Anoniem: 250659

Er drijft in ene nog een vraag bij me naar boven:
Is het mogelijk een retail dvd van een serie in deze plugin te laden? Dat lijkt me namelijk helemaal super! :D.
Ik zou niet weten of hij daar goed mee om weet te gaan omdat het toch een dvd is met +- 5 afleveringen en een eigen menu.

Anoniem: 136766

Vraagje voor Leon
Heb jij de hapering nog weg gekregen?
Heb een schone vista install gedaan en het beeld hapert licht wanneer ik tv kijk, vooral goed te zien op rtl7 in de balk onderaan. Weet bij god niet meer wat ik gedaan heb vorige keer om het vloeined te krijgen, alle codecs ondertussen al geprobeerd :/

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@eddjuh:
Is al een bekende vraag en helaas het antwoord is nee:
Dit systeem is gebaseerd op losse afleveringen...
In theorie zou het kunnen door voor elke aflevering een link naar de DVD te plaatsen maar dit lijkt mij verre van ideaal.

[Voor 34% gewijzigd door ThaClown op 03-04-2008 10:02]

Anoniem: 253842

Anoniem: 136766 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:20:
Vraagje voor Leon
Heb een schone vista install gedaan en het beeld hapert licht wanneer ik tv kijk, vooral goed te zien op rtl7 in de balk onderaan. Weet bij god niet meer wat ik gedaan heb vorige keer om het vloeined te krijgen, alle codecs ondertussen al geprobeerd :/
Ik had ook last van haperingen, tenminste als blokkerig beeld er ook onder valt.
bij mij was het een kwestie van de antenne beter aansluiten. En soms kan opnieuw opstarten (je hele comp, niet alleen mp) ook nog wel eens helpen. Het lag eigenlijk nooit aan de codecs.
Anoniem: 136766 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:20:
Vraagje voor Leon
Ik zit er NU naar te kijken en heb inderdaad nog wel wat haperingen. Het valt me inderdaad alleen op bij de scrollbar van RTL7, en dan met name in de onderste witte (de blauwe erboven valt mee, en is goed leesbaar). De onderste lijkt iets te vervagen door de snelheid van de scrollbar.

Instellingen in MP Configuratie --> Television:

MPEG-2 Video Decoder: MPV Decoder Filter
H.264 Video Decoder: CoreAVC Video Decoder
Audio decoder: DScaler Audio Filter
LATM AAC audio decoder MONOGRAM AAC Decoder
Deinterlace mode: Best

de vaagheid van de onderste balk heeft volgens mij met deinterlacing te maken, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat ie echt strak en goed leesbaar is :(

Het zou erg mooi zijn als er voor al deze instellingen ook iets van een gids zou zijn, maar volgens mij begreep ik volgens deze post dat Djaro daar mee bezig is :)

[Voor 10% gewijzigd door -Leon- op 03-04-2008 10:40]

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb EVR aangezet in MediaPortal, en daarmee waren alle stotters direct verholpen :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Priet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
Ik heb EVR aangezet in MediaPortal, en daarmee waren alle stotters direct verholpen :)
Die heb ik inderdaad ook aan staan, maar dan nog zie ik wel hele kleine schokjes (eigenlijk alleen op de scrollbar RTL 7)

[Voor 25% gewijzigd door -Leon- op 03-04-2008 13:30]

Anoniem: 160971

Ook ik heb media portal geinstalleerd op mijn HTPC. Dit alles volgens de guide van de startpost.
De skins werken en zelfs het display van mijn Fusion V2 werkt :)

Alleen lukt de coverart me niet. Ik wil het graag als volgt hebben: Een mapje met daarin de mp3's van het album met daarbij een losse .jpg als cover. Alleen word dit niet weergegeven in mediaportal...

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:06
Anoniem: 160971 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:45:
Ook ik heb media portal geinstalleerd op mijn HTPC. Dit alles volgens de guide van de startpost.
De skins werken en zelfs het display van mijn Fusion V2 werkt :)

Alleen lukt de coverart me niet. Ik wil het graag als volgt hebben: Een mapje met daarin de mp3's van het album met daarbij een losse .jpg als cover. Alleen word dit niet weergegeven in mediaportal...
Als je de jpg folder.jpg noemt moet MP dit automatisch pakken. Verder kan je in configuration -> music -> database aangeven dat ie elk plaatje in de map mag zien als albumart. Dien je wel de database te updaten.

Boel-Shit schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:49:
[...]

Als je de jpg folder.jpg noemt moet MP dit automatisch pakken. Verder kan je in configuration -> music -> database aangeven dat ie elk plaatje in de map mag zien als albumart. Dien je wel de database te updaten.
Thnx, dit werkt. Nu verder met de tv series in te stellen ;)

Anoniem: 58225

ik ben ook met dit allemaal bezig. Het is een zeer goed programma als je het mij vraagt.
Enkele vraagjes (misschien heeft iemand hier ervaring mee).
Ik zou graag USBUIRT kopen (meer info op www.usbuirt.com) en deze laten werken icm met een harmony 855 afstandsbediening.
dat moet toch gaan eh? icm die afstandsbediening.

Ik wil het volgende kunnen doen: pc bedienen via de afstandsbediening en ook alle apparaten (beamer, versterker,...). Wat ik dan ook wil kunnen doen is dat de pc deze apparaten (beamer, versterker,...) kan bedienen. Dus ik wil als ik een film opstart:
- versterker springt op movie mode
- versterker springt op volume 30
- beamer springt aan, op dvi ingang, cinema kleuren
- lichten dimmen naar 10-20%

Ik heb aardig wat gelezen en volgens mij moet dit allemaal mogelijk zijn via die usbuirt. Iemand ervaring? :)

Priet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
Als ik die aanzet ziet het er helemaal niet meer uit, stuitert alle kanten op :(

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08-2022
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar met de ISO`s in MP....

Een aparte map gemaakt waar de iso`s in staan en ook gescand in config MP.
In MP staan ook netjes de hoesjes afgebeeld maar film word niet gestart, er komt wel een melding dat de film gestart word maar er gebeurd niets.

Dit heb ik ook al gedaan:
1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik
van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..

Ik vraag me af ik met Daemon ook nog soms meerder stations (virtuele) moet aanmaken en daar de iso`s in moet mounten.
Of zie MP zelf de iso`s ergens op de schijf staan?
Ergens doe ik iets fout maar kom er niet achter wat 8)7 8)7

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Misschien dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden :Y)

http://members.home.nl/jjvdveen/got/csa/dt-in-mp.png

Dan alleen nog in Daemon Tools onder 'Options' --> 'Secure Mode' uitvinken. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kheb sinds gisteren een floppyDTV voor de schotelontvangst.

laatste drivers en de laatste builds van mediaportal en tv-server geinstalleerd.

De boel draait werkt, maar nog niet echt stabiel, ook HD kanalen krijg ik eventjes beeld, en daarna staat het beeld stil en heb ik alleen nog maar geluid.
Wat me opvalt, is dat de eerste zender die ik selecteer, dat deze direct na het kiezen gelijk aangeeft dat ie aan het timeshiften is. (timeshift achter het kanaal in de kanalenkiezer)

Is dit normaal?

• Frixel
Jaap-Jan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:24:
Misschien dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden :Y)

Dan alleen nog in Daemon Tools onder 'Options' --> 'Secure Mode' uitvinken. :)
Zo simpel ja, zou je zeggen en zo heb ik ook alles staan.
Maar MP blijft het verdomme om de iso af te spelen. :(

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

1) Kun je de ISO wel afspelen (nadat je hem gemount hebt in Daemon Tools) via de DVD speler van MediaPortal?
2) Krijg je nog wat te zien in de logs?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Frixel
Jaap-Jan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:23:
1) Kun je de ISO wel afspelen (nadat je hem gemount hebt in Daemon Tools) via de DVD speler van MediaPortal?
2) Krijg je nog wat te zien in de logs?
Als ik gemount heb in daemon doet het ook niet in MP, wel als ik `m start vanuit windows.

Dit is een deel uit de log waar het volgens mij om gaat maar dit zegt mij niks, ik hoop een ander wel.
Het gaat dus om de iso wars.iso

2008-04-03 20:49:09.906250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -unmount 0
2008-04-03 20:49:10.031250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -mount 0,"F:\!Downloads\3.10.to.Yuma.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKAt\wars.iso"
2008-04-03 20:49:19.031250 [Info.][13]: *****Start listening to drives
2008-04-03 20:49:29.296875 [Info.][MPMain]: Main: Exit requested
2008-04-03 20:49:29.328125 [Info.][MPMain]: Main: Stopping FrameMove
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:0 debug
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:1 font10
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:2 font11
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:3 font12

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 10:43
De link naar MP-TVSeries (MPI) klopt niet meer in de start-post, dit moet zijn :

http://www.team-mediaport...Movies/MP-TVSeriesplugin/

edit : ik krijg een 'illegal download attempt' bij de originele link

[Voor 17% gewijzigd door wjv op 04-04-2008 00:29]

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 10:43
Ook bij het downloaden van de skin monochrome krijg ik een 'Illegal download attempt', zowel met firefox (2.0.0.13) als IE7. Ik kan hier echter niet een goede url vinden ?

edit : andere skins zijn wel te downloaden, hopelijk is dit een tijdelijke fout aan de kant van de media portal site ...

[Voor 26% gewijzigd door wjv op 04-04-2008 00:40]

wjv schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:37:
Ook bij het downloaden van de skin monochrome krijg ik een 'Illegal download attempt', zowel met firefox (2.0.0.13) als IE7. Ik kan hier echter niet een goede url vinden ?

edit : andere skins zijn wel te downloaden, hopelijk is dit een tijdelijke fout aan de kant van de media portal site ...
Heb ik ook last van gehad, je moet je even registreren/inloggen.

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Frixel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:54:
[...]

Als ik gemount heb in daemon doet het ook niet in MP, wel als ik `m start vanuit windows.

Dit is een deel uit de log waar het volgens mij om gaat maar dit zegt mij niks, ik hoop een ander wel.
Het gaat dus om de iso wars.iso

2008-04-03 20:49:09.906250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -unmount 0
2008-04-03 20:49:10.031250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -mount 0,"F:\!Downloads\3.10.to.Yuma.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKAt\wars.iso"
2008-04-03 20:49:19.031250 [Info.][13]: *****Start listening to drives
2008-04-03 20:49:29.296875 [Info.][MPMain]: Main: Exit requested
2008-04-03 20:49:29.328125 [Info.][MPMain]: Main: Stopping FrameMove
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:0 debug
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:1 font10
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:2 font11
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:3 font12
Ik moet eerlijk zeggen dat dit me niet in de oren klinkt als een probleem met Daemon Tools en MediaPortal. Het lijkt meer op een codecprobleem. Als de ISO gemount is, dan kan MediaPortal geen onderscheid meer maken tussen een fysieke DVD of een virtuele, dus als hij dan niet af wil spelen, lijkt het me dat het probleem elders zit. :)

Oei oei oei !! Net weer eens zitten spelen met codecs en instellingen in MP en ik heb EINDELIJK een superstrakke scrollbar bij RTL7, door bij de MPEG-2 Video Decoder de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7) te gebruiken. Heerlijk, dat ziet er goed uit, alleen.... er zitten nog steeds haperingen in :(

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Deze Cyberlink decoder geeft aanzienlijk beter beeld dan de MPV Decoder Filter
(al geprobeerd rene??)

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 16:26
-Leon- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:21:
Oei oei oei !! Net weer eens zitten spelen met codecs en instellingen in MP en ik heb EINDELIJK een superstrakke scrollbar bij RTL7, door bij de MPEG-2 Video Decoder de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7) te gebruiken. Heerlijk, dat ziet er goed uit, alleen.... er zitten nog steeds haperingen in :(

(al geprobeerd rene??)
gebruik je Vista of XP ?

• Priet

Priet

-Leon- schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:25:
[...]

Die heb ik inderdaad ook aan staan, maar dan nog zie ik wel hele kleine schokjes (eigenlijk alleen op de scrollbar RTL 7)
Ook in combinatie met ffdshow? Ik heb daarvoor CCCP geïnstalleerd.

Dus EVR icm ffdshow en dat werkte bij mij :)

Anoniem: 174920

Ik krijg Vista mediacenter er niet uitgeramd 8)7
Ook niet met alles wat in de startpost staat.
Ook niet met Vista manager, ik kan daar echt nergens iets over mediacenter vinden :?

Denk dat ik maar eens aan de slag ga met VLite om Mediacenter er uit te slopen.

Iemand nog advies?

-Leon- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:21:

(al geprobeerd rene??)
Ja die had ik al die tijd aan staan, maar dat gaf bij mij nou net die hapering en met de EVR aan helemaal. Heb nu de Dscaler met de EVR en dat geeft hier weer een beter beeld. De hapering in de scrollbar blijft iets helaas, op de samsung heb ik hier geen last van en alleen daarom vind ik het al onacceptabel (buiten dat ik me er kapot aan erger :( )
Priet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:37:
[...]

Ook in combinatie met ffdshow? Ik heb daarvoor CCCP geïnstalleerd.

Dus EVR icm ffdshow en dat werkte bij mij :)
Ja, heb ffdshow, PowerDVD & CoreAVC geinstalleerd en dat icm EVR. De schokjes zijn echt minimaal en alleen te zien op de scrollbar van RTL7 dus voorlopig ben ik super tevreden.
Anoniem: 136766 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:21:
[...]

Ja die had ik al die tijd aan staan, maar dat gaf bij mij nou net die hapering en met de EVR aan helemaal. Heb nu de Dscaler met de EVR en dat geeft hier weer een beter beeld. De hapering in de scrollbar blijft iets helaas, op de samsung heb ik hier geen last van en alleen daarom vind ik het al onacceptabel (buiten dat ik me er kapot aan erger :( )
Wat me wel opvalt met PowerDVD Codec voor MPEG-2 (TV) dat in de tv-gids hij af en toe een hapering weergeeft (flikkering op het beeld, alsof het heel even wegvalt). En zo blijven we zoeken naar de mooiste combinaties :)

Trouwens: Iedereen die zijn beeldkwaliteit nog een stuk beter wil hebben (ik vind het er hier nu echt bijna HD uit zien, als je het niet zou weten, dan zie je het bijna niet) zou deze gids eens moeten volgens voor postprocessing en ffdshow filterinstellingen.

[Voor 57% gewijzigd door -Leon- op 05-04-2008 09:39]

-Leon- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:35:
[...]

Trouwens: Iedereen die zijn beeldkwaliteit nog een stuk beter wil hebben (ik vind het er hier nu echt bijna HD uit zien, als je het niet zou weten, dan zie je het bijna niet) zou deze gids eens moeten volgens voor postprocessing en ffdshow filterinstellingen.
Ga er het weekend eens mee puzzelen ;)

• Priet

Priet

Heb dat eens geprobeerd en het werd er niet beter op :( Alle ruis die al in het beeld zat werd 3x opgeblazen, alle artefacts zie je dubbel zo scherp.

Uiteindelijk heb ik de postprocessing maar weer uit gezet.

Edit: Ik ga het gewoon nog een keer proberen :P In deze tutorial zijn de instellingen net iets anders.

[Voor 20% gewijzigd door Priet op 05-04-2008 12:16]

Priet schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:08:
Edit: Ik ga het gewoon nog een keer proberen :P In deze tutorial zijn de instellingen net iets anders.
Belangrijk is dat je bij resize (waar nu 1920x1536 staat in de screenshot) je 2x je schermresolutie invult. Mijn plasma is helaas HD-ready en gelimiteerd tot 1024x768 dus ik heb daar 2048x1536 ingevuld. Als je processor 2x je schermresolutie niet aankan kan je 1.5x je schermresolutie invullen.

Het scheelt hier behoorlijk in de beeldkwaliteit :)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Uiteindelijk kom ik gelukkig steeds verder met m'n mediaportal avontuur tot dat het bijna gewoon werkt :D

Deamontools werkt nog niet goed, maar daar moet ik een andere versie dus voor installeren (uitzetten van de safe mode werkt dus helemaal niet).

Waar ik wel echt tegenaan loop is de font size in m'n mediaportal. Ik gebruik de skin van monochrome, deze is gemaakt voor een HD(ready) tv. Ik heb een gewone CRT beeldbak met een RGB Scart kabel waar een resolutie van 960x540 op draait.

Met 1.7 van monochrome kan je al aangeven dat je ipv 12 zenders in je gids er slechts 8 wilt, maar de lettertypes zijn niet echt groter geworden. Ook niet bijv in het Radio selectie scherm. Alles is eigenlijk nét te klein, waardoor het dus gaat bibberen.

Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen, dus misschien is er een andere skin die wel gemaakt is voor PAL / NTSC resoluties ipv voor HD reso's.

Heeft iemand een idee?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sa1 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:16:
Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen.
Ook je cache directory naderhand leeggemaakt? (in je mediaportal install dir). Na het doen van aanpassingen binnen skins moet deze veelal opnieuw opgebouwd worden.

Ik heb zelf de "mce variant" van de monochrome skin en zag wel degelijk een verschil in font-size na het aanpassen van de tv-guide van 12 naar 8 rijen. (overigens gebruik ik een 27" lcd-tv, ingesteld op 720P)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Nou met de guide van Goose en thaClown lukte het echt niet :?
Ik kon echt geen DVD of WMV / MKV afspelen met de interne player.

Alles toen maar verwijderd en onderstaande geinstalleerd:

KLite full pack
CoreAVC
PowerDVD 7 (voor de hardware matige versnelling die dus goed werkt!)
Mediaportal (nog ff zonder de SVN update`s)

Daarna alles wel zoals Goose & ThaClown ingesteld.

En nu draait alles dus perfect!

Vreemd, maar toch waar.

Ik heb de MP-TV-Series Plugin draaien in mediaportal alleen 1 probleem. Er zitten nederlandse series tussen die geen banner online hebben. Deze zou ik graag zelf toevoegen, alleen de vraag is waar doe ik dat 8)7

*EDIT* Op www.thetvdb.com dus ;) Voor de geinteresseerde de serie Roes staat er nu bij met banner

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 160971 op 05-04-2008 22:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 155617

Hai,

Ik ga de componenten van mijn oude windows XP computer in een HTPC behuizing stoppen zodat deze in de woonkamer past. Nu zie ik verschillende HTPC behuizing van Zalman, Antec, Thermaltake etc.

Bij sommige zijn er 2 versies van behuizingen, eentje met medialab + afstandbediening en 1 zonder.

bijvoorbeeld
http://www.thermaltake.com/product/C.../vf7000bns.asp

en

http://www.thermaltake.com/product/C.../vf7001bns.asp

Ik zie dat er wat meer knopjes opzitten en je krijgt een afstandbediening en medialab...
maar het scheelt als snel 70 tot 80 euro. Mijn vraag is of de LCD venster en alles ook zou werken met de goedkopere versie, en dat ik gewoon voor minder geld een ander merk afstandbediening erbij koop... en aansluitend of dat ook zo werkt op mediaportal?

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb nu nadat de zomertijd is in gegaan een nieuw probleem; de TV-Guide laat alles van een uur eerder zien. Ik neem aan dat die makkelijk te omzeilen is, maar tis me nog niet gelukt. Iemand die weet hoe dat moet?

Ik heb de time-compensation al van -1 naar 0 gezet, maar dat hielp niet. Ook niet na het indrukken van de sync knop die daarnaast staat. Help ;(

edit:
Nog iets, hebben jullie ook dat je in de "Uitzending gemist" plugin niet alle video's ziet; ik zie bijvoorbeeld bij de lama's dat de meest recente en beschikbare aflevering van 25-01 is :/ (v1.2)

[Voor 22% gewijzigd door Sensei_D op 06-04-2008 22:39]

sensei_d.fpv channel

Anoniem: 258064

Ik heb ook de hele bubs geinstalleerd.
Er staan alleen zo'n 150 ceedees en nog eens 8000 losse mp3 bestanden op mijn netwerk drive.
Zodra ik via Media Portal door me muziek (ceedees) wil bladeren duurt het ongeveer een minuut voor ie ze allemaal gevonden heeft en in beeld zet.
Is dit op te lossen ?
Ben erg benieuwd...BVD voor de reactie.
William

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 174920 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:00:
Nou met de guide van Goose en thaClown lukte het echt niet :?
Ik kon echt geen DVD of WMV / MKV afspelen met de interne player.

Alles toen maar verwijderd en onderstaande geinstalleerd:

KLite full pack
CoreAVC
PowerDVD 7 (voor de hardware matige versnelling die dus goed werkt!)
Mediaportal (nog ff zonder de SVN update`s)

Daarna alles wel zoals Goose & ThaClown ingesteld.

En nu draait alles dus perfect!

Vreemd, maar toch waar.
ik vind jou opmerking vreemd, aangezien ik ook aangeef om codec's of een codecpack te installeren... ik gebruik de interne codecs ook niet

• Djaro
Anoniem: 174920 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:09:
Ik krijg Vista mediacenter er niet uitgeramd 8)7
Ook niet met alles wat in de startpost staat.
Ook niet met Vista manager, ik kan daar echt nergens iets over mediacenter vinden :?

Denk dat ik maar eens aan de slag ga met VLite om Mediacenter er uit te slopen.

Iemand nog advies?
kijk maar naar deze manual .. staat ook in hoe je mediacenter op non aktief kan zetten ..
http://forum.team-mediapo...ing-tvserverplugin-37547/

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2020
Ik gebruik nu geen tv server meer, maar heb mijn tv kaart rechtstreeks in mijn pc gestoken.
Nu, aangezien ik vroeger met een tv server werkte, stond mijn "record" folder in een gedeelde map op een externe driver. Ik heb deze drive nu aangesloten op mijn htpc, maar ik kan in de gewone mediaportal (zonder tv server) de "record" noch de "timeshift" folder aanpassen.

Iemand enig idee hoe en of dit wél kan? Alvast Bedankt!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sensei_D schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:41:
Ik heb nu nadat de zomertijd is in gegaan een nieuw probleem; de TV-Guide laat alles van een uur eerder zien. Ik neem aan dat die makkelijk te omzeilen is, maar tis me nog niet gelukt. Iemand die weet hoe dat moet?

Ik heb de time-compensation al van -1 naar 0 gezet, maar dat hielp niet. Ook niet na het indrukken van de sync knop die daarnaast staat. Help ;(
Ik had de gids ook niet goed staan qua tijd. Heb nu bij time-compensation -2 staan. (en het vinkje erboven staat aan). Nu werkt het goed bij mij.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

• Sensei_D
Ras schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:02:
[...]

Ik had de gids ook niet goed staan qua tijd. Heb nu bij time-compensation -2 staan. (en het vinkje erboven staat aan). Nu werkt het goed bij mij.
Dit lijkt de gouden tip!

sensei_d.fpv channel

ThaClown schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:01:
[...]

ik vind jou opmerking vreemd, aangezien ik ook aangeef om codec's of een codecpack te installeren... ik gebruik de interne codecs ook niet
Ik heb precies alles zo geinstallerd zoals jij hebt aangegeven en ook volgens de manual van Goose.

dus FFDshow, enz, enz.

Maar heb het nu voor elkaar, maar dan met Klite.

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:37
Sensei_D schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:41:
edit:
Nog iets, hebben jullie ook dat je in de "Uitzending gemist" plugin niet alle video's ziet; ik zie bijvoorbeeld bij de lama's dat de meest recente en beschikbare aflevering van 25-01 is :/ (v1.2)
Dit klopt. Er zijn meerdere 'kopjes' van de lama's beschikbaar. Ik heb drie hoofdstukjes Lamas en inmiddels alle 3 favoriet gezet. 2 hiervan zijn oude afleveringen, en 1 dus waar dit nieuwe seizoen in zit. Misschien helpt dit je..

• RichTech
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 20:52
Vraag. Ik gebruik de filmstrip view van Indigo skin en dat bevalt me prima, maar het kan natuulijk altijd mooier. Als ik een film selecteer kan ik met de info knop en dan vervolgens keuze 3 de IMDB view van de film krijgen, maar als ik gewoon op OK druk, dan start de film direct. Ik wil eigenlijk graag dat als ik op OK druk, dat dan altijd eerst de het IMDB scherm wordt getoond. Weet iemand hoe dit in te stellen?

Dan nog een 2de vraag. Ik zie dat er steeds acteur info wordt geladen bij het zoeken naar films op bijv. Moviemeter.nl, maar ik kan de acteurinfo nergens in MediaPortal terug vinden, waar kan ik dit vinden?

thanx, Richard

• Sensei_D
edterbak schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:19:
[...]

Dit klopt. Er zijn meerdere 'kopjes' van de lama's beschikbaar. Ik heb drie hoofdstukjes Lamas en inmiddels alle 3 favoriet gezet. 2 hiervan zijn oude afleveringen, en 1 dus waar dit nieuwe seizoen in zit. Misschien helpt dit je..
God ja zeg, ik zocht altijd via de naam, maar bij via Omroep staan er idd inneens 2!

sensei_d.fpv channel

Anoniem: 223058

Hallo allemaal,

Lees nu al een week mee. Heb het heel deel 1 al uitgelezen en MP runt redelijk, maar ik had een paar vraagjes:

1. Bij de Tv-series Plugin heb ik een probleem met mijn series. Ik heb nu lost,csi,heroes. Maar de plugin zegt dat hij de titels niet kent en niet kan vinden, dus zie ik ook niet de informatie en de foto's. Ik heb nu alleen maar de aflveringen, meer niet !

Mijn bestanden zijn zo ingedeelt: SERVER/Videos/TV Series/Lost/Seizoen 4/Lost SO4E01 - The beginning of the end.avi

De parsin klopt via de plug-in, maar hij vind de bestanden gewoon niet :O

Hieronder wat plaatjes met foutmeldingen:
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/csi.jpg
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/lost.jpg
http://i292.photobucket.c...m18/chris-kras/heroes.jpg
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/total.jpg

2. Als ik een film heb die bestaat uit 2 cd's ziet MP dit als 2 verschillende films, is hier iets tegen te doen?
3. Ik download veel, maar ziet MP de nieuwe films automatisch of moet ik ze steeds opnieuw toevoegen?
4. Is het mogelijk dat wanneer ik op een film klik (in filmstrip) eerst de verhaallijn en acteurs enz via IMDB zie en dan pas kan klikken om de film te starten ipv dat MP direct de film start?
5. Is het mogelijk om met Last.fm muziek te beluisteren langer dan 20 sec. bij mij kapt die steeds en zegt dat ik moet suscriben :? het is zeker ook niet mogelijk om met uitzending/RTL gemist en met Last.fm door te spoelen?

Kan iemand mij helpen met deze problemen?

groetjes en alvast bedankt

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 20:55

[ash]

Cookies :9

Antwoord op 1: Er staat bij de url van thetvdb.com intefaces ipv interfaces.

De letter 'r' mist, weet niet hoe het komt, maar ik heb dit ook gehad.

Bedankt voor je reactie, maar zelfs met die verandering van de r blijft hij zeggen dat hij de series niet kent :?

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

• [ash]

[ash]

Anoniem: 223058 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:33:
Bedankt voor je reactie, maar zelfs met die verandering van de r blijft hij zeggen dat hij de series niet kent :?

Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Heb je wel eerst de hele configuratie opgeslagen en afgesloten?

Nee, het lukt nog steeds niet. Hij veranderd de link steeds weer zoals hij eerst was. Zelfs nadat ik hem heb opgeslagen en daarna afgesloten. Iemand een idee?

EDIT: Toen ik /interfaces eraf haalde werkte hij opeens wel, dus alleen: http://www.thetvdb.com

[Voor 184% gewijzigd door Anoniem: 223058 op 08-04-2008 21:00]

Sorry dat ik weer wat moet vragen, maar ik help anderen ook als zij wat vragen.

1. Hoe kan ik de banners netjes onder elkaar krijgen (en niet dat de bovenste wegvalt)( ik weet dat het bovenste menutje na een tijdje verdwijnt, maar het irriteerd me toch, kan de bovenste banner niet wat naar beneden?)
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/all.jpg
2. Hoe krijg ik ''hidden to prevent spoilers weg''? en is het mogelijk om hem wat mooier te maken? (Mooiere kleur tekst afleveringen, ander plaatje rechtsboven, tekst onder weg: All->CSI: C enz.)
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/csi2.jpg
3. Hoe voorkom ik dat de teksten door elkaar heen lopen?
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/lost2.jpg

alvast bedankt

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 223058 op 08-04-2008 21:48]

• [ash]

[ash]

Dan zal je de skin moeten aanpassen of een ander skin gebruiken. Wat betreft "hidden to prevent spoilers", deze krijg je weg door het percentage van "watched" op 0 te zetten volgens mij. (niet getest)

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 10:27
Ik heb een nieuwe HTPC in elkaar gestoken (zie mijn ervaringen op mijn blog), en draai uiteraard Media Portal. Nu heb ik het volgende probleem: Als ik Crossfire inschakel om beide video kaarten (de moederbord kaart, en de PCI-E kaart) te gebruiken, crashed Media Portal zodra ik de TV aanzet. Als ik echter Crossfire uitschakel werkt een en ander goed, zowel met de PCI-E kaart als grafische kaart, als met de moederbord grafische kaart (afhankelijk welke ingeschakeld is in de BIOS).

Heeft er iemand hier betere ervaringen met Crossfire ingeschakeld?

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 14:25
Ik heb hier nu ook een HTPC'tje draaien maar loop er tegen aan dat mijn remote na een tijdje heel langzaam reageerd. (Druk ik 4x naar rechts ofzo dan duurt dat wel 5 seconden) Dit is strontvervelend als ik een Youtube filmpje wil opzoeken of google maps wil gebruiken. Het zappen naar letters gaat zo tergend langzaam dan! Sluit ik Mediaportal af en start ik hem op, dan is het weer even goed. Maar zodra ik een filmpje een minuut of 5 heb gekeken en ik sluit hem af, dan begint het weer. In de algemene menu's is hij wel nog steeds snel. Ik heb het probleem bij het virtuele toetsenbord en browse menuutjes van youtube en google earth. Ook als ik een film met 2 cd's heb, en ik wil een CD kiezen, dan is hij ook langzaam. Ik heb al heel wat geprobeerd, van schone mediaportal installaties tot driver updates van mijn videokaart. Heb ook alle plugins eruit gelaten, maar geen effect. Ook drivers weggegooid en de stock drivers van Vista gebruikt. Ik draai Vista op dat ding met een Ati 1600 HDMI videokaartje 2gb ram en een 3500 amd. Ding is ook niet druk aan het werk ofzo. Bijna Idle in taakbeheer. De remote is van Philips. (Zo'n MCE ding) Logs zeggen ook helemaal niks. Ik kan dat trage zappen reproduceren maar de oplossing ervoor heb ik niet. :|

[ash] schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:12:
Dan zal je de skin moeten aanpassen of een ander skin gebruiken. Wat betreft "hidden to prevent spoilers", deze krijg je weg door het percentage van "watched" op 0 te zetten volgens mij. (niet getest)
Heb het geprobeerd, maar dat werkte niet, iemand anders met tips?

Anoniem: 245956

Snowman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:06:
Ik heb hier nu ook een HTPC'tje draaien maar loop er tegen aan dat mijn remote na een tijdje heel langzaam reageerd. (Druk ik 4x naar rechts ofzo dan duurt dat wel 5 seconden) Dit is strontvervelend als ik een Youtube filmpje wil opzoeken of google maps wil gebruiken. Het zappen naar letters gaat zo tergend langzaam dan! Sluit ik Mediaportal af en start ik hem op, dan is het weer even goed. Maar zodra ik een filmpje een minuut of 5 heb gekeken en ik sluit hem af, dan begint het weer. In de algemene menu's is hij wel nog steeds snel. Ik heb het probleem bij het virtuele toetsenbord en browse menuutjes van youtube en google earth. Ook als ik een film met 2 cd's heb, en ik wil een CD kiezen, dan is hij ook langzaam. Ik heb al heel wat geprobeerd, van schone mediaportal installaties tot driver updates van mijn videokaart. Heb ook alle plugins eruit gelaten, maar geen effect. Ook drivers weggegooid en de stock drivers van Vista gebruikt. Ik draai Vista op dat ding met een Ati 1600 HDMI videokaartje 2gb ram en een 3500 amd. Ding is ook niet druk aan het werk ofzo. Bijna Idle in taakbeheer. De remote is van Philips. (Zo'n MCE ding) Logs zeggen ook helemaal niks. Ik kan dat trage zappen reproduceren maar de oplossing ervoor heb ik niet. :|
Hoi Showman, ik herken je probleem. Als ik mijn Media Portal net heb opgestart draait alles prima. Maar na verloop van tijd wordt het zo traag als dikke stront. Niet zozeer media portal, alswel de reactietijd van het indrukken van een knop en de reactie binnen mediaportal. Bijvoorbeeld bij het scrollen binnen menu's en lijsten e.d.

Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden.

Anoniem: 223058 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:33:
[...]

Heb het geprobeerd, maar dat werkte niet, iemand anders met tips?
Je hebt in je tvseries plugin de mogelijkheid om die hidden feature aan en uit te schakelen. Ik weet uit mijn hoofd niet in welke tab (een van de laatste iig) dus je zult daar even moeten zoeken :)

Anoniem: 223058 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:26:
Sorry dat ik weer wat moet vragen, maar ik help anderen ook als zij wat vragen.

1. Hoe kan ik de banners netjes onder elkaar krijgen (en niet dat de bovenste wegvalt)( ik weet dat het bovenste menutje na een tijdje verdwijnt, maar het irriteerd me toch, kan de bovenste banner niet wat naar beneden?)
2. Hoe krijg ik ''hidden to prevent spoilers weg''? en is het mogelijk om hem wat mooier te maken? (Mooiere kleur tekst afleveringen, ander plaatje rechtsboven, tekst onder weg: All->CSI: C enz.)

alvast bedankt
Hoi Chris,

Volgens mij is dit afhankelijk van je resolutie en de skin die je gebruikt. Ik heb hier bij sommige skins ook precies dezelfde problemen. Aangezien ik geen zin heb om in de skins te gaan zitten klooien accepteer ik het maar (behalve punt 2, dat kan je zo oplossen in je tvseries plugin).

Grt,

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Vragen is altijd goed... en juist het doel van dit topic..

1) De bovenste balk is de 'topbar' en deze kun je in de MP config uitzetten onder 'general'.
2) Kun je uitzetten in de TV Series plugin configuration, rechtermuisknop op TV Series (in MP config -> plugins)
3) Dit is skin/resolutie gerelateerd, de skin die je gebruikt is vrij nieuw en nog niet voor alle setups geschikt geloof ik.
Probeer Monochrome eens of dat wel mooi werkt, of probeer een andere resolutie.

• rikm
  • Registratie: November 2000
Wat voor systeemeisen zijn er nodig voor 1080P video?

Ik heb nu:

Intel Pentium 4 3Ghz
Asus P5k
2GB DDR2
Auzentec 7.1 geluidskaart X-plosion
Nvidia 8600GT HDMI

Blueray rips van 30 GB Stotteren. Echter loopt de CPU niet op 100%
Verschillende h264 codecs geprobeerd, inclusief Nvidia Purevideo en PowerDVD 7.

Het beeld in Powerdvd loopt wel goed. alleen vind ik de qualiteit enigsinds tegenvallen.
Iemand tips? Misschien een Dualcore?

Where ever you go, there you are

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:18
Core avc pro 1.6.5.0 kun je proberen.

• Snowman
Anoniem: 245956 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:02:
[...]

Hoi Showman, ik herken je probleem. Als ik mijn Media Portal net heb opgestart draait alles prima. Maar na verloop van tijd wordt het zo traag als dikke stront. Niet zozeer media portal, alswel de reactietijd van het indrukken van een knop en de reactie binnen mediaportal. Bijvoorbeeld bij het scrollen binnen menu's en lijsten e.d.

Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden.
Ja echt balen dit! Wat voor remote (en setup) gebruik jij overigens? (Geen idee of het daar aan ligt hoor.) Ik heb heel wat topics afgestruind op dat forum van mediaportal, maar ik kom nergens mijn probleem tegen. Moet daar ook maar eens een post doen.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een redelijk irritant probleem met Mediaportal.
TV kijken (DVB-T, Digitenne), Foto's en DVD gaat allemaal goed.
Echter als ik radiostreams of mp3/ flac/ ogg wil luisteren (via my radio, of music dus) freezed na zo'n 5 seconden de GUI van MediaPortal.
Muziek speelt gewoon door, maar de titels scrollen niet meer en de GUI reageert niet meer op key presses.
Als codec heb gewoon standaard de BASS library staan. Verder DirectSound naar mijn soundcard (onboard realtek, op een GigaByte GA-MA69GM-S2H)
Verder standaard Windows XP, ffdshow voor tv en audio van dvd en tv.

Iemand enig idee?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Snowman schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:24:
[...]

Ja echt balen dit! Wat voor remote (en setup) gebruik jij overigens? (Geen idee of het daar aan ligt hoor.) Ik heb heel wat topics afgestruind op dat forum van mediaportal, maar ik kom nergens mijn probleem tegen. Moet daar ook maar eens een post doen.
Ik gebruik de standaard MCE afstandsbediening, van microsoft zelf volgens mij.

Anoniem: 8504

Heel (erg) vaag probleem... Als ik mediaportal gebruik, krijg ik ongeveer eens in de 10 minuten een erg irritant geluidje.. Een soort waarschuwingsriedeltje die van links naar rechts gaat.. De eerste paar keren een halve hartverlamming geschrokken... Ik heb de hele boel al eens compleet opnieuw geinstalleerd maar het riedeltje blijft :(

Als ik iets afspeel via kmplayer (ingesteld als externe player) blijft het geluidje uit..

• TechnoTux
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05-2018
heet iemand de volgende combinatie werkend:

* HTPC -> HDMI -> RECEIVER -> HDTV ?

Ik wil graag audio over hdmi laten gaan. Ik heb een Onkyo SR705 en deze zou dat moeten ondersteunen...
Bij de audio settings van Vista zie ik Realtek HDMI output staan, echter als ik een test doe zie ik het groene indicatortje wel op en neer gaan, maar hoor ik niks. Verder kan ik er maximaal 2 speakers configureren terwijl ik 5.1 heb..

[Voor 39% gewijzigd door TechnoTux op 11-04-2008 20:04]

• blackburst
Heb een probleem met WMV files, die voorzien zijn van 5.1 of DTS, krijg namelijk maar 2 kanalen door, L+R, alleen muziek, dus geen spraak.
Getest met graphedit en AC filter, dat werkt prima, merit staat op 0080000.
Speel via KM player en in movie Post Prossing staat AC3 filter, maar geen respons.

Heeft iemand dit zelfde probleem en opgelost ?

http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/blackburst/graphedit.jpg

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55

Flappiewappie

Hier nog meer

Heeft iemand ervaring met de WinTV-PVR USB2 en mediaportal. Via het meegleverde WinTV is de kwaliteit werkelijk super en lage proc belasting. Echter via mediaportal is de kwaliteit bagger en vliegt de belasting van de proc ook omhoog.

Ik heb alle decoders al geprobeerd (inclusief ffdshow) maar niks mag baten.
Iemand een idee, want verder is mediaportal ideaal!

Hier staat wat

TechnoTux schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:36:
heet iemand de volgende combinatie werkend:

* HTPC -> HDMI -> RECEIVER -> HDTV ?

Ik wil graag audio over hdmi laten gaan. Ik heb een Onkyo SR705 en deze zou dat moeten ondersteunen...
Bij de audio settings van Vista zie ik Realtek HDMI output staan, echter als ik een test doe zie ik het groene indicatortje wel op en neer gaan, maar hoor ik niks. Verder kan ik er maximaal 2 speakers configureren terwijl ik 5.1 heb..
Ik heb deze opstelling inderdaad met mijn Denon AVR-2308.

Je moet je niks aantrekken van het Realtek HQ (HDMI Output tab bovenin) waar die Stereo weergeeft.
Doe het volgende:
Ga in configuratiescherm naar 'Manage audio devices'
Klik op Realtek HDMI Output en 'Set default'.
Vervolgens klik je op 'Properties'

In het volgende venster klik je bovenin op tab 'Supported Formats.
Daar staat in het lijstje (bij mij tenminste, Vista Ultimate x86):
DTS Audio
Dolby Digital
Microsoft WMA Pro Audio

Klik eerst op 'DTS Audio' en vervolgens op de test knop.
Je systeem vraagt dan of er geluid uit je speakers komt, if yes --> klik :)
Dat doe je ook voor Dolby Digital + de evt. andere opties.

Ik heb de sample rate (onderin) ook op 48KHz gezet.

Paar keer OK klikken et voila :)
Hier werkt het top! S6.

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:12

Die spoilers is een instelling in de TVseries plugin. Je moet eens zoeken op het tabblad met instellingen zoals "My TVSeries" string die je kan instellen. Daar moet ergens staan dat je voor unwatched episodes wel de informatie wil zien van die aflevering. Dit is om te voorkomen dat je al weet wat er gaat gebeuren voor je de aflevering bekeken hebt.

Ik heb het ook aanstaan, als je het niet wil weten op voorhand, lees je het niet hé.

(ik heb momenteel geen toegang tot m'n MP, als je het niet vind kan ik je het binnekort wel laten zien in een printscr)

Hey jverdeyen

bedankt voor je reactie, heb net gekeken naar de tv series plugn, maar heb echt goed gekeken, maar ik kan het echt niet vinden, wacht met smart op jouw print screens;)

groetjes en bedankt allemaal

• blackburst
blackburst schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:54:
Heb een probleem met WMV files, die voorzien zijn van 5.1 of DTS, krijg namelijk maar 2 kanalen door, L+R, alleen muziek, dus geen spraak.
Getest met graphedit en AC filter, dat werkt prima, merit staat op 0080000.
Speel via KM player en in movie Post Prossing staat AC3 filter, maar geen respons.

Heeft iemand dit zelfde probleem en opgelost ?

[afbeelding]
Oplossing gevonden,

Overgeschakeld naar interne player, in de screen Movie Player, WMV 5.1 aangevinkt, zowel 5.1 als DTS speelt prima.
Toen probleem met subs in MKV files, Direct Vob Sub geinstalleerd en hopa, alles OK.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43
Heeft iemand een Saber Vista View (dual tuner analoge tv kaart) werkend gekregen in Mediaportal? Als ik ga zoeken kom ik uit op de "TV Engine 0.3" met SQL servers en allerhande moeilijk gedoe.... in Vista Media Center werkt de kaart probleemloos.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 07:15
Kan iemand mij advies geven welke TV-kaart ik het beste kan gebruiken met mediaportal wanneer ik Digitenne wil kijken?
Besturingssysteem: Vista x64
Zowel een PCI als een PCI-e x1 slot nog vrij.
AE86 schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:35:
Kan iemand mij advies geven welke TV-kaart ik het beste kan gebruiken met mediaportal wanneer ik Digitenne wil kijken?
Besturingssysteem: Vista x64
Zowel een PCI als een PCI-e x1 slot nog vrij.
Volgens mij de FloppyDTV-T maar dat moet je even nakijken op www.digital-everywhere.com
Anoniem: 223058 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:44:
Hey jverdeyen

bedankt voor je reactie, heb net gekeken naar de tv series plugn, maar heb echt goed gekeken, maar ik kan het echt niet vinden, wacht met smart op jouw print screens;)

groetjes en bedankt allemaal
Ga binnen MP naar TV-Series, klik op de serie die je wilt zien zodat je in het scerm komt met alle afleveringen. Klik hier op Menu (Op mijn Harmony is het Info knop) zodat je de opties te zien krijgt:
1. schakel gekeken aan/uit
2. Rate this Episode
3. Cycle Banner
etc. etc.

Scroll hier naar beneden en zoek optie 8: Options.
Klik daar op, dan opent er een menu en daar selecteer je optie 2:
2. verstop de samenvatting van ongekeken series.
catchingfire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:54:
Heeft iemand een Saber Vista View (dual tuner analoge tv kaart) werkend gekregen in Mediaportal? Als ik ga zoeken kom ik uit op de "TV Engine 0.3" met SQL servers en allerhande moeilijk gedoe.... in Vista Media Center werkt de kaart probleemloos.
Iedereen die TV wil kijken via MediaPortal zal met TV-Engine + SQL Server moeten werken.

catchingfire schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:54:
Als ik ga zoeken kom ik uit op de "TV Engine 0.3" met SQL servers en allerhande moeilijk gedoe....
Niks moeilijks aan, en als je van makkelijk houd moet je zowieso geen mediaportal gebruiken ;)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

welke codec gebruiken jullie voor mkv files?

Ik heb een 1080p .mkv van the italian job (17Gb), maar deze speelt met veel schokken en stoten af, terwijl mn net nieuwe HTPC dat makkelijk moet trekken... (X2 4200, 1Gb ram, Ati X1250 videokaart)
Het geluid loopt ook niet syncroon en valt regelmatig weg.

de codecs die ik op het moment geinstalleerd heb, zijn ffwdshow, coreavc, haali media spliter, en vobsub voor de ondertitels.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55

Flappiewappie

Hier nog meer

Flappiewappie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:37:
Heeft iemand ervaring met de WinTV-PVR USB2 en mediaportal. Via het meegleverde WinTV is de kwaliteit werkelijk super en lage proc belasting. Echter via mediaportal is de kwaliteit bagger en vliegt de belasting van de proc ook omhoog.

Ik heb alle decoders al geprobeerd (inclusief ffdshow) maar niks mag baten.
Iemand een idee, want verder is mediaportal ideaal!
Ergens een waarde van 1 naar 9 veranderd (om de tuner "voorrang" te geven) en beeld is goed.
Nu alleen nog even de TV gids en de toetsen aan passen en ik ben helemaal blij!

Hier staat wat

• Anoniem: 201945
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is het jullie opgevallen dat in de nieuwe versie van TVServer, Casema niet meer in de lijst staat?

+- 2maanden geleden heb ik mediaportal geinstalleerd op mijn HTPC, nu moest ik alles opnieuw installeren ivm een defecte HD, tijdens het volgens van de walkthrough loop ik vast bij het instellen van de zenders voor de FloppyDTV. ik zie alleen maar nederland standaard in de lijst terug?

Kijk ik in de de folder: Mediaportal TV Server\tuningparameters\ staat casema hier wel tussen, maar deze lijst komt niet overeen met de lijst in TVserver setup.

Iemand hier een oplossing voor?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 201945 op 13-04-2008 17:39]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:09
Heb een Aopen MP965DR, icm een T9300 en 4 GB (wordt maar 3,3 herkend door het systeem, dus vista x86 geinstalleerd). Heb mediaportal, coreavc, ffdshow (alleen voor xvid/divx) geinstalleerd. DVD's, mkv's, divx draait prima. Alleen wmv-hd schokt, terwijl het in windows mediacenter WEL goed loopt. Enig idee wat dat kan zijn?

RonnieB82 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:14:
welke codec gebruiken jullie voor mkv files?

Ik heb een 1080p .mkv van the italian job (17Gb), maar deze speelt met veel schokken en stoten af, terwijl mn net nieuwe HTPC dat makkelijk moet trekken... (X2 4200, 1Gb ram, Ati X1250 videokaart)
Het geluid loopt ook niet syncroon en valt regelmatig weg.

de codecs die ik op het moment geinstalleerd heb, zijn ffwdshow, coreavc, haali media spliter, en vobsub voor de ondertitels.
Welke codecs gebruikt hij voor die 1080p mkv? De ffdshow? Or de coreavc? Ik heb zelf een AMD X2 4200 + 2Gb ram + Gforce 8600GT maar daar werken alle 1080p films met dts prima vloeiend. Wel met de coreavc codec, niet goed met ffdshow.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 245956 schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:41:
[...]

Welke codecs gebruikt hij voor die 1080p mkv? De ffdshow? Or de coreavc? Ik heb zelf een AMD X2 4200 + 2Gb ram + Gforce 8600GT maar daar werken alle 1080p films met dts prima vloeiend. Wel met de coreavc codec, niet goed met ffdshow.
Dat is dus mn probleem, kan ik ergens zien welke codecs er geladen zijn als ik op volledig beeld afspeel?

in de config heb ik bij movie player het volgende ingesteld:
MPEG-2 video decoder: MPV Decoder Filter (daar staat ie standaard op geloof ik)
H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Audio decoder: MPA Decoder Filter
Audio renderer: Default Directsound Device

(alleen zullen die laatste 2 niet veel uitmaken denkik)

Het vreemde is dat ik naar mijn gevoel geen verschil merk als ik schakel tussen ffdshow en coreavc voor de h.264 codec.

Anoniem: 182096

Ik heb een vraagje, ik gebruik de X-Face skin en al mijn Blu-Rays staan netjes onder het mapje video. Nu heb ik van elke film ook een 1080p movie trailer.

Nu wil ik dus een mapje maken met trailers onder video? Weet iemand hoe ik dit kan doen? Of als er iemand nog andere ideeen heeft om movie trailers mooi te integreren bij de films? Lijkt me ook super als ik gewoon op het rechtermuisknop druk op betreffende film en je tevens de trailer kan kiezen?

Alvast bedankt voor jullie advies.

cheers,
Steve

• Sensei_D
Heeft iemand hier wel eens gewerkt met ondertitels over mpg files heen?
Als ik een .mp4 afspeelin MP dan zie ik keurig ondertitels, maar wanneer ik op dezelfde manier een mpg afspeel dan zie ik niets :? Het lijkt er dus op dat Haali Media Splitter wel goed werkt, maar VobSubDirect niet?

VobSubDirect staat op Autoload en in WMP 11 heb ik wel ondertitels middels VobSub.

Ik heb gezien dat wanneer ik de mpg2 file hernoem ik wel ondertitels krijg in MP, maar de video is niet vloeiend meer na deze bewerking. Wie kan mij helpen?

sensei_d.fpv channel

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:46

Zewatanejo

Fine Thanks!

Snowman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:06:
Ik herken het probleem. Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar ik weet wel dat het te maken heeft met de skin die je gebruikt en hoe vaak je je HTPC herstart. Verder speelt de kracht van je videokaart een belangrijke rol.

Sinds ik een aantal aanpassingen heb gedaan, is het probleem verholpen.
Ik gebruik de volgende skin: SIMPLEMP BETA4
SimpleMP Beta 4 is one of MediaPortal fastest skins and can be used on nearly any computer without performance trouble. It have been tested on a 650 Mhz computer with DirectX 9 compatible 64 MB graphics card and was running smoothly.
Verder reboot ik de HTPC elke dag met MST

Specs van mijn HTPC:
AMD 3000+
Geforce 6200
1024 mb geheugen (333DDR)
500 Gb Samsung spinpoint

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• blackburst
RonnieB82 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:41:
[...]

Dat is dus mn probleem, kan ik ergens zien welke codecs er geladen zijn als ik op volledig beeld afspeel?

in de config heb ik bij movie player het volgende ingesteld:
MPEG-2 video decoder: MPV Decoder Filter (daar staat ie standaard op geloof ik)
H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Audio decoder: MPA Decoder Filter
Audio renderer: Default Directsound Device

(alleen zullen die laatste 2 niet veel uitmaken denkik)

Het vreemde is dat ik naar mijn gevoel geen verschil merk als ik schakel tussen ffdshow en coreavc voor de h.264 codec.
Gebruik Graphedit om te kijken welke codecs geladen worden met een bepaald bestand, zie een paar post hierboven van mij.

• Djaro
Anoniem: 201945 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:09:
Is het jullie opgevallen dat in de nieuwe versie van TVServer, Casema niet meer in de lijst staat?

+- 2maanden geleden heb ik mediaportal geinstalleerd op mijn HTPC, nu moest ik alles opnieuw installeren ivm een defecte HD, tijdens het volgens van de walkthrough loop ik vast bij het instellen van de zenders voor de FloppyDTV. ik zie alleen maar nederland standaard in de lijst terug?

Kijk ik in de de folder: Mediaportal TV Server\tuningparameters\ staat casema hier wel tussen, maar deze lijst komt niet overeen met de lijst in TVserver setup.

Iemand hier een oplossing voor?
komt allemaal goed.. RC1 komt eraan .. verrrrrrrrrrrrrrrrry soon ..
RC1 , is mediaportal, tvserver, client in 1 setup.. waar verschillende combinaties voor setup te kiezen zijn ..
Hier zitten wel alle casema's als dvbc. bestanden in verwerkt..
ik draai nu de rc1 van vannacht 03:45....
dagelijks worden nu alle bugs eruit gehaald om RC1 vrij te gaan geven.
nog heel even geduld :D

Anoniem: 68983

Anoniem: 182096 schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:46:
Ik heb een vraagje, ik gebruik de X-Face skin en al mijn Blu-Rays staan netjes onder het mapje video. Nu heb ik van elke film ook een 1080p movie trailer.

Nu wil ik dus een mapje maken met trailers onder video? Weet iemand hoe ik dit kan doen? Of als er iemand nog andere ideeen heeft om movie trailers mooi te integreren bij de films? Lijkt me ook super als ik gewoon op het rechtermuisknop druk op betreffende film en je tevens de trailer kan kiezen?

Alvast bedankt voor jullie advies.

cheers,
Steve
Onder plugins staat iets over MyTrailers, heb er zelf niet naar gekeken, maar misschien dat dat je kan helpen?

Weet iemand trouwens of Mediaportal een plugin heeft voor Itunes? Dat ik eigelijk gewoon een itunes scherm in m'n mediaportal heb? Want ik heb sindskort mijn muziek in Itunes en daardoor is ook de hele directory structuur veranderd als die ik eerst zelf had. En zolang je in Itunes zit is dat niet zo erg, want als je tags goed zijn blijft toch alles overzichtelijk. In Mediaportal moet je dan met views gaan kloten geloof ik, maar dat werkt niet zo goed hier :X .
Djaro schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:00:
[...]

komt allemaal goed.. RC1 komt eraan .. verrrrrrrrrrrrrrrrry soon ..
RC1 , is mediaportal, tvserver, client in 1 setup.. waar verschillende combinaties voor setup te kiezen zijn ..
Ik las het op het forum inderdaad, en ben erg benieuwd :) PowerDVD 8 (Navigator) word ook ondersteund zag ik in mijn topic :P

Al enige indicatie van release date???

'k zit nog wel met een vraag waar ik op het forum nog geen antwoord op heb gehad, maar misschien weet jij of dat een mogelijkheid is.

Ik werk met een Single Seat setup van MP en ik heb op mijn HDD's verschillende mappen gemaakt voor mijn films:

Disney DVD
HDDVD/BLURAY Rips
HDDVD/BLURAY
XVID
etc.

Verder heeft elke film een eigen mapje binnen deze directories.
Om dit geordend weer te geven in MP heb ik gekoezen voor 'gedeelde bestanden' alleen loop ik dan tegen het probleem aan dat de 'watched' status van een film niet te zien is op de map zelf, maar alleen op de files zelf (die worden wel blauw). Kies ik voor Title als weergave, dan knalt hij alle films uit alle geselecteerde folders in 1 lijst en heb ik dus alles door elkaar staan wat ik dus niet wil :(

Is er een mogelijkheid om de indeling van de mappen te behouden in de weergave binnen MP (dus een soort ROOT creeren) en daar vervolgens alle films in te hebben staan die als Title weergegeven worden (want dan is die wel blauw en zie ik dus wel de watched status zonder dat ik het mapje van de film hoef te openen of IMDB info moet opvragen).

Ik wil dus een paar hoofdmappen met daarin alle mapjes met films:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Disney DVDs
     Film 1
     Film 2
     Film 3
XVID
     XVID 1
     XVID 2
     XVID 3
HDDVD/BLURAY
     Film 1
     Film 2
     Film 3
     etc.

'k ben erg benieuwd want dat is 1 van de laatste dingen die ik gewoon niet voor elkaar krijg :(

En voor mensen die problemen hebben/hadden met sommige zenders die vastliepen en/of geen geluid gaven (zoals bij mij Discovery Science, Animal Planet & Discovery Civilization):
Naast het selecteren van DScaler Audio Filter bij Audio codec kan je hier ook kiezen voor de PowerDVD Audio Codec.

[Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 14-04-2008 17:34]

• Snowman
straffe_hendrik schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:19:
[...]

Ik herken het probleem. Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar ik weet wel dat het te maken heeft met de skin die je gebruikt en hoe vaak je je HTPC herstart. Verder speelt de kracht van je videokaart een belangrijke rol.

Sinds ik een aantal aanpassingen heb gedaan, is het probleem verholpen.
Ik gebruik de volgende skin: SIMPLEMP BETA4

[...]

Verder reboot ik de HTPC elke dag met MST

Specs van mijn HTPC:
AMD 3000+
Geforce 6200
1024 mb geheugen (333DDR)
500 Gb Samsung spinpoint
Bedankt voor je reactie, ga het gelijk proberen! Ik heb trouwens een Ati x1600 pro getest en een onboard nvidia 7050. Maakte geen verschil. Maargoed, ik ga die skin even testen!

Edit:

Nou helaas had dit ook geen effect. Ik wacht wel die nieuwe Mediaportal RC1 af. Als dat niet helpt, dan mep ik die bende eraf en ga ik wel naar MCE. Ben er nou wel klaar mee na 2 weken prutsen.

[Voor 10% gewijzigd door Snowman op 14-04-2008 20:25]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 07:51
Ik gebruik ffdshow voor alles te encoden. Nu had ik een probleem met een aantal dvd's dat ze super slecht afgespeeld weoden. Dit heb ik opgelost door ffdshow dvd's te laten deinterlacen (beeld is gewoon goed nu). Alleen heb ik het gevoel dat bij progressive dvd's het beeld iets minder wordt, dus ideaal zou zijn dat ffdshow enkel deinterlaced als de dvd interlaced is. Maar ik vind niet meteen terug hoe ik dit kan doen? Ik zou een profile aanmaken voor dergelijke dvd's, maar ik zie ook niet hoe ik in ffdshow dergelijke dvd's kan selecteren.

Iemand een idee/suggestie/tip?

• Djaro
-Leon- schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:30:
[...]

Ik las het op het forum inderdaad, en ben erg benieuwd :) PowerDVD 8 (Navigator) word ook ondersteund zag ik in mijn topic :P

Al enige indicatie van release date???

'k zit nog wel met een vraag waar ik op het forum nog geen antwoord op heb gehad, maar misschien weet jij of dat een mogelijkheid is.

Ik werk met een Single Seat setup van MP en ik heb op mijn HDD's verschillende mappen gemaakt voor mijn films:

Disney DVD
HDDVD/BLURAY Rips
HDDVD/BLURAY
XVID
etc.

Verder heeft elke film een eigen mapje binnen deze directories.
Om dit geordend weer te geven in MP heb ik gekoezen voor 'gedeelde bestanden' alleen loop ik dan tegen het probleem aan dat de 'watched' status van een film niet te zien is op de map zelf, maar alleen op de files zelf (die worden wel blauw). Kies ik voor Title als weergave, dan knalt hij alle films uit alle geselecteerde folders in 1 lijst en heb ik dus alles door elkaar staan wat ik dus niet wil :(

Is er een mogelijkheid om de indeling van de mappen te behouden in de weergave binnen MP (dus een soort ROOT creeren) en daar vervolgens alle films in te hebben staan die als Title weergegeven worden (want dan is die wel blauw en zie ik dus wel de watched status zonder dat ik het mapje van de film hoef te openen of IMDB info moet opvragen).

Ik wil dus een paar hoofdmappen met daarin alle mapjes met films:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Disney DVDs
     Film 1
     Film 2
     Film 3
XVID
     XVID 1
     XVID 2
     XVID 3
HDDVD/BLURAY
     Film 1
     Film 2
     Film 3
     etc.

'k ben erg benieuwd want dat is 1 van de laatste dingen die ik gewoon niet voor elkaar krijg :(

En voor mensen die problemen hebben/hadden met sommige zenders die vastliepen en/of geen geluid gaven (zoals bij mij Discovery Science, Animal Planet & Discovery Civilization):
Naast het selecteren van DScaler Audio Filter bij Audio codec kan je hier ook kiezen voor de PowerDVD Audio Codec.
jep .. 8 wordt ook ondersteund sinds eergisteren ..

Je kan toch 1 share maken .. laten we zeggen films.. en die sharen
daar al je subfolders onder.. (je hoeft alleen de hoofdmap te sharen) anders blijf je aan de gang
en ze via mp config stuk voor stuk mappen via add folder?
\\myhtpc\films\xvid
\\myhtpc\films\avi
etc..
zo heb ik het ook namelijk ..

of mis ik het punt nu ergens :)

Het wordt weer een fijn weekend O-)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb een probleem met media portal; wanneer ik muziek opzet en daarna m'n tv uitzet (die is immers niet meer nodig), gaat de muziek ook uit, tegelijk klinkt het windows geluidje dat er hardware is verwijderd.

Daarna is er ook geen beeld meer als ik de tv weer aanzet. Wel hoor ik het windows geluidje dat er hardware werd aangesloten. Iemand die weet hoe dit zit?

(mp 0.2.3.0 op xp met een nvidia 8400gs)

[Voor 5% gewijzigd door Sponz op 14-04-2008 21:57]

Djaro schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:17:
[...]
jep .. 8 wordt ook ondersteund sinds eergisteren ..

Je kan toch 1 share maken .. laten we zeggen films.. en die sharen
daar al je subfolders onder.. (je hoeft alleen de hoofdmap te sharen) anders blijf je aan de gang
en ze via mp config stuk voor stuk mappen via add folder?
\\myhtpc\films\xvid
\\myhtpc\films\avi
etc..
zo heb ik het ook namelijk ..

of mis ik het punt nu ergens :)

Het wordt weer een fijn weekend O-)
Ik heb 3 verschillende HDD's. Op 1 staan alleen series, op de andere alleen films (X264/XVID/DVD) en op de laatste staat OS + Muziek en Muziek DVD's.

laten we voor het gemak even uit gaan van 1 HDD met films. Op die HDD staan 2 mappen: X264 + XVID. Als ik beide mappen dan toewijs in MP config en de weergave in MP op Titel staat dan krijg ik alle films van die beide mappen te zien, en staat dus alles door elkaar. Dat wil ik dus juist niet. Ik kan het wel apart houden door de weergave op 'gedeelde bestanden' te zetten, dan zie ik dus netjes 2 mappen. Ik heb elke film weer in een aparte map (met subs + folder.jpg) en als ik de map X264 open krijg ik netjes dus alle films te zien die daar in staan, maar omdat de 'watched' status dus niet op mappen toegepast word maar alleen op de file zelf kan ik in die lijst (>50 films) dus niet gelijk zien wat ik al bekeken heb. Daarvoor moet ik dus het mapje van de film openen om te zien of de werkelijk file van de film blauw is (watched) en dit wil ik graag in de hoofddirectory (X264 mapje in dit voorbeeld) kunnen zien. 8)7
Sponz schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:54:
Ik heb een probleem met media portal; wanneer ik muziek opzet en daarna m'n tv uitzet (die is immers niet meer nodig), gaat de muziek ook uit, tegelijk klinkt het windows geluidje dat er hardware is verwijderd.

Daarna is er ook geen beeld meer als ik de tv weer aanzet. Wel hoor ik het windows geluidje dat er hardware werd aangesloten. Iemand die weet hoe dit zit?

(mp 0.2.3.0 op xp met een nvidia 8400gs)
Dit probleem heb ik ook. Het er heeeeeeeeeel lang naar gekeken hoe ik dit kon oplossen omdat anders mijn Plasma behoorlijk lang op hetzeflde beeld staat.
Ik heb gekozen voor de optie in MP config (General) "Blank screen in fullscreen mode when MP is idle"
'k weet de precieze naam niet maar die zorgt ervoor dat je een zwart scherm krijgt na 1 minuut inactiviteit in MP en dan is de TV dus zo goed als uit :)
Met 1 druk op de afstandbediening activeer je het geheel weer. Misschien heb je d'r wat aan.

[Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 14-04-2008 22:05]

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee