Rainesh schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:25:
Hoezo 9.1? Met 9.1 tot en met 9.6 zul je overigens hetzelfde resultaat krijgen. Heb ze van het weekend allemaal uitgetest...Moet het helaas ook op Full RGB laten en of het juist is...volgens mij niet want je propt dan 0-255 in 16-235....
Ik dacht dat het probleem pas vanaf 9.1 was ontstaan vandaar dat ik het daarmee wilde testen, maar dat lijkt ook geen oplossing. Net weer 9.6 installed en het lijkt erop dat als ik de output daarvan op limited RGB zet, hij alsnog full uitzend, maar daar duik ik nog wel effe in. Was net voor install vergeten het register weg te knallen en appdata te legen
ClickDat is er eigenlijk niet als je TV het maar aan kan. Men verwacht nog wel eens dat 24p soepel verloopt, maar dat zal het niet tenzij je met beeldbewerkingen en extra frames gaat werken waardoor het beeld weer aanzienlijk slechter word.
Bij mij draait alles behoorlijk soepel. Alleen 1080p in 23.997 geeft een klein issue. Op zich is de weergave soepel, alleen lijkt de pc af en toe frames te corrigeren. Het beeld versnelt dan even een seconde, of een fractie van een seconde. Iemand die loopt, loopt dan als het ware even een stap harder. Dit doet ie met een regelmaat. Op zich niet (erg) storend, maar niet helemaal vlekeloos soepel. Is dat het 24p probleem waarover hier wordt gesproken?
Nope, dat viel mij gisteravond bij een serie ook op, het lijkt wel alsof er een fractie van een seconde overgeslagen word en het beeld daarna gewoon verder loopt, een soort van hick-up

Het gebeurde overigens niet de hele tijd en ook niet regelmatig dus kan ook best in de bron gezeten hebben aangezien ik dit nog niet eerder heb gezien.
Daarnaast is weergave van films soepel, behalve wanneer ik resume nadat ik de film stopgezet heb. Dan is de weergave (in MediaPortal dus) schokkerig. Wanneer ik de film weer bij het begin afspeel, en met de cursortoets van m'n AB naar de gewenste tijd spring, is de weergave wel weer soepel. Behalve dan de bovengenoemde versnelling om de zoveel seconden.
Dat probleem heb ik niet, lijkt me ook niet goed. Na resume moet hij gewoon 'vloeiend' verder gaan.
[Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 16-06-2009 14:43]