Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
ThaClown schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:19:
@Buzzie:
Wat bedoel je met niet herkend? Bij mij is alles prima gegaan..
Ik had gedaan wat in die link staat die je mij had gegeven.
Dat ging allemaal prima tot ik MP opstartte.
Had het standaard skin weer en zonder al mijn films en series helaas.
Geen idee wat ik fout heb gedaan maar ik vermoed dat ik de fout in ben gegaan nadat ik RC2 had geinstalleerd ook maar meteen besloot om de laatste svn te installeren.

Nadat ik daarna een schone instal had gedaan werd gelukkig mijn series database wel weer herkend. Moest welliswaar alles opnieuw downloaden na het importeren maar dat geeft niet.

Films zal ik overnieuw moeten doen maar doe dat maar meteen per schijf zodat ik weet wat ik kwijt ben na een eventuele crash.

Draai nu met de laatste Aeon Wide skin versie en laatste svn van Tv Series dll dus wat dat betreft ben ik nu helemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Buzzie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Ik had gedaan wat in die link staat die je mij had gegeven.
Dat ging allemaal prima tot ik MP opstartte.
Had het standaard skin weer en zonder al mijn films en series helaas.
Geen idee wat ik fout heb gedaan maar ik vermoed dat ik de fout in ben gegaan nadat ik RC2 had geinstalleerd ook maar meteen besloot om de laatste svn te installeren.

Nadat ik daarna een schone instal had gedaan werd gelukkig mijn series database wel weer herkend. Moest welliswaar alles opnieuw downloaden na het importeren maar dat geeft niet.

Films zal ik overnieuw moeten doen maar doe dat maar meteen per schijf zodat ik weet wat ik kwijt ben na een eventuele crash.

Draai nu met de laatste Aeon Wide skin versie en laatste svn van Tv Series dll dus wat dat betreft ben ik nu helemaal up to date.
Het probleem met die link is (althans voor mij die ooit als complete noob met MP ging experimenteren) is dat er niet over de folder C:\Documents and Settings\#logon name#\Application Data\Team Mediaportal\Mediaportal wordt gezegd (path geldt voor XP). In deze folder zit de cache folder en een aantal andere folders waarin bepaalde settings worden bewaard.

Je moet wel enabled hebben staat Show hidden en system files om de folder Application Data te zien.

Kan daar de oorzaak van je mislukte upgrade niet in liggen?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Dat wilde ik idd net gaan typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
sl1200 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:23:
[...]

Het probleem met die link is (althans voor mij die ooit als complete noob met MP ging experimenteren) is dat er niet over de folder C:\Documents and Settings\#logon name#\Application Data\Team Mediaportal\Mediaportal wordt gezegd (path geldt voor XP). In deze folder zit de cache folder en een aantal andere folders waarin bepaalde settings worden bewaard.

Je moet wel enabled hebben staat Show hidden en system files om de folder Application Data te zien.

Kan daar de oorzaak van je mislukte upgrade niet in liggen?
Volgens mij had ik die ook een backup gegeven want daarin staan ook de databases toch??

Heb alleen niet die map hernoemd net als met de hoofdmap de bedoeling is. Misschien dat het daarom fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bS! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:53:
[...]

Als je kijkt naar de screenshots die ThaClown heeft gepost van Aeon zie je in het het hoofdmenu links boven (onder de datum/tijd) vijf buttons... de meest rechter is de afsluit button. Hier kan je kiezen voor:

Afsluiten, Herstarten, Slapen (standby), Slaapstand (hibernate).

Als ik in dit menu kies voor Slapen dan heb ik geen problemen bij het waken van MP.
Als ik echter via de remote standby activeer dan gaat het niet goed bij het waken. Lijkt erop dat hij via het systeem dan standby gaat en MP soort van onaangekondigd in sleep mode laat gaan. Dit is echter maar een vermoeden.

Btw de Aeon Wide skin is echt briljant :) Er is inmiddels ook een RSS Home plugin/mod die je zou kunnen gebruiken om de tickertape ruimte te vullen. Ik heb echter nog een tijd gehad om hier uitgebreid mee te stoeien aangezien ik momenteel aan het programmeren ben geslagen om plugins voor MP te maken.
Slapen gaat (ttz geen crash bij wakker worden), slaapstand niet... Weet er iemand wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De mediaportal ziet er geweldig uit, ik ben weer pas bezig om uit te zoeken wat de mogelijkheden van een HTPC zijn. Alleen heb ik UPC op dit moment, ik zit er hard over na te denken om canaal digitaal nemen ofzo. Als het goed is kan je daarmee wel alle zenders bekijken met een CAM module ;x?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:51:
[...]

Slapen gaat (ttz geen crash bij wakker worden), slaapstand niet... Weet er iemand wat het verschil is?
slaapstand/hibernation schrijft je aktieve geheugen / staat van je deskop - weg naar een swap bestand op de disk en sluit dan je computer af. Als je vervolgens weer opstart krijg je een verkorte OS boot waarin het swap bestand weer in het geheugen wordt gezet en je dus daarna weer terugkomt waar je gebleven was.

Bij standby wordt het geheugen gewoon "warm gehouden" (verbruikt dus ook meer) maar het ontwaken duurt vaak maar enkele seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

bS! schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 02:14:
[...]

slaapstand/hibernation schrijft je aktieve geheugen / staat van je deskop - weg naar een swap bestand op de disk en sluit dan je computer af. Als je vervolgens weer opstart krijg je een verkorte OS boot waarin het swap bestand weer in het geheugen wordt gezet en je dus daarna weer terugkomt waar je gebleven was.

Bij standby wordt het geheugen gewoon "warm gehouden" (verbruikt dus ook meer) maar het ontwaken duurt vaak maar enkele seconde.
Uitgebreide info hierover is (zoals vaak) op Wikipedia te vinden. ;)

Ik gebruik zelf S3 (STR). Lekker snel, verbruikt niet zo veel meer als Hibernate (suspend to HDD), en in geval van MP is het ook niet belangrijk dat open files bij power loss verloren gaan. Dan start je gewoon je PC opnieuw op en MP kan weer draaien. S3 moet wel door je mobo worden ondersteund; de meeste nieuwe kunnen dat.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik ben ook eens even met media portal aan het spelen gegaan om te kijken of het een geschikte kanidaat is voor mijn HTPC :)

De TV series plugin lijkt mij erg mooi, maar ik krijg het niet aan het werk zoals het zou moeten werken.

Om het te testen wil ik even een paar video's importeren, daarvoor heb ik deze "parsing expression" aangemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-5-8-200820_25_23.png

Als ik vervolgens de "parsing test" doe worden ze allemaal niet goed ge-parsed:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-5-8-200820_25_38.png
Om te testen hoe het nou zat heb ik in de bovenste al wat extra spaties toegevoegd, maar ook daar wordt het niet beter van.

Vervolgens heb ik een aantal episodes van series handmatig geïmporteerd, dat leek goed te gaan, maar als ik daarna media portal start blijft deze volhouden dat er geen items zijn :S

als ik daarna weer naar de configuratie ga zie ik van de series waarvan ik episodes heb geimporteerd opeens de hele seizoenen staan, maar allemaal in het grijs:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-5-8-200820_25_56.png

Enig idee wat ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 17:05
(jarig!)
ik zit nog altijd met probleem dat ik sinds eerste installatie al heb.namelijk dat wanneer pc uit slaapstand komt het geluid van mediaportal niet meer gekoppeld is met master volume van windows. heb alle instellingen geprobeerd in mp maar geen die werkte.

heb bekende gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord en heb pc via hdmi op tv aangesloten.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

AtlonXP1800:
Zijn er nog andere expressies actief? Want de 02 uit jouw voorbeeld wordt gezien als naam van de serie en niet als het seizoen.
En zolang je simpele expressies gebruikt moeten de spaties letterlijk ook gebruikt worden in de bestandsnamen.

[ Voor 27% gewijzigd door [ash] op 05-08-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
Ik zit me al heel de avond suf te zoeken:S
Ik heb wat problemen om mijn harmony one goed aan de praat te krijgen.
Ik heb MP 1.0 RC2 geinstalleerd in mijn systeem met de antec fusion kast.

De meester toetsen geven Not Defined. Alleen een paar van de pijltjes toetsen en OK werken
zelfs de pause en stoptoetsen doen nix:(

ik heb al geprobeerd de mce rollover te installeren (zaols bij de topic start weer gegeven) en dat weigert ie op XP.
ik heb de file WindowsXPMediaCenter2005-KB900325-usa.exe gedownload en dara krijg ik de melding dat het alleen kan runnen onder mediacenter edition 2005 :'(
Die heb ik hier natuurlijk niet:(

Nu zit ik dus met de gebakken peren!

Ik wil natuurlijk wel die harmony goed kunnen gebruiken en het liefst natuurlijk met zo veel mogelijk functies)
Moet ik nou de boel anders instellen? Zo ja waar?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Hai allemaal,

Ik ben aan het vogelen om mijn HTPC en mijn WHS op 1 machine te integreren. Qua hardware gebruik ik een Q6600 met 4GB geheugen en een aantal Spinpoint 500GB schijven.

Qua software zie ik 3 mogelijkheden:
  • Vista x64 MCE met daarop Virtual Server waarbinnen WHS draait.
    Werkt in mijn test-opstelling op zich prima, ook WHS, maar voor mij gevoel is het gewoon fout om een fileserver (WHS dus) te virtualiseren. Dat gedoe met VHD's is ook niet alles...
  • WHS met daarop VMC (van Vista) of MCE (van XP).
    Voor zover ik weet is er nog geen stabiele / idiot-proof manier om VMC of MCE te draaien in WHS. Valt dus af.
  • WHS met MediaPortal.
    Op een oude AMD XP2500 met 1GB getest, en viel niet tegen! Alleen erg jammer van de beperkte EPG (max 2 dagen vooruit :'(). \
Dus... (en daarom plaats ik het in dit topic..): Is er een mogelijkheid om (eventueel tegen geringe betaling) een EPG in MediaPortal te krijgen met 1 a 2 weken vooruitziende blik?
Ik heb op http://www.tvtv.nl en http://www.tvmovie.com al gezien dat ze (ook) de nederlandse zenders voor 2 weken vooruit hebben voor een redelijke prijs (iets van 13 euro per jaar). TVTV lijkt meer gericht op online programmeren van je recorder, TVMOVIE lijkt meer geschikt voro wat ik wil (gewoon een complete EPG). Maar ik kan nergens vinden of ze bruikbaar zijn als EPG in MediaPortal.

Heeft iemand (goede of slechte) ervaringen met TVMOVIE (of eventueel TVTV) als EPG in MediaPortal, al dan niet betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

is er een mogelijkheid om ps3avchd af te spelen in mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@AtlonXP1800:
Je hebt denk ik meerdere parsing expressions in gebruik... doe alle vinkjes uit behalve degene die je wilt gebruiken.

Ook zou ik adviseren om alleen de naam van de serie, seizoen en aflevering nummer te gebruiken.
Dus:
<series> - <season>.<episode>.<ext>

Fresh Prince - 02.01.avi

Werkt altijd en meer info is niet nodig in de filename.

De reden is dat in sommige aflevering titels ook een - voorkomt waardoor de parsing expression fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:43:
hey,

Hey zoek zelf eens of leg wat duidelijker uit wat ps3avchd is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@EgMaf:
Goede vraag, geen idee... zoek eens in het MP forum zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
mrbert schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:11:
Ik zit me al heel de avond suf te zoeken:S
Ik heb wat problemen om mijn harmony one goed aan de praat te krijgen.
Ik heb MP 1.0 RC2 geinstalleerd in mijn systeem met de antec fusion kast.

De meester toetsen geven Not Defined. Alleen een paar van de pijltjes toetsen en OK werken
zelfs de pause en stoptoetsen doen nix:(

ik heb al geprobeerd de mce rollover te installeren (zaols bij de topic start weer gegeven) en dat weigert ie op XP.
ik heb de file WindowsXPMediaCenter2005-KB900325-usa.exe gedownload en dara krijg ik de melding dat het alleen kan runnen onder mediacenter edition 2005 :'(
Die heb ik hier natuurlijk niet:(

Nu zit ik dus met de gebakken peren!

Ik wil natuurlijk wel die harmony goed kunnen gebruiken en het liefst natuurlijk met zo veel mogelijk functies)
Moet ik nou de boel anders instellen? Zo ja waar?
Hier staat veel info, je hebt de nieuwste IMON software en de CybrDisplay External Status Plugin nodig...

Ik zal binnenkort een guide plaatsen voor de Fusion en andere kasten met IR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ThaClown schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:23:
[...]

Hier staat veel info, je hebt de nieuwste IMON software en de CybrDisplay External Status Plugin nodig...

Ik zal binnenkort een guide plaatsen voor de Fusion en andere kasten met IR...
Hi Thaclown,

Goeie link had op dat forum gister laat (of liever vannacht) een oplossing gevonden gevonden :)
inderdaad een nieuwe versie van Imon software gehaald, USB stekkertje van display los getrokken, imon gestopt, nieuwe versie IMON geinstalleerd en bij gebruikte programma's mediaplayer opgehaald. (Is alleen een progje installeren en niet waar ik bang voor was de firmware van de display updaten)
Er was ook nog ergens een file met settings voor de media player die heb ik geimporteerd en ben daar de laatste ontbrekende acties aan het zoeken en aanvullen.

Die IMON software is naar mijn idee zeker niet crappy meer.:)

Zit nu nog te kijken hoe ik MP naar het startup scherm (hoofdscherm) kan laten springen. ik heb met het toetsen board al gezien dat ik met de H toets dat kan maar dan bij nog een keer H gat ie tussen 2 modi heen en weer.

Ik zit nog even te twijfelen welke harmony toets ik daarvoor ga gebruiken ik overweeg een van de menu toetsen :|

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
mrbert:
Ik ben ook aan het stoeien met de 'H' toets... wil eigenlijk niet switchen tussen basic home en home, maar per skin 1 scherm kiezen... en dat kan wel (zie hieronder)
Maar voor Monochrome wil ik 'Home' en voor AEON wil ik 'Basic Home' als standaard (zonder naar de config te gaan) dit is nog niet gelukt helaas.

Je kunt wel de H in plaats van 'switch home' gewoon 'home' laten uitvoeren zodat het hoofdmenu niet veranderd...

Over de Harmony: lastig he die keuzes?

[ Voor 18% gewijzigd door ThaClown op 06-08-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ThaClown schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:16:
mrbert:
Ik ben ook aan het stoeien met de 'H' toets... wil eigenlijk niet switchen tussen basic home en home, maar per skin 1 scherm kiezen... en dat kan wel (zie hieronder)
Maar voor Monochrome wil ik 'Home' en voor AEON wil ik 'Basic Home' als standaard (zonder naar de config te gaan) dit is nog niet gelukt helaas.

Je kunt wel de H in plaats van 'switch home' gewoon 'home' laten uitvoeren zodat het hoofdmenu niet veranderd...

Over de Harmony: lastig he die keuzes?
ThaClown,

Ja beetje wel maar wel leuk om even over na te denken ik wil wel da die toets logisch wordt en wil er niet het touchscreen van de LCD op de harmony voor gebruiken. Daar kunnen natuurlijk ook mooie toetsen op gedefineerd worden maar dat is alleen mijn nood sprong als ik het niet naar mijn zin krijg.
Ik gebruik tot nu toe alleen de standaard blauwe skin. Dat lijkt me zolang ik nog aan het verkennen ben wel het veiligst.
Ik moet zeggen ik wordt steeds enthousiaster over MP.
Iets wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende:
Ik heb een folder met een aantal bestanden. bijvoorbeeld video clips,
Nu wil ik tijden het spelen gewoon direct via een AB toets de volgende of vorige klip selecteren zonder via het gewone selectie menu te gaan.
Volgens mij moet dat wel kunnen:)

Trouwens vreselijk gaaf om mijn foto's in 42 inch HD kwaliteit te zie :9

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je kunt video's in een playlist zetten en zo direct naar de volgende zappen...

(jij wint ik heb 40 inch HD...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:43:
hey,

Mounten met Deamon tools en haal dan uit de folder streams de .ts of m2ts eruit.
Je dient wel udf reader te installeren, zit niet standaard in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackburst schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:09:
[...]

Mounten met Deamon tools en haal dan uit de folder streams de .ts of m2ts eruit.
Je dient wel udf reader te installeren, zit niet standaard in XP.
bedankt voor het antwoord, maar heb je dan ook de mogelijkheid voor ondertitels, had hetzelfde probleem met blue ray, speelde perfect met mediaplayer maar voor de ondertitels had ik win dvd 9 plus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:50:
[...]

bedankt voor het antwoord, maar heb je dan ook de mogelijkheid voor ondertitels, had hetzelfde probleem met blue ray, speelde perfect met mediaplayer maar voor de ondertitels had ik win dvd 9 plus nodig.
Das een goeie, heb alleen muziek en HD Demo's, dus kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
blackburst schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:55:
Heb nu Harmony 555, draai XP PRO ( geen MCE ), binnen MP aangevinkt als MCE remote.Ontvanger is van Microsoft.
In de Harmony setup device Media Portal toegevoegd en kan prima werken met pijltjes en oke.
Bij files als WMV of M2TS word Media Player Classic Home gestart, dan komt het probleem, als ik tussentijds wil stoppen, blijft MPCH staan, voorheen deed ik via toetsenbord ALT+F4, dat ging prima.

Hoe kan ik dit instellen binnen Harmony, is er iemand die dit heeft opgelost ?
Suggesties zijn welkom.
Nuttige info voor anderen.
Heb gebeld met Logitech, omdat externe player word gestart, is er geen mogelijkheid om toetscombinatie ALT+F4, want die zit dan weer niet binnen MP.
Jammer, weer teruggegaan naar interne player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-01 12:17
Hoi,

Sorry dat ik jullie toch weer lastig val met een vraag over codecs.
Ik heb nu wel 100 guides gelezen en allemaal zeggen ze wel iets nuttigs, maar geen van alle beantwoorden ze mijn vragen 100%.
Ik kan alle video afspelen, alleen ik heb niet het gevoel dat het optimaal is. Ik heb zelfs een keer stotterend beeld gehad, dus heb sterk mijn twijfels over mijn settings.
Dus ik probeer het nog één keer bij jullie...
Ik heb een videokaart gekocht met ondersteuning voor harwarematige decodering van HD video.
(de club3d hd3650 512MB passive)
Dit heb ik gedaan om mijn CPU te ontlasten van moeilijke/zware taken, zodat ik een relatief lichte CPU kon nemen.
1. FFDShow is de codec voor mediaportal begrijp ik, ondersteund alleen geen hardware decoding. Klopt dit?
2. Is Power DVD de enige manier om HD films te kijken(disc's en bestanden op HDD)
3. Als ik een ISO met HD contents heb en dus kijk via Daemontools, heb ik dan PowerDVD nodig.
4. Wat is de link tussen mediaportal configuratie en ffdshow configuratie.
Ik bedoel dus: Als ik in ffdshow een instelling maak om een videobestand te decoderen, en in mediaportal stel ik in dat hij m'n video kaart decoder moet gebruiken, welke wordt er dan gebruikt?
5. volgend op 4: moet ik in mediaportalconfig bij elke videodecoder, ffdshow selecteren.
6. volgend op 4 en 5: Als ik in mediaportal(bij movieplayer)de keus heb tussen de videodecoder van mijn videokaart en ffdshow, welke is dan beter?

Ik weet het veel vragen, maar ik heb nog nergens een éénduidig antwoord gevonden.

Bedankt (in ieder gval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik heb een offtopic probleempje...

Thuis heb ik een server (XP Pro) en een client (XP Pro met MP)
Op de server heb ik 4 HDD's gedeeld en alles werkt prima.

Echter als ik de client aanzet en direct MP opstart dan kan de client niet in de gedeelde mappen komen.
Pas al ik via het bureaublad handmatig de gedeelde mappen open kan ik via MP toegang krijgen...

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
ThaClown schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:11:
Ik heb een offtopic probleempje...

Thuis heb ik een server (XP Pro) en een client (XP Pro met MP)
Op de server heb ik 4 HDD's gedeeld en alles werkt prima.

Echter als ik de client aanzet en direct MP opstart dan kan de client niet in de gedeelde mappen komen.
Pas al ik via het bureaublad handmatig de gedeelde mappen open kan ik via MP toegang krijgen...

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Al geprobeerd om mediaportal vertraagd op te starten?

Op m'n werk moet ik ook wel eens een gedeelde map benaderen(geautomatiseerd via een script). Na problemen met de toegang tot die map, moest ik eerst explorer openen naar die gedeelde map, en toen pas had mijn script toegang tot die gedeelde map. Het lijkt alsof windows eerst die verbinding moet opbouwen, voordat een ander programma er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
ja is een goede, ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
Als het lukt, help je me dan met mijn vraag? zie 3 of 4 posts terug? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
arteq schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:10:
Hoi,

Sorry dat ik jullie toch weer lastig val met een vraag over codecs.
Hehe was net bezig..

1. FFDShow is de codec voor mediaportal begrijp ik, ondersteund alleen geen hardware decoding. Klopt dit?
Klopt
2. Is Power DVD de enige manier om HD films te kijken(disc's en bestanden op HDD)
Nee, maar icm een HDxxx kaart wel het beste omdat je dan hardware versnelling kunt heben.
3. Als ik een ISO met HD contents heb en dus kijk via Daemontools, heb ik dan PowerDVD nodig.
Nee, kan ook met o.a. FFDshow zolang je maar Haali Media Splitter hebt, kan wel veel vergen van je PC..
4. Wat is de link tussen mediaportal configuratie en ffdshow configuratie.
Ik bedoel dus: Als ik in ffdshow een instelling maak om een videobestand te decoderen, en in mediaportal stel ik in dat hij m'n video kaart decoder moet gebruiken, welke wordt er dan gebruikt?

Is lastig, hang van de situatie af en van je codec merits. met Gspot kun je controleren wat gebruikt wordt tijdens het afspelen...
5. volgend op 4: moet ik in mediaportalconfig bij elke videodecoder, ffdshow selecteren.
Hang er ook van af, heb ik wel zodt FFDShow alles upscaled naar 1080P... maar MPV werkt ok prima als je de goede codec en filters heb.
6. volgend op 4 en 5: Als ik in mediaportal(bij movieplayer)de keus heb tussen de videodecoder van mijn videokaart en ffdshow, welke is dan beter?
Moeilijk, voor H264 zou ik PowerDVD doen, voor 'normaal' FFDShow RAW... Maar daar verschillen de meningen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 07-07 22:44
Kan ik Media Portal ook gebruiken icm een digitale kabel tv tuner en een analoge tuner?

Ik wil namelijk ook een aantal regionale zenders kunnen bekijken, maar die komen alleen maar via het analoge signaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
Oké!!
Super bedankt!
Het wordt wat helderderderderder, maar er rijzen ook meteen weer nieuwe vragen.
Met deze informatie ga ik aan de slag.
Ik zal dan toch maar eens PowerDVD aan gaan schaffen. Wilde het buiten windows xp, eigenlijk gratis houden, maar als ik hierdoor mijn config niet optimaal benut, moet ik er toch maar aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
ronaldlokers schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:08:
Kan ik Media Portal ook gebruiken icm een digitale kabel tv tuner en een analoge tuner?

Ik wil namelijk ook een aantal regionale zenders kunnen bekijken, maar die komen alleen maar via het analoge signaal binnen.
Ja zeker.
Je kan een heleboel tuners gebruiken, als je dat wil. Digitaal en analoog door elkaar. Sateliet en kabel en digitenne...doorelkaar...wat je maar wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ThaClown schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:11:
arteq schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:18:
[...]Al geprobeerd om mediaportal vertraagd op te starten?
Ik vermoed dat het de maken heeft met het feit dat XP het explorer process al kan starten, voordat het netwerk beschikbaar is. Als je dan ook nog direct MP opstart die via het netwerk allerlei zaken probeert te doen, dan gaat het fout...

De meest nette oplossing is dan om dit uit te schakelen.

Description of the Windows XP Professional Fast Logon Optimization feature

GPedit.msc via de command promtp starten, en vervolgens onderstaande key aanpassen:

Computer Configuration\Administrative Templates\System\logon\Altijd wachten op het netwerk bij het opstarten van de computer en het aanmelden

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
Misschien heel stom van me, ik vermoedde het wel, maar heb het alleen nooit zwart op wit gezien:

"Om van ATI AVIVO of nVidia PureVideo gebruik te maken is het nodig om een daarvoor geschikte videodecoder te gebruiken. nVidia heeft in het verleden ooit een eigen MPEG2-decoder op de markt gebracht, maar is daar inmiddels mee gestopt. ATI heeft altijd met partners samen gewerkt.

Zowel voor ATI als nVidia heb je de keuze uit welgeteld twee softwarepakketten: Cyberlink PowerDVD Deluxe/Ultra of Intervideo WinDVD. Beide pakketten bieden naast ondersteuning voor MPEG2 ook ondersteuning voor VC-1 en H.264. Een nadeel is dat beide opties niet gratis zijn. Alle andere MPEG2/VC-1/H.264 decoders die je op internet kunt vinden, waaronder de MPEG2 en VC-1 decoders die standaard met Windows (Vista) worden meegeleverd, maken gebruik van de CPU om video te decoderen. In het artikel op de vorige pagina's hebben we uitgelegd hoe je ervoor kunt zorgen dat wanneer je bijvoorbeeld PowerDVD hebt geïnstalleerd, deze codecs ook daadwerkelijk gebruikt worden.
"

Uit: Hardware.info

[ Voor 35% gewijzigd door arteq op 06-08-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Dit stukje klopt dus niet, omdat MediaPlayerClassic-HomeCinema ook gebruik kan maken van DXVA (ook als losse decoder). En die is gratis verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door pelican op 06-08-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ThaClown schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:17:
@AtlonXP1800:
Je hebt denk ik meerdere parsing expressions in gebruik... doe alle vinkjes uit behalve degene die je wilt gebruiken.

Ook zou ik adviseren om alleen de naam van de serie, seizoen en aflevering nummer te gebruiken.
Dus:
<series> - <season>.<episode>.<ext>

Fresh Prince - 02.01.avi

Werkt altijd en meer info is niet nodig in de filename.

De reden is dat in sommige aflevering titels ook een - voorkomt waardoor de parsing expression fouten maakt.
Bedankt, door de titels van de episodes weg te halen werkt het nu wel :)
Kennelijk had ik wat afwijkende episode namen (dat heb je al snel als er een spatie of een streepje anders staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
pelican schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

Dit stukje klopt dus niet, omdat MediaPlayerClassic-HomeCinema ook gebruik kan maken van DXVA (ook als losse decoder). En die is gratis verkrijgbaar.
En het begon net een beetje makkelijker te worden...
Maar positief is dat dit weer gratis is. Ik ga het morgen proberen, vanavond kan niet want we krijgen bezoek.....ben jarig :9
Hopen dat je de interne speler van mediaportal kan gebruiken en de decoder van MPC, maar zoiets haalde je al aan volgens mij, Las al op de site dat ffdshow er helemaal tussen uit moet, zal wel weer een gepuzzel worden om het draaiend en werken te krijgen
Thnxs voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
bS! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:28:
voor alle video formaten m.u.v. MPEG2 en HD kan ik de MPC codec aanraden (de video codec van Media Player Classic). Kwestie van filter registreren en gebruiken. Niet zo'n opties oerwoud als in FFDShow en het ziet er standaard gewoon goed uit.
Sorry!!!
Zie nu pas in dat jij dit al veel eerder aankaartte...
Ik ben een }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb gister de rc2 geinstalleerd maar nu geen geluid meer, ook niet meer bij mp3

iemand een id hoe dit kan komen?en misschien ook op te lossen?

edit: ik heb de laatste svn geinstaleerd maar nogsteeds geen succes :(

ik had met de RC1 nooit problemen eigenlijk maar nu gewoon geen geluid meer.

[ Voor 34% gewijzigd door mindcre8r op 07-08-2008 18:43 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
blackburst schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:10:
[...]

Nuttige info voor anderen.
Heb gebeld met Logitech, omdat externe player word gestart, is er geen mogelijkheid om toetscombinatie ALT+F4, want die zit dan weer niet binnen MP.
Jammer, weer teruggegaan naar interne player.
Gebruik Intelliremote dan kan je alt+F4 aan een willekeurige button koppelen.
Werkt perfect!
Geweldige forum trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
effect10 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:34:
[...]

Gebruik Intelliremote dan kan je alt+F4 aan een willekeurige button koppelen.
Werkt perfect!
Geweldige forum trouwens!
THX, ga ik uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
arteq schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:06:
[...]

Sorry!!!
Zie nu pas in dat jij dit al veel eerder aankaartte...
Ik ben een }:O
Ik heb ook Dxva met een ati 3450 videokaart, ik gebruik de hardwarematige versnelling NIET omdat je in mediaportal niet EN hardwarematige versnelling EN ondertitels kunt gebruiken...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dxva is gewoon een verkoopsstunt, je bent er niks mee om de reden die vandermark net aangehaald heeft... Ga dus voor een goeie CPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Weet iemand hoe ik in het watch menu kan aangeven dat hij de dvd moet spelen die in de drive zit.
Mediaportal vraagt het wel als ik de dvd-lade open en dicht doe, maar vind dit toch een beetje onhandig telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hoi FF en vraagje over codecs.

Ik heb de standaard instellingen voor FFSHOW tryout en Haali splitter en een coreavc geinstallerd staan om te testen.
Nu zie ik bij sommige files een soort van negatief beeld.
Op mijn gwone PC met een Klite en ffdshow zie ik ze wel goed

met gspot zie ik:
File Type: ASF (.WMA/.WMV)
Mime Type: video/x-ms-asf
File Length Correct
Sys Bitrate: 3924 kb/s
Created: 2007 Apr 02 07:25:50
Videocodec:
WMV3
WMP v9 (VC-1 Simple/Main)

Imand een idee waar het mis gaat?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
vandermark schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Ik heb ook Dxva met een ati 3450 videokaart, ik gebruik de hardwarematige versnelling NIET omdat je in mediaportal niet EN hardwarematige versnelling EN ondertitels kunt gebruiken...
Daarom gebruik ik gewoon MPC-HC als externe player, is weliswaar ietrs minder sexy, maar werkt als een trein. In MPC-HC zit er wel een optie om subtitles weer te geven icm dxva. Ik heb in de command-line "/play /close" toegevoegd (in MP-setup), dan heb je eigenlijk nauwelijks in de gaten dat je een externe player gebruikt.

@justchill: je weet niet waar je het over hebt, of je hebt de dxva niet in actie gezien. Beeldkwaliteit is veel moooier dan bij bijv. coreavc. Daarbij is het beeld veel vloeiender, vooral bij scenes met veel beweging. En 3% cpu-belasting bij het afspelen van 1080p content is ook wel prettig. Heel vaak beginnen films met zo'n shot uit een helicopter over een landschap of een stad of zo. Dan zie je dus heel erg veel verschil tussen wel of geen dxva.

Voor dvd heb je normaalgesproken geen dxva nodig, dat halen de meeste pc's toch wel, dus die laat ik gewoon door mediaportal afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

DXVA is rete handig hoor...ik verwacht wel dat MP een custom renderer implementatie ala MPC-HC gaat introduceren. Als ik namelijk HDTV kijk is er ook ondertiteling mét DXVA aan dus voor de TV player hebben ze het wel al werkend gekregen (kan je ook zien aan de graph)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Heeft iemand een IRTrans receiver werkend in windows met een MCE Keyboard?
In MediaPortal werkt het nu prima, maar in windows werkt het keyboard niet goed..

Sommige knoppen werken maar bijv de mouse pointer niet.
Ik heb de nieuwste IRTrans software en aangezien het in MP werkt is het puur een setting denk ik..

Iemand een idee?

EDIT: Ik denk dat ik een fix heb:
http://www.origenae.com/s....php?action=kb&article=10

[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
effect10 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:48:
Weet iemand hoe ik in het watch menu kan aangeven dat hij de dvd moet spelen die in de drive zit.
Mediaportal vraagt het wel als ik de dvd-lade open en dicht doe, maar vind dit toch een beetje onhandig telkens.
Je hebt de Plugin 'Play DVD' nodig, deze kun je in de main of ind e plugins page zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
mindcre8r schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:54:
ik heb gister de rc2 geinstalleerd maar nu geen geluid meer, ook niet meer bij mp3

iemand een id hoe dit kan komen?en misschien ook op te lossen?

edit: ik heb de laatste svn geinstaleerd maar nogsteeds geen succes :(

ik had met de RC1 nooit problemen eigenlijk maar nu gewoon geen geluid meer.
Check even welke geluidkaart en codecs gebruikt worden in de config, een upgarde kan je settings hebben veranderd.

(Geef de volgende keer wat meer info voor betere hulp...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Gisteren mijn FloppyDTV binnen gekregen.
Uiteraard meteen geinstalleerd en met de FireDTV viewer gescand voor de kanalen van CaiWay regio Westland.

Hij vindt alle kanalen netjes en heb zelfs bij een paar zenders beeld en geluid die niet bij mijn pakket horen :)

Maar als ik nu via de tv server config van MP ga scannen op zenders vindt hij helemaal niets.

Ik kan daar ook niet invullen wat het netwerkID is van Caiway Westland (elk uitzend regio van caiway heeft zijn eigen netwerkid)

Heeft iemand een idee voor wat betreft hoe ik de zenders alsnog compleet in mijn MP kan krijgen?
Of heeft er iemand toevallig ook uit Caiway Westland gebied een kant en klare transponderlist die ik zo kan gebruiken waar alle kanalen in staan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Buzzie schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:45:
Gisteren mijn FloppyDTV binnen gekregen.
Uiteraard meteen geinstalleerd en met de FireDTV viewer gescand voor de kanalen van CaiWay regio Westland.

Hij vindt alle kanalen netjes en heb zelfs bij een paar zenders beeld en geluid die niet bij mijn pakket horen :)

Maar als ik nu via de tv server config van MP ga scannen op zenders vindt hij helemaal niets.

Ik kan daar ook niet invullen wat het netwerkID is van Caiway Westland (elk uitzend regio van caiway heeft zijn eigen netwerkid)

Heeft iemand een idee voor wat betreft hoe ik de zenders alsnog compleet in mijn MP kan krijgen?
Of heeft er iemand toevallig ook uit Caiway Westland gebied een kant en klare transponderlist die ik zo kan gebruiken waar alle kanalen in staan???
Heb je hier wat aan?

En probeer de standaard 6900 eens... ik heb gelezen dat die werkt bij Caiway

[ Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Thanks.

Ik ga het in elk geval proberen.
Volgens de site van Caiway zijn de volgende gegevens belangrijk :

Frequentie: 554.00 MHZ
Netwerk ID: 2249
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Ik kan alles invullen behalve de NetwerkID die dus in elke uitzendregio anders is.
Het aanpassen naar de andere 3 bovenstaande opties had ik al geprobeerd maar zonder resultaat.

Gekke is dat de scan van FireDTV wel resultaten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ThaClown schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:09:
[...]

Check even welke geluidkaart en codecs gebruikt worden in de config, een upgarde kan je settings hebben veranderd.

(Geef de volgende keer wat meer info voor betere hulp...)
ik kan nergens opgven welke geluidskaart gebruikt wordt?
enkel in de settings van movie settings kan je de audio device aangeven of bedoel je dat?

ookal selecteer ik daar elke optie ik heb nooit geluid.

codecs heb ik via jouw guide geinstaleerd, maar zoals ik al ze nu werkt zelfs geen mp3 meer.
wat voor meer info zou je willen hebben?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik bedoel audio device idd (dat moet namelijk je gebruikte geluidskaart zijn ofwel losse kaart ofwel die op je MOBO)

Bij audio kun je ook je device kiezen ergens..

- Heb je wel audio in 'normale' windows?

- Speel eens een film af in klein Media Portal scherm en start AC3/FFDShow Audio en kijk of die wel een signaal geeft.

- Saat je volume niet op 0 of dempen? (in MP, versterker of in windows) 8)7

- Info: welke audio codecs heb je en welke staan ingesteld in MP, welke geluidskaart gebruik je, wat is je setup..

[ Voor 9% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ThaClown schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:59:
Ik bedoel audio device idd (dat moet namelijk je gebruikte geluidskaart zijn ofwel losse kaart ofwel die op je MOBO)

Bij audio kun je ook je device kiezen ergens..

- Heb je wel audio in 'normale' windows?

- Speel eens een film af in klein Media Portal scherm en start AC3/FFDShow Audio en kijk of die wel een signaal geeft.

- Saat je volume niet op 0 of dempen? (in MP, versterker of in windows) 8)7

- Info: welke audio codecs heb je en welke staan ingesteld in MP, welke geluidskaart gebruik je, wat is je setup..
Setup: Asus 780G bordje met onboard sound aangesloten via coax. in windows (vista) geen probleem ook doorgeven van dts signaal is geen probleem. (dus volume staat voldoende)

Versterker = Harman Kardon AVR 130

Sound settings onder movie player settings is als volgt:

Mpeg 2 : ffdshow raw video filter
H.264 : Cyberlink H.264/AVC Decoder
Audio Decoder: AC3 Filter
Audio /renderer: Direct Sound: Digital Output Device SPDIF

AC3 kan je niet starten als de player al draait.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Dan zou ik het AC3 filter checken of deze wel op SPDIF staat....
Je kunt eerst AC3 starten en dan MP..

Ik heb dezelfde instelling, zou moeten werken..

[ Voor 14% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

did that also no avail.

heb een herinstallatie gedaan van MP RC2 met default settings, en heb nu weer geluid.. zelfde instellingen als voorheen..

veel te configgen maar iig nu wel geluid!

Thnx voor de support

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:15:
did that also no avail.

heb een herinstallatie gedaan van MP RC2 met default settings, en heb nu weer geluid.. zelfde instellingen als voorheen..

veel te configgen maar iig nu wel geluid!

Thnx voor de support
In het MP config menu heb je onder de main settings ook een setting voor audio. Misschien stond daar iets verkeerd. Dat probleem had ik zelf iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
pianoman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:46:
[...]

Daarom gebruik ik gewoon MPC-HC als externe player, is weliswaar ietrs minder sexy, maar werkt als een trein. In MPC-HC zit er wel een optie om subtitles weer te geven icm dxva. Ik heb in de command-line "/play /close" toegevoegd (in MP-setup), dan heb je eigenlijk nauwelijks in de gaten dat je een externe player gebruikt.

@justchill: je weet niet waar je het over hebt, of je hebt de dxva niet in actie gezien. Beeldkwaliteit is veel moooier dan bij bijv. coreavc. Daarbij is het beeld veel vloeiender, vooral bij scenes met veel beweging. En 3% cpu-belasting bij het afspelen van 1080p content is ook wel prettig. Heel vaak beginnen films met zo'n shot uit een helicopter over een landschap of een stad of zo. Dan zie je dus heel erg veel verschil tussen wel of geen dxva.

Voor dvd heb je normaalgesproken geen dxva nodig, dat halen de meeste pc's toch wel, dus die laat ik gewoon door mediaportal afspelen.
Kijk, dat is nog eens interessant :) Kun jij met MPHC als externe player wel je remote gebruiken? Zoja, hoe heb je dat geconfigureerd? Als je me daar mee kan helpen, dan ben ik heel blij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandermark> Je moet de IR Server Suite gebruiken te vinden op MP forum. In dat pakket zit het programma "translator" Dit laat toe om knoppen op je remote te mappen naar keypresses, functies, proggies etc... maw je kan dus MPC-HT bedienen met de remote!

Post maar een verslagje moest het je lukken ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al genoeg in actie gezien en ik weet zeer veel over dxva. Sorry maar ik zie echt zeer weinig verschil tsn een hardware codec en een software codec.
Maar je kan geen subs tonen tenzij met MPC-HT.. wat ben je er dan mee? Mss komt er binnenkort een codec waarbij er wel subs kunnen getoond worden; ik hoop het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
Is het ook mogelijk om een alternatieve player binnen Mediaportal te gebruiken? Ik wil graag Mediaplayer classic als player gebruiken om mkv etc af te spelen. Als ik dan de configuratie erbij pak en vervolgens selecteer ik Movie player, dan kan ik geen alternatief selecteren.

edit: al gevonden :)

Nog een probleem:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mediaportal opstart, het volgende meny krijg te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Aeon20Wide.jpg

Ik heb de handleiding doorlopen, echter start hij elke keer op met de volgende bootscreen:
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/4644/bootscreenpl7.jpg

Iemand enig idee? De fonts die er bij horen heb ik ook al naar de windows map gekopierd

[ Voor 46% gewijzigd door Possible op 10-08-2008 18:07 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-08 18:24
MP laten opstarten in basic home?
Is te vinden in het scherm met de algemene instellingen waar je ook kunt aangeven dat je MP full screen wil laten starten.

[ Voor 19% gewijzigd door bushwankaz op 10-08-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Thanks.. Is inderdaad gelukt!

Morgen maar even de hele dag prutsen om alles netjes af te werken.. Ik ben bang dat ik behoorlijk veel moeite krijg met de tvserie plugin.. Schijnt toch niet makkelijk te zijn om te configueren. :)

En dan nog een vraag.. Hoe gebruiken jullie mediaportal i.c.m mediaportal? Sluit je mediaportal elke keer af om bijvoorbeeld films te downloaden/ uitpakken / repareren? of bestaat hier ook al een soort plugin voor:?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok inmiddels bezig geweest met de tv plugin, Maar het is helaas nog niet gelukt:
Als ik in mediaportal op Tv series druk, verschijnt de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4958/noitemslc1.jpg

Wat doe ik fout?
Ik heb om te testen maar 1 aflevering van Army wives geimporteerd. Op de volgende manier:

Path: F:\tv\Army Wives\ArmyWives - 01.09.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:40:

Path: F:\tv\Army Wives\ArmyWives - 01.09.avi
Moet er geen spatie in je filename staan??

Army Wives - 01.09.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Net getest maar werkt niet.. Ik heb namelijk de exacte namen gekopierd van ThaClown volgens de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:52:
Net getest maar werkt niet.. Ik heb namelijk de exacte namen gekopierd van ThaClown volgens de instructies.
Toch moet er volgens mij wel een spatie inzitten omdat ie anders de naam van de serie niet goed op zoekt.

Check tijdens de configuratie van TV-Series Plugin eens of de Parsing test goed gaat, dan zie je of hij de series goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Uit de Parsing test zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4308/testav5.jpg Zoals je ziet is hij niet rood gekleurd wat dus inhoud dat het goed zou (moeten) zijn. Ik heb alle namen nu ook in kleine letters gedaan zoals de screenshot.

Dus Path is nu: F:\tv\army wives
Bestandsnaam: army wives - 01.09.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:16:

[afbeelding] Zoals je ziet is hij niet rood gekleurd wat dus inhoud dat het goed zou (moeten) zijn. Ik heb alle namen nu ook in kleine letters gedaan zoals de screenshot.

Bij mij worden ze bij een juiste parsing allemaal groen...

Daarnaast zouden je series NA een juiste import te zien moeten zijn onder tab "Details".

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 11-08-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb je even een PM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je doet niets fout, ik heb ook problemen met de TV Database nu, het schijnt dat de website down is... dus even gedult
Zie ook hier

[ Voor 42% gewijzigd door ThaClown op 11-08-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaClown schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:45:
Ik heb ook problemen met de TV Database nu, het schijnt dat de website down is... dus even gedult
Dan zal dat het waarschijnlijk zijn.

ThaClown, 'k heb je hulp effe nodig want ik kom er niet meer uit en weet niet meer waar te zoeken.
Afgelopen weekend RC2 installed en zit nu WEER met het probleem van de-interlacing (tenminste, ik denk dat dat het is) omdat de scrollbar van RTL7 nu weer wazig door het beeld loopt. Voor de update zag dat er superstrak uit, maar nu met dezelfde codecs (PDVD8 SP Video Decoder) ziet het er weer 'blurry' uit.

Enig idee waar dit aan kan liggen? 'k heb PDVD8 al opnieuw installed, laatste updates erop maar dat blijkt niet te helpen. Configuratie is echt PRECIES hetzelfde als met RC1 en de codecs ook.
Uiteraard ook met MPV geprobeerd, maar die gaf altijd al slechter beeld van PDVD8 (zelfde geld voor ffdshow). Alle verschillende mogelijkheden van de-interlacing getest, zonder resultaat. VMR9 en EVR getest, maakt geen verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 11-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begonnen met Media Portal te installeren en is vluchtig te bekijken of het wat is voor mij. Vandaag al bijna heel de dag bezig met configureren en dingen uitproberen / instellen ... wat een top programma _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
vandermark schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

Kijk, dat is nog eens interessant :) Kun jij met MPHC als externe player wel je remote gebruiken? Zoja, hoe heb je dat geconfigureerd? Als je me daar mee kan helpen, dan ben ik heel blij O-)
Ik gebruik zelf een externe applicatie voor mijn remote, irassistant. (www.irassistant.com). Ik gebruikte dit programma al voordat ik Media Portal ging gebruiken, en het toevoegen van een paar macro's in irassistant gaat vrij eenvoudig. Je kunt bij irassistant voor elke button een proces aanwijzen waar het betreffende commando moet worden uitgevoerd. Ik navigeer dus met up, down, left, en right in het proces mediaportal.exe, maar als ik op ffwd druk wordt het commando doorgestuurd naar mediaplayer. (DVD's en streams kijk ik wel in mediaportal, maar daar kun je ffwd en rewind met left en right doen)

Nog even terugkomend op Justchill mbt dxva; Bij mij maakt het in ieder geval wel veel verschil, misschien omdat ik niet de snelste processor heb. Dit kan natuurlijk bij veel htpc's het geval zijn. Ik zie in ieder geval vaak vragen voorbijkomen van mensen die geen vloeiende HD weergave hebben, vooral bij 1080p. In dat geval is dxva wel een hele makkelijke oplossing. Je kunt trouwens ook de losse filters van mpc-hc registreren en gebruiken in Media Portal, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor zover ik kan nagaan is het enige nadeel van een externe player dat je een splashscreen van MPC-HC in beeld krijgt als je een video start, maar dit is slechts een fractie van een seconde, en dat je video niet doorspeelt in een klein schermpje als je teruggaat naar het menu.

Voor mij ligt het voordeel van dxva in een aantal punten:
- 0 dropped frames na 1,5 uur 1080p kijken
- Minder tot geen last van 3:2 pullback (hoe en waarom is mij onduidelijk, maar ik zie toch echt heel veel verschil tussen bewegende panorama shots op hardware en software)
- geen audio sync problemen

Ik denk dat je kunt stellen dat je hier sowieso minder last van hebt naarmate je cpu sneller wordt, maar mijn cpu trekt het niet in zijn eentje, met dxva werkt het als een zonnetje. (van 100 naar 3% belasting). Ik dekn dat je het kunt vergelijken met het begintijdperk van dvd. Toen kon je eigenlijk alleen fatsoenlijk dvd's afspelen met een hardware mpeg2 kaart. De cpu's werden echter al snel krachtig genoeg om het softwarematig af te kunnen. Dit zal met h264 en VC-1 ook wel die kant op gaan.

Ik zie trouwens dat mijn eerdere antwoord niet echt aardig klinkt, dus sorry daarvoor. Maar de strekking van het verhaal is wel dat dxva meer is dan alleen een verkoopstunt, en voor sommigen van ons zeker toegevoegde waarde heeft. (bijv. voor vandermark)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Possible schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:16:

[afbeelding] Zoals je ziet is hij niet rood gekleurd wat dus inhoud dat het goed zou (moeten) zijn. Ik heb alle namen nu ook in kleine letters gedaan zoals de screenshot.

Ik heb bij tv-series niks gedaan aan de parsing instellingen, hij deed het bij mij automatisch meteen goed. Bij mij staan de tv series als volgt op de schijf:

F:\Series\Lost\Lost - 1x01.avi

en soms zo:

F:\Series\Lost\Lost - S01e01.avi
F:\Series\Lost\Lost.S01e01.avi
F:\Series\Lost\Lost.101.avi

Bij mij pakt hij die allemaal met de standaardinstellingen, misschien kun je dat proberen.

De enige die hij niet pakt zijn de episodes die niet in de database voorkomen.
Iemand enig idee hoe je die toch zichtbaar kunt maken? Bij manual import kun je alleen kiezen uit episodes in een dropdown menu, wat nou als de episode die je zoekt daar niet bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

de laatste tijd heb ik last van Haperingen in de Dvd stream,

met powerdvd (7.3) is dit erger dan met MP zelf dit is een beetje voortgekomen nadat ik sp3 geinstalleerd heb, alle netwerk settings na gekeken, CPU en Netwerk gebruik is laag zowel op de server als op de MP machine .. iemand een idee ?

ik speel de dvd uit als volgt

--> share --> folder --> video_ts

Dus geen iso's of andere lagen ertussen

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 12-08-2008 15:26 . Reden: bijvoegen van gebruik ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mja idd maar volgens thaclown is alles goed. Echter die database is offline waardoor het nu niet werkt. Maar wat ik me dan weer afvraag, is die database echt nodig om een aflevering van een tvserie in mp te tonen. Het lijkt dat die database alleen maar voor informatie dient. BIjvoorbeeld acteurs die erin spelen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb denk ik toch een codec probleempje.

melde ik eerder dat ik geen geluid had en na een reinstall wel heb ik nu dat divx en dvd's van vob gewoon te zacht worden afgespeeld. ik moet mijn receiver gewoon te hard zetten.

kluts ik een mp3 aan dan doet deze wel op juiste volume afspelen.

ook buiten MP zelfde euvel ongeacht welke player ik gebruik. iemand een id waar ik dat kan setten?

en nog iets, is het mogelijk om vob files te indexeren op 1 of andere manier? heb veel series op dvd en wil deze niet eerst rippen naar Divx.

gebruik FFdshow en Ac3 Filter (laatste versie)

@ hierboven de database linkt ook de juiste plaatjes aan de juiste bestanden lijkt mij zo, er wordt geen ini bijgehouden waar dit in zou kunnen staan.

[ Voor 15% gewijzigd door mindcre8r op 12-08-2008 18:07 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weet iemand een remote control voor onder WinXP 64-bit, bvd?

Gebruikte altijd Microsoft's MCE maar na de overstap naar 64-bit is deze niet meer aan de praat te krijgen (Geen drivers). Gebruik de remote eigenlijk alleen voor MediaPortal, en soms MediaMonkey.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt trouwens ook de losse filters van mpc-hc registreren en gebruiken in Media Portal, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor zover ik kan nagaan is het enige nadeel van een externe player dat je een splashscreen van MPC-HC in beeld krijgt als je een video start, maar dit is slechts een fractie van een seconde, en dat je video niet doorspeelt in een klein schermpje als je teruggaat naar het menu.
Succes, ik heb die codec proberen te gebruiken, maar ik kreeg een zwart scherm.

Een ander nadeel is dat je niet zomaar je remote kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:07:

Gebruikte altijd Microsoft's MCE maar na de overstap naar 64-bit is deze niet meer aan de praat te krijgen (Geen drivers). Gebruik de remote eigenlijk alleen voor MediaPortal, en soms MediaMonkey.
mijn mce remote werkt onder vista 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik niet de remote functie van MP, maar een losse applicatie, en hierin heb ik ingesteld dat play, ffwd, rewind ed. ook naar mplayer.exe worden gestuurd. Dus in mijn situatie werkt het vrij makkelijk. Het is natuurlijk wel zo dat je het even moet instellen en finetunen, maar dat geldt toch eigenlijk wel voor heel mp?

Bij mij loopt het in ieder geval, misschien dat het voor sommige anderen ook een oplossing kan zijn.

Ik liet mijn setup trouwens gisteren zien aan iemand die onlangs op apple was overgestapt, en die stond toch wel even met open mond te kijken hoe ik door mijn series, films en uitzending gemist aan het zappen was met de afstandsbediening. Hij geloofde eerst niet eens dat het mijn pc was, maar een upc box of zo. Hij zit er nu aan te denken om weer een pc te nemen, en dan met MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:55:
[...]
mijn mce remote werkt onder vista 64bit
Klopt maar deze drivers krijgt niemand aan de praat op WinXP 64-bit. Vandaar. Gebruik ze nu zelf ook maar werkt gewoon niet.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
pianoman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:53:
[...]

Nog even terugkomend op Justchill mbt dxva; Bij mij maakt het in ieder geval wel veel verschil, misschien omdat ik niet de snelste processor heb. Dit kan natuurlijk bij veel htpc's het geval zijn. Ik zie in ieder geval vaak vragen voorbijkomen van mensen die geen vloeiende HD weergave hebben, vooral bij 1080p. In dat geval is dxva wel een hele makkelijke oplossing. Je kunt trouwens ook de losse filters van mpc-hc registreren en gebruiken in Media Portal, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor zover ik kan nagaan is het enige nadeel van een externe player dat je een splashscreen van MPC-HC in beeld krijgt als je een video start, maar dit is slechts een fractie van een seconde, en dat je video niet doorspeelt in een klein schermpje als je teruggaat naar het menu.

Voor mij ligt het voordeel van dxva in een aantal punten:
- 0 dropped frames na 1,5 uur 1080p kijken
- Minder tot geen last van 3:2 pullback (hoe en waarom is mij onduidelijk, maar ik zie toch echt heel veel verschil tussen bewegende panorama shots op hardware en software)
- geen audio sync problemen

Ik denk dat je kunt stellen dat je hier sowieso minder last van hebt naarmate je cpu sneller wordt, maar mijn cpu trekt het niet in zijn eentje, met dxva werkt het als een zonnetje. (van 100 naar 3% belasting). Ik dekn dat je het kunt vergelijken met het begintijdperk van dvd. Toen kon je eigenlijk alleen fatsoenlijk dvd's afspelen met een hardware mpeg2 kaart. De cpu's werden echter al snel krachtig genoeg om het softwarematig af te kunnen. Dit zal met h264 en VC-1 ook wel die kant op gaan.

Ik zie trouwens dat mijn eerdere antwoord niet echt aardig klinkt, dus sorry daarvoor. Maar de strekking van het verhaal is wel dat dxva meer is dan alleen een verkoopstunt, en voor sommigen van ons zeker toegevoegde waarde heeft. (bijv. voor vandermark)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

Heb afgelopen weekend de codec van MPC HC geinstalleerd: Het werkt!!
Je kan de codec selecteren in mediaportal bij je H264 decoder.
Ik zie ook zeker verschil. Ik ervaarde al geen haperingen, maar het is nu toch vloeiender en mooier beeld lijkt wel.

Als je alleen de codec installeert en de interne player van MP gebruikt, kan je gewoon je AB gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door arteq op 13-08-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
arteq schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:27:
[...]

[...]

Heb afgelopen weekend de codec van MPC HC geinstalleerd: Het werkt!!
Je kan de codec selecteren in mediaportal bij je H264 decoder.
Ik zie ook zeker verschil. Ik ervaarde al geen haperingen, maar het is nu toch vloeiender en mooier beeld lijkt wel.

Als je alleen de codec installeert en de interne player van MP gebruikt, kan je gewoon je AB gebruiken.
Dit wil ik ook weleens proberen; hoe registreer je de mpc-hc h264 codec? Ik heb mpc-hc al wel geinstalleerd maar binnen MPconfig kan ik de coidec nog niet selecteren. Hoe gaat dat registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arteq
vandermark schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Dit wil ik ook weleens proberen; hoe registreer je de mpc-hc h264 codec? Ik heb mpc-hc al wel geinstalleerd maar binnen MPconfig kan ik de coidec nog niet selecteren. Hoe gaat dat registreren?
download mpcvideodec.zip.....uitpakken, geeft mpcvideodec.ax....copy naar c:\windows\system32....
open command prompt en type "cd c:\windows\system32" ENTER......type "regsvr32 mpcvideodec.ax" ENTER.......opnieuw opstarten......mediaportalconfiguration....

Dit is voor WinXp, Vista heeft een andere map. Ik weet niet welke, sorry
EDIT:In vista heet de map SysWOW64
Vergeet niet in ffdshow de codec te disablen voor H264

[ Voor 6% gewijzigd door arteq op 13-08-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

tHe_BiNk schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:07:
Okay na veel zoeken kwam ik het volgende tegen, wat een gekloot zeg, om een remote aan de praat te krijgen.

http://www.byremote.com.a...t%20MCE%20Remote%20Driver

http://www.degroeneknop.n...b67b725931f8&topic=4516.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
arteq schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:05:
[...]

download mpcvideodec.zip.....uitpakken, geeft mpcvideodec.ax....copy naar c:\windows\system32....
open command prompt en type "cd c:\windows\system32" ENTER......type "regsvr32 mpcvideodec.ax" ENTER.......opnieuw opstarten......mediaportalconfiguration....

Dit is voor WinXp, Vista heeft een andere map. Ik weet niet welke, sorry
EDIT:In vista heet de map SysWOW64
Vergeet niet in ffdshow de codec te disablen voor H264
tx, ik heb xp, ga het vanavond proberen...

edit: het is gelukt en ik kan de mpc-hc codec gebruiken binnen mediaportal. Eerst bleef cpu hoog, maar dat kwam doordat vobsub bl;eef laden en dan werkt dxva niet. vobsub is ook niet nodig omdat mpc-hc zelf ondertitels kan verzorgen. Dus heb ik binnen Haali autoload vobsub op nee gezet en nu werd vobsub niet meer geladen en ging mijn cpu naar 5-10% bij een 1080p mkv bestand :)

Maar... ik heb nu geen subtitles meer... werkt dit wel bij jou arteq? Ik testte hetzelfde bestand even in mpc-hc zelf en kreeg daar ook geen subtitles... hoe krijg je mpc-hc ook al weer zover dat die zelf de subtitles verzorgt en niet door vobsub?

[ Voor 34% gewijzigd door vandermark op 13-08-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Een paar dingen die me in de weg zitten met MP onder vista.

1) Als ik op mijn AB (harmony one met antec settings) een media potal activiteit ( bijvoorbeeld foto) selecteer dan wordt media center opgestart ipv de functie in MP.

2) ik heb nu al paar keer een crash gehad van MP terwijl it foto's keek en daar iets wilde instellen.
Ik was op zoek naar een random functie voor dia show
3) Ben nog steeds niet uit hoe ik naar het main MP scherm kan springen en hoe ik een actie stop. wat je normaal met de (Esc) toets doet en dan ook steeds een stapje terug kan in wat je gekozen hebt.
Ik heb daar nu de GUIDE knop voor genomen maar moet eleganter kunnen

Verder lijkt het best goed te werken als je even aan de bediening went.
Ik heb alleen nog niet helemaal instellingen kunnen vinden waarbij ik mijn toetsenboard niet meer nodig heb:S

mrbert

• arteq
vandermark schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:45:
[...]

tx, ik heb xp, ga het vanavond proberen...

edit: het is gelukt en ik kan de mpc-hc codec gebruiken binnen mediaportal. Eerst bleef cpu hoog, maar dat kwam doordat vobsub bl;eef laden en dan werkt dxva niet. vobsub is ook niet nodig omdat mpc-hc zelf ondertitels kan verzorgen. Dus heb ik binnen Haali autoload vobsub op nee gezet en nu werd vobsub niet meer geladen en ging mijn cpu naar 5-10% bij een 1080p mkv bestand :)

Maar... ik heb nu geen subtitles meer... werkt dit wel bij jou arteq? Ik testte hetzelfde bestand even in mpc-hc zelf en kreeg daar ook geen subtitles... hoe krijg je mpc-hc ook al weer zover dat die zelf de subtitles verzorgt en niet door vobsub?
In MPC HC worden de subtitles zelf geregeld ja, maar als je alleen de codec gebruikt, zullen de subtitles door iets anders geregeld moeten worden.
Ik gebruik zelf geen subtitles, maar heb wel gelezen dat er erg veel gelazer is met dxva en subtitles.
Heeft iets te maken met directshow en codecs.
MPCVideodec.ax kan geen tussenkomst van andere filters of codecs gebruiken, dus vandaar dat je geen vobsub of ffdshow kan gebruiken.
Ik heb zelf geen ervaring met subtitles, maar dit heb ik begrepen. Het mooiste zou zijn dxva in ffdshow en dan dus ook vobsub enzo, maar dit gaat nooit gebeuren, want het kan niet.
Ik denk dat er ooit wel dxva ondersteuning in mediaportals eigen player komt, tenmiste...ik hoop het.
Ik rommel binnenkort wel weer wat en als ik iet nieuws ontdek(voor mij dan), laat ik het weten.
Komende paar dagen geen tijd, maar na het weekend wel weer.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mijn conclusie:
MPC HC is een perfecte GRATIS codec met dxva ondersteuning...
Maar het subtitle + dxva probleem is nog steeds niet opgelost...

• Possible
Weet iemand wanneer de Database weer online is? Duurt nu al een aantal dagen en mij TV serie plugin werkt nog steeds niet helaas..

Verwijderd

Possible schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:53:
Weet iemand wanneer de Database weer online is? Duurt nu al een aantal dagen en mij TV serie plugin werkt nog steeds niet helaas..
Hmmm, ik heb eergisteren en gisteren nog TV series geupdate. Misschien heb je net pech elke keer dat ie er ffies down is.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je moet even je database legen (of wissen) en dan opnieuw scannen... het werkt allemaal weer hoor.

• vandermark
ThaClown schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:49:
Mijn conclusie:
MPC HC is een perfecte GRATIS codec met dxva ondersteuning...
Maar het subtitle + dxva probleem is nog steeds niet opgelost...
Inderdaad... blijft wel jammer zeg, met coreavc gaat het ook wel, maar ja als je een dxva vga kaart hebt wil je die eigenlijk ook wel gebruiken...

Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.