• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Anoniem: 306125 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:52:
[...]
Hoi ik ben nieuw.

Ik heb de update gedraaid zoals beschreven, maar hij klapt er nog steeds uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik ben niet meer zo heel nieuw, maar ook bij mij klapt hij er steeds uit :(

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2018
ja_daaag schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:04:
[...]

ik kan hem wel mailen naar je als je wilt....
bedankt voor jullie reacties, ik ga er zo eens mee aan de slag ;)
@ja_daaag kun je me die *.imo file ook mailen ? Er zijn er verschillende te vinden maar ik heb nog geen enkel gevonden die volledig is. Welke versie van imon gebruik je ?
lomudal@hotmail.com

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
MC2XML lijkt het weer te doen.

Het probleem zat 'm schijnbaar bij de MCE EPG service van microsoft. Vanochtend even een testje gedaan en ik krijg voor de publieke omroep weer keurig programma info voor de komende 3 dagen.

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:25:
[...]
Ik ben niet meer zo heel nieuw, maar ook bij mij klapt hij er steeds uit :(
Update:
Hier lees ik dat het wellicht verholpen kan worden door het installeren van de Intervideo Windvr 3 software. Ik ga het vanavond proberen, zal wel een update posten als het wel/niet gelukt is.

[Voor 7% gewijzigd door Sherlock op 15-06-2009 12:37. Reden: WinDVR op andere d/l locatie]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ma ma ma ma ma macron one

Anoniem: 275511

Kan iemand mij misschien vertellen waarom het aanpassen van de keys and sounds bij mij geen enkele invloed heeft. Sterker nog, ik heb alle mappings weggehaald door het verplaatsen van keymap.xml maar mediaportal blijft gewoon functioneren...
Het lijkt erop dat MP niet kijkt naar de instellingen in keys and sounds...

iemand een idee?
SuperSpoof schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:14:
Ah, ga ik vanavond even zoeken naar het juiste bestandje en code. De rest ook bedankt voor de tips!
Reference.xml

Bovenin staat je versienummer (waarschijnlijk iets van 1.0.0.1) en deze moet je effe veranderen in 1.0.2.0 en dan ben je klaar en zijn je meldingen weg.

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 07:11

JapyDooge

NoxiousPluK

De laatste keer dat ik MediaPortal heb geprobeerd is alweer wat maanden geleden maar voor mij was het een teleurstelling.

Ik heb mijn data zo opgeslagen:

X:\ (netwerkshare)
- Movies
- - DVDISO
- - - Naam van de film (jaartal)
- - - - Naam van de film (jaartal).iso
- - - Naam van de film (jaartal)
- - - - Naam van de film (jaartal).iso
- - Series
- - - Naam van de serie
- - - - Seizoen
- - - - - Naam van de serie.Seizoen.Aflevering.avi
- Music
- - Artiest
- - - Album (jaartal)
- - - - Nummer - Artiest - Tracktitel.FLAC (of .MP3)
- - - Album (jaartal)
- - Artiest
- - - Album (jaartal)

enz :)

Kan MediaPortal hier goed mee overweg? Ik herinner me dat ik problemen had al m'n films te vinden (vooral de DVD iso's) en dat de interface erg erg traag was.

Anoniem: 88197

Voor movies: je map DVDISO geef je op als movie-folder. Je vinkt ook aan dat elke film in een losse folder staat. Tevens zorg je dat Daemon Tools daarin is ingesteld, dan worden ISO's automatisch gemount.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ah, kan MediaPortal niet rechtstreeks iso files afspelen of bijv. de VLC engine gebruiken? Anders moet ik dat brakke Daemon Tools weer installeren :+

Ik heb nu de .iso extentie aan VLC hangen op m'n film-kijk-pc'tje en dat werkt best handig, maar dit is natuurlijk mooier en handiger te bedienen op een pc.

JapyDooge schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:54:
Ah, kan MediaPortal niet rechtstreeks iso files afspelen of bijv. de VLC engine gebruiken? Anders moet ik dat brakke Daemon Tools weer installeren :+

Ik heb nu de .iso extentie aan VLC hangen op m'n film-kijk-pc'tje en dat werkt best handig, maar dit is natuurlijk mooier en handiger te bedienen op een pc.
Nee, maar hij mount automagisch de ISO's. Werkt prima, op het feit na dat bij mij door autoplay PowerDVD ook begint te spelen :/ Is me nog niet gelukt uit te zetten.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Gewoon autoplay uitzetten? RMB op je virtuele dvd station en ergens in de properties. :P
En het PowerDVD achtergrondproces via msconfig er uit gooien als dat aanwezig is :P

[Voor 32% gewijzigd door JapyDooge op 15-06-2009 17:01]

Anoniem: 248726

ja_daaag schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:38:
nou het gaat weer lekker hier. nou is mijn stemgeluid weer heel erg zacht, heb ac3 filter erop maar niks lijkt daarmee wat uit te maken. ffdshow geeft hetzelfde. iemand dit probleem ook gehad?(en opgelost?) :/
PC aangesloten op Versterker via digital out neem ik aan? En heb je dit met alle files of alleen toevallig met WMV?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 23:51

HaTe

haat niet

HaTe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:07:
Ik ben dus bezig met een Mediacenter voor een kennis. Iemand anders had al Vista er op gezet en allerlei zooi wat bij de driver cd's zat. Daar zijn dus ook onnodige codecs mee gekomen helaas..
Nu kies ik ffdshow als codec voor Televisie, maar hij pakt 2 codecs! Eerst een willekeurige Mpeg2 decoder en daarna ffdshow. Als ik de eerste codec uitschakel, pakt hij gewoon een andere codec er voor in de plaats en ik behoud altijd 2 decoders :s
Hoe kan ik zorgen dat hij ALLEEN met ffdshow decodeerd?
Iemand? Hij pakt dus ALTIJD 2 decoders voor video..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staat er in de MP config tool ook nog toevallig iets ingevuld bij het tabblad "processing"?

Indien ja, verwijder dan daar de entry's eens.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 22:32
Iedereen loopt hier te kloten met codecs etc..
Waarom gebruiken jullie niet gewoon

Disaster's Build: http://forum.team-mediapo...ew-schedule-option-48181/
SAF 'codecs': http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/
Haalie Media Splitter: http://haali.cs.msu.ru/mkv/

En klaar.. DXVA + subs.. alles werkt in 1 keer, geen gezeik met vinkjes die je overal en nergens hoeft aan te vinken..

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Zou iemand er zich mee bezig willen houden een nieuw topic te maken, we zitten al ver over de 1000 posts, 161 pagina's 8)7

We moesten al aan deel 6 zitten !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• HaTe

HaTe

haat niet

Question Mark schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:43:
Staat er in de MP config tool ook nog toevallig iets ingevuld bij het tabblad "processing"?

Indien ja, verwijder dan daar de entry's eens.
Nee, ik heb niks staan bij processing.

Op een andere HTPC is alles wel goed.. Daar gebruikt hij gewoon 1 decoder voor video.

[Voor 13% gewijzigd door HaTe op 15-06-2009 21:28]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• B-Force
  • Laatst online: 26-05 17:06
Net een verse install gedaan en de Monochrome skin weer geinstalleerd, alleen ik mis twee dingen t.o.v. mijn eerder installatie. Weet iemand ho het voglende in te stellen:

Tijdens kijken van TV-series (MP-TVSeries) muiscursor naar onderin beeld brengen gaf eerder altijd een menuutje met knoppen voor subtitle, audio, play, pause, start/stop, etc., met info over de aflevering en fan art van de serie.

In eht menu muiscursor naar bovenin brengen bracht altijd een play menuutje naar voren. Met links bovenin het vinkje en terug naar het vorige menu optie.

Krijg dit nu niet meer te zien, weet iemand waar dit in te stellen? Heb al geprobeer met topbar, maar werkt nog niet helemaal.

MP 1.0.2.0 en Monochrome 2.9

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 88197 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Nee, maar hij mount automagisch de ISO's. Werkt prima, op het feit na dat bij mij door autoplay PowerDVD ook begint te spelen :/ Is me nog niet gelukt uit te zetten.
gebruik je vista? Dan moet je in configuratiescherm Autoplay settings openen en dan bij insert dvd of waar Powerdvd staat alles op Take no Action zetten.

@ B-Force

in MP config scherm staat onder General..." Show mouse controls" Dat is het menuutje onderaan als je een film kijkt en met je muis beweegt. En onder Plugins staat Top Bar plugin, die moet je ook enablen (verder niks aan configgen.) Dan moet het allemaal opgelost zijn.

[Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 15-06-2009 21:50]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Rainesh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:16:
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen. EVR zwart = grijs was volgens mij bij MP 1.0.0 versie niet aanwezig, dus wellicht dat je een oude versie van MP kan proberen.
Ik heb net ATI 9.1 installed en met EVR enabled in MP is zwart nu wel zwart, maar ALLEEN als ik de output van ATI zet op FULL RGB (0-255) en input van mijn TV op limited RGB 16-235 en ik heb er grote twijfels bij of dat wel juist is.

hier overigens the topic over dit probleem op het MP Forum.

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02 19:18
Anoniem: 248726 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:05:
[...]

PC aangesloten op Versterker via digital out neem ik aan? En heb je dit met alle files of alleen toevallig met WMV?
pc via hdmi aangesloten op onkyo 606. ik heb het met alle files.
ik heb nu de setup van tha clown geprobeerd(dxva). ik had er minder tot geen last van met de setup van the goose, dus ik denk dat ik daar maar weer mee ga stoeien, dan maar meer proc. belasting. of je moet een oplossing hebben? :)

@ sillymidget.. hmm gaan we eens induiken na mijn vakantie ;)
@ interpol... mail onderweg

[Voor 7% gewijzigd door ja_daaag op 15-06-2009 23:41]

• Rainesh
-Leon- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Ik heb net ATI 9.1 installed en met EVR enabled in MP is zwart nu wel zwart, maar ALLEEN als ik de output van ATI zet op FULL RGB (0-255) en input van mijn TV op limited RGB 16-235 en ik heb er grote twijfels bij of dat wel juist is.

hier overigens the topic over dit probleem op het MP Forum.
Hoezo 9.1? Met 9.1 tot en met 9.6 zul je overigens hetzelfde resultaat krijgen. Heb ze van het weekend allemaal uitgetest...Moet het helaas ook op Full RGB laten en of het juist is...volgens mij niet want je propt dan 0-255 in 16-235....

• Rainesh
ja_daaag schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:09:
[...]

pc via hdmi aangesloten op onkyo 606. ik heb het met alle files.
ik heb nu de setup van tha clown geprobeerd(dxva). ik had er minder tot geen last van met de setup van the goose, dus ik denk dat ik daar maar weer mee ga stoeien, dan maar meer proc. belasting. of je moet een oplossing hebben? :)

@ sillymidget.. hmm gaan we eens induiken na mijn vakantie ;)
Wat zijn je instellingen van AC3Filter? Want ik heb daar heel soms last van gehad...maar mijn oplossing was.....nu komt het.....geluid van mn receiver (Pioneer vsx-1015) gewoon ff wat harder doen en waardoor het stem geluid opeens op niveau kwam en dan gewoon weer terug naar normaal geluidsniveau8)7 Ik dacht eerst dat het aan mijn receiver lag, maar kwam door ac3filter.

Gekke is dat ik op mijn andere mediacenter die ook aangesloten is op een receiver (harman kardon avr 155) helemaal geen last van heb gehad. Terwijl software config + codecs exact hetzelfde zijn.

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02 19:18
Rainesh schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:34:
[...]

Wat zijn je instellingen van AC3Filter? Want ik heb daar heel soms last van gehad...maar mijn oplossing was.....nu komt het.....geluid van mn receiver (Pioneer vsx-1015) gewoon ff wat harder doen en waardoor het stem geluid opeens op niveau kwam en dan gewoon weer terug naar normaal geluidsniveau8)7 Ik dacht eerst dat het aan mijn receiver lag, maar kwam door ac3filter.

Gekke is dat ik op mijn andere mediacenter die ook aangesloten is op een receiver (harman kardon avr 155) helemaal geen last van heb gehad. Terwijl software config + codecs exact hetzelfde zijn.
hmm nu je dat zegt... ik had um de laatste keer erg zacht staan terwijl hij de keer ervoor wel gewoon stemgeluid had... ik zal morgen de volumeknop eens een draai naar rechts geven ;)

• Rainesh
ja_daaag schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:45:
[...]

hmm nu je dat zegt... ik had um de laatste keer erg zacht staan terwijl hij de keer ervoor wel gewoon stemgeluid had... ik zal morgen de volumeknop eens een draai naar rechts geven ;)
Je hoeft het niet eens heel wat harder te zetten, gewoon iets harder totdat het stemgeluid weer op niveau is.

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:28:
[...]

Update:
Hier lees ik dat het wellicht verholpen kan worden door het installeren van de Intervideo Windvr 3 software. Ik ga het vanavond proberen, zal wel een update posten als het wel/niet gelukt is.
Grrr, nog niet gelukt. Hij klapt er nog steeds uit bij het scannen naar de kanalen.

JapyDooge schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:00:
Gewoon autoplay uitzetten? RMB op je virtuele dvd station en ergens in de properties. :P
En het PowerDVD achtergrondproces via msconfig er uit gooien als dat aanwezig is :P
Heb ik al proberen te zoeken, maar kon het zo snel niet vinden. Moet nog maar even een keer kijken....
Rainesh schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:49:
[...]

gebruik je vista? Dan moet je in configuratiescherm Autoplay settings openen en dan bij insert dvd of waar Powerdvd staat alles op Take no Action zetten.
'k Heb W7. Ga binnenkort wel even kijken, moe
t toch alles opnieuw installeren (Pre-RC...)
ja_daaag schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:45:
Heb je het al zonder AC3Filter geprobeerd en met de standaard MPC - MPA Audio Decoder? Nu ik AC3Filter niet meer installed heb lijkt het probleem met de stem hier voorbij (wat ik er zo van heb kunnen horen).
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:40:
[...]

Heb ik al proberen te zoeken, maar kon het zo snel niet vinden. Moet nog maar even een keer kijken....

[...]
t toch alles opnieuw installeren (Pre-RC...)
Voor Vista: Control Panel, klik links op Classic View en vervolgens in de lijst op "Autoplay"

[Voor 27% gewijzigd door -Leon- op 16-06-2009 12:40]

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 09:22
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat nou precies het probleem is met 24p weergave?

Bij mij draait alles behoorlijk soepel. Alleen 1080p in 23.997 geeft een klein issue. Op zich is de weergave soepel, alleen lijkt de pc af en toe frames te corrigeren. Het beeld versnelt dan even een seconde, of een fractie van een seconde. Iemand die loopt, loopt dan als het ware even een stap harder. Dit doet ie met een regelmaat. Op zich niet (erg) storend, maar niet helemaal vlekeloos soepel. Is dat het 24p probleem waarover hier wordt gesproken?

Daarnaast is weergave van films soepel, behalve wanneer ik resume nadat ik de film stopgezet heb. Dan is de weergave (in MediaPortal dus) schokkerig. Wanneer ik de film weer bij het begin afspeel, en met de cursortoets van m'n AB naar de gewenste tijd spring, is de weergave wel weer soepel. Behalve dan de bovengenoemde versnelling om de zoveel seconden.

Overigens werk ik met een MoBo met de 780 chipset, dus de 3200 ATI video. Deze heb ik via Crossfire met een HD3450 kaart werken. Ook bij 1080p content heb ik een minimale CPU load (gemiddeld 5%).

[Voor 9% gewijzigd door roma0803 op 16-06-2009 13:12]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
eeh werkt MP wel onder Windows 7? ik kreeg een BOD tijdens de install!

Heeft iemand het al werkend?
Rainesh schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:25:
Hoezo 9.1? Met 9.1 tot en met 9.6 zul je overigens hetzelfde resultaat krijgen. Heb ze van het weekend allemaal uitgetest...Moet het helaas ook op Full RGB laten en of het juist is...volgens mij niet want je propt dan 0-255 in 16-235....
Ik dacht dat het probleem pas vanaf 9.1 was ontstaan vandaar dat ik het daarmee wilde testen, maar dat lijkt ook geen oplossing. Net weer 9.6 installed en het lijkt erop dat als ik de output daarvan op limited RGB zet, hij alsnog full uitzend, maar daar duik ik nog wel effe in. Was net voor install vergeten het register weg te knallen en appdata te legen ;)
Kurios schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:28:

Click
roma0803 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:10:
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat nou precies het probleem is met 24p weergave?
Dat is er eigenlijk niet als je TV het maar aan kan. Men verwacht nog wel eens dat 24p soepel verloopt, maar dat zal het niet tenzij je met beeldbewerkingen en extra frames gaat werken waardoor het beeld weer aanzienlijk slechter word.
Bij mij draait alles behoorlijk soepel. Alleen 1080p in 23.997 geeft een klein issue. Op zich is de weergave soepel, alleen lijkt de pc af en toe frames te corrigeren. Het beeld versnelt dan even een seconde, of een fractie van een seconde. Iemand die loopt, loopt dan als het ware even een stap harder. Dit doet ie met een regelmaat. Op zich niet (erg) storend, maar niet helemaal vlekeloos soepel. Is dat het 24p probleem waarover hier wordt gesproken?
Nope, dat viel mij gisteravond bij een serie ook op, het lijkt wel alsof er een fractie van een seconde overgeslagen word en het beeld daarna gewoon verder loopt, een soort van hick-up ;)
Het gebeurde overigens niet de hele tijd en ook niet regelmatig dus kan ook best in de bron gezeten hebben aangezien ik dit nog niet eerder heb gezien.
Daarnaast is weergave van films soepel, behalve wanneer ik resume nadat ik de film stopgezet heb. Dan is de weergave (in MediaPortal dus) schokkerig. Wanneer ik de film weer bij het begin afspeel, en met de cursortoets van m'n AB naar de gewenste tijd spring, is de weergave wel weer soepel. Behalve dan de bovengenoemde versnelling om de zoveel seconden.
Dat probleem heb ik niet, lijkt me ook niet goed. Na resume moet hij gewoon 'vloeiend' verder gaan.

[Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 16-06-2009 14:43]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:46

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb tegenwoordig steeds regelmatiger dat bij mkv (1080p) de audio out of sync is. Systeem trekt het makkelijk. Als ik dan vervolgens de film in mediaplayer classic afspeel heb ik geen last van out of sync.
Ik heb Klite codec pack geinstalleerd. Ik speel in mediaportal af met FFD show (video en audio).

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken. Iemans suggesties of mij op weg te helpen?

Basement Bios ---- Exo-S

• Rainesh
Zucht...ik met mijn domme hoofd had perongeluk Topbar plugin disabled. Toen had ik het weer enabled en nu laat ie die topbar zien als ik bijv wil skippen in een film (dus helemaal boven de groene tijdsbalk). Dus twee balken tegelijkertijd! Verschrikkelijk irritant....net MP 3x opnieuw installed en nog steeds zelfde resultaat. Terwijl op mijn andere htpc het helemaal netjes is, tijdens film alleen mouse controls als ik mijn muis helemaal naar boven of beneden verplaats (groene tijdsbalk etc) en als ik gewoon in een menu ben dan makkelijk met de Top bar weer terug kan naar vorige menu's.

Wie kan mij hiermee helpen voordat ik mn htpc het raam uit flikker :(

Ik heb zelfs geprobeerd alle config files van mijn perfect werkende htpc te kopieren naar mn 2e htpc en dat het hopelijk goed zou doen....maar geen resultaat!

Tot op heden 1x een BSOD gehad tijdens afspelen DVD. Verder nooit problemen (build 7077).

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34
Mystikal schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:57:
Ik heb tegenwoordig steeds regelmatiger dat bij mkv (1080p) de audio out of sync is. Systeem trekt het makkelijk. Als ik dan vervolgens de film in mediaplayer classic afspeel heb ik geen last van out of sync.
Ik heb Klite codec pack geinstalleerd. Ik speel in mediaportal af met FFD show (video en audio).

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met zoeken. Iemans suggesties of mij op weg te helpen?
bekend probleem wordt in de volgende update verholpen. en er zijn al workarounds voor icm saf filters geloof ik.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:18

Heb op zolder test draaien W7 build 7231 x86, tot nog toe geen enkel probleem, 1 map is wat traag via netwerk, moet ik nog naar kijken.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

remcoXP schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:45:
[...]

bekend probleem wordt in de volgende update verholpen. en er zijn al workarounds voor icm saf filters geloof ik.
Okay top. Dan pruts ik niet aan mijn codecs maar wacht ik geduldig af.. Tnx voor de snelle reply.

Basement Bios ---- Exo-S

• Rainesh
en wie kan mij helpen? Want ik irriteer me dood aan mn probleempje...omdat het voorheen perfect werkte en door mn eigen schuld nu niet meer!

Rainesh schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:27:
en wie kan mij helpen? Want ik irriteer me dood aan mn probleempje...omdat het voorheen perfect werkte en door mn eigen schuld nu niet meer!
Ik zou het zo niet weten (zou zelf die topbar nog een paar keer aan/uit schakelen en proberen) maar die config files over kopieren lijkt me 'dodelijk'... :/

• Rainesh
-Leon- schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:11:
[...]

Ik zou het zo niet weten (zou zelf die topbar nog een paar keer aan/uit schakelen en proberen) maar die config files over kopieren lijkt me 'dodelijk'... :/
mja was mijn laatste poging.....ik heb inmiddels een complete reinstall gedaan van MP en nog steeds niet voor elkaar gekregen. Ik denk dat ik dan topbar maar helemaal ga uitschakelen...paar keer aan/uit heb ik al getest...zonder resultaat.

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:36
Hey,

Ik gebruik nu FusionMp als skin, wat een soort mix is van Aeon en StreamedMP. Maar ik heb bij moving pictures nu nog 1 irritatie en dat is als je van de details weergave terug gaat naar de list view, je altijd weer bij de bovenste film begint. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sillymidget schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:52:
Iedereen loopt hier te kloten met codecs etc..
Waarom gebruiken jullie niet gewoon

SAF + Disaster MP Build + Haali
En klaar.. DXVA + subs.. alles werkt in 1 keer, geen gezeik met vinkjes die je overal en nergens hoeft aan te vinken..
Misschien ondersteund die combinatie verreweg niet alle door mij benodigde formats ? :) Daarnaast loopt die build achter bij mediaportal 1.02.

[Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 16-06-2009 21:52]

Anoniem: 306125

Sherlock schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:33:
[...]

Grrr, nog niet gelukt. Hij klapt er nog steeds uit bij het scannen naar de kanalen.
Iemand al een oplossing?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
De update werkte bij mij nochtans prima.
Heb je exact de laatste updates etc. ?

En crasht hij ook bij scannen naar kanalen als je TV-kabel er niet in zit ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo,

Ten eerste, wat een schitterend programma!
Heb al mijn filmpjes er inmiddels in en het ziet er grandioos uit.

echter zit ik met een paar probleempjes:

- Het weer werkt niet
- Pictures werkt niet.. bij deze beide 2 kan ik er wel op klikken, even doet hij dan net of komt er iets maar vervolgens kom ik gewoon weer in het menu

- Ik kan de dingen die uitschakelen die ik niet wil zien.. ik disable ze wel in het plugin menu maar blijf ze zien.

Ik heb nu in het menu Videos en Movies staan.. movies heb ik eigenlijk niet nodig dus deze zou ik ook graag uitschakelen

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

berty12 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:52:
Hallo,

Ten eerste, wat een schitterend programma!
Heb al mijn filmpjes er inmiddels in en het ziet er grandioos uit.

echter zit ik met een paar probleempjes:

1 - Het weer werkt niet

2 - Pictures werkt niet.. bij deze beide 2 kan ik er wel op klikken, even doet hij dan net of komt er iets maar vervolgens kom ik gewoon weer in het menu

3 - Ik kan de dingen die uitschakelen die ik niet wil zien.. ik disable ze wel in het plugin menu maar blijf ze zien.

4: Ik heb nu in het menu Videos en Movies staan.. movies heb ik eigenlijk niet nodig dus deze zou ik ook graag uitschakelen
1: Heb je in de mediaportal configuratie wel steden/cordinaten ingesteld?
2: Heb je wel een folder in mediaportal configuratie aangevinkt als picture folder? Als je een custom skin gebruikt kan het ook voorkomen dat de menu link niet goed doorverwijst naar de pictures module.
3: Ja dat werkt inderdaad niet echt.
4: Welke mediaportal versie gebruik je..normaal heb je niet zowel videos als movies tenzij je een custom skin gebruikt.

Voor 3 en 4 en misschien ook in verband met 2:
http://forum.team-mediapo...ve-items-basichome-44318/

Maak wel een backup van je basichome bestand!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Petervanakelyen schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:32:
[...]
De update werkte bij mij nochtans prima.
Heb je exact de laatste updates etc. ?

En crasht hij ook bij scannen naar kanalen als je TV-kabel er niet in zit ?
Ik heb MP 1.0.2 en Windows XP volledig up-to-date. Daarna de patch gedraaid, maar hij blijft crashen. Zonder antenne-kabel heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen.

Overigens vermoed ik dat het probleem bij mij inderdaad veroorzaakt wordt door het (ontbreken van) geluid. Ik ga hem ook eens in een andere pc proberen, want in mijn htpc krijg ik de tv-kaart (nog) niet werkend met geluid.

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Max|Burn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 07:10:
[...]

1: Heb je in de mediaportal configuratie wel steden/cordinaten ingesteld?
2: Heb je wel een folder in mediaportal configuratie aangevinkt als picture folder? Als je een custom skin gebruikt kan het ook voorkomen dat de menu link niet goed doorverwijst naar de pictures module.
3: Ja dat werkt inderdaad niet echt.
4: Welke mediaportal versie gebruik je..normaal heb je niet zowel videos als movies tenzij je een custom skin gebruikt.

Voor 3 en 4 en misschien ook in verband met 2:
http://forum.team-mediapo...ve-items-basichome-44318/

Maak wel een backup van je basichome bestand!
1 Ja heb ik gedaan
2 Heb ik ook gedaan
3 x
4 Ik gebruik momenteel StreamedMP, vind het prachtig die fanart die hij weergeeft.

Het menu aanpassen ga ik proberen!

Bedankt voor de reactie

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
roma0803 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:10:
Bij mij draait alles behoorlijk soepel. Alleen 1080p in 23.997 geeft een klein issue. Op zich is de weergave soepel, alleen lijkt de pc af en toe frames te corrigeren. Het beeld versnelt dan even een seconde, of een fractie van een seconde. Iemand die loopt, loopt dan als het ware even een stap harder. Dit doet ie met een regelmaat. Op zich niet (erg) storend, maar niet helemaal vlekeloos soepel.
Dit had ik ook (ik vond het erg storend) en dat probleem heb ik uiteindelijk opgelost met behulp van het programma Spdifer.

Ik heb hiervoor de instructies gebruikt die hier staan.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 20:55
Fantastisch topic dit: complimenten! :)

Ik gebruik momenteel MediaPortal, opgebouwd uit het volgende:
- StreamedMP skin
- Moving Pictures plugin
- CoreAVC (CUDA) => video
- Ffdshow => audio
- Haali mediaplitter
- DirectVobSub => subtitles

Ik draai de VMR9 renderer. Alles werkt op zich prima; op 2 dingen na:

1. de subtitles verschijnen nu IN het beeld van de film. Ik zou deze graag op het 'zwarte' gedeelte onderin willen hebben. Is dit mogelijk? Wat heb ik daarvoor nodig?

2. wanneer ik een film start verschijnt de muis in beeld en het duurt lang voordat tie weg is. Ik gebruik de muis niet in MediaPortal (heb een afstandbediening). Is er een mogelijkheid deze uit te schakelen?

Bedankt voor de moeite :)

" Play the violent strings of my symphony "

Symphony-X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:20:
Fantastisch topic dit: complimenten! :)

Ik gebruik momenteel MediaPortal, opgebouwd uit het volgende:
- StreamedMP skin
- Moving Pictures plugin
- CoreAVC (CUDA) => video
- Ffdshow => audio
- Haali mediaplitter
- DirectVobSub => subtitles

Ik draai de VMR9 renderer. Alles werkt op zich prima; op 2 dingen na:

1. de subtitles verschijnen nu IN het beeld van de film. Ik zou deze graag op het 'zwarte' gedeelte onderin willen hebben. Is dit mogelijk? Wat heb ik daarvoor nodig?

2. wanneer ik een film start verschijnt de muis in beeld en het duurt lang voordat tie weg is. Ik gebruik de muis niet in MediaPortal (heb een afstandbediening). Is er een mogelijkheid deze uit te schakelen?

Bedankt voor de moeite :)
1. Ga in MediaPortal naar je gewone menu (dus NIET de BasicHome) en klik op "instellingen". Vervolgens klik je op "scherm instellen" en in het volngede veld op "schermbereik instellen". Klik nu 2x zonder wat aan te passen op je OK knop, en dan kom je bij de optie waar je je ondertitel positie kan aanpassen. Met de pijltje op je afstandbediening wat lager zetten en daarna OK. Met Exit ga je weer terug (of gewoon MENU button op je ab).

2. Ga in MP Configuratie naar "General" en zet je een vinkje bij "Keep MediaPortal always on Top". Dat zou het probleem moeten verhelpen.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 20:55
-Leon- schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:32:
[...]

1. Ga in MediaPortal naar je gewone menu (dus NIET de BasicHome) en klik op "instellingen". Vervolgens klik je op "scherm instellen" en in het volngede veld op "schermbereik instellen". Klik nu 2x zonder wat aan te passen op je OK knop, en dan kom je bij de optie waar je je ondertitel positie kan aanpassen. Met de pijltje op je afstandbediening wat lager zetten en daarna OK. Met Exit ga je weer terug (of gewoon MENU button op je ab).

2. Ga in MP Configuratie naar "General" en zet je een vinkje bij "Keep MediaPortal always on Top". Dat zou het probleem moeten verhelpen.
Dank je voor de snelle reply!

1. helaas, dit helpt niet. De ondertiteling blijft in het beeld van de film.

2. perfect, dit probleem is nu verholpen!

In andere players had het iets te maken met subtitles in "overlay" of iets dergelijks.

=> Is er iemand die z'n subtitles wel in MediaPortal onder de film gekregen heeft (in de zwarte balk)?

" Play the violent strings of my symphony "

• roma0803
Mr. Furious schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Dit had ik ook (ik vond het erg storend) en dat probleem heb ik uiteindelijk opgelost met behulp van het programma Spdifer.

Cheers Mr. Furious. Ik ga het vanavond eens proberen. Ben benieuwd, laat het hier weten.

Edit:
WOW.... de eerste indruk lijkt perfect. Iron Man 1080p speelt nu inderdaad helemaal zonder de versnellingen af. Ik heb de indruk dat alles soepeler en gelijkmatiger loopt. Ik moet nog wat meer bekijken om een defintief oordeel te vellen, maar dit lijkt een perfecte oplossing.
Ik dacht overigens dat de MPC-HC audio codec ook alleen maar het DTS en AC3 signaal onaangeroerd doorgaf, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

[Voor 28% gewijzigd door roma0803 op 19-06-2009 10:10]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 22:21

curry684

left part of the evil twins

1.0.2 werkt hier al weken perfect onder Win7 RC1, not a single hitch.

edit:
wacht, officieel is het een bug dat MCE-remotes niet goed ondersteund worden maar dat kun je met IRSS perfect patchen :)

[Voor 19% gewijzigd door curry684 op 18-06-2009 19:04]

Professionele website nodig?

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Bij voorbaat mijn excuses voor deze post..
Sherlock schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:39:
[...]
Ik heb MP 1.0.2 en Windows XP volledig up-to-date. Daarna de patch gedraaid, maar hij blijft crashen. Zonder antenne-kabel heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen.

Overigens vermoed ik dat het probleem bij mij inderdaad veroorzaakt wordt door het (ontbreken van) geluid. Ik ga hem ook eens in een andere pc proberen, want in mijn htpc krijg ik de tv-kaart (nog) niet werkend met geluid.
Ik heb het er nu wel mee gehad, wat een klotezooi zeg. Die tv-server blijft eruitklappen bij het scannen naar kanalen. Ook zonder kabel erin. Mijn geluidsprobleem is al opgelost, er moest nog een kabeltje naar het moederbord. De kaart doet het dus prima met WinFast PVR 2, maar tv-server heeft er geen zin in. :(

Ik heb nog eens alle drivers en software verwijderd, daarna opnieuw geinstalleerd (kaart is ook nog fysiek uit het moederbord geweest). Vervolgens in tv-server scannen naar kanalen, dat gaat dan de eerste keer heeeeel erg snel en er wordt niks gevonden. De tweede keer (en alle keren daarna) klapt hij er direct uit.

Ik heb het ook nog in mijn andere pc geprobeerd, maar ook daar exact hetzelfde probleem...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
En als je nu eens niet scant naar kanalen, maar ze handmatig toevoegd? Neem ik even aan dat het hier om een analoge tv-kaart gaat. Automatisch scannen liep bij mij iig niet vast, maar gaf ook niet alle goede kanalen. Handmatig invoeren a.d.h.v frequentietabel van provider ging prima. Let wel op, bij mijn Hauppauge PVR-150 moest ik dan als bron niet 'Cable', maar 'Antenna' kiezen bij elk kanaal. Dat is nodig geloof ik omdat ie anders per 'kanaal' 1,2,3 etc af gaat stemmen, en bij antenna neemt ie daadwerkelijk de ingevoerde frequentie.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

MaximusTG schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:16:
En als je nu eens niet scant naar kanalen, maar ze handmatig toevoegd? Neem ik even aan dat het hier om een analoge tv-kaart gaat. Automatisch scannen liep bij mij iig niet vast, maar gaf ook niet alle goede kanalen. Handmatig invoeren a.d.h.v frequentietabel van provider ging prima. Let wel op, bij mijn Hauppauge PVR-150 moest ik dan als bron niet 'Cable', maar 'Antenna' kiezen bij elk kanaal. Dat is nodig geloof ik omdat ie anders per 'kanaal' 1,2,3 etc af gaat stemmen, en bij antenna neemt ie daadwerkelijk de ingevoerde frequentie.
Hmm, ik heb nu even geen tv-signaal, maar heb wel geprobeerd om twee kanalen handmatig toe te voegen aan de hand van de zenderkaart. Toevoegen gaat, maar dan staat er: Channel not mapped to a card.
Als ik dan dat kanaal wil wijzigen dan krijg ik bij elk tabblad de melding: No [tabnaam] tuning details available for this channel, waarbij [tabnaam] dan staat voor: Analog, DVB-C, DVB-S etc...

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 12:03

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Symphony-X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:44:
[...]

Dank je voor de snelle reply!

1. helaas, dit helpt niet. De ondertiteling blijft in het beeld van de film.

2. perfect, dit probleem is nu verholpen!

In andere players had het iets te maken met subtitles in "overlay" of iets dergelijks.

=> Is er iemand die z'n subtitles wel in MediaPortal onder de film gekregen heeft (in de zwarte balk)?
Speel je niet misschien en HD-film af waarin de subtitles zijn "ingebakken", dus hardcoded? Dan kun je de positie ervan natuurlijk niet regelen ;)

Specs: GamePC HTPC Server

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Een andere vraag, daarom even geen edit:
Ik krijg Graphedit niet aan de praat.

Ik heb Mediaportal in een venster opgestart, vinkje bij 'always on top' weggehaald. Ook heb ik de proppage.dll geregistreerd.

Daarna start ik Graphedit op en zet een film aan in MP. In Graphedit ga ik dan naar File... -> Connect to Remote Graph... en dan krijg ik een pid in een popup scherm. Deze selecteer ik en klik op OK. Vervolgens blijft het scherm in Graphedit leeg/grijs.
Maar als ik op pause klik dan pauzeert de film in MP wel. Wat moet ik nu nog meer doen om zo'n mooie output te krijgen?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

sl1200 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Speel je niet misschien en HD-film af waarin de subtitles zijn "ingebakken", dus hardcoded? Dan kun je de positie ervan natuurlijk niet regelen ;)
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Dat zal namelijk niet gaan werken. Al vraag ik me af als je een film hebt waar de subs wel te kiezen zijn in het menu, of je ze dan wel kan verplaatsen. Of alleen als je gebruikt maakt van losse srt files? Weet je daar het antwoord op?

Basement Bios ---- Exo-S

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Mystikal schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:52:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Dat zal namelijk niet gaan werken. Al vraag ik me af als je een film hebt waar de subs wel te kiezen zijn in het menu, of je ze dan wel kan verplaatsen. Of alleen als je gebruikt maakt van losse srt files? Weet je daar het antwoord op?
Volgens mij moet dat wel kunnen (mits de software het kan uiteraard) want ondertitels zijn gewoon overlays.
Die kun je plaatsen waar je wilt :P

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2018
De weather plugin op het hoofdscherm laten verschijnen lukt, echter ik krijg naast de temperatuur de melding N.V.T. terwijl op die plaat vermoedelijk sunny, cloudy,... zou moeten staan. Iemand een idee hoe ik dit goed krijg ?
INTERPOL schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:11:
De weather plugin op het hoofdscherm laten verschijnen lukt, echter ik krijg naast de temperatuur de melding N.V.T. terwijl op die plaat vermoedelijk sunny, cloudy,... zou moeten staan. Iemand een idee hoe ik dit goed krijg ?
Click misschien?
Sherlock schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:45:

Ik heb Mediaportal in een venster opgestart, vinkje bij 'always on top' weggehaald. Ook heb ik de proppage.dll geregistreerd.

Daarna start ik Graphedit op en zet een film aan in MP. In Graphedit ga ik dan naar File... -> Connect to Remote Graph... en dan krijg ik een pid in een popup scherm. Deze selecteer ik en klik op OK. Vervolgens blijft het scherm in Graphedit leeg/grijs.
Maar als ik op pause klik dan pauzeert de film in MP wel. Wat moet ik nu nog meer doen om zo'n mooie output te krijgen?
Probeer deze eens

[Voor 46% gewijzigd door -Leon- op 19-06-2009 18:20]

Anoniem: 116031

Ik heb een kleine issue met My Lyrics.. uiteindelijk heb ik heel me muziek collectie als volgt ingedeeld: Artist - Album - track title.

My Lyrics pakt bij ieder nummer de lyrics, dus so fare so good! Alleen bij de helft van de nummers loopt de songtekst niet me met de tekst mee.

iemand enig idee?

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sherlock schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:45:

Dan is proppage.dll toch niet goed geregistreerd. Zet de file in windows/system32 en registreer hem vanaf daar. Vanuit andere dirs werkt graphedit niet.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
Max|Burn schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 07:14:
[...]
Dan is proppage.dll toch niet goed geregistreerd. Zet de file in windows/system32 en registreer hem vanaf daar. Vanuit andere dirs werkt graphedit niet.
Bad practice: aannemen dat Windows\System32 altijd gebruikt moet worden. Op een 64-bit systeem is het te adviseren om 32-bit meuk te plaatsen in Windows\SysWOW64.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

@Rainesh: Je raad het nooit. Vandaag mijn oude HD2600XT erin gepropt ipv de HD4670 en ja hoor, juiste blacklevels in MP!!! Heeeeeeeeeeel vaag, maar er zijn dus meer gebruikers met een HD4670 en we hebben een bugreport gepost op MP Forum om in dit probleem te duiken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:14:
@Rainesh: Je raad het nooit. Vandaag mijn oude HD2600XT erin gepropt ipv de HD4670 en ja hoor, juiste blacklevels in MP!!! Heeeeeeeeeeel vaag, maar er zijn dus meer gebruikers met een HD4670 en we hebben een bugreport gepost op MP Forum om in dit probleem te duiken...
omg serieus? Ik ga denk ik morgen mijn HD4830 uit mijn 1ste mediacenter halen en kijken wat voor blacklevels de HD3200 geeft.

Ik volg de bugreport ook op MP forum en zijn al aardig wat mensen die er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57
@Leon en Rainesh: Even mijn ervaringen met Ati (3450) en mediaportal.

Mijn TV kan alleen limited RGB aan, wat correct is voor alle video content (dvd,blu-ray etc).
Ik gebruik de Ati dvi-hdmi dongle/adapter Rev. B. De Rev A of een generic adapters geven verkeerde zwartwaardes.
Ik gebruik driver 8.10, de laatste versie waar GEEN pixel format instelling in zat. Anders default hij telkens als ik mijn tv aan doe naar full rgb ipv de limited rgb die ik had ingesteld.
CoreAVC voor H.264 met de instellingen: input->auto output->16-235.
MPC-HC directshow filters voor de rest.
ATI BT601CSC reg hack op 1. Dit voorkomt dat hij gecropte HD films nog een keer comprest van 0-255 naar 16-235 terwijl ze al broadcast levels (16-235) hebben.

Resultaat, nooit, maar dan ook nooit meer problemen met zwartwaardes, BTB/WTW.

[Voor 5% gewijzigd door Chilly_Willy op 21-06-2009 07:49]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
Voor de mensen die ATi's gebruiken voor tv kijken met mediaportal hier wat tips om altijd correct (vector adaptive) deinterlacing te krijgen.

Zet in de codecs deinterlacing op (force) bob.
Zet in de ati CCC deinterlacing op vector adaptive.

Klaar. Wanneer je Powerdvd gebruik als mpeg2 codec moet je het iets anders doen aangezien die per programma een aparte registry tak aanmaakt voor de instellingen. Dus gebruik een directshow filter manager en zet hem op bob.
Open regedit en ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Cyberlink\Common\CLVSD\xxxx waar de xxxx staat voor het programma waarmee je net de instellingen op bob gezet hebt.
Export deze key.
Open dir reg bestandje met notepad en vervang de xxxx door "mediaportal" (zonder quotes). Save en open/import het regbestand.

Nu heb je altijd goeie deinterlacing.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roma0803
Mr. Furious schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Nomaals Mr. Furious, hartelijk dank voor de tip over spdifer _/-\o_

Alle HD content draait nu helemaal soepel en geen versnellingen meer in 1080p/DTS content. Super! d:)b

[Voor 0% gewijzigd door roma0803 op 21-06-2009 10:02. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 07:37:
@Leon en Rainesh: Even mijn ervaringen met Ati (3450) en mediaportal.

Mijn TV kan alleen limited RGB aan, wat correct is voor alle video content (dvd,blu-ray etc).
Ik gebruik de Ati dvi-hdmi dongle/adapter Rev. B. De Rev A of een generic adapters geven verkeerde zwartwaardes.
Ik gebruik driver 8.10, de laatste versie waar GEEN pixel format instelling in zat. Anders default hij telkens als ik mijn tv aan doe naar full rgb ipv de limited rgb die ik had ingesteld.
CoreAVC voor H.264 met de instellingen: input->auto output->16-235.
MPC-HC directshow filters voor de rest.
ATI BT601CSC reg hack op 1. Dit voorkomt dat hij gecropte HD films nog een keer comprest van 0-255 naar 16-235 terwijl ze al broadcast levels (16-235) hebben.

Resultaat, nooit, maar dan ook nooit meer problemen met zwartwaardes, BTB/WTW.
Ten eerst wil je het aantal beeldbewerkignen minimaliseren, dus ZEKER niet zo vaak omzetten van limited naar full RGB of andersom.
Veranderen van Pixelformat settings kan je doen door de Service "AMD External Event Utility" uit te zetten (ATI CCC reageert dan niet meer direct op een wijziging van de (pixelformat)settings maar an een reboot. Dus: pixelformat goed zetten, alle instellingen goed zetten en die services uit zetten).
CoreAVC gebruik ik niet als H.264 codec omdat die geen DXVA ondersteund.
De UseBT601CSC hack werkt niet onder Vista en is alleen voor SD materiaal en niet voor HD materiaal.
En 0-255 in 16-235 drukken geeft die crushed blacklevels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb net voor het eerst de Movingpictures plugin geïnstalleerd mede omdat ik in het hoofdmenu onderscheid wilde maken tussen speelfilms en bijvoorbeeld video's van bijvoorbeeld Jiskefet. Maar dat ziet er retestrak uit met die achtergronden :)

p.s.
Met name die poster met Scarlet Johansson beviel me wel :P

[Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 21-06-2009 13:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 275511

Hmmm... Heb nu het vreemde probleem dat wanneer ik FFDShow gebruik als DVD codec dat het "spoelen" binnen een DVD zo traag gaat, bijvoorbeeld als ik 15 sec verder spoel blijft de film eerst zo'n 20 seconden "hangen" waarna hij weer verder speelt...

Dit heb ik ook waneer ik FFDShow alleen als postprocessor gebuik...

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
-Leon- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:36:
[...]

Ten eerst wil je het aantal beeldbewerkignen minimaliseren, dus ZEKER niet zo vaak omzetten van limited naar full RGB of andersom.
Veranderen van Pixelformat settings kan je doen door de Service "AMD External Event Utility" uit te zetten (ATI CCC reageert dan niet meer direct op een wijziging van de (pixelformat)settings maar an een reboot. Dus: pixelformat goed zetten, alle instellingen goed zetten en die services uit zetten).
CoreAVC gebruik ik niet als H.264 codec omdat die geen DXVA ondersteund.
De UseBT601CSC hack werkt niet onder Vista en is alleen voor SD materiaal en niet voor HD materiaal.
En 0-255 in 16-235 drukken geeft die crushed blacklevels.
Bedankt voor de tip van de amd service uitzetten. Nu kan ik weer eens een nieuwere driver proberen.

De UseBT601SC is idd bedoelt voor SD materiaal, maar een 720p film die gecropt is komt onder een bepaald minimum waardoor ati het classificeerd als sd.
Je moet idd geen 0-255 levels in 16-235 drukken. Gelukkig is alle video content 16-235 dus is daarvan geen sprake. En mijn plasma geeft alleen 16-235 levels weer.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor de tip van de amd service uitzetten. Nu kan ik weer eens een nieuwere driver proberen.

De UseBT601SC is idd bedoelt voor SD materiaal, maar een 720p film die gecropt is komt onder een bepaald minimum waardoor ati het classificeerd als sd.
Je moet idd geen 0-255 levels in 16-235 drukken. Gelukkig is alle video content 16-235 dus is daarvan geen sprake. En mijn plasma geeft alleen 16-235 levels weer.
Waarom niet als het er veel beter uitziet?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:47:
[...]Je moet idd geen 0-255 levels in 16-235 drukken. Gelukkig is alle video content 16-235 dus is daarvan geen sprake.
Het gaat niet om de source maar om wat je met het beeld doet door die settings. Alles video content is gecodeerd in YCbCr 4:4:4 (welke een native range heeft van 16-235 en daardoor vergelijkbaar is met RGB Limited qua levels) maar als ik 16-235 output en mijn TV op input Full RGB zet, dan krijg ik echt wel verkeerde blacklevels (videolevels worden opgerekt naar pc levels en je zwart word grijs), en andersom ook. Als ik Full RGB output (0-255) en ik zet de input van mijn TV op Limited RGB (16-235) dan worden dus de BTB (0-15) en WTW (236-255) eraf geclipped en verlies je dus alle detail.

ATI Output limited RGB of YCbCr 4:4:4
TV input op dezelfde colourspace
HaTe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:02:
[...]
Zie reactie hierboven. Het lijkt er beter uit te zien, maar dat is het uiteindelijk niet. Ik weet zeker dat minimaal 50% van alle HTPC gebruikers kun systeem niet juist gecalibreerd hebben en dat niet eens in de gaten hebben :X

[Voor 18% gewijzigd door -Leon- op 21-06-2009 15:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In dit topic op de site van Mediaportal kwam ik een interessante discussie tegen over de hardwarematige decoders voor deze moederborden. En het ging mij dan met name om de h264-decoder. In plaats van een duurdere PowerdDVD-versie aan te schaffen kun je namelijk ook codecs downloaden vanuit ATI/AMD. Op pagina 27 staan zowel de links voor XP als voor Vista.

De ffdshow decoder die ik voorheen voor h264 gebruikt heb ik nu dus vervangen door die van ATI. En dat schijnt te werken ;) De ATI-decoder voor mpeg krijg ik overigens niet aan de gang want als ik die selecteer voor de interne Videoplayer of DVD krijg ik zwart beeld.
-Leon- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:19:
[...]
Zie reactie hierboven. Het lijkt er beter uit te zien, maar dat is het uiteindelijk niet. Ik weet zeker dat minimaal 50% van alle HTPC gebruikers kun systeem niet juist gecalibreerd hebben en dat niet eens in de gaten hebben :X
Dan zal ik dus ook wel wat fout hebben. Ik heb een systeem met het bekende ATI 780G-moederbord en een 32 inch flatscreen en heb niet zo heel veel speciaal ingesteld volgens mij:
  • Bij DVD-codecs gekozen voor de hardwarematige PowerDVD 7 decoder als videodecoder en Ffdshow als audio-decoder
  • Bij Videoplayer de Powerdvd decoder voor mpeg en Ffdshow twee keer als audiodecoder. De genoemde ATI-decoder dus voor h264
  • Bij Directshow Filter control bij de Powerdvd 7 settings de vinkjes bij "hardware control" aan laten staan.
  • Ffshow voor de subtitles. Subtitles via MP zelf krijg ik overigens ook niet aan de gang.
  • Qua de-interlacing heb ik verder niets ingesteld. Die bij Catalyst instellen heb ik wel eens geprobeerd maar dat onthoudt het systeem op de ene of andere manier niet eens.
An sich werkt alles goed zo maar ik begrijp dat er nog wel wat aangepast zou kunnen worden?

Overigens nog iets wat ik me afvraag betreffende het rippen van DVD's. Ik vind het erg makkelijk mijn favoriete (gekochte!!! ;) ) DVD's op de HD te zetten maar al die Video_TS mappen nemen zo onderhand aardig wat ruimte in. Ik rip ze gewoon met DVD-shrink en ben nu ook AnyDVD aan het proberen maar ik vroeg me af hoe anderen daar mee omgaan. Heeft iedereen gewoon heel veel schijfruimte of zetten jullie ze nog om naar een ander formaat? Ik heb zelf overigens 750GB maar de vrije ruimte slinkt steeds meer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
HaTe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:02:
[...]

Dan doe je iets verkeerd. Wanneer je niet gamed met je HTPC en dus alleen gebruik voor film, tv etc dan moet je de hele keten op 16-235 zetten. Bron is al 16-235 en je moet je tv daar ook op zetten. Wanneer je je tv op full (0-255) zet, ja dan zie je een grijs flets beeld.
-Leon- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Het gaat niet om de source maar om wat je met het beeld doet door die settings. Alles video content is gecodeerd in YCbCr 4:4:4 (welke een native range heeft van 16-235 en daardoor vergelijkbaar is met RGB Limited qua levels) maar als ik 16-235 output en mijn TV op input Full RGB zet, dan krijg ik echt wel verkeerde blacklevels (videolevels worden opgerekt naar pc levels en je zwart word grijs), en andersom ook. Als ik Full RGB output (0-255) en ik zet de input van mijn TV op Limited RGB (16-235) dan worden dus de BTB (0-15) en WTW (236-255) eraf geclipped en verlies je dus alle detail.

...
Dat moet je natuurlijk ook niet doet, de hele keten op limited/broadcast range laten/zetten.

[Voor 48% gewijzigd door Chilly_Willy op 21-06-2009 19:48]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:46:
[...]

Dan doe je iets verkeerd. Wanneer je niet gamed met je HTPC en dus alleen gebruik voor film, tv etc dan moet je de hele keten op 16-235 zetten. Bron is al 16-235 en je moet je tv daar ook op zetten. Wanneer je je tv op full (0-255) zet, ja dan zie je een grijs flets beeld.
Niet dus.
Momenteel is de HTPC kapot (moederbord ofzo) en ik zal later wel laten zien dat het echt beter is.
Zwart is echt zwart en normaal op limited RGB is het wat blauwer/grijzer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
HaTe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:55:
[...]

Niet dus.
Momenteel is de HTPC kapot (moederbord ofzo) en ik zal later wel laten zien dat het echt beter is.
Zwart is echt zwart en normaal op limited RGB is het wat blauwer/grijzer.
Kan ook aan je source materiaal liggen of je tv staat toch op full ipv limited. Je kan het beste een calibratie dvd gebruiken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!
Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:46:
Dat moet je natuurlijk ook niet doet, de hele keten op limited/broadcast range laten/zetten.
Daar zijn het dan tenminste over eens :)
Heb hier nog een leuke topic voor je met een (nog steeds onopgelost) probleem... |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
-Leon- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:52:
[...]

Daar zijn het dan tenminste over eens :)
Heb hier nog een leuke topic voor je met een (nog steeds onopgelost) probleem... |:(
Ja, hoor wel meer dat er met nieuwe ati kaarten problemen zijn. Komt helaas neer op slechte drivers van ati ben ik bang.

Ik ben blij dat ik nu met mijn HD3450 alles goed heb. Er komen geen nieuwe drivers/codecs op tot het echt nodig is.

[Voor 11% gewijzigd door Chilly_Willy op 21-06-2009 20:57]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 12:57
Ik heb precies hetzelfde probleem onder EVR+Ati+Vista/7, op de een of andere manier is het niet mogelijk om goede zwartwaarden te krijgen. Met VMR9 is dit probleem weg, alleeng geen DXVA. Dit terwijl mijn PC (nvidia) dit probleem totaal niet kent en gewoon een driver instelling hiervoor heeft. :( . Mijn advies: koop een nvidia videokaart en blijf mijlen weg van Ati.

Edit: Het licht dan ook niet aan Mediaportal, ook MPC-HC, WMC en WMP hebben er last van, alleen VLC speelt het goed af met zijn eigen codecs, maar ja, ook dan geen DXVA.

[Voor 19% gewijzigd door Deikke op 21-06-2009 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
Ik had met nvidia juist problemen, die had alleen 0-255 levels. Mijn combinatie is trouwens XP en VMR9 en geen DXVA.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 211380

Ik krijg steeds de outdated skin fout. Ik gebruik monochrome; kan er me iemand zeggen wat er in references.xml moet staan? Ik heb nu bij version : 1.0.2.0

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 211380 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:44:
Ik krijg steeds de outdated skin fout. Ik gebruik monochrome; kan er me iemand zeggen wat er in references.xml moet staan? Ik heb nu bij version : 1.0.2.0
Je huidige versie.

• Rainesh
Anoniem: 211380 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:44:
Same problem here! Ik heb laatst MP opnieuw installed en sindsdien heb ik problemen met mijn topbar en outdated skin error. Heb ook al 1.0.2.0 ingevult bij reference.xml dus alles zou gewoon goed moeten zijn.

Rainesh schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:00:
Same problem here! Ik heb laatst MP opnieuw installed en sindsdien heb ik problemen met mijn topbar en outdated skin error. Heb ook al 1.0.2.0 ingevult bij reference.xml dus alles zou gewoon goed moeten zijn.
Ik gebruik de StreamedMP skin en MP 1.0.2 maar in mijn reference file staat 1.0.1.0 en ik krijg geen foutmeldingen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<controls>
  <skin>
    <width>1280</width>
    <height>720</height>
    <version>1.0.1.0</version>
  </skin>
  <style Name="leftmenubutton">

Anoniem: 211380

ok sebiet dat eens proberen

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

The Zep Man schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 07:19:
[...]
Bad practice: aannemen dat Windows\System32 altijd gebruikt moet worden. Op een 64-bit systeem is het te adviseren om 32-bit meuk te plaatsen in Windows\SysWOW64.
Ik heb het niet verder niet uitgezocht maar het lijkt me wel dat graphedit het pad via het register ophaalt en dus wel de juiste folder pakt. Dit is echter wel altijd WelkPadDanook\system32 of equivalent. Ook in Vista, aangezien het een 32bits prog is.

[Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 22-06-2009 22:07]

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 04:22
Rainesh schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:00:
[...]

Heb je toevallig de Blue-skins verwijderd? Je moet de twee originele Blue-skins niet verwijderen ookal gebruik je ze nooit. MediaPortal valt er af en toe op terug en dan krijg je ook de out-dated error.
Dat had ik dus ook: Blue-skins verwijderd, StreamedMP en alles up-to-date, toch de error. Lag aan bovenstaande...

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 12:57
Chilly_Willy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:41:
Ik had met nvidia juist problemen, die had alleen 0-255 levels. Mijn combinatie is trouwens XP en VMR9 en geen DXVA.
Ik heb hier een Nvidia 9600gt in mijn pc, in de drivers kan ik gewoon instellen wat ik wil, en het werkt dan ook gewoon, de hele keten, dus W7+EVR+MPC-HC+DXVA, zonder enig probleem. Ati daarentegen heeft in de driver deze mogelijkheid niet eens.
Deikke schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:12:
Ik heb hier een Nvidia 9600gt in mijn pc, in de drivers kan ik gewoon instellen wat ik wil, en het werkt dan ook gewoon, de hele keten, dus W7+EVR+MPC-HC+DXVA, zonder enig probleem. Ati daarentegen heeft in de driver deze mogelijkheid niet eens.
ATI heeft die mogelijkheid ook (pixel format settings) en die mogelijkheden werken ook, maar ik hoor dat NVidia geen problemen meer geeft als je de output op full RGB zet (0-255). Dat is ook logisch want dan expand je je videolevels en krijg je donkerder beeld, maar verlies je al je details.
Ik kan mijn zwart ook wel goed krijgen met Vista + EVR + MPC-HC + DXVA als ik in ATI settings (AVIVO Color) Brightness op -16 zet en Contrast op +16 maar dan ben ik ook al mijn detail kwijt en zie je alleen maar zwarte vlakken.

En dus wederom de vraag: zwart is zwart, maar is het juist (en dan denk ik dus: NEE).

• Rainesh
AT-Sheriff schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:05:
[...]

Heb je toevallig de Blue-skins verwijderd? Je moet de twee originele Blue-skins niet verwijderen ookal gebruik je ze nooit. MediaPortal valt er af en toe op terug en dan krijg je ook de out-dated error.
Dat had ik dus ook: Blue-skins verwijderd, StreamedMP en alles up-to-date, toch de error. Lag aan bovenstaande...
Ah dan vandaag maar ff opnieuw installen, want ik heb de skins verwijderd..

[Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 23-06-2009 21:50]

Vandaag is een geweldige dat in het MediaPortal tijdperk. Ik denk dat ik mijn bak EINDELIJK perfect het draaien :P

@Rainesh: Het probleem is opgelost, altans.. een work-around is het zeker. Het bleek in de evr.dll te zitten die in de Servicepacks zijn megeleverd. een evr.dll gebruiken van VOOR de SPs en ik heb perfecte zwartwaardes + DXVA + subs.

• B-Force
  • Laatst online: 26-05 17:06
wat voor codec gebruiken de meesten hier om tv te kijken? MPC, ffdshow, PDVD (welke versie dan) of iets anders?

Ik krijg mijn digitale televisie via de htpc maar niet zo scherp als via de standaard Ziggo decoder...

• roma0803
B-Force schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:31:
wat voor codec gebruiken de meesten hier om tv te kijken? MPC, ffdshow, PDVD (welke versie dan) of iets anders?

Ik krijg mijn digitale televisie via de htpc maar niet zo scherp als via de standaard Ziggo decoder...
Voor TV gebruik in de ATI-MPEG decoder. Ik vind het beeld erg scherp en de kleuren zeer gedetailleerd.

Anoniem: 250279

ThaClown schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:08:
(met dan aan Operations)
Voor de TV logo's, stop ze hier:

Vista:
C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Thumbs\TV\Logos

XP:
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\Thumbs\TV\Logos
Ik heb dit geprobeerd, maar ik kijg geen TV Logo's te zien in MP :(
Ik gebruik XP
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee