Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Sypher schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:25:
Je kan MediaPortal minimaliseren naar je systray.
Gebruik het zelf ook als ik even wat op internet op wil zoeken.
Dat van die skins is lastig, wat als je hem op een 16:9 skin zet?

Je kan overigens wel kiezen op welk scherm MP start.
Maar geminimaliseerd is niet fullscreen op de tv (@ same time), right? Dat moet dus wel.

Dus als ik geen clonedesktop doe, maar individueel van elkaar zegmaar, kan ik mediamonkeyportal fullscreen starten op de tweede monitor (= tv)??
Die tweede monitor (aka tv) kan ik zeker niet instellen als breedbeeld....? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 11:23
Je kan als je hem op Extended Desktop zet gewoon afzonderlijk gebruiken ;)
Dus ja dan zou je MediaMonkey kunnen starten op je andere scherm en je 2e monitor op een breedbeeld resolutie zetten... In MP stel je in dat hij je TV moet gebruiken als output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Sypher schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:45:
Dus ja dan zou je MediaMonkey kunnen starten op je andere scherm en je 2e monitor op een breedbeeld resolutie zetten... In MP stel je in dat hij je TV moet gebruiken als output
Mediamonkey moest natuurlijk Mediaportal zijn! :) Haha.

Ik kan me herinneren dat ik een tijdje geleden hier ook mee heb zitten rommelen. Volgens mij kreeg ik het toen niet voorelkaar om a) mediaportal fullscreen op de extended desktop te laten starten en b) om de extended desktop een breedbeeld resolutie mee te geven (nVidia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
Sypher schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:25:
Je kan MediaPortal minimaliseren naar je systray.
Gebruik het zelf ook als ik even wat op internet op wil zoeken.
Dat van die skins is lastig, wat als je hem op een 16:9 skin zet?

Je kan overigens wel kiezen op welk scherm MP start.
Dat gaat toch niet werken voor oZner? Hij wilt tegelijkertijd dat MP op de tv speelt en dat hij ook op de computer kan werken(tegelijkertijd). Dus minimaliseren gaat niet lukken. MP op het "2de" scherm laten spelen terwijl je zelf op het hoofdscherm werkt, het kan wel denk ik, maar of het vlekkeloos gaat gaan? Als je per ongeluk op "minimize all to desktop" doet ofzo ...

edit: te laat en te traag :)

[ Voor 33% gewijzigd door DaRKie op 16-06-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Kan hoor, hij moet er alleen voor zorgen dat MP geen focus heeft (vinkje weghalen) en dat extended desktop aan staat ipv clone. Sowieso: clone mode = bad. Slechte prestaties met films.

Moet hij natuurlijk niet op Show Desktop drukken, maar goed :P Het kan en het werkt, thats all that matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

@TheClown
Ik kan nu eindelijk de logo's voor de video- en audiocodec in TV Series laten weergeven. Niemand die had vermeld dat ik MediaInfo.dll nodig had...
Er is echter wel nog een klein detail: als er voor videocodec het volgende staat : V_MPEG4/ISO/AVC staat er bij mijn 'Output formatting rules': V_MPEG4/ISO/AVC -> H264. Dit blijkt niet te werken. Hetzelfde geldt voor de andere rules. Bij audio vormt dit geen probleem omdat je de naam direct in het logo kan zetten. Bij het gegeven voorbeeld vormt dit wel een probleem aangezien '/' niet in de bestandsnaam mag voorkomen. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@Roopert:
Top! jammer hat het zolang zoeken was..

Over je vraag moet ik thuis even onderzoeken hoe ik het heb... (ik ga nu twijfelen of codec logo's bij mij wel werken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
@Sypher> Ik vraag me dan af wat er met de input gebeurt?
Ok, je kan wel MP op 1 scherm en werken op het anderen ... maar dan kan je MP toch niet meer bedienen via bv een remote ofzow?

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 16-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Zijn er mensen die Media Player Classic Home Cinema gebruiken?
Ziet er cool uit ga het vanavond proberen!

[ Voor 35% gewijzigd door ThaClown op 16-06-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Sypher schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:46:
Kan hoor, hij moet er alleen voor zorgen dat MP geen focus heeft (vinkje weghalen) en dat extended desktop aan staat ipv clone. Sowieso: clone mode = bad. Slechte prestaties met films.

Moet hij natuurlijk niet op Show Desktop drukken, maar goed :P Het kan en het werkt, thats all that matters.
Hmm, ja... dat heb je natuurlijk ook allemaal nog. Maar vinkje weghalen voor focus?? Wie, wat hoe?

Maar goed, eerst moet ik er komen en dat is al een ramp.
TFT 1280x1024 primary
TV 900x600 secondary
tesamen in nVidia DualView (bij horizontal span is of mijn TFT in een kut reso, of mijn tv niet in breedbeeld...

Als ik nu MP start, start ie op mijn TFT (in config is de optie om de andere startup monitor te kiezen grijs (!). Dus ik sleep MP naar rechts... maar doe ik dan full screen dan perst is mijn 16:9 skin op mijn TFT samen tot 4:3... dan maximized ie niet op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Die optie is grijs omdat je niet hebt gekozen voor "Use screenselector...." (onderaan). Zodra die aangevinkt is, is hij te kiezen.

"Keep MediaPortal always on top" onder General is de optie voor focus.

----
Ik heb overigens "ruzie" met de TVservice. Zodra deze aan staat begint hij vrolijk 10~15% van mijn CPU op te slokken.
Hij is constant aan het timeshiften schijnbaar, want ik blijf steeds files zien verschijnen in de timeshift map.

Erg vervelend, vooral als je helemaal niet kiest voor TV of hem uberhaubt aan zet. Iemand ervaring / zelfde probleem?

[ Voor 47% gewijzigd door Sypher op 16-06-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
ThaClown schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:58:
Ja, het werkt prima, is nu ook nog de enige manier om DXVA met ondertitels aan de praat te krijgen, omdat MPC HC een eigen subtitle renderer heeft waardoor dxva wel werkt. Maa ja, MP is nwel lekkerder met alles met de remote :7

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doojoo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10-2022
Hellup!!!!!!

Een ruime week geleden heb ik het ook al gevraagd, maar helaas heb ik nog geen antwoord. Ik ben al een tijdje bezig met MP en heb de volgende vragen:
1. Mijn Vista MCE remote werkt wel maar lijkt soms te blijven plakken. Dus een knop komt meerdere keren binnen.
2. Bij mijn MCE keyboard heb ik ook last van dit fenomeen.
3. Van mijn MCE keyboard werken alleen de standaard toetsen niet alle extra's.
4. De Windows knoppen werken op beide niet.

Ik werk nog niet met de nieuwe versie en heb wel aangevinkt dat de MCE remote gebruikt moet worden. Wie helpt mij vooruit, want ik wil MP toch erg graag gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Eindelijk! Alles lijkt te werken.

Maar met Xface of Monochrome zijn de lettertjes wel fucking klein op de TV! :( Nog geen optie gevonden die groter te maken. Teksten zijn niet te lezen!

Daarnaast gebruik ik die online video plugin, die icoontjes zijn ook mega klein. Eigenlijk hoef ik alleen YouTube, maar de rest is niet uit te zetten.
Ook kan ik de search nergens vinden.

En weet iemand wat die plugins zijn die bij monochrome geleverd worden? Ze staan in mijn menu maar die houdt ik natuurlijk wel liever schoon (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Doojoo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:50:
Hellup!!!!!!

Een ruime week geleden heb ik het ook al gevraagd, maar helaas heb ik nog geen antwoord. Ik ben al een tijdje bezig met MP en heb de volgende vragen:
1. Mijn Vista MCE remote werkt wel maar lijkt soms te blijven plakken. Dus een knop komt meerdere keren binnen.
2. Bij mijn MCE keyboard heb ik ook last van dit fenomeen.
3. Van mijn MCE keyboard werken alleen de standaard toetsen niet alle extra's.
4. De Windows knoppen werken op beide niet.

Ik werk nog niet met de nieuwe versie en heb wel aangevinkt dat de MCE remote gebruikt moet worden. Wie helpt mij vooruit, want ik wil MP toch erg graag gaan gebruiken.
Van dat blijven plakken heb ik ook wel eens last van ja. Vooral met de directionele toetsen. De enige oplossing is om de USB connector eruit te halen en er weer opnieuw in te stoppen en MP opnieuw te starten.

Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

ThaClown schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:58:
Waarom zou je dat willen proberen? Is gewone player als elke andere, deze heeft dxva ondersteuning + subs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Laatst online: 20:04
RonnieB82 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:55:
kheb sinds gisteren een floppyDTV voor de schotelontvangst.

laatste drivers en de laatste builds van mediaportal en tv-server geinstalleerd.

De boel draait werkt, maar nog niet echt stabiel, ook HD kanalen krijg ik eventjes beeld, en daarna staat het beeld stil en heb ik alleen nog maar geluid.
Wat me opvalt, is dat de eerste zender die ik selecteer, dat deze direct na het kiezen gelijk aangeeft dat ie aan het timeshiften is. (timeshift achter het kanaal in de kanalenkiezer)

Is dit normaal?
Ik heb sinds een klein maandje een HTPC met de floppydtv S2. Dit zijn mijn ervaringen:
Mijn systeem bestaat uit:
AMD BE 2350
Asus AM-2
2Gb
Gigabyte 8600 GT
Samsung Spinpoint 250 Gb en 750 Gb
Soundblaster X-fi Extrme
Digital Everywhere FloppyDTV S2
Vista 64 SP1
De laatste drivers geinstalleerd.
Ik heb een vaste schotel met 3 lnb gericht op de astra 1,2 en 3 (19.2 23.5 en 28.5)

Mediaportal is een zeer goed multimedia programma voor zowel satelliet ontvangst als andere media. Ik kwam er wel achter dat je een aston 1.07 dual cam nodig hebt om de hdtv kanalen van Canal Digitaal te kunnen zien. Met een orginele cam van CD werkte dit niet. ANIXE HD, BBC HD, ITV HD en Luxe HD zijn vrij te ontvangen en geven een goed beeld van de kwaiteit van hd kanalen. Het verschil kun je duidelijk zien. Als vidoecodec gebruik ik cyberlink voor zowel mpeg2 alswel h.264 en als audiocodec gebruik ik AC3.
De skins moet je soms wel aanpassen aan je wensen en omdat er soms fouten in de display zitten (zoals teksten door elkaar, plaatjes staan op de verkeerde plek e.d.), maar dat is goed te doen.

Timeshifting kun je op TVE3 niet uitzetten dus dat is normaal.

ik hoop dat er personen zijn die iets aan deze info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:35:
Eindelijk! Alles lijkt te werken.

Maar met Xface of Monochrome zijn de lettertjes wel fucking klein op de TV! :( Nog geen optie gevonden die groter te maken. Teksten zijn niet te lezen!

Daarnaast gebruik ik die online video plugin, die icoontjes zijn ook mega klein. Eigenlijk hoef ik alleen YouTube, maar de rest is niet uit te zetten.
Ook kan ik de search nergens vinden.

En weet iemand wat die plugins zijn die bij monochrome geleverd worden? Ze staan in mijn menu maar die houdt ik natuurlijk wel liever schoon (A)
Ben momenteel ook bezig de interface van MP aan te passen. Ik stel voor dat je naar je skin map gaat en daar eens zoveel mogelijk xml files opent en bestudeerd (duurt wel een tijdje maar het loont de moeite!). Het lettertype kan je makkelijk aanpassen tussen het commando: <font>...</font>. Als je een te groot lettertype neemt ga je ook wel de positie ervan moeten veranderen..

Voor een zo proper mogelijk menu schakel je verschillende plug-ins uit bij MP config --> plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 14:35
Gister iets vreemds.

Wou effe weer kijken via MP.
Zegt hij dat hij de stad "Deventer" niet meer kan vinden.
Dus ik stel dat effe opnieuw in, en wil MP opnieuw opstarten, krijg ik geen beeld meer :S

uurtje of 2 daarvoor heb ik MP nog gebruikt en werkte perfect (lees 5 min voor het wijzigen van de stad ook).

Als ik MP nu start, dan staat MP wel in de processen tabblad bij taakbeheer, maar niet bij toepassingen :?

Heeft iemand ook al eens dit probleem gehad? (tis wel met versie 0.2.2 of zo, lees versie van januari dit jaar, maar dat werkte altijd naar behoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 21-05 08:58
Was het niet Teuge/Deventer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 246008 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:57:
@TheClown
Ik kan nu eindelijk de logo's voor de video- en audiocodec in TV Series laten weergeven. Niemand die had vermeld dat ik MediaInfo.dll nodig had...
Er is echter wel nog een klein detail: als er voor videocodec het volgende staat : V_MPEG4/ISO/AVC staat er bij mijn 'Output formatting rules': V_MPEG4/ISO/AVC -> H264. Dit blijkt niet te werken. Hetzelfde geldt voor de andere rules. Bij audio vormt dit geen probleem omdat je de naam direct in het logo kan zetten. Bij het gegeven voorbeeld vormt dit wel een probleem aangezien '/' niet in de bestandsnaam mag voorkomen. Hoe los ik dit op?
Probeer deze eens:
<Enabled>1<Format>V_MPEG4/ISO/AVC<FormatAs>H264
Deze zijn ook nuttig:
<Enabled>1<Format>MPA1L3<FormatAs>MP3
<Enabled>1<Format>MPA2L3<FormatAs>MP3
<Enabled>1<Format>V_MPEG2<FormatAs>MPEG2
<Enabled>1<Format>MPEG-2V<FormatAs>MPEG2
<Enabled>1<Format>DIV3<FormatAs>DIVX
<Enabled>1<Format>DX50<FormatAs>DIVX
<Enabled>1<Format>A_FLAC<FormatAs>FLAC
<Enabled>1<Format>A_AAC/MPEG4/LC/SBR<FormatAs>AAC
<Enabled>1<Format>A_AAC<FormatAs>AAC
<Enabled>1<Format>A_AC3<FormatAs>AC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Klopt, maar dat maakt dus niks uit.
Zocht gewoon op deventer, en dan geeft hij Teuge/deventer.

Maar het vreemde is dat hij gewoon niks meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 19:28
MicBomer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:28:
[...]
Mediaportal is een zeer goed multimedia programma voor zowel satelliet ontvangst als andere media. Ik kwam er wel achter dat je een aston 1.07 dual cam nodig hebt om de hdtv kanalen van Canal Digitaal te kunnen zien. Met een orginele cam van CD werkte dit niet. ANIXE HD, BBC HD, ITV HD en Luxe HD zijn vrij te ontvangen en geven een goed beeld van de kwaiteit van hd kanalen. Het verschil kun je duidelijk zien. Als vidoecodec gebruik ik cyberlink voor zowel mpeg2 alswel h.264 en als audiocodec gebruik ik AC3.
De skins moet je soms wel aanpassen aan je wensen en omdat er soms fouten in de display zitten (zoals teksten door elkaar, plaatjes staan op de verkeerde plek e.d.), maar dat is goed te doen.

Timeshifting kun je op TVE3 niet uitzetten dus dat is normaal.

ik hoop dat er personen zijn die iets aan deze info hebben.
Ik heb zeker wat aan je info! Ik heb namelijk ook een FireDTV s2 ism. met Mediaportal, alleen gebruik ik een Powercam_HD V2.0 CAM. Wanneer ik via Mediaportal tv wil kijken kan ik alleen HD uitzendingen kijken en bij de rest krijg ik geen beeld... Gebruik ik de originele cam van CD heb ik het zelfde als jij: geen HD kanalen, wel de rest...Ik ga vanmiddag mijn cam wel ruilen voor een Aston 1.07.

Verder ben ik benieuwd naar welke driver je hebt gebruikt voor je FloppyDTV. Wanneer ik namelijk de BDA drivers installeer kan ik geen kanalen vinden die uitzenden via DVB-S2 (tijdens het scannen naar kanalen in Mediaportal krijg je "no signal" te zien). In de FireDTV Viewer precies hetzelfde verhaal. Gebruik ik de MCE drivers, gaat alles prima.
Ik heb namelijk liever de BDA drivers omdat ik dan geen gedoe meer heb met het zelf maken van transponderlijsten.

"Software is like sex: it's better when it's free."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@MicBomer:
Hoe snel kun jij zappen tussen Tv zenders? ben benieuwd hoe snel dat is met DTV-S...
Ik zal met ongeveer 2 tot 4 sec met DTV-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 246008 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:30:
Ben momenteel ook bezig de interface van MP aan te passen. Ik stel voor dat je naar je skin map gaat en daar eens zoveel mogelijk xml files opent en bestudeerd (duurt wel een tijdje maar het loont de moeite!). Het lettertype kan je makkelijk aanpassen tussen het commando: <font>...</font>. Als je een te groot lettertype neemt ga je ook wel de positie ervan moeten veranderen..

Voor een zo proper mogelijk menu schakel je verschillende plug-ins uit bij MP config --> plugins.
Dat is de enige manier, he?! Ik was er al bang voor. Gezien de grote hoeveelheid xml bestanden en consequenties (als lettertype groter wordt: positie, lengte, enz. enz. veranderd, als niet hele schermen in de war komen).
Maar ik zal eens kijken of dat een klein beetje makkelijk te doen is.

Ik weet dat je de plugins uit kan zetten, maar die plugins die bij Monochrome skin geleverd worden, worden die door de skin gebruikt? Of is dat een "extratje"? Als ze niet gebruikt worden, kunnen ze net zo goed weg!

---
Het wijzigen van plugins gaat wel minder makkelijk natuurlijk. Ik wil eigenlijk Youtube als menu entry hebben, maar de plugin OnlineVideos laat me een hele rij videosites zijn. In de configuration is het weer niet mogelijk deze andere video sites te disablen (optie is greyed out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Iedereen die een Harmony remote niet kan gebruiken probeer dit eens...

[ Voor 45% gewijzigd door ThaClown op 17-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@oZner: wat voor TV en resolutie gebruik je dan?
Bij mij (40" 1080P res) is alles prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 10:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:55:
Thanxx voor je zoektocht ThaClown!
Ik heb zelf ondertussen ook niet stil gezeten en heb een werkende configuratie gevonden!
Ik heb nu voor 90% alle knoppen werkend!

Ik heb de volgende setup:
Antec Fusion V2
Logitech Harmony 885
Media Portal RC1
Windows XP Pro (SP3)

Om nu je remote werkend te krijgen in MediaPortal moet je even de volgende link aanklikken en de stappen die daar staan volgen en uitvoeren. Kort gezegd gaat het erom dat je de nieuwste versie van iMON moet hebben geïnstalleerd en een MP-configuratie importeert in dit programma.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:55:
@oZner: wat voor TV en resolutie gebruik je dan?
Bij mij (40" 1080P res) is alles prima...
960x600 is helaas de enige breedbeeld resolutie die ik kan kiezen in beeldscherm eigenschappen...

Heb dan ook nog een crt breedbeeld tv! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Tja... daar is die skin ook niet voor gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Laatst online: 20:04
wauswaus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:11:
[...]

Ik heb zeker wat aan je info! Ik heb namelijk ook een FireDTV s2 ism. met Mediaportal, alleen gebruik ik een Powercam_HD V2.0 CAM. Wanneer ik via Mediaportal tv wil kijken kan ik alleen HD uitzendingen kijken en bij de rest krijg ik geen beeld... Gebruik ik de originele cam van CD heb ik het zelfde als jij: geen HD kanalen, wel de rest...Ik ga vanmiddag mijn cam wel ruilen voor een Aston 1.07.

Verder ben ik benieuwd naar welke driver je hebt gebruikt voor je FloppyDTV. Wanneer ik namelijk de BDA drivers installeer kan ik geen kanalen vinden die uitzenden via DVB-S2 (tijdens het scannen naar kanalen in Mediaportal krijg je "no signal" te zien). In de FireDTV Viewer precies hetzelfde verhaal. Gebruik ik de MCE drivers, gaat alles prima.
Ik heb namelijk liever de BDA drivers omdat ik dan geen gedoe meer heb met het zelf maken van transponderlijsten.
Ik gebruik de BDA drivers en ik heb (bijna, 1 lnb staat niet 100% goed) geen problemen met het inscannen. Ik gebruik de laatste drivers (4.5N) en firmware (1.4.0). Ik zou niet precies weten waarom het inscannen niet goed gaat. Zijn de transponderlijsten wel goed?
ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:17:
@MicBomer:
Hoe snel kun jij zappen tussen Tv zenders? ben benieuwd hoe snel dat is met DTV-S...
Ik zal met ongeveer 2 tot 4 sec met DTV-C
Het zappen met DVB-S is niet sneller. Meestal ook ongeveer 2 tot 4 sec. Met DVBviewer gaat dit iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Valt mij overall toch tegen hoe snel je kunt zappen met digitale TV... weet wel dat dit altijd zo is maar binnen MP is het toch echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauswaus
ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:46:
Valt mij overall toch tegen hoe snel je kunt zappen met digitale TV... weet wel dat dit altijd zo is maar binnen MP is het toch echt traag.
Je kunt ergens in de configuratie van de MediaPortal client wel instellen hoe lang er gewacht moet worden voordat er daadwerkelijk over wordt gegaan na een ander kanaal wanneer je zapt. Standaard staat deze op 2 sec.

Maar goed, ik neem al dat je dat al wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@wausaus:
Dat wist ik niet! Thx ga ik proberen... is er een nadeel aan om dit op 0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 12:28

gdl

ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:08:
Tja... (breedbeeld CRT TV) daar is die skin ook niet voor gemaakt....
Welke skin(s) gebruiken mensen voor een breedbeeld CRT TV????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@gdl:
Ik geloof dat Xface het beste is in lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:55:
Gisteravond even de ir server suite uitgeprobeerd. De configuratie is redelijk wat werk als je zelf de xml voor de keycodes gaat vullen. Maar het is dan wel helemaal naar wens in te vullen. Ik gebruik hem icm een harmony 885 en een antec fusion. Nu nog kijken of het ook 'vrouw-proof' is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ThaClown schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:02:
@wausaus:
Dat wist ik niet! Thx ga ik proberen... is er een nadeel aan om dit op 0 te zetten?
enige probleem wat je krijgt, is dat als je bijvoorbeeld van 2 naar 6 zapt, dat ie op alle tussenliggende kanalen gaat proberen af te stemmen, wat misschien voor wat vertraging kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
bushwankaz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Gisteravond even de ir server suite uitgeprobeerd. De configuratie is redelijk wat werk als je zelf de xml voor de keycodes gaat vullen. Maar het is dan wel helemaal naar wens in te vullen. Ik gebruik hem icm een harmony 885 en een antec fusion. Nu nog kijken of het ook 'vrouw-proof' is >:)
Ik gebruik ook mijn harmony 525, maar doe niks vreemd.

Kies in MP voor MCE remote, zet de harmony bij mediacenter dus ook op MCE remote.
Installeer MPtray, en zorg dat als ik op de harmony op "mediacenter" klik, dat het signaal van de "groene knop" wordt uitgezonden, en dan start MP gewoon op (moet wel los de PC aan zetten, aangezien ik hem niet alleen als mediacenter gebruik)

Afsluiten via de 525 was "moeilijker". Ik kijk geen TV via mediacenter, dus ik gebruik de "record" button als afsluit buttun (zo ingesteld in MP).
Dus asl ik via de 525 switch naar TV kijken of alles uitzetten, stuurd hij het signaal uit van "record" button en dan sluit hij netjes de boel af.

Niks zitten spelen met xml en zo. Alleen harmony goed instellen, en de record button in MP aan de "afsluit taak" hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

RonnieB82 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:58:
[...]

enige probleem wat je krijgt, is dat als je bijvoorbeeld van 2 naar 6 zapt, dat ie op alle tussenliggende kanalen gaat proberen af te stemmen, wat misschien voor wat vertraging kan zorgen.
Klopt.

In de 'oude' versies ging zappen ook een aardig stuk sneller met time-shifting uitgeschakeld. Sinds de komst van TV-server kan time-shifting helaas niet meer uitgeschakeld worden. (op het moment dat op pause gedrukt wordt met TS disabled, werd deze automatisch ingeschakeld).

Wat nog wel veel kan schelen is wat stoeien met je CAM instellingen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauswaus
ThaClown schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:02:
@wausaus:
Het antwoord is al gegeven...

Een ander voordeel om het groter dan 0 te laten is dat je tijdens het zappen even op de EPG die onderin beeld verschijnt kunt kijken of je trek hebt in het programma wat bezig is. Bevalt het niet, zap je verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Question Mark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:48:
[...]
Klopt.

In de 'oude' versies ging zappen ook een aardig stuk sneller met time-shifting uitgeschakeld. Sinds de komst van TV-server kan time-shifting helaas niet meer uitgeschakeld worden. (op het moment dat op pause gedrukt wordt met TS disabled, werd deze automatisch ingeschakeld).

Wat nog wel veel kan schelen is wat stoeien met je CAM instellingen.
Ik heb nog wel redelijk wat problemen met timeshifting (DVB-S), als ik schakel naar een kanaal wat gecodeerd is, dan duurt het een behoorlijk aantal seconden voordat ik de melding krijg dat hij scrambled is.
Ik krijg dan een vraag, of ik terug wil naar het vorige kanaal. Kies ik dan voor Ja, dan gaat hij naar het vorige kanaal, alleen het probleem is dan dat hij de gehele timeshift van voren af aan laat starten. Dus de zender klopt niet eens, ik zie alle zenders langskomen die ik gekeken heb ik deze sessie. Enige manier om dit weer normaal te krijgen, is door de TV optie uit te schakelen, en weer opnieuw in te schakelen.
Vind dit erg vervelend, en is nu ook de reden dat ik de TV functie nog niet gebruik, de DVBviewer werkt gelukkig stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:13:
[...]

Probeer deze eens:
<Enabled>1<Format>V_MPEG4/ISO/AVC<FormatAs>H264
Deze zijn ook nuttig:
<Enabled>1<Format>MPA1L3<FormatAs>MP3
<Enabled>1<Format>MPA2L3<FormatAs>MP3
<Enabled>1<Format>V_MPEG2<FormatAs>MPEG2
<Enabled>1<Format>MPEG-2V<FormatAs>MPEG2
<Enabled>1<Format>DIV3<FormatAs>DIVX
<Enabled>1<Format>DX50<FormatAs>DIVX
<Enabled>1<Format>A_FLAC<FormatAs>FLAC
<Enabled>1<Format>A_AAC/MPEG4/LC/SBR<FormatAs>AAC
<Enabled>1<Format>A_AAC<FormatAs>AAC
<Enabled>1<Format>A_AC3<FormatAs>AC3
Deze heb ik reeds allemaal al staan maar werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

ThaClown schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:41:
@gdl:
Ik geloof dat Xface het beste is in lage resolutie.
Ik vind dat ook nog wel tegenvallen!

Het is jammer dat op de site niet staat aangegeven wat de beste resolutie voor een skin is.
Ik heb ook gemerkt dat het lastig is een skin aan te passen, bijvoorbeeld stukken info eruit te halen of zomaar het font vergroten :( Besides moet je dan heel veel files door, die niet allemaal even logisch zijn.

Zijn er nog CRT mensen die hun skin goed vinden voor een standaard breedbeeld tv? Met ondersteuning voor common plugins (uitzending gemist, tv series, online video, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
bushwankaz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Ik zelf wil graag een aparte knop op losse mp3 tracks te enqueue'en. Mijn harmony 525 op de mce remote gebaseerde set heeft hier echter geen knop voor.
Op het keyboard kan je gewoon op de "y" knop klikken op nummers te enqueue'en.
Dit kan je doen middels keycodes. Alleen wat mij opvalt is dat de keycodes van mediaportal niet overeenkomen met die van microsoft.

Waar haal jij de keycodes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@oZner:
Beetje lullig misschien maar ik betwijfel of een HTPC er ooit wel mooi uitziet op een CRT...
Is gewoon niet zo mooi ervoor..
Mijn advies: spaar voor een leuke 32"LCD... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 18:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ligt het nou aan mij of is mediaportal echt traag ?
en dan heb ik het over het menu e.d.

Films (hd) speelt verder wel zonder problemen tho, ik stoor me alleen kei hard aan dat slome menu

Ik betwijfel dat het aan de PC zelf ligt, dus ik zoek het in MediaPortal, iemand enige goeie tips ?
Setup

Asus p5k
C2D E6300 1,86Ghz @ 3,15Ghz
2GB XMS2 DDR2 800
Ati X1950Pro 256MB
DVI
|
|
HDMI
Samsung 32" LCD HD Ready TV

(ik bestuur de pc dmv de Remote Wonder die ik ooit bij een ati 9600 AIW kaart had gekregen vroeger)

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2008 15:48 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Anoniem: 246008 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:03:
[...]
Deze heb ik reeds allemaal al staan maar werken niet...
Doe ze in een kladblok save als .formatRules

In de TV Series Config onder 'MediaPortal Display Control' tab helmaal onderin zie je Formatting Rules (dus niet onder de Logo Rules!!) waar je deze kan importeren..

Werkt perfect hiero

[ Voor 20% gewijzigd door ThaClown op 18-06-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:45:
ligt het nou aan mij of is mediaportal echt traag ?
en dan heb ik het over het menu e.d.

Films (hd) speelt verder wel zonder problemen tho, ik stoor me alleen kei hard aan dat slome menu

Ik betwijfel dat het aan de PC zelf ligt, dus ik zoek het in MediaPortal, iemand enige goeie tips ?
Setup

Asus p5k
C2D E6300 1,86Ghz @ 3,15Ghz
2GB XMS2 DDR2 800
Ati X1950Pro 256MB
DVI
|
|
HDMI
Samsung 32" LCD HD Ready TV

(ik bestuur de pc dmv de Remote Wonder die ik ooit bij een ati 9600 AIW kaart had gekregen vroeger)
Aan je systeem kan het niet liggen... is meer dan snel genoeg.
Wat is precies traag? plaatjes? menu laden of ook het scrollen in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
16: DVD's en CD's rippen binnen Media Portal

(terug naar startpost)

UPADTE!

LET OP MAAK ALTIJD EEN BACKUP VAN DE .DLL's!
Je kunt nu alle DVD's (inclusief menu's en subs) en audio CD's via Media Portal rippen en automatisch toevoegen aan je collectie (inclusief alle info en album art).
Zeer simpel en het stoppen van Media Portal is niet nodig!
Tijdens het rippen kun je gewoon doorgaan met het gebruiken van Media Portal.
Werkt (voorlopig) alleen met de Monochrome skin!

1: Download en installeer: De gratis versie van dvdfab
2: Download en doe in een map die je terug kan vinden: MPlayer (ik gebruik de MPlayer 1.0rc2 Windows versie)

3: Download en installeer Deamon Tools (als je deze nog niet heb natuurlijk)

4: Start DVDFab:
En zet look for updates uit in de opties.

5: (als CD's of DVD automatisch afspelen) Zet autostart uit voor de DVD en virtuele drive in windows.

6: Configureer Deamon Tools:
Rechtermuisknop op ikoontje > configuration > zet secure mode uit en automount aan.

7: Download MediaSlayer_10b.mpi en de Image_dlls_RC2-SVN(20Aug)

8: Gebruik de MPI om de Media Slayer plugin te installeren.
De Core.ddl in de Media Portal hoofdmap (overschrijf de bestaande)
De WindowsPlugins.dll in de Mediaportal/Plugins/Windows map (overschrijf de bestaande)

9: Ga naar Plugins > (rechtermuisknop op) MediaSlayer > Configure.
Vul hier alles even in (o.a. de locaties van MPlayer en DVD Fab)
Geeft je Muziek en Film map aan.
Bij subtitles voer in du
Hier kun je ook kiezen hoe je wilt rippen (volledige DVD of de film kleiner gemaakt in .mpeg4)

10: In de MP config: onder algemeen kies "Media Portal always on top"
Ga naar Deamon en selecteer dezelfde drive als je in Deamon Tools hebt gedaan.
Vink Automount aan.

11: Sluit de config en start MP, ga naar de MediaSlayer plugin en RIPPEN MAAR >:)

[ Voor 137% gewijzigd door ThaClown op 21-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ThaClown schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Aan je systeem kan het niet liggen... is meer dan snel genoeg.
Wat is precies traag? plaatjes? menu laden of ook het scrollen in het hoofdmenu?
Voornamelijk door het menu scrollen is mega irritant, het lijkt gewoon zo te zijn alsof de pc het niet trekt, maar das onzinnig daar ik wel gewoon HD kan spelen in mediaportal

Het lijk input lag te zijn, maar ik bemerk dezelfde lag ook als ik tobo gebruik ipv de remote wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:25:
[...]

Dat is de enige manier, he?! Ik was er al bang voor. Gezien de grote hoeveelheid xml bestanden en consequenties (als lettertype groter wordt: positie, lengte, enz. enz. veranderd, als niet hele schermen in de war komen).
Maar ik zal eens kijken of dat een klein beetje makkelijk te doen is.

Ik weet dat je de plugins uit kan zetten, maar die plugins die bij Monochrome skin geleverd worden, worden die door de skin gebruikt? Of is dat een "extratje"? Als ze niet gebruikt worden, kunnen ze net zo goed weg!

---
Het wijzigen van plugins gaat wel minder makkelijk natuurlijk. Ik wil eigenlijk Youtube als menu entry hebben, maar de plugin OnlineVideos laat me een hele rij videosites zijn. In de configuration is het weer niet mogelijk deze andere video sites te disablen (optie is greyed out).
Welke versie van OnlineVideos gebruik je? Bij versie 0.33 kan ik wel enkel Youtube selecteren..
Er zitten wel een paar fouten in de 'myonlinevideos.xml' file in je skin map maar daar kan men een mouw aan passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Heb iets "aparts" opgemerkt.
Op mijn HTPC heb ik Mediaportal + TVserver draaien. Voor TVserver is een aparte config tool.
Als je onder "Television" in MP config kijkt zie je - geloof ik - 3 items.

Nu heb ik op een andere pc MP geïnstalleerd, zonder TVserver en heb ik plots een hoop extra opties onder "Television" in de MP Config.
Nu zie ik hier plots Capture Cards, TV Channels etc. De opties die normaal in TVServer settings zit.

Hoe zit dat nou? Heb je die TV server dan stiekem niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 18:44
Weet iemand wat een beetje minimale systeemeisen zijn om MP soepel te draaien? Ik heb namelijk nog wel een laptop liggen met XP en 1GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:50:
[...]

Doe ze in een kladblok save als .formatRules

In de TV Series Config onder 'MediaPortal Display Control' tab helmaal onderin zie je Formatting Rules (dus niet onder de Logo Rules!!) waar je deze kan importeren..

Werkt perfect hiero
Heb ik gedaan, maar leverde geen resultaat op.
Zijn dit de enige rules die je hebt? Mss mis ik nog ergens een regel dat belangrijk is...
(Tip: opslaan in een tekstbestand is voldoende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sypher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:34:
Hoe zit dat nou? Heb je die TV server dan stiekem niet nodig?
Je bent de tv-server inderdaad niet verplicht nodig.

Als de tv-client niet installeert maak je gebruik van de "oude" built-in tv-engine van MediaPortal. Deze kent echter wel iets minder functionaliteit dan de TV-server. Volgens mij wordt de built-in tv ook niet verder ontwikkeld en worden er ook geen bug-fixes meer voor uitgebracht/gemaakt.

TV-Engines comparison

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even iets heel anders:

Zijn er al mensen die getest hebben om de time-shift data op USB stick op te slaan? Een USB stick van 2 GB zou al voldoende zijn, en een beetje recente USB stick schrijft al met 14 MB/s. Da's meer dan genoeg om zelfs de HD-stream van HD-NL1 op te nemen (die schijnt 12 Mbit/s te zijn).

Qua warmte-ontwikkeling en geluidsproduktie zou dit wel ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Sypher schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:45:
ik zoek me echt rot in de config van MP , maar ik kan niks vinden waar je de 2e display kan aangeven ?
(ik doe het nu dmv me tv als primary in te stellen maar das irri :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 246008 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:30:
Welke versie van OnlineVideos gebruik je? Bij versie 0.33 kan ik wel enkel Youtube selecteren..
Er zitten wel een paar fouten in de 'myonlinevideos.xml' file in je skin map maar daar kan men een mouw aan passen ;)
Waar haal jij 0.33 vandaan dan? Volgens mij is 0.32 de laatste... Hier dus
CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
ik zoek me echt rot in de config van MP , maar ik kan niks vinden waar je de 2e display kan aangeven ?
Ik vroeg het laatst ook. Bij general, moet je een vinkje aanzetten bij screen selector. Daaronder wordt een pulldown menu bruikbaar! :)

[ Voor 42% gewijzigd door iAR op 18-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik heb deze afstandsbediening link alleen krijg ik deze met geen mogelijkheid "goed" werkend Windows ziet de receiver wel maar denk dat het een keyboard is en installeerd de keyboard drivers ik kreeg geen drivers toen ik de Ab kocht heeft iemand hier een oplossing voor ?
gebruik btw harmony one ipv de originele AB die er bij zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Het werkt bijna allemaal perfect... maar sommige dingen blijven buggy

- onlinevideos 0.33 weigert youtube af te spelen (error) en quicktime gebeurd helemaal niks.
- uitzendinggemist wil niks afspelen van ned. 1, 2 en 3.
- ik krijg een hele irritante skin outdated error. het versienummer wijzigen in de skin file werkt niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 22:42
Heb ook een heel irritante buggy: Als ik bij Tv series een aflevering heb gekeken verdwijnt deze automatisch uit de lijst. Ik kan dit niet in de optie lijst (bekeken/niet bekeken) veranderen. Ook niet in de configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Als je de view op All zet, zie je het wel gewoon? Hier wel tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:33:

- onlinevideos 0.33 weigert youtube af te spelen (error) en quicktime gebeurd helemaal niks.
- ik krijg een hele irritante skin outdated error. het versienummer wijzigen in de skin file werkt niet! :(
Ik kreeg ook geen video's geladen en het ding zit vol bugs.. Versie 0.34 is overigens ook uit maar daar zitten standaard geen youtube, quicktime en zo in en deze kan ik blijkbaar ook niet manueel toevoegen. Er is duidelijk nog wat werk aan de winkel met deze plug-in.
Die outdated error is wss te weiten aan het feit dat versienummer te oud is, check deze eens bij configuration -> general -> skin. Zou normaal 0.9.2.0 moeten zijn (bij MP 1). Indien dit niet zo is, ga naar 'preferences.xml' in de skin map. Pas op de 6de regel het versienummer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
[...]

--> general
--> 'use screenselector ... should start' aanvinken (onderste blokje)
--> Nu kun je bij 'start screen' (onderaan) een monitor kiezen.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrankyGamerOG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:16:
[...]

Voornamelijk door het menu scrollen is mega irritant, het lijkt gewoon zo te zijn alsof de pc het niet trekt, maar das onzinnig daar ik wel gewoon HD kan spelen in mediaportal

Het lijk input lag te zijn, maar ik bemerk dezelfde lag ook als ik tobo gebruik ipv de remote wonder.
Welke versie + SVN gebruik je?

In de standaard RC1 zit een bug dat menu-rendering niet altijd even soepel verloopt.

GUI rendering is not smooth as before

In dit topic wordt door één van de developers een aangepaste DLL gepost die dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Question Mark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:39:
Even iets heel anders:

Zijn er al mensen die getest hebben om de time-shift data op USB stick op te slaan? Een USB stick van 2 GB zou al voldoende zijn, en een beetje recente USB stick schrijft al met 14 MB/s. Da's meer dan genoeg om zelfs de HD-stream van HD-NL1 op te nemen (die schijnt 12 Mbit/s te zijn).

Qua warmte-ontwikkeling en geluidsproduktie zou dit wel ideaal zijn :)
Hoe vaak wordt een bit overschreven bij time-shiften? Flash heeft namelijk een beperkt aantal writecycles voordat een geheugencel er mee uitscheidt. Het is daarom bv. zeker niet aan te raden gewone flash te gebruiken als swap-file/paging file.

Dat zou een beperking kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
15: Online video's (You Tube, Apple Trailers, Google Video, etc.)

(terug naar startpost)

Via deze plugin kun je al die online videos bekijken in MP!

De nieuwe versie 0.33 is een MPI dus gemakkelijk te installeren via de Media Portal Installer.
EDIT: Er zijn blijkbaar problemen met deze plugin.. niet alles werkt, afwachten op een nieuwe versie is beter...

Ondersteunde sites:
- YouTube
- Google Video
- Grouper
- MetaCafe
- DailyMotion

[ Voor 7% gewijzigd door ThaClown op 19-06-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Stien schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Ik zelf wil graag een aparte knop op losse mp3 tracks te enqueue'en. Mijn harmony 525 op de mce remote gebaseerde set heeft hier echter geen knop voor.
Op het keyboard kan je gewoon op de "y" knop klikken op nummers te enqueue'en.
Dit kan je doen middels keycodes. Alleen wat mij opvalt is dat de keycodes van mediaportal niet overeenkomen met die van microsoft.

Waar haal jij de keycodes vandaan?
Ik had een xml met een hoop standaard (mce) keycodes, alleen kwamen de ir-signalen niet overeen. Door de debugclient van ir-suite en mediaportal op te starten kun je de knoppen die je op de ab indrukt afvangen en zo de waarde in de xml-file invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
-edit- (engels / NL verwarring)
Ik zie bij verschillende skins mooie views voor films. Bijvoorbeeld de 3x11 (3 rijen/11 kolommen) view vind ik erg overzichtelijk.
Hoe kan ik deze in mijn xface skin gebruiken? Moet ik dat in een xml document aanpassen?

[ Voor 8% gewijzigd door Stien op 19-06-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
oZner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:33:

Daar heb ik sinds gisteren ook ineens last van.
Draai je ook Xface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 246008 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:23:
Ik kreeg ook geen video's geladen en het ding zit vol bugs.. Versie 0.34 is overigens ook uit maar daar zitten standaard geen youtube, quicktime en zo in en deze kan ik blijkbaar ook niet manueel toevoegen. Er is duidelijk nog wat werk aan de winkel met deze plug-in.
Het is toch el raar dat er verder dus geen YouTube (en Quicktime) plugins zijn voor MP, zeker gezien de populariteit van de sites.
Kan het overigens ook zijn dat je bepaalde plugins (codecs) in óf MP of Windoes moet hebben draaien??
En geld dat zelfde voor TV Gemist? Of is die plugin outdated omdat ze bij de omroep wat hebben veranderd?
Die outdated error is wss te weiten aan het feit dat versienummer te oud is, check deze eens bij configuration -> general -> skin. Zou normaal 0.9.2.0 moeten zijn (bij MP 1). Indien dit niet zo is, ga naar 'preferences.xml' in de skin map. Pas op de 6de regel het versienummer aan.
Ik heb het versienummer wel al gewijzigd. Maar nog steeds een error. Ik heb wel de SVN build uit de startpost geinstalleerd, zou dat het kunnen zijn?

@ Stien: Yep, de XFace skin, maar zelfs de standaard skin heeft het :( Vage bug, zal wel met de SVN build te maken hebben denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:00:

Ik heb het versienummer wel al gewijzigd. Maar nog steeds een error. Ik heb wel de SVN build uit de startpost geinstalleerd, zou dat het kunnen zijn?

@ Stien: Yep, de XFace skin, maar zelfs de standaard skin heeft het :( Vage bug, zal wel met de SVN build te maken hebben denk ik....
De SVN build uit de startpost is inderdaad iets te oud om MP goed werkend te krijgen. Dus deze moet je zeker vervangen door de laatste versie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een vraagje voor de programmeurs in ons midden. Voor een tekst te kunnen laten scrollen in MP gebruik je het commando '<type>fadelabel</type>'. Echter, de tekst herhaald zichzelf nadat het laatste woord verdwenen is. Nu wil ik na dit laatste woord een spatie of 5 of iets gelijkaardigs, bv: ' | ' waarbij de tekst opnieuw begint. Als je door lijsten scrolt bij music of movies is dit al reeds het geval... Hoe kan dit gerealiseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Is er een programma om makkelijk skins mee te maken?

Ik heb eens zitten kijken in die xml files en ik snap het wel redelijk, maar om met kladblok daar in te gaan klooien lijkt me niet de makkelijkste manier. Misschien iets à la Frontpage? (sorry voor het vloeken).

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Installeren jullie tevens altijd de laatste SVN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265491

Ik ben bezig met een migratie van media portal 1 naar laatste versie tv server / client. Installatie voltooid, server draait en kan via tv config manual timeshiften en opnemen. Opname zijn te zien met mplayer via share. De client kan de server vinden en gids is te zien. Alleen wat niet lukt is beeld en geluid te krijgen, het blijft zwart. Ik heb deze form doorgenomen, wat vol met nuttige info zit :-) maar dit niet kunnen vinden. Ik denk dat het zit in de mpeg decoder, maar na installatie power dvd, klite codecs weet ik het niet meer. Zie ik iets belangrijks over het hoofd? Wie weet raad?

Gr. Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

oZner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:44:
[...]

Waar haal jij 0.33 vandaan dan? Volgens mij is 0.32 de laatste... Hier dus

[...]

Ik vroeg het laatst ook. Bij general, moet je een vinkje aanzetten bij screen selector. Daaronder wordt een pulldown menu bruikbaar! :)
jah watthefakkel ? ik heb dus echt GEEN optie screen selector onder general (of ergens anders for that matter)

edit

ik ga denk ik maar eens een SVN proberen, ik mis blijkbaar (denk ik) heel wat functies zo ;(

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-06-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik heb RC1, die op de voorpagina staat, en die heft die functie wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:04:
[...]

jah watthefakkel ? ik heb dus echt GEEN optie screen selector onder general (of ergens anders for that matter)

edit

ik ga denk ik maar eens een SVN proberen, ik mis blijkbaar (denk ik) heel wat functies zo ;(
Heb je al ontdekt dat je de MP config ook op advanced settings kan zetten zodat je meer opties kan tweaken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, ben bezig met Muziek plugin... Hoe noemt dat klein progje weer waarmee je coverart voor je albums kon downloaden?
Het downloaden van covert art via de Last-fm plugin werkt nl. niet..

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 20-06-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Gewoon op F3 drukken tijdens het afspelen...
zie ook hier

[ Voor 41% gewijzigd door ThaClown op 20-06-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262846

Hallo ik heb een klein probleempje waar jullie misschien een antwoord op hebben.

Als ik in mediaportal een film wil spelen middels een .ifo dan duurt het heel lang voordat ik beeld krijg. Geluid is er direct alleen het duurt een paar minuten voordat ik beeld krijg. Het vreemde is dat het alleen met .ifo files is en niet met andere files zoals bv .mkv of h264 Het zal waarschijnlijk aan de codec liggen maar kan allen niet vinden waar het dan precies aan ligt. Gebruik trouwens de codecs zoals hier beschreven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3. You can retrieve music album art & info?
In My Music, First scan your music collection by hitting the
scan button in my music
Next, select a song and hit F3. This will query www.allmusic.com
for the album info & thumbnail
ThaClown,

En wat is dat met de remote? Ik gebruik nl geen toetsenbord in MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Gewoon op de 'i' drukken en in een van die submenu's staat iets als get Album info ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2024
Anoniem: 245956 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:10:
[...]

Heb je al ontdekt dat je de MP config ook op advanced settings kan zetten zodat je meer opties kan tweaken? ;)
Nee, waar vind ik dat? Ik kan het nergens op de MP site zelf vinden, noch op het MP forum.

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 22:22
heey mensen,

ik ben nu al tijdje dit forum aan volgen en heb beide delen zo goed als helemaal gelezen.. maar zit toch met enkele probleempjes...

als eerste heb ik een hoop problemen met verschillende tv kanalen die geen geluid geven of geen/hangend beeld icm geen geluid. gaat om volgende zenders discovery world en sience, eurosport, eurosport 2 en private spice en zo zijn er nog wel een deel wat niet werken.

heb een floppy dtv c kaart met laatste software drivers alphacrypt met driver 3.14 en draai vista 32bit

herzoeken van zenders heeft geen effect gehad. overgrote deel van zenders werkt wel perfect.

tweede probleem is dat het volume niet volledig werkt via mce remote. ik zie wel dat ik geluid harder en zachter kan zetten en ook kan mute knop indrukken alleen gebeurt er dan niets.dit gebeurt volgens mij alleen als hij in slaapstand heeft gestaan want na opnieuw opstarten werkt het wel weer. volume in windows zelf is via mixer wel harder en zachter te zetten en programma mediaportal staat ook in mixer erbij.

iemand enige idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Welke codecs gebruik je voor TV?
Ikzelf heb nogal wat gelazer gehad om TV aan de praat te krijgen, geen enkele codec werkte en sommigen crashten MediaPortal zelf.

Bij mij is de enige codec die voor TV werkt PureVideo van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 22:22
Sypher schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:00:
Welke codecs gebruik je voor TV?
Ikzelf heb nogal wat gelazer gehad om TV aan de praat te krijgen, geen enkele codec werkte en sommigen crashten MediaPortal zelf.

Bij mij is de enige codec die voor TV werkt PureVideo van nvidia.
maakt verder niet uit welke codecs ik gebruik alle leveren hetzelfde resultaat. maar mpv, ffdshow of cyberlink en microsoft mpeg 2 zijn die ik heb geinstalleerd. en die werken verder correct bij andere tv zenders, hd zenders doe het ook goed. dus denk niet dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PFF.. die music database is al even brak als de Mymovies database. Hij geeft nu albums aan die er helemaal niet zijn?? Is er een manier om extern je database te beheren? Kan je de database editeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56752

blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:01:
[...]

TOPPIE, gebruik nu 4.09 en helemaal perfect, na ISO geselecteerd te hebben, word meteen gemount en KM player start.
THX.
Ik heb mediaportal v1 met de update van 13-06-08. Ik krijg het mounten met Deamon Tools niet voor elkaar! :'(

Ik heb deamontools versie 4.09 geinstalleerd en secure mode uitgezet. Ik zie bij de 'general settings' in de mediaportal configuration echter nergens iets dat ik kan aanvinken dat met Deamon Tools te maken heeft!

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
Anoniem: 211380 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:14:
PFF.. die music database is al even brak als de Mymovies database. Hij geeft nu albums aan die er helemaal niet zijn?? Is er een manier om extern je database te beheren? Kan je de database editeren?
Ik beheer mijn music met mp3tag (taggen, cover art etc). Tags worden van verschillende bronnen online gehaald, ook art: amazon.com, amazon.de, discogs, freedb).
Album art embedded in de mp3-files wordt door MP overgenomen.

Soms weet mp3tag geen albumart te vinden, maar dan kan je zelf via google zoeken en ze handmatig aan je mp3 toevoegen.

http://www.mp3tag.de/en/

edit: niet helemaal goed gelezen, sorry.

[ Voor 3% gewijzigd door Molybdenum op 20-06-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja taggen lukt me, 't is de brakke MP database die ik wil beheren/bekijken/wissen.
Zo zit er nu een album dubbel in de database en ik kan hem niet verwijderen :/

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 21-06-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb aan de hand van de handleidingen hier en daar MediaPortal op mijn Vista Ultimate gezet. Mediacenter uitgeschakeld zoals aangegeven, maar kan nou niet zeggen dat ik echt wild ben van MediaPortal. De nieuwste SVN crasht om de haverklap en trekt dan geregeld m'n hele pc onderuit en het voelt stroperig. Kan ook met Vista te maken hebben natuurlijk, dus misschien XP maar even installeren en nog een poging wagen. Vind ook dat MediaPortal net even teveel opties en dingetjes heeft die je moet installeren om het vlekkeloos te laten draaien. Dit terwijl MCE eigenlijk out-of-the-box zijn ding doet, zeker die in Vista Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 211380 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:27:
Ja taggen lukt me, 't is de brakke MP database die ik wil beheren/bekijken/wissen.
Zo zit er nu een album dubbel in de database en ik kan hem niet verwijderen :/
Waarom zou je dit handmatig willen doen dan?

Deze database wordt volgens mij gevuld met de info uit je tags. Als één van je mp3's een foute tag heeft, zit deze entry na een eerstvolgende scan weer in je database. Zorg dus dat al je tags in orde zijn en doe opnieuw een scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:56
pjlgt schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:15:
Heb aan de hand van de handleidingen hier en daar MediaPortal op mijn Vista Ultimate gezet. Mediacenter uitgeschakeld zoals aangegeven, maar kan nou niet zeggen dat ik echt wild ben van MediaPortal. De nieuwste SVN crasht om de haverklap en trekt dan geregeld m'n hele pc onderuit en het voelt stroperig. Kan ook met Vista te maken hebben natuurlijk, dus misschien XP maar even installeren en nog een poging wagen. Vind ook dat MediaPortal net even teveel opties en dingetjes heeft die je moet installeren om het vlekkeloos te laten draaien. Dit terwijl MCE eigenlijk out-of-the-box zijn ding doet, zeker die in Vista Ultimate.
Een svn versie is ook niet de handigste versie om mee te starten.
Dat is een testbuild om bugs te vinden.

En die zijn dus niet altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Anoniem: 56752 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:26:
[...]

Ik heb mediaportal v1 met de update van 13-06-08. Ik krijg het mounten met Deamon Tools niet voor elkaar! :'(

Ik heb deamontools versie 4.09 geinstalleerd en secure mode uitgezet. Ik zie bij de 'general settings' in de mediaportal configuration echter nergens iets dat ik kan aanvinken dat met Deamon Tools te maken heeft!

Wie kan mij helpen?
Rechts bovenaan, naast de HELP, staat " Switch to expert mode ", dan krijg je extra functies, ook Deamon Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die een plugin heeft voor music lyrics en karaoke of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ben aan het experimenteren met de plugin convolverVST in de music player dsp.

Ik had al eerder wat geprobeerd met drc roomcorrection maar de resultaten waren niet zoals ik gehoopt had. Maar omdat er onlangs weer wat nieuwe versies van drc zijn uitgekomen dacht ik het weer eens te proberen. Eerst weer met Foobar en de convolver plugin. Maar ook met deze nieuwe versie 3.0 van drc vond ik het resultaat maar tegenvallen.

Omdat ik de laatste tijd steeds vaker mediaportal in plaats van foobar gebruikte met muziek afspelen, ging ik maar eens op zoek naar een convolver voor mediaportal. Hierbij ben ik uitgekomen op convolverVST.

En ik moet zeggen, dit klinkt verrassend, heel erg verrassend. Het klinkt vooral verrassend. :*)

Ik had het vermoeden dat de eerdere tegenvallende resultaten afkomstig waren van ofwel drc zelf, mijn microfoon of de manier waarop ik de meting uitvoerde. Maar het lijkt erop dat het de gebruikte convolver was.

Het klinkt nu werkelijk werkelijk... 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Ejorne op 22-06-2008 01:34 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Voor mensen die de AEON skin gebruiken. Dit is een port van de XBMC skin en vele achtergronden kun je hierrr downloaden _/-\o_

Heb MediaPortal nu eindelijk goed draaien en de skin is super mooi. Hopelijk porten ze deze compleet als de XBMC versie, want die ziet er nóg gelikter uit. 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.