Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Na een herinstall heb ik veel problemen met afspelen via netwerk van films, happeringen

na mijn herinstall werkt mijn VDF (alleen nog in media portal laten werken)
de MCE remote met rc2 werkt ook als een zonnetje (HP media remote)
windows XP pro sp2 of sp3 maakt geen verschil,

op beide pc's geen hoog CPU of netwerk verbruik .. disk I/O is ook normaal

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Kan iemand bevestigen of de H6 kast van Origen AE ook geluiddemping heeft voor de harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Beste medegebruikers, inmiddels gebruik ook ik .mkv bestanden, echter als ik ze binnen mediaportal laat afspelen lijkt het net alsof het volume lager wordt. Als ik dan binnen mediaportal (terwijl de film speelt) het volume op de hoogste stand zet dan is deze alsnog lager dan als ik deze via bijv. VLC player afspeel. Tevens is het volume van DVD films in mediaportal hoger dan van deze .mkv's, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de carousel effect ook bij de XFACE skin werkt?

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=26877

En dan vooral bij het video gedeelte 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t84156_MediaPortal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justchill's HTPC Coverage:

The specs: http://specs.tweak.to/17145

The Build: http://users.pandora.be/chs/HTPC%20Build/

Njoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:57:
Kan iemand bevestigen of de H6 kast van Origen AE ook geluiddemping heeft voor de harde schijven?
Ja kan ik heeft ie niet...
Ik heb schroeven met rubbertjes gebruikt voor extra demping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
Dit weekend ook mijn HTPC in elkaar geknutseld op basis van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbordje en een AMD Athlon 4850e proccie, zoals velen hier hebben volgens mij.

Daarna MediaPortal en wat codecs/tools (ffdshow / PowerDVD/ Haali splitter) geinstalleerd volgens wat guides/tips uit de startpost en dit topic en dat werkt goed. Een jaar of wat geleden had ik al eens MCE geprobeerd en dat heeft me nooit echt kunnen overtuigen. MediaPortal met zijn plug-ins vind ik er stukken beter uitzien in ieder geval.

Toch heb ik nog een paar vraagjes:
- Correct me if I'm wrong, maar H264 kan dus door de onboard Radeon worden gedecodeerd (mits de juiste instellingen etc). X264 echter zal door de processor gedaan moeten worden, is de 4850e krachtig genoeg om 1080p materiaal in x264 te decoden ?

- Vraag hierboven komt eigenlijk voort uit een 720p WMV formaat serie die niet helemaal vloeiend wordt getoond om een of andere reden. Om de 20-30 seconden ofzo hapert de boel even, verder loopt t wel vloeiend. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

- Ik heb een Silverstone LC03 kast met daarin een 16x2 LCD-tje wat parallel wordt aangesloten. Ik heb daarvoor port95nt.exe en LCDSmartie geinstalleerd en dat werkt. De MediaPortal plugin voor LCDSmartie krijg ik echter niet aan de praat, die geeft een Exception (ook netjes op het LCD-tje trouwens :D ). Is er misschien Iemand die een dergelijke config wel werkend heeft en wat tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit. Ik heb wel een vraagje over de HD's; worden ze zo niet te warm als ze zo ingepakt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Wordt zeker gaaf! Ik vind het een feature dat mooi bij MP 2 zou passen, maar of die op tijd klaar zal zijn...

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

Ik ben aktief betrokken bij het ontwikkelen van deze plugin en het is inderdaad een verademing. Vooral het idee dat je als gebruiker het minimale hoeft te doen om je films in MP te krijgen (een belangrijk uitgangspunt van deze plugin). Grafisch wordt het natuurlijk ook een plezier voor het oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
bS! alvast bedankt voor de werk echt top!
Ben zelf niet zo'n developer, maar als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looks nice! Dat alvast!!

@Armand> Ik hoop dat jullie wel een aparte database zullen hebben, zoals de MyFilms plugin.. Daar kan je je database beheren met een extern programma en dat is zeer gemakkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:30:
[...]

Ziet er netjes uit. Ik heb wel een vraagje over de HD's; worden ze zo niet te warm als ze zo ingepakt zitten?
Hey, thx...

Nee hoor, geen enkel probleem; de quiet drive coolt ook zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:53:
Looks nice! Dat alvast!!

@Armand> Ik hoop dat jullie wel een aparte database zullen hebben, zoals de MyFilms plugin.. Daar kan je je database beheren met een extern programma en dat is zeer gemakkelijk..
Er zit een zelfde soort database achter als bij de andere MP onderdelen (SQLite). Dit is ook met een tool te beheren eventueel.. maar het doel is om het gewoon out-of-the-box te laten werken zonder dat de gebruiker extra inspanningen hoeft te verrichten. Het definiëren van een map waar je films staan zou voldoende moeten zijn ;) Ik ben nu oa bezig met de logica van het importeer proces dus ik kan er persoonlijk op toezien dat dit ook gebeurt >:) er zijn natuurlijk uitzonderingen die gewoon weg use r input blijven vereisen maar we gaan het echt minimaliseren..

[ Voor 6% gewijzigd door bS! op 25-08-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd... tof dat je eraan meewerkt hé..

Komt er ook support voor TVSeries?
Komt er support voor map DVD (video_ts) en andere formaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede link waar ik fanart van series kan downloaden? liefst in HD formaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:46:
@Justchill:
Sinds enige tijd moet kun je de fanart downloaden vanuit MP (druk op 'i') deze wordt wanneer gedownload, weergegeven de volgende keer als je MP opstart.
Ik krijg dan een foutmelding dat hij tvseries.fanart.xml niet kan vinden? Kan ik deze ergens downloaden?

Ik gebruik de Xface skin.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik krijg dan een foutmelding dat hij tvseries.fanart.xml niet kan vinden? Kan ik deze ergens downloaden?

Ik gebruik de Xface skin.

Alvast bedankt.
andere skin gebruiken (Monochrome of AEON bijv.) Xface support FanArt downloads nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:41:
[...]

andere skin gebruiken (Monochrome of AEON bijv.) Xface support FanArt downloads nog niet...
Ah das jammer, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Heeft iemand hier een werkende HowTO of Install voor een IRTrans VFD en Media Portal??
Ik heb al geinstalleerd/gedaan:

- IRTrans USB Driver Version: 2.04.02
- CybrDisplay External Status Plugin (in Plugins/Processes)
- Heb deze stappen gevolgd
- Heb in de IRTrans folder de apps.cfg aangepast EHOME [FNC] switch home

De display werkt, en de MCE remote doet het (als de USB correct is opgestart)

Problemen:
- Media Portal geeft geen info weer (de display staat op de standaard mededeling)
- Bij het opstarten duurt het erg lang voordar de IRTrans USB driver opstart en werkt, soms doet de AB het dan niet als MP al is gestart...

Het iemand hier een goede setup voor? Ik heb een MCE-303 htpc case...

[ Voor 33% gewijzigd door ThaClown op 27-08-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben afgelopen week ook maar eens begonnen aan MP.
spreekt mij tot nu toe zeer aan.
ben wel tegen een aantal probleempjes gelopen.

Na mijn eerste installatie van MP ben ik na het instellen de wizzard gaan doorlopen die in het MP zelf zit. na het doorlopen van deze wizzard kreeg ik ineens een enorme ruis in mijn geluid. Deze ruis bleef ook na het afsluiten van MP. Na een reboot van de PC was het geluid wel weer goed maar zodra MP op gestart werd kreeg ik meteen weer ruis.

Dit probleem is nu opgelost door een nieuwe installatie en de wizard vervolgens niet meer te doorlopen (heb ook nog een keertje getest of het daadwerkelijk door de wizard kwam).
Maar als iemand weet waar dit door komt een antwoord is altijd welkom.

maarja nu een nieuw probleem. Mijn ATI remote wonder werkt niet meer naar behoren.
de afstands bediening werkt wel in MP maar als ik de arrow toetsen gebruik gaat hij in plaats van een stap, twee stappen verder. vrij irritant. Ik als noob weet natuurlijk niet of dit misschien een invoudige instelling is maarja. als iemand kan helpen graag.

Dit probleem is inmiddels ook al opglost, had nog een hp mce remote liggen en die werkt wel na behoren. maarja ik wil liever van mijn ati remote gebruik maken, vandaar de vraag.

nog een klein probleempje,
bij het gebruik van de foofaraw43skin krijg ik steeds de melding dat deze outdated is en wacht MP met opstarten. Ik heb dit probleem met meerdere skins gehad die ik zelf heb ingevoerd.
is er geen manier om de rode warningbox te omzijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:23:
nog een klein probleempje,
bij het gebruik van de foofaraw43skin krijg ik steeds de melding dat deze outdated is en wacht MP met opstarten. Ik heb dit probleem met meerdere skins gehad die ik zelf heb ingevoerd.
is er geen manier om de rode warningbox te omzijlen?
Ik had hier zelf ook eerst last van en bij kwam dat omdat ik de B2 en B2W skins had verwijderd. Als je dat niet hebt gedaan kon je dacht ik ook in de references.xml kijken van de skin en de version aanpassen in dit;
code:
1
 <version>0.9.2.0</version>

Sowieso zou je die melding na 10x te moeten zien de mogelijk krijgen om hem niet meer te tonen.

Ati Remote zou ik niet weten, al op het MP forum gekeken? http://forum.team-mediaportal.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyEmulators; iemand?

De MAME emulator wil het niet doen bij mij; het spel start op maar sluit daarna direct weer af..

damn site mediaportal offline..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Heeft iemand de EPG op een normale manier aan de gang gekregen? Ik krijg hem nl. met geen mogelijkheid aan de gang.

WebEPG-Conf.exe -> ik kan de kanalen importeren, dan alles instellen, als ik dan save klik en de applicatie sluit via X en daarna weer opstart is alles weer weg?

[ Voor 4% gewijzigd door maddog_rvo op 27-08-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
@ Stevenmuller:

Die Blu-ray en HDDVD covers zien er wel enorm gaaf uit. Weet iemand of je deze covers ook kan gebruiken i.c.m AEON WIDE Skin?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:02:
Heeft iemand de EPG op een normale manier aan de gang gekregen? Ik krijg hem nl. met geen mogelijkheid aan de gang.

WebEPG-Conf.exe -> ik kan de kanalen importeren, dan alles instellen, als ik dan save klik en de applicatie sluit via X en daarna weer opstart is alles weer weg?
Kijk even in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG of daar ook de config wordt weggeschreven. Daar staan de settings in die door xmltv.exe weer gebruikt worden.

edit: kom toevallig ook net deze post tegen, zal je ook wel helpen. http://forum.team-mediapo...ailable-23870/#post153895

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 00:07 ]

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:43:
[...]

Kijk even in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG of daar ook de config wordt weggeschreven. Daar staan de settings in die door xmltv.exe weer gebruikt worden.

edit: kom toevallig ook net deze post tegen, zal je ook wel helpen. http://forum.team-mediapo...ailable-23870/#post153895
De config wordt er inderdaad naar weggeschreven, echter als ik de WebEPG-Conf weer opstart krijg ik hetgene wat ik daarvoor geconfigureerd heb niet terug te zien?

oops : je link net gezien, dat ga ik eerst eens proberen

/edit2

Thanks voor de link, bleek dat ik het volgens de oude methode deed (terwijl alleen die in de FAQ van de site staat). Daarna de informatie op je link gevolgd en nu werkt alles perfect (alleen nog ff alle zenders uitzoeken, heb er 1800)

[ Voor 18% gewijzigd door maddog_rvo op 28-08-2008 02:12 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
even een n00b vraagje, heb je voor deze MCE een zwaar systeem nodig? (Lodef video + muziek)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Wie gebruikt hier nog meer de WebEPG om zijn/haar tvgids te vullen? Hij werkt bij mij nu goed, zelfs met een merged channel. Het enige wat nog niet goed is, is dat het genre aangegeven staat als bijv Amusement">

Heeft iemand enig idee hoe ik die toegevoegde "> kan weghalen? Ik heb zelf al in de grabber zitten kijken en rommelen, maar verder dan de al bestaande regels kom ik niet.
code:
1
2
Vanuit de grabber:
<Modify channel="*" field="#GENRE" search="Amusement" action="Replace">Amusement</Modify>

Ik denk zelf dat ik de search nog iets moet aanpassen, maar als ik hetgene uit de tvguide.xml invoer dan is de XML-file niet meer goed.
code:
1
2
Vanuit de tvguide.xml:
<category>Nieuws/actualiteiten"&gt;</category>

Die "&gt krijg ik dus niet in de grabber als replace toegevoegd.

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:58:
Kan iemand mij aub duidelijk uitleggen (misschien stap voor stap?) wat ik moet doen om de originele ms mce remote werkend te krijgen onder mediaportal? Ik heb een antec fusion v2 zilver (vfd) en draai vista home premium. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou graag willen dat de pc, volume, tv en de groene knop werken en mce uitgeschakeld is en blijft. Ik lees me al dagen helemaal gek maar ik kom er niet uit, de afstandbediening werkt nu ook bijna niet meer onder mce na alles wat ik geprobeerd heb. :'(

Bij voorbaat dank.

Edit: Gelukt!

mijn htpc:
antec fusion v2/gigabyte amd 780g mobo/athlon x2 4850e/kingston 2GB/ninja mini (passief)
samsung spinpoint T166 500GB/ms mce remote/vista home premium
hoe dan???

ik ben aan het zoeken maar krijg het niet voor elkaar, alleen de pijltjestoetsen werken

Verwijderd

@Tha_Clown: al werk gemaakt van die centrale database?

Ik wel; je mediaportaldirs.xml gaat er dan zo ongeveer uitzien:
<Config>
<!-- The Path were all the Config files are located (mediaportal.xml, etc.) -->
<Dir id = "Config">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Config</Path>
</Dir>

<!-- The Path were all the Plugins are located. Don't modify -->
<Dir id = "Plugins">
<Path>Plugins\</Path>
</Dir>

<!-- The Path were the log files should be written to -->
<Dir id = "Log">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_logs</Path>
</Dir>

<!-- The Path were the Custom Inputdevice Mappings are located. -->
<Dir id = "CustomInputDevice">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_InputDeviceMappings</Path>
</Dir>

<!-- The Path were the Default Inputdevice Mappings are located. -->
<Dir id = "CustomInputDefault">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_InputDeviceMappings\defaults\</Path>
</Dir>

<!-- The Path were the skins are located -->
<Dir id = "Skin">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Skins</Path>
</Dir>

<!-- The Path were the Language files are located -->
<Dir id = "Language">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_language</Path>
</Dir>

<!-- The Path for the databases -->
<Dir id = "Database">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Database</Path>
</Dir>

<!-- The Path for the Thumbs, like Music Cover Art, TV Logos, etc. -->
<Dir id = "Thumbs">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_thumbs</Path>
</Dir>

<!-- The Path were all the Weather related files are located. -->
<Dir id = "Weather">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Weather</Path>
</Dir>

<!-- A Path holding cached information. Like Picture thumbs, modified skin files (packedgfx), etc. Files in there can be removed by the user -->
<Dir id = "Cache">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Cache</Path>
</Dir>

<!-- The path to CYGWIN files needed for the burner plugin -->
<Dir id = "BurnerSupport">
<Path>\\Htpc\MediaPortal\MP_Burner</Path>
</Dir>

</Config>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@JustChill:
Nee, ik nog niet... geen tijd helaas.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met Mediaportal.

Ik heb dit eerst geïnstalleerd zonder de TV server en de build-in tv mogelijkheid gebruikt, dit werkte prima maar ik wilde ook op een andere PC live TV kunnen kijken.
Ik heb eerst de kaart verwijderd uit de MP configuration en daarna de TV server geïnstalleerd

Ik heb toen de setup opnieuw gedraaid en tv-server mee geïnstalleerd, deze werd netjes geïnstalleerd. Daarna heb ik de configuratie gestart en alles ingesteld.
Hier werkt ook alles, als ik op preview klik wordt netjes de zender getoond in een scherm, timeshifting en recording werkt ook.

Het probleem komt pas als ik mediaportal opstart, zodra ik naar de opte TV ga krijg ik een foutmelding dat er geen TV tuner is geïnstalleerd.

Ik kan niet vinden wat de reden hiervoor is, ik heb de setup al een keer opnieuw gestart maar hij blijft melden dat er geen TV kaart is geïnstalleerd, dit is op zich vreemd omdat in de configuration alles gewoon werkt (en ook wordt herkend), tevens werkte deze kaart gewoon in de single mode installatie

MP is geïnstalleerd op Vista Ultimate 32bits versie

Heeft iemand een tip hoe ik de TV functie kan gebruiken in MP?
(alle andere functies van MP werken wel normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nogmaals een vraag:

Is het mogelijk om de volgende ''covers'' te gebruiken i.c.m AEON Wide Skin?
Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i84156_MediaPortal.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaportal wil hier niet meer goed reageren op sommige knoppen van m'n remote; de groene knop en de back knop werken niet meer goed, iemand een idee?

EDIT:

reinstall gedaan en 't was opgelost... vaag... alles OK nu..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delete

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:06:
Ik heb een probleempje met Mediaportal.

Ik heb dit eerst geïnstalleerd zonder de TV server en de build-in tv mogelijkheid gebruikt, dit werkte prima maar ik wilde ook op een andere PC live TV kunnen kijken.
Ik heb eerst de kaart verwijderd uit de MP configuration en daarna de TV server geïnstalleerd

Ik heb toen de setup opnieuw gedraaid en tv-server mee geïnstalleerd, deze werd netjes geïnstalleerd. Daarna heb ik de configuratie gestart en alles ingesteld.
Hier werkt ook alles, als ik op preview klik wordt netjes de zender getoond in een scherm, timeshifting en recording werkt ook.

Het probleem komt pas als ik mediaportal opstart, zodra ik naar de opte TV ga krijg ik een foutmelding dat er geen TV tuner is geïnstalleerd.

Ik kan niet vinden wat de reden hiervoor is, ik heb de setup al een keer opnieuw gestart maar hij blijft melden dat er geen TV kaart is geïnstalleerd, dit is op zich vreemd omdat in de configuration alles gewoon werkt (en ook wordt herkend), tevens werkte deze kaart gewoon in de single mode installatie

MP is geïnstalleerd op Vista Ultimate 32bits versie

Heeft iemand een tip hoe ik de TV functie kan gebruiken in MP?
(alle andere functies van MP werken wel normaal)
Kan je de TV-server installatie nog een keer apart uitvoeren? Er is namelijk ook een TV-client die je moet installeren wil je van de TV-server gebruik maken, ook op je main PC waar MP zelf staat. (Ik ben zelf ook overgestapt van TV-server naar inbuild terug naar TV-server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gedaan had geen effect, heb alles eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Bij installatie zag ik in 1 keer waarom hij het niet deed, hij miste de TV plugin die apart wordt geïnstalleerd. Het domme is dat je deze dus nergens handmatig kan vinden of kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:52:
Bij installatie zag ik in 1 keer waarom hij het niet deed, hij miste de TV plugin die apart wordt geïnstalleerd. Het domme is dat je deze dus nergens handmatig kan vinden of kunt installeren.
* CrankyGamerOG slaps b3rt : hey collega "je kunt het niet he" :)

anyways, weet iemand hier of mediaportal kan streamen vanuit twonky ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al ff aan het proberen om een juiste regular expression te maken voor de MP-TV series plugin..

Mijn series staan als volgt opgeslaan:
Series\Entourage\Season 1\Entourage [1-04] Date Night (HDTV of DVD)

(HDTV of DVDRIP) mag gwn wegvallen

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Ik ben nu al een tijdje aan het proberen maar ik heb er echt neit de gepaste skillset voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rename je files eens naar

Entourage.S01E04.avi

=> <serie>.S<season>E<episode>.avi

Je regex zal veel gemakkelijker gaan nu ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Laatst online: 08-03 21:07
Misschien een stomme vraag, maar ik ben op zoek naar de hi-res tv logo's voor de nederlandse zenders. Ik bedoel niet die waarbij een aantal zenders hi-res zijn, maar het hele "pakket". Ik heb ze érgens gezien, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnsel schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:51:
Misschien een stomme vraag, maar ik ben op zoek naar de hi-res tv logo's voor de nederlandse zenders. Ik bedoel niet die waarbij een aantal zenders hi-res zijn, maar het hele "pakket". Ik heb ze érgens gezien, maar waar?
Er staan er 2 in de repository;
- http://www.team-mediaport...GorTV/DutchTVChannelLogo/
- http://www.team-mediaport...VLogos/ZiggoDutchTVlogos/

Geen idee welke ik gebruik, maar kies de beste zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-delete-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:52:
Misschien even rommelen met de plugin in de MP configuration. Ik zie dat bij mij nu (met TV-server) de my tv en my radio beide uitstaan. Bij Window plugins en Process plugins.

Laat maar, my TV deed het nu ook ineens niet meer :+ Enkel bij process plugins staan de mytv en myradio uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Ik zit met een probleem bij het afspelen van M2TS bestanden. Ik kan ze wel op goede kwaliteit afspelen in MP maar helaas zie ik geen ondertitels. Ik kan ze wel in het menu selecteren maar krijg ze dan niet te zien.

Als ik hetzelfde m2ts bestand open vanuit windows kan ik zowel in Haali als in Directvobsub de ondertitesl selecteren. Helaas kan ik ze dan nog niet zien tijdens het afspelen. Ik gebruik het codec pack k-lite full met versie 4.17 en ffdshow als primaire codec. Bij andere bestanden zie ik subtitles prima. Waar zou dit aan kunnen liggen dat de subtitles wel worden "gezien" door de codecs maar niet worden getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbcyber schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:18:
Ik zit met een probleem bij het afspelen van M2TS bestanden. Ik kan ze wel op goede kwaliteit afspelen in MP maar helaas zie ik geen ondertitels. Ik kan ze wel in het menu selecteren maar krijg ze dan niet te zien.

Als ik hetzelfde m2ts bestand open vanuit windows kan ik zowel in Haali als in Directvobsub de ondertitesl selecteren. Helaas kan ik ze dan nog niet zien tijdens het afspelen. Ik gebruik het codec pack k-lite full met versie 4.17 en ffdshow als primaire codec. Bij andere bestanden zie ik subtitles prima. Waar zou dit aan kunnen liggen dat de subtitles wel worden "gezien" door de codecs maar niet worden getoond?
Codec packs worden niet meteen aangeraden bij MP, maar ik zou is kijken naar de Codec Guide van Goose (staat dacht ik ook in de OP) Je moet dacht ik VobSub bij de filters toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:05:
Ben nu al ff aan het proberen om een juiste regular expression te maken voor de MP-TV series plugin..

Mijn series staan als volgt opgeslaan:
Series\Entourage\Season 1\Entourage [1-04] Date Night (HDTV of DVD)

(HDTV of DVDRIP) mag gwn wegvallen

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Ik ben nu al een tijdje aan het proberen maar ik heb er echt neit de gepaste skillset voor :p
Oké, ik ben er bijna: het is mij gelukt om regex te maken voor serie, seizoen en episode: het samenvoegen lukt nog net niet..

(?<series>[^\\$]*) \x5B
(?<season>[0-9])-
-(?<episode>[0-9]{1,2})

Deze drie werken individueel, maar ze samen in 1 grote regex voegen is mij nog niet gelukt.. DUs iemand? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbcyber schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:18:

ondertitels is mij enkel nog maar gelukt met windvd 9 plus, maar nog niet in MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:35:
[...]

Oké, ik ben er bijna: het is mij gelukt om regex te maken voor serie, seizoen en episode: het samenvoegen lukt nog net niet..

(?<series>[^\\$]*) \x5B
(?<season>[0-9])-
-(?<episode>[0-9]{1,2})

Deze drie werken individueel, maar ze samen in 1 grote regex voegen is mij nog niet gelukt.. DUs iemand? :p
die kunnen niet samen omdat ze ekaar "overlappen" in de regels...
Gebruik BulkRenameUtility om al je series in 1x (per seizoen) te renamen naar iets handigs, en al je problemen zijn over...

Kost minder tijd dan al dit gezoek en geklooi hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik gebruik altijd epnamer om m'n episodes te hernoemen. Die haalt de info van internet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Kaasplank:
Whow doe is goed! thx ga ik gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik heb nooit problemen met de namen van tvseries. Alles wat ik download herkent hij meteen, behalve als de releasegroup hun naam voor de serienaam heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
ThaClown schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:45:

Problemen:
- Media Portal geeft geen info weer (de display staat op de standaard mededeling)
- Bij het opstarten duurt het erg lang voordar de IRTrans USB driver opstart en werkt, soms doet de AB het dan niet als MP al is gestart...

Het iemand hier een goede setup voor? Ik heb een MCE-303 htpc case...
Zie deze post: http://forum.team-mediaportal.com/288821-post576.html

Deze versie van de CyberDisplay plugin (een oudere) doet het wel met de MCE303(in ieder geval bij mij). De laatste versie werkte bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:41:
[...]

Kost minder tijd dan al dit gezoek en geklooi hoor! :+
Zijn we hier tweakers of niet? :p
Heb het intussen werkende gekregen en vind het handig als ze zo opgeslaan staan: gwn alle info die ik wil zien staan er in ;)

Nu nog een HTPC-kopen en kan beginnen met het echte mediaportal-werk. Bestaat er eigenlijk geen goed linux of mac alternatief voor mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hoe heb je het werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
polson schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:20:
[...]

Zie deze post: http://forum.team-mediaportal.com/288821-post576.html

Deze versie van de CyberDisplay plugin (een oudere) doet het wel met de MCE303(in ieder geval bij mij). De laatste versie werkte bij mij niet.
mm, bij mij geeft die versie een error als ik de plugin config wil openen, hierdoor crashed de configuration totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
Ik heb nu ook een HTPC besteld en gebouwd.
Media portal geinstalleerd alles werkt naar behoren, tv series, plugin’s, enz. Alleen nog zonder tv kaart.

Nu heb ik een floppy dtv-c + cam module besteld, deze kan ik zaterdag ophalen.
En is mijn vraag, of er een how-to topic is hoe ik de floppy dtv moet installeren en configureren?
Zo niet kan iemand me dan vertellen hoe ik het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Is er een mogelijkheid om Mediaportal te installeren zonder werkende internetverbinding?

Ik zit thuis tijdelijk zonder internetverbinding en krijg bij het installeren van Mediaportal de melding dat bepaalde bestanden niet via het internet gedownload kunnen worden. Het gevolg hiervan is dat de installatie wordt afgebroken. Mijn Macbook heeft wel draadloos internet via het netwerk van de buren, maar kan me in dit geval niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
ThaClown schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:27:
[...]

mm, bij mij geeft die versie een error als ik de plugin config wil openen, hierdoor crashed de configuration totaal...
Ja, probleem had ik ook. Je moet wel even de Cyberdisplay.xml weggooien. Hierin staan namelijk settings van de nieuwere versie die de oude niet kent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Thx polson!

@legair: hier staat alles wel zo'n beetje...
http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server
Doe je een singleseat of multiseat setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
ThaClown schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:28:

@legair: hier staat alles wel zo'n beetje...
http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server
Doe je een singleseat of multiseat setup?
ok bedankt, zal me daar alvast in gaan verdiepen.

wat is precies het verschil tussen singe en multiseat setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[\\$]*(?<series>[^\\$]*)\x5B(?<season>[0-9])-(?<episode>[0-9]{1,2})

zo dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@legalr:
Single seat wil zeggen dat je de DTV-C in de mediacenter heb waarop je ok kijkt.
Multiseat is de DTV-C in een erver of andere PC en kijken via een netwerk op je HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik probeer Blu-ray films te kijken mbv PowerDVD Ultra. Alleen geeft hij aan dat mijn videokaart te zwak is.

Dit zijn de specs van mijn htpc:

Intel P4 3.2GHZ
1GB DDR1
320GB HDD
ATI Radeon 9600XT

Zijn er misschien programma's die blu-ray afspelen met lagere systeemeisen dan Powerdvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Pff blueray op een 9600XT... gaat niet lukken ben ik bang...
ook je processor zal niet snel genoeg zijn voor BR...
Tijd voor een upgrade? (videokaart of processor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
ThaClown schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:36:
@legalr:
Single seat wil zeggen dat je de DTV-C in de mediacenter heb waarop je ok kijkt.
Multiseat is de DTV-C in een erver of andere PC en kijken via een netwerk op je HTPC.
Dan is het een single seat opstelling. Wist niet dat die andere mogelijk er ook was.

verder nog de complimenten aan tha clown voor jou uitleg om media portal in te stellen, was goed duidelijk voor een tweaker met beginners ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik zit er misschien aan te denken om een AGP HD2600pro te kopen. Maar is er misschien iemand met veregelijkbare specs die dit werkend heeft gekregen?

Dit worden de specs dan:

Intel P4 3.2GHZ
1GB DDR1
320GB HDD
ATI HD2600Pro AGP

Dejken jullie dat ik dan blu-ray's kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik had zelf een AMD Dual core... 6400 en een HD2400Pro, dat deed het prima icm PowerDVD
Ik weet niet hoe veel minder die P4 is...

[ Voor 20% gewijzigd door ThaClown op 03-09-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik gebruik een vergelijkbaar systeeem:
Amd 3500+
1GB DDR1
HD2600pro agp

DXVA compatible mkv's en wmv's spelen met een cpu load van < 10% cpu load.
Originele Blueray schijfjes zijn als het goed is sowieso DXVA compatible,
dus dat zou wel goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
pelican schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:04:
Ik gebruik een vergelijkbaar systeeem:
Amd 3500+
1GB DDR1
HD2600pro agp

DXVA compatible mkv's en wmv's spelen met een cpu load van < 10% cpu load.
Originele Blueray schijfjes zijn als het goed is sowieso DXVA compatible,
dus dat zou wel goed moeten gaan.
Welk programma gebruik je? PowerDVD Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Mastasidaz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:43:
[...]
Welk programma gebruik je? PowerDVD Ultra?
Soms, maar ook MediaPlayerClassic HomeCinema, die ook DXVA ondersteunt, want die is gratis, minder bloated en werkt prima.

Verwijderd

Meer dan 6 maanden werkte MediaPortal prima op mijn HTPC, maar van de ene op de andere dag gaf My TV-series opeens een fout aan.
"Missing or invalid file"

Heb niks veranderd of geinstalleerd, aangezien ik muis en toetsenbord niet gebruik. Maar goed, dat werkt dus niet meer. Alles opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem. Movies werken wel, maar die TV-Series plugin dus niet meer.

Dit heb ik geinstalleerd (maar werkte dus ook niet):
MediaPortal V1.0 RC2
Precompiled Snapshots for V1.0 RC2
Nieuwe Monochrome (maar werkt ook niet met standaard skin)
My TV-Series plugin.

Iemand een idee? Heb een search gedaan hier en op Google, maar kwam er nog steeds niet uit. Het leek me logisch dat na een verse install alles weer zo werken, niet dus.

Verwijderd

Ook al in de log-files gekeken van MP? Daar moet je wel iets uit kunnen halen wat er mis is (of iig een begin vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer bij mijn films de plaatjes etc te voorschijn te krijgen. Dit wil nog niet erg lukken, doe ik dit bij config->movies->movie views? ik snap niet goed wat ik daar kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
El2iK:
Daar bepaal je welke views beschikbaar zijn in je film menu.

Wat jij wilt is denk ik Icon View of Filmstrip view....

In MP in de movies gedeelte kun je via het menu links (in Monochrome) kiezen bij View voor Filmstrip... Nu cou je je covers moeten zien (zoniet dan moet je je fims scannen via de configuration/movies/database...

Heb je mijn Films gedeelte wel gevolgd??

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 05-09-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-08 18:24
Maken jullie gebruik van de ingebouwde powerscheduler binnen MP of van een andere tool? Heb de laatste paar weken regelmatig dat, nadat de pc ontwaakt uit suspend of hibernate, mediaportal zelf crashed en/of dat de tv-service niet meer draait. Eerder werkte dit naar behoren, maar de laatste paar weken is dit niet meer stabiel. Draai met rc2 incl de laatste svn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
bushwankaz schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:11:
Maken jullie gebruik van de ingebouwde powerscheduler binnen MP of van een andere tool? Heb de laatste paar weken regelmatig dat, nadat de pc ontwaakt uit suspend of hibernate, mediaportal zelf crashed en/of dat de tv-service niet meer draait. Eerder werkte dit naar behoren, maar de laatste paar weken is dit niet meer stabiel. Draai met rc2 incl de laatste svn.
Deze is net nieuw (heb ik nog niet getest) ziet er goed uit:
http://forum.team-mediapo...7/mpstandbyhandler-44296/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds een week ook in het bezit van een htpc.
Ik heb van dit forum aardig wat info gehaald en zo een goede keus kunnen maken.
Nog bedankt daarvoor.

Ik kan enkel 2 dingen niet vinden.

Ik heb de htpc-case: Antec Fusion Black Remote (zonder PSU)

Bij deze case zit een afstandbediening maar ik krijg deze niet goed werkend in MediaPortal en het display van de htpc wil ook niet werken in MediaPortal. Verders doet ie dat wel in WMC.
Misschien dat het al ergens in dit forum al een keer is behandeld maar ik kan het niet vinden.

Heeft iemand voor mij een oplossing voor dit probleem?

Groet Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Ik denk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen. Heb je IMON software? Dat schijnt niet goed te gaan met Media Portal. Next week komt mijn htpc binnen ook met IMON + remote en ik hoop dat ik niet teveel problemen tegenkom met Media Portal en de remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad ook ik heb de iMon software.

Nou moet ik zeggen dat het wel voor een deel werkt hoor. Zo kan je bijvoorbeeld wel gewoon vooruit spoelen maar een naar een volgend hoofdstuk zappen doet ie dan weer niet.

Misschien toch iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
ArmandP heeft dezelfde kast en een uitgebruide build:
http://forum.team-mediapo...c-fusion-430-black-37888/

Jij hebt de CybrDisplay External Status Plugin 08-05-2008 update (LCD) nodig denk ik...

Hier een uitgebreide gids over iMon en MP

[ Voor 42% gewijzigd door ThaClown op 05-09-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He super bedankt man voor je reactie.

Ik ga gelijk ff een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:08:
El2iK:
Daar bepaal je welke views beschikbaar zijn in je film menu.

Wat jij wilt is denk ik Icon View of Filmstrip view....

In MP in de movies gedeelte kun je via het menu links (in Monochrome) kiezen bij View voor Filmstrip... Nu cou je je covers moeten zien (zoniet dan moet je je fims scannen via de configuration/movies/database...

Heb je mijn Films gedeelte wel gevolgd??
Edit: Ik probeerde het met dvd(vof) dan werkt dit blijkbaar niet, met avi's zie ik wel covers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
ThaClown bedankt! en dv010 zou je kunnen posten of het werkt bij jou? THanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Een vraag aan ThaClown of andere gebruikers die een OrigenAE H6 HTPC Zilver bezitten.

Past hier een Scythe Ninja Mini in? Ik hoor verhalen van dat het niet zou passen terwijl het theortisch wel zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
In de H6 past NET geen Ninja Mini!
In elk geval niet met het Gigabyte Mobo... Je kunt de kast wel dicht doen maar dan raakt de koeler de kap van de kast en dat durfde ik niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:53:
[...]

Edit: Ik probeerde het met dvd(vof) dan werkt dit blijkbaar niet, met avi's zie ik wel covers.
Met DVD's kan ook maar dan moet MP je filesoort wel kunnen vinden (vof ken ik niet is het geen iso of ts?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok en wat voor cooler heb je nu gebruikt om je HTPC zo stil mogelijk te maken? Ik kan je link niet meer vinden van je HTPC build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor xdwafx

Ik heb inmiddels het display aan de praat gekregen in combinatie met Media Portal.
De equalizer werkt en je ziet de tekst van het nummer dat je afspeelt.
Ik heb op de site van Media portal CybrDisplay external status plugin gedownload.
Er staat een goede beschrijving bij van wat te doen. (met dank aan thaclown)

Ook geeft ie weer in wat voor menu je zit. (muziek, films, afbeeldingen, etc)

Alleen krijg ik de afstandbediening nog niet aan de praat. Nog steeds hetzelfde wat werkt en wat niet.
Ik kan wel door de menu's heen scrollen. Nummers, afbeeldingen en dvd's selecteren kan ik ook.

Maar eenmaal als ik een dvd afspeel kan ik bijvoorbeeld niet in het menu komen van de dvd. of een volgend hoofdstuk selecteren.

Misschien heeft het te maken dat je op een of andere manier toetsen/functie's moet toewijzen. Ik ben daar nog niet helemaal achter.

Ik heb iedergeval de plugin IR server gedownload en daar ben ik dus nu mee aan het stoeien.
Als het gelukt is laat ik het zeker weten

Groet Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
Thanks Danny voor de moeite alvast. Ik ben benieuwd of je het aan de gang krijgt. Mocht het zo zijn hoor ik het graag van je. Anders help ik mee zodra mijn htpc binnen is (als het goed is as maandag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Ik heb ook een antec kast, Fusion V2, icm met een mce of een harmony afstandsbediening (ligt eraan welke het dichtste bij ligt :P ). IR server suite geïnstalleerd, oa beschreven op het mediaportal forum en hier. Met een beetje aanpassen aan eigen wensen werkt het nu naar behoren.

@ThaClown: Bedankt, ik ga die MPstandbyHandler denk ik het weekend eens uitproberen. Resultaat komt hier te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door bushwankaz op 05-09-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:42:
[...]

Met DVD's kan ook maar dan moet MP je filesoort wel kunnen vinden (vof ken ik niet is het geen iso of ts?)
Ik krijg dit niet voor elkaar.

In config staan ts en ifo er gewoon bij. Ik heb de dvd bestanden gewoon in een map bijv. us marshals\video ts.

In mp zie ik alleen het mapje, geen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Het is video_ts, weet niet of dat wat uit maakt. Heb je ook al gekeken of de film in de movie database staat? Als hij hem niet automatisch kan vinden kun je hem ook handmatig even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja video_ts, heb ik ook.
Ja staat in imdb, in avi format ziet die hem wel. Met andere films heb ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Weet iemand hoe ik hem kan laten werken met mijn xbox360?

Op google staat niks, in ieder geval de eerste 5 pagina's.
Hier even snel rondgezocht, ook niks gevonden.

Dus is er een plug in nodig ofzo?

Hij zit trouwens al in hetzelfde netwerk, hij kan al mijn pc vinden, maar alleen maar wma bestanden afspelen, en geen mp3... (dit is de standaard functie van mijn xbox360, die een pc zoekt voor muziek)

Ik kom er niet uit...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, ik moest elke film in andere map aanvinken.
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.