Iemmand enig idee?Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:30:
Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.
Heeft iemand nog tips?
Heb je in de MP Configuration onder 'Remote' de 'Use MCE Remote' wel aangevinkt?
Bij mij werkt het dan gelijk....
Geen drivers nodig hoor...
[ Voor 5% gewijzigd door ThaClown op 23-04-2008 13:40 ]
Anoniem: 93354
Tuurlijk. Stond ook in mijn postThaClown schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:40:
[...]
Heb je in de MP Configuration onder 'Remote' de 'Use MCE Remote' wel aangevinkt?
Bij mij werkt het dan gelijk....
Geen drivers nodig hoor...
Vind media portal sowieso vaag. .ogm en .mkv afspelen werkt niet, installeer ik het matroska .mkv pack werken .ogm bestanden wel maar .mkv heb ik nogsteeds niet werkend gekregen (en hoe ga je je audio en subtitels kiezen vanuit mp?). Hoe krijg ik dat werkend? Ik vind het echt irritant, het is hetzelfde gekut als met MCE. Vlc speelt na het installeren van codecs alles wat je maar wil, waarom kunnen die media programma's dat dan niet? bouw desnoods vlc in ofzo want dit is 6x niks. Je bent eerst 3 dagen bezig om alles een beetje werkend te krijgen en van de dingen die niet werken moet je maar hopen dat je ze ooit wel werkend kan krijgen...
Nou, je bent dan wel een van de weinige... voor vrijwel iedereen werkt het prima.
Wat is je setup, welke MP versie gebruik je en welke codecs en drivers gebruik je?
Voor .MKV heb je dit nodig:
- Haali Media Splitter
- PowerDVD of CoreAVC
Geeft deze dan ook aan als codec onder Video en Audio on de config.
matroska .mkv pack zou ik niet gebruiken.
Audio en Subs kies je via de 'i' knop op de remote of 'rechtermuisknop' tijdens het afspelen.
Verder vind ik de toon van je opmerkingen niet zo tof.
"hetzelfde gekut als MCE" is nogal loos en MP is gratis!
Verder werkt het voor de meeste dus het probleem zit em in JOU PC en niet in MP...
"Vlc speelt na het installeren van codecs alles wat je maar wil"
Dat doet MP dus ook...
Wat is je setup, welke MP versie gebruik je en welke codecs en drivers gebruik je?
- Haali Media Splitter
- PowerDVD of CoreAVC
Audio en Subs kies je via de 'i' knop op de remote of 'rechtermuisknop' tijdens het afspelen.
Verder werkt het voor de meeste dus het probleem zit em in JOU PC en niet in MP...
Dat doet MP dus ook...
[ Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 23-04-2008 14:58 ]
Dat geloof ik best, maar waarom bij mij dan niet? en waarom is er nergens een antwoord op die vraag te krijgen?ThaClown schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:57:
Nou, je bent dan wel een van de weinige... voor vrijwel iedereen werkt het prima.
- Haali Media Splitter
- PowerDVD of CoreAVC
Dat doet MP dus ook...
Dat je powerdvd of core avc moet gebruiken voor .mkv vind ik ook vreemd. Daar zijn geen gratis versies van? waarom kan je niet gewoon een codec gebruiken? als het in vlc en mediaspeler kan werken op die manier, waarom in MP dan niet?
En ja mijn toon klinkt niet zo tof, dat komt omdat ik het ook niet zo tof vind dat ik al 2 dagen bezig ben om de boel werkend te krijgen terwijl je in nog geen 5 minuten tijd elk denkbaar bestand kan afspelen met vlc. Maar dat is nog tot daar aan toe, had mce ook en daar ben ik aan gewend. Maar het gaat mij vooral om de remote. Als die remote niet werkt is heel MP nutteloos want niemand hier in huis gaat met een tobo of muis lopen klooien om een muziekje op te zetten. Ik wil die remote gewoon werkend hebben. Alle drivers zijn geinstalleerd, de remote doet het. Alleen MP doet er niks mee. En dat is sowieso geen probleem van mij pc maar van MP want mijn pc doet niks anders dan de software vertelt
Ik gebruik gewoon die 2.3.0 met server2003 met alle updates.
Ik wil niet negatief oid klinken, maar het is de frustratie van het niet willen werken en het feit dat er ook geen reden word gegeven waarom het niet werkt. Al had ik maar een foutmelding ofzo dan had ik tenminste iets om naar te kijken. Maar ik weet dat de drivers en alles goed zijn, alleen MP doet het ergens fout en het is frustrerend dat je niet weet waar je kan zoeken. Het is meer op hoop van zegen nog meer drivers installeren en deinstalleren in de hoop dat de boel wel een keer wil werken...
Erg vreemd aangezien ik die MP guide al had gevolgd voor het installeren van codecs en dus ook de ffdshow codec heb geinstalleerd.DaRKie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:02:
Het werkt trouwens ook perfect met ffdshow ipv powerdvd of coreavc
Anders volg je deze guide eens om het aan de praat te krijgen.
Anoniem: 253842
Heb je .mkv extensie wel toegevoegd aan bestanden die via MP worden afgespeeld?Anoniem: 93354 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:34:
[...]
Tuurlijk. Stond ook in mijn post
Vind media portal sowieso vaag. .ogm en .mkv afspelen werkt niet, installeer ik het matroska .mkv pack werken .ogm bestanden wel maar .mkv heb ik nogsteeds niet werkend gekregen (en hoe ga je je audio en subtitels kiezen vanuit mp?). Hoe krijg ik dat werkend? Ik vind het echt irritant, het is hetzelfde gekut als met MCE. Vlc speelt na het installeren van codecs alles wat je maar wil, waarom kunnen die media programma's dat dan niet? bouw desnoods vlc in ofzo want dit is 6x niks. Je bent eerst 3 dagen bezig om alles een beetje werkend te krijgen en van de dingen die niet werken moet je maar hopen dat je ze ooit wel werkend kan krijgen...
Ik begrijp je frustratie wel (had ik in het begin ook), maar je moet je realiseren dat alles nog in de kinderschoenen staat.
Die bestanden hebben de .mkv extentsie ja, die worden via een share in MP geladen zoals alle andere video's.
Maar op het moment is de grootste prioriteit de remote werkend krijgen want zonder dat heb ik aan MP niks omdat ik het niet kan besturen. Op de site kom ik op het moment nog niet veder dan ''2003 word niet ondersteund, alleen xp en vista''. Schiet ook niet op en het is ook geen antwoord want xp en 2003 zijn nagenoeg hetzelfde en ook vista deelt veel met xp en andere progsels doen wel wat met de remote signalen dus het signaal komt gewoon door en word herkent.
Maar op het moment is de grootste prioriteit de remote werkend krijgen want zonder dat heb ik aan MP niks omdat ik het niet kan besturen. Op de site kom ik op het moment nog niet veder dan ''2003 word niet ondersteund, alleen xp en vista''. Schiet ook niet op en het is ook geen antwoord want xp en 2003 zijn nagenoeg hetzelfde en ook vista deelt veel met xp en andere progsels doen wel wat met de remote signalen dus het signaal komt gewoon door en word herkent.
Ik snap je niet echt, je hebt toch antwoord op je vraag? 2003 gaat het gewoon niet werken! Waarom niet gewoon xp btw?
Waarom geen xp? omdat ik thuis een beetje wil spelen met server2003 en omdat mijn htpc altijd aanstaat nu ik nieuwe hardware heb die lekker stil is leek mij dat perfect, dan kan ik thuis leuk een domeintje maken met exchange etc en tergelijktijd als htpc gebruiken met mediaportal.
Het antwoord het werkt niet omdat het 2003 is neem ik geen genoegen mee, waaorm werkt het dan niet? MP werkt veder helemaal, andere programma's kunnen de remote gebruiken, waarom MP dan nou weer niet? als dat signaal al goed word ontvangen en verwerkt kan worden waarom doet MP dat dan niet? misschien denk ik te simpel, maar het lijkt mij als alles wel gewoon werkt met andere programma's niet zozeer aan het feit dat je 2003 + MP gebruikt maar meer iets in MP zelf.
Het antwoord het werkt niet omdat het 2003 is neem ik geen genoegen mee, waaorm werkt het dan niet? MP werkt veder helemaal, andere programma's kunnen de remote gebruiken, waarom MP dan nou weer niet? als dat signaal al goed word ontvangen en verwerkt kan worden waarom doet MP dat dan niet? misschien denk ik te simpel, maar het lijkt mij als alles wel gewoon werkt met andere programma's niet zozeer aan het feit dat je 2003 + MP gebruikt maar meer iets in MP zelf.
De remote werkt dus wel gewoon in windows zelf? Dat had ik namelijk niet begrepen uit je voorgaande verhalen. Mijn remote werkt overigens wel gewoon onder windows XP sp2 zelf.
Als je een exchange server wil draaien (kee man, kan me weinig situaties bedenken waar ik die rede als keus voor een besturingssysteem zou gebruiken, maar dat is mijn mening) is daar dan niet iets voor onder windows xp?
2003 wordt gewoon niet zoveel gebruikt als xp dus zijn er ook minder scripters mee bezig om het werkend te krijgen... simpel.
Als je een exchange server wil draaien (kee man, kan me weinig situaties bedenken waar ik die rede als keus voor een besturingssysteem zou gebruiken, maar dat is mijn mening) is daar dan niet iets voor onder windows xp?
2003 wordt gewoon niet zoveel gebruikt als xp dus zijn er ook minder scripters mee bezig om het werkend te krijgen... simpel.
offtopic:
Sowieso het hele idee van een server runnen etc vind ik nogal onzinnig, voor email gebruik ik gewoon gmail, snel en altijd en overal beschikbaar. Om er ook nog eens een server OS op te zetten vind ik voor een thuisgebruiker nog onzinniger. Mijn windows xp loopt nooit vast (nope, nooit.) dus dan ga je behoorlijk veel nadelen, zoals je remote probleem, op de koop toenemen voor dat kleine beetje stabiliteit of exchangeserver mogelijkheden.... just my 2cents
Sowieso het hele idee van een server runnen etc vind ik nogal onzinnig, voor email gebruik ik gewoon gmail, snel en altijd en overal beschikbaar. Om er ook nog eens een server OS op te zetten vind ik voor een thuisgebruiker nog onzinniger. Mijn windows xp loopt nooit vast (nope, nooit.) dus dan ga je behoorlijk veel nadelen, zoals je remote probleem, op de koop toenemen voor dat kleine beetje stabiliteit of exchangeserver mogelijkheden.... just my 2cents
Heb je wel een codec uitgezocht in de movie player config .Anoniem: 93354 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:34:
[...]
Tuurlijk. Stond ook in mijn post
Ik he daar ffdshow staan/
Ik wil gewoon thuis een beetje met server2003 kunnen spelen, thuis een klein netwerkje beheren enzo. Gewoon voor de lol en kijken of ik er wat van opsteek. Maargoed ik heb het opgegeven en er xp op gezet en dat werkt idd wel ja. Ik laat server2003 dan wel virtueel draaien, niet bepaald ideaal maargoed en andere optie is er niet.Matthijs schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:35:
De remote werkt dus wel gewoon in windows zelf? Dat had ik namelijk niet begrepen uit je voorgaande verhalen. Mijn remote werkt overigens wel gewoon onder windows XP sp2 zelf.
offtopic:
Ik heb de MCE Remote niet werkend kunnen krijgen onder Windows Server 2003. Mijn ATI HD2600 kreeg ik daarentegen wel werkend onder Win2k3. 
Ik heb zonet Windows Server 2008 geinstalleerd, en ook deze herkent de MCE Remote niet. Na een beetje prutsen heb ik 'm wel werkend gekregen, nu MediaPortal nog.
Ik heb zonet Windows Server 2008 geinstalleerd, en ook deze herkent de MCE Remote niet. Na een beetje prutsen heb ik 'm wel werkend gekregen, nu MediaPortal nog.
[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 23-04-2008 23:19 ]
probeer Dscaler, gewoon simpele tuner software zonder ongebruikte troep die je niet nodig hebt.Anoniem: 78739 schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:54:
Waarom moet het allemaal weer zo ingewikkeld? Van MS kan je zeggen wat je wilt, maar daar moet je tenminste niet beginnen klooien met databases en zo. Blijft me verder wel om het even, mijn tv-kaart werkt op geen van beiden. Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar als het zelfs na een verse installatie van Vista SP1 nog crasht, dan hoeft het voor mij niet meer...
Ik ben gewoon op zoek naar een simpel programma'tje zoals Media Player Classic waarmee ik wat tv kan kijken, maar blijkbaar is dat anno 2008 te veel gevraagd...
Anoniem: 248819
Heb je KB 912024 geïnstalleerd? Dat is de rollup 2 voor MCE die je ook op een gewone XP kan installeren. Je moet wel dezelfde taalversie hebben als je XP. Na het installeren van deze rollup werkte MCE ir remote bij mij direct, ook met MP. Sterker nog, ik had ook een afstandbediening en USB-ontvanger van Hauppauge. Die doet het ook met deze rollup.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:30:
Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.
Heeft iemand nog tips?
@b3n666:
Fijn dat het opgelost is..., maar wil toch even zeggen:
Zie jij MS Server hier bijstaan?....
MediaPortal RequirementsMediaPortal will run fine on most Windows computers (see supported Windows versions below). However, make sure you have installed the software components decribed in the following list
Software components
Operating SystemWindows XP with Service Pack 2
Windows MCE 2005 with Roll-Up 2
Windows Vista 32/64bit
Windows XP 64bit is NOT SUPPORTED
Je kijkt toch eerst naar de requirements?? Je wil dit gebruiken op een systeem wat NIET ondersteund is! Natuurlijk werkt het dan niet!
MediaPortal RequirementsMediaPortal will run fine on most Windows computers (see supported Windows versions below). However, make sure you have installed the software components decribed in the following list
Software components
Windows Vista 32/64bit
Je kijkt toch eerst naar de requirements?? Je wil dit gebruiken op een systeem wat NIET ondersteund is! Natuurlijk werkt het dan niet!
[ Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 24-04-2008 10:43 ]
Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Sinds een paar dagen gebruik ik MediaPortal 1.0RC1, na hiervoor nooit met MediaPortal te hebben gewerkt. Ik heb in mijn systeem 2x een floppydtv zitten en heb multikabel als kabelboer.
Als ik in MediaPortal handmatig een opname start, werkt dit prima. Wil ik echter een opname programmeren via de EPG dan crasht MP. Iemand anders die dit probleem ook heeft/meer weet?
(Ik heb deze vraag ook al gesteld op het MP forum: http://forum.team-mediapo...rogramme-using-epg-38679/ )
Alvast bedankt!
Als ik in MediaPortal handmatig een opname start, werkt dit prima. Wil ik echter een opname programmeren via de EPG dan crasht MP. Iemand anders die dit probleem ook heeft/meer weet?
(Ik heb deze vraag ook al gesteld op het MP forum: http://forum.team-mediapo...rogramme-using-epg-38679/ )
Alvast bedankt!
Anoniem: 245956
Zucht, deze thread is met Deel 1 zo uitgemolken dat jou vraag wel 25 keer voorbij is gekomen, en beantwoord.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:24:
[...]
Dat geloof ik best, maar waarom bij mij dan niet? en waarom is er nergens een antwoord op die vraag te krijgen?
Je MOET geen powerdvd of core avc gebruiken. Je kan voor .mkv (wat meestal ook geen 'gratis' content bevat....) prima ffdshow gebruiken. Maar Core AVC is gewoon the best.Dat je powerdvd of core avc moet gebruiken voor .mkv vind ik ook vreemd. Daar zijn geen gratis versies van? waarom kan je niet gewoon een codec gebruiken? als het in vlc en mediaspeler kan werken op die manier, waarom in MP dan niet?
Tja, no pain no gain... Ik heb er zelf ook eerst een dag of 2/3 mee gespeeld voordat ik het volledig had zoals ik wilde. Werkt nu (4 maanden later) nog steeds perfect.En ja mijn toon klinkt niet zo tof, dat komt omdat ik het ook niet zo tof vind dat ik al 2 dagen bezig ben om de boel werkend te krijgen terwijl je in nog geen 5 minuten tijd elk denkbaar bestand kan afspelen met vlc. Maar dat is nog tot daar aan toe, had mce ook en daar ben ik aan gewend. Maar het gaat mij vooral om de remote. Als die remote niet werkt is heel MP nutteloos want niemand hier in huis gaat met een tobo of muis lopen klooien om een muziekje op te zetten. Ik wil die remote gewoon werkend hebben. Alle drivers zijn geinstalleerd, de remote doet het. Alleen MP doet er niks mee. En dat is sowieso geen probleem van mij pc maar van MP want mijn pc doet niks anders dan de software vertelt
Ik gebruik gewoon die 2.3.0 met server2003 met alle updates.
Ik wil niet negatief oid klinken, maar het is de frustratie van het niet willen werken en het feit dat er ook geen reden word gegeven waarom het niet werkt. Al had ik maar een foutmelding ofzo dan had ik tenminste iets om naar te kijken. Maar ik weet dat de drivers en alles goed zijn, alleen MP doet het ergens fout en het is frustrerend dat je niet weet waar je kan zoeken. Het is meer op hoop van zegen nog meer drivers installeren en deinstalleren in de hoop dat de boel wel een keer wil werken...
Als het goed is heb ik die ook gehad. Het probleem is ook niet de remote, die werkt gewoon. Andere programma's deden het gewoon. Alleen MP leek niks met het signaal te doen.Anoniem: 248819 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:35:
[...]
Heb je KB 912024 geïnstalleerd? Dat is de rollup 2 voor MCE die je ook op een gewone XP kan installeren. Je moet wel dezelfde taalversie hebben als je XP. Na het installeren van deze rollup werkte MCE ir remote bij mij direct, ook met MP. Sterker nog, ik had ook een afstandbediening en USB-ontvanger van Hauppauge. Die doet het ook met deze rollup.
Dat server2003 niet word ondersteund wist ik voordat ik begon al. Maar 2k3 is zo'n beetje xp en alles werkte ook gewoon, dat alleen die remote dan weer niet wil werken is enorm irritant.ThaClown schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:47:
@b3n666:
Software components
Windows Vista 32/64bit
Maargoed, met xp draait alles nu gewoon. Kan je trouwens ook mms radiostreams afspelen? er komt bij mij wel geluid maar voor de rest kan ik dan niks meer met MP doen, niks reageert meer.
Heeft iemand RC1 werken op Vista 64 bit? Ik krijg het maar niet voor elkaar (connection lost to TvServer)
[ Voor 46% gewijzigd door Priet op 24-04-2008 20:06 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Sinds een paar dagen als ik een film ISO aanklik krijg ik heel even mijn gewone bureaublad en windowsbalk te zien. Als de film geladen is verdwijnt dit wel weer, maar ben dan toch benieuwd hoe zoiets nou ineens gebeurd. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Anoniem: 85548
Hallo mede MediaPortal gebruikers,
ik heb een vraag omtrend de plugin myPrograms.
Ik start vanuit deze pluging mijn spellen icm met een image bestand en daemon tools. Werkt verder prima, alleen als je het spel afsluit is de interface van MediaPortal verklein. Misschien dat iemand hier iets op weet, maar mijn eigenlijke vraag is of je net zoals bij de plugin van myEmulators game thumbs kan gebruiken.
Dus dat je een mooi plaatje van het bijbehorende spel ziet als je het spel via MediaPortal wilt gebruiken.
Ik heb al geprobeerd om in de volgende directory C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\
de map myPrograms\games aan te maken en daarin de *.png afbeeldingen te dumpen. Dit werkt overigens niet.
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
Alvast bedankt!
Groeten,
Remco
ik heb een vraag omtrend de plugin myPrograms.
Ik start vanuit deze pluging mijn spellen icm met een image bestand en daemon tools. Werkt verder prima, alleen als je het spel afsluit is de interface van MediaPortal verklein. Misschien dat iemand hier iets op weet, maar mijn eigenlijke vraag is of je net zoals bij de plugin van myEmulators game thumbs kan gebruiken.
Dus dat je een mooi plaatje van het bijbehorende spel ziet als je het spel via MediaPortal wilt gebruiken.
Ik heb al geprobeerd om in de volgende directory C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\
de map myPrograms\games aan te maken en daarin de *.png afbeeldingen te dumpen. Dit werkt overigens niet.
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
Alvast bedankt!
Groeten,
Remco
In windows vista kun je deze mappen hier vinden:ThaClown schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:58:
Graag wil ik van iedereen die in de startpost een fout/kapotte link ziet een PM...
Tegen iedereen met problemen: Volg de startpost rustig (moet ik nog aanpassen voor RC1), voor zover ik weet moet het dan werken.
Voor mij werkte RC1 trouwens geweldig! heb de Database en Tumbs folder gebackupt en die (na deinstallatie van oude MP en installatie van RC1) gezet in:
"C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal"
(deze map was verborgen bij mijn setup dus even 'show hidden fodlers' aanzetten in windows XP)
De TVServer heb ik gewoon gedeinstalleerd en na de installatie van RC1 op nieuw laten scannen.
Bij mij werkte alles in 1x! inclusief behoud van alle folder settings, TV Series, films, muziek en TV!
Zelfs Veronica werkt nu bij mij (deed het voor RC 1 niet)!
"C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal"
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Ik zit nog steeds met een vaag probleem, en heb ondertussen al wat meer info gevonden.blackburst schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:38:
[...]
Gebruik Graphedit om te kijken welke codecs geladen worden met een bepaald bestand, zie een paar post hierboven van mij.
met graphedit kan ik een mkv afspelen, daarin zie ik hem hetzelfde als in mediaportal, het zwart is niet echt zwart, veel last van ruis, en geluid wat soms wegvalt en niet helemaal synchroon loopt.
Als ik dezelfde film in media player classic open, dan is het zwart wel echt zwart, en speelt de film zonder problemen af!
Na veel zoekwerk blijkt het te zitten in de directshow video mode, deze staat in media player classic standaard op overlay mixer.
Als ik deze op VMR9 zet, dan krijg ik ruis en alle andere symptonen zoals ik die in mediaportal en graphedit gewend ben.
Nu is het dus de vraag, hoe krijg ik die overlay mixer aan de gang binnen mediaportal? ik heb hem al toegevoegd aan movie post processing, maar dit werkt blijkbaar helaas niet...
Volgens mij kan je beter kijken naar het onderhuidse probleem. Ook weet ik niet of Media Portal überhaupt gebruik kan maken van overlay mixer. Wat voor videokaart heb je en heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?RonnieB82 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:09:
[...]
Nu is het dus de vraag, hoe krijg ik die overlay mixer aan de gang binnen mediaportal? ik heb hem al toegevoegd aan movie post processing, maar dit werkt blijkbaar helaas niet...
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
yup, alle drivers geupdate, ik heb een onboard Ati X1250 btw...The Zep Man schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:40:
[...]
Volgens mij kan je beter kijken naar het onderhuidse probleem. Ook weet ik niet of Media Portal überhaupt gebruik kan maken van overlay mixer. Wat voor videokaart heb je en heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?
Vandaag nog wat meer aan het testen geweest, en heb nu voor elkaar dat ik met EVR even strak beeld krijg als met de overlay mixer. (3D opties in de cayalyst software allemaal op full gezet, incl. wait for sync)
Ok ben ik waarschijnlijk achter waar het probleem met de audio/video sync zit, mijn lacie netwerkschijf heeft de laatste weken wat kuren, ding tikt heel erg, wat volgens mij aangeeft dat ie langzaam aan het sterven is. (en daar staat 500Gb aan muziek en films op).
Nu wilde ik een film 'even' lokaal zetten, om te kijken of het netwerk geen bottleneck was. Dus ik start de kopieslag van een .mkv, en ik zie dat ie slechts met 1MB/sec kopierd...
ruksnelheid dus, aangezien beide apparaten op een gigabit switch switchen (en dit horen te ondersteunen)
Een kopieslag vanaf een server (die op een 100mbit switch zit), gaat wel met 10MB/sec! dus waarschijnlijk is die netwerkschijf al goed rot aan het raken... (ticket staat al uit bij lacie)
Nu maar eens bedenken waar ik mijn data tijdelijk ga opslaan als die netwerkschijf terug moet
Iemand die ervaring heeft met de MCE Standy Tool in combinatie met MediaPortal?
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4182.0.html
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4182.0.html
[ Voor 46% gewijzigd door -Leon- op 27-04-2008 12:21 ]
Ik heb sinds gisteren een ati3450 videokaart in mijn htpc geinstalleerd met als doel de processor te ontzien voor HD films. Ik heb hiervoor cyberlink powerdvd ultra versie 8 geinstalleerd en bij configuratie in powerdvd HW accelaratie aanngezet, in mediaportal RC 1.0 heb ik bij de player bij h264 de Cyberlink h264AVC decoder (pdvd8) geslecteerd.
Zowel bij 720p films als bij 1080p films (L4.1) (.mkv en .wmv) blijft de cpu usage in mediaportal even hoog als hiervoor (circa 40% bij 720 p en 60-70% bij 1080p). Wat moet ik aanpassen om hardwareaccelaratie te krijgen?
verdere info:
CPU: AMD2400 BE
Ati catalyst: 8.4 (na de installatie hiervan herkent ati de videokaart als een 3400 serie ipv een 3450, heeft het hier mee te maken?)
Moet ik mischien nog iets in de drivers instellen?
Zowel bij 720p films als bij 1080p films (L4.1) (.mkv en .wmv) blijft de cpu usage in mediaportal even hoog als hiervoor (circa 40% bij 720 p en 60-70% bij 1080p). Wat moet ik aanpassen om hardwareaccelaratie te krijgen?
verdere info:
Ati catalyst: 8.4 (na de installatie hiervan herkent ati de videokaart als een 3400 serie ipv een 3450, heeft het hier mee te maken?)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Welk OS draai je en welke instellingen heb je gedaan bij "Video Renderer Settings"?
Als je nl. XP draait en EVR aangevinkt hebt ipv VMR9, dan wordt er geen hardwarematige decodering gedaan. (in Vista overigens wel).
Als je nl. XP draait en EVR aangevinkt hebt ipv VMR9, dan wordt er geen hardwarematige decodering gedaan. (in Vista overigens wel).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik betwijfel of h.264 hardware acceleratie uberhaubt werkt bij x264 content. Volgens mij is die hardware acceleratie namelijk vooral bedoeld voor blurays e.d. die echte h.264 content bevatten. En niet zozeer voor x264 .mkv bestanden.vandermark schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:18:
Ik heb sinds gisteren een ati3450 videokaart in mijn htpc geinstalleerd met als doel de processor te ontzien voor HD films. Ik heb hiervoor cyberlink powerdvd ultra versie 8 geinstalleerd en bij configuratie in powerdvd HW accelaratie aanngezet, in mediaportal RC 1.0 heb ik bij de player bij h264 de Cyberlink h264AVC decoder (pdvd8) geslecteerd.
verdere info:
Met Core AVC kan je de CPUload trouwens redelijk laag houden, scheelt echt een slok op een borrel vergeleken met PowerDVD of FFdshow codecs.
Voor die hardware acceleratie kan je trouens gebruik maken van de nvidia purevideo zut en van de nieuwste powerdvd volgens mij...
Ik draai win XP pro, die EVR ipv VMR9, is dat een instelling in powerdvd of in MP? In Powerdvd heb ik het niet gezien, zal wel in MP zijn, ik zal dat checken, bedankt voor de tip alvast!Question Mark schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:21:
Welk OS draai je en welke instellingen heb je gedaan bij "Video Renderer Settings"?
Ik heb begrepen dat zit zeker WEL werkt, mits de bestanden met 'L4.1' ipv 'L5.1" zijn geencodeerd vandaar dat de releasegroups dit er tegenwoordig bijzetten (x.264 L4.1). Dan zou het zeker moeten werken, Thaclown heeft hier ook goede ervaringen mee.Anoniem: 245956 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:23:
[...]
Ik betwijfel of h.264 hardware acceleratie uberhaubt werkt bij x264 content. Volgens mij is die hardware acceleratie namelijk vooral bedoeld voor blurays e.d. die echte h.264 content bevatten. En niet zozeer voor x264 .mkv bestanden.
Met Core AVC kan je de CPUload trouwens redelijk laag houden, scheelt echt een slok op een borrel vergeleken met PowerDVD of FFdshow codecs.
Voor die hardware acceleratie kan je trouens gebruik maken van de nvidia purevideo zut en van de nieuwste powerdvd volgens mij...
Hmm, ben benieuwdvandermark schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:28:
[...]
Ik heb begrepen dat zit zeker WEL werkt, mits de bestanden met 'L4.1' ipv 'L5.1" zijn geencodeerd vandaar dat de releasegroups dit er tegenwoordig bijzetten (x.264 L4.1). Dan zou het zeker moeten werken, Thaclown heeft hier ook goede ervaringen mee.
Ik heb een probleem met mijn MCE remote met MP 0.2.3.0. Sinds kort reageert hij soms 'dubbel' dus ik zit rustig te scrollen door mijn lijst, waarna hij opeens 2 regels verspringt ipv 1. Verder als ik bijv een map open schiet hij meteen weer terug, omdat mijn 'ok' button meteen weer op de '...' bovenaan klikt.
Ik heb een orginele MS MCE remote, met geen aparte drivers geinstalleerd (gewoon usb receiver erin geplugd). Ik draai Windows XP en MP 0.2.3.0 met daarbij een recente nightly build.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Erg lastig namelijk. Hij heeft het overigens maanden gewoon prima gedaan.
Ik heb een orginele MS MCE remote, met geen aparte drivers geinstalleerd (gewoon usb receiver erin geplugd). Ik draai Windows XP en MP 0.2.3.0 met daarbij een recente nightly build.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Erg lastig namelijk. Hij heeft het overigens maanden gewoon prima gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 27-04-2008 21:55 ]
Ontspan.
Precies hier het zelfde probleem, heb jij er nog een oplossing voor gevonden?Sa1 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:16:
Uiteindelijk kom ik gelukkig steeds verder met m'n mediaportal avontuur tot dat het bijna gewoon werkt
Deamontools werkt nog niet goed, maar daar moet ik een andere versie dus voor installeren (uitzetten van de safe mode werkt dus helemaal niet).
Waar ik wel echt tegenaan loop is de font size in m'n mediaportal. Ik gebruik de skin van monochrome, deze is gemaakt voor een HD(ready) tv. Ik heb een gewone CRT beeldbak met een RGB Scart kabel waar een resolutie van 960x540 op draait.
Met 1.7 van monochrome kan je al aangeven dat je ipv 12 zenders in je gids er slechts 8 wilt, maar de lettertypes zijn niet echt groter geworden. Ook niet bijv in het Radio selectie scherm. Alles is eigenlijk nét te klein, waardoor het dus gaat bibberen.
Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen, dus misschien is er een andere skin die wel gemaakt is voor PAL / NTSC resoluties ipv voor HD reso's.
Heeft iemand een idee?
ja, het was inderdaad zoals..... geen idee meer wie dat zei, maar je moet dus je cache leeggooien in je mediaportal dir. Heb zelf alle fonts met 4 punten omhoog gegooid en het ziet er best heel aardig uit.swtimmer schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:41:
[...]
Precies hier het zelfde probleem, heb jij er nog een oplossing voor gevonden?
Ben er al een tijd niet mee bezig geweest, m'n wireless netwerk kaart laat constant m'n bak crashen, heb al een kabel gekocht en ook al een nieuw kapje voor in de muur, maar moet nog de kabel trekken. Dan ga ik weer verder....
Weet iemand hoe het kan dat x264 bij mij zo kut draait? Ik heb in mijn htpc een amd x2 4450e (2x2.3Ghz) maar de ironman x264 trailer draait echt brak. Via remote desktop is het met vlc nog redelijk te doen maar in mediaportal is het echt een grote haperheid. Ik heb coreavc al als codec voor h264 ingestelt (dit hielp wel iets) maar het is nogsteeds vrij brak. Dit terwijl om mijn q6600 (4x2,4ghz) de cpu belasting niet hoger dan 21% is op zijn max. Mijn amd zou dus ook best dit soepel moeten kunnen draaien lijkt mij?
Valt me sowieso op dat mediaportal zelfs tijdens idle zijn een procent of 10 a cpu kracht gebruikt. Zodra de schermbeveileging aangaat is het weer 0 of 1%.
Weet iemand wat ik fout doe?
Valt me sowieso op dat mediaportal zelfs tijdens idle zijn een procent of 10 a cpu kracht gebruikt. Zodra de schermbeveileging aangaat is het weer 0 of 1%.
Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb mediaportal even opnieuw geinstalleerd op mijn nieuwe hardware, wat ik nu heb is zodra ik een dvd opstart hij de menu opties niet highlight. Wat bedoel ik hier mee, nou meestal zie je zoiets:
- play movie
- Subtitles
- scene selection
En dit dan met een streeptje er onder waardoor je weet welke optie je kiest. Dit streepje of icoontje ervoor wat ook wel is gebruikt wordt zie ik niet. Als ik dan vervolgens nog is op dvd menu klik zie ik het wel. Maar dat heb ik nooit hoeven doen hiervoor. Iemand een idee?
- play movie
- Subtitles
- scene selection
En dit dan met een streeptje er onder waardoor je weet welke optie je kiest. Dit streepje of icoontje ervoor wat ook wel is gebruikt wordt zie ik niet. Als ik dan vervolgens nog is op dvd menu klik zie ik het wel. Maar dat heb ik nooit hoeven doen hiervoor. Iemand een idee?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
wellicht de mce replacement plugin installed?
Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik heb een probleem met mijn MCE remote met MP 0.2.3.0. Sinds kort reageert hij soms 'dubbel' dus ik zit rustig te scrollen door mijn lijst, waarna hij opeens 2 regels verspringt ipv 1. Verder als ik bijv een map open schiet hij meteen weer terug, omdat mijn 'ok' button meteen weer op de '...' bovenaan klikt.
Misschien last van de zon? Of slechte batterijen?Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Goed het is me gelukt om UVD (hardwarematige accelaratie van HD films) aan te krijgen binnen mediaportal, cpu belasting is van circa 60% bij 1080p naar circa 10% gegaan, maar.....Anoniem: 245956 schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:30:
[...]
Hmm, ben benieuwd, laat even weten als het je nog lukt!
Uit divers bronnen kreeg ik al door dat UVD niet samen werkt met externe filters waaronder vobsub / VSfilter. En die heb je nodig om binnen mediaportal ondertitels te laten zien, door VSfilter (autoloading version) aan te zetten bij postprocessing. Als je dat echter doet gaat direct de cpu belasting weer naar circa 60%

Ik baal hier best van, het werkt wel, maar niet goed.
Het is hetzelfde bij mediaplayer classic homecinema v1.1.0.0 daar werkt het ook, mits je ervoor zorgt dat vobsub niet de ondertitels verzorgt. Nu werken subtitels wel in MPC met de eigen suboptie, dus daar kun je x264 films met uvd en subs bekijken, maar ik wil dat het binnen mediaportal werkt.
Thaclown, heb jij uvd en subtitles werkende bij x.264 bestanden in mediaportal?
Nog even de setup voor UVD bij mij:
CPU: AMD 2400 BE
Mediaportal RC 1.0
VGA: MSI Ati radeon 3450 256 MB
Binnen config met MP: h.264 decoder op cuyberlink powerdvd gezet
VSfilter NIET aan zetten bij postprocessing
Hoe haal jij die cpu belasting van 60%? Mijn onboard kaart kan wel udv ed aan maar ik gebruik een pci kaart omdat ik nog een crt tv heb maar alle x264 content loopt niet soepel bij mij terwijl mijn cpu toch niet veel verschilt met die van jouw.
Ik gebruik coreavc voor h.264 decoding, nieuwste versie 1.7.0 maakt beter gebruik van multicores. De meeste 1080p films halen dan gemiddeld 60%, 720p zit rond de 30-40%.Anoniem: 93354 schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:14:
Hoe haal jij die cpu belasting van 60%? Mijn onboard kaart kan wel udv ed aan maar ik gebruik een pci kaart omdat ik nog een crt tv heb maar alle x264 content loopt niet soepel bij mij terwijl mijn cpu toch niet veel verschilt met die van jouw.
Een paar aflevering van planet earth zitten sommige stukken op 100%: stutter. Ik heb ergens gelezen dat die planet earth niet optimaal zijn gecodeerd en daarom veel cpu kracht vragen.
Goed, ik heb zelf de vraag gesteld bij het mediaportal forum: Het is NIET mogelijk om UVD te combineren met subtitles bij h/x.264 bestanden (of andere HD bestanden) binnen Mediaportal, zie deze thread waarin ik het vraag en antwoord krijg van portal developer...vandermark schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:18:
[...]
Goed het is me gelukt om UVD (hardwarematige accelaratie van HD films) aan te krijgen binnen mediaportal, cpu belasting is van circa 60% bij 1080p naar circa 10% gegaan, maar.....
Uit divers bronnen kreeg ik al door dat UVD niet samen werkt met externe filters waaronder vobsub / VSfilter. En die heb je nodig om binnen mediaportal ondertitels te laten zien, door VSfilter (autoloading version) aan te zetten bij postprocessing. Als je dat echter doet gaat direct de cpu belasting weer naar circa 60%![]()
Ik baal hier best van, het werkt wel, maar niet goed.
Het is hetzelfde bij mediaplayer classic homecinema v1.1.0.0 daar werkt het ook, mits je ervoor zorgt dat vobsub niet de ondertitels verzorgt. Nu werken subtitels wel in MPC met de eigen suboptie, dus daar kun je x264 films met uvd en subs bekijken, maar ik wil dat het binnen mediaportal werkt.
Thaclown, heb jij uvd en subtitles werkende bij x.264 bestanden in mediaportal?
....
Ik baal hier echt wel van, waarom heeft mediaplayer classic wel een interne ondertitel renderer (en dus UVD wel kan combineren met ondertitels) en mediaportal niet?? Bij mediaportal moet je via postprocessing een filter van vobsub toevoegen.... Oftewel voor mij heeft UVD binnen mediaportal geen zin aangezien ik ondertitels toch wel heel erg wenselijk vind...
Tenzij ik mediaplayer classic als externe player instel. Ik weet alleen niet hoe ik dan mijn remote kan laten werken...
[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 29-04-2008 11:00 ]
Ik heb niet echt kunnen testen of ik wel of niet UVD (hardwarematige accelaratie van HD films) heb momenteel, alles draait nu dus ik heb geen klachten.
Zal dit weekeind even wat gaan testen en resultaten op een rij zetten.
Subtitles gebruik ik eigenlijk nooit dus dat weet ik niet, maar zoals je al weet nu is dit nog een probleem bij UVD... is idd een vrij groot nadeel, ben ik mee eens.
PS: voor iedereen met PowerDVD: vergeet niet UVD AAN te zetten in de PowerDVD config, deze staat standaard uit en hier kwam ik (na upgrade naar PowerDVD
pas laat achter...
Zal dit weekeind even wat gaan testen en resultaten op een rij zetten.
Subtitles gebruik ik eigenlijk nooit dus dat weet ik niet, maar zoals je al weet nu is dit nog een probleem bij UVD... is idd een vrij groot nadeel, ben ik mee eens.
PS: voor iedereen met PowerDVD: vergeet niet UVD AAN te zetten in de PowerDVD config, deze staat standaard uit en hier kwam ik (na upgrade naar PowerDVD
Nee geen MCE replacement driver geinstalleerd, ook aan de zon licht het niet (kijk altijd 's nachts met gordijnen dicht) batterijen zijn nog prima (net erin gedaan). Het is een software probleem, alleen ik weet niet welke.
Ontspan.
en x264? want dat draait heel slecht bij mij. h264 zou ik niet weten want ik heb geen h264 content, alleen x264 trailers maar daarbij lijkt coreavc nauwlijks te helpen (heb ook de nieuwste).vandermark schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:35:
[...]
Ik gebruik coreavc voor h.264 decoding, nieuwste versie 1.7.0 maakt beter gebruik van multicores. De meeste 1080p films halen dan gemiddeld 60%, 720p zit rond de 30-40%.
Een paar aflevering van planet earth zitten sommige stukken op 100%: stutter. Ik heb ergens gelezen dat die planet earth niet optimaal zijn gecodeerd en daarom veel cpu kracht vragen.
Heel gek maar ik heb dit ook ineens. Heb je al een oplossing gevonden?Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Anoniem: 244385
Kan iemand mij aub duidelijk uitleggen (misschien stap voor stap?) wat ik moet doen om de originele ms mce remote werkend te krijgen onder mediaportal? Ik heb een antec fusion v2 zilver (vfd) en draai vista home premium. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou graag willen dat de pc, volume, tv en de groene knop werken en mce uitgeschakeld is en blijft. Ik lees me al dagen helemaal gek maar ik kom er niet uit, de afstandbediening werkt nu ook bijna niet meer onder mce na alles wat ik geprobeerd heb.
Bij voorbaat dank.
Edit: Gelukt!
mijn htpc:
antec fusion v2/gigabyte amd 780g mobo/athlon x2 4850e/kingston 2GB/ninja mini (passief)
samsung spinpoint T166 500GB/ms mce remote/vista home premium
Bij voorbaat dank.
Edit: Gelukt!
mijn htpc:
antec fusion v2/gigabyte amd 780g mobo/athlon x2 4850e/kingston 2GB/ninja mini (passief)
samsung spinpoint T166 500GB/ms mce remote/vista home premium
Mhh, ik heb de codec-guide voor ffdshow gevolgd, maar normale avi's schokt/hapert het beeld.
Als ik aanvink dat ie een externe player moet gebruiken doet ie het niet.
Maar dat wil ik niet aangezien mn remote dan geen nut meer heeft.
Heel vreemd...
(draai btw op vista64, aan mn cpu kan het niet liggen (e8400))
Als ik aanvink dat ie een externe player moet gebruiken doet ie het niet.
Maar dat wil ik niet aangezien mn remote dan geen nut meer heeft.
Heel vreemd...
(draai btw op vista64, aan mn cpu kan het niet liggen (e8400))
Anoniem: 256899
Hallo,
Ik ben hier voor het eerst met een blue-ray disc bezig die op mijn harddisk staat.
Het materiaal staat in een BDMV directory. In deze BDMV directory staan
dan weer subdirectories: BACKUP, CLIPINF, PLAYLIST, STREAM. In de
STREAM directory staan dan weer de m2ts bestanden. Deze bestanden
kan ik met PowerDVD een voor een afspelen.
Echter, ik wil de complete Blue-Ray disc kunnen afspelen. PowerDVD
heeft niet de mogelijkheid om vanuit een directory af te spelen volgens mij.
VLC Media player heeft dit wel, alleen speelt die weer geen HD content af.
Weet iemand hoe ik Blue-Ray discen kan afspelen vanaf de harddisk?
Het liefst gebruik ik trouwens niet PowerDVD maar iets anders. Iedere
suggestie is welkom.
Ik ben hier voor het eerst met een blue-ray disc bezig die op mijn harddisk staat.
suggestie is welkom.
Okee zouden mensen die HD films/DVD streamen vanaf een server, en dan uiteraard bekijken in MP mij even willen DM-en/mailen om te brainstormen in dit topic brainstormen mag ook natuurlijk? Blijf problemen houden, o ja uiteraard alleen als je zin/tijd hebt
Uitkomst zal ik zeker even hier posten.
Probleem is dat de Films blijven haperen, dit terwijl ik CAT6 kabel heb en 2 x 1800G HP switch (managed zeg maar het pro spul). Files verplaatsen vanaf de server gaat met 70Mb/s, dus dat is het probleem niet ik denk echt dat het in media portal zelf zit.
Specs mediacenter pc: GA-MA78GM-S2H, 5200+, 2GB. Dus dat lijkt mij voldoende.
Op mijn andere pc's kan ik wel de films/dvd's afspelen zonder haperen, dus moet haast wil in MP liggen.
Probleem is dat de Films blijven haperen, dit terwijl ik CAT6 kabel heb en 2 x 1800G HP switch (managed zeg maar het pro spul). Files verplaatsen vanaf de server gaat met 70Mb/s, dus dat is het probleem niet ik denk echt dat het in media portal zelf zit.
Specs mediacenter pc: GA-MA78GM-S2H, 5200+, 2GB. Dus dat lijkt mij voldoende.
Op mijn andere pc's kan ik wel de films/dvd's afspelen zonder haperen, dus moet haast wil in MP liggen.
Probeer eerst een om een dergelijke film af te spelen binnen MP vanaf je harddisk. Als dat wel goed gaat, ligt het in elk geval niet aan MP. Gaat dit ook niet goed, dan weet je in elk geval dat het inderdaad binnen MP ligt.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Iemand enig idee waarom films binnen MP altijd met zwarte balken onder + boven te zien zijn terwijl als ik ze afspeel in WMP Classic ze full screen zijn? Dit ziet er aanzienlijk mooier uit dan binnen MediaPortal
Heb nu Vista op de pc staan ipv XP, maarre 1920x1080@60 levert nu een vreemd beeld op. Lijkt wel alsof het beeld in de breedte in 8 delen is opgedeeld en de delen niet goed passen zeg maar. Beetje duidelijk zo?
Panasonic 50 inch tv is via HDMI aangesloten op GA-MA78SH van gigabyte.
Dit probleem had ik niet onder XP, op 50 hertz past het beeld niet maar dat zou eventueel nog wel op te lossen zijn via underscan maarre 60 hertz is beter is mij in dit topic al uitgelegd. Dus dan wil ik hem ook daarop hebben
Iemand een idee?
Panasonic 50 inch tv is via HDMI aangesloten op GA-MA78SH van gigabyte.
Dit probleem had ik niet onder XP, op 50 hertz past het beeld niet maar dat zou eventueel nog wel op te lossen zijn via underscan maarre 60 hertz is beter is mij in dit topic al uitgelegd. Dus dan wil ik hem ook daarop hebben
Uiteraard al geprobeerd de aspec ratio aan te passen maar zowel Stretch als Zoom geven beeld met balken waar WMP Classic dat niet doet.Langras schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:49:
Rechtermuisknop als de film bezig is en het aspect aanpassen.
Anoniem: 182096
Waarom gebruik je MPC niet ook in Media Portal? MPC blijft de beste speler met veel mogelijkheden.-Leon- schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:50:
[...]
Uiteraard al geprobeerd de aspec ratio aan te passen maar zowel Stretch als Zoom geven beeld met balken waar WMP Classic dat niet doet.
Tevens gebruik ik voor HD films de Powerdvd Codec met DXVA. Speelt veel beter af dan CoreAVC
Heb je geen problemen met je windows mce remote als je MPC als player gebruikt in media portal?Anoniem: 182096 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:26:
[...]
Waarom gebruik je MPC niet ook in Media Portal? MPC blijft de beste speler met veel mogelijkheden.
Tevens gebruik ik voor HD films de Powerdvd Codec met DXVA. Speelt veel beter af dan CoreAVC1080p films gewoon vloeiend en zonder haperingen.
HD films werken hier prima in MP met CoreAVC.
Anoniem: 182096
MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,Anoniem: 245956 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:05:
[...]
Heb je geen problemen met je windows mce remote als je MPC als player gebruikt in media portal?
Anoniem: 51018
Niemand die een Remote van een Xbox360 gebruikt ?
-edit-
Ik lees een stuk terug dat er ook een mogelijkheid zou zijn om de VFD van de Antec Fusion 430 te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik de stappen volg zoals beschreven op de forum pagina, dan ontbreekt alleen het gedeelte waar hij ingesteld moet worden.
Iemand dit werkend gekregen?
-edit-
Ik lees een stuk terug dat er ook een mogelijkheid zou zijn om de VFD van de Antec Fusion 430 te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik de stappen volg zoals beschreven op de forum pagina, dan ontbreekt alleen het gedeelte waar hij ingesteld moet worden.
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 51018 op 03-05-2008 09:57 ]
Mijn media portal installatie loopt eindelijk een beetje op rolletjes, zit nu alleen nog met 1 vreemd iets. WMV (HD films) speelt die prima af, maar MKV films niet. Hij opent de film wel en ik kan ook gewoon vooruit springen bijvoorbeeld 30 seconden, dan zie ik ook wel een frame van de film maar hij wil niet echt beginnen met lopen. Net alsof die op pauze staat zeg maar (en nee hij staat niet op pauze
)
Heb CoreAVC geinstalleerd en dus ook de matroska splitter, als ik via de verkenner ga kijken bij de films zie ik ook het matroska logo staan dus hij weet wel wat het is lijkt het.
Verder heb ik geinstalleerd:
PowerDVD
VSFilter
AC3Filter
FDDShow
Ik draai mediaportal onder XP.
Heb CoreAVC geinstalleerd en dus ook de matroska splitter, als ik via de verkenner ga kijken bij de films zie ik ook het matroska logo staan dus hij weet wel wat het is lijkt het.
Verder heb ik geinstalleerd:
PowerDVD
VSFilter
AC3Filter
FDDShow
Ik draai mediaportal onder XP.
In media portal bij plugins vind je er een voor lcd displays, daar kan je dan de iMon dll(keuze uit 2, ff teste welke je nodig hebt) kiezen en MP doet de rest.Anoniem: 51018 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:55:
Niemand die een Remote van een Xbox360 gebruikt ?
-edit-
Ik zou ook heel erg graag MPC als externe player gebruiken, omdat DXVA i.c.m. ondertitels daar goed werkt, de enige reden dat ik het nog niet doe is de MCE remote (ik heb ook een logitech harmony, die ik als mce remote heb ingesteld) Ik zou heel graag van jou weten hoe je MPC als externe player laat werken met de harmony one, keep me postedAnoniem: 182096 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:32:
[...]
MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,

Ik heb een probleempje met subtiles. Bij alles behalve mkv's lopen de subs niet synchroon. Ik kan in vsfilter wel een delay instellen, maar dan lopen ze weer niet uin sync met mkv's. Beetje jammer ... iemand een idee? ik gebruik de interne players, omdat ik alles met mn harmony wil kunnen bedienen.
[ Voor 15% gewijzigd door Raziel op 03-05-2008 13:01 ]
Anoniem: 182096 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:26:
[...]
Waarom gebruik je MPC niet ook in Media Portal? MPC blijft de beste speler met veel mogelijkheden.
Tevens gebruik ik voor HD films de Powerdvd Codec met DXVA. Speelt veel beter af dan CoreAVC1080p films gewoon vloeiend en zonder haperingen.
Zodra je een externe speler gaat gebruiken binnen MediaPortal kreeg ik problemen met de bediening. Mijn eerste setup was met KMPlayer maar zodra je de film stopt blijft de speler open staan en die kan je niet zo makkelijk met een remote afsluiten (ik gebruik de Harmony 525).Anoniem: 245956 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:05:
[...]
Heb je geen problemen met je windows mce remote als je MPC als player gebruikt in media portal?
Daarnaast is mijn eigen ervaring dat CoreAVC 1.7 beter omgaat met dual-core processors en de belasting van de CPU prima is, maar dat is een kwestie van uitproberen.
Niemand die al zijn films dus full-screen bekijkt binnen MediaPortal?? Moet toch mogelijk zijn lijkt me.
[ Voor 12% gewijzigd door -Leon- op 04-05-2008 12:47 ]
Ik-Leon- schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:10:
Niemand die al zijn films dus full-screen bekijkt binnen MediaPortal?? Moet toch mogelijk zijn lijkt me.
En dat werkt zelfs op Windows Vista 64 bits

Ik heb een Core2Duo E6750 (2.66Ghz) met 4GB geheugen en dat is snel genoeg om alle HDTV content (voornamelijk MKV/AVC) vloeiend af te spelen zonder hardwareversnellingen.
Als je iets verder terug had gelezen had je gezien dat afspelen geen probleem is voor me, maar dat het gaat om FULL SCREEN afspelen binnen MP zonder externe speler. Met WMP Classic of KMPlayer heb ik al mijn X264 movies in fullscreen, maar binnen MP krijg ik er nog steeds zwarte balken boven/onderPriet schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:00:
[...]
IkIk heb CCCP geïnstalleerd en daarmee speel ik nu alles af via MediaPortal
![]()
En dat werkt zelfs op Windows Vista 64 bits![]()
Ik heb een Core2Duo E6750 (2.66Ghz) met 4GB geheugen en dat is snel genoeg om alle HDTV content (voornamelijk MKV/AVC) vloeiend af te spelen zonder hardwareversnellingen.
Uhm tsja.... totaal geen last van in MediaPortal....
En als je de viewmode naar stretch/zoom/14:9/ ... verandert?
Das vreemd want ik heb ook af en toe balken onder en boven. Welke codec gebruik jij voor de 264 content? CoreAVC/PowerDVD of die interne van Media portal? Je kan natuurlijk strech of Zoom 14:9 aanzetten maar dan verlies je ook een deel van de film aan de zijkanten toch?Priet schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
Uhm tsja.... totaal geen last van in MediaPortal....
[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 03-05-2008 19:27 ]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar....Anoniem: 256899 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:42:
Hallo,
suggestie is welkom.
Het is me redelijk gelukt met anydvd hd, windvd9 +bluray en index.bdmv en MovieObject.bdmv te vervangen door aangepaste en het geheel in te pakken als .iso met imgburn als UDF 2.5
Windvd speelt de film wel af als ik de film mount met deamon tools maar geen beeld bij de verschillende menus....
Mischien iemand anders suggesties? Dit issue hebben meerdere mensen toch?
Kan iemand mij vertellen welke toets op een MCE remote (in de standaard instellingen) je vanuit full screen TV terug brengt naar het menu??????
back?gdl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:50:
Kan iemand mij vertellen welke toets op een MCE remote (in de standaard instellingen) je vanuit full screen TV terug brengt naar het menu??????
Met Nero Showtime 4.3.2.0 kun je een Blu-ray directory vanaf je HD afspelen zonder bestanden te moeten aanpassen. Er is maar weinig software die dat kan. Powerdvd Ultra en WinDVD zijn 2 andere programma's die dat zou moeten kunnen maar beide programma's werken slecht naar mijn ervaring (De helft van de titels werken niet).AUijtdehaag schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:33:
[...]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar....
Het is me redelijk gelukt met anydvd hd, windvd9 +bluray en index.bdmv en MovieObject.bdmv te vervangen door aangepaste en het geheel in te pakken als .iso met imgburn als UDF 2.5
Windvd speelt de film wel af als ik de film mount met deamon tools maar geen beeld bij de verschillende menus....
Qua Blu-ray support is Nero Showtime een aan te raden programma. Ik heb een stuk of 10 Blu-ray's gedownload via nieuwsgroepen (25 en 50GB versies) en alle speelde netjes af met menu en subtitles, net als een dvd zeg maar. Wel zeurde hij een paar keer over regio codes, maar met Anydvd HD kun je dat oplossen.
Nero Showtime zit bij Nero 8. Trial vind je hier
Overigens kun je in mediaportal gewoon de m2ts extensie toevoegen als filmbestand, en dan in de maps 'streams' het grootste bestand starten, dat is de film. Enige wat nog niet werkt zijn de subtitles die in een m2ts stream zitten, Haali media splitter ziet ze wel, alleen heeft hij er geen juiste decoder ervoor. Dat heb ik al gepost op 't forum van MP. Audiostreams kun je wel gewoon selecteren. Ik gebruik Haali Media Splitter i.c.m. ffdshow als codecs.
[ Voor 22% gewijzigd door Magnolia op 05-05-2008 02:24 ]
Ontspan.
Anoniem: 216916
ello freunden!
effies een stom vraagje maar ik wil graag WWITV gebruiken als plugin.. nu krijg ik wel het geluid te horen maar blijf een zwart beeld zien!
iemand een oplossing? uitzeniding gemist en onlinevideos doen het wel.....
alvast bedankt!
Garth
effies een stom vraagje maar ik wil graag WWITV gebruiken als plugin.. nu krijg ik wel het geluid te horen maar blijf een zwart beeld zien!
alvast bedankt!
Garth
Volgens mij kan PowerDVD wel files vanaf een HD afspelen, maar heb geen BluRay Disc om te testen of dat ook werkt.AUijtdehaag schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:33:
[...]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar....
Open PowerDVD, helemaal links onderin je scherm zie je een soort HD staan (links van de stop knop). Klik hierop --> "open movie files on hard disk drive" en daar selecteer je de hoofdmap van de disc.
Uizendinggemist.nl en tvgemist.nl speelt alles in groen/paars en soms met vertikale strepen erdoor.RonnieB82 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:48:
Ook heb ik waarschijnlijk een verkeerde codec voor rtl uitzending gemist, deze speelt wel, maar ik krijg de verkeerde kleuren. (ik heb dit wel vaker gezien, maar geen idee meer hoe ik het opgelost heb)
In mijn webbrowser via WMplayer gaat het goed, dus ik heb de goede codecs wel ergens staan.
Ik heb over dit probleem niet veel gevonden, maar waar in de conf. moet ik codecs instellen voor streaming tv? En weet iemand welke codecs ik het beste kan gebruiken voor streaming?
Alvast bedankt.
Mediaportal geinstald maar als ik een movie database wil maken klopt er amper iets van. Film namen staan zoals ze gereleased zijn dus amper herkenbaar
Is het mogelijk om gewoon een cover in je map te plaatsen zodat er een filmstrip weergegeven wordt inplaats via imdb in dergerlijk? Aan info heb ik geen nood want jaartal en film naam staat per folder weergegeven en de rest intresseert me niet.
Het help al gigantisch als je de bestandsnamen even renamed naar de titel van de film. Echter dan zal je nog fouten tegenkomen maar die kan je zo in de database even corrigeren.n0sTRa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:40:
Mediaportal geinstald maar als ik een movie database wil maken klopt er amper iets van. Film namen staan zoals ze gereleased zijn dus amper herkenbaarIs het mogelijk om gewoon een cover in je map te plaatsen zodat er een filmstrip weergegeven wordt inplaats via imdb in dergerlijk? Aan info heb ik geen nood want jaartal en film naam staat per folder weergegeven en de rest intresseert me niet.
Ik weet dat het helpt maar dit wil ik niet
Wil indien mogelijk gewoon men eigen covers op pc staan hebben en die laten weergeven.
Plaats een folder.jpg in de map, dan wordt die voortaan weergegeven als thumbnail (werkt ook bij Muziek).n0sTRa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:40:
Mediaportal geinstald maar als ik een movie database wil maken klopt er amper iets van. Film namen staan zoals ze gereleased zijn dus amper herkenbaarIs het mogelijk om gewoon een cover in je map te plaatsen zodat er een filmstrip weergegeven wordt inplaats via imdb in dergerlijk? Aan info heb ik geen nood want jaartal en film naam staat per folder weergegeven en de rest intresseert me niet.
We gaan het proberen met Nero! Bedankt voor de tips!Magnolia schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:58:
[...]
Met Nero Showtime 0.4.2.3 kun je een Blu-ray directory vanaf je HD afspelen zonder bestanden te moeten aanpassen. Er is maar weinig software die dat kan. Powerdvd Ultra en WinDVD zijn 2 andere programma's die dat zou moeten kunnen maar beide programma's werken slecht naar mijn ervaring (De helft van de titels werken niet).
Qua Blu-ray support is Nero Showtime een aan te raden programma. Ik heb een stuk of 10 Blu-ray's gedownload via nieuwsgroepen (25 en 50GB versies) en alle speelde netjes af met menu en subtitles, net als een dvd zeg maar. Wel zeurde hij een paar keer over regio codes, maar met Anydvd HD kun je dat oplossen.
Nero Showtime zit bij Nero 8. Trial vind je hier
Overigens kun je in mediaportal gewoon de m2ts extensie toevoegen als filmbestand, en dan in de maps 'streams' het grootste bestand starten, dat is de film. Enige wat nog niet werkt zijn de subtitles die in een m2ts stream zitten, Haali media splitter ziet ze wel, alleen heeft hij er geen juiste decoder ervoor. Dat heb ik al gepost op 't forum van MP. Audiostreams kun je wel gewoon selecteren. Ik gebruik Haali Media Splitter i.c.m. ffdshow als codecs.
Ik heb zo'n beetje vanalles al geprobeerd. powerdvd en windvd.
Is Showtime ook wel volledig te integreren icm mediaportal 1.0?
Edit: Showtime werkt perfect tot nu toe
En is nu nederlands
[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-05-2008 21:23 ]
Je kan in de configuratietool je database entries editen en er dan zelf covertart aan films plakken. Ik heb dat bv. gedaan bij 'For the birds'. Automatisch werd die clip met de verkeerde film gelinkt en werd er verkeerde data gedownload, maar je kan alles handmatig doen als je wilt.
Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?
maran
Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.
Iemand die hier iets nuttig over kan zeggen?
Bij +- 700 films is dit nogal een werk vrees ik ...Molybdenum schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:32:
[...]
Je kan in de configuratietool je database entries editen en er dan zelf covertart aan films plakken. Ik heb dat bv. gedaan bij 'For the birds'. Automatisch werd die clip met de verkeerde film gelinkt en werd er verkeerde data gedownload, maar je kan alles handmatig doen als je wilt.
Vrijwel alle HD & Bioscoop formaat films hebben standaard zwarte balken!Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.
Je TV is 16:9 terwijl veel HD films 1.85:1 of zelfs 2.35:1 (Lord of the Rings, Star Wars) zijn!
Zwarte balken heb je dus altijd!
Zie ook widescreen.org
Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
Dit is natuurlijk niet waar, je kan toch gewoon via aspect ratio 'zoom' instellen, bij mij wordt dan elke breedbeeldfilm gezoomd totdat er geen zwarte balken meer zijn, de consequentie is dat je dan soms vrij grote delen van de zijkant mist, maar het is wel beeldvullend. Een tussenvorm die ik vaak gebruik is de 14:9 zoom waarbij de zwarte balken een stuk kleiner worden. Bij de configuratie van MP heb ik enkel de volgende aspectratio's aangevinkd staan: 'normal', '14:9 zoom' en 'zoom'. Daarmee krijg ik altijd de perfecte film. Dus de zwarte balken bij alle HD films kunnen weg in mediaportal.ThaClown schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Vrijwel alle HD films hebben standaard zwarte balken!
Je TV is 16:9 terwijl veel HD films 1.85:1 of zelfs 2.35:1 (Lord of the Rings, Star Wars) zijn!
Zwarte balken heb je dus altijd!
Zie ook widescreen.org
BTW, als je een HD ready tv hebt zoals ik (1366x768) heb je ook geen scherpteverlies als je 1080p films bekijkt en daarbinnen inzoomt tot de zwarte balken weg zijn.
BTW2: tijdens de film op twee keer op info drukken dan krijg je een menu, ga naar aspect ratio en selecteer 'zoom'. Ik heb zelf de 'aspect' knop zoals die bekend is mij de MCE remote een plek gegeven op mijn logitech harmony, wanneer ik nu op de knop 'aspect' druk op m'n remote wordt gewisseld tussen 1 van de 3 aspect ratio's die ik bij de configuratie van MP heb ingesteld. Werkt echt simpel & perfect
[ Voor 11% gewijzigd door vandermark op 05-05-2008 12:38 ]
Ja ik gebruik zelf ook vaak de 14:9 Zoom voor films, maar dan is dat opgehelderdvandermark schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:32:
[...]
[...]
Dit is natuurlijk niet waar, je kan toch gewoon via aspect ratio 'zoom' instellen, bij mij wordt dan elke breedbeeldfilm gezoomd totdat er geen zwarte balken meer zijn, de consequentie is dat je dan soms vrij grote delen van de zijkant mist. Een tussenvorm die ik vaak gebruik is de 14:9 zoom waarbij de zwarte balken een stuk kleine worden. Bij de configuratie heb ik enkel de volgende aspectratio's aan staan: ' normal', 14:9 zoom en 'zoom' Daarmee krijg ik altijd de perfecte film. Dus de zwarte balken bij alle HD films kunnen weg in mediaportal.
BTW, als je een HD ready tv hebt zoals ik (1366x768) heb je ook geen scherpteverlies als je 1080p films bekijkt en daarbinnen inzoomt tot de zwarte balken weg zijn.
BTW2: tijdens de film op twee keer op info drukken dan krijg je een menu, ga naar aspect ratio en selecteer 'zoom'. Ik heb zelf de 'aspect' knop zoals die bekend is mij de MCE remote een plek gegeven op mijn logitech harmony, wanneer ik nu op de knop 'aspect' druk op m'n remote wordt gewisseld tussen 1 van de 3 aspect ratio's die ik bij de configuratie van MP heb ingesteld.
Ja dat weet ik natuurlijk wel, maar ikzelf kijk altijd zonder zoom...
Ik wil geen beeld van de zijkant missen (vind bij 14:9 toch wel veel beeld eraf gaan) en bij veel zoom versies klopt de verhouding niet meer....
Persoonlijk wil ik kijken zoals de film bedoeld was en dus neem ik zarte balken voor lief, ze storen mij totaal niet trouwens.
Ik wil geen beeld van de zijkant missen (vind bij 14:9 toch wel veel beeld eraf gaan) en bij veel zoom versies klopt de verhouding niet meer....
Persoonlijk wil ik kijken zoals de film bedoeld was en dus neem ik zarte balken voor lief, ze storen mij totaal niet trouwens.
Yep, één stapje verder gaan en Zoom gebruikenOperations schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:37:
[...]
Ja ik gebruik zelf ook vaak de 14:9 Zoom voor films, maar dan is dat opgehelderd
Dat is inderdaad het geval bij een aantal strech modes van de verschillende aspect ratios, daarom heb ik die ook uitgevinkd staan in de configuratie en gebruik enkel normal, 14:9 zoom en zoom. Bij die versies wordt de verhouding niet aangepast.ThaClown schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:43:
Ja dat weet ik natuurlijk wel, maar ikzelf kijk altijd zonder zoom...
Je hebt wel gelijk dat bij bepaalde films het jammer is als veel weg gaat van de zijkanten, met name bij films met veel natuur, en mooie omgevingen. Bij andere films stoor ik me wel aan de soms grote balken, hangt net als veel dingen af van je eigen voorkeur
Edit, wat je noemt dat je films wil kijken zoals ze zijn bedoeld, ik ben van mening dat 1.85:1 of zelfs 2.35:1 films zijn bedoeld om in de bios te bekijken...
[ Voor 81% gewijzigd door vandermark op 05-05-2008 12:56 ]
40" idd, dus mijn zwarte balken zijn minder een probleem..
Zoom mis ik te veel beeld aan de zijkanten vind ik dan, en heb 50" dus hoe nog best een redelijk beeld over op Zoom 14:9. Maar toch zou helemaal full screen toch mooier zijn.vandermark schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:49:
[...]
Yep, één stapje verder gaan en Zoom gebruiken
[...]
Dat is inderdaad het geval bij een aantal strech modes van de verschillende aspect ratios, daarom heb ik die ook uitgevinkd staan in de configuratie en gebruik enkel normal, 14:9 zoom en zoom. Bij die versies wordt de verhouding niet aangepast.
Je hebt wel gelijk dat bij bepaalde films het jammer is als veel weg gaat van de zijkanten, met name bij films met veel natuur, en mooie omgevingen. Bij andere films stoor ik me wel aan de soms grote balken, hangt net als veel dingen af van je eigen voorkeur
Edit, wat je noemt dat je films wil kijken zoals ze zijn bedoeld, ik ben van mening dat 1.85:1 of zelfs 2.35:1 films zijn bedoeld om in de bios te bekijken...en dat vaak in die films rekening is gehouden met thuis situaties (en 16:9 breedbeeldschermen) door geen essentiele zaken in de zijkanten te laten zien. Maar het hangt met name af van de grootte van je scherm. Mijn mijn 32" krijg ik tocht echt een te klein beeld, maar jij hebt volgens mij een aanzienlijk groter scherm.
Is er niet iemand die een standaard unattended instal van windows xp kan maken met mediaportal (goed) geinstaleerd met alle goede codec beste plugins?
Ik wou dit overigens zelf doen maar dat is me niet gelukt met almeza multiset, maar dit zou wel een goede oplossing zijn voor veel mensen die toch problemen hebben omdat er net weer iets niet goed gedaan is (zo als bij mij momenteel).
Dus als iemand zin in heeft om een windows Htpc versie te maken dan ben ik en vast vele andere hem eeuwig dankbaar.
Ik wou dit overigens zelf doen maar dat is me niet gelukt met almeza multiset, maar dit zou wel een goede oplossing zijn voor veel mensen die toch problemen hebben omdat er net weer iets niet goed gedaan is (zo als bij mij momenteel).
Dus als iemand zin in heeft om een windows Htpc versie te maken dan ben ik en vast vele andere hem eeuwig dankbaar.
Dit topic is gesloten.