Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
Een unattented install is een installatie waarbij je zelf niets meer manueel moet ingeven, alles staat dus pregedefinieerd op de install-cd. Dus je zou in principe je cd erin moeten doen, installeren en de rest gebeurt zelf. Dus de hardware specieke instellingen zijn al zeker geen probleem.
En de licentie, ik neem aan dat je dat nog wel kunt laten vragen tijdens of na de installatie?

Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar alsnog denk ik niet dat MS het zou apprecieren als je dergelijke cd zou verspreiden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 23:12
DaRKie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:15:
Een unattented install is een installatie waarbij je zelf niets meer manueel moet ingeven, alles staat dus pregedefinieerd op de install-cd. Dus je zou in principe je cd erin moeten doen, installeren en de rest gebeurt zelf. Dus de hardware specieke instellingen zijn al zeker geen probleem.
En de licentie, ik neem aan dat je dat nog wel kunt laten vragen tijdens of na de installatie?

Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar alsnog denk ik niet dat MS het zou apprecieren als je dergelijke cd zou verspreiden ...
Makkelijker is denk ik, windows schoon installeren - mediaportal erop en configureren (inclusief codecs e.d.) en dan een image maken. Is ook veel minder werk dan z'n unattended cd in elkaar knutselen.

Voor mensen waar trouwens de MKV files niet starten na het installeren van CoreAVC:
Binnen de haali media splitter moet je de autoload VS op yes zetten, dit staat niet altijd aan na het installeren van CoreAVC 1.7 heb ik gemerkt beetje vaag maar het is zo. Als je dit niet aanzet start de film wel maar hij staat als het ware op pauze. Je kan ook wel door spoelen maar dan zie je weer een stilstaand frame. WMV files hebben dit niet die spelen dan wel gewoon. (Wellicht iets voor in de TS?)

[ Voor 22% gewijzigd door Operations op 05-05-2008 14:37 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ja, makkelijker is zeker, maar dan heb je wel die problemen met verschillende hardware / license keys.

Voor jezelf kan je het zeker zo doen, heb ik ook gedaan, altijd handig als ik bij iets nieuws te testen het systeem omzeep geholpen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
DaRKie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:29:
Ja, makkelijker is zeker, maar dan heb je wel die problemen met verschillende hardware / license keys.

Voor jezelf kan je het zeker zo doen, heb ik ook gedaan, altijd handig als ik bij iets nieuws te testen het systeem omzeep geholpen heb :)
Nou ja als iemand tijd en zin heeft om dit in elkaar te knutselen met de juiste codecs en de juiste config instellingen binnen MP, vind ik dat ook geen probleem :) Is reuze makkelijk dan wordt het voor minder handige mensen ook toegankelijker ;)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan toch van mijn kant uit nog even een reactie over de zwarte balken binnen MediaPortal.
De zoomfuncties gebruik ik uiteraard ook, maar deze lijken soms gewoon niet te werken.

Wat ik merk is dat sommige films binnen WMP Classic wel full-screen afgespeeld worden en ik deze binnen MP dus absoluut niet zonder zwarte balken kan zien.

Kan het zijn dat (doordat ik ook de Postprocessing opties van ffdshow gebruik, het zoomen daardoor niet meer goed gaat?

Ik weet dat er een uitgebreid topic over is op MP forum, maar die kan ik effe niet meer vinden.

dus concreet:

1. Zorgt de ffdshow instelling (postprocessing) resize & aspect voor problemen met de zoomfunctie binnen MP?
2. Zo niet, waarom zijn sommige films dat wel fullscreen te krijgen als ik ze afspeel met WMP Classic en niet binnen MP?

Verder heb ik afgelopen weekend SVN 2 geinstalleerd op een schone install van MP en nu is de scrollbar van RTL7 in 1x weer wazig terwijl ik precies dezelfde codec & deinterlace instellingen gebruik :S

MPEG2 Codec: PowerDVD8
Deinterlace: Best

** EDIT **
Na wat testen ligt het dus WEL aan de resize & aspect instelling van ffdshow waardoor de film binnen MP met zwarte balken speelt terwijl hij in WMP Classic dus zonder zwarte balken speelt. Doordat ik 2x mijn schermresolutie heb ingegeven binnen ffdshow vergroot hij het beeld dus, waardoor hij wel fullscreen te zien is maar dus behoorlijk wat mist in het beeld. Zodra ik resize & aspect vinkje in ffdshow uitzet en de film in WMP Classic bekijk heeft hij dus WEL zwarte balken (zoals ook in MediaPortal) dus lijkt alles te kloppen _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door -Leon- op 05-05-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:35
Heeft Mediaportal 1.0 ook een webguide achtig iets zoals Webguide voor MCE???

http://www.asciiexpress.com/webguide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.

Iemand die hier iets nuttig over kan zeggen?
Ik kijk alles fullscreen. Maar die films zijn daar niet voor gemaakt aangezien je via de stretch optie van MP de aspect ratio verandert. Dit resulteert echter wel in een mooi volledig gevuld scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
vadeluma schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:42:
Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?
Zelf heb ik (nog) geen fire/floppy DTV kaart, dus ik kan het niet voor je nakijken, maar ik kan je wel het volgende zeggen:

UPC gebruikt voor hun digitale TV hun eigen decoders met als codering Nagravision, dit in tegenstelling tot de meeste kabelaanbieders. Die gebruiken Irdeto....
(correct me if i'm wrong)

De fire/floppydtv kaarten werken alleen met CA modules die Irdeto kunnen coderen, dus alle NIET FTA zenders is zoiezo een no-go.
Nu is het zo dat UPC een aantal zenders FTA digitaal op de kabel heeft staan. Dit kan echter elk moment veranderen/wijzigen of zelfs helemaal ophouden.
Het kan dus zo zijn dat er op dit moment alleen de RTL zenders te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vadeluma schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:42:
Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?
Lees deze topic eens door, misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Laatst online: 25-01-2023
Bedankt voor jullie bijdrage. Ik weet dat het kan in MCE, het lukt mij alleen niet in Mediaportal. ThaClown zegt in de topicstart bij het Televisie onderdeel dat je een symbolrate in kan voeren en daarna kan scannen. Ik zie alleen geen optie, omdat ergens in te voeren. Op dit moment ontvang ik 25 zenders FTA via de digitale tuner in mijn flatscreen, dus ze zijn in ieder geval beschikbaar.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 216916 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 01:59:
ik wil graag WWITV gebruiken als plugin.. nu krijg ik wel het geluid te horen maar blijf een zwart beeld zien! :( iemand een oplossing? uitzeniding gemist en onlinevideos doen het wel.....
Hier hetzelfde... geen beeld wel geluid.
Tevens doet uitzending gemist het helemaal niet meer, maar het rtl gedeelte van dezelfde tv-gemist plugin werkt dan weer wel...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
vadeluma schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:14:
Bedankt voor jullie bijdrage. Ik weet dat het kan in MCE, het lukt mij alleen niet in Mediaportal. ThaClown zegt in de topicstart bij het Televisie onderdeel dat je een symbolrate in kan voeren en daarna kan scannen. Ik zie alleen geen optie, omdat ergens in te voeren. Op dit moment ontvang ik 25 zenders FTA via de digitale tuner in mijn flatscreen, dus ze zijn in ieder geval beschikbaar.
Ja nog even een aanvulling hierop. Het schijnt dat je in de vorige Tvserver de optie had om land en regio te kiezen en als aanvulling bij de scantab de symbolrate. Is dus verwijderd in RC1. :? Ik zie bij de tuningparameters in de Servermap nog wel een UPC (6900) dvbc file staan. Raar dat ik dat binnen de scanfunctie niet kan kiezen. Nou morgen maar weer verder sleutelen.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Dirkmans schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:47:
[...]

Zelf heb ik (nog) geen fire/floppy DTV kaart, dus ik kan het niet voor je nakijken, maar ik kan je wel het volgende zeggen:

UPC gebruikt voor hun digitale TV hun eigen decoders met als codering Nagravision, dit in tegenstelling tot de meeste kabelaanbieders. Die gebruiken Irdeto....
(correct me if i'm wrong)

De fire/floppydtv kaarten werken alleen met CA modules die Irdeto kunnen coderen, dus alle NIET FTA zenders is zoiezo een no-go.
Nu is het zo dat UPC een aantal zenders FTA digitaal op de kabel heeft staan. Dit kan echter elk moment veranderen/wijzigen of zelfs helemaal ophouden.
Het kan dus zo zijn dat er op dit moment alleen de RTL zenders te ontvangen zijn.
UPC heeft geen FTA kanalen meer, zelf ondervonden heb hier een Floppy DVB-C liggen waar ik dus nu niks meer aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de plugin TV Series in het hoofdmenu kan laten verschijnen ipv onder My Plugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Anoniem: 58225 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:06:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de plugin TV Series in het hoofdmenu kan laten verschijnen ipv onder My Plugins?
Naar MP instellingen gaan en op de rechtermuisknop drukken op de plugin, daar heb je de keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
[/quote]
UPC heeft geen FTA kanalen meer, zelf ondervonden heb hier een Floppy DVB-C liggen waar ik dus nu niks meer aan heb.
[/quote]

Zoals ik al eerder zei. Ik ontvang 25 kanalen FTA via mijn Sony Bravia met de ingebouwde tuner. Het kan verschillen per regio, maar UPC zend nog steeds FTA uit.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@MisterGhost:

Ik probeer nu ook mij CAm te updaten maar heb hetzelfde probleem als jij, pcmia mtd-0002.inf wordt niet herkent in windows XP op de laptop.... En kan dus niet updaten...

Had jij hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaClown schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:05:
@MisterGhost:

Ik probeer nu ook mij CAm te updaten maar heb hetzelfde probleem als jij, pcmia mtd-0002.inf wordt niet herkent in windows XP op de laptop.... En kan dus niet updaten...

Hier zit ik ook nog steeds mee :( Niet echt makkelijk en nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253842

ThaClown schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:05:
@MisterGhost:

Nee... helaas. Al mijn bevindingen heb ik daar over gepost. Heb het dus even opgegeven.

Ben momenteel druk met verbouwen van mijn huis, dus MP etc staat op een laag pitje.
Miss in een paar weken.

Ben voor de time being overigens weer terug bij de oude decoder (alle apparatuur even opgeborgen). Moet zeggen dat de beeldkwaliteit en de zapsnelheid toch wel een redelijke verademing zijn in vergelijking met MP.

Iemand voor die 2 punten al echt bevredigende oplossingen?
Tav de beeldkwaliteit:
Heb zelf de codec-guide van Goose gevolgd. Iemand goede ervaringen met andere codecs icm @home digitaal totaal?

Tav zappen:
levert de nieuwe versie van MP en de TV-tuner hier nog voordeel?
(Of moet ik toch die firmware geupdate zien te krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:32:
[...]

MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,
Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb er zelf ook een, maar door al mijn verbouwingsgeneuzel nog niet echt aan de config toegekomen. Bleef ook het verschijnsel houden dat MCE opkwam ipv MP onder XP.
Ook al verwijderde ik de services en registerkeys die dat zouden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 253842 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Tav de beeldkwaliteit:
Heb zelf de codec-guide van Goose gevolgd. Iemand goede ervaringen met andere codecs icm @home digitaal totaal?

Tav zappen:
levert de nieuwe versie van MP en de TV-tuner hier nog voordeel?
(Of moet ik toch die firmware geupdate zien te krijgen?)
Heb je al geprobeerd om de PowerDVD 7 of 8 codec te gebruiken voor MPEG2? Bij TV gaf mijn MP config echt superstrak beeld, zelfs met de scrollbar van RTL7. Ik moet wel zeggen dat hij na herinstallatie afgelopen weekend weer wat 'blurry' is geworden terwijl ik precies dezelfde codecs heb draaien en geconfigureerd :S

Wat zappen betreft: duurt hier ongeveer 3 seconde, en dan staat de volgende zender d'r voor. Volgens mij krijg je met de nieuwe RC1 wel sneller beeld na zappen dan met de vorige versie.

Zijn er trouwens meer mensen die met de PowerScheduler plugin problemen hebben met de RC1 versie? Met de vorige versie werkte alles perfect, maar nu gaat ie niet meer in standby. Zowel server als client ingesteld op 30 mins. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:50:
[...]

Heb je al geprobeerd om de PowerDVD 7 of 8 codec te gebruiken voor MPEG2? Bij TV gaf mijn MP config echt superstrak beeld, zelfs met de scrollbar van RTL7. Ik moet wel zeggen dat hij na herinstallatie afgelopen weekend weer wat 'blurry' is geworden terwijl ik precies dezelfde codecs heb draaien en geconfigureerd :S
Ja. Alle codecs wel geprobeerd. Ik merkte weinig verschil, maar vroeg me wel af of ik dit goed deed.
Heb de te gebruiken codec aangepast onder de TV-settings in MP zelf. MP ook niet herstart (als ik dit wel deed, merkte ik geen verschil). Is dit de goede manier? Of is het iets van de tv-server configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:06:
Dit kan je instellen door in MP configuratie met je linker of rechtermuisknop op het tv-series icoontje te klikken. Als het goed is heb je daar 4 opties, uit - in plugins, in hoofdmenu en tv-series config.

Zo uit mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 253842 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:06:
[...]
Ja. Alle codecs wel geprobeerd. Ik merkte weinig verschil, maar vroeg me wel af of ik dit goed deed.
Heb de te gebruiken codec aangepast onder de TV-settings in MP zelf. MP ook niet herstart (als ik dit wel deed, merkte ik geen verschil). Is dit de goede manier? Of is het iets van de tv-server configuratie?
Ik doe het altijd in MP Configuratie, onder TV staan de codecs.
Moet wel zeggen dat ik nu ook minder goed beeld heb, terwijl ik precies dezelfde codecs geintstalleerd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

-Leon- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:29:
[...]

Ik doe het altijd in MP Configuratie, onder TV staan de codecs.
Moet wel zeggen dat ik nu ook minder goed beeld heb, terwijl ik precies dezelfde codecs geintstalleerd heb :(
Wat voor kabel (en hoe lang) zit er tussen de tv en mp-computer? Wellicht iets met de connector of stoort er een andere kabel (of dect-telefoon / wireless headphone ofzo) het signaal?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Weet iemand dit toevalliig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ejorne schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:14:
[...]
Wat voor kabel (en hoe lang) zit er tussen de tv en mp-computer? Wellicht iets met de connector of stoort er een andere kabel (of dect-telefoon / wireless headphone ofzo) het signaal?
Kabel tussen HTPC & TV = 1,5 meter HDMI (v/d Hul) dus daar ligt het niet aan. Voordat ik schone install heb gedaan (afgelopen weekend) was het beeld kraakhelder. Geen idee waar het aan ligt, allee isntellingen zijn hetzelfde, maar goed, kijk er van het weekend nog wel een keer naar en anders gaat die laatste SVN er weer effe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:06
@Rubke: wrm 2x in 2 dagen zelfde vraag stellen? Geduld hebben ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubke schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:14:
Weet iemand dit toevalliig?

hier als eens gekeken?? (onderaan)

XMLTV
DVB-EPG Grabber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Hoi,

Sinds enkele weken ben ik aan het experimenteren met MediaPortal op XP.
De hoeveelheid plugins en features is geweldig, maar het kost wel erg veel tijd om alles naar wens in te stellen, bijv. vergeleken met Vista MediaCenter.

Momenteel ben ik bezig met de standby-functionaliteit, zodat ik programma's in kan stellen die opgenomen moeten worden. Ik zag in het stappenplan in dit topic hier nog niets over terug.
Nu gebruik ik niet de ingebouwde PowerScheduler, vooral omdat je hiermee niet zelf je pc uit kan zetten, maar je alles aan de PowerScheduler over moet laten. Anders komt m'n pc niet uit standby voor opname (staat ook in de docu). Bovendien vind ik het onduidelijk dat er dezelfde instellingen gegeven kunnen worden bij zowel de tv server plugin, als de client plugin.

Ik gebruik nu Pvr scheduler, wat gisteravond in iedergaval goed werkt. Hierbij kan ik wel zelf de pc in standby / hibernate stand zetten, waarbij hij op tijd opstart voor een opname. Een ander voordeel is dat er een count-down te zien is wanneer hij naar standby gaat, en dat er een overzicht is van de events die gepland staan (wanneer hij weer naar standby zal gaan na een opname, en hoe laat hij weer op start).

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met standby / geplande opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

pelican schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:41:
Nu gebruik ik niet de ingebouwde PowerScheduler, vooral omdat je hiermee niet zelf je pc uit kan zetten, maar je alles aan de PowerScheduler over moet laten. Anders komt m'n pc niet uit standby voor opname (staat ook in de docu).
Je moet je HTPC ook niet uitschakelen, maar in standby of hibernate zetten. Let er wel op dat je een bepaalde BIOS-instelling moet hebben enabled. Bij mijn Bios heet dit iets van "WAKE-UP events" of iets dergelijks. Met deze instelling disabled komt de pc niet uit standby/hibernate.

Daarna is er geen enkel probleem in combinatie met de built-in powerscheduler. Mijn HTPC gaat automatisch uit standby, neemt op, en gaat daarna weer keurig naar standby.

Edit: Zit net de Wiki over de plugin even te lezen, en daar staat inderdaad in wat je beschrijft:
Usage of the PowerScheduler feature is pretty much straight forward. Just keep MediaPortal idle in the Home window and the TV-service will eventually put the system into standby if the computer is completely idle. For now, don't use MediaPortal's buttons (or your remote's button) to put the system into standby, but let the TV-service control it. This makes sure the wakeup time is set correctly.
Vreemd....
pelican schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:41:
Bovendien vind ik het onduidelijk dat er dezelfde instellingen gegeven kunnen worden bij zowel de tv server plugin, als de client plugin.
Voor een single-seat opstelling (zowel TV-server als MEdiaportal op één PC) lijkt dit inderdaad onlogisch, maar er zijn ook personen die één dedicated PC als TV-server gebruiken icm meerdere clients. Dan kan het wel handig zijn om aparte "rules" te maken voor de "server" als "clients".

[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 08-05-2008 08:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb nu een skin gevonden die redelijk voldoet aan mijn verwachting (lees duidelijk leesbaar op een "oude" tv). Maar nu is het zo dat deze skin standaard geen XML heeft voor enkele van mijn plugins (dit is de foutmelding binnen MP). IS het nu zo dat ik deze missende XML (van een plugin) gewoon uit een werkende skin kan trekken? Of is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

swtimmer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:49:
Ik heb nu een skin gevonden die redelijk voldoet aan mijn verwachting (lees duidelijk leesbaar op een "oude" tv). Maar nu is het zo dat deze skin standaard geen XML heeft voor enkele van mijn plugins (dit is de foutmelding binnen MP). IS het nu zo dat ik deze missende XML (van een plugin) gewoon uit een werkende skin kan trekken? Of is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?
Dit had ik ook met de PVR Scheduler plugin, die .xml ontbrak ook bij de skin Monochrome. 2 ontbrekende .xml bestand gekopieerd en 1 .png bestand, en dat gaat goed. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor alle plugins zal werken. Gewoon ff uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Blijf met 1 vreemd iets zitten, heb 2 media center pc's in huis met MP erop. Bij de ene heb ik toch echt DVD navigatie problemen. Hij toon niet de geselecteerde menu optie. Terwijl hij op de andere pc daar geen enkel probleem mee heeft.

Instellingen staan gelijk, maar heb ook al andere optie geprobeerd. PowerDVD Navigator. dat XDxA uit gezet, maar niks helpt heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:19:
Blijf met 1 vreemd iets zitten, heb 2 media center pc's in huis met MP erop. Bij de ene heb ik toch echt DVD navigatie problemen. Hij toon niet de geselecteerde menu optie. Terwijl hij op de andere pc daar geen enkel probleem mee heeft.

Instellingen staan gelijk, maar heb ook al andere optie geprobeerd. PowerDVD Navigator. dat XDxA uit gezet, maar niks helpt heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb je het ook al geprobeerd met de standaard decoders/navigator, dus de MPV & MPA decoders?

** EDIT **

Wat je nog kan proberen (wat voor mij wel scheelde) is in de Movie Database de juiste files toekennen aan de film. (MP Configuration --> Movies --> Movie Database onder tab Files)

[ Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 09-05-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe TVGemist 2.0 plugin

This plugin for MediaPortal makes it possible to browse and watch the
internet streams provided by:
* uitzendinggemist.nl
* RTL gemist (RTL 4, 5, 7, 8)
* SBS gemist (SBS6, Net5, Veronica)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:36:
[...]

Heb je het ook al geprobeerd met de standaard decoders/navigator, dus de MPV & MPA decoders?

** EDIT **

Wat je nog kan proberen (wat voor mij wel scheelde) is in de Movie Database de juiste files toekennen aan de film. (MP Configuration --> Movies --> Movie Database onder tab Files)
Standaard navigator wel maar de standaard codec neit. Vind dat beeld een stuk minder plus dat het op die andere MP pc ook werkt met de powerdvd codec dus vind dat het gewoon moet werken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:

* uitzendinggemist.nl

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
top, maar ik heb nog steeds slecht beeld: paars en groen en vertikale lijnen.
een paar pagina's terug stelde ik al de vraag, maar kreeg geen respons:

wie heeft een oplossing of wie heeft een idee hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Operations schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:08:
[...]
Standaard navigator wel maar de standaard codec neit. Vind dat beeld een stuk minder plus dat het op die andere MP pc ook werkt met de powerdvd codec dus vind dat het gewoon moet werken zo.
Is een vaker voorkomende 'klacht' op het MediaPortal forum en hier is geen echte oplossing voor. Ik had hier ook last van en gebruikte dus noodgedwongen de built-in decoders.

Een upgrade van 0.2.3 naar RC1 in combinatie met een PowerDVD upgrade (van 7 naar 8 ) heeft het opgelost.

Let er ook even op dat als je Dxva uitschakeld in je DVD-config, dat dan je hardware-versnelling uitgeschakeld wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zit ik met die codecs ook nog steeds met wazige problemen dat na een herinstallatie met precies dezelfde instellingen + codecs het TV-Beeld met PowerDVD codec nu in 1x weer last heeft van de-interlacing... scrollbar RTL7 is weer wazig waar hij voorheen echt strak was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Molybdenum schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Bij mij kwam dat door ffdshow volgens mij. Ik heb toen Windows Media Player 11 installed voor de codecs eigenlijk. Toen werkte het goed. Misschien een idee.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

* uitzendinggemist.nl

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb deze ook geinstalleerd. Maar zie die SBS groep niet staan in het menu? Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
KnoppenSpook schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Bij mij kwam dat door ffdshow volgens mij. Ik heb toen Windows Media Player 11 installed voor de codecs eigenlijk. Toen werkte het goed. Misschien een idee.
wmp11 is geinstalleerd, maar waar moet ik dan welke codec selecteren? is dat de mpv decoder filter bij tv-settings (ik neem echter aan dat dit voor de tv-kaart is, die ik niet heb). of is het de decoder die ik onder 'movies' selecteer?

het maakt bij mij in ieder geval allemaal niet uit wat ik kies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:46:
[...]

Ik heb deze ook geinstalleerd. Maar zie die SBS groep niet staan in het menu? Jullie wel?
Hier geen probleem. Ik zou de plugin even opnieuw installeren. Bij de-installatie moet je goed opletten dat de file 'Uitgemist.dll' wel verwijderd word. Het beste kan je de plugin eerst uitschakelen en vervolgens via de Plugin-installer (startmenu --> Team Media Portal --> MediaPortal --> Plugins/Skins Installer) verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dat ligt eraan dat je niet alle plaatjes hebt. Hij staat er namelijk wel in en is ook te selecteren. Je ziet hem alleen niet.

Het wordt veroorzaakt doordat de plugin gebruik maakt van RC1 en eigenlijk niet meer bedoeld is voor 0.2.3.

Je kunt de mappen van de plugin downloaden op: http://rhino.student.utwente.nl/reinaert/release/TVGemist

Dan kun je de plaatjes van sbsgemist.png etc in de media map van je skin zetten. Dan zie je ze wel.

Helaas werkt het weer(Het weerbericht) ook niet meer. Daarvoor is een update beschikbaar voor RC1. Door die te installeren op mijn 0.2.3 was alles de mist in gegaan. Nu heb ik dus RC1 draaien, maar omdat die TVserver verplicht gebruikt moet ik alles weer opnieuw instellen en eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin meer in. Iemand een tip om de configuratie van je tv kanalen snel en makkelijk over te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 10-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:37:Helaas werkt het weer(Het weerbericht) ook niet meer. Daarvoor is een update beschikbaar voor RC1.
In die weerinstellingen kan ik alleen Amsterdam vinden, of doe ik iets niet goed?
Zou mooi zijn als het werkend te krijgen is voor de Nederlandse plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je moet in de configuration gewoon naar een stad zoeken. Hij maakt gebruik van weather.com. Als de stad er daar bij staat kun je hem in MP ook toevoegen.

Ik heb inmiddels weer wat kanalen toegevoegd en de plugin gebruikt van TVserver voor XMLTV maar mijn tvgids blijft leeg.

En nog iets anders, hoe zorg ik ervoor dat de TV-server standaard draait. Volgens mij is het een service. Ander krijg ik de melding in MP dat er geen TV server draait. Beetje stom om deze standaard uit te laten staan.

Voor het weer gebruik ik trouwens de volgende links:

Temperatuur
http://www.buienradar.nl/...emperatuur&tijd=0&tijdid=

Wind
http://www.buienradar.nl/...soort=wind&tijd=0&tijdid=

Zicht
http://www.buienradar.nl/...oort=zicht&tijd=0&tijdid=

Satelliet Europa
http://www.sat24.com/images.php?country=eu&sat=

Satelliet Benelux

http://www.sat24.com/images.php?country=nl&sat=

Buienradar

http://www.buienradar.nl/...soort=loop3uur1x1&tijdid=

[ Voor 35% gewijzigd door REDFISH op 10-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:35:
Je moet in de configuration gewoon naar een stad zoeken. Hij maakt gebruik van weather.com. Als de stad er daar bij staat kun je hem in MP ook toevoegen.
De enige nederlandse stad die ik op weather.com kan vinden is dus Amsterdam :( Of doe ik iets verkeerd? Het zou mooi zijn als bijv. weeronline.nl gebruikt zou kunnen worden.
REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:35:
En nog iets anders, hoe zorg ik ervoor dat de TV-server standaard draait. Volgens mij is het een service. Ander krijg ik de melding in MP dat er geen TV server draait. Beetje stom om deze standaard uit te laten staan.
Lees deze handleiding maar eens effe door, dan moet je d'r wel uitkomen (het stukje "Required running SQL Service").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229713

Hey,

Ik heb een vraagje over de mediaportal.

Maar ik zit met volgend probleem:

Mijn filmen en series staan op een apparte server.
Als ik alles wil instellen in de configuratie van Mediaportal dan lukt dit perfect.
Hij scant mijn folders op de server perfect en voegt de films/series perfect toe.
Maar als ik dan mijn htpc opnieuw opstart, dan krijg ik in de MP TV Series plugin alle series in het rood, en kan ik geen enkele episode afspelen. Ook mijn films lijken plotseling verdwenen.

Mijn server draait windows vista ultimate 64bit, en mijn htpcs is vista home premium 32 bit.

Groetjes, Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 21-05 08:58
[quote]-Leon- schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:40:
[...]

De enige nederlandse stad die ik op weather.com kan vinden is dus Amsterdam :( Of doe ik iets verkeerd? Het zou mooi zijn als bijv. weeronline.nl gebruikt zou kunnen worden.

[...]

Als je op wheather.com zoek naar 'netherlands' krijg je inderdaad alleen als stad amsterdam terug. Maar je kunt even daarboven ook op 'country: netherlands' klikken, je krijgt dan alle nederlandse steden/dorpen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de tip, 'k kan in ieder geval Twenthe selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik wil de server toch iets gaan veranderen. Ik wil hem niet meer dag en nacht laten draaien maar daarvoor een zuinigere box gebruiken die idle rond de 30 watt slurpt ipv de 75-80 van nu.

Hoe goed is het mogelijk om MP op stand by te laten staan en via de afstandsbediening weer wakker te laten worden, en ook automatisch uit stand by te halen om iets op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47
Het wakker worden via de afstandbedieningen gebruik ik niet (als hier tips voor zijn icm MCE remote control zijn deze welkom)

Het automatisch wakker worden voor een opname werkt bij mij uitstekend dmv de power plugin. Zowel in tv-server en bij mp als client instellen. Het schijn wel eens fout te gaan als mp zich niet zelf uitschakeld maar dat de gebruiker dit doet.
Zelf heb ik nu ingesteld dat mp in standby gaat als hij op home screen staat en 20 min idle is. Werkt perfect. 's avonds gewoon op home zetten tv uit en klaar. Voor opname wordt hij vanzelf wakker en gaat ook weer in slaap stand.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
REDFISH schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:32:
Ik wil de server toch iets gaan veranderen. Ik wil hem niet meer dag en nacht laten draaien maar daarvoor een zuinigere box gebruiken die idle rond de 30 watt slurpt ipv de 75-80 van nu.

Hoe goed is het mogelijk om MP op stand by te laten staan en via de afstandsbediening weer wakker te laten worden, en ook automatisch uit stand by te halen om iets op te nemen?
In standby gaat hier prima, eruit alleen nog met de knop maar dat ligt aan de bedrading in mijn kast. Zit nog te wachten op nieuwe dingen uit Korea :S maar dan zou het prima moeten werken.

Ik laat zowel de server als de client na 30 mins idle in standby vallen door MP PowerSchuduler Pluging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:01
uh ja hier ben ik ook al tijden naar op zoek. Hier staan alleen grabbers, maar geen webinterface die me de gids laat zien. zoals in gbpvr of webguide4
iemand?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik laat de TV service via services.msc nu automatisch starten.

Mooi om te horen van het stand by verhaal, ik ga het eens proberen. Gebruikt iemand de optie: blank screen in full screen when MP is idle nog? Scheelt dit nog in stroomverbruik?

Ik heb nu de TV server en gelukkig de tvgids aan de praat met alle kanalen, ik kan echter de volgorde niet veranderen in MP zelf. Ze staan daar een beetje door elkaar. In de TV server configurator staan ze wel in de volgorde die ik wil.

Edit: heb de volgorde gefixt. In de group alle kanalen stond blijkbaar een andere volgorde. Beetje gek.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 12-05-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
REDFISH schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:44:
Gebruikt iemand de optie: blank screen in full screen when MP is idle nog? Scheelt dit nog in stroomverbruik?
Ja, die gebruik ik omdat anders het beeld continue aanstaat als ik radio luister, maar of het stroom scheelt weet ik niet, aangezien de tv gewoon aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:57

* uitzendinggemist.nl

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Skinfiles voor Monochrome hier te vinden: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
olson schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:41:
uh ja hier ben ik ook al tijden naar op zoek. Hier staan alleen grabbers, maar geen webinterface die me de gids laat zien. zoals in gbpvr of webguide4
iemand?

[...]
Bedoel je zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/darkie/tvguide.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Heb de nieuwe TVgemist plugin geinstalleerd, en hij ziet nu ook netjes SBSgemist staan. Maar kan er met de afstandsbediening niet heen, hij springt dan gewoon terug naar Nederland 1,2,3 gemist doe ik dan naar beneden kom ik bij RTLgemist doe ik dan weer naar beneden kom ik weer bij Nederland 1,2,3 gemist.

Heb de plugin al opnieuw geinstalleerd maar heb niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85548

Ik heb een vraag over het instellen van de Logitech Harmony 885 voor MediaPortal.

Ik gebruik MediaPortal versie RC 1.0 met de laatste svn update.

Alles werkt verder perfect met de afstandsbediening, heb via de Logitech software aangegeven dat ik een Media Center PC heb met als fabrikant Media Portal en type MediaPortal ingevuld.
Verder heb ik aangegeven in de configuratie van MediaPortal dat ik de MCE remote gebruik.

Het enige wat me niet lukt is om de rode, groene, gele en blauwe knoppen van de MCE remote werkend te krijgen op de Logitech Harmony 885, waar ook dezelfde knoppen aanwezig zijn.

Met de rode knop kan je namelijk makkelijk switchen van de full screen mode terug naar het menu van mediaportal.
Met de groene knop kan je volgens mij snel de audio taal wijzigen.
Met de gele knop kan je snel ondertiteling wijzigen naar een andere taal.
En met de blauwe knop kan je snel de aspect ratio (hoogte en breedte verhoudingen) aanpassen, van bijvoorbeeld normal naar zoom etc.

Is dit bij iemand al wel gelukt om dat voor elkaar te krijgen? Wat ik ook aangeef binnen de Logitech software, toewijzen van de knoppen naar red, green etc of subtitle, aspect, audio etc...het werkt gewoon niet. Het wordt niet herkend als knop zoals dat wel gebeurt met de MCE remote.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt.

Groeten,

Remco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 22:52
Is het mogelijk om mediaportal op 2 schermen weer te geven?
Hiermee bedoel ik onder windows xp een extended desktop (met verschillende resoluties), waar op elk van de schermen de interface, film etc, te zien is.
Toepassing is : hd ready tv op 1360x720 en beamer op 1024*560

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 85548 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:45:
Het enige wat me niet lukt is om de rode, groene, gele en blauwe knoppen van de MCE remote werkend te krijgen op de Logitech Harmony 885, waar ook dezelfde knoppen aanwezig zijn.

Is dit bij iemand al wel gelukt om dat voor elkaar te krijgen?
Ik gebruik de harmony 525 en die knoppen werken hier prima. Rood inderdaad voor aspectratio te wijzigen.

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
jeps zoiets zit dat in MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Operations schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:51:
Heb de nieuwe TVgemist plugin geinstalleerd, en hij ziet nu ook netjes SBSgemist staan. Maar kan er met de afstandsbediening niet heen, hij springt dan gewoon terug naar Nederland 1,2,3 gemist doe ik dan naar beneden kom ik bij RTLgemist doe ik dan weer naar beneden kom ik weer bij Nederland 1,2,3 gemist.

Welke versie van MP heb je geinstalleerd?

Ik heb hier 0.2.3 maar ik krijg de TVgemist v2.0 plugin niet eens geinstalleerd --> Invalid package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Rubke schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:08:
[...]

jeps zoiets zit dat in MP?
Het zit erin icm tuner software en dergelijke, maar niet een standalone tv guide, enfin, ik heb er toch geen gevonden.

Daarom dat ik het zelf geschreven heb (waarvan het screenshotje een voorbeeld is)
Ik download elke dag de gidsen via XMLTV en via een javatooltje parse ik die om ze dan in een mysql database te steken en dan heb ik een PHP sitetje gemaakt die deze info dan uit de database kan halen en tonen. In principe kan de database stap ertussen uit gelaten worden ... maar ik heb liever dat er queries naar men db gebeuren dan dat ik steeds een xml moet parsen :)

Als je zin hebt om te sleutelen, mag je de code hebben ... maar het is wel redelijk custom made, dus als je andere channels wilt tonen, ga je wel wat aanpassingen moeten doen aan de code (geen logica maar een ent ander zitten er harcoded in)

Het is ook voorzien voor mijn scherm resolutie dus als je het groter of kleiner wilt, zal je ook wat aan de html/css moeten sleutelen.

Eens dat allemaal in orde is, moet je er niet meer naar omkijken :)
Hij toont default het huidige uur en ik bedien het ook via men remote, ik kan het 1u laten opschuiven of de 2nd page laden met de andere channels.

owja, probleem is wel dat ik dit op een aparte server heb draaien en MP gebruikt gewoon de webpage die die server uitspuwt ...

[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 13-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Promy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:02:
Is het mogelijk om mediaportal op 2 schermen weer te geven?
Hiermee bedoel ik onder windows xp een extended desktop (met verschillende resoluties), waar op elk van de schermen de interface, film etc, te zien is.
Toepassing is : hd ready tv op 1360x720 en beamer op 1024*560
Volgens mij moet je naar clone mode en dan apart resolutie aanpassen, via Catalist bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij kom ik al in de buurt van hoe het uiteindelijk moet werken. Als ik in de activiteitsmodus zit dan werkt het namelijk (nog) niet, maar kies ik alleen voor het apparaat HTPC en gebruik dan die knoppen, dan werken ze wel. Ik ben in iedergeval op weg geholpen.........dus bij deze alvast bedankt!

Groeten.
-Leon- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik de harmony 525 en die knoppen werken hier prima. Rood inderdaad voor aspectratio te wijzigen.

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85548 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:03:
Volgens mij kom ik al in de buurt van hoe het uiteindelijk moet werken. Als ik in de activiteitsmodus zit dan werkt het namelijk (nog) niet, maar kies ik alleen voor het apparaat HTPC en gebruik dan die knoppen, dan werken ze wel. Ik ben in iedergeval op weg geholpen.........dus bij deze alvast bedankt!

Groeten.

[...]
Zoals ik hierboven heb beschreven werkt het nu, maar het lukt mij dus niet om het binnen een activiteit werkend te krijgen.
Hoe werkt het nu wel bij mij:
Ik start de activiteit Video's kijken. Hierbij wordt mijn tv, versterker en HTPC aangezet en op de juiste ingangen ingesteld.
Ik heb de knoppen binnen deze activiteit aangepast zodat de rode, gele, groene en blauwe knoppen overeenkomen met de acties die ik wil uitvoeren.
Red = Red button
Green = Audio
Yellow = Subtitle
Blue = Aspect
Dit werkt dus niet binnen de activiteit.

Als ik deze knoppen aanpas binnen het apparaat HTPC en de knoppen instel zoals hierboven beschreven werkt het wel gewoon.

Ik moet nu steeds als ik in de activiteit Video's kijken zit, terug schakelen naar devices, HTPC selecteren en dan de knoppen gebruiken.

Dit moet toch ook gewoon kunnen werken binnen de activiteit? Misschien doe ik wel iets verkeerd, maar zie zo niet in wat.
Misschien dat iemand het wel weet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85548 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Zoals ik hierboven heb beschreven werkt het nu, maar het lukt mij dus niet om het binnen een activiteit werkend te krijgen.
Hoe werkt het nu wel bij mij:
Ik start de activiteit Video's kijken. Hierbij wordt mijn tv, versterker en HTPC aangezet en op de juiste ingangen ingesteld.
Ik heb de knoppen binnen deze activiteit aangepast zodat de rode, gele, groene en blauwe knoppen overeenkomen met de acties die ik wil uitvoeren.
Red = Red button
Green = Audio
Yellow = Subtitle
Blue = Aspect
Dit werkt dus niet binnen de activiteit.

Als ik deze knoppen aanpas binnen het apparaat HTPC en de knoppen instel zoals hierboven beschreven werkt het wel gewoon.

Ik moet nu steeds als ik in de activiteit Video's kijken zit, terug schakelen naar devices, HTPC selecteren en dan de knoppen gebruiken.

Dit moet toch ook gewoon kunnen werken binnen de activiteit? Misschien doe ik wel iets verkeerd, maar zie zo niet in wat.
Misschien dat iemand het wel weet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groeten
Nou mensen,

ik wilde eigenlijk niet meer reageren, omdat ik gewoon zelf een fout heb gemaakt tijdens het instellen van die knoppen. :$

Ik was vergeten om de updates door te voeren naar de afstandsbediening, nu werkt het gewoon zoals het zou moeten werken. Helemaal top.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
@Leon
Zo te horen ben je tevreden over de L525, maar je gebruikt MCE vista, ik heb alles draaien op XP PRO en gebruik tweede scherm voor full HD.Scherm 1 = 19" breedbeeld.
Ik moet nogal wat aanzetten voordat ik in MP ben, LCD aan, selecteer HDMI2 input, via Catalist LCD op 1920x1080 ( shortcut ), receiver aan, input DVD.

Is dit ook mogelijk met de L525 binnen een activiteit, kun je in de database zien of ook de UPC digitale mediabox word ondersteund ?
Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackburst schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:12:
@Leon
Zo te horen ben je tevreden over de L525, maar je gebruikt MCE vista, ik heb alles draaien op XP PRO en gebruik tweede scherm voor full HD.Scherm 1 = 19" breedbeeld.
Ik moet nogal wat aanzetten voordat ik in MP ben, LCD aan, selecteer HDMI2 input, via Catalist LCD op 1920x1080 ( shortcut ), receiver aan, input DVD.

Is dit ook mogelijk met de L525 binnen een activiteit, kun je in de database zien of ook de UPC digitale mediabox word ondersteund ?
Hoor het graag.
Mijn setup is TV, HTPC, Receiver.

Ik heb 1 activiteit aangemaakt in de afstanbediening en wel "HTPC starten".
Zodra ik die activiteit start gaat mijn tv aan, receiver aan, htpc aan (uit standby werkt nog niet vlekkeloos omdat ik nog op kabels uit korea zit te wachten), MediaPortal op HOME screen, Receiver op HDMI ingang en led verlichting achter de tv aan :)

heb even in de database gekeken voor je en de UPC mediaBox staat er inderdaad netjes in onder Settop-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik heb nog twee problemen met geluid:

1. radio geluid komt via tv --> hoe is in te stellen dat dit geluid via andere weg gaat (versterker)?
2. geluid tv opnames loopt sinds de rc1 versie niet meer via de tv maar via de versterker, deze wil ik graag via de tv laten lopen? Heeft iemand hetzelfde probleem en dit al opgelost?
[edit] 2. Al opgelost.... andere codec gekozen en instellingen nog maals nagelopen, nu ook bij movies hdmi output gekozen en ac3 om dolby en dts via spdif te laten lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door RobinE op 14-05-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
-Leon- schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:20:
[...]

Mijn setup is TV, HTPC, Receiver.

Ik heb 1 activiteit aangemaakt in de afstanbediening en wel "HTPC starten".
Zodra ik die activiteit start gaat mijn tv aan, receiver aan, htpc aan (uit standby werkt nog niet vlekkeloos omdat ik nog op kabels uit korea zit te wachten), MediaPortal op HOME screen, Receiver op HDMI ingang en led verlichting achter de tv aan :)

heb even in de database gekeken voor je en de UPC mediaBox staat er inderdaad netjes in onder Settop-box.
Deze setup is duidelijk, maar ik moet binnen XP een aantal handelingen doen, omdat ik het op een gewone PC doe.
Kan de remote binnen XP iets doen ?
Bedankt voor het kijken in de database, dat is al een pre, de UPC remote is niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackburst schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:44:
[...]

Deze setup is duidelijk, maar ik moet binnen XP een aantal handelingen doen, omdat ik het op een gewone PC doe.
Kan de remote binnen XP iets doen ?
Bedankt voor het kijken in de database, dat is al een pre, de UPC remote is niet echt handig.
Dat zal moeilijk worden denk ik. Die shortcut voor je Catalyst instelling red je volgens mij niet met je afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik krijg ineens de melding: unable to start timeshifting
No video/audio detected. Gisteren werkte alles nog gewoon. In TV server staan de opname apparaten gewoon erbij en op idle.

Ah het lag eraan dat ik nu een aparte disk gebruik voor timeshifting. De directory die ik had opgegeven bestond nog niet, die wordt dus niet gemaakt en dan kan hij niet timeshiften.

[ Voor 33% gewijzigd door REDFISH op 15-05-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Ik krijg ineens een brief van casema dat het Ziggo gaat heten... (wat een *&^ naam!)

Ne ben ik bang dat alle settings weer totaal over de boeg zullen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb die brief ook vandaag gehad, alleen dan van @home :)

Nee die namen lekker duidelijk. Televisie Z1, Kabel Z3c ofzoiets. Lekker duidelijk ja. Heeft weer een hele marketing afdeling weken over gedaan om dat te bedenken.

Ik heb nog een vraag: omdat je nu geforceerd wordt TV server te gebruiken ben ik de optie kwijt om mijn televisieinput te croppen en ook bijvoorbeeld gebruik te maken van opname instellingen van mijn hauppage tuner.

Door het gemis aan crop heb ik nu dus enorme balken boven breedbeelduitzendingen. Door met de resolutie te pielen krijg ik dit ook niet goed(dat heb ik met 0.2.3 ook 3 dagen geprobeerd, het moet echt met crop). Hoe kan ik dit terugkrijgen?

Hrm onderhand begin ik een noob te lijken.

Nu ik mijn ati mpeg decoder gebruik kan ik gewoon croppen via een menu op de video zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 15-05-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659

Operations schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:51:

De ontwikkelaar van deze plugin heeft hierover wat geschreven op het mediaportal forum.
http://forum.team-mediaportal.com/264814-post226.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Yup je moet in tvgemist_main.xml even de regel bij RTLgemist veranderen in een 4 ipv een 2 bij iets van ondown ofzo. Kijk maar even op het forum.

Ik heb toch nog wat problemen met de combi tvserver->client.

Ik heb toenstraks iets opgenomen en er kwam alleen maar ruis. Nu heb ik 2 programma's opgenomen en alleen het eerste programma had geluid. Ik heb voor single seat gekozen bij installatie, maar ik heb wel 2 tuner kaarten, maakt dat nog iets uit? En hoe zou ik de instelling eventueel kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb computer opnieuw moeten installeren en dus ook media portal (versie RC1 1.0).

Vraag 1:Nu wil ik mijn films weer op genre selecteren maar nu geeft hij wel de genres weer maar gebeurt er niets als ik er op klik?? Op Title werkt wel alles goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i45134_MPGenres.jpg

Vraag 2: Mijn TV series (versie 2.0) krijg ik nu alle banners op 1 pagina en niet meer aan de zijkant als voorheen? Hoe kan ik dit aanpassen? Gebruik X-Face als skin.

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i45135_MPTVSeries.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 16-05-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
andere xml pakken in de skins map, die ene met de indeling die jij wilt... 3 indelingen zijn er. Vervolgens de juiste xml in de juiste map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Uiteindelijk heb ik zelf de oplossing weten te vinden:

Wanneer ik naar een fragment op Uitzendinggemist.nl kijk, gewoon via de browser, dan had ik het probleem met de kleuren en de strepen niet. Nu kan je als je met de rechter muisknop op het videobeeld klikt tegenwoordig nog een berg instellingen veranderen (kies uit het context menu plugins>>options).

Ik heb hier onder het kopje 'advanced' nog wat instellingen veranderd:

bij video acceleration de video mixing renderer aangezet en op high quality gezet
videosmoothing aangezet
directx video acceleration aangezet

daarna weer eens via MediaPortal naar TvGemist gekeken en alles was oke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Priet

To boldly do what no one has..

Volgens mij heb ik nu twee versies van TVGemist. Ik zie bijv. SBS Gemist nog niet maar de nieuwe versie is wel geïnstalleerd.

Ik kan de plugin niet verwijderen, want dan geeft MP de melding dat je dat moet doen via de MPInstaller. Ehhh... hoe?! :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Start programma's, Team mediaportal, Mediaportal, Mediaportal skin + plugin installer, doh.

Let ook op dat je als je een oude versie gebruikt hebt de oude dll verwijdert, de installer kan dit niet, je krijgt dan vaak 2x tvgemist in het home menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:33:
andere xml pakken in de skins map, die ene met de indeling die jij wilt... 3 indelingen zijn er. Vervolgens de juiste xml in de juiste map zetten.
Hoi Matthijs, bedankt voor je reactie. Ik heb de xml gevonden maar waar kan ik een andere vinden of moet ik deze zelf aanpassen?

Iemand nog een antwoord op mijn "genres" vraag?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 17-05-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
damn,

die configuration tool start erg langzaam op en sluit niet meer uit zichzelf af. hoge cpu usage.
weet iemand of dit komt door de grote hoeveelheid mp3-muziek die ik heb laten indexeren? of is er mogelijk iets anders aan de hand?

ik gebruik v1 rc1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 15:26
Ik heb sinds deze week een Full HD scherm, welke ik nu gebruik icm Media Portal.

Ik heb echter nog één probleem met media portal, het beeld stottert soms.
Ik heb een Intel Q6600 (Quad core 2,4 GHZ) met 4GB ram + 512 MB videokaart voor mijn HTPC.

Indien ik gewoon een 700MB divX film afspeel dan stottert het beeld ook. om de 5 seconden spoelt hij een aantal mili seconden terug lijkt het.
Zodra ik de film open met Media Player Classic, dan gaat het perfect, en zodra ik MPC instel als default player gaat het ook goed. maar dat is niet echt handig omdat deze in een nieuw scherm opent. Wat kan ik hier aan doen? (ik heb trouwens Vista 64Bits)

Nog een ander vragje waar iemand me hopelijk mee kan helpen:
voorheen gebruikte ik Xbox Media Center. En ik heb meerdere HDD's met films.
In XBMC worden deze shares samen gevoerd tot één map.
In Media Portal krijgt elke share (map) zijn eigen ingang. Kan je in media portal ook de mappen samenvoegen tot één map?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 21:45
EPG voor TVserver (Mediaportal RC 1.0)

REDFISH beschreef hier al de procedure om de programmagids te activeren voor Mediaportal 0.2.3, maar de uitleg voor de nieuwste Mediaportal RC 1.0.0.0, die gebruikt maakt van TVserver, ontbrak nog. Dus bij deze!

De methode van Redfish maakt gebruik van TVxb, waarbij de programmagegevens elke dag rechtstreeks gegrabt worden van de HTML-pagina's van www.tvgids.nl. Ik beschrijf hier een methode waarbij de gegevens opgehaald worden als XML-bestanden van de site assies.info.

Voordelen van deze methode: updaten van je EPG gaat veel sneller en de site tvgids.nl wordt veel minder belast. Nadeel: je bent afhankelijk van assies.info; als het grabben daar even niet lukt krijg jij ook geen EPG-gegevens.

Voordat je begint

Uitgangspunt voor deze uitleg is een draaiende Mediaportal RC 1.0, waarin de televisiekanalen al correct ingesteld zijn.

Stap 1: EPG Manager installeren
  • Download EPG Manager 1.1 van deze locatie.
  • Kopieer de bestanden uit de ZIP naar C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv.
  • Start EPGmanager.vbs en wacht tot bestand tvguide.xml is gegenereerd (kan even duren).
Stap 2: TV Server instellen
  • Open TV-Server Configuration.
  • Ga naar Plugins en zet een vinkje voor XMLTV.
  • Onder Plugins, klik op XMLTV om het in te stellen. Dit scherm verschijnt:
Afbeeldingslocatie: http://www.schuiling.net/images/xmltvsettings.jpg
  • Vul in: a) het juiste pad naar tvguide.xml en b) vinkjes bij 'Import new tvguide.xml' en 'Delete old programs before import'.
  • Klik op 'Import', als dat lukt staat er achter 'Total channels imported' het aantal geimporteerde kanalen.
  • Ga naar de tweede tab 'Mappings', die ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.schuiling.net/images/xmltvmappings.jpg
  • Klik op Load/Refresh.
  • Je ingestelde TV-kanalen verschijnen en automatisch worden de matches gevonden met de opgehaalde EPG-gegevens. De meeste kanalen worden automatisch juist gemapt, maar je kunt ook handmatig correcties aanbrengen.
  • Controleer de lijst, maak evt. correcties en (belangrijk) klik op Save.
  • Nu terug naar de eerste tab en klik opnieuw op 'Import'. Als alles goed is gegaan noemt hij nu ook een getal bij 'Total Programs Imported' en geeft hij op de onderste regel de melding 'tvguide.xml: File imported succesfully'.
Nu zou het moeten werken!

Automatisch dagelijks updaten
Voor een automatische update kun je bijvoorbeeld een taak invoeren in Windows Scheduled Tasks om het script EPGmanager.vbs elke nacht om 5:00 uur uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:59
Ik heb nu de niewste versie van MP geinstalleerd. Ik heb een apparte TVserver. Als ik met de configuratie tool onder " manual control" op "start timeshift" klik krijg de melding Unknown error occured.

OS is 2003 x64 ik weet dat het niet onder steunt wordt ( wat ik overgens raar vind aangezien het tvSERVER heet).

Met google kom ik er toch achter dat best wat mensen het onder 2003 hebben draaien vandaar mijn vraag wat het nu kan zijn dat hij bij mij niet draait.

Uiteraard krijg ik de melding ook met een MP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04
Nelisj schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:37:
Ik heb nu de niewste versie van MP geinstalleerd. Ik heb een apparte TVserver. Als ik met de configuratie tool onder " manual control" op "start timeshift" klik krijg de melding Unknown error occured.

OS is 2003 x64 ik weet dat het niet onder steunt wordt ( wat ik overgens raar vind aangezien het tvSERVER heet).

Met google kom ik er toch achter dat best wat mensen het onder 2003 hebben draaien vandaar mijn vraag wat het nu kan zijn dat hij bij mij niet draait.

Uiteraard krijg ik de melding ook met een MP client.
uhhh ... glazenbol er bij gepakt en tis wat wazig.. we hebben denk toch meer info nodig over wat voor kaart enzo je hebt... drivers mowahh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bedankt voor de uitleg voor de assieinfo. Wat eigenlijk het mooiste zou zijn, is als iemand er gewoon een tvguide.xml van maakte elk uur ofzo, dan kon je die link gewoon opgeven, maar als dan half nederland die xml gaat gebruiken wordt het wel erg duur met internetverkeer. Maar toch snap ik het niet echt, men haalt nu ook al de xml bestanden op, dus blijkbaar is traffic geen issue.

Mijn handleiding werkt ook nog gewoon, je moet alleen een keer een channel.lst bestandje maken dat verwijst naar de xml met de programmagids, en dan werkt de rest hetzelfde zodra je de kanalen gemapt hebt.

Op zich heb ik geen problemen met het ophalen, dat gebeurt toch snachts als ik lig te pitten, maar misschien dat deze manier toch handig is als optie uit te proberen.

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu 2 harddisks, eentje voor MP en windows en eentje voor torrents. Die torrent harde schijf zit dag en nacht te rammelen, maar die MP schijf heeft vaak gewoon niks te doen. Kan ik die dan op spin-down laten gaan, of geeft dat problemen omdat het OS er ook op staat?

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 19-05-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Is er al iets mogelijk wat betreft weergave van subtitles ism DXVA zoals dat bij Media Player Classic met de interne subtitle functie wel kan.

Als ik in de Mediaportal config subtitles aanzet gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 21:45
REDFISH schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:10:
Bedankt voor de uitleg voor de assieinfo. Wat eigenlijk het mooiste zou zijn, is als iemand er gewoon een tvguide.xml van maakte elk uur ofzo, dan kon je die link gewoon opgeven, maar als dan half nederland die xml gaat gebruiken wordt het wel erg duur met internetverkeer. Maar toch snap ik het niet echt, men haalt nu ook al de xml bestanden op, dus blijkbaar is traffic geen issue.
Dat heb ik me ook al af zitten vragen. Eén keer per dag updaten zou genoeg moeten zijn, vaker stelt tvgids.nl volgens mij toch geen nieuwe gegevens beschikbaar. Ik zal es rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik heb een irritante eigenschap in MP, alles wordt 2x geselecteerd als ik de afstandbediening gebruik.
Afstandbediening wordt aangestuurd door IRtrans.
Ik had de remote optie op de MCE-remote staan, dan werkt het voor de helft.
Selecteer ik de IRTrans (MCE-remote disabled), dan werken alle knoppen goed, alleen het reageerd alles dubbel op de knoppen. dus bijvoorbeeld: als ik naar beneden scrol in het menu in MP, dan scrolt het 2 posities ipv 1 positie. Selecteer ik een functie in MP, dan kom ik in een submenu van de desbetreffende optie.

Heefy iemand deze ervaring ook.? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 182096 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:03:
[...]
Iemand nog een antwoord op mijn "genres" vraag?
Heb je aan elke film (MP Config, movie database) wel dat genre toegevoegd want anders is het logisch dat hij niks vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:05:
damn,

die configuration tool start erg langzaam op en sluit niet meer uit zichzelf af. hoge cpu usage.
weet iemand of dit komt door de grote hoeveelheid mp3-muziek die ik heb laten indexeren? of is er mogelijk iets anders aan de hand?

ik gebruik v1 rc1.
niemand?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19429

Mooya schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:53:

Nog een ander vragje waar iemand me hopelijk mee kan helpen:
voorheen gebruikte ik Xbox Media Center. En ik heb meerdere HDD's met films.
In XBMC worden deze shares samen gevoerd tot één map.
In Media Portal krijgt elke share (map) zijn eigen ingang. Kan je in media portal ook de mappen samenvoegen tot één map?
_/-\o_
SWITCH VIEW -> op Title zetten ipv Shares :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
The_nv40_man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:49:
Is er al iets mogelijk wat betreft weergave van subtitles ism DXVA zoals dat bij Media Player Classic met de interne subtitle functie wel kan.

Als ik in de Mediaportal config subtitles aanzet gebeurt er niks.
niemand?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je als je de flim kijkt wel via de info knop op je remote (in het geval van een windows remote) wel subtitles kiezen?

Zelf gebruik ik vobsub die ik als externe filter laad voor films. Speelt interne subs en srt files prima af.
Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.