Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mystikal schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:14:
[...]
Klein kickje op mijn eigen vraag. Ik snap er namelijk helemaal niets van.
Zelfde problemen ook met de default skin (Blue3)?
-Leon- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:54:
[...]Daarnaast kan je eens kijken als je in je BasicHome zit hoeveel geheugen MP inneemt. Heb je misschien heel veel backdrops voor je BasicHome menu in de mapje gedropped?
Monochrome gebruikt volgens mij geen backdrops.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303140

ik probeer al een hele tijd mediaportal te instaleren.

ik heb stap 4 gedaan en K-Lite Codec Pack gedownload en geinstaleerd.
stap 5 klik ik op die link maar daar staat niks om te downloaden.
ik heb dus gewoon mediaportal 1 gedownload stable versie.

stap 6 kan ik niet doen als ik op die link klik dan staat er Download (not yet).
en ik kan dan niet op download drukken want dat is gewoon geen download link.

stap 7 hoef ik niet te doen omdat ik geen tv wil kijken via mediaportal.

maar als ik mediaportal open. in ik heb de goede map ingesteld voor video's en afbeeldingen.
maar als ik mediaportal open en alles werkt gewoon, het weer enzo.
aleen als ik op afbeeldingen video's of muziek druk dan krijg ik een blauw scherm(en ik zit nog steeds in mediaportal want het midden van het blauwe scherm is lichten(witter) de standaard skin van mediaportal)
als ik dan terug wil gaan door op escape te drukken dan doet die niks. ik moet mediaportal dus met ctrl+als+del afsluiten.

weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit moet oplossen.

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303185

Ben al wat op zoek geweest op internet en op dit forum, valt niet mee om een antwoord te vinden op m`n vraag in zoveel reacties.

Ik zit namelijk met het volgende:

Als ik op m`n laptop mediaportal heb draaien kan ik dan m`n laptop ook draadloos aansluiten op m`n LCD tv?
Ik weet dat er hiervoor mediaplayers zijn maar als ik het goed hebben deze allemaal een ingebouwd menu, die niet zo mooi is als MediaPortal. Of streamen de mediaplayers het programma automatisch dat op de laptop draait?

Wie o wie kan me hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Anoniem: 303140 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:54:
ik probeer al een hele tijd mediaportal te instaleren.

ik heb stap 4 gedaan en K-Lite Codec Pack gedownload en geinstaleerd.
stap 5 klik ik op die link maar daar staat niks om te downloaden.
ik heb dus gewoon mediaportal 1 gedownload stable versie.

stap 6 kan ik niet doen als ik op die link klik dan staat er Download (not yet).
en ik kan dan niet op download drukken want dat is gewoon geen download link.

stap 7 hoef ik niet te doen omdat ik geen tv wil kijken via mediaportal.

maar als ik mediaportal open. in ik heb de goede map ingesteld voor video's en afbeeldingen.
maar als ik mediaportal open en alles werkt gewoon, het weer enzo.
aleen als ik op afbeeldingen video's of muziek druk dan krijg ik een blauw scherm(en ik zit nog steeds in mediaportal want het midden van het blauwe scherm is lichten(witter) de standaard skin van mediaportal)
als ik dan terug wil gaan door op escape te drukken dan doet die niks. ik moet mediaportal dus met ctrl+als+del afsluiten.

weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit moet oplossen.

Anne
Deze info kan helemaal niemand wat mee vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Mystikal

It never hurts to help!

Question Mark schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:12:
[...]
Zelfde problemen ook met de default skin (Blue3)?

[...]
Monochrome gebruikt volgens mij geen backdrops.
Same problem, als ik met mijn muis hoover boven iets duurt het ook 0,5/1 seconden voordat het 'aanslaat'. (zelfs in het home menu). Met films is het nog erger eigenlijk. Gisteren het hele menu nog een keer doorgespit, maar kan niets vinden!

Ongelovelijk! Hij doet het weer normaal? Goed, ik heb een week lopen kloten omdat het zo langzaam was. Geen idee hoe of wat...

Verder een update naar 1.1. Waar kan ik die vinden, of moet ik gewoon de laatste downloaden en kan ik tijdens het draaien van de setup kiezen voor een upgrade?

Een ander zeer vreemd probleempje.. Ik krijg voor mijn mzuiek het volgende niet (meer!!!) voor elkaar. Als ik alle albums zie, wil ik dit als icons zien. Als ik een album selecteer wil ik dat als list zien. Ik heb het volgens de handleiding van Thaclown ingesteld, maar hij blijft bij mij het specifieke album zien als Big Icons. Mits ik abum voor album in mediaportal zelf zet op list. Dat onthoudt hij wel. Maar om dit nu te gaan doen voor 350 albums vind ik een beetje te veel. Waar moet ik dit zoeken?

[ Voor 33% gewijzigd door Mystikal op 22-05-2009 09:25 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50
Ik heb inmiddels mijn HTPC met MP beneden klaar, maar deze configuratie geeft mij de nodige hoofdpijn moet ik zeggen in vergelijking met de HTPC boven.

Ik heb dezelfde stappen gevolgd voor het installeren als HTPC boven, namelijk:

Vista installatie
Drivers
Mediaportal
SAF filters
AC3Filter

Alles goed en wel en alles speelde ook prima af……. Dacht ik.

DTS geluid is perfect, maar na ongeveer 6 minuten begint het gezeik en gaat het geluid en beeld out of sync tijdens een 1080p mkv. Lijkt alsof de proc het niet trekt, maar bij het checken zit die op 60%. Dit klopt ook wel want ik gebruik subs dus heb hier geen dxva op dit moment. Gaat trouwens om een gigabyte mobo met onboard geforce 9400 en een e7400 intel proc. Zou softwarematig toch geen probleem mogen zijn.

Om toch maar even te checken gooi ik die subtitle engine patch erover heen en test het opnieuw en weg is mijn DTS geluid en is nu ineens stereo (en dat alleen door het toevoegen van de subtitle engine patch)??? Nu wordt de AC3Filter niet meer aangesproken maar weer de interne codec van MP. Hier staat stereo dus dit op SPDIF gezet en nu helemaal geen geluid meer!? (wel DTS op de receiver maar geen geluid door de speakers) De SAF filter mpadecfilter.ax eruit gegooid en nu heb ik weer goed geluid met 1080P mkv en DTS en subs, maar nu mis ik dus de AAC geluid decoder en hierdoor bij wat avi bestanden geen codec dus om die af te spelen. Gek wordt ik ervan.

Hele zooi er weer af en voor de CCP codec pack gegaan met Coreavc. Hier wordt ik helemaal gaar want krijg daar helemaal geen DTS audio alleen maar stereo audio. Alle settings op SPDIF gezet maar DTS komt maar niet door.

Hele zooi er weer af en alleen voor COREAVC gegaan met AC3FILTER om 1080p mkv te testen met DTS geluid en weer lijkt het erop dat de AC3FILTER niet goed wordt aangesproken want ik als in MP weer bij MPA codec kies voor SPDIF springt DTS wel weer aan, maar wederom hapert het weer na 6 minuten.

Inmiddels wil ik de pc al het raam uit smijten.

Weer backup terug gezet zonder codecs en nu voor SAF filters gegaan. Eerst zonder de AC3Filter. Nu heb ik Band of Brothers het DTS spoor helemaal perfect, maar de films 300 en Transformers gaat het geluid direct stotteren en storen! AAaargggh (dus niet echt out of sync, maar gewoon happerend geluid)Nu met AC3filter en de mpacodecfilter.ax bestand eruit gegooid. Nu werkt dus in principe alles qua beeld en audio alleen bij de Apple trailers geen audio en bij een aantal avi bestanden met aparte audio bestanden geen audio. Op dit moment dus geen AAC codec voor de overige audio.

Na 3 dagen kloten eerst hier maar besloten tevreden mee te zijn. In ieder geval band of brothers 1080P en de films 300 en transformers 1080P met DTS spoor weer goed werkend.

Mediaportal blijft een schitterend iets maar dat gekloot met codecs is soms echt een hel. En het maffe is dus de HTPC boven is met de eerste installatie en codecs direct werkend lol (dus aan deze htpc begonnen met aaaaaah dat wordt een eitje). Kan tijdens het typen van dit bericht er wel weer om lachen maar gisteren stond ik op het punt dat apparaat door het raam te smijten :D

Iemand nog een idee voor de AAC decoder gedeelte wat ik daarvoor nog kan installeren (dat is dus bij de videoplayer settings in MP configuratie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Heb je al geprobeerd alle overbodige filters uit te schakelen? Ik was inmiddels weer terug bij K-Lite codec pack na een niet zo succesvol uitstapje richting SAF. Mijn probleem was wel een ander, namelijk dat mijn XViD's stotterend afspeelden. Toen heb ik dus de Codec Tweak Tool van de codec pack gedraaid, waarin ik opties aangeboden krijg om hele lijsten aan codecs te disablen. Na het draaien daarvan doet ie het perfect!

Dus wellicht ergens een codec conflict of zo? Tackle je in ieder geval het beste door alle overbodige codecs te disablen lijkt mij.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ook ik had problemen met codecs. Uiteindelijk alle codecs eraf gegooid, Klite geninstalleerd, niets meer aangepast alleen ervoor gezorgd dat mijn versterker de spdif oppakt. Toen werkte alles prima. If it ain't broken don't try to fix it.,

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
DFKT schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:12:
Heb je al geprobeerd alle overbodige filters uit te schakelen? Ik was inmiddels weer terug bij K-Lite codec pack na een niet zo succesvol uitstapje richting SAF. Mijn probleem was wel een ander, namelijk dat mijn XViD's stotterend afspeelden. Toen heb ik dus de Codec Tweak Tool van de codec pack gedraaid, waarin ik opties aangeboden krijg om hele lijsten aan codecs te disablen. Na het draaien daarvan doet ie het perfect!

Dus wellicht ergens een codec conflict of zo? Tackle je in ieder geval het beste door alle overbodige codecs te disablen lijkt mij.
Dat is inderdaad nog iets wat ik kan proberen. Moet toch echt iets met de codecs zijn. Maar het vreemde is gewoon dat mijn HTPC boven met eerst VISTA dan MP dan SAF dan AC3FILTER alles perfect doet en de pc beneden hiermee out of sync gaat. Is natuurlijk niet dezelfde hardware maar toch. Maar zal de KLITE pack nog eens proberen. Al ga ik eerst even opnieuw van de eerste aflevering van Band of Brothers genieten want dat wou ik dus al 3 dagen lang doen totdat het ge-eikel begon haha. Volgens mij is het wel zo dat SAF filters toch wel het meest uitgeklede codec gedeelte is waar je mee kunt beginnen. En ik was ook de grootste voorstander van SAF met mijn HTPC boven, maar met de HTPC beneden moet ik daar toch op terugkomen en weer andere opties gaan proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 22-05-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mystikal schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:22:
Ook ik had problemen met codecs. Uiteindelijk alle codecs eraf gegooid, Klite geninstalleerd, niets meer aangepast alleen ervoor gezorgd dat mijn versterker de spdif oppakt. Toen werkte alles prima. If it ain't broken don't try to fix it.,
Zal KLITE inderdaad nog weer even proberen. Heb dat in het begin van MP al een keer geprobeerd maar had daar toen ook wat problems mee maar dat is inmiddels al weer een jaar terug en kan natuurlijk heel wat veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
@ keepitfrosty

1) gebruik je 24hz en refreshratechanger? Want daar zit een bug in in de 1.0.2.0 versie van MP
2) probeer eens alleen mpc subtitle engine, ac3filter, mpc video codec (dus van mediaplayer classic) en haali media splitter en eventueel ffdshow tryouts voor xvid/divx. Dat werkt helemaal perfect bij mij, geen enkel probleem tot nu toe. Alle films inc dxva !

En mocht een film niet goed afspelen met dxva dan heb ik altijd nog Coreavc die ik dan even selecteer in mediaportal als codec en dan weer opnieuw mn film afspeel zonder out-of-sync (wel mn tv @ 60hz totdat 24hz probleem opgelost is).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Een nieuw probleempje. Sommige mp3 worden niet afgespeeld in mediaportal. Ik krijg dan de melding audio codec.

Gspot geeft dit aan.
MPEG-1 Layer 3

WM player speelt het moeiteloos af.

Suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 22-05-2009 11:13 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Als ik ISO afspeel met Deamon, blijft hij op het einde van de film staan en word Deamon niet leeg gemaakt.
Is er een manier om dit met de interne player te doen of kan dit alleen met de externe player. Zoja, wat moet ik dan invullen bij parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Rainesh schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:09:
@ keepitfrosty

1) gebruik je 24hz en refreshratechanger? Want daar zit een bug in in de 1.0.2.0 versie van MP
2) probeer eens alleen mpc subtitle engine, ac3filter, mpc video codec (dus van mediaplayer classic) en haali media splitter en eventueel ffdshow tryouts voor xvid/divx. Dat werkt helemaal perfect bij mij, geen enkel probleem tot nu toe. Alle films inc dxva !

En mocht een film niet goed afspelen met dxva dan heb ik altijd nog Coreavc die ik dan even selecteer in mediaportal als codec en dan weer opnieuw mn film afspeel zonder out-of-sync (wel mn tv @ 60hz totdat 24hz probleem opgelost is).
@ 1Nee maak geen gebruik van de refreshchanger. Heb dat wel even getest maar ook dan blijft het out of sync lopen. Soms trekt het wel even bij maar dan zie je gewoon een framerate drop in beeld en dan gaat het geluid er ook achteraan. Dit is zowel met de refreshchanger als zonder de refreshchanger.

@2 Dat is eigenlijk wat SAF doet. Die gebruikt de filters van mediaplayer classic home cinema. Maar misschien nog een optie om de volgorde anders te doen en te beginnen met AC3Filter. Ik ga ook nog even de oude AC3Filter proberen want heb nu de hele tijd versie 1.60b gebruikt die recentelijk geplaatst is. Misschien dat 1.51 verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
blackburst schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:12:
Als ik ISO afspeel met Deamon, blijft hij op het einde van de film staan en word Deamon niet leeg gemaakt.
Is er een manier om dit met de interne player te doen of kan dit alleen met de externe player. Zoja, wat moet ik dan invullen bij parameters.
Probleem had ik ook en ben maar van .iso afgestapt en gewoon de iso bestanden uitgepakt naar VIDEO_TS map. Hoef ik ook geen deamon tools meer te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 11:14
CypherMK schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:49:
Hallo mensn,

ik loop tegen het volgende probleem aan in mediaportal:

Als ik het goed begrijp is Eurosport HD gratis te ontvangen. Ik krijg hem alleen niet werkend. Ik heb wel geluid, maar geen beeld. Ik heb de ffdshow codec en de arcsoft TMT 7 codec gebruikt. Zonder resultaat.

Iemand met een oplossing? _/-\o_

Hardware:
Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Receiver: Onkyo 806
Ik wil dus die Powerdvd codec proberen, maar wanneer ik PowerDVD 9 Ultra probeer, kan ik de codec niet selecteren in mediaportal!! Hoe krijg ik dat gefixt?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

CypherMK schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:08:
[...]

Ik wil dus die Powerdvd codec proberen, maar wanneer ik PowerDVD 9 Ultra probeer, kan ik de codec niet selecteren in mediaportal!! Hoe krijg ik dat gefixt?? 8)
Lees tot 3 pagina's terug deze topic, staat er ergens tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 12:42
Je hebt de "Deluxe" versie nodig. Niet de "Ultra" versie van PowerDVD.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat maakt niet uit want ik maak gebruik van de Ultra versie en doet het prima. Je moet ff een post lezen van -Leon-, hij had het beschreven hoe je alles moet installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'k zal het hem effe makkelijk maken: ;)

Link

** EDIT **
OK, voor de mensen die zich wat meer willen inlezen in de pixel format settings, ik kwam hier een interessant artikel tegen...

En dan loop ik te )#($*@)#( met Limited en Full RGB... Tijd om de andere settings eens te testen en kijken of YUV 4:4:4 output een mooi beeld geeft (scheelt gelijk weer switchen voor BluRays)

[ Voor 63% gewijzigd door -Leon- op 23-05-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Een Bluray-rip werd bij mij gewoon afgespeeld in de interne speler nadat ik m2ts had toegevoegd als extensie en gebruikmakend van Moving Pictures.
Het schokt alleen enorm (in PowerDVD niet), hij laadt constant. CPU-load ligt rond 40%, dus dat kan het niet zijn, HDD-lampje brandt wel constant. Kan dit toch een codec-probleem zijn? En, welke codec neemt ie, die van H.264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 88197 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:34:
Een Bluray-rip werd bij mij gewoon afgespeeld in de interne speler nadat ik m2ts had toegevoegd als extensie en gebruikmakend van Moving Pictures.
Het schokt alleen enorm (in PowerDVD niet), hij laadt constant. CPU-load ligt rond 40%, dus dat kan het niet zijn, HDD-lampje brandt wel constant. Kan dit toch een codec-probleem zijn? En, welke codec neemt ie, die van H.264?
Inderdaad, de extensies .m2ts & .evo toevoegen en je kan met de interne speler BluRay & HDDVD afspelen alleen mis je dus de menu's en pakt hij alleen de videostream op.
Bedoel je met BluRay-rip een x264 720/1080p rip van het orgineel? Die gebruiken iig ook de H.264 codec.

Als ik een (Full/Complete) BluRay (of rip (mkv)) afspeel komt mijn load (met PDVD9 HD Codec) niet boven de 10% uit.
Hij pakt inderdaad de H.264 codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:31:

Link

** EDIT **
OK, voor de mensen die zich wat meer willen inlezen in de pixel format settings, ik kwam hier een interessant artikel tegen...

En dan loop ik te )#($*@)#( met Limited en Full RGB... Tijd om de andere settings eens te testen en kijken of YUV 4:4:4 output een mooi beeld geeft (scheelt gelijk weer switchen voor BluRays)
Ik heb daar geen problemen mee, ik heb mijn output gewoon op Full RGB staan en de UseBT601CSC=1 hack toegepast en dan worden mn divx/xvid gewoon goed expanded naar de juiste levels en mn films hebben ook gewooeen goede zwartwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:34:
[...]

Ik heb daar geen problemen mee, ik heb mijn output gewoon op Full RGB staan
Juist, daar zeg je het al... Full RGB, en dat is dus blijkbaar niet de juiste instelling (afhankelijk van wat je tv aan kan natuurlijk). In het artikel geeft hij ook aan dat het erom gaat dat er zo weinig mogelijk bewerkingen worden gedaan op de video, dus zou je YUV 4:4:4 het beste kunnen pakken (die heb je trouwens sowieso nodig met BluRay's om Deep Dolor te kunnen krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:05:
[...]

Juist, daar zeg je het al... Full RGB, en dat is dus blijkbaar niet de juiste instelling (afhankelijk van wat je tv aan kan natuurlijk). In het artikel geeft hij ook aan dat het erom gaat dat er zo weinig mogelijk bewerkingen worden gedaan op de video, dus zou je YUV 4:4:4 het beste kunnen pakken (die heb je trouwens sowieso nodig met BluRay's om Deep Dolor te kunnen krijgen).
Ik heb een Philips 42PF7603 (ofzo, model met ambilight) en die accepteert YUV4:4:4, maar ik heb geen blueray speler in mijn htpc. Ik heb vandaag heel veel verschillende combinaties getest en Full RGB geeft in mediaportal de juiste zwartwaarden bij films en tv-series. De tv-series worden overigens wel expanded naar de juiste waardes met de usebt601 hack. Als ik op limited zet, dan is het bij films weer te donker en bij tv-series ziet het btje oranje-achtig uit. Ik ga toch nog een keer spelen met YUV. Trouwens ik test het beeld ook met een THX optimizer op mn star wars dvd's.

Mn andere htpc is op een Samsung N71B aangesloten en daar heb ik em weer op RGB limited staan, want die accepteert geen YUV en daar zijn de kleuren ook heel goed en heb zelfs het gevoel dat het daar iets beter uitziet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor de mensen die de X-Factor skin gebruiken heb ik een alternatief Basichome scherm gemaakt (alhoewel, meer voor mezelf maar jullie mogen 'em ook hebben :+ ) met minder knopjes en wat meer aandacht voor 't design. Pics:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/dyvyhy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vxmyqd.jpg

Download+instructies hier. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

HaTe

haat niet

Wow, die is mooi. Nu de rest van de skin nog. Ik zou hem nog eens bekijken.

Ik heb ook een AEON 2 basichome gemaakt voor aeon 1. Interesse?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
HaTe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:06:

uiteraard willen wij dat wel zien. :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
HaTe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:06:

^Met RemkoXP. ;)

Ben het overigens met je eens dat X-Factor voor de rest ook niet alles is. Ik denk erover om een eigen skin te maken in dezelfde stijl als bovenstaande screenshots, maar dat is wel veel werk. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02-2023
ik volg dit topic nu al een tijdje en had mediaportal draaien als een zonnetje op mijn msi media live, maar omdat ik tegen wat problemen aanliep met playback van sommige mkv's met dts heb ik besloten toch maar zelf wat te bouwen.
dat draait inmiddels ook prima(aardig gepriegel om de ab werkend te krijgen i.c.m. een antec fusion maar heb het lopend :) )
ik heb alleen het volgend probleem; hij speelt geen wmv-hd meer af. ik heb wel geluid maar geen beeld.
heb al verschillende codecs geprobeerd, ook de nieuwe mediaplayer 11 gedownload(had ik ergens gelezen) maar ik krijg het niet voor elkaar! heeft er iemand suggesties?
ik heb de mediaportal setup van the goose gebruikt met ac3 filter als enige verandering

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:50:
[...]
Ik heb een Philips 42PF7603 (ofzo, model met ambilight) en die accepteert YUV4:4:4, maar ik heb geen blueray speler in mijn htpc. Ik heb vandaag heel veel verschillende combinaties getest en Full RGB geeft in mediaportal de juiste zwartwaarden bij films en tv-series. De tv-series worden overigens wel expanded naar de juiste waardes met de usebt601 hack. Als ik op limited zet, dan is het bij films weer te donker en bij tv-series ziet het btje oranje-achtig uit. Ik ga toch nog een keer spelen met YUV. Trouwens ik test het beeld ook met een THX optimizer op mn star wars dvd's.

Mn andere htpc is op een Samsung N71B aangesloten en daar heb ik em weer op RGB limited staan, want die accepteert geen YUV en daar zijn de kleuren ook heel goed en heb zelfs het gevoel dat het daar iets beter uitziet... :?
Ben er ook nog eens mee aan het spelen geweest en kwam er sowieso achter dat de UseBT601 hack niet meer in mijn register stond, dus die er eerst weer in gezet. Vervolgens het verschil bekeken tussen Full & Limited RGB, en dan lijk ik meer zwartwaardes te kunnen zien met Full RGB (wat logisch zou zijn) maar ik ben er nog niet helemaal uit. Probeer het later nog wel een keer als de zon weg is, want de zwartwaarde vergelijken bij dag is drama :(
YCbCr geeft bij mij hetzelfde beeld als RGB Limited (en ook dat zou weer kloppen want YCbCr zou ook 16-235 range zijn), maar dat kan ook aan de source liggen (mkv, dvd of BluRay)

[ Voor 6% gewijzigd door -Leon- op 24-05-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 11:14
-Leon- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:31:

Link
Dank u dank u _/-\o_

Ik had hem al gevonden. Ook hd pack erop gezet, en nu heb ik power dvd 8 + 9 codec erop. en met de 8 werkt ie.

[ Voor 36% gewijzigd door CypherMK op 24-05-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CypherMK schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:53:
[...]

Dank u dank u _/-\o_

Ik had hem al gevonden. Ook hd pack erop gezet, en nu heb ik power dvd 8 + 9 codec erop. en met de 8 werkt ie.
Met 9 ook en die is nieuwer, dus..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik gebruik al een tijdje media portal naar alle tevredenheid maar opeens, (ik denk sinds 1.0.2) heb ik steeds vaker dat het geluid out of sync raakt, van een paar milliseconde tot gewoon een hele seconde. Als codec heb ik CoreAVC (h264) gebruikt en voor audio ffdshow. Als ik video ook op ffdshow zet wordt het alleen maar slechter. Kan dit komen door ondertitels? De mediacenter is snel genoeg (phenom x3 2.1ghz).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:02

Sherlock

No Shit

Weet iemand of er een (nederlandse) site is waar info over cabaret-dvd's op staat? Ik weet van bijv. zwartekat.nl dat er best wat info op staat, maar niet zoals bij IMDB of bij themoviedb.

Ik wil graag de cabaret dvd's ook netjes organiseren zoals bij de rest van mijn films (met Moving Pictures) maar ik ben nog geen site tegengekomen die die informatie allemaal heeft. Bijvoorbeeld moviemeter.nl heeft vrijwel geen cabaret.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sherlock schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:10:
Weet iemand of er een (nederlandse) site is waar info over cabaret-dvd's op staat? Ik weet van bijv. zwartekat.nl dat er best wat info op staat, maar niet zoals bij IMDB of bij themoviedb.

Ik wil graag de cabaret dvd's ook netjes organiseren zoals bij de rest van mijn films (met Moving Pictures) maar ik ben nog geen site tegengekomen die die informatie allemaal heeft. Bijvoorbeeld moviemeter.nl heeft vrijwel geen cabaret.
Als je nergens info kunt vinden, kun je de films ook zelf toevoegen met alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:10:

Zou inderdaad erg mooi zijn. Voorlopig gebruik ik MovingPictures voor mijn films en gebruik ik de 'oude' MyVideos voor muziek dvd's, cabaraet en andere videos (die je dan alsnog handmatig in de dB moet zetten).

En het MediaPortal forum heeft een HTPC sectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301055

Ik heb net Mediaportal gedownload, en ik zal wel een ontzettende noob zijn, maar ik weet al niet eens hoe ik de skin kan veranderen? xD Ik heb Monochrome gedownload, maar als ik deze uitpak krijg ik een hele hoop mappen. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Mediaportal staat als het goed is in Program Files. Onder Team Mediaportal. In die map van Mediaportal vind je een map genaamd 'skin'. Daar zie je al 'Blue3' en 'Blue3Wide' staan. Nu moet je de map Monochrome daar ook bij zetten. Als het goed is bevat je Monochrome-download namelijk een map genaamd 'Monochrome' met daarin een tweetal submappen en een boel files. Die map moet je hebben.

Vervolgens in 'Mediaportal Configuration' onder 'General' de menu-optie 'Skin' alwaar je Monochrome kan kiezen.

Overigens bevat de Monochrome-download voor zover ik weet zelf ook al een duidelijke readme ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Sinds gisteren werkt Ned 1 2 en 3 niet meer. Alle andere zenders werken zover ik weet.
Ik krijg de melding dat timeshifting niet mogelijk is en dat er geen vrije kaart is (heb er maar één FloppyDTV inzitten). Ik heb niet verandert aan de configuratie. Hij heeft het altijd perfect gedaan.
Ik heb al gescanned naar nieuwe zenders. Maar bij die 3 zenders krijg ik een error dat het signaal niet kan worden gevonden. Dit probleem deed zich voor sinds gisteravond. Ik heb toen de decoder aangesloten en deze kon ik Ned 1 2 3 niet afspelen. Na een tijdje werkten de zenders weer op de decoder maar nog steeds niet op het mediacenter., :/

ps: het verwijderen van MP en het installeren van de laatste 1.0.2 gaf ook geen resultaat. Is de frequentie verandert oid?

[ Voor 40% gewijzigd door timskiej op 26-05-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301055

Thijs_O schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:25:
Mediaportal staat als het goed is in Program Files. Onder Team Mediaportal. In die map van Mediaportal vind je een map genaamd 'skin'. Daar zie je al 'Blue3' en 'Blue3Wide' staan. Nu moet je de map Monochrome daar ook bij zetten. Als het goed is bevat je Monochrome-download namelijk een map genaamd 'Monochrome' met daarin een tweetal submappen en een boel files. Die map moet je hebben.

Vervolgens in 'Mediaportal Configuration' onder 'General' de menu-optie 'Skin' alwaar je Monochrome kan kiezen.

Overigens bevat de Monochrome-download voor zover ik weet zelf ook al een duidelijke readme ergens. :)
Dankje het is gelukt! Nu moet ik alleen alles zo mooi krijgen als op de screenshots. Hoe krijg ik van die thumbnails en extra info bij de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Anoniem: 301055 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:31:
[...]

Dankje het is gelukt! Nu moet ik alleen alles zo mooi krijgen als op de screenshots. Hoe krijg ik van die thumbnails en extra info bij de films?
Haha, Mediaportal is vrij uitgebreid en de vragen die je hier stelt zijn stukken eenvoudiger dan het antwoord. ;)

Om het maximale uit je skin (en Mediaportal) te halen raad ik je aan om eens op het Mediaportal Forum rond te kijken en dan vooral bij skins & plugins. Als je het maximale uit Mediaportal wil halen (wat jij dus al noemt qua thumbnails en alles) zal je je er wat verder in moeten verdiepen.

Om je vragen kort te beantwoorden:
Als je - bijvoorbeeld - een boel muziekalbums hebt kan je in elke map een coverart van het album in kwestie plaatsen onder de naam folder.jpg. Mediaportal pikt dit op en wanneer je dan je muziekcollectie in filmstrip-modus bekijkt zie je de coverarts langsglijden.

Films en TV-series werken iets complexer. Standaard heeft Mediaportal de 'My Videos' functie/plugin maar de meeste mensen gebruiken die niet. Voor alle TV-series is MP-TVSeries een enorm populaire plugin en voor films gebruiken mensen My Films of Moving Pictures. Laatstgenoemde is het populairst dacht ik. Kijk ook eens hier. Concreet: Als je de mooie filmweergaves van de screenshots wilt hebben zal je waarschijnlijk Moving Pictures willen installeren en configureren. De uitleg bij die plugin en het bijbehorende subforum op het Mediaportal-forum kunnen je het hoe&wat daarvan in veel groter detail uitleggen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Maar kijk ook eens in de zeeeer uitgebreide TS hier, gemaakt door ThaClown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Voor de mensen met Ziggo Limburg/N Brabent hier een nieuwe transponderlijst.
Ned 1,2 en 3 en RTL werkten niet meer omdat Ziggo iets heeft aangepast.

http://forum.team-mediapo...orking-tv-channels-60420/

Onderaan staat de nieuwe transponder-lijst! :)

[ Voor 51% gewijzigd door timskiej op 26-05-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 08:59
qoute: Aandachtspunten van derden:
- (dank I_am_akira) Voor Vista gebruikers, schakel windows vista premium 32bit aero skin uit.

Wanneer je gebruik maakt van EVR dan juist de Aero-skin inschakelen om "tearing" bij afspelen van video te voorkomen!

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik zit met een vervelend probleem voor wat betreft het geluid: bij een aantal muziekstukken, films en series wordt het geluid heel erg "blurry" als ik het vanuit MP afspeel. Speel ik hetzelfde bestand af via Windows Media Player dan is het geluid wel goed. Ook op een andere pc komt er prima geluid uit mijn twee boxjes.

Ik heb mijn htpc met een optische kabel aan mijn receiver verbonden, waaraan weer een 5.1 setje hangt.

Mijn codecs (want daar zal het wel aan liggen, toch?) zien er als volgt uit:

Volume settings:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/oumejn.jpg

Video player:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/v7zdlj.jpg

DVD codecs:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/119ovu0.jpg

Music:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lwm788.jpg

Bij bovenstaande plaatjes moet ik wel zeggen dat er bij Audio renderer (video player en dvd codecs) en bij Sound device (music) normaal gesproken Realtek HD audio output staat, maar omdat ik de plaatjes vanaf een andere pc heb gemaakt kan je die dan niet selecteren.

Als het handig is kan ik ook de config van AC3 nog wel plaatsen.

Het zou echt geweldig zijn als jullie hier wat zinnigs over kunnen zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:39:
Als het handig is kan ik ook de config van AC3 nog wel plaatsen.

Het zou echt geweldig zijn als jullie hier wat zinnigs over kunnen zeggen!
Aangezien je aangeeft overal je ATI HDMI device te hebben geselecteerd, en overal AC3 filter gebruikt voor je audio kan het aan een paar dingen liggen:

1. AC3 Filter instellingen niet goed (post die ook maar eens)
2. Windows Sound instellingen niet goed (juiste speakerinstelling, geen rare filters? Configuratie via Control Panel)
3. MP pakt het verkeerde filter. Test eens met graphedt dat hij werkelijk AC3 filter gebruikt als codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Iemand al die nieuwste CATALYST 9.5 drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:08:
Iemand al die nieuwste CATALYST 9.5 drivers geprobeerd?
Wist niet eens dat die al uit waren maar dat moeten we dan maar eens proberen, alhoewel ik nog steeds ERNSTIG aan het worstelen ben over de juiste instellingen (pixelformat, etc).
Wel net Vista SP2 installed en het werkt allemaal nog :)

** EDIT **
Die nieuwe drivers ga ik er zo maar eens opzetten:

ATI Video encoder update
1. ATI Catalyst 9.5 resolves a number of issues previously seen in the ATI Video Converter and is supported under Windows Vista 32-bit and Windows Vista 64-bit.
2. Using ATI Stream technology, owners of ATI Radeon HD 4800 Series and ATI Radeon HD 4600 Series of graphics cards can take advantage of this video conversion tool (found in ATI Catalyst™ Control Center Basic View) to achieve substantial performance improvements when transcoding video files.

[ Voor 41% gewijzigd door -Leon- op 27-05-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bedankt voor je post, hierbij de "antwoorden":

Main:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/n356o3.jpg

Mixer:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dcv3c.jpg

Gains:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29ehk5w.jpg

SPDIF:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rfyaut.jpg

System:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2l8ydqu.jpg

2. Windows Sound instellingen niet goed (juiste speakerinstelling, geen rare filters? Configuratie via Control Panel)
Alles staat op Realtek HD audio output, spekers staan correct ingesteld, geen filters. (Daarom werkt het in WMP ws. wel goed)

3. MP pakt het verkeerde filter. Test eens met graphedt dat hij werkelijk AC3 filter gebruikt als codec.
Ga ik zo doen!
edit: althans, dat probeer ik. Ik kan niet verbinden met de remote stream (proppage.dll gedownload en geregistreerd, maar het venster blijft leeg...)

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 27-05-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:39:
Bedankt voor je post, hierbij de "antwoorden":

Main:
[afbeelding]

Mixer:
[afbeelding]

Gains:
[afbeelding]

SPDIF:
[afbeelding]

System:
[afbeelding]

Alles staat op Realtek HD audio output, spekers staan correct ingesteld, geen filters. (Daarom werkt het in WMP ws. wel goed)

Ga ik zo doen!
edit: althans, dat probeer ik. Ik kan niet verbinden met de remote stream (proppage.dll gedownload en geregistreerd, maar het venster blijft leeg...)
Ik zou geen 3/2.1 setup kiezen in AC3filter, maar gewoon As is. Verder moet je in Vista wel even aanvinken welke geluidsformaten je output aankan, je kan kiezen uit DTS/dolby digital, WMA Pro en dan nog de frequenties.

Waarom gebruik je ffd show als h.264 decoder en niet coreavc of powerdvd9 of mpc-hc decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 16:38
Thijs_O schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:15:
[...]

^Met RemkoXP. ;)

Ben het overigens met je eens dat X-Factor voor de rest ook niet alles is. Ik denk erover om een eigen skin te maken in dezelfde stijl als bovenstaande screenshots, maar dat is wel veel werk. :P
Hey Thijs_O,
wat ik juist zo handig vond aan X-Factor was dat je niet zo lang en veel hoeft te scrollen door BasicHome en dat je een direct overzicht hebt van alle mogelijkheden.
Ik vind jouw BasicHome wel een stuk rustiger en strakker ingericht (now playing deel). Maar was eerst StreamedMP gewend dus nu weet ik niet meer zo goed welke skin ik ga gebruiken.. moet mn htpc herinstalleren dus heb nog ff tijd. Ben wel benieuwd naar de komende versie van X-Factor...
Vind ook dat de fanart bij StreamedMP beter tot zijn recht komt (Movingpictures/Tvseries).

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 27-05-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Rainesh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:40:
Waarom gebruik je ffd show als h.264 decoder en niet coreavc of powerdvd9 of mpc-hc decoder?
Ik heb CoreAVC als H.264 decoder draaien, maar hoe zorg ik dat ik die van MPC-HC bijv. kan uitproberen? MPC-HC heeft geen installer, moet ik één van de DLL's registeren of zo? Welke?

CoreAVC kan ik namelijk niet binnen MP 1.0.2.0 draaien met SRT subtitles zonder dat de audio out-of-sync gaat :-(
Volgens mij is er nog wel het één en ander niet helemaal lekker aan (de wijze van codec implementatie van) MP - in MPC-HC zelf draait het namelijk wel vloeiend - maar er zou toch iets aan te doen moeten zijn?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DFKT schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:50:
[...]

Ik heb CoreAVC als H.264 decoder draaien, maar hoe zorg ik dat ik die van MPC-HC bijv. kan uitproberen? MPC-HC heeft geen installer, moet ik één van de DLL's registeren of zo? Welke?

CoreAVC kan ik namelijk niet binnen MP 1.0.2.0 draaien met SRT subtitles zonder dat de audio out-of-sync gaat :-(
Volgens mij is er nog wel het één en ander niet helemaal lekker aan (de wijze van codec implementatie van) MP - in MPC-HC zelf draait het namelijk wel vloeiend - maar er zou toch iets aan te doen moeten zijn?
Staat refreshratechanger aan? Wellicht dat het daardoor komt dat ie out of sync raakt? Er zijn paar bugs mee. Verder zou ik bij Video Player binnen mediaportal de volgende settings gebruiken: Powerdvd9 codec (je kan uit 3 kiezen...je moet geen upnp of bd/hd kiezen. Ben de naam van de juiste vergeten :z

Verder gewoon Coreavc, AC3Filter en Default directsound device. En je settings in AC3filter goed zetten......dit zou je probleem denk ik wel moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey,

Ik heb mediaportal nu bijna volledig naar mijn eigen zinnen ingesteld. Alleen irriteer ik me aan één klein dingetje en dat is dat bij mijn basichome scherm de weerindicatie vaak te lang is en buiten het scherm verdwijnt (zie sreenshot). Ik vind dat heel lelijk staan bij een voor de rest perfect beeld.

[Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/6258/basishome.jpg

Dus is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heiders schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:08:
Dus is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Op welke resolutie heb je je bureaublad ingesteld?
Denk dat je het daarin moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:39:
Ga ik zo doen!
Je moet zorgen dat MP niet in volledig scherm start, vinkje bij 'Keep MP always on top' (MP Config, general) moet uit.
Vervolgens start je graphedt op, daarna start je de video binnen MP, en dan haal je de graph op.
Je zou dan een popup box moeten krijgen waarin je de stream selecteerd, en vervolgens een graph moeten zien.

Wat betreft je AC3 Filter instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rfyaut.jpg

Ik heb precies dezelfde instellingen als jij hebt, alleen heb ik op bovenstaande screen onder "SPDIF/DTS Mode" een vinkje staan bij "Padded DTS" (default setting).

Waarom heb je hem eigenlijk op PCM 24bit staan?

[ Voor 18% gewijzigd door -Leon- op 28-05-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Rainesh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:40:
[...]

Ik zou geen 3/2.1 setup kiezen in AC3filter, maar gewoon As is. Verder moet je in Vista wel even aanvinken welke geluidsformaten je output aankan, je kan kiezen uit DTS/dolby digital, WMA Pro en dan nog de frequenties.

Thanks. Ik zal het ook eens proberen met As is.
Ik gebruik XP, dus geen Vista instellingen.

Ik heb geen idee waarom ik de codecs zo heb ingesteld, ik heb het een tijdje terug ingesteld volgens wat instellingen die ik hier heb gelezen (dacht ik). Is verder niet gerelateerd aan mijn audiovraag toch?
-Leon- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:16:
[...]

Je moet zorgen dat MP niet in volledig scherm start, vinkje bij 'Keep MP always on top' (MP Config, general) moet uit.
Vervolgens start je graphedt op, daarna start je de video binnen MP, en dan haal je de graph op.
Je zou dan een popup box moeten krijgen waarin je de stream selecteerd, en vervolgens een graph moeten zien.

Wat betreft je AC3 Filter instellingen:

[afbeelding]

Ik heb precies dezelfde instellingen als jij hebt, alleen heb ik op bovenstaande screen onder "SPDIF/DTS Mode" een vinkje staan bij "Padded DTS" (default setting).

Waarom heb je hem eigenlijk op PCM 24bit staan?
Ah ok, dan ga ik het eens in windowed mode proberen.

Ik zal Padded DTS ook aanzetten ipv auto.
Wat betreft de PCM 24-bit, ik kan me niet herinneren dat ik hier iets aan veranderd heb, maar hij kan het beste op 32 staan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
-Leon- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:13:
[...]

Op welke resolutie heb je je bureaublad ingesteld?
Denk dat je het daarin moet zoeken.
Had hem op 1440 * 900 staan, verlaagde hem zojuist naar 1024 * 768 om te kijken of dat effect had. En ja, daar deed die het wel goed. Toch maar terug gezet op 1440 * 900 omdat ik gewoon niet kan werken bij een lagere resolutie en wonder boven wonder deed die het nu ook ineens op deze resolutie goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:46:
[...]

Thanks. Ik zal het ook eens proberen met As is.
Ik gebruik XP, dus geen Vista instellingen.

Ik heb geen idee waarom ik de codecs zo heb ingesteld, ik heb het een tijdje terug ingesteld volgens wat instellingen die ik hier heb gelezen (dacht ik). Is verder niet gerelateerd aan mijn audiovraag toch?

[...]

Ah ok, dan ga ik het eens in windowed mode proberen.

Ik zal Padded DTS ook aanzetten ipv auto.
Wat betreft de PCM 24-bit, ik kan me niet herinneren dat ik hier iets aan veranderd heb, maar hij kan het beste op 32 staan zeker?
Standaard hoort die gewoon op 16 bit te staan. Dat is dan 48.000Hz DVD kwaliteit.
Als je er een receiver/versterker tussen hebt zitten die 24bit ondersteund (zoals ik heb) dan kan je hem gaan verhogen. 24bit is dan weer Studio kwaliteit 192.000Hz. 32bit gaat nog verder.
Probeer het eens met de standaard instellingen (16 bit dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

-Leon- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:16:
[...]
Heb MP uit fullscreen gehaald en dan kan ik inderdaad het PID van de remote graph zien. Als ik die dan selecteer en op OK klik zie ik vervolgens nog niks in graphedit :?

Edit: Het werkt!
Ik heb nog eens zitten spelen met de instellingen van de Realtek HD Audio Manager en Dolby Digital Live aangezet. Schijnbaar was dat de truc...

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 29-05-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van MCE remotes in MediaPortal? Ik heb geconfigureerd dat ik een MCE Remote heb, maar Windows 7 blijft bepaalde commando's, most notable 'The Green Button' en de shortcuts voor music/video/etc. inpikken waardoor ik vanuit MediaPortal ineens MediaCenter lanceer :X Enig idee hoe ik WMC wijs maak dat ie op moet bokken daarmee?

Overigens wil ik sowieso m'n Harmony 885 gaan gebruiken, maar dat is ook nog even een puntje van aandacht hoe ik dat aan de gang krijg - het gaat hier om een Aopen MP45 barebone met ingebouwde IR-ontvanger dus geen idee hoe ik die uberhaupt moet uitleggen dat ie van een andere remote signalen gaat krijgen :D

[ Voor 29% gewijzigd door curry684 op 29-05-2009 14:07 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 08:59
Dannydeman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Mijn perfecte combi waar ik to nu toe geen enkel probleem mee heb:

MP 1.0.2 (incl de MPC-HC subtitle patch voor subtitle support met behoud van DXVA).
StreamedMP skin (erg fluid sinds de laatste versie)
MPC-HC als video decoder (werkt perfect met DXVA)
AC3filter als audio decoder (werkt perfect)

Kost me overigens al een jaar om de perfecte media ervaring te krijgen..
Nu heb ik eindelijk een configuratie zonder nadelen/problemen, want er was altijd wel wat aan de hand waardoor het niet perfect was :) Mij zie je ook niet meer snel upgraden/veranderen.
Waar kan ik die MPC-HC subtitle patch vandaan halen?
Zit me een beetje suf te googlen, maar kan het niet vinden, maar dat zal zeker aan mezelf liggen :)

Thanks!

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Limbids schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Zit me een beetje suf te googlen, maar kan het niet vinden, maar dat zal zeker aan mezelf liggen :)

Thanks!
Staat in een van de posts van -Leon-, rond pagina 141 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Jazco2nd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:18:
[...]

Hey Thijs_O,
wat ik juist zo handig vond aan X-Factor was dat je niet zo lang en veel hoeft te scrollen door BasicHome en dat je een direct overzicht hebt van alle mogelijkheden.
Ik vind jouw BasicHome wel een stuk rustiger en strakker ingericht (now playing deel). Maar was eerst StreamedMP gewend dus nu weet ik niet meer zo goed welke skin ik ga gebruiken.. moet mn htpc herinstalleren dus heb nog ff tijd. Ben wel benieuwd naar de komende versie van X-Factor...
Vind ook dat de fanart bij StreamedMP beter tot zijn recht komt (Movingpictures/Tvseries).
Tja, ik gebruik Mediaportal al een tijdje en de laatste keer dat ik een HTPC-systeem configureerde (december '08) was Monochrome nog de meest populaire skin zo ongeveer. Daarna kwam de hele reeks met StreamedMP, XFactor en andere skins, allemaal gebaseerd op dezelfde 'basis' (de gelijkenissen zijn overduidelijk).

Ikzelf vind de huidige 'generatie' van topskins veel te druk. Een ander plaatje voor elke menu-optie in Basichome bijvoorbeeld hoeft van mij helemaal niet. De miniatuur-plaatjes bij het standaard Xfactor-scherm vind ik ook weer zo overdreven druk. Begrijp me niet verkeerd: Fanart vind ik geniaal bij films en series, maar het hoeft verder niet zo druk.

Ik ben zelf inmiddels begonnen met een skin op basis van de geposte Basichome-mod. Grafisch moet het nog wat strakker, met veel transparante elementen. Maar vooral: rustig, strak en toch functioneel. Een voorbeeld: In het basichome-menu zie je de menubalk. Je kan dan op TV klikken en direct TV kijken. Je dan kan echter ook pijl omhoog (afstandsbediening/toetsenbord) doen en je krijgt een extra keuzemenu met opties zoals 'TV Guide' en 'Recorded TV'. Dat zie je nu al in zekere vorm in de gewone Xfactor-basichome maar daar is het altijd aanwezig. Hier kan je met één knop direct bij die extra opties komen, maar als je gewoon TV wilt kijken hoef je dat niet te doen. Het zijn dat soort kleine dingetjes die de interface strak en functioneel houden. :)
curry684 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:05:
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van MCE remotes in MediaPortal? Ik heb geconfigureerd dat ik een MCE Remote heb, maar Windows 7 blijft bepaalde commando's, most notable 'The Green Button' en de shortcuts voor music/video/etc. inpikken waardoor ik vanuit MediaPortal ineens MediaCenter lanceer :X Enig idee hoe ik WMC wijs maak dat ie op moet bokken daarmee?
Google. Er is ook nog een plugin die zorgt dat de Green Button júist Mediaportal opstart, zie daarvoor ergens op het Mediaportal-forum. En heb je in Mediaportal ingesteld dat je de MCE-remote gebruikt? Ik heb hier in ieder geval geen enkele nietwerkende-functie of knop met de MCE remote.

[ Voor 17% gewijzigd door Thijs_O op 29-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
ja_daaag schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:36:
ik volg dit topic nu al een tijdje en had mediaportal draaien als een zonnetje op mijn msi media live, maar omdat ik tegen wat problemen aanliep met playback van sommige mkv's met dts heb ik besloten toch maar zelf wat te bouwen.
dat draait inmiddels ook prima(aardig gepriegel om de ab werkend te krijgen i.c.m. een antec fusion maar heb het lopend :) )
ik heb alleen het volgend probleem; hij speelt geen wmv-hd meer af. ik heb wel geluid maar geen beeld.
heb al verschillende codecs geprobeerd, ook de nieuwe mediaplayer 11 gedownload(had ik ergens gelezen) maar ik krijg het niet voor elkaar! heeft er iemand suggesties?
ik heb de mediaportal setup van the goose gebruikt met ac3 filter als enige verandering

alvast bedankt
heb ondertussen ook powerdvd geprobeerd als codec...werkt ook niet.. niemand die wat weet? in mediaplayer 11 doet ie het wel dus het moet ergens een instelling zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limbids schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Thanks!
hier de link naar het forum.
De binaries downloaden, uitpakken in de map en vervolgens in MP configuratie onder Videos je instellingen zetten. Shadow Depth heb ik op 3 staan en size op 'desktop' (even uit mijn hoofd)

Hij is volgens mij nog niet 100% bugvrij want heb heeeeeeel soms nog een out-of-sync probleem, maar zie mijn receiver continue de off-set veranderen, dus die doet zijn best om hem te lip-syncen ;)

** EDIT **
Ik zie net dat de binairies gisteren zijn geupdate, dus misschien is het probleem voorbij ;)

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 30-05-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Laatst online: 00:30
Mensen heb wat hulp nodig. :+
Gebruik MP al sinds een jaar, Alles naar tevredenheid, op een ding na:
Als ik voetbal kijk op een HD TV kanaal (met name IDTV HD), dan stuttert de bal. (ja alleen de bal) Het beeld is verder strak, het is alleen net of de bal een stroboscopisch effect heeft.Heb dit niet op een SD kanaal.
Gebruik CoreAVC als codec. Heb al van alles geprobeerd, andere codecs (powerDVD 8 ), andere refresh rates naar m'n LCD TV (Philips 42PFL9703), interlaced en non-interlaced, andere resolutie (720 p/i ipv 1080 p/i). andere drivers voor m'n videokaart (ATI 2600XT) andere settings van cd TV (clear LCD/ 100Hz uit of aan).
Niets helpt.
Met andere woorden ik heb ff geen idee waar ik verder moet zoeken.
Ik begin het idee te krijgen dat de LCD het niet beter kan weergeven, om de volgende reden: Als ik natural motion en/of (100Hz) clear LCD uitzet wordt het beeld slechter en trilt bv. ook het publiek en de lijnen.
ik word 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267106

ja_daaag schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:50:
[...]

heb ondertussen ook powerdvd geprobeerd als codec...werkt ook niet.. niemand die wat weet? in mediaplayer 11 doet ie het wel dus het moet ergens een instelling zijn....
Heb je de MPC-HC codec al geprobeerd? Ik had namelijk met de powerdvd codec i.c.m. DXVA dat mp bepaalde mkv bestanden niet kon afspelen (wel geluid overigens...). Met de mpc-hc codec worden deze bestanden wel weer afgespeeld. Ik kan me herinneren dat dit iets te maken heeft met het wel of niet juist herkennen van dxva ondersteunende bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
despijker schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:15:
Mensen heb wat hulp nodig. :+
Gebruik MP al sinds een jaar, Alles naar tevredenheid, op een ding na:
Als ik voetbal kijk op een HD TV kanaal (met name IDTV HD), dan stuttert de bal. (ja alleen de bal) Het beeld is verder strak, het is alleen net of de bal een stroboscopisch effect heeft.Heb dit niet op een SD kanaal.
Gebruik CoreAVC als codec. Heb al van alles geprobeerd, andere codecs (powerDVD 8 ), andere refresh rates naar m'n LCD TV (Philips 42PFL9703), interlaced en non-interlaced, andere resolutie (720 p/i ipv 1080 p/i). andere drivers voor m'n videokaart (ATI 2600XT) andere settings van cd TV (clear LCD/ 100Hz uit of aan).
Niets helpt.
Met andere woorden ik heb ff geen idee waar ik verder moet zoeken.
Ik begin het idee te krijgen dat de LCD het niet beter kan weergeven, om de volgende reden: Als ik natural motion en/of (100Hz) clear LCD uitzet wordt het beeld slechter en trilt bv. ook het publiek en de lijnen.
ik word 8)7
Probeer eens Powerdvd9 codec of MPC codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
Anoniem: 267106 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 02:36:
[...]

Heb je de MPC-HC codec al geprobeerd? Ik had namelijk met de powerdvd codec i.c.m. DXVA dat mp bepaalde mkv bestanden niet kon afspelen (wel geluid overigens...). Met de mpc-hc codec worden deze bestanden wel weer afgespeeld. Ik kan me herinneren dat dit iets te maken heeft met het wel of niet juist herkennen van dxva ondersteunende bestanden...
mkv gaat prima hier het gaat me om de wmv-hd. maar ik zal die codec er eens opgooien en kijken of dat wel gaat. het vreemde is dat ie met vorige versies van mp het wel goed heeft gedaan...
i'll keep you posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja_daaag schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:01:
[...]

mkv gaat prima hier het gaat me om de wmv-hd. maar ik zal die codec er eens opgooien en kijken of dat wel gaat. het vreemde is dat ie met vorige versies van mp het wel goed heeft gedaan...
i'll keep you posted ;)
Kijk effe naar deze post en download dat HD Pack. Start de installatie en install ALLEEN:

- Cyberlink H264 (PDVD9) v2.2.0.527
- Cyberlink VC1 v2.2.0.6102

Die laatste codec zou jouw WMV probleem op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Rainesh schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:57:
[...]

Probeer eens Powerdvd9 codec of MPC codec.
Met MPC neem ik aan dat je bedoelt Mediaportal Codec? Kan die overweg met HD streams?
Power DVD9 werkt iig niet helaas. CoreAVC geeft dan een beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja_daaag
-Leon- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Kijk effe naar deze post en download dat HD Pack. Start de installatie en install ALLEEN:

- Cyberlink H264 (PDVD9) v2.2.0.527
- Cyberlink VC1 v2.2.0.6102

Die laatste codec zou jouw WMV probleem op moeten lossen.
dank voor je reactie :) ik heb de codecs gedownload en installed maar ik blijf een zwart scherm houden :(
in settings kan ik ook niet bij mpeg2 videodecoder of h.264 videodecoder de vc1 codec vinden, alleen de pdvd9 codec(en andere; ik heb ze allemaal geprobeerd maar zonder succes). ben ik nou zo 8)7 ? het irriteert me dat bij een vorige (xp)install alles het wel deed. ik ga bijna denken dat die xp versie zuigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
despijker schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:33:
[...]

Met MPC neem ik aan dat je bedoelt Mediaportal Codec? Kan die overweg met HD streams?
Power DVD9 werkt iig niet helaas. CoreAVC geeft dan een beter resultaat.
Nee daarmee bedoel ik de codec (MPCVIDEODEC.ax ofzo) van Media Player Classic Home Cinema, die moet je wel even registreren met Rad Filter. Stop de codec in je Mediaportal mapje en daarna registeren.

Had je wel de hd pack installed die -leon- net gepost heeft? Want anders kun je powerdvd 9 niet selecteren in mediaportal als codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

damnz. Wanneer werkt MP nou eens wat beter standard out of box :(.

Gezeik met codecs interfaces en plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Rainesh schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:38:
[...]

Nee daarmee bedoel ik de codec (MPCVIDEODEC.ax ofzo) van Media Player Classic Home Cinema, die moet je wel even registreren met Rad Filter. Stop de codec in je Mediaportal mapje en daarna registeren.

Had je wel de hd pack installed die -leon- net gepost heeft? Want anders kun je powerdvd 9 niet selecteren in mediaportal als codec.
Ok thnx. Ondertussen Arcsoft Videodecoder gevonden en geinstaleerd, deze geeft wel een goed beeld met voetbal op HD kanalen. Maar.......
Nu loop ik tegen iets anders aan! Gebruik voor Mpeg2 TV ontvangst normaal DScaler. Dat gaf de beste beeldkwaliteit. Echter nu kiest windows ook voor MPEG2 Acrsoft decoder, terwijl hij in MP config op Dsacler staat?! Heb de merits al bekeken en die staat voor Dscaler initieel gelijk aan arcsoft (6000). Heb hem nu hoger gezet, maar ook dat werkt niet! Het lijkt er sterk op dat er een bug in MP 1.020 zit, waardoor dit mis gaat! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:52
Hebben jullie ook last met de nieuwe Daemon Tools Lite 4.30? Na een aantal minuten loopt mijn hele MCE gewoon vast. Echt de hele pc zeg maar, als ik een filmpie afspeelt vanaf een VIDEO_TS map is er niks aan de hand, werkt perfect. Maar om nou alle ISO om te gaan zetten naar VIDEO_TS mappen op de schijf vind ik wat vervelend ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 01-06-2009 19:01 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 97551 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:35:
damnz. Wanneer werkt MP nou eens wat beter standard out of box :(.

Gezeik met codecs interfaces en plugins.
MP werkt perfect out of the box met de codecs die erbij geleverd worden en de plugins die er standaard inzitten. :)
Operations schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:57:
Hebben jullie ook last met de nieuwe Daemon Tools Lite 4.30? Na een aantal minuten loopt mijn hele MCE gewoon vast. Echt de hele pc zeg maar, als ik een filmpie afspeelt vanaf een VIDEO_TS map is er niks aan de hand, werkt perfect. Maar om nou alle ISO om te gaan zetten naar VIDEO_TS mappen op de schijf vind ik wat vervelend ;)
Nergens geen last van, maar ik moet erbij zeggen dat ik erg weinig mount.

[ Voor 43% gewijzigd door -Leon- op 01-06-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
-Leon- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:26:
[...]

MP werkt perfect out of the box met de codecs die erbij geleverd worden en de plugins die er standaard inzitten. :)

[...]

Nergens geen last van, maar ik moet erbij zeggen dat ik erg weinig mount.
Als je niet te veeel eisen stelt aan je beeldkwaliteit dan wel ja! Als je een zeikert bent zoals ik en je beeldkwaliteit optimaal wil hebben, vergeet het dan maar!
Zoals je hierboven kunt lezen krijg ik mijn HD TV beeldkwaliteit niet optimaal! Dat vind ik echt een vereiste. Als jij me kunt uitleggen welke codec dit perfect doet (snelle beelden zoals voetbal) en daarbij de andere codes niet hindert, graag! Want ik ben een beetje door mijn opties heen en begin te overwegen MP er uit te gooien en een dreambox 8000 aan te schaffen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah leuk zo'n UTFS-inkoppertje maar de vraag was natuurlijk hoe ik de koppelingen kon verwijderen, niet hoe ik heel WMC van de puter tief.

Sinds vandaag heb ik overigens weer een ander fascinerend probleem met MP: ik heb ineens nergens meer geluid in de hele applicatie, van klikjes op homescreen tot My Music tot Last.FM, terwijl het verder overal in heel Windows perfect werkt en tot gisteren in MediaPortal ook. Zelfs een reinstall van heel MP mocht niet baten, zit nog steeds zonder geluid terwijl alles er perfect uit ziet alsof er wel iets afspeelt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
despijker schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:54:
[...]

Als je niet te veeel eisen stelt aan je beeldkwaliteit dan wel ja! Als je een zeikert bent zoals ik en je beeldkwaliteit optimaal wil hebben, vergeet het dan maar!
Zoals je hierboven kunt lezen krijg ik mijn HD TV beeldkwaliteit niet optimaal! Dat vind ik echt een vereiste. Als jij me kunt uitleggen welke codec dit perfect doet (snelle beelden zoals voetbal) en daarbij de andere codes niet hindert, graag! Want ik ben een beetje door mijn opties heen en begin te overwegen MP er uit te gooien en een dreambox 8000 aan te schaffen! |:(
Wat zijn de specs van je htcp en welke software gebruik je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 07:11

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb dit topic nooit zoveel gevolgd maar gebruik al wel ruim een jaar Mediaportal. (0.2.2->1.0->1.01->1.02)
Zal het in de toekomst wat meer in de gaten houden want ik zie veel bekende problemen/vragen.

M'n eigen setup HTPC:

Shuttle SG-33M Case + mAtx board + IR Receiver.
Intel C2D E4300
2 GB Ram
ATI Radeon HD3450 + DVI-HDMI Silent (HDCP Compliant)
Lite-On Blu-Ray Burner
Hauppauge PVR-500 (Analog Dual tuner / SD)
Hauppauge HD PVR (Analog HD Capture Device)
2,5TB Storage

Ik heb zelf expres voor een analoge HD capturecard gekozen omdat ik de toekomst voor FireDTV/FloppyDTV niet zo rooskleurig zie i.c.m. CI+, met name voor de HD kanalen.

Ik zie dat veel mensen problemen hebben met het importeren van hun TV series in My TV Series.
Vandaar dat ik misschien een tip heb..

Persoonlijk gebruik ik altijd <Series> - <SxEx>.<filetype> als format aangezien dat prima werkt i.c.m. de expressions.
Naar episode titels e.d. kijk ik nooit, aangezien My TV Series die er zelf aan hangt.

Importeren je episodes niet goed dan is een tool zoals de Bulk Rename Utility goed aan te raden:
http://www.bulkrenameutility.co.uk

Hier kan je heel makkelijk je episode mee mass-renamen.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
curry684 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:18:
[...]

Mjah leuk zo'n UTFS-inkoppertje maar de vraag was natuurlijk hoe ik de koppelingen kon verwijderen, niet hoe ik heel WMC van de puter tief.
Als je nou even naar dat linkje kijkt dan zie je dat daar precies in staat hoe je moet voorkomen dat WMC wordt wordt opgestart. Dat is ook precies wat je nodig hebt, i.cm. MPTray om MP op te starten met je Green Button. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Rainesh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:54:
[...]

Wat zijn de specs van je htcp en welke software gebruik je allemaal?
Ok daar gaan we: Gigbyte MB + intel core2duo 6750 + 2GB DDR + winXP-SP3 + alle XP updates +MP1.0.2.0 + ATI 2600XT (met laatste catalist drivers) + floppyDTV-S2 (Sat kaart).. TV is een 42pfl9703 (Philips)
HTPC is dedicated, dus andere software draait er niet op.
Nou schiet er maar op.......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Laatst online: 22:45
Ik heb sinds vandaag ziggo digitale tv + hd. Nu werkt het niet helemaal zoals ik wil. Voor H264 zenders gebruik ik de codec van SAF (mpc - video decoder), voor de mpeg 2 zenders wilde ik de cyberlink video/SP decoder gebruiken maar dan flikkeren de menu's van media portal als je tv kijkt. zeer irritant. Ook met mpeg2 hd zenders zoals eurosport werkt dit niet, dan krijg je zwart beeld. als ik ffdshow gebruik voor mpeg2 dan werken de sd zenders goed zonder flikkeringen maar de mpeg2 HD zenders lopen dan totaal out of sync. (zo'n 3 seconden). Welke codec kan ik dan het best gebruiken zonder dat het beeld gaat flikkeren bij normale tv en mpeg2 hd tv sync loopt. :)

Ik gebruik een Terratec Cinery dvb-c tuner met ci module.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
ik heb momenteel een 8800gt die gloeiend heet wordt en ook nog eens herrie maakt.
ik kan deze verkopen voor 75 euro. maar de vraag is dan: wat is momenteel de beste SILENT videokaart.
primair voor hd maar er moet af en toe een spelletje op gespeeld kunnen worden,

er stond hier ooit een overzicht maar na 2 uur zoeken heb ik dat opgegeven :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik heb mediaportal geinstalleerd op mijn htpc, nu heb ik dxva aan de gang 4% cpu in bird scene :) maar hoe zit het nou met de ondertitles, alles wat in de mkv zit werkt. Een divx met srt werkt ook (zonder dat ik vobsub heb geinstalleerd.)

maar is het nou wel of niet mogelijk om externe srt files te laten zien bij mkv files? of is dit niet mogelijk..... als je dxva gebruikt.

Heb ik nog een vraag, kun je dxva ook gebruiken voor het upscalen van dvd's? of ben ik hiervoor aangewezen op ffdshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iceme schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:07:
Ik heb mediaportal geinstalleerd op mijn htpc, nu heb ik dxva aan de gang 4% cpu in bird scene :) maar hoe zit het nou met de ondertitles, alles wat in de mkv zit werkt. Een divx met srt werkt ook (zonder dat ik vobsub heb geinstalleerd.)

maar is het nou wel of niet mogelijk om externe srt files te laten zien bij mkv files? of is dit niet mogelijk..... als je dxva gebruikt.

Heb ik nog een vraag, kun je dxva ook gebruiken voor het upscalen van dvd's? of ben ik hiervoor aangewezen op ffdshow?
@ RemcoXP, een passieve HD4550 of HD4670 zou voldoen.

@ iceme, 1 pagina terug heeft -leon- een link gepost waar je de binaries voor MPC-subtitle engine kan downloaden. Install instructies staan er ook bij, selecteer dat als je subtitle engine binnen MP en dan kunnen je externe en interne subtitles zonder problemen afspelen met dxva! Werkt perfect bij mij en anderen. succes!

Je kunt met dxva ook je dvd's upscalen, kwaliteit hangt weer van de gebruikte videokaart af.

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 02-06-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

remcoXP schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:57:
ik heb momenteel een 8800gt die gloeiend heet wordt en ook nog eens herrie maakt.
ik kan deze verkopen voor 75 euro. maar de vraag is dan: wat is momenteel de beste SILENT videokaart.
primair voor hd maar er moet af en toe een spelletje op gespeeld kunnen worden,

er stond hier ooit een overzicht maar na 2 uur zoeken heb ik dat opgegeven :)
Feitelijk elke passief gekoelde Ati of Nvidia kaart die hardwarematig H264/MPEG2/DIVX/ E.d. decodeert
Ik gebruik zelf de ATI HD3450 maar die is alweer wat ouder. Bij voorkeur met een HDMI danwel DVI->HDMI aansluiting met HDCP ondersteuning.

Verder nu de ATI HD4350 Silent, Nvidia 8400GS Silent, NVIDIA 9400GT Silent.
@3dmaster:
Voor H264 zenders gebruik ik de codec van SAF (mpc - video decoder), voor de mpeg 2 zenders wilde ik de cyberlink video/SP decoder gebruiken maar dan flikkeren de menu's van media portal als je tv kijkt.
Momenteel is er een openstaand issue met mediaportal (1.00?) 1.01, 1.02 m.b.t. EVR en flikkerende menu's. Ligt dus waarschijnlijk daaraan. Fix is geplanned voor 1.1.0 en deze release is op /- 90% completion.

[ Voor 22% gewijzigd door Max|Burn op 02-06-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 21-05 06:40
Zijn er ook mensen die hun Logitech Harmony werkend hebben met MediPortal door onder XP gebruik te maken van de Philips OVU4120 IR receiver? Het is een specifieke vraag, ik weet het :)

Vooralsnog krijg ik met USBTEST wel signalen binnen en kan ik in Media Portal op en neer scrollen, alleen draait hij soms door: dan blijft de lijst doorscrollen in Mediaportal. Ook kan ik niet op OK klikken om verder te gaan in het menu (Harmony ingesteld in software als Microsoft Windows Media Center Remote en als MediaPortal hardware). In Windows zelf blijft deze vervoglens ook doorscrollen naar rechts of links. Zet ik de Harmony weer op TV als device, dan houdt het op (zendt dus geen signalen meer naar mijn remote receiver)

Ik weet dat de OVU4120 eigenlijk alleen voor Vista is bedoeld, maar ik heb nog geen mogelijkheid gehad om alles opnieuw te installeren. Plus dat ik nu een goed werkend setup heb, eigenlijk wil ik die wel houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

despijker schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:54:
[...]
De arcsoft decoder geeft zeker weten een slechter beeld dan de PowerDVD 8 Ultra / PowerDVD 9 Ultra codecs. (Ik heb ze ook beiden)
Ik raad aan de PDVD8 codecs te gebruiken, je beeld zal bloedje mooi zijn.

Je gaf eerder aan dat het niet werkt maar als ik jou was zou ik het toch weer proberen...
Koop desnoods voor ~10,- euro de originele PDVD 8 Ultra..of had je die al?
Heb je destijds wel DXVA aangezet in PDVD8-U ? (ATI Avivo)

Waarom sluit je de TV niet rechtstreeks aan op een HD kanaal/DVB-C danwel DVB-S Decoder en test het dan nog eens? Heb je deze problemen dan nog steeds?

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 02-06-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Max|Burn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:42:Fix is geplanned voor 1.1.0 en deze release is op /- 90% completion.
TV-Server roadmap is pas net op de helft en de grote issues daar staan nog unassigned, dus 1.1.0 gaat er nog niet zo snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Max|Burn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:47:
[...]

De arcsoft decoder geeft zeker weten een slechter beeld dan de PowerDVD 8 Ultra / PowerDVD 9 Ultra codecs. (Ik heb ze ook beiden)
Ik raad aan de PDVD8 codecs te gebruiken, je beeld zal bloedje mooi zijn.

Je gaf eerder aan dat het niet werkt maar als ik jou was zou ik het toch weer proberen...
Koop desnoods voor ~10,- euro de originele PDVD 8 Ultra..of had je die al?
Heb je destijds wel DXVA aangezet in PDVD8-U ? (ATI Avivo)

Waarom sluit je de TV niet rechtstreeks aan op een HD kanaal/DVB-C danwel DVB-S Decoder en test het dan nog eens? Heb je deze problemen dan nog steeds?
Heb Power DVD 7, 8 en 9 geprobeerd, CoreAVC en Arcsoft. Arcsoft is tot nog toe de enige die het HD beeld van een voetbalwedstrijd van IDTV HD goed weergeeft. Echter die bijt andere codecs en krijg ik ook problemen met m'n SD kanalen.
Heb helaas niet de mogelijkheid om een andere HD ontvanger te gebruiken, heb een SD topfield :+
Heeft iemand dit echt goed? Zo ja, hoor ik dat graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Ik heb zelf expres voor een analoge HD capturecard gekozen omdat ik de toekomst voor FireDTV/FloppyDTV niet zo rooskleurig zie i.c.m. CI+, met name voor de HD kanalen.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248726

Hoi, Ik heb zojuist streamedMP en mediaportal geupdate naar 1.02 alles naar de laatste versie. Na wat instelling juist te hebben gezet heb ik het volgende probleem. Als ik een dvd kijk en ik stop deze en ga terug naar het menu dan blijft de 'video overlay' als het ware staan zonder beeld. Dus waar de film stond krijg ik een zwart vlak wat over het beeld van mediaportal heen zit en kan ik dus niks meer bedienen of zien. Ook doen nu alleen dvd vob files of iso's het. Als ik een mkv divx, xvid of iets anders speel krijg ik de melding. Unable to play en dan de filename. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Heeft iemand wel eens last ervan dat bij het afspelen van een DVD de escape-toets niet werkt?? Op mijn toetsenbord EN afstandsbediening werkt het dan niet, elke andere toets wel... Ik dacht eerst dat het aan mijn toetsenbord lag, maar mijn AB heeft nu hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik zit momenteel nog op 1.0.0.0 maar denk dat ik toch maar moet updaten naar 1.0.2.
Iemand tips voor hoe ik dat het beste aan kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
despijker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:28:
[...]

Heb Power DVD 7, 8 en 9 geprobeerd, CoreAVC en Arcsoft. Arcsoft is tot nog toe de enige die het HD beeld van een voetbalwedstrijd van IDTV HD goed weergeeft. Echter die bijt andere codecs en krijg ik ook problemen met m'n SD kanalen.
Heb helaas niet de mogelijkheid om een andere HD ontvanger te gebruiken, heb een SD topfield :+
Heeft iemand dit echt goed? Zo ja, hoor ik dat graag _/-\o_
En de videocodec van mediaplayer classic home cinema? Heb je die ook geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

curry684 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:59:
[...]

TV-Server roadmap is pas net op de helft en de grote issues daar staan nog unassigned, dus 1.1.0 gaat er nog niet zo snel komen.
:> Goed punt..worden inderdaad tegelijk gereleased. Sorry mensen :) De TV-server werkt bij mij prima dus daar kijk ik niet zoveel naar de roadmap..

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.