Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262612

Hallo, Top Topic !

Na aanleiding van dit forum (en ruim een maand tobben) is Mediaportal bij mij redelijk draaiend. Ik blijf echter met 2 problemen kampen die ik nergens duidelijk beantwoord zie namelijk:

1. Met name als ik tv kijk (via DVB-C) dan hapert / hangt deze wisselend rond de 5 a 10 minuten. De oorzaak ligt denk ik bij de harde schijven. want als de tv hangt hoor ik de hardeschijf opstarten als de tv zich hervat nadat dit probleem zich voordoet is dat over (ik heb 4 externe en 2 Interne HD's)

Reden dat ik dit vermoed is dat de als ik de externe loskoppel de momenten van haperingen verminderen, maar de interne zeker nog hoorbaar zijn als de tv hapert. Het enige programma wat op dat moment draaiend heb is Mediaportal.

2. Ik heb problemen met sommige op de harde schijf gekopieerde dvd's problemen en geeft hij bij opstarten direkt een zwart scherm binnen mediaportal en start dus niet op,

wmp geeft aan dat ik niet over de juiste regiocode beschik terwijl de dvd binnen powerdvd 8 prima afspeelt. Ik heb CoreAVC, FFDShow en de Powerdvd codecs geinstalleerd Het meerendeel doet he gewoon.

Ik kom er even niet meer uit dus wat doe ik nog fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Anoniem: 245956 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:24:
[...]

Kan je als je de flim kijkt wel via de info knop op je remote (in het geval van een windows remote) wel subtitles kiezen?

Zelf gebruik ik vobsub die ik als externe filter laad voor films. Speelt interne subs en srt files prima af.
Externe filters als Vobsub en ffdshow zorgen ervoor dat DXVA niet meer werkt. Maar er zit kennelijk nog geen functie in Mediaportal die dat kan :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

The_nv40_man schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:36:
[...]

Externe filters als Vobsub en ffdshow zorgen ervoor dat DXVA niet meer werkt. Maar er zit kennelijk nog geen functie in Mediaportal die dat kan :| .
Ik gebruik gen ffdshow. Enkel vobsubs en CoreAVC.

Ik weet niet wat DXVA is/doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Anoniem: 245956 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:43:
[...]

Ik gebruik gen ffdshow. Enkel vobsubs en CoreAVC.

Ik weet niet wat DXVA is/doet.
DirectX Video Acceleration

Een van de voorwaarden is dat er geen andere filters zoals Vobsub of ffdshow tussen gaan zitten. Maar voorlopig doen we het maar met CPU power }:| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Misschien dat iemand dit handig vind...

Mijn TV Logo's (enkele in hoge resolutie!)
Erg mooi icm Monochrome....

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 22:10
Blijf toch problemen houden met HD films, alles speelt nu netjes af behalve HD films die blijven happeren en stotteren.

Situatie: Films / DVD / DIVX staat op server (8x500GB op Areca 1220 schijven zouden de snelheid dus makkelijk aan moeten kunnen), loopt via Gbit verbinding naar GA78S2 met een 5200+ erop. Codecs is:

CoreAVC
PowerDVD
VSFilter
FDDShow
AC3Filter

Dacht eerst dat het zou komen doordat ik afspeel via het netwerk, maar DVD's doen het prima. En die komen ook vanaf het netwerk. Iemand nog een idee?

Edit: Normale modus of EVR maakt ook niks uit. EVR maakt het eigenlijk nog slechter.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 23-05-2008 12:31 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223058

Hallo,

Allerrst super topic, heb ze allebei doorgelezen en staan veel handige tips in, maar ik heb toch nog 2 vraagjes:

1. Is het mogelijk om bij mijn films (die ik in een lijst heb afgebeeld), wanneer ik op de titel klik, ik de informatie van de film zie i.p.v. een leeg beeld, met alleen boven nog een keer de titel of dat de film meteen begint als ik de 1e keer erop klik.

2. Ik krijg als ik mijn films wil opstarten/laden een get external data error in mij beeld, heel irritant, omdat hij niet weggaat. Weet iemand wat je hieraan kan doen?

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/film1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/film2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/film3.jpg

Alvast bedankt,

Gr chris

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 223058 op 23-05-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Operations schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:52:
Blijf toch problemen houden met HD films, alles speelt nu netjes af behalve HD films die blijven happeren en stotteren.

Situatie: Films / DVD / DIVX staat op server (8x500GB op Areca 1220 schijven zouden de snelheid dus makkelijk aan moeten kunnen), loopt via Gbit verbinding naar GA78S2 met een 5200+ erop. Codecs is:

CoreAVC
PowerDVD
VSFilter
FDDShow
AC3Filter

Dacht eerst dat het zou komen doordat ik afspeel via het netwerk, maar DVD's doen het prima. En die komen ook vanaf het netwerk. Iemand nog een idee?

Edit: Normale modus of EVR maakt ook niks uit. EVR maakt het eigenlijk nog slechter.
Check je cpu gebruik es tijdens afspelen om te kijken waar het aan ligt. Kies eens een andere player in de setup voor video en zorg overal voor de nieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 21:43

spanx

_Sp[A]nX_

Beetje stil hier..... enig idee wanneer de v1 status word behaald?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik ben van plan een mediacenter PC met een Silverstone LC20S-M behuizing te kopen, alleen vroeg ik me wat af. Er wordt een iMon afstandsbediening meegeleverd, ziet er erg nuttig uit, alleen herinner ik me ergens gelezen te hebben dat deze niet direct werkt met MediaCenter en MediaPortal.

Is er hier soms iemand anders die ook een Silverstone behuizing heeft en daarbij ook de iMon afstandbediening gebruikt, die hier wat meer over weet?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Zinu schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:50:
Ik ben van plan een mediacenter PC met een Silverstone LC20S-M behuizing te kopen, alleen vroeg ik me wat af. Er wordt een iMon afstandsbediening meegeleverd, ziet er erg nuttig uit, alleen herinner ik me ergens gelezen te hebben dat deze niet direct werkt met MediaCenter en MediaPortal.

Is er hier soms iemand anders die ook een Silverstone behuizing heeft en daarbij ook de iMon afstandbediening gebruikt, die hier wat meer over weet?

Bvd.
Ik heb een Silverstone C16M, je kunt in de Imon software opgeven voor welke programma's welke keyboard shortcuts gebruikt moeten worden. Er zijn ook al files met de instellingen van de Imon site te downloaden voor mediaportal. Heb ze een tijd terug geprobeerd, en op het eerste gezicht leek veel wel te kloppen. Het het nog niet uitvoerig uitgeprobeerd verder.
Maar het moet dus gewoon goed samen kunnen werken, omdat je zelf in kunt stellen wat de knoppen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
REDFISH schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:13:
[...]

Check je cpu gebruik es tijdens afspelen om te kijken waar het aan ligt. Kies eens een andere player in de setup voor video en zorg overal voor de nieuwste drivers.
Nieuwste driver is al gebeurd, welke player zou ik dan moeten nemen? Brengt dit geen nadelen met zich mee? CPU gebruik is geen probleem nog geen 25 procent.

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 25-05-2008 13:40 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 20:37

Priet

To boldly do what no one has..

spanx schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:42:
Beetje stil hier..... enig idee wanneer de v1 status word behaald?
De Roadmap (http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php) staat op 85% voor RC2.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 17:41

Caddy

Press start to shutdown

Deze week heb ik mijn eerste media center opgezet.
Natuurlijk ook met behulp van Media Portal. ben bijna wel een dag of 2 bezig geweest met systeem bouwen , instaleren, testen en films overzetten.

Ik gebruik me media center alleen voor films. En voornamelijk dvd mappen en geen divx.
Moet eerlijk zeggen dat ik media portal wel een beetje langzaam vind. Tijdens films kijken heb ik hier geen last van maar wel tijdens het navigeren door media center.

Mijn systeem is een celeron 1.8ghz 1gig ram , 500gig sata en een Asus P5N-EM HDMI en draait windows XP. Was ongeveer 180 euro kwijt voor deze set met nog een tower. Vind alleen jammer dat me HDMI nog niet werkend heb. Krijg geen beeld, Heb al in me bios en nvidia software gekeken maar het lijkt erop dat ik me bios moet update :S

Toch vraag ik mij af hoe het zit met die movie database die je kan aanmaken. Ik heb al eens z'n database update gedaan met IMDB maar dat werkt ook niet perfect. Lijkt mij wel leuk als je ook een film rating kan zien en hoelang de film duurt zoals ik zag op sommige screenshots. Hoe kan je dat het beste doen ? en gaat dat navigeren in je film overzicht dan ook sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Caddy:
Als eerste welke versie van MP gebruik je?
Gebruik de RC1.
Ook is de skin die je gebruikt relevant.
(Monochrome is mooi en niet al te zwaar)

Welke problemen had je dan met de database? bij mij werk het perfect.
Zet gewoon in de config onder movies-databse IMDB en daarna Moviemeter (of alleen Moviemeter voor alles in het Nederlands) in de lijst en zet 'download actors' (dit duurt wat lang en kan later altijd nog) uit.
Hierna moet het scannen prima gaan.

Test anders eerst 1 film in MP zelf door op de 'i' te drukken (als je de film heb gekozen) en dan IMDB te kiezen.
Hierna kun je (nadat de film is toegevoegd) in MP naar 'View' en kies je 'Title'.
Hierna heb je dan ook alle info.

Navigeren door de film database gaat veel sneller omdat MP dan niet de HDD hoeft te lezen (hij leest slechts de database)

[ Voor 22% gewijzigd door ThaClown op 26-05-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Ik kan niet wachten tot de volgende RC uitkomt.
Ik heb zoveel problemen met die config-tool dat ik al naar alternatieven zit te kijken. Helaas is er niet veel dat tegen MP kan opboxen.

Iemand al enig idee wanneer de volgende RC komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ze zijn op 85% tot RC2..
Roadmap

Wat zijn je problemen dan... doe anders een volledige clean install... werkte bij mij perfect!

[ Voor 84% gewijzigd door ThaClown op 26-05-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Nou, zie mijn post een stukje terug.

Mijn config tool start zeer traag op. En bij aanpassingen en daarna afsluiten ('ok' klikken is meteen afsluiten) hangt ie.
De aanpassingen zijn dan niet doorgevoerd.

Ik wacht wel even op de RC2. :)
Kan ik de database backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Yep databases zitten in de mediaportal map 'databases':

Team MediaPortal\MediaPortal\Databases

zie ook hier.

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 26-05-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

The_nv40_man schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:36:
[...]

DirectX Video Acceleration

Een van de voorwaarden is dat er geen andere filters zoals Vobsub of ffdshow tussen gaan zitten. Maar voorlopig doen we het maar met CPU power }:| .
Je kan miss hetvolgende proberen. Die MPC-HT is niet alleen een aparte player, maar je kan ook de aparte directshow filter gebruiken ( ...-AX bestand). Misschien moet je es proberen om die filter in MP te selecteren als x.264 decoder?

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561

Je zal de filter moeten registeren via regsvr32.exe filternaam.ax (of zoiets)

Laat maar weten hoe dat gegaan is..

lees dit mss ook eens: http://forum.doom9.org/sh...&highlight=subtitles+DXVA

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 26-05-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Molybdenum schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:32:
Nou, zie mijn post een stukje terug.

Mijn config tool start zeer traag op. En bij aanpassingen en daarna afsluiten ('ok' klikken is meteen afsluiten) hangt ie.
De aanpassingen zijn dan niet doorgevoerd.

Ik wacht wel even op de RC2. :)
Kan ik de database backuppen?
offtopic: mooie foto's daar op die site zeg.. Zo blauw dat de lucht is telkens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Anoniem: 211380 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:01:
[...]

offtopic: mooie foto's daar op die site zeg.. Zo blauw dat de lucht is telkens!
thanks. blauw: polariser doet het voor een deel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

ThaClown schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:52:
@Caddy:
Als eerste welke versie van MP gebruik je?
Gebruik de RC1.
Ook is de skin die je gebruikt relevant.
(Monochrome is mooi en niet al te zwaar)
Ik gebruik(te) versie 0.2.3 met de indigo skin.
Dat ie langzaam draait omdat hij de harde schijf scanned verbaast me niks.
Daarom heb ik ook een database (IMDB) geprobeerd te maken maar ik de melding dat hij er een hoop niet kan vinden ( voornamelijk series)

heb hem zojuist geupdate en ben nu opnieuw die database aan het aanmaken. Let u know! thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik heb wat problemen met mijn Hauppauge HVR-2200 TV-kaart. Deze wordt door MediaPortal herkend als 4 afzonderlijke kaarten (2 x digitaal, 2 x analoog). Als ik dan de analoge kanalen laat scannen kan MediaPortal geen kanalen vinden; het scannen loopt in enkele minuten naar zo'n 90% voortgang, en daarna gebeurt er minutenlang helemaal niets.

Het programmaatje van Hauppauge (WinTV) kan wel kanalen vinden, een stuk of 20 in totaal.

Iemand deze TV-kaart wel aan de praat gekregen onder MediaPortal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 13:42
upje schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 07:28:
Ik heb wat problemen met mijn Hauppauge HVR-2200 TV-kaart. Deze wordt door MediaPortal herkend als 4 afzonderlijke kaarten (2 x digitaal, 2 x analoog). Als ik dan de analoge kanalen laat scannen kan MediaPortal geen kanalen vinden; het scannen loopt in enkele minuten naar zo'n 90% voortgang, en daarna gebeurt er minutenlang helemaal niets.

Het programmaatje van Hauppauge (WinTV) kan wel kanalen vinden, een stuk of 20 in totaal.

Iemand deze TV-kaart wel aan de praat gekregen onder MediaPortal?
De HVR-2200 wordt momenteel nog niet ondersteund door media portal. Een topic hierover met een bevestiging dat een developer er mee bezig is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Caddy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:16:
Ik gebruik(te) versie 0.2.3 met de indigo skin.
Dat ie langzaam draait omdat hij de harde schijf scanned verbaast me niks.
Daarom heb ik ook een database (IMDB) geprobeerd te maken maar ik de melding dat hij er een hoop niet kan vinden ( voornamelijk series)
Series kan IMDB ook niet vinden... het is InternetMovieDataBase....
Ik zou 2 mappen maken (1 voor films en 1 voor series)

Voor TV series gebruik je de TV-Series plugin

[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 27-05-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Klapperman schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:20:
[...]

De HVR-2200 wordt momenteel nog niet ondersteund door media portal. Een topic hierover met een bevestiging dat een developer er mee bezig is hier te vinden.
Ok, bedankt voor de info. Nog even geduld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

Hallo,
ik heb ook iets raars met media portal.
Ik heb films zo opgedeeld:
2 mappen:
HD Movies (bevat x264 movies)
Movies (bevat XViD movies)

Als ik dan de "HD Movies" indexeer (database via imdb) dan gaat alles verschrikkelijk traag.
Dus ik selecteer in het menu "My Videos" en het duurt dan een 40 tal seconden voordat ik beeld krijg, en bladeren tussen de films duurt ook zo lang.

Indexeer ik de map "HD Movies" niet dan werkt alles wel gewoon normaal.
De map "Movies" werkt dus wel goed. Is er iets met de x264 waar die niet goed mee overweg kan ofzo?

Dit effect heeft die trouwens op twee pc's en in de map HD Movies staan zo'n 20 films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
vreemd, nog nooit meegemaakt en ik heb toch ook 3 mappen met HD films....
Welke codecs heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:51:
vreemd, nog nooit meegemaakt en ik heb toch ook 3 mappen met HD films....
Welke codecs heb je?
ffdshow, ac3 filter en matroska splitter (zoals zowat iedereen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 15:28

QinX

Shai-Hulud

In de guide voor EPG voor analoog staat een link naar @home voor de zenderfrequenties.
Maar @home is niet meer maar ik kan die frequenties niet vinden.
Niet op Ziggo.nl of home.nl

Waar o waar vind ik de frequenties van Venlo (overig)

nvm:
Ziggo doet gewoon lastig en willen dat je eerst een abbonemt selecteert.

[ Voor 14% gewijzigd door QinX op 29-05-2008 07:57 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223058 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:
Hallo,

Allerrst super topic, heb ze allebei doorgelezen en staan veel handige tips in, maar ik heb toch nog 2 vraagjes:

1. Is het mogelijk om bij mijn films (die ik in een lijst heb afgebeeld), wanneer ik op de titel klik, ik de informatie van de film zie i.p.v. een leeg beeld, met alleen boven nog een keer de titel of dat de film meteen begint als ik de 1e keer erop klik.

2. Ik krijg als ik mijn films wil opstarten/laden een get external data error in mij beeld, heel irritant, omdat hij niet weggaat. Weet iemand wat je hieraan kan doen?

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt,

Gr chris
Niemand??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Chris,

Punt 1. Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb het zelf iig nog nooit gezien op die manier. Of je moet zelf gaan zitten sleutelen :)
Punt 2. Ik herken dit probleem niet, nog nooit gezien. Misschien een probleem met codecs die aangeroepen worden? Welke codecs gaat het om? Bij welk bestandsformaat treed het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 22:42
Ik heb een probleem met de weather functie in media portal, deze geeft een bad query melding. Anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Laatst online: 08:09
Iedereen heeft daar last van. Weather.com heeft iets aangepast waardoor de query in .23 niet meer werkt. Op het forum van MP kun je er meerdere meldingen, de oorzaak en de oplossingen vinden. Naar verluid werken, ik heb nog geen account op hun forum dus heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

effect10 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:06:
Ik heb een probleem met de weather functie in media portal, deze geeft een bad query melding. Anderen daar ook last van?
Dat heb ik nog niet gemerkt, maar ik zal er waarschijnlijk ook last van hebben.

Het viel mij gisteren opeens op dat TV-gemist voor de publieke omroepen (nl1/2/3) opeens niet meer werkt. De programma's e.d. staan allemaal wel netjes in het lijstje maar als je iets selecteert krijg je dat blauwe balkjes die laten zien dat het geladen wordt maar dan is het ook direct weer weg.

Dit terwijl uitzending gemist voor rtl-4 nog prima werkt. Heeft iemand ditzelfde probleem en misschien al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Er is weer een nieuwe skin klaar van Psycho Reptile (maker van Monochrome) en dit is de mooiste ooit!

AEON Wide
Kijk hier maar eens naar:

TV Series
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/1.jpg?t=1212130161
Films:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/2.jpg?t=1212130192
DVD:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/3.jpg?t=1212130210
Muziek:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/4.jpg?t=1212130224
Films:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/5.jpg?t=1212130237

Het is gebaseerd op een XBMC skin, en nu dus een remake met Monochrome controls.
Die mooie achtergronden zitten in \Aeon Wide\Media\Animations\
In elke subvolder zitten images (alleen HiRess) voor elk deel, deze veranderen langzaam op de achtergrond, en blijven binnen een genre (dus aleen plaatjes van films als je in 'Movies' zit).
Echt een geweldig effect. _/-\o_
Ik heb nu alleen plaatjes van films die ik ook goed vind en van artiesten die ik beluister.
Deze skin is echt zooo mooi!

Link naar forum
Download direct (rechtermuisknop 'doel opslaan als' en opslaan als 'alle bestanden', als het binnen is hernoemen naar .RAR en dan uitpakken...)

LET OP: Media Portal RC1.0 + SVN-05-16-2008--23-38-Rev19127 (of later) is nodig!!!

[ Voor 100% gewijzigd door ThaClown op 30-05-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:36:
Er is weer een nieuwe skin klaar van Psycho Reptile (maker van Monochrome) en dit is de mooiste ooit!
Er mist nog iets in je bericht denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je bent wat snel hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:33:
Hallo,
ik heb ook iets raars met media portal.
Ik heb films zo opgedeeld:
2 mappen:
HD Movies (bevat x264 movies)
Movies (bevat XViD movies)

Als ik dan de "HD Movies" indexeer (database via imdb) dan gaat alles verschrikkelijk traag.
Dus ik selecteer in het menu "My Videos" en het duurt dan een 40 tal seconden voordat ik beeld krijg, en bladeren tussen de films duurt ook zo lang.

Indexeer ik de map "HD Movies" niet dan werkt alles wel gewoon normaal.
De map "Movies" werkt dus wel goed. Is er iets met de x264 waar die niet goed mee overweg kan ofzo?

Dit effect heeft die trouwens op twee pc's en in de map HD Movies staan zo'n 20 films...
iemand? :)
dit is echt wel vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Het enige wat ik kan bedenken is dat je kunt proberen je videokaart driver te updaten wat voor kaart heb je?

[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 30-05-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:36:

AEON Wide
LET OP: Media Portal RC1.0 + SVN-05-16-2008--23-38-Rev19127 (of later) is nodig!!!
Ziet er geweldig mooi uit ThaClown!! Die ga ik ook maar eens proberen maar dan moet ik wel weer die SVN installeren, en ik heb net 2 weken terug compleet nieuwe install gedaan vanwege wat problemen :( maar dan doen we het gewoon nog een keer.

Ik zit nog wel met een vervelend probleem bij TV kijken: Het beeld en/of geluid blijven regelmatig hangen. Dit heb ik zowel met de MPV decoder als met PowerDVD. Ik wil echt PowerDVD gebruiken want doe doet de deinterlacing aanzienlijk beter dan MPV (de scrollbar op RTL7 is strak met PowerDVD en wazig met MPV). Heb al op het forum van MP lopen zoeken en er zijn verschillende topics over en er word zo veel over geroepen dat ik niet meer weet wat de juiste oplossing is :(

Ik ben nu benieuwd of meer mensen de PowerDVD 8 codec voor TV gebruiken en ook problemen hebben (om uit te sluiten dat het een codec probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:01
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat "My Pictures" abnormaal traag is als je foto's op een NAS/Fileserver staan? Zelfs al staan de foto's gecached dan is het tonen van subfolders heel traag. De inhoud van een subfolder (de foto's) is wel weer snel als de thumbs al bestaan. :?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Leon,

Ik gebruik die nieuwe SVN versie (zowel voor TV server als Client) samen met PowerDVD 8 en alles loopt als een zonnetje...

Deze SVN (Rev19127) heeft voor mij maar 1 heeel kleine bug (most played muziek video's werkt niet in de My Music Video plugin)
Verder alles echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Sensei_D:

Is mij nog niet opgevallen (maar ik kijk vrijwel nooit foto's) ga even testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Sensei_D schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:49:
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat "My Pictures" abnormaal traag is als je foto's op een NAS/Fileserver staan? Zelfs al staan de foto's gecached dan is het tonen van subfolders heel traag. De inhoud van een subfolder (de foto's) is wel weer snel als de thumbs al bestaan. :?
Yep, dat heb ik ook (heb net de laatste RC1 + SVN geinstalleerd), echt rete-traag. Als ik hetzelfde (op dezelfde PC) met MediaCenter doe dan heb ik nergens last van: dit is zeer snel.

Zit blijkbaar iets in MP dat deze vertraging veroorzaakt, maar tot nu toe kan ik daar niets van vinden :(

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:03:
@Leon,

Ik gebruik die nieuwe SVN versie (zowel voor TV server als Client) samen met PowerDVD 8 en alles loopt als een zonnetje...

Deze SVN (Rev19127) heeft voor mij maar 1 heeel kleine bug (most played muziek video's werkt niet in de My Music Video plugin)
Verder alles echt top!
Tnx m8, dan moet ik die SVN er ook maar eens op knallen, alleen effe achterhalen hoe mijn moviedb heet want dat wil ik niet WEER opnieuw doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

noobvraagje: wat is SVN ?

en als je een update doet van je MP-software, ben je dan al je instellingen kwijt?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 30-05-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@-Leon- en Justchill:
Voor een backup van alle setting en mappen.. kopieer de:
# Thumbs folder.
# InputDeviceMappings\custom folder.
# Database folder.
# Alle XML-files in de base folder.

Nadat ik een update van 2.3 naar RC1.0 met SVN deed moet ik niets opnieuw instellen, alleen mijn gedeelde mappen opnieuw aangeven in de config.

Voer de update uit (SVN is gewooon een iets nieuwere update die beta is) en kopieer de bestanden weer terug.

Ik volg deze guide voordat ik update.

[ Voor 29% gewijzigd door ThaClown op 31-05-2008 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

wanneer ik door mij muziekfolders blader zie ik de mooie covers die ik zelf in alle folders geplaatst heb, maar als een liedje wordt afgespeeld verschijnt de cover in veel minder goede kwaliteit.
Dit is als ik 'create genre thumbs' aanvink bij de instellingen. Ik zie dat hij van elke folder dan 2 afbeeldingen maakt, een kleine afbeelding (die wordt gebruikt als je door je lijst van liedjes bladert) en een grotere die slecht is van kwaliteit (deze wordt dan gebruikt als het liedje wordt afgespeeld). De laatste wil ik niet. Waarom gebruikt MP niet gewoon de folder.jpg en wordt er zo'n slechte afbeelding gemaakt? Is er een oplossing hiervoor?

Nog een vraagje. Kan je MP zo instellen dat als je navigeert met de pijltjes en drukt op enter dat er een pop-up scherm komt waar je kan kiezen of je je bestand wilt afspelen, toevoegen aan je afspeellijst,...
Enorm irritant dat je elke keer met de rechtermuisknop moet klikken hiervoor. Hoe werkt dit dan met een afstandsbediening?

Als je trouwens een liedje selecteert en afspeelt schakelt MP niet automatisch over naar het 'speelt nu' menu waar je de cover en voortgang ziet. Oplossing?
ps: Keyboard shortcuts kunnen niet manueel ingesteld worden?? :?

Als ik een aflevering van lost wil zien bij 'My TV Series' wordt de samenvatting niet weergegeven. Er staat: "verstopt om spoilers te voorkomen". Wat nu? (opgelost :) )

Nog een laatste vraagje en dan stop ik ermee 8) Hoe maak ik MP wijs om het icoontje van HD ofwel HD720p weer te geven bij TV series. Nog beter is het ABC HD logo...

Nieuw probleem: de optie 'subtitles' bij de video instellingen werken niet en als je deze van ffdshow aanzet zit je met het volgende probleem: je zet de gewenste grootte voor een HD film maar als je dan naar een divx film kijkt zijn de ondertitels plots verschrikkelijk groot. Kan hier een mauw aangepast worden (dus dat ik niet telkens manueel de grootte in ffdshow moet veranderen...)?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 246008 op 31-05-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, die kende ik nog niet, tnx :)

Ook enig idee hoe ik achter de naam van mijn MoviedB kom aangezien ik niet weer alles opnieuw wil instellen, of is het kopieren van de database voldoende (zoals in de tutorial staat) ?

[ Voor 27% gewijzigd door -Leon- op 31-05-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Ik heb de nieuwe skin ook geinstalleerd maar ben weer terug gegaan naar X-face, die is ook erg fancy, maar wel wat rustiger vind ik. Wel knap gedaan trouwens met die wisselende achtergronden.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 04:17:
@-Leon- en Justchill:
Voor een backup van alle setting en mappen.. kopieer de:
# Thumbs folder.
# InputDeviceMappings\custom folder.
# Database folder.
# Alle XML-files in de base folder.

Nadat ik een update van 2.3 naar RC1.0 met SVN deed moet ik niets opnieuw instellen, alleen mijn gedeelde mappen opnieuw aangeven in de config.

Voer de update uit (SVN is gewooon een iets nieuwere update die beta is) en kopieer de bestanden weer terug.

Ik volg deze guide voordat ik update.
dus die SVN's zijn gewoon beta - versies telkens van het volledige programma.. Wie is da de main ontwikkelaar die die builds plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Even een vraagje,
Ik heb mijn movies view staan op genre. Nu is het via de configuration tool niet echt handig om de genres van films aan te passen, moet per film. Ik wil nu bijv. een nieuw genre maken ' alles' waar dus alle films onder staan. Dit kost teveel tijd via de database editor van de configuration tool.

Is er een editor waarmee ik de db3 file van de moviedatabase handmatig aan kan passen? Welke (gratis) software kan ik hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Kan je dan niet beter viewen op list ipv genre? Dan krijg je ook alles te zien, op alfabetische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:37:
[...]

Hoi Chris,

Punt 1. Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb het zelf iig nog nooit gezien op die manier. Of je moet zelf gaan zitten sleutelen :)
Punt 2. Ik herken dit probleem niet, nog nooit gezien. Misschien een probleem met codecs die aangeroepen worden? Welke codecs gaat het om? Bij welk bestandsformaat treed het op?
1. Oke helaas, zal nog even kijken. Iig bedankt
2. Het gebeurt bij alle films, maar bij mijn tv-series niet. Ga binnekort een schone install doen, kijken of dat werkt. Codecs is K-lite codec pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Molybdenum schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:56:
Kan je dan niet beter viewen op list ipv genre? Dan krijg je ook alles te zien, op alfabetische volgorde.
Tja, als je heel veel films hebt zijn het er dan zoveel.. ;) . Ik heb eerst genre staan, vervolgens binnen het genre op icons. Ik heb zelf 6 genres ingedeeld en per film heb ik het genre vastgelegd, vind ik zelf ideaal werken. Maar nu zou ik dit graag efficient willen kunnen aanpassen --> rechtstreeks in de db3 file. Ik heb veel gezocht op modify of edit db3 files maar kan niks bruikbaars vinden, enige suggesties nog?
vandermark schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:51:
Even een vraagje,
Ik heb mijn movies view staan op genre. Nu is het via de configuration tool niet echt handig om de genres van films aan te passen, moet per film. Ik wil nu bijv. een nieuw genre maken ' alles' waar dus alle films onder staan. Dit kost teveel tijd via de database editor van de configuration tool.

Is er een editor waarmee ik de db3 file van de moviedatabase handmatig aan kan passen? Welke (gratis) software kan ik hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb een Conceptronic afstandsbediening gekocht die het onder Vista en MCE perfect doet, maar met MP onder Windows XP krijg ik het gros van de toetsen maar niet aan de gang.

Dit wordt overigens ook op het MP Forum gemeld:(

Het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/produkten/CLLRCMCE/CLLRCMCE_pz2_70.jpg

IK heb al zitten klooien met toetsmappings enzo binnen MP (waar ik overigens maar weinig van begrijp) en daar blijkt dat sommige toetsen niet eens lijken binnen te komen: alsof ze ergens worden gefilterd!

Heeft iemand enige ervaring met deze afstandsbediening of hoe je HID devices (de Conceptronic is een HID nl, dus geen drivers of andere ongein nodig) vlekkeloos kunt koppelen???

[ Voor 11% gewijzigd door Mars Warrior op 01-06-2008 12:15 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 16:42
Even contact opnemen met conceptronic misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op zondag 01 juni 2008 @ 08:43:
[...]
Tja, als je heel veel films hebt zijn het er dan zoveel.. ;) . Ik heb eerst genre staan, vervolgens binnen het genre op icons. Ik heb zelf 6 genres ingedeeld en per film heb ik het genre vastgelegd, vind ik zelf ideaal werken. Maar nu zou ik dit graag efficient willen kunnen aanpassen --> rechtstreeks in de db3 file. Ik heb veel gezocht op modify of edit db3 files maar kan niks bruikbaars vinden, enige suggesties nog?
[...]
Tja, ik heb precies hetzelfde gedaan. Als ik alles op Title zet, dan staat echt alles in 1 directory (dus voor mij de X264, BluRay/HDDVD, Disney, DVD's, Cabaret, etc.). Wat me ook opviel (omdat ik alle films in een aparte map heb + subs) is dat als je de Title view pakt je niet kan zien (in de lijst) of je de film al wel of niet gezien hebt, het mapje word namelijk niet blauw, maar de file zelf!
Met Genre wel alles opgelost en inderdaad dus zelf genre's gemaakt zoals X264, Cabaret, etc.
Het is even werk, maar als je eerst alle genres maakt, en vervolgens gewoon per film (voor mij een stuk of 80) een genre toevoegd bij de bestaande, Save, en naar de volgende gaat, ben je er met een half uurtje uiterlijk mee klaar. Vervolgens kan je die database continue backuppen zodra je een nieuwe install op SVN installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik gebruik genre niet zoveel...
Iedereen weet dat je om 1 tm 9 kunt drukken voor de start titel? (SMS tekst zegmaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 23:38
Ik heb nu 2 films 1 is bee movie 720p en 1 is transformers 1080p allebij mkv
alleen bee movie speelt af in mediaportal en bij transformers blijft het beeld still staan, buiten mediaportal doet hij het wel gewoon (vloeiend)
Ik gebruik core AVC als codec

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Langras:
Heb je met GraphEdit gecontroleerd welke codec wordt gebruikt bij het 1080P filmpje?
Met Gspot kun je aangeven welke cdodec grbuikt moet worden.

Misschien wordt CoreAVC wel niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:05

jmk

Ik heb al eens eerde Media Portal geprobeerd, en toen lukte het niet echt.

Ik ben nu van plan dit topic goed door te lezen, en stap voor stap alles goed te configureren. (behalve dan het feit dat ik geen TV kaart heb)

Ik heb voor dat ik begin wel 1 vraagje:

Ik heb als afstandsbediening alleen een SE 810i.
Dat zijn dus 21 knoppen die ik uit mijn hoofd kan leren, en kan koppelen aan sneltoetsen voor een normaal toetsenbord/muis. Gewoon een aangepaste .HID aanmaken en klaar.

Is dit voldoende om goed te kunnen werken met MP? Of heb ik per se een "echte" afstandsbediening nodig?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
je wil je mobiel gebruiken?
Zal vast kunnen maar zou ik niet doen hoor, teveel gedoe.

Een MCE remote is al te koop vanaf 18 euro!
En werk echt super.

[ Voor 33% gewijzigd door ThaClown op 02-06-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pffff.. netjes die handleiding gevolgd en natuurlijk effe vergeten dat in ProgramData (onder Vista) dus de rest van de instellingen waarschijnlijk zit, en die dus niet gekopieerd..

Schone install met MP erop en dan krijg ik verschillende foutmeldingen en start ie dus niet op...

maar goed dat ik effe een image heb gemaak, die dan maar terug zetten en het weer proberen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129530

Hoi alleemaal ik heb mediaportal op een pc-tje van mij geinstallleerd op windows xp pro
so far so good/.
ik wil hem usen om het signaal van mijn firedtv kaart(sataliet) te streamen nu heb ik op de firedtv-viewer gewooon beeld maar ik weet niet precies hoe ik tvserver moet instellen zodat hij die kanalen vind.. kan iemand mij helpen?bestaat er hhiervoor een tut? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Anoniem: 129530 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:21:
Hoi alleemaal ik heb mediaportal op een pc-tje van mij geinstallleerd op windows xp pro
so far so good/.
ik wil hem usen om het signaal van mijn firedtv kaart(sataliet) te streamen nu heb ik op de firedtv-viewer gewooon beeld maar ik weet niet precies hoe ik tvserver moet instellen zodat hij die kanalen vind.. kan iemand mij helpen?bestaat er hhiervoor een tut? alvast bedankt!
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server

Alles wat je moet weten, is te veel om hier te typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:49:
[...]
Schone install met MP erop en dan krijg ik verschillende foutmeldingen en start ie dus niet op...
In de SVN van de 31e zit een "bug" mbt het niet goed opstarten van MediaPortal.

Op het forum (onder SVN releases) staat een topic met ervaring over deze SVN en ook de bugfix voor deze error is gepost door een developer en te vinden in datzelfde topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129530

ik wil niet alles weten ik wil weten welke sataliet instellingen ik moet gebruiken.. somebody please?
kan iemand niet ff een screendump van zijn sataliet instellingen dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Question Mark schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:00:
[...]
In de SVN van de 31e zit een "bug" mbt het niet goed opstarten van MediaPortal.

Op het forum (onder SVN releases) staat een topic met ervaring over deze SVN en ook de bugfix voor deze error is gepost door een developer en te vinden in datzelfde topic.
Dank voor de tip, 'k had de nieuwe core.dll inmiddels gevonden in de thread van de SVN. ;)

Weer werkt ook weer prima nu :) nu nog de goeie beelden pakken voor de satelieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doojoo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik ben een tijdje bezig met MP en vind het helemaal top. Er is echter nog 1 ding waar ik tegenaan loop en wat maar niet wil werken: mijn MCE remote en keyboard. Ik weet dat er in deel 1 en 2 aandacht aan dit punt is besteed. Toch krijg ik mijn setup niet goed. Ik werk met Windows XP Prof de Philips MCE remote voor Vista (doet wel wat onder XP) en het MCE keyboard. Wat er niet werkt is het volgende:
1. Bij het indrukken van een knop op de remote gebeurt er soms niks en soms wordt de toets heel vaak geactiveerd.
2. Bij het MCE keyboard heb ik hetzelfde fenomeem. Heel langzaam typen helpt wel.
3. Van mijn MCe keyboard werken alleen de standaard knoppen en de bediening van de muis. De overige knoppen doen niks.

Ik heb geprobeerd om rollup2 voor MCE2005 te installeren maar dat lukt niet bij XP.

Wie helpt me op weg, zodat ik MP goed kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedeavond!

Ik ben er dit weekend eindelijk aan toe gekomen MP opnieuw te installeren en heb nu MP RC 1.0.0 geinstalleerd met mediaportal-svn-05-23-2008--22-51-Rev19158. Ik heb nu echter een probleem met de subtitles.

Probleem:
Wanneer ik de subtitles aanzet kan ik 1 maal een film starten, die speelt ie dan prima af met subs. Echter daarna speelt geen enkele film meer af. Als ik een film (x264, divx) of tv-serie wil starten springt hij direct terug naar het menu.

Ik heb de subtitles als volgt aangezet:
1. Configuration - Movies - Subtitles: Show subtitles aanvinken.
2. Configuration - Movies - Movie Post Processing - DirectVobsub (autolading) activeren.

Configuratie:
Videokaart: Nvidia Gforce 8600GT.
Codecs: CoreAVC Professional Edition v1.7.0.0 + Combined-Community-Codec-Pack-2008-01-24 + ac3filter_1_46

Via graphedit en gspot heb ik het zo ingesteld dat coreavc een hogere merit heeft dan ffdshow e.d. Bij het laden van een mkv wordt ook daadwerkelijk Core AVC + Haali Media Splitter gebruikt (onderdeel CCCP).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het omschreven probleem of hoe ik het kan oplossen? Ik wil zowel embedded subs als bijgevoegde .srt files kunnen afspelen..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
The_nv40_man schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:36:
[...]

En dat gaat nog wel even duren ook, zie hier:
The underlying problem is that MP yet doesn't have parser for .srt text subs or internal support for .sub/.idx subtitles so for MKVs MP just loads Haali-splitter that will internall load VSFilter.dll(DirectVobSub).

We would need volunteers to code support for those subtitles. The problem doesn't exist on DVD/MyTV side as there we have our own renderer for subs.

At best this will be post 1.0-version feature and it will require that some MP developer add it as Feature Request in Mantis-bug tracker or we find volunteer developer that will submit code for inclusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een ander probleem met ondertitels. De grootte ervan verandert wanneer ik divx films of mkv (HD) films wil bekijken. Bij divx zijn ze veel groter. Bestaat er een manier om dit op te lossen? Een plugin ofzo waar je kan kiezen bij welk bestandformaat welke grootte moet worden weergegeven?

Laat maar, heb de oplossing al gevonden.
Bij ffdshow autosize aanvinken bij subtitles. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 246008 op 04-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Zojuist heb ik al wat rondgezocht in dit topic maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vraag.
Mijn films zijn meestal complete dvd's in z'n VIDEO_TS map.
Als ik nu in mijn movie database een film toevoeg dan moet ik bij file een bestand selecteren.
( standaard een .avi )
Welke moet dat zijn ? VTS_01_0.vob werkt niet of een andere vob bestand.

Als ik in MP in mijn mappen kijk bij shares werkt het prima.
Codecs werken dus. Of is het de bedoeling dat die dvd's in een iso bestand staan en dan met daemon tools mounten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Casema (ziggo) geeft op het moment ook het kanaal Nederland 1 HD door, ik kan scannen wat ik wil maar ik kan het niet tevoorschijn halen. Is er soms een andere transponderlijst voor nodig?
History channel HD kan ik trouwens ook niet vinden :?

Mag toch hopen dat ik binnenkort wel Eurosport HD kan scannen ;(

Oeps, heb iets te vroeg geblerd, zat in de verkeerde groep te kijken :$ :$

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 136766 op 04-06-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doojoo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:13:
Ik heb geprobeerd om rollup2 voor MCE2005 te installeren maar dat lukt niet bij XP.

Wie helpt me op weg, zodat ik MP goed kan gebruiken?
In MediaPortal Config (onder Remote) wel een vinkje gezet bij MC Remote neem ik aan ?
ik gebruik de harmony en die werkt hier perfect.

Het 'blijven hangen' van de button (tijdens indrukken op de remote) is een bekend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke controls zijn er voor subtitles in MP? Kan je bijv on the fly subtitles vergroten, verplaatsen en syncen in MP? Dit gaat in vista media center.. (ffdshow controls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:26:
Welke controls zijn er voor subtitles in MP? Kan je bijv on the fly subtitles vergroten, verplaatsen en syncen in MP? Dit gaat in vista media center.. (ffdshow controls)
Je kan in MP ook de ffdshow decoder selecteren en zo je subtitles weergeven. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
On the fly aanpassen kan geloof ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Volgens mij ook niet, maar als je kijkt naar keyboard shortcuts dan zie je dat subtitle sync bij de mogelijke opties voor toewijzingen staat. Ik heb er verder nog niet naar gekeken, maar ik denk dat je de functie wel kunt toewijzen aan een toets of knop en dan hetzelfde kunt bereiken tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:17:
Goedeavond!

Ik ben er dit weekend eindelijk aan toe gekomen MP opnieuw te installeren en heb nu MP RC 1.0.0 geinstalleerd met mediaportal-svn-05-23-2008--22-51-Rev19158. Ik heb nu echter een probleem met de subtitles.

Probleem:
Wanneer ik de subtitles aanzet kan ik 1 maal een film starten, die speelt ie dan prima af met subs. Echter daarna speelt geen enkele film meer af. Als ik een film (x264, divx) of tv-serie wil starten springt hij direct terug naar het menu.

Ik heb de subtitles als volgt aangezet:
1. Configuration - Movies - Subtitles: Show subtitles aanvinken.
2. Configuration - Movies - Movie Post Processing - DirectVobsub (autolading) activeren.

Configuratie:
Videokaart: Nvidia Gforce 8600GT.
Codecs: CoreAVC Professional Edition v1.7.0.0 + Combined-Community-Codec-Pack-2008-01-24 + ac3filter_1_46

Via graphedit en gspot heb ik het zo ingesteld dat coreavc een hogere merit heeft dan ffdshow e.d. Bij het laden van een mkv wordt ook daadwerkelijk Core AVC + Haali Media Splitter gebruikt (onderdeel CCCP).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het omschreven probleem of hoe ik het kan oplossen? Ik wil zowel embedded subs als bijgevoegde .srt files kunnen afspelen..

alvast bedankt!
Is er iemand dit bovenstaand probleem herkent? Subtitles in combinatie met CoreAVC laten werken op MP RC1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 245956 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:11:
[...]
Is er iemand dit bovenstaand probleem herkent? Subtitles in combinatie met CoreAVC laten werken op MP RC1.0?
Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Player --> H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
De mensen van XBMC willen een meeting gaan organiseren om ervaringen uit te wisselen.
Hebben mensen hier daar zin in? Ik ga wel lijkt me leuk.
Plaats en lokatie is nog onbekend, maar als je interesse hebt voeg je naam even toe...

Meeting XBMC & Mediaportal:
1) ThaClown
2) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".
Leon,

is het dan noodzakelijk dat de subtitle file dezelfde naam heeft als de film?
Welke mogelijkheden heb je nog met directVobSub (syncen, grootte etc...)
Ik geloof dat dit niet zo is bij de ffdshow filter voor subtitles.

Bij die toetsentoewijzing, kan je dat ook toewijzen aan je remote bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 211380 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Leon,

is het dan noodzakelijk dat de subtitle file dezelfde naam heeft als de film?
Welke mogelijkheden heb je nog met directVobSub (syncen, grootte etc...)
Ik geloof dat dit niet zo is bij de ffdshow filter voor subtitles.

Bij die toetsentoewijzing, kan je dat ook toewijzen aan je remote bv?
Ja, subtitle zelfde naam geven als film.

Je kan in MP Config de grootte aangeven, en dit kan ook in ffdshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is trouwens niet nodig. Met de gele knop op de afstandsbediening gaat hij gewoon alle SRT of sub files af en toont ze dan een voor 1, maakt niet uit wat de naam is. Ik vind dit echt ideaal. Als er een ingebouwde sub in de film zit dan kun je zo ook kiezen tussen externe of internet sub.

Probeer CCCP en zet daarin alle verwijzingen naar ffdshow met h264 uit zodat deze door CoreAVC gedaan worden. Bij mij werkte het eigenlijk direct met die settings.

Toetsen kun je inderdaad ook toewijzen aan remote, maar ik vond het erg lastig en gebruiksonvriendelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 05-06-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah thx, das wel interessant want kzou 't ni zien zitten om al m'n subtitles te gaan hernoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

REDFISH schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:25:
Is trouwens niet nodig. Met de gele knop op de afstandsbediening gaat hij gewoon alle SRT of sub files af en toont ze dan een voor 1, maakt niet uit wat de naam is. Ik vind dit echt ideaal. Als er een ingebouwde sub in de film zit dan kun je zo ook kiezen tussen externe of internet sub.

Probeer CCCP en zet daarin alle verwijzingen naar ffdshow met h264 uit zodat deze door CoreAVC gedaan worden. Bij mij werkte het eigenlijk direct met die settings.

Toetsen kun je inderdaad ook toewijzen aan remote, maar ik vond het erg lastig en gebruiksonvriendelijk.
Gebruik je dan ook MP RC1.0?

Die nieuwe skin Eaon Wide is trouwens echt fantastisch, wow wat ziet dat er goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227491

Vanavond ga ik een poging ondernemen om Mediaportal te installeren. Ik heb dat in het verleden al een keer gedaan onder XP. Na een tijdje klooien en tegen verschillende bugs tegengekomen te zijn (o.a.: hier) ben ik overgestapt naar Vista MCE. Dit werkt uiteraard direct en out-of-the-box maar niet zo mooi als MP en ik was niet van alle problemen verlost (zie hier). Daarnaast had ik wat problemen met m'n harde schijf waarvoor ik inmiddels vervanging heb. Daarbij heb ik weer wat moed verzameld om er een paar avondjes tegenaan te gooien... Aangezien de EK wedstrijden in HD worden uitgezonden wil ik proberen om toch maar weer MP te gaan gebruiken.
De vorige keer dat ik MP heb geïnstalleerd ging het allemaal vrij soepel op de TV-Server na. Ik heb echter gezien dat er tegenwoordig een Deploy tool is die ik maar eens in ga zetten voor de installatie. Ik zou echter deze svn build (zie startpost) willen gebruiken maar ik kan even niet ontdekken of en waar ik dat in de Deploy tool aan kan geven. Hebben jullie enig idee, of moet ik dat achteraf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Kan iemand mij helpen met het instellen van de font-grootte van de ondertiteling van HD-films? Het probleem betreft mkv-bestanden, dus met "ingebakken" ondertitels

Tijdens het draaien van een film kan ik de ondertitel instellen (aan/uit/taal keuze), alleen de letters zijn veel (VEEL) te klein. Ik heb geprobeerd door in MP configuration het volgende te wijzigen: movies, tab subtitles, vinkje display subtitles aanzetten, font grootte wijzigen; dit heeft geen effect. Ik heb dit met zowel CoreAVC, PowerDVD als fddshow als H264 video decoder geprobeerd. CoreAVC en fddshow tonen ondertitels (maar te klein), PowerDVD toont helemaal geen ondertitels.

De post van Tim812 (een paar posts hierboven) met DirectVobSub heb ik bekeken, maar dat is alleen van toepassing op externe ondertiteling (.srt) als ik het goed begrijp. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Jeedepee:
Een SVN doe je achteraf.
Bij een 'clean' install zou ik:
1) windows updaten.
2) drivers enzo isntalleren.
3) MP RC1 installeren, nog niet naar config gaan.
4) MP SVN.
5) MP en Server configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ThaClown:

Ik neem aan dat ik dan bij 3) MP RC1 installeren de Deploy tool ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
zeker, gewoon lekker makkelijk, ik doe wel de advanced install....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank! Ga vanavond weer eens een poging wagen, maar heb er best vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Hey Tweakers!

Ik ben op mijn stage bezig met een mediacenter voor mijn baas, hier zit een WinTV NOVA S-Plus in (DVB-S ontvanger) deze is in combinatie met een Win-TV Ci en daar zit weer een CanalDigitaal CAM in. Na het lezen van wat info hier uit dit topic ben ik er achter dat ik nu een softwarematige decodering heb.

De mediacenter draait op Windows Vista, Drivers zijn geinstalleerd van zowel de kaart als de Ci. Nu heb ik me door een vriendelijke helpdesk medewerker van Hauppaige laten vertellen dat de combinatie die ik hier heb niet werkt met de mediacenter van Vista en ook niet met die van XP.

Ik ben me dus gaan orienteren op andere software die dit wel zou ondersteunen. MediaPortal is er zo een als ik het goed begrepen heb. De situatie is als volgt, de mediacenter staat los hier in de werkplaats zonder schotel er aan. Ik heb wel de smartcard van mijn baas gekregen voor het geval ik die nodig heb met configureren.

Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?

Zijn er verder nog meer dingen die ik moet instellen, hoe controlleer ik nu of de Ci module werkt? Eigenlijk is de doelstelling om de mediacenter zo af mogelijk af te leveren zodat mijn baas alleen nog maar kanalen hoeft te zoeken en tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262846

Oke ik ga het ook een keer proberen, deze uitleg is echt super en heb er veel aan gehad. Heb inmiddels mijn HTPC binnen en heb alles gedaan wat ik hier heb gevonden codecs, plugin enz.....

Maar nu komt het onvermijdelijke.
Heb gisteren een film (vob) van DVD op de harde schijf gezet en deze vervolgens met MP afgespeeld. De beelden zagen er gelikt uit alleen was het beeld erg smal en niet zoals ik had middels het afspelen van dvd. Deze beelden waren in de hoogte veel groter. Weet iemand waar dat aan kan liggen, zal vast een instelling zijn maar kan niet vinden welke. HTPC is aangesloten middels hdmi op een sony bravia breedbeeld LCD. Als er nog meer info nodig is hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

MP Config:

Leon bedankt! Dit werkte idd prima. Het enige verschil is volgens mij de DirectVobsub autoloading version tegenover de normale DirectVobsub versie. Maar het werkt nu prima!

Er zit in die Aeon Wide skin trouwens een mogleijkheid om tijdens de film de delay op je subs te regelen, maar ik heb niet het gevoel dat dit goed werkt. Is er iemand die hier wel actief gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook eens MP installeren. Vraagje:
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
Weer er iemand hoe dat moet? Ik vind dit nl. nergens terug in Vista Manager..
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.