Thx! Ben dus niet de enige met dit probleem.-Leon- schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:03:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Het er heeeeeeeeeel lang naar gekeken hoe ik dit kon oplossen omdat anders mijn Plasma behoorlijk lang op hetzeflde beeld staat.
Ik heb gekozen voor de optie in MP config (General) "Blank screen in fullscreen mode when MP is idle"
'k weet de precieze naam niet maar die zorgt ervoor dat je een zwart scherm krijgt na 1 minuut inactiviteit in MP en dan is de TV dus zo goed als uit
Met 1 druk op de afstandbediening activeer je het geheel weer. Misschien heb je d'r wat aan.
@iedereen die via mappen door films gaat:
Waarom maken jullie niet genres aan als: Xvid, FullHD, Disney, Actie, etc....
Hiermee kun je wel de 'Title view' gebruiken en toch via genre gemakkelijk navigeren.
Ik gebruik altijd de 'Title view' en navigeer via genre en de 1e letter van de film (zeg maar sms invoer om zo snel te scrollen)
Hiermee kun je wel de 'Title view' gebruiken en toch via genre gemakkelijk navigeren.
Ik gebruik altijd de 'Title view' en navigeer via genre en de 1e letter van de film (zeg maar sms invoer om zo snel te scrollen)
daar kan ik niets aan toevoegen.. zo werkt het idd zoals Leon het zou willen ..ThaClown schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
Verwijderd
Terwijl mijn spullen langzaam aan aankomen om mijn HTPC mee te bouwen ben ik aan het oefenen met MP.
Ik ben dus compleet nieuw met MP en vuur ik hier dus een complete noob vraag af.
Ik geraak er niet uit hoe je covers in MP kan te voorschijn halen bij het selecteren van een album.
Het vreemde is dat het met sommige albums dus wel lukt .. met andere helemaal niet ondanks dat er ook een front.jpg in dezelfde map van de songs staat .... wat doe ik mis
Ik heb al vergeleken tussen de mappen die werken en niet werken ... ik geraak er niet uit
Heeft het met de grootte van de .jpg file te maken .. met de benaming ... help
Ik ben dus compleet nieuw met MP en vuur ik hier dus een complete noob vraag af.
Ik geraak er niet uit hoe je covers in MP kan te voorschijn halen bij het selecteren van een album.
Het vreemde is dat het met sommige albums dus wel lukt .. met andere helemaal niet ondanks dat er ook een front.jpg in dezelfde map van de songs staat .... wat doe ik mis
Ik heb al vergeleken tussen de mappen die werken en niet werken ... ik geraak er niet uit

Heeft het met de grootte van de .jpg file te maken .. met de benaming ... help
Klinkt inderdaad goed ThaClown. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat gedaan hebt en hoe je het genre gelinkt hebt aan 1 specifieke map met films op je HDD ?ThaClown schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
front.jpg moet folder.jpg zijn volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:
Het vreemde is dat het met sommige albums dus wel lukt .. met andere helemaal niet ondanks dat er ook een front.jpg in dezelfde map van de songs staat
Daarnaast worden er in je Cache directory ook hoesjes van muziek opgeslagen.
[ Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 15-04-2008 18:27 ]
Verwijderd
Neenee ... ik zei gewoon front.jpg als vb.-Leon- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:27:
[...]
front.jpg moet folder.jpg zijn volgens mij.
Daarnaast worden er in je Cache directory ook hoesjes van muziek opgeslagen.
De .jpg's hebben wel degelijk een naam ... alleen werkt het dus bij de éne wel en bij de andere niet .. het is nu net dat wat ik net zo vreemd vind

He ff een vraagje tussendoor, als jullie binnen media portal een iso-tje laden (wat dus via daemontools gebeurd) hoe lang duurt dit dan? Heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb het gevoel dat dit nu veel langer duurt. Zeg maar ongeveer 20 seconden. Terwijl dit voor de herinstallatie niet het geval was, toen starten de film gewoon direct. Hoe lang duurt dit bij jullie?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
zo lang duurt het ongeveer ook bij mij.Operations schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:04:
He ff een vraagje tussendoor, als jullie binnen media portal een iso-tje laden (wat dus via daemontools gebeurd) hoe lang duurt dit dan? Heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb het gevoel dat dit nu veel langer duurt. Zeg maar ongeveer 20 seconden. Terwijl dit voor de herinstallatie niet het geval was, toen starten de film gewoon direct. Hoe lang duurt dit bij jullie?
Gaat iig niet super snel.
Maar ja, die 20 sec maakt me ook niet uit
Nou genre gelinkt aan 1 map heb ik niet... ik heb 3 mappen (op 3 HDD's) met films door elkaar.-Leon- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:24:
[...]
Klinkt inderdaad goed ThaClown. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat gedaan hebt en hoe je het genre gelinkt hebt aan 1 specifieke map met films op je HDD ?
Ik houdt de standaard genres van IMDB/MovieMeter aan (deze zijn meestal prima), maar zelf heb ik nog Kids (zodat ik alleen kinderfilms kan weergeven) en Flairbartending (mijn hobby baarvan ik meer dan 24 DVD's heb)
Zodra ik een kinderfilm of flairbartending film rip/download, geef ik de genre 1x aan (in de MP Config onder Movies - Movie Database)... dus dat is per film even werk.
Onderscheid tussen Xvid, DVD en HD maak ik niet, een film is een film voor mij..
Ik zou wel graag (net zoals bij TV Series) een logo bij films willen zoals: 1080p, 720p en DVD rip....
Maar dat is nog geen optie voor zover ik weet.
Zie ook MP Setup Movies
Ook nuttige info MP Centrale Database
ISO laden is voor mij vrijwel direct trouwens....
Mmmm, ik haal de films dan wel van een server af dus iets langer kan ik mij voorstellen. Welke Daemon Tools versie gebruik je?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:11:
Bij mij duurt het alvast geen 20sec. ... eerder onmiddelijk
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Maar heb jij in MP dan ook alle films van die 3 HDD's door elkaar staan in 1 lijst/filmstrip? Dat is namelijk wat ik dus niet wil. Ik wil dus onderscheid tussen HDDVD & Disney DVD's. Ik wil dus niet dat ik tussen de 50 X264 films ook nog eens een lijst van 30 Disney films komt te staan.ThaClown schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:49:
[...]
Nou genre gelinkt aan 1 map heb ik niet... ik heb 3 mappen (op 3 HDD's) met films door elkaar.
Ik zal eens gaan stoeien met het toekennen van genre's. Het liefst wil ik dus zelf een genre kunnen aanmaken en onder die hoofdselectie dus alle films zien die ik daar wil hebben.
@-Leon-:
Dat kan toch?
Zelf een genre aanmaken en deze koppelen aan films...
Je zou ook films kunnen koppelen aan je naam of genre 'normaal' waarin je alleen de films stopt die je wilt zien...
Ik gebruik alleen de filmstrip eigenlijk.... en daar staan (afhankelijk van welk genre ik kies) idd alle films in
Dat kan toch?
Je zou ook films kunnen koppelen aan je naam of genre 'normaal' waarin je alleen de films stopt die je wilt zien...
Ik gebruik alleen de filmstrip eigenlijk.... en daar staan (afhankelijk van welk genre ik kies) idd alle films in
[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 16-04-2008 16:55 ]
'k heb er net mee zitten spelen ThaClown en maar 1 woord: GEWELDIG!!!ThaClown schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:43:
@-Leon-:
Dat kan toch?
Ik wist dus niet dat je zelf genres kon toevoegen, 'k moet nu alleen nog overwegen of ik alle genres eruit knal (zoals Actie, Thriller, etc.) om de lijst te verkleinen (nadeel is dan dat ie ze ook weg haalt uit de IMDB info), maar in de onderliggende mappen krijg ik nu netjes de films te zien die ik bijv. aan het genre 'Disney DVD' heb toegevoegd en ik zie ook gelijk of ik ze al wel of niet bekeken heb!!!
Het zal even wat werk zijn om alle films toe te wijzen, maar hiermee kan ik wel doen wat ik wil!
TNX!!!
'k denk dat ik trouwens dit maar ga doen als RC1 uit is, want anders kan ik binnenkort weer overnieuw beginnen
Tnx for the help! De laatste finetuning kan ik hier mee voor elkaar krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 16-04-2008 21:03 ]
Verwijderd
Daemon Tools Lite 4.12.2Operations schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:18:
[...]
Mmmm, ik haal de films dan wel van een server af dus iets langer kan ik mij voorstellen. Welke Daemon Tools versie gebruik je?
Verwijderd
Bedankt voor de tip maar dit betreft het streamen van trailers via het internet.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:32:
[...]
Onder plugins staat iets over MyTrailers, heb er zelf niet naar gekeken, maar misschien dat dat je kan helpen?
Iemand anders nog tips?
Verwijderd
Weet jij toevallig of je de aan de genres ook een plaatje kan toevoegen?ThaClown schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
Mooi dat het werkt, ik wilde eerst ook alle genres weghalen maar nu wil ik toch ook de standaard IMDB info... Wat ik nu rot vind is dat de genres van IMDB en Moviemeter twee verschillende talen zijn... (Action = Actie) maar dat vind ik details.-Leon- schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:45:
[...]
'k heb er net mee zitten spelen ThaClown en maar 1 woord: GEWELDIG!!!
Ik wist dus niet dat je zelf genres kon toevoegen, 'k moet nu alleen nog overwegen of ik alle genres eruit knal (zoals Actie, Thriller, etc.) om de lijst te verkleinen (nadeel is dan dat ie ze ook weg haalt uit de IMDB info)
TNX!!!
'k denk dat ik trouwens dit maar ga doen als RC1 uit is, want anders kan ik binnenkort weer overnieuw beginnen
Tnx for the help! De laatste finetuning kan ik hier mee voor elkaar krijgen.
Ik ga idd ook alles omgooien als RC1 uit is, heb ook gelijk maar een nieuwe PSU besteld voor mijn HTPC die extra stil is (als ik toch bezig ben he
Geloof het niet... zou wel tof zijn idd, goed idee!Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 03:07:
Weet jij toevallig of je de aan de genres ook een plaatje kan toevoegen?
Ja heb je dan geen last van dat gekke menu wat die steeds wil laden? Ik gebruikte juiste oudere versies omdat ik anders steeds dat menu naar voren kreeg.
Dat herken ik inderdaad ook en daarom heb ik er maar voor gekozen om alleen voor MovieMeter te gaan en IMDB achterwege te laten. Het vervelende is dat de haken <> die gebruikt worden voor vette tekst op moviemeter niet gefilterd worden door MP en je dus bij het aantal sterren iets te zien hebt als:ThaClown schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:34:
[...]
Mooi dat het werkt, ik wilde eerst ook alle genres weghalen maar nu wil ik toch ook de standaard IMDB info... Wat ik nu rot vind is dat de genres van IMDB en Moviemeter twee verschillende talen zijn... (Action = Actie) maar dat vind ik details.
Ik ga idd ook alles omgooien als RC1 uit is, heb ook gelijk maar een nieuwe PSU besteld voor mijn HTPC die extra stil is (als ik toch bezig ben he)
<b>1358</b>
Wat die genres betreft. Ik denk dat het probleem opgelost kan worden door er een nummer voor te zetten, dus bijv:
1. X264
2. Disney DVD
3. Muziek DVD
en als de lijst lang genoeg is voor 1 pagina dan vallen de rest van de genres weer op de 2e pagina
We zijn iig weer lekker aan te tweaken
Ik krijg in mijn genres maar geen jpegs te zien, zijn folder.jpeg.
Het maakt niet uit welke view ik kies, filmstrip of icons of wat dan ook.
Iemand suggestie?
http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/blackburst/genres.jpg
Iemand suggestie?
[ Voor 29% gewijzigd door blackburst op 17-04-2008 11:05 ]
Werkt MP hetzelfde als XBMC, dat als je een iso, ingepakt hebt in 50mb rar bestandjes, gewoon af kan spelen zonder uit te pakken op een alternatieve lokatie? Dus dat je gewoon het eerste rar bestand aan klikt en hij automatisch ziet dat het een iso is om deze vervolgens te mounten via daemontools vauit MP...
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
pfff geen idee... waarom niet even uitpakken als 1 bestand?The FLow schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:09:
Werkt MP hetzelfde als XBMC, dat als je een iso, ingepakt hebt in 50mb rar bestandjes, gewoon af kan spelen zonder uit te pakken op een alternatieve lokatie? Dus dat je gewoon het eerste rar bestand aan klikt en hij automatisch ziet dat het een iso is om deze vervolgens te mounten via daemontools vauit MP...
Verwijderd
Ik ga vanavond een experimenteren met de myvoice plugin ...zodat het media portal helemaal voice gestuurd kan worden
-------------------------Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
[...]
Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.
Thaclown wrote:
Yep... zie hier.
------------------------------
Thaclown, ik heb hetzelfde probleem als Neefdave, alleen de link is dood. Heb al gezocht maar kon het niet vinden? Heb jij nog een link naar de goede link
[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 17-04-2008 18:17 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Kan iemand helpen met het volgende:
ik heb mediaportal pc via SPDIF aangesloten op mijn 5.1 receiver
echter als ik H264 media afspeel met DTS of Dolby digital audio dan krijg ik alleen een stereo op mn receiver
Dvd´s Divx over spdif gaat wel gewoon goed
powerdvd speelt dezelfde blue-ray rip wel goed af met 5.1
EDIT: het zijn .ts files
ik heb mediaportal pc via SPDIF aangesloten op mijn 5.1 receiver
echter als ik H264 media afspeel met DTS of Dolby digital audio dan krijg ik alleen een stereo op mn receiver
Dvd´s Divx over spdif gaat wel gewoon goed
powerdvd speelt dezelfde blue-ray rip wel goed af met 5.1
EDIT: het zijn .ts files
[ Voor 4% gewijzigd door rikm op 17-04-2008 21:08 ]
Where ever you go, there you are
Goed afspelen van een iso is met de nieuwste versie daemon tools duidelijk verbeterd!
Heb toch nog 1 probleempie, af en toe heb ik toch nog een film waarbij de subs het niet doen. Ik heb geinstalleerd:
- CoreAVC
- FDDshow
- PowerDVD
Iemand een idee wat ik nog meer kan installeren om echt alle subs te kunnen spelen? Hij werkt wel want op mijn gewone pc spelen de subs wel af als ik de film bekijk met powerdvd.
Heb toch nog 1 probleempie, af en toe heb ik toch nog een film waarbij de subs het niet doen. Ik heb geinstalleerd:
- CoreAVC
- FDDshow
- PowerDVD
Iemand een idee wat ik nog meer kan installeren om echt alle subs te kunnen spelen? Hij werkt wel want op mijn gewone pc spelen de subs wel af als ik de film bekijk met powerdvd.
Verwijderd
Dit vroeg ik 5 posts hierboven ookblackburst schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:01:
Ik krijg in mijn genres maar geen jpegs te zien, zijn folder.jpeg.
Iemand suggestie?
Hoop dat iemand een oplossing weet
Ik ben zeer benieuwd hoe dat in elkaar steekt en wat je bevindingen zijn! Met wat voor microfoon ga je dat doen? Een condensator microfoon die je in je MP-ruimte (woonkamer) ophangt?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:31:
Ik ga vanavond een experimenteren met de myvoice plugin ...zodat het media portal helemaal voice gestuurd kan worden
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
De nieuwste versie van Monochrome ondersteund de nieuwste versie van uitzending gemist... update beide eens...Mystikal schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:17:
[...]
-------------------------
Thaclown wrote:
Yep... zie hier.
------------------------------
Thaclown, ik heb hetzelfde probleem als Neefdave, alleen de link is dood. Heb al gezocht maar kon het niet vinden? Heb jij nog een link naar de goede link
Ben er ook eens benieuwd naar. Kan me voorstellen dat als de muziek/film wat hard staat hij niet in staat gaan zijn je te horen?Ras schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 02:02:
[...]
Ik ben zeer benieuwd hoe dat in elkaar steekt en wat je bevindingen zijn! Met wat voor microfoon ga je dat doen? Een condensator microfoon die je in je MP-ruimte (woonkamer) ophangt?
Tenzij je natuurlijk een mike voor je mond gaat houden, maar dan kan je al evengoed een remote nemen.
Verwijderd
in eerste in stantie probeer ik het meet een headset microfoontje, deze gaan ik later vervangen door een bluetooth oortje.....
mijn eerste poging gisteren leverde niet veel op ...mp herkent of e plugin niet goed of hij herkent mijn stem niet goed
mijn eerste poging gisteren leverde niet veel op ...mp herkent of e plugin niet goed of hij herkent mijn stem niet goed
Dit moet je ook doen als je nuchter bent...:)Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:49:
in eerste in stantie probeer ik het meet een headset microfoontje, deze gaan ik later vervangen door een bluetooth oortje.....
Er is een nieuwe versie van CORE AVC PRO 1.7
http://www.coreavc.com/
http://www.coreavc.com/
Yeahh, eindelijk de BDA drivers van m'n FireDTV onder Windows Vista x64 aan de praat gekregen!
Werkt behoorlijk goed onder MediaPortal. Alleen het zappen gaat erg traag als Timeshifting aan staan (zo'n 5 sec).
Het grootste 'probleem': ik moet timeshift aanzetten voor een stabiele en correcte weergave van het TV-signaal.
Zonder timeshift
* Stotterend beeld
* Bij aspect-ratio 'normaal' altijd een 4:3 weergave, ook bij breedbeeld. Alleen met handmatig aspect-ratio op 'stretch' is het beeld correct
* Zappen gaat "snel"
Zonder timeshift
* Vloeiend beeld
* Direct het juiste aspect-ratio
* Zappen gaat erg traag
Ik gebruik de FFDshow codecs. Iemand die bovenstaand kan verklaren?
Werkt behoorlijk goed onder MediaPortal. Alleen het zappen gaat erg traag als Timeshifting aan staan (zo'n 5 sec).
Het grootste 'probleem': ik moet timeshift aanzetten voor een stabiele en correcte weergave van het TV-signaal.
Zonder timeshift
* Stotterend beeld
* Bij aspect-ratio 'normaal' altijd een 4:3 weergave, ook bij breedbeeld. Alleen met handmatig aspect-ratio op 'stretch' is het beeld correct
* Zappen gaat "snel"
Zonder timeshift
* Vloeiend beeld
* Direct het juiste aspect-ratio
* Zappen gaat erg traag
Ik gebruik de FFDshow codecs. Iemand die bovenstaand kan verklaren?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Verwijderd
Welke TV-kaarten worden eigenlijk ondersteund? Ik heb een ASUS P7131 met de laatste drivers en in Media Portal wordt een IP-adres gevraagd?
Ik gebruik MP1 RC1 op Vista 64 SP1 maar soms crashed het.
(van alles de laatste drivers, specs zie sig)
Verwijderd
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/tvcardsVerwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:47:
Welke TV-kaarten worden eigenlijk ondersteund? Ik heb een ASUS P7131 met de laatste drivers en in Media Portal wordt een IP-adres gevraagd?Ik gebruik MP1 RC1 op Vista 64 SP1 maar soms crashed het.
De nieuwe TV-Server ondersteun in princiepe alle TV kaarten, zoalang je WDM drivers maar werken. Dat ip adres dat hij vraagt heeft te maken met dat de TV Server gebruikt maakt (en dus verbinding moet maken) met een SQL server op je systeem. Dat IP address is dus je localhost (127.0.0.1). Bij de SQL server wordt een sa account gemaakt, ik wist niet wat het wachtwoord daarvan was dus heb ik het gereset naar iets wat ik kon onthouden. Misschien een beetje lastig ... maar dan werkt het ookVerwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:47:
Welke TV-kaarten worden eigenlijk ondersteund? Ik heb een ASUS P7131 met de laatste drivers en in Media Portal wordt een IP-adres gevraagd?Ik gebruik MP1 RC1 op Vista 64 SP1 maar soms crashed het.
Lees vooral goed de Wiki op de site van Mediaportal door!
Verwijderd
Ok, dat ding blijft dus crashen vlak na het opstarten... 

Het is niet het enige programma dat problemen geeft: TV-applicatie voor ASUS P7131 gezocht
Dus nu ook na Vista SP1 nog steeds problemen, ondanks hun beloftes om veel meer hardware en software te ondersteunen...
(is trouwens niet het enige probleem)

Het is niet het enige programma dat problemen geeft: TV-applicatie voor ASUS P7131 gezocht
Dus nu ook na Vista SP1 nog steeds problemen, ondanks hun beloftes om veel meer hardware en software te ondersteunen...
(is trouwens niet het enige probleem)
RC1 "one click install" gaat nog niet helemaal soepel:

Ik heb net een schone install van Windows gedaan en ga zo ook voor de RC1 
Eens kijken of ik ook tegen problemen aan loop.
Eens kijken of ik ook tegen problemen aan loop.
Hier geen problemen gehad met die installatie.catchingfire schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:46:
RC1 "one click install" gaat nog niet helemaal soepel:
[afbeelding]
** EDIT **
Tip voor degene die het misschien vergeten:
Zorg dat je zoveel mogelijk settings exporteert voordat je een schone install doet. Dit kan voor ffdshow, TV-Series Logo Configuration, TV-Series Watched Flags (onder plugin configuratie --> Import Settings --> Import/Export Watched Flags), TV-Server (al je kanalen en evt. aangemaakte groepen).
Scheelt een hoop werk bij reinstall
[ Voor 40% gewijzigd door -Leon- op 19-04-2008 15:10 ]
Nog effe een vraagje, misschien dat iemand het weet, maar op MP forum kan ik er weinig over vinden.
Met de TV-Series Plugin had ik voorheen de "Series View Settings (onder tab "MediaPortal Display Control in TV-Series plugin configuratie) op TEXT staan, maar Graphical vind ik mooier. Enige nadeel daarvan is dat de banners die die weergeeft in MP mijn beeld van boven naar beneden bedekken en niet netjes in het vak komen waar de series in staan als hij op TEXT staat.
Weet iemand of hier een fix voor is?
Met de TV-Series Plugin had ik voorheen de "Series View Settings (onder tab "MediaPortal Display Control in TV-Series plugin configuratie) op TEXT staan, maar Graphical vind ik mooier. Enige nadeel daarvan is dat de banners die die weergeeft in MP mijn beeld van boven naar beneden bedekken en niet netjes in het vak komen waar de series in staan als hij op TEXT staat.
Weet iemand of hier een fix voor is?
Verwijderd
Bij mij werkt MP TV Series niet meer? Iemand anders ook last van bij RC1 versie?
De configuratie loopt vast.
Verwijderd
Wellicht een domme vraag maar heb ik nu een TV kaart nodig voor Media Portal 1.0 RC1 of kan ik het gewoon via internet streamen?
"Versie 1.0 bevat onder andere een geheel nieuwe en zelf ontwikkelde module met de naam TV-Server, waarmee televisie bekeken en opgenomen kan worden"
"Versie 1.0 bevat onder andere een geheel nieuwe en zelf ontwikkelde module met de naam TV-Server, waarmee televisie bekeken en opgenomen kan worden"
Alles werkt hier prima, zelfs nog beter dan voorheenVerwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 02:49:
Bij mij werkt MP TV Series niet meer? Iemand anders ook last van bij RC1 versie?
Ik heb dus ook zelf gemaakte video's. Die wil ik dus in de movie database een rating meegeven, als ik een 10 geef ( zelfdunk ), krijg ik maar 9 sterren gevuld en een 11 kan je niet geven.
Hoe krijg ik alle sterren gevuld ?
Hoe krijg ik alle sterren gevuld ?
Ik heb net de TV-Gemist plugin geinstalleerd maar op 9 v/d 10 afleveringen (als ik er 1 selecteer) krijg ik eerst de 'zandloper' (scrollbarretje) te zien en vervolgens een zwart scherm maar geen beeld.
Dit kwam voor bij zowel De Lama's als 71 Graden Noord (waar ik wel beeld kreeg maar geen geluid) en nog wat andere tests.
Als ik de aflevering via de site wil bekijken werkt het wel gewoon.
Iemand die ditzelfde probleem heeft of gehad heeft en de oplossing weet?
Dit kwam voor bij zowel De Lama's als 71 Graden Noord (waar ik wel beeld kreeg maar geen geluid) en nog wat andere tests.
He das gek, heeft bij mij altijd gewerkt maar heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Ik hoor wel geluid maar zie geen beeld. Wellicht iets mis met de plugin?-Leon- schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:08:
Ik heb net de TV-Gemist plugin geinstalleerd maar op 9 v/d 10 afleveringen (als ik er 1 selecteer) krijg ik eerst de 'zandloper' (scrollbarretje) te zien en vervolgens een zwart scherm maar geen beeld.
RC1 geprobeerd in de hoop dat dat mijn TV-problemen op zou lossen. Nu werkt de hele TV(-server) niet meer
De kanalen zijn in TV-server gevonden. Ik gebruiker MySQL als database (door MP zelf laten installeren). Op dezelfde computer de TV-client opgestart en krijg de volgende melding:
De tv-gids werkt dan wel weer goed.
Dit alles onder Vista Ultimate x64. De laptop draait onder Windows XP.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

De kanalen zijn in TV-server gevonden. Ik gebruiker MySQL als database (door MP zelf laten installeren). Op dezelfde computer de TV-client opgestart en krijg de volgende melding:
- Unable to connect to the tvserver
Connected to database - Connected to TvServer
- Connection to TV service lost
De tv-gids werkt dan wel weer goed.
Dit alles onder Vista Ultimate x64. De laptop draait onder Windows XP.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Beste mensen,
Inmiddels ben ik ook bezig MediaPortal helemaal draaiende te krijgen. Ik heb op het moment zoveel mogelijk de instellingen van ThaClown gebruikt, maar krijg iets heel irritants bij mijn geripte films.
Ik krijg de mooie filmstrip en als ik dan een film kies, dan krijg ik netjes het logo van het productiebedrijf en daarna wordt het beeld zwart en hoor ik op de achtergrond het muziekje van de titelmenu. Als ik daarna op play of ok druk dan begint de film gelijk te spelen of als ik pas op i druk dan krijg ik het titelmenu te zien.
Hoe krijg ik gelijk het titelmenu?
Groetjes een beginneling
Inmiddels ben ik ook bezig MediaPortal helemaal draaiende te krijgen. Ik heb op het moment zoveel mogelijk de instellingen van ThaClown gebruikt, maar krijg iets heel irritants bij mijn geripte films.
Ik krijg de mooie filmstrip en als ik dan een film kies, dan krijg ik netjes het logo van het productiebedrijf en daarna wordt het beeld zwart en hoor ik op de achtergrond het muziekje van de titelmenu. Als ik daarna op play of ok druk dan begint de film gelijk te spelen of als ik pas op i druk dan krijg ik het titelmenu te zien.
Hoe krijg ik gelijk het titelmenu?
Groetjes een beginneling
Verwijderd
ik heb een vaag probleem,
ik heb een panasonic 42pv70 met mijn media center waar mediaportal op draait hierop aangesloten.
wanneer ik een film via mediaportal kijk heb ik wanneer er vlakken zijn met dezelfde kleur van die kringen. Het is een beetje een vage uitleg maar wanneer ik een zwart vlak heb dan is deze opgebouwd uit kringen die allemaal een beetje een andere kleur hebben. Hierdoor lijkt het niet geheel niet helemaap scherp.
Dit probleem heb ik alleen wanneer de vlakken een groter formaat hebben. de kleine dingen zijn wel scherp.
Het rare is dat het probleem zich alleen voordoet in mediaportal. Wanneer ik dezelfde film via Media player classic afspeel heb ik het niet.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen. Ik stel de vraag hier maar omdat ik het zelf niet eens normaal kan uitleggen laat staan zoeken op het probleem.
ik heb een panasonic 42pv70 met mijn media center waar mediaportal op draait hierop aangesloten.
wanneer ik een film via mediaportal kijk heb ik wanneer er vlakken zijn met dezelfde kleur van die kringen. Het is een beetje een vage uitleg maar wanneer ik een zwart vlak heb dan is deze opgebouwd uit kringen die allemaal een beetje een andere kleur hebben. Hierdoor lijkt het niet geheel niet helemaap scherp.
Dit probleem heb ik alleen wanneer de vlakken een groter formaat hebben. de kleine dingen zijn wel scherp.
Het rare is dat het probleem zich alleen voordoet in mediaportal. Wanneer ik dezelfde film via Media player classic afspeel heb ik het niet.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen. Ik stel de vraag hier maar omdat ik het zelf niet eens normaal kan uitleggen laat staan zoeken op het probleem.
De oplossing:KnoppenSpook schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:12:
Ik heb een redelijk irritant probleem met Mediaportal.
TV kijken (DVB-T, Digitenne), Foto's en DVD gaat allemaal goed.
Echter als ik radiostreams of mp3/ flac/ ogg wil luisteren (via my radio, of music dus) freezed na zo'n 5 seconden de GUI van MediaPortal.
Muziek speelt gewoon door, maar de titels scrollen niet meer en de GUI reageert niet meer op key presses.
Als codec heb gewoon standaard de BASS library staan. Verder DirectSound naar mijn soundcard (onboard realtek, op een GigaByte GA-MA69GM-S2H)
Verder standaard Windows XP, ffdshow voor tv en audio van dvd en tv.
Iemand enig idee?
ATI Catalyst 7.2 drivers installeren, vanaf 7.3 zit er een bug in. MP wil daar niet omheen proggen, omdat ze dan misschien andere fouten introduceren. Kijk ook op het forum van MP.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Mwa kan ook anders, je moet in de XML files "flipy=true weghalen dan werkt het ook met de nieuwste drivers.Of skin blue two gebruiken.KnoppenSpook schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:09:
[...]
De oplossing:
ATI Catalyst 7.2 drivers installeren, vanaf 7.3 zit er een bug in. MP wil daar niet omheen proggen, omdat ze dan misschien andere fouten introduceren. Kijk ook op het forum van MP.
[ Voor 3% gewijzigd door rav994 op 20-04-2008 22:41 ]
Goeie opmerking. Maar ik gebruikte de default 'blue two' skin. Maar kreeg nog steeds vastlopers in de GUI bij het spelen van muziek.rav994 schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:39:
[...]
Mwa kan ook anders, je moet in de XML files "flipy=true weghalen dan werkt het ook met de nieuwste drivers.Of skin blue two gebruiken.
Heeft blue two ook flipy=true? Dan ga ik dat nog proberen met nieuwere drivers.
Sinds gisteren dus een schone RC1 install en gelijk de nieuwste PowerDVD erop geknald voor de codecs, alleen nu merk ik dat als ik de tv gids bekijk dat het beeld af en toe (niet willekeurig) begint te knipperen.
MPEG2 Codec: Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD8)
Daarnaast als ik gebruik maak van de Postprocessing opties van ffdshow bij tv kijken, dan ziet de scrollbar van RTL7 er niet strak meer uit, maar word 'ie weer wazig alsof het deinterlacen niet meer goed gaat.
Iemand anders deze problemen ook?
MPEG2 Codec: Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD8)
Daarnaast als ik gebruik maak van de Postprocessing opties van ffdshow bij tv kijken, dan ziet de scrollbar van RTL7 er niet strak meer uit, maar word 'ie weer wazig alsof het deinterlacen niet meer goed gaat.
Verwijderd
Hoi, ik ben ook al een tijd nu aan de gang met mediaportal en moet zeggen vind het een leuk programma. Maar sommige dingen krijg ik niet voor elkaar zoals ik het wil.
ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen met de volgende vragen:
1 Hoe moet ik mijn parsing expression instellen voor een dvd bij de TVseries plugin als mijn root er zo uit zit
server\videos\series\lost\season 1\dvd 1\.... (hier staat dan de video_Ts map
Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar.....
2 Ik wil mijn Tvserie banners onderelkaar bij de skin monochrome en de tekst links ernaast (waar al div. foto's van hier hebben gestaan maar kan niet vinden waar ik dat kan instellen of moet wijzigen....
Alvast bedankt voor de info!!
Groetjes Wibor
1 Hoe moet ik mijn parsing expression instellen voor een dvd bij de TVseries plugin als mijn root er zo uit zit
Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar.....
2 Ik wil mijn Tvserie banners onderelkaar bij de skin monochrome en de tekst links ernaast (waar al div. foto's van hier hebben gestaan maar kan niet vinden waar ik dat kan instellen of moet wijzigen....
Alvast bedankt voor de info!!
Groetjes Wibor
Ben niet 100% zeker, maar volgens mijn ondersteunt die plugin geen DVD's en laad hij enkel losse files.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:30:
Hoi, ik ben ook al een tijd nu aan de gang met mediaportal en moet zeggen vind het een leuk programma. Maar sommige dingen krijg ik niet voor elkaar zoals ik het wil.
Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar....
Heb RC1 geprobeerd, maar is bij mij erg traag en probleem met ISO draaien.
Ben weer terug naar 2.3.0, maar database is leeg in config, kan dus niets editten.
Als ik MP opstart, kan ik gewoon alle films enz bekijken, dus het is ergens opgeslagen, maar waar.
Zou ik dat ook gewoon kunnen terug zetten.
Ik heb nu de serie Thunderbirds, als ik die in de config zou zetten, ben ik de gehele database kwijt ?
Iemand suggestie ?
Ben weer terug naar 2.3.0, maar database is leeg in config, kan dus niets editten.
Als ik MP opstart, kan ik gewoon alle films enz bekijken, dus het is ergens opgeslagen, maar waar.
Zou ik dat ook gewoon kunnen terug zetten.
Ik heb nu de serie Thunderbirds, als ik die in de config zou zetten, ben ik de gehele database kwijt ?
Iemand suggestie ?
Verwijderd
Ik heb vrijwel geen ervaring met mediaportal.
Bij installeren mediaportal ( de laatste nieuwe versie) vraagt ie continue naar mysql server.
bij installatie heb ik dus ook aangegeven dat pc standalone gebruikt wordt.
dus wil hem niet gebruiken in een netwerk.
sowieso vraagt ie naar een wachtwoord, wat ik helemaal niet weet.
In mediaportal zelf alle kanalen gevonden, maar kan ze niet bekijken.(door sql sever)
Hoe kan ik dit server gedeelte uitschakelen?
Hardware: floppydtv met alphacrypt tvhome digitaal
Bij installeren mediaportal ( de laatste nieuwe versie) vraagt ie continue naar mysql server.
bij installatie heb ik dus ook aangegeven dat pc standalone gebruikt wordt.
dus wil hem niet gebruiken in een netwerk.
sowieso vraagt ie naar een wachtwoord, wat ik helemaal niet weet.
In mediaportal zelf alle kanalen gevonden, maar kan ze niet bekijken.(door sql sever)
Hoe kan ik dit server gedeelte uitschakelen?
Hardware: floppydtv met alphacrypt tvhome digitaal
tjah, misschien had je de installatie procedure iets aandachtiger moeten volgen, er wordt op een gegeven moment gevraagd naar wat je wilt hebben.. sql express 2005 of mysql, hier wordt ook aangegeven wat het wachtwoord is (MediaPortal), deze moet je dus invullen bij je TV server configuratie....
waarom het er ingebouwd zit zal wel komen omdat het een combo pakket is van mediaportal en tv server....
waarom het er ingebouwd zit zal wel komen omdat het een combo pakket is van mediaportal en tv server....
De Tv-Server vereist een database om z'n instellingen in op te slaan. Het makkelijkst is een MySQL database, deze kun je door de setup zelf laten installeren.
Het wachtwoord is standaard 'MediaPortal' voor de root-gebruiker van de database. Dat wordt door de TvServer gebruikt, zul je zelf nooit gebruiken tenzij je ook toegang moet hebben tot de database.
Ik blijf meldingen 'RemoteControl: Error getting server Instance - De externe host heeft een verbinding verbroken' krijgen... in de TvServer config zie ik dat de timeshifting aanspringt maar MediaPortal geeft vervolgens de melding 'Connecto to TV service lost' en die andere melding verschijnt dan in het logboek.
Het lijkt er dus op dat Windows een verbinding verbreekt. De firewall staat uit, want zou het kunnen zijn
Op m'n laptop (Windows XP) lukt het wel. En via VLC kan ik de stream ook zonder problemen soepel afspelen.
Het wachtwoord is standaard 'MediaPortal' voor de root-gebruiker van de database. Dat wordt door de TvServer gebruikt, zul je zelf nooit gebruiken tenzij je ook toegang moet hebben tot de database.
Ik blijf meldingen 'RemoteControl: Error getting server Instance - De externe host heeft een verbinding verbroken' krijgen... in de TvServer config zie ik dat de timeshifting aanspringt maar MediaPortal geeft vervolgens de melding 'Connecto to TV service lost' en die andere melding verschijnt dan in het logboek.
Het lijkt er dus op dat Windows een verbinding verbreekt. De firewall staat uit, want zou het kunnen zijn
Ach, ze hadden ook best SQLite kunnen gebruiken. Lijkt me persoonlijk een stuk makkelijk dan zo'n enorm beest als MSSQL of MySQL erop te zetten...Sa1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:53:
tjah, misschien had je de installatie procedure iets aandachtiger moeten volgen, er wordt op een gegeven moment gevraagd naar wat je wilt hebben.. sql express 2005 of mysql, hier wordt ook aangegeven wat het wachtwoord is (MediaPortal), deze moet je dus invullen bij je TV server configuratie....
[ Voor 26% gewijzigd door Priet op 21-04-2008 20:57 ]
Verwijderd
Waarom moet het allemaal weer zo ingewikkeld? Van MS kan je zeggen wat je wilt, maar daar moet je tenminste niet beginnen klooien met databases en zo. Blijft me verder wel om het even, mijn tv-kaart werkt op geen van beiden. Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar als het zelfs na een verse installatie van Vista SP1 nog crasht, dan hoeft het voor mij niet meer...
Ik ben gewoon op zoek naar een simpel programma'tje zoals Media Player Classic waarmee ik wat tv kan kijken, maar blijkbaar is dat anno 2008 te veel gevraagd...
Ik ben gewoon op zoek naar een simpel programma'tje zoals Media Player Classic waarmee ik wat tv kan kijken, maar blijkbaar is dat anno 2008 te veel gevraagd...
Verwijderd
opgelet met sql server, password is hoofdlettergevoelig. mediaportal klopt, maar je moet het zo intypen: MediaPortal
Bedankt voor jullie hulp
Bedankt voor jullie hulp
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 23:00 ]
je hebt opzich wel gelijk, mediacenter van ms werkt gewoon. Niet ingewikkeld en het doet wat het moet doen (de ondersteuning van dvb-c nagelaten). Ik denk dan ook dat er veel gebruikers terug zullen stappen naar mediacenter wanneer deze DVB-C goed ondersteund (native, dus ook EPG en teletekst). Echter is het natuurlijk wel zo dat mediaportal wel veeeeel meer mogelijkheden tot z'n beschikking heeft, daaruit komt ook de db voort.Voor alles is een reden.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:54:
Waarom moet het allemaal weer zo ingewikkeld? Van MS kan je zeggen wat je wilt, maar daar moet je tenminste niet beginnen klooien met databases en zo. Blijft me verder wel om het even, mijn tv-kaart werkt op geen van beiden. Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar als het zelfs na een verse installatie van Vista SP1 nog crasht, dan hoeft het voor mij niet meer...
Daarnaast heeft Media Portal veel meer mogelijkheden. Meer mogelijkheden betekent meer instelmogelijkheden -> ingewikkelder. Tevens wordt er meer hardware ondersteunt (bv ook niet MCE-gelicenceerde afstandbedieningen werken). Ik vind het een geweldig programma. Maar ik ben het met je eens dat de eerste installatie lastig en tijdrovend is.Sa1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:15:
[...]
je hebt opzich wel gelijk, mediacenter van ms werkt gewoon. Niet ingewikkeld en het doet wat het moet doen (de ondersteuning van dvb-c nagelaten). Ik denk dan ook dat er veel gebruikers terug zullen stappen naar mediacenter wanneer deze DVB-C goed ondersteund (native, dus ook EPG en teletekst). Echter is het natuurlijk wel zo dat mediaportal wel veeeeel meer mogelijkheden tot z'n beschikking heeft, daaruit komt ook de db voort.Voor alles is een reden.
Verwijderd
Heb ik ook al 3 dagen last van op casema, geen idee hoe dat steeds komtVerwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:46:
hoe krijg ik epg aan de gang?
op dit moment geen epg op geen enkele zender
Hier staat een hele topic hierover:KnoppenSpook schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:25:
[...]
Goeie opmerking. Maar ik gebruikte de default 'blue two' skin. Maar kreeg nog steeds vastlopers in de GUI bij het spelen van muziek.
Heeft blue two ook flipy=true? Dan ga ik dat nog proberen met nieuwere drivers.
http://forum.team-mediapo...90g-x1250-problems-29894/
Kijk bij post 10 daar staat een link van mij met een bewerkte skin kun je even testen
bij mij was het ook weg, gisteren RC1 geinstalleerd en EPG is weer terug.. dacht dat het aan mij lag.. maar gelukkig niet dusVerwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:06:
[...]
Heb ik ook al 3 dagen last van op casema, geen idee hoe dat steeds komt
Verwijderd
Ik wil graag het volgende regelen. HD TV bekijken via MP en het liefst ook nederlandse zenders (woon in Sydney).
Movies, Series, Muziek verzamelingen is allemaal gelukt. Wil het Media spektakel dus compleet maken met HD TV kijken en opnemen etc.....
Kan iemand mij tips geven?
Alvast bedankt.
Cheers,
Steve
Movies, Series, Muziek verzamelingen is allemaal gelukt. Wil het Media spektakel dus compleet maken met HD TV kijken en opnemen etc.....
Alvast bedankt.
Cheers,
Steve
kom op zeg.. zoek zelf ff wat uit, misschien moet je is beginnen met een aanbieder van TV content...Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:15:
Ik wil graag het volgende regelen. HD TV bekijken via MP en het liefst ook nederlandse zenders (woon in Sydney).
Alvast bedankt.
Cheers,
Steve
koop een dreambox en dan cartsharing, maar graag hierover google raadplegen en niet hier over praten want dit is illegaal.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:15:
Alvast bedankt.
Cheers,
Steve
Verwijderd
Typische reacties weer
Ben dus erg benieuwd naar http://www.firedtv.nl/mai...task=view&id=35&Itemid=62 en had gehoopt dat iemand hier wat ervaringen mee heeft.
Uiteraard heb ik Google geadviseerd maar had verwacht dat er op tweakers wel mensen zijn die HD uitzendingen via MP afspelen.
Maar Nederland loopt op HD gebied idd wat achter.
Bedankt voor de tip "dreambox"", ik zal dit zeker googlen.
Ben dus erg benieuwd naar http://www.firedtv.nl/mai...task=view&id=35&Itemid=62 en had gehoopt dat iemand hier wat ervaringen mee heeft.
Uiteraard heb ik Google geadviseerd maar had verwacht dat er op tweakers wel mensen zijn die HD uitzendingen via MP afspelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:43 ]
uit jouw reactie is totaal niets te halen over da tje er uberhaupt naar gezocht hebt. Zelf draai ik MP icm FloppyDTV (DVB-C versie) en er is sinds kort een PromoHD kanaal beschikbaar (Zesko klanten) voor ook de Niet-HD klanten. Deze draait gewoon keurig tussen m'n andere zenders. Heb zelf geen HD toestel dus de kwaliteit is niet hoger / lager dan de standaard digitale TV, maar 't werkt wel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:34:
Typische reacties weer![]()
Wij kunnen ook geen info verstrekken over hoe 't een en 't ander in Sydney geregeld is, dus mocht je meer info willen hebben, dan zal je ook meer info moeten geven.
Ik begrijp er niks van...
Ik heb aardig wat gezocht maar kan het nergens vinden.
Mijn probleem;
Ik heb een monitor (pri) en een CRT 16/9 tv (sec). Nu wil ik heel simpel MediaPortal op mn tv hebben zonder mn pri monitor om te wisselen.
Als ik hem naar mn tv sleep (zoals elk ander programma) en druk op Fullscreen vult ie mn computer monitor.
Ik kan ook nergens een instelling vinden dat hij het 2e beeldscherm moet gebruiken.
(bij windows mediacenter het zelfde probleem
)
Mijn probleem;
Ik heb een monitor (pri) en een CRT 16/9 tv (sec). Nu wil ik heel simpel MediaPortal op mn tv hebben zonder mn pri monitor om te wisselen.
Als ik hem naar mn tv sleep (zoals elk ander programma) en druk op Fullscreen vult ie mn computer monitor.
Ik kan ook nergens een instelling vinden dat hij het 2e beeldscherm moet gebruiken.
(bij windows mediacenter het zelfde probleem
Verwijderd
heeft niemand een idee?Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:51:
ik heb een vaag probleem,
Laat maar je wilt je pri monitor niet wijzigen.ixl85 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:22:
Mijn probleem;
(bij windows mediacenter het zelfde probleem)
[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 22-04-2008 18:03 ]
Verwijderd
rtl7 bannner is niet om aan te zien, zeer schokkerig. welke codec is aanbevolen om te gebruiken?[b][
Ik heb Postprocessing van TV nu uitgezet en gebruik de PowerDVD (Video/SP (PDVD8)) codec voor MPEG2. Dit geeft hier het beste resultaat, de scrollbar is perfect leesbaar, geen last van deinterlacing (staat in MP config op BEST onder Television). Heel af en toe een hakkeltje.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:12:
[...]
rtl7 bannner is niet om aan te zien, zeer schokkerig. welke codec is aanbevolen om te gebruiken?
eerste scherm van opties onderaan, vinkje voor zelf selecteren monitor aanzetten en je andere monitor selecterenixl85 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:22:
Mijn probleem;
(bij windows mediacenter het zelfde probleem)
Verwijderd
Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.
Heeft iemand nog tips?
Heeft iemand nog tips?
Zijn er mensen met een DVB-T pci kaart die mediaportal gebruiken. Ik ben en PC aan het bouwen voor op de boot en wil daar graag free-to-air DVB-T zenders ontvangen. Op de mediaportal site staat een mooi overzichtje maar daar lijkt het wel of elke kaart zijn problemen kent. Momenteel denk ik eraan om een Asus P7131 hybryd te halen, iemand ervaring?
alvast bedankt
alvast bedankt
Hoe staat je kleurendiepte ingesteld? Klinkt een beetje als 16-bits kleuren.
Ik mag u hartelijk danken!Matthijs schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:15:
[...]
eerste scherm van opties onderaan, vinkje voor zelf selecteren monitor aanzetten en je andere monitor selecteren
Super relax!
onder xp heeft het me een halve dag gekost om werkende drivers te vinden. yeah, de pc reageert op mijn afstandsbediening! maar ik juichde te vroeg, de knoppen bleven vaak softwarematig 'hangen', waardoor ie door menu's begon te scrollen zonder dat ik wat indrukte.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:30:
Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.
Heeft iemand nog tips?
Heb toen maar vista geinstalleerd, daar werkt het native
Verwijderd
Dank voor je reactie.Sa1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:49:
[...]
uit jouw reactie is totaal niets te halen over da tje er uberhaupt naar gezocht hebt. Zelf draai ik MP icm FloppyDTV (DVB-C versie) en er is sinds kort een PromoHD kanaal beschikbaar (Zesko klanten) voor ook de Niet-HD klanten. Deze draait gewoon keurig tussen m'n andere zenders. Heb zelf geen HD toestel dus de kwaliteit is niet hoger / lager dan de standaard digitale TV, maar 't werkt wel.
Wij kunnen ook geen info verstrekken over hoe 't een en 't ander in Sydney geregeld is, dus mocht je meer info willen hebben, dan zal je ook meer info moeten geven.
bij mij werkte het gelijk onder xp met de link uit de startpost!RonnieB82 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:44:
[...]
onder xp heeft het me een halve dag gekost om werkende drivers te vinden. yeah, de pc reageert op mijn afstandsbediening! maar ik juichde te vroeg, de knoppen bleven vaak softwarematig 'hangen', waardoor ie door menu's begon te scrollen zonder dat ik wat indrukte.
Heb toen maar vista geinstalleerd, daar werkt het native
Graag wil ik van iedereen die in de startpost een fout/kapotte link ziet een PM...
Tegen iedereen met problemen: Volg de startpost rustig (moet ik nog aanpassen voor RC1), voor zover ik weet moet het dan werken.
Voor mij werkte RC1 trouwens geweldig! heb de Database en Tumbs folder gebackupt en die (na deinstallatie van oude MP en installatie van RC1) gezet in:
"C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal"
(deze map was verborgen bij mijn setup dus even 'show hidden fodlers' aanzetten in windows XP)
De TVServer heb ik gewoon gedeinstalleerd en na de installatie van RC1 op nieuw laten scannen.
Bij mij werkte alles in 1x! inclusief behoud van alle folder settings, TV Series, films, muziek en TV!
Zelfs Veronica werkt nu bij mij (deed het voor RC 1 niet)!
Tegen iedereen met problemen: Volg de startpost rustig (moet ik nog aanpassen voor RC1), voor zover ik weet moet het dan werken.
Voor mij werkte RC1 trouwens geweldig! heb de Database en Tumbs folder gebackupt en die (na deinstallatie van oude MP en installatie van RC1) gezet in:
"C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal"
(deze map was verborgen bij mijn setup dus even 'show hidden fodlers' aanzetten in windows XP)
De TVServer heb ik gewoon gedeinstalleerd en na de installatie van RC1 op nieuw laten scannen.
Bij mij werkte alles in 1x! inclusief behoud van alle folder settings, TV Series, films, muziek en TV!
Zelfs Veronica werkt nu bij mij (deed het voor RC 1 niet)!
Enige nadeel met RC1 heb ik dat als hij nu een tijdje aanstaat dat het menu erg traag begint te reageren, geloof dat ik daar wel meer klachten over geizen heb.. dus moet er nog ff naar zoeken.
En m'n nederland 2 werkt niet meer, staat nog wel tussen de gids en zie ook bij het zappen dat hij er langs gaat, maar daar houdt het op. als ik hem er op zet schakelt hij direct over naar Ned1... vreemde zaak weer.
En m'n nederland 2 werkt niet meer, staat nog wel tussen de gids en zie ook bij het zappen dat hij er langs gaat, maar daar houdt het op. als ik hem er op zet schakelt hij direct over naar Ned1... vreemde zaak weer.
Bij het scannen met een FloppyDTV en digitenne, moest ik
Nederland All Regions
en
Germany All Regions scannen
voor alle zenders (de NL123 en RTVOost pakt ie bij mij niet met alleen NL scannen)
Bij Mediaportal 0.2.3.0 kon ik Europe All Regions scannen en pakte MP alle zenders, bij RC1 is ie wel heel snel klaar met Europe scannen, vandaar bovenstaande methode.
Misschien heeft iemand er nog wat aan...
Nederland All Regions
en
Germany All Regions scannen
voor alle zenders (de NL123 en RTVOost pakt ie bij mij niet met alleen NL scannen)
Bij Mediaportal 0.2.3.0 kon ik Europe All Regions scannen en pakte MP alle zenders, bij RC1 is ie wel heel snel klaar met Europe scannen, vandaar bovenstaande methode.
Misschien heeft iemand er nog wat aan...
mmm vreemd, ik zou even op het forum gaan zoeken of zelf een topic starten hierover.
Ik scan trouwens niet zo'n groot gebied (heb een transpanonder lijst met casema instellingen om te sannen.)
Hier zijn er veel te vinden.
MP transponder lijsten:
Casema 2008
Multikabel
Zelf lijst maken (thx otterm):
Op deze site vind je alle informatie die je nodig hebt.
Als je kijkt naar een deel van de transponderlijst van ThaClown
Code:
following lines are examples
300000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
Dan zie je bij het eerste rijtje 300000 staan, dat is de frequentie maal 1000.
Voorbeeld:
Op de URL die ik je zojuist gegeven kijk je naar stream 10 (Waar o.a. een HD kanaal in zit).
Onderaan de pagina kijk je bij Multikabel, dan zie je daar dit staan:
Code:
10 466.00
Dus om Mediaportal te laten zoeken in die frequentie moet je de volgende regel toevoegen in je transponderlijst
Code:
466000,64QAM,6875000
Als je nu Mediaportal laat zoeken vindt hij zenders uit stream 10.
Ben gestart met de website over MP en hoe dit in te stellen... binnenkort meer.
Ik scan trouwens niet zo'n groot gebied (heb een transpanonder lijst met casema instellingen om te sannen.)
Hier zijn er veel te vinden.
MP transponder lijsten:
Casema 2008
Multikabel
Zelf lijst maken (thx otterm):
Op deze site vind je alle informatie die je nodig hebt.
Als je kijkt naar een deel van de transponderlijst van ThaClown
Code:
following lines are examples
300000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
Dan zie je bij het eerste rijtje 300000 staan, dat is de frequentie maal 1000.
Voorbeeld:
Op de URL die ik je zojuist gegeven kijk je naar stream 10 (Waar o.a. een HD kanaal in zit).
Onderaan de pagina kijk je bij Multikabel, dan zie je daar dit staan:
Code:
10 466.00
Dus om Mediaportal te laten zoeken in die frequentie moet je de volgende regel toevoegen in je transponderlijst
Code:
466000,64QAM,6875000
Als je nu Mediaportal laat zoeken vindt hij zenders uit stream 10.
Ben gestart met de website over MP en hoe dit in te stellen... binnenkort meer.
[ Voor 103% gewijzigd door ThaClown op 23-04-2008 09:27 ]
En nog geen 5 minuten nadat je alle hoop had opgegeven, maar het toch nog een keer probeert werkt het....
[ Voor 88% gewijzigd door Weird- op 23-04-2008 10:02 ]
Dit topic is gesloten.