Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Het Mediaportal team heeft vandaag een Hauppauge WinTV-CI module besteld om de support daarvoor te verbeteren :) * curry684 doet dansje :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:25:
Ik zit momenteel nog op 1.0.0.0 maar denk dat ik toch maar moet updaten naar 1.0.2.
Iemand tips voor hoe ik dat het beste aan kan pakken?
Voor de zekerheid een backup maken van je MediaPortal mapjes en dan gewoon de patch draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste tweakers.
Ten eerste wat een top toppic!!!!!! _/-\o_
Ik ben toch weer begonnen na 2 jaar om mp te instaleren op mijn htpc.
Maar ik loop toch weer tegen wat probleempjes aan(jammer genoeg) :? .
Misschien dat jullie mij op weg willen helpen?

· Wat is de beste manier om mijn setup box (humax) van ziggo te koppelen aan mp? En dit in te stellen(ik maak gebruik van een Hauppage 150 en 500)? Ik vind het beeld nogal slecht in vergelijken met rechtstreeks.(beet je minder vindt ik niet erg maar nu is het nogal fuzzy)
· Hoe kun je(makkelijk) instellen je setup box aansturen?
· Hoe krijg ik mijn harmony 885 lekker aan de praat?

Ik ben nu al een week aan het rommelen maar kom niet echt uit.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
despijker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:28:
[...]
Heb Power DVD 7, 8 en 9 geprobeerd, CoreAVC en Arcsoft. Arcsoft is tot nog toe de enige die het HD beeld van een voetbalwedstrijd van IDTV HD goed weergeeft. Echter die bijt andere codecs en krijg ik ook problemen met m'n SD kanalen.
Heb helaas niet de mogelijkheid om een andere HD ontvanger te gebruiken, heb een SD topfield :+
Heeft iemand dit echt goed? Zo ja, hoor ik dat graag _/-\o_
OK, ik heb zelf digitale tv van Ziggo en heb een FloppyDTV + CAM in mijn HTPC en geen abbo op het HD pakket maar wel Eurosport HD in mijn pakket zitten dus dat eens even bekeken voor je, en zie hieronder het resultaat:
(En ja, fullscreen is het beeld echt strak) ;)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2afn1vq.jpg

Hij pakt hier dus netjes de Cyberlink H.264 (PDVD9) codec. Als je die niet kan vinden binnen MediaPortal probeer hem dan even te installeren op de manier die ik hier heb beschreven.

Ik heb mijn codecs als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fmm5c8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2q1iftd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/24gq6n4.jpg

Enige codecs die ik dus installed heb zijn Cyberlink H.264 codec voor HD (en BluRay + .mkv's met DXVA), PDVD9 voor MPEG-2 en AC3filter voor het geluid. Als je geen PowerDVD9 hebt dan zou je als alternatief voor de MPEG-2 codec ook de standaard "Microsoft MPEG-2 Video Decoder" kunnen gebruiken die al in MP zit.

Je geeft ook aan dat het alleen de bal is, en met name op IDTV HD. Misschien moet je het eens met een andere zender of bron testen, want het kan natuurlijk heel goed aan de bron liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door -Leon- op 03-06-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpfan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:17:
· Wat is de beste manier om mijn setup box (humax) van ziggo te koppelen aan mp? En dit in te stellen(ik maak gebruik van een Hauppage 150 en 500)? Ik vind het beeld nogal slecht in vergelijken met rechtstreeks.(beet je minder vindt ik niet erg maar nu is het nogal fuzzy)
Ik vraag me af of dat mogelijk is, kan je hier zo geen antwoord op geven, heb er geen ervaring mee.
· Hoe kun je(makkelijk) instellen je setup box aansturen?
Die vraag mis ik effe ;)
· Hoe krijg ik mijn harmony 885 lekker aan de praat?
In MP config zet je (onder Remote zo uit mijn hoofd) een vinkje bij MCE Remote. Als je een receiver in je HTPC hebt zitten zou dat gewoon moeten werken (Gebruik dezelfde ab)
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:57:
Hoi, Ik heb zojuist streamedMP en mediaportal geupdate naar 1.02 alles naar de laatste versie. Na wat instelling juist te hebben gezet heb ik het volgende probleem. Als ik een dvd kijk en ik stop deze en ga terug naar het menu dan blijft de 'video overlay' als het ware staan zonder beeld. Dus waar de film stond krijg ik een zwart vlak wat over het beeld van mediaportal heen zit en kan ik dus niks meer bedienen of zien. Ook doen nu alleen dvd vob files of iso's het. Als ik een mkv divx, xvid of iets anders speel krijg ik de melding. Unable to play en dan de filename. Iemand een oplossing?
Klinkt als een codec conflict. MediaPortal zou moeten aangeven als je een codec mist, maar dat doet ie blijkbaar niet. Probeer eens met Graphedt te kijken welke codecs die gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door -Leon- op 03-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
met aansturen van de setup bedoel ik het in combinatie met je ab.via ir blaster of zo?

Alvast bedankt
:D
-Leon- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Ik vraag me af of dat mogelijk is, kan je hier zo geen antwoord op geven, heb er geen ervaring mee.

[...]

Die vraag mis ik effe ;)

[...]

In MP config zet je (onder Remote zo uit mijn hoofd) een vinkje bij MCE Remote. Als je een receiver in je HTPC hebt zitten zou dat gewoon moeten werken (Gebruik dezelfde ab)

[...]

Klinkt als een codec conflict. MediaPortal zou moeten aangeven als je een codec mist, maar dat doet ie blijkbaar niet. Probeer eens met Graphedt te kijken welke codecs die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:17:

Wat is de beste manier om mijn setup box (humax) van ziggo te koppelen aan mp? En dit in te stellen(ik maak gebruik van een Hauppage 150 en 500)? Ik vind het beeld nogal slecht in vergelijken met rechtstreeks.
Ik neem aan dat je je digitale kanalen wil gebruiken?
Wat voor bekabeling gebruik je tussen de STB (Niet SUB :P) en de PVR 150 / PVR 500 ?

Enige goede optie op de 150/500's is de S-Video aansluiting. De composiet aansluiting is inderdaad vrij beroerd.

Ik gebruik zelf een Hauppauge HD PVR tussen de Humax en de HTPC met component aansluiting. Heb je wat cash vrij dan is dat op zich ook aan te raden. (Let wel.. IR Blasters van hauppauge in een multi-card setup werkt niet).

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[/quote]

Hoe kan ik dat oplossen dan? Hij weet wel welke die moet gebruiken want hij zegt bij een avi divx of xvid en bij een mkv - mkv. Probleem met het zwarte scherm heeft niet met codecs te maken denk ik. Ik zit in een multi screen setup en als ik hem zonder screen selector op mijn primaire beeldscherm laat draaien heb ik dit probleem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Ik probeer het inderdaad via de component ingang met scart naar tulp :| wat voor kabel zou je dan aanraden? Hoe krijg je hem dan van de humax naar s-video? Ik heb ook nog een samsung p850 staan die heeft ook alleen scart en composiet wat zou je aanraden?(humax of samsung)
Qua ab heb ik zowel het usb boxje van MCE en hauppage staan ook hier graag je advies _/-\o_
even terugkomend op het instellen van de setupbox in mp maakt niet uit welke, moet ik dit per kanaal instellen? of kun je dit via die tv server of zoiets instellen.
Thanxs
Max|Burn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:42:
[...]

Ik neem aan dat je je digitale kanalen wil gebruiken?
Wat voor bekabeling gebruik je tussen de STB (Niet SUB :P) en de PVR 150 / PVR 500 ?

Enige goede optie op de 150/500's is de S-Video aansluiting. De composiet aansluiting is inderdaad vrij beroerd.

Ik gebruik zelf een Hauppauge HD PVR tussen de Humax en de HTPC met component aansluiting. Heb je wat cash vrij dan is dat op zich ook aan te raden. (Let wel.. IR Blasters van hauppauge in een multi-card setup werkt niet).

[ Voor 16% gewijzigd door mpfan op 03-06-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Ter info:
Htpc bestaande uit:
silverstone lc17
Asus m2a-vm hdmi
AMD Athlon 64 X2 4600+
ninja mini cpu cooling
2x nexus pwm case fan
360 gb samsung spinpoint(helaas)
4gb intern
windows vista home premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja je moet al gauw gaan denken aan RGB SCART->S-VHS of iets dergelijks. Punt is dat de 3xRCA ingang op de Hauppauge's composiet (niet component) aansluitingen zijn en gewoon erg slecht zijn. Zowel de coax aansluitingen als S-video geven beter beeld.

Wat bedoel je met usb kastje? Bedoel je daarmee je infrarood ontvanger ?
Er zijn eigenlijk maar twee manieren icm een STB om je kanalen te schakelen.

1: Je configureert in mediaportal 1 kanaal, deze hangt aan je S-Video danwel RCA aansluitingen
Kanalen wisselen blijf je doen met je Humax AB. Vervelend maar makkelijk. Onbruikbaar als je opnames inplant.

of..nogal wat werk maar wel de voorkeur..

2.1: Je leert je PC de IR codes aan van je Humax AB. Hierbij heb je dus ook een IR ontvanger nodig. Dit kan in TVServer met o.a. IR Suite. (Welke plugins je nodig hebt hangt ook af van je gebruikte oplossing! Hauppauge blaster, MCE? USBUIRT etc?).

2.2: Vervolgens stel je (Ook b.v. weer in IR Suite). alle digitale kanalen in, hier hang je de geleerde IR codes uit 2.1 aan i.c.m Macro's (Dus b.v. Eurosport HD is knop 6 + knop 4)

2.3. Je hebt daarna dus ook een IR Blaster nodig. Dit kastje verstuurt de IR codes van je TVServer door naar je Humax, zodat het kanaal gewisseld wordt.

Eventueel zijn er misschien nog wat creatieve oplossingen te bedenken met de logitech harmony maar met name punt 2 is de mooiste optie. (Op nog een optie na, geen STB gebruiken maar b.v. FireDTV/FloppyDTV :) )

[ Voor 74% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Max|Burn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:36:
Tja je moet al gauw gaan denken aan RGB SCART->S-VHS of iets dergelijks. Punt is dat de 3xRCA ingang op de Hauppauge's composiet (niet component) aansluitingen zijn en gewoon erg slecht zijn. Zowel de coax aansluitingen als S-video geven beter beeld.
Dus als ik het goed begrijp heeft je stb eigenlijk geen meerwaarde, tenzij je voor de veel te dure interne oplossing gaat?(waar niet van duidelijk is dat dit blijvend ondersteund word door ziggo :( )
Of valt er wel degelijk goede kwaliteit te halen met de hauppage kaarten.
Ik begrijp alleen niet wat jullie bedoelen met het vrij hebben van cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alhoewel ik niet geloof dat men het helemaal dicht gaat zetten komen er denk ik wel beperkingen op gebruik van CI (non+) kastjes zoals de Fire/Floppy DTV's. Denk dan aan b.v. gedwongen alleen 576i beeldkwaliteit, het blokkeren van sommige HD kanalen, etc.

Ik heb na veel twijfelen toch gekozen voor een analog hole oplossing. Ik heb dus een Ziggo Decoder aan een HD PVR hangen via een analoge weg. Dit blijft ook met beperkingen werken. In het ergste geval blokkeert men ook de component poorten, maar dan zijn er altijd nog HDMI->Component strippers zoals de HDFury2.

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:51:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft je stb eigenlijk geen meerwaarde, tenzij je voor de veel te dure interne oplossing gaat?(waar niet van duidelijk is dat dit blijvend ondersteund word door ziggo :( )
Of valt er wel degelijk goede kwaliteit te halen met de hauppage kaarten.
Ik begrijp alleen niet wat jullie bedoelen met het vrij hebben van cache?
Zonder STB zal je sowieso geen digitale kanalen kunnen zien. Ik heb zelf wel een PVR-500 maar gebruik die alleen voor de analoge kanalen (COAX) en de HD PVR voor de digitale kanalen. (Component). Toch denk ik dat digitaal + PVR150/500 i.c.m. S-Video een beter beeld moet geven dan je huidige oplossing met de RCA ingangen, echter weet ik dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Wel ik heb het geprobeerd via een scart naar tulp goldplated en de video tulp in een goldplated verloop stukje naar s-video ik heb inderdaad het idee dat dit veel beter kan zijn ik heb er alleen een vreselijke visgraat motief storing door heen lopen enig idee?
Max|Burn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:58:
[...]

Zonder STB zal je sowieso geen digitale kanalen kunnen zien. Ik heb zelf wel een PVR-500 maar gebruik die alleen voor de analoge kanalen (COAX) en de HD PVR voor de digitale kanalen. (Component). Toch denk ik dat digitaal + PVR150/500 i.c.m. S-Video een beter beeld moet geven dan je huidige oplossing met de RCA ingangen, echter weet ik dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:11:
Hoe kan ik dat oplossen dan? Hij weet wel welke die moet gebruiken want hij zegt bij een avi divx of xvid en bij een mkv - mkv. Probleem met het zwarte scherm heeft niet met codecs te maken denk ik. Ik zit in een multi screen setup en als ik hem zonder screen selector op mijn primaire beeldscherm laat draaien heb ik dit probleem niet!
Hmm... als het met 1 scherm wel goed werkt, dan is het geen codec probleem, maar dan lijkt het erop dat er in de screenselector iets niet goed gaat. Geen bekend probleem bij mij, en ik zou je zo ook geen oplossing kunnen geven (probeer even MP Forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:22:
Wel ik heb het geprobeerd via een scart naar tulp goldplated en de video tulp in een goldplated verloop stukje naar s-video ik heb inderdaad het idee dat dit veel beter kan zijn ik heb er alleen een vreselijke visgraat motief storing door heen lopen enig idee?
[...]
Komt het "gerasterde" beeld wel in kleur over? Zo ja dan zou de humax in theorie dus WEL S-Video via scart kunner sturen (Dit is namelijk lang niet altijd zo).

Ofwel niet alle beeldinformatie wordt overgedragen (b.v. 1 of meerdere SCART pins worden niet overgedragen, b.v. helderheid informatie, ofwel de tulp stekker brengt niet het complete frequentiebereik over.) Sluiten je instellingen wel aan op het bijgeleverde signaal? 480i/480P/576i/576, 50hz? 60hz ?

Edit: Me eigen Humax 5000C doet FBAS(Composiet), S-Video en RGB via de TV-SCART en FBAS, S-Video via de VCR SCART aansluiting.

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Max|Burn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:01:
[...]
Komt het "gerasterde" beeld wel in kleur over? Zo ja dan zou de humax in theorie dus WEL S-Video via scart kunner sturen (Dit is namelijk lang niet altijd zo).

Ofwel niet alle beeldinformatie wordt overgedragen (b.v. 1 of meerdere SCART pins worden niet overgedragen, b.v. helderheid informatie, ofwel de tulp stekker brengt niet het complete frequentiebereik over.) Sluiten je instellingen wel aan op het bijgeleverde signaal? 480i/480P/576i/576, 50hz? 60hz ?

Edit: Me eigen Humax 5000C doet FBAS(Composiet), S-Video en RGB via de TV-SCART en FBAS, S-Video via de VCR SCART aansluiting.
Ik denk toch dat er meerdere dingen aan de hand zijn.
Ik heb nu verschillende instellingen geprobeerd met de s-video(in win-tv,mce,en mp) in vista 32 en 64 bit met de humax en de samsung.
En overal is het zwarte beeld strak maar in in de kleuren blijf ik een visgraat of kippengaas motief zien.
als ik het via de gewone tuner ingang doe is dit niet zo (ook niet bij composiet).Maar daar vind ik het beeld te slecht van. Het zal misschien iets met codecs te maken hebben maar hier ben ik niet echt in thuis :'( ,
Kortom ik begin de moet toch een beetje te verliezen 8)7 .
Ik denk er over om nogmaals een schone installatie doen en weer vanaf vooraf aan te beginnen.
Als iemand hier nog tips voor heeft hoe dit aan te pakken met mijn specificaties:
Htpc bestaande uit:

silverstone lc17
Logitech Harmony 885
MCE usb infrarood ontvanger met twee van die kleine stekkertjes tbv bv setupbox
Asus m2a-vm hdmi
AMD Athlon 64 X2 4600+
ninja mini cpu cooling
2x nexus pwm case fan
360 gb samsung spinpoint(helaas)
4gb intern
windows vista home premium
Hauppage 150+500 verbindem met de humax stb en/of samsung

Dan zou mij dat erg helpen!
Alvast bedankt voor alles _/-\o_
P.s. ik blijf toch een grote bewonderaar van mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik ben nu een tijdje bezig met het instellen van mediaportal (1.0.2).
Ik loop echter tegen iets aan wat ik niet helemaal begrijp:

Als ik buiten mediaportal met mpc-hc een .mkv afspeel dan wordt de mpc decoder gebruikt. In MPC-HC zie ik dan bij interne filters er nogal wat staan en bijna allemaal aangevinkt.
mkv wordt naar wens afgespeeld.

Vervolgens configureer ik in MP onder video player bij Use external player weer dezelfde mpc-hc executable.
Als ik ik vervolgens via MP dezelfde mkv afspeel dan wordt in mpc-hc ffdshow gebruikt ipv de mpc decoder.
Als ik dan in mpc-hc onder filters ga kijken zie ik een groot verschil. Ik zie er veel minder en er staan veel meer uit. M.a.w het lijkt alsof ik nu een andere config zie van mpc-hc (met o.a. veel minder filters).
Mis met name een behoorlijk aantal transform filters.

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen om dit gelijk te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
jobr schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:42:
Ik ben nu een tijdje bezig met het instellen van mediaportal (1.0.2).
Ik loop echter tegen iets aan wat ik niet helemaal begrijp:

Als ik buiten mediaportal met mpc-hc een .mkv afspeel dan wordt de mpc decoder gebruikt. In MPC-HC zie ik dan bij interne filters er nogal wat staan en bijna allemaal aangevinkt.
mkv wordt naar wens afgespeeld.

Vervolgens configureer ik in MP onder video player bij Use external player weer dezelfde mpc-hc executable.
Als ik ik vervolgens via MP dezelfde mkv afspeel dan wordt in mpc-hc ffdshow gebruikt ipv de mpc decoder.
Als ik dan in mpc-hc onder filters ga kijken zie ik een groot verschil. Ik zie er veel minder en er staan veel meer uit. M.a.w het lijkt alsof ik nu een andere config zie van mpc-hc (met o.a. veel minder filters).
Mis met name een behoorlijk aantal transform filters.

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen om dit gelijk te krijgen ?
heb je wel de juiste executable geselecteerd? Download ff de nieuwste MPC-HC en plaats die op je bureaublad en selecteer die in Mediaportal. Kijk dan of je dan hetzelfde probleem hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

curry684 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:18:
[...]
Sinds vandaag heb ik overigens weer een ander fascinerend probleem met MP: ik heb ineens nergens meer geluid in de hele applicatie, van klikjes op homescreen tot My Music tot Last.FM, terwijl het verder overal in heel Windows perfect werkt en tot gisteren in MediaPortal ook. Zelfs een reinstall van heel MP mocht niet baten, zit nog steeds zonder geluid terwijl alles er perfect uit ziet alsof er wel iets afspeelt.... :X
Als iemand anders dit nog eens tegenkomt: MediaPortal installeert z'n eigen mixer in Windows die je alleen ziet als ie actief in gebruik is. Dus - zet in MP een muziekje aan, druk alt-Enter om windowed te gaan, open Windows volume controls en je zult zien dat de MediaPortal mixer op 'Mute' staat. Even uitklikken en alles gaat weer goed.

Niet vragen hoe het ding ooit op mute is komen staan dat kan niemand uitleggen :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
-Leon- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:42:
[...]

OK, ik heb zelf digitale tv van Ziggo en heb een FloppyDTV + CAM in mijn HTPC en geen abbo op het HD pakket maar wel Eurosport HD in mijn pakket zitten dus dat eens even bekeken voor je, en zie hieronder het resultaat:
(En ja, fullscreen is het beeld echt strak) ;)
[afbeelding]

Hij pakt hier dus netjes de Cyberlink H.264 (PDVD9) codec. Als je die niet kan vinden binnen MediaPortal probeer hem dan even te installeren op de manier die ik hier heb beschreven.

Ik heb mijn codecs als volgt ingesteld:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige codecs die ik dus installed heb zijn Cyberlink H.264 codec voor HD (en BluRay + .mkv's met DXVA), PDVD9 voor MPEG-2 en AC3filter voor het geluid. Als je geen PowerDVD9 hebt dan zou je als alternatief voor de MPEG-2 codec ook de standaard "Microsoft MPEG-2 Video Decoder" kunnen gebruiken die al in MP zit.

Je geeft ook aan dat het alleen de bal is, en met name op IDTV HD. Misschien moet je het eens met een andere zender of bron testen, want het kan natuurlijk heel goed aan de bron liggen.
Probleem is opgelost :)
Het bleek uiteindelijk te liggen aan een combinatie van settings in het Catalist Control Centre.
PDVD9 gebruikt icm laatste catalist drivers en Scale image to full panel size en use GPU scaling in CCC aangezet.
beeldkwaliteit = _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Laatst online: 16:08
Ik krijg mijn digitale tv niet aan de praat in mediaportal, krijg steeds de melding 'niet mogelijk om timeshift te starten, kan graph niet maken. ( unable to start timeshifting / unable to create graph Timed out waiting for PMT staat in het log). Dit krijg ik bij veel zenders, alleen als ik zap binnen een transponder werkt het goed, zodra ik naar een andere ga, bijvoorbeeld van ned 1 naar rtl 7 wil dat niet. Ook een reboot werkt niet.

Ik gebruik versie 1.0.2 (losse tv server / client omdat ik het op 2 plekken wil gebruiken.). De Tuner is een Terratec Cinergy dvb-c met CI module. (alphacrypt met ziggo smartcard).

Andere kleine probleempjes zijn het traag zappen en als ik van een kanaal wat in HD uitzend met mpeg4 en zap naar een mpeg2 kanaal het beeld zwart blijft.

Ik gebruik de SAF stand alone filters van het mediaportal forum.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
despijker schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:32:
Probleem is opgelost :)
Het bleek uiteindelijk te liggen aan een combinatie van settings in het Catalist Control Centre.
PDVD9 gebruikt icm laatste catalist drivers en Scale image to full panel size en use GPU scaling in CCC aangezet.
beeldkwaliteit = _/-\o_ :9~
Mooi zo! Weer een probleem minder :P
Ik zou GPU scaling uitzetten en overscan op 0% dan krijg je namelijk elke pixel op de juiste plek op je TV. Dan moet je desktop resolutie wel overeen komen met je TV (met Full HD geen probleem uiteraard) en behoud je de meeste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3dmaster schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:51:
Ik gebruik versie 1.0.2 (losse tv server / client omdat ik het op 2 plekken wil gebruiken.). De Tuner is een Terratec Cinergy dvb-c met CI module. (alphacrypt met ziggo smartcard).
Heb je in de TV-Server Configuratie wel je CAM enabled?

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server/Configuration/TVServers?action=AttachFile&do=get&target=TVE3_edit_card_properties.jpg

Klik op je kaart en vervolgens onderin op 'Edit'.
En op het volgende scherm enable je je CAM.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/j8pnns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Rainesh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:46:
[...]

heb je wel de juiste executable geselecteerd? Download ff de nieuwste MPC-HC en plaats die op je bureaublad en selecteer die in Mediaportal. Kijk dan of je dan hetzelfde probleem hebt.
Ik zie nu als ik mplayerc.exe zelf opstart dat in de window balk "Media player Classic Homecinema" staat. Als ik via mediaportal de external player opstart dan staat er "Media player Classic". Pad is exact hetzelfde.

Ik heb de oorzaak gevonden al hoewel ik het vreemd blijf vinden:
Ik heb ook Real Alternative geinstalleerd. Daar zit ook een Media player Classic bij. Blijkbaar wordt deze uiteindelijk gebruikt. Als ik namelijk deze exe hernoem start MPC niet meer vanuit MP.
Na de-installatie van real alternative en een paar registry opruimingen werkt het volgens verwachting. Dus ondanks het absolute pad naar de juiste executable wordt toch een ander genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
-Leon- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:18:
[...]

Hebbes, PDVD9 codec staat nu in MP en het resultaat is:

[afbeelding]

Snap nog steeds niet waarom hij geen AC3filter gebruikt als audio-codec, maar goed...
Wat me opvalt is dat zodra de subtitle engine aan het werk gaat, de load naar 50% schiet (zoals te zien in het grafiekje), zodra de subs weer weg zijn (of na een aantal seconde) zakt de load weer af naar ca. 4%. Die 4% load is natuurlijk _/-\o_ maar waren springt hij weer naar 50% als er subs komen? (Trouwens nog alleen getest met embedded subs, en nog niet met losse .srt file)

** EDIT **

Dit is best ziek zeg :) Losse .srt en Quantum of Solace speelt met PDVD9 codec + subs af met een load van 2-4% !!!! :*) :9~ _/-\o_
Gelukkig geen audio-sync problemen, maar misschien dat dat komt omdat ik er een receiver tussen heb zitten. Lijkt allemaal goed te werken!!

TNX voor the tips & hulp Klaus!!
@Leon (of een ander die het weet):
Ik heb ook die PDVD9 codec geinstalleerd uit dat HDPack. Ik krijg echter geen subtitles. Wel als ik DirectVobSub bij Video post processing aanzet, maar dan ben ik mijn dxva kwijt.

In jouw plaatje van graphstudio zie ik een textpassthru staan. Met welke instellingen heb je die daar gekregen ?
Heb je misschien nog iets staan bij de video post processing in de configuratie ?

In MPC-HC krijg ik dat wel voor elkaar door auto-load subtitles aan te zetten. Maar zoiets zie ik niet in MP
Wel zie ik bij jouw ook geen haali media splitter staan die ik wel krijg (op de plaats van falkyrie.mkv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Laatst online: 16:08
-Leon- schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Heb je in de TV-Server Configuratie wel je CAM enabled?

[afbeelding]

Klik op je kaart en vervolgens onderin op 'Edit'.
En op het volgende scherm enable je je CAM.

[afbeelding]
Yup ik heb de cam enabled. Ik heb vanmiddag maar is een rescan gedaan en nu doen meer kanalen het maar krijg ik de fout bij oa nederland 123, tv oost en de belgische zenders. Ik snap er helemaal niks van. :/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jobr schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:38:
[...]

@Leon (of een ander die het weet):
Ik heb ook die PDVD9 codec geinstalleerd uit dat HDPack. Ik krijg echter geen subtitles. Wel als ik DirectVobSub bij Video post processing aanzet, maar dan ben ik mijn dxva kwijt.

In jouw plaatje van graphstudio zie ik een textpassthru staan. Met welke instellingen heb je die daar gekregen ?
Heb je misschien nog iets staan bij de video post processing in de configuratie ?

In MPC-HC krijg ik dat wel voor elkaar door auto-load subtitles aan te zetten. Maar zoiets zie ik niet in MP
Wel zie ik bij jouw ook geen haali media splitter staan die ik wel krijg (op de plaats van falkyrie.mkv).
een paar post terug heeft -leon- een link gepost waar de binaries staan voor MPC subtitle engine. Download de files en stop ze in je mediaportal map...daarna kies je de MPC subtitle engine in MP config scherm en vink je even autoload subtitles aan en gaan met die banaan!!! Werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

3dmaster schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:51:
Ik krijg mijn digitale tv niet aan de praat in mediaportal, krijg steeds de melding 'niet mogelijk om timeshift te starten, kan graph niet maken. ( unable to start timeshifting / unable to create graph Timed out waiting for PMT staat in het log). Dit krijg ik bij veel zenders, alleen als ik zap binnen een transponder werkt het goed, zodra ik naar een andere ga, bijvoorbeeld van ned 1 naar rtl 7 wil dat niet. Ook een reboot werkt niet.

Andere kleine probleempjes zijn het traag zappen en als ik van een kanaal wat in HD uitzend met mpeg4 en zap naar een mpeg2 kanaal het beeld zwart blijft.

Ik gebruik de SAF stand alone filters van het mediaportal forum.
Er zijn steeds meer meldingen van dit probleem op het MP forum. Ik adviseer je een log te plaatsen in dit draadje zodat de ontwikkelaars er mee aan de gang kunnen. Het draadje is al opgemerkt door een ontwikkelaar. Ik heb het probleem ook regelmatig. Soms helpt het om even helemaal uit TV te gaan en opnieuw er weer in, soms moet ik mijn HTPC rebooten om weer beeld te krijgen. Een erg vervelend probleem.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Escape-toets doet het niet meer :? Ik moet nu telkens een DVD stoppen met de F2-toets (zodat config opent) en dan config-schermpje weer afsluiten.
Iemand enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Ik denk toch dat er meerdere dingen aan de hand zijn.
Ik heb nu verschillende instellingen geprobeerd met de s-video(in win-tv,mce,en mp) in vista 32 en 64 bit met de humax en de samsung.
En overal is het zwarte beeld strak maar in in de kleuren blijf ik een visgraat of kippengaas motief zien.
Ik denk nog steeds dat het aan je SCART-Svideo stekker ligt.
De benodigde SCART pins voor S-video kan je hier vinden:

http://pinouts.ru/Home/Scart_pinout.shtml
Worden alle genoemde pins ook echt doorgegeven in je verloopstekkertje?
Ik zou nog steeds een goede SCART-to-S-Video verloopstekker regelen als ik jou was :). Check ook of je scart kabel zelf wel alle juiste pins doorgeeft. Dit is ook niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Max|Burn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Ik denk nog steeds dat het aan je SCART-Svideo stekker ligt.
De benodigde SCART pins voor S-video kan je hier vinden:

http://pinouts.ru/Home/Scart_pinout.shtml
Worden alle genoemde pins ook echt doorgegeven in je verloopstekkertje?
Ik zou nog steeds een goede SCART-to-S-Video verloopstekker regelen als ik jou was :). Check ook of je scart kabel zelf wel alle juiste pins doorgeeft. Dit is ook niet altijd zo.
Heb net bij de winkel even een goede scart naar s-video gehaald :) ga vanavond nogmaals proberen.
Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:32:
[...]
Heb net bij de winkel even een goede scart naar s-video gehaald :) ga vanavond nogmaals proberen.
Wordt vervolgt.
Je hebt wel gecontroleerd of het inderdaad aan de verloopstekker e.d. lag met de pinout schemas?
Zoals gezegd, let ook op je scartkabel/stekker zelf en check of alles ook daar doorgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3dmaster schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:52:
[...]
Yup ik heb de cam enabled. Ik heb vanmiddag maar is een rescan gedaan en nu doen meer kanalen het maar krijg ik de fout bij oa nederland 123, tv oost en de belgische zenders. Ik snap er helemaal niks van. :/
Gebruik je wel een up-to-date transponderlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ff een klein vraagje namelijk
Ik gebruik mediaportal met mpc hc als externe player.
Maar ik vind de interne player (met mpc hc decoder en mpc hc subtitle engine) beter geintegreerd. Vrij logisch :)
Maar de zwartwaarden van de interne player zijn zeer bedroevend. Met de mpc hc player met shader range 16-255 naar 0-255 zijn de kleuren perfect.
Is het mogelijk om schader range ... te gebruiken in mediaportal?
ps: ik heb de reghack voor de atikaarten b...601 al gebruikt maar levert niks op.

Ik lees deze topic regelmatig maar t kan zijn dat ik over het antwoord hebt gelezen. T kan ook zijn dat ik complete wartaal typ. Excuses daarvoor

Kan iemand met atikaart (4650) die de interne player met mpc hc decoder met perfecte zwartwaarde gebruikt zijn setting posten?

spec: ati 4650, vista, catalyst 9.5

[ Voor 12% gewijzigd door Wharfedale op 05-06-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23
Zijn er hier misschien mensen die de ontvanger van hun XP Mediacenter afstandsbediening niet gebruiken (bv omdat ze een ingebouwde ontvanger hebben) en die kwijt willen? :) Ik bedoel dus die 'ouderwetse' zwarte ontvanger. Zijn enrgens meer te krijgen :(

Krijg mijn Philips OVU4120 ontvanger namelijk niet goed aan de praat onder XP en wil eigenlijk niet upgraden naar Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wharfedale schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:02:
Maar ik vind de interne player (met mpc hc decoder en mpc hc subtitle engine) beter geintegreerd. Vrij logisch :)
Maar de zwartwaarden van de interne player zijn zeer bedroevend. Met de mpc hc player met shader range 16-255 naar 0-255 zijn de kleuren perfect.
ps: ik heb de reghack voor de atikaarten b...601 al gebruikt maar levert niks op.

Ik lees deze topic regelmatig maar t kan zijn dat ik over het antwoord hebt gelezen. T kan ook zijn dat ik complete wartaal typ. Excuses daarvoor

Kan iemand met atikaart (4650) die de interne player met mpc hc decoder met perfecte zwartwaarde gebruikt zijn setting posten?

Ik heb de settings in mijn videokaart-settings moeten aanpassen. Voor DVD's heb ik het nog niet kunnen vinden om dit programmatisch aan te passen. Voor HD kun je het natuurlijk wel in je codec aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09

Die BTC601 reghack werkt tot catalyst 9.1, dus probeer die eens. Ik blijf hier ook hangen, omdat de zwartwaarden in de nieuwe catalysts een drama zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Misschien dat de reghack in de SAF filters op het MP forum werken. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Er zit één voor Nvidia en één voor ATI in de zipfile.

[ Voor 6% gewijzigd door roma0803 op 05-06-2009 17:40 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Ik heb een HD4770 inc UseBT601CSC hack en heb mijn hdmi output op "Full RGB" gezet". Dan heb ik wel goede zwartwaardes in MP (ook geintegreerde MPC-codec en subtitle engine). Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Max|Burn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:25:
[...]
Je hebt wel gecontroleerd of het inderdaad aan de verloopstekker e.d. lag met de pinout schemas?
Zoals gezegd, let ook op je scartkabel/stekker zelf en check of alles ook daar doorgegeven wordt.
Volgens mij kloppen die aansluitingen inderdaad niet, dus nu moet ik gaan solderen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik lees hier boven dat meer mensen een probleem hebben met de zwartwaardes in mp (ik dacht dat ik gek was), er is wel een fix voor ati maar ik heb gigabyte bord met nvidia 9400 chipset. Heeft iemand daar ook een oplossing voor? als ik dvd afspeel is mediaplayer dan zijn mijn zwartwaardes veel beter

[ Voor 4% gewijzigd door iceme op 05-06-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Yes het is gelukt om het beeld voor elkaar te krijgen!!! :Y
Maar nu loop ik tegen volgend aan. Hoe doen jullie het dan met het geluid? Of mis ik dan nog een draadje |:(
Stel dat ik het via de optical out zou doen, loopt dan het geluid wel synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mpfan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:42:
Maar nu loop ik tegen volgend aan. Hoe doen jullie het dan met het geluid? Of mis ik dan nog een draadje |:(
Stel dat ik het via de optical out zou doen, loopt dan het geluid wel synchroon?
Het geluid zou gewoon synchroon moeten lopen. Bij mij loopt het iig synchroon, je kan het zelf ook nog finetunen met je receiver of via AC3Filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:34:
Ik heb een HD4770 inc UseBT601CSC hack en heb mijn hdmi output op "Full RGB" gezet". Dan heb ik wel goede zwartwaardes in MP (ook geintegreerde MPC-codec en subtitle engine). Probeer dat eens.
Heb je dit wel eens goed getest?
Ik ben daar laatst nog mee bezig geweest (met de hack in het register) en heb vervolgens met een test DVD's de zwart/wit waardes geprobeerd af te stellen, maar de witgradaties waren in 1x verdwenen en ik zag 1 groot wit vlak zonder details. Vervolgens die hack weer uit het register gehaald, out ATI op limited RGB, input TV op limited RGB, en dan zie ik ze wel weer! Maar daar ben ik ook nog niet helemaal van overtuigd aangezien mijn zwart nu soms grijs lijkt, maar dat kunnen de isntellingen van de TV weer zijn.

Die UseBT601CSC expand dus alleen SD materiaal.

Is het dan overigens zo dat elke HD video (bijv. mkv's) standaard worden expand naar PC levels door ATI??? Ik zou me niet kunnen voorstellen waarom we dit zouden willen aangezien eigenlijk alle films op videolevels zijn geencodeer, en beeldbewerkingen gaan vaak ten koste van de kwaliteit.

't Zou overigens wel ERG fijn zijn als elke fabrikant die software/drivers levert de boel gewoon eens out-of-de-box zou laten werken zonder dat we dit elke keer moeten uitzoeken, want word er inmidels een beetje moedeloos van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Heb je dit wel eens goed getest?
Ik ben daar laatst nog mee bezig geweest (met de hack in het register) en heb vervolgens met een test DVD's de zwart/wit waardes geprobeerd af te stellen, maar de witgradaties waren in 1x verdwenen en ik zag 1 groot wit vlak zonder details. Vervolgens die hack weer uit het register gehaald, out ATI op limited RGB, input TV op limited RGB, en dan zie ik ze wel weer! Maar daar ben ik ook nog niet helemaal van overtuigd aangezien mijn zwart nu soms grijs lijkt, maar dat kunnen de isntellingen van de TV weer zijn.

Die UseBT601CSC expand dus alleen SD materiaal.

Is het dan overigens zo dat elke HD video (bijv. mkv's) standaard worden expand naar PC levels door ATI??? Ik zou me niet kunnen voorstellen waarom we dit zouden willen aangezien eigenlijk alle films op videolevels zijn geencodeer, en beeldbewerkingen gaan vaak ten koste van de kwaliteit.

't Zou overigens wel ERG fijn zijn als elke fabrikant die software/drivers levert de boel gewoon eens out-of-de-box zou laten werken zonder dat we dit elke keer moeten uitzoeken, want word er inmidels een beetje moedeloos van 8)7
Dat die hack alleen SD materiaal expand weet ik, daarvoor is die hack ook bedoelt. ;)

Als ik mn output van ati op Limited RGB zet, dan heb ik een soort van witte waas over mn tv heen....dan is alles ook te licht, maar ikg a vandaag even testen door dan mn instellingen van mn tv aan te passen en kijke of het beeld dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Rainesh schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:05:
[...]

Het geluid zou gewoon synchroon moeten lopen. Bij mij loopt het iig synchroon, je kan het zelf ook nog finetunen met je receiver of via AC3Filter.
Dus de s-video geeft geen geluid mee?
Dan gaan we nog even verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mpfan schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:02:
[...]

Dus de s-video geeft geen geluid mee?
Dan gaan we nog even verder stoeien.
Nee enkel Scart-RGB of hdmi geven geluid mee.....

@ -leon-, mijn nieuwe instelling is Limited RGB met UseBT601 hack. Ik heb mijn tv opnieuw afgesteld en ik vind nu dat ik betere zwartwaardes heb en wit waardes zijn ook wat beter....maar toch blijf ik ermee spelen om de ultieme instellingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:10:
@ -leon-, mijn nieuwe instelling is Limited RGB met UseBT601 hack. Ik heb mijn tv opnieuw afgesteld en ik vind nu dat ik betere zwartwaardes heb en wit waardes zijn ook wat beter....maar toch blijf ik ermee spelen om de ultieme instellingen te vinden.
Heb je het getest met een calibratieDVD?

Ik vraag me overigens nog steeds af waarom er zoveel over die hack gesproken word en waarom hij gebruikt word. BluRay/HD-DVD/DVD is allemaal videolevels. DVD = SD, dus met die hack ga je de videolevels oprekken naar PC levels, om ze vervolgens weer te geven op je monitor (en als je daar de input van kan instellen zal die ook weer op video of pc levels staan) en dan hebben er dus beeldbewerkingen plaats gevonden die eigenlijk overbodig waren, welke weer voor minder kwaliteit kunnen zorgen.

Eigenlijk vraag ik me af of RGB wel de juiste output is en we niet voor YUV 4:4:4 (YCbCr) moeten kiezen.

Dit artikel geeft volgens mij aan dat die dat hele RGB niet moeten gebruiken als de TV YCbCr input accepteert, en ATI dit kan outputten (wat die kan).
Ben benieuwd hoe je d'r over denkt na het lezen van bovenstaande artikel :P

Nog een interessante quota:
Re: HDMI RGB or HDMI YCbCr when calibrating a system?

--------------------------------------------------------------------------------

HDMI RGB is for users who have a DVI/RGB input on their display but the outputting source needs to output the correct video levels for video and not pc levels for pcs Some HD Dvd and Blu-Ray players are not outputting the correct RGB video levels as they should so you will not get the full dynamic range(Blacker than black) for these inputs But selecting YcBCr(Component video)gives you the full dynamic range
bron: AVforums

** EDIT **
Misschien ook zeker handig om te weten of de videokaarten met een HDMI aansluiting (ik heb een ATI HD4670) ook een ECHTE HDMI aansluiting is, of dat die een DVI --> HDMI omzetting is aangezien DVI volgens mij een 8bit RGB signaal is terwijl HDMI 8bit RGB of 8/10/12bit YCbCr kan zijn. Een BluRay afspelen moet (als je deep colour wilt kunnen zien) moet volgens mij altijd op YCbCr afgespeelt worden.

[ Voor 31% gewijzigd door -Leon- op 06-06-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mpfan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:42:
Zoals hierboven ook staat, geeft S-video geen geluid mee. Bij SCART->Svideo wordt vaak een splitsing gemaakt naar een Svideo kabel en daarnaast 2 tulps stekkers of 1 stereo jack voor geluid. Sorry dat ik dit niet eerder had gemeld, vaak zit dat er gewoon bij bij SCART-SVHS verloopstekkers. De SCART-Svideo verloopjes die ik doorgaans te koop zag hadden dit al geintegreerd.

Hoe is het beeld nu trouwens gelukt, inderdaad met de nieuwe kabel?

Ik durf trouwens niet met zekerheid te zeggen dat je SPDIF synchroon zal lopen maar het lijkt me wel. Normaliter zou je namelijk b.v. je SCART aan je TV hangen en SPDIF aan je versterker..dan moet het immers ook synchroon lopen.

(Voorbeeld bekabeling: http://www.kabelsenco.nl/...4_28_357&products_id=1611 ) Let wel altijd of de kabel wel in de benodigde richting werkt. Vaak noemt een webshop de kabel een "SCART naar Svideo" kabel maar werkt het signaal juist alleen van Svideo naar SCART. Veel kabels kennen een switch om de richting te schakelen. Als het goed is deze ook, maar controleer dus wel even.

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 06-06-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Iemand ervaring met MP TV server op een windows 2003 of 2008 server?
Specifiek met een floppyDTV-S2, ik heb hier een testopstelling staan voor mijn server maar het moederbord heeft geen firewire.

Ik zou graag weten of er mensen zijn die hun dvb-tuners onder windows server 2003/2008 gebruiken en of dit werkt, alvorens ik nieuwe hardware voor mijn server koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
petillan schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:31:
Iemand ervaring met MP TV server op een windows 2003 of 2008 server?
Specifiek met een floppyDTV-S2, ik heb hier een testopstelling staan voor mijn server maar het moederbord heeft geen firewire.

Ik zou graag weten of er mensen zijn die hun dvb-tuners onder windows server 2003/2008 gebruiken en of dit werkt, alvorens ik nieuwe hardware voor mijn server koop.
Geen ervaring, maar misschien moet je hier eens kijken voordat je overweegt om het op een Windows Server OS te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Geen ervaring, maar misschien moet je hier eens kijken voordat je overweegt om het op een Windows Server OS te installen.
héhé juist daarmee dat ik achter ervaringen vraag :)
MP TV server is geïnstalleerd + MP web server, werkt denk ik wel, ik kan toch met clients ernaar connecten.
Er zit enkel nog geen tuner in en ik denk dat ik daar misschien wel problemen mee kan krijgen, bda support in windows server 2003/2008 is er niet blijkbaar.

Maar als het hier bij genoeg mensen werkt, wil ik het ook wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik gebruik de interne speler voor eigenlijk alles en dat werkt perfect. Nu heb ik ook wat HD films in mediaportal staan (MKV bestanden). In sommige MKV films zitten meerdere talen ondertiteling.
normaal is het veranderen van een ondertiteling geen probleem, maar met de MKV bestanden krijg ik dat maar niet voor elkaar.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Dmv standaard Nederlands als ondertiteling in te stellen, of door het handmatig op een een of andere manier te selecteren?

Inmiddels opgelost door een post van Leon, dacht dat dit alleen betrekking had op MKV bestanden met losse subs!
-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Player --> H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:19:
Vraagje, ik gebruik de interne speler voor eigenlijk alles en dat werkt perfect. Nu heb ik ook wat HD films in mediaportal staan (MKV bestanden). In sommige MKV films zitten meerdere talen ondertiteling.
normaal is het veranderen van een ondertiteling geen probleem, maar met de MKV bestanden krijg ik dat maar niet voor elkaar.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Dmv standaard Nederlands als ondertiteling in te stellen, of door het handmatig op een een of andere manier te selecteren?
Ook de verschillende subs onder een MKV kan je door heen 'bladeren'. Ik heb de toetsenbord key daarvoor niet, maar ik doe het met mijn afstandbediening (Harmony) met de gele of groene teletekst knop (uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Bedankt voor de reacties.
Ik zal me weer eens bezighouden met alle codecs, filters, decoders, ....

EDIT: Catalyst 8.12 geinstalleerd en de interne player speelt alle films, series enz perfect af met goede zwartwaarde. Ben er super blij.
Ik zal 1 van de dagen een harmony scoren en dan is alles perfect geintegreerd.

Bedankt voor de tips!

[ Voor 59% gewijzigd door Wharfedale op 06-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Rainesh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:41:

@ iceme, 1 pagina terug heeft -leon- een link gepost waar je de binaries voor MPC-subtitle engine kan downloaden. Install instructies staan er ook bij, selecteer dat als je subtitle engine binnen MP en dan kunnen je externe en interne subtitles zonder problemen afspelen met dxva! Werkt perfect bij mij en anderen. succes!

Je kunt met dxva ook je dvd's upscalen, kwaliteit hangt weer van de gebruikte videokaart af.
Tis idd gelukt, ik had alles wel goed staan, ik had alleen een type fout in de naam van de srt |:( . Misschien is het handig om een stukje over dxva en subs in de startpost op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:11:
[...]

[/quote]

Heb me hele HD geformat vanwege andere problemen. laatste MP geinstallerd moving pictures met streamedmp geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem. KAn op mijn 2e scherm als ik stop met film kijken niks meer zien alleen een zwart vlak. Ook zijn de films niet in fullscreen maar slechts in een klein vakje te zien. weet niet wat er fout is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens beter om 1 of andere reden om AC3filter te gebruiken? Gebruik nu gewoon MPA met output naar spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:15:
[...]

Heb je het getest met een calibratieDVD?

Ik vraag me overigens nog steeds af waarom er zoveel over die hack gesproken word en waarom hij gebruikt word. BluRay/HD-DVD/DVD is allemaal videolevels. DVD = SD, dus met die hack ga je de videolevels oprekken naar PC levels, om ze vervolgens weer te geven op je monitor (en als je daar de input van kan instellen zal die ook weer op video of pc levels staan) en dan hebben er dus beeldbewerkingen plaats gevonden die eigenlijk overbodig waren, welke weer voor minder kwaliteit kunnen zorgen.

Eigenlijk vraag ik me af of RGB wel de juiste output is en we niet voor YUV 4:4:4 (YCbCr) moeten kiezen.

Dit artikel geeft volgens mij aan dat die dat hele RGB niet moeten gebruiken als de TV YCbCr input accepteert, en ATI dit kan outputten (wat die kan).
Ben benieuwd hoe je d'r over denkt na het lezen van bovenstaande artikel :P

Nog een interessante quota:

[...]

bron: AVforums

** EDIT **
Misschien ook zeker handig om te weten of de videokaarten met een HDMI aansluiting (ik heb een ATI HD4670) ook een ECHTE HDMI aansluiting is, of dat die een DVI --> HDMI omzetting is aangezien DVI volgens mij een 8bit RGB signaal is terwijl HDMI 8bit RGB of 8/10/12bit YCbCr kan zijn. Een BluRay afspelen moet (als je deep colour wilt kunnen zien) moet volgens mij altijd op YCbCr afgespeelt worden.
Ik gebruik steeds de THX Optimizer die op mn Star Wars dvd staat. Ik heb trouwens een HD4770 met een dvi-->hdmi dongle. Ik zal morgen ff kijke wat de resultaten zijn als ik YUV gebruik als output.

Tevens zal ik ook rustig t artikel doorlezen en kijken wat ik eruit kan halen om toe te passen. Volgens mij ondersteund mijn tv geen deep colour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:59:
Ik gebruik steeds de THX Optimizer die op mn Star Wars dvd staat. Ik heb trouwens een HD4770 met een dvi-->hdmi dongle. Ik zal morgen ff kijke wat de resultaten zijn als ik YUV gebruik als output.

Tevens zal ik ook rustig t artikel doorlezen en kijken wat ik eruit kan halen om toe te passen. Volgens mij ondersteund mijn tv geen deep colour.
THX Optimizer is idd een prima tool.

Het is ongelooflijk maar waar. Toevallig zat ik gisteravond een beetje te klungelen met The Dark Knight (welke in MediaPortal ongelooflijke artifacts gaf!!) dus ik dacht: Laat ik het eens proberen in MPC en mijn zwart was niet meer grijs, maar weer ECHT zwart.
Dat betekend dus dat het:
1. Een codec probleem? (Gebruik SP & HD Codec van Cyberlink PDVD9)
2. Er ergens in MP iets verkeerd gaat.

Ik heb me nog nooit verdiept in de MPC codec binnen MP, dus als iemand een linkje heeft waar staat hoe je die makkelijk kan instellen/registreren :) dan wil ik eens kijken of het beeld er binnen MP ook beter van word...

[ Voor 28% gewijzigd door -Leon- op 07-06-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:16:
Het is ongelooflijk maar waar. Toevallig zat ik gisteravond een beetje te klungelen met The Dark Knight (welke in MediaPortal ongelooflijke artifacts gaf!!) dus ik dacht: Laat ik het eens proberen in MPC en mijn zwart was niet meer grijs, maar weer ECHT zwart.
Dat betekend dus dat het:
1. Een codec probleem? (Gebruik SP & HD Codec van Cyberlink PDVD9)
2. Er ergens in MP iets verkeerd gaat.

Ik heb me nog nooit verdiept in de MPC codec binnen MP, dus als iemand een linkje heeft waar staat hoe je die makkelijk kan instellen/registreren :) dan wil ik eens kijken of het beeld er binnen MP ook beter van word...
Zie hier het saf pakket http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/ verder heb ik daarover deze subtitle update geinstalleerd http://forum.team-mediapo...ine-binaries-mp-1.0.2.rar.

Het werkte toen bij mij.... ik draai versie 1.0.2

(haal ik deze info niet uit jou eigen posts? trouwens of ik snap jou vraag totaal niet :P )

[ Voor 3% gewijzigd door iceme op 07-06-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iceme schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:30:
[...]

Zie hier het saf pakket http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/ verder heb ik daarover deze subtitle update geinstalleerd http://forum.team-mediapo...ine-binaries-mp-1.0.2.rar.

Het werkte toen bij mij.... ik draai versie 1.0.2

(haal ik deze info niet uit jou eigen posts? trouwens of ik snap jou vraag totaal niet :P )
Het SAF pakket ken ik inderdaad, maar dat wil ik er dus niet op hebben. Ik zoek alleen de MPC Codec en wil alleen die erin zien te krijgen (voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Het SAF pakket ken ik inderdaad, maar dat wil ik er dus niet op hebben. Ik zoek alleen de MPC Codec en wil alleen die erin zien te krijgen (voorlopig)
Download MPCVideodec.zip vanaf deze website. Stop t bestandje in je Mediaportal map en download ook Rad Filter Light. Vervolgens kies je register, dan kies je je mpc codec die in je MP mapje staat en dan OK. Nu staat ie geregistreert onder je Direct Show codecs, in Radfilter moet je nu je MPC Codec kunnen vinden onder Direct Show Filters en dan kun je ook de eigenschappen ervan aanpassen. Vink dan alles uit en kies alleen de twee dxva modes voor H.264 en VC-1. Thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:20:
[...]
Download MPCVideodec.zip vanaf deze website. Stop t bestandje in je Mediaportal map en download ook Rad Filter Light. Vervolgens kies je register, dan kies je je mpc codec die in je MP mapje staat en dan OK. Nu staat ie geregistreert onder je Direct Show codecs, in Radfilter moet je nu je MPC Codec kunnen vinden onder Direct Show Filters en dan kun je ook de eigenschappen ervan aanpassen. Vink dan alles uit en kies alleen de twee dxva modes voor H.264 en VC-1. Thats it
Tnx, ik kon die .ax file maar nergens vinden :S

** EDIT **
Heb hem in Windows/Systems32/Codec gegooid en daar geregistreerd en vervolgens met Radfilter alleen DXVA (H.264/VC1) aangevinkt en de rest uit. Krijg nu in MP de foutmelding dat hij geen H.264 codec heeft gevonden terwijl ik hem nu wel kan selecteren onder 'Video'. Zal wel eens effe gaan rebooten :)
Zag toevallig net ook dat hij de PDVD9 SP codec pakte toen ik een BluRay afspeelde :S

Het zou toch niet zo zijn dat de PDVD9 codec een wazig beeld geeft in MediaPortal en de MPC-HC codec niet? 8)7

** EDIT 2 **
Ligt blijkbaar aan de film (Dark Knight) want andere mkv's speelt ie wel prima af met MPC-HC Codec. Toch vreemd dat die film buiten MP om (in MediaPlayer Classic) wel gewoon afspeelt.

[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 07-06-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:24:
[...]

Tnx, ik kon die .ax file maar nergens vinden :S

** EDIT **
Heb hem in Windows/Systems32/Codec gegooid en daar geregistreerd en vervolgens met Radfilter alleen DXVA (H.264/VC1) aangevinkt en de rest uit. Krijg nu in MP de foutmelding dat hij geen H.264 codec heeft gevonden terwijl ik hem nu wel kan selecteren onder 'Video'. Zal wel eens effe gaan rebooten :)
Zag toevallig net ook dat hij de PDVD9 SP codec pakte toen ik een BluRay afspeelde :S

Het zou toch niet zo zijn dat de PDVD9 codec een wazig beeld geeft in MediaPortal en de MPC-HC codec niet? 8)7

** EDIT 2 **
Ligt blijkbaar aan de film (Dark Knight) want andere mkv's speelt ie wel prima af met MPC-HC Codec. Toch vreemd dat die film buiten MP om (in MediaPlayer Classic) wel gewoon afspeelt.
Wanneer je de film in MPC-HC afspeelt, kijk dan ff onder filters welke codec hij gebruikt. Als hij MPC-HC codec gebruikt, klik dan even erop kijk of hij dan dxva gebruikt. Want soms wilt ie geen dxva gebruiken, maar dat ligt dan aan de film.

edit:

hoe zit t met je zwartwaardes nu? Ziet het er beter uit met MPC-HC Codec?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 07-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:27:
[...]
Wanneer je de film in MPC-HC afspeelt, kijk dan ff onder filters welke codec hij gebruikt. Als hij MPC-HC codec gebruikt, klik dan even erop kijk of hij dan dxva gebruikt. Want soms wilt ie geen dxva gebruiken, maar dat ligt dan aan de film.

edit:
Heb MPC-HC player ook effe gedownload en daar speelt ie dus gewoon in af. Als ik onder Filters klik op MPC-HC en de info bekijk zie ik het volgende (eerste stuk):
Filter : MPC - Video decoder - CLSID : {008BAC12-FBAF-497B-9670-BC6F6FBAE2C4}

- Connected to:

CLSID: {55DA30FC-F16B-49FC-BAA5-AE59FC65F82D}
Filter: E:\X264\The Dark Knight (2008)\The Dark Knight (2008).mkv
Pin: Video

- Connection media type:

Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 23.98fps

AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Video {73646976-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: Unknown GUID Name {31435641-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_MPEG2_VIDEO {E06D80E3-DB46-11CF-B4D1-00805F6CBBEA}
bFixedSizeSamples: 0
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 1
cbFormat: 171
Maar ik heb de mkv even door MediaInfo gehaald en dan is hij gecodeerd met een 5.0 (unknown) header, dus zal die waarschijnlijk geen DXVA ondersteunen (aangezien dat volgens mij alleen met 4.1 is)

Wat betreft zwartwaardes: Daar kan ik nu nog niks over zeggen, zal ik vanavond moeten testen als de kamer donker(der) is, maar ik moet wel zeggen dat ik ERG benieuwd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53
ik heb zowel mpc hc als media portal met saf filters en alles op mpc gezet.

toch krijg ik niet het juiste geluid over mijn versterker vooral bij windows media player bestanden.
dan krijg ik geen dts of dolby digital maar pcm 2 speakers :(
en terwijl ik in de mpc hc player apart wel het juiste gelijk krijg.

weet iemand hier een foefje voor? en wat zijn d e voordelen als ik external player instel en alles met mpc hc player laat afspelen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:17:
ik heb zowel mpc hc als media portal met saf filters en alles op mpc gezet.

toch krijg ik niet het juiste geluid over mijn versterker vooral bij windows media player bestanden.
dan krijg ik geen dts of dolby digital maar pcm 2 speakers :(
en terwijl ik in de mpc hc player apart wel het juiste gelijk krijg.

weet iemand hier een foefje voor? en wat zijn d e voordelen als ik external player instel en alles met mpc hc player laat afspelen?
Ik heb dat volgens mij ook gehad met de standaard MPA codec en heb daarom los nog AC3filter geinstalleerd.
Heb je al gekeken met graphedt welke codec hij gebruikt voor geluid?
Configuratieisntellingen van AC3filter zijn een paar pagina's terug al langs gekomen, kijk daar anders eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:27:
Gordijnen dicht en zo donker mogelijk gemaakt. Het wordt steeds interessanter...
Underworld Rise of the Lycans (720p) heeft een mooi intro met zwarte achtergrond. Gisteravond de film gekeken en in MPC speelde hij netjes af en de zwarte achtergrond was zo zwart als de balken + de rand van mijn TV. Vervolgens speel ik hem nu binnen MediaPortal al met dezelfde (MPC-HC) codec en wat denk je?
Ja hoor, zwart is weer grijs!! |:(

Blijkbaar gebeurd er dus iets in MediaPortal wat de boel naar de knoppe helpt, maar de vraag is wat....
Refreshrate changer? MPC-HC Subtitle engine? die boel eerst maar eens uitzetten dan.

** EDIT **
Dit is niet echt fijn... RefreshRate Changer + MPC-HC Subtitle Engine uit gezet. Er staat nergens iets onder postprocessing in MP Config.
Als ik de interne speler gebruik met MPC Video Codec dan is zwart dus weer grijs, gebruik ik de externer MPC-HC speler, dan is zwart ook echt zwart.

Waar o waar vernaggeld MP de boel hier??

[ Voor 18% gewijzigd door -Leon- op 07-06-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hey luitjes,

Ik heb sinds kort een nieuwe set-up waarbij ik mediaportal graag de audio wil laten uitsturen over een specifieke uitgang. Nu kan ik dit instellen voor DVD's/films/muziek... Maar ik kan nergens vinden hoe je dat in kan stellen voor als je nog in de menu's zit. Ik vind de feedback van de "klikje" wel fijn, maar die hoor ik dus nu niet. Is dit uberhaubt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Laatst online: 12-02-2024
Heb een tijdje MP gebruikt, maar sinds kort overgestapt om XBMC. Heb namelijk problemen met het scrapen van Films en TV-series. Om MP toch niet helemaal op te geven, daarom mijn vraag:

Heb series met meerdere afleveringen in 1 iso-bestand. Die heb ik als volgt ingedeeld:

W:\Series\Spooks\Spooks - S04E05E06. XBMC pakt deze indeling gewoon via Media Companion of Media Info Plus en zet voor 1 iso de info erbij voor aflevering 5 en 6. Ik gebruik de TV Series-plugin, maar daarin kan ik het niet voor elkaar krijgen.

Iemand de 'gouden tip'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armageddon_2k schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:25:
Hey luitjes,

Ik heb sinds kort een nieuwe set-up waarbij ik mediaportal graag de audio wil laten uitsturen over een specifieke uitgang. Nu kan ik dit instellen voor DVD's/films/muziek... Maar ik kan nergens vinden hoe je dat in kan stellen voor als je nog in de menu's zit. Ik vind de feedback van de "klikje" wel fijn, maar die hoor ik dus nu niet. Is dit uberhaubt mogelijk?
Windows Speaker configuratie via Control Panel misschien?
Nightwatchman schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:31:
W:\Series\Spooks\Spooks - S04E05E06. XBMC pakt deze indeling gewoon via Media Companion of Media Info Plus en zet voor 1 iso de info erbij voor aflevering 5 en 6. Ik gebruik de TV Series-plugin, maar daarin kan ik het niet voor elkaar krijgen.

Iemand de 'gouden tip'?
Als eerste zal je je regex moeten aanpassen op die indeling (maar ik ga er vanuit dat je dat al gedaan hebt). Daarnaast weet ik niet of TV-Series plugin dit ondersteund. Ik zou je vraag even op het MP forum posten in TV-Series sectie, misschien willen ze het wel inbouwen voor een volgende release ;)

[ Voor 38% gewijzigd door -Leon- op 07-06-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:41:

Als eerste zal je je regex moeten aanpassen op die indeling (maar ik ga er vanuit dat je dat al gedaan hebt). Daarnaast weet ik niet of TV-Series plugin dit ondersteund. Ik zou je vraag even op het MP forum posten in TV-Series sectie, misschien willen ze het wel inbouwen voor een volgende release ;)
Hmm, jammer wel. Ik heb de regex proberen aan te passen, maar dat wil niet lukken. Ter vergelijking:
Ik heb losse afleveringen van Topgear als volgt ingedeeld:

W:\Series\Top Gear\Top Gear - 12x01 - 2008.11.02 en de bijbehorende parsing is:
<series> - <season>x<episode> - <title>.<ext> (dit werkt perfect)

Het kan zijn dat ik de parsing voor de iso's gewoon moet aanpassen, maar daar kom ik ff niet uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nightwatchman schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:05:
Hmm, jammer wel. Ik heb de regex proberen aan te passen, maar dat wil niet lukken. Ter vergelijking:
Ik heb losse afleveringen van Topgear als volgt ingedeeld:

W:\Series\Top Gear\Top Gear - 12x01 - 2008.11.02 en de bijbehorende parsing is:
<series> - <season>x<episode> - <title>.<ext> (dit werkt perfect)

Het kan zijn dat ik de parsing voor de iso's gewoon moet aanpassen, maar daar kom ik ff niet uit. 8)7
W:\Series\Spooks\Spooks - S04E05E06.

<series> - S<season>E<episode>E<episode>.<ext>

Probeer dat eens (maar vraag me af of het gaat werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:25:
Waar o waar vernaggeld MP de boel hier??
HEBBUS!!!!

EVR is dus de boosdoener! Zodra ik van EVR naar VMR9 schakel en de film intern afspeel is zwart ook zwart. Zodra ik EVR gebruik dan gebeurd er intern dus iets met de contrast/brightness settings waardoor zwart niet meer zwart is!

Meer mensen die dit kunnen testen?
Ik zal het nu ook eens gaan testen met de PDVD9 codecs + VMR9 en kijken of zwart dan ook nog zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
@Leon: Helaas, het gaat niet werken. Zal e.e.a. eens op het MP-forum gooien. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:12:
[...]

HEBBUS!!!!

EVR is dus de boosdoener! Zodra ik van EVR naar VMR9 schakel en de film intern afspeel is zwart ook zwart. Zodra ik EVR gebruik dan gebeurd er intern dus iets met de contrast/brightness settings waardoor zwart niet meer zwart is!

Ik zal het nu ook eens gaan testen met de PDVD9 codecs + VMR9 en kijken of zwart dan ook nog zwart is.
omg, bij mij doet ie t niet. Als ik VMR9 inschakel in de config scherm van MP en dan een film afspeel krijg ik geen beeld, wel geluid. Ik heb nu YUV4:4:4 ingesteld als output maar ik zie geen verschil met RGB Limited en YUV4:4:4....maar ik heb een mid-end lcd scherm die gelukkig wel 24hz ondersteund maar geen xvYCC (deep color).

Op een of een andere manier deed mijn MPC codec het niet meer goed, ik kreeg steeds een hoge cpu load terwijl de film wel vloeiend afspeelde. Heb toen MPC codec opnieuw geregistreert en nu doet ie het weer goed. Ik kan em ook niet in Windows/System32 plaatsen, dan geef ie een error...maar maybe komt het doordat ik vistax64 gebruik.

Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen maar mijn output, zie er aardig goed uit..superdiepzwart ga ik toch nooit krijgen vanwege de beperkingen van mn lcd scherm (philips 42pf7603)

Edit

-leon- heb jij je pioneer scherm isf gecalibreerd? Of ga je dit ooit in de toekomst laten doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 07-06-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:12:
[...]
omg, bij mij doet ie t niet. Als ik VMR9 inschakel in de config scherm van MP en dan een film afspeel krijg ik geen beeld, wel geluid. Ik heb nu YUV4:4:4 ingesteld als output maar ik zie geen verschil met RGB Limited en YUV4:4:4....maar ik heb een mid-end lcd scherm die gelukkig wel 24hz ondersteund maar geen xvYCC (deep color).

Op een of een andere manier deed mijn MPC codec het niet meer goed, ik kreeg steeds een hoge cpu load terwijl de film wel vloeiend afspeelde. Heb toen MPC codec opnieuw geregistreert en nu doet ie het weer goed. Ik kan em ook niet in Windows/System32 plaatsen, dan geef ie een error...maar maybe komt het doordat ik vistax64 gebruik.

Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen maar mijn output, zie er aardig goed uit..superdiepzwart ga ik toch nooit krijgen vanwege de beperkingen van mn lcd scherm (philips 42pf7603)
Wat apart dat jij met VMR9 geen beeld krijgt, maar dat zou idd aan je x64 versie kunnen liggen (heb zelf 32bit erop staan). Ben benieuwd of anderen het verschil in zwartwaardes zien tussen EVR & VMR9.

Ik heb die MPC Codec ook maar gewoon in het mapje van MP geknald (en opnieuw geregistreerd), want hij gaf blijkbaar wat problemen in de System32/Codec folder.

Ik heb voor de grap net eens opnieuw ATI CCC + Drivers installed. Eerst alles eraf gegooid, vervolgens alle registersettings die er maar waren van ATI verwijderd, reboot, opnieuw geinstalleerd en nogmaals reboot.

Toen de PC weer opgestart was waren mijn YUV output mogelijkheden weg bij de pixelformat settings!!
In de plaats heb ik nu YCbCr 4:4:4 en YCbCr 4:4:2 en de 2 RGB mogelijkheden (full/limited).
Geen idee waar het allemaal vandaan is gekomen, maar die YCbCr 4:4:4 is nou juist degene die ik graag wil zien :)
Vervolgens EVR ingeschakeld, en Underworld met interne speler geeft zwart nog steeds als grijs weer. EVR weer uitgeschakeld en VMR9 weer aangezet, wederom Underworld met interne speler en voila ;) zwart = zwart.....
Daarnaast nog even getest met YCbCr 4:4:4 output en YUV 4:4:4 input op mijn TV, en dat gaf hetzelfde resultaat, alleen zullen de BluRays nu een beter beeld geven.
Ik gebruik overigens ATI Catalyst 9.5 ZONDER de UseBT601CSC aangezien die toch alleen voor SD materiaal werkt en ook daar hoef ik geen PC levels mee uit te sturen om vervolgens video levels te ontvangen op mijn tv. Scheelt dus weer een beeldbewerking.

** EDIT **
Ja, scherm is gecalibreerd.

[ Voor 4% gewijzigd door -Leon- op 07-06-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:10:
[...]

W:\Series\Spooks\Spooks - S04E05E06.

<series> - S<season>E<episode>E<episode>.<ext>

Probeer dat eens (maar vraag me af of het gaat werken)
:( Heb nog een aantal andere opties geprobeerd. Heb iso-bestanden omgezet in DVD-bestanden en de mappenstructuur ziet er nu als volgt uit:

W:\Series\Spooks\Spooks - S04E01\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO.
De bijbehorende parsing is: <Series>\Season <season>Episode <episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

Het import path is W:\Series.

Toch pakt hij geen info. Iemand een idee waar het verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ja, je mist een folder met de naam Season x (waarbij x een getal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
@Klaus: toch even een noob-vraag. Waar mis ik die folder precies?

Laat maar: aanpassing van Parsing did the Trick
<Series>\<Series> - S<season>E<episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

[ Voor 47% gewijzigd door Nightwatchman op 07-06-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Iemand al ervaring met de ATI H.264 en MPEG codecs, die zijn meegeïnstalleerd met de laatste Catalist 9.5 drivers? Ik lees daar toch wel goede dingen over op 't Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 15:01

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Windows Speaker configuratie via Control Panel misschien?
Duh...
Maar het idee is dus dat als ik mn pc normaal gebruik ik een andere uitgang gebruik dan wanneer ik mediaportal draai.

Uitlegje:
Pc staat boven met zn eigen speaker setje, op laten we zeggen "uitgang A". Via een HDMI kabel gaat dit naar mn tv beneden, hierlangs loopt een audio kabel "uitgang B" naar mn versterker beneden.
Nu wil ik dus niet steeds in windows moeten kloten om dit aan te passen, want dan moet ik naar boven als ik even snel een filmpje wil afspelen.
Het idee is dus in windows "uitgang A" als standaard, en "uitgang B" gebruiken in MP.

Nu kan je dit dus wel instellen voor de Films en muziek, maar ik kan het niet vinden waar je dit instelt voor MP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Max|Burn schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:25:
[...]

Hoe is het beeld nu trouwens gelukt, inderdaad met de nieuwe kabel?
Inderdaad met een nieuwe kabel van scart naar S-video _/-\o_
Max|Burn schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:25:
[...]
Ik durf trouwens niet met zekerheid te zeggen dat je SPDIF synchroon zal lopen maar het lijkt me wel. Normaliter zou je namelijk b.v. je SCART aan je TV hangen en SPDIF aan je versterker..dan moet het immers ook synchroon lopen.
Dit heb ik geprobeerd maar dit gaat niet werken, er zit teveel vertraging tussen beeld en geluid.
Ongeveer 5 sec. krijg dit niet ingesteld via mijn receiver.
Ik denk dat dit grotendeels te wijten is aan de mpeg encoder van Hauppauge.
In ieder geval bedankt voor de tips.
Ik denk dat ik gewoon tv blijf kijken via mijn kabelbox van Ziggo, en alle media stream via de popcorn hour,
Ik wil nog wel gaan proberen om dan een tv server op te zetten (analoog) en die dan te bekijken via de popcorn, heeft iemand dit al geprobeerd?
Zijn hier al topics voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hm als je SPDIF geluid niet via je PC loopt dan is de kans indedaad heel groot dat er een delay optreed in je beeld t.o.v. geluid. Optie is dus wel de eerder genoemde kabels met SCART naar S-video en 2xRCA geluid.
Iemand al ervaring met de ATI H.264 en MPEG codecs, die zijn meegeïnstalleerd met de laatste Catalist 9.5 drivers? Ik lees daar toch wel goede dingen over op 't Net.
Ik weet niet of ik 9.5. heb (kan dat nu niet controleren) maar ik heb 2 weken geleden me drivers geupdate en in tegenstelling tot de oudere drivers was het een verademing. H264 liep ineens als een trein op me ATI codecs en met prima beeldkwaliteit.

[ Voor 115% gewijzigd door Max|Burn op 08-06-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Ik heb een flink probleem na een installatie van een nieuwe versie van Mediaportal 1.0.2, ik had hiervoor een hele oude beta versie die gewoon goed werkte.

Ik krijg EVR namelijk niet aan. Hij blijft hem automatisch terug zetten naar VMR Ik heb al geprobeerd om andere catalyst drivers te installeren (ik had 8.9) en ik heb 9,5 en 8.12 geprobeerd. Dat werkte niet. Ik heb trouwens wel gewoon Vista x64.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander-sp schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:56:
Ik heb een flink probleem na een installatie van een nieuwe versie van Mediaportal 1.0.2, ik had hiervoor een hele oude beta versie die gewoon goed werkte.

Ik krijg EVR namelijk niet aan. Hij blijft hem automatisch terug zetten naar VMR Ik heb al geprobeerd om andere catalyst drivers te installeren (ik had 8.9) en ik heb 9,5 en 8.12 geprobeerd. Dat werkte niet. Ik heb trouwens wel gewoon Vista x64.

Iemand een idee?
Rainesh had ook al problemen op Vista x64 met EVR. Hij kon hem wel aanzetten maar kreeg geen beeld. :(
Ik draai Vista x86, kan hem prima aanzetten maar dan is mijn zwart dus grijs, dus ik zit weer op VMR9 (moet alleen nog kijken of het stotteren wat ik zag aan de source ligt of met VMR9 te maken heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 08-06-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Het zure is dus dat het gewoon werkte hiervoor. Alleen omdat het zo'n oude versie was en hij af en toe wel eens crashte heb ik een nieuwe geïnstalleerd. Gisteren de hele avond/nacht bezig geweest met alles opnieuw instellen en dan krijg je dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sander-sp schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:11:
Het zure is dus dat het gewoon werkte hiervoor. Alleen omdat het zo'n oude versie was en hij af en toe wel eens crashte heb ik een nieuwe geïnstalleerd. Gisteren de hele avond/nacht bezig geweest met alles opnieuw instellen en dan krijg je dit...
Kijk even of je in Vista zelf Aero aan heb gezet, zo nee zet die aan en probeer dan EVR te selecteren.

@ -leon- ik had juist problemen met VMR9, want EVR werkt prima bij mij. Ik krijg juist geenbeeld als ik VMR9 selecteer.

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 08-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor je antwoord, maar het heeft niet geholpen. Ik selecteer EVR, klik op ok, open mediaportal configuration opnieuw en hij staat weer vrolijk op VMR...

Ik krijg wel erg vaak de foutmelding "De visuele stijlen kunnen niet worden toegepast" Misschien zitten we hier toch ergens op een spoor...

[ Voor 31% gewijzigd door SaN op 08-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sander-sp schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:28:
Bedankt voor je antwoord, maar het heeft niet geholpen. Ik selecteer EVR, klik op ok, open mediaportal configuration opnieuw en hij staat weer vrolijk op VMR...

Ik krijg wel erg vaak de foutmelding "De visuele stijl kan niet worden toegepast" Misschien zitten we hier toch ergens op een spoor...
Backup maken van je images, databases en dan een volledige uninstall? Dus ook echt de mappen verwijderen van MP en dan opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ja, dat ga ik maar eens doen denk ik. Stom dat ik eerst alles heb ingesteld voordat ik heb gekeken of het werkte, anders had ik allang nog een clean install gedaan... Is het voldoende om de images en databases te kopiëren, is dan alles nog zoals ik het nu heb ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

- Draai je Aero ? Zo nee, probeer eens.
- Worden andere instellingen wel onthouden? Ik heb wel met 1 van me MP installaties dat er gewoon geen enkele instelling onthouden wordt. Ben er nog niet achter wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Andere instellingen worden wel onthouden. Of ik daadwerkelijk Aero draai is nog maar net de vraag, veel thema's werken niet, hij zegt dan dat hij de visuele stijlen niet kan toepassen. Voor zover ik weet draai ik het nu wel, maar of dat helemaal volledig is weet ik niet. Is er een manier om dat te bekijken?

Aero Plex werkt maar bijvoorbeeld Aero medium taskbar niet....

Ik heb de prestatieindex vernieuwd, ik krijg de foutmelding niet meer bij het selecteren van andere aero theme's helaas veranderd hij ze ook niet.

Ook het compleet verwijderen van mediaportal en daarna opnieuw installeren heeft niet geholpen...

Hoe installeer je een .patch bestand?

[ Voor 44% gewijzigd door SaN op 08-06-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Heeft iemand toevallig nog het bestand?

MPC subs engine - Binaries for MP 1.0.1

1.0.2 is te vinden op het forum maar ik wil de 1.0.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:12:
[...]

HEBBUS!!!!

Ik had geen post processing ingesteld en ook last van grijs beeld. In Nvida-settings dit veranderd en het beeld is wel goed, alleen is het weer veel te donker voor HD. Dus, als ik HD wil kijken ipv DVD, moet ik nvidia-settings eerst weer omzetten.
VMR9 geselecteerd in postprocessing, maakt geen zak uit.
PDVD9codec heb ik.

Hoe kan het dat het bij mij niet werkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sander-sp schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:42:
Andere instellingen worden wel onthouden. Of ik daadwerkelijk Aero draai is nog maar net de vraag, veel thema's werken niet, hij zegt dan dat hij de visuele stijlen niet kan toepassen. Voor zover ik weet draai ik het nu wel, maar of dat helemaal volledig is weet ik niet. Is er een manier om dat te bekijken?

Aero Plex werkt maar bijvoorbeeld Aero medium taskbar niet....

Ik heb de prestatieindex vernieuwd, ik krijg de foutmelding niet meer bij het selecteren van andere aero theme's helaas veranderd hij ze ook niet.

Ook het compleet verwijderen van mediaportal en daarna opnieuw installeren heeft niet geholpen...

Hoe installeer je een .patch bestand?
Aero-plex? Gebruik je W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Nee, Vista. Maar dit is al een behoorlijk oude installatie dus ik zal die thema's er zelf ooit wel eens op gezet hebben.
Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.