Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
haha idd, PCbyMP gaat binnenkort van start... ben benieuwd of er markt voor is...
@warmup67: Dit forum is bedoelt voor Tweakers die zelf MediaPortal willen installeren, als je alles werkend wilt krijgen dan zul je complete HTPC moeten kopen. Stuur mij even een bericht als je hierin interesse hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door ThaClown op 24-07-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howla... bug ontdekt:

MediaPortal crashed bij het uit S3 standby komen; iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 03:10:
Ik krijg de ASIO setting maar niet werkend in MP. Heb alles al geprobeerd:
- dan heb ik dezelfde instellingen geprobeerd met de PureAudio plugin --> crasht
Kan iemand mij zeggen wat het probleem kan zijn. Ik gebruik vista ultimate SP1
Een beetje late reply, maar ik vroeg me af of je dit nog opgelost hebt en zo ja hoe? Heb een soortgelijk probleem met de PureAudio plugin. ASIO4all werkt goed met Foobar, maar bij de PureAudio plugin binnen MP crasht deze. (Vista Premium home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

ThaClown schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:34:
haha idd, PCbyMP gaat binnenkort van start... ben benieuwd of er markt voor is...
[...]
Ik denk het wel; tenminste, ik ken 2 mensen in mijn kennissenkring die het concept HTPC helemaal geweldig vinden (na het in werking te hebben gezien bij mij thuis) en zouden dat graag zelf ook willen, maar zonder al die "rompslomp" van het instellen.
Ik vraag me af hoe je dat dan wilt aanpakken, want je kunt in het begin eenmalig alles voor iemand instellen, maar als diegene (een MP-noob dus) later zelf eigen media wilt toevoegen of iets toch niet helemaal fijn vindt werken...? Moet ie dan weer naar de "dealer"? :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Nou, ik ben een uitgebreide handleiding aan het maken (sleep de film in die map, hoe zet je muziek op de HTPC, etc.), maar alles is al ingesteld als ik het aflever en werkt dus.
Ook ga ik niet moeilijke plugins leveren ofzo, alleen wat ECHT werkt.

Ik ga ervan uit dat mensen die het kant en klaar kopen niet zullen gaan tweaken of updaten... als ze dit wel doen geef ik geen garantie meer op de werking van de software.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaClown op 25-07-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 19:51

bS!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:29:
Howla... bug ontdekt:

Ik heb dit ook weleens gehad.. als ik via me remote standby ga dan crasht MP bij het returnen.. echter als ik via MP via de ( | ) menu optie op SLAPEN klik (en dus in S3 gaat) dan werkt het wél goed bij het waken. Even kort door de bocht lijkt het dus dat wanneer hij buiten MP om in standby gaat er bepaalde dingen in MP niet goed gaan.
ThaClown schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:34:
Ik loop al sinds ik met mijn eigen HTPC bezig ben met hetzelfde concept in me hoofd ;) De juiste hardware uitzoeken is inmiddels een eitje geworden. Mits de hardware niet teveel verschilt zou je redelijk standaard configuraties kunnen maken waar de normale user meteen mee aan de slag kan. In mijn omgeving zijn er ook mensen enthousiast over zo'n HTPC maar zien het niet zitten om bv MP helemaal te configureren. Een stabiel voor geteste configuratie kunnen uitrollen is dan ideaal.

Ow en wat misschien handig is om die initiele installatie uiteindelijk op een verborgen partitie als backup te bewaren. Zo kunnen mensen nog wel sleutelen.. mocht het fout gaan dan kunnen ze bij het booten even een F toets indrukken en voila de initiele installatie wordt weer teruggezet.

[ Voor 48% gewijzigd door bS! op 25-07-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:13:
Nou, ik ben een uitgebreide handleiding aan het maken (sleep de film in die map, hoe zet je muziek op de HTPC, etc.), maar alles is al ingesteld als ik het aflever en werkt dus.
Ook ga ik niet moeilijke plugins leveren ofzo, alleen wat ECHT werkt.

Ik ga ervan uit dat mensen die het kant en klaar kopen niet zullen gaan tweaken of updaten... als ze dit wel doen geef ik geen garantie meer op de werking van de software.
Ben dan wel benieuwd welke tv kaarten jij in combinatie met MP gaat leveren voor het ontvangen van digitale kabel tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Nou Digitale TV ondersteun ik dan ook niet (werkt gewoon nog niet optimaal zonder problemen), als mensen dit echt willen kan ik het doen voor ze maar het wordt geen standaard optie denk ik..

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 25-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daarom durf ik het ook niet aan om MP te installeren op mijn HTPC, ik heb 2x FloppyDTV-C.
Op mijn gewone pc heb ik wel MP geinstalleerd, om er wat mee te experimenteren. Het is zo veel leuker dan vista media center... maar ja stabiliteit is natuurlijk erg belangrijk als je HTPC in de woonkamer staat.
Jammer, hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Ik heb een FloppDTV-C (en Ziggo als kabelaar) en bij mij is het toch vrij stabiel (SD + HDTV). Ik heb de TVServer wel op mijn Windows Home Server draaien zodat mijn HTPC uit kan als ik op wil nemen. Het enige probleem wat ik eens in de zoveel tijd weleens heb is dat hij sommige kanalen ineens niet meer kan vinden.. nu bv Nick Jr die ineens No Audio/Video detected gaf, maar na een rescan van het kanaal werkt het dan weer (of dit nou door een wijziging bij Ziggo komt of door de TVServer weet ik dus niet)

[ Voor 9% gewijzigd door bS! op 25-07-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@bs!:
Ik heb exact het zelfde (Server met Floppy DTV-C en een client) maar moet dus af en toe herscannen, en ik vind niet dat dit zou moeten bij HTPC's die "kant en klaar" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Same here, afgelopen week nog met rtl8 (bleek verplaatst te zijn naar een andere frequentie).

Zie deze post van ArChie uit het "DVB-C op PC" topic, met daarin een uitleg waarom gecertificeerde decoders hier geen last van hebben,

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41
Ok, ben nu zover dat Media Center niet meer opstart als ik op de Media Center knop van mijn Logitech Dinovo Mini klik. Heb uiteindelijk een registry sleutel toegevoegd, die ik via deze site Digital Life heb gevonden.
Eerst kreeg ik een foutmelding als ik op de MCknop drukte, maar nu het herinstalleren van MPTray is dat verdwenen. Het enige probleem is nu nog dat MediaPortal dan niet opstart. Heb MPfocus al geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Heeft iemand nog een tip?
Zijn er trouwens verder mensen die de Logitech Dinovo Mini in MP gebruiken? Zou graag zien dat de Play/Pause knoppen ed ook werken, maar tot nu toe is me dat niet gelukt. Doe nu het meeste via de sneltoetsen en de controlbalk boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

ThaClown schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:35:
@bs!:
Ik heb exact het zelfde (Server met Floppy DTV-C en een client) maar moet dus af en toe herscannen, en ik vind niet dat dit zou moeten bij HTPC's die "kant en klaar" zijn...
Nee ik zou dat ook unsupported laten :) Ik zit op het moment te kijken of ik een geautomatiseerde oplossing hiervoor kan vinden.. on demand laten rescannen.. of gewoon elke nacht een rescan schedulen.

en nog zoiets.. als je het HD pakket hebt bij Ziggo dan heb je tweemaal het History Channel (eentje SD en eentje HD) .TV Server scant dit echter in als één kanaal - althans zo lijkt het. Omdat het kanaal dezelfde naam heeft slaat hij dubbele records op in de database maar hij leest ze vervolgens enkel uit. Een van de twee frequenties wint het dan van de ander en heb je dus een kanaal minder.
Met een database "hack" kan ik de kanalen dan splitsen zodat ik ze alsnog afzonderlijk in me tv guide hebt en ook aparte EPG data krijg. Dit is een TV Server bug volgens mij.

Mijn vriendin klaagt gelukkig niet meer dus dat is een teken dat mijn configuratie vrij stabiel is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

AgeOfPanic schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:10:
Zou graag zien dat de Play/Pause knoppen ed ook werken, maar tot nu toe is me dat niet gelukt. Doe nu het meeste via de sneltoetsen en de controlbalk boven in het scherm.
Probeer eens MP Configuratie -> Remote -> General HID aan te zetten volgens mij activeer je zo de standaard play/volume controlss die je op de meeste keyboards vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ik lees de laatste tijd heel veel problemen met een FloppyDTV-C kaart icm Media Portal.
Het valt mij ook op dat dit vaak in combinatie met Ziggo is.

Nu heb ik geen Ziggo maar CaiWay en nu vraag ik mij af of er mensen zijn in het Caiway gebied die ook een FloppyDTV-C met MP gebruiken en of er dan ook problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41
bS! schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:32:
[...]

Probeer eens MP Configuratie -> Remote -> General HID aan te zetten volgens mij activeer je zo de standaard play/volume controlss die je op de meeste keyboards vind.
Cool, nu werken de knoppen inderdaad. Nu nog een oplossing vinden voor de MCE knop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand snel vertellen hoe ik in MP het geconfigureerd krijg dat de subs automatisch worden ingeladen bij het opstarten van een film of TV-serie epi :?

Al mijn subs hebben dezelfde benaming als de film en staan in hun repectievelijke mappen.

edit:
found it ... ik moest ze nog enablen in ffd-show

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond!

Ik heb sinds gisteren opeens een bizar probleem met audio binnen Media Portal. Ik heb media portal rc 1.0 geinstalleerd met een recente svn (2 weken oud). Sinds gisteren heb ik opeens het mooie probleem dat mijn audio ongelovelijk zacht staat.

In de windows omgeving is de audio prima op orde. Maar zogauw ik MP opstart is het fluisterzacht. Ik gebruik de MCE remote en daarmee kan je ook de audio regelen. Echter, op een of andere manier krijg ik de audio niet verder dan 3 streepjes van links (praktisch uit dus). Het wil gewoon niet verder.

Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt of hoe je dit kan oplossen?

Groeten,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik heb een nieuwe videokaart met hardware decoding (Sapphire Radeon HD4850). Hoe stel ik in dat hij via de chip decodeert ipv CoreAVC of een andere software codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Molybdenum:
Een HD kaart kan alleen via Hardware accelereren met gebruik van de juiste software, de meeste mensen gebruiken PowerDVD.
Hiervoor moet je PowerDVD als H264 codec gebruiken en DVXA in de configuratie van PowerDVD aanzetten.
Verder kun je GEEN extra filters activeren helaas (dus geen subs dmv FFDShow), dan wordt DXVA uitgeschakeld.

Werkt verder wel prima, ik heb een HD2400 en gebruik DXVA voor mijn 1080P bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:58:
Goedeavond!

Ik heb sinds gisteren opeens een bizar probleem met audio binnen Media Portal. Ik heb media portal rc 1.0 geinstalleerd met een recente svn (2 weken oud). Sinds gisteren heb ik opeens het mooie probleem dat mijn audio ongelovelijk zacht staat.

In de windows omgeving is de audio prima op orde. Maar zogauw ik MP opstart is het fluisterzacht. Ik gebruik de MCE remote en daarmee kan je ook de audio regelen. Echter, op een of andere manier krijg ik de audio niet verder dan 3 streepjes van links (praktisch uit dus). Het wil gewoon niet verder.

Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt of hoe je dit kan oplossen?

Groeten,
Tim
Ik heb een soortgelijk probleem, bij mij werkt het in eerste instantie goed, maar na een tijdje of nadat ik de HTPC in standby heb gehad kan ik mijn volume alleen nog zachter zetten. Harder gaat dus niet meer en ook mute doet het niet. Volgens mij ligt dit aan RC1, want ik heb het al met meerdere SVN's maar voor RC1 had ik er geen last van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik had er ook last van. Heb het een keer opgelost, maar weet niet precie smeer hoe.
Geloof dat je ergens in de in de instellingen kunt keizen voor "system audio" of "wave".

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
ThaClown schreef op maandag 28 juli 2008 @ 07:28:
@Molybdenum:
Een HD kaart kan alleen via Hardware accelereren met gebruik van de juiste software, de meeste mensen gebruiken PowerDVD.
Hiervoor moet je PowerDVD als H264 codec gebruiken en DVXA in de configuratie van PowerDVD aanzetten.
Verder kun je GEEN extra filters activeren helaas (dus geen subs dmv FFDShow), dan wordt DXVA uitgeschakeld.

Werkt verder wel prima, ik heb een HD2400 en gebruik DXVA voor mijn 1080P bestanden.
Oke, dat wist ik niet: hartstikke bedankt! :)
Ik neem aan dat ATI ook de nodige support software heeft om hardware-matig te decoden? Dan hoef ik niet een extra applicatie te kopen namelijk. Ik ga het eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mediaportal geinstalleerd, ziet er op zich wel leuk uit. Heb geprobeerd een x264 filmpje (Earth) af te spelen, maar dat ziet er goed beroerd uit, ondanks de PowerDVD codecs. Zwart is grijs, en ik zie artefacten.

Als ik het met VLC afspeel heb ik dat niet en ziet het er echt subliem uit, maar het beeld schokt een beetje.

Config:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
Windows XP SP3

Iemand een tip om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-01 12:17
Het is misschien ouderwets hoor, maar ik wil wel eens een cd-tje afspelen op mijn HTPC.
Nu lukt dit allemaal wel, alleen, kan het ook simpeler.
Kan ik zonder mijn TV aan te hoeven zetten (en nee ik heb geen klein scherm in mijn HTPC-behuizing) via een sneltoets van mijn remote ofzo het afspelen van een CD starten.
Ik weet dat mediaportal het "ziet" als er een audio CD in wordt gedaan en vraagt of hij moet beginnen met afspelen....
Maar ik wil mijn TV niet aan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@arteq:
Is echt niet ouderwets hoor!
In de MP config onder 'Music' kun je ergens autoplay Audio-cd (of iets dergelijks) aanvinken zodat CD's gelijk spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 28-07-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 08:36
Mr.MarQuez schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:24:
heey mensen,

ik ben nu al tijdje dit forum aan volgen en heb beide delen zo goed als helemaal gelezen.. maar zit toch met enkele probleempjes...

als eerste heb ik een hoop problemen met verschillende tv kanalen die geen geluid geven of geen/hangend beeld icm geen geluid. gaat om volgende zenders discovery world en sience, eurosport, eurosport 2 en private spice en zo zijn er nog wel een deel wat niet werken.

heb een floppy dtv c kaart met laatste software drivers alphacrypt met driver 3.14 en draai vista 32bit

herzoeken van zenders heeft geen effect gehad. overgrote deel van zenders werkt wel perfect.
Indien je net als ik Onboard Video gebruikt dan is de oplossing het in de Bios specificeren van de hoeveelheid videogeheugen. De Auto setting leverde bij mij hetzelfde probleem op als jij hierboven beschrijft.

Moederbord van mijn HTPC systeem: GA-MA78GM-SH2.
Ik gebruik daarnaast de F5 bios. Maar of dat van invloed is durf ik niet te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Klapperman op 28-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:29:
Ik heb gister mediaportal geinstalleerd, ziet er op zich wel leuk uit. Heb geprobeerd een x264 filmpje (Earth) af te spelen, maar dat ziet er goed beroerd uit, ondanks de PowerDVD codecs. Zwart is grijs, en ik zie artefacten.

Als ik het met VLC afspeel heb ik dat niet en ziet het er echt subliem uit, maar het beeld schokt een beetje.

Config:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
Windows XP SP3

Iemand een tip om dit te verhelpen?
Voor de artifacts heb ik (nog) geen verklaring maar het zwart/grijs probleem is bekend en kan verholpen worden met instellingen. Het is alleen even uitzoeken waar je de instelling moet doen (hardware óf codec óf tv etc..). Lees deze thread eens door aangezien hier alle mogelijkheden instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

straffe_hendrik schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:04:
Ik had er ook last van. Heb het een keer opgelost, maar weet niet precie smeer hoe.
Geloof dat je ergens in de in de instellingen kunt keizen voor "system audio" of "wave".
Hoi Hendrik en Ruben,

Bedankt voor de reactie en tip! Ik ben even alle opties die ik nog niet doorlopen was in de MP config nagelopen en onder General config heb je idd onder Volume Settings de opties voor Scaling en Control en dus voor System Audio en Wave. Na terugzetten op Vista (scale) en Master Volume (Control) werkte alles weer prima!!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Even kort offtopic (sorry):
Wat is waarschijnlijk de reden van het volgende:

Mijn HTPC had met de hitte van de afgelopen dagen af en toe last van spontane uitval (schakelde zichzelf automatisch uit)
Nu is dit tot mijn schrik dit gisteren weer gebeurt en nu gaat de HTPC niet meer aan...
Doet helemaal niets meer als op op de aanknop druk. Ik ben bang voor een doorgebrand/oververhit onderdeel.

Wat is het meest waarschijnlijk? een kapot moederbord? of processor? iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Als het ding zichzelf uitschakelt (afsluiten bedoeld je dan?) dan zou ik eerder denken aan het moederbord dan aan de CPU.
Als je HTPC gewoon spontaan uitgegaan (dus niet netjes afgesloten) kan het natuurlijk ook de PSU zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Nee gaat ineens op zwart (nu dus definitief), ik zal als eerste eens gaan testen met een andere PSU idd... dat zou wel fijn zijn al dat het enige is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bS! schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Voor de artifacts heb ik (nog) geen verklaring maar het zwart/grijs probleem is bekend en kan verholpen worden met instellingen. Het is alleen even uitzoeken waar je de instelling moet doen (hardware óf codec óf tv etc..). Lees deze thread eens door aangezien hier alle mogelijkheden instaan.
Thnx, dat loste idd het probleem op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 17:05
Klapperman schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Indien je net als ik Onboard Video gebruikt dan is de oplossing het in de Bios specificeren van de hoeveelheid videogeheugen. De Auto setting leverde bij mij hetzelfde probleem op als jij hierboven beschrijft.

Moederbord van mijn HTPC systeem: GA-MA78GM-SH2.
Ik gebruik daarnaast de F5 bios. Maar of dat van invloed is durf ik niet te zeggen.
ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door andere audio codec te gebruiken. er waren een paar die dit probleem veroorzaakten, weet even niet meer welke. sinds kort ook ac3 filter geinstalleerd voor hd kanalen en hierbij werkt het ook nog steeds. die optie in bios had ik al in begin bij installatie omgezet naar 256 mb. denk dat het booten via f5 optie niet veel uitmaakt.

enige problem dat ik nog steeds heb is dat na uit slaapstand te komen het volume niet meer meer werkt. zie wel in mp dat volume harder en zachter gaat maar als ik bij mixer in windows kijk is hij niet meer gelinkt. iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:12

Diamon

The Weird One

Ik heb afgelopen weekend MP geinstalleerd op Windows XP Pro, met alle SP geinstalleerd (behalve gehele SP3, IE7 en Windows Search).
Ben nu aan het stoeien met welke codec's ik zal installeren. Ga MP niet gebruiken voor afspelen of opnemen van HD materiaal. Tis alleen voor afspelen van dvd's/avi/xvid/divx en het opnemen en terug kijken van tv materiaal.

Ik loop nu steeds stuk op de codec's. Ik krijg geen vloeiend beeld als ik tv kijk in preview, maar als ik full screen doe, is het beeld wel vloeiend. Wanneer ik een avi/xvid/divx afspeel, dan flikkeren de bovenste en onderste blauwe balk (zwart gedeelte blijft normaal, maar zou ook niet te zien zijn. Er is ook geen beeld te zien.

Heb al lopen zoeken enzo, maar kan niet een duidelijke how to ofzo vinden, welke codec's en wanneer te gebruiken. En dan natuurlijk nog het instellen van welke codec te gebruiken en waarvoor.

Iemand die deze symptomen kent en/of antwoord kan geven op de andere vragen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Welke versie heb je geinstalleerd (RC1 / RC2)
  • Hoe ziet je hardware eruit?
  • Vanuit Mediaplayer of VLC spelen de video's wel goed?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Question Mark schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:55:
  • Welke versie heb je geinstalleerd (RC1 / RC2)
  • Hoe ziet je hardware eruit?
  • Vanuit Mediaplayer of VLC spelen de video's wel goed?
De versie die geinstalleerd staat is RC2.
Mijn hardware bestaat uit:
MSI MEGA 651 + een 2.8Ghz cpu
1Gb RAM
250Gb HD
PVR150 Hauppauge WinTV (zonder radio)
NVIDIA GeForce2 MX200 (tft en tv-out wordt gebruikt)

Wanneer ik met Mediaplayer en/of VLC dvd's of avi of zoiets afspeel over het netwerk, gaat het zonder problemen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens de requirements heb je minimaal een videokaart nodig met 128 MB geheugen, die directx9 compatible is.

Bij mijn weten heeft een Geforce2MX maximaal 64 MB geheugen. Dat kan een mogelijke oorzaak voor je problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
Buzzie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:15:
Ik lees de laatste tijd heel veel problemen met een FloppyDTV-C kaart icm Media Portal.
Het valt mij ook op dat dit vaak in combinatie met Ziggo is.

Nu heb ik geen Ziggo maar CaiWay en nu vraag ik mij af of er mensen zijn in het Caiway gebied die ook een FloppyDTV-C met MP gebruiken en of er dan ook problemen zijn.
Ik heb Caiway en een floppy dtv. Nog geen problemen gehad.
Het zoeken naar de juiste zenders is even proberen, maar zeer zeker uit te komen!

Ik moet zeggen, dat heel mediaportal incl alle plugins en skins redelijk vlekkeloos is....
dit moet ik nu wel ff af kloppen
Zeker dit topic (de hulp van ThaClown) heeft mij erg geholpen, bij alle installaties en tuning-projecten!!!!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
ThaClown schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:32:
@arteq:
Is echt niet ouderwets hoor!
In de MP config onder 'Music' kun je ergens autoplay Audio-cd (of iets dergelijks) aanvinken zodat CD's gelijk spelen.
Tnx, ThaClown...werkt perfect.
Dit was het enige minpuntje, dat ik nog niet goed had.
Het werd ook tegen me gebruikt, door mijn vriendin, die het niet echt nodig vond.....zo'n HTPC.
Maar nu moet ze wel toegeven dat het wel erg mooi en makkelijk is!!!

wat info over mijn build: link

edit: added link

[ Voor 9% gewijzigd door arteq op 31-07-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mooi dat alles werkt, glad to help!
Arteq: mooie build! heb je geen foto's?

[ Voor 36% gewijzigd door ThaClown op 31-07-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
arteq schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Ik heb Caiway en een floppy dtv. Nog geen problemen gehad.
Het zoeken naar de juiste zenders is even proberen, maar zeer zeker uit te komen!

Ik moet zeggen, dat heel mediaportal incl alle plugins en skins redelijk vlekkeloos is....
dit moet ik nu wel ff af kloppen
Zeker dit topic (de hulp van ThaClown) heeft mij erg geholpen, bij alle installaties en tuning-projecten!!!!
_/-\o_
Hey arteq,

Bedankt voor je antwoord.
Nu weet ik in elk geval dat de problemen voornamelijk door Ziggo dus komen. Waarom verbaast me dat nou niet :)

Nu wordt het dus kiezen wat ik als eerste ga halen.....een FloppyDTV of een Logitech Dinovo Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik zou voor de DTV gaan zekers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
ThaClown schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:45:
Mooi dat alles werkt, glad to help!
Arteq: mooie build! heb je geen foto's?
Ik zal vanavond wat foto's maken en deze week posten, moest toch gebeuren voor m'n blog....
Buzzie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:24:
[...]

Hey arteq,

Bedankt voor je antwoord.
Nu weet ik in elk geval dat de problemen voornamelijk door Ziggo dus komen. Waarom verbaast me dat nou niet :)

Nu wordt het dus kiezen wat ik als eerste ga halen.....een FloppyDTV of een Logitech Dinovo Mini
Ziggo heeft veel problemen, heb ik gehoord....
Ik zou voor de tuner gaan.....gebruik bijna nooit toetsenbord.
Als ik iets moet instellen of iets anders wil doen dan mediaportal neem ik mijn HTPC over met de laptop via VNC.....werkt prima
En zo'n dinovo is best prijzig.....maar da's relatief

@ThaClown: Hoe is het met je oververhittingsprobleem afgelopen? Was het de voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door arteq op 31-07-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:06:
Even kort offtopic (sorry):
Wat is waarschijnlijk de reden van het volgende:

Mijn HTPC had met de hitte van de afgelopen dagen af en toe last van spontane uitval (schakelde zichzelf automatisch uit)
Nu is dit tot mijn schrik dit gisteren weer gebeurt en nu gaat de HTPC niet meer aan...
Doet helemaal niets meer als op op de aanknop druk. Ik ben bang voor een doorgebrand/oververhit onderdeel.

Wat is het meest waarschijnlijk? een kapot moederbord? of processor? iets anders?
Vorig jaar had ik dat ook, en het was de PSU waarvan een IC half doorgebrand was.
Soms startte hij, soms niet... tot uiteindelijk de behuizing van die IC met een knal in 2 sprong.
Kan dus vanalles zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:23:
[...]

Vorig jaar had ik dat ook, en het was de PSU waarvan een IC half doorgebrand was.
Soms startte hij, soms niet... tot uiteindelijk de behuizing van die IC met een knal in 2 sprong.
Kan dus vanalles zijn...
Als er nog wel een ledje brandt op je moederbord, doet de PSU het waarschijnlijk nog wel...of er moet een gedeelte van je voeding kapot zijn.
Maar ik zou dan eerst verder kijken naar andere componenten die misschien overleden zijn.
Als je PC echt in één keer uitvalt en niet meer aangaat, ligt het denk ik meer in de richting van moederbord of processor of PSU, in ieder geval geen kaarten die op je moederbord geprikt zijn. Meestal is er nog wel een teken van leven als het een kaart is die kapot is (zie ledje op moederbord oid)

Misschien blijft je powerknop wel hangen(of kortsluiting)......dan schakelt hij continu uit......

[ Voor 5% gewijzigd door arteq op 31-07-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 17:05
RubenDJ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:53:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem, bij mij werkt het in eerste instantie goed, maar na een tijdje of nadat ik de HTPC in standby heb gehad kan ik mijn volume alleen nog zachter zetten. Harder gaat dus niet meer en ook mute doet het niet. Volgens mij ligt dit aan RC1, want ik heb het al met meerdere SVN's maar voor RC1 had ik er geen last van.
je moet de audio instellingen op custom zetten in de mp config. je hebt daar 5 keuzes als ik me goed herinner begint met xp en nog 2 en dan vista en dan degene die je moet hebben costum(althans dat werkte bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mijn probleem is gefixt! het was de PSU (gelukkig, dat is niet zo duur of lastig te vervangen)
Heb ne een oude PSU gewoon achter mijn LC11 kast liggen werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Wat een onzin: de website van team-mediaportal ligt vanaf vanmiddag plat en dan kun je geen MP installeren. Ik heb nog eerder de setup file van MP RC2 gedownloadt maar tijdens de installatie proces zoekt die naar een url van team-mediaportal. Tsja, die ligt momenteel plat en de setup wordt afgebroken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30

Priet

To boldly do what no one has..

ff team-mediaportal in je hostfile zetten naar 127.0.0.1? Of gaat dat niet zo makkelijk :p

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19
sl1200 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:06:
Wat een onzin: de website van team-mediaportal ligt vanaf vanmiddag plat en dan kun je geen MP installeren. Ik heb nog eerder de setup file van MP RC2 gedownloadt maar tijdens de installatie proces zoekt die naar een url van team-mediaportal. Tsja, die ligt momenteel plat en de setup wordt afgebroken. |:(
Same here, wilde het eindelijk eens gaan proberen. Maar helaas. Begin van de middag werkte de site nog. De setup file (1.0.0.0 RC2) kan je wel van SourceForge halen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb gisteren mijn mediapc compleet schoongemaakt, om daarna mediaportal RC2 helemaal vanaf niks opnieuw te installeren.

De installatie ging zonder problemen, en alles draait nu, behalve de tv server.
Als ik de TV server config start, dan wil hij verbinden met de mysql database, maar zodra ik de gegevens invoer, dan krijg ik de melding dat de host geen verbinding mag maken met de database.

Is dit een bekend probleem? Ik gebruik een mysql database ipv MSSQL, en als ik expres een foutief wachtwoord invoer, krijg ik netjes de melding dat het wachtwoord niet klopt, dus mysql draait wel. (en het is een standalone mediapc, dus database en MP op dezelde pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

sl1200 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:06:
Bwaha, ik liep tegen hetzelfde aan. Begon te zeuren dat de instellingen van IE geconroleerd moest worden enzo. T'sja, je gaat ook niet gelijk denken dat de site op zijn smoel ligt.

Maar inmiddels is de site weer in de lucht.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justchill schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:29:
Howla... bug ontdekt:

Ik heb dit ook weleens gehad.. als ik via me remote standby ga dan crasht MP bij het returnen.. echter als ik via MP via de ( | ) menu optie op SLAPEN klik (en dus in S3 gaat) dan werkt het wél goed bij het waken. Even kort door de bocht lijkt het dus dat wanneer hij buiten MP om in standby gaat er bepaalde dingen in MP niet goed gaan.
Hey Bs!,

hoe bedoel je slapen via MP? Ik vind dat namelijk nergens terug in het menu/instellingen. Rc1.0 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
De eerste versie van AEON WIDE is bechikbaar!
Echt de mooiste skin ooit!
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Aeon20Wide.jpg?t=1217576809
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Aeon20Wide2.jpg?t=1217576875
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Aeon20Wide3.jpg?t=1217576902

[ Voor 83% gewijzigd door ThaClown op 01-08-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Zeker een prachtige skin thaclown! Maar ik ga toch voor de meest gedownloade skin op de team-mediaportal site; die van X-Face. Is toch wat strakker. Smaken verschillen wat dat betreft. Maar ik heb "stiekem" Aeon Wide ook in mijn skin folder staan ;)

Overigens, bestaan er ook performance/config verschillen tussen Aeon Wide en X-Face? Ik merk er er geen, behalve het uiterlijk dan. Ze draaien beide vooralsnog even soepel op mijn HTPCtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:32:
[...]

Hey Bs!,

hoe bedoel je slapen via MP? Ik vind dat namelijk nergens terug in het menu/instellingen. Rc1.0 hier...
Als je kijkt naar de screenshots die ThaClown heeft gepost van Aeon zie je in het het hoofdmenu links boven (onder de datum/tijd) vijf buttons... de meest rechter is de afsluit button. Hier kan je kiezen voor:

Afsluiten, Herstarten, Slapen (standby), Slaapstand (hibernate).

Als ik in dit menu kies voor Slapen dan heb ik geen problemen bij het waken van MP.
Als ik echter via de remote standby activeer dan gaat het niet goed bij het waken. Lijkt erop dat hij via het systeem dan standby gaat en MP soort van onaangekondigd in sleep mode laat gaan. Dit is echter maar een vermoeden.

Btw de Aeon Wide skin is echt briljant :) Er is inmiddels ook een RSS Home plugin/mod die je zou kunnen gebruiken om de tickertape ruimte te vullen. Ik heb echter nog een tijd gehad om hier uitgebreid mee te stoeien aangezien ik momenteel aan het programmeren ben geslagen om plugins voor MP te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door bS! op 01-08-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

@arteq: ik zag dat je over bent gegaan op een SSD. Hoe bevalt dat? Ik heb persoonlijk geen geluidsoverlast van mijn hdd maar ik zit er wel aan te denken om een SSD te gaan gebruiken in mijn HTPC. Scheelt sowieso wat warmte maar ben vooral ook benieuwd naar de snelheid. Ik heb inmiddels een windows home server ingericht waar alle opslag inzit/aanhangt dus die 500GB in de HTPC is niet echt nodig. Ook TVServer draait erop (dus geen tv kaart meer in de htpc) en dat werkt als een trein. Zelfs een webbased TV scheduler zodat ik van mijn telefoon (wel via internet) via een interface opnames kan regelen.

Ik heb zelf een Antec Fusion case maar ben benieuwd hoeveel kleiner ik kan nu dat ik eigenlijk geen grote componenten meer in de kast hoef te doen. Ideaal beeld wat ik nu heb is dat die HTPC gewoon een krachtige stream client die alleen het broodnodige lokaal heeft staan en genoeg power heeft om 1080i + p af te draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door bS! op 01-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ThaClown schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:44:
Ik zou voor de DTV gaan zekers....
arteq schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Ziggo heeft veel problemen, heb ik gehoord....
Ik zou voor de tuner gaan.....gebruik bijna nooit toetsenbord.
Als ik iets moet instellen of iets anders wil doen dan mediaportal neem ik mijn HTPC over met de laptop via VNC.....werkt prima
En zo'n dinovo is best prijzig.....maar da's relatief
Het is de FloppyDTV geworden. Gisteravond bij sallandautomatisering besteld. Hopelijk is hij snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik wil waarschijnlijk binnenkort mijn MP updaten naar RC2 en aangezien ik ook nu een FloppyDTV heb besteld wil ik ook de TV-Server gaan installeren.

Wat nu het beste te doen?
Upgraden en daarna de tv server install doen of kan ik beter alles verwijderen en RC2 kaal opnieuw en compleet installeren??

In beide gevallen : hoe kan ik mijn tv series en films en muziek databases zodanig bewaren dat ik daar geen omkijken naar heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Buzzie:
Heb je een server waarin de FloppyDTV komt (multiseat) EN een HTPC, of gaat alles in je HTPC (singleseat)?
Als je multiseat heb dan is een centrale database een goed idee. Info hier

Hier hoe je update met behoud van alle settings (heb ik ook gedaan RC1+SVN naar RC2) gaat perfect!

Ik zou zeggen maak een backup, probeer de update.
Mocht dat toch niet werken doe een clean install :*)

[ Voor 69% gewijzigd door ThaClown op 01-08-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Question Mark schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:00:
Volgens de requirements heb je minimaal een videokaart nodig met 128 MB geheugen, die directx9 compatible is.

Bij mijn weten heeft een Geforce2MX maximaal 64 MB geheugen. Dat kan een mogelijke oorzaak voor je problemen zijn.
Heb xp en MP opnieuw geinstalleerd, en met de FX5500 (256DDR) en de MX200 kan ik nu zonder problemen tv kijken. Ik heb geen codecs geinstalleerd staan.
Dit zijn de instellingen van de codec's:
Television
DVD Codecs
Movie Player

Het is niet mogelijk om een Xvid te openen, hij pakt hem gewoon niet. Als ik ffdshow-rev2054_20080727 installeer, is het wel mogelijk om de Xvid te starten, maar blijft het fout gaan (zie posting: Diamon in "Media Portal alternatief voor Windows Me...")

Na installatie van ffdshow, zijn er geen veranderingen in de codec selectie gemaakt of aangebracht.

Welke codec's zijn geschikt voor datgene wat ik er mee ga doen, en welke codec selectie zouden moeten werken ?.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Diamon:
In de Movie Player settings moet je als MPEG-2 Video Decoder wel FFDShow kiezen...

Zie ook de startpost:
- Codecs: aangezien er veel problemen zijn qua setup start ik een codec gedeelte:
Codec setup voor MP

[ Voor 60% gewijzigd door ThaClown op 01-08-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
bS! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:07:
@arteq: ik zag dat je over bent gegaan op een SSD. Hoe bevalt dat? Ik heb persoonlijk geen geluidsoverlast van mijn hdd maar ik zit er wel aan te denken om een SSD te gaan gebruiken in mijn HTPC. Scheelt sowieso wat warmte maar ben vooral ook benieuwd naar de snelheid. Ik heb inmiddels een windows home server ingericht waar alle opslag inzit/aanhangt dus die 500GB in de HTPC is niet echt nodig. Ook TVServer draait erop (dus geen tv kaart meer in de htpc) en dat werkt als een trein. Zelfs een webbased TV scheduler zodat ik van mijn telefoon (wel via internet) via een interface opnames kan regelen.

Ik heb zelf een Antec Fusion case maar ben benieuwd hoeveel kleiner ik kan nu dat ik eigenlijk geen grote componenten meer in de kast hoef te doen. Ideaal beeld wat ik nu heb is dat die HTPC gewoon een krachtige stream client die alleen het broodnodige lokaal heeft staan en genoeg power heeft om 1080i + p af te draaien.
Die SSD bevalt prima, vooral het opstarten gaat echt supersnel!
Vroeger stak mijn harddisk met de achterkant uit de harddiskbay, de SSD valt er in weg. Hij is dus erg klein. Ik moest er ook een verloopbracket bij kopen (van 3.5" naar 2.5") Ze zijn vooral bedoelt voor laptops denk ik, want dit wordt niet mee geleverd. Ook geen kabels overigens.

Ik was even bang dat het schrijven naar de SSD een probleem zou worden, na het lezen van een aantal reviews. Het schrijven is wel langzaam(nog steeds snel genoeg), maar dat doe ik (en jij al helemaal niet gezien je set up) niet veel.Er wordt wel aangeraden om je swap file op een andere disk te zetten.

Maar nogmaals, hij bevalt erg goed, en het is echt een verbetering. Zeker als je gewend bent aan het ruisen/ratelen van HDD, zal de stilte oorverdovend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Zo'n SSD is zeker zeer mooi, ga ik ook maar een goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ThaClown schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:45:
@Buzzie:
Heb je een server waarin de FloppyDTV komt (multiseat) EN een HTPC, of gaat alles in je HTPC (singleseat)?
Als je multiseat heb dan is een centrale database een goed idee. Info hier

Hier hoe je update met behoud van alle settings (heb ik ook gedaan RC1+SVN naar RC2) gaat perfect!

Ik zou zeggen maak een backup, probeer de update.
Mocht dat toch niet werken doe een clean install :*)
@ThaClown:

Ik maak gebruik van 1 HTPC waar dus mijn FloppyDTV in komt te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
ThaClown schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:28:
Zo'n SSD is zeker zeer mooi, ga ik ook maar een goed over nadenken...
Ik verwacht dat de ontwikkeling van SSD's wel in een stroomversnelling terecht komt.
Ze zullen snel sneller, goedkoper en beter worden.
Het is slim om nog even te wachten denk ik.
Maar ik ben nu bezig met het bouwen van mijn HTPC en ik wilde hem nu goed hebben.(en m'n vriendin is nu gewend aan de rotzooi en de grote uitgaves)
Je moet het ijzer smeden als het heel heet is.

Heej meneer ThaClown, Ik heb nog een vraagje.
Ik heb jouw howto gevolgd met het installeren van codecs e.d. (en het werkt allemaal prima), maar ik vond het erg moelijk om te bepalen waarom ik een codec nodig heb. en dan gaat het vooral om HD ondersteuning van mijn videokaart en de keuze van decoders/multiplexers in Mediaportal.
Ik dacht toen ik deze videokaart kocht geen of weinig software meer nodig te hebben.
Is daar een site van met uitleg oid. Hoe weet jij dat allemaal?
Ik wil me er erg graag verder in verdiepen, maar bij veel codec-howto's/walkthroughs staat: "doe dit", "doe dat" en "vink dit, dit en dit aan en dat uit", maar WAAROM, wordt niet gezegd.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Op het AVS forum staat meer technische info dan wie dan ook ooit wil en kan weten...

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 01-08-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

ThaClown schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:54:
@Diamon:
In de Movie Player settings moet je als MPEG-2 Video Decoder wel FFDShow kiezen...

Zie ook de startpost:
- Codecs: aangezien er veel problemen zijn qua setup start ik een codec gedeelte:
Codec setup voor MP
Ik heb FFDShow geinstalleerd en ingesteld als MPEG-2 decoder, maar werkt dan nog niet (wanneer ik MediaPlayer Classic gebruik, gaat alles goed).
Ook met installatie van purevideo_decoder werkt het niet.

Zou je anders een printscreen van jou Movie Player settings willen maken ?

Het programma CoreAVC, is dat puur voor H.264 video of ook voor Xvid/Divx ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Kan ik morgen wel doen..
Maar Heb gewoon FFDShow RAW als MPEG-2 Video decoder.

Heb je de codec guide (Goose) gevolgd? Wat staat er allemaal op je PC?

Kijk eens in de FFDShow config.... dat moet er ongeveer zo uitzien..

[ Voor 37% gewijzigd door ThaClown op 01-08-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

voor alle video formaten m.u.v. MPEG2 en HD kan ik de MPC codec aanraden (de video codec van Media Player Classic). Kwestie van filter registreren en gebruiken. Niet zo'n opties oerwoud als in FFDShow en het ziet er standaard gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
waarom moet MP eigenlijk op een apparte drive geïnstalleerd worden?
Dat begrijp ik tenminste uit de installatie handleiding op de MP site.
Ik zou het liefste alles op C zetten en op D een image file van C maken voorals er iets mis gaat en eventueel later misschien ook nog even vista proberen.
Dan is het wel handig als ik gewoon alles op C heb en deze kan formatteren als vista ga proberen.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
mrbert schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:03:
waarom moet MP eigenlijk op een apparte drive geïnstalleerd worden?
Dat begrijp ik tenminste uit de installatie handleiding op de MP site.
Ik zou het liefste alles op C zetten en op D een image file van C maken voorals er iets mis gaat en eventueel later misschien ook nog even vista proberen.
Dan is het wel handig als ik gewoon alles op C heb en deze kan formatteren als vista ga proberen.
Bij mij alles op C: (eindelijk ;) )
Heb ik trouwens nooit gelezen hoor MP op andere drive, lijkt me ook raar. Default pad bij installatie is ook c:\program filesbladiebladiebla etc.
Denk dat je alle audio en video data op andere drive bedoelt...

[ Voor 4% gewijzigd door arteq op 01-08-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Alles op C kan toch? en een Image maken lijkt mij ook geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ThaClown schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:20:
Alles op C kan toch? en een Image maken lijkt mij ook geen probleem...
OK thanks, ;) Dan was ik alleen even op het verkeerde been gezet door de MP site.
GA proberen vanavond MP te installeren op mijn nieuwe systeem. ( Gister de spullen gehaald en geinstalleerd incl XP:)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:19

mokumouse

LOLstoel User

Mensen,

Ik heb een klein probleem met Mediaportal 1 RC2 en de laatste versie van MP-TVseries waar ik inmiddels al een middag mee worstel. Ik heb de volgende mappenstructuur voor mijn series:

naam serie\Season #\ep# - titel episode.extensie

dus bijvoorbeeld:
firefly\Season 1\ 1 - titel.avi

ik probeer de MP-TVseries DB te vullen met de volgende parsingline :

<series>\Season <season>\<episode> - <title>.<ext>

Echter als ik dit doe gebeuren er 2 dingen:

*Hij gaat elk episodenummer als een serie titel beschouwen. Hierdoor krijg ik 26 keer de vraag of ik serie met de naam 13 wil toevoegen.
*Hij kan geen enkele episode informatie binnenhalen.

Het vreemde is dat dit met mediaportal 0.229 en MP-TVseries wel allemaal prima verliep. Enig verschil was dat de namen van de bestanden anders waren. Dit was eerst:

naam serie\Season #\serienaam - seizoens #xaflvering# - Titel aflevering.extensie
dus bijvoorbeeld: firefly\season 1\firefly - 1x1 - titel.avi

of in sommige gevallen was dit:
firefly\season 1\101.titel.avi

Deze werden in MP0.229 wel gewoon goed geparsed. iemand enig idee of een gouden tip?? Zelf heb ik al meerdere varianten geprobeerd van de boven staande parsingline aan te passen. Oa. door de haaiebekjes te verplaatsen

edit:

nevermind opgelost, paar niet hernoemde bestanden gooiede roet in het eten en episode info werd niet binnegehaald omdat ik dat niet had aangevinkt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door mokumouse op 01-08-2008 20:33 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Meerdere folders voor bijvoorbeeld foto's of video's
Ik ben onder de indruk van MP.
Op de dummy manier geinstalleerd en in een keer al wat draaien:)

Misschien een heel domme vraag maar ik kan niet vinden hoe ik dit op los.
Ik heb mijn foto's over meerdere PC's verdeeld staan maar merk nu dat ik bij foto's maar 1 folder kan 'mappen'? naar MP? en als ik een andere serie wil tonen op een andere drive dan moet ik de configtool opstarten,
daar de andere folder selecteren en dan weer MP opstarten?
Ik heb iets vergelijkbaars met video bestanden op een HTPC en op mijn server. Het lukt me niet om ze door elkaar te gebruiken.
Is dat echt onmogelijk??

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:19

mokumouse

LOLstoel User

mrbert schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:20:
Meerdere folders voor bijvoorbeeld foto's of video's
Ik ben onder de indruk van MP.
Op de dummy manier geinstalleerd en in een keer al wat draaien:)

Misschien een heel domme vraag maar ik kan niet vinden hoe ik dit op los.
Ik heb mijn foto's over meerdere PC's verdeeld staan maar merk nu dat ik bij foto's maar 1 folder kan 'mappen'? naar MP? en als ik een andere serie wil tonen op een andere drive dan moet ik de configtool opstarten,
daar de andere folder selecteren en dan weer MP opstarten?
Ik heb iets vergelijkbaars met video bestanden op een HTPC en op mijn server. Het lukt me niet om ze door elkaar te gebruiken.
Is dat echt onmogelijk??
dat vinkje is om je start map aan te vinken in de config als je daar nix aanvinkt krijg je gewoon alle mappen te zien als je my pictures in MP kiest, je kan door middel van add meerdere folders toevoegen

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 18:51
Iemand enig idee hoe ik teletekst weergave op 16:9 scherm kan aanpassen, via instellingen van mediaportal ipv code compileren. De font wordt namelijk in teletekst voor een groot deel aan de onderkant afgekapt. Op het mediaportal forum had iemand zelf de code aangepast voor 4:3 teletekst weergave op een 16:9 scherm.

DVBviewer geeft teletekst wel scherp weer, dus moet mediaportal dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb een vraagje voor de FloppyDTV C gebruikers: Kun je met één FloppyDTV kaart tegelijk opnemen en kijken?
Ik zit erover te denken om een HTPC te bouwen met een FloppyDTV, maar ik wil wel tegelijk kunnen opnemen en kijken. Misschien zelfs twee streams tegelijk opnemen plus nog eentje kijken. Maar hiervoor denk ik dat ik sowieso twee kaarten nodig heb. Klopt dit?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
DutchNutcase schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:23:
Ik heb een vraagje voor de FloppyDTV C gebruikers: Kun je met één FloppyDTV kaart tegelijk opnemen en kijken?
Ik zit erover te denken om een HTPC te bouwen met een FloppyDTV, maar ik wil wel tegelijk kunnen opnemen en kijken. Misschien zelfs twee streams tegelijk opnemen plus nog eentje kijken. Maar hiervoor denk ik dat ik sowieso twee kaarten nodig heb. Klopt dit?
Niet voor de volle 100% zoals je met 2 tuners zou kunnen. Met 1 FloppyDTV kan je wel telegelijkertijd opnemen/kijken van die kanalen, die door je provider op dezelfde frequentie worden uitgezonden.

Voorbeeld; installeer mediaportal als client op andere PC, connect naar je mediacenter die al TV weergeeft. Wanneer je nu 'whats on now' opvraagt dan geeft ie aan wat je wel en niet kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

LLaTeM schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:37:
[...]

Niet voor de volle 100% zoals je met 2 tuners zou kunnen. Met 1 FloppyDTV kan je wel telegelijkertijd opnemen/kijken van die kanalen, die door je provider op dezelfde frequentie worden uitgezonden.

Voorbeeld; installeer mediaportal als client op andere PC, connect naar je mediacenter die al TV weergeeft. Wanneer je nu 'whats on now' opvraagt dan geeft ie aan wat je wel en niet kan kijken.
Ok, dat vermoeden had ik al, maar ik wilde het nog even bevestigd hebben. Nou vraag ik me ook nog af of het mogelijk is om twee of meer Floppy DTV's samen te laten doen met één CAM en Alphacrypt?
Alvast bedankt

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Mediaportal tot nu toe. Ik heb het op mijn eigen PC los geïnstalleerd om er alvast mee te spelen en ik ben erg onder de indruk ervan. Nu heb ik nog niet alle functies kunnen testen en ik heb nog niet met TV-server gewerkt wat ik uiteindelijk wel wil doen, maar het movies gedeelte en de MP-TV series plugin zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
DutchNutcase schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:54:
[...]

Nou vraag ik me ook nog af of het mogelijk is om twee of meer Floppy DTV's samen te laten doen met één CAM en Alphacrypt?
Ja dat kan, SmartWi gebruiken, jongens van Qmotion maken in hun MCE er ook gebruik van (incl custom firmware ivm zendbereik).

[ Voor 4% gewijzigd door LLaTeM op 02-08-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaPortal out of the box vind ik echt lelijk, maar na wat knutselen merk je al gauw dat het veel beter werkt dan MCE!

Nu alleen nog wat klooien met mijn Harmony ab en ik ben klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

LLaTeM schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:58:
[...]

Ja dat kan, SmartWi gebruiken, jongens van Qmotion maken in hun MCE er ook gebruik van (incl custom firmware ivm zendbereik).
Zoals ik het nu zie lijkt het erop dat ik dan wel meerdere Alphacrypt nodig heb. Als dit klopt is SmartWi niet echt de oplossing die ik zoek. Bedankt voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
Vista SP1 Multiple Remote Desktops
Ideaal voor je HTPC :) gewoon TV kijken en dan toch met RDP aan de gang (eventueel met dezelfde user).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht de boel goed voor elkaar te hebben, tot ik gister ineens een grijze rand om m'n beeld heen had zitten. Zodra ik de config manager op wil starten om te kijken of ik het kan fixen crasht de boel. Ben nu wel een beetje klaar met het geconfigureer eigenlijk.

/me gaat Windows MCE installeren, en kijkt over een jaar ofzo wel of er een stable realease is, die gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LLaTeM schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:33:
Vista SP1 Multiple Remote Desktops
Ideaal voor je HTPC :) gewoon TV kijken en dan toch met RDP aan de gang (eventueel met dezelfde user).
Oh, maar dat is handig zeg!

Ik kan dus Media Center gewoon laten draaien, terwijl ikzelf andere dingen erop doe?
(Dus als mijn vriendin Sex And The City aan het kijken is, kan ik op mijn HTPC via RDP gewoon allerlei andere dingen doen, zonder dat ze er last van heeft? :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
anandus schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:11:
[...]
Oh, maar dat is handig zeg!

Ik kan dus Media Center gewoon laten draaien, terwijl ikzelf andere dingen erop doe?
(Dus als mijn vriendin Sex And The City aan het kijken is, kan ik op mijn HTPC via RDP gewoon allerlei andere dingen doen, zonder dat ze er last van heeft? :) )
Yep, geen last is wel afhankelijk van wat jij er op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met een floppydtv-s2 en no-signal in mediaportal? Met het bij floppydtv meegeleverde tunerprogrammaatje krijgen we wel signaal en prima beeld op astra 1. Zowel met rc1 als rc2 ziet mediaportal de kaart wel maar geen signaal. Het gekke is dat we met onze medion tvkaart wel signaal hebben in mediaportal. Nieuwste firmware 1.5 draait op de floppydtv en nieuwste drivers. Servicepack 3 is aanwezig en de bda-fix is ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:31
[quote]Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:49:
[...]
Hoi Hendrik en
Mr.MarQuez schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:32:
[...]

je moet de audio instellingen op custom zetten in de mp config. je hebt daar 5 keuzes als ik me goed herinner begint met xp en nog 2 en dan vista en dan degene die je moet hebben costum(althans dat werkte bij mij).
Ruben,

Bedankt voor de reactie en tip! Ik ben even alle opties die ik nog niet doorlopen was in de MP config nagelopen en onder General config heb je idd onder Volume Settings de opties voor Scaling en Control en dus voor System Audio en Wave. Na terugzetten op Vista (scale) en Master Volume (Control) werkte alles weer prima!!

Bedankt
Bedankt, ik heb hem nu op Vista gezet en het werkt weer prima. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje onder vista, wanneer ik daar dvix ofzo aspeel via HDMI krijg ik nu en dan een horizontale streep in mijn beeld. Dit probleem heb ik niet onder xp of wanneer ik in vista de vga verbinding gebruik. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

gr

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Heb nu Harmony 555, draai XP PRO ( geen MCE ), binnen MP aangevinkt als MCE remote.Ontvanger is van Microsoft.
In de Harmony setup device Media Portal toegevoegd en kan prima werken met pijltjes en oke.
Bij files als WMV of M2TS word Media Player Classic Home gestart, dan komt het probleem, als ik tussentijds wil stoppen, blijft MPCH staan, voorheen deed ik via toetsenbord ALT+F4, dat ging prima.

Hoe kan ik dit instellen binnen Harmony, is er iemand die dit heeft opgelost ?
Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Weet iemand ook hoe je fatsoenlijke EPG info binnen kunt krijgen? Ik gebruik nu de informatie van xmltv.assies.info. Deze haalt het van tvgids.nl, maar ik heb allemaal gaten erin zitten en sommige programma's duren 1 minuut oid. Tevens heb ik voor vanavond bij nederland 3 alleen maar Nederland 3 te staan van 18:57 - 06:28. Ik vind dit toch een behoorlijk nadeel aan dat aan mediaportal kleeft. (Ik had dit namelijk niet met Windows Media Center).

Ik heb overigens een HVR2200 tuner, misschien is het mogelijk om de EPG info van digitenne te halen? Heb alleen geen idee hoe ik deze krijg (scannen levert geen zenders op), ook de FTA niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Deikke op 03-08-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-08 18:24
Al geprobeerd met TVxb? Dit werkt tenminste voor mij voldoende. Geen gaten, en hier worden ook de gegevens van tvgids.nl gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
bushwankaz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:36:
Al geprobeerd met TVxb? Dit werkt tenminste voor mij voldoende. Geen gaten, en hier worden ook de gegevens van tvgids.nl gebruikt.
Maar voor maar 3 dagen vooruit (ofzo), toch?
MCE/VMC gaat zo'n 2 weken vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Ik denk dat het niet aan mijn bron ligt, maar gewoon aan tvgids.nl. Ik vind het overigens ook een beetje lastig om zoveel gegevens van tvgids.nl te grabben (met beschrijving duurt dit een uur voor 1 dag). Niemand nooit op het idee gekomen om de provider van WMC op te nemen? Ik weet wel dat er een programma bestaat dat de database van wmc uit kan lezen, dat is namelijk een sqlite database voor zover ik het weet. Hier zou je een wel een xmltv uitdraai van kunnen maken. Ik ga eens proberen een programmatje hiervoor in elkaar te draaien.

Overigens gaat WMC voor enkele zenders ook maar 3 dagen (de publieken en sbs6), dit omdat er wordt beweerd dat dit een soort internet publicatie is, waarvoor ze dit soort regels hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Deikke op 04-08-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Gisteren mijn MP van een update voorzien naar RC2
Helaas is er toch wat fout gegaan ondanks de link die ik van ThaClown heb gehad.
Mijn databases van me films en tv series werden niet herkend :(

Was dus genoodzaakt om een complete herinstallatie uit te voeren. Dat gaf me wel de mogelijkheid om meteen de skin Aeon Wide met de laatste versie te installeren.

Helaas gaat het me wel weer tijd kosten om dit allemaal weer recht te brijen

Volgende keer misschien maar op een andere manier proberen wat te verzinnen of misschien dat ik toch het 1 en ander verkeerd heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Buzzie:
Wat bedoel je met niet herkend? Bij mij is alles prima gegaan..
Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.