Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:45
Anoniem: 250279 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar ik kijg geen TV Logo's te zien in MP :(
Ik gebruik XP
Plaats logo's in "%ALLUSERSPROFILE%\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\tv\logos". Werkt zowel onder XP als onder Vista. ThaClown gaf de verkeerde locatie op voor Windows XP.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 24-06-2009 09:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:20
-Leon- Waar vind ik die optie dan, ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:37
-Leon- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:30:
Vandaag is een geweldige dat in het MediaPortal tijdperk. Ik denk dat ik mijn bak EINDELIJK perfect het draaien :P

@Rainesh: Het probleem is opgelost, altans.. een work-around is het zeker. Het bleek in de evr.dll te zitten die in de Servicepacks zijn megeleverd. een evr.dll gebruiken van VOOR de SPs en ik heb perfecte zwartwaardes + DXVA + subs.

[afbeelding]
geweldig! Hoe ben je erop gekomen? En hoe ben je aan de oude evr.dll gekomen? Want die wil ik ook wel hebben...waar moet ik em plaatsen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Zijn er meer mensen die ineens alleen nog maar Film Action hebben en niet meer Film 1/2/3? Ik krijg een "Geen Signaal" melding.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 250279 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:49:
Ik heb dit geprobeerd, maar ik kijg geen TV Logo's te zien in MP :(
Ik gebruik XP
Probeer deze instal dan maar eens ;)
Deikke schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:00:
-Leon- Waar vind ik die optie dan, ik kan het nergens vinden...
Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/codecs-external-players-55/41749d1244466604-grey-blacks-internal-player-evr-ati-pixel-format-settings.jpg
Rainesh schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:03:
geweldig! Hoe ben je erop gekomen? En hoe ben je aan de oude evr.dll gekomen? Want die wil ik ook wel hebben...waar moet ik em plaatsen?
Lees deze post maar even door (hele topic is interessant). De link naar de pre-SP evr.dll file en hoe je hem moet kopieren/registreren staan daar wel bij.

[ Voor 60% gewijzigd door -Leon- op 28-06-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het is me gelukt! Ik heb de evr.dll vervangen met pre-sp1 evr.dll en nu heb ik ook de juiste zwartwaardes in Mediaportal met 16-235 (RGB Limited). EINDELIJK

btw -leon- jij gebruikt toch StreamedMP met Aeon Basic home screen. Kan jij "vooruitspoelen" in een film? In Monochrome kun je gewoon op het tijdsbalk klikken om naar een gewenst moment te gaan, in StreamedMP werkt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:26:
Het is me gelukt! Ik heb de evr.dll vervangen met pre-sp1 evr.dll en nu heb ik ook de juiste zwartwaardes in Mediaportal met 16-235 (RGB Limited). EINDELIJK

btw -leon- jij gebruikt toch StreamedMP met Aeon Basic home screen. Kan jij "vooruitspoelen" in een film? In Monochrome kun je gewoon op het tijdsbalk klikken om naar een gewenst moment te gaan, in StreamedMP werkt het niet :(
Geweldig dat het werkt :) Ik zat net alleen nog naar the YCbCr 4:4:4 pixel format te kijken en ik weet niet of die nu weer die grijze zwartwaardes geeft in PowerDVD, maar dat bekijk ik vanavond wel effe.
Moet wel zeggen dat ik het vervangen van die evr.dll meer een workaround vind want wil wel erg graag de evr.dll van SP2 blijven gebruiken ivm updates die daar weer in zijn verwerkt, maar zolang als dat het werkt en ik de juiste levels en kleuren krijg vind ik het allemaal wel best!

Ik gebruik idd StreamedMP en heb die hele topbar disabled in MP Configurtie. Ik gebruik mijn harmony om te spoelen in films/series en gebruik daarvoor de pijltjestoetsen (dus niet de FFWD, FWD knoppen, maar pijltje rechts/links voor vooruit/achteruit). Werkt hier perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb even een vraagje en weet niet of ik hier goed zit .

Ik heb op mijn desktop pc Media Portal geinstalleerd staan en werkt prima en speelt alles perfect af.

nu heb ik beneden een laptop aan de tv gekoppeld staan

en een laptop die door het huis heen zwerft,.

Wat moet ik gebruiken om op de laptops media portal te laten synchroniseren met media portal op de desktop pc ? moet ik een backup maken van media portal op de desktop pc en deze installeren op de laptops en dan naar de netwerk schijven gaan verwijzen ? lijkt me omslachtig en misschien is er een andere manier . is er soms een plugin die een soort van server op de achtergrond laat draaien zodat andere media portal pc's hier mee kunnen communiceren ? ,ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonyfreakje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
Ik heb even een vraagje en weet niet of ik hier goed zit .

Ik heb op mijn desktop pc Media Portal geinstalleerd staan en werkt prima en speelt alles perfect af.

nu heb ik beneden een laptop aan de tv gekoppeld staan

en een laptop die door het huis heen zwerft,.

Wat moet ik gebruiken om op de laptops media portal te laten synchroniseren met media portal op de desktop pc ? moet ik een backup maken van media portal op de desktop pc en deze installeren op de laptops en dan naar de netwerk schijven gaan verwijzen ? lijkt me omslachtig en misschien is er een andere manier . is er soms een plugin die een soort van server op de achtergrond laat draaien zodat andere media portal pc's hier mee kunnen communiceren ? ,ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen .
Volgens mij moet je een multiseat installatie doen en de client installeren op de laptop.
Kijk hier anders even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sonyfreakje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
Voordat je van alles ga installeren; Heb je het nu over het streamen van TV kanalen naar de clients of van TV Series/Films? Dat laatste streamen kan namelijk niet via mediaportal. Daar zal je bj elke client gewoon een netwerkschijf moeten mappen met de films / tv series.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:59
Mijn eigen MediaPortal draait intussen al meer dan een jaar probleemloos. Fantastisch progsel, maar daar zijn we het hier allemaal wel over eens denk ik :)

Echter, een vriend van me is nu ook overtuigd en heeft me gevraagd om voor hem ook een HTPC-tje in elkaar te zetten, met uiteraard MediaPortal. Op zich geen probleem, hardware, software en codecs ben ik wel in thuis intussen.

Echter, hij heeft een losse Humax IRHD-5000C decoder voor digitale TV van Ziggo. Hij wl deze blijven gebruiken om TV te kijken ... en ook om TV op te nemen (liefst digitaal dus).
En hier loop ik even vast, kan dat eigenlijk wel? En wat heb ik daarvoor nodig qua hardware/verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:33
Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:42:
Echter, hij heeft een losse Humax IRHD-5000C decoder voor digitale TV van Ziggo. Hij wl deze blijven gebruiken om TV te kijken ... en ook om TV op te nemen (liefst digitaal dus).
En hier loop ik even vast, kan dat eigenlijk wel? En wat heb ik daarvoor nodig qua hardware/verbindingen?
De decoder kun je niet digitaal aansluiten op je pc. Het best bereikbare beeld krijg je door de S-video uitgang van je pc te verbinden met een analoge tv-kaart. Als de decoder geen S-video heeft maar enkel RGB dan kun je er eventueel een RGB->S-video converter tussen zetten. Wat je dan nog wel moet regelen is het blasten zodat je pc de zenders van de decoder kan wisselen. Met een UPC-decoder is mij dat overigens goed gelukt.

Als ik Ziggo had zou ik overigens gewoon een digitale tv-kaart aanschaffen met CAM-module en daar mijn kaartje van Ziggo instoppen. Met twee kaarten en twee modules kun je ook nog opnemen en kijken tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:59
D-e-n schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:30:

De decoder kun je niet digitaal aansluiten op je pc. Het best bereikbare beeld krijg je door de S-video uitgang van je pc te verbinden met een analoge tv-kaart. Als de decoder geen S-video heeft maar enkel RGB dan kun je er eventueel een RGB->S-video converter tussen zetten. Wat je dan nog wel moet regelen is het blasten zodat je pc de zenders van de decoder kan wisselen. Met een UPC-decoder is mij dat overigens goed gelukt.
Bedankt, dat was ook wat ik in gedachten had zo ongeveer.
D-e-n schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:30:
Als ik Ziggo had zou ik overigens gewoon een digitale tv-kaart aanschaffen met CAM-module en daar mijn kaartje van Ziggo instoppen. Met twee kaarten en twee modules kun je ook nog opnemen en kijken tegelijk
Ben ik helemaal met je eens (is ook wat ik zelf heb). Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen. Bovendien heeft hij dit gelezen (of er over gehoord) en is hij bang dat hij niet lang plezier van die uitgave zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb nog wel eens last dat mijn opnames niet zichtbaar zijn in recorded TV.

Ze staan wel in de folder, maar zijn niet zichtbaar in MP. Helaas heb ik dit al bij meerdere versies gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:37:
[...]
Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen.
Zo'n converter kost overigens ook al snel 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:23
w00t 1.1. alpha is UIT! :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurios schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:46:
Ik heb nog wel eens last dat mijn opnames niet zichtbaar zijn in recorded TV.

Ze staan wel in de folder, maar zijn niet zichtbaar in MP. Helaas heb ik dit al bij meerdere versies gezien.
In de TV Server configuratie (daar waar je de directory opgeeft wara hij alle opnames neerzet) heb je een 2e tab waar je al je al eerder opgenomen opnames kan importeren. Is 1 druk op de knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05 16:03
Ik heb gezocht maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Namelijk dat DTS geluid stottert. Speel ik hetzelfde bestand af via Media Player Classic of Windows Media Player 11 dan gaat het prima, maar als ik dus via MediaPortal het bestand speel dan loopt geluid niet goed.

Qua codecs heb ik de handleiding van Goose gevolgd die in de TS is genoemd. Afspelen doe ik op 'n Dell Studio 17, via HDMI verbonden aan een Samsung LE26A330 (als ik me niet vergis).

Iemand ideeën?

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
-Leon- schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:47:
[...]

In de TV Server configuratie (daar waar je de directory opgeeft wara hij alle opnames neerzet) heb je een 2e tab waar je al je al eerder opgenomen opnames kan importeren. Is 1 druk op de knop ;)
helaas die is leeg :(

Het zijn niet eens oude opnames. Bijv de opnames van gisteren staan dus niet in de lijst en vaak ook met afleveringen van hetzelfde programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dannydvries schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:18:
Ik heb gezocht maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Namelijk dat DTS geluid stottert. Speel ik hetzelfde bestand af via Media Player Classic of Windows Media Player 11 dan gaat het prima, maar als ik dus via MediaPortal het bestand speel dan loopt geluid niet goed.

Qua codecs heb ik de handleiding van Goose gevolgd die in de TS is genoemd. Afspelen doe ik op 'n Dell Studio 17, via HDMI verbonden aan een Samsung LE26A330 (als ik me niet vergis).

Iemand ideeën?
Heb je AC3 filter geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
dannydvries schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:18:

Iemand ideeën?
Bij mij wilden DTS tracks ook nooit lekker draaien in MP. Zelfde probleem: gestotter. Ook met een andere geluidskaart, het lag dus niet aan de hardware of aan de driver. Bij mij was AC3filter uiteindelijk de oplossing. Voor DTS en Dolby Digital heb ik 'm op passthrough staan en dat werkt perfect!

Het grappige is dat DTS wave files in My Music d.m.v de PureAudio plugin en ASIO4All wel altijd goed afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik ben gisteren begonnen met de installatie van MediaPortal op mijn Windows Vista Mediacenter omdat Media Portal er toch wel leuk uit ziet. Nu heb ik dus inmiddels mijn MS MCE omzeep geholpen.

Kan iemand me nu dan simpel uitleggen hoe ik mn PVR-500 kan voorzien van zenders (gedeeltelijk gelukt) maar ook van EPG want die mis ik nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:37:
[...]
Ben ik helemaal met je eens (is ook wat ik zelf heb). Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen. Bovendien heeft hij dit gelezen (of er over gehoord) en is hij bang dat hij niet lang plezier van die uitgave zou hebben.
Hij zal nog altijd een capture card in zijn PC moeten hebben en momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+ :)
Kan iemand me nu dan simpel uitleggen hoe ik mn PVR-500 kan voorzien van zenders (gedeeltelijk gelukt) maar ook van EPG want die mis ik nu..
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf een grabber die de informatie van TVGids.nl trekt en deze omzet in het vereiste formaat voor Mediaportal.

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 28-06-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:04:
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf een grabber die de informatie van TVGids.nl trekt en deze omzet in het vereiste formaat voor Mediaportal.
Ik lees wel meer dat mensen de TV-gids info via internet binnen trekken. Ik gebruik gewoon mijn floppyDTV om de EPG info te krijgen. Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik kreeg het met WebEPG niet voor elkaar en ben ik op last van de vriendin weer terug gestapt op Windows Mediacenter.

Ik ga nu opzoek naar een 2e mediacenter met tv-kaart om daarop nog een keer een Media-Portal op te proberen. Het hele concept is leuk maar het is toch te moeilijk om het werkend te krijgen met mn PVR-500. Daar waar mediacenter gewoon om een postcode vraagt moet ik het bij media-portal allemaal handmatig doen.

Of we stappen over op Windows 7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:44:
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA

AC3 Filter
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change).
3. (Bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS) vind onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' aan.
4. Selecteer 'AC3 Filter' als 'Audio codec' in Media Portal.

Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) FFDShow Tryout
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec.
4. onder 'Codecs' kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.
5. (optioneel) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.
6. Selecteer 'FFDShow' als 'MPG codec' in Media Portal.

MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
4. Selecteer 'MPC-HC' als 'H264 codec' in Media Portal.

MPC-HC filter met subtitles met behoud van DXVA
1. Upgrade Media Portal naar 1.0.2
2. Download de mpc-hc-subtitles-engine en overschrijf deze bestanden naar je Media Portal install map (standaard c:/program files/Team Media Portal/Media Portal/)
3. Start Media Portal Configuration en ga naar 'Video' > tab 'Subtitle' en zorg dat de 'MPC-HC' is gekozen.
toon volledige bericht
Dit stappenplan heb ik doorlopen, maar MPC-HC als H.264 codec werkt niet... Ik heb die ax-file gedownload, in de map Syswow64 gezet, regsvr32 uitgevoerd (succesvol), maar hij verschijnt niet in de codec-lijst. Doe ik nog iets fout? Ik heb Windows 7 64-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tjoekie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Ik lees wel meer dat mensen de TV-gids info via internet binnen trekken. Ik gebruik gewoon mijn floppyDTV om de EPG info te krijgen. Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?
De enige goed werkende oplossing met CAM is wat mij betreft Floppy/FireDTV. Echter heb ik er nog altijd geen vertrouwen in dat dit in de toekomst blijft werken en heb ik dus een andere weg gekozen, namelijk analoog via de Hauppauge HD PVR i.c.m. Humax 5000C. Nadeel is wel dat je je EPG kwijt bent. Vandaar dat ik het van TVgids.nl haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 88197 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:39:
[...]
Ik heb die ax-file gedownload, in de map Syswow64 gezet, regsvr32 uitgevoerd (succesvol), maar hij verschijnt niet in de codec-lijst. Doe ik nog iets fout? Ik heb Windows 7 64-bits.
Knal die MPCVideoDec.ax maar eens in je MediaPortal directory en registreer hem even opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:52:
[...]

Knal die MPCVideoDec.ax maar eens in je MediaPortal directory en registreer hem even opnieuw.
Dat maakt ook geen verschil... Ik heb hem in \program files (x86)\team mediaportal\mediaportal geplaatst, vervolgens via command prompt naar die dir en bestand geregistreerd.

Gebruik nu gewoon ffdshow, werkt an sich ook wel. Het beeld is echter wel enorm grijs. In ffdshow staan levels op standaard (niet full range dus). Wat kan ik er meer aan doen om het beeld wel gewoon zwart te krijgen? Met VMR als postprocessing?

/edit: Als ik EVR of VMR activeer, krijg ik "unable to play"...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 28-06-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Hij zal nog altijd een capture card in zijn PC moeten hebben en momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+ :)
Of hij moet genoegen nemen met een analoge tv-kaart
[...]
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken.
Jawel. Via het programma-tje mc2xml kun je de EPG van MS ophalen en die kun je dan net als die Web-EPG in Mediaportal inladen. Zie ook de info in dit topic:

http://gathering.tweakers...=mc2xml&data[boolean]=AND

Werk bij mij uitmuntend. :)
Tjoekie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?
Ik had het idee dat die EPG en dan met name het ophalen ervan af en toe mijn beeld stoorde of de server in ieder geval crash-gevoeliger maakte. Nu bepaal ik middels een batchbestandje zelf wanneer de EPG wordt opgehaald.
[...]
momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+ :).
p.s.
Ik zit even naar dat PVR-kastje te kijken. Maar zitten er component-uitgangen op zo'n HD Settopbox dan? De uitgangen zijn meestal toch RGB-scart en HDMI?

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 28-06-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
sorry, dubbel

[ Voor 101% gewijzigd door D-e-n op 28-06-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een hoop STB's hebben inderdaad component aansluitingen. Als component niet werkt kan je altijd nog een HDMI->Component stripper pakken zoals de HDFury2.

edit:
Jawel. Via het programma-tje mc2xml kun je de EPG van MS ophalen en die kun je dan net als die Web-EPG in Mediaportal inladen. Zie ook de info in dit topic:
ok nice..die wou bij mij niet zo best werken. Ik dacht dat er voor MS betaald moest worden maar dat heb ik dan verkeerd blijkbaar ;) Misschien ook maar eens overstappen dan :)

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 28-06-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:02:
Een hoop STB's hebben inderdaad component aansluitingen.
Ik zit in UPC-gebied dus ik vermoed dat dat voor mij niet zal gelden ;)
Als component niet werkt kan je altijd nog een HDMI->Component stripper pakken zoals de HDFury2.
Maar daar zal ook wel weer een prijskaartje aan hangen. En je hebt weer een extra dingetje erbij: decoder, pc, PVR, stripper.
[...]
ok nice..die wou bij mij niet zo best werken.
Ik kreeg die web-EPG met de tvgids.nl juist niet aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je hebt gelijk hoor. Het zijn allemaal exra onderdelen. In principe is de FireDTV optie beter maar goed..ik vertrouw het toekomstige pad daarvan niet :) Met name m.b.t. HDTV kanalen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:13:
Je hebt gelijk hoor. Het zijn allemaal exra onderdelen. In principe is de FireDTV optie beter maar goed..ik vertrouw het toekomstige pad daarvan niet :) Met name m.b.t. HDTV kanalen e.d.
Nee, vertrouwen doe ik het ook niet. Ik hou alle oplossingen in de gaten wat dat betreft. Ik heb nu MP draaien met én Digitenne (via de FloppyDTV) én ik heb mijn UPC mediadoos via RGB-scart met de S-video ingang van een analoge tv-kaart verbonden. Zo kan ik in ieder geval opnemen en kijken tegelijk

Maar dat is uiteindelijk ook maar een halve oplossing. Want hoewel het via Digitenne kijken met het zappen of het kijken van nieuws of bijvoorbeeld DWDD prima gaat is het beeld met voetbal helemaal ruk eigenlijk. Dat soort dingen kijk ik toch weer via het UPC-kastje om goed beeld te krijgen. Nu valt het ongemak met een Harmony afstandbediening nog wel mee maar het is toch niet de alles in één oplossing die we hier allemaal willen natuurlijk.

Maar begrijp ik dat je die PVR echt aan de gang hebt gekregen in MP? Of oriënteer je je er alleen maar op? In het eerste geval hoor ik graag hoe dat in zijn werk gaat :)

Offtopic:
En als je naar de prijs kijkt zijn de combinatie abonnementen van UPC (of Ziggo) van digitale tv en snel internet toch echt heel goedkoop. Misschien zou ik wel Canal Digitaal willen maar dan ga ik als ik er een los kabelinternetpakket bijneem in totaal nog meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275511

Anoniem: 88197 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:00:
[...]

Dat maakt ook geen verschil... Ik heb hem in \program files (x86)\team mediaportal\mediaportal geplaatst, vervolgens via command prompt naar die dir en bestand geregistreerd.

Gebruik nu gewoon ffdshow, werkt an sich ook wel. Het beeld is echter wel enorm grijs. In ffdshow staan levels op standaard (niet full range dus). Wat kan ik er meer aan doen om het beeld wel gewoon zwart te krijgen? Met VMR als postprocessing?

/edit: Als ik EVR of VMR activeer, krijg ik "unable to play"...
Ik zou nog even de 32bit versie van mpc-hc codec proberen. De 64bit versie werkt bij mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 275511 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:50:
[...]

Ik zou nog even de 32bit versie van mpc-hc codec proberen. De 64bit versie werkt bij mij ook niet...
je moet sowieso de 32bit versies gebruiken, want mediaportal ondersteund alleen 32bit codecs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

D-e-n schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:41:
[...]Ik had het idee dat die EPG en dan met name het ophalen ervan af en toe mijn beeld stoorde of de server in ieder geval crash-gevoeliger maakte. Nu bepaal ik middels een batchbestandje zelf wanneer de EPG wordt opgehaald.
Dat idee had ik ook (met name het stotteren van Live-tv). Ik heb in de TV-server configuratie aangegeven dat EPG info alleen opgehaald mag worden als er geen tv gekeken wordt (of iets opgenomen wordt). De EPG info wordt dan wel opgehaald als ik een film kijk, of muziek luister.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47

Sherlock

No Shit

MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
Ik ga MP eens opnieuw installeren met alleen deze codecs, dus ik ben ze nu aan het downloaden, maar bij deze link kom ik uit op een pagina met 4 opties:
1 MPC Home Cinema - Win32
2 MPC Home Cinema - x64 (valt af)
3 Stand alone Filters - Win32
4 Stand alone Filters - x64 (valt af)

Je zegt dat je de MPC-HC standalone filters moet downloaden, maar is dat nu optie 1 of optie 3? Als ik kies voor optie 3 krijg ik een flinke lijst met alle afzonderlijke filters, is dat de bedoeling of moet ik gewoon optie 1 kiezen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Ik ga MP eens opnieuw installeren met alleen deze codecs, dus ik ben ze nu aan het downloaden, maar bij deze link kom ik uit op een pagina met 4 opties:
1 MPC Home Cinema - Win32
2 MPC Home Cinema - x64 (valt af)
3 Stand alone Filters - Win32
4 Stand alone Filters - x64 (valt af)

Je zegt dat je de MPC-HC standalone filters moet downloaden, maar is dat nu optie 1 of optie 3? Als ik kies voor optie 3 krijg ik een flinke lijst met alle afzonderlijke filters, is dat de bedoeling of moet ik gewoon optie 1 kiezen?
Je moet kiezen voor 3 en vervolgens mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip aanklikken. In die zip zit het benodigde bestand.

Ik zal die 32-bits versie gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Anoniem: 88197 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:28:
[...]
Je moet kiezen voor 3 en vervolgens mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip aanklikken. In die zip zit het benodigde bestand.
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:31

HaTe

haat niet

Ik ben voor iemand zijn MediaCenter opnieuw aan het installeren. De vorige keer gebruikte hij altijd 2 decoders voor video. Heb nu een clean install gedaan en volgens mij doet hij het nog (nu in ieder geval met HDTV).
Afbeeldingslocatie: http://foto.dragy.nl/tvgraphHD.jpg
Dit is met de zender Eurosport HD (enige HD zender die ik kan ontvangen met basis ziggo abbo)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom komt die FFDShow codec nog naar voren voor Video? Heb je een of andere post processing ingesteld? Hiermee verlies je nl. DXVA Accelleratie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb nog niks ingesteld aan MediaPortal, enkel de TV server en op dat moment speelt hij af met de 'Preview' optie. ffdshow heb ik ook niks aan ingesteld. Ik heb alleen de H264 decoder uitgezet in ffdshow.

Ik heb alleen ffdshow en van HDPack die Cyberlink codec geinstalleerd. Verder gebruik ik geen codec packs oid.

/edit. Ik heb SDtv ook getest. Daar haalt hij ffdshow er ook extra bij.
Ik ga even ffdshow deinstalleren

//edit2: YES zonder ffdshow pakt hij gewoon 1 decoder :D
Heb ik alleen alles voor niets gedaan. Eens kijken of een andere versie van ffdshow wel werkt. Ik gebruikte een beta driver van ffdshow tryouts.

[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 29-06-2009 13:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het lukt nu wel een beetje. Als ik ffdshow voor mediaportal installeer, gaat het fout. Als ik ffdshow installeer als mediaportal al geinstalleerd is, gaat het goed.. ongeveer.
Als ik ffdshow selecteer als video decoder, krijg ik geen beeld bij SDTV (mpeg2).
Ik heb mpeg2 aanstaan in ffdshow. Ik heb beide codecs geprobeerd.
Ik snap er niks meer van... MPC mpeg decoder werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
HaTe schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:19:
Het lukt nu wel een beetje. Als ik ffdshow voor mediaportal installeer, gaat het fout. Als ik ffdshow installeer als mediaportal al geinstalleerd is, gaat het goed.. ongeveer.
Als ik ffdshow selecteer als video decoder, krijg ik geen beeld bij SDTV (mpeg2).
Ik heb mpeg2 aanstaan in ffdshow. Ik heb beide codecs geprobeerd.
Ik snap er niks meer van... MPC mpeg decoder werkt wel.
Volgens mij werkt MediaPortal niet samen met de mpeg decoder van ffdshow, kan me herinneren dat op het form van Team Media Portal er iets over staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Question Mark schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:06:
Waarom komt die FFDShow codec nog naar voren voor Video? Heb je een of andere post processing ingesteld? Hiermee verlies je nl. DXVA Accelleratie.
Heeft te maken met DirectShow merits. Je zou verwachten dat MP de codec selecteerd die je kiest in MP configuratie maar dat is gewoon niet altijd zo. In dit geval lijkt het op postprocessing maar ik heb dus ook meegemaakt dat je gekozen codec helemaal niet gebruikt wordt...

Erg irritant..hoop dat het ooit eens veranderd. Ik heb ook erg veel issues gehad hiermee. Selecteer ik de b.v. de ATI codec..blijkt dat er rusti ffdshow wordt gebruikt en de ATI codec nergens voorkomt..

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 29-06-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:46:
[...]
Heeft te maken met DirectShow merits. Je zou verwachten dat MP de codec selecteerd die je kiest in MP configuratie maar dat is gewoon niet altijd zo. In dit geval lijkt het op postprocessing maar ik heb dus ook meegemaakt dat je gekozen codec helemaal niet gebruikt wordt...

Erg irritant..hoop dat het ooit eens veranderd. Ik heb ook erg veel issues gehad hiermee. Selecteer ik de b.v. de ATI codec..blijkt dat er rusti ffdshow wordt gebruikt en de ATI codec nergens voorkomt..
heb je h.264 wel uitgeschakeld in ffdshow en met radfilter kun je de merits veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb de problemen zelf niet meer hoor ;) Gaf alleen even aan hoe vervelend het soms kan zijn.
Als je in tool X filter Y selecteerd moet wat mij betreft niet ineens filter Z gebruikt worden.
D-e-n

Maar begrijp ik dat je die PVR echt aan de gang hebt gekregen in MP? Of oriënteer je je er alleen maar op? In het eerste geval hoor ik graag hoe dat in zijn werk gaat :)
Sorry had je post even gemist.
Ik heb nu inderdaad de Hauppauge HD PVR werkend met Ziggo.

Humax 5000C als decoder <--Component--> Hauppauge HD PVR <-- USB --> Mediacenter

Nadelen zijn gemis van EPG en het niet zomaar kunnen wisselen van kanalen, echter zijn beide op te lossen.

- Ondersteund tot 1080i. Beeld is loeischerp. hardware encode on the fly naar H264.
- Ondersteund SPDIF (Alhoewel nog tricky..maar het werkt nu in ieder geval)
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
- EPG haal ik nu van TVGids.nl, en er zijn legio andere mogelijkheden.

Heb er daarnaast nog 2 analoge tuners in en denk er over na om nog een HP HDPVR en Humax combo toe te voegen. Zou dan totaal 4 tuners hebben.

Ik heb voor dit pad gekozen omdat ik weet dat dit nog kan werken als Ziggo en consorten besluiten niet gecertificeerde decoders zoals de FloppyDTV te weren. Ik geloof niet dat ze ze helemaal zullen weren maar denk wel dat ze uiteindelijk kanalen zoals de HD TV kanalen naar 576i knijpen e.d.

[ Voor 102% gewijzigd door Max|Burn op 29-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sikkek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:36:
[...]

Volgens mij werkt MediaPortal niet samen met de mpeg decoder van ffdshow, kan me herinneren dat op het form van Team Media Portal er iets over staat...
Dat is lastig...
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil een erg goede decoder waarmee ik het beeld een stuk scherper kan maken. Met ffdshow is dit mogelijk.

Ik wil ook wel dat hij toch eerst met een andere decoder decodeerd, maar dan alleen met mpeg2. Dus dat ik mpeg eerst met MPC decodeer en dan met ffdshow zodat ik toch alles in kan stellen.

Een mpeg2 codec die wel werkt en waar ik ook veel aan in kan stellen mbt upscaling, is ook welkom.

Toch snap ik niet dat als ik ffdshow voor MP installeer, dat hij dan ALTIJD ffdshow er bij pakt, na de decoder die is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:45:
Tricky in welke zin? Doet het soms wel en soms niet?
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
De Blaster plugin gebruik ik nu ook voor die UPC-box. USB UIRT ben ik niet mee bekend, ik kwam het wel tegen in de settings van MP. Is die makkelijk te verkrijgen?

In mijn situatie zou de enige belemmering het gebrek aan uitgangsmogelijkheden van de UPC-doos kunnen zijn.

Tnx voor de info alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-e-n schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:58:
[...]

Tricky in welke zin? Doet het soms wel en soms niet?
Dit gaat niet over TV Server, maar ik heb dat probleem ook... Soms heb ik bij films (zowel DVD als H.264) geen geluid via S/PDIF. Na een herstart van de client (MP danwel MPCHC) heb ik meestal wel geluid, soms moet ik 2x opnieuw opstarten.
Alleen AC3-filter voor geluid geinstalleerd; hoe kan dit nou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb SPDIF heel goed werkend in de mediaportal client zelf hoor. Alle formaten komen door
Het is echter zo dat in eerste instantie de HP HD PVR geen SPDIF ondersteunde. Dat is met een driver update verholpen. Toen de HD PVR SPDIF wel ondersteunde werkte het wel in de meegeleverde tool maar niet in Mediaportal.

Ik heb het nu werkend in MP maar weet geeneens meer hoe ik dat voor elkaar kreeg :)
USB UIRT ben ik niet mee bekend, ik kwam het wel tegen in de settings van MP. Is die makkelijk te verkrijgen?
Ligt aan de voorraad. Ik moest bijna 2 maanden wachten op mijn bestelling. Er zijn ook andere opties maar deze hoeft goede ondersteuning vandaar dat ik de USB UIRT koos. De blaster meegeleverd met b.v. Hauppauge is waardeloos vandaar dat ik een andere optie koos (Ondersteunt maar 1 tV kaart tegelijk).

[ Voor 40% gewijzigd door Max|Burn op 30-06-2009 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

AC3 Filter
4. Selecteer 'AC3 Filter' als 'Audio codec' in Media Portal.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) 6. Selecteer 'FFDShow' als 'MPG codec' in Media Portal.

MPC-HC filter

MPC-HC filter met subtitles met behoud van DXVA
3. Start Media Portal Configuration en ga naar 'Video' > tab 'Subtitle' en zorg dat de 'MPC-HC' is gekozen.
Complimenten voor de uitgebreide uitleg ThaClown!

Bij bovenstaande punten heb ik nog wel de vraag waar in Mediaportal ik dit aan moet geven.
In de configuratie van MP heb je de volgende mogelijkheden om codecs op te geven:
* Videos -> Video player
* DVD -> DVD codecs
* Television (hoofdmenu)

Ik vermoed dat het als volgt zou moeten:
AC3 filter
* Videos -> Video player MPEG/AC3 audio decoder
* DVD -> DVD codecs 1. DVD audio decoder en 2. vinkje bij Use AC3 filter
* Television (hoofdmenu) MPEG/AC3 audio decoder

FFDshow
* Videos -> Video player MPEG-2 video decoder
* DVD -> DVD codecs DVD video decoder
* Television (hoofdmenu) MPEG-2 video decoder

MPC-HC filter
* Videos -> Video player H.264 video decoder
* DVD -> DVD codecs Niet in te stellen
* Television (hoofdmenu) H.264 video decoder

Klopt dat zo?

Verder kan ik geen MPC instellen bij de subtitle tab van videos.

Volgens mij overschrijven zowel ffdshow als de MPC-HC filter de eerdere instellingen, dus als alles geinstalleerd is pas de codecs kiezen in MP, anders blijf je bezig..

[ Voor 7% gewijzigd door Sherlock op 30-06-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 15:16
Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:45:
...

Nadelen zijn gemis van EPG en het niet zomaar kunnen wisselen van kanalen, echter zijn beide op te lossen.

- Ondersteund tot 1080i. Beeld is loeischerp. hardware encode on the fly naar H264.
- EPG haal ik nu van TVGids.nl, en er zijn legio andere mogelijkheden.

...
Welke decoder/encoder voor tv heb je ingesteld als ik mag vragen om op te schalen naar 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik kom er echt niet meer uit :(
Ik heb echt een super decoder nodig voor mpeg2. Dit zou ffdshow zijn, maar deze werkt dus blijkbaar niet met MediaPortal..
Arcsoft decoder is al iets beter, maar nog verre van wat ik wil hebben helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:
Ik heb echt een super decoder nodig voor mpeg2. Dit zou ffdshow zijn, maar deze werkt dus blijkbaar niet met MediaPortal..
- De ingebouwde MPEG 2 Video Decoder (afgeleide van PowerDVD volgens mij)?
- MPC-HC Video codec?
- PowerDVD9 codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:35:
[...]

- De ingebouwde MPEG 2 Video Decoder (afgeleide van PowerDVD volgens mij)?
- MPC-HC Video codec?
- PowerDVD9 codec?
Kunnen allemaal (PDVD9 misschien wel) niet upscalen.
Ik was net van plan om de PDVD9 SP decoder aan het installeren via dit.
Maar ik ga eerst even de PureVideo decoder proberen :D Ik wist niet dat dat bestond, heb het net gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 30-06-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134679

Heb een irritant probleempje: geen geluid bij een aantal tv-zenders. Ik zit in Ziggo-Casema gebied en heb een FloppyDTV. Werkt prima, behalve dus soms geluid. Codec-probleem kan het m.i. niet zijn, aannemende dat het geluid van alle zenders op dezelfde manier gecodeerd is.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:26:
[...]
Kunnen allemaal (PDVD9 misschien wel) niet upscalen.
Ik had ook eerst ffdshow met Sharpen, Noise en Resize & Aspect maar uiteindelijk voor PDVD9 gekozen omdat die het beste kwaliteit gaf zonder scaling en goede deinterlacing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134679 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:33:
Heb een irritant probleempje: geen geluid bij een aantal tv-zenders. Ik zit in Ziggo-Casema gebied en heb een FloppyDTV. Werkt prima, behalve dus soms geluid. Codec-probleem kan het m.i. niet zijn, aannemende dat het geluid van alle zenders op dezelfde manier gecodeerd is.

Iemand?
Ligt aan je codec. Heb ik in een heeeel ver verleden ook een keer gehad (met name miste het geluid op de Discovery zenders en andere docu-zenders). Probeer de ingebouwde MPA Audio decoder eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:
Welke videokaart gebruik je? Ik gebruik zelf ook Powerdvd9 en dat geeft echt super beeld voor mpeg2 materiaal. Hardwarematige deinterlacing (vector adaptive deinterlacing) en ontzettend goede upscaling! Mijn videokaarten zijn een HD4770 en HD4830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Rainesh schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:07:
[...]

Welke videokaart gebruik je? Ik gebruik zelf ook Powerdvd9 en dat geeft echt super beeld voor mpeg2 materiaal. Hardwarematige deinterlacing (vector adaptive deinterlacing) en ontzettend goede upscaling! Mijn videokaarten zijn een HD4770 en HD4830.
Nvidia 9800GT.
Hoe kan je de upscaling dan instellen? Werkt dat dan ook gewoon in MP?
Ik gebruik nu een standalone PDVD7 codec.. daar kan ik in ieder geval geen upscaling instellen (of kan het anders heten?).
-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:55:
[...]

Ik had ook eerst ffdshow met Sharpen, Noise en Resize & Aspect maar uiteindelijk voor PDVD9 gekozen omdat die het beste kwaliteit gaf zonder scaling en goede deinterlacing. :)
Dus ffdshow werkt wel bij jou met TV? Ik krijg niet eens beeld als er geen andere mpeg2 codecs geinstalleerd zijn..

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 30-06-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

B-Force schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:38:
[...]
Welke decoder/encoder voor tv heb je ingesteld als ik mag vragen om op te schalen naar 1080i?
Ik gebruik de PDVD 8 en 9 codecs. Overigens hoef ik voor de HD kanalen niet op te schalen want het komt als 720P / 1080i binnen. Beeld is niet van rechtstreeks (Zeg maar decoder-hdmi-tv) te onderscheiden.

Ik heb alles nu meestal op 720P staan, waar de SD kanalen dus wel door de Humax hardwarematig worden opgeschaald (En, vind ik, erg goed ook).

Of PDVD scaling doet weet ik eigenlijk niet. Nooit op gelet.

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 30-06-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Max|Burn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:27:
[...]
Ik gebruik de PDVD 8 en 9 codecs. Overigens hoef ik niet op te schalen want het komt als 720P / 1080i binnen voor die kanalen :). Beeld is niet van rechtstreeks (Zeg maar decoder-hdmi-tv) te onderscheiden.

Ik heb alles nu in principe op 720P staan, waar de SD kanalen door de Humax hardwarematig worden opgeschaald (En, vind ik, erg goed ook).
Gebruik je geen tv-kaart? De Humax (TV beeld) besturen doe je dan met een andere afstandsbediening dan MP besturen?

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 30-06-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Oh sorry dacht dat je me posts erboven wel gezien had: Er zit een Hauppauge HD PVR tussen. Feitelijk meer een recorder dan een TV kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Max|Burn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:00:
Oh sorry dacht dat je me posts erboven wel gezien had: Er zit een Hauppauge HD PVR tussen. Feitelijk meer een recorder dan een TV kaart.
Maar dan moet je dus de Humax Settop box afzonderlijk besturen.. Dit werkt dus niet met de TVServer.. right?
Dat vind ik niet echt handig.. Opzich is het zo wel handig zo met tvkaart, alleen is de kwaliteit vergeleken met de decoder die je van Ziggo krijgt echt een HEEL stuk minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat kan gewoon met een IR Blaster hoor. (B,v, www.usbuirt.com of bijgeleverde blasters, zoals hauppauge die ook heeft )
De Humax wordt bestuurd door TV Server.

TV Kaarten hebben niet per definitie minder beeld. Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruikt?
Een ander alternatief dat nu nog werkt is b.v. FloppyDTV/FireDTV gebruiken, ook prima kwaliteit :)

[ Voor 71% gewijzigd door Max|Burn op 01-07-2009 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even over het scalen en codecs:

Als je je Mediacenter PC op de native panel resolutie van je TV insteld, dan wordt alles toch automatisch al gescaled naar je panel resolutie? Je geeft in je display properties / of het control panel van je videokaart (ongeacht Ati of Nvidia) dan toch al aan dat alles weergegeven moet worden in je native panel resolutie. Scaling wordt dan toch altijd gedaan?

Of maak ik nu een denkfout?

Sharpening, noice reduction en Edge Edge enhancement zijn ook zaken die ik in het Ati control panel al kan instellen. Wat zou dan het voordeel zijn om dat dan nogmaals met een codec te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Question Mark schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:42:
Even over het scalen en codecs:

Als je je Mediacenter PC op de native panel resolutie van je TV insteld, dan wordt alles toch automatisch al gescaled naar je panel resolutie? Je geeft in je display properties / of het control panel van je videokaart (ongeacht Ati of Nvidia) dan toch al aan dat alles weergegeven moet worden in je native panel resolutie. Scaling wordt dan toch altijd gedaan?

Of maak ik nu een denkfout?

Sharpening, noice reduction en Edge Edge enhancement zijn ook zaken die ik in het Ati control panel al kan instellen. Wat zou dan het voordeel zijn om dat dan nogmaals met een codec te doen.
Je hebt deels gelijk, het wordt sowieso geupscaled naar de resolutie die je hebt ingesteld maar zaken als sharpening, noise reduction etc worden pas aangesproken als er gebruik wordt gemaakt van een codec die dit ondersteund. Bijv Powerdvd9 die ondersteund hardwarematige deinterlacing en noise reduction etc blablabla terwijl bepaalde andere codecs dit weer neit ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:19:
Sherlock schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:45:
Ik krijg Graphedit niet aan de praat.

Ik heb Mediaportal in een venster opgestart, vinkje bij 'always on top' weggehaald. Ook heb ik de proppage.dll geregistreerd. (Staat in Windows\system32)

Daarna start ik Graphedit op en zet een film aan in MP. In Graphedit ga ik dan naar File... -> Connect to Remote Graph... en dan krijg ik een pid in een popup scherm. Deze selecteer ik en klik op OK. Vervolgens blijft het scherm in Graphedit leeg/grijs.
Maar als ik op pause klik dan pauzeert de film in MP wel. Wat moet ik nu nog meer doen om zo'n mooie output te krijgen?
[...]

Probeer deze eens
Ook deze heb ik nu geprobeerd, maar het resultaat is exact hetzelfde. In zowel Grapedit als Graphstudio kan ik verbinden met de remote graph, maar als ik dat doe dan zie ik niks. Ik kan de film dan wel pauzeren, maar ik heb geen idee hoe ik die grafische weergave krijg. Iemand anders misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:05:
Dat kan gewoon met een IR Blaster hoor. (B,v, www.usbuirt.com of bijgeleverde blasters, zoals hauppauge die ook heeft )
Oké, dus in principe moet mijn MCE afstandsbediening met bijbehorende ontvanger/blaster ook kunnen werken?
TV Kaarten hebben niet per definitie minder beeld. Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruikt?
TV-kaarten hebben volgens mij maximaal s-video. En als ik mijn decoder-beeld vergelijk met dat van MP dan is dat laatste echt een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134679

-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:00:
[...]

Ligt aan je codec. Heb ik in een heeeel ver verleden ook een keer gehad (met name miste het geluid op de Discovery zenders en andere docu-zenders). Probeer de ingebouwde MPA Audio decoder eens.
Helpt niet :( MPC - MPA Decoder Filter stond overigns al aan. Heb deze overal gekozen waar mogelijk maar hielp niets. Het zou mij ook verbazen als het een codec probleem is omdat het geluid bij veel zenders wel gewoon te horen is. Ik neem aan dat alle geluid middels door dezelfde codec wordt gehaald?

Iemand die dit probleem herkent en liefst ook meteen een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

D-e-n schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]
TV-kaarten hebben volgens mij maximaal s-video. En als ik mijn decoder-beeld vergelijk met dat van MP dan is dat laatste echt een stuk minder
TV Kaarten werken meestal gewoon met coax (althans als hoofdaansluiting) Je hebt ook digitale tv kaarten met coax hoor. Die werken net als je Ziggo kastje :) Deze hebben dan ook hun eigen slot voor je smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134679 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Helpt niet :( MPC - MPA Decoder Filter stond overigns al aan. Heb deze overal gekozen waar mogelijk maar hielp niets. Het zou mij ook verbazen als het een codec probleem is omdat het geluid bij veel zenders wel gewoon te horen is. Ik neem aan dat alle geluid middels door dezelfde codec wordt gehaald?

Iemand die dit probleem herkent en liefst ook meteen een oplossing weet?
Je kan testen of de juiste codec gebruikt word met graphedt.

Ziggo heeft weer wat frequenties veranderd heeft en nu heb ik geen signaal op de Discovery zenders, SlamFM, TMF Radio, en nog een paar. (frequenties aangepast en opnieuw gescanned, maar werkt nog niet)

** EDIT **
SlamFM en andere radiozenders doen het weer. Discovery zenders krijgen nog geen signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door -Leon- op 02-07-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 06:51:
[...]
TV Kaarten werken meestal gewoon met coax (althans als hoofdaansluiting) Je hebt ook digitale tv kaarten met coax hoor. Die werken net als je Ziggo kastje :) Deze hebben dan ook hun eigen slot voor je smartcard.
Ik heb UPC dus dan gaat dat niet werken helaas. :(
Vandaar de interesse in die HD PVR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ja sorry :D Wat voor uitgangen heb je op je UPC doos? Heeft UPC andere STB's voor b.v. HDTV die wel een knappe uitgang hebben? Eventueel kan een kastje met HDMI en dan een converter ook werken. (B.v. HDMI -> HDFury2 -> Component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Max|Burn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:29:
Ja sorry :D Wat voor uitgangen heb je op je UPC doos? Heeft UPC andere STB's voor b.v. HDTV die wel een knappe uitgang hebben? Eventueel kan een kastje met HDMI en dan een converter ook werken. (B.v. HDMI -> HDFury2 -> Component)
Ik heb nu nog een gewone digitale box en die heeft enkel RGB-scart en composite-scart en ik heb nu een converter om RGB naar s-video om te zetten. In de HD-box zit alleen een HDMI erbij volgens mij. Je mag er zelf geloof ik ook eentje van Philips aanschaffen maar ik weet niet wat daar opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 07:59
Van de UPC website:

Is het mogelijk de UPC MediaBox - HDTV of HD DVR aan te sluiten op dvd/vcr/mediacenter/
externe hd?

De UPC MediaBox - HDTV en HD DVR hebben beide 2 scartuitgangen, 1 HDMI uitgang, 1 antenne-ingang, 1 antenne-uitgang, 1 stereo (2x tulp) audiouitgang en 1 Electrical audio out uitgang. Het is dus mogelijk de UPC MediaBox - HDTV aan te sluiten op: DVD/VCR, audioapparatuur en TV (HDMI).

Ik ben ook met deze vraag bezig, omdat ik vind dat er een zeer groot verschil zit in beeldkwaliteit tussen de UPC STB (digitaal) en de analoge Hauppauge PVR-150 TV kaart. Ik zit er aan te denken die te vervangen door een Hauppauge HVR-2200 of een VistaView HB-220. Beiden schijnen een duidelijk beter analoog beeld te geven, alleen de vraag is hoeveel beter en hoe groot wordt dan het verschil met UPC digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

-Leon- schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:11:
[...]

Je kan testen of de juiste codec gebruikt word met graphedt.

Ziggo heeft weer wat frequenties veranderd heeft en nu heb ik geen signaal op de Discovery zenders, SlamFM, TMF Radio, en nog een paar. (frequenties aangepast en opnieuw gescanned, maar werkt nog niet)

** EDIT **
SlamFM en andere radiozenders doen het weer. Discovery zenders krijgen nog geen signaal.
Zo ben ik nog steeds Film 1, 2 en 3 kwijt. Ook na diverse scans alleen nog Fim Action.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Je hebt deels gelijk, het wordt sowieso geupscaled naar de resolutie die je hebt ingesteld maar zaken als sharpening, noise reduction etc worden pas aangesproken als er gebruik wordt gemaakt van een codec die dit ondersteund. Bijv Powerdvd9 die ondersteund hardwarematige deinterlacing en noise reduction etc blablabla terwijl bepaalde andere codecs dit weer neit ondersteund
Hoi Rainesh,

Kun je mij vertellen hoe en waar je dit (deinterlacing, noise reduction etc.) hebt ingesteld in de PDVD9 codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 275511 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:50:
[...]

Hoi Rainesh,

Kun je mij vertellen hoe en waar je dit (deinterlacing, noise reduction etc.) hebt ingesteld in de PDVD9 codec?
Noise reduction, sharpening en deinterlacing methode kies je in de Avivo instellingen ( Catalyst control center) van je Ati videokaart. Bij nvideo stel je dit in je Forceware menu. Vervolgens kies je in Powerdvd9 Hardware matige versnelling en dan klik je op advanced in configuratiescherm en dan kan je je deinterlacing methode kiezen. Je moet eerst even kijken wat het beste beeld geeft, want in PDVD9 staan er dan van die rare strings ipv tekst.

Overigens hebben sharpening en Noise reduction direct effect als je die instelt in je videokaartinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Noise reduction, sharpening en deinterlacing methode kies je in de Avivo instellingen ( Catalyst control center) van je Ati videokaart. Bij nvideo stel je dit in je Forceware menu. Vervolgens kies je in Powerdvd9 Hardware matige versnelling en dan klik je op advanced in configuratiescherm en dan kan je je deinterlacing methode kiezen. Je moet eerst even kijken wat het beste beeld geeft, want in PDVD9 staan er dan van die rare strings ipv tekst.

Overigens hebben sharpening en Noise reduction direct effect als je die instelt in je videokaartinstellingen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
1.1 werkt bij mij heel goed op vista. echter is het enige dat mijn radio weg is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

remcoXP schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:09:
1.1 werkt bij mij heel goed op vista. echter is het enige dat mijn radio weg is. :(
Je gebruikt de Alpha versie?
Of heb je een nog recentere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
de alpha versie idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Heb zojuist deel 3 gestart!

[ Voor 56% gewijzigd door ThaClown op 06-07-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!