Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:31:
Ik ga ook eens MP installeren. Vraagje:

[...]

Weer er iemand hoe dat moet? Ik vind dit nl. nergens terug in Vista Manager..
Had ik dus ook! heb er toen maar Vista Ultimate opgezet >:)
Maar wil toch eigenlijk terug naar m`n offical premium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

manier 2:
(dank aan LiquidT_NL) Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen (2e manier):
start -> uitvoeren -> gpedit.msc
bij zowel computerconfiguratie als gebruikersconfiguratie:
administratieve templates -> windows componenten -> Media Centre
Daar staat 1 GPO in: die moet je inschakelen.
OK deze werkt... we kunnen weer verder :)
In het NL zoek je naar beheerssjablonen trouwens, best ff aanpassen in je starttopic Tha_clown

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 07-06-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:38:
[...]

Had ik dus ook! heb er toen maar Vista Ultimate opgezet >:)
Maar wil toch eigenlijk terug naar m`n offical premium!
Ik heb ultimate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ander vraagje: Hoe runnen jullie de configuratie tool van ffdshow? Ik heb geen prog ergens in 't startmenu. De enige manier is een video te starten en dan te dubbelklikken op het tray icoon. Is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:26:
ander vraagje: Hoe runnen jullie de configuratie tool van ffdshow? Ik heb geen prog ergens in 't startmenu. De enige manier is een video te starten en dan te dubbelklikken op het tray icoon. Is er een andere manier?
Start-All Programs-FFDShow-Config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Another 1: is die MS SQL nodig als je geen TV gaat kijken? idem MS Visual C++ 2005 redistributable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blackburst schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:34:
[...]

Start-All Programs-FFDShow-Config
Ik zeg net dat ik geen links in het startmenu staan heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Priet

To boldly do what no one has..

Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:53:
Another 1: is die MS SQL nodig als je geen TV gaat kijken? idem MS Visual C++ 2005 redistributable
Nee

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk hier net dat MP je movies scant op bestandsnaam en niet op mapnaam.. das wel minder aangezien sommige bestandsnamen meestal downloadnamen zijn en dikwijls afkortingen enz.. Kan ik nog eens alle bestanden gaan hernoemen ook.. grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag:
Je film bestaat uit 2 cd's. matrix-cd1.avi en matrix-cd2.avi; toch herkent MP dit als 2 aparte films; hoe kan je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Anoniem: 211380 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 03:10:
Vraag:
Je film bestaat uit 2 cd's. matrix-cd1.avi en matrix-cd2.avi; toch herkent MP dit als 2 aparte films; hoe kan je dit oplossen?
Optie bij tab movies : treat files in 1 folder as 1 movie..

Zoiets zit er volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neen, die optie zit er helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb als ik het EK in HDTV wil gaan kijken via satelliet en mijn MP pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 10:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

-Leon- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.
Precies gedaan zoals hierboven beschreven. Helaas werkt het niet i.c.m. met mijn Antec Fusion V2 en mijn Harmony 885.
Ik kan alleen de pijltjes toetsen en de OK button gebruiken, bij andere commando's geeft de Fusion op het schermpje de melding "not defined command" en gebeurt er verder niets...
Iemand nog een tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:40:
Neen, die optie zit er helaas niet...
Ja je kan zoiets aanvinken, maar hij scant nog steeds op bestandsnaam. Ik denk toch dat het beste is dat je je avi/mkv bestand exact naar je film noemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier trouwens mensen die de MyFilms plugin gebruiken icm ANT movie collector? Wat zijn jullie ervaringen tov de movies plugin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Vraag:
Ik noem ze :
The Matrix DVD1
The Matrix DVD2

Dan ziet ie ze als 1 film in 2 delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:23
ThaClown schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:04:
[...]

Ik noem ze :
The Matrix DVD1
The Matrix DVD2

Dan ziet ie ze als 1 film in 2 delen...
Idem bij mij, wel van belang: geef aan dat elke film in z'n eigen directory staat, plaats dan beide cd1 en cd2 indezelfde directory en MP ziet het als 1 film, werkt echt mooi.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227491

Vandaag in een ochtendje mijn mediacenter geïnstalleerd. Werkt zeer goed met die Deploy tool. Ik heb echter nog een klein probleempje. Bij het proberen te bekijken van Nederland 1 HD (en Brava HD) blijft het beeld zwart, terwijl er wel geluid is. Ik heb casema via FireDTV en heb k-lite codecpack geïnstalleerd. In de MP configuratie heb ik aangegeven dat ffdshow gebruikt moet worden voor weergeven van H.264. Niet daar verder iets te kiezen valt...
Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Anoniem: 227491 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:16:
Vandaag in een ochtendje mijn mediacenter geïnstalleerd. Werkt zeer goed met die Deploy tool. Ik heb echter nog een klein probleempje. Bij het proberen te bekijken van Nederland 1 HD (en Brava HD) blijft het beeld zwart, terwijl er wel geluid is. Ik heb casema via FireDTV en heb k-lite codecpack geïnstalleerd. In de MP configuratie heb ik aangegeven dat ffdshow gebruikt moet worden voor weergeven van H.264. Niet daar verder iets te kiezen valt...
Wie kan me hierbij helpen?
Met ffdhow heb ik ook geen HD tv (zwart beeld, wel geluid), wel met de powerdvd h264 codec en mpcdecoder (media player classic - home cinema). CoreAVC wekrte ook, maar niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:10:
Zijn er hier trouwens mensen die de MyFilms plugin gebruiken icm ANT movie collector? Wat zijn jullie ervaringen tov de movies plugin ?
Nogmaals, welk movie collection management tool gebruiken jullie? Gewoon de MP database? Heeft er iemand al problemen mee gehad? Alternatieven? wat bij upgrades enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
pelican schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:21:
[...]

Met ffdhow heb ik ook geen HD tv (zwart beeld, wel geluid), wel met de powerdvd h264 codec en mpcdecoder (media player classic - home cinema). CoreAVC wekrte ook, maar niet vloeiend.
Idem hier.
Ned1 HD werkt moet PowerDVD 8

@Justchill
Ik gebruik de standaard database.. heb dmv genres prima navigatie hiermee.
Maar sommige vinden MyFilms beter idd...

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 09-06-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga vanavond s aan de slag met:

MyFilms plugin
ANT movie catalog
ANT movie catalog updater: http://forum.team-mediapo...en-new-files-added-28022/

Eens kijken als dat wat vlotjes werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om van vaste Tweaker gebruikers van MP werkende configs te gaan opschrijven om zo verschillende oplossingen te combineren.

Kun je mij jou setup/drivers/instellingen (hoeft niet tot in het kleinste detail, we weten allen waar we het over hebben als je Haali Splitter noemt...) geven.
En vooral de nog overgebleven problemen..

Graag in de vorm van een PersonalMessage

Alvast bedankt Menno

DUS LIEVER EEN VRAGEN MAAR EEN KORTE LIJST MET WAT JE HEB INGESTELD/GEINSTALLEERD EN EVENTUELE PROBLEMEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb powerDVD 8 geïnstalleerd maar als ik nu kies voor Cyberlink H.264/AVc Decoder (PDVD8) bij de configuratie en ik probeer NL1 HD te kijken in MP, dan loopt hij vast.
pelican schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:21:
[...]

Wat bedoel je precies met mpcdecoder? Ik heb MPC-HC gedownload en op de sourceforge site gekeken of ik van een mpcdecoder kan vinden, maar het enige wat in de buurt komt is MPCVideoDec.ax. Is dit wat je bedoelt? Zo ja, waar moet ik deze plaatsen, zodat MP hem kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
MPC decoder zit standaard bij MP geinstalleerd en zou al tussen je codec opties moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

ThaClown schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:37:
MPC decoder zit standaard bij MP geinstalleerd en zou al tussen je codec opties moeten staan...
Nee, MPCVideoDec.ax is de standalone directshow decoder, die is ook in andere programma's te gebruiken, waaronder dus mediaportal. Als je alleen mplayerc.exe gebruikt heb je dus wel die decoder in mplayerc, maar niet daarbuiten.

Om die mpcvideodec.ax te installeren, run dan 'regsvr32 mpcvideodec.ax' (copieer bijv. eerst die file naar c:\windows\system32 en run dat commando dan vanuit die directory). Daarna kun je die selecteren in mediaportal configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pelican en ThaClown
Bedankt voor de hulp, vanavond even proberen. Ik laat wel weten of het gelukt is. Helaas net niet op tijd voor de voetbalwedstrijd van gisteravond. Maar als het een beetje meezit kunnen we nog heel veel wedstrijden van oranje in HD zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Pelican:

Klopt idd, maar ik dacht dat deze codec automatisch mee geinstalleerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik heb de drie doelpunten touwens mooi in HD kunnen zien! Echt super beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
2 vragen

ik wil gaan experimenteren met de tv series plugin maar wil dat op pc 1 doen terwijl hij straks op mijn htpc moet gaan draaien.
Als ik hem dan heb zoals hij moet zijn kan ik hem dan heel simpel kopieren naar me hptc en zo ja wat moet ik allemaal kopieren??

En welke mappen moet je backuppen voor het geval je een crash krijgt of een reinstall van windows wil doen??
zonder alles weer opnieuw te moeten configureren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Buzzie:
Hier staat hoe je een centrale database kan maken, zodat je maar 1x films en TV Series hoeft toe te voegen voor verschillende clients.

Hier hoe je (automatisch) moet backuppen.

[ Voor 41% gewijzigd door ThaClown op 10-06-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ThaClown schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:56:
@Buzzie:
Hier staat hoe je een centrale database kan maken, zodat je maar 1x films en TV Series hoeft toe te voegen voor verschillende clients.

Hier hoe je (automatisch) moet backuppen.
Bedankt voor de tip.
ga ik zeker even naar kijken.

Ik krijg alleen de fan art niet aan de praat.
Ik gebruik Aeon Wide als skin
Heb bij de config alles op graphical staan maar ik krijg alleen maar het logo, dvd hoesje (bij seizoen) maar het hoofd scherm is gewoon grijs.

doe ik iets fout?

de map staat in mediaportal\thumbs\Fan Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

REDFISH schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:25:
Is trouwens niet nodig. Met de gele knop op de afstandsbediening gaat hij gewoon alle SRT of sub files af en toont ze dan een voor 1, maakt niet uit wat de naam is. Ik vind dit echt ideaal. Als er een ingebouwde sub in de film zit dan kun je zo ook kiezen tussen externe of internet sub.
Zou jij eens exact kunnen uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Bij mij speelt ie enkel subs als ze dezelfde naam hebben als het videobestand anders niet...
Ik heb RC1.0 + de laatste SVN.
Ik gebruik MyFilms plugin.

@iedereen: Moeten je srt's dezelfde naam hebben als het videobestand?

tis toch prutsen ze allemaal pfff... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 10-06-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Zou jij eens exact kunnen uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Bij mij speelt ie enkel subs als ze dezelfde naam hebben als het videobestand anders niet...
Ik heb RC1.0 + de laatste SVN.
Ik gebruik MyFilms plugin.

@iedereen: Moeten je srt's dezelfde naam hebben als het videobestand?

tis toch prutsen ze allemaal pfff... :/
Ik geef ze wel allemaal precies dezelfde naam... Dan werkt het iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166109

Hmmm, krijg met floppydtv icm @home, ahum.. Ziggo geen beeld of geluid op NL1 HD :(

1.0 RC1 laatste SVN

Heb alle decoders geprobeerd
fddshow
mpcdecoder
pure video

Geen sjoege helaas...

Iemand nog een heldere ingeving??

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 166109 op 10-06-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manman.. 't ene probleem na 't andere gvd..

Iemand die dit wil naproberen?
- divx file en srt file met zelfde naam
- ffdshow als video en audiocodec
- directvobsub 2.38 geïnstalleerd
- MS VISTA ultimate
afspelen in WMP11 geeft mij een ZWART scherm zonder beeld en geluid; ffdshow en directvobsub zijn geladen...
afspelen zonder de sub werkt vlekkeloos...
iemand ideeën??

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 10-06-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:39:
Manman.. 't ene probleem na 't andere gvd..

Iemand die dit wil naproberen?
- divx file en srt file met zelfde naam
- ffdshow als video en audiocodec
- directvobsub 2.38 geïnstalleerd
- MS VISTA ultimate
afspelen in WMP11 geeft mij een ZWART scherm zonder beeld en geluid; ffdshow en directvobsub zijn geladen...
afspelen zonder de sub werkt vlekkeloos...
iemand ideeën??
ok -1 probleem; een reïnstall van vsfilter 2.38 deed de truuk.. 't werkt nu.

Je moet weldegelijk dezelfde bestandsnaam hebben voor SRT en videobestand... leuk 100 files renamen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK... ik heb hier eindelijk de MyFilms plugin + ANT Movie Catalog + AMC updater + subs + multi-cd support in gang gekregen... 'k zal morgen wel 'n klein tutje schrijven voor de mensen die dit ook willen proberen. ANT is een tool om je film catalogus te beheren, wel vrij goed, is geschreven door een Belg ;-)

http://www.antp.be/software/moviecatalog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Ik krijg de ASIO setting maar niet werkend in MP. Heb alles al geprobeerd:
- bij music settings ASIO geselecteerd met creative ASIO (heb een X-fi) --> MP crasht
- hetzelfde maar dan ASIO4ALL v2 --> MP crasht opnieuw
- dan heb ik dezelfde instellingen geprobeerd met de PureAudio plugin --> crasht
- dan heb ik nog beide gelecteerd (plugin+ ASIO in de music settings) --> crasht

Kan iemand mij zeggen wat het probleem kan zijn. Ik gebruik vista ultimate SP1

Bijna vergeten, al mijn videobestanden spelen versneld af in MP, wat nu te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 246008 op 11-06-2008 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pelican schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:03:
[...]

Nee, MPCVideoDec.ax is de standalone directshow decoder, die is ook in andere programma's te gebruiken, waaronder dus mediaportal. Als je alleen mplayerc.exe gebruikt heb je dus wel die decoder in mplayerc, maar niet daarbuiten.

Om die mpcvideodec.ax te installeren, run dan 'regsvr32 mpcvideodec.ax' (copieer bijv. eerst die file naar c:\windows\system32 en run dat commando dan vanuit die directory). Daarna kun je die selecteren in mediaportal configuration.
Nog steeds niet gelukt. Heb deze codec wel kunnen installeren, dus staat nu netjes in het rijtje. Heb dus bij h.264 blabla gekozen voor de MPC video codec, maar nog steeds gaat het niet goed. Ik krijg een melding in de trant van: "Unable to start timeshifting, etc.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Anoniem: 166109 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:24:
Hmmm, krijg met floppydtv icm @home, ahum.. Ziggo geen beeld of geluid op NL1 HD :(

1.0 RC1 laatste SVN

Heb alle decoders geprobeerd
fddshow
mpcdecoder
pure video

Geen sjoege helaas...

Iemand nog een heldere ingeving??
Yep, ik herinner me net (had dat dan eerder gezegd :+) dat het met de standaard versie die je kunt donwloaden van die mpcvideodec.ax bij mij ook niet werkte.
Op de forum van Doom9 worden vaak latere build gepost.
Met die nieuwere versies werkte het wel bij mij.
Ddit was de laatste versie die ik zo even kon vinden in die thread:
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1145900#post1145900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
7: TV-series:
Media Portal RC1.0 is minimaal nodig.

(terug naar startpost)

Info Hier te vinden op het forum.

De (zeer uitgebreide) handleiding in het engels is hier te vinden.

TV series info word gehaald van Online TV Database.
Hier kun je controleren of je serie bijvoorbeeld de goede naam heeft en of je alle afleveringen heb.
Als je je favoriete series wilt aangeven en zelf wilt bepalen welk hoesje/banner je ziet in MP dan moet je je even aanmelden.

Mijn skin (16:9)
Aeon Wide

Skins die FanArt kunnen weergeven...
Voor 16:9:
Monochrome
X-Face
Foofaraw
SpinSafe Revolve
Replicant

Voor 4:3:
Project Mayhem III
Foofaraw
PureVision

Mijn install:
1 Download de MP-TVSeries plugin en volg de instructies.

Download de nieuwe MediaInfo.dll en kopieer deze in de Media Portal hoofdmap (overschrijf de bestaande)

2 OPTIONEEL: Voor de nieuwse opties en mogelijkheden zoals FanArt downloaden in MP:
Download de SVN versie van MP-TVSeries
Vervang de nieuwe .dll in mediaportal/plugins/windows/

3 OPTIONEEL voor Nederlands, de vertaling is te vinden in MP-TVSeries-2.0.765\2.0\language\MP-TVSeries
Kopieer de nl(nl).xml in een folder genaamd MP-TVSeries en stop deze in MediaPortal languages folder.

4 OPTIONEEL Download de TV Series logo's en plaats in \MediaPortal\thumbs\.

5 Belangrijk VOOR het scannen van je series!
Hernoem al je series zodat het seizoen en aflevering nummer klopt, en zo dat alle filenames gelijk van opzet zijn.
Ik heb bijv: <serie naam> - <seizoen>.<aflevering>.avi dus Lost - 02.01.avi of 24 - 01.03.avi.
Handig hiervoor Bulk Rename Utility.

6 Ga naar de TV-Series config onder plugins. (rechter muisknop op MP-TV Series)
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeriesConfig.jpg?t=1197541034

7 'Parsing Expressions' deze moet gelijk zijn als je bestandsnamen (stap 6).
Bij mij dus: <series> - <season>.<episode>.<ext>.
De anderen kun je uitvinken.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeriesImportParsingExpressions.jpg?t=1197545617

8 Tab 'Import Settings' > 'Import Paths' geef hier het pad (of meerdere) aan naar je TV serie videobastanden.
Druk nog niet op 'Start Import'!
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeriesImportPaths.jpg?t=1197541491

9 Tab 'Import Settings' > 'Online Data Sync'
Aangevinkt moet zijn:
'Download data for TV series from online database' (moet http://www.thetvdb.com zijn)
'Download Episode Snapshots'
'Download Episode thumbnails'
'Watch my import folders for changes automatically'
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/ImportSettings5OnlineDataSync.jpg?t=1198054241

10 In de tab 'Views' kun je bepalen welke series je wilt zien in welk keuzemenu.
Bijvoorbeeld sorteren op nieuwste of wel/niet gezien.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeriesViews.jpg?t=1197541527

11 'Media Portal Display Control' hier bepaal je de look van je menu.
- Je kunt bepalen wanneer er een automatische update is van de serverdata (ik heb 1x per dag).
- 'Random banners' geeft je elke keer een andere TV Serie Banner, heb ik uit. Heb de mooiste uitgezicht in het Details gedeelte van elke serie.
- 'Name of Plugin' kies zelf je naam, ik heb gewoon 'TV Series'.
- 'Series View Settings' zet bij 'Series' en 'Season' de view op 'graphical'.
- Voor logo's click je onder 'logo configuration en kies je welke logo's je wilt.
Ik heb de zwarte logo's met glas:
Genre (geef pad naar \MediaPortal\thumbs\TVSeries Logos\BlackSilver\Glas\Misc)
FullHD (geef pad naar FullHD logo)
720P (geef pad naar 720P logo)
Zender (geeft pad naar \MediaPortal\thumbs\TVSeries Logos\BlackSilver\Glas\Channel Logos).
Je ziet de logo's alleen als MP ook aan je bestanden kan zien wat de info is... Dus als je een FullHD logo wilt zien bij een bestand dan moet in de info wel staat dat de resolutie van het bestand 1940x1080 is. dit kun je aanpassen in de tab 'Details' na het scannen.
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MediaPortalDisplayControl1.jpg?t=1198054478

12 Alles goed? Nu kun je in de tab 'Import Settings op 'Start Import' drukken en wat koffie gaan drinken ofzo, want het duurt even als je veel series heb... :z

EDIT: FanArt kan sinds kort gedownload worden vanuit MediaPortal zelf, hiervoor is wel de laatste SVN versie van MP-TVSeries nodig.
Ga in MP over een Serie staan en druk op 'i' dier staat tussen de opties 'FanArt' hier kun je je fanart downloaden.

[ Voor 46% gewijzigd door ThaClown op 21-08-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Buzzie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor de tip.
ga ik zeker even naar kijken.

Ik krijg alleen de fan art niet aan de praat.
Ik gebruik Aeon Wide als skin
Heb bij de config alles op graphical staan maar ik krijg alleen maar het logo, dvd hoesje (bij seizoen) maar het hoofd scherm is gewoon grijs.

doe ik iets fout?

de map staat in mediaportal\thumbs\Fan Art
Plaats Fan Art in een map Fan Art (dus niet fan art of FanArt!) en doe deze in: ...
Vista: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\Fan Art
of
XP C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\Fan Art
(kan zijn dat je verborgen mappen weergeven moet aanvinken om Application data te zien, dit kan onder extra > map opties > mappen)

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 11-06-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pelican:
Beter laat dan nooit hè...
Als ik deze heb geïnstalleerd stel ik hem alleen in bij x264 codec, toch? Of ook bij de "standaard" video codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hoe kan ik een link in deel 1 van deze discussie aanpassen?
Het is gesloten dus ik kan niets veranderen...

[ Voor 5% gewijzigd door ThaClown op 11-06-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij TV Series krijg ik enkel het Netwerk, Genre, subtitles en HD logo tevoorschijn. De video en audio logo's en widescreen logo's krijg ik niet. Wat moet ik hiervoor doen. Ik heb het laatste logo's pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Roopert:
Dan moeten die eigenschappen staan in de file, kun je zie op de info tab van de config..
Kan je ook zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:38:
@Roopert:
Dan moeten die eigenschappen staan in de file, kun je zie op de info tab van de config..
Kan je ook zelf invullen.
Bedoel je op het tabblad 'Details' bij TV Series config?
Daar kan ik enkel de videohoogte en -lengte invullen. Een audio- en videocodec zie ik niet staan...
Enkel de extension staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Daarom heb je dus geen logo... er is geen info bekend over de resolutie / codecs.
Je kunt niet zelf wat invullen? (per episode) ik dacht dat dit kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ThaClown. Nu moet jij eens proberen dit voor mekaar te krijgen. Op het forum van MP zie je overal foto's waar dit wel het geval is maar niemand die iets zegt hoe dat gedaan wordt. Bij het laatste logo pack zitten er zelf formatting rules (waarvan ik de helft niet begrijp) maar hiermee is het probleem nog niet opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 246008 op 11-06-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
zal vanavond eens kijken...
Welke skin gebruik je?
en ik heb alle formatting rules zelf gemaakt dmv de templates

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu wil ik dus ook wel eens een keer die FanArt op mijn MP config hebben maar die dingen zijn alleen via nieuwsgroepen ofzo te downloaden.

Staat die pack niet ergens op een server want dan wil ik graag de link hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Fan Art kun je krijgen via bittorrent... werkt heel makkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
Hoe staat het eigenlijk met de website die een aantal zouden gaan ontwikkelen met allemaal tips&trucs m.b.t. Media Portal?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ben ik mee bezig nog even gedult....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:31:
zal vanavond eens kijken...
Welke skin gebruik je?
en ik heb alle formatting rules zelf gemaakt dmv de templates
Net als jou gebruik ik Aeon Wide (fantastische skin trouwens :P ). Mits enkele kleine aanpassingen kun je van deze skin een mooi geheel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Gebruik deze extra XML bestanden even...

[ Voor 56% gewijzigd door ThaClown op 11-06-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende probleem: bij sommige DIVX'en als ik daar vooruit spoel, is de audio uit sync geraakt met het beeld... zeer vervelend.. iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:49:
Volgende probleem: bij sommige DIVX'en als ik daar vooruit spoel, is de audio uit sync geraakt met het beeld... zeer vervelend.. iemand een idee??
Welke codecs gebruik je? Ik raad je aan om ffdshow te gebruiken bij video alsook bij audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:10:
Gebruik deze extra XML bestanden even...
Heb de bestanden op de juiste plaats gezet en Fan Art onder thumbs maar krijg dit ding maar niet werkend. Moet je een speciaal menu krijgen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:29:
[...]

Welke codecs gebruik je? Ik raad je aan om ffdshow te gebruiken bij video alsook bij audio.
Ja die heb ik aanstaan...
Welke settings hebben jullie bij directshowfilters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:49:
opgelost denk ik; ik moest de audio codec op ffdshow zetten en de audio renderer op luidsprekers (realspeak sound...)
zo weer een probleem minder :-)
MyFilms is nu aardig werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 246008 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:32:
Heb de bestanden op de juiste plaats gezet en Fan Art onder thumbs maar krijg dit ding maar niet werkend. Moet je een speciaal menu krijgen ofzo?
Oh ja je moet ook de cache van je skin verwijderen uit:

Vista: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\cache
of
XP C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\cache

(Dit moet je altijd doen als je nieuwe .xml's of .png's heb toegevoegd)

Ook kun je deze formatting rules proberen die hier onderaan staan.

[ Voor 38% gewijzigd door ThaClown op 12-06-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb problemen dat na verloop van tijd Audio en Beeld op Ned1-HD uit sync gaat lopen. Even zappen naar een ander kanaal en weer terug lost dit weer tijdelijk op. Na ongeveer een half uur kijken scheelt dit ongeveer een halve seconde.

Ik gebruik als Audio-coded "DScaler Audio". Alle andere audio codecs geven problemen bij sommige zenders (varierend van geen geluid tot "hangende" zenders).

Ik heb getest met zowel de PowerDVD 7 codec (met en zonder DXVA) en CoreAVC. Beide codecs geven dit probleem.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Djaro (of iemand anders die een CAM kan updaten):

Ik probeer nu al een tijd mijn Alphacrypt CAM te updaten naar 3.14 maar het lukt niet (5v laptops geprobeerd allen geven de m0002 melding.

Ik lees dat jij em goed hebt geupdate, zou ik mij CAM naar jou kunnen sturen en wil je die dan voor mij opdaten en terugsturen?
Ik weet dat satteliet ook kan, maar die heeft hier niemand in Amersfoort

[ Voor 5% gewijzigd door ThaClown op 12-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:12
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:29:
OK... ik heb hier eindelijk de MyFilms plugin + ANT Movie Catalog + AMC updater + subs + multi-cd support in gang gekregen... 'k zal morgen wel 'n klein tutje schrijven voor de mensen die dit ook willen proberen. ANT is een tool om je film catalogus te beheren, wel vrij goed, is geschreven door een Belg ;-)

http://www.antp.be/software/moviecatalog/
Een kleine tutorial zou erg fijn zijn, daar ik grote problemen heb op moment met de ingebouwde Movies database...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mijn tweede systeem is besteld!
Kast Origen ae H6 € 199,00
Moederbord MA78GM-S2H (AMD 780G) € 75,00
Processor AMD A64 X2 AM2 2700BOX5200+ 1MB € 75,00
Processor koeler Syche Ninja Mini € 35,00
Geheugen 2x Transcend 1GB DDR2 SDRAM PC6400 € 41,00
PSU Sharkoon SHA350-8P  € 29,00
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic € 70,00
HDD 1 Samsung 250GB SATA300 8MB, HD250HJ € 41,00
HDD 2 WD500GB SATA300 16MB, WD5000AACS € 67,00
DVD drive Samsung DVD-/+/RAM SH-S202J 20x/20x/12x Bulk € 21,50
Remote Remote + Receiver MCE 2005 € 29,00

Verzendkosten € 27,50

Totaal € 710,00

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12
Vraag:
Bij mij is het gelukt door ze te hernoemen naar matrix part 1.avi en matrix part 2.avi
Mediaportal zag ze toen als een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
ThaClown schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:56:
Mijn tweede systeem is besteld!
Kast Origen ae H6 € 199,00
Moederbord MA78GM-S2H (AMD 780G) € 75,00
Processor AMD A64 X2 AM2 2700BOX5200+ 1MB € 75,00
Processor koeler Syche Ninja Mini € 35,00
Geheugen 2x Transcend 1GB DDR2 SDRAM PC6400 € 41,00
PSU Sharkoon SHA350-8P  € 29,00
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic € 70,00
HDD 1 Samsung 250GB SATA300 8MB, HD250HJ € 41,00
HDD 2 WD500GB SATA300 16MB, WD5000AACS € 67,00
DVD drive Samsung DVD-/+/RAM SH-S202J 20x/20x/12x Bulk € 21,50
Remote Remote + Receiver MCE 2005 € 29,00

Verzendkosten € 27,50

Totaal € 710,00

Wat vinden jullie?
Is het moederbord wel versie 1.1, zit nieuwe koeler op, voor minder warmte productie.
Doe je alles met de MCE remote, ook media portal ?
Voor de rest, lijkt mij gaaf systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door blackburst op 12-06-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

Het loopt allemaal niet zo lekker met TV server hier. Van alles geprobeerd maar ik krijg de gecodeerde HD zenders niet aan de praat. Het probleem ligt al bij het zoeken naar kanalen. Nederland 1HD zit op 11778MHz, maar daarbij zegt hij "no signal", terwijl HD5 dat op dezelfde satelliet ligt, wel signaal én beeld geeft. Het kan dus niets met de CAM te maken hebben, gecodeerde kanalen moet hij ook gewoon kunnen vinden. Iemand een idee?

edit: nog even de specs erbij gooien:

Technotrend DVB-S2 3200
CanalDigitaal CAM'etje
80cm schotel met single LNB gericht op Astra 23,5 Oost
Mediaportal 2.3.0 en TVserver 3 (RC1 geeft hetzelfde)

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/sat.png

[ Voor 17% gewijzigd door DesertShooter op 12-06-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
blackburst schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:48:
Is het moederbord wel versie 1.1, zit nieuwe koeler op, voor minder warmte productie.
Doe je alles met de MCE remote, ook media portal ?
Voor de rest, lijkt mij gaaf systeem.
Moederbord is 1.1 ja.
Alles via remote, heb nog een oud toetsenbod/muis voor de eerste setup en noodgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja je moet ook de cache van je skin verwijderen uit:

Vista: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\cache
of
XP C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\cache

(Dit moet je altijd doen als je nieuwe .xml's of .png's heb toegevoegd)

Ook kun je deze formatting rules proberen die hier onderaan staan.
Cache verwijderd en nog steeds niets. Zou je anders nog is stap per stap kunnen zeggen wat je gedaan hebt om dat scherm te krijgen ( met commando's op het toetsenbord liefst).

De formatting rules geprobeerd, waren niet zo verschillend van diegene die ik al had. Ik neem dan ook aan dat als er A_AC3 -> AC3 staat dat het logo 'AC3.png' moet hebben? Maar dan wordt er nog niets weergegeven... Ik denk dat het probleem hier zit: bij het invoegen van episodes gebruik ik als parsing expression '<series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>' Er staat dus niet in de bestandsnaam welke video- en audiocodec wordt gebruikt. En manueel bij een episode erbijvoegen vind ik nergens.

Als ik nu bv 'lost.s03e01.720.hdtv.ac3.5.1.x264-ctu' wil invoegen zal ik daarvoor een speciale parsing expression voor moeten maken en kunnen de logo's wel gebruikt worden. Corrigeer me al ik verkeerd ben;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Nee codec gegevens staan bij mij ook niet in de filename...
Dit hoort in de data van het bestand te zijn verborgen.

Ik kan bij het 'Details' gedeelte van de TV series configuration een serie 'uitklappen', hierna seizoen 'uitklappen' en dan zie je de individuele episodes.
Controleer hier wat er staat per episode voor codec en resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Ik heb nog steeds iets vreemds, vaak bij tv uitzendingen is het beeld niet helemaal gevuld.
En dan bedoel ik in hetzelfde programma, de ene camera geeft full screen en als van camera gewisselt wordt heb ik soms twee balken van pakweg 2cm links en rechts. :? Dit is alleen bij programma's die gestreched worden. Alle codecs al geprobeerd maar maakt niets uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

ThaClown schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:27:
[...]

Moederbord is 1.1 ja.
Alles via remote, heb nog een oud toetsenbod/muis voor de eerste setup en noodgevallen...
Werken al je knoppen van de MCE remote?
Ik krijg mijn Harmony 885 niet goed aan de praat. Uiteraard wel ingesteld als MCE remote, ook aangevinkt in Media Portal, maar alleen de vier pijltjestoetsen werken.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Roopert:
Dit zijn mijn logo rules en logo's:

thumbs\TV Serie Logo's\Misc\HD 1080p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;=;-;1920;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;=;-;1080;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\HD 720p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;=;-;1280;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;=;-;720;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\HD 540p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;>;-;940;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;>;-;520;-;AND;-;<Episode.videoWidth>;-;<;-;990;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\43.png;-;<Episode.VideoAspectRatio>;-;>;-;1.3;-;AND;-;<Episode.VideoAspectRatio>;-;<;-;1.5;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\Dolby 5.1.png;-;<Episode.AudioChannels>;-;>=;-;5;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Network\<Series.Network>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Episode.VideoCodec>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Episode.AudioCodec>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Series.Genre>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;

Save je bestaande logoRules, open ze in kladblok en vervang de inhoud met bovenstaande.
Save die nogmaals.

Stop nu deze logo's (overanderd) in de map [b]C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs[/b]
Als je pas anders is pas deze dan even aan.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaClown op 12-06-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
bosaap22 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:01:
[...]

Werken al je knoppen van de MCE remote?
Ik krijg mijn Harmony 885 niet goed aan de praat. Uiteraard wel ingesteld als MCE remote, ook aangevinkt in Media Portal, maar alleen de vier pijltjestoetsen werken.... :/
Ja bij mij werkt alles, heb ook een Harmony 525 en die werkt perfect
Heb je XP?
Dan moet je deze even installeren

[ Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 12-06-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DesertShooter schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:54:
Het loopt allemaal niet zo lekker met TV server hier. Van alles geprobeerd maar ik krijg de gecodeerde HD zenders niet aan de praat. Het probleem ligt al bij het zoeken naar kanalen. Nederland 1HD zit op 11778MHz, maar daarbij zegt hij "no signal", terwijl HD5 dat op dezelfde satelliet ligt, wel signaal én beeld geeft. Het kan dus niets met de CAM te maken hebben, gecodeerde kanalen moet hij ook gewoon kunnen vinden. Iemand een idee?

edit: nog even de specs erbij gooien:

Technotrend DVB-S2 3200
CanalDigitaal CAM'etje
80cm schotel met single LNB gericht op Astra 23,5 Oost
Mediaportal 2.3.0 en TVserver 3 (RC1 geeft hetzelfde)

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem met een FireDTV kaart, en op mijn settopbox kan ik de zenders wel vinden. (ook discoveryHD en een aantal andere HD zenders zitten daar)
of die lijst met frequenties moet geupdate worden (exacte gegevens staan op C+ site geloof ik), of misschien is het mogelijk om zelf een scanfrequentie toe te voegen?

edit:
het gaat om deze gegevens:
Frequentie: 11778
Symbol rate: 27500
Polarisatie: verticaal
FEC: 9/10
Satellietpositie: ASTRA 23,5

Ik heb geprobeerd te scannen met de firedtv viewer, maar hier kan ik geen FEC opgeven, en ik denk dat het daar fout gaat...

[ Voor 10% gewijzigd door GeleFles op 12-06-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juggels schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:40:
[...]
Een kleine tutorial zou erg fijn zijn, daar ik grote problemen heb op moment met de ingebouwde Movies database...
@Juggels & co: ik zal een minigidsje schrijven om je op gang te zetten, laat maar weten waar de problemen zitten.

Mini Tutorial My films plugin

1> MyFilms tov MyMovies: met myfilms plugin kan je je moviedatabase extern beheren met een speciaal beheerprogramma zoals ANT movie catalog. Geen geklooi meer met de media portal configuration, geen geklooi meer met DIVX en BLURAY als genres in te stellen etc. Je database bestaat uit 1 XML file en per film 1 JPG (cover). Ook zeer gemakkelijk te backuppen dus! Je importeert gewoon de XML in de plugin.

2> Voorbereiding:
Doe aan bestandsbeheer en orden je films.
Bij mij is dit: D:\Vids\SD_Films\The matrix (2001)\The matrix.avi

Zorg dus voor mappennamen met dezelfde naam als de film en de filmnaam ook dezelfde naam als de film. Idem voor de subtitle SRT bestanden: The matrix.srt. Het is even werk, maar het loont de moeite.
Als je film uit 2 bestanden bestaat, doe je de naamgeving als volgt:
the matrix-cd1.avi
the matrix-cd2.avi

3>Software:
Installeer MP RC1.0
Installeer de laatste SVN: noodzakelijk!!
Installeer deze exacte versie van MyFilms: http://www.team-mediaport...v4.5(forSVNbasedon0.2.3)/
Installeer ANT Movie Catalog: http://www.antp.be/software/moviecatalog/download
Installeer AMC AutoUpdater: http://sourceforge.net/projects/amcupdater

4> Maak je filmdatabase aan in ANT.
Open ANT en maak een nieuw bestand aan: MijnFilms, sla het op als XML.
Sluit ANT
Open AMCUpdater
File => options: stel daar alles juist in volgens wens, ook de defaults aanpassen naar wens + bij RegEx zet je " cd[0-9] "
Geef pad in van je zopas gemaakte XML
Geef je pad van je films: D:\VIDS\SD_FILMS (bijvoorbeeld)
Klik dan op Just Do It All
Het programma gaat nu je database updaten met al je films uit die map.
Klik op Exit.
Open de xml in ANT en normaal zou je daar al je films moeten zien staan.
Kijk daar eerst eens naar de opties (gereedschappen)
Nu ga je FILM per FILM vullen met data.
Selecteer een film en druk op F6.
Stel nu de gewenste taal in voor de bron (NL en ENG)
Druk op F9 of klik op uitvoeren
ANT zal de film vinden, klik op opslaan en voila alle data is ingevuld.
Doe dit voor al je films.
Bij de films uit 2 bestanden, moet je de source field aanpassen naar slechts 1 pad ipv de 2 die hij daar standaard zet.
Sla de XML op en je database is gevuld. Herhaal dit proces om nieuwe films toe te voegen. Je kan ook films drag en droppen in ANT (zelf nog niet uitgetest).

5> MP configuratie
Ga naar plugins en config de myfilms plugin; zet tevens de MyFilms plugin in je home en disable de standaard movies plugin >:)
- General tab
Catalog File: pad naar je XML
Picture Path: pad naar de covers (zelfde pad als XML normaal)
Ant item for storage file info: Source
Paths for movie file search: zet de paden van je films daar
Ant Identification Item; Number
Ant master title: OriginalTitle \
Ant Secondary title Year
Ant Sort Title Original title
- Optional 1 tab: in principe pas je hier de views aan van de plugin, of tenminste voeg je er toe; dit is zeer handig imo.
*Detailed supp information bij de film
Label: Score // Rating ( Ant Item to display)
Label: Codec // VideoFormat (")
* Supplementary View:
Videoformat: Codec (Zo kan je je films sorteren per codec; maw x.264 van de divxen scheiden; zonder de genres aan te passen!)
Length: Duur (sorteren volgens lengte van de film)
- Met de rest van de opties heb ik nog niet gespeeld, maar je kan er vast nog leuke dingen mee doen. Weet mij te zeggen als je het probeert!
Klik op SAVE, als alles goed is zegt hij X movies toegevoegd ofzo.

6> Start MP en ga naar MyFilms plugin
=> navigeer door je database en bekijk je favoriete film!

Dusja, zoals je kan lezen is het een hele boterham, maar dat is MediaPortal nu éénmaal. Het loont imo wel de moeite!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

ThaClown schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:04:
[...]

Ja bij mij werkt alles, heb ook een Harmony 525 en die werkt perfect
Heb je XP?
Dan moet je deze even installeren
Ik gebruik idd Xp Pro.
Bij het installeren van deze file krijg ik de melding dat ik niet over windows XP Media Center beschik en stopt de installatie.
Is deze patch op een andere manier wel te installeren dan? Ik neem aan dat er zat mensen zijn met een harmony die Media Portal draaien op Xp Pro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
ik zal even voor je gaan zoeken als ik tijd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@bosaap22:
Gebruik je wel RC1.0? en heb je een SVN geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anoniem: 211380 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:14:
[...]

@Juggels & co: ik zal een minigidsje schrijven om je op gang te zetten, laat maar weten waar de problemen zitten.

Mini Tutorial My films plugin

1> MyFilms tov MyMovies: met myfilms plugin kan je je moviedatabase extern beheren met een speciaal beheerprogramma zoals ANT movie catalog. Geen geklooi meer met de media portal configuration, geen geklooi meer met DIVX en BLURAY als genres in te stellen etc. Je database bestaat uit 1 XML file en per film 1 JPG (cover). Ook zeer gemakkelijk te backuppen dus! Je importeert gewoon de XML in de plugin.

2> Voorbereiding:
Doe aan bestandsbeheer en orden je films.
Bij mij is dit: D:\Vids\SD_Films\The matrix (2001)\The matrix.avi

Zorg dus voor mappennamen met dezelfde naam als de film en de filmnaam ook dezelfde naam als de film. Idem voor de subtitle SRT bestanden: The matrix.srt. Het is even werk, maar het loont de moeite.
Als je film uit 2 bestanden bestaat, doe je de naamgeving als volgt:
the matrix-cd1.avi
the matrix-cd2.avi

3>Software:
Installeer MP RC1.0
Installeer de laatste SVN: noodzakelijk!!
Installeer deze exacte versie van MyFilms: http://www.team-mediaport...v4.5(forSVNbasedon0.2.3)/
Installeer ANT Movie Catalog: http://www.antp.be/software/moviecatalog/download
Installeer AMC AutoUpdater: http://sourceforge.net/projects/amcupdater

4> Maak je filmdatabase aan in ANT.
Open ANT en maak een nieuw bestand aan: MijnFilms, sla het op als XML.
Sluit ANT
Open AMCUpdater
File => options: stel daar alles juist in volgens wens, ook de defaults aanpassen naar wens + bij RegEx zet je " cd[0-9] "
Geef pad in van je zopas gemaakte XML
Geef je pad van je films: D:\VIDS\SD_FILMS (bijvoorbeeld)
Klik dan op Just Do It All
Het programma gaat nu je database updaten met al je films uit die map.
Klik op Exit.
Open de xml in ANT en normaal zou je daar al je films moeten zien staan.
Kijk daar eerst eens naar de opties (gereedschappen)
Nu ga je FILM per FILM vullen met data.
Selecteer een film en druk op F6.
Stel nu de gewenste taal in voor de bron (NL en ENG)
Druk op F9 of klik op uitvoeren
ANT zal de film vinden, klik op opslaan en voila alle data is ingevuld.
Doe dit voor al je films.
Bij de films uit 2 bestanden, moet je de source field aanpassen naar slechts 1 pad ipv de 2 die hij daar standaard zet.
Sla de XML op en je database is gevuld. Herhaal dit proces om nieuwe films toe te voegen. Je kan ook films drag en droppen in ANT (zelf nog niet uitgetest).

5> MP configuratie
Ga naar plugins en config de myfilms plugin; zet tevens de MyFilms plugin in je home en disable de standaard movies plugin >:)
- General tab
Catalog File: pad naar je XML
Picture Path: pad naar de covers (zelfde pad als XML normaal)
Ant item for storage file info: Source
Paths for movie file search: zet de paden van je films daar
Ant Identification Item; Number
Ant master title: OriginalTitle \
Ant Secondary title Year
Ant Sort Title Original title
- Optional 1 tab: in principe pas je hier de views aan van de plugin, of tenminste voeg je er toe; dit is zeer handig imo.
*Detailed supp information bij de film
Label: Score // Rating ( Ant Item to display)
Label: Codec // VideoFormat (")
* Supplementary View:
Videoformat: Codec (Zo kan je je films sorteren per codec; maw x.264 van de divxen scheiden; zonder de genres aan te passen!)
Length: Duur (sorteren volgens lengte van de film)
- Met de rest van de opties heb ik nog niet gespeeld, maar je kan er vast nog leuke dingen mee doen. Weet mij te zeggen als je het probeert!
Klik op SAVE, als alles goed is zegt hij X movies toegevoegd ofzo.

6> Start MP en ga naar MyFilms plugin
=> navigeer door je database en bekijk je favoriete film!

Dusja, zoals je kan lezen is het een hele boterham, maar dat is MediaPortal nu éénmaal. Het loont imo wel de moeite!

Succes!
Dit ziet er HEEL interessant uit....bestaat zoiets ook voor Movie Collector Pro ??
Aangezien ik daar al mijn films in heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

ThaClown schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:20:
@bosaap22:
Gebruik je wel RC1.0? en heb je een SVN geinstalleerd?
Ik heb jouw startpost exact gevolgd, dus incl RC1.0 en SVN install.

Kon jij wel die patch wel gewoon installeren op XP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

RonnieB82 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een FireDTV kaart, en op mijn settopbox kan ik de zenders wel vinden. (ook discoveryHD en een aantal andere HD zenders zitten daar)
of die lijst met frequenties moet geupdate worden (exacte gegevens staan op C+ site geloof ik), of misschien is het mogelijk om zelf een scanfrequentie toe te voegen?

edit:
het gaat om deze gegevens:
Frequentie: 11778
Symbol rate: 27500
Polarisatie: verticaal
FEC: 9/10
Satellietpositie: ASTRA 23,5

Ik heb geprobeerd te scannen met de firedtv viewer, maar hier kan ik geen FEC opgeven, en ik denk dat het daar fout gaat...
Waarschijnlijk zit 't 'm dan in de zenderlijst? Ik heb de gegevens ook handmatig proberen toe te voegen, maar dat haalde ook niks uit. Ik ga het eens vragen op het forum van Team Mediaportal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzzie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:35:
[...]

Dit ziet er HEEL interessant uit....bestaat zoiets ook voor Movie Collector Pro ??
Aangezien ik daar al mijn films in heb staan.
buzzie,

de myfilms plugin ondersteunt een aantal database programma's. Ik denk wel dat Movie collector pro ondersteunt wordt zelfs; kijk eens als je kan opslaan als xml ? Voor meer info verwijs ik nar het MediaPortal forum, sectie hot plugins, myfilms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:32
vraag

is het mogelijk om met 1 DIGITALE TV kaart meerdere zenders tegelijk op te nemen?

moet je bij een digitale kaart ook de EPG downloaden, of komt deze automatisch binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:55:
@Roopert:
Dit zijn mijn logo rules en logo's:

thumbs\TV Serie Logo's\Misc\HD 1080p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;=;-;1920;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;=;-;1080;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\HD 720p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;=;-;1280;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;=;-;720;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\HD 540p.png;-;<Episode.videoWidth>;-;>;-;940;-;AND;-;<Episode.videoHeight>;-;>;-;520;-;AND;-;<Episode.videoWidth>;-;<;-;990;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\43.png;-;<Episode.VideoAspectRatio>;-;>;-;1.3;-;AND;-;<Episode.VideoAspectRatio>;-;<;-;1.5;-;AND;-;;-;=;-;;-;
thumbs\TV Serie Logo's\Misc\Dolby 5.1.png;-;<Episode.AudioChannels>;-;>=;-;5;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Network\<Series.Network>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Episode.VideoCodec>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Episode.AudioCodec>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\TV Serie Logo's\Misc\<Series.Genre>.png;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;AND;-;;-;=;-;;-;

Save je bestaande logoRules, open ze in kladblok en vervang de inhoud met bovenstaande.
Save die nogmaals.

Stop nu deze logo's (overanderd) in de map [b]C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs[/b]
Als je pas anders is pas deze dan even aan.
Rapidshare geeft altijd een error... Maar ik doe juist hetzelfde als jij, kheb ongeveer dezelfde rules en de inhoud van de logo's zal ook wel dezelfde zijn. Begrijp niet dat dit bij jou werkt, waar moet je in godsnaam die codecs info ingeven en aanpassen?? Ik zie bij geen enkele episode een regel waar ik dit kan aanpassen, en geloof me, ik heb nogal wat series toegevoegd. Het gaat hier uitsluitend over avi en mkv files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
*Nieuwe user meld zich*
Vorige week donderdag kon ik eindelijk mijn HTPC'tje ophalen. Had er toen Ubuntu op gezet met MythTV. Gisteren maar gauw Windows + MediaPortal erop.

Al is het beide beta software, de basis van Windows ipv Linux (al ben ik een Linux fan) is mediawise toch beter.

Was wel even klooien om mijn Hauppauge HVR-3000 aan de praat te krijgen. Zit nu met een audio delay van 5 seconden of zelfs meer.

Het aanbod van plugins voor MediaPortal is aanzienlijk. Heb mijn installatie dan ook flink volgepropt met al het leuks wat ik kon vinden. Series, Shoutcast, Last.FM, etc etc :P

Had eerst ook de "weekly svn" release er overheen gezet. Er snel weer vanaf gehaald. Het werd mij toch een stuk trager en meer crash-prone.

Ik blijf nieuwe dingen vinden die me aan staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DesertShooter schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Waarschijnlijk zit 't 'm dan in de zenderlijst? Ik heb de gegevens ook handmatig proberen toe te voegen, maar dat haalde ook niks uit. Ik ga het eens vragen op het forum van Team Mediaportal :)
Er zit een fout in de frequentielijst. De gebruikte frequentie voor de HD zenders wort ook nog gebruikt voor o.a CNN op de astra 1 sat. Ik stel voor dat je de regel even verwijderd uit de transponderlijst en deze voor de HD zenders in orde brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee hoe ik MP wijs maak dat de folder.jpeg moet worden gebruikt als cover bij het scannen naar films. Nu krijg ik altijd verkeerde covers of is de kwaliteit slecht. Manueel is dit aan te passen, maar ik wil dat MP dit direct doet (is anders te veel werk als je zo'n 500 films hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MKV Codec probleem:

Ik heb hier een mkv (Perfume the story of a murderer) en die speelt perfect af in WMP11.
Echter in MediaPortal schokt het beeld constant, het speelt nét niet vloeiend af. Het geluid is ook heel de tijd gehakkel... Iemand een idee? Ik heb dit met alle codecs.

edit: zelf opgelost, lag aan audio codec/renderer settings 8)7

Hiermee ging het goed:

- Audio Decoder: ffdshow audio decoder
- Audio Renderer: Default DirectSound

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 15-06-2008 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 21:44
Weet iemand of er een trayicon is voor tvserver zodat ik die service een beetje in de gaten kan houden?
(net zoiets als slimmgbpvr) Ik gebruik alleen tvserver voor op te nemen.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 246008 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:49:
Iemand enig idee hoe ik MP wijs maak dat de folder.jpeg moet worden gebruikt als cover bij het scannen naar films. Nu krijg ik altijd verkeerde covers of is de kwaliteit slecht. Manueel is dit aan te passen, maar ik wil dat MP dit direct doet (is anders te veel werk als je zo'n 500 films hebt...)
Heb je in MP Config (Ergens onder movies) een vinkje gezet bij "Every movie has it's own directory" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:15:
[...]

Heb je in MP Config (Ergens onder movies) een vinkje gezet bij "Every movie has it's own directory" ??
Yep, staat aan maar dit lost het probleem niet op.
Nog een klein probleem: de korte samenvatting van sommige films wordt in de imdb database niet gevonden (director, actors, ... worden wel weergegeven). Als je dan mueel zoekt naar de film en je selecteert deze wordt de samenvatting nog niet weergegeven. Geef je enkel een deel op van de titel en je selecteert dan de film lukt het wel?! Het grote probleem zit em dus bij films die uit 1 woord bestaan: deze kan ik nooit voorzien van Engelse uitleg.
Als ik zoek in de moviemeter database gaat alles perfect...
Is er iets mis met het script file van imdb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Zelf heb ik Aeon Wide als skin en ik moet zeggen dat de plaatjes bij de films high res zijn nee dat absoluut niet.
als ik via de skin kijk is het veel minder.
Of ik nou het plaatje zelf download en als folder.jpg plaats in dezelfde map en daar naar verwijs is het ook minder.
Ik heb het vinkje aangevinkt bij "Every movie has it's own directory" en tevens heb ik bij config van MP al de resolutie op high gezet maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzzie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:46:
Zelf heb ik Aeon Wide als skin en ik moet zeggen dat de plaatjes bij de films high res zijn nee dat absoluut niet.
als ik via de skin kijk is het veel minder.
Of ik nou het plaatje zelf download en als folder.jpg plaats in dezelfde map en daar naar verwijs is het ook minder.
Ik heb het vinkje aangevinkt bij "Every movie has it's own directory" en tevens heb ik bij config van MP al de resolutie op high gezet maar helaas.
Je zult net zoals ik de plaatjes er manueel moeten bijplaatsen, dit zou toch eens moeten aangepast worden in de toekomst (ik denk dan een MP2).
btw, het probleem met de imdb database is opgelost, heb een ander script geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik wil ook graag een mediacenter (of althans een gui) hebben voor op de tv. Mediaportal zou een optie zijn, alleen zit ik met nog een aantal problemen... ik kom er niet uit:

- mijn (enige) pc gebruik ik ook om op te werken. het zou ideaal zijn als mediaportal "in the background" zou kunnen draaien, zodat iemand op de tv kan spelen met mediaportal en ik op mijn pc kan werken.
- mijn monitor is 4:3, mijn tv breedbeeld. ik krijg met geen mogelijkheid 16:9 skins aan de praat en mijn mediaportal is dus op mijn tv een gerekte 4:3.

Is het tegenwoordig al mogelijk om deze problemen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
Je kan MediaPortal minimaliseren naar je systray.
Gebruik het zelf ook als ik even wat op internet op wil zoeken.
Dat van die skins is lastig, wat als je hem op een 16:9 skin zet?

Je kan overigens wel kiezen op welk scherm MP start.
Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.