• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
ThaClown schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:11:
Je moet even je database legen (of wissen) en dan opnieuw scannen... het werkt allemaal weer hoor.
Wat bedoel je precies met de Database wissen?

Ik heb nu de link http://www.thetvdb.com/intefaces verwijderd en er opnieuw ingezet als je dat bedoelt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 14-08-2008 19:20 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Het moet zijn:
http://www.thetvdb.com!

Dus zonder interfaces.
Probeer dat eerst eens, als dat niet werkt in de database map de TVSeries xml verwijderen en opnieuw scannen....

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
vandermark schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:56:
[...]

Inderdaad... blijft wel jammer zeg, met coreavc gaat het ook wel, maar ja als je een dxva vga kaart hebt wil je die eigenlijk ook wel gebruiken...
Ik heb exact hetzelfde... heb nu die HD2400Pro voor niets eigenlijk....

Maarja alles werkt wel dus wat zeur ik he 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 14-08-2008 19:43 ]

• Possible
ThaClown schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:42:
Het moet zijn:
http://www.thetvdb.com!

Dus zonder interfaces.
Probeer dat eerst eens, als dat niet werkt in de database map de TVSeries xml verwijderen en opnieuw scannen....
Inderdaad.. DIt aangepast en het werkt nu wel.. Mischien een idee om dit in je handleiding aan te passen? Heb nu 3 dagen zitten klooien :D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Possible schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

Inderdaad.. DIt aangepast en het werkt nu wel.. Mischien een idee om dit in je handleiding aan te passen? Heb nu 3 dagen zitten klooien :D
Mijn excuses, is aangepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 23:17
mrbert schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:44:
Een paar dingen die me in de weg zitten met MP onder vista.

1) Als ik op mijn AB (harmony one met antec settings) een media potal activiteit ( bijvoorbeeld foto) selecteer dan wordt media center opgestart ipv de functie in MP.

2) ik heb nu al paar keer een crash gehad van MP terwijl it foto's keek en daar iets wilde instellen.
Ik was op zoek naar een random functie voor dia show
3) Ben nog steeds niet uit hoe ik naar het main MP scherm kan springen en hoe ik een actie stop. wat je normaal met de (Esc) toets doet en dan ook steeds een stapje terug kan in wat je gekozen hebt.
Ik heb daar nu de GUIDE knop voor genomen maar moet eleganter kunnen

Verder lijkt het best goed te werken als je even aan de bediening went.
Ik heb alleen nog niet helemaal instellingen kunnen vinden waarbij ik mijn toetsenboard niet meer nodig heb:S
En als je Intelliremote gebruikt? Werkt het dan allemaal wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Goed overzicht van grafische kaarten en HD...
http://www.missingremote....=230&limit=1&limitstart=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Is het ook mogelijk om de font aan te passen van de tvserie plugin? (zoals op de screenshots) Ik heb nu gewoon een ''standaard tekst font'' en nu komt het ook voor dat de zinnen elkaar overlappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je font is skin afhanklijk, dus heb je wel de goede font bij je skin geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik maak gewoon gebruik van AEON WIDE. Ik zal vanavond even een screenshot posten van de tekst en de overlapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ja maar heb je de font die je bij AEON Wide krijgt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:28

bS!

ThaClown schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:49:
Mijn conclusie:
MPC HC is een perfecte GRATIS codec met dxva ondersteuning...
Maar het subtitle + dxva probleem is nog steeds niet opgelost...
helemaal mee eens.

Om het subtitle probleem op te lossen moet MP eerst een custom evr renderer gaan bouwen.. (voor HDTV + subtitles hebben ze dit gek genoeg al getackled!) Tevens als je de graph bekijkt tijdens het spelen in MPC dan zie je ook dat die subtitles nergens voorkomen en dus door MPC zelfs pas in de renderer worden toegevoegd (geen vobsub usage dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ThaClown schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:33:
Ja maar heb je de font die je bij AEON Wide krijgt geinstalleerd?
Yeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Vreemd probeer een van deze TV Series xml's
http://forum.team-mediapo...aeon-wide-tvseries-42708/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Possible schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:08:
Is het ook mogelijk om de font aan te passen van de tvserie plugin? (zoals op de screenshots) Ik heb nu gewoon een ''standaard tekst font'' en nu komt het ook voor dat de zinnen elkaar overlappen...
Gebruik je wel een resolutie waar de skin voor bedoeld is?

Ik gebruik zelf een skin met de resolutie 1366x768 (indigo), terwijl mijn HTPC ingesteld staat op 1280x720 (ik heb een van de weinige HD Ready tv's die ook echt een panel van 1280 x 720 heeft). Bij sommige vensters merk ik dat bij sommige items de layout niet helemaal klopt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Nou, na maanden gepuzzel eindelijk mij WHS/HTPC (MediaPortal) apparaat af (Intel DG45ID, Q6600).
Nu blijkt mij TV (Loewe Concept L32) een 1366x786 scherm te hebben, met ondersteuning tot 1080p.
Maar eigenlijk is de PC desktop pas lekker leesbaar als ik terug ga naar 800x600 (zowel op DVI als VGA geprobeerd, erboven gaat het knipperen (interlaced) en/of scaling vervroming) :(.

3 vraagjes dus:
- Is er iets aan te doen om toch hoger dan 800x600 redelijk goed beeld te hebben?
- Welke MP skin is mooi bij lage resoluties?
- Hoe kan ik het beste 16:9 verhoudingen instellen bij een 4:3 resolutie (op een 16:9 scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@EgMaf:
Ik kan mijn bureaublad ook niet lezen op 1080P... geeft toch niets? Als je MediaPortal maar kunt zien!
Heb je wel de goede videokaart drivers geinstalleerd?

Je gaat toch geen 800x600 doen op een mooie dure Loewe??? 8)7 :( ;) >:)

[ Voor 38% gewijzigd door ThaClown op 15-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
ThaClown schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:36:
@EgMaf:
Ik kan mijn bureaublad ook niet lezen op 1080P... geeft toch niets? Als je MediaPortal maar kunt zien!
Heb je wel de goede videokaart drivers geinstalleerd?

Je gaat toch geen 800x600 doen op een mooie dure Loewe??? 8)7 :( ;) >:)
Liever niet, vandaar mijn vraag ;)

De driver is de nieuwste Intel G45 driver voor XP (want ik draai WHS, dus Server 2003).
Als ik de Loewe aansluit op HDMI, krijg ik de volgende resoluties als keuze:
800x600, 1024x786, 1280x600/720/768 en 1360x768. Via VGA is (als ik me goed herinner) 1080i (knipperend) ook nog mogelijk,
Bij 800x600 is alles nog redelijk scherp (letters zijn leesbaar).
Bij 1024x786 en hoger wordt het allemaal onduidelijk en gaat het knipperen. Verticale lijnen lijken golfjes te hebben (dikkere en dunnere delen). Hoe dunner de lijnen, hoe erger het effect. Letters zijn ook niet meer goed leesbaar (maar ik kan ze redelijk gokken :)).
Bij 1360x768 blijft het beeld zwart, tenzij ik verhouding hoogte/breedte in de videodriver iets lager zet.

Binnen MediaPortal is het effect hetzelfde: Hoe hoger de resolutie, hie meer er geknipperd wordt rondom contrastrijke (m.n. verticale) lijnen. MCE/VMC had daar vrijwel geen probleem mee, waarschijnlijk omdat die "skin" een stuk softer is, dus minder contrast en dus beter geschikt voor lage of ge-interpoleerde resoluties.

Vandaar mijn 3 vraagjes hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
sorry in dit geval geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd om via DVI of VGA aan te sluiten? Want je bent wel zeker dat je Loewe die resoluties ook echt op de PC-aansluiting kan tonen? Ik weet namelijk dat bij de LCD van mijn ouders een 1366-scherm inzit, maar de PC-aansluiting is enkel 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:27:
Heb je ook geprobeerd om via DVI of VGA aan te sluiten? Want je bent wel zeker dat je Loewe die resoluties ook echt op de PC-aansluiting kan tonen? Ik weet namelijk dat bij de LCD van mijn ouders een 1366-scherm inzit, maar de PC-aansluiting is enkel 1024.
In het balkje van de TV (OSD) geeft de TV zelf de resolutie ook aan.
Als je een skin / resolutie voor gebruik van de TV van je ouders moest kiezen, welke zou je dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had een vraag ivm met Mediaportal.

Sinds enkele weken gebruik ik mediaportal.
Ik heb een HTPC met windows xp erop en mediaportal,
deze is aangesloten via s-video op een Philips Breedbeeld tv ( 32PW8506 ) van 82 cm

Nu zit ik met een probleempje :

Als ik een dvd speel zit ik met 2 zwarte balken boven- en onderaan het beeld.
Ik heb stretch mode geprobeerd, maar deze mode doet niks.
Ik dacht dat die het beeld zou stretchen over heel het scherm.
Dvd's met een aspect ratio 4:3 die bedekken wel het hele scherm.
Met xvid's is er geen enkel probleem.

Mijn tv is ingesteld op 16:9, heb hem trouwens ook al op automatic en breedbeeld gezet,
en dan telkens die scherm setup gedaan, maar dit helpt niks.

Mijn windows resolutie staat op 800x600, mijn videokaart is een Ati HD 3450.
Heb ook al verschillende video codecs geprobeerd maar zonder effect, zelfs met ffdshow in settings resize ingesteld enzo, geen resultaat.

Heb wel al ergens gelezen over het programma "powerstrip", heb deze dan ook al eens geprobeerd op mijn gewone pc met 1024x576 en 960x540, maar die balken blijven, heb het nog niet geprobeerd op mijn htpc, weet niet of dit verschil maakt, aangezien dit op mijn gewone pc ook al niet werkt.

In welke mode moet mijn tv staan voordat ik scherm setup doe in mediaportal ?

Wie kan me op weg helpen ?

Alvast bedankt,
Soxbro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:55:
[...]

In het balkje van de TV (OSD) geeft de TV zelf de resolutie ook aan.
Als je een skin / resolutie voor gebruik van de TV van je ouders moest kiezen, welke zou je dan nemen?
Mijn PC hangt daar nu niet aan, maar had het wel een met een laptop geprobeerd. Zelf gebruik ik me extra 17" TFT samen met de Aeon Wide skin (niet ideaal, maar wel erg mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Misschien komt het omdat je PC ingesteld staat op een 4:3 resolutie. Probeer je PC op de native resolutie te zetten en dan zijn die balken in ieder geval weg.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
ook een vraag, mijn drive mappings zijn veranderd, hoe krijg ik op een simpele manier mijn films weer werkend? (die in de DB staan) films zijn nog wel te zijn, maar spelen niet meer af.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik een muziek album heb, daar een aparte cover voor download en dat mediaportal de cover ook ''ziet'' als je hem wilt openen. Ik heb al geprobeerd om er folder.jpg van te maken maar dat helpt niet. Ik snap ook niet echt hoe Mediaportal soms wel covers kan zien van albums terwijl er niet eens een jpg file in de map zelf zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Possible,

Ja, normaal met het bestand folder.jpg in je map van het album te plaatsen moet het lukken.
Hier is nog een andere truuk:

Je kan de "albumart" ook "embedden" in de tags van je MP3's, zegt je dat iets? Je kan dit oa. doen met "Tag&Rename" (imo onmisbaar vr mp3 tagging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arteq schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:05:
[...]

download mpcvideodec.zip.....uitpakken, geeft mpcvideodec.ax....copy naar c:\windows\system32....
open command prompt en type "cd c:\windows\system32" ENTER......type "regsvr32 mpcvideodec.ax" ENTER.......opnieuw opstarten......mediaportalconfiguration....

Dit is voor WinXp, Vista heeft een andere map. Ik weet niet welke, sorry
EDIT:In vista heet de map SysWOW64
Vergeet niet in ffdshow de codec te disablen voor H264
Had dit vroeger al geprobeerd, en kon die idd selecteren in MP, maar kreeg toen een zwart scherm. Nu soit, de subs worden hier ook niet mee getoond blijkbaar, dus we staan weer evenver hé; kan je evengoed de powerdvd h.264 codec gebruiken, deze is dan echter wel niet gratis..

Beste optie blijft imo coreAVC (pro) icm vobsub; of idd. een externe player en je keystrokes dan mappen naar functies binnen MPC-HT.

@Arteq: jij doet dit zo, dus voor al je mediabestanden? Kan je veel functies uitvoeren binnen MPC-HT? Hoe keer je terug naar MP; gaat dit vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:59:
Dag Possible,

Ja, normaal met het bestand folder.jpg in je map van het album te plaatsen moet het lukken.
Hier is nog een andere truuk:

Je kan de "albumart" ook "embedden" in de tags van je MP3's, zegt je dat iets? Je kan dit oa. doen met "Tag&Rename" (imo onmisbaar vr mp3 tagging)
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchNutcase schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:02:
[...]

Misschien komt het omdat je PC ingesteld staat op een 4:3 resolutie. Probeer je PC op de native resolutie te zetten en dan zijn die balken in ieder geval weg.
Dus ik moet dan met die Powerstrip toch is proberen dan ?

Is het dan 960x540 of 1024x576 dat ik het best neem voor zo'n tv ?

En hoe moet ik mijn tv dan instellen, op Automatic, 16:9 of breedbeeld ?

Vriendelijke groeten,
Soxbrother

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:09:
[...]

Dus ik moet dan met die Powerstrip toch is proberen dan ?

Is het dan 960x540 of 1024x576 dat ik het best neem voor zo'n tv ?

En hoe moet ik mijn tv dan instellen, op Automatic, 16:9 of breedbeeld ?

Vriendelijke groeten,
Soxbrother
Met een beetje zoeken had je er makkelijk achter kunnen komen dat de native resolutie van je TV 1366x768 is. Dit stel je in in windows en vervolgens stel je je TV in op standje Breedbeeld. Dan wordt het 16:9 signaal dat je HTPC uitstuurt naar je TV beeldvullend weergegeven op je TV. Zie voor meer informatie ook de handleiding.

[ Voor 0% gewijzigd door DutchNutcase op 16-08-2008 12:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchNutcase schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:41:
[...]

Met een beetje zoeken had je er makkelijk achter kunnen komen dat de native resolutie van je TV 1366x768 is. Dit stel je in in windows en vervolgens stel je je TV in op standje Breedbeeld. Dan wordt het 16:9 signaal dat je HTPC uitstuurt naar je TV beeldvullend weergegeven op je TV. Zie voor meer informatie ook de handleiding.
Bedankt voor de info, ik ga het vandaag nog proberen.

In verband met die 1366x768, heb is met google gezocht en vind alleen maar LCD tv's met deze resolutie, over mijn tv heb ik daar nog niks van gevonden.

Ik laat wel weten of het lukt.

Vriendelijke groeten,
Soxbrother

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-10 14:59
vandermark schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:51:

Is er een editor waarmee ik de db3 file van de moviedatabase handmatig aan kan passen? Welke (gratis) software kan ik hiervoor gebruiken?
Je zult het waarschijnlijk al wel gevonden hebben, maar zelf was ik er vandaag naar op zoek. Met de SQLite database browser kun je de databases aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Cool,

heb nu ook MP geinstalleerd op een XPMCE SP3 machine, icm een PVR-150 en een MCE remote van MS.

t werkt perfect op een paar kleine dingetjes na;

-Ik moet met de hand de database update, kan dit niet automatisch?
-Wanneer ik de database update, moet ik van te voren Daemon Tools uitzetten; anders mount ie automagisch iso's en probeer hij ze vanaf de virtuele dvd speler in te voegen, wat dus niet moet...
-en als laatste tv series; ik heb al mijn series in dvd formaat, maar volgens mij kan de series plugin hier niet goed mee overweg, en de movie database ook niet, want die wilt alles met dezelfde naam invoegen, iemand hier een beter oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:54:
Cool,

heb nu ook MP geinstalleerd op een XPMCE SP3 machine, icm een PVR-150 en een MCE remote van MS.

t werkt perfect op een paar kleine dingetjes na;

-Ik moet met de hand de database update, kan dit niet automatisch?
-Wanneer ik de database update, moet ik van te voren Daemon Tools uitzetten; anders mount ie automagisch iso's en probeer hij ze vanaf de virtuele dvd speler in te voegen, wat dus niet moet...
-en als laatste tv series; ik heb al mijn series in dvd formaat, maar volgens mij kan de series plugin hier niet goed mee overweg, en de movie database ook niet, want die wilt alles met dezelfde naam invoegen, iemand hier een beter oplossing voor?
Op je 2e vraag, als je handmatig scant moet je even de folder uitvinken waar al je ISO's in staan. Dan neemt ie die niet mee en begint DT ook niet te disk-jockeyen.

Verder geen idee, heb er ook nog maar een paar dagen opstaan en het werkt echt bijna perfect.

Ik heb zelf dus ook nog een vraag en ik denk dat het mss een bug oid is. Ik kan bij analoge TV de channels niet goed mappen (kan ook niks naar een favoriet verplaatsen) en in de log komt iets als dit;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2008-08-16 14:52:33.663987 [SetupTv]: Exception   :System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
   bij SetupTv.Sections.ChannelsInGroupControl.OnActivated()
   bij SetupTv.Sections.TvChannels.tabControl1_SelectedIndexChanged(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.TabControl.OnSelectedIndexChanged(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.TabControl.WmSelChange()
   bij System.Windows.Forms.TabControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
Exception   :De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
  site      :Void OnActivated()
  source    :SetupTv
  stacktrace:   bij SetupTv.Sections.ChannelsInGroupControl.OnActivated()
   bij SetupTv.Sections.TvChannels.tabControl1_SelectedIndexChanged(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.TabControl.OnSelectedIndexChanged(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.TabControl.WmSelChange()
   bij System.Windows.Forms.TabControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

En dat komt dan een aantal keer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mag ik vragen waar jij je Origen AE H6 hebt gekocht ThaClown? En past daar ook een Micro ATX moedebord in? Ik lees dat je het over een prijs hebt van € 199,00 maar ik zie alleen maar prijzen van €300+ :X

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 16-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wel eens geprobeerd in de film sectie zijn films te filteren op de watched flag?

Bij de tv_series plugin kan je het eenvoudig fixen, alles zien of enkel de series & afleveringen die je nog niet hebt gezien. Bij de movies sectie is dit wat minder direct te doen.

Is er iemand die dit al eens heeft gedaan of weet hoe je dit doet in MP_config (waarschijnlijk door zo'n database rule in te stellen).

grt,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:08:
[...]

Had dit vroeger al geprobeerd, en kon die idd selecteren in MP, maar kreeg toen een zwart scherm. Nu soit, de subs worden hier ook niet mee getoond blijkbaar, dus we staan weer evenver hé; kan je evengoed de powerdvd h.264 codec gebruiken, deze is dan echter wel niet gratis..

Beste optie blijft imo coreAVC (pro) icm vobsub; of idd. een externe player en je keystrokes dan mappen naar functies binnen MPC-HT.

@Arteq: jij doet dit zo, dus voor al je mediabestanden? Kan je veel functies uitvoeren binnen MPC-HT? Hoe keer je terug naar MP; gaat dit vlot?
Ik heb het ook zo geconfigureerd. Pause/rewind, etc zijn gemapped naar mediaplayer, en stop zendt een alt+f4 naar mediaplayer, je zit dan direct weer in Mediaportal. Ook heb ik in de MP config "/close" toegevoegd in de command line van mediaplayer, dan keer je als een video is afgelopen automatisch terug naar Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die discussie over resolutie wel interessant aangezien ik daar ook al een tijdje over aan het twijfelen ben. Mijn 42" Plasma is helaas alleen maar HD-Ready en heeft een resolutie van 1024x768 (4:3 dus) met als gevolg dat als ik die resolutie in Windows instel ik bij TV kijken altijd zwarte balken boven/onder heb bij de meeste uitzendingen. Uiteraard is de Zoomfunctie een optie, maar dan zie je duidelijk dat er aan de zijkanten teveel wegvalt. Strecht zorgt weer voor een uitgerekt beeld, dus daar word ik ook niet echt vrolijk van.
Nu heb ik de resolutie eens insteld op 1280x768. Bureaublad is dan nog goed leesbaar (op 1280x720 niet meer) en in MP is alles ook prima zichtbaar.

Nu heb ik bij TV kijken dus GEEN zwarte balken meer boven/onder behalve bij de 4:3 uitzendingen (maar dat zijn er tegenwoordig aanzienlijk minder dan 16:9 uitzendingen). Ik vraag me alleen af of deze instelling zorgt voor mindere kwaliteit dan de native resolutie van 1024x768. Ik heb al behoorlijk wat heen en weer lopen zappen en instellen maar kan het niet echt goed zien.

Wat is nou het beste om te doen mbt het instellen van resoluties? (Los van het feit dat er natuurlijk ooit een een keer een mooie FULL HD TV moet komen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hoe doen jullie het met nieuwe content die toegevoegd moet worden? Als ik weer een nieuwe tv serie download of een nieuwe film, moet ik wel elke keer mediaportal afsluiten om vervolgens nieuwe content downloaden / uitpakken / naam goed zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:42:
Hoe doen jullie het met nieuwe content die toegevoegd moet worden? Als ik weer een nieuwe tv serie download of een nieuwe film, moet ik wel elke keer mediaportal afsluiten om vervolgens nieuwe content downloaden / uitpakken / naam goed zetten etc.
Voor TV-Series heb ik in de plugin config een vinkje gezet bij "Watch my import folder for changes automatically". Zodra ik de map (met uiteraard juiste naam voor de serie) op mijn HTPC knal en naar TV Series ga in MP dan krijg ik een popup met de nieuwe serie en importeerd ie de info automatisch.

Wat betreft nieuwe films:
Ik zet de map + film met juiste naam op mijn HTPC, sluit dan idd MP even af en voeg de film handmatig toe in de database via MP Config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Possible schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:53:
Mag ik vragen waar jij je Origen AE H6 hebt gekocht ThaClown? En past daar ook een Micro ATX moedebord in? Ik lees dat je het over een prijs hebt van € 199,00 maar ik zie alleen maar prijzen van €300+ :X
Zie hier...
http://www.multimediapc.n...C-Zilver&products_id=1572
Echt een super mooie kast! Micro ATX past prima idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Devian schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:06:
ook een vraag, mijn drive mappings zijn veranderd, hoe krijg ik op een simpele manier mijn films weer werkend? (die in de DB staan) films zijn nog wel te zien, maar spelen niet meer af.
Iemand?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er maar 1 oplossing op zit: Per film (in MP Config onder Movie Database, tab files) de oude file verwijderen en de file opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

Voor TV-Series heb ik in de plugin config een vinkje gezet bij "Watch my import folder for changes automatically". Zodra ik de map (met uiteraard juiste naam voor de serie) op mijn HTPC knal en naar TV Series ga in MP dan krijg ik een popup met de nieuwe serie en importeerd ie de info automatisch.

Wat betreft nieuwe films:
Ik zet de map + film met juiste naam op mijn HTPC, sluit dan idd MP even af en voeg de film handmatig toe in de database via MP Config.
Wat betreft nieuwe films. Zat net nog even het MP forum te kijken en als je in MP je view op shares zet en je gaat op de nieuwe film staan, dan kan je via een menu (i knop op mijn MCE remote) IMBD aanroepen en dan gaat ie daar zoeken. (bron: link )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:37:
[...]
Wat betreft nieuwe films. Zat net nog even het MP forum te kijken en als je in MP je view op shares zet en je gaat op de nieuwe film staan, dan kan je via een menu (i knop op mijn MCE remote) IMBD aanroepen en dan gaat ie daar zoeken. (bron: link )
Dat is ook een optie, maar ik kan via Remote Desktop gewoon op mijn HTPC komen en importeer alle info van IMDB via moviedatabase en zet er handmatig het verhaalte van moviemeter in ;)
en is 30 seconde werk voor een film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Inmiddels een OrigenAE H6 HTPC Zilver gekocht via de links van Tha Clown :D Super mooie kast is het!

Iemand nog een aanrader voor een stille voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Possible schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:08:
Inmiddels een OrigenAE H6 HTPC Zilver gekocht via de links van Tha Clown :D Super mooie kast is het!

Ik heb een Seasonic 330 gekocht: heerlijk apparaat, ik hoor werkelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Possible schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:08:

Mijn enige tip: gebruik een schroevendraaier die magnetisch is... de schroeven zitten lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ook een leuke;

toen straks een serie toegevoegd met de plugin, alles werkt goed;

nu wil ik dus kijken, maar ik krijg alleen een zwart flitsend beeld, geluid werkt wel goed.
Wanneer ik hetzelfde bestand in media player afspeel is er geen centje pijn.

/edit: kgebruik ffdshow alpha met sse2 instructies....

Ik vermoed daarom dat het in de overlay van MP zit, klopt dit en wat kan ik eraan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-08-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Klein vraagje. Ik heb als TV een Panasonic 42pz85. Deze moet 24p films volgens mij goed moeten afspelen. Nu staat mijn refresh rate ingesteld op 60Hz. In het ATI Control Center kan ik dit wel veranderen naar 24 Hz. Windows ziet er dan niet uit, maar ook de films (zowel gedownload als echte Blurays) lijken dan ook minder mooi. Hoe hebben jullie dit ingesteld?
Verder vroeg ik me af of bij die H6 kast van OrigenAE al standaard een VFD en IR module ingebouwd zit. Op de website staat optional, maar op alle foto´s staat hij er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 01:20:
Klein vraagje. Ik heb als TV een Panasonic 42pz85. Deze moet 24p films volgens mij goed moeten afspelen. Nu staat mijn refresh rate ingesteld op 60Hz. In het ATI Control Center kan ik dit wel veranderen naar 24 Hz. Windows ziet er dan niet uit, maar ook de films (zowel gedownload als echte Blurays) lijken dan ook minder mooi. Hoe hebben jullie dit ingesteld?
Verder vroeg ik me af of bij die H6 kast van OrigenAE al standaard een VFD en IR module ingebouwd zit. Op de website staat optional, maar op alle foto´s staat hij er gewoon op.
Over je TV weet ik niet, is meer een vraag voor Panasonic denk ik...

De H6 komt (via Multi MediaPC) met IR en VFD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LiquidSmoke schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:17:
Ook een leuke;

toen straks een serie toegevoegd met de plugin, alles werkt goed;

nu wil ik dus kijken, maar ik krijg alleen een zwart flitsend beeld, geluid werkt wel goed.
Wanneer ik hetzelfde bestand in media player afspeel is er geen centje pijn.

/edit: kgebruik ffdshow alpha met sse2 instructies....

Ik vermoed daarom dat het in de overlay van MP zit, klopt dit en wat kan ik eraan doen?
Heb het nog gevonden; in MP Config, ga naar Directshow filter control - > Video Renderer en vink daar 'Exclusive mode' UIT. Nu werkt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Mooi, het blijft tricky al die render settings... kan je systeem echt heel erg ver%^&*en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ben trouwens druk bezig met de Media Slayer plugin... Werkt bijna perfect, houdt de update in de gaten van de post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchNutcase schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:41:
[...]

Ok, ik heb dus de tv op stand breedbeeld ingesteld, en heb met powerstrip de resolutie geprobeerd van zowel 960x540 als 1024x576, ik heb dan met het catalyst control center van ATI wel het beeld moeten uitrekken tot het beeldvullend was. Dan in mediaportal het scherm gecalibreerd. Ik heb dan een dvd afgespeeld, om de zwarte balken te laten verdwijnen moest ik wel van de stand breedbeeld omschakelen naar de stand 16:9, toen had ik nog wel heel kleine balkjes boven en onder, ongeveer 7mm dik. Dat is het beste wat ik krijg. Als ik de tv op automatisch zet, dan zijn de zwarte balken boven en onder weg, maar heb ik links en rechts zwarte balken.

Het is nu wel beter dan daarvoor. Maar toch niet helemaal perfect.
Powerstrip geeft wel aan dat de max resolutie 640x480 is, maar nu is het ingesteld op 960x540, is dit schadelijk voor mijn tv dan ?

Vriendelijke groeten,
Soxbro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:42:
[...]

Ok, ik heb dus de tv op stand breedbeeld ingesteld, en heb met powerstrip de resolutie geprobeerd van zowel 960x540 als 1024x576, ik heb dan met het catalyst control center van ATI wel het beeld moeten uitrekken tot het beeldvullend was. Dan in mediaportal het scherm gecalibreerd. Ik heb dan een dvd afgespeeld, om de zwarte balken te laten verdwijnen moest ik wel van de stand breedbeeld omschakelen naar de stand 16:9, toen had ik nog wel heel kleine balkjes boven en onder, ongeveer 7mm dik. Dat is het beste wat ik krijg. Als ik de tv op automatisch zet, dan zijn de zwarte balken boven en onder weg, maar heb ik links en rechts zwarte balken.

Het is nu wel beter dan daarvoor. Maar toch niet helemaal perfect.
Powerstrip geeft wel aan dat de max resolutie 640x480 is, maar nu is het ingesteld op 960x540, is dit schadelijk voor mijn tv dan ?

Vriendelijke groeten,
Soxbro
Voor zover ik kan zien zou je de resolutie ook best in kunnen stellen als 1366x768. Het zal in ieder geval niet schadelijk zijn voor je TV. Als de resolutie niet goed is heb je óf geen beeld óf je kunt gaan scrollen op je TV. Maar waarom gebruik je dat powerstrip in plaats van Catalyst Control Centre. Daar kun je ook resoluties forceren. Kijk trouwens ook even goed welke refreshrates je TV ondersteund.

Kan iemand anders mijn post trouwens even bevestigen, want ik heb geen eigen ervaring met HD-TV's. Alleen gewoon met windows, ATI CCC en PAL TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
  • Laatst online: 10-10 20:14
Clowntje, doet bij jouw die Aeon skin het nog na de rc2 tvserver update uit de weekly testbuilds ?
(ik kom niet meer voorbij het 1e scherm na de TVSERVER weekly update die de client update).. jij wel ?
als ik die verwijder werkt het namelijk wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
MediaPortal SVN-Snapshot:-08-16-2008 10-57h - Revision:19936
die gebruik ik.. maar heb tijdelijk Monochrome als skin, dus heb AEON nog niet getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 16:03

mindcre8r

Tradepedia

ik gebruik AEON Wide als skin, bij opstarten heb ik altijd die puddlejumper (stargate) als background, maar ik zou graag een andere willen gebruiken, weet iemand waar ik dat kan aanpassen?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
mindcre8r schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:32:
ik gebruik AEON Wide als skin, bij opstarten heb ik altijd die puddlejumper (stargate) als background, maar ik zou graag een andere willen gebruiken, weet iemand waar ik dat kan aanpassen?
in de settings (general) vinkje zetten bij start mediaportal with basic home screen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djaro
ThaClown schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:04:
MediaPortal SVN-Snapshot:-08-16-2008 10-57h - Revision:19936
die gebruik ik.. maar heb tijdelijk Monochrome als skin, dus heb AEON nog niet getest...
maar draai jij dan ook alle 2 de updates ? mediaportal EN tvserver update daaruit ?

trouwens, het moet wel aan de skin liggen , AEON werkt niet na de update, maar de standaard blue wide wel .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ja het is het beste om beide te updaten als je het doet...
AEON is constand in ontwikkeling dus kan soms niet werken na updates idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderhtpc
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:32:
Als ik een dvd speel zit ik met 2 zwarte balken boven- en onderaan het beeld.
Ik heb stretch mode geprobeerd, maar deze mode doet niks.
Ik dacht dat die het beeld zou stretchen over heel het scherm.
Wat is het formaat de de film op de DVD? Veel bioscoopmateriaal is niet 16:9, zoals 2.40:1. Dan hou je dus zwarte balken boven en onder over op je 16:9 TV. Vaak komt de ondertitelling dan half over de onderste zwarte balk heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchNutcase schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Voor zover ik kan zien zou je de resolutie ook best in kunnen stellen als 1366x768. Het zal in ieder geval niet schadelijk zijn voor je TV. Als de resolutie niet goed is heb je óf geen beeld óf je kunt gaan scrollen op je TV. Maar waarom gebruik je dat powerstrip in plaats van Catalyst Control Centre. Daar kun je ook resoluties forceren. Kijk trouwens ook even goed welke refreshrates je TV ondersteund.

Kan iemand anders mijn post trouwens even bevestigen, want ik heb geen eigen ervaring met HD-TV's. Alleen gewoon met windows, ATI CCC en PAL TV's.
Ik heb is gezien in het catalyst control center van ATI, ik kan maximaal 1024x768 kiezen.
Ik heb dan maar via Powerstrip een custom resolutie aangemaakt van 1366x768, heb deze eens gekozen maar nu is het beeld nog smaller dan toen ik, die 1024x576 geprobeerd heb.

Heb gezien in powerstrip dat die 1366x768 geen 16:9 resolutie is, ik kan die alleen maar aanmaken als ik het bolletje bij "Any" zet.

Ik weet niet of jij ervaring hebt met "Powerstrip", maar is het trouwens de bedoeling om het scherm te stretchen met het catalyst control center tot het volledig beeldvullend is ?
Of moet ik die 2 zwarte balken gewoon zo laten ?

mvg,
Soxbro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Psycho Repitle van het MP forum is weer goed bezig....
AEON V2 (met film en muziek fanart!) binnenkort!

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/New20Filmstrip20View.jpgAfbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/New20IMDB20View.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/New20Small20Icon20View.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit :9~ . Draai nu de AEON op een 17" TFT, maar een grotere widescreen versie gaat er denk snel aan komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snaderhtpc schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:48:
[...]
Wat is het formaat de de film op de DVD? Veel bioscoopmateriaal is niet 16:9, zoals 2.40:1. Dan hou je dus zwarte balken boven en onder over op je 16:9 TV. Vaak komt de ondertitelling dan half over de onderste zwarte balk heen.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil gewoon dat mediaportal hetzelfde doet als wanneer ik in een gewone dvd speler zou kijken, dus dat de tv het beeld stretcht.

Ik dacht dat daarvoor die strech mode was in mediaportal, maar die doet niks.

mvg,
Soxbro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:51:
Ben trouwens druk bezig met de Media Slayer plugin... Werkt bijna perfect, houdt de update in de gaten van de post...
En wat doet deze plugin dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ThaClown schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:52:
[...]

Over je TV weet ik niet, is meer een vraag voor Panasonic denk ik...

De H6 komt (via Multi MediaPC) met IR en VFD.
Cool. Ik zat eerst te denken aan een s serie kast van Origen, maar eigenlijk vind ik de H6 nog mooier. Hoe zitten de harde schijven trouwens in deze kast? Bij de s serie zouden er speciale anti-vibratie schroeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
zAo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:29:
[...]

Ik heb een Seasonic 330 gekocht: heerlijk apparaat, ik hoor werkelijk niets.
Ik heb goede ervaringen met fortron voedingen. Heb laatst in mijn studio een fortron voeding geïnstalleerd, en nu kan ik als ik met mijn hoofd bij de pc ga zitten, vanaf ongever 30 cm, niet meer horen of de pc aan of uit staat. Ik heb dan wel de binnenkant van de kast bekleed met noppenschuim, maar dat scheelt maar een heel klein beetje. Vrijwel onhoorbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:58:
[...]

En wat doet de MediaSlayer plugin dan ?
Dit doet 't
This plugin can rip CDs and DVDs to your HTPC really easy way - one button click - and optionally get media info from FreeDb or IMDB.

Originally this was based on CD Slayer and DVD ripper but they missed some important features or didn't work at all and therefore development started. All credits to those developers: jAxx, jburnette and lordsavant.

Features
General:
- advanced or simple GUI
- auto eject disc
- all settings (almost) fully configurable

Audio:
- ripping formats: MP3, Flac or Ogg Vorbis
- cover art grabbing
- FreeDb for disc info

Video:
- ripping formats: full disc (DVDFab: iso) or main movie (mencoder: avi).
- movie name changing via virtual keyboard
- movie cover grabbing
- movie info from IMDB

Mpeg4 specific features:
- 2 pass encoding
- subtitles in sub/idx format
- default language selection for subs and audio, two letter id (e.g. en, de, hu, fi...)
- direct audio copy, no MP3 or other conversion just AC3 or DTS
- audio track selection via GUI if more than one track found for default language or not found at all (Tip: leave audio language setting empty if want to select always)
- bit rate selectable from range 800 - 2000kbps
bron

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Ik heb nu mediaportal draaien netjes en ben bijna tevreden..
Mijn codecs staan erop volgens de "Goose" methode :ffdshow tryout icm vsfilter,haali,en qtlite.
Als speler gebruik ik kmplayer. In h.264 heb ik maar geen vloeiend beeld, mijn processor lijkt wel uit z`n neus te eten als ik mkv files afspeel. (LOTR1080pAC3 lord of the ring) Mijn vorige codecs heb ik van een andere site gehaald :projecthtpc.co.uk : ipv ffdshow Coreavc. Ook in deze config geen vloeiend beeld. ik moet zeggen dat ik nog wat wil spelen met profielen binnen ffdshow maar mijn systeem zou toch vloeiend h.264 moeten afspelen.
Of zou ik meer winst behalen door Cyberlink PowerDVD aan te schaffen met hardwareversnelling ? of is dat nou weer alleen voor mpeg2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49
carpetburn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:36:
Mijn codecs staan erop volgens de "Goose" methode :ffdshow tryout icm vsfilter,haali,en qtlite.
Als speler gebruik ik kmplayer. In h.264 heb ik maar geen vloeiend beeld, mijn processor lijkt wel uit z`n neus te eten als ik mkv files afspeel. (LOTR1080pAC3 lord of the ring) Mijn vorige codecs heb ik van een andere site gehaald :projecthtpc.co.uk : ipv ffdshow Coreavc. Ook in deze config geen vloeiend beeld. ik moet zeggen dat ik nog wat wil spelen met profielen binnen ffdshow maar mijn systeem zou toch vloeiend h.264 moeten afspelen.
Of zou ik meer winst behalen door Cyberlink PowerDVD aan te schaffen met hardwareversnelling ? of is dat nou weer alleen voor mpeg2??
Heb je de config van ffdshow bij codes de .264 codec wel disabled als je coreavc gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpetburn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:36:
Je praat over LOTR1080PAC3. Is het een X.264 codec of een H.264?
Als het een x264 codec is (wat alles is wat je download) en gezien het feit dat die film al redelijk oud is denk ik dat die dus niet hardwarematig gedecodeerd word. Heeft volgens mij iets met de headers te maken (moet L4.1 gedecodeerd zijn en niet L5.1).

Hier is meer over te vinden in dit topic

Het kan dus dan best zijn dat je CPU het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
-Leon- schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:42:
[...]
Je praat over LOTR1080PAC3. Is het een X.264 codec of een H.264?
Als het een x264 codec is (wat alles is wat je download) en gezien het feit dat die film al redelijk oud is denk ik dat die dus niet hardwarematig gedecodeerd word. Heeft volgens mij iets met de headers te maken (moet L4.1 gedecodeerd zijn en niet L5.1).
Hier is meer over te vinden in dit topic
x.264 ? geen idee , zou best wel eens een DL kunnen zijn..
iig wel 1080p. andere films: planet earth loopt ook niet echt soepel ,van dichtbij zie je dat het beste op m`n 80cm hd tv.
Het kan dus dan best zijn dat je CPU het niet trekt.
ehh denk het niet. Ik heb de best buy htpc van tweakers. Die decode met z`n chipset.
Wat het bestekent weet ik niet precies,maar komt erop neer dat m`n processor niet belast wordt met het decoden. Zou ik dan beter uit zijn met PowerDVD omdat deze wel hardwarematige ondersteuning biedt ?

p.s. CoreAvc heb ik erafgehaald om de Goose codec methode te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36
carpetburn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:55:
[...]

x.264 ? geen idee , zou best wel eens een DL kunnen zijn..
iig wel 1080p. andere films: planet earth loopt ook niet echt soepel ,van dichtbij zie je dat het beste op m`n 80cm hd tv.

[...]

ehh denk het niet. Ik heb de best buy htpc van tweakers. Die decode met z`n chipset.
Wat het bestekent weet ik niet precies,maar komt erop neer dat m`n processor niet belast wordt met het decoden. Zou ik dan beter uit zijn met PowerDVD omdat deze wel hardwarematige ondersteuning biedt ?

p.s. CoreAvc heb ik erafgehaald om de Goose codec methode te volgen.
ja, en daar gaat het mis. Je moet natuurlijk wel lezen. Wat de goede heer boven mij ook aangeeft. De wat oudere gedownloade films doen niets met je videokaart, gaat puur met CPU. De nieuwere films doen het wel met GPU maarja, dan moet je die wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Sa1 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:04:
[...]
ja, en daar gaat het mis. Je moet natuurlijk wel lezen. Wat de goede heer boven mij ook aangeeft. De wat oudere gedownloade films doen niets met je videokaart, gaat puur met CPU. De nieuwere films doen het wel met GPU maarja, dan moet je die wel hebben.
:) lezen :) ,tja natuurlijk. in mijn post staat volgens mij dat m`n cpu uit z`n neus staat te eten tijdens het afspelen van de desbetreffende file. maarja je moet wel lezen.... ;)
Maar alle gekheid op een stokje, welke films worden precies door m`n chipset gedaan en welke door m`n processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay... zal s proberen die TV series plugin aan de gang te krijgen..

Moet je zo'n tvdb account hebben om info te knn downloaden?

Ok, ff koffie halen dat zal hier nog een tijdje duren.

Blijkbaar werkt dat progje case sensitive; hij vroeg als "band of brothers" de serie "Band Of Brothers" was; bugje :/

=> CRAP! als ik de plugin wil opstarten zegt hij "missing or invalid file" 8)7 Iemand ideeën?

=> OK, na wat zoeken op 't MP forum heb 'k gevonden dat je skin-files moet toevoegen voor die plugin. Ik heb de Bluedinges skin (standaard skin)

- Volgende probs:

* de weergave in het begin zijn 2 rijen en 3 kolommen met daarin de titel van de serie; is er geen mooiere manier met afbeeldingen?

* De tekst die het seizoen aangeeft is superklein.. (season 01 ...)

* Bij het schermpje met de episodes per seizoen, is het linkse grote vak leeg of zwart..

iemand solutions?

NB: Miljaarde die skins datis toch ook een soep ze.. dan werkt die plugin niet, dan zijn die letterkes te klein... 8)7 |:(

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Ik heb gisteren een nieuwe HTPC geinstalleerd en bij mij werkt het perfect hoor...
Nieuwste TV Series SVN gebruikt...

In de TV Series config:

Aangevinkt moet zijn:
'Download data for TV series from online database' (moet http://www.thetvdb.com zijn)
'Download Episode Snapshots'
'Download Episode thumbnails'
'Watch my import folders for changes automatically'

Gebruik een goeie skin monochrome bijv.

(mochten er nog problemen zijn, geef dan een een log bestand hier (van de scan)

[ Voor 48% gewijzigd door ThaClown op 20-08-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 11:36
Ik heb het volgende probleem. Ik ben al een tijdje aan het stoeien met MediaPortal en alles werkt naar behoren. Het enige probleem waar ik nu nog tegen aanloop is de plugin tvgemist. Ik krijg keurig alle uitzendingen te zien. Maar zodra ik een uitzending start blijft het beeld zwart. Het geluid doet het wel. Wat heb ik al geprobeerd:
  • Nieuwste versie van MediaPortal ik heb nu versie 1 RC2 draaien
  • Laatste versie van tvgemist (2.1.901)
  • Uitzendinggemist via de browser (werkt wel)
  • Mijn HTPC op verschillende manieren op mijn tv aangesloten standaard gebruik ik composiet. HTPC aangesloten via s-video geen verschil
  • Verschillende Skins geprobeerd geen verschil
De specs van mijn HTPC zijn:
Asus Terminator 2 Barebone
Proc: Celeron 2.4 Ghz
Geheugen 2 x 256
Videokaart Ati 9200 128MB AGP
Geen laagvlieger maar voor het bekijken van Divx op een standaard tv en het luisteren van muziek werkt hij prima. :)

Ik heb al is eerder een post voorbij zien komen van mensen met hetzelfde probleem maar nog nooit een oplossing gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:
@Justchill:
Ik heb gisteren een nieuwe HTPC geinstalleerd en bij mij werkt het perfect hoor...
Nieuwste TV Series SVN gebruikt...

In de TV Series config:

Aangevinkt moet zijn:
'Download data for TV series from online database' (moet http://www.thetvdb.com zijn)
'Download Episode Snapshots'
'Download Episode thumbnails'
'Watch my import folders for changes automatically'

Gebruik een goeie skin monochrome bijv.

(mochten er nog problemen zijn, geef dan een een log bestand hier (van de scan)
Ik zie download snapshots nergens staan.
Ik heb een 4:3 CRT; werkt monochrome daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW: Welke skin is nu het beste en wordt het meeste onderhouden?

edit: zopas monochrome getest, damn dat flikkert hard !

PS: Hoe tonen jullie die fanart en foto's bij die TV Series plugin?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne hele media bibliotheek bestaat uit DVD's in DVD formaat. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat de covers weer worden gegeven. Het mooiste zou zijn door een JPG bestand in de hoofdfolder te zetten, maar dat lijkt niet te werken. Door middel van updaten van de database lijkt ie wel een aantal thumbnails te downloaden maar niet allemaal. Dus hoe vindt MediaPortal de thumbnails voor DVD's?

Verwijderd

Hoe is het mogelijk om MAP DVD bestanden of DVD's op de harde schijf af te spelen met MP?

Dus:

The matrix\VIDEO_TS\*.vob ...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 00:39 ]

arthurkaaij schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:49:
Ik heb het volgende probleem. Ik ben al een tijdje aan het stoeien met MediaPortal en alles werkt naar behoren. Het enige probleem waar ik nu nog tegen aanloop is de plugin tvgemist. Ik krijg keurig alle uitzendingen te zien. Maar zodra ik een uitzending start blijft het beeld zwart. Het geluid doet het wel. Wat heb ik al geprobeerd:
  • Nieuwste versie van MediaPortal ik heb nu versie 1 RC2 draaien
  • Laatste versie van tvgemist (2.1.901)
  • Uitzendinggemist via de browser (werkt wel)
  • Mijn HTPC op verschillende manieren op mijn tv aangesloten standaard gebruik ik composiet. HTPC aangesloten via s-video geen verschil
  • Verschillende Skins geprobeerd geen verschil
De specs van mijn HTPC zijn:
Asus Terminator 2 Barebone
Proc: Celeron 2.4 Ghz
Geheugen 2 x 256
Videokaart Ati 9200 128MB AGP
Geen laagvlieger maar voor het bekijken van Divx op een standaard tv en het luisteren van muziek werkt hij prima. :)

Ik heb al is eerder een post voorbij zien komen van mensen met hetzelfde probleem maar nog nooit een oplossing gelezen.
Even de nieuwe versie downloaden :9

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:39:
BTW: Welke skin is nu het beste en wordt het meeste onderhouden?

edit: zopas monochrome getest, damn dat flikkert hard !

PS: Hoe tonen jullie die fanart en foto's bij die TV Series plugin?
Monochrome is het meest compleet imo...

Maar Media Portal (en Monochrome zeker) is niet bedoelt voor een 4:3 CRT |:(

De TV Serie plugin werkt prima hoor zie mijn uitleg in de startpost.. het zou prima moeten werken...

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Xenation en JustChill

- Deamon Tools installeren.
- Stel Deamon tools in op 'autostart' en deactiveer 'Safe mode'
- In de config onder algemeen - Deamon even alle invullen (geeft je 'neppe' drive aan!) en selecteer 'Automount'
- Voeg ISO en VOB toe aan je movie extensies...
- Kies een goede codec voor DVD (ik gebruik FFDShow en AC3 Filter)

Nu kun je Media Slayer gebruiken om je DVD's te rippen...

[ Voor 43% gewijzigd door ThaClown op 21-08-2008 12:16 ]

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Update van DVD/CD rippen gedeelte

[ Voor 59% gewijzigd door ThaClown op 21-08-2008 10:04 ]

Verwijderd

ThaClown schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:
[...]

Monochrome is het meest compleet imo...

Maar Media Portal (en Monochrome zeker) is niet bedoelt voor een 4:3 CRT |:(

De TV Serie plugin werkt prima hoor zie mijn uitleg in de startpost.. het zou prima moeten werken...
't Probleem is dat die Fanart enz niet wordt weergegeven, dus die pics voor je Serie en per aflevering is er toch ook 'n pic? Ik heb de purevision skin nu FF

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Sinds enige tijd moet kun je de fanart downloaden vanuit MP (druk op 'i') deze wordt wanneer gedownload, weergegeven de volgende keer als je MP opstart.
(je eigen fanart werkt nu niet, maar dit systeem is veel beter)

Ook vind je in de Monochrome skin een map TV Series waarin je een xml kunt kiezen die FanArt support.
Je skin moet wel fanart supporten dus...

[ Voor 24% gewijzigd door ThaClown op 22-08-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hoelang heb jij op je behuizing moeten wachten ThaClown? Ik kreeg te horen dat er een levertijd is van 18 weken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Possible:
OEF! de mijne werd dezelfde avond verzonden!
Balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Possible schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:56:
Hoelang heb jij op je behuizing moeten wachten ThaClown? Ik kreeg te horen dat er een levertijd is van 18 weken :X
Dat is niet best dan, heb er ook 1 besteld, maar nog niks gehoord eigenlijk... wel een beetje jammer, want vandaag komt mn andere hardware binnen!

Zijn er trouwens mensen die mediaportal RC2 goed hebben draaien met een FloppyDTV-S2 ?
ik krijg het maar niet voor elkaar om constant goed beeld te hebben, het lijkt alsof de tv-server service steeds crasht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@ RonnieB82

Heb jij hem ook via www.multimediapc.nl besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

yup... las dat ze wel even op vakantie waren, maar ging er vanuit dat ie erna verstuurd zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik heb via ebay besteld hoor... super snel en en geen import belasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ook voor een prijs van 200 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
hehe minder man... 149 + 90 dollar (verzenden) = 239 dollar = minder dan 165 euro!
JAJA leuk die huidige dollarkoers! ;) :+

De kast wordt verzonden met een waarde opgaaf van "Empty computer case Value 30 USD" en dus geen import belasting... _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door ThaClown op 22-08-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
heb je toevallig ook nog een linkje ? :D

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.