Acties:
  • 0Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sowieso is het sterk aan te raden alles te patchen naar de laatste patch levels. (Windows, Video, Audio).

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Dat heb ik gedaan, alles behalve audio, maar het lijkt me echt heel erg sterk dat dit daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 09:22
ThaClown schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:39:
Heeft iemand toevallig nog het bestand?

MPC subs engine - Binaries for MP 1.0.1

1.0.2 is te vinden op het forum maar ik wil de 1.0.1...
Waarom? Ervaar je problemen met 1.0.2?

Even een verzoek posten in het betreffende MP draadje, maar er zal gevraagd worden waarom je terug wilt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rainesh schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:22:
@ -leon- ik had juist problemen met VMR9, want EVR werkt prima bij mij. Ik krijg juist geenbeeld als ik VMR9 selecteer.
Oops, mijn fout...
Anoniem: 88197 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Ik had geen post processing ingesteld en ook last van grijs beeld. In Nvida-settings dit veranderd en het beeld is wel goed, alleen is het weer veel te donker voor HD. Dus, als ik HD wil kijken ipv DVD, moet ik nvidia-settings eerst weer omzetten.
VMR9 geselecteerd in postprocessing, maakt geen zak uit.
PDVD9codec heb ik.

Hoe kan het dat het bij mij niet werkt???
Wat heb je precies in Nvidia settings veranderd dan? Iemand op MP forum heeft ook Nvidia en geen probleem met zwartwaardes dus kan best aan ATI liggen. Vreemde is alleen dat ik bijna elke instelling heb geprobeerd met dezelfde codecs, interne of externe speler.

Alle zwartwaardes zijn goed (intern & extern) zodra ik maar geen EVR activeer, want dan gaat het fout. Ook al vindkje weg gehaald bij "Use application settings" maar alsnog grijs.... :(
Dus voorlopig maar met VMR9 verder totdat er bekend is waar het probleem ligt en er een oplossing is...

[Voor 67% gewijzigd door -Leon- op 08-06-2009 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Anoniem: 116031 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:19:
Vraagje, ik gebruik de interne speler voor eigenlijk alles en dat werkt perfect. Nu heb ik ook wat HD films in mediaportal staan (MKV bestanden). In sommige MKV films zitten meerdere talen ondertiteling.
normaal is het veranderen van een ondertiteling geen probleem, maar met de MKV bestanden krijg ik dat maar niet voor elkaar.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Dmv standaard Nederlands als ondertiteling in te stellen, of door het handmatig op een een of andere manier te selecteren?

Inmiddels opgelost door een post van Leon, dacht dat dit alleen betrekking had op MKV bestanden met losse subs!
[...]
Alternatief is om Autload VSFilter aan te zetten in matroskasplitter en subtitles aan te zetten in MP. Op Leon's methode verlies je wellicht DXVA (Hardware versnelling).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roma0803
Max|Burn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:04:
[...]

Alternatief is om Autload VSFilter aan te zetten in matroskasplitter en subtitles aan te zetten in MP. Op Leon's methode verlies je wellicht DXVA (Hardware versnelling).
Met VSFilter verlies je ook DXVA.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02 08:39

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA

AC3 Filter
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change).
3. (Bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS) vind onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' aan.
4. Selecteer 'AC3 Filter' als 'Audio codec' in Media Portal.

Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) FFDShow Tryout
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec.
4. onder 'Codecs' kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.
5. (optioneel) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.
6. Selecteer 'FFDShow' als 'MPG codec' in Media Portal.

MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
4. Selecteer 'MPC-HC' als 'H264 codec' in Media Portal.

MPC-HC filter met subtitles met behoud van DXVA
1. Upgrade Media Portal naar 1.0.2
2. Download de mpc-hc-subtitles-engine en overschrijf deze bestanden naar je Media Portal install map (standaard c:/program files/Team Media Portal/Media Portal/)
3. Start Media Portal Configuration en ga naar 'Video' > tab 'Subtitle' en zorg dat de 'MPC-HC' is gekozen.

[Voor 8% gewijzigd door ThaClown op 09-06-2009 12:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nette update van codecs ThaClown ;)

Heb gisteravond eens een film gekeken met de MPC Video Codec, maar moet toch zeggen dat ik daar erg van onder de indruk was. Die doet zeker niet onder aan PDVD9 en aangezien hij zelf kan zien of een file DXVA compatible is denk ik dat ik die maar blijf gebruiken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08
@ Tha Clown

hoezo ffdshow als MPG codec en niet gewoon Powerdvd ofzo? Want die maakt toch beter gebruik van de gpu met name deinterlacing en postprocessing? Kost veel minder cpu kracht.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 88197

-Leon- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:52:
Wat heb je precies in Nvidia settings veranderd dan? Iemand op MP forum heeft ook Nvidia en geen probleem met zwartwaardes dus kan best aan ATI liggen. Vreemde is alleen dat ik bijna elke instelling heb geprobeerd met dezelfde codecs, interne of externe speler.

Alle zwartwaardes zijn goed (intern & extern) zodra ik maar geen EVR activeer, want dan gaat het fout. Ook al vindkje weg gehaald bij "Use application settings" maar alsnog grijs.... :(
Dus voorlopig maar met VMR9 verder totdat er bekend is waar het probleem ligt en er een oplossing is...
Gewoon Brightness verlaagd & Contrast verhoogd.
Beeld van DVD's is wel enorm goed nu...

Ga binnenkort herinstalleren. Misschien dan probleem opgelost...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rainesh schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:45:
@ Tha Clown

hoezo ffdshow als MPG codec en niet gewoon Powerdvd ofzo? Want die maakt toch beter gebruik van de gpu met name deinterlacing en postprocessing? Kost veel minder cpu kracht.
Waarschijnlijk omdat ffdshow gratis software is and PowerDVD niet ;)
Alternatief voor PowerDVD MPEG-2 codec zou de "Microsoft MPEG-2 Video Decoder" zijn (is volgens mij een afgeleide van PDVD)
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:55:
[...]

Gewoon Brightness verlaagd & Contrast verhoogd.
Beeld van DVD's is wel enorm goed nu...

Ga binnenkort herinstalleren. Misschien dan probleem opgelost...
Tja, dat is een manier, maar niet de juiste. Mijn TV is gecalibreerd, dus die instellingen staan perfect. Er gaat ergens in de renderer iets verkeerd waardoor het zwart weer grijs word en dan is het zeker niet de bedoeling om je brightness (contrast heeft invloed op je witwaardes) aan te gaan passen want dan verlies je alle details en juiste kleuren in je videos.

[Voor 39% gewijzigd door -Leon- op 09-06-2009 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
-Leon- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:51:
Waarschijnlijk omdat ffdshow gratis software is and PowerDVD niet ;)
Precies de belangrijkste reden is dat alles GRATIS is..
Daarnast scaled FFDShow mijn DVD bestanden mooi naar 1080P... Ook heb ik het idee dat het tunen van FFDShow (Sharpen, Blur & NR) echt wel het beeld verbeterd...

Acties:
  • 0Henk 'm!
ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:31:
Precies de belangrijkste reden is dat alles GRATIS is..
Daarnast scaled FFDShow mijn DVD bestanden mooi naar 1080P... Ook heb ik het idee dat het tunen van FFDShow (Sharpen, Blur & NR) echt wel het beeld verbeterd...
Goede reden inderdaad :)
Ik heb eigenlijk geen DVD's meer op mijn HTPC staan (alleen mkv's & BluRays) dus ik hoef SD niet te scalen (daarnaast doet mijn TV dat waanzinning goed).

Zit nu alleen weer te klungelen met die codecs. Heb al 3 reboots gedaan en MPC Video Decoder ingesteld als H.264 codec onder videos, en continue pakt ie de PDVD9 H.264 codec bij het afspelen.....

Verder heb ik de laatste dagen last dat als ik een film stop, dat MP geminimaliseerd word en daarna weer opent (soms blijft ie geminimaliseerd).
Iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

-Leon- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Tja, dat is een manier, maar niet de juiste. Mijn TV is gecalibreerd, dus die instellingen staan perfect. Er gaat ergens in de renderer iets verkeerd waardoor het zwart weer grijs word en dan is het zeker niet de bedoeling om je brightness (contrast heeft invloed op je witwaardes) aan te gaan passen want dan verlies je alle details en juiste kleuren in je videos.
Eeuh, domme vraag: hoe calibreer je je TV 8)7
Er gaat inderdaad iets fout in de renderer, maar ik heb geen idee waar. Ik ga binnenkort complete reinstall doen en installeer dan louter de benodigde codecs (ipv de K-Lite full die ik nu heb).
Ik vind het beeld eigenlijk wel prima zo, alleen is het veel te donker voor HD (waarbij ik dan de instelling weer op default moet zetten in nvidia).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:06:
[...]

Eeuh, domme vraag: hoe calibreer je je TV 8)7
Er gaat inderdaad iets fout in de renderer, maar ik heb geen idee waar. Ik ga binnenkort complete reinstall doen en installeer dan louter de benodigde codecs (ipv de K-Lite full die ik nu heb).
Ik vind het beeld eigenlijk wel prima zo, alleen is het veel te donker voor HD (waarbij ik dan de instelling weer op default moet zetten in nvidia).
Je TV calibreren kan je engzins zelf doen, maar voor de perfecte instellingen zoek je een ISF Calibrateur die het doet voor je (uiteraard tegen een vergoeding, maar daar krijg je dan ook heel wat voor terug!)

Voor meer info kan je hier eens kijken. Frank heeft mijn TV ook gecalibreerd en ik kan hem zeker aanbevelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

-Leon- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:27:
[...]

Je TV calibreren kan je engzins zelf doen, maar voor de perfecte instellingen zoek je een ISF Calibrateur die het doet voor je (uiteraard tegen een vergoeding).

Voor meer info kan je hier eens kijken. Frank heeft mijn TV ook gecalibreerd en ik kan hem zeker aanbevelen!
Ik denk dat het wat overkill is voor mijn 37" HD-Ready TV....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:55:
[...]

Goede reden inderdaad :)
Ik heb eigenlijk geen DVD's meer op mijn HTPC staan (alleen mkv's & BluRays) dus ik hoef SD niet te scalen (daarnaast doet mijn TV dat waanzinning goed).

Zit nu alleen weer te klungelen met die codecs. Heb al 3 reboots gedaan en MPC Video Decoder ingesteld als H.264 codec onder videos, en continue pakt ie de PDVD9 H.264 codec bij het afspelen.....

Verder heb ik de laatste dagen last dat als ik een film stop, dat MP geminimaliseerd word en daarna weer opent (soms blijft ie geminimaliseerd).
Iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Misschien moet je de merit van MPC Video Decoder hoger zetten? Jouw tv heeft ook een van de beste scalers op dit moment 8)7

Ik kijk afentoe nog een dvd-tje. Al mijn SD content (tv-series) laten ik wel upscalen door ffdshow en ook nog gelijk wat postprocessing etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rainesh schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:50:
Misschien moet je de merit van MPC Video Decoder hoger zetten?
De merit verhogen? Nu ben ik je effe kwijt...

Welke versie van het standalone filter gebruiken je trouwens?
En weet je een engelse site met alle MPC filters? Kan alleen maar russisch vinden en da kan ik nie lezen :(

** EDIT **
MediaPortal pakte blijkbaar automatisch de 2e H.264 codec aangezien MPC Video Codec dus niet werkt met VMR9 ingeschakeld. Zodra ik EVR activeer pakt hij de MPC Video Codec + DXVA.

Wat een geneuzel zeg... Dan maar gewoon de PDVD9 codec gebruiken + VMR9, en schakel wel over naar EVR als de oorzaak van het probleem achterhaald is en zwart weer zwart is.

Ik ben het spoor in ieder geval flink bijster 8)7 want met de externe MPC-HC speler + EVR ziet het er allemaal goed uit.

[Voor 54% gewijzigd door -Leon- op 09-06-2009 16:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

roma0803 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:03:
[...]

Met VSFilter verlies je ook DXVA.
Volgens mij niet want me CPU usage is nagenoeg 0 met subs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
VSFilter schakelt DXVA altijd uit....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:36
Hoi

Sinds vandaag zit ik ineens met een codec probleem.. Ik kan ineens geen series meer binnen MP afspelen, terwijl ik dat eerst nog wel kon. Terwijl ik zeker weet dat ik geen settings verandert heb de laatste paar weken. Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe installatie gedaan van MP en daarna ook de codec settings zoals Tha Clown een paar posts eerder meldde geinstalleerd maar evengoed niks..
Het gaat om xvid bestanden, ik krijg de melding binnen MP: Afspelen niet mogelijk. Video codex: xvid, Audio codec: mp3.
Afspelen in Windows Media Player gaat prima.. Iemand enig idee?
Voor de duidelijkheid, hier mijn video player settings:

- Edit:

Ik heb het al opgelost door gewoon maar weer het K-lite Codec Pack te installeren.. Nu lukt het wel weer om xvid af te spelen in MP.. 8)7

[Voor 9% gewijzigd door heiders op 09-06-2009 21:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 211380

-Leon- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:28:
[...]

De merit verhogen? Nu ben ik je effe kwijt...

Welke versie van het standalone filter gebruiken je trouwens?
En weet je een engelse site met alle MPC filters? Kan alleen maar russisch vinden en da kan ik nie lezen :(

** EDIT **
MediaPortal pakte blijkbaar automatisch de 2e H.264 codec aangezien MPC Video Codec dus niet werkt met VMR9 ingeschakeld. Zodra ik EVR activeer pakt hij de MPC Video Codec + DXVA.

Wat een geneuzel zeg... Dan maar gewoon de PDVD9 codec gebruiken + VMR9, en schakel wel over naar EVR als de oorzaak van het probleem achterhaald is en zwart weer zwart is.

Ik ben het spoor in ieder geval flink bijster 8)7 want met de externe MPC-HC speler + EVR ziet het er allemaal goed uit.
Welk geeft nu tbeste beeld? PDVD of MPC-HT ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:45:
[...]
Als ik PDVD selecteer voor h264 dan heb ik stilstaand beeld..... mpc codec gaat prima dus die gebruik ik :P Maar als iemand een idee heeft waarom de pdvd stilstaand beeld geeft hou ik me aanbevolen.... :+ zodat ik het echt kan testen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:59:
VSFilter schakelt DXVA altijd uit....
In je eigen how-to staat trouwens ook autload vsfilter op aan. Foutje dan ?

Ik zal eens graphedit draaien tijdens een MKV H264 movie met subs. Ik weet ook dat het nauwelijks kan maar MPC-HC is echt niet de enige optie. (Ben ik nog even nagegaan op wat fora).

In Vista x64 + EVR + Mediaportal 1.02 + ATI H264 Codec + de laatste Matroskasplitter + SPDIF out geluid + Catalyst 9.5 (nergens komt ffdshow voor) lijkt het toch te werken. Wellicht dat het niet via VSfilter loopt..vandaar even de graphedit check. Ik heb geen MPC-HC codecs geinstalleerd maar wellicht zijn ze toch op meegelift.

[Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 10-06-2009 00:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:45:
[...]

Ik vind MPC codec beter beeld geven...bij mij heb ik daarmee ook het laagste cpu-verbruik.

@ Leon, met radfilter kan je merit verhogen dus dat ie mpc-codec boven pdvd9 codec verkiest.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

iceme schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:19:
[...]

Als ik PDVD selecteer voor h264 dan heb ik stilstaand beeld..... mpc codec gaat prima dus die gebruik ik :P
Datzelfde probleem heb ik ook. Ik gebruik dus MPC voor video's (H264). Gebruik ik echter deze codec ook voor TV (H264) dan "werkt" Eurosport HD niet. Het beeld wordt dan enorm uitgerekt en lijkt niet ge-deinterlaced te worden (Eurosport HD is 1080i). Selecteer ik bij TV echter de PowerDVD 9 codec, dan werkt Eurosport HD wel...

Ik "moet" nu dus twee verschillende codecs gebruiken voor HD Content...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:48:
[...]
Voor de zekerheid een backup maken van je MediaPortal mapjes en dan gewoon de patch draaien.
Wat laat, maar ik heb gisteren ge-update, verliep prima. (Ik kon alleen de update knop niet vinden en heb dus gewoon het installatiebestand gedownload en gebruikt, en tijdens de installatie voor update gekozen.)
Rainesh schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:06:
[...]
Ik vind MPC codec beter beeld geven...bij mij heb ik daarmee ook het laagste cpu-verbruik.

@ Leon, met radfilter kan je merit verhogen dus dat ie mpc-codec boven pdvd9 codec verkiest.
Tnx voor die merit tip.

Wat betreft de kwaliteit: Vista + EVR + MPC Video Codec zou zorgen voor goede kwaliteit + DXVA. Echter loop ik tegen het probleem aan dat zodra ik EVR inschakel in MP dat mijn zwart er dus echt grijs uit ziet. Ik heb GEEN idee waar het probleem vandaan komt, maar lijkt erop dat er met de renderer binnen MP iets niet lekker verloopt, want MPC-HC external player + EVR renderer geeft prima zwartwaardes.

Ik zit nu dus weer met PDVD9 en VMR9 te spelen, maar moet er nog verder induiken alhoewel ik daar op dit moment effe weinig zin meer in heb.... :? :X

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Max|Burn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:23:
[...]
In je eigen how-to staat trouwens ook autload vsfilter op aan. Foutje dan ?
Haha ja foutje denk ik in mijn denken... Ik ga ook eens kijken wat GraphEdit doet bij mij ik heb (denk ik zeker) DXVA met subs via MPC_HC en dus met VSFilter via Haali....

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Vraag van mij:

Wat is nou beter icm DXVA, MPC-HC en Vista?
EVR of VMR9?

Wat zijn de voor en nadelen hiervan?
EVR is toch nodig om DXVA te krijgen?

[Voor 14% gewijzigd door ThaClown op 10-06-2009 09:50]

• Rainesh
ThaClown schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:47:
Vraag van mij:

Wat is nou beter icm DXVA, MPC-HC en Vista?
EVR of VMR9?

Wat zijn de voor en nadelen hiervan?
EVR is toch nodig om DXVA te krijgen?
Nou dat verschilt dus per config...

Bij mij werkt EVR+MPC-HC codec+ Vistax64 perfect. VMR9 doet het niet eens bij mij :? Qua beeld heb ik ook goede zwartwaardes (afgesteld met THX Optimizer). Ik heb ook niet echt een supertv dus echt super deep black ga ik nooit krijgen.

Leon krijgt weer geen goede zwartwaardes met EVR, terwijl VMR9 bij hem weer wel werkt en ook mooier beeld geeft.

Met VMR9 kan je ook gewoon dxva krijgen, want XP werkt met VMR9 terwijl Vista met EVR werkt.

Rainesh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:15:
[...]
Nou dat verschilt dus per config...

Bij mij werkt EVR+MPC-HC codec+ Vistax64 perfect. VMR9 doet het niet eens bij mij :? Qua beeld heb ik ook goede zwartwaardes (afgesteld met THX Optimizer). Ik heb ook niet echt een supertv dus echt super deep black ga ik nooit krijgen.

Leon krijgt weer geen goede zwartwaardes met EVR, terwijl VMR9 bij hem weer wel werkt en ook mooier beeld geeft.

Met VMR9 kan je ook gewoon dxva krijgen, want XP werkt met VMR9 terwijl Vista met EVR werkt.
Maar als je met Vista werkt + VMR9 krijg je volgens mij geen DXVA (en volgens mij was dat ook de reden dat MP dan niet de MPC Video Codec pakt maar een melding geeft van 'geen codec installed' of automatisch de 2e H.264 codec pakt).

Ik breek mijn hoofd nog steeds over de zwartwaardes van EVR binnen MP, want zoals eerder vermeld heb ik in MPC-HC (extern) met zowel VMR9 als EVR renderer WEL goede zwartwaardes...
Denk dat dit toch een bugreport moet gaan worden, word in ieder geval vervolgd ;)

** EDIT **
En hier nog wat nieuws omtrend de ontwikkelingen van MP 1.1.0 en de [u]binnenkort[/u[ verschijnende ALPHA release hiervan

[Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 10-06-2009 15:56]

• Rainesh
-Leon- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:49:
[...]

Maar als je met Vista werkt + VMR9 krijg je volgens mij geen DXVA (en volgens mij was dat ook de reden dat MP dan niet de MPC Video Codec pakt maar een melding geeft van 'geen codec installed' of automatisch de 2e H.264 codec pakt).

Ik breek mijn hoofd nog steeds over de zwartwaardes van EVR binnen MP, want zoals eerder vermeld heb ik in MPC-HC (extern) met zowel VMR9 als EVR renderer WEL goede zwartwaardes...
Denk dat dit toch een bugreport moet gaan worden, word in ieder geval vervolgd ;)

** EDIT **
En hier nog wat nieuws omtrend de ontwikkelingen van MP 1.1.0 en de [u]binnenkort[/u[ verschijnende ALPHA release hiervan
Ah nu zeg je wat. VMR9 werkt in MP bij mij niet, in MPC-HC heb ik het nog niet getest (ga zo gelijk doen). Welke versie van MPC gebruik je? Want in de meest recente versies kun je de outputrange instellen, rechtermuisknop op screen en dan helemaal onderaan Render settings en dan output range.

Ik ging bijv net Rocky 4 kijken met MPC-HC en mijn hdmi output staat op RGB Limited en als ik in MPC mn outputrange op 16-235 dan is het beeld heel licht, lijkt wel alsof er een soort van waas overheen is. Wanneer ik op 0-255 instel, dan ziet het er stukken beter uit..wat donkerder maar voller van kleur.

Edit

VMR9 (renderless) geeft idd hele goede zwartwaardes, echter laat EVR Custom + output range 0-255 hetzelfde resultaat zien. Ik snap niet waarom 0-255 betere resultaten dan 16-235 geeft terwijl mkv's 16-235 zijn. Mijn hdmi output staat op RGB Limited.

[Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2009 20:32]

Rainesh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:30:
Edit

VMR9 (renderless) geeft idd hele goede zwartwaardes, echter laat EVR Custom + output range 0-255 hetzelfde resultaat zien. Ik snap niet waarom 0-255 betere resultaten dan 16-235 geeft terwijl mkv's 16-235 zijn. Mijn hdmi output staat op RGB Limited.
MPC-HC 1.2.1081.0

Je moet eerst zorgen dat je je hele setup qua levels goed hebt staan, dus geen videolevels met pc levels gaan mixen, want dan gaat het al fout. input 16-235 en output 0-255 expand je je videolevels mee en dan gaat het ook fout.
Eigenlijk dus je output van je videokaart op Limited RGB zetten en dan met een externe speler die output op 16-235 ook laten staan zodat er geen beeldbewerkingen plaats vinden. Dan moet je je contrast / brightness goed instellen en als dat allemaal goed is kunnen we verder kijken hoe het IN mediaportal gaat.

** EDIT **

Iemand trouwens al HD TV (Ziggo Eurosport HD bijvoorbeeld) werkend met de MPC Video Codec? Ik krijg alleen maar beeld met de PDVD9 H.264 codec :(

[Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 10-06-2009 21:44]

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34
wanneer wordt er tijd voor deel 3?

de config guides in dit topic kunnen mooi in de startpage :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Rainesh
-Leon- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:30:
[...]

MPC-HC 1.2.1081.0

Je moet eerst zorgen dat je je hele setup qua levels goed hebt staan, dus geen videolevels met pc levels gaan mixen, want dan gaat het al fout. input 16-235 en output 0-255 expand je je videolevels mee en dan gaat het ook fout.
Eigenlijk dus je output van je videokaart op Limited RGB zetten en dan met een externe speler die output op 16-235 ook laten staan zodat er geen beeldbewerkingen plaats vinden. Dan moet je je contrast / brightness goed instellen en als dat allemaal goed is kunnen we verder kijken hoe het IN mediaportal gaat.

** EDIT **

Iemand trouwens al HD TV (Ziggo Eurosport HD bijvoorbeeld) werkend met de MPC Video Codec? Ik krijg alleen maar beeld met de PDVD9 H.264 codec :(
Ok het probleem in MPC-HC heb ik (denk ik) opgelost. Ik heb gewoon EVR custom gekozen + mijn hdmi output op RGB Limited. Vervolgens druk je rechtermuisknop op je screen en dan naar Render settings --> Presentation--> 10bit RGB klik je aan. Zo heb ik mooie diepe zwartwaardes met EVR aan in MPC-HC. Output range staat overigens op 16-235.

Echter krijg ik het niet voor melkaar om de zelfde imagequality in Mediaportal te krijgen! :( Heel irritant...

• Anoniem: 97551
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ondersteund mediaportal van zichzelf al FLAC files?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 23:51

HaTe

haat niet

Anoniem: 97551 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:03:
Ondersteund mediaportal van zichzelf al FLAC files?
Het is de vraag of jij codecs hebt die het ondersteunen :) MediaPortal heeft daar opzich niks mee te maken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Anoniem: 97551
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ooow ok. Die is gratis dus ik dacht misschien zit ie er al in en is mediaportal iets meer out of the box goed.
Vind het klote dat je voor MP zoveel extras moet installeren om het werkend te krijgen.

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 97551 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:05:
Ooow ok. Die is gratis dus ik dacht misschien zit ie er al in en is mediaportal iets meer out of the box goed.
Vind het klote dat je voor MP zoveel extras moet installeren om het werkend te krijgen.
Op die manier kan je het wel naar je eigen smaak aanpassen.

Ik moet deze week ook voor een kennis MediaPortal (etc) configureren, omdat hij het zelf te ingewikkeld vind.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Waar kun je aangeven dat de muiscursor (na een paar seconden) uit beeld moet verdwijnen als je een film/serie kijkt? Het is vrij irritant dat dat niet vanzelf gebeurt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:30:
[...]** EDIT **

Nope, zelfde probleem hier. Probleem is verder nog dat PDVD problemen heeft met mijn tv-series, bij video's gebruik ik dus verplicht wel MPC.

Ik denk overigens dat het hier aan gerelateerd is: 1080i-material-not-deinterlacing-under-1-0-1-0.

Eurosport HD is nl. 1080i.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Sherlock schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:56:
Waar kun je aangeven dat de muiscursor (na een paar seconden) uit beeld moet verdwijnen als je een film/serie kijkt? Het is vrij irritant dat dat niet vanzelf gebeurt!
Gebeurd hier wel. Je kan proberen een vinkje te zetten onder MP Config --> General --> Keep MediaPortal always on top.

• Rainesh
Kan iemand voor mij testen hoe de zwartwaardes zijn als je de volgende instellingen gebruikt:

- HDMI output op RGB Limited
- MPC-HC output op EVR Custom
- Renderingsettings in MPC-HC op 16-235 (rechtermuisknop op scnreen, en dan onderaan. Wel de meest recente build gebruiken)
- In Renderingsettings --> Presentation: 10bit RGB aan.

Als je dit allemaal instelt, is dit dan weer een level-expand of juist niet?

[Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 11-06-2009 10:32]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
Maar goed niemand kent dus het probleem dat Media portal blijft hangen na ongeveer 10 minuten als ik een dvd afspeel via een iso bestand en dit probleem niet heb als ik gewoon via video_ts een dvd speel?

Zal dus wel in daemon tools zitten denk ik dan.

Pfff wordt er langzamerhand wel een beetje moe van dat er altijd wel iets is met media portal. Is zo jammer want het doet ook een heleboel goed dingen.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:31:
Kan iemand voor mij testen hoe de zwartwaardes zijn als je de volgende instellingen gebruikt:

- HDMI output op RGB Limited
- MPC-HC output op EVR Custom
- Renderingsettings in MPC-HC op 16-235 (rechtermuisknop op scnreen, en dan onderaan. Wel de meest recente build gebruiken)
- In Renderingsettings --> Presentation: 10bit RGB aan.

Als je dit allemaal instelt, is dit dan weer een level-expand of juist niet?
Dat is geen level expand maar alleen kleurdiepte (volgens mij) en het verschil tussen 8, 10 en 12-bit RGB.
Operations schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:03:
Maar goed niemand kent dus het probleem dat Media portal blijft hangen na ongeveer 10 minuten als ik een dvd afspeel via een iso bestand en dit probleem niet heb als ik gewoon via video_ts een dvd speel?

Pfff wordt er langzamerhand wel een beetje moe van dat er altijd wel iets is met media portal. Is zo jammer want het doet ook een heleboel goed dingen.
Probleem hier niet bekend, en ligt volgens mij ook niet aan DaemonTools want ik speel hier ook BluRay's af (.ISO's) met Daemon Tools zonder problemen.
Misschien de combinatie van DVD Navigator & Video Codec die niet lekker loopt?

• Rainesh
@ Operations

bij mij ook geen enkel probleem met daemon tools. Dus wellicht misschien idd wat leon zegt, een combi van je dvd navigator en codec.

@ Leon

kun je dit voor mij uittesten en kijken wat voor beeldkwaliteit dit bij jou geeft? Door al die instellingen weet ik nu echt niet meer wat ik nou moet kiezen voor mijn films.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
-Leon- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:10:
[...]

Probleem hier niet bekend, en ligt volgens mij ook niet aan DaemonTools want ik speel hier ook BluRay's af (.ISO's) met Daemon Tools zonder problemen.
Misschien de combinatie van DVD Navigator & Video Codec die niet lekker loopt?
Lijkt me niet want dan zou toch ook de video's die gespeeld worden vanaf video_ts map daar last van moeten hebben. Maar zal even een andere codec en navigator instellen.

[Voor 5% gewijzigd door Operations op 11-06-2009 18:48]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:46:
@ Leon

kun je dit voor mij uittesten en kijken wat voor beeldkwaliteit dit bij jou geeft? Door al die instellingen weet ik nu echt niet meer wat ik nou moet kiezen voor mijn films.
Ga ik straks effe doen maar de laatste keer dat ik keek in MPC-HC kon ik die output niet veranderen en stond hij greyed-out op 0-255 :S wat dus niet goed is...
en er zijn ook zo verrekte veel van die versies van die codec en alles staat er in het russisch :(

Maar....
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je je videolevels gelijk houd (dus output ATI op limited RGB, input TV dan ook limited RGB) en dus niet gaan mixen tussen 16-235 output en dan bijv. input op 0-255 want dan ga je weer expanden. Dus:

1. Stel output ATI + input TV op 16-235
2. Ga met bijv. PowerDVD + een calibratie DVD / test DVD / THX Optimizer oid je contrast & brightness goed afstellen en als dat 1x goed staat overal vanaf blijven.

Daarna kan je binnen MediaPortal gaan spelen met de renderers en codecs om te kijken wat het beste beeld geeft. Vraag me trouwens af of die EVR renderer niet ergens instellingen heeft voor levels, maar in MP config kan ik daar niks over vinden :(
Operations schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:47:
Lijkt me niet want dan zou toch ook de video's die gespeeld worden vanaf video_ts map daar last van moeten hebben. Maar zal even een andere codec en navigator instellen.
Niet geschoten is altijd mis ;)

[Voor 49% gewijzigd door -Leon- op 11-06-2009 18:59]

• Rainesh
het stomme is dat ik geen input kan instellen op mn philips tv. Alleen helderheid/contrast/sharpness etc...maar voorderest niks op het gebied van colorspace/input etc.

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik ben dus bezig met een Mediacenter voor een kennis. Iemand anders had al Vista er op gezet en allerlei zooi wat bij de driver cd's zat. Daar zijn dus ook onnodige codecs mee gekomen helaas..
Nu kies ik ffdshow als codec voor Televisie, maar hij pakt 2 codecs! Eerst een willekeurige Mpeg2 decoder en daarna ffdshow. Als ik de eerste codec uitschakel, pakt hij gewoon een andere codec er voor in de plaats en ik behoud altijd 2 decoders :s
Hoe kan ik zorgen dat hij ALLEEN met ffdshow decodeerd?

Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:03:
het stomme is dat ik geen input kan instellen op mn philips tv. Alleen helderheid/contrast/sharpness etc...maar voorderest niks op het gebied van colorspace/input etc.
Da's inderdaad minder, maar dan denk ik dat je de aanname mag doen (aangezien het een TV is en geen (PC) monitor) dat hij op videolevels werkt.

Ik kan nergens een link vinden voor de SVN's van MPC-HC en heb dus ook nog geen versie gevonden waarbij ik de output kan veranderen. Stom eigenlijk dat hij in mijn .1081 versie aangeeft (greyed-out) dat hij output op 0-255 want dat zou niet goed zijn (terwijl zwart juist wel zwart is).

• Rainesh
-Leon- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:12:
[...]

Da's inderdaad minder, maar dan denk ik dat je de aanname mag doen (aangezien het een TV is en geen (PC) monitor) dat hij op videolevels werkt.

Ik kan nergens een link vinden voor de SVN's van MPC-HC en heb dus ook nog geen versie gevonden waarbij ik de output kan veranderen. Stom eigenlijk dat hij in mijn .1081 versie aangeeft (greyed-out) dat hij output op 0-255 want dat zou niet goed zijn (terwijl zwart juist wel zwart is).
Dit is de link voor de svn's van MPC-HC

http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/

Edit

dit is anders ook heel erg interessant...zometeen ff proberen

http://garmahis.com/tips/...advr-and-mpc-home-cinema/
En dit is de link voor de changelog http://www.xvidvideo.ru/content/view/7/17/

Ik gebruik de meest recente build en wanneer ik EVR custom kies dan kan ik de output veranderen.

Edit 2

lamaar, madvr ondersteunt geen dxva :(

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146228

Kwaliteit was wel ontzettend goed...

[Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 11-06-2009 21:47]

1. Stel output ATI + input TV op 16-235
2. Ga met bijv. PowerDVD + een calibratie DVD / test DVD / THX Optimizer oid je contrast & brightness goed afstellen en als dat 1x goed staat overal vanaf blijven.

Daarna kan je binnen MediaPortal gaan spelen met de renderers en codecs om te kijken wat het beste beeld geeft. Vraag me trouwens af of die EVR renderer niet ergens instellingen heeft voor levels, maar in MP config kan ik daar niks over vinden :(
mooie samenvatting !
Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:31:
Dit is de link voor de svn's van MPC-HC

http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/

Edit

dit is anders ook heel erg interessant...zometeen ff proberen

http://garmahis.com/tips/...advr-and-mpc-home-cinema/
En dit is de link voor de changelog http://www.xvidvideo.ru/content/view/7/17/

Ik gebruik de meest recente build en wanneer ik EVR custom kies dan kan ik de output veranderen.

Edit 2

lamaar, madvr ondersteunt geen dxva :(

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146228

Kwaliteit was wel ontzettend goed...
Tnx voor de link ;)

Wilde ook net naar madvr gaan kijken (en install het toch maar effe want ik HTPC gaat opnieuw installed worden na al dit ge#$)(*@#DI).

Als ik de laatste SVN van MPC-HC gebruik, output op 16-235 zet is het weer grijs ipv zwart :S ik snap er echt geen DROL van hoor wat er allemaal gebeurd in die software.....

Ben het wel effe zat nu, dus ga lekker terug naar VMR9 + PDVD9 codec (onder Vista + VMR9 pakt hij de MPC Video Decoder niet). Na de schone installatie maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.

• HaTe

HaTe

haat niet

Hoezo hebben jullie daar zo veel problemen mee :S
Ik installeer Vista, alle drivers, codecs en MediaPortal. Daarna zet ik alleen bij de videokaart instellingen op FULL RGB en dan heb ik echt mooie zwart-waardes! Verder doe ik er niks aan.

Anoniem: 248726

wat is het voordeel van MPC-HC gebruiken?
HaTe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:09:
Hoezo hebben jullie daar zo veel problemen mee :S
Ik installeer Vista, alle drivers, codecs en MediaPortal. Daarna zet ik alleen bij de videokaart instellingen op FULL RGB en dan heb ik echt mooie zwart-waardes! Verder doe ik er niks aan.
ATI of Nvidia??
En voor het oog misschien goede zwartwaardes, maar benieuwd hoe het uitpakt als je het goed test met bijv. een calibratie DVD want als je full RGB output terwijl je bron videolevels heeft, kan je never ze nooit niet goede zwartwaardes krijgen aangezien je expand, maar goed... ;)
Anoniem: 248726 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:11:
wat is het voordeel van MPC-HC gebruiken?
MPC-HC is gratis en ondersteund DXVA, vandaar dat het stand-alone filter in MP geintegreerd is.

Ik zou morgen haast een goedkoop Nvidia kaartje halen om te kijken of die EVR problemen er ook met Nvidia zijn (dan kan ATI iig uitgesloten worden)....

@Rainesh: Ik zag niet veel verschil overigens met madVR maar als dat er wel degelijk was geweest dan had DXVA in de prullenbak gemogen van mij ;)
Heb liever 50% load en perfect beeld dan 10% load en geen goed beeld. 8)7

En nu met VMR9 verder naar Moonraker loeren

[Voor 37% gewijzigd door -Leon- op 11-06-2009 22:17]

• Rainesh
Ik ga binnenkort een nieuwe cpu en hd kopen en dan mn 2e htpc opnieuw installen. Maybe W7 erop knallen...moet ff kijken. Maar ik hoop dat dan alles helemaal perfect gaat werken en ook stuk sneller wordt...want mn htpc is best traag geworden na al dit gekloot :'(

Anoniem: 248726

-Leon- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:13:

[...]

MPC-HC is gratis en ondersteund DXVA, vandaar dat het stand-alone filter in MP geintegreerd is.

Ik zou morgen haast een goedkoop Nvidia kaartje halen om te kijken of die EVR problemen er ook met Nvidia zijn (dan kan ATI iig uitgesloten worden)....
Maar MPV doet het toch ook goed in mediaportal? En wat is het voordeel van EVR? Heb het nu aan staan om te kijken of ik wat merk.

• HaTe

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:13:
[...]

ATI of Nvidia??
En voor het oog misschien goede zwartwaardes, maar benieuwd hoe het uitpakt als je het goed test met bijv. een calibratie DVD want als je full RGB output terwijl je bron videolevels heeft, kan je never ze nooit niet goede zwartwaardes krijgen aangezien je expand, maar goed... ;)
ATi en Nvidia.
Dan is het voor het oog, maar als ik het op Full RGB zet, wordt zwart ECHT mooi zwart en de kleuren 'voller'.

Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:17:
Ik ga binnenkort een nieuwe cpu en hd kopen en dan mn 2e htpc opnieuw installen. Maybe W7 erop knallen...moet ff kijken. Maar ik hoop dat dan alles helemaal perfect gaat werken en ook stuk sneller wordt...want mn htpc is best traag geworden na al dit gekloot :'(
Tip: Installeer je OS + alle benodigde drivers zodat je een goede basis hebt voor MediaPortal en draai dan een image met bijvoorbeeld Acronis.
Daarna install je MP en zet je alles goed. Werkt het perfect? --> Draai je een 2e image :)

Gaat het niet meer goed? MP Image terugzetten.
Is er een nieuwe MP release? OS Image terugzetten en MP opnieuw installen

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 10:57
Welke image makers kan je gebruiken om je c-partitie te imagen naar je d-partitie ? Huidige bekende kunnen alleen maar naar andere disk imagen. En ik heb geen 2-e disk.

• roma0803
Operations schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:03:

Ik ken het probleem wel met het afspelen van een fysieke DVD. Hierbij wil het beeld na een aantal minuten blijven hangen. Audio gaat gewoon door en in mijn display loopt de tijd ook gewoon door. De DVD lijkt dus gewoon af te spelen, alleen is het beeld in MP bevroren.

MediaPortal is inderdaad grandioos buggy. Heb je het één in orde, dan is er wel weer iets anders.Zeker in combinatie met TV Server kan het op zijn tijd zeer instabiel zijn en is het afwachten of alles gaat werken op het moment dat je je HTPC uit standby haalt.
Daar tegenover staat erg veel heel mooie eye-candy en veel functionaliteiten die je bij geen enkel Mediacenter pakket terugvindt. Voor mij is dat de reden dat ik (nog) geduld heb met MediaPortal, en de hoop dat de volgende build stabieler is. Want al dat moois vindt je ook niet terug in Windows 7 MC...

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nu ondersteund mediaportal ook een behoorlijk scala aan apparatuur. Met de ene TV kaart kan het beter werken dan de ander. Bij mij is mediaportal erg stabiel eigenlijk en is het alleen de TV Service die nog wel eens problemen geeft..dat ligt eerder aan me Hauppauge drivers dan aan tv server..

-Leon- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:22:
[...]

Tip: Installeer je OS + alle benodigde drivers zodat je een goede basis hebt voor MediaPortal en draai dan een image met bijvoorbeeld Acronis.
Daarna install je MP en zet je alles goed. Werkt het perfect? --> Draai je een 2e image :)

Gaat het niet meer goed? MP Image terugzetten.
Is er een nieuwe MP release? OS Image terugzetten en MP opnieuw installen
Dat is wel een goede tip!
Ik heb Pre-RC W7 en ook enorm veel geprutst en moet sowieso re-installen.
carpetburn schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:34:
Welke image makers kan je gebruiken om je c-partitie te imagen naar je d-partitie ? Huidige bekende kunnen alleen maar naar andere disk imagen. En ik heb geen 2-e disk.
Ik gebruik Acronis True Image Home. Daarmee kan je zelfs discs mee clonen.
Heb laatst een schone install gedaan en ook mijn partities anders ingericht (160GB schijf vervangen door 750GB en daar 2 nieuwe partities op gezet) en daarop zonder problemen de image van de 160GB schijf op gezet. :)

[Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 12-06-2009 18:29]

Hey,

deze post gaat over embedde subtitles in MKV containers. Ik slaag er namelijk niet in om ze te bekijken; enkel SRT bestanden. Weet iemand de correcte instelling om ingebedde subs van MKV's te zien? Ik heb de MPC subtitle engine..

• HaTe

HaTe

haat niet

Weet iemand hoe het komt, dat als ik MediaPortal afsluit, iMON ook afsluit?
De kast die gebruikt wordt is een Thermaltake D101 met afstandsbediening en dat wordt allemaal aangestuurd door die iMON software.
Volgens mij heeft het te maken met de MiniDisplay plugin..

//problem solved! Geen idee hoe, maar het gebeurd niet meer :D

[Voor 11% gewijzigd door HaTe op 12-06-2009 21:23]

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27
Ik krijg de laatste tijd mijn configuration.exe niet gestart.
zodra hij klaar is met laden sluit hij automatisch weer af.

De logs geven ook geen error's alleen dat ik de firedtv.dll ofzo niet heb. maar dat is logisch want ik heb geen firedtv remote

Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken.
Op de mediaportal forums kan ik niks vinden wat op mijn problemen lijkt.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:12
Er zijn toch meer mensen hier die mc2xml.exe gebruiken om hun gids te updaten? Ik heb namelijk vanaf vandaag geen nieuwe info in mijn tv-guide voor Ned 1,2,3 en op de andere zenders zijn ook niet veel dagen meer over. Hij update nog wel maar er komt geen nieuwe data meer bij :( :(

• Rainesh
Stien schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:54:
Ik krijg de laatste tijd mijn configuration.exe niet gestart.
zodra hij klaar is met laden sluit hij automatisch weer af.

De logs geven ook geen error's alleen dat ik de firedtv.dll ofzo niet heb. maar dat is logisch want ik heb geen firedtv remote

Iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken.
Op de mediaportal forums kan ik niks vinden wat op mijn problemen lijkt.
Lijkt mij dat je een nieuwe install nodig hebt.

@ Justchill

Ik heb er geen problemen mee...embedded subtitles pakt de MPC-HC subtitle engine zonder problemen. Rechter muisknop in je screen van je film en dan subtitles? Pakt ie dat niet?

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
D-e-n schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:47:
Er zijn toch meer mensen hier die mc2xml.exe gebruiken om hun gids te updaten? Ik heb namelijk vanaf vandaag geen nieuwe info in mijn tv-guide voor Ned 1,2,3 en op de andere zenders zijn ook niet veel dagen meer over. Hij update nog wel maar er komt geen nieuwe data meer bij :( :(
Gaat bij mij inderdaad ook niet goed meer. Zelfde probleem, hij draait wel maar er komt niets meer bij :?

Update: Ik heb mc2xml even met de hand gedraaid en het xml file bekeken. Er gaat denk ik iets verkeerd met datums of zo. Van Ned1,2,3 staan de afgelopen 3 dagen er in en niet de toekomstige dagen. Als mc2xml of microsoft zich in de datum vergist en als begindatum 3 dagen geleden neemt dan gaat het dus mis met alle zenders waar voor minder dan 3 dagen data wordt geleverd. Laat nou net van deze nederlandse publieke zenders normaal inderdaad maar 3 dagen beschikbaar zijn. |:( . Laten we hopen dat het zichzelf snel oplost.

[Voor 34% gewijzigd door synthdood op 13-06-2009 09:26]

• D-e-n
synthdood schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 08:53:
[...]

Gaat bij mij inderdaad ook niet goed meer. Zelfde probleem, hij draait wel maar er komt niets meer bij :?

Update: Ik heb mc2xml even met de hand gedraaid en het xml file bekeken. Er gaat denk ik iets verkeerd met datums of zo. Van Ned1,2,3 staan de afgelopen 3 dagen er in en niet de toekomstige dagen. Als mc2xml of microsoft zich in de datum vergist en als begindatum 3 dagen geleden neemt dan gaat het dus mis met alle zenders waar voor minder dan 3 dagen data wordt geleverd. Laat nou net van deze nederlandse publieke zenders normaal inderdaad maar 3 dagen beschikbaar zijn. |:( . Laten we hopen dat het zichzelf snel oplost.
Dan zouden de Windows mediacenter gebruikers er ook last van moeten hebben?
De programma's zijn overigens wel goed. Op vrijdagavond was in de gids het laatste programma op Ned. 1 die Unicef-actie.

[Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 13-06-2009 11:03]

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
D-e-n schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Dan zouden de Windows mediacenter gebruikers er ook last van moeten hebben?
De programma's zijn overigens wel goed. Op vrijdagavond was in de gids het laatste programma op Ned. 1 die Unicef-actie.
Ik vermoed dat die er ook last van zullen hebben (als het probleem bij de microsoft epg provider zit tenminste)

Het zou natuurlijk ook kunnen dat mc2xml een verkeerde begindatum gebruikt bij het ophalen van de data, maar ja hoe controleren we dat? Weet iemand uberhaupt of die Microsoft epg data ergens is te bekijken. Is dat een site waar je xml kan downloaden, of is er een site waar je handmatig naar de programmagegeven kan kijken?

Er worden programma's uit het verleden worden opgehaald. Die kloppen op zich wel, maar ja, het verleden hebben we niet veel aan. Sterker nog MP laat niet eens toe om in de guide terug te kijken (zou soms wel handig zijn).

• D-e-n
synthdood schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:56:
[...]
Ik vermoed dat die er ook last van zullen hebben (als het probleem bij de microsoft epg provider zit tenminste)
Ik heb op het forum van De Groene Knop de vraag gesteld of meer mensen geen Ned 1-2-3 hebben en daar was er in ieder geval één iemand die dat probleem ook heeft.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik gebruik MediaPortal ook al een tijdje, echter had ik nog een aantal dingen voor de startpost:

- Als je Windows XP gebruikt met SP3, crasht de TV-Server bij het zoeken naar kanalen. Dat is een bekende bug, waar hier een oplossing voor te vinden is.
- We zitten ondertussen aan 160 pagina's, wordt het niet eens tijd voor een nieuw deeltje ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02 19:18
is het iemand gelukt om de i(more) button werkend te krijgen op de mce remote i.c.m. een antec fusion kast(vfd zilver) met de imon software? ik krijg het niet voor elkaar! ik heb de mediaportal.imo file geinstaleerd en heb bijna alle buttons werkend, alleen de i en de back button krijg ik niet gemapt... iemand een oplossing? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ja_daaag schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:09:
is het iemand gelukt om de i(more) button werkend te krijgen op de mce remote i.c.m. een antec fusion kast(vfd zilver) met de imon software? ik krijg het niet voor elkaar! ik heb de mediaportal.imo file geinstaleerd en heb bijna alle buttons werkend, alleen de i en de back button krijg ik niet gemapt... iemand een oplossing? :?
Toevallig ben ik hier vandaag ook mee bezig geweest :) ook met iMON software (waar ik paar post boven nog een vraag over stelde)

Je kan bij de MP configurator keys remappen:
General > Keys and Sounds.
Daar kan je dus bepaalde acties toevoegen en wijzigen. Dus als je de actie selecteerd die je wilt hebben, kan je bij Key gewoon op de knop van je afstandsbediening drukken die de functie moet hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
HaTe schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:01:
[...]

Toevallig ben ik hier vandaag ook mee bezig geweest :) ook met iMON software (waar ik paar post boven nog een vraag over stelde)

Je kan bij de MP configurator keys remappen:
General > Keys and Sounds.
Daar kan je dus bepaalde acties toevoegen en wijzigen. Dus als je de actie selecteerd die je wilt hebben, kan je bij Key gewoon op de knop van je afstandsbediening drukken die de functie moet hebben :)
Waar kun je de mediaportal.imo vinden? Ik heb de back button in Imon software zelf geprogrammeerd door esc key toe te wijzen aan de back-knop. Werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ja_daaag
Rainesh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 04:09:
[...]

Waar kun je de mediaportal.imo vinden? Ik heb de back button in Imon software zelf geprogrammeerd door esc key toe te wijzen aan de back-knop. Werkt prima.
ik kan hem wel mailen naar je als je wilt....
bedankt voor jullie reacties, ik ga er zo eens mee aan de slag ;)

edit: die backbutton zal me waarschijnlijk wel lukken, de i button is de rechtermuisknop op je toetsenbord, en die kan ik niet toewijzen in imon.... maar ik ga er nog eens voor zitten....

edit2: ik ben eruit! in imon manager/instellingen/windowsopdrachten zit dus een tabje muisopdracht, rechtermuis aan i button koppelen en voila :P
sochtends(lees nuchterder) heb je er toch een heel andere kijk op ;)

heb nu alleen weer dat geluid niet synchroon loopt met beeld icm dxva en subs. heb er hier ergens wat over gelezen maar kan het niet meer terugvinden. iemand een link of oplossing?

heb trouwens ook nog steeds niet wmvHD aan de praat(geluid wel), gister nieuwe xp en mediaportal install gedaan :(

[Voor 49% gewijzigd door ja_daaag op 14-06-2009 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
ja_daaag schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:04:
[...]

ik kan hem wel mailen naar je als je wilt....
bedankt voor jullie reacties, ik ga er zo eens mee aan de slag ;)

edit: die backbutton zal me waarschijnlijk wel lukken, de i button is de rechtermuisknop op je toetsenbord, en die kan ik niet toewijzen in imon.... maar ik ga er nog eens voor zitten....

edit2: ik ben eruit! in imon manager/instellingen/windowsopdrachten zit dus een tabje muisopdracht, rechtermuis aan i button koppelen en voila :P
sochtends(lees nuchterder) heb je er toch een heel andere kijk op ;)

heb nu alleen weer dat geluid niet synchroon loopt met beeld icm dxva en subs. heb er hier ergens wat over gelezen maar kan het niet meer terugvinden. iemand een link of oplossing?

heb trouwens ook nog steeds niet wmvHD aan de praat(geluid wel), gister nieuwe xp en mediaportal install gedaan :(
Heb je refreshratechanger aan? zo ja maak die uit en stel je beeldscherm refresh in op 60hz.

Als je het zou kunnen mailen zou ik het heel tof vinden! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ja_daaag
@ rainesh:
gemaild....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:30:
Ik gebruik MediaPortal ook al een tijdje, echter had ik nog een aantal dingen voor de startpost:

- Als je Windows XP gebruikt met SP3, crasht de TV-Server bij het zoeken naar kanalen. Dat is een bekende bug, waar hier een oplossing voor te vinden is.
Ik wilde je al een zoen geven, maar zelfs na deze patch blijft hij crashen als ik wil zoeken naar kanalen..

heb mijn Asus PE6100 ingeruild, ook de tweede kaart had geluidsporbelemn na het wisselen van kanaal. Heb nu een tweedehands Leadtek WinFast kaart erin zitten, maar daar heeft MP moeite mee geloof ik. WinTV PVR doet het wel prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2018
D-e-n schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:17:
[...]

Ik heb op het forum van De Groene Knop de vraag gesteld of meer mensen geen Ned 1-2-3 hebben en daar was er in ieder geval één iemand die dat probleem ook heeft.
Zelfde probleem hierzo

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nou, lekker dan... Schone install van MediaPortal en het "zwart = grijs" probleem met EVR is er nog net zo hard.

Daarnaast een ander irritant ding: Zodra ik op stop druk tijdens het kijken van een serie/film/tv dan minimaliseerd MP het scherm heel even om vervolgens weer fullscreen te komen.
Iemand anders die dit probleem herkent en er een oplossing voor weet? 't is super irritant... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:50:
Nou, lekker dan... Schone install van MediaPortal en het "zwart = grijs" probleem met EVR is er nog net zo hard.

Daarnaast een ander irritant ding: Zodra ik op stop druk tijdens het kijken van een serie/film/tv dan minimaliseerd MP het scherm heel even om vervolgens weer fullscreen te komen.
Iemand anders die dit probleem herkent en er een oplossing voor weet? 't is super irritant... :(
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen. EVR zwart = grijs was volgens mij bij MP 1.0.0 versie niet aanwezig, dus wellicht dat je een oude versie van MP kan proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:16:
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen. EVR zwart = grijs was volgens mij bij MP 1.0.0 versie niet aanwezig, dus wellicht dat je een oude versie van MP kan proberen.
Blijkbaar komt het minimalizeren van het venster door VMR9 icm Vista :@
Daar word ik dus helemaal niet vrolijk van nu...

En uiteraard ga ik niet mijn MP installatie op 1.0 terugzetten want dan mis ik behoorlijk wat updates/bugfixes and plugin updates. Ik wil gewoon zwart zien met de interne speler, laat ze die renderer maar nakijken 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ja_daaag
nou het gaat weer lekker hier. nou is mijn stemgeluid weer heel erg zacht, heb ac3 filter erop maar niks lijkt daarmee wat uit te maken. ffdshow geeft hetzelfde. iemand dit probleem ook gehad?(en opgelost?) :/

Acties:
  • 0Henk 'm!
ja_daaag schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:38:
nou het gaat weer lekker hier. nou is mijn stemgeluid weer heel erg zacht, heb ac3 filter erop maar niks lijkt daarmee wat uit te maken. ffdshow geeft hetzelfde. iemand dit probleem ook gehad?(en opgelost?) :/
Ik had er wel altijd last van dat de geluidsfragmenten veel harder waren dan de stem. Weet niet of dat door AC3filter kwam, maar had daarin wel Voice omhoog geschroefd. Vandaag nieuwe install gedaan en AC3filter er eens afgelaten aangezien MPC - MPA Decoder dat ook prima kan en weet dus nog niet of het probleem opgelost is. Je zou het eens met de MPC - MPA Audio Decoder kunnen proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 306125

Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:30:

- We zitten ondertussen aan 160 pagina's, wordt het niet eens tijd voor een nieuw deeltje ?
Hoi ik ben nieuw.

Ik heb de update gedraaid zoals beschreven, maar hij klapt er nog steeds uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,
Ik probeer de tv-guide in MediaPortal werkend te krijgen.
Ik heb enkele guids gevonden hier in diversie topics over MediaPortal, maar toch lukt het me niet...
Ik heb een analoge tv kaart, waar ik de zenders al heb ingesteld. en ze al te bekijken zijn dus.
an
Ik volg nu deze handleiding:
Emphyrio in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Het eerste probleem is al,
"C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv" : Deze directory heb ik niet. Maar kan ik natuurlijk gewoon aanmaken.

Als ik dan in de plugin, de directory selecteer waar het gegenereerde bestand staat. Dan krijg ik de melding dat er een bestand mist. en volgens mij is dat xmltv.dtd. Dit heb ik opgelost, door het bestand te downloaden waar ook de tvgids data vandaan komt. namelijk http://xmltv.assies.info/

Daarna klik ik op "Import" en staat er:
"Total channels imported 103"
"Total programs imported 0"
"Import status tvguide.xml: No programs found"

Als ik daarna naar het tweede tabblad ga, "Mappings", en op "load/refresh" klik, dan komen netjes mijn zenders tevoorschijn, met het bijbehorende kanaal uit het gegenereerde bestand. Ook een mooi groen kleurtje erachter (Exact match). Maar het vinkje bij "Visible in Guide" staat uit...Watik ook klik, ik krijg dat vinkje niet aan :(

Iemand een oplossing voor mijn probleem? Zit er al de hele avond mee te kloten! Windows Media Center werkt wat dat betreft toch een stuk makkelijker, maar je kan er zo weinig mee dan he....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ja_daaag
-Leon- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Ik had er wel altijd last van dat de geluidsfragmenten veel harder waren dan de stem. Weet niet of dat door AC3filter kwam, maar had daarin wel Voice omhoog geschroefd. Vandaag nieuwe install gedaan en AC3filter er eens afgelaten aangezien MPC - MPA Decoder dat ook prima kan en weet dus nog niet of het probleem opgelost is. Je zou het eens met de MPC - MPA Audio Decoder kunnen proberen.
heb idd in ac3filter met de voiceknop lopen spelen maar lijkt geen effect te hebben. ik gooi dat graphedit er overheen en als dat geen rare dingen laat zien dan pleur ik de hele bende eraf en zal dan maar weer iets van klitecodecpack doen ofzo...
heb nou al zoveel configs geprobeerd maar ze hebben allemaal wel wat lijkt het. je zou bijna weer naar mce teruggaan 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 09:02
Wat is nou een mooie breedbeeld skin die up to date is? Ik krijg bij elke skin bijna dat hij outdated is, of gekke dingen als ik mijn muis beweeg.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 136766

SuperSpoof schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:24:
Wat is nou een mooie breedbeeld skin die up to date is? Ik krijg bij elke skin bijna dat hij outdated is, of gekke dingen als ik mijn muis beweeg.
Monochrome d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 15:44
Sommige skins zijn niet bijgewerkt omdat ze probleemloos werken in de nieuwste versie van MediaPortal. Gewoon een kwestie van even in de code duiken en het versienummer aanpassen. Dan krijg je de melding van een incorrecte versie niet meer. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 13:01

lampie1979

Hoepla!

Mediastream

StreamedMP

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• B-Force
  • Laatst online: 26-05 17:06
En X-Factor ook natuurlijk!: )

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 09:02
Dadona schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:39:
Sommige skins zijn niet bijgewerkt omdat ze probleemloos werken in de nieuwste versie van MediaPortal. Gewoon een kwestie van even in de code duiken en het versienummer aanpassen. Dan krijg je de melding van een incorrecte versie niet meer. :)
Ah, ga ik vanavond even zoeken naar het juiste bestandje en code. De rest ook bedankt voor de tips!

[Voor 12% gewijzigd door SuperSpoof op 15-06-2009 09:15]

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee