswaar haperend, maar toch).
Noodzaak om te upgraden lijkt dus een beetje weg, maar ik blijf wel verder zoeken.

niet de duitse handleiding volgen..
heb het ff uitgezocht voor je..
je moet niet die sys copyen maar het INF bestand naar c:\windows\inf .. (staat dus niet in de manual) .. sukkels..
als je dan update driver kiest bij de pmcia .. krijg je ook die je gecopyed hebt te zien ..
(mits je kiest voor DO NOT SEARCH en ik doe het zelf wel optie)
dan staat tie erbij in het lijstje.. (bij mij dan de 1 na onderste is die nieuwe inf)..
dan vraagt tie waar die die nieuwe SYS kan vinden en daar browse je even naar toe.. (dan copyed windows die voor je naar system32\drivers.. en dus NIET handmatig doen .. heeft geen nut.. )..

Staat dus totaal fout in de manual :-)

[Voor 4% gewijzigd door Djaro op 27-03-2008 14:36]

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Ah .. wacht eens even ..
nu schiet het me te binnen ..
ja.. je moet met tvserver je floppydtv highlighten .. en dan op EDIT klikken ..
en op het aantal simultanen streams van 1 naar 4 veranderen ..
als ik het me goed herinner werkt dat alleen als je CI op multi/dynamic staat (default).
daarom zal het multichannel geluid van playboy niet werken denk ik voor clowntje :+
als die dat veranderd denk ik wel..

Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:32:
[...]

je moet niet die sys copyen maar het INF bestand naar c:\windows\inf .. (staat dus niet in de manual) .. sukkels..
als je dan update driver kiest bij de pmcia .. krijg je ook die je gecopyed hebt te zien ..
dan staat tie erbij in het lijstje.. (bij mij dan de 1 na onderste is die nieuwe inf)..
dan vraagt tie waar die die nieuwe SYS kan vinden en daar browse je even naar toe.. (dan copyed windows die voor je naar system32\drivers.. en dus NIET handmatig doen .. heeft geen nut.. )..

Thx! Ga het vanavond proberen. Kan bijna niet wachten :)

Off-topic: dat geneuzel over wel/geen geluid bij PlayboyTV is killing me :+ :o
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Ik had dit probleem ook gepost op het MP-forum en daar kreeg ik vandaag een reactie op:

Klinkt als de oplossing, maar ik ben nu op mijn werk en heb dus nog niet kunnen checken.
Ik ga er echter vanuit dat dit de oplossing is.
Zal het ook wel laten weten als het inderdaad werkt.
Nog nieuws van het codec-front?
Het niet verschijnen van de radiozenders bleek een foutje te zijn in de skin en door het vervangen van myradio.xml (volgens mij) is dat probleem opgelost.

Daarnaast is mijn probleem met vasthangende video's en geen audio op de Discovery kanalen nu ook opgelost door te kiezen voor de DSCaler Audio Filter :)

** EDIT **

Daar waren we dus al achter me zijn allen :)
[...]

Dat ga ik dan ook maar eens proberen want mijn laptop wil dus ook niet meewerken aan het updaten van mijn CAM van 3.12 naar 3.14 :)

Ondertussen moet ik toch zeggen dat het allemaal steeds beter gaat met MP :) Alleen raakt het meiske het geduld wat eerder kwijt dan ik... |:(
Anoniem: 253842 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:43:

TNX! Gaat ik naar kijken :)

[Voor 47% gewijzigd door -Leon- op 27-03-2008 15:14]

• Djaro
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Het niet verschijnen van de radiozenders bleek een foutje te zijn in de skin en door het vervangen van myradio.xml (volgens mij) is dat probleem opgelost.

Daarnaast is mijn probleem met vasthangende video's en geen audio op de Discovery kanalen nu ook opgelost door te kiezen voor de DSCaler Audio Filter :)
beter .. weer iemand geholpen .. ;)

met skins ensow.. kan je het beste die bluewide gebruiken die er standaard bij zit..
als ze weer eens wat nieuws erin proppen kan een custom skin de oorzaak zijn dat het niet werkt omdat die nog niet op de nieuwe dingen is aangepast.. (ik gebruikte eerst xface, maar nu voorlopig bluewide)..

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
offtopic:
Playboy TV kijk/luister in natuurlijk nooit! >:)
Maar het idee dat een zender het niet doet (stel toch dat ik al die viezigheid eens zou willen zien :P ..) is gewoon ondraaglijk!
[...]

Zodra ik nu de CAM in mijn laptop druk vind hij hem helemaal niet :S Hij geeft ook niet aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.
Via Device manager beide PCMCIA devices ge-deinstalleerd, CAM erin gedrukt, reboot, maar dan krijg ik nog niks te zien :S

Een idee hoe ik dit kan oplossen? Zonder nieuwe hardware kom ik zeker niet verder :'(

Heb de drivers wel geupdate met de xp_pcmcia_patch.

• Djaro
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:31:
[...]

Zodra ik nu de CAM in mijn laptop druk vind hij hem helemaal niet :S Hij geeft ook niet aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.
Via Device manager beide PCMCIA devices ge-deinstalleerd, CAM erin gedrukt, reboot, maar dan krijg ik nog niks te zien :S

Een idee hoe ik dit kan oplossen? Zonder nieuwe hardware kom ik zeker niet verder :'(

Heb de drivers wel geupdate met de xp_pcmcia_patch.
klopt.. vindt tie niet..
je moet ff in devicemanager op je pc naam gaan staan en rechtermuis klikken .. look for changes..
dan komt tie wel tevoorschijn
Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:57:
[...]

klopt.. vindt tie niet..
je moet ff in devicemanager op je pc naam gaan staan en rechtermuis klikken .. look for changes..
dan komt tie wel tevoorschijn
Dat helpt dus ook niet :( Had dat ook al bij beide PCMCIA adapters geprobeerd.
rechtermuisknop --> Scan for hardware changes. :(

Waarom detecteerd ie dat ding niet :(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had ik ook problemen mee...

Bij mij hielp het installeren van de alphacrypt pcmcia drivers...
Niet vergeten ze te verwijderen, want daarna deed ie het bij mij niet zo best meer met andere apparaten...

Daarna laptop opnieuw opgestart, cam erin gedrukt en het werkte...

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:54:
@ -Leon- & MisterGhost:

Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.

Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.
Hebben jullie een floppy dtv? Ik kon die zenders eerst ook niet zien en dit probleem was verholpen toen ik alle soorten van parental control uit had gezet op de cam. Dit kan met het tooltje wat op de driver cd van de floppy dtv staat. Daat heet CI ofzo. Mocht dit antwoord al eerder gegeven zijn, sorry :p

Systeem | Garmin Connect

MikeyMan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:14:
Had ik ook problemen mee...

Bij mij hielp het installeren van de alphacrypt pcmcia drivers...
Niet vergeten ze te verwijderen, want daarna deed ie het bij mij niet zo best meer met andere apparaten...

Daarna laptop opnieuw opgestart, cam erin gedrukt en het werkte...
Heb ik dus al gedaan, maar hij ziet de CAM gewoon niet zodra ik hem erin druk. Hij geeft ook niet het wel bekende geluidje dat ie normaal geeft als er nieuwe hardware in je PC herkend word |:(

Zal nog 1x die driver update doen, rebooten, CAM erin drukken en dan kijken wat ie doet, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.

** EDIT **

Zoals verwacht: Na de reboot de CAM in het slot gestoken en er gebeurd gewoon niks 8)7 Geen 'toeng-doeng' geluidje ;) en geen nieuwe hardware herkend |:(
Brakkie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
[...]
Hebben jullie een floppy dtv? Ik kon die zenders eerst ook niet zien en dit probleem was verholpen toen ik alle soorten van parental control uit had gezet op de cam. Dit kan met het tooltje wat op de driver cd van de floppy dtv staat. Daat heet CI ofzo. Mocht dit antwoord al eerder gegeven zijn, sorry :p
Ja, FloppyDTV-C. We zagen wel beeld, maar dat leek te hangen. Daarnaast hadden we geen geluid en dit is dus opgelost door te kiezen voor DScaler Audio Filter in MP configuratie (onder television)

[Voor 36% gewijzigd door -Leon- op 27-03-2008 16:34]

-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:20:
[...]

Heb ik dus al gedaan, maar hij ziet de CAM gewoon niet zodra ik hem erin druk. Hij geeft ook niet het wel bekende geluidje dat ie normaal geeft als er nieuwe hardware in je PC herkend word |:(

Zal nog 1x die driver update doen, rebooten, CAM erin drukken en dan kijken wat ie doet, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Kreeg ik ook niet altijd, alleen in de device manager kon ik hem wel terugvinden als PCMCIA-device.
Overigens moest ik um wel behoorlijk aandrukken.
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:41:
[...]
Kreeg ik ook niet altijd, alleen in de device manager kon ik hem wel terugvinden als PCMCIA-device.
Overigens moest ik um wel behoorlijk aandrukken.
Ook dat gebeurd niet. Zodra ik hem erin steek veranderd er niks in Device Manager. Onder PCMCIA adapters staan er 2 en beiden staan vermeld als 'Standard-CarBus-Controller'.

Nog ideeen? anders laat ik het er maar weer effe bij voordat ik het weer zat ben 8)7 8)7 8)7

-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:
[...]

Ook dat gebeurd niet. Zodra ik hem erin steek veranderd er niks in Device Manager. Onder PCMCIA adapters staan er 2 en beiden staan vermeld als 'Standard-CarBus-Controller'.

Nog ideeen? anders laat ik het er maar weer effe bij voordat ik het weer zat ben 8)7 8)7 8)7
Zijn je drivers voor de PCMCIA-adapter wel up to date dan?
Bij mij staat er 2x Texas Instruments. Maw niet een naamloos iets. Misschien een idee om ze te verwijderen en opnieuw op te starten?
Ga er overigens vanuit dat je alle XP-updates wel geinstalleerd hebt.

Ergens anders gelezen dat diegene in de bios de plug and play moest enablen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Zijn je drivers voor de PCMCIA-adapter wel up to date dan?
Bij mij staat er 2x Texas Instruments. Maw niet een naamloos iets. Misschien een idee om ze te verwijderen en opnieuw op te starten?
Ga er overigens vanuit dat je alle XP-updates wel geinstalleerd hebt.

Ergens anders gelezen dat diegene in de bios de plug and play moest enablen.
Na het installeren van de pcmcia drivers van de alphacrypt site, staat er inderdaad ook standard cardbus nogwat...

Dus dat zou moeten kloppen...

• Djaro
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:
[...]

jep .. heb net nog een update gedaan voor iemand anders op zijn laptop .. (ik moet eens ophouden met iedereen maar helpen :+ )
en daar had ik aanzienlijk meer moeite om de boel aan de praat te krijgen .. :)
ik die inf copyen .. (van die pmcia patch)..
beiden pmcia slots geupdate (eerder gedowngrade maar goed)..
cam werd herkend.. maar bleef een uitroepteken bij staan .. :'(

uiteindelijk moest ik daar netwerkkaarten disablen .. comport en ltp disablen in devicemanager..
zodat hex 0320 vrij bleef .. daar wil die op draaien ..
dus.. cold reboot.. na die zooi op disabled te hebben gezet..
cam erin .. point to drivers via de DONT SEARCH ikke doe het zelf wel optie..
en voila.. eindelijk deed die het..
update geslaagd.. 1 liter cola verbruikt en halve zak chips.. 8)

Klop het dat ie als Generic PCMCIA Memory Card er tussen staat?

Of zit ik nu helemaal verkeerd.
Anders gezegd, als ik hem zelf toevoeg, wat voor type device moet ik dan selecteren?

Oeps, slecht gelezen.
Heb nu net de drivers van de PCMCIA adapters geupdate en ook bij mij staan er nu 2 Standard-CarBus-Controllers. Maar net als bij Leon wordt de CAM-module niet herkend.

Hmm, denk dat ik het heb.
Leon, heb je toevallig ook al een smartcardreader geinstalleerd staan?
Als je hier de driver van update en wijst naar de3.14 inf herkent ie um wel.
De update vind hem nu alleen nog niet, maar ben dus wel een stap verder. 8)7

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 253842 op 27-03-2008 21:33]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe gaat het zappen met de floppydtv kaart? is dat een beetje vlot, of moet meer dan een seconde per zender wachten?

RonnieB82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
Hoe gaat het zappen met de floppydtv kaart? is dat een beetje vlot, of moet meer dan een seconde per zender wachten?
Duurt bij mij zo'n 2 seconden. In MCE was het niet veel sneller.
Navigeer meestal via de tv-guide. Veel sneller en makkelijker eigenlijk.
Tis aanvaardbaar maar niet supersnel.

Kom nu toch niet verder.
Smartcardreader wordt herkend (als SCM DVB_CA_Module)
maar als ik dan de Alphacrypt Update 3.14 probeer dan krijg ik de melding

Common Interface nicht gefunden oder nicht bereit..

Voor de goede orde, heb ongeveer alle overige devices uitgeschakeld, maar mocht niet baten.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 253842 op 27-03-2008 22:24]

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:19:
Kom nu toch niet verder.
Smartcardreader wordt herkend (als SCM DVB_CA_Module)
maar als ik dan de Alphacrypt Update 3.14 probeer dan krijg ik de melding

Common Interface nicht gefunden oder nicht bereit..

Voor de goede orde, heb ongeveer alle overige devices uitgeschakeld, maar mocht niet baten.
dat is allemaal goed..
het is een smartcard reader... je stopt er tenslotte een smartcard in .. :+
staat er een uitroepteken bij of juist niet in de devicemanager ?

[Voor 16% gewijzigd door Djaro op 27-03-2008 23:07]

Geen uitroepteken. Lijkt allemaal goed te zijn.
Maar waarom kan die um dan niet vinden?
De smartcard zelf hoeft er toch niet in?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 253842 op 27-03-2008 23:15]

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43

Priet

To boldly do what no one has..

RonnieB82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
Ik zou het niet weten: ik krijg de BDA driver voor 64bit niet geïnstalleerd (foutcode 39) :'(

Ik meen ooit ergens een optie tegen te zijn gekomen waar je kon instellen hoe de weergave van bepaalde muziekmappen moet worden getoond: lijst, grote pictogrammen, filmstrip, dat soort dingen. Waar zat dat ook alweer?? 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:40
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb geen Thumbs map in mijn Media portal map staan? Ik wilde namelijk wat dingen installeren maar ik kan hem echt niet vinden :? Hebben meer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen komen?

Anoniem: 136766

BrcBas schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:05:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb geen Thumbs map in mijn Media portal map staan? Ik wilde namelijk wat dingen installeren maar ik kan hem echt niet vinden :? Hebben meer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen komen?
Waarschijnlijk heb je vista en dan staat hij onder program data\team mediaportal\mediaportal als ik me niet vergis, zit achter me xp op het moment :)

• stimpyrulez
GetaGrip schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Die optie bestaat ook niet zoals stimpyrulez beschreef, althans niet als een aanvink optie.
In een eerder post melde je dat de schermen twee verschillende resoluties hadden - in dat geval draai je dus dual screen mode.

Misschien heb je hier wat aan, een guide van de ATI Catalyst Driver Software - kan je lezen wat er nog meer mogelijk is.

Cheers, GetaGrip
@GetaGrip
Ik had begrepen, dat hij graag "dual screen" wou draaien met verschillende resoluties (dus hij heeft het nog niet), of ik heb dat helemaal verkeerd begrepen.

@Frixel
Nee volgens mij heet het bij ATI ook anders, maar weet zo niet hoe.
Denk wel dat je bij de link wel wat meer kan vinden.

Maar je had het wel voor elkaar om een kloon te krijgen? Neem aan dat je dat ergens ingesteld hebt, en daar kan je waarschijnlijk ook andere opties kiezen.

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:15:
Geen uitroepteken. Lijkt allemaal goed te zijn.
Maar waarom kan die um dan niet vinden?
De smartcard zelf hoeft er toch niet in?
Als je het update programma start.. moet er bij de bovenste optie een vinkje staan ..
kweet alleen ff niet meer wat er precies stond :o

Djaro schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:53:
[...]

Als je het update programma start.. moet er bij de bovenste optie een vinkje staan ..
kweet alleen ff niet meer wat er precies stond :o
Die stond aan, dat ie de device manager gaat gebruiken is dat geloof ik.
Alle opties wel geprobeerd. :'(

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

stimpyrulez schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:20:
[...]

@GetaGrip
Ik had begrepen, dat hij graag "dual screen" wou draaien met verschillende resoluties (dus hij heeft het nog niet), of ik heb dat helemaal verkeerd begrepen.
[...]

Daar maakte ik uit op dat Frixel al dual screen draaide, maar het zelf nog niet besefte? - ik denk dat de verwarring ook is ontstaan met het inbrengen van de optie "dual screen" aanvinken....

Daarom heb ik hem ook een guide geven, kan die de dingen eens rustig doorlezen wat betreft mogelijkheden.

• BrcBas
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je vista en dan staat hij onder program data\team mediaportal\mediaportal als ik me niet vergis, zit achter me xp op het moment :)
Ik heb geen map program data alleen program files?

• Djaro
BrcBas schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:20:
[...]

Ik heb geen map program data alleen program files?
dies hidden ..
tik maar gewoon handmatig in ..
c:\program data
die bestaat wel .. ;-)

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58
Begrijp er niks van mijn gids geeft netjes RTL4 weer, maar als ik er op klik opent hij SBS6. Als ik dus iets wil opnemen van RTL4 kan dat niet want hij neemt SBS6 op.
Als ik gewoon normaal de kanalen af ga en ik kom bij 4 krijg ik wel netjes RTL4.
Frequentie van RTL4 lijkt mij dus goed, staat op 720,00 (Almere - UPC)

Tvxb.ini bestand:

[rtl4.gids.nl]
name=RTL 4
url=http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=&station=4&genre=&interval=[relseq=0,1,2,3,4,5,6]&timeslot=0
htmlstart=[day=w dd Mmm]
start=1
stop=1,-
title=3
special=fulldescriptions
descriptionhtmlstart=<table id="progDetail"
descriptionhtmlend=<p class="meerLinks">
descriptionhours=1800-0030

In dit bestand gaat het op de url dat is station=4 en dat klopt ook is het op Tvgids ook. SBS6 is nummer 36 en die werkt ook gewoon netjes in mijn gids.

Update:
Verhaal wordt nog vreemder, heb gisteravond nog even op de gids geklikt en Bones proberen op te nemen en dan neemt die iets op van Net5. Terwijl op het moment van dat ik GTST opneem die iets op van SBS6.

Echt helemaal niemand die hier iets op weet?

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:05:
[...]

Die stond aan, dat ie de device manager gaat gebruiken is dat geloof ik.
Alle opties wel geprobeerd. :'(
ehm ... heb je toevallig een virusscanner ?
die had ik ook op disabled gezet (mcafee 3 services gedisabled)..

• Frixel
Ik heb MP nu aardig aan het draaien met verschillende plugins, werkt tot nu toe zeer mooi.
Ik gebruik voor mijn HTPC de Gigabyte GA-MA78GM-S2H met onboard HDMI en SPDIF.
Waar ik nu nog problemen mee heb is om het geluid via MP via de SPDIF mijn Onkyo in te krijgen.
Wat wel goed gaat is zo een mp3 af te spelen en een film met powerdvd af tespelen buiten MP om, MAAR dan moet ik in powerdvd wel eerst de audio language op audio 2 zetten en heb dan geluid via de versterker.
Als ik de film met MP afspeel heb ik geen geluid ook niet als ik met de AB de groene knop gebruik om te switsen tussen audio kanaal.

Ik heb ac3filter geinstald en aangegeven dat ik SPDIF gebruik en bij passtrouth DTS en AC3 aangevinkt.
Verder zie ik in MP veel opties voor geluid en weet daar eigenlijk de weg niet helemaal.
Bij MPconfig heb ik nu onderstaande staan en werkt dus niet, wellicht zit ik helemaal fout te zoeken :z
  • Bij Movie Player: Audio Decoder heb ik AC3 filter staan en bij Audio Renderer heb ik Realtek HD Audio output staan
  • Bij DirectShow Filter Control: MPA Decoder heb ik bij de twee opties S/PDIF aangevinkt en bij DScaler Audio decoder heb ik de drie opties aangevink en aangegeven dat ik 5.1 speakers gebruik.
Zoals ik al zei zie ik door de bomen het bos niet meer met al deze opties, zit ik zo op de goede weg of gaat dit fout?

• stimpyrulez
Frixel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:09:

Ik heb ac3filter geinstald en aangegeven dat ik SPDIF gebruik en bij passtrouth DTS en AC3 aangevinkt.
Verder zie ik in MP veel opties voor geluid en weet daar eigenlijk de weg niet helemaal.
Bij MPconfig heb ik nu onderstaande staan en werkt dus niet, wellicht zit ik helemaal fout te zoeken :z
  • Bij Movie Player: Audio Decoder heb ik AC3 filter staan en bij Audio Renderer heb ik Realtek HD Audio output staan
  • Bij DirectShow Filter Control: MPA Decoder heb ik bij de twee opties S/PDIF aangevinkt en bij DScaler Audio decoder heb ik de drie opties aangevink en aangegeven dat ik 5.1 speakers gebruik.
Zoals ik al zei zie ik door de bomen het bos niet meer met al deze opties, zit ik zo op de goede weg of gaat dit fout?
In het programma van de realtec geluidskaart (rechts onderin de taakbalk) kan je bij SPDIF aangeven of je alleen digitaal uit wil hebben, of zowel analoog en digitaal (ik heb beide geselecteerd).

Dan bij alle opties (DVD, FILMS / Audio) in MP ac3filter selecteren (bij decoder), en bij render heb ik ook Realtec gekozen.

Dit werkt bij mij prima.

Tis wel zo dat als ik een film met DTS/DD op pauze zet, het heel even duurt voordat het geluid er weer is.

Bij AC3filter heb ik gewoon overal waar ik SPdif in kon vullen dat neer gezet, en het werkt ;).
De reciever geeft ook goed aan wanneer er een DTS film wordt afgespeeld of Dolby Digital, enz.

Djaro schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:16:
[...]

ehm ... heb je toevallig een virusscanner ?
die had ik ook op disabled gezet (mcafee 3 services gedisabled)..
Nee, geen virusscanner.
Wat ik ook vreemd vind is dat mijn device manager nog steeds aangeeft dat ik over de smartcard reader beschikt terwijl deze niet aanwezig is?!
hij geeft zelfs 'device is working properly' aan.

Als ik nu die update probeer (zonder de CAM dus) krijg ik ook dezelfde melding als met CAM.

Zou je kunnen zeggen wat jouw device manager aangeeft bij de PCMCIA Adapters (bij mij 2 StandardBus-Card-Controllers) en de smartcardreader (bij mij SCM DVB_CA_Module)
die laatste is dus ook gewoon aanwezig als mijn CAM er helemaal niet inzit.

• Djaro
Anoniem: 253842 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:25:
[...]

Nee, geen virusscanner.
Wat ik ook vreemd vind is dat mijn device manager nog steeds aangeeft dat ik over de smartcard reader beschikt terwijl deze niet aanwezig is?!
hij geeft zelfs 'device is working properly' aan.

Als ik nu die update probeer (zonder de CAM dus) krijg ik ook dezelfde melding als met CAM.

Zou je kunnen zeggen wat jouw device manager aangeeft bij de PCMCIA Adapters (bij mij 2 StandardBus-Card-Controllers) en de smartcardreader (bij mij SCM DVB_CA_Module)
die laatste is dus ook gewoon aanwezig als mijn CAM er helemaal niet inzit.
alles klopt precies zoals je het vermeld..
alleen dat tie de cam nog ziet als die er niet inzit niet echt he..
handmatig verwijderen .. en reboot..
en try again ?

• Frixel
stimpyrulez schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:42:
[...]
In het programma van de realtec geluidskaart (rechts onderin de taakbalk) kan je bij SPDIF aangeven of je alleen digitaal uit wil hebben, of zowel analoog en digitaal (ik heb beide geselecteerd).
Ik heb het zo staan is dat goed? SPDIF geselecteerd.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/28/1206717293-330.jpg
Dan bij alle opties (DVD, FILMS / Audio) in MP ac3filter selecteren (bij decoder), en bij render heb ik ook Realtec gekozen.
Ik heb zo bij movies staan.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/28/1206717856-80.jpg
Bij AC3filter heb ik gewoon overal waar ik SPdif in kon vullen dat neer gezet, en het werkt ;).
De reciever geeft ook goed aan wanneer er een DTS film wordt afgespeeld of Dolby Digital, enz.
Heb ik ook gedaan inmiddels maar nog geen geluid bij mijn films :(

Anoniem: 256899

Probeer de Pass through modus eens

• Frixel
}:O }:O 8)7 8)7 :D :D Kabeltje los aan de achterkant van de versterker!!! :D :+ }:O }:O
Hoe stom kan je zijn, zit ik een hele dag te klooien aan codecs en weet ik wat voor ongein meer.
Nou zijn het ook kl... kabeletjes die optische dingen, ze blijven nooit lekker in de versterker zitten.

PFF geluid is dus voor elkaar beeld ook, althans de normale DVD`s die spelen mooi af maar .mkv bestanden verdomd MP om af te spelen.....

• BrcBas
Djaro schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:19:
[...]

dies hidden ..
tik maar gewoon handmatig in ..
c:\program data
die bestaat wel .. ;-)
Als ik dit bij uitvoeren intyp krijg ik een melding dat deze map niet bestaat? Hoe kan ik er dan inkomen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BrcBas schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 03:15:
[...]

Als ik dit bij uitvoeren intyp krijg ik een melding dat deze map niet bestaat? Hoe kan ik er dan inkomen?
Maak verborgen en systeemfolders eens zichtbaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Anoniem: 256141

Frixel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:12:
[...]

}:O }:O 8)7 8)7 :D :D Kabeltje los aan de achterkant van de versterker!!! :D :+ }:O }:O
Hoe stom kan je zijn, zit ik een hele dag te klooien aan codecs en weet ik wat voor ongein meer.
Nou zijn het ook kl... kabeletjes die optische dingen, ze blijven nooit lekker in de versterker zitten.

PFF geluid is dus voor elkaar beeld ook, althans de normale DVD`s die spelen mooi af maar .mkv bestanden verdomd MP om af te spelen.....
Heb je haali mediasplitter al geprobeerd? Je kan dan bij Movie Post Processing Haali aanvinken, bij mij pakt ie nu alles.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb sinds gisteravond ook een HTPC in elkaar gezet, en geconfigureerd.
Ten eerste hulde voor dit topic, wat een berg met goede informatie!

Nu loop ik alleen nog tegen een paar kleine problemen aan, die waarschijnlijk met codecs te maken hebben.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal 1080p wmv's van microsoft, een aantal hiervan werken wel, maar ik heb bijvoorbeeld 1 bestand die onder mediaportal niet wil starten. Het vreemde is dat in windows dit bestand wel gewoon bekeken kan worden met mediaplayer.

Ook heb ik waarschijnlijk een verkeerde codec voor rtl uitzending gemist, deze speelt wel, maar ik krijg de verkeerde kleuren. (ik heb dit wel vaker gezien, maar geen idee meer hoe ik het opgelost heb)

ik heb de pdf guide vanuit de startpost gebruikt voor het installeren van de codecs, maar dat wilde helaas niet helpen. uit wanhoop ook nog eens de k-lite codec pack geinstalleerd, maar nog steeds dezelfde problemen :(
Anoniem: 253842 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:27:
Hmm, denk dat ik het heb.
Leon, heb je toevallig ook al een smartcardreader geinstalleerd staan?
Wat ik nu even gedaan heb ik uninstall op die Smartcard reader, dan komt in 1x wel die SCM DBV_CA_Module in beeld onder Smart card readers :S

Nu staat er alleen een uitroepteken voor, dus eens kijken wat een driversupdate daar doet ;) en dan maar hopen dat ik eindelijk kan updaten!

** EDIT **

Onder 'Smart card readers' vind ie nu dus de 'SCM DVC_CA_Module' maar met een geel uitroepteken. zodra ik de drivers probeer te updaten met de ALPHAC.INF uit de Update-directory dan lijkt alles goed te gaan, hij kopieert de file en dan komt de melding:

There was a problem installing this hardware.
SCM DVC_CA_Module

This device cannot start. (Code 10)

Ik laat het maar weer voor wat het is en probeer het nog wel een keer op de laptop van een maatje van me ofzo, want dit schiet dus ECHT niet op :S

Alle netwerkadapters disabled, COM1 & LPT1 disabled maar geen geluk :'(

Als ik driver info ophaal van die SCM DVC_CA_Module geeft ie netjes weer Mascom GmbH.

[Voor 40% gewijzigd door -Leon- op 29-03-2008 12:39]

• Frixel
Anoniem: 256141 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:43:
[...]
Heb je haali mediasplitter al geprobeerd? Je kan dan bij Movie Post Processing Haali aanvinken, bij mij pakt ie nu alles.
Ja, haali mediasplitter heb ik geinstalleerd staan.
Maar als ik kijk bij: Movie Post Processing heb ik in het bovenste venster niks staan O-) Dat is wel de bedoeling?
Als ik Haali opzoek in het onderste venster zie ik daar 6 items staan die betrekking hebben op Haali, welke moet ik hebben?

(btw ik heb ook niet in de postings van deel 1 en deel 2 iets gelezen dat ik daar iets moest aanpassen, maar goed wat moet dat moet!)
Ik had een vermoeden dat als Powerdvd geinstald was dat die dat werkje overnam?

[Voor 16% gewijzigd door Frixel op 29-03-2008 12:26]

Even een hele andere vraag waarvan ik hoop dat iemand de oplossing heeft:

Ik heb verschillende mappen met films (Disney DVD's, HDDVD, DVD's, cabaret, etc.)
Elke film heeft een aparte map (en dat ook aangevinkt in MP configuratie)

In MP geeft ie alle (in configuratie geselecteerde) mappen netjes weer met de films die daarin staan.
De weergave is ingesteld op 'gedeelde bestanden', anders krijg ik dus niet de films in de juiste directory.
Het probleem waar ik tegenaan loop is de 'watched' status van die films. Zodra ik een film gezien heb word de file wel blauw, maar de map dus niet. In het overzicht van alle films kan ik dan dus niet zien welke ik nu al wel of niet heb gezien, en moet ik de map openen (of IMDB info opvragen) om dat te zien. Met meer dan 50 films word dat erg vervelend iedere keer.

Als ik nu de weergave verander in Titel is het probleem opgelost, dan geeft hij in het overzicht WEL netjes de films die ik al gezien heb in blauw weer, maar dan gooit hij dus alle films uit alle mappen in 1 overzicht, en dat wil ik dus juist niet want dan staan alle HDDVD films, Disney films, cabaret DVD's, etc. allemaal door elkaar.

Ik heb het ook al geprobeerd door alle films in de root van de folder te zetten (dus niet elke film in een aparte map) maar dat werkte ook niet, en dan heb ik geen covers meer :S

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Ik wil dus films in MP per categorie kunnen selecteren, maar ik wil WEL in het overzicht kunnen zien of ik een film gezien heb of niet.

• BrcBas
Marzman schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 07:42:
[...]

Maak verborgen en systeemfolders eens zichtbaar.
Ik heb hem heel erg bedankt!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
-Leon- schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:56:
Even een hele andere vraag waarvan ik hoop dat iemand de oplossing heeft:

Ik heb verschillende mappen met films (Disney DVD's, HDDVD, DVD's, cabaret, etc.)
Elke film heeft een aparte map (en dat ook aangevinkt in MP configuratie)

In MP geeft ie alle (in configuratie geselecteerde) mappen netjes weer met de films die daarin staan.
De weergave is ingesteld op 'gedeelde bestanden', anders krijg ik dus niet de films in de juiste directory.
Het probleem waar ik tegenaan loop is de 'watched' status van die films. Zodra ik een film gezien heb word de file wel blauw, maar de map dus niet. In het overzicht van alle films kan ik dan dus niet zien welke ik nu al wel of niet heb gezien, en moet ik de map openen (of IMDB info opvragen) om dat te zien. Met meer dan 50 films word dat erg vervelend iedere keer.

Als ik nu de weergave verander in Titel is het probleem opgelost, dan geeft hij in het overzicht WEL netjes de films die ik al gezien heb in blauw weer, maar dan gooit hij dus alle films uit alle mappen in 1 overzicht, en dat wil ik dus juist niet want dan staan alle HDDVD films, Disney films, cabaret DVD's, etc. allemaal door elkaar.

Ik heb het ook al geprobeerd door alle films in de root van de folder te zetten (dus niet elke film in een aparte map) maar dat werkte ook niet, en dan heb ik geen covers meer :S

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Ik wil dus films in MP per categorie kunnen selecteren, maar ik wil WEL in het overzicht kunnen zien of ik een film gezien heb of niet.
Ik heb m'n genres zo ingedeeld zoals ik het wil: kinderfilms, actie/thriller, romantiek, drama en docu's. Alle films zo ingedeeld en bij views ingesteld dat ik eerst een lijstje krijg met de genres, daarbinnen kies ik het genre en vervolgens krijg ik keurig alle filmhoesjes te zien en degene die ik al gezien heb zijn blauw.

Jij zou per mapje (wat bij jou eigenlijk ook een genre is) een genre aan kunnen maken en dan de view hierop aanpassen dat je eerst de genres ziet.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

vandermark schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:18:
[...]
Jij zou per mapje (wat bij jou eigenlijk ook een genre is) een genre aan kunnen maken en dan de view hierop aanpassen dat je eerst de genres ziet.
Dat is wel een idee, kan ik wel eens proberen maar aangezien Genre een bekende weergave is in MP vraag ik me af of het gaat lukken, maar proberen is het zeker waard! ;)

** EDIT **

Dat gaat dus niet werken. Iemand een ander idee?

[Voor 6% gewijzigd door -Leon- op 29-03-2008 18:52]

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-02 23:15
Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin, en ben nu zelf weer met MP aan het spelen. Ik speel op een PC veel 720p series, DivX south parks en DVDś af, maar de DVDs zijn gewoon de video_ts en audio_ts mappen, dus geen iso.

Ik werk met ffdshow, en wil graag het beeld verbeteren met de settings die al vaker gepost zijn. Nu zit ik met twee problemen:

Mijn PC is snel genoeg voor postprocessing van simpele DivX, en het resultaat is zeker merkbaar. Echter voor 720p is hij niet snel genoeg en is het niet echt nodig. Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat alleen deze instellingen van ffdshow worden gebruikt bij SD videomateriaal en DVDs?

Het tweede probleem is dat ffdshow niet gebruikt wordt bij de ´geextracte´ DVDs in de video_ts mappen. Zodra ik de map waarin de video_ts staat in ga start hij mooi het DVD-menu. Ik heb bij MPconfig ingesteld dat hij ffdshow moet kiezen bij video en bij DVD-playback. Ik weet echter zeker dat ffdshow niet wordt gebruikt omdat ik bij ffdshow OSD heb aangevinkt, en laat hij dus CPU-load etc door de film zien. Dit zie ik bij SD-materiaal, maar niet bij deze DVDs.

Tips?

Heb het updaten naar 3.14 maar even opgegeven. Niks lukt en alles geprobeerd wat ik kon bedenken.
Maakt verder ook niet zo heel veel uit omdat alles het nu netjes doet en wordt weergegeven.

Ben nu verder gegaan met een aantal andere puntjes, hoop dat mensen hier ook wat op weten.

1. Als ik de folder.jpg van mijn muziekalbums update, lijkt ie die niet goed te pakken. Ik heb zowel de
folder.jpg met mp3tag geupdate en de oude overschreven. Ik heb de cache leeggegooid en ook de albums-database maar nog steeds zie ik de oude folder.jpg-tjes. Wat moet ik nog meer leeggooien?
2. Ik krijg geen ondertitels bij mijn films (Videos). Wel bij de tv-series. De srt-bestandjes hebben exact dezelfde bestandsnaam, maar toch zie ik die niet. Hoe los ik dat op?
3. Mijn Antec Fusion reageert niet goed op mijn Harmony One. Deze is ingesteld als MCE-remote.
Antec geeft de melding Not Defined Command.
Hij reageerde wel toen ik nog MCE 2005 had. Sterker nog, kostte me heel wat moeite om die weg te krijgen als standaard applicatie. Iemand dezelfde problemen gehad?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb een probleem met de MPV codec in mijn Mediaportal setup.

Als ik kies voor "normal" aspect ratio bij tv-weergave, dan wordt [u[alles [/] in 4:3 weergegeven. Ook de breedbeeld uitzendingen worden in 4:3 geperst. Kies ik vervolgens voor "stretched", dan wordt alles "gestretched". Breedbeelduitzending zijn dan goed, maar 4:3 uitzendingen worden dan uitgerekt.

Met andere codecs heb ik dit probleem niet (powerdvd 7, FFDshow) alleen heb ik dan het probleem dat incidenteel beeld en audio niet in sync zijn. De enige combinatie die goed werkt is MPV/MPA.

Overigens gebruik ik een floppy-dtv (DVB-C) via @home.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 08:37
Crackh34d schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:
...
Mijn PC is snel genoeg voor postprocessing van simpele DivX, en het resultaat is zeker merkbaar. Echter voor 720p is hij niet snel genoeg en is het niet echt nodig. Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat alleen deze instellingen van ffdshow worden gebruikt bij SD videomateriaal en DVDs?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
...
Het tweede probleem is dat ffdshow niet gebruikt wordt bij de ´geextracte´ DVDs in de video_ts mappen. Zodra ik de map waarin de video_ts staat in ga start hij mooi het DVD-menu. Ik heb bij MPconfig ingesteld dat hij ffdshow moet kiezen bij video en bij DVD-playback. Ik weet echter zeker dat ffdshow niet wordt gebruikt omdat ik bij ffdshow OSD heb aangevinkt, en laat hij dus CPU-load etc door de film zien. Dit zie ik bij SD-materiaal, maar niet bij deze DVDs.
Voor MPEG2 pakt Media Portal de decoder die je hebt staan bij je TV instellingen, heb je daar ook ffdshow ingesteld?

sensei_d.fpv channel

Frixel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Ja, haali mediasplitter heb ik geinstalleerd staan.
Maar als ik kijk bij: Movie Post Processing heb ik in het bovenste venster niks staan O-) Dat is wel de bedoeling?
Als ik Haali opzoek in het onderste venster zie ik daar 6 items staan die betrekking hebben op Haali, welke moet ik hebben?

(btw ik heb ook niet in de postings van deel 1 en deel 2 iets gelezen dat ik daar iets moest aanpassen, maar goed wat moet dat moet!)
Ik had een vermoeden dat als Powerdvd geinstald was dat die dat werkje overnam?
In het bovenste vakje heb ik simple haali gezet en aangevinkt, dat werkte voor mij.

Anoniem: 174920

@The clown: Klopt het dat bij jou CoreAVC niet is geinstalleerd?
Laat je alles door FFDshow doen kwa .MKW & WMV bestanden?

@Leon: Hoe heb je alles nu geinstalleerd?
Precies zoals ProjectHTPC, maar dan zonder KMPlayer???

@iedereen: Is Powerdvd momenteel het enige programma dat gebruikt maakt van de hardwarematige videoversnelling?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 174920 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:58:
@iedereen: Is Powerdvd momenteel het enige programma dat gebruikt maakt van de hardwarematige videoversnelling?
De codec van Neroshowtime kan het ook. Ook heeft Nvidia een decoder die ondersteuning heeft voor hardwarematige videoversnelling (purevideo of iets dergelijks).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 21:20
Ik heb een uitdaging met iso files.

Als ik ze toe wil voegen aan de database van MP dan gaat hij ze één voor één mounten in daemon tools. Als hij daar mee klaar is blijft de laatste iso file gemound zitten en gaat hij op zoek naar de covers+info van imdb. Hierdoor zie ik dus uiteindelijk maar 1 film in MP (die als laats gemound is). Hoe kan ik dit verhelpen? Zowel de mappen als de iso files heb ik al vernoemd naar de film, maar desondanks ziet hij alleen de laatst gemounte film...

de extensies .iso .bin en .img heb ik al toegevoegd aan de lijst. Het probleem doet zich alleen voor als ik in "my videos" de lijst sorteer op iets anders dan shares (deze doet het wel). dus zodra je een cover plaatje wil zien doet hij het niet meer (bij sorteren op title/genre)...

[Voor 21% gewijzigd door develdonk op 30-03-2008 15:55]

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@The clown: Klopt het dat bij jou CoreAVC niet is geinstalleerd?
Laat je alles door FFDshow doen kwa .MKW & WMV bestanden?
Yep klopt, hernoem alle HD bestanden naar .MKV en PowerDVD met de HD2400 doet de rest

• Frixel
Anoniem: 256141 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
[...]
In het bovenste vakje heb ik simple haali gezet en aangevinkt, dat werkte voor mij.
Hmm, jammer bij mij werkt dit niet.
  • Met 1920x796 .MP4 geen probleem
  • Met 1920x800 VWM geen probleem
  • Met 1920x1080 Matroska ziet MP wel en speelt niet af, wel buiten MP om.
  • Met 1920x1080 M2TS ziet MP niet in de lijst en speelt dus niet af, wel in Windows.
MatroskaSplitter, ffdshow en PowerDVD zijn geinstalleerd op deze HTPC!
Wat staat er nog verkeerd of moet ik nog installeren?

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-02 23:15
Sensei_D schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:34:
[...]
Voor MPEG2 pakt Media Portal de decoder die je hebt staan bij je TV instellingen, heb je daar ook ffdshow ingesteld?
Ja, daar heb ik ook overal waar mogelijk ffdshow gekozen, geen resultaat

EDIT: In media player classic pakt hij ook geen ffdshow bij die DVDs, maar wel bij gewone DivXjes, misschien dat er toch iets bij ffdshow fout zit?

[Voor 19% gewijzigd door Crackh34d op 30-03-2008 20:34]

• Frixel
ThaClown schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Yep klopt, hernoem alle HD bestanden naar .MKV en PowerDVD met de HD2400 doet de rest
@ThaClown, stel je dan ook in MP nog iets in bij Movie Post Processing of is bij jou ook alles leeg in het bovenste veld.
Ik gebruik ook de HD2400 op mijn Gigabyte GA-MA78GM-S2H O-)

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:50

Ik werk met ffdshow, en wil graag het beeld verbeteren met de settings die al vaker gepost zijn. Nu zit ik met twee problemen:

Tips?
Je kan in ffdshow meerdere profiles aanmaken. Dit kan je adhv bepaalde criteria laten switchen. Bijv: resolutie.

Onder ffdshow -> profiles / preset settings kan je aangeven dat als de pixelbreedte >= 1280 is, dat er een bepaald profiel geladen moet worden waarin geen post-processing wordt uitgevoerd. Is de breedte lager dan pakt ie het profiel waarin wel post-processing is aangezet.
ThaClown schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Probleem is alleen dat PowerDVD errug kieskeurig is wat betreft 1080P MKV bestanden. Dit heeft te maken met de encoding. Veel 1080P mkv's zijn geencode met L5.1, dit wordt niet afgespeeld door PowerDVD. L4.1 moet geen probleem zijn.
Vandaar dat (bijna) alle 720P wel afgespeeld kunnen worden door PowerDVD, deze zijn zo goed als allemaal L4.1.

Verder heb ik opgemerkt dat de hardwarematige versnelling van 1080P mkv tegenvalt met gebruik van PowerDVD, vaak schokkend beeld i.t.t. CoreAVC.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hoe zou ik dan gebruik kunnen maken van PowerDVD icm CoreAVC?
Ik wil natuurlijk zoveelmogelijk PowerDVD gebruiken...
Dus dan alleen voor L5.1 CoreAVC? Hoe regel ik dat?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:50
Voor zover ik weet, niet.. helaas.. Tis het 1 of het ander. Heb zelf voor het gemak gekozen voor CoreAVC, die speelt tenminste alle x264 af zonder problemen.

Tegenwoordig zie je veel meer 1080P L4.1. Mogelijkheid is de L5.1 te reencoden naar L4.1. Je gaat alleen kwaliteit verliezen.

Lees de laatste pagina eens, maakt een hoop duidelijker dan dat ik het kan uitleggen :)
HD2600XT UVD onder XP doet het niet

[Voor 21% gewijzigd door Boel-Shit op 31-03-2008 13:45]

Frixel schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:28:
[...]

Hmm, jammer bij mij werkt dit niet.
  • Met 1920x796 .MP4 geen probleem
  • Met 1920x800 VWM geen probleem
  • Met 1920x1080 Matroska ziet MP wel en speelt niet af, wel buiten MP om.
  • Met 1920x1080 M2TS ziet MP niet in de lijst en speelt dus niet af, wel in Windows.
MatroskaSplitter, ffdshow en PowerDVD zijn geinstalleerd op deze HTPC!
Wat staat er nog verkeerd of moet ik nog installeren?
Matroska werkt ook bij mij. Voor M2TS moet je bij mediaportal setup ff de extensie toevoegen, dan zou het moeten werken.

Anoniem: 19429

develdonk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:15:
Ik heb een uitdaging met iso files.

Als ik ze toe wil voegen aan de database van MP dan gaat hij ze één voor één mounten in daemon tools. Als hij daar mee klaar is blijft de laatste iso file gemound zitten en gaat hij op zoek naar de covers+info van imdb. Hierdoor zie ik dus uiteindelijk maar 1 film in MP (die als laats gemound is). Hoe kan ik dit verhelpen? Zowel de mappen als de iso files heb ik al vernoemd naar de film, maar desondanks ziet hij alleen de laatst gemounte film...

de extensies .iso .bin en .img heb ik al toegevoegd aan de lijst. Het probleem doet zich alleen voor als ik in "my videos" de lijst sorteer op iets anders dan shares (deze doet het wel). dus zodra je een cover plaatje wil zien doet hij het niet meer (bij sorteren op title/genre)...
Oplossing hiervoor is:

1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..
@Leon: Hoe heb je alles nu geinstalleerd?
Precies zoals ProjectHTPC, maar dan zonder KMPlayer???
Niet echt, ik heb meer de handleiding gebruikt van Team MediaPortal zelf (dus die engelstalige waarvan ThaClown al heel veel heeft vertaald en in dit topic heeft verwerkt (startpost)).

Ik zat in het begin heel even met KMPlayer te klungelen, maar de speler binnen MP doet perfect zijn werk en dan heb je ook geen probleem met een openstaande speler, want ik kwam dus na het stoppen van het kijken van een film niet meer terug in MP.
Anoniem: 19429 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:34:
[...]

Oplossing hiervoor is:

1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..
Of je laat het vinkje gewoon staan en scanned de .ISO files (films) binnen MP zelf door IMDB info op te vragen en dan gelijk de juiste cover te selecteren. kan je gelijk zien of je cover mooi word weergegeven.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een vaag probleem met m2ts bestanden (en misschien wel meer, maar bij deze valt het meeste op).

Als ik een m2ts film open in media player classic, heb ik super zuiver beeld, deze word dan ge-encode door ffwdshow en haali media splitter. (deze zie ik in mijn taakbalk naast de klok)

Alleen als ik nu dezelfde film via mediaportal ga kijken, dan valt het beeld tegen. net alsof het encoden niet lekker gaat, en lijkt het alsof ik meer 'ruis' heb.
Het vreemde is dat ik als test even windowed heb geprobeerd, en dan zie ik ook gewoon weer het haali icoon in de taakbalk komen als ik de film start, dus hij lijkt wel dezelfde codec te gebruiken.

Waar zou ik dit verschil moeten zoeken?

RonnieB82 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:15:
Ik heb een vaag probleem met m2ts bestanden (en misschien wel meer, maar bij deze valt het meeste op).

Als ik een m2ts film open in media player classic, heb ik super zuiver beeld, deze word dan ge-encode door ffwdshow en haali media splitter. (deze zie ik in mijn taakbalk naast de klok)

Alleen als ik nu dezelfde film via mediaportal ga kijken, dan valt het beeld tegen. net alsof het encoden niet lekker gaat, en lijkt het alsof ik meer 'ruis' heb.
Het vreemde is dat ik als test even windowed heb geprobeerd, en dan zie ik ook gewoon weer het haali icoon in de taakbalk komen als ik de film start, dus hij lijkt wel dezelfde codec te gebruiken.

Waar zou ik dit verschil moeten zoeken?
De-coden bedoel je denk ik :)
Maar ik heb hetzelfde met KMPLAYER. Heb het idee dat het beeld er via deze player mooier uit ziet.
In deze player kan je ook aangeven welke vorm van rendering gebruikt moet worden.

In deel 1 van dit topic is deze ook al een paar keer voorbij gekomen. Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker aan de praat binnen MP icm MCE remote.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 256141 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:40:
[...]

De-coden bedoel je denk ik :)
Maar ik heb hetzelfde met KMPLAYER. Heb het idee dat het beeld er via deze player mooier uit ziet.
In deze player kan je ook aangeven welke vorm van rendering gebruikt moet worden.

In deel 1 van dit topic is deze ook al een paar keer voorbij gekomen. Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker aan de praat binnen MP icm MCE remote.
ik ben erachter waar het probleem zat, blijkbaar zat alsnog ffwdshow ertussen, ookal had ik een andere codec aangegeven voor h264 bestanden in mediaportal.
Ik heb in de videocodec settings van ffwdshow h264 op disabled gezet, en nu ziet het er allemaal stukken beter uit!
Ook merk ik geen problemen meer met een 1080p rip van gone in 60 seconds, hier had ik last van hoge CPU belasting, waardoor geluid niet helemaal synchroon loopte en het beeld soms wat haperde. nu loopt alles weer soepel :)

Anoniem: 250659

Hallo,

Ik ben ook een beetje aan het rommelen met mediaportal, ik heb de tv series plugin (v1.2.9.34660) geinstalleerd en volgens de tutorial uit deze thread geconfigureerd.
Met de volgende parsing expression weet de plugin de gegevens uit de titel te halen:
Parsing Expression: <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Filename: The sopranos - 01x01 - pilot.avi

Maar ik wil het graag in mappen onderverdelen, nu zag ik de onderstaande parsing expression er ook tussen staan en heb naar mijn idee ook goed opgevolgd. Maar het onderstaande pakt hij niet:
Parsing Expression: \<series>\Season <season>\Episode <episode> - <title>.<ext>
Directory & Filename: \The Sopranos\Season 01\Episode 01 - Pilot.avi

Kunnen jullie mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan aan de directory en/ of filename?

Alvast bedankt!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@addjuh:
mmm vreemd, de parsing ziet er correct uit...
Je kunt proberen de parsing die 'goed' is als enige aan te zetten (dus aan te vinken)

Hoezo wil je dit zo indelen? is niet echt handig vind ik, zoveel mappen.
Ook gebruik ik zelf nooit de titel in de parsing, deze kun je gemakkelijk fout typen en deze wordt toch van internet gehaald.

[Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 02-04-2008 11:05]

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
OFFTOPIC:
Dit is pas mooi!
OrigenAE T12

[Voor 39% gewijzigd door ThaClown op 02-04-2008 11:07]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 15:35
OrigenAE heeft sowieso dé mooiste HTPC kasten, vind ik dan. Heb nog geen kasten gezien die het halen bij hoe strak deze dingen der uit zien...

heb dan ook al erg lang zo'n kast op m'n verlang lijstje staan, 't komt er alleen iedere keer niet van... wil een x10 ivm dat alles wat ik nu in een gewone kast heb staan ook hier in kan.

Anoniem: 250659

ThaClown schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:05:
@addjuh:
mmm vreemd, de parsing ziet er correct uit...
Je kunt proberen de parsing die 'goed' is als enige aan te zetten (dus aan te vinken)

Hoezo wil je dit zo indelen? is niet echt handig vind ik, zoveel mappen.
Ook gebruik ik zelf nooit de titel in de parsing, deze kun je gemakkelijk fout typen en deze wordt toch van internet gehaald.
Heb het gevonden :*) , ik hoefde uiteindelijk alleen die eerste backslash te verwijderen |:(

De reden dat ik het in zoveel mappen zet is dat ik het wel handig vind om het netjes te ordenen. Dan is het ook naast mediaportal makkelijk op te zoeken/beheren. De titel heb ik wel verwijderd op jouw advies, dat scheelt mij weer veel werk. Tnx!
Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee