Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:28:
Monochrome skin en ik krijg steeds die stomme outdated warning, wat moet ik juist veranderen in de references.xml ??
Versienummer (waarschijnlijk staat er iets van 1.0.0.1) naar 1.0.1 of 1.0.2. afhankelijk van wat je installed hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:23:
Iemand die z'n logitech harmony volledig werkend heeft onder win 7, alles werkt perfect enkel de remote niet. Sommige knoppen werken niet.
Ik heb hem wel een beetje aan de praat, moet hem alleen nog finetunen.
Leuk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens het voordeel om de PDVD9 codec te selecteren? Ik heb CoreAVC als H.264-codec en volgens mij wordt dan de icoon wel groen & CPU-load lager, dus dat is toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:47:
Wat is trouwens het voordeel om de PDVD9 codec te selecteren? Ik heb CoreAVC als H.264-codec en volgens mij wordt dan de icoon wel groen & CPU-load lager, dus dat is toch goed?
Dat betekend dat er gebruik wordt gemaakt van Cuda. Het decoderen wordt dan ook deels door de GPU gedaan. Maar gewoon door de shaders en niet door het deel van de GPU dat eigenlijk voor decoding bedoeld is. Dat betekend dat dat sowieso meer stroom gaat gebruiken dan DXVA. Ook wordt er een heel stuk minder load naar de GPU geschoven dan bij DXVA. Daarbij is de CPU-load echt minimaal.

De Cyberlink PDVD 9 decoder heeft als voordeel boven CoreAVC en ffdshow bijvoorbeeld dat deze DXVA ondersteund bij content die daarvoor geschikt is. Omdat Cyberlink hun decoder eigenlijk het liefst in combinatie ziet met Powerdvd en het primair bedoeld is om Bluray bijvoorbeeld af te spelen (per definitie geschikt voor DXVA) kon de Cyberlink decoder in ieder geval t/m 8 niet omgaan met bestanden die niet DXVA compatible zijn. De gratis MPC Videodecoder uit MPC Homecinema, maar ook los te downloaden, ondersteund ook DXVA is gratis en kan wel zelf onderscheid maken tussen DXVA geschikte en ongeschikte content. Vandaar de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
x0rcist schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:32:
Is iemand hier weleens tegen het probleem aangelopen dat MKV's niet willen afspelen vanaf een netwerk share?

Als ik de MKV's lokaal heb staan is het geen probleem en de rest van de media vanaf het netwerk is ook geen probleem... via mediainfo kan wel alles worden uitgelezen en ook de binnen windows is de mkv vanaf het netwerk probleemloos te bekijken..

Ik gebruik overigens de standalone filters (SAF).
Nog geen problemen mee gehad. Ik stream behoorlijk wat .mkv's vanaf het netwerk en ze laden allemaal zonder problemen. Ik gebruik ook SAF en 1.0.1 MP (nog niet ge-upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:44:
[...]

Ik heb hem wel een beetje aan de praat, moet hem alleen nog finetunen.
Leuk he.
jammer dat de info knop het niet doet, voor de ondertitels enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Leon, alles werkt hier nu perfect dankzij jou _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Mijn perfecte combi waar ik to nu toe geen enkel probleem mee heb:

MP 1.0.2 (incl de MPC-HC subtitle patch voor subtitle support met behoud van DXVA).
StreamedMP skin (erg fluid sinds de laatste versie)
MPC-HC als video decoder (werkt perfect met DXVA)
AC3filter als audio decoder (werkt perfect)

Kost me overigens al een jaar om de perfecte media ervaring te krijgen..
Nu heb ik eindelijk een configuratie zonder nadelen/problemen, want er was altijd wel wat aan de hand waardoor het niet perfect was :) Mij zie je ook niet meer snel upgraden/veranderen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Dannydeman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Mijn perfecte combi waar ik to nu toe geen enkel probleem mee heb:

MP 1.0.2 (incl de MPC-HC subtitle patch voor subtitle support met behoud van DXVA).
StreamedMP skin (erg fluid sinds de laatste versie)
MPC-HC als video decoder (werkt perfect met DXVA)
AC3filter als audio decoder (werkt perfect)

Kost me overigens al een jaar om de perfecte media ervaring te krijgen..
Nu heb ik eindelijk een configuratie zonder nadelen/problemen, want er was altijd wel wat aan de hand waardoor het niet perfect was :) Mij zie je ook niet meer snel upgraden/veranderen.
Ik gebruik nu precies hetzelfde! Alles draait als een zonnetje :9
Tof vind ik het dat alles nu 100% draait op OpenSource software en ik PowerDVD niet meer nodig heb...

Maar mijn MoBo is nu kapot (Groene pixels in beeld, maar Salland stuurt mij vast wel een nieuwe)... dus er is altijd wel wat.... |:(

Ik heb trouwens ook nog FFDShow Tryout (met upscaling naar 1080P voor DVD's), RealAlternative en QuicktimeAlternative (weet niet zeker of deze laatste 2 nodig zijn, maar doe ik altijd) geinstalleerd...

[ Voor 18% gewijzigd door ThaClown op 13-05-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik wel de mpc hc decoder (mpcvideodec.ax) succesvol kan registereren, maar deze vervolgens niet terugvind in mijn geregistreerde codecs (en dus ook niet in MP)?

Ik maak overigens gebruik van Vista 64bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke instellingen heb jullie de subs staan?
Het is zo precies dat die subtitle MPC er een waas overtrekt, over het beeld; of zie ik zaken die der ni zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:07:
Op welke instellingen heb jullie de subs staan?
Het is zo precies dat die subtitle MPC er een waas overtrekt, over het beeld; of zie ik zaken die der ni zijn ?
Heb ik geen last van staat op mp-hc shadow dept 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:37:
Weet iemand waarom ik wel de mpc hc decoder (mpcvideodec.ax) succesvol kan registereren, maar deze vervolgens niet terugvind in mijn geregistreerde codecs (en dus ook niet in MP)?

Ik maak overigens gebruik van Vista 64bit...
Ik heb mpcvideodec.ax net toevallig succesvol geregistreerd en gebruik em nu ook. Heb ook Vista x64, heb namelijk de codec in Mediaportal mapje gezet en daarin geregistreerd. Daarna kon ik em wel kiezen in Mediaportal codec menu...ik heb wel de 32bit versie gebruikt.

BTW Ik heb zwaar last van audio-sync problemen sinds ik mn films in mediaportal zelf afspeel (zowel met powerdvd9 codec als MPC codec). Opvallendste is dat het bij DTS de audio-sync problemen heel erg is en bij Dolby Digital valt het weer mee. Ik gebruik AC3Filter en via optisch spidf wordt het doorgestuurd naar mijn harman kardon versterker. Ik heb lip-sync ingesteld etc maar toch wilt het niet helpen.

Wie kan mij hiermee helpen? Overigens heb ik met MPC codec zo een 4% load inc subtitles in Mediaportal.
Anders ga ik gewoon weer terug naar externe player: Media Player Classic Home Cinema, hiermee had ik geen problemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Rainesh op 13-05-2009 21:17 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Ik heb mpcvideodec.ax net toevallig succesvol geregistreerd en gebruik em nu ook. Heb ook Vista x64, heb namelijk de codec in Mediaportal mapje gezet en daarin geregistreerd. Daarna kon ik em wel kiezen in Mediaportal codec menu...ik heb wel de 32bit versie gebruikt.
Thanks Rainesh! De 32bit versie doet het inderdaad wel....! Toch vreemd dat de 64bit versie niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Thanks Rainesh! De 32bit versie doet het inderdaad wel....! Toch vreemd dat de 64bit versie niet werkt....
No problem! Heb je trouwens ook last van audio-sync in mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Met de PDVD9 codec in ieder geval niet.... MPC-HC codec moet ik nog proberen. Ik heb ook SPDIF over een aparte versterker lopen...

Ik zou ook niet weten waar het aan zou kunnen liggen, sorry. Heb je de 1.0.2 versie al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Hier PDVD9 + AC3Filter en geen sync probs. Druk eens een paar keer pause/play en kijk of het betert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Dat betekend dat er gebruik wordt gemaakt van Cuda. Het decoderen wordt dan ook deels door de GPU gedaan. Maar gewoon door de shaders en niet door het deel van de GPU dat eigenlijk voor decoding bedoeld is. Dat betekend dat dat sowieso meer stroom gaat gebruiken dan DXVA. Ook wordt er een heel stuk minder load naar de GPU geschoven dan bij DXVA. Daarbij is de CPU-load echt minimaal.

De Cyberlink PDVD 9 decoder heeft als voordeel boven CoreAVC en ffdshow bijvoorbeeld dat deze DXVA ondersteund bij content die daarvoor geschikt is. Omdat Cyberlink hun decoder eigenlijk het liefst in combinatie ziet met Powerdvd en het primair bedoeld is om Bluray bijvoorbeeld af te spelen (per definitie geschikt voor DXVA) kon de Cyberlink decoder in ieder geval t/m 8 niet omgaan met bestanden die niet DXVA compatible zijn. De gratis MPC Videodecoder uit MPC Homecinema, maar ook los te downloaden, ondersteund ook DXVA is gratis en kan wel zelf onderscheid maken tussen DXVA geschikte en ongeschikte content. Vandaar de discussie.
Ok! Ik heb dus CoreAVC als H.264 codec geselecteerd. Gisteren keek ik een MKV in MPC en het CoreAVC-icoontje werd groen (CPU:20-30%). Als ik dezelfde film bekijk in MP, blijft het icoontje blauw (CPU:>60%)
Dus, als ik die PDVD9 codec selecteer, moet hij ook CUDA activeren vanuit MP?
Ik snap nu ook dat ik de MPC-codec kan selecteren, dat zou CUDA dus ook moeten activeren? Of niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Als je de MPC codec voor H264 selecteert in mediaportal, gebruik je DXVA voor de bestanden waarvoor dit mogelijk is.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html

Ga wel na of je in de codec "H.264/AVC (DXVA)" en "VC1 (DXVA)" hebt aanstaan, download hiervoor RadLight Filter Manager.
DirectShow Filters > MPC video decoder > property page > codecs (ik heb alles aangevinkt staan)

http://www.free-codecs.co...lter_Manager_download.htm

Werkt hier perfect ook met ondertitels dankzij de MPC-HC subtitle engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petillan schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:
Als je de MPC codec voor H264 selecteert in mediaportal, gebruik je DXVA voor de bestanden waarvoor dit mogelijk is.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html

Ga wel na of je in de codec "H.264/AVC (DXVA)" en "VC1 (DXVA)" hebt aanstaan, download hiervoor RadLight Filter Manager.
DirectShow Filters > MPC video decoder > property page > codecs (ik heb alles aangevinkt staan)

http://www.free-codecs.co...lter_Manager_download.htm

Werkt hier perfect ook met ondertitels dankzij de MPC-HC subtitle engine.
Ik heb nu een subtitle engine uit K-lite codec, weet niet precies hoe die heet. Ik heb nu een werkende combinatie; weinig zin om het weer helemaal om te gooien...

De discussie ging er dus over of CUDA beter is dan DXVA of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ok..ik ben dus het audio-sync probleem gaan uitzoeken en ben tot conclusie gekomen dat het audio-sync problemen alleen optreden als ik een DTS film kijk MET subtitles.....zonder subtitles is audio gewoon perfect en bij dolby digital ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb de laatste TV-Series plugin gedownload (13? april 2009). Ik zag dat in de skin folder alleen de 2 standaard skins staan. Ik draai Monochrome, wordt deze niet ondersteund, of moet ik ergens anderd de files van deze skin vandaan toveren? Kan iemand mij op weg helpen hiermee? Ik twijfel tijdens de edit of deze files al bij de Monochrome skin zaten of niet?

Er zaten xml's in de skin pack van Monochrome. Problem solved.

[ Voor 21% gewijzigd door Mystikal op 14-05-2009 19:39 . Reden: typo, + aanvulling laatste zin ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb zelf een moederbord met een Geforce 9300 chipset. Nu heb ik begrepen dat de MPC-HC videodecoder geen DXVA ondersteuning voor WMV heeft. Heeft de Powerdvd 9 codec dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de keuze hebt om het geluid via SPDIF (Coaxial / optisch?) en Jack te laten gaan, wat geeft dan het mooiste geluid?

Ik heb een aparte 6.1 / DTS versterker dat beide ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:33:
Als je de keuze hebt om het geluid via SPDIF (Coaxial / optisch?) en Jack te laten gaan, wat geeft dan het mooiste geluid?

Ik heb een aparte 6.1 / DTS versterker dat beide ondersteund.
SPDIF is het beste.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ok, het is opgelost. Een verse install van Mediaportal did the trick! Nu loopt alles helemaal perfect en ook op 1080p@24hz :*)

Ik gebruik trouwens de MPC codec ipv Powerdvd, die is wat stabiel wat betreft cpu gebruik en tovert net zo een mooi plaatje als Powerdvd codec! :D

ok...het is dus NIET opgelost! Nu heb ik bij films wel vloeiend beeld en alles in sync, maar mijn series lopen nu achter! Ik gebruik gewoon de interne refreshratechanger en die doet zijn werk goed...

[ Voor 27% gewijzigd door Rainesh op 14-05-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik heb nog een klein vraagje..
Ondanks het feit alles perfect werkt, ben ik ben ik benieuwd of Mediaportal ook Bluray Discs kan afspelen? Ik gerbuik voor video de MPCdecoder..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:20:
[...]

Ik heb nu een subtitle engine uit K-lite codec, weet niet precies hoe die heet. Ik heb nu een werkende combinatie; weinig zin om het weer helemaal om te gooien...

De discussie ging er dus over of CUDA beter is dan DXVA of niet?
Vobsub waarschijnlijk. Zelf weten, maar in combinatie met vobsub is geen DXVA mogelijk.

De discussie ging er niet over of CUDA beter is dan DXVA. De discussie was hooguit of een DXVA ondersteunende decoder beter is dan een decoder die dmv CUDA op de GPU draait (CoreAVC). CUDA is een manier om in geval van nVidia applicaties op de GPU te kunnen draaien. DXVA is het gebruik van een specifiek daarvoor geschikt deel van de GPU om videomateriaal te decoden. Zoals ik al eerder zei wordt er bij decoden dmv CUDA een ander deel van de GPU gebruikt dan bij DXVA. Dat heeft voor en nadelen. Omdat het gebruiken van de GPU als processor veel meer vrijheid geeft kan CoreAVC bij alles wat ie afspeelt de GPU gebruiken. Als nadelen heeft het dat er minder load naar de GPU kan worden geschoven op deze manier. De cpu load is bij gebruik van CoreAVC met CUDA support dus hoger dan bij een decoder die DXVA gebruikt. Tweede nadeel is eventueel energie gebruik. Omdat CUDA gewoon via de shaders loopt zal de GPU dan wel wat stroom gaan trekken. Bij DXVA blijven de meeste GPU's in een soort low-power state waarin ze vaak nauwelijks meer dan idle gebruiken.

@ Dannydeman

Het afspelen van Bluray is wel mogelijk. Hier staat bijvoorbeeld een manier waarop dat kan. In de toekomst wordt dat wellicht beter geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:09:
[...]

Vobsub waarschijnlijk. Zelf weten, maar in combinatie met vobsub is geen DXVA mogelijk.
Oh, dat wist ik niet!! Ik ben al lang blij dat het allemaal werkt :) Heb er niet bewust voor gekozen... :+

Mja, aan de andere kant; nu heb ik een cpu-load van 70% (zonder DXVA/CUDA), maar het draait net zo vloeiend als op 30% (met CUDA/DXVA). Ik kan er dan wel heel veel tijd in gaan steken, maar heel veel schiet ik er niet mee op. Of zal het echt wel schelen? Ik zag geen verschil tussen afspelen via MP (zonder CUDA) en MPC (met CUDA) in beeld e.d. Wat is nou het voordeel, naast lagere CPU-load?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Oh, dat wist ik niet!! Ik ben al lang blij dat het allemaal werkt :) Heb er niet bewust voor gekozen... :+

Mja, aan de andere kant; nu heb ik een cpu-load van 70% (zonder DXVA/CUDA), maar het draait net zo vloeiend als op 30% (met CUDA/DXVA). Ik kan er dan wel heel veel tijd in gaan steken, maar heel veel schiet ik er niet mee op. Of zal het echt wel schelen? Ik zag geen verschil tussen afspelen via MP (zonder CUDA) en MPC (met CUDA) in beeld e.d. Wat is nou het voordeel, naast lagere CPU-load?
Dat is ook het enige voordeel. Maar op zijn beurt heeft dat weer de volgende voordelen:

- CPU capaciteit over voor andere applicaties. Interessant als je naast MP nog iets (zwaars) draait.
- De CPU gebruikt wellicht meer stroom dan de GPU. Alhoewel dat natuurlijk per configuratie verschilt kan je hier het energieverbruik wat mee terugbrengen.
- Bij systemen met een langzame CPU die het decoden niet zou kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydeman schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:52:
Ik heb nog een klein vraagje..
Ondanks het feit alles perfect werkt, ben ik ben ik benieuwd of Mediaportal ook Bluray Discs kan afspelen? Ik gerbuik voor video de MPCdecoder..
en als je MovingPictures gebruikt zou je hier nog eens kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:33:
[...]

Dat is ook het enige voordeel. Maar op zijn beurt heeft dat weer de volgende voordelen:

- CPU capaciteit over voor andere applicaties. Interessant als je naast MP nog iets (zwaars) draait.
- De CPU gebruikt wellicht meer stroom dan de GPU. Alhoewel dat natuurlijk per configuratie verschilt kan je hier het energieverbruik wat mee terugbrengen.
- Bij systemen met een langzame CPU die het decoden niet zou kunnen overnemen.
Okidoki, bedankt :) Enige dat ik ernaast doe wat enigszins CPU gebruikt is downloaden van newsservers. Dat vergt wel veel CPU tijdens rar/par, maar dan zet ik hem wel op pauze.

Dan heb ik nog 1 vraagje: Ik gebruik de DVD-codec van PowerDVD9, dat bevalt prima. Hoe kan ik die codec-settings aanpassen? DVD's afspelen geeft erg licht beeld, maar H.264 weer niet. Als ik dus in nVidia settings brightness omlaag doe, zijn DVD's wel goed, maar H.264 te donker.
Ik heb hier eerder al op gegoogled, maar heb nooit iets kunnen vinden... Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Wil graag mijn dank uit spreken over dit geweldige 'draadje' van ThaClown. Hij heeft perfect uitgelegd hoe je DVD's op je pc kunt zetten en hoe je een thuis een goed mediacentre kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:27:
Dan heb ik nog 1 vraagje: Ik gebruik de DVD-codec van PowerDVD9, dat bevalt prima. Hoe kan ik die codec-settings aanpassen?
Je moet hem vinden in MP Configuratie, onder DirectShow Filters. Weet niet zeker of je daar ook kleurinstellingen kan doen, maar bekijk het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Onzin, dat is afhankelijk van welk apparaat de beste DACs heeft. Als je een on-board geluidskaartje hebt met een goede receiver, moet je SPDIF hebben. Heb je een dure geluidskaart en een relatief goedkoop setje is andersom beter, mits je de 6 kanalen kan aansluiten over jacks.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben maar weer terug naar 720p instelling voor Mediaportal, want bij 1080p@24 lopen de films heel goed...geen audio-sync problemen maar bij series weer wel! Wordt er niet goed van! In Media Player Classic heb ik weer geen problemen, ik vermoedt dat refreshratechanger wat verkeerds doet waardoor alles niet goed in sync is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet de refreshrate-changer dan eens uit en test eens zou ik zeggen :)

Mocht het probleem dan inderdaad verholpen zijn, meld de issue dan even in het draadje over de refreshratechanger op het MediaPortal forum. Dan kan het door de developer(s) opgelost worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

LiquidT_NL schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:49:
[...]

Onzin, dat is afhankelijk van welk apparaat de beste DACs heeft. Als je een on-board geluidskaartje hebt met een goede receiver, moet je SPDIF hebben. Heb je een dure geluidskaart en een relatief goedkoop setje is andersom beter, mits je de 6 kanalen kan aansluiten over jacks.
Je hebt gelijkt, iets te kort door de bocht.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Wat doet TVgemist er tegenwoordig lang over om de nieuwste GTST in te laden? Dit was voorheen al om 20.45 geregeld maar de laatste tijd vaak pas de volgende dag. Mijn vriendin klaagt ;) dus heeft iemand een oplossing?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

HaTe

haat niet

Operations schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:03:
Wat doet TVgemist er tegenwoordig lang over om de nieuwste GTST in te laden? Dit was voorheen al om 20.45 geregeld maar de laatste tijd vaak pas de volgende dag. Mijn vriendin klaagt ;) dus heeft iemand een oplossing?
Hmm.. hier is het meestal al na een paar minuten. Gisteren heeft mijn moeder GTST gekeken om 20:32 :o
Maar dat verschilt nogal, soms pas om 20:45 ofzo.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
HaTe schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:09:
[...]

Hmm.. hier is het meestal al na een paar minuten. Gisteren heeft mijn moeder GTST gekeken om 20:32 :o
Maar dat verschilt nogal, soms pas om 20:45 ofzo.
Mmm, welke versie gebruik je?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrr... het blijft vreemde software.
Vandaag een schone install gedaan omdat ik soms BSODs had en niet wist waar het door kwam, dus maar alles geformat, partities opnieuw gemaakt en de boel er weer op.

Nu heb ik alle codecs ingesteld, ze staan ook in MP, maar als ik nu een serie start dan geeft ie aan dat ie geen H.264 codec heeft + AC3 filter.

Serie is gewoon af te spelen in WMP Classic en de codecs staan er wel degelijk op!

Iemand die dit al eens eerder heeft gehad en snel de oplossing weet voordat ik weer een uur aan het _#(*&$@# ben ?? _/-\o_

** EDIT **

Oooooooooooooooh...... Ik wilde dus zo weinig mogelijk codecs er nu op hebben, dus geen ffdshow en geen CoreAVC geinstalleerd.
En wat installleert CoreAVC nog meer als die klaar is???
Juist... Haali MediaSplitter.... DUH :S die moest er dus nog op ;) Het werkt weer _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door -Leon- op 15-05-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon> Een backup nemen of image maken van je harde schijf als alles mooi werkt... kan soms geen kwaad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
-Leon- schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:49:
Serie is gewoon af te spelen in WMP Classic en de codecs staan er wel degelijk op!

Iemand die dit al eens eerder heeft gehad en snel de oplossing weet voordat ik weer een uur aan het _#(*&$@# ben ?? _/-\o_

** EDIT **

Oooooooooooooooh...... Ik wilde dus zo weinig mogelijk codecs er nu op hebben, dus geen ffdshow en geen CoreAVC geinstalleerd.
En wat installleert CoreAVC nog meer als die klaar is???
Juist... Haali MediaSplitter.... DUH :S die moest er dus nog op ;) Het werkt weer _/-\o_
WMP Classic bestaat niet.

Gebruik nooit MPC om je codecinstellingen te testen, tenzij je zeker weet dat je de interne filters hebt uitgeschakeld. Gebruik liever Windows Media Player 6.4 of 11.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 20:30

Priet

To boldly do what no one has..

Leon bedankt voor je uitleg, hier werkt de DXVA met subtitles nu ook prima, 4% CPU belasting max :)

Is het ook mogelijk om de subtitles te verplaatsen? Ik geef ze wat kleiner weer (10pt ipv standaard 18) en wil ze graag wat meer naar de onderkant gepositioneerd hebben. Kan dat?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:42:
Leon> Een backup nemen of image maken van je harde schijf als alles mooi werkt... kan soms geen kwaad ;-)
Ja, dat had ik vorige keer dus gedaan, en CLone Disk gedaan omdat ik mijn OS HDD veranderd had van 250GB naar 750GB drive. Daardoor is er waarschijnlijk iets niet helemaal 100% verlopen met het resizen van de partities ofzo (tenminste, ik hoop dat het daardoor komt, anders weet ik ook niet waar ik BSODs van krijg) en daarom dus compleet schone install. Maar no worries, dat heb ik inmiddels zo vaak gedaan dat dat met een paar uurtjes gepiekt is. Compleet schone MP install met alle plugins en instellingen heb ik er met een goed uur op staan :P
Priet schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 00:55:
Leon bedankt voor je uitleg, hier werkt de DXVA met subtitles nu ook prima, 4% CPU belasting max :)

Is het ook mogelijk om de subtitles te verplaatsen? Ik geef ze wat kleiner weer (10pt ipv standaard 18) en wil ze graag wat meer naar de onderkant gepositioneerd hebben. Kan dat?
Graag gedaan.

De settings van je ondertiteling is bij mij wel in te stellen (StreamedMP skin), maar volgens mij zijn het gewoon standaard isntellingen. Als je MP opgestart hebt dan moet je naar het menu 'instellingen' gaan, dan schermbereik instellen, daar kan je de hoogte van je OSD en ondertiteling netjes aangeven.

Moet zeggen dat die MPC-HC subtitle engine echt wel aanzienlijk fijner is dan DirectVobSub want als je nu het beeld inzoomed, blijven de subs netjes dezeflde grootte :P
The Zep Man schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:58:
[...]
WMP Classic bestaat niet.

Gebruik nooit MPC om je codecinstellingen te testen, tenzij je zeker weet dat je de interne filters hebt uitgeschakeld. Gebruik liever Windows Media Player 6.4 of 11.
MPC dan, typo...

En daarnaast check ik mijn codecs met GraphEdit, maar die wilde om de 1 of andere vage reden niet meer starten, maar ook dat is inmiddels opgelost.

[ Voor 49% gewijzigd door -Leon- op 16-05-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 20:30

Priet

To boldly do what no one has..

-Leon- schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:49:
De settings van je ondertiteling is bij mij wel in te stellen (StreamedMP skin), maar volgens mij zijn het gewoon standaard isntellingen. Als je MP opgestart hebt dan moet je naar het menu 'instellingen' gaan, dan schermbereik instellen, daar kan je de hoogte van je OSD en ondertiteling netjes aangeven.
Thx, heb het ingesteld. Maar het heeft helaas geen effect :'( De ondertiteling blijft op dezelfde positie staan, iets te hoog dus. Ik gebruik ook StreamedMP (:9~)
-Leon- schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:49:
Moet zeggen dat die MPC-HC subtitle engine echt wel aanzienlijk fijner is dan DirectVobSub want als je nu het beeld inzoomed, blijven de subs netjes dezeflde grootte :P
Inderdaad, dit is super! Het maakt nu niet uit of je 1080p, 720p of oud SD materiaal bekijkt, de ondertiteling blijft altijd van hetzelfde formaat! Anders moest ik altijd de lettergrootte aanpassen, maar dat is niet meer nodig _/-\o_
Let wel: ik moest hiervoor wel de optie 'Maximum texture resolution' op 'Desktop' zetten (stond standaard op 800x600). Deze optie vind je onder Video --> Subtitle --> <selecteer MPC-HC> --> Advanced.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Prachtig he, om MediaPortal zo te zien evolueren to zo een prachtig stuk software!? Ik heb er veel plezier aan om lekker te klooien, alles aan te passen en zo een super strakke HTPC te hebben staan! Het is ook erg leuk dat je door hun forum zelf een dikke vinger in de pap kunt hebben!

Ik heb wel één probleem: wanneer ik de RefreshrateChanger gebruik die in 1.0.2 zit dan heb ik bij sommige series en films last van synch-problemen. De ene film/serie is prima (MKV, 1080p) en de andere daar loopt het geluid bijv. 1 a 2 seconden voor op het beeld. Vreselijk irritant! Maar op 24hz is het beeld van de MKV's natuurlijk wel weer prachtig. Iemand een oplossing? IK heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten op mijn Samsung LE37A552 en mijn Logitech Z-5500 via optische SPDIF en HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priet schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:11:
Let wel: ik moest hiervoor wel de optie 'Maximum texture resolution' op 'Desktop' zetten (stond standaard op 800x600). Deze optie vind je onder Video --> Subtitle --> <selecteer MPC-HC> --> Advanced.
Dat had ik inderdaad nog niet vermeld: Ik heb hem dus ook op 'Desktop' staan ;)
AT-Sheriff schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:11:
Ik heb wel één probleem: wanneer ik de RefreshrateChanger gebruik die in 1.0.2 zit dan heb ik bij sommige series en films last van synch-problemen. De ene film/serie is prima (MKV, 1080p) en de andere daar loopt het geluid bijv. 1 a 2 seconden voor op het beeld. Vreselijk irritant! Maar op 24hz is het beeld van de MKV's natuurlijk wel weer prachtig. Iemand een oplossing? IK heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten op mijn Samsung LE37A552 en mijn Logitech Z-5500 via optische SPDIF en HDMI.
Welke codecs gebruik je?
Gebruik je MPC Subtitle Engine, want daar las ik in de thread op MP forum nog steeds over sync problemen (en daarom had ik hem nog steeds niet geprobeerd). Heb het hier gelukkig niet maar dat komt misschien omdat ik er een receiver tussen heb zitten die dat weer fixed.

[ Voor 53% gewijzigd door -Leon- op 16-05-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Prachtig he, om MediaPortal zo te zien evolueren to zo een prachtig stuk software!? Ik heb er veel plezier aan om lekker te klooien, alles aan te passen en zo een super strakke HTPC te hebben staan! Het is ook erg leuk dat je door hun forum zelf een dikke vinger in de pap kunt hebben!

Ik heb exact hetzelfde probleem!!! wordt er helemaal gek van! Heb van alles geprobeerd om dit op te lossen...maar niks heeft tot nu toe geholpen. In Mediaplayer Classic Home Cinema loopt alles wel perfect in sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Ik gebruik inderdaad de MPC Video decoder. Het geluid gaat via de AC3-codec naar de Z-5500 "versterker". Ik gebruik ook de MPC Subtitle Engine. Ik kan echter niet ontdekken waar de fout nu zit. Ik ga dan maar eens wisselen van codec en kijken of het verbeterd.

Het vreemde is alleen dat de ene film/serie perfect synch is en dat de andere een paar seconden uit de maat loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb wel één probleem: wanneer ik de RefreshrateChanger gebruik die in 1.0.2 zit dan heb ik bij sommige series en films last van synch-problemen. De ene film/serie is prima (MKV, 1080p) en de andere daar loopt het geluid bijv. 1 a 2 seconden voor op het beeld.
Rainesh schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:34:
Ik heb exact hetzelfde probleem!!! wordt er helemaal gek van! Heb van alles geprobeerd om dit op te lossen...maar niks heeft tot nu toe geholpen. In Mediaplayer Classic Home Cinema loopt alles wel perfect in sync
Is een known issue en wordt opgelost in Mediaportal 1.1.0 :)

Hou de roadmap dus goed in de gaten, als je op een gegeven moment ziet dat de issue op resolved/closed staat kun je er vergif op innemen dat de fix in de eerstvolgende SVN (tussentijdse testrelease) zit.

0002060: Audio and video aren't always in synch when refresh rate is set to 24 hz.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Prachtig "?", die info had ik nog niet gevonden! Ik heb MP nu namelijk zo lekker draaien, dat is echt een geweldig systeem zo. Die paar kleine bugs eruit en ik ben echt enorm tevreden en dan maak ik een mooie donatie over voor het harde werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Same here! Ik heb op op mijn mediacenter/server MP nu helemaal silky smooth lopen! Weliswaar is output wel ingesteld op 720p@60hz maar dat komt omdat hieraan een hd-ready samsung scherm hangt. Mn remote van mn antec fusion kast doet het perfect in MP en geen last van audio-sync issues _/-\o_

Nu wachten totdat de 24hz probleem opgelost is in MP zodat mijn 2e mediacenter nu ook helemaal perfect kan draaien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:55:
Same here! Ik heb op op mijn mediacenter/server MP nu helemaal silky smooth lopen! Weliswaar is output wel ingesteld op 720p@60hz maar dat komt omdat hieraan een hd-ready samsung scherm hangt. Mn remote van mn antec fusion kast doet het perfect in MP en geen last van audio-sync issues _/-\o_

Nu wachten totdat de 24hz probleem opgelost is in MP zodat mijn 2e mediacenter nu ook helemaal perfect kan draaien :9~
Kijk je ook TV met je HTPC? Dan zou ik de output maar op 720p@50Hz zetten ;) aangezien we in he PAL land leven en niet NTSC ;)
Controleer de scrollbar op RTL7 (of elders) maar eens en bekijk het verschil tussen 50 en 60Hz. Op 50Hz loopt ie vloeiend, op 60Hz schokt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 12:21
Hallo mensn,

ik loop tegen het volgende probleem aan in mediaportal:

Als ik het goed begrijp is Eurosport HD gratis te ontvangen. Ik krijg hem alleen niet werkend. Ik heb wel geluid, maar geen beeld. Ik heb de ffdshow codec en de arcsoft TMT 7 codec gebruikt. Zonder resultaat.

Iemand met een oplossing? _/-\o_

Hardware:
Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Receiver: Onkyo 806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Kijk je ook TV met je HTPC? Dan zou ik de output maar op 720p@50Hz zetten ;) aangezien we in he PAL land leven en niet NTSC ;)
Controleer de scrollbar op RTL7 (of elders) maar eens en bekijk het verschil tussen 50 en 60Hz. Op 50Hz loopt ie vloeiend, op 60Hz schokt ie.
Nee ik kijk geen tv met mn htpc, heb geen tuner kaart erin. Misschien ooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds kort ben ik ook bezig met MP. Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat mijn DVD subtitles er ontzettend lelijk uitzien. Ze zijn groen met een gele rand eromheen, niet om aan te zien.

Ik gebruik de NVidia PureVideo Codec als MPEG-2 decoder. Weet iemand hoe ik deze subtitles er normaal kan laten uitzien? Het heeft waarschijnlijk met de DXVA mode te maken, maar ik kan niet achtehalen hoe dit komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartoz op 17-05-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ben al een jaar of wat (sinds 0.2.3.0) gebruiker van MediaPortal en blijf het een stukje fantastische techniek vinden, maar iedere keer weer loop ik tegen kleine problemen aan voor wat betreft de weergave van het één of ander.

Nu had ik tot voor het weekend K-Lite codec pack 3.90f draaien i.c.m. MP 1.0.0.0; ik had nog een oude Philips beeldbuis TV staan waarop ik keek, dus geen 720p/1080i/1080p content whatsoever. Niets aan het handje, alles draaide soepeltjes.

Nu heb ik vrijdag noodgedwongen (niet dat ik een traan laat hoor :9) een nieuwe TV moeten aanschaffen, wat dus een FullHD dingetje is geworden. Ik had gelezen dat ik voor H264 content het beste CoreAVC kon gebruiken, dus deze heb ik (voor het eerst) geïnstalleerd, in combinatie met Haali MediaSplitter. Daarnaast had ik het idee om het systeem wat op te schonen, dus heb ik de de codec pack ge-uninstalled en alleen de nieuwste revisie van ffdshow (2009-05-15) geinstalleerd voor de rest van de content. Tevens DirectX bijgewerkt en de drivers voor mijn ATI Radeon X700Pro.

En jawel hoor, nu haperen dus mijn XViDs en ik krijg het er niet meer uit. Verschillende revisies van ffdshow geprobeerd, de configuratie helemaal doorgelopen (Afterdawn.com gehad, die handleiding van Goose, Avsforum), and so on. Niets helpt.

Het gekke is, dat MPC HC perfecte, stottervrije weergave geeft, ook fullscreen, dus volgens mij kan het ook niet aan de upscaling liggen? H264 content draait ook soepel (alleen 720p getest), zolang ik geen ondertiteling draai (dan krijg ik out of sync problemen met het geluid).

Voor wat meer info:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Systeem:
- Athlon XP 2600+
- 768 MB RAM
- Sapphire Radeon X700Pro - ATI Catalyst 8.8 (was 8.12 volgens mij voor ik de nieuwe TV installeerde)
(latere versies schijnen minder bruikbaar voor de X700Pro?)
- DirectX 9c rev march 2009
- Windows XP SP3
- Panasonic Viera LX32LZD80 TV

Mediaportal:
- Internal player voor video weergave geconfigureerd met de volgende instellingen:
- ffdshow voor MPEG video
- CoreAVC voor H264
- Haali Mediasplitter
- AC3filter als Audio Decoder
- DirectSound Audio Renderer

Ffdshow:
- H264 disabled (logisch toch, want dat doet CoreAVC)
- Met en zonder upscaling naar h=1280 geconfigureerd, zowel met Bilinear en Lancoz filter
- Geen denoise of blur o.i.d. ingesteld verder...

Ik weet dat het een oud beestje is, maar hij deed het voorheen ook, en MPC HC geeft ook geen problemen... dus ik denk, ik leg hem even hier voor, misschien heeft iemand hier een lumineus idee?

Oh, enne, ik lees meer over out of sync problemen bij H264 content bij toepassen van ondertiteling, iemand hier wellicht nog ideeën over? Waarschijnlijk is dit vast al ergens aan de orde gekomen in dit topic, maar 147 pagina's gaan doorspitten is nogal wat :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik gebruikte de laatste tijd steeds SubDownloader om snel alle ondertitels te halen van opensubtitles.org, alleen werkt die niet meer goed (inloggen gaat fout). Zijn er meer mensen die dit programma gebruiken, of een alternatief?

En zijn er al plugins voor MP die automatisch ondertitels downloaden en laten zien (zal wel mooi zijn :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
B-Force schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:25:
Ik gebruikte de laatste tijd steeds SubDownloader om snel alle ondertitels te halen van opensubtitles.org, alleen werkt die niet meer goed (inloggen gaat fout). Zijn er meer mensen die dit programma gebruiken, of een alternatief?

En zijn er al plugins voor MP die automatisch ondertitels downloaden en laten zien (zal wel mooi zijn :D)
Niet automatisch, maar MyTVSeries biedt al functionaliteit om de ondertiteling bij een bepaalde aflevering te laten downloaden door MP, zodat je hem een paar seconden later mee kunt laten draaien onder de te kijken serie... Maar dat is neem ik aan niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CypherMK schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:49:
Hallo mensn,

ik loop tegen het volgende probleem aan in mediaportal:

Als ik het goed begrijp is Eurosport HD gratis te ontvangen. Ik krijg hem alleen niet werkend. Ik heb wel geluid, maar geen beeld. Ik heb de ffdshow codec en de arcsoft TMT 7 codec gebruikt. Zonder resultaat.

Iemand met een oplossing? _/-\o_

Hardware:
Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Receiver: Onkyo 806
Probeer eens Powerdvd9 codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFKT schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:28:
[...]

Niet automatisch, maar MyTVSeries biedt al functionaliteit om de ondertiteling bij een bepaalde aflevering te laten downloaden door MP, zodat je hem een paar seconden later mee kunt laten draaien onder de te kijken serie... Maar dat is neem ik aan niet wat je zoekt?
Ha, werkt dat goed voor NL subs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Ha, werkt dat goed voor NL subs ?
Eh, dat dan weer niet geloof ik... hij biedt de keuzemogelijkheid uit een drietal subtitle sites, maar die bieden voor zover ik weet geen NL subs aan. Maar misschien iets om te opperen bij de ontwikkelaar van de plugin? :P

[ Voor 10% gewijzigd door DFKT op 18-05-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Ras schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:29:
[...]

Yep, bekend probleem waar meer mensen last van hebben. Ik had het zelfde probleem en heb hier de oplossing gevonden.
Kan iemand mij hier helpen, ik heb hetzelfde probleem (onder windows 7 werken sommige knoppen van MCE remote wel, anderen niet).
Echter ik snap niet precies wat je moet doen om het op te lossen, waar moet je wat instellen...

[ Voor 3% gewijzigd door AKI op 18-05-2009 09:29 ]

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een plugin waarmee ik via internet TV kan kijken, iets a la Ziggo Live Player.
Ik wil namelijk mijn kabel en vaste lijn opzeggen, hiermee kan ik 30 euro per maand besparen... Ik kijk alleen 's ochtends Ontbijtnieuws en ik gebruik de vaste lijn gemiddeld 2x per maand, dus vrij onzinnig.
Het is dan wel leuk als ik voor die paar keer via internet TV kan kijken vanuit Mediaportal.

Via internet vond ik eigenlijk niets, op de streams-pluginpagina vond ik ook niet echt iets.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:05:
Ik zoek een plugin waarmee ik via internet TV kan kijken, iets a la Ziggo Live Player.
Ik wil namelijk mijn kabel en vaste lijn opzeggen, hiermee kan ik 30 euro per maand besparen... Ik kijk alleen 's ochtends Ontbijtnieuws en ik gebruik de vaste lijn gemiddeld 2x per maand, dus vrij onzinnig.
Het is dan wel leuk als ik voor die paar keer via internet TV kan kijken vanuit Mediaportal.

Via internet vond ik eigenlijk niets, op de streams-pluginpagina vond ik ook niet echt iets.
TV Gemist plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet voor live TV :) Ik wil dus live TV kunnen kijken via zoiets als Ziggo Live TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 22:01

Sherlock

No Shit

Even een vraagje over Planet Earth de TV-series plugin: Ik heb de dvd's geript en op mijn harde schijf gezet. Ik dacht eerst dat ik ze het beste met de Moving Pictures plugin kon importeren, maar na enig op het mp forum kwam ik erachter dat het toch eigenlijk meer een serie is. Dus probeer ik nu de plugin TV-series de bestanden te laten importeren, maar dat gaat nog niet zo lekker.

Het staat nu als volgt op mijn harde schijf:
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 1\Video_TS
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 2\Video_TS
etc... tm
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 6\Video_TS

Maar dat wordt niet opgepakt door de plugin, iemand een suggestie hoe ik het kan verbeteren?

[ Voor 1% gewijzigd door Sherlock op 18-05-2009 21:11 . Reden: vraag ging helemaal niet over planet earth ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sherlock schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:10:
Even een vraagje over Planet Earth de TV-series plugin: Ik heb de dvd's geript en op mijn harde schijf gezet. Ik dacht eerst dat ik ze het beste met de Moving Pictures plugin kon importeren, maar na enig op het mp forum kwam ik erachter dat het toch eigenlijk meer een serie is. Dus probeer ik nu de plugin TV-series de bestanden te laten importeren, maar dat gaat nog niet zo lekker.

Het staat nu als volgt op mijn harde schijf:
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 1\Video_TS
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 2\Video_TS
etc... tm
G:\Series\Planet Earth\Planet Earth disc 6\Video_TS

Maar dat wordt niet opgepakt door de plugin, iemand een suggestie hoe ik het kan verbeteren?
Ik zou een image file van de Video_TS folders maken en dan renamen volgens de serie-indeling op www.tvdb.com (ofzo :o ) en dan toevoegen in TV-Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Rainesh schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:38:
[...]
Ik zou een image file van de Video_TS folders maken en dan renamen volgens de serie-indeling op www.tvdb.com (ofzo :o ) en dan toevoegen in TV-Series
Serieus joh? Is er geen "handige" manier? Op elke disc staan 3 afleveringen, moet ik die dan weer apart gaan houden van elkaar? Ik zal niet de enige zijn die deze dvd's heeft, hoe hebben anderen dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Serieus joh? Is er geen "handige" manier? Op elke disc staan 3 afleveringen, moet ik die dan weer apart gaan houden van elkaar? Ik zal niet de enige zijn die deze dvd's heeft, hoe hebben anderen dit gedaan?
Zelfde probleem heb ik met Lost... Is geen handige manier voor, voor zover ik weet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:43:
[...]
Zelfde probleem heb ik met Lost... Is geen handige manier voor, voor zover ik weet :(.
Dus de boodschap is: download losse afleveringen dan ziet het er keurig uit! Maar wat je ook doet: koop geen dvd's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wie kan mij misschien helpen?

Ik ben bezig om mijn films in Moving Pictures toe te voegen, maar hij wilt mijn dvd-files (iso of .nrg) niet zien. Hoe moet ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:59:
Wie kan mij misschien helpen?

Ik ben bezig om mijn films in Moving Pictures toe te voegen, maar hij wilt mijn dvd-files (iso of .nrg) niet zien. Hoe moet ik dit doen?
Ik pak die iso's altijd uit, werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Ik pak die iso's altijd uit, werkt altijd
Ik had er juist iso's/nrg's van gemaakt.

Nog een ander "probleem". In Moving Pictures zie ik bij mn movies een balk met " All Movies" staan...kan ik dat ook weghalen? Want vind het beetje slordig/irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ISO bestanden openen heb ik vandaag ook voor elkaar gekregen. Je moet de iso extentie toevoegen bij video's > extenties in de configuratie van MP.
Ie moet daomon tools ook goed instellen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
DFKT schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:28:
[...]

Waar kun je dit instellen dan? Heb bij de config van MPTVSeries gekeken, maar kon niets vinden wat van doen had met subtitles downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tabblad "extra" moet het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Dus de boodschap is: download losse afleveringen dan ziet het er keurig uit! Maar wat je ook doet: koop geen dvd's ;)
Ik ben onlangs begonnen met kijken van Lost en van seizoen 1 t/m 4 zijn (bijna) geen losse afleveringen; alleen maar DVD's mee te nemen...
Dus als er geen losse afleveringen te kijken zijn, kun je ze niet netjes in MP krijgen blijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:10:
[...]

Ik ben onlangs begonnen met kijken van Lost en van seizoen 1 t/m 4 zijn (bijna) geen losse afleveringen; alleen maar DVD's mee te nemen...
Dus als er geen losse afleveringen te kijken zijn, kun je ze niet netjes in MP krijgen blijkt wel.
Geen losse afleveringen te kijken zijn? Ik heb alles episodes tot nu toe in losse files ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:27:
[...]

Geen losse afleveringen te kijken zijn? Ik heb alles episodes tot nu toe in losse files ;)
Lol ik was nog niet wakker.
kijken moest zijn downloaden :)

Ben pas net fan van Lost en iig op Newsservers staan geen losse episodes van s1 t/m s4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:01:
[...]

Lol ik was nog niet wakker.
kijken moest zijn downloaden :)

Ben pas net fan van Lost en iig op Newsservers staan geen losse episodes van s1 t/m s4...
Met DVDFab heb je in een paar minuutjes losse afleveringen gemaakt van een hele dvd. Zeer gebruiksvriendelijk en snel....

Vervolgens moet je er dan natuurlijk voor zorgen dat je de juiste parsing expressions hebt staan in je tvseries config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:31:
[...]
Met DVDFab heb je in een paar minuutjes losse afleveringen gemaakt van een hele dvd. Zeer gebruiksvriendelijk en snel....

Vervolgens moet je er dan natuurlijk voor zorgen dat je de juiste parsing expressions hebt staan in je tvseries config...
Ik wilde net posten dat ik een aflevering met de re-author functie van DVDShrink had gemaakt. Werkt op zich wel goed maar het duurt wel eventjes. Ga nu DVDFab maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
B-Force schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 06:58:
[...]

Waar kun je dit instellen dan? Heb bij de config van MPTVSeries gekeken, maar kon niets vinden wat van doen had met subtitles downloaden.
Zoals aangegeven onder het tabblad "extra" onder de pluging config opties van TVSeries. Vervolgens krijg je als het goed is bij de specifieke aflevering (in het afleveringenoverzicht) een optie "downloads" > "subtitles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb net alle afleveringen met DVDShrink in mappen gezet, maar nu staan er 2 .ifo bestanden in die mappen. De TV-series plugin herkent ze beide en de afleveringen staan er nu dus dubbel in. Ik kan niet 1 van beiden weglaten want dan speelt de aflevering niet. Ik heb niet echt veel zin om elke aflevering ook nog eens om te zetten naar een ander bestand, volgens mij moet dit makkelijker kunnen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:30:
Ik heb net alle afleveringen met DVDShrink in mappen gezet, maar nu staan er 2 .ifo bestanden in die mappen. De TV-series plugin herkent ze beide en de afleveringen staan er nu dus dubbel in. Ik kan niet 1 van beiden weglaten want dan speelt de aflevering niet. Ik heb niet echt veel zin om elke aflevering ook nog eens om te zetten naar een ander bestand, volgens mij moet dit makkelijker kunnen. Iemand een tip?
Ik heb het gedaan met een parsing expression:

<series>\<series>\Season <season>\Episode <episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

Misschien heb je daar wat aan, natuurlijk wel per episode een map maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Weet iemand hoe ik DTS of DD geluid over HDMI via mediaportal aan de praat krijg? Echt vaag probleem. Ik gebruik een onboard geforce 9400 kaartje die via HDMI is aangesloten op mijn receiver. Wanneer ik nu een DTS track afspeel dan krijg ik pcm stereo geluid en niet DTS. Als ik in media portal bij de audio opties kies voor decode to 3 front en 2 rear speakers dan krijg ik dus dat stereo geluid alleen en kies ik voor spdif dan krijg ik helemaal geen geluid? Ik gebruik als codecs het SAF filter pack. Bij geluids opties van de HDMI audio gedeelte in windows heb ik wel bij supported formats DTS etc aangevinkt. Iemand een suggestie? eventueel alles via LPCM mag ook maar ik zie in MP daar ook geen optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
DFKT schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:44:
[...]
En jawel hoor, nu haperen dus mijn XViDs en ik krijg het er niet meer uit. Verschillende revisies van ffdshow geprobeerd, de configuratie helemaal doorgelopen (Afterdawn.com gehad, die handleiding van Goose, Avsforum), and so on. Niets helpt.

Het gekke is, dat MPC HC perfecte, stottervrije weergave geeft, ook fullscreen, dus volgens mij kan het ook niet aan de upscaling liggen? H264 content draait ook soepel (alleen 720p getest), zolang ik geen ondertiteling draai (dan krijg ik out of sync problemen met het geluid).

[...]

Ik weet dat het een oud beestje is, maar hij deed het voorheen ook, en MPC HC geeft ook geen problemen... dus ik denk, ik leg hem even hier voor, misschien heeft iemand hier een lumineus idee?

Oh, enne, ik lees meer over out of sync problemen bij H264 content bij toepassen van ondertiteling, iemand hier wellicht nog ideeën over? Waarschijnlijk is dit vast al ergens aan de orde gekomen in dit topic, maar 147 pagina's gaan doorspitten is nogal wat :9
Ok, probleem lijkt deels getackeld. Heb de Stand-Alone Filters v3.47 geinstalleerd en daarnaast CoreAVC. SAF voor audio en de DivX/XViDs, CoreAVC voor de H264 content.

Beide formaten lijken nu stottervrij af te kunnen spelen
(maar ik steek mijn hand er nog niet voor in het vuur, heb pas 3 minuutjes per type zitten kijken :9 )

Nu nog de ondertiteling op een eenvoudige wijze (dus niet met mergers en zo) onder de H264 zonder out-of-sync problemen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door DFKT op 19-05-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet niks met decode doen, juist niet. Je moet een audio filter hebben (ac3filter kan het) die het geluid direct doorstuurt naar je versterker. Niks gaan decoden want dan maakt hij er zelf een 5.1 signaal aan en dat kan je versterker dan niet aan. Je versterker kan enkel DD en DTS 5.1 signalen aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb problemen met de snelheid van het menu. Het is echt ontzettend traag sinds ik op de 1.0x? zit. Ik gebruik de skin monochrome. Foto's gaan langzaam, maar op en neer in het basismenu is al traag. De equalizer in 'now playing' scherm is ook erg traag. Iemand suggesties? Het ligt niet aan mijn systeem, dat is snel genoeg (zelfs nog een aparte graka erin zitten).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Eindelijk vandaag Mediaportal en codecs goed ingesteld, blijkt het moederbord/cpu of iets anders onbekends opeens veel te warm worden... Een aantal dingen worden zo 100 graden :S

En welke skin is beter, MediaStream op StreamedMP ?
Ze lijken allebei het zelfde.. Weet iemand de pro's en con's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
HaTe schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:20:
Eindelijk vandaag Mediaportal en codecs goed ingesteld, blijkt het moederbord/cpu of iets anders onbekends opeens veel te warm worden... Een aantal dingen worden zo 100 graden :S

En welke skin is beter, MediaStream op StreamedMP ?
Ze lijken allebei het zelfde.. Weet iemand de pro's en con's ?
streamedmp en mediastream zijn beide op hetzelfde gebaseerd. later door ontwikkeld. ik denik dat streamed beter is omdat je een editor erbij krijgt en voor zover ik weet iedere plugin wel een skin voor streamed in zich heeft. ook is de ontwikkeling nog in volle gang en ik weet niet of dat bij die ander ook zo is.

welke skin ik nog beter vind: x-factor (niet xface). :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met het volgende probleem:

Ik heb een mp4 video bestand, deze kan ik met verschillende players goed afspelen, ondertitels worden ook dan goed weergegeven. Echter in MP speelt het videobestand wel af maar zijn de ondertitels ineens volledig zwart en dus niet meer te lezen, is iemand ook bekend met dit probleem of heeft iemand hier een oplossing voor?

(Een convertor om het naar een AVI bestand om te zetten had ik wel al aan gedacht, maar aangezien andere players heb goed kunnen weergeven lijkt mij dat MP dit ook moet kunnen. Overigens speelt hij ondertitels voor divx/xvid etc. wel goed af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
remcoXP schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:46:
[...]

streamedmp en mediastream zijn beide op hetzelfde gebaseerd. later door ontwikkeld. ik denik dat streamed beter is omdat je een editor erbij krijgt en voor zover ik weet iedere plugin wel een skin voor streamed in zich heeft. ook is de ontwikkeling nog in volle gang en ik weet niet of dat bij die ander ook zo is.

welke skin ik nog beter vind: x-factor (niet xface). :)
Die skin ziet er goed uit! Gelijk maar even testen dit vrije weekend :)

Ondertussen heb ik trouwens de subtitle optie ook gevonden, nu weer wachten tot OS.org weer werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:24:
[...]
Ik heb het gedaan met een parsing expression:
<series>\<series>\Season <season>\Episode <episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO
Misschien heb je daar wat aan, natuurlijk wel per episode een map maken...
Thanks!! Zo werkt het inderdaad goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISO => gewoon uitpakken in een mapje en moving pictures zal dat herkennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:56:
Ik heb problemen met de snelheid van het menu. Het is echt ontzettend traag sinds ik op de 1.0x? zit. Ik gebruik de skin monochrome. Foto's gaan langzaam, maar op en neer in het basismenu is al traag. De equalizer in 'now playing' scherm is ook erg traag. Iemand suggesties? Het ligt niet aan mijn systeem, dat is snel genoeg (zelfs nog een aparte graka erin zitten).
Klein kickje op mijn eigen vraag. Ik snap er namelijk helemaal niets van.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:14:
[...]
Klein kickje op mijn eigen vraag. Ik snap er namelijk helemaal niets van.
Upgrade eens naar 1.0.2 als je daar nog niet op zit. Daarnaast kan je eens kijken als je in je BasicHome zit hoeveel geheugen MP inneemt. Heb je misschien heel veel backdrops voor je BasicHome menu in de mapje gedropped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
B-Force schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:24:
[...]

Die skin ziet er goed uit! Gelijk maar even testen dit vrije weekend :)

Ondertussen heb ik trouwens de subtitle optie ook gevonden, nu weer wachten tot OS.org weer werkt :P
Even de skin geinstalleerd, maar zonder remote is deze niet handig. Verder ziet ie er wel schitterend uit, kan alleen niet in de menu's komen die bovenin de balk staan... Even wachten op een nieuwe remote en dan zal ik eens verder kijken :)
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.