Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Buzzie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb net even 2 afleveringen gedownload om hier ff te testen.

aflevering 1 zag er zo uit : Dr.Who.2005.S01E01.Rose.WS.DVDRip.XviD-TVEP
aflevering 2 zag er zo uit : dr_who_2005_ep2_m00tv

allebei dvdrip versies.

Ik heb aflevering 2 vervolgens hernoemt naar : Dr.Who.2005.S01E02 omdat hij anders niet door de parsing expression test komt.

Vervolgens heb ik alles geimporteerd en kwam vanzelf de melding dat Dr.Who.2005 geen bekende serie is.
manual search geklikt naar Doctor Who 2005 en die vond hij.
Vervolgens heeft hij de bijbehorende fanart en banners gedownload alsmede alle info voor wat betreft de serie en aflevering info en episode thumbs.

Werkt dus prima en ik denk dat jij dus iets verkeerd doet.
Reinstall van het programma loste het probleem op, daarna werkte het direct zonder dat ik tussendoor de titels heb veranderd. Denk dat er wat het met programma mis was. Had het ook precies hetzelfde ingesteld als iemand anders en bij hem werkte het wel en bij mij voor de reinstall niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Tsurany schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:53:
[...]

Reinstall van het programma loste het probleem op, daarna werkte het direct zonder dat ik tussendoor de titels heb veranderd. Denk dat er wat het met programma mis was. Had het ook precies hetzelfde ingesteld als iemand anders en bij hem werkte het wel en bij mij voor de reinstall niet.
Goed om te weten dat alles weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 10:14
Ik heb een probleem met audiostreams. Als ik een aflevering van The Simpsons kijk met meerdere audiokanalen, speelt MP ze volgens mij allemaal tegelijk af. Bij het menu (2x op 'i' drukken) is er geen optie om het audiospoor te wijzigen, ik krijg alleen de opties hoogte/breedte verhouding, vorig venster en bookmarks. In Media Player Classic werkt het wel vlekkeloos. Ik heb geprobeerd andere video- en audiocodecs te gebruiken, maar dat heeft geen resultaat.

Ik gebruik MP 0.2.3 onder XP MCE, en heb bij bijvoorbeeld .mkv's geen problemen met audio. Voor zover ik weet is dit wel de eerste .avi met meerdere audiotracks die ik probeer.

Is er iemand die dit eerder tegengekomen is, en hiervoor een oplossing heeft?

EDIT: in de gewone Microsoft Media Player heb ik hetzelfde probleem. Misschien iets met de splitter? (ik gebruik Haali)

[ Voor 12% gewijzigd door BoardCrusher op 07-07-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 08:58
In de laatste svn zit onder de movieplayer instellingen de optie AudioDualMono. Volgens mij is dat de oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben al tijden een gelukkige gebruiker van Vista MCE, maar ben toch aan het spelen geslagen met MP. Ik heb nu RC1 geïnstalleerd staan, samen met de laatste SVN. Na flink wat aanklooien heb ik ook de EPG aan de praat gekregen.

Wat mij alleen opvalt is dat TV kijken veel trager gaat dan onder VMCE. Als ik My TV aanklik moet ik wel 15-20sec wachten tot ik beeld krijg. Ook de EPG is niet heel erg snel te noemen.

Nu is mijn vraag, hoort dit? Het video/foto deel van MP vind ik heel fijn werken, maar ik gebruik het TV deel van mijn HTPC toch ook behoorlijk veel. De traagheid van de TV en de omslachtigheid van de EPG zijn de redenen dat ik nog niet over wil/durf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

WoutF schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:32:
Ik ben al tijden een gelukkige gebruiker van Vista MCE, maar ben toch aan het spelen geslagen met MP. Ik heb nu RC1 geïnstalleerd staan, samen met de laatste SVN. Na flink wat aanklooien heb ik ook de EPG aan de praat gekregen.

Wat mij alleen opvalt is dat TV kijken veel trager gaat dan onder VMCE. Als ik My TV aanklik moet ik wel 15-20sec wachten tot ik beeld krijg. Ook de EPG is niet heel erg snel te noemen.

Nu is mijn vraag, hoort dit? Het video/foto deel van MP vind ik heel fijn werken, maar ik gebruik het TV deel van mijn HTPC toch ook behoorlijk veel. De traagheid van de TV en de omslachtigheid van de EPG zijn de redenen dat ik nog niet over wil/durf.
Sorry, ik heb niet direct een antwoord op jouw vraag. Maar wat ik graag wil weten. Heb je nu VMCE en MP naast elkaar geinstalleerd op dezelfde machine? Is dat mogelijk? Of kunnen beide installaties elkaar negatief beinvloeden?

Ben zelf in afwachting van mijn HTPC, die is besteld. Wil eerst gewoon met VMCE gaan werken, maar MP vind ik ook wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
Ja hoor, werkt prima.

Zijn er hier mensen die analoge TV goed aan de praat gekregen hebben? Het is echt heel erg frustrerend voor mij momenteel.

1) De frequenties/channel nummers op de site van Ziggo kloppen niet (casema analoog, leiden)

Ik moet dus de TV server automatisch laten scannen. Het probleem hier is dat niet alle zenders gevonden worden. Ook is het grootste deel van de zendernamen fout. Of het is een deel van de titel van het programma wat op is, of het is gewoon een zooi random tekens.

2) TV server onthoudt channelname aanpassingen niet.

Als ik via xmltv de channels wil linken aan de EPG geeft de plugin de foute channelnamen aan. Ik moet dus elk channel previewen om te kijken welke het is, en dan bij xmltv deze koppelen aan de EPG. Als ik daarna in de channel list de goede namen wil invoeren dan worden deze niet onthouden zodra ik na een ander venster van de TV server config ga.

Voor de rest is MP echt hele mooie software met superveel mogelijheden en potentie. Maar het TV deel is zoveel moeilijker dan dat van MCE (postcode invullen en klaar!) dat overstappen het niet waard is imho.

Is er heel toevallig een MP user met analoge casema TV uit leiden die een export van zijn/haar settings zou kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand die een fatsoenlijke werkende manier heeft gevonden om mediaportal uit telaten schakelen na een bepaalde idle tijd? Via powerscheduler werkt het enkel in het homescreen, wat niet de bedoeling is. Via windows kan ik wel de screensaver werkend krijgen maar hibernaten werkt niet als mediaportal full screen is. Wat ik wil is dat hij, als hij geen audio of video afspeelt, na 10 minuten hibernate. Maar dat lukt me niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

MCE standby tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Werkt niet voor MediaPortal, althans niet fatsoenlijk. Maar door TVserver in te stellen krijg je een betere power scheduler en daarmee is het wel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 13:43
Allereerst mijn complimenten naar deze geweldige topic! Daarnaast naar het goed lopende MP systeem.
Nu dan mijn vraag misschien heb ik er overheen gelezen geef dan AUB een link naar de post die er overgaat en waar eventueel de oplossing staat:

Mijn Monochrome skin werkt perfect op 1 klein detail na. Als ik in mijn weergave 'filmstrip' ga kijken en ik klik op een van mijn films dan gaat hij naar een sub map en moet ik nogmaals de film aanklikken. Is er een mogelijkheid en zo ja hoe pas ik dit aan om direct naar de IMDB informatie te gaan waar ik links ook op play kan klikken? Hopelijk werkt dit het is een klein detail maar zou erg vet zijn!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

Weet iemand het standaard paswoord van die database als je MySQL kiest bij de installatie van Media Portal? Ik geraak namelijk nadien niet ingelogd in de configuratie.

Verder nog een vraag, ik heb alles redelijk werkend maar nu heb ik via USBUIRT mijn harmony afstandsbediening geprogrammeerd enzo maar dit geeft nog wel wat problemen.
Het grootste probleem is: de Escape toets (commando: previous window) kan ik nergens terugvinden in de programma van mediaportal via USBUIRT en dan Learn Commands.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:08:
Iemand die een fatsoenlijke werkende manier heeft gevonden om mediaportal uit telaten schakelen na een bepaalde idle tijd? Via powerscheduler werkt het enkel in het homescreen, wat niet de bedoeling is. Via windows kan ik wel de screensaver werkend krijgen maar hibernaten werkt niet als mediaportal full screen is. Wat ik wil is dat hij, als hij geen audio of video afspeelt, na 10 minuten hibernate. Maar dat lukt me niet.
In PowerScheduler Plugin het vinkje weghalen wat staat voor "Only go into standby when on home screen" (of zoiets). Werkt hier prima, maar je moet wel zowel de TV Server als Client die PowerScheduler plugin aanzetten op dezelfde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164667

Anoniem: 58225 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:40:
Weet iemand het standaard paswoord van die database als je MySQL kiest bij de installatie van Media Portal? Ik geraak namelijk nadien niet ingelogd in de configuratie.
Je refereert naar die database die wordt geinstalleerd met de TV server?
Is dat niet dit --> MediaPortal (let op de hoofdletters!)

@ -Leon- bedankt voor de linkjes, ik ga het eens helemaal uitpluizen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 164667 op 10-07-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Anoniem: 58225 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:40:

Verder nog een vraag, ik heb alles redelijk werkend maar nu heb ik via USBUIRT mijn harmony afstandsbediening geprogrammeerd enzo maar dit geeft nog wel wat problemen.
Het grootste probleem is: de Escape toets (commando: previous window) kan ik nergens terugvinden in de programma van mediaportal via USBUIRT en dan Learn Commands.

zet alle bestanden in een mapje VIDEO_TS, zou dan opgelost moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149831

Bedankt voor de mooie start-post, mijn MP setup draait inmiddels al weer een weekje. Op zich werkt alles prima (SVN van vorige week), maar toch zit ik nog met een issue:

Bij het opnemen van een TV programma start de opname 5 minuten eerder. Wanneer het programma dat voor het bedoelde programma nog bezig is en een ander beeldformaat heeft, dan detecteerd MP dit niet. Het gevolg is dat de opname goed begint, met een ander programma, op breedebeeld bijvoorbeeld. Vervolgens start het programma waar het om gaat in 4:3, waardoor deze opname uitgetrokken wordt naar breedbeeld.

Ik heb in de ffdshow settings wel de optie 'allow format change during playback' aan staan, maar volgens mij heeft dit niets te maken met het opnemen van een show.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 149831 op 11-07-2008 08:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:22:
[...]

zet alle bestanden in een mapje VIDEO_TS, zou dan opgelost moeten zijn
euhm? kan niet helemaal volgen?
Of gaat die door dat je ze in zo'n map zet beschouwen als "DVD" en werken daardoor wel terug enkele knoppen?

(nadeel is wel dat de ESCAPE toets nog steeds ni gaat werken want die staat er simpelweg niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik heb ook (bijna) alles werkend, maar loop idd tegen hetzelfde probleem aan!
Hoe kun je nu een menu terug met deze afstandbediening?? Heb het ook nog niet gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Hoe kun je nu een menu terug met deze afstandbediening?? Heb het ook nog niet gevonden :)
inderdaad, zéér irritant... :(
werkt bij jou trouwens wel de commando's:
Jump to My Music, Jump to My Movies,...

bij mij werken die ook niet...
Wat is trouwens de logica achter dat je al die toetsen op je afstandsbediening 2x moet drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 11:39

Priet

To boldly do what no one has..

Uhm.... gewoon de Exit knop gebruiken om een scherm terug te gaan :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priet schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:40:
Uhm.... gewoon de Exit knop gebruiken om een scherm terug te gaan :?
en werkt die dan ook bij jou?
bij mij niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Als ik de exit knop gebruik schakelt ie het hele programma uit.

Bij mij werken "my movies" etc... ook niet...

Iemand die die knoppen wel werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:53:
Als ik de exit knop gebruik schakelt ie het hele programma uit.

Bij mij werken "my movies" etc... ook niet...

Iemand die die knoppen wel werkend heeft gekregen?
inderdaad, dat probleem heb ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
Ik had met mijn ATi HD 3450 ook last van tearing ism EVR. Heb probleem trad op wanneer de GPU op 110/252 draaide. Ik heb een profile opgeslagen en die aangepast zodat hij geen 110/252 meer doet en nu geen tearing meer!

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:34
He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Operations schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:31:
He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?
Zou ik ook wel willen weten. Ik zou eigenlijk een htpc willen met MP waarvan ik de configuratie kan doen op een andere computer in het netwerk. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik ben de wanhoop nabij mbt het TV-gedeelte. Ik heb een clean install gedaan van RC1 en de laatste SVN (in het splashscreen geeft ie aan dat het RC2 betreft!). Het betreft een singleseat installatie. Mijn TV-kaart (HVR-2200) wordt ondersteund, hij vindt analoge kanalen.

Als ik dan via de Mediaportal client TV wil kijken geeft ie een foutmelding: Please specify the IP address or host name of the master TV service. Current setting HTPC (de naam van mijn PC).Als ik daarna Change gebruik en niets wijzig en op "Klaar" druk geeft hij de volgende foutmelding "Unable to connect to the tvserver; unable to connect to database".

Zoals gezegd, ik heb een standaard single-seat installatie, ik heb het wachtwoord van SQL server niet gewijzigd; de beide SQL server services draaien, wat kan ik nog meer checken? Kent iemand dit probleem? Googlen levert niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Toevallig op Vista? Dat probleem heb ik ook altijd (ik draai Vista x64 en MySQL). Het lijkt net of Vista de verbinding tussen server en client verbreekt. Ik heb de firewall en dergelijke nagekeken, maar er is niets waarin ik kan zien waarom het wordt verbroken. Onder XP gaat het namelijk wél altijd goed :(

Het stomme is: als ik de laptop (Windows XP) een verbinding laat maken met de Vista MP Server gaat het wel altijd goed 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Priet op 13-07-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Ja, inderdaad onder Vista (32 bits), maar ik neem toch aan dat er hele volksstammen dit onder Vista wel goed aan de praat hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik kreeg niet het idee... :'(

Maar mocht je een oplossing vinden: laat het me weten!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:56
bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Gebruik IntelliREMOTE!!!!! Werkt perfect!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik heb niks speciaals ingesteld wat betreft die 'Exit' knop... enkel in MediaPortal ingesteld dat ie de Microsoft remote moet ondersteunen.
effect10 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
Gebruik IntelliREMOTE!!!!! Werkt perfect!!!!!
ARGGGGHHH!!! Hier heb dus tijden naar gezocht maar kon het niet vinden. Precies wat ik zocht!! :9~

Bij die eenvoudige multimedia afstandsbediening van Conceptronics (voor in je laptop) zat ook zo'n simpel programmaatje: 1) Geef programma op 2) geef toets op remote op 3) geef toets van programma op. Ik zocht iets wat hetzelfde deed voor de MCE, intelliRemote dus O+ Thx :)

[ Voor 65% gewijzigd door Priet op 13-07-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Onze kleine krijgt het elke keer voor elkaar dat er een witte streep verticaal over het scherm loopt, hij gebruikt hiervoor de microsoft remote :) . Hoe kan ik dit stoppen of eventueel de knoppen anders instellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 23:59

bS!

upje schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:03:
Ik ben de wanhoop nabij mbt het TV-gedeelte. ...
Ik heb het prima draaien onder Vista 32-bit - tot voor kort ook gewoon single seat (ben nu over op multi-seat).

Misschien een long shot maar staat Named popes en TCP/IP aan voor SQLEXPRESS?

* Ga naar Start->Prog..->Microsoft SQL Server 2005 -> SQL Server Configuration Manager
* SQL Server 2005 Netwerkconfiguratie -> Protocollen voor SQLEXPRESS
* Zorg dat Named pipes en TCP/IP staan ingeschakeld.

Aantal punten die je ook nog zou kunnen proberen/nalopen:
  • Draait de TV Server service (dus niet de sql processen maar de tvserver.exe)?
  • Werkt de TV Server configuratie zoals verwacht?
  • Check MP logs voor een gedetailleerdere foutmelding wanneer je TV probeert te kijken.
  • Geef het IP op van de machine in plaats van de naam
  • Je zou kunnen proberen om zoals hier beschreven de services aan je firewall toe te voegen al zou dit lokaal niet uit moeten maken (maar je weet maar nooit)
Er zijn nog zat andere zaken te verzinnen maar als het bij mij werkt zou het ook bij jou moeten werken dus hopelijk komen we er uit.

[ Voor 6% gewijzigd door bS! op 14-07-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227491

Is het mogelijk om het mediacenter (met vista en MP) op laten starten vanuit sleep-mode zodra er iets opgenomen moet worden? Lijkt mij wel erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

ja dat is mogelijk, hiervoor zijn plugins beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Weet iemand hoe ik de serie "Voetbalvrouwen" in My TV-Series krijg. Maar www.thetvdb.com vindt deze niet heb hier dus nu ook geen banner voor.

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 15-07-2008 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:07
je zou het gewoon kunnen proberen? lijkt mij ook wel interresant btw. mocht het niet out of the box werken kun je proberen gewoon MP kaal te installeren op de 'client', en dan de exe draaien van het netwerk het kan namelijk zo zijn dat hij bepaalde zaken nodig heeft op je client.

wat ik nog wel interessant zou vinden is een desktop streaming idee om zo alle processing op een huge server plaats te laten vinden, en gewon thin clients neer te zetten. nadeel is dat dit niet zo lekker werkt onder windows, en dat Full HD ook wel niet mogelijk zal zijn...

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Anoniem: 182096 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 02:59:
Weet iemand hoe ik de serie "Voetbalvrouwen" in My TV-Series krijg. Maar www.thetvdb.com vindt deze niet heb hier dus nu ook geen banner voor.

Alvast bedankt.
thetvdb.com wordt onderhouden door de users - dus je zou zelf even de serie toe moeten voegen als hij er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bS! schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:44:
[...]

thetvdb.com wordt onderhouden door de users - dus je zou zelf even de serie toe moeten voegen als hij er niet is.
Inderdaad, een bannertje is zo gemaakt, en het is zo ingevuld :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:46:
[...]
Inderdaad, een bannertje is zo gemaakt, en het is zo ingevuld :)
Sorry guys, ik kom er niet uit. Heb een banner gevonden maar geen idee waar ik deze moet plaatsen. Heb wel de directory gevonden waar alle andere banners staan met series etc.... Heb daar een mapje voetbalvrouwen gemaakt en de banner geplaatst.

Maar hoe kan ik handmatig de serie toevoegen? Neem aan bij de configuratie scherm van de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

wij bedoelen dat je op thetvdb.com de serie moet toevoegen :)
De plugin zal hem vervolgens wél vinden. Zo help je meteen alle anderen die deze serie willen toevoegen.

[ Voor 47% gewijzigd door bS! op 15-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 11:54
hwmook schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:41:
Allereerst mijn complimenten naar deze geweldige topic! Daarnaast naar het goed lopende MP systeem.
Nu dan mijn vraag misschien heb ik er overheen gelezen geef dan AUB een link naar de post die er overgaat en waar eventueel de oplossing staat:

Mijn Monochrome skin werkt perfect op 1 klein detail na. Als ik in mijn weergave 'filmstrip' ga kijken en ik klik op een van mijn films dan gaat hij naar een sub map en moet ik nogmaals de film aanklikken. Is er een mogelijkheid en zo ja hoe pas ik dit aan om direct naar de IMDB informatie te gaan waar ik links ook op play kan klikken? Hopelijk werkt dit het is een klein detail maar zou erg vet zijn!
Alvast bedankt!
Views op titles zetten in plaats van shares. Dan gaat hij niet eerst naar de submap maar speelt de film direct. Wanneer hij op titles staat zie je ook reflecties van je covers. Kwam ik gister achter. Vroeg me ook al af waarom ik die reflecties eerst niet had, maar moest dus op titles in plaats van shares.

Voor imdb info heb ik de knop info'' van mn harmony ingesteld'. Ik neem aan dat jij bedoelt dat wanneer je op enter drukt hij eerst naar de imdb info gaat in plaats van play movie. Ik denk niet dat je dit kunt instellen, maar een andere knop als info instellen op je remote is net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Kan iemand mij misschien vertellen waar de diverse databases worden opgeslagen? zoals muziek en films enzo.

ik heb namelijk een test gedaan met de muziek in MP maar wil graag overnieuw beginnen maar zie geen reset knop of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk OS heb je?

Bij mij stond dit in vista onder

c:\programdata\team mediaportal\mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 13:03
TVgemist werkt helaas niet meer bij mij. Iemand anders ook met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

De RTL en SBS gemist doen het wel, maar de Uitzendinggemist van de publieke omroepen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bS! schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:13:
wij bedoelen dat je op thetvdb.com de serie moet toevoegen :)
De plugin zal hem vervolgens wél vinden. Zo help je meteen alle anderen die deze serie willen toevoegen.
Dank je, inmiddels aangemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Pred87 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Voor imdb info heb ik de knop info'' van mn harmony ingesteld'. Ik neem aan dat jij bedoelt dat wanneer je op enter drukt hij eerst naar de imdb info gaat in plaats van play movie. Ik denk niet dat je dit kunt instellen, maar een andere knop als info instellen op je remote is net zo makkelijk.
Heb jij ondertussen de gekleurde knoppen en de knoppen die in het scherm staan op je harmony al aan de praat gekregen?
Bij mij werken die nog steeds niet in Media Portal. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
bosaap22 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Heb jij ondertussen de gekleurde knoppen en de knoppen die in het scherm staan op je harmony al aan de praat gekregen?
Bij mij werken die nog steeds niet in Media Portal. |:(
Dit lijkt over een eerdere discussie te gaan die ik niet heb gevolgd, maar ik heb een Harmony 525 en mijn rode, groene, gele en blauwe knopjes werken feilloos in MP (0.2.3!); misschien dat ik je kan helpen. Wat is precies je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

een van de oplossingen:

Als je je Harmony instelt als MCE remote en vervolgens IR Server Suite installeert volgens deze guide (via google cache, originele site is down blijkbaar - helaas geen screenshots) dan heb je volledige controle met je harmony - inclusief de kleurtjes (die in elk MP scherm iets anders kunnen doen). De guide is specifiek voor IMON receivers maar het kan ook met andere receivers. Zowieso is IR Server Suite een handige service om te hebben draaien

[ Voor 15% gewijzigd door bS! op 16-07-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 14:21
heeft iemand een idee, hoe je bijvoorbeeld nederland 4 (humor tv, 101, 3 voor 12) en/of andere internet videostreams zijn af spelen?
Bij radio, kun je gewoon de stream url opgeven, bij de tv zenders kan dat dus niet... Ook een playlist werkt niet (wel geluid maar geen beeld), heb ook geen tv kaart (en dus ook geen tv server). Ik weet wel dat Nederland 4 een eigen internetpagina heeft, die ook door mediacenter wordt gebruikt snel een kanaal te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Probleem deels opgelost. Zie post hieronder.

Alvast bedankt!
Tim

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 245956 op 17-07-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

BoardCrusher schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Dit lijkt over een eerdere discussie te gaan die ik niet heb gevolgd, maar ik heb een Harmony 525 en mijn rode, groene, gele en blauwe knopjes werken feilloos in MP (0.2.3!); misschien dat ik je kan helpen. Wat is precies je probleem?
Ik heb 90% van de knoppen werkend, maar nog niet alles werkt zoals het hoort.
Ik citeer even van een andere door mij geplaatste post wat ik heb gedaan:
Ik heb de volgende setup:
Antec Fusion V2
Logitech Harmony 885
Media Portal RC1
Windows XP Pro (SP3)

Om mijn remote werkend te krijgen in MediaPortal moet je even de volgende link aanklikken en de stappen die daar staan volgen en uitvoeren.
Kort gezegd gaat het erom dat je de nieuwste versie van iMON moet hebben geïnstalleerd en een MP-configuratie importeert in dit programma.

Nu heb ik nog de volgende problemen:
  • Als ik op de EXIT toets op mijn remote druk sluit mijn pc helemaal af. Ik krijg de BACKSPACE knop ook niet vervangen door de ESC toets.
  • De toetsen die in het scherm van mijn remote zitten werken niet. Ik kan niet via deze functietoetsen naar bijv. mijn muziek, mijn foto's of sub title gebruiken.
  • De gekleurde knoppen die normaal voor teletekst gebruikt kunnen worden hebben geen functie, of daar kan ik geen functie voor aanwijzen.
Er zijn mensen die deze issues hebben opgelost met dit programma. Dus het zou moeten kunnen werken. Graag hoor ik hoe ze dat hebben gedaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245956

Om nog even terug te komen op het probleem dat ik hierboven beschreef. Ik heb al mijn afleveringen gerenamed (2700+ ... zucht) naar het volgende format: seriename.seizoen-aflevering.extensie

Ik heb hiervoor de volgende parsing regel aangemaakt:

<series>.<season>-<episode>.<ext>

Dit wordt ook zo beschreven door ThaClown.
Bijv. een - toevoegen aan de bestanden tussen de naam en seizoen.
Gebruik Bulk Rename Utility!
Bijv:
G:\\Battlestar Galactica\Season 1\Battlestar Galactica-1.01.avi

De parsing wordt dan:
<series>-<season>.<episode>.<ext>

k zou trouwens geen mappen per seizoen maken, gewoon een map per serie en die aangeven in de plugin, dan kun je ook gemakkelijk bepaalde series updaten/nazien op aantal.
Sommige bestanden moet je echter anders noemen omdat het bijvoorbeeld 2 afleveringen in 1 bestand zijn of omdat het Deel1 en Deel2 in 1 bestand zijn. Hoe doe je dit?

grt,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Er zijn mensen die deze issues hebben opgelost met dit programma. Dus het zou moeten kunnen werken. Graag hoor ik hoe ze dat hebben gedaan. _/-\o_
Belangrijke verschillen tussen jouw configuratie en de mijne:
  • ik gebruik 0.2.3
  • ik heb een Microsoft remote en ontvanger, gebruik daarvan alleen de ontvanger (ontvangst van de Fusion was erg beroerd, moest bijna opstaan om de AB zo te richten dat ie hem pakte; dat lijkt me niet de bedoeling van een AB). Ik gebruik in het geheel geen Imon (VFD wordt door MP zelf gedaan, en IR-ontvanger heb ik dus niet nodig)
Mijn methode was het kiezen van een MS MCE afstandbediening in de Harmony, en in MP de mapping voor de betreffende knoppen instellen. Ik neem aan dat je dat hebt geprobeerd, en dat dat niet werkt in RC1. Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

BoardCrusher schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Belangrijke verschillen tussen jouw configuratie en de mijne:
  • ik gebruik 0.2.3
  • ik heb een Microsoft remote en ontvanger, gebruik daarvan alleen de ontvanger (ontvangst van de Fusion was erg beroerd, moest bijna opstaan om de AB zo te richten dat ie hem pakte; dat lijkt me niet de bedoeling van een AB). Ik gebruik in het geheel geen Imon (VFD wordt door MP zelf gedaan, en IR-ontvanger heb ik dus niet nodig)
Mijn methode was het kiezen van een MS MCE afstandbediening in de Harmony, en in MP de mapping voor de betreffende knoppen instellen. Ik neem aan dat je dat hebt geprobeerd, en dat dat niet werkt in RC1. Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen.
Op de Antec Fusion FAQ site staat ook dit:
My Fusion VFD is not displaying media information. What's up?

The Fusion VFD software displays media playback information it gets from your application. Some applications, like Media Portal, do not provide the playback information of the media files being played, so the VFD is given nothing to show.
Dan heb jij dus geen graphic EQ bijv., of andere media info op je VFD. Klopt dat?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
sl1200 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Op de Antec Fusion FAQ site staat ook dit:

[...]

Dan heb jij dus geen graphic EQ bijv., of andere media info op je VFD. Klopt dat?
wel media info: de external-display plugin die in MP zit (0.2.3, voor RC1 moet je die plugin apart downloaden en installeren) doet dit gewoon goed. Equalizer is me nog niet gelukt, maar daar heb ik ook niet echt naar gekeken; weet niet of dat kan. Overigens heb ik afgelopen weekend RC1 even geinstalleerd (werkte niet snel genoeg goed genoeg, dus weer terug gegaan naar 0.2.3, RC1 doe ik wel een keer als ik meer tijd heb), en daar werkt het display ook goed met de gedownloade plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu alles via USBUIRT en IntelliRemote gedaan maar helaas weer problemen. Sommige toetsen blijven niet werken in mediaportal en vaak moet ik 5x drukken voordat die ook het daadwerkelijk uitvoert (terwijl wel bij iedere druk het lichtje van de USBUIRT oplicht).
Iemand een oplossing voor dit? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

BoardCrusher schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:01:
[...]

wel media info: de external-display plugin die in MP zit (0.2.3, voor RC1 moet je die plugin apart downloaden en installeren) doet dit gewoon goed. Equalizer is me nog niet gelukt, maar daar heb ik ook niet echt naar gekeken; weet niet of dat kan. Overigens heb ik afgelopen weekend RC1 even geinstalleerd (werkte niet snel genoeg goed genoeg, dus weer terug gegaan naar 0.2.3, RC1 doe ik wel een keer als ik meer tijd heb), en daar werkt het display ook goed met de gedownloade plugin.
Je bedoelt CybrDisplay?

Graphical EQ zou moeten werken als je de audio-output via de BASS engine laat verlopen.
Staat in rode koeie-letters halverwege post 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 15:58
Gisteren is RC2 van 1.0 uitgegeven. De datum op de site mag dan wel 11-07 zeggen, maar ik kom er elke dag en weet zeker dat hij er nog niet stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:07
Trial-And-Error aproach:

ik heb Mediaportal 1.0.0.0 RC2 setup afgetrapt vanaf mijn notebook, en geinstalleerd op een folder op mijn server. eerst wilde ik het doen via een hidden share, maar dit werkt niet (als je de share intyped in het pad zet hij hem keurig netjes in c:/Program Files) dus dan maar als gewone share (\\srv\MediaPortal). tijdens de installatie heb ik Instal Watch me laten draaien, en geconstateerd dat hij een aantal keys wegschrijft in register.

de installatie verliep vlekkeloos, echter het opstarten van de app werkt niet.

hierna starten van een mapped network drive werkt ook niet, maar dat kan aan het register liggen. poging 2 volgt:)

Poging 2 (installatie via mapped drive) is ook niet gelukt:(

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
sl1200 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Je bedoelt CybrDisplay?

Graphical EQ zou moeten werken als je de audio-output via de BASS engine laat verlopen.
Staat in rode koeie-letters halverwege post 1 ;)
Klopt, zou moeten werken. Ik weet alleen niet of de versie van CybrDisplay die ik gebruik dit ook ondersteunt, zoals ik zei: ik heb me daar nog niet in verdiept. Misschien toch eens induiken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265327

Kan je RC2 gewoon installeren over RC1 zonder al je movie-data en instellingen te verliezen? Of is er een mogelijkheid deze gegevens eerst te backuppen, maw waar slaagt MP zijn data ergens op?
Ik heb nl. geen zin om terug 5uur lang alle film/muziek te zitten inscannen vanuit IMDB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
RC2 verwijderd RC1. Daar ontkom je niet aan. Ik heb - natuurlijk - alles gebackupt zodat ik ook terug kan.

Na installatie kwam ik er achter dat de languages folder leeggehaald was. Dit resulteerde in problemen (foutmelding in m'n homescreen: myHome.xml invalid / non existant) omdat een plugin - die zijn languages in de language folder zet - niet kon lezen en schijnbaar niet kon substituten.

Heb meteen MP-TV Series geupdate naar de latest SVN release. Leuk die FanArt integratie. Geen gehannes meer met handmatig downloaden en in de juiste map zetten. Nu kan je dus vanuit MP-TV series direct fanart downloaden. Komt overigens van thetvdb af ;)

Dus: Backup Backup Backup!.

Overigens; ik had verder geen problemen. Alle data was nog intact. Echter: TVserver was zijn DB settings kwijt. Moet ik nog fixen, had ik nu even geen zin in.

Maar alle series, films en muziekgegevens waren nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29
Ik gebruik nu nog RC1 met de aeon wide skin. Vraag me alleen af of in het basic screen ook bepaalde zaken te verwijderen zijn. Bijvoorbeeld TV en Weather gebruik ik helemaal niet. In het andere opstartscherm geeft hij deze ook niet weer, maar die is weer lang niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
AgeOfPanic schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:13:
Ik gebruik nu nog RC1 met de aeon wide skin. Vraag me alleen af of in het basic screen ook bepaalde zaken te verwijderen zijn. Bijvoorbeeld TV en Weather gebruik ik helemaal niet. In het andere opstartscherm geeft hij deze ook niet weer, maar die is weer lang niet zo mooi.
AgeOf Panic, kijk even bij de volgende link.

http://forum.team-mediapo...eon-menu-generator-41980/
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Thanks. Echt alles is ook in te stellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265327 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:16:
Kan je RC2 gewoon installeren over RC1 zonder al je movie-data en instellingen te verliezen? Of is er een mogelijkheid deze gegevens eerst te backuppen, maw waar slaagt MP zijn data ergens op?
Ik heb nl. geen zin om terug 5uur lang alle film/muziek te zitten inscannen vanuit IMDB :)
Crap, geinstalleerd en al mijn settings verdwenen... meer dan 300 blu-ray's die ik er handmatig had ingezet |:(

Weet iemand hoe ik deze settings weer terug kan krijgen? Systeem restore werkt niet... snik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Daarom ook altijd backups maken voor je een update doet. Vooral omdat het nog steeds Release Candidates zijn.

Over het algemeen gaat de update wel goed, maar in sommige gevallen ben je je settings kwijt.

En backuppen: Ik raad je sowieso aan je Program Files\Team Mediaportal folder te backuppen en je MP folder in Documents & Settings. Vooral die laatste aangezien daar al je data in zit mbt databases en settings.

Terugkrijgen na dat het gebeurt is is vziw niet mogelijk. Je kan kijken of er nog iets van backups in je Documents & Settings folder staat maar ik vrees het ergste.

[ Voor 16% gewijzigd door Sypher op 19-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
bS! schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Ik heb het prima draaien onder Vista 32-bit - tot voor kort ook gewoon single seat (ben nu over op multi-seat).

Misschien een long shot maar staat Named popes en TCP/IP aan voor SQLEXPRESS?

* Ga naar Start->Prog..->Microsoft SQL Server 2005 -> SQL Server Configuration Manager
* SQL Server 2005 Netwerkconfiguratie -> Protocollen voor SQLEXPRESS
* Zorg dat Named pipes en TCP/IP staan ingeschakeld.

Aantal punten die je ook nog zou kunnen proberen/nalopen:
  • Draait de TV Server service (dus niet de sql processen maar de tvserver.exe)?
  • Werkt de TV Server configuratie zoals verwacht?
  • Check MP logs voor een gedetailleerdere foutmelding wanneer je TV probeert te kijken.
  • Geef het IP op van de machine in plaats van de naam
  • Je zou kunnen proberen om zoals hier beschreven de services aan je firewall toe te voegen al zou dit lokaal niet uit moeten maken (maar je weet maar nooit)
Er zijn nog zat andere zaken te verzinnen maar als het bij mij werkt zou het ook bij jou moeten werken dus hopelijk komen we er uit.
Bedankt voor het meedenken; ik ben echter maar helemaal van MediaPortal afgestapt. Ik ben er serieus een aantal weken regelmatig een paar uurtjes mee bezig geweest om alles uit te zoeken, maar ik wil nu zo langzamerhand niets meer instellen, maar eens genieten van mijn home-theater PC. Daar is het ding toch voor bedoeld, nietwaar?

Een aantal dingen van Mediaportal zijn hardstikke mooi, maar een aantal dingen zijn helaas (voor mij in ieder geval) onacceptabel. De 2 belangrijkste problemen:
1. MP is niet stabiel; m.n. na het uit standby komen vliegen de dumps me om de oren
2. Het TV-gedeelte is veel te ingewikkeld te configureren

MP is sowieso vrij lastig te configureren, maar ja daar ben je dan een tweaker voor denk je dan... Uiteindelijk lukte dat ook wel, behalve de TV.

Goed voorlopig ben ik over naar Vista Media Center; het TV-gedeelte is - letterlijk - binnen 10 minuten aan de praat. Als ik denk aan hoeveel hordes ik nog bij MP zou moeten nemen. VMC heeft ook weer nadelen, daar niet van, maar het werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:04
Ik heb geprobeerd up te daten naar RC2 maar blijf steeds vastlopen bij het installeren van monochrome skin. Ik krijg steeds één of andere vage directx error. Natuurlijk is het wel slim van de MP om de error te verbergen achter een splach-screen.
Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08290/mediaportal100.jpg
Iemand een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:07

jmk

jos707 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:40:
Ik heb geprobeerd up te daten naar RC2 maar blijf steeds vastlopen bij het installeren van monochrome skin. Ik krijg steeds één of andere vage directx error. Natuurlijk is het wel slim van de MP om de error te verbergen achter een splach-screen.
[afbeelding]
Iemand een oplossing hiervoor ?
start Notepad.
Zorg dat het error-venster(dat je niet kan zien) actief is op de "voorgrond"
druk op Ctrl+C
zorg dat Notepad op de voorgrond staat
Druk op Ctrl+V

Als het goed is kan je de error nu lezen...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die ook usbuirt gebruiken icm mediaportal:
Ik heb gemerkt dat het via mediaportal zelf niet goed werkt (enkele functies ontbreken gewoon) en via Girder/Intelliremote kreeg ik het ook niet goed.

Daarom heb ik gisteren een programma geschreven wat blijkbaar (voor mij) wel perfect werkt en mooi samenwerkt met mediaportal (en andere programma's). Als er iemand geinteresseerd is kunnen ze het laten weten dan kun je mee uitproberen. Het is nog niet heel gebruiksvriendelijk maar ik heb nu mijn usbuirt + harmony 855 + mediaportal wel perfect werkend (iets wat met girder/intelliremote/mediaportal remote niet lukte).

Dus als iemand het mee wilt gebruiken/bugtesten, laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Wat gebruiken jullie om deftig ondertitels te krijgen bij MP onder Vista?

Ik heb als videobestanden:

- MKV Met ingebouwde subs
- MKV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie
- WMV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie

- Als ik de laatste DirectVobSub (2.38) als post-processing filter instel dan werken sommige films niet meer met een vage foutmelding in de log.
- MediaPortal zelf ziet de losse .srt file niet.

Als videocodec gebruik ik ffdshow.

edit: heb dit probleem met RC1 en nu met RC2 en alle andere interim builds

[ Voor 7% gewijzigd door Robbeke op 20-07-2008 20:46 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Robbeke schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:42:

- Als ik de laatste DirectVobSub (2.38) als post-processing filter instel dan werken sommige films niet meer met een vage foutmelding in de log.

Wat als je die MPV codec gebruikt met de ingebouwde functie voor subs? Werkt hier prima, zelfs support voor kleuren in de subs :)

Zowel .sub als .srt worden hier feilloos opgepikt en afgespeeld met MPV, Cyberlink en Purevideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 11-06 10:04
jmk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:02:
[...]

start Notepad.
Zorg dat het error-venster(dat je niet kan zien) actief is op de "voorgrond"
druk op Ctrl+C
zorg dat Notepad op de voorgrond staat
Druk op Ctrl+V

Als het goed is kan je de error nu lezen...
Thx. Is in orde ondertussen. Oplossing was updaten naar SP3 (winXP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sypher schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:27:
Daarom ook altijd backups maken voor je een update doet. Vooral omdat het nog steeds Release Candidates zijn.

Over het algemeen gaat de update wel goed, maar in sommige gevallen ben je je settings kwijt.

En backuppen: Ik raad je sowieso aan je Program Files\Team Mediaportal folder te backuppen en je MP folder in Documents & Settings. Vooral die laatste aangezien daar al je data in zit mbt databases en settings.

Terugkrijgen na dat het gebeurt is is vziw niet mogelijk. Je kan kijken of er nog iets van backups in je Documents & Settings folder staat maar ik vrees het ergste.
Bedankt voor je advies, ga ik nu zeker doen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:07

jmk

Robbeke schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:42:

Ik heb in het verleden wel vaker gemerkt dat spelers moeite hebben met externe subtitles(.SRT file) icm met interne subtitles(in de MKV files).

Misschien is het een goed idee om in een mkv demuxer de srt toe te voegen, zodat het een interne subtitle wordt? Kan je meteen jouw favoriete sub op nr 1 zetten, zodat die automatisch wordt gebruikt...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Heren,

Ik heb een Hauppage PVR-150 (niet de MCE editie) en een Harmony 525 Advanced Universal Remote. Als ik mijn Harmony configureer dat hij moet communiceren met een PVR-150 en mediaportal configureer dat er sprake is van een PVR-150, gebeurd er vrij weinig. Met mediacenter was het geen probleem maar met mediaportal is het een no-go. Ik heb echt alle forums afgezocht en ontzettend veel drivers en andere ellende geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het even een paar maanden laten rusten, want avonden lang kloten gaat je niet in de koude kleren zitten ;) Iemand bekend met dit probleem?

Zo niet, dan wil ik eigenlijk gewoon een aparte IR ontvanger kopen waarmee mijn Harmony Remote kan communiceren ism mediaportal. Heeft iemand suggesties voor zo'n ir ontvanger die compatible is met de harmony & mediaportal?

Thanks,

Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chiels schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:05:
Heren,

Ik heb een Hauppage PVR-150 (niet de MCE editie) en een Harmony 525 Advanced Universal Remote. Als ik mijn Harmony configureer dat hij moet communiceren met een PVR-150 en mediaportal configureer dat er sprake is van een PVR-150, gebeurd er vrij weinig. Met mediacenter was het geen probleem maar met mediaportal is het een no-go. Ik heb echt alle forums afgezocht en ontzettend veel drivers en andere ellende geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het even een paar maanden laten rusten, want avonden lang kloten gaat je niet in de koude kleren zitten ;) Iemand bekend met dit probleem?

Zo niet, dan wil ik eigenlijk gewoon een aparte IR ontvanger kopen waarmee mijn Harmony Remote kan communiceren ism mediaportal. Heeft iemand suggesties voor zo'n ir ontvanger die compatible is met de harmony & mediaportal?

Thanks,

Chiel
zie:
Anoniem: 58225 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:36:
Voor de mensen die ook usbuirt gebruiken icm mediaportal:
Ik heb gemerkt dat het via mediaportal zelf niet goed werkt (enkele functies ontbreken gewoon) en via Girder/Intelliremote kreeg ik het ook niet goed.

Daarom heb ik gisteren een programma geschreven wat blijkbaar (voor mij) wel perfect werkt en mooi samenwerkt met mediaportal (en andere programma's). Als er iemand geinteresseerd is kunnen ze het laten weten dan kun je mee uitproberen. Het is nog niet heel gebruiksvriendelijk maar ik heb nu mijn usbuirt + harmony 855 + mediaportal wel perfect werkend (iets wat met girder/intelliremote/mediaportal remote niet lukte).

Dus als iemand het mee wilt gebruiken/bugtesten, laat maar weten
en je vindt usbuirt op: www.usbuirt.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Thanks voor je snelle reactie Virus3000765. Alleen zo te zien is die USB-UIRT alleen via die website te krijgen, en om eerlijk te zijn vind ik 70 dollar voor een IR ontvanger wel erg prijzig. Werkt een ontvanger zoals bijv. de OVU4003/00 niet? Want dan ben ik met een tientje klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32373

De uitzendinggemist plugin werkt weer!

Download hier de laatste versie.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Sypher schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:27:
Kan wel zijn maar het is wel verdomde irritant dat je tussen rc1 en rc2 weer alles opnieuw kan instellen.
Ik update alleen maar om dat het weersverwachting gedeelte al een tijd stuk is, dat doet het nu gedeeltelijk...
Maar het geluid doet het even niet meer :( kommer, kwel, klaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
Heb een beetje getest en de reden waarom bepaalde films niet wilden afspelen is omdat ik als post-processing filter de auto-loading versie van DirectVobSub had gezet, en dit moet de standaard versie zijn. Nu werkt het wel.

Ik heb wel nog een vervelend probleem met DVD navigator. Ik gebruik de ingebouwde MP navigator en soms krijg ik geen beeld (enkel zwart beeld). Als ik dan stop en de DVD terug start werkt het wel. Ook werken de menu's niet goed, zo zie ik niet wat momenteel geselecteerd is...
Ik heb al geprobeerd met InterVideo WinDVD en Cyberlink PowerDVD als navigator, maar bij beiden flikkert het scherm enorm. (Vista SP1 x32).

Wat gebruiken jullie zoal als DVD Navigator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chiels schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:49:
Thanks voor je snelle reactie Virus3000765. Alleen zo te zien is die USB-UIRT alleen via die website te krijgen, en om eerlijk te zijn vind ik 70 dollar voor een IR ontvanger wel erg prijzig. Werkt een ontvanger zoals bijv. de OVU4003/00 niet? Want dan ben ik met een tientje klaar ;)
klopt maar voor usbuirt heb je meestal overal wel support + is de ontvanger ook echt wel goed (ontvangt echt van ver/niet mikken etc).

Ik heb geen idee of het ook goed mogelijk is met zoiets als die philips maar voor dat geld kun je natuurlijk altijd proberen :).

Mijn software zal er voorlopig wel (nog) niet op werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb media portal draaien op een Intel d201gly2 bord. (1,2 ghz) opzich draait windows perfect. maar zodra ik media portal opstart en door de menu's ga scrollen gebruikt hij 100% cpu kracht.

Dit maakt media center sloom. Enig idee hoe ik dit kan verbeteren? :9

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bouwfraude schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Kan wel zijn maar het is wel verdomde irritant dat je tussen rc1 en rc2 weer alles opnieuw kan instellen.
Ik update alleen maar om dat het weersverwachting gedeelte al een tijd stuk is, dat doet het nu gedeeltelijk...
Maar het geluid doet het even niet meer :( kommer, kwel, klaag.
oh f*ck is dat echt? Maw al je plugins opnieuw gaan instellen ?? Dat zie ik wel niet zo direct zitten. Alles werkt nu vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 13:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(jarig!)
tomic schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:03:
Ik heb media portal draaien op een Intel d201gly2 bord. (1,2 ghz) opzich draait windows perfect. maar zodra ik media portal opstart en door de menu's ga scrollen gebruikt hij 100% cpu kracht.

Probeer een skin die weinig eist van je pc. Er zijn een aantal te vinden op de mediaportal site die weinig schijnen te eisen van je pc, misschien dat dit scheelt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Mijn Portal ging ook sloom op een 3 GHz P4HT met 1 GB geheugen. Echt een bloated pakket, maar nu ben ik van de AEON skin overgestapt op de Monochome skin en dat helpt flink. Toch blijf ik het bloated vinden, maarja het werkt :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Ik heb het forum en WiKi van Mediaportal al aardig doorgespit, maar krijg het geheel niet goed werkend.
De software is geinstalleerd en kan via "TV-server configuration" scannen naar zenders (al zie ik dat na een scan lang niet alle zenders aanwezig zijn). Als ik de configuration afsluit en start de MediaPortal, dan krijg ik geen beeld (blijft zwart).
Ik gebruik een PVR150 Hauppauge kaart en alleen de drivers zijn geinstalleerd voor deze kaart.

Is er ergens een duidelijke installatie en configuratie handleiding ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Joepv schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:40:
Mijn Portal ging ook sloom op een 3 GHz P4HT met 1 GB geheugen. Echt een bloated pakket, maar nu ben ik van de AEON skin overgestapt op de Monochome skin en dat helpt flink. Toch blijf ik het bloated vinden, maarja het werkt :)
Ik zal ook eens een skin proberen die minder vraagt het is idd bloated, is er geen alternatief? Ik heb ooit eens gehoord van media center in vista :+ en xp? 8)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:16

Zewatanejo

Fine Thanks!

Iemand hier die de simpleMP skin gebruikt?
Ik gebruikte deze altijd, maar heb nu 1.0.0.0 RC2 geinstalleerd, waarbij de skin niet ondersteund wordt. Via het mediaportal forum heb ik nog nergens een RC2 versie van de simpleMP skin gevonden.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
straffe_hendrik schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:50:
Iemand hier die de simpleMP skin gebruikt?
Ik gebruikte deze altijd, maar heb nu 1.0.0.0 RC2 geinstalleerd, waarbij de skin niet ondersteund wordt. Via het mediaportal forum heb ik nog nergens een RC2 versie van de simpleMP skin gevonden.
probeer het eens door de ignore-knop te kiezen. Na een paar keer krijg je de optie om de waarschuwing niet langer weer te geven voor die skin. Als het goed werkt dan zou ik me er verder geen zorgen om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Even een vraag over het uitschakelen van Vista Media Center. Als ik start --> run --> en dan gpedit.msc doe, kan Windows dit niet vinden. Weet iemand een andere manier. Heb niet zoveel zin om daar Vista Manager helemaal voor te installeren. Krijg nu trouwens ook nog geen reactie van Media Portal als ik op de groene knop druk, terwijl ik MPTray al wel heb geinstalleerd.

[ Voor 102% gewijzigd door AgeOfPanic op 24-07-2008 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248819

tomic schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:03:

Wat voor videokaart heb je? Ik heb een tijdje geprobeerd om MP te draaien met een onboard video (Intel 865 of zo iets) Het werkte wel, maar sommige schermen in BlueTwo waren altijd 100% CPU. Ik heb toen de goedkoopste videokaart (FX5200) gekocht. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
@ Thaclown

Ik was wat op zoek naar info over Mediaportal 2 en ik kwam toen dit forum tegen. Misschien is het wel handig om te vermelden in de TS.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268835

Hoi Ik vind dit een prachtig alternatief,alleen heb ik er nog niet zo veel verstand van hoe dat ik dat allemaal moet installeren,dus daarom mijn vraag zou U mijn (tegen eventuele betaling)mijn een compleet werkende programma kunnen toesturen.Gr.Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:16

Zewatanejo

Fine Thanks!

Anoniem: 268835 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:
Hoi Ik vind dit een prachtig alternatief,alleen heb ik er nog niet zo veel verstand van hoe dat ik dat allemaal moet installeren,dus daarom mijn vraag zou U mijn (tegen eventuele betaling)mijn een compleet werkende programma kunnen toesturen.Gr.Gerard
Ik zou onweer verwachten vanavond...Hoop dat je bliksem afleiders hebt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Anoniem: 268835 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:
@tha_clown Je hebt er in iedere geval 1 klant bij voor je PCbyMP ;)

Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.