Dan toch van mijn kant uit nog even een reactie over de zwarte balken binnen MediaPortal.
De zoomfuncties gebruik ik uiteraard ook, maar deze lijken soms gewoon niet te werken.
Wat ik merk is dat sommige films binnen WMP Classic wel full-screen afgespeeld worden en ik deze binnen MP dus absoluut niet zonder zwarte balken kan zien.
Kan het zijn dat (doordat ik ook de
Postprocessing opties van ffdshow gebruik, het zoomen daardoor niet meer goed gaat?
Ik weet dat er een uitgebreid topic over is op MP forum, maar die kan ik effe niet meer vinden.
dus concreet:
1. Zorgt de ffdshow instelling (postprocessing) resize & aspect voor problemen met de zoomfunctie binnen MP?
2. Zo niet, waarom zijn sommige films dat wel fullscreen te krijgen als ik ze afspeel met WMP Classic en niet binnen MP?
Verder heb ik afgelopen weekend SVN 2 geinstalleerd op een schone install van MP en nu is de scrollbar van RTL7 in 1x weer wazig terwijl ik precies dezelfde codec & deinterlace instellingen gebruik
MPEG2 Codec: PowerDVD8
Deinterlace: Best
** EDIT **
Na wat testen ligt het dus
WEL aan de resize & aspect instelling van ffdshow waardoor de film binnen MP met zwarte balken speelt terwijl hij in WMP Classic dus zonder zwarte balken speelt. Doordat ik 2x mijn schermresolutie heb ingegeven binnen ffdshow vergroot hij het beeld dus, waardoor hij wel fullscreen te zien is maar dus behoorlijk wat mist in het beeld. Zodra ik resize & aspect vinkje in ffdshow uitzet en de film in WMP Classic bekijk heeft hij dus WEL zwarte balken (zoals ook in MediaPortal) dus lijkt alles te kloppen
[
Voor 25% gewijzigd door
-Leon- op 05-05-2008 15:53
]