Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 16:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Zeg, ik speel me HD films dmv MediaPortal op me HD tv, werkt perfect.
Echter ik zie hier iedereen mooie boxart enzo zien bij films, hoe krijg ik dat voor elkaar ?
(ik zie alleen de dirs/bestanden)

nvm imdb database opbouwen :o

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-06-2008 10:44 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
pjlgt schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:15:
Heb aan de hand van de handleidingen hier en daar MediaPortal op mijn Vista Ultimate gezet. Mediacenter uitgeschakeld zoals aangegeven, maar kan nou niet zeggen dat ik echt wild ben van MediaPortal. De nieuwste SVN crasht om de haverklap en trekt dan geregeld m'n hele pc onderuit en het voelt stroperig. Kan ook met Vista te maken hebben natuurlijk, dus misschien XP maar even installeren en nog een poging wagen. Vind ook dat MediaPortal net even teveel opties en dingetjes heeft die je moet installeren om het vlekkeloos te laten draaien. Dit terwijl MCE eigenlijk out-of-the-box zijn ding doet, zeker die in Vista Ultimate.
Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gesleuteld met Vista en het werkt perfect hoor! Nog niet 1 crash in 2 dagen non stop testen!

Deze SVN geeft mij 0 problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Joepv schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:03:
Voor mensen die de AEON skin gebruiken. Dit is een port van de XBMC skin en vele achtergronden kun je hierrr downloaden _/-\o_

Heb MediaPortal nu eindelijk goed draaien en de skin is super mooi. Hopelijk porten ze deze compleet als de XBMC versie, want die ziet er nóg gelikter uit. 8)
Qua opzet vind ik de AEON skin erg mooi. Maar die schreeuwerige achtergronden hoeven van mij echt niet. Ik geef de voorkeur aan een rustig en strakke gui. die altijd duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 11:43
Anoniem: 211380 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:47:
Iemand die een plugin heeft voor music lyrics en karaoke of iets dergelijks?
Er bestaat een lyrics plugin. Deze staat op mediaportal site onder plugins --> mediaportal installer --> audio/radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Joepv schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:03:
Voor mensen die de AEON skin gebruiken. Dit is een port van de XBMC skin en vele achtergronden kun je hierrr downloaden _/-\o_

Heb MediaPortal nu eindelijk goed draaien en de skin is super mooi. Hopelijk porten ze deze compleet als de XBMC versie, want die ziet er nóg gelikter uit. 8)
Ik mis nog altijd een soort TV Series plugin voor Movies. Het zou wel prachtig zijn met al deze mooie achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Karaoke op je HTPC

http://forum.team-mediapo...dg-lrc-media-portal-2269/

werkt ook, wel leuk..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 23-06-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ThaClown schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gesleuteld met Vista en het werkt perfect hoor! Nog niet 1 crash in 2 dagen non stop testen!

Deze SVN geeft mij 0 problemen
Heb Vista er net af geknikkerd en ben gisteren met een XP install begonnen. Zal het eerst eens testen zonder de SVN en daar eventueel een image van trekken als het werkt. Kan ik daarna alsnog deze SVN installeren en testen. Toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
Bij mij werkt het ook perfect op Vista. Heb 2x een crash gehad, maar dat kwam door verkeerde rules in mijn tvseries plugin! Nu ik deze heb aangepast werkt het perfect. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09-2024

bS!

Laatste SVN van MP draait hier ook prima op Vista 32-bit. De enige echte bug waar ik (al een tijdje) last van heb is de EVR overlay flicker - zodra DXVA wordt gebruikt bij het bekijken van TV heb je een soort van bliksem effect in de overlays. De nieuwe SVN geeft eindelijk ook de DirectX Filter options weer als je de PowerDVD 8 codecs gebruikt (voorheen alleen bij PDVD7).

Ik heb echter nog een vraag / opmerking die ik even wil delen met de mensen die een configuratie hebben met FloppyDTV + MP + Ziggo (HD pakket). Het schijnt zo te zijn dat History Channel 2x in het pakket zit.. 1x HD en 1x SD. Na scannen van alle frequenties voor Ziggo heb ik alleen maar de HD variant maar met de EPG informatie van het SD kanaal. Ik had ergens gelezen dat er ook mensen zijn die het andersom hebben (dus alleen het SD kanaal). Ik heb een vermoeden dat dit komt doordat ze beide History Channel heten. Ik zou ze graag beide willen ontvangen en ik zou ook graag de correcte EPG informatie bij de channels willen krijgen. Ik ben druk bezig met het zoeken naar een oplossing maar ik vroeg me af of er mensen zijn die het probleem ook kennen.

Mijn gehele hardware/MP configuratie is hier te vinden op het MP forum (ik heet daar armandp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha ArmandP, je hebt de weg ook langshier gevonden zie ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hier een verslag van mijn tweede build (OrigenAE H6)
Hij werkt al erg mooi...

[ Voor 55% gewijzigd door ThaClown op 23-06-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

FYI - ik heb het voor elkaar om History Channel en History Channel HD te scheiden :)
Ik zal er even een kleine tutorial voor maken aangezien ik het via SQL Studio heb gedaan.
Lijkt me tevens een bug in TV Server.

edit: inmiddels kwam ik iemand met een soortgelijk probleem tegen en heb even snel een tutorial gepost.

[ Voor 42% gewijzigd door bS! op 24-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ThaClown schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:14:
Hier een verslag van mijn tweede build (OrigenAE H6)
Hij werkt al erg mooi...
Nice, erg nette behuizing :)

Maar, waarom Vista Home Basic? Er wordt nl. sterk aangeraden om Aero enabled te hebben als EVR gebruikt wordt onder Vista. Aero zit volgens mij echter niet in Home Basic (of gebruik je geen EVR?)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Question Mark:
Waarom zou ik EVR willen gebruiken dan?
Tot nu toe draait alles als een zonnetje hoor Incl. 1080P en 1080i.
Alleen VF110 VFD/IR Module is even lastig installen, al anderen hier problemen mee hebben wil ik wel even een howto maken...

Ik nam Basic om dat meer niet nodig is en dat weer wat euro's scheeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

@ ThaClown:

Ik zag dat je nog opzoek was naar een handzaam keyboard incl. muisfunctie.

Ik heb zelf de Logitech DiNovo Mini (pricewatch).
(Specs)
Erg handig klein toetsenbord/muis apparaatje. Probeer er niet uren mee te internetten ofzo, maar om wat instellingen te wijzigen of snel even wat te installeren werkt het ideaal!
Makkelijkste te bedienen met je twee duimen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

ThaClown schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:45:
EVR zou een mooier plaatje moeten geven maar ik heb het verschil nog nog niet met eigen ogen getest. Ik heb eigenlijk altijd EVR gebruikt omdat VMR9 raar deed bij mij. Aero aan of uit heetf geen invloed op of je EVR kan gebruiken. Het zou alleen tearing tegen gaan.

meer informatie in deze thread - voor een informatieve discussie tussen de twee kampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Waar zet ik EVR aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Onder Directshow filter controls (oid) kun je kiezen tussen EVR en VMR9.

En aero aan of uit gaat inderdaad eventuele tearing tegen.

Zoals bs! al aangeeft zijn er voor- en "tegenstanders" van EVR. Ik heb er persoonlijk nog geen ervaringen mee, maar las op het (MP)-forum dat over het algemeen toch wel gesteld word dat aero enabled "moet" zijn als EVR gebruikt wordt, vandaar mijn eerdere opmerking. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Door een post in die thread die ik eerder linkte heb ik eindelijk mijn deinterlacing probleempje opgelost. Iemand merkte op dat aero het deinterlacen van ATI nogal dwarszat dus ik heb aero uitgezet. Prompt kreeg ik de optie Adaptieve beweging / Motion adaptive terug in CCC. Na het forceren van deze setting (geen Auto) in CCC ben ik eindelijk verlost van het gare BOB deinterlacing als ik HWA gebruik bij TV kijken :) Ik heb nog geen tearing gezien na het uitzetten van Aero en qua beeldkwaliteit zie ik geen verschil anders dan dat mijn deinterlacen nu wél goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 21-05 08:58
bosaap22 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:13:
maar om wat instellingen te wijzigen of snel even wat te installeren werkt het ideaal!
Inderdaad mooi toetsenbord, maar om daar 100euro voor neer te leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ThaClown:

- Welke skin gebruik je? Wordt de myemulator plugin mooi getoond?
- Hoe kan je de emulator sluiten met je remote en terugkeren naar MP ?
- Ik krijg de thumbs maar niet getoond.. enig idee wat er mis is?

path games = C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\myemulators\Games\N64

path emus = C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\myemulators\emulators

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 25-06-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ThaClown schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:45:
@Question Mark:
Tot nu toe draait alles als een zonnetje hoor Incl. 1080P en 1080i.
Alleen VF110 VFD/IR Module is even lastig installen, al anderen hier problemen mee hebben wil ik wel even een howto maken...

Ik nam Basic om dat meer niet nodig is en dat weer wat euro's scheeld..
wat voor hardware gebruik je (en welke codecs)? ik heb met 1080p toch nog perfomance problemen... (ook verschillende codecs geprobeerd, met verschillende resultaten)

terwijl ik draai met een X2 4600+, 2Gb ram en ATi X1250 onboard video. (die zou het namelijk erg goed doen met HD content)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Ik heb sinds gister naast Aeon Wide ook Spinsafe 1080 als skin geinstalleerd alleen kom dan tot het volgende.

Alles werkt prima op de tv series na en dan voornamelijk de formatting rules.

Als ik de rules van de desbetreffende skin gebruik dan werkt het uiteraard prima maar als ik bijv de rules van Spinsafe erin heb staan en ik draai Aeon Wide dan klopt het niet meer.
Hij kan dan bijv de serie naam niet meer vinden.

Enig idee of het mogelijk is om deze 2 samen te voegen tot 1 ?
heb ze al samen zitten vergelijken maar zie er nou niet echt een verschil in.
Heb ook al geprobeerd om ze samen te importeren tot 1 maar dat wil niet echt werken.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Buzzie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:18:
Ik heb sinds gister naast Aeon Wide ook Spinsafe 1080 als skin geinstalleerd alleen kom dan tot het volgende.

Alles werkt prima op de tv series na en dan voornamelijk de formatting rules.

Als ik de rules van de desbetreffende skin gebruik dan werkt het uiteraard prima maar als ik bijv de rules van Spinsafe erin heb staan en ik draai Aeon Wide dan klopt het niet meer.
Hij kan dan bijv de serie naam niet meer vinden.

Enig idee of het mogelijk is om deze 2 samen te voegen tot 1 ?
heb ze al samen zitten vergelijken maar zie er nou niet echt een verschil in.
Heb ook al geprobeerd om ze samen te importeren tot 1 maar dat wil niet echt werken.

iemand een idee?
Zou het niet kunnen liggen aan de TV Series.xml file van beide skins. Daar worden immers de formating rules omgezet in beeld. Installeer ook altijd de laatste versie van MP-TVSeries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227491

Bestaat er een plugin waarmee je foto's per tag kunt sorteren? Ik geef namelijk mijn foto's in Lightroom tags en exporteer deze dan naar mijn mediacenter. Nu moet ik echter mappen maken met verschillende onderwerpen, maar komt het dus voor dat een foto meerdere keren in verschillende mappen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

bosaap22 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:13:
@ ThaClown:

Ik zag dat je nog opzoek was naar een handzaam keyboard incl. muisfunctie.

Ik heb zelf de Logitech DiNovo Mini (pricewatch).
(Specs)
Erg handig klein toetsenbord/muis apparaatje. Probeer er niet uren mee te internetten ofzo, maar om wat instellingen te wijzigen of snel even wat te installeren werkt het ideaal!
Makkelijkste te bedienen met je twee duimen! :)
Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van diNovo Mini om mijn kersverse HTPC te bedienen. Wat mij niet duidelijk blijkt uit de handleiding (en fora op internet) is:
- als je verbinding met de meegeleverde USB receiver hebt, hoort dan op het toetsenbord het lampje voor bluetooth-verbinding constant groen te branden? Bij mij licht die een paar keer op tijdens het opstarten en daarna gaat die uit. Voor de rest werkt het tobo prima.
- op klaarlichte dag hoort de lichtsensor op het tobo de achtergrondverlichting te onderdrukken. Bij mij lichten de toetsen aan de zijkant ook overdag op. Dus de oranje cirkel rondom de touchpad, page-up en -down knoppen, maar niet de letters zelf. Hoort dat zo?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anoniem: 246008 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Zou het niet kunnen liggen aan de TV Series.xml file van beide skins. Daar worden immers de formating rules omgezet in beeld. Installeer ook altijd de laatste versie van MP-TVSeries.
De laatste versie van MP-TVSeries gebruik ik dus daar zal het niet aan liggen.
Ik zal hopelijk van het weekend als ik tijd heb even beide XML bestanden gaan vergelijken en kijken of ik wat tegen kom.
Alvast wat tips waar ik dan op moet letten?
zit nu op me werk dus heb geen xml bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

oZner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Ik vind dat ook nog wel tegenvallen!

Het is jammer dat op de site niet staat aangegeven wat de beste resolutie voor een skin is.
Ik heb ook gemerkt dat het lastig is een skin aan te passen, bijvoorbeeld stukken info eruit te halen of zomaar het font vergroten :( Besides moet je dan heel veel files door, die niet allemaal even logisch zijn.

Zijn er nog CRT mensen die hun skin goed vinden voor een standaard breedbeeld tv? Met ondersteuning voor common plugins (uitzending gemist, tv series, online video, ...)
op mijn crt gebruikte ik altijd de revision skin, werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

sl1200 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van diNovo Mini om mijn kersverse HTPC te bedienen. Wat mij niet duidelijk blijkt uit de handleiding (en fora op internet) is:
- als je verbinding met de meegeleverde USB receiver hebt, hoort dan op het toetsenbord het lampje voor bluetooth-verbinding constant groen te branden? Bij mij licht die een paar keer op tijdens het opstarten en daarna gaat die uit. Voor de rest werkt het tobo prima.
- op klaarlichte dag hoort de lichtsensor op het tobo de achtergrondverlichting te onderdrukken. Bij mij lichten de toetsen aan de zijkant ook overdag op. Dus de oranje cirkel rondom de touchpad, page-up en -down knoppen, maar niet de letters zelf. Hoort dat zo?
Ja klopt heb ik hier hetzelfde, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:21
Een vraagje over 24Hz versus 50Hz: mkv's spelen het mooist (judder-vrij) op 24Hz, dvd's het mooist op 50Hz.

Is het mogelijk dat mediaportal automatisch het goede aantal hertzen kiest afhankelijk van het af te spelen bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag:

Ik heb nu MP geïnstalleerd op c:\program files\Team Mediaportal\mediaportal

Hoe kan ik dat het gemakkelijkste verzetten naar

c:\Mediaportal

(reden: permissies en filesharing in vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
damn... wederom subs problemen.

ik kan de embedded subtitles in mkv's niet zien.
vobsub is geinstalleerd in in Haali ingesteld dat vs-filter geladen moet worden.

alleen wmv files tonen subs in mp, maar mkv's krijg ik niet zover.

coreavc als codec geïnstalleerd.

wat zou ik fout kunnen hebben gedaan?

het was lang goed, maar een herinstallatie van het systeem was nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Molybdenum schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:53:

vobsub is geinstalleerd in in Haali ingesteld dat vs-filter geladen moet worden.

Probeer deze tips eens:
-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Player --> H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".
En volgende keer wel even zelf zoeken heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Thanks, maar dat werkt allemaal niet. Sterker nog, nu doet MP helemaal niks meer meet MKV's...

Als ik een mkv start, dan zie ik even het MP scherm knipperen en vervolgens wordt de mkv niet afgespeeld. In bv. KMPLayer speelt de film dan wel (met subs).

Alle codecs opnieuw geïnstalleerd
MP opnieuw geïnstalleerd

Het heeft allemaal niet mogen baten.

Ik snap er niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:47
Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:52:
Thanks, maar dat werkt allemaal niet. Sterker nog, nu doet MP helemaal niks meer meet MKV's...

Als ik een mkv start, dan zie ik even het MP scherm knipperen en vervolgens wordt de mkv niet afgespeeld. In bv. KMPLayer speelt de film dan wel (met subs).

MP opnieuw geïnstalleerd

Als ik jou was zou ik gewoon een beetje rommelen met videocodecs.
De MPV (en MPA) codecs kunnen alles aan wat je er tegenaan smijt.

Zelf gebruik ik PureVideo / PureAudio en CoreAVC maar bij sommige MKV's heb ik geen geluid, dan moet ik MPA gebruiken en het werkt (of een andere, maar die is zachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:52:

MP opnieuw geïnstalleerd

Ik heb het ook gehad, als je eens mijn oplossing probeert uit deel 1: klik
Het komt er op neer dat je in MP config ffdshow als h.264 decoder neerzet, die accepteert namelijk vobsub als filter, vervolgens in ffdshow configuratie disable je h.264/vc-1 waardoor automatisch toch coreavc gebruikt wordt :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
thanx, in die hoek zat ik ook al te zoeken. :)

ik heb nu gemerkt dat door een postprocessing optie te kiezen in mp config, dat de films niet meer afspelen.

zet ik post-processing vs weer uit, dan spelen de films af, maar weer geen subs.
zet ik in post-processing bv. de haali media splitter aan, dan crasht mp bij het starten van een film
zet ik in post-processing "haali media splitter (AR)" aan, dan krijg ik bij het starten van een film de volgende foutmelding:

Titelbalk van dialoog: "Mkx"
Bericht: "A decoder for the new track could not be found. Track type: SRT/UTF-8"

Dit lijkt me iets met font te maken te hebben, toch?

de film start wel, maar zonder subs.

Even voor de duidelijkheid: in KMplayer heb ik gewoon subs en geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
Anoniem: 252897 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:03:
[...]

op mijn crt gebruikte ik altijd de revision skin, werkte perfect
Gebruik de Aeon Wide skin op mijn CRT TV. Heb 1024x768 output naar de TV en zet de TV zelf op "breedbeeld" (niet 16:9) en dan druk de TV het beeld in de juiste verhouding. En heb toen in MediaPortal het beeld getuned (kun je de skin precies uitlijnen, staat in het instellingen menu).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:30:ik heb nu gemerkt dat door een postprocessing optie te kiezen in mp config, dat de films niet meer afspelen.

zet ik post-processing vs weer uit, dan spelen de films af, maar weer geen subs.
zet ik in post-processing bv. de haali media splitter aan, dan crasht mp bij het starten van een film
zet ik in post-processing "haali media splitter (AR)" aan, dan krijg ik bij het starten van een film de volgende foutmelding:

Titelbalk van dialoog: "Mkx"
Bericht: "A decoder for the new track could not be found. Track type: SRT/UTF-8"

Dit lijkt me iets met font te maken te hebben, toch?

de film start wel, maar zonder subs.

Even voor de duidelijkheid: in KMplayer heb ik gewoon subs en geen foutmeldingen.
Alles van dat hoef je binnen MP niet in post-processing aan te zetten.

Alleen Direct VOBsub aanzetten (niet de autoloader!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Anoniem: 174920 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:14:
[...]

Alleen Direct VOBsub aanzetten (niet de autoloader!)
Het was ter illustratie om de anderen te noemen.
Als ik iets instel bij post processing, dan speelt MP niet af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:02
Ik ben sinds gisteren bezig, om mijn mediaportal werkend te krijgen, en alles lijkt ok, behalve de zenders. Ik heb een hauppauge 500 mce dual tuner, en ik kan zover ik kan zien alleen maar opgeven dat ik uit nederland kom, waarna hij alle zenders gaat zoeken.
Namen kloppen niet, lijken op namen van het huidige programma, en de preview knop doet het ook niet bij de mediaportal tv server configuratie. Dit maakt configuratie bijna onmogelijk. Tevens moet ik het voor de 2 tuners apart instellen.

Nu zie ik in dit topic, dat mensen gewoon hun stad opgeven, waarna de volgorde en namen gewoon goed gaan neem ik aan, maar ik kan het echt nergens vinden.
Ik heb overigens de laatste build 1.0 rc2 geinstalleerd volgens de howto in de topicastart.

[ Voor 11% gewijzigd door TSS_Droopy op 30-06-2008 11:06 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Laatst online: 17-04 13:30
Ik heb dat mn remote in media portal bij een keer zappen twee stappen doet... weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen? In windows mce gaat t wel gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Jarcol:
Heb je een IRTrans receiver in je HTPC kast?
Kijk dan even hier:
http://wiki.team-mediapor...s?highlight=%28IRtrans%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
ThaClown schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:26:
@Jarcol:
Heb je een IRTrans receiver in je HTPC kast?
Kijk dan even hier:
http://wiki.team-mediapor...s?highlight=%28IRtrans%29
Jep! Ik denk dat ik hier verder mee kan! Ga vanavond even kijken! Bedankt!

EDIT: Problem solved! Super bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Jarcol op 01-07-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Werkt zeker, mijn OrigenAE H6 had hetzelfde, en dit was de fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Misschien een rare vraag met een makkelijk antwoordt.

Ik draai de RC1 van MP samen met de een na laatste svn versie.
Verder heb ik ffdshow en Powerdvd 8 geinstalleerd.
En heb van het weekend eindelijk een beetje mijn MP kunnen testen met films kijken.

Nu zat ik van de week Rambo.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA te kijken met ffdshow als codec.
Daar had hij een paar keer op sommige momenten wat moeite mee. Kan zijn dat het ook kwam doordat alt.binz bezig was met downloaden en decoden maar toch.

Vervolgens keek ik daarna naar NT2.Book.Of.Secrets.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA met powerdvd als codec.
Die speelde zonder problemen af.

Zojuist naar Jumper.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA gekeken en die wou met powerdvd niet eens afspelen.
Moest overschakelen naar ffdshow en dat werkte prima.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:01
Anoniem: 227491 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:57:
Bestaat er een plugin waarmee je foto's per tag kunt sorteren? Ik geef namelijk mijn foto's in Lightroom tags en exporteer deze dan naar mijn mediacenter. Nu moet ik echter mappen maken met verschillende onderwerpen, maar komt het dus voor dat een foto meerdere keren in verschillende mappen voorkomt.
Nee dit kan nu niet in MediaPortal. Deze functionaliteit komt pas beschikbaar in versie 2 van MP en die laat nog even op zich wachten helaas.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Inmiddels ben ik al 2 maanden bezig met mijn HTPC (zie signature voor specs) en ik draai MediaPortal 1.0.0.0 RC1 met de laatste SVN op XP Pro SP3 met de meeste recente hotfixes en drivers voor mijn hardware.

Toen ik voor het eerst MP installeerde op mijn HTPC, was de standaard skin Blue (4:3) in gebruik. Ik heb die meteen veranderd naar X-Face (skin gedownload en uitgepakt naar Skin folder van MP, en in de instellingen deze geselecteerd). MP opgestart, de skin was inderdaad veranderd naar X-Face, maar had een aspect ratio van 4:3. Toen maar de standaard skins Blue en Blue Wide (de mappen dus) verwijderd en opnieuw MP opgestart, maar deze bleef crashen. Dan maar de backup map van verse MP-install teruggezet, maar MP bleef crashen tijdens het opstarten. Dan maar de boel deinstalleren met de optie dat alle registery-entries van MP worden verwijderd en MP vervolgens opnieuw geinstalleerd, maar MP bleef wederom crashen. Wat bleek achteraf, het probleem werd veroorzaakt door de taalinstellingen van de standaard skin. Die werd na de allereerste install door mij op Dutch gezet, en toen ik deze opnieuw had geinstalleerd (en die standaard op English staat) kon MP niet starten. Vreemd, want ik zou verwachten dat wanneer ik een clean install van MP maak, alles default weer werkt. Clean uninstall blijkt overigens de registery-entries van MP niet te verwijderen ondanks dat het zou moeten doen. Tussentijds handmatig verwijderen van die entries hielp niet om MP aan de praat te krijgen. Pas wanneer ik dus de taal van de skin terugzette op Dutch, liep het weer.

En dan ook nog dit: verse install van MP bevat zoals gezegd de Blue 4:3 skin. Als je deze skin veranderd naar een 16:9 skin (bv. X-Face door map te kopieeren naar de Skin folder en deze te selecteren in de config), wordt de nieuwe skin wel gekozen, maar met de aspect ratio van de oude skin (4:3 dus). Kies je eerst Blue Wide (16:9) en das pas X-Face, dan krijgt de nieuwe skin wel netjes 16:9 aspect ratio :? Wordt de gfx van de oude skin nog steeds gebruikt dan??? Op de forum van X-Face wordt er niets over gezegd, alleen dat je de skincachefolder moet verwijderen wanneer je eerder X-Face had gebruikt (oudere versies), maar deze folder is niet aanwezig bij mij. Verwijder ik de skin folders Blue en Blue Wide, dan kan MP weer niet starten.

Iets anders: ik zit 3-4 meter van mijn scherm. De letters in XP (en Vista) zijn bij standaard instellingen van 96dpi te klein. Hebben jullie dit probleem ook, en zo ja, hoe maak je de boel wat groter om er makkelijker naar te kunnen kijken? Dpi verhogen blijkt volgens deze topic voor bepaalde problemen in MP te zorgen, en zou je dus onveranderd moeten laten. Hoe dan ook, zelfs wanneer je de dpi naar 120 verhoogt, is een deel leesbaar, maar andere tekstvelden blijven klein of de interface van bepaalde programma's is verkloot.

Alles bij elkaar is het toch een hoop frustratie als je nog geen HTPC en MP ervaring hebt om dit soort basics goed voor elkaar te krijgen. Op je desktop zijn bepaalde dingen vanzefsprekend geworden en stel je alles veel sneller en makkelijker in, lijkt het. Gelukkig kan ik ook op mijn HTPC alle muziek, foto's, video's en HD-materiaal prima afdraaien, alleen nu nog alles in MP draaiende zien te krijgen ;) Ik worstel dus met name nog met het uiterlijk van XP, MP en ander progjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Buzzie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:

En heb van het weekend eindelijk een beetje mijn MP kunnen testen met films kijken.

Nu zat ik van de week Rambo.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA te kijken met ffdshow als codec.
Daar had hij een paar keer op sommige momenten wat moeite mee. Kan zijn dat het ook kwam doordat alt.binz bezig was met downloaden en decoden maar toch.

Vervolgens keek ik daarna naar NT2.Book.Of.Secrets.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA met powerdvd als codec.

Zojuist naar Jumper.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA gekeken en die wou met powerdvd niet eens afspelen.

Ik gebruik voor HD-films (1080p) CoreAVC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227491

Sensei_D schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:45:
[...]

Nee dit kan nu niet in MediaPortal. Deze functionaliteit komt pas beschikbaar in versie 2 van MP en die laat nog even op zich wachten helaas.
Dan zullen we nog even geduld moeten hebben... (Of zelf aan de slag gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@sl1200 vreemd probleem, heb ik nog nooit gehoord..
Heb je als een een fresh insall gedaan RC1 (zonder SVN) en dan een skin geprobeerd?

Ik heb dit weekeind nog een install gedaan en alles was prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

ThaClown schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:30:
@sl1200 vreemd probleem, heb ik nog nooit gehoord..
Heb je als een een fresh insall gedaan RC1 (zonder SVN) en dan een skin geprobeerd?

Ik heb dit weekeind nog een install gedaan en alles was prima...
Yep, met X-Face geprobeerd. Hij pakt de skin netjes na de allereerste clean install, maar deze heeft 4:3 aspect ratio. Ga ik tijdelijk naar Blue Wide skin (16:9) en dan weer terug naar X-Face, dan staat X-Face wel op 16:9 (waarvoor die ook gemaakt is). Fenomeen blijft bestaan na tussendoor MP volledig te re-installen (dus na een clean uninstall, no preferences saved). Haal ik een skin weg of ik verander de taalinstelling, wilt MP niet meer starten :? Met of zonder SVN, maakt niet uit.

Mensen, hebben jullie allen dpi-instellingen op 96 staan? Ik moet zeggen dat het op een 42" op 1080i vanaf 3-4 meter niet te lezen is, en met de font-size vergroot en/of dpi op 120 (of hoger) is het wel beter, maar dan is de layout van sommige vensters verneukt (bijv. de tekst is te groot en past niet in een venster, waardoor je bepaalde programma's niet kunt instellen)

Ik las vandaag uitgebreid op GoT dat sommige mensen dan tijdelijk hun reso verkleinen om iets in Windows in te stellen, want zowel font-size als dpi schalen niet altijd alles netjes onhoog cq. omlaag.
Ik blijf het omslachtig vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door sl1200 op 01-07-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS: RC2.0 = klaar??
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Buzzie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:

Hoi, ten eerste zijn de Eureka versies het beste wat er te vinden is.

Gebruik zelf CoreAvc met AC3filter via Media Player Classic. Je moet ervoor zorgen dat dit de enige filters zijn die MPC gebruikt.

I.p.v. CoreAvc kun je ook de Powerdvd H264 codec gebruiken gezien je Powerdvd hebt geinstalleerd, deze gebruikt tevens DXVA.

Je films zullen vloeiend afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:25:

PS: RC2.0 = klaar??
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php
opnieuw installeren, lijkt me. een geïnstalleerd programma kan je niet zomaar verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Yep reinstall is de enige optie.
Je kunt wel je Database terug kopieren en je Thumbs bewaren, zodat je je instellingen niet kwijt bent.

Misschien interresant:
Centrale database.

Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Vervolg re-install probleem MP:
Ook ik heb de MP guide gevolgd, en wat betreft het onderstaande...
Reverting to a fresh installationSometimes, you may want to start over again with a completely fresh MediaPortal installation. Especially as a MediaPortal beginner, you may have tried so many different configuration settings that your install is getting less and less stable.

To completely clean up your MediaPortal installation, perform the following steps:

Rename your current MediaPortal folder to MediaPortalBackup

Download MediaPortal.

Run the installer, and select Repair MediaPortal.

You should now have a clean MediaPortal again, with all settings, plugins, etc removed. To configure, continue with the MediaPortal Setup Wizard.
Als ik de installer van de RC1.0.0.0 run tijdens deze stappen, krijg ik geen repair optie te zien. Hoort die guide nog bij een oude MP versie?

Heeft iemand van jullie geprobeerd om na een complete de-install van MP de registry te searchen met de term "MediaPortal"? Ik vind in dat geval nog een stuk of 10 entries in verschillende register-mappen. Die horen toch verwijderd te worden?

Wanneer ik MP of ConfigWizard opstart, hoor ik 2 windows systeemgeluidjes achter elkaar. Het zijn die geluidjes die XP afspeelt wanneer je een USB-stick inplugd en meteen er achteraan het geluid dat XP afspeelt wanneer je een device ontkoppelt. Verder zie ik geen pop-ups of andere dingen gebeuren. Geluiden worden afgespeeld op het moment dat de intro-venstertje van MP (initialisaties) verdwijnt en MP tevoorschijn gaat komen. Horen jullie bij het opstarten ook deze geluiden? Zo niet, dan ligt de hele issue bij mij aan XP en zal ik maar een XP-image van voor de allereerste MP-installatie terugzetten en het dan opnieuw proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1200 op 02-07-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Molybdenum schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:53:

Welke SVN versie gebruik je? In een van de SVN's schijnt een rare bug te zitten waarbij MKV's niet correct afspelen in combinatie met subtitles ( ik draai zelf de svn van 22-6 zonder problemen op dit moment)

[ Voor 6% gewijzigd door bS! op 02-07-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anoniem: 182096 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 03:48:
[...]

Hoi, ten eerste zijn de Eureka versies het beste wat er te vinden is.

Gebruik zelf CoreAvc met AC3filter via Media Player Classic. Je moet ervoor zorgen dat dit de enige filters zijn die MPC gebruikt.

I.p.v. CoreAvc kun je ook de Powerdvd H264 codec gebruiken gezien je Powerdvd hebt geinstalleerd, deze gebruikt tevens DXVA.

Je films zullen vloeiend afspelen.
Hoi Steve,

Ik heb gister ook CoreAVC geinstalleerd en MP zodanig ingesteld dat hij voor h.264 bestanden CoreAVC gebruikt.
Ik kwam er ook achter dat audio decoder niet op AC3filter stond. |:(

Vervolgens Vantage Point gekeken (helaas niet de versie van Eureka maar die van HD1080) en die speelde ook vloeiend af zonder problemen. (had geen dxva) :)

Ik gebruik overigens geen MPC maar de interne van MP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vaak last dat de tv guide van casema leeg is, 2-3 dagen later is ie er gewoon weer????
Staat er iets verkeerd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 11:35
Ik heb een klein probleempje met 2 mappen. Ik heb op m'n ene schijf een film map en op de andere ook maar blijkbaar kan ik mediaportal niet zover krijgen dat hij alles in 1 keer onder Movies toont. Iemand een tip?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173532

Ik heb een probleem met ondertitels in media portal. ik krijg het niet voor elkaar om deze te laten tonen in media portal. 1080p en 720p mkv bestanden in combinatie met srt ondertitels. zowel films als tvseries werken niet. maar het vreemde is dat 1 film het wel doet met ondertitels (saving private ryan, subs niet ingebakken).

ik heb vobsub geinstalleerd en alles werkt perfect met windows media player clasic.
ik loop al dagen te zoeken in dit forum en google maar ik kan het niet vinden..

kan iemand mijn aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Buzzie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:24:
[...]

Hoi Steve,

Ik heb gister ook CoreAVC geinstalleerd en MP zodanig ingesteld dat hij voor h.264 bestanden CoreAVC gebruikt.
Ik kwam er ook achter dat audio decoder niet op AC3filter stond. |:(

Vervolgens Vantage Point gekeken (helaas niet de versie van Eureka maar die van HD1080) en die speelde ook vloeiend af zonder problemen. (had geen dxva) :)

Ik gebruik overigens geen MPC maar de interne van MP zelf.
Als je AC3Filter via SPDIF hebt komt er echt strak geluid uit. Vooral bij films met full DTS bitrate 8)

HD1080/CTRLHD zijn trouwens ook erg goede releases ;)

Maar is je probleem nu opgelost? Spelen de andere films nu ook vloeiend af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
looin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:00:
Ik heb een klein probleempje met 2 mappen. Ik heb op m'n ene schijf een film map en op de andere ook maar blijkbaar kan ik mediaportal niet zover krijgen dat hij alles in 1 keer onder Movies toont. Iemand een tip?
De films in beide mappen aan je databse toevoegen. (druk op 'i' en dan 'IMDB' bij een film)
Verander nu de view naar bijvoorbeeld Title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 22:36
Ik zit nu met het probleem dat ik de RC1 van mediaportal en de TV server heb geïnstalleerd en mijn TV-kaart het niet doet. Althans, hij wordt netjes herkend maar als ik de zenders ga zoeken dan geeft ie geen kanalen terug.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb de mpeg software en de drivers geïnstalleerd vanaf de cd. Het is een Haupauge WinTV PVR 150 tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anoniem: 182096 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Als je AC3Filter via SPDIF hebt komt er echt strak geluid uit. Vooral bij films met full DTS bitrate 8)

HD1080/CTRLHD zijn trouwens ook erg goede releases ;)

Maar is je probleem nu opgelost? Spelen de andere films nu ook vloeiend af?
Het geluid is inderdaad heel erg goed te noemen.

Andere films heb ik nog niet gecontroleerd maar zal nog ff kijken of met CoreAVC Jumper bijv wel wil starten.
Gister kwam dvdrip van Stargate uit dus niet een hd film kunnen testen ;)

Ik hou je wel op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klein probleempje, ik heb nu MediaPortal met de TV series plugin. Enkel Doctor Who weigert hij goed te herkennen. Zolang ik de episode naam erin heb staan herkent hij niks en zodra ik de episode naam eruit haal herkent hij het als de serie uit 1960, ipv die uit 2005. Ik heb ze onderverdeeld in \Doctor Who 2005\Season 1\Doctor Who - 1x01 - Rose.avi maar hij herkent hem dus niet.
Iemand een tip? Simpsons en Top Gear herkent hij wel prima.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Tsurany schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:22:
Klein probleempje, ik heb nu MediaPortal met de TV series plugin. Enkel Doctor Who weigert hij goed te herkennen. Zolang ik de episode naam erin heb staan herkent hij niks en zodra ik de episode naam eruit haal herkent hij het als de serie uit 1960, ipv die uit 2005. Ik heb ze onderverdeeld in \Doctor Who 2005\Season 1\Doctor Who - 1x01 - Rose.avi maar hij herkent hem dus niet.
Iemand een tip? Simpsons en Top Gear herkent hij wel prima.
Het is al weer ff geleden dat ik series heb geimporteerd maar als ik het goed herriner kan je eerst even kijken of de importering wel goed gaat van de regex.
Daarna kan je volgens mij ook zelf een serie toekennen
Daar kan je dan Doctor Who 2005 kiezen.

Ben nu op me werk dus even uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Buzzie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:12:
[...]

Het is al weer ff geleden dat ik series heb geimporteerd maar als ik het goed herriner kan je eerst even kijken of de importering wel goed gaat van de regex.
Daarna kan je volgens mij ook zelf een serie toekennen
Daar kan je dan Doctor Who 2005 kiezen.

Ben nu op me werk dus even uit me hoofd.
Ik heb via de manual adder zelf de serie toegevoegt en toen episode 1 uitgekozen en nu heeft hij de gehele serie informatie gedownload en staat aflevering 1 er zoals het hoort. Enkel nu wil ik de rest importeren maar vind hij alsnog niks. Heb ook al de files gerenamed naar Doctor Who (2005) - 1x01 - Rose.avi ipv enkel Doctor Who, maar dat werkt ook niet.

Ander probleem wat ik heb is dat hij elke keer bij het opstarten geeft dat de VMR9 Handler outdated is, dan moet ik elke keer op ok klikken voor hij verder gaat. Nu heb ik begrepen dat dit met directx te maken heeft, maar ik heb al directx9.0c uit Juni 2008 erop staan en nog geeft hij die error.

En is er een manier om de MediaPortal movie database automatisch te laten updaten? Telkens als ik nu nieuwe bestanden toevoeg moet ik hem handmatig updaten en dat is erg onhandig.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 03-07-2008 15:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Anoniem: 136766 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:26:
Heb vaak last dat de tv guide van casema leeg is, 2-3 dagen later is ie er gewoon weer????
Staat er iets verkeerd misschien?
Standaard zal de TVServer volgens mij alleen de EPG bijwerken als je niet aan het timeshiften/tv kijken bent tenzij je in de configuratie hebt aangegeven dattie het ook mag doen tijdens het timeshiften. Het kan dus zo zijn dat hij geen tijd heeft gehad om de gids bij te werken? Ik heb het toevallig ook bij casema gehad gister dat hij even leeg was maar het komt vaak voor dat we alleen TV kijken op een dag (vervolgens in standby) en de tvserver geen "idle" tijd heeft om de EPG bij te werken. DIt is maar een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sl1200 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:45:
[...]
Mensen, hebben jullie allen dpi-instellingen op 96 staan? Ik moet zeggen dat het op een 42" op 1080i vanaf 3-4 meter niet te lezen is, en met de font-size vergroot en/of dpi op 120 (of hoger) is het wel beter, maar dan is de layout van sommige vensters verneukt (bijv. de tekst is te groot en past niet in een venster, waardoor je bepaalde programma's niet kunt instellen)
Ik heb een kleinere tv en ook een kleinere kijkafstand en had altijd "moeite" om de tv-gids te kunnen lezen. Bij sommige skins (met name die van de maker Psycho Reptile) is het aantal regels in de tv-gids via een aanpassing in een xml-file aan te passen (zie het MP-forum voor meer info).

Ik heb deze aangepast van 12 naar 8 regels, en dat scheelt aanzienlijk (voor in ieder geval de tv-gids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173532 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:04:
Ik heb een probleem met ondertitels in media portal. ik krijg het niet voor elkaar om deze te laten tonen in media portal. 1080p en 720p mkv bestanden in combinatie met srt ondertitels. zowel films als tvseries werken niet. maar het vreemde is dat 1 film het wel doet met ondertitels (saving private ryan, subs niet ingebakken).

ik heb vobsub geinstalleerd en alles werkt perfect met windows media player clasic.
ik loop al dagen te zoeken in dit forum en google maar ik kan het niet vinden..

kan iemand mijn aub helpen?
Film en sub moeten zelfde naam hebben:

film.mkv
film.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bS! schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Standaard zal de TVServer volgens mij alleen de EPG bijwerken als je niet aan het timeshiften/tv kijken bent tenzij je in de configuratie hebt aangegeven dattie het ook mag doen tijdens het timeshiften. Het kan dus zo zijn dat hij geen tijd heeft gehad om de gids bij te werken? Ik heb het toevallig ook bij casema gehad gister dat hij even leeg was maar het komt vaak voor dat we alleen TV kijken op een dag (vervolgens in standby) en de tvserver geen "idle" tijd heeft om de EPG bij te werken. DIt is maar een gokje.
Zal eens kijken of dat werkt, HTPC staat in principe altijd op tv en staat 24/7 aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Oke jongens, het subtitle probleem is opgelost:

Ik had VobSub 2.23 geïnstalleerd en dat was de boosdoener.

DirectVobSub 2.38 doet het probleemloos. Deze heb ik in het verleden ook gebruikt, maar bij een herinstall heb ik de verkeerde van het web gehaald.

Is er überhaupt een verschil tussen VobSub en DirectVobSub?

Anyway, VobSub zorgde ervoor dat MP helemaal geen mkv meer speelde.

Probleem opgelost. :)

In ieder geval allen hartelijk bedankt voor het meedenken en helpen! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Molybdenum op 03-07-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:27:
@Justchill:
Yep reinstall is de enige optie.
Je kunt wel je Database terug kopieren en je Thumbs bewaren, zodat je je instellingen niet kwijt bent.

Misschien interresant:
Centrale database.

Update
Thx, handige tip van die centrale Databases en thumbs. Ik vond die thumbs daar toch al slecht staan.

Wie heeft zijn databases nog centraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Na de vakantie ga ik de database centraal maken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k Zal er s aan beginnen se ;-)

edit: done!
Je moet wel opletten, bij 'n VISTA systeem staat alle MP data id map c:\programdata\Mediaportal\... dus niet in program files. Je kan ervoor kiezen al je data ergens elders te zetten adhv xml files.

PS: Wanneer komt RC2.0 ?

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 04-07-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 211380 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:48:
'k Zal er s aan beginnen se ;-)

PS: Wanneer komt RC2.0 ?
Laatste wat ik las is september, officiele prognose op t forum.

Iemand die mij nog kan helpen bij mijn probleempjes die hierboven staan?
1: Doctor who 2005 niet herkennen, enkel als 1960 doctor who.
2: WMR9 Handler gezeur bij elke keer opstarten
3. Autoupdate mymovies imdb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MP werkt echt naar behoren hier :)

Zou alleen nog 1 ding willen weten:
Ik heb onder movies 2 mappen (DVD & High Definition) is het mogelijk om bij die mappen net zoals bij films een cover/plaatje te laten zien (DVD & BLU-ray logo)????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je ze gewoon toevoegt aan de IMDB database via configuratiescherm? Mijn hd films pakt hij ook, gewoon de folder de naam gegeven van de film met het jaartal in haakjes er achter, bijvoorbeeld "The Bank Job (2008) en de film dezelfde titel met de extension er achter, of gewoon de blu-ray of hd-dvd bestandsindeling. Enkel automatisch zal hij niet een blu-ray of hd-dvd cover erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:53:
Als je ze gewoon toevoegt aan de IMDB database via configuratiescherm? Mijn hd films pakt hij ook, gewoon de folder de naam gegeven van de film met het jaartal in haakjes er achter, bijvoorbeeld "The Bank Job (2008) en de film dezelfde titel met de extension er achter, of gewoon de blu-ray of hd-dvd bestandsindeling. Enkel automatisch zal hij niet een blu-ray of hd-dvd cover erbij nemen.
Nee dat bedoel ik niet.

Ik bedoel ik heb een map genaamd High Definition en daarin staan gewoon de films (MKV en WMV) en die films hebben gewoon covers.
Maar ik bedoel ik wil de map die High definition heet een logo geven van bijv. Blu-ray en mijn map genaamd DVD het DVD logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:11:
[...]

Nee dat bedoel ik niet.

Ik bedoel ik heb een map genaamd High Definition en daarin staan gewoon de films (MKV en WMV) en die films hebben gewoon covers.
Maar ik bedoel ik wil de map die High definition heet een logo geven van bijv. Blu-ray en mijn map genaamd DVD het DVD logo
Probeer dit eens,

Neem het plaatje van het DVD logo en zet dit in de map DVD, noem dit plaatje folder.jpg (moet wel een jpg zijn uiteraard)
Heb ik gedaan met mijn planet earth delen en het werkt hier. Plaatje moet wel een hoge resolutie hebben anders ziet het er niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Probeer dit eens,

Neem het plaatje van het DVD logo en zet dit in de map DVD, noem dit plaatje folder.jpg (moet wel een jpg zijn uiteraard)
Heb ik gedaan met mijn planet earth delen en het werkt hier. Plaatje moet wel een hoge resolutie hebben anders ziet het er niet uit ;)
Heb ik ook al gebrobeerd en dat werkt ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173532

Anoniem: 211380 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:54:
[...]

Film en sub moeten zelfde naam hebben:

film.mkv
film.srt
ja dat hebben ze, het vreemde is dat 1 film het dus wel gewoon doet en de rest niet..
edit: zie net dat die ene film die het wel doet een .AVI is en geen .MKV! dus het probleem is dat MP tot dusver wel AVI + SRT pakt maar geen MKV + SRT want de rest is namelijk wel allemaal MKV..

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 173532 op 05-07-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer eens in mediaplayer; volgens mij een instelling v haali die niet correct is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:02
Ok, ik heb mezelf ook maar in het diepe gegooid, en ben overgestapt van vista mce naar xp met mediaportal. Ik heb me gehouden aan de startpost, en heb ook de ffdshow codecs geinstalleerd en geconfigureerd volgens de handleiding waar naar gerefereerd werdt in de startpost.

Ik heb een hauppauge mce500 dual tuner met nog analoge tv.
De mpeg-2 decoder die gekozen is is "MPV Decoder filter"
Dit is ook volgens de codec manual.

Het probleem is echter, dat mijn tv er een stuk belabberder uitziet als via de vista mce.
Nu zie ik, dat hier de meeste mensen digitaal tv kijken, maar ik vroeg me af hoe de tweakers met nog analoge tv hun settings hebben en hoe hun beleving van de kwaliteit is.

Op dit moment, lijkt het alsof er een 320x240 mpeg fullscreen wordt weergegeven, dus blokkerig en lelijk. Divx/DVD is perfect en lijkt ook mooier in mediaportal als in vista mce, enkel tv doet moeilijk

Ik heb overigens de complete HTPC van de best buy guide van tweakers van vorig jaar:
http://tweakers.net/revie...-maart-2007-pagina-6.html
mocht iemand zich afvragen met welke hardware dit gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door TSS_Droopy op 05-07-2008 22:57 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke dus mijn probleem met VMR9 Handler opgelost, maar weet iemand nu hoe ik doctor who 2005 kan indexeren zonder dat hij hem niet herkend of enkel herkend als doctor who 1960?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

ik heb deze programma ook geinstalleerd, maar als ik digital tv wil kijken krijg ik de melding could not connect to database or tv server ? wie weet wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P.S ik gebruik een pinnacle usb stick dvb-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 10:21
Ik gebruik nu sinds een paar weken MP naar redelijke tevredenheid. Ik draai het op een HTPC die via HDMI is aangesloten op mijn Panasonic plasma. Sinds het begin heb ik 'last' van het fenomeen dat als ik eerst mijn TV uit zet en vervolgens pas de HTPC, dat MP crasht. Als ik eerst de HTPC afsluit (weliswaar naar S3 sleepmode) en vervolgens pas de TV uit zet, gaat het meestal wel goed. Nu vind ik dat niet zo'n drama, maar het is niet echt bevorderlijk voor de WAF ;). Iemand hiermee bekend of misschien een oplossing? Heb al een stuk of 10 verschillende SVN's geprobeerd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mp begint nu steeds meer naar mijn wensen te draaien, alleen heb ik nog een paar kleine vraagjes/probleempjes:

- Als ik in de Aeon-skin naar de TV ga, dan zie ik geen mooi menu, net alsof er graphic files missen, er is dus geen mooi GUI.
- Als ik de skin 2maal op de start toets druk, dan kom ik een mooi grafisch menu (film achtergrond, met een banner/ribbon waar ik doorheen kan scrollen voor de onderdelen). Is het mogelijk om MP na het opstarten direct naar dit menu te laten gaan?
- Ik wil eigenlijk naar een nieuwe SVN, omdat ik wat problemen heb met de TV functie. Alleen nu heb ik net alle zenders ingeladen, en netjes gesorteerd en in groepen gezet. Is dit te backuppen, zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te doen na de SVN installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Tsurany schreef op zondag 06 juli 2008 @ 02:35:
Oke dus mijn probleem met VMR9 Handler opgelost, maar weet iemand nu hoe ik doctor who 2005 kan indexeren zonder dat hij hem niet herkend of enkel herkend als doctor who 1960?
Ik heb net even 2 afleveringen gedownload om hier ff te testen.

aflevering 1 zag er zo uit : Dr.Who.2005.S01E01.Rose.WS.DVDRip.XviD-TVEP
aflevering 2 zag er zo uit : dr_who_2005_ep2_m00tv

allebei dvdrip versies.

Ik heb aflevering 2 vervolgens hernoemt naar : Dr.Who.2005.S01E02 omdat hij anders niet door de parsing expression test komt.

Vervolgens heb ik alles geimporteerd en kwam vanzelf de melding dat Dr.Who.2005 geen bekende serie is.
manual search geklikt naar Doctor Who 2005 en die vond hij.
Vervolgens heeft hij de bijbehorende fanart en banners gedownload alsmede alle info voor wat betreft de serie en aflevering info en episode thumbs.

Werkt dus prima en ik denk dat jij dus iets verkeerd doet.

[ Voor 49% gewijzigd door Buzzie op 06-07-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:59:
Mp begint nu steeds meer naar mijn wensen te draaien, alleen heb ik nog een paar kleine vraagjes/probleempjes:

1- Als ik in de Aeon-skin naar de TV ga, dan zie ik geen mooi menu, net alsof er graphic files missen, er is dus geen mooi GUI.
2- Als ik de skin 2maal op de start toets druk, dan kom ik een mooi grafisch menu (film achtergrond, met een banner/ribbon waar ik doorheen kan scrollen voor de onderdelen). Is het mogelijk om MP na het opstarten direct naar dit menu te laten gaan?
[color=red]zie hierboven[/color]
3- Ik wil eigenlijk naar een nieuwe SVN, omdat ik wat problemen heb met de TV functie. Alleen nu heb ik net alle zenders ingeladen, en netjes gesorteerd en in groepen gezet. Is dit te backuppen, zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te doen na de SVN installatie?
1&2: Zet in MP Config (General) een vinkje bij "Start at basic home screen" (of zoiets)

3: In TV Server configuration kan je een backup maken van je channels & groups (export.xml) welke je later weer kan inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij aub vertellen hoe ik de tv server moet instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Anoniem: 222584 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:39:
kan iemand mij aub vertellen hoe ik de tv server moet instaleren
Wel dit is nou een vraag waar ik ook graag een antwoord op zou willen, het lukt mij niet om
in MP mijn hauppage pvr 150 aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Is het ook mogelijk om meerdere databases te maken??
En dan bedoel ik bijv meerdere movie databases (films en trailers bijv) en meerdere muziek databases (van mezelf en 1 van vriendin bijv) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267106

Ik ben zeer te spreken over Mediaportal en al haar functionaliteit... _/-\o_

Ik zit echter met 1 ding: Ik lees in de startpost over Bluray afspelen en dan met name de discs. Is het ook mogelijk om dit te doen voor Bluray Iso (avchd) bestanden?

P.s. de plugin om bluray af te spelen met mediaportal i.c.m. powerdvd werkt bij mij (nog) niet.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164667

Anoniem: 252897 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Wel dit is nou een vraag waar ik ook graag een antwoord op zou willen, het lukt mij niet om
Dan toch maar mijn eerste forum post op Tweakers. Ik heb de 2 topics doorgelezen, hulde voor alle uitleg! Met wat tijd en moeite heb ik het voor elkaar dat mijn films, series en muziek netjes worden weergegeven zoals ik dat wil. Heb in het verleden de Windows MCE en Linux MCE geprobeerd, maar MediaPortal is tot nu toe een stuk beter bevallen!

Echter, ik ben ook in het bezit van een Hauppage pvr 150 en KPN digitenne. Maar ik kom er maar niet uit hoe ik dat aan de praat moet gaan krijgen. Hulp en tips hierbij zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 252897 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:46:
[...]
Hebben jullie de Wiki (handleiding) al eens gelezen??? Deze zijn hier te vinden.
En daar zijn dus ook alle benodigheden en ondersteunde kaarten te vinden.
Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.